Windows 10 - Instellingen openen niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanMeijerink
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-08 19:52
Beste tweakeraars,

Sinds gisteravond heb ik besloten te upgraden van 8.1 naar 10. Ik vind het een mooi systeem naar wat ik gezien heb. Upgrade verliep vlekkeloos en inmiddels heb ik dus Windows 10 op mijn laptop.

Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat mijn instellingen niet openen. Ik kan wel in cmd of mijn configuratie scherm, mochten jullie daar iets aan hebben.

Als ik op instellingen klik krijg ik een halve seconde een frame waar het zou moeten staan maar dat sluit zichzelf direct weer.

Online heb ik niks kunnen vinden, dus ik hoop dat de helden hier iets weten.

Vriendelijke groet en alvast bedankt,

Stan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-08 15:00

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Persoonlijk vind ik het 'instellingen' venster maar ruk, zelf heb ik gewoon een snelkoppeling gemaakt naar 'control' (control panel) en godmode aangemaakt. Het 'nieuwe' instellingen scherm is niet echt gebruiks vriendelijk.

En misschien is het slim om eens in het engels te zoeken... Aangezien je dan zo'n 26miljoen hits krijgt..

Hi,
Thank you for contacting Microsoft Community. I will surely help you with this issue.
This issue may occur due to missing updates. As you are unable to check for updates. I suggest you to check for Windows Updates without the Start menu:
Tap or click the Internet Explorer icon.
Type http://update.microsoft.com into the address bar and hit Enter.
If you are prompted to run a control, click Yes.
This should bring up the Check for Updates window. Install updates.
If no update is available, or the available updates don’t resolve the issue, reboot the device. The Start menu should come back. To reboot without using the Start menu:
Hold down the Windows key and press L to Lock the device. Swipe up or press Enter to get the log in screen. Use the Power icon on the log in screen to restart the computer.

OR
Hold down the Windows key and press R to get a Command Prompt. At the prompt, type shutdown –r to reboot the device.
Hope this information helps. Reply to the post with updated status of the issue so that we can assist you further.
Be the first person to mark this helpful

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanMeijerink
Dit ben ik inderdaad ook tegen gekomen en doet dus precies niks en dat is trouwens voor Windows 8.1.

Maar alsnog bedankt <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:14

mrtnptrs

You idiot!

Misschien, omdat het instellingenscherm er compleet anders uit ziet dan CMD en het configuratiescherm, is een verouderde video-driver het probleem. Probeer eens de meest recente driver(s) voor je videokaart of/en videochip van de website van de desbetreffende fabrikant(en) te downloaden en te installeren. Ik vermoed dat dit wel eens je probleem zou kunnen oplossen.

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met het openen van de instellingen.

In het logboek Systeem verschijnt het volgende:
Bron: DistributedCom, Gebeurtenis id: 10001
Kan DCOM Server microsoft.windows.immersivecontrolpanel niet starten als Niet beschikbaar/Niet beschikbaar. Foutmelding
"14001"
is opgetreden bij het uitvoeren van de opdracht
"C:\WINDOWS\ImmersiveControlPanel\SystemSettings.exe" -ServerName:microsoft.windows.immersivecontrolpanel

In het logboek Toepassing verschijnt het volgende:
Bron: SideBySide, Gebeurtenis id: 59
Kan activeringscontext voor 'C:\Windows\ImmersiveControlPanel\Application.Manifest' niet maken. Fout in manifest of beleidsbestand 'C:\Windows\ImmersiveControlPanel\Application.Manifest' op regel 0. Ongeldige XML-syntaxis.

Bij Microsoft kom ik niet verder dan sorry the page you required cannot be displayed. :-(

<Update>
Na lang zoeken een tijdelijke oplossing gevonden op:
http://answers.microsoft....e4-4b4d-abdd-35d82e04c55f

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2015 14:53 . Reden: tijdelijke oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanMeijerink
Patje je bent mijn held! _/-\o_
Pagina: 1