Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuuz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 21:41
Vind de DLC het eigenlijk wel waard, gezien de historie met MK8. Als de Hard Mode a la Master Quest is en de Holiday story en dungeon goed zijn is het dubbel en dik waard.

Hoop stiekem eigenlijk wel dat ze japanse voice acting met engelse ondertiteling ergens nog bij patchen als extra DLC, als verassing.

Voor de mensen die Snake Pass al interessant vonden, het is nu officieel dat David Wise (Donkey Kong Country / Yooka-Laylee) de composer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuuz schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:40:
Hoop stiekem eigenlijk wel dat ze japanse voice acting met engelse ondertiteling ergens nog bij patchen als extra DLC, als verassing.
Japanse voice acting zit al in het spel, alleen moet je de taal van de console op Japans zetten :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:36

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

Mijn reactie heeft helemaal niets te maken met kinderachtigheid of iets dergelijks. Ik vind het gewoon bijzonder vreemd dat je besluit om de Switch preorder te annuleren als Nintendo DLC aankondigt. Op elk ander (sub)forum zou er net zo gereageerd zijn op dergelijke posts.

[ Voor 17% gewijzigd door Grotman op 14-02-2017 21:11 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 18:37
Tja, laat iedereen lekker zijn/haar order om welke reden dan ook annuleren. Ik laat de mijne lekker staan en ga er van genieten als deze op tijd binnenkomt.

DLC is naar mijn idee echt een ziekte, maar waarom zou Nintendo de enige zijn die zich er niet aan waagt. Ik walg echt van DLC en ben niet blij dat Nintendo het nu ook op deze manier doet, ik denk daarbij wel dat het logisch is dat zij het nu ook doen. Zouden een dief van hun eigen portemonnee zijn als ze het niet doen.
Ik kan wel zeggen, ga ik niet kopen, maar denk toch dat ik het wel ga doen, te grote Zelda fan om het te kunnen laten. En dat is juist het probleem van DLC, als je het echt wilt spelen, koop je het wel. Dat is wat ik er zo walgelijk aan vind.

Als je al een Wii U hebt en de Switch echt alleen om de portability haalt met BotW, snap ik dat je hem niet koopt, maar is de pre-order waarschijnlijk ook gedaan door de hype die er rondom de januari reveal was. Dus een beetje een impuls aankoop.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Koldur ik ga mijn pre-order voor geen goud annuleren :) :p

Maar ja, ik vind de DLC dan ook geen slechte deal. En de Switch lijkt nu gewoon de beste Nintendo console ooit te worden. Ik ben een groot Nintendo fan, dus dan is het wel simpel.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb twee preorders, dus de kans is aanwezig dat ik een preorder ga annuleren. :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:45:
Ik heb twee preorders, dus de kans is aanwezig dat ik een preorder ga annuleren. :+
Ja dat had ik ook, ik hoef er niet twee :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 10:37
Zo, tweakers dit. De berg shit die je dan over je heen krijgt.....

Ik vind op een bedrag van (€329, €59, €69 = ) €457 en eigenlijk is het €486 (omdat ik ook als 40 jarige een plastic zwaardje wil hebben). €20,00 nu echt de druppel voor een game die eigenlijk al jaren geleden op de WiiU had moeten komen.

Verder heb ik een Wii U met Pro Controllers, Mario Kart 8 met de DLC en Splatoon al. En nu mag ik die zelfde games & pro controllers voor de Switch opnieuw kopen.

Die €20 is de druppel. Want als Zelda fan wil je dat gewoon. Dat weet Nintendo. En het is niet dat ik het allemaal niet kan betalen.

Ik kan thuis op de bank prima Switchen op mijn Wii U controller. En draadloze dokken op me 50inch plasma, zonder op te staan! Pas bij Mario O ga ik het denk ik moeilijk krijgen....

Ik gun mijn bol.com pre-order wel aan een tweaker die lekker negatief heeft gereageerd op mijn vorige post. En als er later een Zelda themed Switch uitkomt. Dan koop ik die meteen. Heb ook al de Zelda 3DS, Link between worlds 3DS XL, Hyrule New 3DS XL en de Majaora new 3DS XL liggen dus uiteindelijk verdient de Big N gewoon goed geld aan me.

Neem het allemaal toch niet zo serieus.

Hmmmm, een witte PS 4 pro voor Red Dead 2... zal ook wel mooi staan naast me dan nieuw 4K Oled... _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door KaiTak op 14-02-2017 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Splatoon op de Switch is een compleet nieuwe game vergeleken met die op de Wii U. Hij heet dan ook Splatoon 2.

Verder hoef je voor Zelda, MarioKart of Splatoon 2 geen pro controller te kopen dus die 69 euro kan je weglaten. Ook hoef je niet zo nodig de limted edition te kopen dus ook dat is 30 euro minder. Dan kom je op de Switch + Game = 388 euro. Gezien de DLC optioneel is en vast en zeker ook op een eerdere Wii U versie uitgekomen was. Plus kan je ook een paar maanden wachten en dan de DLC kopen, gezien die niet direct beschikbaar zal zijn.
KaiTak schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:47:

Hmmmm, een witte PS 4 pro voor Red Dead 2... zal ook wel mooi staan naast me dan nieuw 4K Oled... _/-\o_
/me zoekt op. PS4 pro.. € 400, Red Dead 2... € 60 + DLC want ja, DLC heb je overal = € 459. En dan heb je geen limited edition, moet je nog een TV kopen en kan je met 1 speler spelen. En de Switch is voor dat geld te duur? 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als iemand die verder wel positief is over de Switch voel ik me ook ontzettend in de zeik gezet. Als ze nou na een jaar aankomen met een flinke nieuwe hoeveelheid nieuwe content in de vorm van DLC, prima. Maar nu plannen ze gewoon bij een full-priced game van 60 euro erop dat je nog een keer 20 euro gaat uitgeven. Ik vind dat soort grappen acceptabel bij games van maximaal 4 tientjes, niet bij een game waarvoor je 60 euro op de toonbank moet leggen.

Ik had er bijna mijn pre-order voor gecanceld.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 03:56

Ik vind op een bedrag van (€329, €59, €69 = ) €457 en eigenlijk is het €486 (omdat ik ook als 40 jarige een plastic zwaardje wil hebben). €20,00 nu echt de druppel voor een game die eigenlijk al jaren geleden op de WiiU had moeten komen.

Verder heb ik een Wii U met Pro Controllers, Mario Kart 8 met de DLC en Splatoon al. En nu mag ik die zelfde games & pro controllers voor de Switch opnieuw kopen.

Die €20 is de druppel. Want als Zelda fan wil je dat gewoon. Dat weet Nintendo. En het is niet dat ik het allemaal niet kan betalen.

Ik kan thuis op de bank prima Switchen op mijn Wii U controller. En dokken op me 50inch plasma!

Ik gun mijn bol.com pre-order wel aan een tweaker die lekker negatief heeft gereageerd op mijn vorige post. En als er later een Zelda themed Switch uitkomt. Dan koop ik die meteen. Heb ook al de Zelda 3DS, Link between worlds 3DS XL, Hyrule New 3DS XL en de Majaora new 3DS XL liggen dus uiteindelijk verdient de Big N gewoon goed geld aan me.
Dat zal allemaal best, maar bij deze ben je dus uit de orde der Nintendo'ers gezet. Zo werkt dat nu eenmaal. Ik kan het weten, heb als Nintendo fan de Wii en later ook de Wii U overgeslagen, dan ben je persona non grata in heel wat Nintendo discussies.

Geen rancune naar iemand hier hoor, maar het wordt soms voor sommigen snel persoonlijk wanneer je aan hun 'Nintendo' komt. Nintendo is een echt familie merk, daarom stap ik ook weer helemaal in bij de Switch, omdat dat nu weer in het hoofdstuk van mijn leven past. Ik heb zelf vroeger heel veel plezier gehad aan vooral de SNES, dat ga ik nu doorgeven d.m.v. de Switch.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik ben juist blij als ik de kans krijg op extra content nadat ik van een game heb genoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NastyNick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 10:18
Ik snap die discussie niet. Koop de DLC dan gewoon niet. Dit gebeurd al jaren! Als je een echte zelda fan bent en je speelt dit spel straks meer dan 100 uur wat boeit erna die 20 euro dan nog. En ik speel de game het liefst in de best mogelijke kwaliteit dus het word geen WiiU op een 4k oled

Diablo 3 Amory -HH-NastyNick#2759 | Nintendo Id: nastynicknl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Ik vind t ook wel raar om voor de launch van een €60,- spel al aan te kondigen dat er binnenkort DLC voor een extra €20,- beschikbaar komt. Had dat er gewoon bij gedaan, al is t alleen maar als gift voor het lange wachten op een nieuwe Zelda (ik weet het; geen goed argument).
Ik vind het slapjes van BigN...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

NMe schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:01:
Als iemand die verder wel positief is over de Switch voel ik me ook ontzettend in de zeik gezet. Als ze nou na een jaar aankomen met een flinke nieuwe hoeveelheid nieuwe content in de vorm van DLC, prima. Maar nu plannen ze gewoon bij een full-priced game van 60 euro erop dat je nog een keer 20 euro gaat uitgeven. Ik vind dat soort grappen acceptabel bij games van maximaal 4 tientjes, niet bij een game waarvoor je 60 euro op de toonbank moet leggen.

Ik had er bijna mijn pre-order voor gecanceld.
Nou ja als ze het niet gemaakt hadden had je het ook niet gemist dus zie eigenlijk het probleem niet zo. Je mist niks qua algemeen plot, items etc. Het is gewoon een pack voor de echte fans van de franchise die nog wat extra dagen/maanden uit hun game willen halen.

tl;dr: Je hoeft het niet te kopen.
Nieuwevolger schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:16:
Ik ben juist blij als ik de kans krijg op extra content nadat ik van een game heb genoten.
Dit dus.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

NastyNickNL schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:24:
Ik snap die discussie niet. Koop de DLC dan gewoon niet. Dit gebeurd al jaren! Als je een echte zelda fan bent en je speelt dit spel straks meer dan 100 uur wat boeit erna die 20 euro dan nog. En ik speel de game het liefst in de best mogelijke kwaliteit dus het word geen WiiU op een 4k oled
Ik ook niet helemaal eerlijk gezegd. DLC an sich is niks mis mee. Sommige games zou ik niet eens meer spelen zonder DLC.

Het ligt aan de content en prijs die vaak out if whack is, maar verder juich ik goede, extra content alleen maar toe. Gratis of voor een prijs die fair is.

Zou gewoon even afwachten, het kan positief en negatief worden, we zullen zien.

[ Voor 40% gewijzigd door Turfschipper op 14-02-2017 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:07
helemaal mee eens...tegenwoordig wordt er bij elke game gelijk een DLC pakket aangekondigd.
de 2 tientjes word ik niet anders van.

dit wordt ook mijn eerste Nintendo na de SNES dus ik verheug me helemaal op Zelda.

en ik heb 4 pre-orders staan krijg ik ze alle vier met de release dan gaan deze eerst op V&A of marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

blmp schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:28:
[...]

Nou ja als ze het niet gemaakt hadden had je het ook niet gemist dus zie eigenlijk het probleem niet zo.
Het gaat hem gewoon om het bericht dat ze hiermee de wereld in sturen. Door slechts enkele maanden later met nieuwe content (en een nieuwe game mode!) aan te komen waarvoor je ook nog eens extra moet betalen sturen ze het signaal uit dat het spel gewoon nog niet af was en ze op deze manier niet alleen goed willen praten dat ze een onvoltooid spel de wereld in gestuurd hebben maar er bovendien nog eens geld voor willen krijgen ook.

En dan nog: het is acceptabel als de game minder zou kosten maar voor deze prijs is het gewoon absurd...
De game is hetzelfde voor de Wii U en de Switch. Kwaliteit heeft er niks mee te maken.

[ Voor 24% gewijzigd door NMe op 14-02-2017 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Maar dat is tegenwoordig toch bij alle grote games het geval? The seasonpasses vliegen je om de oren ver voor de games uit zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Turfschipper op 14-02-2017 19:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:32:
[...]

Het gaat hem gewoon om het bericht dat ze hiermee de wereld in sturen. Door slechts enkele maanden later met nieuwe content (en een nieuwe game mode!) aan te komen waarvoor je ook nog eens extra moet betalen sturen ze het signaal uit dat het spel gewoon nog niet af was en ze op deze manier niet alleen goed willen praten dat ze een onvoltooid spel de wereld in gestuurd hebben maar er bovendien nog eens geld voor willen krijgen ook.

En dan nog: het is acceptabel als de game minder zou kosten maar voor deze prijs is het gewoon absurd...
9 van de 10 games die uitkomen op PS4, XBOX ONE kosten 69 euro, en komen inclusief season passes van 30 euro uit. Waarbij je nog maar moet afwachten of er goede DLC komt. Maar nu doet Nintendo het met goede content en voor 20 euro minder, is gelijk de wereld te klein.

Verder is de game 100% van begin tot eind speelbaar zonder dat je ook maar 1 eurocent aan de DLC uitgeeft. ALLE DLC content is extra. Zonder de DLC is het nog steeds de grootste en beste Zelda. Ooit.

Wil je de DLC niet hebben, dan koop je de DLC niet. Simpel als wat.

Anno 2017 is DLC voor een game de norm. Zoals ik hier aangaf. Games zijn tegenwoordig zo groot en kosten zo veel geld om te produceren dat het niet handig is om een spel niet verder uit te breiden na de release. Sterker nog, ik denk dat dit juist aankopen genereert ipv afschrikt.

Zoals ik vele malen heb aangegeven: Nintendo is een bedrijf. En heeft als bedrijf enkel en alleen bestaansrecht wanneer er meer geld binnenkomt dan dat er uit gaat. Als bedrijf maken ze gigantische geniale nieuwe games als Legend of Zelda Breath of the Wild, en hiervoor vragen ze aan de speler het bedrag van 60 euro. (- BTW, marge van winkel, transport, import, etc) Van die 60 euro moeten zij de volgende games kunnen financieren. En omdat dit budget gewoon weer minimaal net zo groot is moet er misschien extra budget komen, om dit te genereren moeten ze meer games verkopen. Daarvoor moeten ze dus meer mensen naar zich toe trekken.
Dit doe je bv door nieuwe content (= DLC) aan te bieden.

Maar dit mes snijdt aan twee kanten productie en distributie van DLC kost ook geld, en ook dát geld moet ergens vandaan komen!
[...]

De game is hetzelfde voor de Wii U en de Switch. Kwaliteit heeft er niks mee te maken.
Op de Wii U is de game locked 720p, op de Switch (docked) 1080p.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

[...]

[...]

Je moet de game toch een keer uitbrengen niet :P? Je kan wel dingen blijven bedenken en toevoegen maar mensen willen ook een product in hun handen hebben dat ze kunnen spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

*knip*

Nogmaals, JIJ hebt en maakt de keuze om een limited edition van Zelda te kopen en JIJ hebt en maakt de keuze om een pro controller te kopen. Je bent het niet verplicht, het is puur uit vrije wil. Ook zonder de LE en zonder de pro controller is Zelda prima speelbaar.

Daarnaar is het puur kudos voor Nintendo om een franchise zo populair te maken dat JIJ blijkbaar je verplicht voelt om de DLC aan te schaffen.

Wat had je dan verwacht, dat je als Zelda fan misschien een gratis limited edition kreeg? Nintendo is een bedrijf met een winstoogmerk, geen liefdadigheidsinstelling.

En serieus, ik ben helemaal geen diehard nintendo fan (heck, ik heb vroeger sporadisch op een snes en nes gespeeld en heb pas sinds de introductie van de New N3DS hiermee weer een Nintendo product gekocht), maar ik zie met een nuchtere blik wel in dat de prijsstelling van Nintendo op Switch gebied goed gepositioneerd is voor wat je krijgt. Namelijk een vernieuwend product dat iets biedt dat je niet bij de twee grotere andere partijen krijgt. Dat is die €329 meer dan waard, je zou je eerder moeten afvragen of je PS4 Pro wel €400 waard is tov een standaard PS4 en de Switch voor wat het meer biedt dan deze twee consoles.

[ Voor 4% gewijzigd door Thrace Grumble op 14-02-2017 19:43 ]

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AlexR
Oh man wat een dagelijks onderling gezeur...
Is 't al 3 maart...?

[ Voor 2% gewijzigd door AlexR op 14-02-2017 19:59 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

AlexR schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:43:
Oh man wat een dagelijks indeling gezeur...
Is 't al 3 maart...?
Was t maar zover... ;) Ik kijk nu al uit naar de hopelijk frisse bries die dan door dit topic blaast :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Het mooiste van dit soort topics vind ik altijd, dat ik het over een anderhalf jaar (oid) nog eens doorlees en dan bij de ene post denk: "Zoo.. die had gelijk".. en bij de andere "Zooo wat zaten we ernaast"

en dan hartelijk lachen om onze felheid over een apparaatje wat dan gewoon een same old spelletjesding in ons huis is en we ons weer druk gaan maken over andere zaken in topics als deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RayNbow
Beetje laat van Gamexplain:
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 06:00:
Er zijn een paar details over de dock, bluetooth headsets en de 3.5mm poort wanneer de Switch gedocked is..

[...]

Dat is allemaal goed nieuws :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Dit topic is al een tijdje het lezen amper waard zeg. Ik ga mijn pre-order ook cancelen. Niet omdat ik geen switch wil maar omdat hem in het weekend dat de switch uitkomt niet op kan halen, en de spellen die ik echt wil pas in april uitkomen.

De pro controller en dlc bij vereiste optellen voor de prijs slaat natuurlijk nergens op. Bij een ps4 zie ik niemand 60 euro bij de prijs tellen omdat ze een tweede controller willen. Maar ieder zijn mening natuurlijk, kan me er ook niet druk om maken of andere mensen wel of geen nintendo producten willen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexR
Toch echt een groot gemis. Wij hebben op werk grote schermen staan en zou mooi zijn om die in een verloren half uurtje ff te gebruiken voor een potje MK. Nu kan dat alleen als je een Dock extra hebt.
Laten we hopen dat onze chineze vrienden met wat oplossingen komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexR schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:04:
[...]

Toch echt een groot gemis. Wij hebben op werk grote schermen staan en zou mooi zijn om die in een verloren half uurtje ff te gebruiken voor een potje MK. Nu kan dat alleen als je een Dock extra hebt.
Laten we hopen dat onze chineze vrienden met wat oplossingen komen...
Ga er maar niet van uit. De dock is zo ongeveer de USP van de Switch, zou een beetje gek zijn als Nintendo dat niet goed beveiligd heeft. Je kan natuurlijk altijd een grotere tas kopen en daar de Switch + dock in doen :)

Zie bv: https://www.gamemania.nl/...nger-bag--nintendo-switch

Of idd een 2e dock kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Om maar eens dan een nieuw ontopic onderwerp aan te boren: gezien de aangekondigde games, welke toepassingen zien jullie van HD Rumble die vernieuwend en van toegevoegde waarde zijn?

Ik kwam op Reddit iemand tegen die erg uitkeek naar bv lockpicking mbv HD Rumble in Skyrim. Zijn er meer van zulke voorbeelden te bedenken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er wordt ook nog wat gesproken over GameCube support. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrace Grumble schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:09:
Om maar eens dan een nieuw ontopic onderwerp aan te boren: gezien de aangekondigde games, welke toepassingen zien jullie van HD Rumble die vernieuwend en van toegevoegde waarde zijn?

Ik kwam op Reddit iemand tegen die erg uitkeek naar bv lockpicking mbv HD Rumble in Skyrim. Zijn er meer van zulke voorbeelden te bedenken?
Splatoon 2 lijkt er ook gebruik van te maken, maar er zijn nog niet echt details over hoe.
RayNbow schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:11:
[...]

Er wordt ook nog wat gesproken over GameCube support. :p
Dat stond ook in het origineel van de bron van mij. Maar het was vaag at best dus heb ik het niet overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Iemand van het bedrijf dat 90-euro kostende accessoires verkoopt zegt dat 75% goedkopere b-merk accessoires niet werken... Oh shit, dan zal het wel onmogelijk zijn :+

Als standaard USB-C adapters niet werken dan hebben we binnen 6 maand een namaak dock of iets anders customs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:13:
Als standaard USB-C adapters niet werken dan hebben we binnen 6 maand een namaak dock of iets anders customs.
De dock maakt een speciale "handshake" met de Switch, dus of dat exact te reproduceren / reverse-engineren? Ik heb daar geen vertrouwen in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
De lightning kabels van Apple waren eigenlijk ook bedoeld om niet na te kunnen maken.... gheghe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexR
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:08:
[...]

Ga er maar niet van uit. De dock is zo ongeveer de USP van de Switch, zou een beetje gek zijn als Nintendo dat niet goed beveiligd heeft. Je kan natuurlijk altijd een grotere tas kopen en daar de Switch + dock in doen :)

Zie bv: https://www.gamemania.nl/...nger-bag--nintendo-switch

Of idd een 2e dock kopen.
Persoonlijk vind ik het USP van de Switch dat het een console is die je mee kunt nemen als handheld. Vrijheid om de spellen die je thuis speelt ook onderweg of op andere plekken te spelen. Het Dock is juist een beperkende factor hierin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

blmp schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:39:
[...]

Je moet de game toch een keer uitbrengen niet :P? Je kan wel dingen blijven bedenken en toevoegen maar mensen willen ook een product in hun handen hebben dat ze kunnen spelen.
Je kan in zo'n geval ook de content gratis toevoegen met patches.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blmp
  • Niet online

blmp

Life is Strange

NMe schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:18:
[...]

Werk jij dan even 3 maanden voor niks om dat te regelen? O-)

/sarcasm

[ Voor 4% gewijzigd door blmp op 14-02-2017 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

blmp schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:20:
[...]

Werk jij dan even 3 maanden voor niks om dat te regelen? O-)
Mijn punt was dat het overkomt alsof die content in de eerste release had moeten zitten, remember? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexR schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:17:
[...]

Persoonlijk vind ik het USP van de Switch dat het een console is die je mee kunt nemen als handheld. Vrijheid om de spellen die je thuis speelt ook onderweg of op andere plekken te spelen. Het Dock is juist een beperkende factor hierin.
Ja, en wat maakt de Switch een thuis/tv console? Zonder de Dock is de Switch "slechts" een handheld ;)
NMe schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:20:
[...]

Mijn punt was dat het overkomt alsof die content in de eerste release had moeten zitten, remember? ;)
Ik werk als ontwikkelaar. Mijn baas rekent de uren die ik aan projecten werk door aan de klant. Als ik, om wat voor reden dan ook, langer met mijn ontwikkeling bezig ben dan rekent hij die extra uren echt wel door ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:21:
[...]

Ja, en wat maakt de Switch een thuis/tv console? Zonder de Dock is de Switch "slechts" een handheld ;)
Verschil van interpretatie, gaan we geen ruzie over maken :)
Persoonlijk vind ik t gewoon jammer dat je 'm ergens anders niet ff aan kan sluiten op een TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:21:
[...]

Ik werk als ontwikkelaar. Mijn baas rekent de uren die ik aan projecten werk door aan de klant. Als ik, om wat voor reden dan ook, langer met mijn ontwikkeling bezig ben dan rekent hij die extra uren echt wel door ;)
Totaal onvergelijkbaar, want games als deze werken op projectbasis en niet op basis van uurtje-factuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexR schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:23:
[...]

Verschil van interpretatie, gaan we geen ruzie over maken :)
Persoonlijk vind ik t gewoon jammer dat je 'm ergens anders niet ff aan kan sluiten op een TV.
Ik maak geen ruzie. ;) Ik ben niet boos. En ja het is een gemiste kans, maar anders is het ook wel begrijpelijk. In de dock heeft de Switch extra ventilatie en draait hij op hogere kloksnelheden. Dan wil je niet met een kabeltje moeten priegelen ;) Zal natuurlijk leuk zijn als Nintendo met een update 720p uitvoer over USB-C toe kan voegen, maar ik denk dat de doelgroep daar te klein voor is. (Dit lijkt trouwens op dev-units te werken)

Disclaimer: dit is een topic in een discussieforum. Dus dat doe je hier, discussiëren.
NMe schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:23:
[...]

Totaal onvergelijkbaar, want games als deze werken op projectbasis en niet op basis van uurtje-factuurtje.
Dat klopt, denk ik. Maar het budget moet ergens van betaald worden ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik ben heet eens een keer met je eens.
Ik zal me er niet druk om maken maar het is raar dat er een minimale dlc komt van de zomer en dat dan DLC heet.
Kijk de patch van rond de kerst kan aardig wat toevoegen maar een grot erbij en extra zware modus vind ik erg karig.
Zou leuk zijn als game upgrade middels patch maar kan me voorstellen dat je je bekocht voelt.

Natuurlijk staat het je vrij om dit niet te kopen maar het publiek is zo specifiek dat je weet dat ze geen keuze hebben.
Ik vind het ook niet horen bij een game als Zelda.

Season passes zijn toch echt speciale upgrades voor de die hard fans en clans die extra perks wensen, wapens, en toegang tot nieuwe velden voor de rest van de meute.
Nu wordt dat begrip season pass nu wel een beetje misbruikt voor allerlei DLC maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ze hadden de standaardgame ook kunnen verkopen voor 80 EUR en dan later een gratis patch kunnen uitbrengen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Ach games kosten nu ook al meer dan 30 kaar hetzelfde terwijl de kosten enorm zijn toegenomen. Games begin jaren 90 waren ook 129 tot 249 gulden en dat was toen redelijk normaal. Nu betalen we gemiddeld 50 euro en na inflatie van 20 jaar is dat eigenlijk best wel cheap. Liever de keuze voor betaalde DLC dan spellen van 100 euro.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Phusebox schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:48:
Ach games kosten nu ook al meer dan 30 kaar hetzelfde terwijl de kosten enorm zijn toegenomen. Games begin jaren 90 waren ook 129 tot 249 gulden en dat was toen redelijk normaal. Nu betalen we gemiddeld 50 euro en na inflatie van 20 jaar is dat eigenlijk best wel cheap. Liever de keuze voor betaalde DLC dan spellen van 100 euro.
Sorry, wat? Ik heb nooit meer dan 40 gulden neergelegd voor een gameboy-game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
NMe schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:49:
[...]

Sorry, wat? Ik heb nooit meer dan 40 gulden neergelegd voor een gameboy-game.
Volgens mij had Pokémon de adviesprijs van 79 gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
--_-- schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:03:
Dit topic is al een tijdje het lezen amper waard zeg. Ik ga mijn pre-order ook cancelen. Niet omdat ik geen switch wil maar omdat hem in het weekend dat de switch uitkomt niet op kan halen, en de spellen die ik echt wil pas in april uitkomen.

De pro controller en dlc bij vereiste optellen voor de prijs slaat natuurlijk nergens op. Bij een ps4 zie ik niemand 60 euro bij de prijs tellen omdat ze een tweede controller willen. Maar ieder zijn mening natuurlijk, kan me er ook niet druk om maken of andere mensen wel of geen nintendo producten willen :p
Natuurlijk slaat het optellen wel ergens op want als jij zo wilt spelen dan koop je die erbij en die moeten betaald worden.

Mooi voorbeeld, sommigen hier willen hem on the go gebruiken enzo. Je ziet niemand maar dan ook niemand in hun rekensom een case erbij rekenen. Geloof me, niemand gaat dat ding in een wollensok doen of meenemen bloot in de tas, nog niet mischien.
Kortom, voor 400 euro spelen de meesten geen Zelda on the move want de meesten zijn al 389 kwijt aan switch en game.

Waarom rekenen ze die extra 60 niet op de PS4 ? De meesten spelen niet couch coop op de PS4 of XB1 en dan heb je geen behoefte aan een extra controller. Favoriete fifa packs zie je vaak 2e erbij.
Daarbij is de standaard controller all you need. Perfect ding en je hebt geen behoefte aan wat anders.
Bij de previews tot nu toe is het toch wel duidelijk dat een pro controller de fijnste controller is en dus al snel voor sommigen een benodigdheid is.

Dat de video output restricted was tot het dock hadden we al een beetje voorspeld, nu dus bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bomberman71 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:53:
Mooi voorbeeld, sommigen hier willen hem on the go gebruiken enzo. Je ziet niemand maar dan ook niemand in hun rekensom een case erbij rekenen. Geloof me, niemand gaat dat ding in een wollensok doen of meenemen bloot in de tas, nog niet mischien.
Kortom, voor 400 euro spelen de meesten geen Zelda on the move want de meesten zijn al 389 kwijt aan switch en game.
Ik heb een mooie tabel in excel gemaakt:

Nintendo Switch € 329,00
Amiibo Zelda - The Legend of Zelda € 14,98
Travel Case € 24,98
The Legend of Zelda Breath of the Wild € 64,98

Subtotaal € 433,94
Aanbetaling € 25,00
Totaal € 408,94

Totaal cadeaukaart € 119,60 (aantal oude games bij de Gamemania ingeruild en had laatst 1500 punten, dus 15 euro korting)
Totaal € 289,34

:+ Ik heb uiteindelijk een Switch voor 290 euro :p (aanbetaling is al gedaan, dus die reken ik niet meer mee)
En dat is dan ook de som van mijn tactiek, ik had een groot aantal games liggen die ik gewoonweg nooit meer speel (vooral PS3, paar PS4 en Wii spellen) toch nog een net bedrag voor kunnen krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phusebox schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:48:
Flauwekul ... De enige games die tot 250+ euro kwamen waren NeoGeo roms en verders niks !
Snes zat gewoon op 60 tot 70 gulden.
Nu betaal je dat zo in euro. Sorry de inflatie is echt niet zo extreem.
Enne mensen die het hebben over het maken van games en de grote kosten daarvan, realiseer je dan ook wat het opbrengt.
Je kunt de game industrie nu niet vergelijken met 25 jaar geleden. Het levert meer op dan Hollywood.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moddie
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
[...]

Natuurlijk slaat het optellen wel ergens op want als jij zo wilt spelen dan koop je die erbij en die moeten betaald worden.

Waarom rekenen ze die extra 60 niet op de PS4 ? De meesten spelen niet couch coop op de PS4 of XB1 en dan heb je geen behoefte aan een extra controller. Favoriete fifa packs zie je vaak 2e erbij.
Daarbij is de standaard controller all you need. Perfect ding en je hebt geen behoefte aan wat anders.
Bij de previews tot nu toe is het toch wel duidelijk dat een pro controller de fijnste controller is en dus al snel voor sommigen een benodigdheid is.

Dat de video output restricted was tot het dock hadden we al een beetje voorspeld, nu dus bevestigd.
Dat de PS4 en XB1 niet couch coop georienteerd zijn is voor vele toch een nadeel en de enige reden dat ik er geen heb aangeschaft, want mooie single of onlinemultiplayer games kan ik ook op de PC spelen (al heeft zeker de PS4 een paar hele goede exclusives).

Couch coop is juist het mooiste voor mij aan een nintendo console en bij de Switch kan dat (zij het niet de beste control scheme) right out the box. Dus om die 60 euro extra niet bij de PS4 kosten te rekenen omdat de console er niet opgericht is is beetje dwars, aangezien dat juist het unieke aan een console is. En als je zegt dat je een pro moet kopen omdat die beter in de hand ligt, kan je hetzelfde argument maken voor de XB1 of bijv. zeggen dat je VR bij een PS4 Pro moet kopen. Het kan, maar het moet zeker niet.
Al is zon Fifa pack idd wel een must voor de Switch (en voor vele ook voor de PS4 en XB1), al blijft gamen gewoon een dure hobby :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NastyNick
Bomberman71 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:01:
[...]

Flauwekul ... De enige games die tot 250+ euro kwamen waren NeoGeo roms en verders niks !
Enne mensen die het hebben over het maken van games en de grote kosten daarvan, realiseer je dan ook wat het opbrengt.
Je kunt de game industrie nu niet vergelijken met 25 jaar geleden. Het levert meer op dan Hollywood.
Uhm ik heb hier originele snes hoesjes liggen. Mariokart koste bijv. 139,95 en wat had ik in die tijd een moord gedaan voor DLC achteraf. Ok moment van bekend maken door Nintendo is misschien slecht want het had volgens sommigen meteen bij de huidige release in moeten komen. Maar wanneer mag je dan wel DLC uitbrengen? Alles moet gewoon maar op kosten van de ontwikkelaars gemaakt worden dan. Beetje apart dikke oleds maar niet een extra 20 euro of 60 euro voor een controller over hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nog dat ik Megadrive games in de aanbieding kocht van rond de 100 gulden. PC games waren wel altijd goedkoper. 80 gulden geloof ik. Gooi daar inflatie tegenaan en zo gek zijn de prijzen vandaag de dag niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Megadrive en Snes games kostten vlak na release gemiddeld 129 gulden aan het begin en later kwamen daar spellen van 149 tot 169 gulden bij. Dat ze afgeprijsd soms goedkoper waren doet er even niet toe.

Voor de N64 heb ik genoeg spellen gekocht aan 179 gulden of zelfs 249 voor uitzonderlijke gevallen (Conkers Bad Fury).

Voor Pc games betaalde ik destijds ook 120 tot 160 gulden. Toen kreeg je nog een grote doos en dikke boekjes erbij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NastyNick
[...]

[...]

Op de switch is die docked 1080p op de WiiU 720p en het omgevingsgeluid is qua kwaliteit ook beter op de switch.

[ Voor 3% gewijzigd door NastyNick op 14-02-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 18:54:
Splatoon op de Switch is een compleet nieuwe game vergeleken met die op de Wii U. Hij heet dan ook Splatoon 2.
Splatoon 2 is geen nieuwe game. Ik heb zoveel Splatoon uren er al op zitten. Het is een excellente uitbreiding op de excellente Splatoon 1. Had daar zeker €20 betaald op de Wii U als DLC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

KaiTak schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:26:
[...]

Splatoon 2 is geen nieuwe game. Ik heb zoveel Splatoon uren er al op zitten. Het is een excellente uitbreiding op de excellente Splatoon 1. Had daar zeker €20 betaald op de Wii U als DLC.
Nieuwe wapens, nieuwe maps, nieuwe customization, nieuwe single player, nieuwe lokale multiplayer, verbeterde graphics, nieuwe supers, nieuwe mechniek.

Nee, echt geen nieuwe game 8)7 |:( Er is meer veranderd dan een gemiddelde Call Of Duty / Battlefield.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
[...]

Zelda is geen coop en met de meegeleverde joy-cons is volgens de meeste mensen goed te spelen. Je kunt het zo duur maken als je zelf wil uiteindelijk. Maar dit zal wel weer hetzelfde welles nietes verhaal worden zoals iedere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nop nog niet, maar dat is zeer zeker goed nieuws. Het scherm van de Switch is er uitermate geschikt voor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 16:25

cronixx

krieuw

Je was me net voor!
Nee was nog niet langsgekomen, dit is net weer een nieuwtje vanaf GameInformer, elke avond rond dit tijdstip volgt er weer een (zelda gerelateerd) nieuwtje (althans, artikel) op:

https://www.gameinformer.com/p/zeldabotw.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Phusebox schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:13:
[...]

Megadrive en Snes games kostten vlak na release gemiddeld 129 gulden aan het begin en later kwamen daar spellen van 149 tot 169 gulden bij. Dat ze afgeprijsd soms goedkoper waren doet er even niet toe.

Voor de N64 heb ik genoeg spellen gekocht aan 179 gulden of zelfs 249 voor uitzonderlijke gevallen (Conkers Bad Fury).

Voor Pc games betaalde ik destijds ook 120 tot 160 gulden. Toen kreeg je nog een grote doos en dikke boekjes erbij.
Dit, hoewel PC vaak rond 100 gulden zat.

Ik heb hier ook hoesjes liggen waarbij ik toch sta te kijken hoe prijzig games waren. Bijv, Tony Hawk Pro Skater 2 voor GBA, 130 gulden (€58,99, was tijdens de overgang)

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:59:
[...]

Ik heb een mooie tabel in excel gemaakt:

Nintendo Switch € 329,00
Amiibo Zelda - The Legend of Zelda € 14,98
Travel Case € 24,98
The Legend of Zelda Breath of the Wild € 64,98

Subtotaal € 433,94
Aanbetaling € 25,00
Totaal € 408,94

Totaal cadeaukaart € 119,60 (aantal oude games bij de Gamemania ingeruild en had laatst 1500 punten, dus 15 euro korting)
Totaal € 289,34

:+ Ik heb uiteindelijk een Switch voor 290 euro :p (aanbetaling is al gedaan, dus die reken ik niet meer mee)
En dat is dan ook de som van mijn tactiek, ik had een groot aantal games liggen die ik gewoonweg nooit meer speel (vooral PS3, paar PS4 en Wii spellen) toch nog een net bedrag voor kunnen krijgen.
Zo kan ik het ook, nier verkocht, ik krijg een kleine ton tegemoed voor mijn Switch. Zo kan je natuurlijk alles wel goedkoper laten uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadDogMcCree schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:11:
[...]

Zo kan ik het ook, nier verkocht, ik krijg een kleine ton tegemoed voor mijn Switch. Zo kan je natuurlijk alles wel goedkoper laten uitzien.
104 euro "een kleine ton"? Dat is wel een heel kleine ton, ongeveer 1000x zo klein :+ Had het niet direct door dat je het over je nier hebt, maar ik vind die vergelijking gewoon vreemd. Verder is het gewoon je grijze massa gebruiken. Oude games lagen niks te doen in mijn kast, dus dan kan ze beter in geld omzetten en dat gebruiken om een Switch te kopen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cronixx
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 16:25

cronixx

krieuw

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:13:
[...]

109 euro "een kleine ton"? Dat is wel een heel kleine ton, ongeveer 1000x zo klein :+ En ja, het is gewoon je grijze massa gebruiken. Oude games lagen niks te doen in mijn kast, dus dan kan ze beter in geld omzetten en dat gebruiken om een Switch te kopen :)
Kleine ton als 'ie z'n nier verkoopt... -330 euro voor de Switch dan natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble

Thrace Grumble

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:13:
[...]

Splatoon 2 lijkt er ook gebruik van te maken, maar er zijn nog niet echt details over hoe.
Mijn vraag was meer: op welk vlak zien jullie mooie toevoegingen door HD Rumble? Als in: wat zou ontzettend tof zijn? :) Dit hoeft dus niet confirmed te zijn, maar meer wishful thinking.

[ Voor 8% gewijzigd door Thrace Grumble op 14-02-2017 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thrace Grumble schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 22:20:
[...]

Mijn vraag was meer: op welk vlak zien jullie mooie toevoegingen door HD Rumble? Als in: wat zou ontzettend tof zijn? :) Dit hoeft dus niet confirmed te zijn, maar meer wishful thinking.
Een super realistisch boksspel waarin je de botten van je tegenstander voelt kraken bij een stoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Met die rumble functie heb ik niks. Kan me ook niks voorstellen bij een HD rumble moet ik er eerlijk bij vermelden, ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grumpmeister
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 11:55
Het blijft sowieso een geneuzel over wie wat nodig heeft voor de Switch, maar telkens de terugkomende discussie over de kosten wordt ook vervelend om te lezen.

Persoonlijk vind ik de Switch, voor een nieuw stuk hardware en voor wat het gaat doen, prima geprijsd. Ik dacht dat het, voor de announcement, al rond de 300 euro zou zitten. Mijn aankoop zal dan ook de Switch en BotW zijn. Misschien dat ik nog een travel case erbij ga pakken, maar dat zie ik tegen die tijd wel.

Hoewel ik fan was van de WiiU pro controller, wacht ik het voor de Switch even af. Volgens mij heeft niemand hier uberhaupt een joycon (de volledige controller) vast gehad, misschien ligt die al prima in de hand. Ik vind het een ander geval dan de keuze tussen de lompe WiiU gamepad (lomp om als controller alleen te gebruiken) en een 'normale' controller.

De pro controller komt mogelijk tzt wel, of als ik RSI verschijnselen krijg van de joycon (xbox360 en WiiU controllers zorgen voor last, ps4 niet).

Ik denk dat het 'nadeel' is dat Nintendo iedere keer tussen generaties in lanceert. En hoewel ik zelf denk dat de Switch niet 1 op 1 te vergelijken is met de PS4/X1, mensen doen dat nou eenmaal wel. Waardoor je dit soort discussies krijgt. Hoewel er nu leuke bundels in de winkel liggen voor de PS4 en X1, was dat met de launches ervan ook niet. Dan zat je met hetzelfde dillema als dat je met de Switch hebt. Ik ben bijv. ingestapt met de PS4 pro. Dit is een nieuwe launch (ipv de geremodelde ps4 naar slim). Daar waren (en zijn?) geen bundels van die niet binnen de store samengesteld zijn. Daar zou ik ook een extra controller bij moeten kopen (niet gedaan overigens). En daar moest ik ook een game bij kopen.

Anyway, voor ieder zijn ding, maar dit soort discussies maken dit topic niet echt interessant om te volgen. Ik wacht rustig tot 3 maart, heb een middag vrij genomen, en ga dan lekker uitvogelen wat dit ding kan :)

[ Voor 0% gewijzigd door Grumpmeister op 14-02-2017 22:36 . Reden: Op telefoon getikt, spelvauten ]

FFXIV: Divyan Dawnborne | Switch FC: SW-8303-2261-5828 | Streamt obscure speedruns op Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 11:56

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:30
[...]

Street Fighter 2 op de SNES was 249 gulden.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• petermetroid
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 21:10
Ik merk in in het bijzonder op hardware sites eindeloos veel haat naar de Switch. Hardware extremisten willen de Switch maar wat graag geflopt zien. Erg hinderlijk als dingen op ideologisch niveau afgezeikt moeten worden.

Anyway, nog 2 weken wachten en we kunnen los gaan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PradaBrada
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-07-2024
NMe schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:08:
[...]

En wat waren de prijzen van die twee at launch?
Niet relevant? Mijn enige punt is dat de Switch, zodra die er is niet de voordeligste optie is als console.

Nu biedt het systeem het voordeel zoals on-the-go gaming, maar in hoeverre dit op grote schaal in de praktijk gebruikt gaat worden voor urenlange gamingsessies moet nog gezien worden: als je elke dag 2 uur in de trein zit en/of erg veel internationaal reist zie ik het voordeel, anders niet zo veel. Bovendien voldoet de smartphone voor de meeste mensen voor kortere gamingsessies.

Anders is het slechts een beetje hetzelfde idee als met de WiiU binnenshuis: fijn dat je op de pad kan spelen, maar een PS4 + Vita of XB1 + tablet/laptop kunnen dit ook. Buitenshuis echt gamen op een handheld - buiten de trein, OV, vliegtuig of achterbank - is dan ook niet echt een norm, heb sterke twijfels dat de Switch daar massaal en langdurige verandering in zal brengen.

Bekeken vanuit het oogpunt van de gemiddelde gamer die een console met games zoekt zijn verder belangrijke punten:
- sterk continue aanbod van games, Mass Effect Andromeda bijvoorbeeld dat binnenkort uitkomt
- urenlang comfortabel kunnen gamen
- 'waar voor je geld'
- evt goede onlinedienst

De PS4/XB1 hebben zichzelf al bewezen op al deze punten, voor de Switch moet het nog allemaal blijken. Momenteel zie ik alleen nog Zelda en evt Skyrim als killerapps die zullen verschijnen voor de feestdagen. Hierdoor ga ik zelf sowieso wachten met het halen van de Switch. Als ik al een WiiU had, had ik de Switch waarschijnlijk niet eens overwogen.

Als men massaal gaat wachten totdat de prijs zakt en meer games beschikbaar zijn, zien 3rd party devs dat ook, wat hen minder motivatie geeft om Switch ports te maken, wat weer leidt tot meer wachten bij de consument, etc. Deze vicieuze cirkel hebben we al meegemaakt met de WiiU, wat voor Nintendo een oprechte ramp was. Het voordeel bij de Switch is de veel betere marketing, betere 3rd party inspraak en lagere introductieprijs.

Vlekkeloos is het echter zeker niet aangezien de toch relatief hoge instapprijs t.o.v. de concurrentie, mager aanbod van content op een handjevol geplande titels na, huidige en wellicht blijvende 3rd party onzekerheid, Maxwell ipv Pascal architectuur, nog onbewezen onlinedienst, etc. Of het allemaal Nintendo dit keer wel zal helpen om een sterk systeem neer te zetten met de Switch en niet slechts een sterk verkopende stofverzamelaar als de Wii, dat zal de tijd uitwijzen.

Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd genoeg ook de eerste commercial met third party software. Verder vind ik het vreemd dat ze in Japan FIFA showen, dat lijkt me niet echt een populaire game daar, itt Dragon Quest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:16
PradaBrada schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 05:23:
[...]

Niet relevant? Mijn enige punt is dat de Switch, zodra die er is niet de voordeligste optie is als console.

Nu biedt het systeem het voordeel zoals on-the-go gaming, maar in hoeverre dit op grote schaal in de praktijk gebruikt gaat worden voor urenlange gamingsessies moet nog gezien worden: als je elke dag 2 uur in de trein zit en/of erg veel internationaal reist zie ik het voordeel, anders niet zo veel. Bovendien voldoet de smartphone voor de meeste mensen voor kortere gamingsessies.

Anders is het slechts een beetje hetzelfde idee als met de WiiU binnenshuis: fijn dat je op de pad kan spelen, maar een PS4 + Vita of XB1 + tablet/laptop kunnen dit ook. Buitenshuis echt gamen op een handheld - buiten de trein, OV, vliegtuig of achterbank - is dan ook niet echt een norm, heb sterke twijfels dat de Switch daar massaal en langdurige verandering in zal brengen.

Bekeken vanuit het oogpunt van de gemiddelde gamer die een console met games zoekt zijn verder belangrijke punten:
- sterk continue aanbod van games, Mass Effect Andromeda bijvoorbeeld dat binnenkort uitkomt
- 'waar voor je geld'
- evt goede onlinedienst

De PS4/XB1 hebben zichzelf al bewezen op al deze punten, voor de Switch moet het nog allemaal blijken. Momenteel zie ik alleen nog Zelda en evt Skyrim als killerapps die zullen verschijnen voor de feestdagen. Hierdoor ga ik zelf sowieso wachten met het halen van de Switch. Als ik al een WiiU had, had ik de Switch waarschijnlijk niet eens overwogen.

Als men massaal gaat wachten totdat de prijs zakt en meer games beschikbaar zijn, zien 3rd party devs dat ook, wat hen minder motivatie geeft om Switch ports te maken, wat weer leidt tot meer wachten bij de consument, etc. Deze vicieuze cirkel hebben we al meegemaakt met de WiiU, wat voor Nintendo een oprechte ramp was. Het voordeel bij de Switch is de veel betere marketing, betere 3rd party inspraak en lagere introductieprijs.

Vlekkeloos is het echter zeker niet aangezien de toch relatief hoge instapprijs t.o.v. de concurrentie, mager aanbod van content op een handjevol geplande titels na, huidige en wellicht blijvende 3rd party onzekerheid, Maxwell ipv Pascal architectuur, nog onbewezen onlinedienst, etc. Of het allemaal Nintendo dit keer wel zal helpen om een sterk systeem neer te zetten met de Switch en niet slechts een sterk verkopende stofverzamelaar als de Wii, dat zal de tijd uitwijzen.
mooi verhaal, maar bij deze argumenten moet je vooral geen switch kopen... Neem dan gewoon een Xbox of PS4. De switch koop je om andere redenen, Nintendo exclusives, fun couch co-op, en persoonlijk zie ik ook binnenshuis wel het voordeel van het makkelijk switchen tussen tv en handheld, denk bv aan op de bank handheld verder spelen als je wederhelft iets op tv wilt zien.

ik weet dat de Wii u dit ook kan, maar dit gaat een stuk beter werken op de switch. Daarnaast vergelijken we hier met de concurrentie. En de trucjes om dit op een PlayStation te doen hebben een stuk meer zooi nodig en dan is het nog lastig om op de bank verder te spelen.
Ik begrijp dat iedereen in een andere situatie zit, dit voorbeeld sluit dan ook vooral aan op mijn situatie, het is heel anders als je en dikke game pc naast de tv hebt staan

Strava

Acties:
  • +4 Henk 'm!
♪ I got chills. They're multiplying. And I'm losing control 'Cause the power you're supplying. It's electrifying! ♪
Afbeeldingslocatie: https://i.giphy.com/xQupJLluqvoRy.gif

R.I.P. Link :+

(Uit: YouTube: ニャニャニャ! ネコマリオタイム 第83回)

[ Voor 51% gewijzigd door RayNbow op 15-02-2017 07:53 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KaiTak
henkyyyyyyy schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 00:26:
[...]

Street Fighter 2 op de SNES was 249 gulden.
Volgens mij was Conkere Bad Fur Day voor de N64 ook iets van over de 200 piek.

Werkte toen bij een paar jaar Bart Smit. Yoshi Island voor de SNES was trouwens 129 gulden. Dat weet ik nog omdat ik iemand het voor 1,29 heb laten pinnen.... moest nog wennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bilderbeek
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-09 14:40
[...]

Anders is het slechts een beetje hetzelfde idee als met de mobiele telefoon: fijn dat je zonder snoer kan bellen maar een vaste handheld toestellen kunnen dit ook. Buitenshuis echt bellen op de telefoon - buiten de telefooncel - is dan ook niet echt een norm, heb sterke twijfels dat de mobiele telefoon daar massaal en langdurige verandering in zal brengen.
.
:>

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 07:10:
Vreemd genoeg ook de eerste commercial met third party software. Verder vind ik het vreemd dat ze in Japan FIFA showen, dat lijkt me niet echt een populaire game daar, itt Dragon Quest.
Doe dan Winning Eleven :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 07:10:
Inderdaad een wat interessante keuze. Fifa 17 heeft in Japan ongeveer 100.000 exemplaren verkocht over PS4 en PS3 combined. PES 2017 zit ongeveer rond hetzelfde aantal. Misschien denkt EA dat een push van Nintendo hier kan helpen? Japan is wel degelijk een voetballand, dus misschien zien ze potentiële groei hier.
[...]
Buitenshuis echt gamen op een handheld - buiten de trein, OV, vliegtuig of achterbank - is dan ook niet echt een norm, heb sterke twijfels dat de Switch daar massaal en langdurige verandering in zal brengen.
Persoonlijk denk ik dat die 'norm' niet zo snel gaat veranderen, maar dit heeft eigenlijk vrij weinig te maken met Nintendo en meer met het algemene imago van 'gamen' - al is ook dit aan het verschuiven. De invloed van de Switch op dit vlak is momenteel moeilijk in te schatten, maar de smartphone heeft al best wat gedaan voor het casual mobiel gamen. Mogelijk beïnvloedt dit op termijn ook 'hardcore' mobiel spelen in de richting van iets wat meer maatschappelijk aanvaard wordt. Maar misschien blijft Japan de uitzondering: hier is het erg normaal om bijvoorbeeld op de metro mensen van alle leeftijden te zien gamen. Het gebeurt zelfs regelmatig dat ik iemand zie die twee smartphones tegelijk gebruikt hiervoor. 3DS en Vita zie je ook, maar veel minder.
- 'waar voor je geld'
- evt goede onlinedienst

De PS4/XB1 hebben zichzelf al bewezen op al deze punten, voor de Switch moet het nog allemaal blijken. Momenteel zie ik alleen nog Zelda en evt Skyrim als killerapps die zullen verschijnen voor de feestdagen.
Het is inderdaad zo dat er veel vragen zijn omtrent de aanwezigheid van de ... traditioneel westerse grote third-parties. Dit wil echter niet zeggen dat er echt weinig beschikbaar is, en persoonlijk vind ik de lineup voor jaar 1 best interessant. Je ziet reeds veel interesse vanuit indie-devs, en ook de Japanse bedrijven lijken Nintendo reeds te ondersteunen (wat trouwens geen verrassing is gezien de populariteit van de 3DS). Nu, welke games je leuk vindt, blijft natuurlijk subjectief. Voorlopig lijkt het me geen goede beslissing om een Nintendo console te kopen als je geen interesse hebt in Nintendo games, bijvoorbeeld. Een game zoals FF15 die eigenlijk al kantjeboord draait op XB1/PS4 zal niet werken op de Switch.
offtopic:
Ondanks dat ik heel veel plezier heb gehad met de ME trilogie, doet Andromeda me eigenlijk niks.

Hetzelfde geld voor een "waar voor je geld"-argument. Dit is subjectief voor je situatie. Het klinkt alsof je zelf al minstens één console of PC hebt om op te gamen, de vraag is dan hoeveel Switch-exclusives je interesseren, en in hoeverre het hybride element je interesseert. Ik ben bijvoorbeeld zelf niet zo een portable gamer maar Stardew Valley mobiel lijkt me erg leuke afleiding onderweg of tijdens een pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
JackAvery schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:05:
[...]

Inderdaad een wat interessante keuze. Fifa 17 heeft in Japan ongeveer 100.000 exemplaren verkocht over PS4 en PS3 combined. PES 2017 zit ongeveer rond hetzelfde aantal. Misschien denkt EA dat een push van Nintendo hier kan helpen? Japan is wel degelijk een voetballand, dus misschien zien ze potentiële groei hier.
Het is denk ik omdat home consoles in het algemeen niet echt populair zijn bij de doelgroep van FIFA.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lebbe02
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Ik ben juist blij dat de Switch geen PS4/XBONE concurrent is. PS4 heb ik al, dus de snellere shooters e.d. speel ik daar wel op. De Switch wordt waarschijnlijk een heerlijke speelervaring als mijn huisgenoot de TV heeft geclaimd, Switch uit het dock en lekker verder spelen in bed. Ik kan in ieder geval niet wachten om deze te hebben. Verder heb ik de WIIU als enige van de line-up overgeslagen waardoor MarioKart voor mij een geheel nieuwe game is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:15
Idem voor mijzelf, PS4 in bezit voor de zwaardere graphics games en de Switch voor het echte Nintendo gevoel. Wii U en Gamecube heb ik overgeslagen, maar als ik nu naar de Toad, Yoshi, Mario (kart) kijk heb ik dat echt gemist op de PS3, X360 en PS4.

Zeker nu mijn dochters steeds meer gaan gamen op de 3DS, lijkt de Switch een goede aanvulling op het bestaande. En sluit ik couch gaming zeker niet uit :)

In april ga ik een flinke vliegtuig-trips maken, Switch en goede powerbank mee om on-the-go Zelda en Bomberman te spelen en wellicht nog wat VC-games.

Ondanks de (zure) kritieken hier van bepaalde mensen, kijk ik uit naar 3 maart!!

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan best zijn dat Nintendo de switch met Fifa promoot op aandringen van Ea, in ruil daar voor brengt EA sport games naar de switch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Dat waren de andere twee grote consoles ook niet, toen had Nintendo goedkopere opties. En nu kom je natuurlijk aan dat die consoles niet te vergelijken waren, maar dat geldt in dit geval ook, om andere redenen. De Switch heeft een paar USP's, te weten de familievriendelijke gameselectie (zowel aangekondigd als onaangekondigd maar redelijkerwijs in de toekomst te verwachten) en de draagbaarheid.
- 'waar voor je geld'
- evt goede onlinedienst
De "gemiddelde gamer" bestaat niet. Er zijn mensen die de hele dag shooters willen spelen met alle pracht en praal die de hedendaagse generatie consoles te bieden heeft. Ikzelf ben niet zo'n gamer, ik vind gamen geweldig maar ik vermaak me veel meer met een 2D-Mariogame dan met de zoveelste editie van CoD, ongeacht hoe mooi de graphics daarin wel niet zijn. En om bij je lijstje te blijven: een sterk aanbod van games is er, in elk geval van de games die ik wil spelen. Mensen die liever het soort spellen spelen dat typisch op de PS4 en XBO uitkomt zullen inderdaad niet warmlopen voor het aanbod op de Switch, maar gezinnen met kinderen en liefhebbers van de Nintendo-IP's vast wel. Urenlang comfortabel gamen moet ook gewoon kunnen. Switch in z'n dock, Pro-controller pakken en gaan. Maar tegelijkertijd kun je er ook mee op pad. ;) En daarmee komen we op "waar voor je geld" uit, en dat krijgen we IMO wel. Het zijn Wii U graphics (of iets beter nog) en dat alles in een handheld. Er komen zelfs in dit magere eerste jaar meer games uit die ik leuk vind dan ik eigenlijk van plan was om te kopen, dus voor mij zit de Switch wel goed. En ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.
JackAvery schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 08:05:
[...]

Ik weet niet hoe het met de verkoopaantallen zit maar Voetbal en honkbal zijn dé twee grote sporten in Japan voor zover ik weet. Wat dat betreft is het niet heel vreemd dat ze die beter aan de man willen brengen.

[ Voor 13% gewijzigd door NMe op 15-02-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turanmegil
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-07 09:40
Ik snap die discussies over CPU/GPU kracht en form factor niet zo. Wat ook opvalt met de verkopen van deze generatie vergeleken met de vorige:

Vorige generatie:
Wii: 100 miljoen
PS3: 80 miljoen
Xbox 360: 80 miljoen

Huidige generatie:
PS4: 53 miljoen
Xbone: 26 miljoen
Wii U: 13,5 miljoen

Het lijkt erop alsof de huidige generatie (en daar hoort de Switch ook wel bij denk ik) mensen toch minder aanspreekt. Dus als Nintendo met een AMD APU based console was gekomen gaan ze in dezelfde vijver vissen waar toch op dit moment alles naar sony gaat. Ik denk niet dat de Switch Wii of DS verkopen gaat krijgen. Maar ik denk dat er meer ruimte is voor een concept als de nintendo switch als voor nog een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Turanmegil schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:13:
Het lijkt erop alsof de huidige generatie (en daar hoort de Switch ook wel bij denk ik) mensen toch minder aanspreekt.
Kun je zo niet zeggen, je vergelijkt appels met peren. Voor een goeie indicatie kun je het beste kijken naar het aantal verkopen in het eerste jaar na release van elke console zodat je een verkoopperiode van gelijke grootte hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turanmegil
NMe schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:15:
[...]

Kun je zo niet zeggen, je vergelijkt appels met peren. Voor een goeie indicatie kun je het beste kijken naar het aantal verkopen in het eerste jaar na release van elke console zodat je een verkoopperiode van gelijke grootte hebt.
appels met peren? Zo groot zijn de verschillen niet tussen ps3/ps4 en xbox 360/xbox one. CPU en GPU zijn sterker maar dat is het. Controllers lijken op elkaar, games aanbod is te vergelijken. Misschien dat het wat te kort door de bocht is om al te zeggen dat het mensen minder aanspreekt. De enige die het deze generatie beter doet dan de vorige is Sony. Microsoft lijkt (al is dat ook lastig omdat ze zelf geen getallen over verkopen uitbrengen) wat achter te blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Turanmegil schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:28:
[...]

appels met peren? Zo groot zijn de verschillen niet tussen ps3/ps4 en xbox 360/xbox one.
Ik heb het over de grote verschillen in meetperiodes. De PS3 en Xbox 360 zijn ruim 7 jaar op de markt geweest, de XBO en PS4 nou net 2 jaar (geloof ik?). Je kan geen trend benoemen als je niet naar gelijke periodes kijkt. Dus, zoals ik zei: de cijfers van het eerste verkoopjaar van elk van de consoles kiezen is veel eerlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:54

jasjenl

Liab A Tymo

NMe schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:30:
[...]

Ik heb het over de grote verschillende in meetperiodes. De PS3 en Xbox 360 zijn ruim 7 jaar op de markt geweest, de XBO en PS4 nou net 2 jaar (geloof ik?). Je kan geen trend benoemen als je niet naar gelijke periodes kijkt. Dus, zoals ik zei: de cijfers van het eerste verkoopjaar van elk van de consoles kiezen.
XB1 en PS4 zijn al sinds november 2013 op de markt, dus ruim 3 jaar ;). En PS3/Xb 360 al zo'n 10 jaar. Maar je hebt wel gelijk, totale verkopen vergelijken van prev gen en current gen is geen goede vergelijking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turanmegil
Post maar even weggehaald. Niet echt een zinvolle discussie. Al zou ik wel benieuwd zijn naar de analyse van Nintendo waar alle Wii bezitters zijn gebleven. Die hebben in ieder geval zeker weten geen Wii U gekocht..

[ Voor 85% gewijzigd door Turanmegil op 15-02-2017 11:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Ik hou van dit topic. Lekker biertje er bij en een bak popcorn en lezen maar.

Maar het is inderdaad niet eerlijk om de verkoop aantallen te gaan vergelijken terwijl de huidige generatie nog verkocht wordt. en als je het mij vraagt heb je nu subgeneratie er bij met PS4 Pro en Scorpio in aantocht.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NMe schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:12:
[...]

Ik weet niet hoe het met de verkoopaantallen zit maar Voetbal en honkbal zijn dé twee grote sporten in Japan voor zover ik weet. Wat dat betreft is het niet heel vreemd dat ze die beter aan de man willen brengen.
Klopt, dat is waarom ik verbaasd was door de huidige verkoopcijfers. 100-150k sales op 4miljoen PS4's en 10 miljoen PS3's is erg weinig. Gezien de 3DS in Japan al meer dan 22 miljoen exemplaren heeft verkocht, hoopt men misschien dat het portable aspect van Switch (en hits zoals Monster Hunter, Dragon Quest, Pokemon, ...) een grotere userbase gaan bereiken die heil ziet in voetbal on the go spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JackAvery schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:53:
[...]

Klopt, dat is waarom ik verbaasd was door de huidige verkoopcijfers. 100-150k sales op 4miljoen PS4's en 10 miljoen PS3's is erg weinig. Gezien de 3DS in Japan al meer dan 22 miljoen exemplaren heeft verkocht, hoopt men misschien dat het portable aspect van Switch (en hits zoals Monster Hunter, Dragon Quest, Pokemon, ...) een grotere userbase gaan bereiken die heil ziet in voetbal on the go spelen.
Nintendo doet het altijd goed op z'n home turf, dus ik denk dat het een combinatie is van het feit dat dit portable apparaat wel gewoon acceptabele graphics heeft én het feit dat er een daadwerkelijke online service aan vast zit. Ik denk in elk geval dat EA hiermee af aan het tasten is of de Japanse markt open staat voor hun sportgames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo veel eer valt er niet te behalen toch in Japan. Europa in de eerste plaats en Verenigde Staten op de tweede plaats qua waar de meeste games verkocht worden.
Japan stelt relatief weinig voor toch?

EDIT:

Ik zie dat de vraag hierboven eigenlijk al is beantwoord.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2017 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Turanmegil schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 11:34:
Post maar even weggehaald. Niet echt een zinvolle discussie. Al zou ik wel benieuwd zijn naar de analyse van Nintendo waar alle Wii bezitters zijn gebleven. Die hebben in ieder geval zeker weten geen Wii U gekocht..
Wellicht nog steeds bij de Wii. Als je enkel van de party games bent of een Wii Fit hebt aangeschaft, heb je ook niet erg veel reden om als casual voor een Wii U te gaan. M'n zusje gebruikt bvb. nog steeds haar Wii voor Just Dance. Daar heb je geen super ultra 4K HD resoluties en fancy zooi voor nodig. Muziek aan en een silhouette die de beweging voordoet. Dat zie je even goed op 480p als op 4K.

Heb laatst Skyward Sword weer opgestart om deze uit te spelen voordat BotW de woonkamer binnen komt stuiteren, en op de Wii is dat qua graphics op een 1080p TV nog prima te doen, als je component cables gebruikt (wat je sowieso al had moeten doen, SCART is awful)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2017 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Thrace Grumble schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 19:45:
[...]

Was t maar zover... ;) Ik kijk nu al uit naar de hopelijk frisse bries die dan door dit topic blaast :)
Dit!

Ik kan niet wachten maar dat was al bekend :*)
Pagina: 1 ... 78 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic