'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
En daarom is het goed dat Nintendo niet veel eerder de aankondiging heeft gedaan van de Switch, kan je je voorstellen wat er dan allemaal gespeculeerd en geflamed zou worden!?Dagg schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 13:54:
[...]
Dit!
Ik kan niet wachten maar dat was al bekend
Ik hoop dat er snel een aantal reviews online gaan komen over zowel de Switch als van BotW, hopelijk een spoiler free versie.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
En het valt mij op dat veel mensen er een apart genoegen in scheppen alles negatief te benaderen.NotSoSteady schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:06:
De grafische kwaliteit mag dan niet het belangrijkste zijn, maar wat me wel opvalt is dat Nintendo-fans er wel een handje van hebben om alles recht te praten wat krom is.
Goed onderbouwd argument, bedankt voor de bijdrageNotSoSteady schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:06:
De grafische kwaliteit mag dan niet het belangrijkste zijn, maar wat me wel opvalt is dat Nintendo-fans er wel een handje van hebben om alles recht te praten wat krom is.
De Wii vond ik echt slecht qua graphics, heb ik altijd net even te slecht gevonden, maar de Wii U graphics kan ik prima mee leven. Wat met de Wii U slecht is, is het feit dat die tablet echt geen bereik heeft en dus nutteloos is in andere ruimtes dan de kamer waar deze in staat. Dat zal bij de Switch geen probleem zijn, eindeloos bereik (technisch natuurlijk geen bereik te noemen, wordt niets uitgezonden)!
De grafische mogelijkheden van de Switch lijken mij to zover echt prima, vooral omdat de Switch sterker is dan de Wii U.
Waar andere mensen hier dan dingen recht lullen die krom zijn, is het scalpen van bepaalde producten.
[ Voor 5% gewijzigd door Koldur op 15-02-2017 14:12 ]
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Niet persé Nintendo fans, maar vooral van de (soort) spellen die er op uitkomen lijkt mij. Ik vind zelf het leuk als het grafisch prachtig is, maar geniet veel (en dan ook echt VEEL) meer van een goede gameplay, met een dito verhaallijn. (fan van RPG's in algemene zin). Ook vind ik het heerlijk om "tussendoor" (casual) even een spelletje te kunnen spelen, of even te kunnen "genieten" van een simpel spelletje met/ tegen elkaar, als in MarioKart.NotSoSteady schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:06:
Ik maal niet zo om "nog meer grafisch geweld", hoewel ik er ook echt van kan genieten hoe " Horizon Zero Dawn " eruit gaat zien, ook van andere grafische games. Echter voor een simpel (snel) potje gamen, of multiplayeren moet je vaak niet bij dat soort games zijn.
Overigens: Geen Nintendo fan in algemene zin (Zelda games dan weer wel), maar meer geïnteresseerd vanwege de Zelda game(s) en andere leuke games die goed casual te spelen zijn.
Ik ben blij dat ik niets recht lul wat krom is want het is MIJN mening, MIJN visie op wat IK nodig acht om PLEZIER te hebben in het gamen. Dat wie dan ook er cijfertjes bij gaat halen is leuk en zorgt voor koddige monologen maar daar hoeft niemand wat van te vinden. Je koopt hem of niet zo simpel is het, de reden is niet van belang want het is JOU reden. Elkaar in de waarde laten, heerlijk!!NotSoSteady schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:06:
ZIN IN!!

Ik kan niet wachten om (als alles goed gaat) vrijdag 3 maart aan de slag te gaan in Hyrule
Hoop stiekem ook dat de Switch een beetje een indie following krijgt, als ik eerlijk ben heb ik meer plezier beleeft aan cave story en ori dan aan watch dogs en the division. Wat mogelijk zou moeten zijn omdat die vaak voor portable geschikt zijn en de library van de Switch minder groot zal zijn dan van de PS4 en XB1 en een kleine titel dan misschien meer kansen krijgt.Turanmegil schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:44:
Discussie over grafische kwaliteit... willen we nou echt dat de pc, consoles, handhelds allemaal hetzelfde doen en dezelfde grafische mogelijkheden hebben. Als ik Breath of the Wild zie vind ik het er echt prachtig uitzien.
Ik kan niet wachten om (als alles goed gaat) vrijdag 3 maart aan de slag te gaan in Hyrule.
Kan natuurlijk ook gewoon zijn omdat ik AAA's games gewoon te vaak heb gespeeld vroeger en er weinig aan veranderd is op de gfx na. Heb hetzelfde probleem met Fifa en Footballmanager bijv.
Niks mis mee, ;-).
Verwijderd
Omdat de grafische kwaliteit altijd relatief wordt bekeken met een andere console uit dezelfde leeftijd, om een of andere domme reden. i.p.v. objectief te kijken of het spelletje er goed uitziet en lekker speelt, gaan mensen online lopen zaniken over dat de PS4 mooiere graphics produceert dan de Xbone en andere nonsens. De huidige generatie consoles zien er van dichtbij uit alsof ze op Medium settings staan op een niet al te dure gaming PC en lopen tevens ergens tussen de 15-60FPS, met vaak willekeurige drops als je maar net iets te veel dingen op je scherm hebt staan.NotSoSteady schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:06:
Zo is FFXV bijvoorbeeld erg mooi om naar te kijken, maar zijn er wel een aantal concessies gemaakt die irritant zijn. Blurring /verwijdering van special effects in de schermhoeken, zieke frame drops (meer dan de normale instabiele frame drops) als je over een verre vlakte kijkt, etc. Ik had het liever net iets minder mooi allemaal gehad, maar dan wel vloeiend.
Om het even in perspectief te plaatsen; het meest gespeelde spel op de planeet zag er enkele jaren geleden dus zo uit:

En momenteel ziet het er nog steeds niet beter uit dan menig game uit 2010.
Als ik dus zie hoe hard er gewerkt wordt op de huidige consoles om de mooiste reflecterende borsthaartjes te krijgen en elk kiezelsteentje zichtbaar te krijgen en wat voor concessies en problemen dat met zich meebrengt, heb ik liever "cartoony" graphics die het meest van de tijd goed over het scherm lopen. Maar goed, dan kun je jezelf natuurlijk niet marketen als hippe 4K* "pro" console en een paar 100 euro cashen met een goedkope processor-upgrade.
* eigenlijk 1800p met upscaling en dithering, verlaagt framerate aanzienlijk
Verwijderd
Mijn preorder van 13 januari bij bol.com komt hopelijk op tijd binnen.
De graphics van de Switch lijken me mooi zat, Wii U graphics zijn ook mooi.
Ik hoop ook dat de Virtual Console zsm komt op de Switch met Super Mario 64.
Ik vraag mij soms wel eens af of ik een Nintendo Fanboy ben. Ik weet wel dat ik veel met de gamecube heb gespeeld en het een erg fijne console vond. Wii vond ik ook geweldig. Qua graphics vond ik het nog wel mee vallen. Natuurlijk op een Full HD PC ziet het er niet uit, maar toentertijd had ik niet.
Toen mijn vrouw in oktober zei dat ze graag weer een handheld wilde hebben ging ik meteen kijken naar de New 3DS. Toen er een aankondiging kwam van Nintendo besloot ik nog even te wachten met kopen van die 3DS. Toen ik die trailer zag was ik meteen verkocht. PRECIES het apparaat wat ik zocht. Een Console/Handheld die je mooi op je TV aan kan sluiten en lekker couch multiplay kan doen. En de Graphics? Maakt me niets uit want ik weet dat de spellen van Nintendo kwalitatief goede games zijn.
Oh en om nog even in te haken op het DLC gebeuren. Ik snap niet dat men zo klaagt over het feit dat men DLC uit brengt. Die deden ze ook al 15 jaar geleden. Toen heette het alleen Expansions en iedereen was Hyped. Nu is het OMGWTFBBQSAUCE!!!!! DLC!!!!! De game is niet af. We krijgen maar een half spel. Diet moet er standaard in zitten. Please hou er over op. Het is 20 euro en het geeft extra TOEVOEGINGEN. Ze hebben echt niet dingen er uit gehouden zodat ze extra geld kunnen vangen. Ze proberen het spel nog aantrekkelijker te maken voor de fans.
15 jaar geleden? Je kan nog veel verder terug. In 1994 durfde men al om een incompleet spel uit te brengen om vervolgens later de rest van het spel te verkopen...Lanithro schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:00:
Ik snap niet dat men zo klaagt over het feit dat men DLC uit brengt. Die deden ze ook al 15 jaar geleden. Toen heette het alleen Expansions en iedereen was Hyped.

(Meesterlijke game en ik was hyped toen ik de reclame van S&K op tv zag.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Mensen worden allergisch van het DLC gebeuren omdat er in de recente jaren vaker Day One DLC is uitgebracht of aangekondigd, niet door Nintendo maar anderen. Het geeft de indruk dat de content al af was en dat ze dit er gewoon uitgeknipt hebben om later voor extra geld te verkopen. Dus wanneer Nintendo nu al komt met de aankondiging van bepaalde DLC, dan doet dat mensen denken aan dat soort praktijken.Lanithro schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:00:
Oh en om nog even in te haken op het DLC gebeuren. Ik snap niet dat men zo klaagt over het feit dat men DLC uit brengt. Die deden ze ook al 15 jaar geleden. Toen heette het alleen Expansions en iedereen was Hyped. Nu is het OMGWTFBBQSAUCE!!!!! DLC!!!!! De game is niet af. We krijgen maar een half spel. Diet moet er standaard in zitten. Please hou er over op. Het is 20 euro en het geeft extra TOEVOEGINGEN. Ze hebben echt niet dingen er uit gehouden zodat ze extra geld kunnen vangen. Ze proberen het spel nog aantrekkelijker te maken voor de fans.
Nu is de content volledig additioneel en ontbreekt er niets uit de main story dus voor mij persoonlijk is er niets aan de hand, maar ik snap wel waar die geluiden vandaan komen. Ik vind ze alleen niet terecht want hier is, in ieder geval voor mij, overduidelijk dat we een compleet spel krijgen, met de optie op meer met DLC. En niet een spel waarin geknipt is voor de 'money grab' factor. Bij Deus Ex Human Revolution miste er bijvoorbeeld een geheel hoofdstuk in de storyline, dat later als DLC gekocht moest worden. Dat vond ik wel een kwalijke zaak.,
[ Voor 5% gewijzigd door Foodie88 op 15-02-2017 15:20 ]
Die Day one patches zijn vaak extra content voor mensen die een CE hebben. En soms gebeurd het ook dat de game zo goed als af is op die bepaalde map na. Dan besluiten ze die er uit te laten om de game Gold te kunnen laten gaan om iig de release date te halen. Daarna gaan ze door met ontwikkelen en kunnen ze wel die content er in stoppen doormiddel van en patch.Foodie88 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:18:
[...]
Mensen worden allergisch van het DLC gebeuren omdat er in de recente jaren vaker Day One DLC is uitgebracht of aangekondigd, niet door Nintendo maar anderen. Het geeft de indruk dat de content al af was en dat ze dit er gewoon uitgeknipt hebben om later voor extra geld te verkopen. Dus wanneer Nintendo nu al komt met de aankondiging van bepaalde DLC, dan doet dat mensen denken aan dat soort praktijken.
Maar goed, niks aan te doen . als de DLC goed is koop ik het toch wel.
En kwa grafisch van de switch had inderdaad wel wat beters verwacht maar goed
Zolang de games maar goed zijn en er genoeg uitkomen maakt mij het niet zo veel uit
Had wel gehoopt dat ze 8gb ddr4 erin hadden kunnen duwen, 4 is wat magertjes tegenwoordig
Dat is niet wat ik bedoel. Er is een verschil tussen een Day One patch, niet anders dan een update die iedereen downloadt op de release dag met de laatste fixes, en Day One DLC waar je betaalde DLC al sinds de release dag kan kopen. Het kan inderdaad zijn dat de content er nog niet in zit omdat het niet af is, maar het kan ook een truc van geldklopperij zijn.Lanithro schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 15:26:
[...]
Die Day one patches zijn vaak extra content voor mensen die een CE hebben. En soms gebeurd het ook dat de game zo goed als af is op die bepaalde map na. Dan besluiten ze die er uit te laten om de game Gold te kunnen laten gaan om iig de release date te halen. Daarna gaan ze door met ontwikkelen en kunnen ze wel die content er in stoppen doormiddel van en patch.
Mensen mogen verwachten dat een product compleet is als je het voor de volle mep koopt en dat er geen (semi)essentiële onderdelen missen waarvoor je nog eens geld moet gaan neerleggen. Extra betalen voor extra content is niets mis mee.
[ Voor 12% gewijzigd door Foodie88 op 15-02-2017 15:35 ]
YouTube: 12 Useful Accessories For NINTENDO SWITCH
Binnenshuis switchen is ook mogelijk op de andere platformen, alhoewel inderdaad tegen een meerprijs. Ik heb bijvoordeeld al sinds eind 2014 een XB1, die ik vrijwel weinig tot nooit gebruik voor gamen (IMO mager aanbod van goede spellen na Halo 5. Destiny zuigt, heb FF15 maar nog niet gespeeld), maar wel voor films/muziek.Prulleman schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 07:22:
[...]
mooi verhaal, maar bij deze argumenten moet je vooral geen switch kopen... Neem dan gewoon een Xbox of PS4. De switch koop je om andere redenen, Nintendo exclusives, fun couch co-op, en persoonlijk zie ik ook binnenshuis wel het voordeel van het makkelijk switchen tussen tv en handheld, denk bv aan op de bank handheld verder spelen als je wederhelft iets op tv wilt zien.
ik weet dat de Wii u dit ook kan, maar dit gaat een stuk beter werken op de switch. Daarnaast vergelijken we hier met de concurrentie. En de trucjes om dit op een PlayStation te doen hebben een stuk meer zooi nodig en dan is het nog lastig om op de bank verder te spelen.
Ik begrijp dat iedereen in een andere situatie zit, dit voorbeeld sluit dan ook vooral aan op mijn situatie, het is heel anders als je en dikke game pc naast de tv hebt staan
Zelf heb ik daarentegen laatst ook een 2-in-1 laptop gekocht, voor studie/onderzoek/werk (de Lenovo Yoga Book met Windows 10). Ik was hierbij erg positief verrast dat je het scherm van de XB1 kon streamen naar de Xbox app in Windows 10 met gebruik van de controller die gekoppeld wordt aan de XB1 zelf of laptop/tablet via kabel. Dit kan voorzover ik weet op alle Windows 10 pc's/laptops/tablets en misschien zelfs telefoons.
Dit is echter zeker niet de reden waarom ik een laptop heb aangeschaft (ik haat pc gamen, de mijne is ook geen krachtpatser), maar nadat ik ontdekte dat dit kon game ik nu weer wat vaker en vrijwel exclusief via het streamen van de XB1 naar de laptop. Hierdoor kan de tv door m'n vriendin altijd gebruikt worden voor andere zaken. Als ik verder zou willen gamen op de tv, hoef ik hem alleen maar aan te zetten aangezien de beelden daar sowieso ook op verschijnen. Dit kan overigens overal in huis. Met de juiste setup kan dit ook buitenshuis op plekken met goede stabiele WiFi.
Appels en peren. Telefoons zijn (waren?) in eerste instantie langeafstands-communicatiemiddelen. Buitenshuis bereikbaar kunnen zijn voegt in principe voor iedereen een enorme meerwaarde toe, ga maar eens een week op stap zonder telefoon en probeer je te redden met alleen een landlijn en thuis internet. Gaming heeft ditzelfde voordeel niet per se, het is meer een aardigheidje zeker voor kinderen die veel tijd doorbrengen op de achterbank en gamers die dagelijks urenlang in het OV zitten. Voor de rest lijkt het een vrijwel erg niche concept.Bilderbeek schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 07:47:
Anders is het slechts een beetje hetzelfde idee als met de mobiele telefoon: fijn dat je zonder snoer kan bellen maar een vaste handheld toestellen kunnen dit ook. Buitenshuis echt bellen op de telefoon - buiten de telefooncel - is dan ook niet echt een norm, heb sterke twijfels dat de mobiele telefoon daar massaal en langdurige verandering in zal brengen.
.
Eerder omgekeerd denk ik: FIFA verkoopt altijd goed, buitenshuis FIFA tegen elkaar kunnen spelen met 1 apparaat is voor de gemiddelde persoon (gamer of niet-gamer) een USP. Ik heb zelf geen FIFA bijvoorbeeld, maar kdoe wel mee met een potje op de bank als dit beschikbaar is en zo ken ik er velen anderen, zelfs mensen die praktisch nooit (meer) gamen en thuis geen console hebben staan.JackAvery schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:05:
[...]
Inderdaad een wat interessante keuze. Fifa 17 heeft in Japan ongeveer 100.000 exemplaren verkocht over PS4 en PS3 combined. PES 2017 zit ongeveer rond hetzelfde aantal. Misschien denkt EA dat een push van Nintendo hier kan helpen? Japan is wel degelijk een voetballand, dus misschien zien ze potentiële groei hier.
Precies, ik kon het zelf niet beter hebben gezegdJackAvery schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:05:
[...]Persoonlijk denk ik dat die 'norm' niet zo snel gaat veranderen, maar dit heeft eigenlijk vrij weinig te maken met Nintendo en meer met het algemene imago van 'gamen' - al is ook dit aan het verschuiven. De invloed van de Switch op dit vlak is momenteel moeilijk in te schatten, maar de smartphone heeft al best wat gedaan voor het casual mobiel gamen. Mogelijk beïnvloedt dit op termijn ook 'hardcore' mobiel spelen in de richting van iets wat meer maatschappelijk aanvaard wordt. Maar misschien blijft Japan de uitzondering: hier is het erg normaal om bijvoorbeeld op de metro mensen van alle leeftijden te zien gamen. Het gebeurt zelfs regelmatig dat ik iemand zie die twee smartphones tegelijk gebruikt hiervoor. 3DS en Vita zie je ook, maar veel minder.
Een groot voordeel van de Switch is dat het niet een 'kiddie'-aspect heeft en geen gimmick zoals motion controls heeft waardoor ports aangepast zouden moeten worden voor devs, wat in het verleden heeft geleden tot of minder ports of kwalitatief andere ervaringen van bestaande games zoals FIFA voor de spelers. Dit leidt ertoe dat mainstream gamers wel overgehaald kunnen worden mits er voldoende redenen zijn. Hierdoor heeft Nintendo denk ik de 3rd parties juist extra hard nodig. Zonder titels zoals FIFA, is de USP van coop gamen buitenshuis voor veel gamers verdwenen.JackAvery schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:05:Het is inderdaad zo dat er veel vragen zijn omtrent de aanwezigheid van de ... traditioneel westerse grote third-parties. Dit wil echter niet zeggen dat er echt weinig beschikbaar is, en persoonlijk vind ik de lineup voor jaar 1 best interessant. Je ziet reeds veel interesse vanuit indie-devs, en ook de Japanse bedrijven lijken Nintendo reeds te ondersteunen (wat trouwens geen verrassing is gezien de populariteit van de 3DS). Nu, welke games je leuk vindt, blijft natuurlijk subjectief. Voorlopig lijkt het me geen goede beslissing om een Nintendo console te kopen als je geen interesse hebt in Nintendo games, bijvoorbeeld. Een game zoals FF15 die eigenlijk al kantjeboord draait op XB1/PS4 zal niet werken op de Switch.
offtopic:
Ondanks dat ik heel veel plezier heb gehad met de ME trilogie, doet Andromeda me eigenlijk niks.
Ik heb inderdaad al jarenlang een XB1. Zelda is voor mij in deze discussie momenteel eigenlijk het enige echt interessante; als ik dus een WiiU zou kunnen vinden voor een koopje dan lijkt dat mij op dit moment misschien zelfs een betere deal. Gezien de prijzen van de WiiU is dit echter zeker geen betere deal, helemaal aangezien er op Zelda na ook heel weinig andere killer titels zijn (misschien Monster Hunter).JackAvery schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:05:Hetzelfde geld voor een "waar voor je geld"-argument. Dit is subjectief voor je situatie. Het klinkt alsof je zelf al minstens één console of PC hebt om op te gamen, de vraag is dan hoeveel Switch-exclusives je interesseren, en in hoeverre het hybride element je interesseert. Ik ben bijvoorbeeld zelf niet zo een portable gamer maar Stardew Valley mobiel lijkt me erg leuke afleiding onderweg of tijdens een pauze.
Ik sta zelf ook niet echt te popelen na het eind van ME3, maar ik ben optimistisch dat dit toch een goed spel kan worden. Daarnaast hoop ik, netals met FF15, met ME:A de koop van m'n XB1 als gameconsole te rechtvaardigen, aangezien ie al jarenlang z'n werk doet als mediacenter, wat vertaald in waar voor m'n geld.
De Switch is wel een concurrent van de XB1/PS4. Zie mijn bovenstaande verhaal over mainstream sociale games buitenshuis coop kunnen spelen als potentiële USP voor vele gamers. Hiermee is het mogelijk dat Nintendo met bijv FIFA e.d. (geen moderne shooters) gemakkelijk marktaandeel wegsnoepen van hun concurrenten mbt dergelijke titels.lebbe02 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:43:
Ik ben juist blij dat de Switch geen PS4/XBONE concurrent is. PS4 heb ik al, dus de snellere shooters e.d. speel ik daar wel op. De Switch wordt waarschijnlijk een heerlijke speelervaring als mijn huisgenoot de TV heeft geclaimd, Switch uit het dock en lekker verder spelen in bed. Ik kan in ieder geval niet wachten om deze te hebben. Verder heb ik de WIIU als enige van de line-up overgeslagen waardoor MarioKart voor mij een geheel nieuwe game is.
Nintendo had op de WiiU geen gamecontent wat de mainstream zocht wat dit tot een nonargument maakt, bovendien waren vrijwel alle top games toentertijd juist al op de PS3/360 welke veel mainstream gamers natuurlijk allang in huis hadden.NMe schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:12:Dat waren de andere twee grote consoles ook niet, toen had Nintendo goedkopere opties. En nu kom je natuurlijk aan dat die consoles niet te vergelijken waren, maar dat geldt in dit geval ook, om andere redenen. De Switch heeft een paar USP's, te weten de familievriendelijke gameselectie (zowel aangekondigd als onaangekondigd maar redelijkerwijs in de toekomst te verwachten) en de draagbaarheid.
Er is zeker wel zoiets als een mainstream gamer: een persoon met een XB1/PS4 die gedurende een jaar meerdere games koopt op het systeem. Een mainstream gamer speelt ook niet alleen shooters en/of voor graphics. Ik bijvoorbeeld heb een XB1 maar wacht al jaren op goeie titels zoals die er waren op de 360 (Skyrim, Mass Effect, de eerste paar Assassin's creed games, etc).NMe schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:12:De "gemiddelde gamer" bestaat niet. Er zijn mensen die de hele dag shooters willen spelen met alle pracht en praal die de hedendaagse generatie consoles te bieden heeft. Ikzelf ben niet zo'n gamer, ik vind gamen geweldig maar ik vermaak me veel meer met een 2D-Mariogame dan met de zoveelste editie van CoD, ongeacht hoe mooi de graphics daarin wel niet zijn. En om bij je lijstje te blijven: een sterk aanbod van games is er, in elk geval van de games die ik wil spelen. Mensen die liever het soort spellen spelen dat typisch op de PS4 en XBO uitkomt zullen inderdaad niet warmlopen voor het aanbod op de Switch, maar gezinnen met kinderen en liefhebbers van de Nintendo-IP's vast wel.
Belangrijk om te realiseren is dat 3rd party devs zich in het algemeen richten op de mainstream gamer. De devs willen dus dat een systeem voldoende krachtig is om hun games zo indrukwekkend en aantrekkelijk mogelijk te maken. Als een systeem dit niet is en zij daarbij ook het idee hebben dat de mainstream het systeem ook niet zal kopen, dan ontwijken zij het systeem en krijg je uiteindelijk een situatie zoals bij de WiiU.
Dat zal wel wezen, maar die argumenten zijn denk ik voor de meeste mensen niet voldoende, zeker als ze al een huidige gen gameconsole hebben.Urenlang comfortabel gamen moet ook gewoon kunnen. Switch in z'n dock, Pro-controller pakken en gaan. Maar tegelijkertijd kun je er ook mee op pad.En daarmee komen we op "waar voor je geld" uit, en dat krijgen we IMO wel. Het zijn Wii U graphics (of iets beter nog) en dat alles in een handheld. Er komen zelfs in dit magere eerste jaar meer games uit die ik leuk vind dan ik eigenlijk van plan was om te kopen, dus voor mij zit de Switch wel goed. En ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
Zie eerder in mijn post de argumenten over de mogelijkheden hiervan op de XB1 en over waarom Nintendo juist de 3rd parties nodig heeft om de USP van portability voor de mainstream te laten gelden.
Dit merk ik ook. Dit is voor Nintendo zelf een schadelijk fenomeen aangezien deze fans hiermee andere mensen buitensluiten/censureren uit de discussie en doen alsof hun mening er niet toedoen zolang deze groep fans maar tevreden zijn. Het zou geen probleem zijn als hun standaarden maar wat hoger lagen in wat ze van Nintendo verwachten en ze bepaalde zaken niet zo zwartwit zagen (bijv. 'ik hou niet van shooters en wel van Nintendo games, dus er bestaan geen gamers die van shooters en bijv Zelda houden en Nintendo hoeft er daarom ook geen rekening mee te houden).NotSoSteady schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:06:
Ik kan me zeer goed herinneren hoe dergelijke fans van Nokia, ten tijde van de eindtijden van Nokia, vergelijkbare pro-Nokia argumenten hadden t.o.v. Android en iOS. Nokia, wat al meer dan een eeuw historie had en marktleider was, wou echter niet mee gaan met de markt. Er bestond toentertijd ook een luide groep van diehard fans die kritiekloos waren t.o.v. wat Nokia deed en daarbij ook argumenten van andere gebruikers zo steeds wegcensureerden.
Nokia is deels hierdoor en deels door koppige/starre management dus hun eigen ding blijven doen (Windows en MeeGo achternagaan ipv overstappen op Android), waardoor ze eerst overgekocht werden door MS en dan alsnog failliet zijn gegaan. De parallellen tussen Nokia en Nintendo spreken voor zich en Nintendo zou er goed aan doen om dergelijke fouten zoals Nokia toentertijd maakte voortdurend proberen te ontwijken.
Ik benader dit zelf niet negatief, maar disgepassioneerd op een wetenschappelijke wijze, dwz theorie A of B of C etc kan beter overeenkomsten vertonen met de realiteit; je mag best een favoriete theorie hebben maar laten we dan ook kijken naar de werkelijkheid en met die feedback dan toegeven wat er mis zou kunnen zijn met onze favoriete theorieën. Vervang het woord theorie met strategie en je hebt een beschrijving van business in de praktijk.Alcmaria schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:11:
[...]
En het valt mij op dat veel mensen er een apart genoegen in scheppen alles negatief te benaderen.
Zaken op deze wijze benaderen is allesbehalve negatief. Dit is immers ook hoe devs, investors en mensen bij Nintendo, MS en Sony -in principe bij elk bedrijf met een dienst of product - zelf zaken benaderen met hun producten.
Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver
Snake pass uit op 29 maart 👍🏻
En wat heeft EA er over te zeggen:
EA Sports' FIFA on Nintendo Switch will be the most immersive, social, and authentic sports game ever created for Nintendo players

Steam/XBL: Avioto
Leuk concept, maar ziet er frustrerend traag uit.boefje79 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 19:35:
YouTube: Snake Pass - Release Date Reveal Trailer Nintendo Switch Full HD
Snake pass uit op 29 maart 👍🏻
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Waarom hebben veel mensen een hekel aan pc gaming ? dat heb ik nooit begrepen(nieuwsgierigheid)PradaBrada schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:23:
[...]
Binnenshuis switchen is ook mogelijk op de andere platformen, alhoewel inderdaad tegen een meerprijs. Ik heb bijvoordeeld al sinds eind 2014 een XB1, die ik vrijwel weinig tot nooit gebruik voor gamen (IMO mager aanbod van goede spellen na Halo 5. Destiny zuigt, heb FF15 maar nog niet gespeeld), maar wel voor films/muziek.
Zelf heb ik daarentegen laatst ook een 2-in-1 laptop gekocht, voor studie/onderzoek/werk (de Lenovo Yoga Book met Windows 10). Ik was hierbij erg positief verrast dat je het scherm van de XB1 kon streamen naar de Xbox app in Windows 10 met gebruik van de controller die gekoppeld wordt aan de XB1 zelf of laptop/tablet via kabel. Dit kan voorzover ik weet op alle Windows 10 pc's/laptops/tablets en misschien zelfs telefoons.
Dit is echter zeker niet de reden waarom ik een laptop heb aangeschaft (ik haat pc gamen, de mijne is ook geen krachtpatser), maar nadat ik ontdekte dat dit kon game ik nu weer wat vaker en vrijwel exclusief via het streamen van de XB1 naar de laptop. Hierdoor kan de tv door m'n vriendin altijd gebruikt worden voor andere zaken. Als ik verder zou willen gamen op de tv, hoef ik hem alleen maar aan te zetten aangezien de beelden daar sowieso ook op verschijnen. Dit kan overigens overal in huis. Met de juiste setup kan dit ook buitenshuis op plekken met goede stabiele WiFi.
[...]
Appels en peren. Telefoons zijn (waren?) in eerste instantie langeafstands-communicatiemiddelen. Buitenshuis bereikbaar kunnen zijn voegt in principe voor iedereen een enorme meerwaarde toe, ga maar eens een week op stap zonder telefoon en probeer je te redden met alleen een landlijn en thuis internet. Gaming heeft ditzelfde voordeel niet per se, het is meer een aardigheidje zeker voor kinderen die veel tijd doorbrengen op de achterbank en gamers die dagelijks urenlang in het OV zitten. Voor de rest lijkt het een vrijwel erg niche concept.
[...]
Eerder omgekeerd denk ik: FIFA verkoopt altijd goed, buitenshuis FIFA tegen elkaar kunnen spelen met 1 apparaat is voor de gemiddelde persoon (gamer of niet-gamer) een USP. Ik heb zelf geen FIFA bijvoorbeeld, maar kdoe wel mee met een potje op de bank als dit beschikbaar is en zo ken ik er velen anderen, zelfs mensen die praktisch nooit (meer) gamen en thuis geen console hebben staan.
[...]
Precies, ik kon het zelf niet beter hebben gezegdIk denk ook dat dit zou kunnen veranderen mits het sociale aspect er bestaat voor mainstream games (a la FIFA en Street Fighter).
[...]
Een groot voordeel van de Switch is dat het niet een 'kiddie'-aspect heeft en geen gimmick zoals motion controls heeft waardoor ports aangepast zouden moeten worden voor devs, wat in het verleden heeft geleden tot of minder ports of kwalitatief andere ervaringen van bestaande games zoals FIFA voor de spelers. Dit leidt ertoe dat mainstream gamers wel overgehaald kunnen worden mits er voldoende redenen zijn. Hierdoor heeft Nintendo denk ik de 3rd parties juist extra hard nodig. Zonder titels zoals FIFA, is de USP van coop gamen buitenshuis voor veel gamers verdwenen.
[...]
Ik heb inderdaad al jarenlang een XB1. Zelda is voor mij in deze discussie momenteel eigenlijk het enige echt interessante; als ik dus een WiiU zou kunnen vinden voor een koopje dan lijkt dat mij op dit moment misschien zelfs een betere deal. Gezien de prijzen van de WiiU is dit echter zeker geen betere deal, helemaal aangezien er op Zelda na ook heel weinig andere killer titels zijn (misschien Monster Hunter).
offtopic:
Ik sta zelf ook niet echt te popelen na het eind van ME3, maar ik ben optimistisch dat dit toch een goed spel kan worden. Daarnaast hoop ik, netals met FF15, met ME:A de koop van m'n XB1 als gameconsole te rechtvaardigen, aangezien ie al jarenlang z'n werk doet als mediacenter, wat vertaald in waar voor m'n geld.
[...]
De Switch is wel een concurrent van de XB1/PS4. Zie mijn bovenstaande verhaal over mainstream sociale games buitenshuis coop kunnen spelen als potentiële USP voor vele gamers. Hiermee is het mogelijk dat Nintendo met bijv FIFA e.d. (geen moderne shooters) gemakkelijk marktaandeel wegsnoepen van hun concurrenten mbt dergelijke titels.
[...]
Nintendo had op de WiiU geen gamecontent wat de mainstream zocht wat dit tot een nonargument maakt, bovendien waren vrijwel alle top games toentertijd juist al op de PS3/360 welke veel mainstream gamers natuurlijk allang in huis hadden.
[...]
Er is zeker wel zoiets als een mainstream gamer: een persoon met een XB1/PS4 die gedurende een jaar meerdere games koopt op het systeem. Een mainstream gamer speelt ook niet alleen shooters en/of voor graphics. Ik bijvoorbeeld heb een XB1 maar wacht al jaren op goeie titels zoals die er waren op de 360 (Skyrim, Mass Effect, de eerste paar Assassin's creed games, etc).
Belangrijk om te realiseren is dat 3rd party devs zich in het algemeen richten op de mainstream gamer. De devs willen dus dat een systeem voldoende krachtig is om hun games zo indrukwekkend en aantrekkelijk mogelijk te maken. Als een systeem dit niet is en zij daarbij ook het idee hebben dat de mainstream het systeem ook niet zal kopen, dan ontwijken zij het systeem en krijg je uiteindelijk een situatie zoals bij de WiiU.
[...]
Dat zal wel wezen, maar die argumenten zijn denk ik voor de meeste mensen niet voldoende, zeker als ze al een huidige gen gameconsole hebben.
Zie eerder in mijn post de argumenten over de mogelijkheden hiervan op de XB1 en over waarom Nintendo juist de 3rd parties nodig heeft om de USP van portability voor de mainstream te laten gelden.
[...]
Dit merk ik ook. Dit is voor Nintendo zelf een schadelijk fenomeen aangezien deze fans hiermee andere mensen buitensluiten/censureren uit de discussie en doen alsof hun mening er niet toedoen zolang deze groep fans maar tevreden zijn. Het zou geen probleem zijn als hun standaarden maar wat hoger lagen in wat ze van Nintendo verwachten en ze bepaalde zaken niet zo zwartwit zagen (bijv. 'ik hou niet van shooters en wel van Nintendo games, dus er bestaan geen gamers die van shooters en bijv Zelda houden en Nintendo hoeft er daarom ook geen rekening mee te houden).
Ik kan me zeer goed herinneren hoe dergelijke fans van Nokia, ten tijde van de eindtijden van Nokia, vergelijkbare pro-Nokia argumenten hadden t.o.v. Android en iOS. Nokia, wat al meer dan een eeuw historie had en marktleider was, wou echter niet mee gaan met de markt. Er bestond toentertijd ook een luide groep van diehard fans die kritiekloos waren t.o.v. wat Nokia deed en daarbij ook argumenten van andere gebruikers zo steeds wegcensureerden.
Nokia is deels hierdoor en deels door koppige/starre management dus hun eigen ding blijven doen (Windows en MeeGo achternagaan ipv overstappen op Android), waardoor ze eerst overgekocht werden door MS en dan alsnog failliet zijn gegaan. De parallellen tussen Nokia en Nintendo spreken voor zich en Nintendo zou er goed aan doen om dergelijke fouten zoals Nokia toentertijd maakte voortdurend proberen te ontwijken.
[...]
Ik benader dit zelf niet negatief, maar disgepassioneerd op een wetenschappelijke wijze, dwz theorie A of B of C etc kan beter overeenkomsten vertonen met de realiteit; je mag best een favoriete theorie hebben maar laten we dan ook kijken naar de werkelijkheid en met die feedback dan toegeven wat er mis zou kunnen zijn met onze favoriete theorieën. Vervang het woord theorie met strategie en je hebt een beschrijving van business in de praktijk.
Zaken op deze wijze benaderen is allesbehalve negatief. Dit is immers ook hoe devs, investors en mensen bij Nintendo, MS en Sony -in principe bij elk bedrijf met een dienst of product - zelf zaken benaderen met hun producten.
Om nu al te zeggen dat de portabiliteit van gaming devices wel erg niche lijkt is wel een beetje voorbarig imo. Je geeft zelf immers al toe dat je door portabiliteit wel meer bent gaan gamen. Ik denk dat dit bij veel meer mensen zal zijn als de portabiliteit van gaming toeneemt(binnenshuis/buitenshuis). In het geval van coop gaming buitenshuis op de switch, denk ik niet dat de meeste dat als potentiële USP zien maar eerder als leuke extra(buitenshuis "volledig" kunnen gamen is eerder het USP). Want alhoewel buitenshuis coop gaming op de switch voor sommige games misschien goed uitpakt zal het voor de meeste mainstream games die coop hebben niet zo zijn. Door een (te) klein scherm, Kijkhoek/ruimte die je hebt en het missen van volledige controllers als je joycons gebruikt zal je altijd wel een inferieure coop modus hebben vergeleken met thuis op de tv. Dus ik denk niet dat het de doorslag zal geven voor de mainstream gamers als je twijfelt over de console .
Er zijn geen mainstream pc gamers ?
Verder zeg je dat er al een tijd een gebrek aan goede games zijn (Mee eens
De traditionele consoles die we hedendaags kennen zullen denk ik verdwijnen als game streaming algemeen goed wordt daarom denk ik dat Nintendo qua console keuze met de switch in ieder geval meer kans maakt op toekomstig succes dan Sony of Microsoft. Want een console zoals de switch kan je dan nog meenemen en heel het portable verhaal. Terwijl een Sony/Microsoft console te vervangen is door een game stream client op je tv.(console exclusives even daargelaten omdat de vraag is of die bedrijven wel mee zullen gaan met de trend of niet).
Laat ik vooropstellen dat ik geen hekel aan PC Gaming heb, maar om antwoord te geven op de vraag waarom ik persoonlijk tegenwoordig niet meer op de PC Game.kaizoku94 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:05:
[...]
Waarom hebben veel mensen een hekel aan pc gaming ? dat heb ik nooit begrepen(nieuwsgierigheid)
Vroeger: Nog geen vrouw/vriendin, nog geen kids, alle tijd van de wereld en ~1000 Euro uitgeven aan een gaming-rig was wat makkelijker te verantwoorden, en dat allemaal in het ouderlijk huis.
Tegenwoordig: Huisje/Boompje/Beestje, Op een console gamen is vaker makkelijker en (een soort van) gezelliger omdat het "gewoon" in de woonkamer kan, onderuit gezakt op de bank met een controller in je hand.Verder wil geen ~1000 Euro meer uitgeven voor een Game PC.
Het echte competitieve gevoel dat ik had toen ik nog op de PC Gamede mis ik eerlijk gezegd wel een beetje als ik het vergelijk met Console Gaming.... maar niet genoeg om ernaar terug te gaan.
Voor mij is de PS3 (en later de PS4) er toen echt gekomen als vervanger voor de Game PC.
toch nog even de nodige Nintendo link in mijn bericht
Heb er altijd een Nintendo Console naast gehad voor de Ninty Exclusives.... vroeger was dat dus een Game PC + Nintendo Console, tegenwoordig is dat een PS4 + de Nintendo Switch (hopelijk vanaf 3 maart).
Muis + tobo ipv controller, niet ideaal schermafstand, op een laptop überhaupt slecht mogelijk zonder tafel en bureau. Op pc waren er tot nog vrij recent (~2005) ook voornamelijk alleen firstperson shooters, simulatoren, strategiespellen en MMO's beschikbaar op pc. Ik heb consoles, zeker in de dagen van de NES t/m N64 met veel meer plezier gespeeld, dan wat voor game op wat voor pc dan ook.kaizoku94 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 22:05:
[...]
Waarom hebben veel mensen een hekel aan pc gaming ? dat heb ik nooit begrepen(nieuwsgierigheid)
Het sterk op de voorgrondstaande online multiplayer component speelt ook een grote rol, ik heb vrijwel nooit online met plezier gegamed, zeker geen CoD, CounterStrike e.d. of een WoW. Deze games hebben naar mijn mening allen een zeer zwak singleplayer. De eerste fijne pc games waren voor mij Crysis, wat vrij hopeloos was met een middelmatige laptop GPU toentertijd, en Half-Life.
De eerste goede consoleshooters, in het bijzonder Goldeneye, Perfect Dark en Halo 1,2,3 bieden naar mijn mening elk een betere ervaring dan welke andere shooter ook die destijds op de PC beschikbaar waren. Deze spellen hebben ieder als sterke punten ook dat ze een ijzersterk splitscreen-modus hadden.
Op dit moment is het letterlijk niche. Een aantal maanden nadat de Switch er is zal wel een indicatie geven of dit zo blijft of juist niet.Om nu al te zeggen dat de portabiliteit van gaming devices wel erg niche lijkt is wel een beetje voorbarig imo. Je geeft zelf immers al toe dat je door portabiliteit wel meer bent gaan gamen. Ik denk dat dit bij veel meer mensen zal zijn als de portabiliteit van gaming toeneemt(binnenshuis/buitenshuis). In het geval van coop gaming buitenshuis op de switch, denk ik niet dat de meeste dat als potentiële USP zien maar eerder als leuke extra(buitenshuis "volledig" kunnen gamen is eerder het USP).
En portabiliteit binnenshuis is natuurlijk veel comfortabeler dan buitenshuis, waar het alleen op bepaalde plekken mogelijk lijkt (o.a. speeltuinen, parken, schoolpleinen, aula's en wellicht studentenbars). Verder lijkt buitenshuise tijd mij voor de meeste mensen echt weggelegd voor reizen, sporten en sociale activiteiten. Bij buitenshuis singleplayer gamen ontbreekt het sociale element vrijwel volledig, voor coop/competitieve games zoals FIFA daarentegen juist weer helemaal niet.
Ik ben het eens dat het alleen voor bepaalde games werkt, maar veel gamers kopen een systeem slechts voor sportspellen en shooters bijvoorbeeld, die ze ook echt jaarlijks blijven kopen. M.b.t. de sportspellen en bepaalde andere competitieve spellen, lijkt dit voor dergelijke gamers, waarvan er erg veel zijn, mogelijk toch op een USP.Want alhoewel buitenshuis coop gaming op de switch voor sommige games misschien goed uitpakt zal het voor de meeste mainstream games die coop hebben niet zo zijn. Door een (te) klein scherm, Kijkhoek/ruimte die je hebt en het missen van volledige controllers als je joycons gebruikt zal je altijd wel een inferieure coop modus hebben vergeleken met thuis op de tv. Dus ik denk niet dat het de doorslag zal geven voor de mainstream gamers als je twijfelt over de console .
Er zijn geen mainstream pc gamers ?
PC gamers zijn tegenwoordig erg mainstream: er is, op de mogelijk betere GPU, muis/tobo en evt latere releasedata na, weinig verschil meer tussen consoles en pc.
De belofte van komende goede games was/is voor de XB1/PS4 voldoende: ze hebben het immers al eerder waargemaakt gedurende de vorige generatie. Ik geloof overigens ook dat de devs even op stoom moesten komen nadat de consoles er waren om er zoveel mogelijk uit te kunnen trekken, zoals ook het geval was gedurende de vorige gen. Er is in de tussentijd echter zeker wel voldoende support geweest (denk aan The Division, Destiny, FF15, Far Cry 4, Far Cry Primal, Battlefield 1, die Star Wars shooter, Watch Dogs 2, etc); dit waren alleen naar mijn mening niet per se musthave titels, vanwege diverse redenen.Verder zeg je dat er al een tijd een gebrek aan goede games zijn (Mee eens). Dus meer 3rd party devs op een systeem betekent niet automatisch dat je er meer plezier aan zal beleven. Iedereen heeft een of meer 3rd party devs die hij of zij goede games vind maken en als je die mist is het overwegen of het nog wel waard is voor jou. Maar om het als algemeen argument te gebruiken zonder nuance (er is bijna geen/geen 3rd party support)slaat bijna nergens op dat is bijna hetzelfde als dit "(bijv. 'ik hou niet van first party games en wel van 3rd party games, dus er bestaan geen gamers die van first party en 3rd party games houden en Nintendo hoeft er daarom ook geen rekening mee te houden).'' Ik vind het niet onbelangrijk of zo en hoe meer 3rd party developers hoe groter de kans dat er goede games uitkomen, dus ik kan het alleen maar toejuichen als er meer 3rd paty devs komen maar het is nou niet zo dat er op eens heel veel meer goede games bij komen dan.
Ik hou overigens wel van first party games, ik realiseer me echter ook dat first party support alleen, hoewel noodzakelijk, toch simpelweg niet afdoende kan zijn voor het voortbestaan van een console, een systeem kan daar simpelweg niet alleen op voortborduren. Probeert het dat toch wel, dan krijg je enorme lege periodes zoals we kennen van de WiiU.
Er is hier geloof ik een directe analogie met mobiele OS'en: met het ontbreken van support van een groot aantal bepaalde third-party developers, in het bijzonder van diegenen verantwoordelijk voor bepaalde key apps (bijv WhatsApp en Bankieren), waarvan klanten vinden dat die vanzelfsprekend te vinden zou moeten zijn op iedere telefoon, kan er nooit een gezond ecosysteem ontstaan (zie Windows Phone, MeeGo, Symbian, etc) en is een nieuwe OS in het huidige stabiele landschap gedoemd te falen. Ditzelfde principe geldt in een aangepaste vorm voor consoles.
Streaming voor games moet zich nog echt bewijzen, OnLive et al. hebben immers allemaal praktisch gefaald met als een van de hoofdredenen teveel lag. Ik ken overigens geen enkele gamer die geen games meer koopt maar alleen nog maar streamt; voor muziek en films ligt dat natuurlijk anders maar daar heb je ook geen continu input en feedback nodig zoals in een spel. Ik denk eerder dat de consoles meer de kant van custom PC's op zullen gaan, zeker als VR/AR of een nieuwe geavanceerde techniek gemeengoed wordt en er meer kracht nodig gaat zijn.De traditionele consoles die we hedendaags kennen zullen denk ik verdwijnen als game streaming algemeen goed wordt daarom denk ik dat Nintendo qua console keuze met de switch in ieder geval meer kans maakt op toekomstig succes dan Sony of Microsoft. Want een console zoals de switch kan je dan nog meenemen en heel het portable verhaal. Terwijl een Sony/Microsoft console te vervangen is door een game stream client op je tv.(console exclusives even daargelaten omdat de vraag is of die bedrijven wel mee zullen gaan met de trend of niet).
Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver
First person 'Way of the Hado' mode in Street Fighter II (vanaf 2u55 ongeveer)
[YouTube: https://youtu.be/4727wdZ_v2M]
Vind het wel leuk verzonnen eigenlijk.
Haters everywhere but I don’t really care
Als het zo gaat dan wordt de Switch de nieuwe Wii. Over een jaar of twee zie je alleen nog maar crap games gericht op kinderen in de schappen. Nee doe het gewoon niet. Leuks als minigame tijdens het laden maar meer ook niet.
Als ze dan toch joy-cons willen verkopen; maak een jongleer spel. Je hebt er veel nodig en ze vallen ook wel eens kapot.
Verwijderd
Verder is motion control allang geen gimmick meer.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 07:52 ]
Ik ook heb hem al tijden op de pc op m'n stream wishlist staan maar past zo goed op de nintendoPhusebox schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 21:26:
Is er al bekend wanneer Stardew Valley komt? Daar heb ik dan wel weer interesse in.
Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Dat ligt dan aan SF2 gezien motion controls in andere Switch games wel responsief zijn.mercapto schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:59:
Reactietijd van die Streetfighter II modus is zorgwekkender....zo traaaaag
De Hado modus schijnt trouwens nog niet af te zijn:
Ultra Street Fighter II: The Final Challengers to get a First-Person mode, dev. 50% complete
1 2 Switch to have Team Mode & Shuffle Mode
[ Voor 9% gewijzigd door RayNbow op 16-02-2017 08:37 ]
Verwijderd
Als "ze" Joycons willen verkopen. Dit is nou wat ik eigenlijk telkens in dit topic zie (en het internet), inclusief de verder wel goede post van PradaBrada. Dat geschuif van schuld van dingen die andere studio's doen naar Nintendo. Dat bepaalt Capcom toch zelf, dat ze een modus voor die Joycons implementeren? En wat doet dat af aan andere games? Zo zie ik ook vaak opmerkingen over een bepaalde game en dan met zinnetjes erachter "typisch Sony" (alsof die dan bedenken dat er overpriced DLC in een EA game zit...)Phusebox schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:27:
[...]
Als het zo gaat dan wordt de Switch de nieuwe Wii. Over een jaar of twee zie je alleen nog maar crap games gericht op kinderen in de schappen. Nee doe het gewoon niet. Leuks als minigame tijdens het laden maar meer ook niet.
Als ze dan toch joy-cons willen verkopen; maak een jongleer spel. Je hebt er veel nodig en ze vallen ook wel eens kapot.
Ook was er blijkbaar wat ernstig mis met de Wii... TIL

Je kan er moeilijk omheen draaien, de Wii had een shovelware probleem.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 09:34:
[...]
Ook was er blijkbaar wat ernstig mis met de Wii... TIL
Niet dat dat de schuld was van de Wii of Nintendo. Het was een console die in veel huishoudens met kinderen stond en daar is goed (mis)(ge)bruik van gemaakt door die bedrijven. Tegenwoordig heb je al die meuk in de appstore, maar dat was in de tijd van de Wii nog geen ding.
Verwijderd
Het is de reden waardoor Nintendo zich nooit meer kan meten met Playstation en Xbox zolang ze er niet mee kappen.
Je kunt als argument aanhalen dat de Wii goed verkocht is maar het argument dat er in verhouding weinig tot geen Wii games zijn verkocht doet dat eerste argument weer te niet.
Het is zo makkelijk voor Nintendo om met 2 vingers in de neus Playstation en Xbox ver achter zich te laten.
Het enige dat Nintendo daar voor hoeft te doen is een console uitbrengen die zich kan meten met Playstation en Xbox en vervolgens gaat de rest van zelf omdat je gelijkwaardige 3rd party support krijgt en de vele Nintendo IP's dan het grote verschil zullen maken.
Nintendo is voor mij haat liefde: Haat omdat ze maling hebben aan wat de gamer wil en systematisch weigeren om een normale fatsoenlijke console op de markt te brengen.
Liefde: Dankzij nostalgie en de vele tijdloze IP's.
Verwijderd
Ja, ik heb het over de GameCube. De GameCube is na de Wii U het minst verkocht terwijl de PS2 (de minste die generatie) het beste verkocht. De GameCube had het grote probleem dat er slechte ports op uitkwamen en dat veel games wegbleven.
Kijk je naar de DS en 3DS is het een heel ander verhaal. Hier blaast Nintendo de concurrentie omver, niet qua specs maar wel qua first en thirdparty games en sales. Nintendo weet gewoon: we hebben een console die niet verkoopt en een handheld die het erg goed doet. Zo is de NX/Switch ontstaan, de Switch is naar mijn idee de missende Link tussen beide werelden (haha).
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 12:01 ]
Verwijderd
Veel mensen in mijn directe omgeving kozen voor de PS2; Niet omdat ze die beter vonden maar omdat ze een gratis DVD speler wilde hebben.
Zelf had ik in die tijd ook geen dvd speler maar koos ik toch voor de Gamecube puur omdat ik de Nintendo games wou spelen.
Op de SNES na is de Gamecube mijn meest favoriete Nintendo console, in combinatie met de Gameboy player zelfs een absolute must have console en ik denk (bewijzen kan ik het natuurlijk niet) dat de Gamecube de PS2 en Xbox had verslagen in de 6e console generatie als er een DVD speler in zou zitten.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 12:05 ]
Verwijderd
En verder was er wel een GameCube met DVD speler:

En de Wii had ook geen DVD speler.
Maar hier leg je wel de vinger op het belangrijkste punt. Mensen kochten de PS2 / XBOX massaal. Maw. developers zagen dat daar de markt was, dus brachten zij games op de PS2 / XBOX uit. Iets wat de generatie later met de Wii het geval was.
Dit had 0% met de technische eigenschappen van de console te maken en 100% met welke het populairst was. En daarom denk ik dat Nintendo nu een succesnummer met de Switch heeft.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 12:08 ]
Verwijderd
De wii een DVD speler? Super Mario Galaxy 2 kwam met een DVD die ik niet in de Wii kon afspelen?
De WiiU kan ik nog geen goed eind oordeel over vellen omdat ik op de Gamecube bijna alles heb gespeeld en op de WiiU veel games nog niet. (Xenoblade X, Bayonetta 2, DKC TF, Yoshi's WW, Pokken Tournament en nog een aantal).
Wat de WiiU wel super maakt is dat 'ie ook Wii games speelt.
Ze zijn het ding helaas wel vooral in de markt aan het zetten als een homeconsole (die je ook als handheld kan gebruiken). Ik denk dat dat een gemis is. Zo spreek je namelijk alsnog de grote groep die een handheld zoekt niet echt aan, en mensen die er dus niet echt verstand van hebben, maar ge woon casual willen gamen (ook vooral vanuit prijs oogpunt) een 3ds blijven kopen en niet overstappen.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:55:
@Verwijderd Als Nintendo een console uitbrengt die zich kan meten met een XBOX ONE of PS4 is dat 100% geen gerantie dan er meer third party games op uitkomen! Kijk bv naar de laatste Nintendo console die zich meette met de XBOX en PlayStation.
Ja, ik heb het over de GameCube. De GameCube is na de Wii U het minst verkocht terwijl de PS2 (de minste die generatie) het beste verkocht. De GameCube had het grote probleem dat er slechte ports op uitkwamen en dat veel games wegbleven.
Kijk je naar de DS en 3DS is het een heel ander verhaal. Hier blaast Nintendo de concurrentie omver, niet qua specs maar wel qua first en thirdparty games en sales. Nintendo weet gewoon: we hebben een console die niet verkoopt en een handheld die het erg goed doet. Zo is de NX/Switch ontstaan, de Switch is naar mijn idee de missende Link tussen beide werelden (haha).
Verwijderd
Ik zeg toch, de Wii had geen DVD spelerVerwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:15:
Dat is toch die Panasonic Gamecube? Heb 'em nooit in het echt gezien, ding is flink wat centjes waard. Zou 'em wel willen hebben
De wii een DVD speler? Super Mario Galaxy 2 kwam met een DVD die ik niet in de Wii kon afspelen?
Dan heb je een paar van de beste games gemist. En ik heb eigenlijk nooit Wii spellen op mijn Wii U gespeeld.De WiiU kan ik nog geen goed eind oordeel over vellen omdat ik op de Gamecube bijna alles heb gespeeld en op de WiiU veel games nog niet. (Xenoblade X, Bayonetta 2, DKC TF, Yoshi's WW, Pokken Tournament en nog een aantal).
Wat de WiiU wel super maakt is dat 'ie ook Wii games speelt.
De 3DS is nog te populair om de aandacht er volledig van af te halen. De omschakeling van 3DS naar Switch zal heel geleidelijk gaan.Emmavdv schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:18:
[...]
Ze zijn het ding helaas wel vooral in de markt aan het zetten als een homeconsole (die je ook als handheld kan gebruiken). Ik denk dat dat een gemis is. Zo spreek je namelijk alsnog de grote groep die een handheld zoekt niet echt aan, en mensen die er dus niet echt verstand van hebben, maar ge woon casual willen gamen (ook vooral vanuit prijs oogpunt) een 3ds blijven kopen en niet overstappen.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 12:21 ]
Verwijderd
Aan de andere kant ben ik het er niet mee eens omdat de WiiU al opgegeven was en de 3DS nog altijd een knallend succes is waar dit jaar nog vrij veel voor uitgebracht wordt.
Wat is er mis met motion controls? Het zit in de Wiimotes, Nunchuk, Wii U Gamepad, 3DS, PSV, PS4's DS4, HTC Vive en z'n controllers, Oculus Rift Touch en elke moderne smartphone die je maar kunt verzinnen.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:43:
@ItsNotRudy: Er is zeker iets ernstig mis met de Wii: Wii-mote> Nunchuck> Motion controls.
Verwijderd
N64: Het moment dat Playstation de Final Fantasy franchise afpakte en zich ontwikkelde tot beste home platform voor JRPG fans.Nieuwevolger schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:24:
Sony bracht de ps1 en ps2 gewoon op het goeie moment uit met een goeie marketing gericht op jong volwassenen. Het was 20 jaar geleden toen Nintendo de verkeerde keuzes maakte met de N64 en z'n dure cartridges en daar door alle grote third party support verloren aan Sony. Op dit Moment heeft het voor Nintendo ook geen zin om een ps4/xbox concurrent te lanceren halve wege de generatie.
Toch blijf ik dat nog altijd jammer vinden kijkende naar de wrede JRPG library van de SNES
De wereld had er inderdaad compleet anders kunnen uit zien als Nintendo voor een cd speler ging de in de N64 of Nintendo voor Sony koost bij dvd add on voor de snes ipv philips.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:29:
[...]
N64: Het moment dat Playstation de Final Fantasy franchise afpakte en zich ontwikkelde tot beste home platform voor JRPG fans.
Toch blijf ik dat nog altijd jammer vinden kijkende naar de wrede JRPG library van de SNES
Vanuit het oogpunt van het succes van de Switch is het denk ik alleen een foute keuze, omdat je dus minder snel een groot marktaandeel hebt.
Verwijderd
Wat ik mis vind aan motion controls is dat deze vaak zijn toegepast puur omdat het kan en niet om de gameplay ervaring te verbeteren.RayNbow schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:27:
[...]
Wat is er mis met motion controls? Het zit in de Wiimotes, Nunchuk, Wii U Gamepad, 3DS, PSV, PS4's DS4, HTC Vive en z'n controllers, Oculus Rift Touch en elke moderne smartphone die je maar kunt verzinnen.
Voorbeelden waar motion controls goed zijn toegepast IMO: Lightgun games, Wii Sport resort, Mariokart Wii, Trauma center, Punch out, Another code R, Order Up, Red Steel 2.
Waar motion controls slecht zijn toegepast IMO: LoZ SS, DK Jet Race, DKC R, Metroid other M, Red Steel, No more Heroes.
IMO maakte 3rd parties vaker wel dan niet een flop dankzij motion controls en was het bij 1st party vaak 'forced in' en ontbrak de optie om zonder motion controls te spelen.
Punch Out is een van de grootste uitzonderingen omdat de erg goeie motion controls in die game volledig optioneel zijn, zouden ze het bij bijna elke game zo doen dan hoor je mij niet meer klagen over motion controls.
Dat de Switch game Arms (eigenlijk gewoon een game speciaal ontworpen voor motion controls) de mogelijkheid biedt om zonder motion controls te spelen geeft iig goede hoop dat motion controls niet meer zo "forced in" zullen zijn als bij de Wii het geval was. Ook dat de Switch tevens een handheld is geeft mij goede hoop dat bijna alle Switch games straks ook zonder motion controls speelbaar zullen zijn.
Verwijderd
Waarom niet allebij? Waarom komt er voor elke 3DS game die Nintendo nu nog uitgebrengt niet ook een port voor op de Switch?Emmavdv schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:45:
@Verwijderd Vanuit het winstoogmerk van Nintendo is dat ook inderdaad zo hoor, die willen vooral geld verdienen, en of dat aan een Nintendo Switch is of aan een 3DS, dat maakt voor hun niet veel uit. Daarom zou het ook dom zijn om de 3DS niet meer te ondersteunen als het nog goed verkoopt.
Vanuit het oogpunt van het succes van de Switch is het denk ik alleen een foute keuze, omdat je dus minder snel een groot marktaandeel hebt.
Bij mij zou het de hype iig weer volledig aanwakkeren.
Lullig om te zeggen tegenover de 3DS fans maar laat de 3DS maar rusten en zet de development teams maar aan de slag op de Switch
Als een 3ds eigenaar zou ik ook zeggen. Maak wat 3ds->switch ports rond de launch en verleg zsm je aandacht naar de switch (binnen 6-9 maanden ong)Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 12:53:
[...]
Waarom niet allebij? Waarom komt er voor elke 3DS game die Nintendo nu nog uitgebrengt niet ook een port voor op de Switch?
Bij mij zou het de hype iig weer volledig aanwakkeren.
Lullig om te zeggen tegenover de 3DS fans maar laat de 3DS maar rusten en zet de development teams maar aan de slag op de Switch
PSN & XBL: Denkoyugo
De textures zijn van een lagere kwaliteit, de besturing is anders, de 3DS heeft 2 schermen waar de switch er maar 1 heeft. De interne hardware is ook heel anders waardoor het waarschijnlijk geemuleerd moet worden.
Ik denk eerder dat het de speelkwaliteit niet ten goede komt, iets wat nintendo wel hoog probeert te houden.
[ Voor 15% gewijzigd door DutchKel op 16-02-2017 13:19 ]
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Verwijderd
Maar daarbuiten waren er genoeg titels van Nintendo op aanwezig. Twee Zelda's (eentje @ release), 4 Metroid games (waarvan 2 GC ports met motion controls, en dat werkte best goed), 2 Super Mario titels, Xenoblade, Donkey Kong, Mario Kart, Smash Bros., backwards compatibility en volgens mij ook de eerste console waarmee je veel oudere systemen kon spelen, van zowel eigen als andere maak (VC). Ze hebben op zich volgens mij al hun IPs op deze console uitgebracht en in een aantal gevallen meerdere titels.BlackMage schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:31:
[...]
Je kan er moeilijk omheen draaien, de Wii had een shovelware probleem.
Niet dat dat de schuld was van de Wii of Nintendo. Het was een console die in veel huishoudens met kinderen stond en daar is goed (mis)(ge)bruik van gemaakt door die bedrijven. Tegenwoordig heb je al die meuk in de appstore, maar dat was in de tijd van de Wii nog geen ding.
Volgens mij kan bijna niemand zeggen dat een Wii de investering niet waard is geweest en het geen goede console was. Vandaar mijn reactie wanneer mensen de Wii in zo'n negatief licht noemen. Het is niet alsof je last had van die shovelware. Het werd je nergens opgelegd of gespamt.
Twilight Princess (8m) is beter verkocht dan OoT. De enige titel die beter verkocht bij de PS3 was GTA V (11m), vele jaren later.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:43:
@ItsNotRudy: Er is zeker iets ernstig mis met de Wii: Wii-mote> Nunchuck> Motion controls.
Het is de reden waardoor Nintendo zich nooit meer kan meten met Playstation en Xbox zolang ze er niet mee kappen.
Je kunt als argument aanhalen dat de Wii goed verkocht is maar het argument dat er in verhouding weinig tot geen Wii games zijn verkocht doet dat eerste argument weer te niet.
Wikipedia: List of best-selling Wii video games
Wikipedia: List of best-selling PlayStation 3 video games
Wikipedia: List of best-selling Xbox 360 video games
Zelfs qua game sales was de Wii veruit superieur aan de andere twee, zelfs zonder shovelware sales. Ik snap niet helemaal waar je het vandaan haalt dat er geen Wii games zijn verkocht... mensen hadden consoles staan zonder games? Moeilijk te geloven. Sony maakte verlies op de console, en verkocht ook nog eens veel minder games. Pas na 4 jaar was er winst geboekt uit de PS3, iets wat bij de Wii gelijk al zo was. Microsoft verdient zelfs op de dag van vandaag weinig tot niets aan hardware sales, maar zij hebben een moeilijk groot multi-platform ecosysteem waar ze gebruikers via Xbox op inpluggen, en daar weer aan verdienen.
Verwijderd
Deze claim klopt niet. De 3DS heeft net als de Switch een ARM architectuur, al is het er één van een stuk lagere kwaliteit. Maar technisch gezien zou het makkelijker moeten zijn een 3DS game naar de Switch te porten dan een Wii U game. Verder wordt het 2e scherm in weinig 3DS games echt goed gebruikt en dit is een probleem wat je ook bij Wii U games hebt. Qua resolutie heb je dan weer een punt, de 3DS is met zijn 400x240 resolutie gewoon een grote stap terug van de Switch. Zelfs als handheld.kfaessen schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:18:
Het is imo vrijwel onmogelijk om games vanuit de 3DS makkelijk te porten naar de switch.
De textures zijn van een lagere kwaliteit, de besturing is anders, de 3DS heeft 2 schermen waar de switch er maar 1 heeft. De interne hardware is ook heel anders waardoor het waarschijnlijk geemuleerd moet worden.
Ik denk eerder dat het de speelkwaliteit niet ten goede komt, iets wat nintendo wel hoog probeert te houden.
Verwijderd
Je moet om een goed beeld te krijgen: het aantal verkochte Wii games van een bepaalde Wii titel delen door het aantal verkochte Wii-units, doe je dat zelfde bij Xbox 360 en PS3 dan komt de Wii vaak als minste uit de bus. Vooral de vergelijking tussen de verkoopcijfers van LoZ OoT (N64) en LoZ TP (Wii, zelf zweer ik bij de GC versie) vind ik niet opgaan omdat in de N64 era veel minder mensen een gameconsole in huis hadden dan vandaag de dag.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 13:50:
[...]
Maar daarbuiten waren er genoeg titels van Nintendo op aanwezig. Twee Zelda's (eentje @ release), 4 Metroid games (waarvan 2 GC ports met motion controls, en dat werkte best goed), 2 Super Mario titels, Xenoblade, Donkey Kong, Mario Kart, Smash Bros., backwards compatibility en volgens mij ook de eerste console waarmee je veel oudere systemen kon spelen, van zowel eigen als andere maak (VC). Ze hebben op zich volgens mij al hun IPs op deze console uitgebracht en in een aantal gevallen meerdere titels.
Volgens mij kan bijna niemand zeggen dat een Wii de investering niet waard is geweest en het geen goede console was. Vandaar mijn reactie wanneer mensen de Wii in zo'n negatief licht noemen. Het is niet alsof je last had van die shovelware. Het werd je nergens opgelegd of gespamt.
[...]
Twilight Princess (8m) is beter verkocht dan OoT. De enige titel die beter verkocht bij de PS3 was GTA V (11m), vele jaren later.
Wikipedia: List of best-selling Wii video games
Wikipedia: List of best-selling PlayStation 3 video games
Wikipedia: List of best-selling Xbox 360 video games
Zelfs qua game sales was de Wii veruit superieur aan de andere twee, zelfs zonder shovelware sales. Ik snap niet helemaal waar je het vandaan haalt dat er geen Wii games zijn verkocht... mensen hadden consoles staan zonder games? Moeilijk te geloven. Sony maakte verlies op de console, en verkocht ook nog eens veel minder games. Pas na 4 jaar was er winst geboekt uit de PS3, iets wat bij de Wii gelijk al zo was. Microsoft verdient zelfs op de dag van vandaag weinig tot niets aan hardware sales, maar zij hebben een moeilijk groot multi-platform ecosysteem waar ze gebruikers via Xbox op inpluggen, en daar weer aan verdienen.
Logisch dat Wii games meer verkochten omdat er veel meer Wii's verkocht waren dan PS3's en Xbox 360's.
De Wii stond overal en vaak ook bij niet gamers zoals in verzorgingshuizen, revalidatie centra en dankzij Wii fit + ballance board zelfs bij menig huisvrouw/tienermeisje die niet van gamen houdt.
Deze mensen kochten er niet tot nauwelijks nieuwe games bij en die groep was vrij groot.
Edit: Ni No Kuni (PS3) slechts 1.1 miljoen keer verkocht. Gamers zouden eens wat meer liefde moeten krijgen voor de betere JRPG's
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 14:33 ]
Verwijderd
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Verwijderd
Volgens de specs enkel 5.1 via HDMI, voor zover ik weet.simons schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:50:
Ik zie dat de switch alleen hdmi out heeft... betekend dat het geluid alleen via hdmi loopt? en niet via optical oid? of mis ik iets?
Verwijderd
Over packed in titles zei ik ook niks, hoewel ik er idd wel zo over denk: Erg lange tijd is het onmogelijk geweest om een nieuwe Wii aan te schaffen zonder Wii Sports packed in en dat geeft IMO een scheef beeld wat betreft de game verkoopcijfers.
Stel nou dat 1, 2 Switch de eerste anderhalf jaar een Switch packed in title zou zijn, bij hoeveel gamers "die sowieso de Switch toch wel aanschaffen" komt 1, 2 Switch dan in huis terwijl ze de game los nooit gekocht zouden hebben?
Ik groeide op met de SEGA Mega Drive en Sonic 1 (later Sonic 2) was erg lang de packed in titel, een game die nooit in een bundel heeft gezeten kan dan onmogelijk nog concureren qua verkoopcijfers.
Verwijderd
Er zit geen optical poort op de Dock of Switchsimons schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:50:
Ik zie dat de switch alleen hdmi out heeft... betekend dat het geluid alleen via hdmi loopt? en niet via optical oid? of mis ik iets?
Als je echt in nood ben en optical is de enige manier zou je nog zoiets kunnen aanschaffensimons schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:50:
https://www.allekabels.nl...hdmi-audio-extractor.html
Verwijderd
Alleen werkt dat alleen in Stereo, gezien de Switch enkel 5.1 PCM uitvoert en geen Dolby / DTS.kaizoku94 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:09:
[...]
Als je echt in nood ben en optical is de enige manier zou je nog zoiets kunnen aanschaffen
Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers
Waarom zou dat ding geen 5.1 PCM kunnen dan? Of mis ik wat?Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:10:
[...]
Alleen werkt dat alleen in Stereo, gezien de Switch enkel 5.1 PCM uitvoert en geen Dolby / DTS.
Verwijderd
Over de toslink kan die alleen DTS 5.1 of Dolby Digital 5.1 aan. Dit zijn compressed formaten die door de Switch niet ondersteund worden.BlackMage schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:26:
[...]
Waarom zou dat ding geen 5.1 PCM kunnen dan? Of mis ik wat?
Je zou wel zo iets moeten kunnen gebruiken (geloof ik) en dan je speakers op de analoge uitgangen aansluiten:
https://www.conrad.nl/nl/...female-35-mm-1229082.html
Of je moet gaan investeren in een versterker die 5.1 PCM ondersteund met een HDMI ingang.
En om het je helemaal makkelijk te maken heb ik die voor je opgezocht in Tweakers eigen Pricewatch:
categorie: Versterkers en receivers
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 15:42 ]
Dan kijk je toch naar verkoopcijfers van Wii Sports waar de game niet gebundeld werd?Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:56:
Over packed in titles zei ik ook niks, hoewel ik er idd wel zo over denk: Erg lange tijd is het onmogelijk geweest om een nieuwe Wii aan te schaffen zonder Wii Sports packed in en dat geeft IMO een scheef beeld wat betreft de game verkoopcijfers.
In Japan, where the game was not included with the system, the game sold 176,167 copies in the first two days of release, a record for a seventh generation console game in Japan. By February 2007, it had sold over a million copies. In early May 2007, game-industry research firm Media Create placed Wii Sports third in their list of top-20 games in Japan. It was the best-selling game of 2007 in Japan with 1,911,520 copies sold. It was the tenth best-selling game in Japan in 2008, selling 841,736 copies in that year.
Dat apparaatje pakt gewoon de audiostream van het HDMI-signaal en zet dat over in een optisch (toslink) signaal. Het gebruikte protocol (pcm, dolby, whatever) maakt niet uit, daar heeft dat apparaatje niks mee te maken.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:33:
[...]
Over de toslink kan die alleen DTS 5.1 of Dolby Digital 5.1 aan. Dit zijn compressed formaten die door de Switch niet ondersteund worden.
Je zou wel zo iets moeten kunnen gebruiken (geloof ik) en dan je speakers op de analoge uitgangen aansluiten:
https://www.conrad.nl/nl/...female-35-mm-1229082.html
Of je moet gaan investeren in een versterker die 5.1 PCM ondersteund met een HDMI ingang.
En om het je helemaal makkelijk te maken heb ik die voor je opgezocht in Tweakers eigen Pricewatch:
categorie: Versterkers en receivers
Tenzij hij het protocol moet vertalen op een of andere manier, maar zie niet in waarom dat nodig is.
Als je tv geluid via optical out ondersteunt, is dit ook een optie. Dus HDMI naar tv, en geluid via optical out naar je receiver.kaizoku94 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:09:
[...]
Als je echt in nood ben en optical is de enige manier zou je nog zoiets kunnen aanschaffen
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ja dat, of een "ARC" (Audio Return Channel) op de HDMI poort waarmee je je receiver hebt aangesloten.Thrace Grumble schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:03:
[...]
Als je tv geluid via optical out ondersteunt, is dit ook een optie. Dus HDMI naar tv, en geluid via optical out naar je receiver.
Verwijderd
PCM 5.1 gaat niet over toslink omdat de bandbreedte van toslink hiervoor niet toereikend is. Dit heb ik met mijn Wii U ontdekt (zelfde probleem) waar ik enkel stereo geluid over toslink kreeg. Na dit onderzocht te hebben kwam ik er achter dat het probleem in de bandbreedte zit. HDMI is een nieuwere standaard en ondersteund deze hogere bandbreedte wel.BlackMage schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:54:
[...]
Dat apparaatje pakt gewoon de audiostream van het HDMI-signaal en zet dat over in een optisch (toslink) signaal. Het gebruikte protocol (pcm, dolby, whatever) maakt niet uit, daar heeft dat apparaatje niks mee te maken.
Tenzij hij het protocol moet vertalen op een of andere manier, maar zie niet in waarom dat nodig is.
DTS en Dolby D zijn compressed formaten waardoor ze en lagere bitrate gebruiken. LPCM 5.1 Wii U / Switch is uncompressed en vereist daarom een hogere bitrate.
Dus dan heb je een versterker nodig waar je HDMI op aan kan sluiten of je moet het LPCM signaal omzetten (zoals met de audio extracter die ik linkte).
En ja, dit geldt natuurlijk alleen voor 5.1, wil je 2.0 geluid dan kan je gewoon toslink gebruiken.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 16:35 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:56:
Ik maak geen statement dat niemand wii games bij kocht. Ik had het puur over de doelgroep die niets met gamen heeft maar wel een Wii kocht.
Je haalt hier anecdotal evidence aan. Hoeveel verzorgingstehuizen bezoek jij wekelijks? Hoe groot is dat percentage tegenover alle verzorgingstehuizen? Staan er uberhaupt wel Wii's in verzorgingstehuizen? Dit is voor mij hetzelfde als "men zegt vaak..."De Wii stond overal en vaak ook bij niet gamers zoals in verzorgingshuizen, revalidatie centra en dankzij Wii fit + ballance board zelfs bij menig huisvrouw/tienermeisje die niet van gamen houdt.
Nee, dat boost enkel Wii Sports. Je negeert dan fijn de meerderheid van de titels op die lijst die niet packed-in waren bij launch.Over packed in titles zei ik ook niks, hoewel ik er idd wel zo over denk: Erg lange tijd is het onmogelijk geweest om een nieuwe Wii aan te schaffen zonder Wii Sports packed in en dat geeft IMO een scheef beeld wat betreft de game verkoopcijfers.
Als de Switch ook los verkocht wordt (net als bij de Wii), en ook een bundle met 1,2 Switch, dan is het gewoon een legitieme sale. Overigens ook als er pas later een vanilla Switch zonder games released wordt. Maar zelfs dan is het 1 game. Als je vervolgens 10 andere games ziet die miljoenen verkopen (ook net als bij de Wii), maakt het geen donder uit.Stel nou dat 1, 2 Switch de eerste anderhalf jaar een Switch packed in title zou zijn, bij hoeveel gamers "die sowieso de Switch toch wel aanschaffen" komt 1, 2 Switch dan in huis terwijl ze de game los nooit gekocht zouden hebben?
Ah ja, dat is logisch danVerwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 16:11:
[...]
PCM 5.1 gaat niet over toslink omdat de bandbreedte van toslink hiervoor niet toereikend is. Dit heb ik met mijn Wii U ontdekt (zelfde probleem) waar ik enkel stereo geluid over toslink kreeg. Na dit onderzocht te hebben kwam ik er achter dat het probleem in de bandbreedte zit. HDMI is een nieuwere standaard en ondersteund deze hogere bandbreedte wel.
DTS en Dolby D zijn compressed formaten waardoor ze en lagere bitrate gebruiken. LPCM 5.1 Wii U / Switch is uncompressed en vereist daarom een hogere bitrate.
Dus dan heb je een versterker nodig waar je HDMI op aan kan sluiten of je moet het LPCM signaal omzetten (zoals met de audio extracter die ik linkte).
En ja, dit geldt natuurlijk alleen voor 5.1, wil je 2.0 geluid dan kan je gewoon toslink gebruiken.
Verwijderd
Wii fit + ballance board was niet aan te slepen toen het uitkwam, zelf heb ik toen geloof ik 2 maanden moeten wachten al voordat ik er eindelijk eentje kon kopen en dat kwam dus echt wel door het enthausiastme van huisvrouwen en tienermeisjes.
Verder zeg je dat de Wii 100 miljoen keer over de toonbank ging en de Xbox 360 en PS3 85 miljoen keer.
Bij deze cijfers moet je eigenlijk ook weer een extra berekening meenemen: De Wii werd in 2012 al vervangen door de WiiU terwijl de PS4 en Xbox One toen nog een poos op zich lieten wachten.
Die 100 miljoen Wii's zijn dus in een kortere periode verkocht dan die 85 miljoen PS3's en Xbox 360's.
Ik heb een stukje teruggekeken in dit topic om jullie discussie te lezen. Maar het is me niet helemaal duidelijk geworden wat precies de bewering is die de een probeert te onderbouwen en de ander te ontkrachten. Zou je die voor mij nog een keer willen herhalen?Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 18:44:
@ItsNotRudy: verzorgingshuizen is maar een stukje van wat ik aanhaal, het andere was huisvrouwen/tienermeisjes.
Wii fit + ballance board was niet aan te slepen toen het uitkwam, zelf heb ik toen geloof ik 2 maanden moeten wachten al voordat ik er eindelijk eentje kon kopen en dat kwam dus echt wel door het enthausiastme van huisvrouwen en tienermeisjes.
Verder zeg je dat de Wii 100 miljoen keer over de toonbank ging en de Xbox 360 en PS3 85 miljoen keer.
Bij deze cijfers moet je eigenlijk ook weer een extra berekening meenemen: De Wii werd in 2012 al vervangen door de WiiU terwijl de PS4 en Xbox One toen nog een poos op zich lieten wachten.
Die 100 miljoen Wii's zijn dus in een kortere periode verkocht dan die 85 miljoen PS3's en Xbox 360's.
Verwijderd
Dat die specifieke doelgroep er weinig tot geen games bij kocht waardoor in het totale plaatje Wii bezitters gemiddeld minder games bij hun Wii hadden dan Xbox 360 en PS3 bezitters.
Verder beweer ik dat kale cijfers vertekenend zijn omdat je naar mijn mening het verkochtte aantal games moet delen door het aantal verkochtte Wii Units. Ook de levensduur van de Wii was korter dan van de Xbox 360 en PS3 wat naar mijn mening ook een vertekenend beeld geeft in de verkoopcijfers.
ImNotRudy heeft gelijk met de verkoopcijfers maar naar mijn mening zijn er dus een aantal zaken (verkochtte aantal units/levensduur van de unit) die je mee moet nemen in een berekening om een beter helder beeld te krijgen.
In 2008 had de Wii een betere software attach rate dan de PS3?Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 20:26:
@KopjeThee: Mijn bewering is dat de Wii buiten gamers om (dankzij Wii Sports en Wii Fit) ook bij mensen in de woonkamer belandde die helemaal niets met gamen hebben (huisvrouwen/tienermeisjes).
Dat die specifieke doelgroep er weinig tot geen games bij kocht waardoor in het totale plaatje Wii bezitters gemiddeld minder games bij hun Wii hadden dan Xbox 360 en PS3 bezitters.
Volgens de meest recente cijfers heeft de Wii een attach rate van 9.03?
Het is dat Sony en MS nauwelijks cijfers vrijgeven, maar een attach rate van 9.03 is zeker niet slecht.
Enige voordeel van deze discussie is dat we zonder elkaar de haren uit te trekken toch weer een dag dichter bij de launge zijn gekomen, ;-).
Cool, zo'n soort filmpje zat ik inderdaad al even op te wachten!
Ziet er allemaal wel mooi strak uit en lijkt lekker smooth te werken.
Supersmooth en strak, totaal niet Nintendo (positief bedoeld)!
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Je hebt dus blijkbaar 25,9GB vrij als ik het zo zie bij eerste gebruik, ook goed dat we dat eindelijk weten!
Ik weet wel dat je het geheugen kan uitbreiden van de Switch en dat er geen spellen op het systeem worden opgeslagen (zoals PS4 en XONE het geval is) als je gewoon game cards gebruikt, uiteraard buiten je save files dan of als je een spel download.
Maar ergens vind ik dat net iets aan de lage kant. Het moet zeker geen 500GB zijn, maar ik denk dat 64GB of 128GB net iets ruimer was geweest. Zeker als je iemand bent die veel zou downloaden dan zit je toch zo aan het maximum, micro-sd is dan handig als je daar je games kan opzetten, maar had mooier geweest moest het dus iets meer zijn
Ik merk zelf dat ik mee geëvolueerd ben bij bijvoorbeeld het geheugen van een smartphone, tot vorig jaar vond ik 16GB met micro-sd prima. Nu moet dat al 32GB met micro-sd zijn, en mits games meer innemen dan apps ben ik echt bang dat dat op termijn een probleem kan zijn.
Niks tegen de Switch uiteraard, maar ik merk het gewoon effe op
Ook trouwens leuk dat je kleur thema kan veranderen
Ik hoop persoonlijk dat je ook achtergrond zelf kan kiezen uit eigen foto's in de toekomst, dat zou heel leuk zijn! Maar de vraag is of Nintendo dat gaat doen
K.W.
Oeps fail die themes had ik gemist omdat het filmpje zo traag laad niet afgekeken.
Oh ja en die geluidjes, beetje overkill. En waarom moet je alles dubbel tappen in het menu?
Verder ziet het er wel vloeiend uit.
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 16-02-2017 22:37 ]
Jammer alleen dat video opnemen blijkbaar een vak apart is...
Verder leuk om te weten
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
"Suspend Auto-sleep while playing media content"
Verwijderd
Zo kan je denk ik straks bij het sub menu komenPhusebox schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:35:
Ik vind het juist wel erg Nintendo in de zin dat het een continuering is van de Wii stijl. Zou mooi zijn als ze ook een dark theme of überhaupt aanpasbare kleuren hebben. Lijkt me niet echt prettig dit in het donker om zo'n volle bak wit licht te hebben.
Oeps fail die themes had ik gemist omdat het filmpje zo traag laad niet afgekeken.
Oh ja en die geluidjes, beetje overkill. En waarom moet je alles dubbel tappen in het menu?
Verder ziet het er wel vloeiend uit.
Ook is leuk om te zien dat elke Switch dus écht overal gelijk is; je krijgt namelijk de keuze om je regio op te geven.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 23:21 ]
-Super Mario Maker Deluxe
Lijkt mij een prima game voor de Switch in tabletmode. De game heeft al een gigantische library via vooral de Wii U, wat de game direct enorm veel content geeft. Het kan haast niet anders dat deze game gaat verschijnen op de Switch. 95%.
-Super Smash Bros. Deluxe
Uiteraard inclusief alle DLC die er voor uit is gekomen. Ook dit lijkt een 'zekerheidje'. 95%.
-Super Mario 3D World
Gemist op de Wii U, ik schat de kans van deze titel wel wat lager in, omdat deze 3D platformer wellicht in het vaarwater van Odyssee komt. Maar kan ook als warmmakertje worden gebruikt. Ik schat de kans in op 50%.
-New Super Mario/Luigi Deluxe
'Hoeveel 2D Mario' wil je hebben hoor ik je denken. Ik denk niet dat Nintendo met een vernieuwde versie komt, maar een collectie van de Wii, 3DS en Wii U versies zou ik direct aanschaffen. Kleine kans, maar wie weet. 20%.
-Yoshi's Woolly World
Hele leuke game en lijkt geknipt voor de Switch i.c.m. HD Rumble. 75%.
-The Legend of Zelda: The Windwaker HD/Twilight Princess HD/Skyward Sword HD
Lijkt mij een mustbuy collectie. Maar ik denk niet dat Nintendo het ziet zitten om deze in een verzameling te verkopen. Deze combo schat ik in op 10%. Los ieder 75%.
-Donkey Kong Country Collection
Alle 5 de delen in een collectie. Deel 1-3 krijgen dan een 16:9 update én volledig in HD. 10%.
-Super Mario Galaxy Collection
Geen Wii gehad, dus deze games moeten missen. Zelfde probleem als Super Mario 3D World. 25%.
-Metroid Prime Trilogy
Al eens voorbij gekomen op de Wii, nu is het tijd voor een HD upgrade. 25%.
-Super Mario All Stars + Super Mario World
Alle retro Mario games in een gloednieuw HD 16:9 jasje, zodat we meer van de levels kunnen zien. 5%.
-The Legend of Zelda: A Link to the Past
Zelfde idee als hierboven. Meer in beeld, geen slappe Virtual Console release. 5%.
Verwijderd
Natuurlijk moet er een nieuwe Smash komen, maar dat moet meer dan een port zijn van de 3DS / Wii U versie. Zelfde geldt voor Super Mario Maker. En de rest; gewoon nieuwe games in die franchises.
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 23:32 ]
@ Skyward Sword HD zie ik het nog niet zo snel gebeuren vanwege vrij grote verschillen in controllers... zou wel leuk zijn gezien ik deze gemist heb... ofja... kon het niet aanzien op de Wii en heb de WiiU overgeslagen.MadDogMcCree schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 23:26:
-The Legend of Zelda: The Windwaker HD/Twilight Princess HD/Skyward Sword HD
Lijkt mij een mustbuy collectie. Maar ik denk niet dat Nintendo het ziet zitten om deze in een verzameling te verkopen. Deze combo schat ik in op 10%. Los ieder 75%.
-Metroid Prime Trilogy
Al eens voorbij gekomen op de Wii, nu is het tijd voor een HD upgrade. 25%.
@ Metroid Prime, het derde deel heb ik nog niet gespeeld dus alleen daarom zou ik ze graag zien...
Tevens zou Metroid Other: M voor mij welkom zijn.
Maar voor alle "Remake" gevallen: Graag dat ze door een apart team gemaakt worden en niet in het vaarwater van andere nieuwe games komen! Beide games zijn voor mij "nieuw" maar ik zie b.v, liever een nieuwe Metroid game
[ Voor 7% gewijzigd door Thalaron op 16-02-2017 23:47 ]
SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW
Hm ik begrijp dit argument maar al te goed, het equivalent van 'range anxiety' heb ik ook bij mijn telefoons waardoor ik ga voor meer geheugen. Toch ben ik persoonlijk blij dat Nintendo hier de keuze heeft weggehaald en voor de goedkoopste optie is gegaan. Kijkend naar de gangbare prijzen voor opslagupgrades bij smartphones, zou ik niet verbaasd zijn wanneer Nintendo €50+ meer zou vragen voor een 64GB model. De keuze voor SD kaarten vind ik in dit geval consumentenvriendelijk: de prijs blijf onder de magische '$300' en de consument kiest zelf wat zijn/haar noden zijn mbt opslag.KoensSocialL schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:34:
[...]
Maar ergens vind ik dat net iets aan de lage kant. Het moet zeker geen 500GB zijn, maar ik denk dat 64GB of 128GB net iets ruimer was geweest. Zeker als je iemand bent die veel zou downloaden dan zit je toch zo aan het maximum, micro-sd is dan handig als je daar je games kan opzetten, maar had mooier geweest moest het dus iets meer zijn![]()
Ik merk zelf dat ik mee geëvolueerd ben bij bijvoorbeeld het geheugen van een smartphone, tot vorig jaar vond ik 16GB met micro-sd prima. Nu moet dat al 32GB met micro-sd zijn, en mits games meer innemen dan apps ben ik echt bang dat dat op termijn een probleem kan zijn.
Omdat ik (en velen anderen met me) geen WiiU hebben gekocht, zou ik best blij zijn met remasters. Maar als ik mag kiezen tussen remasters of volledig nieuwe games, weet ik ook wel wat te kiezenVerwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 23:31:
Ik hoop dat Nintendo 0 remakes gaat maken na de remakes die al uitkomen.
Natuurlijk moet er een nieuwe Smash komen, maar dat moet meer dan een port zijn van de 3DS / Wii U versie. Zelfde geldt voor Super Mario Maker. En de rest; gewoon nieuwe games in die franchises.
SwitchOS ziet er vlot uit!
[ Voor 18% gewijzigd door JackAvery op 17-02-2017 00:18 ]
Dit topic is gesloten.
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic