Verwijderd

Topicstarter
Na upgrade van 8.1 naar 10 wilde ik de meegeleverde software suite van CyberLink weer eens installeren. Had em een tijd niet gebruikt en verwijderd, en helaas, nieuw installeren lukt niet, omdat de uitgever niet wordt vertrouwd.

Nader onderzoek via eigenschappen leert dat het certificaat tot 13-4-2015 geldig was, en door VeriSign is ingetrokken. Op mijn laptop, waar nog Windows 7 draait, kan ik de software echter nog gewoon installeren.

Vraag: Is het mogelijk om het certificaat alsnog te vertrouwen? Ik heb geen zin in een nieuwe versie, ook niet in een gratis versie zonder MPEG2, en ik kom als Admin niet veel verder. Ook compatibiliteitsmode helpt in dit geval niet, noch aanpassing van de UAC.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:10:Op mijn laptop, waar nog Windows 7 draait, kan ik de software echter nog gewoon installeren.
Het is dus veilig om aan te nemen dat jouw laptop al een maand of 4 geen/alle WindowsUpdates heeft gekregen; normaliter worden CA's door Microsoft ingetrokken/verlengd indien het gaat over certificaten die in de standaard stores waren meegeleverd.

Vanzelfsprekend kan je een oud certificaat zelf installeren en dan als trusted markeren maar hiermee wil je dus zelfstandig lijnrecht tegen het hele "security model" van SSL in gaan. Dat kan maar krab even op je achterhoofd of dat wel de allerslimste manier is.

Heeft Cyberlink geen oplossing hiervoor? Je hebt blijkbaar een volledige versie van ze maar die doet het niet op een nieuwer OS.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mogelijk als je Windows 10 in test mode draait.
MSDN: The TESTSIGNING Boot Configuration Option - Windows 10 hardware dev

Maar of je die moeite allemaal wilt nemen..
Zie andere reply, kijk naar een nieuwere versie indien je verknocht bent aan CyberLink. Maar ik moet zeggen dat ik alle media tegenwoordig prima kan bekijken in Media Player Classic HC met de juiste codecs en Mad VR (K-Lite Codec Pack Standard bevat dit out-of-the-box.)

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:10:
Na upgrade van 8.1 naar 10 wilde ik de meegeleverde software suite van CyberLink weer eens installeren. Had em een tijd niet gebruikt en verwijderd, en helaas, nieuw installeren lukt niet, omdat de uitgever niet wordt vertrouwd.

Nader onderzoek via eigenschappen leert dat het certificaat tot 13-4-2015 geldig was, en door VeriSign is ingetrokken. Op mijn laptop, waar nog Windows 7 draait, kan ik de software echter nog gewoon installeren.

Vraag: Is het mogelijk om het certificaat alsnog te vertrouwen? Ik heb geen zin in een nieuwe versie, ook niet in een gratis versie zonder MPEG2, en ik kom als Admin niet veel verder. Ook compatibiliteitsmode helpt in dit geval niet, noch aanpassing van de UAC.
eh...welke versie draai jij dan? Ik heb namelijk afgelopen dagen ook nog een (oudere) versie van PowerDVD geinstalleerd en had geen problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PowerDirector 9, PowerDVD 10. De desktop is van 8.1 naar 10 Home gegaan, is geactiveerd, en gedraagt zich verder normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:12:
PowerDirector 9, PowerDVD 10. De desktop is van 8.1 naar 10 Home gegaan, is geactiveerd, en gedraagt zich verder normaal.
http://www.microsoft.com/...berLink&ModelOrVersion=10 & http://www.microsoft.com/...are&tempOsid=Windows%2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:28:
[...]

Het is dus veilig om aan te nemen dat jouw laptop al een maand of 4 geen/alle WindowsUpdates heeft gekregen; normaliter worden CA's door Microsoft ingetrokken/verlengd indien het gaat over certificaten die in de standaard stores waren meegeleverd.

Vanzelfsprekend kan je een oud certificaat zelf installeren en dan als trusted markeren maar hiermee wil je dus zelfstandig lijnrecht tegen het hele "security model" van SSL in gaan. Dat kan maar krab even op je achterhoofd of dat wel de allerslimste manier is.

Heeft Cyberlink geen oplossing hiervoor? Je hebt blijkbaar een volledige versie van ze maar die doet het niet op een nieuwer OS.
Cyberlink's oplossing is een nieuwe versie verkopen. Ik heb nog niet bij hun support gevraagd, maar verwacht er niet echt veel van. Het lijkt overigens om certificaten van Symantec en Verisign te gaan.

De Windows 7 waarop ik op mijn laptop werkte was up-to-date. Zet er nu 8.1 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Interessant ... de software is dus compatibel, maar ik mag het niet meer installeren, terwijl dat op de laptop met Windows 8 wel mag. Ook daarop kan ik zien dat de certificaten verlopen zijn, maar daar maakt het blijkbaar niet uit.

Ik heb de vraag nu ook bij Microsoft zelf in de community gezet, want het is wel irritant. Die software is het leukste onderdeel van de OEM DVDs van Medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
akimosan schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 16:32:
Mogelijk als je Windows 10 in test mode draait.
MSDN: The TESTSIGNING Boot Configuration Option - Windows 10 hardware dev

Maar of je die moeite allemaal wilt nemen..
Zie andere reply, kijk naar een nieuwere versie indien je verknocht bent aan CyberLink. Maar ik moet zeggen dat ik alle media tegenwoordig prima kan bekijken in Media Player Classic HC met de juiste codecs en Mad VR (K-Lite Codec Pack Standard bevat dit out-of-the-box.)
Ik heb die testmodus even geprobeerd, maar het helpt niet. Het gaat ook niet om wel of niet gesigneerde drivers, maar om een niet geldige setup.exe. Er zou dus mogelijk een andere instelling kunnen zijn om het niet geldig zijn van zo'n certificaat te omzeilen.

Een nieuwere versie heb ik niet nodig, want PowerDirector 9 kan zelf al meer dan ik nodig heb, en de meeste freeware kan net niet genoeg, omdat die niet op frame-niveau werkt. Ik heb voor deze versie betaald (OEM), er is buiten het certificaat niks mis mee, en hij is volgens Microsoft ook compatible.

Ik kan em via een omweg wel draaien, door Windows 8.1 in VirtualBox te installeren. Dat werkt, maar is toch een ongewenste omweg, omdat de software dan niet meer goed bij de grafische kaart kan om wat sneller te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je moet de certificaat check uitzetten of minder strict maken. Als je Windows 10 Home hebt kan dat waarschijnlijk niet.

Je kan wel proberen je klok achteruit te zetten zodat het achter de datum van het verlopen van het certificaat ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:31:
Je moet de certificaat check uitzetten of minder strict maken. Als je Windows 10 Home hebt kan dat waarschijnlijk niet.

Je kan wel proberen je klok achteruit te zetten zodat het achter de datum van het verlopen van het certificaat ligt.
De klok heb ik al geprobeerd, en die helpt niet, helaas. Waar kan ik die certificaat check regelen in Pro? Ik heb een versie in VirtualBox draaien, via insider gekregen, en ik kom bij zoeken in instellingen niet verder dan certificaten in een internet-context. Uitzetten daarvan voor gedownloade software heeft hier geen effect, en gaat ook om een OEM-DVD.

Het valt me trouwens op dat Windows 10 nog steeds de oude beveiligsdialogen heeft uit de NT-tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:46
Wel slordig van cyberlink dat ze bij het signen van de binaries geen gebruik hebben gemaakt van een timestamp server, dat had ervoor gezorgd dat het expiren van het certificaat (wat uiteraard uiteindelijk een keer zal gaan voorkomen) geen probleem was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 19:26:
[...]
Het valt me trouwens op dat Windows 10 nog steeds de oude beveiligsdialogen heeft uit de NT-tijd.
Windows 10 is niet zo 'nieuw' als microsoft graag doet geloven. Het barst nog steeds van oude meuk en code van meer dan 10 jaar oud. Ze durven niet zo goed dingen deprecated te markeren en te verwijderen helaas, met alle gevolgen van dien. Leuk voor als je met 'compatibiliteit' wil schermen, maar het levert meer problemen en inconsistentie op dan dat het goed maakt :p

Anyway, met Pro bedoel ik dat je dan met de lokale policies aan de slag kan en het daar kan beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Windows SmartScreen uitzetten?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Maar welke applicatie werkt er nou niet? Director? DVD? Of beide?

