Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
Mijn vraag
Is er al iemand die de Lenovo Yoga Book in bezit heeft (of mogen testen)?
Ik ben aan het rondkijken naar een tablet (inderdaad... nog steeds) en kwam deze tegen.

Ik vraag me af of het scharnierende gedeelte voldoende stevig is en of alle features een beetje soepel werken (pen met verschillende tips, het werken op papier waarbij notities automagisch in de tablet zitten, het 'Halo' keyboard etc) Ik vraag dit omdat ik hem nog nergens in het echt heb gevonden om hem te bekijken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
NvT

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De eerste reviews en beschrijvingen die ik heb gezien zijn eigenlijk best veelbelovend en mijn interesse is gewekt, het apparaat kost echter best wat en ik koop liever niet een kat in de zak.

Ook zag ik dat er een Windows 10 variant is met dezelfde hardware maar dan 100euro duurder...

Beste antwoord (via Gadgeteer op 21-11-2016 07:13)

• dimasi
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11-2021
Ik heb de Yoga Book nu een maand, (preorder op 26-9, levering 13-10) enthousiast geworden door de vele hands-on videos van de IFA.
Het is werkelijk een prachtig apparaat, stevig, premium materialen, super licht en dun. Het Halo keyboard is echt iets van een sci-fi film. Deze tablet is een echte vernieuwing t/o wat er op de markt was.
Iedereen die 'm ziet is onder de indruk en wil er mee spelen. Het heeft een ongekende WOW- factor.

Toch weet ik niet zo goed wat ik er mee moet....

Als tablet is de Yoga Book niet beter dan de tablets die ik heb (Nexus serie), ik typ makkelijker op een laptop, ben geen tekenaar en heb nooit zo de behoefte om handgeschreven notities digitaal op te slaan.

Als hebbeding is het geweldig maar ik heb 'm nu uitgeleend aan een collega, mis 'm eigenlijk niet.
Weet nog niet of ik de Yoga Book weer ga verkopen, maar weet wel dat ik 'm niet veel zal gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Het toestel is nog niet te koop, dus veel ervaringen of reviews zul je niet vinden. Verder als jij de reviews niet kan vinden, kunnen wij dat ook niet.

Heb je de preview van tweakers al doorgenomen? reviews: Lenovo Yoga Book: convertible met uniek toetsenbord en stylus

In ieder geval zie ik, voorlopig, geen topicwaarde, dus gaat deze op slot. Topic is weer open na overleg met de TS.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 07-11-2016 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

bol.com heeft hem ondertussen te koop zie
https://www.bol.com/nl/p/...gb-goud/9200000065200679/

ik ben zelf ook benieuwd, maar denk dat we nog wel even moeten wachten voordat de eerste nederlandse user reviews uit zijn. heb veel promo gezien en een paar reviews

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stane
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10-09 18:31
Wilde hem zelf ook aanschaffen als gadget, heb echter voor een ander apparaat (deze) gekozen.

Waarom? Android is gewoon niet klaar voor multitasking en voor 500 euro krijg je een apparaat dat niet af is. Het draait nog Android 6 (Android heeft pas vanaf 7 splitscreen, nog geen update beloofd) en de Windows versie is simpelweg te duur voor wat je ervoor krijgt. Een Atom-processor die al te oud is om enigszins te multitasken op Windows en daarnaast zijn alle features niet gelijk aan de Android-versie.

Ik denk dat dit product nog een jaar nodig heeft om beter te worden en dat je beter daarna kan overwegen om hem te kopen (de oude óf de nieuwe versie, bij voorkeur nieuwe omdat de specs nu al gedateerd zijn).

Als je meer vragen hebt, laat maar weten, heb zo'n beetje alle reviews wel gelezen.

• Gadgeteer
stane schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 22:18:
Wilde hem zelf ook aanschaffen als gadget, heb echter voor een ander apparaat (deze) gekozen.

Waarom? Android is gewoon niet klaar voor multitasking en voor 500 euro krijg je een apparaat dat niet af is. Het draait nog Android 6 (Android heeft pas vanaf 7 splitscreen, nog geen update beloofd) en de Windows versie is simpelweg te duur voor wat je ervoor krijgt. Een Atom-processor die al te oud is om enigszins te multitasken op Windows en daarnaast zijn alle features niet gelijk aan de Android-versie.

Ik denk dat dit product nog een jaar nodig heeft om beter te worden en dat je beter daarna kan overwegen om hem te kopen (de oude óf de nieuwe versie, bij voorkeur nieuwe omdat de specs nu al gedateerd zijn).

Als je meer vragen hebt, laat maar weten, heb zo'n beetje alle reviews wel gelezen.
Misschien heb je je niet goed ingelezen. Op eerdere Android versies is splitscreen prima mogelijk. Neem bijvoorbeend de Samsung Note series. De fabrikant kan die feature zelf toevoegen ook al zit hij niet standaard in Android (.. met de Note7 kun je zelfs tegelijkertijd opladen en je openhaard aansteken). Daarnaast, Android 7 zal vast gaan komen voor dit apparaat, daar ben ik ook niet bang voor.

Die HP is leuk maar iets te groot voor mij en het is meer een laptop met "net niet" specs.

Ik wacht nog even de eerste NL reviews af en probeer hem ergens eens in het echt te bekijken, dan kan ik zien of ik mijn keuze gemaakt heb of niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dimasi
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-11-2021
Ik heb de Yoga Book nu een maand, (preorder op 26-9, levering 13-10) enthousiast geworden door de vele hands-on videos van de IFA.
Het is werkelijk een prachtig apparaat, stevig, premium materialen, super licht en dun. Het Halo keyboard is echt iets van een sci-fi film. Deze tablet is een echte vernieuwing t/o wat er op de markt was.
Iedereen die 'm ziet is onder de indruk en wil er mee spelen. Het heeft een ongekende WOW- factor.

Als tablet is de Yoga Book niet beter dan de tablets die ik heb (Nexus serie), ik typ makkelijker op een laptop, ben geen tekenaar en heb nooit zo de behoefte om handgeschreven notities digitaal op te slaan.

Als hebbeding is het geweldig maar ik heb 'm nu uitgeleend aan een collega, mis 'm eigenlijk niet.
Weet nog niet of ik de Yoga Book weer ga verkopen, maar weet wel dat ik 'm niet veel zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
dimasi schreef op zondag 20 november 2016 @ 13:03:

Precies de dingen die jij er niet mee doet, zijn voor mij best handig :) Veel typen doe ik niet dus ik denk dat het Halo keyboard voor mij prima voldoet. Ik zal, wanneer ik tijd heb, eens kijken of de MM hier inmiddels een heeft liggen die ik even kan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PradaBrada
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-07-2024
Ben ook erg benieuwd naar dit ding, zag 'm toevallig eventjes twee weken terug in een computerwinkel in London.

Vandaag even rondgekeken bij de MediaMarkt in Amsterdam Centrum en Noord, ze hebben hem beiden nog niet. Een medewerker kon mij vertellen dat ie er waarschijnlijk pas in januari zal zijn...

Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
PradaBrada schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 23:04:
Ben ook erg benieuwd naar dit ding, zag 'm toevallig eventjes twee weken terug in een computerwinkel in London.

Vandaag even rondgekeken bij de MediaMarkt in Amsterdam Centrum en Noord, ze hebben hem beiden nog niet. Een medewerker kon mij vertellen dat ie er waarschijnlijk pas in januari zal zijn...
Tot januari wachten vind ik geen probleem. Coolblue belde me dat ze hem inmiddels op voorraad hebben in het magazijn maar nog niet in de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PradaBrada
^Heeft Coolblue toevallig ook de Windows versie op voorraad?

• Gadgeteer
PradaBrada schreef op woensdag 23 november 2016 @ 23:25:
^Heeft Coolblue toevallig ook de Windows versie op voorraad?
Geen idee, daarvoor zou je ze ze;f even moeten bellen denk ik.
Ik twijfelde eerst ook om voor de Windows versie te gaan maar het schijnt dat die een aantal features mist.

• PradaBrada
Ze staan inmiddels beiden in de MM webshop en heb ze ook beide gezien in de MM Amsterdam Centrum :)

Wordt voor mij vanwege wat programmas toch de Windows versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Ben bij de MM wezen kijken. Heb hem ook direct maar meegenomen :)
Aangenaam verrast.

De mogelijkheid om notities te digitaliseren met het scherm uit, is voor mij een feature die ik gewoon geregeld zal gebruiken. Dat is een van de voornaamste redenen geweest om voor de Android versie te gaan. Ook heeft de Windows variant volgens verschillende reviews last van lag en zo nu en dan vastlopers.

Het is echt een fijn apparaat en na wat wennen is er met het Halo toetsenbord eigenlijk best goed te werken.
Ik zal binnenkort een review plaatsen, wil nog even wat meer mee uitproberen.
Pagina: 1