Ik heb mijn aankoop uitgesteld vanwege omstandigheden, maar ik wilde zojuist toch 's kijken naar de beschikbaarheid en dat valt (vies) tegen. Kijk dus maar even verder de kat uit de boom, zou me met name om de nieuwe Zelda gaan maar anderzijds...heb alle andere Zelda's ook nauwelijks gespeeld (en wel in bezit). Concept van het draagbare interesseert me ook 0,0, dus zou het puur (weer) doen om de 1st party titels.
Is het een idee om even met elkaar af te stemmen, wie welke usb-c naar hdmi dongle kan proberen?
Ik ga apple's variant iig proberen...🙌🏻
Ik ga apple's variant iig proberen...🙌🏻
Samsung gebruikt quick charge, de switch usb-pd. Waarschijnlijk blijft het dan bij 5V, 2A en duurt het een uur of 2-3 om hem helemaal op te laden.Phusebox schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:45:
Als ik het goed heb kan de officiële adapter 5 tot 15 V spanning geven met daarbij een maximale output van 2.6A. Dus daar zou je op moeten letten. Vrij zware USB lader dus.
Bijvoorbeeld een Samsung Fast Charger zou dat moeten kunnen volgens mij. Daar heb ik er sowieso een van liggen die ik niet gebruik.
Ach we zullen het zien wat er qua chineze spul komt en hoe betrouwbaar het wordt. Welicht een goedkopere pro controller met alle functies zou wel leuk kunnen zijnBlackMage schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:04:
[...]
Met mijn Wii (en indirect dus Wii U) heel veel cheapo chinese spullen gebruikt. Draadloze sensorbar van 5 euro die het 10 jaar later nog steeds prima doet en 2x Wiimote en nunchuck setje van 12 euro per stuk (voor player 3 en 4), die het nog steeds prima doen als je maar niet de motion controls nodig hebt
![]()
En ik probeer nu niet weer in mijn "praise USB-C" verhaal te vallen....
Maar met USB-C is kwaliteit van dongles veel minder belangrijk, omdat er geen vertaling in het signaal/protocol nodig is. Het enige wat het moet doen is de elektrische pulsjes verdelen over wat andere pinnetjes. Vrij weinig wat daar niet goed aan kan gaan.
(Het is een ander verhaal als je de USB PowerDelivery standaard meeneemt, dan moet je dus zeker geen cheapo chineze zooi vertrouwen tenzij je een goede imboedelverzekering hebt. Maar dat is vermoedelijk bij de Switch niet aan de orde)
Als de Switch echt gewoon normale DisplayPort signalen over de USB-C stuurt dan werken alle dongles gewoon. Dan kan je in principe alles van een Apple hdmi adapter tot een overpriced Dell business docking station voor notebooks tot cheapo Chineze meuk gebruiken. Maar ik denk dat Nintendo iets heeft toegevoegd aan de dock dat aan de Switch vertelt dat het een officieel Nintendo product is.
Om te voorkomen dat klanten met onofficiële accessoires niet de optimale Nintendo(tm) ervaring krijgen of potentieel schade aanbrengen aan hun Switch natuurlijk. Geen andere reden natuurlijk
[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]
Ik verwacht niet zo snel goedkope namaak pro controllers met alle functies. Alles behalve goed werkende motion sensors, hd rumble en IR scanner misschien, maar volledig nee.Kadardar schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:35:
[...]
Ach we zullen het zien wat er qua chineze spul komt en hoe betrouwbaar het wordt. Welicht een goedkopere pro controller met alle functies zou wel leuk kunnen zijn
Maar zoals eerder aangegeven denk ik wel dat we vrij snel USB receivers krijgen waarmee we andere controllers (wii u pro, ps3, ps4 (allen bluetooth) en wellicht x360 en x1 controllers) kunnen gebruiken alsof het switch-pro controllers zijn. Ik kan met die selectie bijna een heel elftal voorzien van controllers dus bij de 1x per jaar 4-player gamen voldoet dat vast wel
Maar ik denk dat ik sowieso 1 originele pro-controller wil. Wanneer ik die koop is afhankelijk hoe lekker de joycons in grip werken. Ik lees namelijk dat de thumbsticks niet zoveel bereik hebben. Vrij logisch bij iets wat mobiel te gebruiken moet zijn, maar lastig bij games waar meer nuance nodig is (aimen bijv).
Gewoon een soc die identiek is aan de Tegra X1, ik had overigens ook niks anders verwacht.
[ Voor 19% gewijzigd door NotSoSteady op 13-02-2017 23:26 ]
Lees: Een speciale handshake zodat het losse dock accessoire ook verkoopt.Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:01:
Dat gaat niet werken, ik heb gelezen dat de Switch een speciale 'handshake' met de dock doet om zo de gpu hoger te clocken en het HDMI signaal uit te voeren.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 13-02-2017 23:26 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijs je nu naar dit?NotSoSteady schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:15:
Gewoon een soc die identiek is aan de Tegra X1, ik had overigens ook niks anders verwacht.

Waar zie jij het woordje identiek staan?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
RayNbow schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:40:
[...]
Verwijs je nu naar dit?
[afbeelding]
Waar zie jij het woordje identiek staan?

Oh oh daar komen de voor vermoedens en hoe slecht de console wel niet gaat worden omdat het een Tegra X1 chip (die hoogst waarschijnlijk gewoon custom is) heeft (wat tevens al super lang bekend was) en nu als slecht nieuws naar boven komt drijven
Volgende is de vergelijking tussen de ps4/xb1 en de switch en owh shit we hebben een underdog
Maar het heeft genoeg grote franchises om het toch te overleven zoals het al vanaf de gamecube doet.:)
ennuh... hij is tevens ook nog steeds het goedkoopst...dus ja de minste kracht neem ik voor lief.
Volgende is de vergelijking tussen de ps4/xb1 en de switch en owh shit we hebben een underdog
ennuh... hij is tevens ook nog steeds het goedkoopst...dus ja de minste kracht neem ik voor lief.
Als het een stock Tegra X1 is, dan slurpt het tot 10W aan vermogen. De Switch heeft een 4310mAh accu. Hoe ga je dan een batterylife van 3 uur halen?
(En dan negeren we even het feit dat er o.a. ook een LCD in zit.)
Die DX adapter is gecertificeerd voor 1A, ik zou daar mijlenver van wegblijven als ie überhaupt al werkt (handshake), de Switch adapter levert 2,6A. Pas trouwens aub op met de aankoop van dodgy USB 3 kabels en dergelijke, dat kan heel negatieve gevolgen hebben voor je hardwareAlexR schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:09:
[...]
Ja maar die is €90,-. En exlc voor de switch.
Een USB hubje met HDMI kan je ook voor andere doeleinden gebruiken. Plus is handzamer mee te nemen.
Edit: DX.com adapter voor nog geen €17,- http://www.volumerate.com...sb-c-adapter-white-433270
De dock discussie: ja de dock is duur. Maar kijk eens in de pricewatch, de meeste docks worden in de markt gezet voor dergelijke prijzen (begint bij 65 euro en gaat al snel naar 100+). Ik keur het niet goed wat Nintendo hier doet maar het lijkt me dat dit common practice is, helaas.
De spec-discussie: deze nieuwe leak komt toch gewoon overeen met wat al eerder bekend was.
Verder goed nieuws: ondersteuning van bluetooth headsets confirmed in een Frans interview met Koizumi.
[ Voor 15% gewijzigd door JackAvery op 14-02-2017 00:19 ]
De kloksnelheden worden waarschijnlijk teruggeschroefd in handheld-modus, omdat het scherm een resolutie heeft van 1280 x 720 pixels en één Cortex-A57-core wordt waarschijnlijk gebruikt voor taken die in de achtergrond worden uitgevoerd. Het enige verschil wat ik zie, is dat de Cortex-A53-cores zijn verdwenen.RayNbow schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:10:
[...]
Als het een stock Tegra X1 is, dan slurpt het tot 10W aan vermogen. De Switch heeft een 4310mAh accu. Hoe ga je dan een batterylife van 3 uur halen?
(En dan negeren we even het feit dat er o.a. ook een LCD in zit.)
