Het geeft aan dat ze dichterbij komen. Het is ook een herinnering dat als je op 2 systemen steunt je heel kwetsbaar bent als het een keer tegen zit.BeefHazard schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 22:32:
Als je dat 'raken' wil noemen geef je de russen veel te veel krediet. Als zo'n raket echt zijn payload kan afleveren aan het adres van een Patriot-batterij zou dat heel andere gevolgen hebben.
Je kan je beter afvragen waarom de Russen op Kiev schieten, de stad die het beste verdedigd wordt en waar ze de minste kans hebben om überhaupt iets te raken. Als ze dat doen om de lucht verdediging uit de tent te lokken en vervolgens uit te schakelen/putten zou dit heel logisch zijn.redwing schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 23:17:
Maar leg me dan eens uit waarom ze dan niet goede militaire doelen in die buurt zouden aanvallen? Als er dan een raket door komt raak je ten minste iets nuttigs. En komen ze er niet door, gebeurt er precies hetzelfde als dat je op nutteloze doelen aan het schieten bent. De enige rationele reden die er is om puur onzinnige doelen aan te vallen is toch echt terreur.
Ik heb net zo'n hekel aan de Russen als jou, en ik ontken niet dat er veel mis gaat bij de Russen, maar compleet incapabel en vrij van lerendvermogen zijn ze ook niet. Het zijn niet alleen maar dienstplichtigen die hun dood in gejaagd worden (en zelfs daar zit een plan achter). Het is gevaarlijk om je vijand te onderschatten.redwing schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 23:17:
En dat is helaas ook iets waar de russen om bekend staan.
Oekraïne heeft gewoon dringend meer wapens en munitie nodig, met name om het luchtruim te kunnen blijven verdedigen is all I'm saying. Dat kan echt ineens op korte termijn opraken als ik de experts in het Pentagon, CSIS, etc. mag geloven. En luchtverdediging in NATO context zijn vooral vliegtuigen.
[Voor 3% gewijzigd door ph4ge op 18-05-2023 00:24]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"