Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

Dit kwam ik tegen op Twitter.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/C3q7HAwWEAA7Rpq.jpg

Ik hoop dat ze dit bij alle MM zullen doen. Dan ga ik wel even de grens over om te kunnen testen! O-) :*)

Bron

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petermetroid
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 29-08 21:10
KoensSocialL schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:35:
Dit kwam ik tegen op Twitter.
[afbeelding]

Ik hoop dat ze dit bij alle MM zullen doen. Dan ga ik wel even de grens over om te kunnen testen! O-) :*)

Bron
Dat is zeker leuk. Een dag voordat hij binnekomt alvast inkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil dit ook zeggen dat als ik 3 maart de lokale mm binnenloop nog een Switch kan oppikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
Als MM nog dit soort advertenties plaatst verwacht ik mijn pre-order van dag 1 (waarvan ze t bedrag al van de creditcard hebben afgeschreven...) gewoon op 3/3 aan de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
AlexR schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:53:
Als MM nog dit soort advertenties plaatst verwacht ik mijn pre-order van dag 1 (waarvan ze t bedrag al van de creditcard hebben afgeschreven...) gewoon op 3/3 aan de deur.
Elk filiaal van de MediaMarkt, de webshop incl, is zn eigen bedrijf met eigen assortiment en voorraad.

Niet dat dat wil zeggen dat je je Switch niet krijgt, alleen dat een advertentie van een vestiging niets zegt voor pre-orders bij anderen of in de webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrace Grumble
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:36

Thrace Grumble

XB: Thrace Grumble

http://gonintendo.com/sto...n-several-online-services

Eindelijk binnenkort meer nieuws? Klinkt als een Nintendo Direct :)

XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er was eerder ook al een gerucht wat tot een komend Nintendo Direct kan leiden.
http://gonintendo.com/sto...r-on-feb-12th-13th-for-pr

Er gaat dus iets gebeuren, maar wat is nog niet duidelijk. Ik verwacht wel dat Nintendo voor de launch nog wat details gaat vrijgeven,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bomberman intro:
SUPER BOMBERMAN R Opening cinematic | KONAMI (ESRB)

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 06:30:
[...]

Callie was toch al confirmed? :+
Alleen Marie, toch? :p

[ Voor 17% gewijzigd door RayNbow op 13-02-2017 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RayNbow schreef op maandag 13 februari 2017 @ 07:19:
Bomberman intro:
[video]
[video]

[...]

Alleen Marie, toch? :p
Marie zat in de trailer, maar Callie is later, ik geloof door GameXplain, onthuld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 07:22:
[...]

Marie zat in de trailer, maar Callie is later, ik geloof door GameXplain, onthuld :)
Ik zie nu inderdaad wat berichtgeving uit mid-januari. In een andere presentatie werd de informatie al onthuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:21
Ik heb het net gelezen, en toch wel duidelijk uit wordt is dat de switch toch ook de opvolger wordt van de 3ds, ondanks dat dat eerder is gezegd van niet. Interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
Ze hopen gewoon dat de Switch zo goed loopt, dat ze af kunnen stappen van 2 consoles. Daarom hebben ze altijd geroepen dat het een console is naast de WiiU en de 3DS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik vermoed dat ze de Switch en 3DS even naast elkaar willen houden omdat (in tegenstelling tot alle andere upgrades van Nintendo in het verleden) de 3DS nog niet "dood" is. Er zijn nog heel veel mensen die in het afgelopen jaar een 3DS (of 2DS) hebben gekocht. Daarnaast is de Switch niet echt geschikt voor de allerkleinsten.

Dus ze laten de komende jaren nog even het vlammetje van de 3DS langzaam uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
BlackMage schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:26:
Ik vermoed dat ze de Switch en 3DS even naast elkaar willen houden omdat (in tegenstelling tot alle andere upgrades van Nintendo in het verleden) de 3DS nog niet "dood" is. Er zijn nog heel veel mensen die in het afgelopen jaar een 3DS (of 2DS) hebben gekocht. Daarnaast is de Switch niet echt geschikt voor de allerkleinsten.

Dus ze laten de komende jaren nog even het vlammetje van de 3DS langzaam uit gaan.
Hoezo niet geschikt voor de allerkleinsten? Het is gewoon als een uit de kluiten gewassen gameboy te gebruiken. €300 is voor een kind natuurlijk lang sparen, maar €200 is dat ook. Misschien dat als er ooit een versie zonder dock komt en dat deze doelgroep dan wat beter wordt bediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Emmavdv schreef op maandag 13 februari 2017 @ 08:33:
[...]

Hoezo niet geschikt voor de allerkleinsten? Het is gewoon als een uit de kluiten gewassen gameboy te gebruiken. €300 is voor een kind natuurlijk lang sparen, maar €200 is dat ook. Misschien dat als er ooit een versie zonder dock komt en dat deze doelgroep dan wat beter wordt bediend.
Met allerkleinsten bedoel ik dus 4-8 jarigen.

Ik bedoelde dat vanwege:
- De maat en gewicht
- De niet kid-proof bouw en de prijs.

Maar ik verwacht niet dat Nintendo hier nog aandacht aan besteed met de Switch. Is een verloren strijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie twee mogelijkheden wat betreft de 3DS;

1. De Switch wordt een groot succes en Nintendo voert de productie van games en hardware voor/van de Switch op om zo beter de vraag te kunnen bedienen. Na 2017 wordt de 3DS afgeschreven.

2. De Switch wordt geen succes, Nintendo komt in 2018 met een nieuwe handheld welke voornamelijk gebaseerd is op de Switch als hardware maar dan zonder verwijderbare controllers en misschien iets kleiner. (met behoud van resolutie; maar betere accuduur) en geen TV out. Deze "handheld" zal in dit scenario dezelfde games spelen als de Switch.

Hoe dan ook; verwacht niet dat de 3DS in 2018 nog relevant is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik denk dat optie 2 sowieso wel gebeurd.

Het is gewoon logisch om die stap te nemen, al is het alleen maar voor de Japanse markt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vooral in Japan is de 3ds nog compleet relevant met een paar sterke releases in 2017. Ik verwacht dat fire emblem heroes en dq11 beter gaan verkopen op de 3ds dan op de switch. Zelfs in 2018 zal de 3ds nog een beetje verkopen in Japan (zoals de psvita nu) en nog een paar kleine releases krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:00:
Ik zie twee mogelijkheden wat betreft de 3DS;

1. De Switch wordt een groot succes en Nintendo voert de productie van games en hardware voor/van de Switch op om zo beter de vraag te kunnen bedienen. Na 2017 wordt de 3DS afgeschreven.

2. De Switch wordt geen succes, Nintendo komt in 2018 met een nieuwe handheld welke voornamelijk gebaseerd is op de Switch als hardware maar dan zonder verwijderbare controllers en misschien iets kleiner. (met behoud van resolutie; maar betere accuduur) en geen TV out. Deze "handheld" zal in dit scenario dezelfde games spelen als de Switch.

Hoe dan ook; verwacht niet dat de 3DS in 2018 nog relevant is.
Ik verwacht scenario 1.
Wellicht dat ze in de toekomst de switch uitbrengen met een kleiner schermpje ofzo, of met nieuwe specs, maar de spellen zijn nu voor handheld en thuis- console hetzelfde, wat ik echt een groot pluspunt vindt. Is voor game-developers ook erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwevolger schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:09:
Vooral in Japan is de 3ds nog compleet relevant met een paar sterke releases in 2017. Ik verwacht dat fire emblem heroes en dq11 beter gaan verkopen op de 3ds dan op de switch. Zelfs in 2018 zal de 3ds nog een beetje verkopen in Japan (zoals de psvita nu) en nog een paar kleine releases krijgen.
Fire Emblem Heroes komt niet uit op de 3DS of Switch (alleen mobiel)
Fire Emblem Echoes komt enkel op de 3DS.
Fire Emblem Warriors komt uit op de New 3DS en de Switch.
Fire Emblem "2018" komt enkel op de Switch.

Dat zegt genoeg denk ik zo :p

En ik denk dat Nintendo sowieso in 2019-2020 met een verbeterde Switch (qua specs) zal komen. Een kleinere Switch in 2018 zal denk ik alleen gebeuren mocht hij als console falen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:14:
[...]

En ik denk dat Nintendo sowieso in 2019-2020 met een verbeterde Switch (qua specs) zal komen. Een kleinere Switch in 2018 zal denk ik alleen gebeuren mocht hij als console falen.
Een verbeterde switch in 2019 lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ten eerste is dat al vrij snel na de release van de eerste, en daarnaast moet je dan software gaan maken die twee verschillende soorten hardware ondersteund (of het moet allemaal totaal niet geoptimaliseerd zijn, maar is het op papier gewoon leuker, en daar is nintendo volgens mij dan weer niet echt van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emmavdv schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:19:
[...]

Een verbeterde switch in 2019 lijkt me erg onwaarschijnlijk. Ten eerste is dat al vrij snel na de release van de eerste, en daarnaast moet je dan software gaan maken die twee verschillende soorten hardware ondersteund (of het moet allemaal totaal niet geoptimaliseerd zijn, maar is het op papier gewoon leuker, en daar is nintendo volgens mij dan weer niet echt van).
Ik heb het meer over een vorm van "Switch Pro" net als de PS4 Pro of de XBOX ONE Scorpio. Of de New Nintendo 3DS. Games kunnen tegenwoordig heel goed schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:20:
[...]

Ik heb het meer over een vorm van "Switch Pro" net als de PS4 Pro of de XBOX ONE Scorpio. Of de New Nintendo 3DS. Games kunnen tegenwoordig heel goed schalen.
Dat maakt helemaal niks uit. Als je andere hardware hebt, zul je toch een software laag moeten hebben die op die hardware draait en die die beelden dan schaalt. Als je de hardware dan optimaal wilt gebruiken zul je andere software moeten maken (denk aan bijvoorbeeld andere compilers, en dan maakt het niet uit of er gecompiled word op de switch zelf of elders). Als ik me niet vergis werkt de PS4 pro ook alleen met bepaalde games die hier speciale functionaliteit voor hebben, en niet voor allemaal (met de verhoogde resolutie dan). Je hebt niks aan betere hardware als je software hier niet op ingericht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emmavdv schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:28:
[...]

Dat maakt helemaal niks uit. Als je andere hardware hebt, zul je toch een software laag moeten hebben die op die hardware draait en die die beelden dan schaalt. Als je de hardware dan optimaal wilt gebruiken zul je andere software moeten maken (denk aan bijvoorbeeld andere compilers, en dan maakt het niet uit of er gecompiled word op de switch zelf of elders). Als ik me niet vergis werkt de PS4 pro ook alleen met bepaalde games die hier speciale functionaliteit voor hebben, en niet voor allemaal (met de verhoogde resolutie dan). Je hebt niks aan betere hardware als je software hier niet op ingericht is.
PS4 Pro Boost mode: http://www.eurogamer.net/...nger-for-unpatched-titles :) En PC games hebben ook al jaren mogelijkheden om de grafische kwaliteit in te stellen. Dus ik wil het zeer zeker niet afschrijven als onmogelijk. Dit hangt allemaal af van hoe de infrastructuur werkt. Verder kunnen bestaande games gepatched worden en nieuwe games kunnen er direct van gebruiken (zie New 3DS)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turanmegil
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 31-07 09:40
Het voordeel is wel dat met de ARM/Nvidia architectuur ze straks niet meer 2 totaal verschillende architecturen hoeven te hebben tussen hun handheld en console apparaten.. Ze kunnen deze architectuur gebruiken bij een 3DS opvolger, een standalone console of een opgevoerde Switch.

Ben wel benieuwd naar hoe ze met de 3DS omgaan. Ik verwacht dit jaar geen opvolger omdat Nintendo dan zichzelf in de weg zit met Switch verkopen tijdens de kerst. Maar aan de andere kant is het apparaat al 6 jaar oud. Wie weet komt Nintendo inderdaad met een switch handheld zonder afneembare Joy-Cons en en een 5 inch (of kleiner) scherm zonder dock mogelijkheden. Voordeel is dat je dan een hoop van de Switch games al kan spelen.

Aan de andere kant zou ik al blij zijn als het 3 maart was :P. Ik heb heel veel zin in Breath of the Wild en dat overal kunnen spelen vind ik fantastisch. Nog minder dan 18 dagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:58
Vind het nog lastig om een mening te vormen over de Switch, hopelijk is die ergens uit te proberen :) het komt voor mij niet echt over alsof die dezelfde fun-factor heeft als de Wii waarbij je met het hele gezin tegen elkaar kan tenissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmavdv
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:31:
[...]

PS4 Pro Boost mode: http://www.eurogamer.net/...nger-for-unpatched-titles :) En PC games hebben ook al jaren mogelijkheden om de grafische kwaliteit in te stellen. Dus ik wil het zeer zeker niet afschrijven als onmogelijk. Dit hangt allemaal af van hoe de infrastructuur werkt. Verder kunnen bestaande games gepatched worden en nieuwe games kunnen er direct van gebruiken (zie New 3DS)
Dit is dus een beetje het probleem van software in het algemeen. Men gaat er ook maar gewoon vanuit dat alles zomaar maar werkt. Bij PC games bijvoorbeeld kan er geschaald worden omdat het OS dit mogelijk maakt en deze op de juiste manier communiceert met de hardware (bijvoorbeeld je videokaart) om dit mogelijk te maken. Het is niet voor niets dan sommige games wel draaien op je PC en niet op bijvoorbeeld een Mac of een linux based system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:14:
[...]

Fire Emblem "2018" komt enkel op de Switch.

Dat zegt genoeg denk ik zo :p

Sorry ik bedoel warriors, 4 delen onderscheiden kan m'n hoofd niet aan ;)

Voor een kleinere switch gaat Nintendo denk ik wachten wanneer de tegra soc op 7nm kan worden gebakken. Als hier door een actieve koeling niet meer nodig is (voor undocked mode) zou een apparaat ten grote van de psvita mogelijk zijn. Rond 2019 zou dit mogelijk zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

Uren voor Splatoon 2 event zijn bekend. Blijkbaar hadden veel mensen het fout omgezet omdat in Amerika al zomeruur is op dat moment, in het artikel op Tweakers erover is het dus ook fout.

https://www.nintendo.be/n...-op-24-maart-1191111.html

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turanmegil
Ben benieuwd of er een day1 patch komt. Het lijkt er op van niet, maar ik weet niet meer hoe ver van tevoren Nintendo dit bij de Wii U had aangekondigd. Ook was je daar al lang bezig met het overzetten van je Wii naar Wii U als je dat wilde.

Heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat ze pas op vrijdag gingen uitleveren. Mijn ervaring is dat (bij de Wii en Wii U in ieder geval) is dat ik donderdagavond de console altijd wel kan ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 11:42:
[...]

Meestal worden winkels op donderdag bevoorraad. (iig in Nederland).

En verder lijkt het er juist op dat er een day 1 patch komt.

Namelijk bij de specificaties: http://www.nintendo.nl/Ni...cificaties-1176277.html#1

[...]

De verwoording hier geeft aan dat het een day one patch is. Namelijk bij de andere zaken die met een patch toegevoegd gaan worden staat "in de toekomst" specifiek vermeld.
Ja, dat :) Ik verwacht ook een day 1 patch hierom.

Maaaaaar... het kan ook anders liggen. Misschien moet je als fabrikant licentiekosten afdragen aan de organisatie achter de SD kaartjes en is dit bedrag hoger als je ook SDXC wil gebruiken. Dus het zou zo maar kunnen zijn dat Nintendo heeft besloten om die licentie niet af te dragen en SDXC uit te schakelen totdat het een SDXC kaartje ziet, waarna hij een aparte update (los van standaard systeemsoftware updates) binnenhaalt die de functie activeert (en de licentie afdraagt aan de hand van de hoeveelheid mensen die echt SDXC gebruiken)

Speculatie zonder basis.... maar zou kunnen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:18
komt mario maker eigenlijk ook op de Switch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
jaydenjarno schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:06:
komt mario maker eigenlijk ook op de Switch?
Dat weet allen Shigeru Miyamoto en consorten. Maar ik hoop het stiekem wel.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turanmegil
Er is nog niks aangekondigd. Maar kijkend naar de populariteit van Mario Maker zou het me niks verbazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Mario Maker was inderdaad populair, maar ik vraag me af wie daar nu op zitten te wachten.

Het is echt zo'n spel dat alleen Nintendo fans aanspreekt en die hebben dat vast al op de Wii U (of 3DS) gehad. Als ze het nou als een opvolger kunnen presenteren dan zie ik het nog wel weer een succes worden, maar Mario Maker is gewoon compleet. Ik zie niet hoe ze die genoeg kunnen aanvullen om het een opvolger te noemen.

Maar een 3D Mario Maker? Minecraft meets Mario Maker, met de engine van Mario Odyssey? HELL YES!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turanmegil
Nou... 4 miljoen verkopen op de Wii U en (tot nu toe) 2 miljoen op de 3DS. Dat lijkt me niet slecht en zeker een reden om met een sequel/enhanced port te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
According to Nintendo.com, we won't be getting any more news on the Online Service until after launch
BlackMage schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:39:
Maar een 3D Mario Maker? Minecraft meets Mario Maker, met de engine van Mario Odyssey? HELL YES!
Zoiets is vele malen moeilijker voor spelers om een fatsoenlijk level in te maken. De kracht van SMM zit deels in de beperkingen die 't je oplegt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
BlackMage schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:39:
Mario Maker was inderdaad populair, maar ik vraag me af wie daar nu op zitten te wachten.

Het is echt zo'n spel dat alleen Nintendo fans aanspreekt en die hebben dat vast al op de Wii U (of 3DS) gehad. Als ze het nou als een opvolger kunnen presenteren dan zie ik het nog wel weer een succes worden, maar Mario Maker is gewoon compleet. Ik zie niet hoe ze die genoeg kunnen aanvullen om het een opvolger te noemen.

sja... de wii u en de 3ds heb ik overgeslagen.. dus ik zit er zeker op de wachten. Liever een 2D mario game dan Odyssey zelfs (ben een beetje old school ben ik bang).

New SMB 3 zou ik ook prima vinden, of een New SMB2 port, of een mario maker port, iets daarvan via VC, het maakt me allemaal niet uit, als er maar (2d) mario de switch gespeeld kan worden

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat er geen 2d mario games bij launch beschikbaar is. Ik speel nog (samen met de kids) regelmatig new SMB of hacks daarvan op de wii, en op de DS (of DS emu) of de classic Mario's op de NES mini.

[ Voor 8% gewijzigd door Prulleman op 13-02-2017 12:45 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
RayNbow schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:42:
Zoiets is vele malen moeilijker voor spelers om een fatsoenlijk level in te maken. De kracht van SMM zit deels in de beperkingen die 't je oplegt.
Dat valt wel een beetje mee denk ik. Met een handjevol basis templates (bijv. delen van Mario64, Sunshine, Galaxy en Mario Odyssey) dat men als startpunt kan gebruiken om op verder te bouwen vang je al een hoop op. En als je kijkt hoe je kan bouwen in Minecraft, dan is de basis daarvan (bouwen van de blokjes) prima toe te passen voor zoiets.

De kracht zit hem niet in de beperkingen, maar in de vrijheid die je ondanks de beperkingen toch hebt. Die beperkingen zitten erin om het behapbaar te houden, en denk dat ze een soortgelijke behandeling aan een eventuele 3D versie kunnen geven zonder teveel vrijheid in te hoeven leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 22-08 09:59
Prulleman schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:43:
[...]

sja... de wii u en de 3ds heb ik overgeslagen.. dus ik zit er zeker op de wachten. Liever een 2D mario game dan Odyssey zelfs (ben een beetje old school ben ik bang).

New SMB 3 zou ik ook prima vinden, of een New SMB2 port, of een mario maker port, iets daarvan via VC, het maakt me allemaal niet uit, als er maar (2d) mario de switch gespeeld kan worden

Persoonlijk vind ik het erg jammer dat er geen 2d mario games bij launch beschikbaar is. Ik speel nog (samen met de kids) regelmatig new SMB of hacks daarvan op de wii, en op de DS (of DS emu) of de classic Mario's op de NES mini.
Precies dit. Ik hoop op hetzelfde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
2D Mario games hebben ook altijd mijn voorkeur gehad hoor.

Maar World is voor mij het piekmoment geweest. Daarna is het berg afwaarts gegaan en ik vond New voor de Wii maar meh, New2 voor 3DS gewoon slecht en NewU met gemak het beste uit het rijtje maar komt niet eens in de buurt van World. Maar moet wel de multiplayer van New en NewU een pluspuntje geven.

Maar misschien komt dat van dat ik moe ben van de droge mechanics en eentonige stijl binnen een level. Rayman Legends is voor mij een voorbeeld hoe een 2D platformer anno 2017 hoort te zijn, misschien vloeken in de kerk hierzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:54:
[...]

Dat valt wel een beetje mee denk ik. Met een handjevol basis templates (bijv. delen van Mario64, Sunshine, Galaxy en Mario Odyssey) dat men als startpunt kan gebruiken om op verder te bouwen vang je al een hoop op. En als je kijkt hoe je kan bouwen in Minecraft, dan is de basis daarvan (bouwen van de blokjes) prima toe te passen voor zoiets.
Het bouwen in Minecraft is vergelijkbaar met het bouwen in SMM, alleen dan in 2D. Het is gebaseerd op simpele blokken/tiles. De esthetiek van SMM en Minecraft lenen zich daar ook voor.

3D Mario's hebben daarentegen geen (of in ieder geval een heel stuk minder) blokkerig uiterlijk.
De kracht zit hem niet in de beperkingen, maar in de vrijheid die je ondanks de beperkingen toch hebt. Die beperkingen zitten erin om het behapbaar te houden, en denk dat ze een soortgelijke behandeling aan een eventuele 3D versie kunnen geven zonder teveel vrijheid in te hoeven leveren.
Ik weet niet of je een behapbare (en toegankelijke) 3D Mario editor kunt ontwikkelen. Ja, je kan in Minecraft mooie werelden bouwen, maar zijn zulke werelden ook geschikt voor een Mario-setting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turanmegil
Het leuke aan Mario World waren alle geheimen die je kon unlocken via andere routes in levels. Daar heb ik veel plezier aan gehad in de SNES. Dat mis ik ook nog wel. NSMBU had dat ook een beetje, maar redelijk voorspelbaar. En de powerups in combinatie met Yoshi maakt dat het echt iets toevoegde aan de 2d mario stijl.

Overigens kijk ik erg uit naar Odyssey omdat ik Mario 64 en Sunshine erg tof vond. Ben benieuwd hoe Nintendo de open wereld samenvoegt met de innovaties van galaxy en 3d world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lagune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:26

Lagune

Its time for warp

Prulleman schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:43:
[...]

Voor mij juist andersom, Super Mario 3D world, geweldig spel, net als Super Mario 64

Die 2d platformers echt een beetje op uitgekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3d World schaar ik toch wel meer onder de 2d dan onder de 3d platformers. Omdat je eigenlijk vooral van links naar rechts liep en vrijheid in veel gevallen ver te zoeken was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:25

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Zojuist heb ik een hoop berichten verplaatst naar het Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic. Ter voorkoming van een vervuild topic is het dus de bedoeling dat men daar praat over ophalen, leveringen et cetera. Wel met in achtneming van geen al te erge slowchat natuurlijk ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Turanmegil schreef op maandag 13 februari 2017 @ 14:01:
Het leuke aan Mario World waren alle geheimen die je kon unlocken via andere routes in levels. Daar heb ik veel plezier aan gehad in de SNES. Dat mis ik ook nog wel. NSMBU had dat ook een beetje, maar redelijk voorspelbaar. En de powerups in combinatie met Yoshi maakt dat het echt iets toevoegde aan de 2d mario stijl.

Overigens kijk ik erg uit naar Odyssey omdat ik Mario 64 en Sunshine erg tof vond. Ben benieuwd hoe Nintendo de open wereld samenvoegt met de innovaties van galaxy en 3d world.
Oke, nu heb ik zin in Super Mario World.. Is zo te zien beschikbaar via Virtual Console op de Wii U en de 3DS. Geen van beide heb ik, maar ik hoop wel dat de game straks dan ook beschikbaar is op de Switch! Zou tof zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
3D World zie ik als een compleet nieuwe categorie: 2,5D. Daar waar de 'traditionele' 3D Mario games veel weghebben van een third person action adventure, heeft 3D world toch meer focus op platforming zoals de 2D games. En het heeft natuurlijk de optie voor echte multiplayer, dat gaat heel lastig worden met een 'traditionele' 3D Mario waarbij de camera altijd achter je aan zweeft. Of je moet splitscreen gaan dan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:44
BlackMage schreef op maandag 13 februari 2017 @ 13:26:
2D Mario games hebben ook altijd mijn voorkeur gehad hoor.

Maar World is voor mij het piekmoment geweest. Daarna is het berg afwaarts gegaan en ik vond New voor de Wii maar meh, New2 voor 3DS gewoon slecht en NewU met gemak het beste uit het rijtje maar komt niet eens in de buurt van World. Maar moet wel de multiplayer van New en NewU een pluspuntje geven.

Maar misschien komt dat van dat ik moe ben van de droge mechanics en eentonige stijl binnen een level. Rayman Legends is voor mij een voorbeeld hoe een 2D platformer anno 2017 hoort te zijn, misschien vloeken in de kerk hierzo :+
Misschien ook te maken met het wanneer. World was op dat moment een van de grootste happenings in gaming. De new smb's waren met alle respect 'oude wijn in nieuwe zakken'.

Wil overigens nog steeds de rayman games (origens/legends) een kans geven.heb ze gekocht voor mijn kids maar ze lijken mij ook erg leuk

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook niet anders verwacht. eShop-aankopen kun je sowieso al via de website doen, ook voor Wii U en 3DS. Ik neem aan dat er ook net als op de Wii U en 3DS een eShop-app is waar je je NNID gebruikt. Het huidige systeem werkt wat mij (en blijkbaar Nintendo) ook perfect. Demo's en full games zijn makkelijk en snel te downloaden, wallet bijvullen of gepast betalen is ook in een klein aantal taps/clicks gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:42
Leaked in-development UI, niet helemaal duidelijk of dit fan-made is, maar daar lijkt het niet op:

http://imgur.com/a/fASoI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gusev schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:18:
Leaked in-development UI, niet helemaal duidelijk of dit fan-made is, maar daar lijkt het niet op:

Het zijn wel redelijk oude screenshots aan de #NXshare-hashtag te zien. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
NMe schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:21:
[...]

Het zijn wel redelijk oude screenshots aan de #NXshare-hashtag te zien. :P
Yup :P En het internet barst los want het lijkt erop dat er in gelekte Nintendo DEV documenten Maxwell wordt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanithro
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-08 21:23
Documenten zijn een half jaar oud las ik net. Lijkt me dat ze de hardware niet hebben aangepast zo kort voor de release.

Yavu Steam Profile Lanithro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Sommige 'hopen' daarop, maar ik geloof er niks van. Je gaat inderdaad niet de hardware veranderen in een half jaar tijd. Verder ontiegelijk veel (nieuwe) details, leuk leesvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Zo zag ik net op Bol.com een aantal nieuwe accessoires en games die te bestellen zijn. Echter staat bij de 'nieuwe' games allemaal aangegeven te bestellen en 31-12-2017 te leveren. Vind ik wel jammerlijk omdat ik vooral op Steep zit te wachten. Hebben jullie nog meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turanmegil
Verwacht dat dat bij de nieuwe games is omdat deze al wel aangekondigd zijn maar nog geen release datum hebben. Dat zal wel aangepast worden als de releasedatum bekend is. Zou niet zo durven te zeggen wanneer Steep komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Dagg schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:58:
Zo zag ik net op Bol.com een aantal nieuwe accessoires en games die te bestellen zijn. Echter staat bij de 'nieuwe' games allemaal aangegeven te bestellen en 31-12-2017 te leveren. Vind ik wel jammerlijk omdat ik vooral op Steep zit te wachten. Hebben jullie nog meer info?
31-12-2017 is duidelijk een placeholder datum (het is een zondag :P). Ze weten het niet, maar verwachten ergens in 2017.

Ik zou gokken ergens in de zomer (komkommertijd) vanwege weinig concurrentie voor besteding van het zakgeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op maandag 13 februari 2017 @ 15:18:

Eerder een design mockup dan een daadwerkelijke implementatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:07:
[...]

Eerder een design mockup dan een daadwerkelijke implementatie.
Klopt, maar wel eentje die ook in SDK documentatie van Nintendo staat. Natuurlijk altijd onder voorbehoud, misschien is het door iemand gemaakt met heel, heel veel vrije tijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik denk niet dat vroege designs/ideeën van een UI die in Japan wordt gemaakt Engelse tekst bevat :+ Dit is vast geïnterpreteerd van tekst of gewoon wishful thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusev schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:08:
[...]

Klopt, maar wel eentje die ook in SDK documentatie van Nintendo staat. Natuurlijk altijd onder voorbehoud, misschien is het door iemand gemaakt met heel, heel veel vrije tijd :9
Idd. Ik maak zelf ook mockups voor klanten (dus in dit geval de developers), ik denk dat je best wel wat aan functionaliteit af kan zien aan wat er staat. Maar qua design verwacht ik het niet. Helemaal als je weet dat Nintendo de UI meestal meerdere iteraties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
Als er een geupdate versie van Mario Maker komt zou ik hem zeker kopen, als het een remake is zonder extra toevoeging aan de game (voordat we dadelijk mensen aan gaan geven het kan on-the-go) dan zou er weinig interesse voor zijn dan behalve de hardcore nintendo fans en de mensen die geen wiiu of 3ds versie hadden.

Zit ik te wachten op een 3D Mario Maker (zoals 64 en sunshine) ben ik erg in twijffel. Niet omdat ik ik de 3D games slecht vind maar omdat dit zoveel mogelijkheden gaat geven waardoor je echt onoverzichtelijke levels kan maken waar sommigen spelers nu al last van hebben met de originele Mario Maker.

Voor Super Mario World ga ik mee eens dat het gewoon de juiste timing was + de uitgebreide alternatieve routes die je kon nemen waardoor de replay het gewoon waard was. Exploratie is gewoon leuk en dat geldt ook voor Metroid, ik hoop echt dat we iets van Metroid gaan zien op de Switch.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
Weet iemand of er een oplaadkabel wordt meegeleverd met de Pro Controller? Of gaan ze ervan uit dat iedereen een USB-C kabel thuis heeft liggen. Ikzelf heb die bijvoorbeeld (nog) niet.
Bij mijn Xbox controllers werden de micro USB kabels gewoon meegeleverd. Ik hoop dat dit hierbij ook het geval is. (Daarbij ook nog eens handig om de Switch buitenshuis mee op te laden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turanmegil
In winkels in (ik dacht) de VS liggen er al lege verpakkingen. Daar staat op dat de pro controller inclusief USB kabel is. Ik zal kijken of ik de link nog kan vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phuuz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 21:41
Steven030 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:37:
Weet iemand of er een oplaadkabel wordt meegeleverd met de Pro Controller? Of gaan ze ervan uit dat iedereen een USB-C kabel thuis heeft liggen. Ikzelf heb die bijvoorbeeld (nog) niet.
Bij mijn Xbox controllers werden de micro USB kabels gewoon meegeleverd. Ik hoop dat dit hierbij ook het geval is. (Daarbij ook nog eens handig om de Switch buitenshuis mee op te laden)
Je krijgt er een USB-C kabel bij. Staat bij specificaties:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V5VrXDz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is fijn. Kan die op het nachtkastje ook opladen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMage
Sowieso is het denk ik wel fijn om een paar euro te investeren in een klein adaptertje zoals deze.

Afbeeldingslocatie: http://www.darxide.nl/29x58s231rp4r95tpzgb5rb1.png

Gewoon meenemen in je case. Dan hoef je niet apart een USB-C kabel bij je te hebben als je onderweg wil opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kadardar schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:26:
Als er een geupdate versie van Mario Maker komt zou ik hem zeker kopen, als het een remake is zonder extra toevoeging aan de game (voordat we dadelijk mensen aan gaan geven het kan on-the-go) dan zou er weinig interesse voor zijn dan behalve de hardcore nintendo fans en de mensen die geen wiiu of 3ds versie hadden.

Zit ik te wachten op een 3D Mario Maker (zoals 64 en sunshine) ben ik erg in twijffel. Niet omdat ik ik de 3D games slecht vind maar omdat dit zoveel mogelijkheden gaat geven waardoor je echt onoverzichtelijke levels kan maken waar sommigen spelers nu al last van hebben met de originele Mario Maker.
Een 3D Mario Maker gaat niet werken, 3D levels zijn gewoon niet geschikt om in een Mario Maker stijl te bouwen. Dan leg je de lat gewoon direct veels te hoog. Maar bv een Super Mario Maker 2, met wat meer thema's en bv slopes, zal ik geen nee tegen zeggen. (Super Mario Maker is verreweg mijn favoriete Wii U game)

Phuuz schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:46:
[...]

Je krijgt er een USB-C kabel bij. Staat bij specificaties:

[afbeelding]
Ik vraag me af of dat een USB-C < - > USB-A kabel is, of een USB-C < - > USB-C kabel.

edit: linkjes voor verduidelijking toegevoegd,.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 18:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:02:
Ik vraag me af of dat een USB-C < - > USB-A kabel is, of een USB-C < - > USB-C kabel.
Het is de bedoeling dat je hem kan opladen in je switch dock (lijkt me) Dus dat zal 99,9% een A->C zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

Yes, mail gekregen! Ik mag de Switch gaan testen op een event in Brussel volgende week zaterdag! :*) O-)

K.W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

KoensSocialL schreef op maandag 13 februari 2017 @ 18:50:
Yes, mail gekregen! Ik mag de Switch gaan testen op een event in Brussel volgende week zaterdag! :*) O-)
Heel veel plezier. Laat je even weten hoe het was en wat voor games je gespeeld hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:05:
[...]

Heel veel plezier. Laat je even weten hoe het was en wat voor games je gespeeld hebt?
Verslag ervan komt achteraf hier! ;)

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Over die (USB) stekkertjes....
Wat moet ik voor kabeltje bij m'n hebben als je de Switch ergens anders dan in de Dock (dus onderweg) op wil laden? Zit dat erbij?
Ik zag bij Bol wel een autolader voor de
Switch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AlexR schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:26:
Over die (USB) stekkertjes....
Wat moet ik voor kabeltje bij m'n hebben als je de Switch ergens anders dan in de Dock (dus onderweg) op wil laden? Zit dat erbij?
Ik zag bij Bol wel een autolader voor de
Switch...
Er zit een adapter bij de Switch, die kan je zowel op de Dock als direct op de Switch aanlsuiten. Verder kan je idd een losse autoadapter of USB-C kabel kopen. Ook de adapters zelf worden los verkocht. Zoals bv bij Nedgame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Gewoon een USB lader van je telefoon gebruiken toch? Je hebt enkel de juiste kabel nog nodig dan.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:30:
Gewoon een USB lader van je telefoon gebruiken toch? Je hebt enkel de juiste kabel nog nodig dan.
Jup, al moet die wel voldoende stroom leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:50
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:31:
[...]

En USB-C zijn.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij zij en de juiste kabel. De adapter moet gewoon een USB poort hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:38
Dat die usb-c-kabel bij de pro controller zit, maakt de prijs ook weer wat beter, losse (goede) kabel kost je anders ook weer 10/15...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

boefje79 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:33:
Dat die usb-c-kabel bij de pro controller zit, maakt de prijs ook weer wat beter, losse (goede) kabel kost je anders ook weer 10/15...
Of anders een charging grip, die komt ook met USB-C kabel en kost maar 30 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:31:
[...]

5v 2A zal toch voldoende zijn niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Maar wat gaat er dan in de Dock / switch? USB-C?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AlexR schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:40:
Maar wat gaat er dan in de Dock / switch? USB-C?
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Ah oké ik snap het.
*op zoek gaat naar goedkope extra lader*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Oh maar dan heb ik nog een "domme" vraag.... Kan je de Switch ook zonder Dock op een TV aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Als ik het goed heb kan de officiële adapter 5 tot 15 V spanning geven met daarbij een maximale output van 2.6A. Dus daar zou je op moeten letten. Vrij zware USB lader dus.

Bijvoorbeeld een Samsung Fast Charger zou dat moeten kunnen volgens mij. Daar heb ik er sowieso een van liggen die ik niet gebruik.

[ Voor 28% gewijzigd door Phusebox op 13-02-2017 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
AlexR schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:44:
Oh maar dan heb ik nog een "domme" vraag.... Kan je de Switch ook zonder Dock op een TV aansluiten?
Nee want je hebt dan iets anders nodig dat USB C omzet in HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Phusebox schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:46:
[...]

Nee want je hebt dan iets anders nodig dat USB C omzet in HDMI.
Dat kan bij mijn weten wel zie http://www.belkin.com/us/p/p-F2CU038/
Je kunt hem alleen niet tegelijk opladen met deze.

[ Voor 9% gewijzigd door Dagg op 13-02-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Dagg schreef op maandag 13 februari 2017 @ 20:55:
[...]

Dat kan bij mijn weten wel zie http://www.belkin.com/us/p/p-F2CU038/
Je kunt hem alleen niet tegelijk opladen met deze.
Dat zeg ik toch? Kun je net zo goed een Dock gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
Phusebox schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:06:
[...]
Ja maar die is €90,-. En exlc voor de switch.
Een USB hubje met HDMI kan je ook voor andere doeleinden gebruiken. Plus is handzamer mee te nemen.

Edit: DX.com adapter voor nog geen €17,- http://www.volumerate.com...sb-c-adapter-white-433270

[ Voor 17% gewijzigd door AlexR op 13-02-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:18
Phusebox schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:06:
[...]

Om mee te nemen is een losse kabel/adapter wel handig, bv op vakantie, of mee naar vrienden.
Dan kan je je dock netjes laten staan.

Maar voor dit soort prijzen zou ik ze ook in de winkel laten liggen, voor 20 euro is het leuk, maar niet voor 60. Dan kan je beter je dock loskoppelen en meenemen. Kabels weggewerkt laten zitten en extra setje kabels meenemen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik ben ook benieuwd of een standaard breakout dongle voor USB-C werkt. In theorie zou het moeten kunnen werken... maar ik betwijfel het. Nintendo is gonna Nintendo.

Maar aan 1 ding twijfel ik niet: De R&D van onze Chineze kameraden. Op een gegeven moment krijgen we iets voor max 20 euro dat het zelfde doet als de dock.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-08 00:40
BlackMage schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:19:
Ik ben ook benieuwd of een standaard breakout dongle voor USB-C werkt. In theorie zou het moeten kunnen werken... maar ik betwijfel het. Nintendo is gonna Nintendo.

Maar aan 1 ding twijfel ik niet: De R&D van onze Chineze kameraden. Op een gegeven moment krijgen we iets voor max 20 euro dat het zelfde doet als de dock.
Wat waarschijnlijk voor geen meter werkt,,, heb een hoop knock off chineze spullen en sommigen werken echt goed, anderen zijn echt super crap en dan zijn er nog dingen die leuk werken voor 10 minuten en dan langzaam de geest beginnen te geven

Directe spullen die letterlijk aan mijn apparaten verbinden koop ik toch echt liever origineel voor een paar eurotjes meer

[ Voor 8% gewijzigd door Kadardar op 13-02-2017 21:33 ]

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat niet werken, ik heb gelezen dat de Switch een speciale 'handshake' met de dock doet om zo de gpu hoger te clocken en het HDMI signaal uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Kadardar schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:31:
[...]

Wat waarschijnlijk voor geen meter werkt,,, heb een hoop knock off chineze spullen en sommigen werken echt goed, anderen zijn echt super crap en dan zijn er nog dingen die leuk werken voor 10 minuten en dan langzaam de geest beginnen te geven

Directe spullen die letterlijk aan mijn apparaten verbinden koop ik toch echt liever origineel voor een paar eurotjes meer
Met mijn Wii (en indirect dus Wii U) heel veel cheapo chinese spullen gebruikt. Draadloze sensorbar van 5 euro die het 10 jaar later nog steeds prima doet en 2x Wiimote en nunchuck setje van 12 euro per stuk (voor player 3 en 4 :P), die het nog steeds prima doen als je maar niet de motion controls nodig hebt 8)7

En ik probeer nu niet weer in mijn "praise USB-C" verhaal te vallen....
Maar met USB-C is kwaliteit van dongles veel minder belangrijk, omdat er geen vertaling in het signaal/protocol nodig is. Het enige wat het moet doen is de elektrische pulsjes verdelen over wat andere pinnetjes. Vrij weinig wat daar niet goed aan kan gaan.

(Het is een ander verhaal als je de USB PowerDelivery standaard meeneemt, dan moet je dus zeker geen cheapo chineze zooi vertrouwen tenzij je een goede imboedelverzekering hebt. Maar dat is vermoedelijk bij de Switch niet aan de orde)

Als de Switch echt gewoon normale DisplayPort signalen over de USB-C stuurt dan werken alle dongles gewoon. Dan kan je in principe alles van een Apple hdmi adapter tot een overpriced Dell business docking station voor notebooks tot cheapo Chineze meuk gebruiken. Maar ik denk dat Nintendo iets heeft toegevoegd aan de dock dat aan de Switch vertelt dat het een officieel Nintendo product is.

Om te voorkomen dat klanten met onofficiële accessoires niet de optimale Nintendo(tm) ervaring krijgen of potentieel schade aanbrengen aan hun Switch natuurlijk. Geen andere reden natuurlijk O-)
Pagina: 1 ... 76 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Discussies over prijzen en bestellingen horen niet hier thuis, maar in dit topic: Nintendo Switch prijzen, voorraad en bestel topic