[ Voor 44% gewijzigd door NotSoSteady op 14-02-2017 00:54 ]
Goedkoopst? De Switch is 299 euro zonder Pro Controller of gameKadardar schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:04:
De PS4 Slim 500GB en Xbox One S 500GB + Fifa 17 staan momenteel op respectievelijk 259 euro en 279 euro in Pricewatch
Lenovo Yoga Book Windows | Samsung Galaxy S8 Arctic Silver
Hmm. Fijn die standaard voor snelladen. Ooit was het de bedoeling dat je niet meer zoveel laders in huis nodig had maar nu gaat het weer de andere kant op.hcQd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:26:
[...]
Samsung gebruikt quick charge, de switch usb-pd. Waarschijnlijk blijft het dan bij 5V, 2A en duurt het een uur of 2-3 om hem helemaal op te laden.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Er zijn een paar details over de dock, bluetooth headsets en de 3.5mm poort wanneer de Switch gedocked is..
Dat is allemaal goed nieuwsHere's a few tidbits from a French interview with Nintendo's Yoshiaki Koizumi...
- dock is a proprietary format
- you can use a Bluetooth headset
- you can still use the 3.5 jack when the Switch is docked
Dus niet identiek aan een stock Tegra?NotSoSteady schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 00:26:
[...]
De kloksnelheden worden waarschijnlijk teruggeschroefd in handheld-modus, omdat het scherm een resolutie heeft van 1280 x 720 pixels en één Cortex-A57-core wordt waarschijnlijk gebruikt voor taken die in de achtergrond worden uitgevoerd. Het enige verschil wat ik zie, is dat de Cortex-A53-cores zijn verdwenen.
hcQd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:26:
[...]
Samsung gebruikt quick charge, de switch usb-pd. Waarschijnlijk blijft het dan bij 5V, 2A en duurt het een uur of 2-3 om hem helemaal op te laden.
Laadtijd is 3 uur voor de Switch.Phusebox schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 05:54:
[...]
Hmm. Fijn die standaard voor snelladen. Ooit was het de bedoeling dat je niet meer zoveel laders in huis nodig had maar nu gaat het weer de andere kant op.
Waarom heb je een Pro Controller nodig voor de Switch? Als we zo gaan redeneren, dan is de PS4 of XBO optie zeker niet 260-280 EUR. Je hebt namelijk ook nog een TV (of monitor) nodig...PradaBrada schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 05:13:
[...]
Goedkoopst? De Switch is 299 euro zonder Pro Controller of game
De PS4 Slim 500GB en Xbox One S 500GB + Fifa 17 staan momenteel op respectievelijk 259 euro en 279 euro in Pricewatch

[ Voor 23% gewijzigd door RayNbow op 14-02-2017 07:13 ]
Dat vind ik een goede zaak, blijft namelijk gewoon een budget in harde €. Hopelijk gaat de shop op termijn ook PayPal ondersteunen.
Verwijderd
Groot nadeel van PayPal is dat de transactiekosten veel hoger liggen dan bij een gewone creditcard transactie.Emmavdv schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:21:
[...]
Dat vind ik een goede zaak, blijft namelijk gewoon een budget in harde €. Hopelijk gaat de shop op termijn ook PayPal ondersteunen.
Voor de winkel misschien, ik heb nog nooit een cent meer hoeven betalen voor een Paypal transactie.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:24:
[...]
Groot nadeel van PayPal is dat de transactiekosten veel hoger liggen dan bij een gewone creditcard transactie.
Verwijderd
Veel webshops rekenen een hoger bedrag wanneer je paypal gebruikt tov. bv iDeal of credit card. Of de winkels zijn opzich duurder, het komt echt wel ergens vandaan.BlackMage schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:26:
[...]
Voor de winkel misschien, ik heb nog nooit een cent meer hoeven betalen voor een Paypal transactie.
Dat hoeft hier dan al helemaal geen probleem te zijn, daar er geen retailer tussen zit die er ook nog winst op wil maken. Ook als je een eshop tegoed kaart koopt bij de winkel zal er een deel van het bedrag nog naar de winkel gaan. Ik vermoed dat dat niet heel veel kan schelen met het bedrag dat een paypal kost.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:29:
[...]
Veel webshops rekenen een hoger bedrag wanneer je paypal gebruikt tov. bv iDeal of credit card. Of de winkels zijn opzich duurder, het komt echt wel ergens vandaan.
Na problemen bij Microsoft destijds met de Xbox360 (gekoppelde creditcard kon op geen enkele manier ontkoppeld worden) wil ik mijn creditcard niet meer gekoppeld hebben bij diensten die abonnementen (automatische vernieuwingen) aanbieden. Ik gebruik daarom dus voor mijn PS4 PayPal en niks wordt er duurder van.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:29:
[...]
Veel webshops rekenen een hoger bedrag wanneer je paypal gebruikt tov. bv iDeal of credit card. Of de winkels zijn opzich duurder, het komt echt wel ergens vandaan.
Je moet rekenen dat veel westerse gebruikers allergisch zijn voor creditcards. Als dat je enige directe betaaloptie is dan zijn veel mensen afhankelijk van de prepaid kaarten. En die zijn natuurlijk nog veel duurder dan transactiekosten van PayPal.
Voor de consument heb je gelijk, maar Paypal rekent voor verkopers een toeslag van tot 3,4% van het bedrag als ik me niet vergis. Er zijn waarschijnlijk alleen genoeg potjes die overblijven door de internet verkoop om dit makkelijk te kunnen opvullen.BlackMage schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:39:
[...]
Na problemen bij Microsoft destijds met de Xbox360 (gekoppelde creditcard kon op geen enkele manier ontkoppeld worden) wil ik mijn creditcard niet meer gekoppeld hebben bij diensten die abonnementen (automatische vernieuwingen) aanbieden. Ik gebruik daarom dus voor mijn PS4 PayPal en niks wordt er duurder van.
Je moet rekenen dat veel westerse gebruikers allergisch zijn voor creditcards. Als dat je enige directe betaaloptie is dan zijn veel mensen afhankelijk van de prepaid kaarten. En die zijn natuurlijk nog veel duurder dan transactiekosten van PayPal.
Verwijderd
Op de 3DS en Wii U wordt je CC enkel op je console zelf opgeslagen. Ik vermoed dat dit bij de Switch ook het geval zal zijn.BlackMage schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:39:
[...]
Na problemen bij Microsoft destijds met de Xbox360 (gekoppelde creditcard kon op geen enkele manier ontkoppeld worden) wil ik mijn creditcard niet meer gekoppeld hebben bij diensten die abonnementen (automatische vernieuwingen) aanbieden. Ik gebruik daarom dus voor mijn PS4 PayPal en niks wordt er duurder van.
En geheel offtopic: Je kan heel makkelijk automatisch vernieuwen van PSN+ of XBOX Live Gold stopzetten en zo je CC ontkoppelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 07:49 ]
Ik betwijfel of giganten ook zoveel toeslag moeten betalen. Maar dat maakt ook niet zoveel uit. De grootste reden dat PayPal weinig gebruikt wordt is omdat je als klant je betaling altijd terug kan draaien en dat schiet bij veel winkels in het verkeerde keelgat.Emmavdv schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:44:
[...]
Voor de consument heb je gelijk, maar Paypal rekent voor verkopers een toeslag van tot 3,4% van het bedrag als ik me niet vergis. Er zijn waarschijnlijk alleen genoeg potjes die overblijven door de internet verkoop om dit makkelijk te kunnen opvullen.
Maar ja, als je het naast fysieke verkoop legt dan kan het zelfs nog wel uit als er 50% transactiekosten zijn
Dan heb ik er zelf niet zo'n probleem mee. Zolang er maar geen automatisch vernieuwbare diensten mogelijk zijn. Als ik 1x per jaar even mijn password in moet voeren dan heb ik daar niks op tegen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:45:
[...]
Op de 3DS en Wii U wordt je CC enkel op je console zelf opgeslagen. Ik vermoed dat dit bij de Switch ook het geval zal zijn.
Verwijderd
Ik denk dat ze het doen vergelijkbaar met de Pokémon Bank. Daar koop je gewoon een jaar aan storage voor 5 euro. Dit moet je jaarlijks zelf vernieuwen.BlackMage schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 07:49:
[...]
Dan heb ik er zelf niet zo'n probleem mee. Zolang er maar geen automatisch vernieuwbare diensten mogelijk zijn. Als ik 1x per jaar even mijn password in moet voeren dan heb ik daar niks op tegen.
Verwijderd
Er staat equivalent, niet identical. Tussen die twee woorden zit wel degelijk een verschil.NotSoSteady schreef op maandag 13 februari 2017 @ 23:15:
Zo kun je bijvoorbeeld stellen dat de Petronas Towers de Maleisische equivalent is van de Taipei 101, The Ring de Amerikaanse equivalent is van de film Ring, etc.
