Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:12

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RoD schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:03:
[Embed] [Embed] Goed bezig. Hoe meer vliegtuigen, hoe beter. Ik moet zeggen dat ik verder geen idee heb hoe goed deze dingen zijn en welke landen ze gebruiken.
Meer dezelfde vliegtuigen: ja.
Meer verschillende vliegtuigen: nee.

Tis al lastig zat de infra en trainingen op te zetten voor de f16. Laat staan dat je er nog een gripen naast zet.

Los daarvan zijn er veel minder van in omloop.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:40

scorpionv

This space for rent

Ja klopt, er missen nog meer donaties, bijvoorbeeld ook de Poolse Krab Houwitzers. Ik weet niet precies wat het criterium is om op de lijst te komen :)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:35

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

scorpionv schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:59:
[...]

Ja klopt, er missen nog meer donaties, bijvoorbeeld ook de Poolse Krab Houwitzers. Ik weet niet precies wat het criterium is om op de lijst te komen :)
Als je verder kijkt mist er best veel meer :P
T-72's, PT-91's

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:15:
[...]

Als je verder kijkt mist er best veel meer :P
T-72's, PT-91's
en de "donaties" van Rusland staan er niet tussen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:22
pro_6or schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:32:
Dat 14,5 mm kanon (waar hij er twee van heeft) is niet bepaald indrukwekkend als je die beelden van de geraakte drone boot zag.
Wanneer noem je iets een kanon in plaats van een machinegeweer?
Wikipedia: KPV heavy machine gun

[Voor 36% gewijzigd door assje op 26-05-2023 16:48]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

YakuzA schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:26:
Op basis van de hints door een Duitse politicus is er blijkbaar een officieel verzoek verstuurd voor de Duitse kruisraket?
https://mil.in.ua/en/news...urus-missiles-to-germany/
Pfoe, die Taurus raket is gewoon 1 meter breed :o

PSN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:19
En, voor eventueel gebruik in Oekraïne interessant: Het doelwit + koers worden voor vertrek van de vlucht direct in de raket geladen, waardoor een vliegtuig dus geen goed gesprek hoeft te kunnen voeren met de raket. Vergeleken met eerdere systemen, zoals de HARM, zal dat het eenvoudiger maken om een bestaand vliegtuig aan te passen, je hebt alleen een fysieke koppeling + release nodig. (Al moet je nog wel iets vinden wat is staat is ze van de grond te krijgen. Flinke dingen, lijkt me zo)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• onkl
asing schreef op zondag 28 mei 2023 @ 00:41:
Ook bijzonder : https://old.reddit.com/r/...ian_recruits_with_a_tank/

Inlog niet nodig, filmpje in bericht.

Hier moet je echt vertrouwen voor hebben. In een greppeltje liggen terwijl er een tank over de greppel rijdt en op dat moment ook schiet. :X
Kan iemand (mogelijk met meer ervaring dan ik met tanks) dit plaatsen? Een greppel tussen twee tanksporen met een rij soldaten erin en daar rijdt een schietende tank overheen.
Ik probeer te begrijpen wat het nut is van zo'n oefening, wat kan je daar in vredesnaam van leren wat je nodig hebt om in een tank rond te rijden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ossi
  • Nu online
onkl schreef op zondag 28 mei 2023 @ 01:08:
[...]

Kan iemand (mogelijk met meer ervaring dan ik met tanks) dit plaatsen? Een greppel tussen twee tanksporen met een rij soldaten erin en daar rijdt een schietende tank overheen.
Ik probeer te begrijpen wat het nut is van zo'n oefening, wat kan je daar in vredesnaam van leren wat je nodig hebt om in een tank rond te rijden?
Ik denk eerder dat het voor de soldaten is dan voor de tankbestuurder. Er is weinig zo imposants als een bulderende tank in je nabijheid. Mogelijk dus om ze gewend te krijgen aan zware voertuigen in de nabijheid.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:15

_Eend_

🌻🇺🇦

Dat ze het zo doen heb ik nog nooit gezien of over gehoord. Niet helemaal arbotechnisch verantwoord. Maar dit kun je plaatsen in de vakken "Natuurlijke reacties afleren" en "omgaan met stressvolle situaties"

Het doel van de militaire basisopleiding is, naast de basisvaardigheden, om de militairen zoveel mogelijk gewend te maken aan de chaos, herrie en stress van een gevecht, o.a. om in die chaos geen stomme dingen te doen als even snel kijken wat er aan komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

asing schreef op zondag 28 mei 2023 @ 00:41:
Ook bijzonder : https://old.reddit.com/r/...ian_recruits_with_a_tank/

Inlog niet nodig, filmpje in bericht.

Hier moet je echt vertrouwen voor hebben. In een greppeltje liggen terwijl er een tank over de greppel rijdt en op dat moment ook schiet. :X
Dat doen ze om de soldaten hun angst voor tanks te doen verlagen. Ze laten ze eigenlijk wennen aan het idee dat een enorm voertuig als een tank, recht op ze afkomt en over ze heen rijdt. Dit doen ze zodat ze niet wegrennen als het een tank van de vijand is. Want als je gaat rennen, dan ben je dood.

Het psychologische effect van oorlogvoering word nog wel eens onderschat. Tanks zijn niet alleen maar bunkers op rupsbanden met een flink kanon. Ze zijn ook enorm intimiderend. Er is een reden waarom er ook zoveel geïnvesteerd is in manieren voor infanterie om ze te vernietigen. Dat is ook zeer zeker psychologisch.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:19
[...]

Ik denk dat de 2 reacties boven mij het goed hebben. Vergelijk het met het trainen van politiepaarden. Paarden rennen ook het liefst weg van gevaar, het zijn vluchtdieren. En het zijn kuddedieren dus ze blijven ook nog eens bij elkaar. Dat is niet handig voor de inzet.

Om die reden worden de politiepaarden getraind met waterkanonnen, vuurwerk, rookpotten en hooligans. Om maar wat te noemen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0Henk 'm!

• asing

Deze zag ik gisteren in mijn feed. Op zich weinig verse informatie, maar wel een mooie analyse. De Sovjet Unie was in staat om in grote getallen tanks te produceren. Vanaf de T-34 tot de T-80 werden 1000-en tanks per model gemaakt. Bij de T-90 stortte dat in. Getallen zijn een beetje vaag maar 500 stuks voor de Russen zelf zou wel eens aardig in de richting kunnen zijn.

De oorzaak is het uiteenvallen van de Sovjet Unie naar wat het nu is, en daarmee verloor het Kremlin de productiecapaciteit die ze ooit hadden.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:20

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Aanvullend op de reacties die je al kreeg:

Bij een kantoorgebouw waar ik vroeger werkte kwam met regelmaat een bergepanzer leopard langsrijden, soms moest je dan echt dingen van de grond rapen die van de muur of van je bureau af kwamen. Vergaderingen of telefoongesprekken vielen dan ook altijd even stil, had toch geen zin om te praten want niemand die je verstaat.

Zoveel geweld is behoorlijk spannend, het is dan didactisch gezien handiger om eerst een kennismaking in gecontroleerde setting te doen. Als ik bijvoorbeeld iemand moet leren schieten die zichtbaar schrikkerig/bang is voor harde knallen, dan neem ik ze eerst mee naar de kogelvanger achterin de schietbaan en mogen ze een magazijn leegschieten. Boeit me niet dat ze niet netjes in een schijf gaan en punten scoren, laat ze eerst maar wennen aan het geweld.

Je zou het blootstelling therapie kunnen noemen.

Enfin, hierna gaan ze vermoedelijk leren wanneer het veilig is om uit de loopgraaf te komen, modder of verf te gooien op de periscopen, etc.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

nst6ldr schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:00:
[...]

Aanvullend op de reacties die je al kreeg:

Bij een kantoorgebouw waar ik vroeger werkte kwam met regelmaat een bergepanzer leopard langsrijden, soms moest je dan echt dingen van de grond rapen die van de muur of van je bureau af kwamen. Vergaderingen of telefoongesprekken vielen dan ook altijd even stil, had toch geen zin om te praten want niemand die je verstaat.

[...]
Dat kan ik beamen. Ik heb een tijdje in een houten noodgebouwtje gewerkt dat pal naast een toegangsweg van een oefenterrein stond. Zodra er een rupsvoertuig langs kwam moest je alles vast houden. Dat waren gewoon mini aardbevingen. En dan reden ze nog rustig, kun je nagaan wat je voelt als zo'n Leopard in volle galop langs komt. Dan was ons kantoortje als een kaartenhuis in elkaar gezakt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ukraine has squeezed out of the US-Patriot missile system a capability that the Pentagon did not think possible, military analyst says
Ukraine's success in using the US-made Patriot anti-aircraft missile systems to down Russian weapons has amazed even the Pentagon, a military analyst said.

"It turns out that our air defense forces with crash course training literally squeezed out of the Patriot a capability that the Pentagon did not think was possible."
Tsja, waar hebben we dat verhaal eerder gehoord. Artikel geeft overigens verder geen details. Edit: om precies te zijn gaat dit over het neerhalen van de Kinzhal.

[Voor 3% gewijzigd door RoD op 28-05-2023 11:39]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
DaniëlWW2 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:32:
[...]

Dat doen ze om de soldaten hun angst voor tanks te doen verlagen. Ze laten ze eigenlijk wennen aan het idee dat een enorm voertuig als een tank, recht op ze afkomt en over ze heen rijdt. Dit doen ze zodat ze niet wegrennen als het een tank van de vijand is. Want als je gaat rennen, dan ben je dood.

Het psychologische effect van oorlogvoering word nog wel eens onderschat. Tanks zijn niet alleen maar bunkers op rupsbanden met een flink kanon. Ze zijn ook enorm intimiderend. Er is een reden waarom er ook zoveel geïnvesteerd is in manieren voor infanterie om ze te vernietigen. Dat is ook zeer zeker psychologisch.
Mart de Kruif legde een keer uit dat tijdens een NAVO training, zijn jongens wel eens een natte broek hadden toen ze tanks op hun af hoorden komen. En dat was nog maar een training.

World War One

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• verwijderd69
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:20
onkl schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:21:
[...]

Bedoel je de Gepard? Zie de discussie onder de post waar je op reageert.
Of zijn er nog andere, hippe systemen opgedoken, ben benieuwd. :)
Dit systeem (skynex) is best hip, maar (nog?) niet opgedoken voor zover ik weet.

Lijkt mij perfect tegen die zeer treurige vliegende grasmaaiers die ziekenhuisjes zoeken.

[Edit] blijkbaar zijn ze al aanwezig?

https://mezha.media/en/20...ange-air-defense-systems/

[Voor 10% gewijzigd door verwijderd69 op 28-05-2023 16:23]

I live inside that bubble, reality of the naive.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nu Biden weer wat soepeler in de ATACMS discussie lijkt te gaan staan, vroeg ik me af wat nu precies de toegevoegde waarde van die raketten nog is, nu UA ook beschikt over Storm Shadow kruisraketten.
Die laatste hebben zelfs een bijna 2x zwaardere warhead dan ATACMS. Voordeel van ATACMS is dan wel weer dat ze land launched zijn. Het lijkt mij dat je met Storm Shadow meer schade kan aanrichten dan met ATACMS. Vraag me dus af waarvoor die laatste nog nodig zijn.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +5Henk 'm!

• asing
Apache4u schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:40:
Nu Biden weer wat soepeler in de ATACMS discussie lijkt te gaan staan, vroeg ik me af wat nu precies de toegevoegde waarde van die raketten nog is, nu UA ook beschikt over Storm Shadow kruisraketten.
Die laatste hebben zelfs een bijna 2x zwaardere warhead dan ATACMS. Voordeel van ATACMS is dan wel weer dat ze land launched zijn. Het lijkt mij dat je met Storm Shadow meer schade kan aanrichten dan met ATACMS. Vraag me dus af waarvoor die laatste nog nodig zijn.
Niet zo heel moeilijk denk ik. Storm Shadow is air launched. Je moet altijd met een MiG de lucht in om dat ding af te vuren. ATACMS is ground launched dus valt veel minder op. Kijken we naar bereik, dan is de Storm Shadow het export model met 250 km range, de ATACMS heeft een range van 300 km.

Besef ook dat je de Storm Shadow wilt lanceren buiten bereik van Russische SAM batterijen, waar je met een HIMARS systeem wat dichterbij kan komen. Dus de Kerch brug is ineens WEL binnen bereik.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Kan zo wel een paar dingen bedenken. :)
1) Omdat het grond gelanceerd is, is het systeem minder gevoelig voor het weer of operationele omstandigheden. Een vliegtuig kan niet altijd vliegen door weersomstandigheden, landingsbaan beschadigd, onderhoud etc.
2) Kruisraketten vanuit de lucht hebben in de regel meer bereik, maar zijn ook makkelijker te detecteren omdat je het toestel op enorme afstanden al kan zien. Om het extra bereik te halen, moet je namelijk van grote hoogte lanceren. Verder zijn dergelijke systemen ook duurder en dus schaarser beschikbaar.
3) Geïmpliceerd is dus ook beschikbaarheid.
4) Een HIMARS of M270 heeft ook een hogere vuursnelheid omdat herhalen sneller gaat. Je kan er ook meer typen raketten combineren of het voertuig dichterbij het doel positioneren voor minder reactietijd voor onderschepping. Je kan ze beter camoufleren en je kan ze ook toewijzen aan een bepaalde sector, waardoor de bevelhebber van die sector weet dat dit een systeem is dat altijd beschikbaar is, op de discretie van die bevelhebber. Dat zijn straaljagers met kruisraketten niet. Die vallen al snel direct onder Generale Staf niveau waardoor de inzet meer overleg en tijd kost. En snel kunnen handelen is ook belangrijk.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:37
In aanvulling op @DaniëlWW2 z'n toelichting weten we ook dat een HIMARS/M270 lanceer inrichting een veredelde vrachtauto of ruspvoertuig met lanceerbuizen is en UA de munitie en de lanceerininrichting apart kunnen vervoeren/bewaren tot vlak voor lancering.

Dus de hele logistiek is veel eenvoudiger en daardoor minder kwetsbaar - we lazen veel eerder al dat de M270 systemen met rups soms onhandig zijn of stuk gaan en ze ze dan gewoon op een dieplader zetten en rondrijden en vanaf die combinatie hun raketten afvuren.. en wegrijden.

Verder gun ik UA er gewoon precies genoeg om die brug te raken - gewoon omdat het zoveel impact maakt en voor Krim-activiteiten nodig/nuttig is.

NB: overigens las ik laatste weken meer berichten over lange afstandswapens vanuit andere landen, omdat GB nu toch over de brug kwam. Wellicht hoeft de VS niet per se hun voorraad ATCMS op orde te hebben voor ze wat willen weggeven (ik begreep dat dit het onderliggende probleem is - ze hebben er zelf niet genoeg en willen genoeg over houden met China uit Taiwan te kunnen houden).

My prediction: we'll evolve into a digital form.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Buiten de hierboven al genoemde goede redenen is er natuurlijk nog eentje: Kwantiteit.
Het westen kan de meeste systemen maar in beperkte aantallen leveren en de UK zal wel geen duizenden Storm Shadows kunnen leveren. Elk nieuw systeem met vergelijkbare capaciteiten is welkom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dat is een beest.

14 inch holle lading is wat gebeurt er als je HEAT in een 14" kanon van een slagschip ramt.

Het is te groot voor de tabel in een textbook.

8x caliber/diameter is een metalen spike dat bijna 3 meter lang wordt en een gat in het dak van een bunker prikt. Na het "voorboren" komt de 7,5 ft lange penetrator.

NLAW heeft 5,9 inch holle lading en Javelin heeft 5 inch. Tanks hebben ongeveer 5 inch en artillerie gaat tot 6 inch en wat 8 inch in Oekraïne.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:52
En nog het volgende:

Een ATACMS kost ongeveer US$820.000
Een Storm Shadow kost ongeveer US$2,700,000-US$3,190,000

Voor de prijs van één lucht-gelanceerde raket kun je met het zelfde geld drie grondgelanceerde raketten produceren..

In een oorlog zijn de kosten natuurlijk secundair, het gaat met name om beschikbaarheid - beide zijn in ruime getalen beschikbaar (Storm Shadow ca. 1,000 stuks volgens UK, ATACMS ca. 3,000 stuks volgens de US).

[Voor 11% gewijzigd door Garyu op 30-05-2023 12:58]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Garyu schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:54:
In een oorlog zijn de kosten natuurlijk secundair, het gaat met name om beschikbaarheid - beide zijn in ruime getalen beschikbaar (Storm Shadow ca. 1,000 stuks volgens UK, ATACMS ca. 3,000 stuks volgens de US).
Storm Shadow en ATACMS zijn allebei uit productie. Grote voordeel van ATACMS is dat de precision strike missile net wel/niet in productie is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• YakuzA

YakuzA

ANdrode schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:17:
[...]

Storm Shadow en ATACMS zijn allebei uit productie. Grote voordeel van ATACMS is dat de precision strike missile net wel/niet in productie is.
ATACMS wordt langzaam vervangen door de PrSM idd.
Dus in principe is de complete stock van de US aan ATACMS binnen bepaalde tijd obsolete.

PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Garyu schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:54:
[...]

En nog het volgende:

Een ATACMS kost ongeveer US$820.000
Een Storm Shadow kost ongeveer US$2,700,000-US$3,190,000
Het vliegtuig in kwestie is ook vrij schaars, kan wat anders doen (itt de grondlanceerder) en kost ook geld/resources. Zowel qua vliegen als qua onderhoud-na-vliegen.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 15:50:
[...]

Het vliegtuig in kwestie is ook vrij schaars, kan wat anders doen (itt de grondlanceerder) en kost ook geld/resources. Zowel qua vliegen als qua onderhoud-na-vliegen.
Het vliegtuig – als je de speculatie volgt dat dit om één omgebouwd SU-24 toestel dat normaal voor verkenningsdoeleinden ontworpen is.

Zou ik wat krap vinden om een nieuw wapen te leveren met maar één lanceerplatform, maar je moet ergens beginnen.

[Voor 13% gewijzigd door ANdrode op 30-05-2023 20:15]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Goed nieuws. Vooral meer air defence komt goed van pas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• onkl
RoD schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:15:
[Embed] [Embed] Goed nieuws. Vooral meer air defence komt goed van pas.
Vooral Skyguard is interessant. Niet het meest capabele systeem van de drie, maar in grotere aantallen heel nuttig tegen de drone-golven. (het is eigenlijk hetzelfde snelvuurkanon als de Gepard, maar dan getrokken ipv zelfrijdend en zonder geïntegreerde radar.) Dit zijn het soort systemen wat in de NAVO verouderd wordt gevonden en die in redelijke aantallen stof staan te vangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Dit is naar verluidt een inslag van een GMLRS M30A1 Tungsten Rain raket: https://v.redd.it/8742oi7mr63b1 (geen gore)

Reddit draadje: https://www.reddit.com/r/...tungsten_rain_strike_from

Ik dacht eerst dat ik naar een camouflagenet zat te kijken, maar als je inzoomt zie je dat het geen net is, een net zou veel gelijkmatiger zijn.

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Dat is bedoeld om 4 football fields aan Zerg rushes met 1 raket plat te gooien.
The secret of the M30A1 lies in a huge number of tungsten BBs arranged around an explosive core – about 182,000 of them. The design is from a technology known as Lethality Enhanced Ordnance developed by Orbital ATK, later acquired by Northrop Grumman NOC -0.6%. This approach uses computer modeling to calculate the optimum size, number, density and placement of fragments to ensure that a warhead produces the maximum possible effect against a specific type of target. The developers claim that the M30A1 produces the same sort of lethality as the cluster warhead. This blanketed an area of over four football fields per rocket, so a salvo of six would blanket half a square mile.
https://www.forbes.com/si...deadlier/?sh=3d813a8f6dbc
Een alternatief voor clustermunitie.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:05
rapture schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:57:
Dat is bedoeld om 4 football fields aan Zerg rushes met 1 raket plat te gooien.

[...]

Een alternatief voor clustermunitie.
Maar dan zonder de ellende van jarenlange risico's voor de lokale bevolking, als het slagveld weer als normale grond wordt gebruikt. Ik zeg: top.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Ik kom hier niet vaak, ik heb niet zoveel verstand van donderbussen. Maar kwam dit bericht op de site van TASS* tegen, nieuwe Russische kamikazedrone met de hilarische naam 'Hallo-82' of 'Hoi-82'.

* = TASS is het staatspersbureau van de Russische Federatie. Nieuwsberichten zijn enorm gekleurd.
Pagina: 1 ... 30 31 32 Laatste

Let op:
Besprekingen over Russische-Westerse verhoudingen mogen hier: [ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Het bespreken van de inzet van wapensystemen in Oekraine alsmede tactieken, strategieën en operationele omstandigheden mogen hier: Militaire achtergronden omtrent de oorlog in Oekraïne
De Nederlandse strijdkrachten mogen hier: De herbouw van de Nederlandse strijdkrachten, alweer...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee