Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Effectiviteit en ontwikkeling van wapensystemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• caesar1000
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 20-01 01:58
Modbreak:
Dit topic is afgesplitst van Russisch-Westerse verhoudingen en de oorlog in Oekraïne omdat er vaak interessante wapenfeiten voorbij komen, maar het in de discussie over de gang van zaken op zich tussen het westen, Oekraïne en Rusland nogal eens twee discussies door elkaar worden.

Zie ook Floppus in "Wapensystemen en effectiviteit"
quote:
SavageBrother schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:33:
Ik vraag me ook wel af hoe bijvoorbeeld de Amerikaanse Stryker (M1128) zich zou houden tegen een t-90ms. Ik zag laatst wat voorbij komen dat Amerikaanse troepen in de Baltische staten hadden gevraagd om zwaardere wapens voor hun Stryker, aangezien een 40mm granaatwerper natuurlijk helemaal niets gaat doen.

In eerste instantie lijkt het me kansloos, maar wellicht kan iemand van hier er wat meer over vertellen.
Ik weet niet hoe die 40mm granaatwerper als primary op die Stryker M1128 komt maar normaal wordt er een M68A2 105 mm cannon gebruikt. Dit omdat de Stryker een Armoured Fighting Vehicle (AFV) is dat buiten het ondersteunen van gevechtstroepen ook de beschikking heeft over het 105 mm kanon waarmee ook vijandelijke tanks kunnen worden uitgeschakeld en de Stryker dus ook als mobiel vuursysteem kan worden gebruikt (een soort van 'tank destroyer' zoals ze in games worden genoemd dus).

Het zou kunnen zijn dat er een 40mm granaatwerper ipv .50 machinegeweer op geïnstalleerd is maar dit zou zeker niet de primary van de Stryker M1128 zijn. Misschien doel je dan op de gewone versie van de Stryker?

https://upload.wikimedia....1/Stryker_ICV_front_q.jpg

Deze was de basis en is ontworpen voor het vervoeren van de infanterie en medische troepen.

Normaal worden AFV minder krachtig bewapend zoals dus te zien is bij de basis versie die een MK19 40mm granaatwerper heeft of M2 .50 machinegeweer. De Verenigde Staten kwamen erachter dat een AFV in combinatie met een zware bewapening ook een goed wapen voor de ondersteuning kan zijn en zo onstond dus de Stryker M1128.

http://vignette2.wikia.no.../latest?cb=20121005012352

Ik kan niet met zekerheid zeggen of deze een T-90MS zou kunnen penetreren en dus uitschakelen omdat de gegevens over bepantsering vooral bij de moderne tanks natuurlijk niet is vrijgegeven. Van de zijkant en achterkant denk ik dat de Stryker in combinatie met Armour-Piercing-Fin-Stabilized-Discarding-Sabot (APFSDS), welke op de eerste plek vooral zijn gemaakt voor het penetreren van de tank, wel een kans maakt maar qua voorkant kan ik dat niet zeggen. Qua 1 vs 1 zou de Stryker verliezen omdat deze bijna geen bepantsering heeft en het echt moet hebben van zijn manoeuvreerbaarheid en camouflage (die erop of eraf kan, de versie op de afbeelding is zoals te zien zonder)

Rusland is vooral nu goed bezig qua tank ontwikkelingen (de tanks worden in tegenstelling tot vroeger zelfs duurder dan sommige westerse tegenhangers) dus het Westen moet wel een tandje bij zetten als het om tanks gaat, willen ze nog meekomen over een paar jaar.

Hier nog voor de mensen die zich afvragen wat die T-90MS nou precies is 8) :

YouTube: UralVagon Zavod - T-90MS Main Battle Tank RAE 2013 [1080p]

'Onze' Leopard 2A6 was trouwens wel sexy hoor ^^

http://aviationweek.com/s...70e-4c45c734d3b1.Full.jpg

Floppus wijzigde deze reactie 30-06-2015 23:30 (15%)

She asked me to tell her three words every girl wants to hear, so I whispered: "I Ride KTM"

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True