Ik heb het schrappen van de A53-cores gemist, ze zijn inderdaad niet identiek.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 09:09:
[...]
Er staat equivalent, niet identical. Tussen die twee woorden zit wel degelijk een verschil.
Zo kun je bijvoorbeeld stellen dat de Petronas Towers de Maleisische equivalent is van de Taipei 101, The Ring de Amerikaanse equivalent is van de film Ring, etc.
Verwijderd
Hoi allen,
Ik ben momenteel met een service bezig die aan de hand van een lijstje, op de dag van een Nintendo Switch (game) release een notificatie stuurt naar diverse media (denk bvb. aan een Telegram-berichtje, Tweet, RSS).
Ik kan hier alle releases met een toekomstige datum in opgeven, waarna het ding op die dag zelf gewoon leuk gaat praten met verschillende internetservices . Ik vroeg me af of anderen ook geinteresseerd zouden zijn in het gebruik van de notificaties van deze tool, en wat voor methode dan het populairst zou zijn. Het enige wat deze stuurt is "<Naam van game> released!" en eventueel een linkje met gameplay-filmpje/artikel o.i.d. op de dag van de westerse release van een titel.
Momenteel heb ik een poll met alle huidig mogelijke opties:
http://www.strawpoll.me/12336208 (meerdere keuzes mogelijk)
Ik ben momenteel met een service bezig die aan de hand van een lijstje, op de dag van een Nintendo Switch (game) release een notificatie stuurt naar diverse media (denk bvb. aan een Telegram-berichtje, Tweet, RSS).
Ik kan hier alle releases met een toekomstige datum in opgeven, waarna het ding op die dag zelf gewoon leuk gaat praten met verschillende internetservices . Ik vroeg me af of anderen ook geinteresseerd zouden zijn in het gebruik van de notificaties van deze tool, en wat voor methode dan het populairst zou zijn. Het enige wat deze stuurt is "<Naam van game> released!" en eventueel een linkje met gameplay-filmpje/artikel o.i.d. op de dag van de westerse release van een titel.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 10:50 ]
En wat waren de prijzen van die twee at launch?PradaBrada schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 05:13:
[...]
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Wellicht een indicatie qua UI voor wat te verwachten van de smartphone/tablet app voor online play:
YouTube: Ouderlijk toezicht voor de Nintendo Switch
Dit filmpje laat de Ouderlijk toezicht app zien voor de Nintendo Switch. Grappig gedaan met Bowser
.
Dit filmpje laat de Ouderlijk toezicht app zien voor de Nintendo Switch. Grappig gedaan met Bowser
Opzich leuk initiatief, maar op de manier waarop jij het schetst zou ik er niet zo snel gebruik van gaan maken. Ik lees eigenlijk altijd het weekoverzicht van nieuwe releases bij Budgetgaming en daar heb ik weinig op aan te merken. Een weekoverzicht is handig en het heeft de releases van alle platforms. Dat zijn er nooit zoveel dat het onoverzichtelijk wordt. Een bijkomend voordeel voor mij is dat digitale releases niet worden meegenomen (tenzij je een code koopt natuurlijk), alleen retail. Anders wordt het wel snel onoverzichtelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 10:50:
Hoi allen,
Maar ik gebruik Google Calendar veel. Wat mij wel handig zou lijken is een goed onderhouden openbare agenda. Maar nog steeds wel voor meerdere platforms en zonder de vele digital-only releases. Maar ik kan niemand vragen om dat voor alle platforms te onderhouden als er geen business omheen gebouwd kan worden. Budgetgaming biedt linkjes naar webshops en krijgt dus een betaling van de referrals. Dat is een goede reden om er tijd in te steken en het ook te blijven doen waardoor het een betrouwbare bron van releases is. Iemand die het vanuit de hobby doet kan er zo mee stoppen als de lol eraf is of beschikbare tijd voor de hobby minder wordt.
Klinkt goed, die voiceoverGusev schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:23:
Wellicht een indicatie qua UI voor wat te verwachten van de smartphone/tablet app voor online play:
Dit filmpje laat de Ouderlijk toezicht app zien voor de Nintendo Switch. Grappig gedaan met Bowser.

Verwijderd
Ik heb verder geen interesse in andere consoles en ik vind budgetgaming's layout er nogal... 2001 uitzien. Niet een site die ik met plezier bezoek. Een lange-termijnsdoel is een lijst vinden die ik kan harvesten voor data. Op de korte-termijn hoop ik leden uit de community te werven om dit eventueel bij te houden. Ik denk dat het na het invoeren van het gros niet heel veel dagelijks werk is, wekelijks, if that.BlackMage schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:25:
[...]
Opzich leuk initiatief, maar op de manier waarop jij het schetst zou ik er niet zo snel gebruik van gaan maken. Ik lees eigenlijk altijd het weekoverzicht van nieuwe releases bij Budgetgaming en daar heb ik weinig op aan te merken. Een weekoverzicht is handig en het heeft de releases van alle platforms. Dat zijn er nooit zoveel dat het onoverzichtelijk wordt. Een bijkomend voordeel voor mij is dat digitale releases niet worden meegenomen (tenzij je een code koopt natuurlijk), alleen retail. Anders wordt het wel snel onoverzichtelijk.
Dat is inderdaad het doel van de push die ik naar Google Calendar maak, dat er een volledige calendar is. Enkel zijn de andere services wellicht ook wenselijk voor mensen die het enkel in een feed willen zien waar ze al dagelijks naar kijken.Maar ik gebruik Google Calendar veel. Wat mij wel handig zou lijken is een goed onderhouden openbare agenda.
Momenteel pushed mijn setup gewoon via IFTTT een berichtje naar alle services op de lijst, daar komt geen werk bij kijken, behalve de releases op de bron invoeren.Maar nog steeds wel voor meerdere platforms en zonder de vele digital-only releases. Maar ik kan niemand vragen om dat voor alle platforms te onderhouden als er geen business omheen gebouwd kan worden.
Ik heb het momenteel aan een site gekoppeld die nog op een testserver staat, waar je een maandelijks overzicht krijgt van Switch releases of kan kiezen om een tijdslijn af te gaan. De data komt daar ook vandaan en toont een Google ad of twee die niet vervelend geplaatst is. Als er mensen gebruik van gaan maken, dan zit er eventueel wat compensatie in, al verwacht ik geen honderden euro's. Het is momenteel eigenlijk een uit-de-hand-gelopen dingetje voor mezelf, en ik wil hier enigzins de interesse in zoiets pollen.Budgetgaming biedt linkjes naar webshops en krijgt dus een betaling van de referrals. Dat is een goede reden om er tijd in te steken en het ook te blijven doen waardoor het een betrouwbare bron van releases is. Iemand die het vanuit de hobby doet kan er zo mee stoppen als de lol eraf is of beschikbare tijd voor de hobby minder wordt.
Een pushbullet kanaal is ook nog wel handig, ik gebruik zelf pushbullet al voor meldingen van mijn NasVerwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:46:
[...]
Ik heb verder geen interesse in andere consoles en ik vind budgetgaming's layout er nogal... 2001 uitzien. Niet een site die ik met plezier bezoek. Een lange-termijnsdoel is een lijst vinden die ik kan harvesten voor data. Op de korte-termijn hoop ik leden uit de community te werven om dit eventueel bij te houden. Ik denk dat het na het invoeren van het gros niet heel veel dagelijks werk is, wekelijks, if that.
[...]
Dat is inderdaad het doel van de push die ik naar Google Calendar maak, dat er een volledige calendar is. Enkel zijn de andere services wellicht ook wenselijk voor mensen die het enkel in een feed willen zien waar ze al dagelijks naar kijken.
[...]
Momenteel pushed mijn setup gewoon via IFTTT een berichtje naar alle services op de lijst, daar komt geen werk bij kijken, behalve de releases op de bron invoeren.
[...]
Ik heb het momenteel aan een site gekoppeld die nog op een testserver staat, waar je een maandelijks overzicht krijgt van Switch releases of kan kiezen om een tijdslijn af te gaan. De data komt daar ook vandaan en toont een Google ad of twee die niet vervelend geplaatst is. Als er mensen gebruik van gaan maken, dan zit er eventueel wat compensatie in, al verwacht ik geen honderden euro's. Het is momenteel eigenlijk een uit-de-hand-gelopen dingetje voor mezelf, en ik wil hier enigzins de interesse in zoiets pollen.
Japanse versie van 't filmpje is beter.
Verwijderd
Ik ben geswitched naar Telegram voor NAS-meldingen, na hun mailtje van vorig jaar. Er is helaas ook geen support voor pushen naar Pushbullet-channels vanuit IFTTTPrulleman schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 11:57:
[...]
Een pushbullet kanaal is ook nog wel handig, ik gebruik zelf pushbullet al voor meldingen van mijn Nas
De email:
Ik pushte ongeveer 10-15 pushes per week.Hi, Pushbullet team here.
You're receiving this email because automated push activity from third-party software is going to your account. An example of this would be a piece of software that sends you regular updates via Pushbullet. We have seen a steady increase in the scripted / automated usage of Pushbullet and a few sources now account for far more push activity than humans. This unfortunately means automated pushing from this small number of sources is now responsible for a large amount of our server costs. To control these rising costs, we have decided to take steps to decrease this automated push activity.
Starting August 1st, we will begin blocking push activity from some automated senders for those without a Pro account (non-automated push activity will not be affected for anyone). The vast majority of users will not be affected. If you notice you are affected and want things back to working right away, please consider upgrading to Pushbullet Pro.
We are sorry for the inconvenience but have decided this is the correct move for us.
Best,
Ryan
Cofounder, Pushbullet
Het ouderlijk toezicht filmpje is verder wel duidelijk dus dat is goed.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ook maar even hier posten (perongeluk in het besteld/voorraad/etc topic gepost):
Nintendo prepares downloadable content for The Legend of Zelda: Breath of the Wild:
Nintendo prepares downloadable content for The Legend of Zelda: Breath of the Wild:
Starting when the game launches on 3rd March, players will be able to purchase an Expansion Pass for £17.99/€19.99, granting access to two new sets of downloadable content for the game when they become available later this year. Immediately upon pre-purchase or purchase of the Expansion Pass, three new Treasure Chests will appear in the game’s Great Plateau area. One of these Treasure Chests will contain a shirt with a Nintendo Switch logo which Link can wear during his adventure, exclusive to the Expansion Pass. The other two Treasure Chests will deliver useful items. The first content pack is scheduled to launch this summer and will include the addition of a Cave of Trials challenge, a new hard mode and a new feature for the in-game map. The second content pack will launch in Holiday 2017, and adds new challenges that will let players enjoy a new dungeon and a new original story. The Expansion Pass will be available for both the Nintendo Switch and Wii U versions of the game and are identical. Content packs cannot be purchased individually.
Hmm aan de ene kant denk ik: "Cool, meer content in de toekomst!".JoeyPrr schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:22:
Ook maar even hier posten (perongeluk in het besteld/voorraad/etc topic gepost):
[...]
Aan de andere kant krijg ik toch weer een beetje een "uitmelk/game is nog niet helemaal af" gevoel...
nouja, we gaan het beleven.
En de bijbehorende YouTube link: YouTube: The Legend of Zelda: Breath of the Wild Expansion Pass
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Ik denk dat, gezien de beperkte opslag op de switch, de content al op de gamecard zelf staat voor 95% en de laatste 5% pas binnengehaald wordt in de periode dat de expansion live gaat.JoeyPrr schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:22:
[...]
Ook gezien het feit dat ze het nu al aankondigen voelt het voor mij eerder als, we hebben iets uit het spel gelaten ipv we gaan iets meer maken voor het spel.
Verwijderd
Nope. De Switch heeft 32GB, Zelda Breath of the Wild is in zijn geheel, dat is incl. VA en een gigantische wereld, amper 13 GB. Als al die DLC 1GB is, is het veel.Alcmaria schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:42:
[...]
Ik denk dat, gezien de beperkte opslag op de switch, de content al op de gamecard zelf staat voor 95% en de laatste 5% pas binnengehaald wordt in de periode dat de expansion live gaat.
Ook gezien het feit dat ze het nu al aankondigen voelt het voor mij eerder als, we hebben iets uit het spel gelaten ipv we gaan iets meer maken voor het spel.
Verder is je tweede claim nergens op gebaseerd en incorrect. Je kan het volledige spel 100% spelen, van begin tot eind, zonder dat je de DLC koopt.
Ik ga je nu een scenario voorstellen wat je waarschijnlijk niet leuk gaat vinden...
Oké.. Zit je goed?
90% van alle Nintendo games op de Switch gaat betaalde / gratis DLC krijgen. Dat is het hele punt van DLC, zo kan je de levensduur van je games verlengen (zie Mario Kart DLC, Smash Bros DLC, Hyrule Warriors DLC) Dus heb ik een lijstje voor je hoe dit kan gaan werken.
1-2 Switch: DLC minigames. (Ja, dat gaat gebeuren)
MarioKart 8 Deluxe: DLC tracks / karakters. Verwacht maar dat Nintendo nog 2-4 cups gaat toevoegen.
ARMS: DLC karakters / arena's.
Splatoon 2: Wapens / maps als gratis DLC (zie Splatoon 1)
Super Mario Odessy: DLC uitbreidingen / bonuslevels.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 14:56 ]
Ik kan hoe jij je voelt natuurlijk niet weerspreken, maar ik denk dat het niet uitmaakt of de DLC content al gemaakt is of niet. Je moet toch afwegen of de content die je krijgt de prijs waard is die er voor gevraagd wordt.
Opdelen in DLC heeft voor en nadelen, belangrijkste voordeel is dat je niet de volledige €80 in een keer hoeft neer te leggen. Mocht je het spel beu zijn na de eerste €60 uitgespeeld te hebben, kun je de laatste €20 in je zak houden om er twee keer van naar de film te gaan (bijvoorbeeld).
Nadeel is dat het opslagcapaciteit op je console snoept.
Opdelen in DLC heeft voor en nadelen, belangrijkste voordeel is dat je niet de volledige €80 in een keer hoeft neer te leggen. Mocht je het spel beu zijn na de eerste €60 uitgespeeld te hebben, kun je de laatste €20 in je zak houden om er twee keer van naar de film te gaan (bijvoorbeeld).
Nadeel is dat het opslagcapaciteit op je console snoept.
Alcmaria schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:42:
[...]
Ik denk dat, gezien de beperkte opslag op de switch, de content al op de gamecard zelf staat voor 95% en de laatste 5% pas binnengehaald wordt in de periode dat de expansion live gaat.
Constructed: Silver || Limited: Silver
Niet als je gaat kijken naar launch prijzenPradaBrada schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 05:13:
[...]
De PS4 Slim en Xbox One S zijn momenteel gewoon consoles waar winkels van afwillen door de Pro versie voor de PS4 en de opkomende project scorpio voor de xb1
De pro controller is nog steeds een extra, net zoals de elite controller van de xb1 en de nieuwe 'pro' controllers van de ps4 die helaas duurder zijn dan een Nintendo Pro controller en op slechts wat extra triggers iets toevoegen. Kijkend naar een gewone extra controller... ja die krijg je er nu soms ook al bij maar dan alsnog zit daar geen launch hype meer op.
Mijn tweede claim is wel degelijk ergens op gebaseerd , namelijk 'mijn gevoel'.. of het realistisch is of niet, ik krijg er dat gevoel bij. En dat vind ik vervelend . Overigens koop ik die pass blind.. maar ervaring leert mij dat als ik de main storyline heb uitgespeeld, ik geen zin meer heb om 9 maanden later dezelfde wereld weer in te gaan. Is allemaal persoonlijk, geef ik toe.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:49:
[...]
Nope. De Switch heeft 32GB, Zelda Breath of the Wild is in zijn geheel, dat is incl. VA en een gigantische wereld, amper 13 GB. Als al die DLC 1GB is, is het veel.
Verder is je tweede claim nergens op gebaseerd en incorrect. Je kan het volledige spel 100% spelen, van begin tot eind, zonder dat je de DLC koopt.
Verwijderd
Ik heb zo het gevoel dat je 9 maanden later het spel nog niet 100% voltooid hebt als je ziet hoe groot het spel isAlcmaria schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:59:
[...]
Mijn tweede claim is wel degelijk ergens op gebaseerd , namelijk 'mijn gevoel'.. of het realistisch is of niet, ik krijg er dat gevoel bij. En dat vind ik vervelend . Overigens koop ik die pass blind.. maar ervaring leert mij dat als ik de main storyline heb uitgespeeld, ik geen zin meer heb om 9 maanden later dezelfde wereld weer in te gaan. Is allemaal persoonlijk, geef ik toe.