Want heel ongenuanceerd (op Windows 10 Home x86) als virtual machine zonder enige aanpassing:
Random
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7pGmINKiFdr0RmAL344Ch841/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/VFig1jQHKWmB8h5gy4DIYTsy/thumb.jpg

Ik kon Director zo snel niet krijgen dus nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De setup.exe van de suite wordt geweigerd, en die van PowerDirector 9 ook. Policies helpen niet als ik het in 10 Pro probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Random
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/wSUh40N7qEmWOKR9mzZDISJC/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/gTspciiOqZV5HeMbVw9vxdWf/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/iStgV85n31yX0mjRDmqySI4W/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/yXOVZDYDsGeYvlS6Z6i1252p/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/E5embWHK4bhGYfZRphDoULWU/thumb.jpg

Schiet mij maar overhoop; de setup.exe wordt gewoon gestart. Ik kan doorklikken naar de licentie-voorwaarden, directory, etc. Daarna kan ik niks kiezen aan features dus vandaar dat mijn Start-Menu helemaal vol staat met HomeCinema/Cyberlink icons. En daarna kan ik alles starten, zelfs binnen mijn VM's.

Ter info: dit is dus de ISO die ik van TS heb gekregen/gevraagd om te testen waar het mis gaat. Wat ik nog wel heb gevonden en mogelijk een oplossing kan geven:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
[MsiVersion]
2.0.2600.0=SupportOS

[SupportOSMsi11] ;Supported platforms for MSI 1.1
Win95=1
Win98=1
WinNT4SP3=1

[SupportOSMsi12] ;Supported platforms for MSI 1.2
Win95=1
Win98=1
WinME=1
WinNT4SP3=1

[SupportOS] ;Supported platforms for MSI 2.0
Win95=1
Win98=1
WinME=1
WinNT4SP6=1
Win2K=1

[SupportOSMsi30] ;Supported platforms for MSI 3.0
Win2KSP3=1
WinXP=1
Win2003Server=1

[Win95]
MajorVer=4
MinorVer=0
MinorVerMax=1
BuildNo=950
PlatformId=1

[Win98]
MajorVer=4
MinorVer=10
MinorVerMax=11
BuildNo=1998
PlatformId=1

[WinME]
MajorVer=4
MinorVer=90
MinorVerMax=91
BuildNo=3000
PlatformId=1

[WinNT4SP3]
MajorVer=4
MinorVer=0
MinorVerMax=1
BuildNo=1381
PlatformId=2
ServicePack=768

[WinNT4SP6]
MajorVer=4
MinorVer=0
MinorVerMax=1
BuildNo=1381
PlatformId=2
ServicePack=1536

[Win2K]
MajorVer=5
MinorVer=0
MinorVerMax=1
BuildNo=2195
PlatformId=2

[Win2KSP3]
MajorVer=5
MinorVer=0
MinorVerMax=1
BuildNo=2195
PlatformId=2
ServicePack=768

[WinXP]
MajorVer=5
MinorVer=1
MinorVerMax=2
BuildNo=2600
PlatformId=2

[Win2003Server]
MajorVer=5
MinorVer=2
MinorVerMax=3
BuildNo=2600
PlatformId=2

Misschien dat hier een extra check in plaatsvindt waar de machine van TS over valt maar het lijkt me toch sterk? Ik draai alle RTM Windows 10 thuis (Home t/m LTSB) en kan geen enkele fout vinden tijdens de installatie van de Medion Software.

/edit: even doorgeklikt op mijn eigen Windows 10 Enterprise bakkie:
code:
1
2
3
4
5
PS C:\WINDOWS\system32> [System.Environment]::OSversion.version

Major  Minor  Build  Revision
-----  -----  -----  --------
10     0      10240  0

Dan zou ik zeggen dat in de eerdere code die ik gevonden heb, mogelijk een oplossing zou zijn om toe te veranderen:
code:
1
2
3
4
5
6
[Win2003Server]
MajorVer=10
MinorVer=0
MinorVerMax=3
BuildNo=10240
PlatformId=2

Neemt niet weg dat het vreemd is dat ik 0 issues heb met de genoemde certificaat-checks??

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 24-08-2015 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 08:01:
Schiet mij maar overhoop; de setup.exe wordt gewoon gestart. Ik kan doorklikken naar de licentie-voorwaarden, directory, etc. Daarna kan ik niks kiezen aan features dus vandaar dat mijn Start-Menu helemaal vol staat met HomeCinema/Cyberlink icons. En daarna kan ik alles starten, zelfs binnen mijn VM's.
Dank voor de inspanning, en als de setup zou starten zou ik je INI-wijzigingen ook proberen. Dat gebeurt echter ook vanaf de ISO niet, want ook daarmee krijg ik in 10 Pro dit:

http://1drv.ms/1WQiv7x

De echte 10 Home is inmiddels niet meer, omdat ik weer 8.1 draai. Bovenstaand beeld is van VirtualBox.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2015 17:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 17:36:
[...]

Dank voor de inspanning, en als de setup zou starten zou ik je INI-wijzigingen ook proberen. Dat gebeurt echter ook vanaf de ISO niet, want ook daarmee krijg ik in 10 Pro dit:

http://1drv.ms/1WQiv7x

De echte 10 Home is inmiddels niet meer, omdat ik weer 8.1 draai. Bovenstaand beeld is van VirtualBox.
Probeer het volgende eens: ga naar http://www.fluxbytes.com/...leases/fileunsigner-v1-0/ en download het pakketje. Kopieer de EXE die erin zit naar dezelfde directory als de SETUP.EXE die je wil uitvoeren. Open een commandline, ga naar de betreffende directory en tik dan "FileUnsigner.exe /f setup.exe".

Vanzelfsprekend zou je wel even de betreffende directory even moeten kopieren uit de ISO/DVD naar je Desktop ofzo en desnoods even via de commandline eerst "attrib -R -A -S -H *.* /s" uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helpt niet. Dit zit dieper, en ik heb vandaag een oplossing gelezen, die ik nog niet geprobeerd heb. Staat op How-To Geek, en toont precies het probleem. Ik zet de link zo in een andere reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 18:13:
[...]

Probeer het volgende eens: ga naar http://www.fluxbytes.com/...leases/fileunsigner-v1-0/ en download het pakketje. Kopieer de EXE die erin zit naar dezelfde directory als de SETUP.EXE die je wil uitvoeren. Open een commandline, ga naar de betreffende directory en tik dan "FileUnsigner.exe /f setup.exe".

Vanzelfsprekend zou je wel even de betreffende directory even moeten kopieren uit de ISO/DVD naar je Desktop ofzo en desnoods even via de commandline eerst "attrib -R -A -S -H *.* /s" uitvoeren.
Leuk! Dit is de 1e oplossing die werkt. Het lijkt erop dat ik je bericht over het hoofd heb gezien, want het is inmiddels oktober, en ik lees het nu pas. Ik had Windows 8 alweer geïnstalleerd, daarin de setup gedraaid, en daarna de upgrades naar 8.1 en 10 gedaan. Is een hoop werk, maar als je perse die video's bewerken wil, moet je wel.

Een andere truc vond ik vandaag in een e-mail van How-To Geek. Daarvoor hoef je niets te downloaden, alleen cmd.exe als administrator uit te voeren, en daarin de setup te starten. En die omweg werkt hier inderdaad, met de originele setup.exe van de DVD. Het blijft dus vreemd, want de setup.exe zelf met administrator draaien werkt hier niet. De omweg via cmd.exe lijkt hier cruciaal te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2015 22:06 ]

Pagina: 1