Kadardar schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:31:
[...]
Wat waarschijnlijk voor geen meter werkt,,, heb een hoop knock off chineze spullen en sommigen werken echt goed, anderen zijn echt super crap en dan zijn er nog dingen die leuk werken voor 10 minuten en dan langzaam de geest beginnen te geven
Directe spullen die letterlijk aan mijn apparaten verbinden koop ik toch echt liever origineel voor een paar eurotjes meer
Met mijn Wii (en indirect dus Wii U) heel veel cheapo chinese spullen gebruikt. Draadloze sensorbar van 5 euro die het 10 jaar later nog steeds prima doet en 2x Wiimote en nunchuck setje van 12 euro per stuk (voor player 3 en 4

), die het nog steeds prima doen als je maar niet de motion controls nodig hebt
En ik probeer nu niet weer in mijn "praise USB-C" verhaal te vallen....
Maar met USB-C is kwaliteit van dongles veel minder belangrijk, omdat er geen vertaling in het signaal/protocol nodig is. Het enige wat het moet doen is de elektrische pulsjes verdelen over wat andere pinnetjes. Vrij weinig wat daar niet goed aan kan gaan.
(Het is een ander verhaal als je de USB PowerDelivery standaard meeneemt, dan moet je dus zeker geen cheapo chineze zooi vertrouwen tenzij je een goede imboedelverzekering hebt. Maar dat is vermoedelijk bij de Switch niet aan de orde)
Als de Switch echt gewoon normale DisplayPort signalen over de USB-C stuurt dan werken alle dongles gewoon. Dan kan je in principe alles van een Apple hdmi adapter tot een overpriced Dell business docking station voor notebooks tot cheapo Chineze meuk gebruiken. Maar ik denk dat Nintendo iets heeft toegevoegd aan de dock dat aan de Switch vertelt dat het een officieel Nintendo product is.
Om te voorkomen dat klanten met onofficiële accessoires niet de optimale Nintendo(tm) ervaring krijgen of potentieel schade aanbrengen aan hun Switch natuurlijk. Geen andere reden natuurlijk