Hoe groot de wereld is maakt weinig uit voor de bestandsgrootte. Het gaat erom hoeveel verschillende assets gebruikt worden. Als je 4 verschillende klimaten (grasland, bergen, sneeuw en woestijn bijv) gebruikt in je spel, dan maakt het amper uit of je die 4 dingen in een gebied ter grootte van een voetbalveld gebruikt of ter grootte van een stad.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:49:
[...]
Nope. De Switch heeft 32GB, Zelda Breath of the Wild is in zijn geheel, dat is incl. VA en een gigantische wereld, amper 13 GB. Als al die DLC 1GB is, is het veel.
Verwijderd
@BlackMage Dat kan je dus ook over de DLC zeggen
Als de DLC uit nieuwe mapdelen bestaan maar (voornamelijk) bestaande assets gebruikt blijft de grootte gewoon beperkt.
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 15:02 ]
Je moet niet kijken naar launch prijzen van een XB of PS destijds, slaat nergens op.Kadardar schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:55:
[...]
Niet als je gaat kijken naar launch prijzenBeide systemen waren 400 bij launch en zijn in de grote winkel ketens nog steeds hoger als de switch. Zo'n pricewatch is leuk maar over 3 maanden koop je de switch ook weer voor een lagere prijs sinds er nu nog launch hype opzit.
De PS4 Slim en Xbox One S zijn momenteel gewoon consoles waar winkels van afwillen door de Pro versie voor de PS4 en de opkomende project scorpio voor de xb1
De pro controller is nog steeds een extra, net zoals de elite controller van de xb1 en de nieuwe 'pro' controllers van de ps4 die helaas duurder zijn dan een Nintendo Pro controller en op slechts wat extra triggers iets toevoegen. Kijkend naar een gewone extra controller... ja die krijg je er nu soms ook al bij maar dan alsnog zit daar geen launch hype meer op.
Je moet kijken naar de prijzen nu.
De switch komt nu op de markt en begeeft zich in een markt met anderen.
Destijds met de Ps4 was het de enige van dat kaliber en dat zet de prijs.
De switch is niet slecht geprijsd. Sommige accs zijn prijzig maar dat is altijd zo.
Enige wat altijd duur is zijn de games, ze hebben zelden acties bij Nintendo.
Zelfs die ouwe zooi van de VC is erg duur.
Verwijderd
Kijk eens in de eShop.Bomberman71 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:03:
[...]
Je moet niet kijken naar launch prijzen van een XB of PS destijds, slaat nergens op.
De switch is niet slecht geprijsd. Sommige accs zijn prijzig maar dat is altijd zo.
Aangezien de game open wereld is denk ik dat je na de huidige eindbaas te verslaan free roam in gaat waardoor je niet de game opnieuw moet gaan uitspelen om je nieuwe DLC te beleven.Alcmaria schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:59:
[...]
Mijn tweede claim is wel degelijk ergens op gebaseerd , namelijk 'mijn gevoel'.. of het realistisch is of niet, ik krijg er dat gevoel bij. En dat vind ik vervelend . Overigens koop ik die pass blind.. maar ervaring leert mij dat als ik de main storyline heb uitgespeeld, ik geen zin meer heb om 9 maanden later dezelfde wereld weer in te gaan. Is allemaal persoonlijk, geef ik toe.
Daarbij hoop ik dat de DLC van Nintendo niet de EA route achter na gaat waar een game letterlijk in stukjes verkocht gaat worden, want als ze dat gaan doen met hun 1st party IP's dan denk ik dat er veel Switches de deur uit gaan bij een hoop mensen. In ieder geval bij mij wel dan. Zit niet op een console te wachten dat een melk koe is vanuit design.
Ben ik met je eens, launch prijzen vergelijken is alleen eerlijk als de Switch een next-gen (qua hardware) machine was geweest.Bomberman71 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:03:
[...]
Je moet niet kijken naar launch prijzen van een XB of PS destijds, slaat nergens op.
Ja, maar mijn gaming pc uit 2008 was ook een stuk sneller dan de PS4 en die kon ik echt veel goedkoper kopen in 2012...
Appels en peren. Een nieuw product wordt niet tegen de prijzen aangeboden van de oudere producten van andere merken.
Ook het argument dat geen sprake is van "next-gen" hardware is gezocht. Het is niet te vergelijken met een stand-alone console. Mijn telefoon is ook minder snel dan een PS4 met spelletjes, maar toch betaal ik er niet maar 100 euro voor.
Ik zal alvast Renault bellen dat hun nieuwe mid-range auto toch eerst even de prijzen van het model van de concurrentie uit 2012 moet aanhouden, want anders prijzen ze zichzelf uit de markt.
Excuus voor de rant, maar dat ongefundeerde gemiep de hele tijd wordt ik kriegelig van.
Appels en peren. Een nieuw product wordt niet tegen de prijzen aangeboden van de oudere producten van andere merken.
Ook het argument dat geen sprake is van "next-gen" hardware is gezocht. Het is niet te vergelijken met een stand-alone console. Mijn telefoon is ook minder snel dan een PS4 met spelletjes, maar toch betaal ik er niet maar 100 euro voor.
Ik zal alvast Renault bellen dat hun nieuwe mid-range auto toch eerst even de prijzen van het model van de concurrentie uit 2012 moet aanhouden, want anders prijzen ze zichzelf uit de markt.
Excuus voor de rant, maar dat ongefundeerde gemiep de hele tijd wordt ik kriegelig van.
Verwijderd
@Kadardar Tot nu toe ben ik erg tevreden met de DLC van Nintendo, deze aankondiging meegerekend.
Of het ergens op slaat of niet is volledig aan jezelf om te oordelen. Dat zou hetzelfde zijn als ik nu winkel prijzen met de pricewatch prijzen ga vergelijken... de Switch heeft nu gewoon een hoge winkelwaarde dankzij de hype en dit was niet veel anders bij de XB1 en PS4. Hierdoor baseer ik ook dat de winkelprijzen dichter in de buurt komen dan de pricewatch en ook dit is naar mijn mening rechtvaardigd.Bomberman71 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:03:
[...]
Zelfde zou zijn door te zeggen dat er bij launch van de switch geen game zit maar bij de ps4 en xb1 wel al omdat ze al langer op de markt zijn... bij launch zat er ook geen game bij de PS4 en XB1 tenzij je gold/live had waar je Resogun bij kreeg. Die tevens ook niet veel meer waard was dan 10 euro. Ook dit lost zichzelf op bij de Switch als je even wacht.
Daarbij komt dat de Switch een aantal dingen heeft die de concurrentie niet heeft en voordat we gaan beginnen over gimmicks etc. Als het een feature is die een ander systeem niet heeft is en blijft het een toegevoegde feature. Een ps4 of Xb1 is bijv niet portable en heeft geen HD rumble. Of dat de prijs in de huidige markt rechtvaardigd is aan iedereen zelf om te oordelen.
Zover ben ik ook tevreden hoe de zaken gaan zolang het maar niet EA achter nagaat waar je letterlijk voor 10 euro een extra stukje van de game koopt om verder te komen zonder dat je de main story niet begrijpt. .Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:11:
@Kadardar Tot nu toe ben ik erg tevreden met de DLC van Nintendo, deze aankondiging meegerekend.
[ Voor 14% gewijzigd door Kadardar op 14-02-2017 15:24 ]
De DPC voor BOTW is een koopje
Mensen betalen straks lachend 50 tot 60 euro voor een tech demo als 12 switch, kortom waar lullen we dan over.
Niks mis mee en het is iets waar sommigen aan moeten zullen wennen.
Mensen betalen straks lachend 50 tot 60 euro voor een tech demo als 12 switch, kortom waar lullen we dan over.
Niks mis mee en het is iets waar sommigen aan moeten zullen wennen.
Nintendo heeft de MK8 DLC's heel goed afgehandeld, dus ze krijgen van mij het voordeel van de twijfel wat Zelda DLC betreft... maar hard mode achter DLC steken vind ik eigenlijk niet kunnen. Of ik dit oppik of niet, beoordeel ik wel na ik zelf Zelda heb uitgespeeld, op basis van de game en van meer details te weten te komen over deze DLC - net zoals bij elke season pass.
Denk dat ze beter dat DLC pack 1 gratis hadden gemaakt, om dan nog steeds 20 euro voor pack 2 te vragen - dat had misschien beter overgekomen. Als ze iets gelijkaardigs doen als Witcher 3 en dus eigenlijk meer een old-fashioned expansion ontwikkelen, dan is dit in ieder geval zijn geld wel waard.
Denk dat ze beter dat DLC pack 1 gratis hadden gemaakt, om dan nog steeds 20 euro voor pack 2 te vragen - dat had misschien beter overgekomen. Als ze iets gelijkaardigs doen als Witcher 3 en dus eigenlijk meer een old-fashioned expansion ontwikkelen, dan is dit in ieder geval zijn geld wel waard.
Ja dat klopt. Je kan voor een paar honderd mb 20 uur story erbij krijgen zolang je maar in bestaande gebieden terugkomt of nieuwe gebieden bezoekt die qua stijl het zelfde zijn (nieuwe grot? zelfde assets als de eerste grot)Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:01:
@BlackMage Dat kan je dus ook over de DLC zeggenAls de DLC uit nieuwe mapdelen bestaan maar (voornamelijk) bestaande assets gebruikt blijft de grootte gewoon beperkt.
En vaak zitten eventuele nieuwe assets voor DLC al lang in het spel. Ze bedenken niet na release ineens wat voor DLC ze willen maken, daar beginnen ze al veel eerder aan.
En vaak worden DLC's gewoon toegevoegd met een update, dus dan heb je de DLC sowieso al geinstalleerd en wordt het alleen ontgrendeld met de aankoop ervan
Verwijderd
De game zelf heeft een hard mode, de DLC krijgt een extra hard mode. (Die dus nog moeilijker zal zijn)JackAvery schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:14:
Nintendo heeft de MK8 DLC's heel goed afgehandeld, dus ze krijgen van mij het voordeel van de twijfel wat Zelda DLC betreft... maar hard mode achter DLC steken vind ik eigenlijk niet kunnen. Of ik dit oppik of niet, beoordeel ik wel na ik zelf Zelda heb uitgespeeld, op basis van de game en van meer details te weten te komen over deze DLC - net zoals bij elke season pass.
Is dan bevestigd dan dat die "pro HUD mode" (sorry, ben de naam vergeten, die mode waarbij je enkel je hartjes ziet), ook effectief moeilijker is?Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:16:
[...]
De game zelf heeft een hard mode, de DLC krijgt een extra hard mode. (Die dus nog moeilijker zal zijn)
Precies dit. Al die reacties om niks.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:16:
[...]
De game zelf heeft een hard mode, de DLC krijgt een extra hard mode. (Die dus nog moeilijker zal zijn)
Deze hardmode die ze toevoegen is waarschijnlijk meer zoals de Master Quest (dungeons veranderen etc.).
[ Voor 11% gewijzigd door blmp op 14-02-2017 15:19 ]
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Mwa zoals het argument van Bomberman en mij wat kort door de bocht is, is jouw kant van het verhaal dat ook.Bilderbeek schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:11:
Ja, maar mijn gaming pc uit 2008 was ook een stuk sneller dan de PS4 en die kon ik echt veel goedkoper kopen in 2012...
Ik snap best dat het appels en peren vergelijken is, maar een klant die nu een gameconsole koopt (en er dus nog geen 1 heeft) die ziet gewoon staan: "PS4 voor 250, of Nintendo Switch voor 330". Zo simpel is het.
Dat had, denk ik, een ander verhaal geweest als er een PS5 tegenover stond voor 400 euro.
Nee, ik denk dat jouw verhaal pas opgaat als de nieuwe nintendo alleen een console was geweest. Nu heeft het een beeldscherm en is portable, waardoor het in een andere categorie valt.CRoNiXX schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:23:
[...]
Mwa zoals het argument van Bomberman en mij wat kort door de bocht is, is jouw kant van het verhaal dat ook.
Ik snap best dat het appels en peren vergelijken is, maar een klant die nu een gameconsole koopt (en er dus nog geen 1 heeft) die ziet gewoon staan: "PS4 voor 250, of Nintendo Switch voor 330". Zo simpel is het.
Dat had, denk ik, een ander verhaal geweest als er een PS5 tegenover stond voor 400 euro.
NEE ! Hier hebben we hier maanden over gehad en het lijkt wel alsof het een console is als het uitkomt en dan weer niet.Alcmaria schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:29:
[...]
Nee, ik denk dat jouw verhaal pas opgaat als de nieuwe nintendo alleen een console was geweest. Nu heeft het een beeldscherm en is portable, waardoor het in een andere categorie valt.
Volgens de definitie is het gewoon een console.
Ik zie het zelf meer als een handheld met HDMI uitgang maar het is nog steeds de enige main spelcomputer van de Nintendo in deze generatie.
Dus geef het beestje een naampje maar het is te vergelijken.
Sure, PS4 kan je niet mee nemen en heeft die feature ook niet maar andersom zijn er legio functies die de Switch niet heeft.
Eindeloze discussie.
Het is gewoon een 'spelcomputer' voor Jan Kaas en dat zijn die van Sony en MS ook.
Kortom, prijzen kan je vergelijken.
Ook kappen mensen met winkel vs pricewatch prijzen ... Onzin. Het is geen 1987 meer.
Je kan in 10 seconden prijzen vergelijken waar je ook bent en gewoon bestellen.
Of tank je brandstof ook voor de adviesprijs van de Shell ?
Uiteindelijk bepaald iedereen zelf of iets te duur is of niet.
Ik vind hem niet te duur for the record.
Je moet eigenlijk helemaal niet kijken naar de prijzen van de XB of de PS, niet nu en niet van toen. Die dingen hebben alleen een console en zonder TV of monitor kan je er niets mee. De Switch kan je ook spelen zonder TV. Dat geld bespaar je met de XB/PS, maar moet je dus wel in je vergelijking meenemen als je het al echt kan vergelijken.Bomberman71 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:03:
[...]
Daarbij zitten er controllers bij met de nieuwste technieken, behalve analoge triggers. Prijs is gewoon prima en logisch voor de Switch zoals je verder wel aangeeft.
Games zijn lang normaal geprijsd, later komt Nintendo altijd met selects die echt netjes aan de prijs zijn.
VC games zijn inderdaad te duur, helemaal als je bedenkt dat je er met de 3DS, Wii U, Wii apart voor mag betalen. Nu hebben ze voor de Wii naar Wii U overgezette VC games vaak een meerprijs, maar dat vind ik vrij belachelijk, hadden ze gratis moeten doen en ik hoop dat dit met de Switch wel met alle VC games gaat gebeuren (dus die van de 3DS en Wii U, Wii gaat denk ik lastig worden door gebrek aan NNID).
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Gevoelige snaar? Haha ik heb de discussie gemist gok ik.. maar ik zal de vermeende discussie dan niet nog een keer oprakelen...Bomberman71 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:37:
[...]
NEE ! Hier hebben we hier maanden over gehad en het lijkt wel alsof het een console is als het uitkomt en dan weer niet.
Ik zie het zelf meer als een handheld met HDMI uitgang maar het is nog steeds de enige main spelcomputer van de Nintendo in deze generatie.
Sure, PS4 kan je niet mee nemen en heeft die feature ook niet maar andersom zijn er legio functies die de Switch niet heeft.
Eindeloze discussie.
Het is gewoon een 'spelcomputer' voor Jan Kaas en dat zijn die van Sony en MS ook.
Ook kappen mensen met winkel vs pricewatch prijzen ... Onzin. Het is geen 1987 meer.
Ok klein beetje dan... mijn New 3ds gaat naar mijn zoontje en wordt vervangen door (jawel) de Switch... ik blijf op mijn tv gewoon gamen op mijn Ps4.. dus daarom zijn het (in mijn beleving) apparaten in een andere categorie.
Hoe het voor Jan Kaas eruit ziet.. kan ik niet bepalen..
Wie heeft er besloten dat het een feit is dat je het beeldscherm van de Switch niet mee mag wegen in een vergelijking?Bomberman71 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:37:
[...]
NEE ! Hier hebben we hier maanden over gehad en het lijkt wel alsof het een console is als het uitkomt en dan weer niet.
Eindeloze discussie.
Je mag alles meenemen in de vergelijking, zowel het feit dat hij minder krachtig is dan een ander apparaat, maar ook de kleine vormfactor, weinige stroomverbruik, het scherm, portabiliteit meenemen in de vergelijking.
Nintendo heeft gezegd dat het de vervanger van de console is, maar als hij een klein beetje succesvol is, dan zal Nintendo direct zeggen dat het toch ook als de vervanger van de 3DS zal functioneren. Dit is gewoon logische marketing strategie en dat weet iedereen.
Dan kan je wel gewoon stug dit ontkennen en jezelf constant beroepen op dat Nintendo heeft gezegd dat het een console is, maar nogmaals, dat is grote onzin en dat weten we allemaal.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Het is geen gevoelige snaar maar het valt me op dat Nintendo liefhebbers de kritische noten liever niet horen en positieve zaken uitvergroten.Alcmaria schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:42:
[...]
Gevoelige snaar? Haha ik heb de discussie gemist gok ik.. maar ik zal de vermeende discussie dan niet nog een keer oprakelen...
Ok klein beetje dan... mijn New 3ds gaat naar mijn zoontje en wordt vervangen door (jawel) de Switch... ik blijf op mijn tv gewoon gamen op mijn Ps4.. dus daarom zijn het (in mijn beleving) apparaten in een andere categorie.
Hoe het voor Jan Kaas eruit ziet.. kan ik niet bepalen..
Opzich geen issue maar het is en blijft de nieuwe console van Nintendo en dit keer een hybride toevallig.
Die snaar is alleen gevoelig als je er keer op keer op keer op blijft hameren.Bomberman71 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:53:
[...]
Het is geen gevoelige snaar maar het valt me op dat Nintendo liefhebbers de kritische noten liever niet horen en positieve zaken uitvergroten.
@Bomberman71 Wat maakt het plakkertje 'console' nu uit om op basis daarvan de waarde van het apparaat te bepalen? Het is een wezenlijk ander apparaat dan de PS4 en de XB1, met andere functionaliteiten en andere uitgangspunten.
Of betekent dit ook dat ik op basis van het plakkertje 'auto' mag zeggen dat ik een Bentley te duur of te absurd vind, omdat mijn Renault veel goedkoper is en ook een 'auto' genoemd wordt?
Of betekent dit ook dat ik op basis van het plakkertje 'auto' mag zeggen dat ik een Bentley te duur of te absurd vind, omdat mijn Renault veel goedkoper is en ook een 'auto' genoemd wordt?
Verwijderd
Ik had dat met Skyrim en Fallout bvb. wel dat ik die later weer ging spelen nadat alle DLC uit was, en vele anderen met mij, als je ziet dat nieuwe uitgaves van het spel als zoete broodjes over de toonbank gaan. Als BotW echt zo groot is en qua random events, wapens, beesten en volgorde e.d. niet uitmaakt, kan het waarschijnlijk zo zijn dat gehele playthroughs heel anders aanvoelen. Mijn Fallout low INT melee playthrough was in ieder geval heel anders dan mijn Energy weapons guy met speech/barter.Alcmaria schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:59:
[...]
Posters hier in dit topic riepen maanden geleden nog dat dit gewoon een console was !Koldur schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:51:
[...]
Wie heeft er besloten dat het een feit is dat je het beeldscherm van de Switch niet mee mag wegen in een vergelijking?
Je mag alles meenemen in de vergelijking, zowel het feit dat hij minder krachtig is dan een ander apparaat, maar ook de kleine vormfactor, weinige stroomverbruik, het scherm, portabiliteit meenemen in de vergelijking.
Nintendo heeft gezegd dat het de vervanger van de console is, maar als hij een klein beetje succesvol is, dan zal Nintendo direct zeggen dat het toch ook als de vervanger van de 3DS zal functioneren. Dit is gewoon logische marketing strategie en dat weet iedereen.
Dan kan je wel gewoon stug dit ontkennen en jezelf constant beroepen op dat Nintendo heeft gezegd dat het een console is, maar nogmaals, dat is grote onzin en dat weten we allemaal.
Natuurlijk houden die nu opeens hun mond.
Net zoals de uitspraken van de prijs en het graven van hun eigen graf als hij 300+ zou kosten, etc etc etc.
Uiteindelijk verschenen de pre order prijzen waarvan geen enkele 300 of minder en men bestelde de Switch alsof het een once in a lifetime deal was.
Als je EERLIJK kijkt naar de accs en games en diensten dan zie je dat multiplayer online en offline toch echt speerpunten zijn en dat zijn toch echt console zaken of denk je dat je gaat multigamen met 3 anderen in de bus naar het werk ?
Wel eens dat het de 3DS zal vervangen maar dat maakt het niet meer of minder een console.
En het prijskaartje is echt niet gek maar daar hoor je velen niet over, sterker nog hij is vrijwel uitverkocht.
Dat mag inderdaad. En dan kunnen wij daaruit afleiden dat de extra opties en kwaliteit van de Bentley voor jou van generlei waarde zijn. En daarmee dat je bewering verre van objectief is en wij dus geheel andere meningen toegedaan kunnen zijn zonder dat jij daar problemen mee zou moeten hebben.Foodie88 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:57:
@Bomberman71 ... betekent dit ook dat ik op basis van het plakkertje 'auto' mag zeggen dat ik een Bentley te duur of te absurd vind, omdat mijn Renault veel goedkoper is en ook een 'auto' genoemd wordt?
Je bewijst echter in je reactie mijn punt. Ik hoef inderdaad geen Bentley, omdat ik ze niet mooi vind. Ik ga echter niet zeggen dat een Bentley een waardeloze auto is.embee schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:02:
[...]
Dat mag inderdaad. En dan kunnen wij daaruit afleiden dat de extra opties en kwaliteit van de Bentley voor jou van generlei waarde zijn. En daarmee dat je bewering verre van objectief is en wij dus geheel andere meningen toegedaan kunnen zijn zonder dat jij daar problemen mee zou moeten hebben.
Een Nintendo Switch =/= een PS4 of een XB1 en pretendeert dat ook niet te zijn. Nintendo doet heel bewust niet mee met de grafische wapenwedloop omdat hun sterke kant daar niet ligt. Voor mij persoonlijk is het een leuke toevoeging aan mijn game PC en dat is ook precies de reden waarom één van die twee andere consoles voor mij niet interessant zijn. Voor grafisch geweld heb immers mijn PC en in een console/handheld/whatever zoek ik iets dat een aanvulling daarop kan vormen.
Waarom is het geen goed argument als we zeggen "Nintendo zegt zelf dat het een console is en geen handheld!", maar is het blijkbaar wel een goed argument als je zegt: "Nintendo zegt zelf dat ze geen concurrent zijn van de PS4/XBONE!"?Foodie88 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:06:
[...]
Je bewijst echter in je reactie mijn punt. Ik hoef inderdaad geen Bentley, omdat ik ze niet mooi vind. Ik ga echter niet zeggen dat een Bentley een waardeloze auto is.
Een Nintendo Switch =/= een PS4 of een XB1 en pretendeert dat ook niet te zijn. Nintendo doet heel bewust niet mee met de grafische wapenwedloop omdat hun sterke kant daar niet ligt. Voor mij persoonlijk is het een leuke toevoeging aan mijn game PC en dat is ook precies de reden waarom één van die twee andere consoles voor mij niet interessant zijn. Voor grafisch geweld heb immers mijn PC en in een console/handheld/whatever zoek ik iets dat een aanvulling daarop kan vormen.
Nintendo kan zelf wel zoveel roepen/denken, de vraag is alleen of de consument deze mening deelt.
Mijn hype komt vooral van het feit dat deze console overal mee kan en daar zonder problemen multiplayer games kan leveren. Feestje (niet alle feestjes), op een lange vlucht, hotelkamer, game night met vrienden die zelf geen consoles hebben. Dat lukt met mijn PS4 of 3DS niet.Foodie88 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:06:
[...]
...Voor grafisch geweld heb immers mijn PC en in een console/handheld/whatever zoek ik iets dat een aanvulling daarop kan vormen.
@CRoNiXX@embee Daarom is het ook belangrijk dat mensen aangeven dat de console voor hem of haar wel of niet geschikt is en niet het hele ding afschieten of de hemel in prijzen op basis van dingen die voor iemand persoonlijk wel of niet van belang zijn. Voor mij leuk omdat het mijn PC aanvult, voor een ander leuk vanwege de portability en de party games, voor weer een ander niks omdat hij liever een XB1 heeft.
Allemaal prima, maar bewaar het juiste perspectief, zou ik zeggen.
Ook een beetje flauw van die Nintendo smoesjes. Alsof gfx niet boeien.Foodie88 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:06:
[...]
Je bewijst echter in je reactie mijn punt. Ik hoef inderdaad geen Bentley, omdat ik ze niet mooi vind. Ik ga echter niet zeggen dat een Bentley een waardeloze auto is.
Laat ik het dan hard op zeggen:
Nintendo maakt grafisch old tech machines om zoveel mogelijk winst te maken !
Als je namelijk een beetje mee wilt doen dan kost de hardware je kapitalen en dan is er een kans dat mensen je console te duur vinden en niet kopen.
In het verleden zagen we dat sommige consoles werden verkocht met weinig of soms zelfs geen winst maar na een aantal jaren waren ze uit de kosten en dankzij revisies werd het product goedkoper en er werd winst gemaakt op de games en licencies.
Nintendo bestaat nog door goede marketing en trouwe fans die er geld aan uitgeven. Tevens hun 3ds brengt nog flink op omdat ze op dat vlak eigenlijk alleen zijn.
Nintendo luistert al jaren niet naar wat de klanten willen, als ze dat uberhaupt gedaan hebben.
Ik heb een leuk filmpje waarin Steve Jobs uitlegt hoe dat gaat als Marketing en sales de boel overneemt.
YouTube: Steve Jobs Foretold the Downfall of Apple!
Ironisch genoeg zie je die koers nu ook bij Apple, immers Steve Jobs is er niet meer.
Gfx zijn wel degelijk belangerijk want anders hadden ze ook nog games kunnen uitbrengen op de snes.
Als het je alleen om de games gaat dan mag je mij uitleggen waarom de meesten hier 'echte Nintendo fans' niet eens een WiiU hebben of die gehad hebben.
Juist ja, zo magisch is Mario dan toch niet want er zijn er genoeg die een half decennium hebben over geslagen.
Dus je kunt zeggen dat gfx weinig boeien maar wat dan wel ?
Ik verwijs je graag naar mijn vorige post voor het antwoord op deze vraag.Bomberman71 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:21:
[...]
Foodie88 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:20:
@CRoNiXX@embee ... belangrijk dat mensen aangeven dat de console voor hem of haar wel of niet geschikt is en niet het hele ding afschieten of de hemel in prijzen op basis van dingen die voor iemand persoonlijk wel of niet van belang zijn...
100% mee eens, en voor mij persoonlijk is hij het geld dubbel en dwars waard. Als vervanger van mij WiiU, mijn 3DS en naast mijn PS4.Foodie88 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:20:
@CRoNiXX@embee Daarom is het ook belangrijk dat mensen aangeven dat de console voor hem of haar wel of niet geschikt is en niet het hele ding afschieten of de hemel in prijzen op basis van dingen die voor iemand persoonlijk wel of niet van belang zijn. Voor mij leuk omdat het mijn PC aanvult, voor een ander leuk vanwege de portability en de party games, voor weer een ander niks omdat hij liever een XB1 heeft.
Ik ben echter bang dat de nieuwprijs in de huidige markt (t.o.v. huidige prijzen PS4/XBONE) gaat resulteren in een stuk minder verkopen dan wanneer de prijs €250 was geweest. Hopelijk gaat het meevallen.
Ik snap de prijs en vind hem terecht, persoonlijk.Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:30:
@Foodie88 @CRoNiXX Nintendo heeft aangegeven de Switch niet met verlies te willen verkopen, zo kom je dus aan de huidige prijs.
Ben alleen bang dat de gemiddelde consument er anders over denkt.
Hmm, voor mij boeit graphics hardware maar weinig. Tenminste het marginale verschil tussen de verschillende consoles. Alle huidige consoles weten graphics te produceren waar ik plezier aan beleef. Uncharted 4 levert grafisch een hele fijne ervaring, maar als ik naar de BoTW filmpjes kijk, vind ik die ook heel mooi. Ik zie heus het verschil wel in aantal polygonen en texture rendering. Ik denk dat het komt doordat voor mij design belangrijker is dan die details. En daarom kan ik voor mezelf zeggen dat het verschil in grafische kwaliteit tussen de PS4 en de Switch marginaal is.Bomberman71 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:21:
[...]
Dat maakt niet uit, het succes van een console meet zich grotendeels aan de feestdagenverkoopcijfers in het openingsjaar. Wat dat betreft is het misschien gustig dat Nintendo in maart releaset. Rond de feestdagen zijn er dan toch aardig wat leuke titels, mensen die de kat uit de boom willen kijken kunnen dat gewoon doen én de prijzen gaan rond de kerst vast ook wel wat omlaag (óf ze blijven hetzelfde maar er komen dan vast ook bundels uit met een game erbij). Ik denk dat de kerst het belangrijkste moment wordt voor Nintendo.CRoNiXX schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:32:
[...]
Ik snap de prijs en vind hem terecht, persoonlijk.
Ben alleen bang dat de gemiddelde consument er anders over denkt.
[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 14-02-2017 16:35 ]
Ik heb besloten om de Switch te cancellen. Ik vind het allemaal een beetje aan de dure kant worden. Nu je ook nog betaalde DLC voor BotW moet aanschaffen (als Zelda freak) is het voor mij duidelijk. De WiiU is de laatste Nintendo die ik bij launch heb gekocht. Ik ga voor de WiiU versie van BotW. Big N is mij kwijt als klant. En ik heb ze allemaal gehad! (behalve the VB)
[ Voor 4% gewijzigd door KaiTak op 14-02-2017 16:36 ]
Mooi zo!KaiTak schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:35:
Ik heb besloten om de Switch te cancellen.
Natuurlijk is het ook vanuit mijn standpunt te preferen als de Switch succesvol is, want dan is de kans op meer spellen die ik leuk vind groter, maar ik denk dat ook deze Nintendo console wel voldoende succesvol zal zijn om meer spellen op te leveren dan ik tijd heb om te spelen.
Dus je vond het niet teveel geld toen Zelda er was zonder DLC? Doe dan gewoon of die DLC er niet is en koop die nietKaiTak schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:35:
Ik heb besloten om de Switch te cancellen. Ik vind het allemaal een beetje aan de dure kant worden. Nu je ook nog betaalde DLC voor BotW moet aanschaffen (als Zelda freak) is het voor mij duidelijk. De WiiU is de laatste Nintendo die ik bij launch heb gekocht. Ik ga voor de WiiU versie van BotW. Big N is mij kwijt als klant. En ik heb ze allemaal gehad! (behalve the VB)

Waar heb jij gelezen dat je de DLC MOET aanschaffen? Stond dat in de kleine lettertjes bij je geplaatste order?KaiTak schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:35:
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Verwijderd
Top, hoe meer mensen om infantiele redenen cancelen hoe groter de kans dat ik er die vrijdag gewoon een op kan pikken in de winkel.
Verwijderd
KaiTak schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:35:

Voor jou zijn er 10 anderen die het wel leuk vinden. Verder is de game zonder DLC gewoon 100% te spelen. Maar goed jij je zin..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2017 16:49 ]
Of koop de switch niet, en van het geld dat je overhoud kun je makkelijk het extra geld voor de expansion pass missen. Alleen het prijsverschil tussen BoTW voor de Wii-U en BoTW voor de Switch is al bijna genoeg voor de expansion pass. Voor een 'Zelda-freak' is de extra content natuurlijk belangrijker dan een nieuwe console.Basneeleman schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 16:42:
[...]
Dus je vond het niet teveel geld toen Zelda er was zonder DLC? Doe dan gewoon of die DLC er niet is en koop die niet
[ Voor 8% gewijzigd door embee op 14-02-2017 16:50 ]
Nu maar hopen dat voor mensen die de limited versie aanschaffen van BOTW gratis de dlc's te downloaden zijn. Hoort er een beetje bij, toch?
[ Voor 3% gewijzigd door rudyman85 op 14-02-2017 16:49 ]
Het is wel even genoeg zo
[ Voor 122% gewijzigd door Grotman op 14-02-2017 21:02 ]
Verwijderd
Als je twijfelt niet kopen en lekker afwachten. Maar Nintendo doet niet wat ik wil/verwacht/eis om vervolgens hier stampvoetend te melden dat je je pre-order gecanceld hebt....
Hey! Ik cancel hem echt nietVerwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:16:
Als je twijfelt niet kopen en lekker afwachten. Maar Nintendo doet niet wat ik wil/verwacht/eis om vervolgens hier stampvoetend te melden dat je je pre-order gecanceld hebt....
Dit topic is gesloten.
Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic