Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.435 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Oh dat doet me denken. Amerikanen moeten wmb ook €14 inleveren om een formuliertje op een website in te vullen voor ze mogen komen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

don_jorg schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:35:
[...]

Met het detail dat de Argentijnen en Brazilianen het prima aanpakken: zij moeten voor de VS namelijk óók 100 dollar betalen (of hoeveel het ook is) en voor Europa niet. Ik weet het alleen van die twee landen, maar ik ben het er helemaal mee eens: als jullie moeilijk doen bij onze burgers, doen wij precies net zo moeilijk met jullie burgers.
Das precies mijn punt ;)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:52

Garyu

WW

franssie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:56:
ik vlieg aleen privé op de US en doe dat zo weinig mogelijk omdat ik elke keer op Atlanta mij weer voorneem nooit meer naar de US te vliegen, wat een sneue bedoeling van schijnveiligheid is dat. Amerikanen zouden ook in de EU verplicht moeten worden om één tot drie uur ergens te wachten, misschien een loods zonder aircon of verwarming, zonder toiletten of water. Niet dat Europa daar veiliger van wordt maar gewoon omdat het kan.
Hah, laatste keer op Atlanta was het bij de security ook raak.. "Freeze, everybody freeze!" en een bende agenten met getrokken pistolen komt aanrenen en kamt de hele security area door. Sta je net rustig je schoenen aan te trekken, kijk je opeens in de loop van een pistool Nee dankje. Bleek overigens een oefening te zijn geweest.. :N

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vanmiddag ga ik voor het eerst eens een kijkje nemen in een Air Force One :) Om precies te zijn, de VC-137C SAM 27000 :) Toch bijzonder om eens een keer doorheen te kunnen lopen.

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-07 22:35
Garyu schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:52:
[...]

Hah, laatste keer op Atlanta was het bij de security ook raak.. "Freeze, everybody freeze!" en een bende agenten met getrokken pistolen komt aanrenen en kamt de hele security area door. Sta je net rustig je schoenen aan te trekken, kijk je opeens in de loop van een pistool Nee dankje. Bleek overigens een oefening te zijn geweest.. :N
Je hoeft nog eens niet naar de oorlog te zijn geweest voor een fatsoenlijke Posttraumatic stress disorder....

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Shaggy
  • Laatst online: 18:36

Shaggy

Misantroop pur sang

PWM schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:18:
Vanmiddag ga ik voor het eerst eens een kijkje nemen in een Air Force One :) Om precies te zijn, de VC-137C SAM 27000 :) Toch bijzonder om eens een keer doorheen te kunnen lopen.
Technisch gezien is het natuurlijk gewoon een Boeing van de US. Air Force One is het vliegtuig waar de President in zit. Of dit nu een Boeing is of een Piper Cubje maakt niet uit ;)

Maar zeker leuk. Zou best wel eens willen weten wat voor snufjes er in de laatste generatie zitten qua actieve en passieve zaken :)

Making an ass of myself since the 70's

• PWM
  • Niet online
shaggy8675 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:34:
[...]

Technisch gezien is het natuurlijk gewoon een Boeing van de US. Air Force One is het vliegtuig waar de President in zit. Of dit nu een Boeing is of een Piper Cubje maakt niet uit ;)
Weet ik :p Maar zo snapt iedereen het ;)

En meteen de eerste keer in een 707 voor mij. Dat betekent dat ik nu alle Boeings 7x7 heb gehad :) Alleen deze zal niet meer opstijgen denk ik vandaag.

• Hmmbob
  • Laatst online: 15:51
PWM schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:18:
Hoe krijg je dat voor elkaar?

Sometimes you need to plan for coincidence

• PWM
  • Niet online
Ronald Reagan heeft mij uitgenodigd ;)

https://www.reaganfoundat...xhibitions/air-force-one/

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Op het terrein van het USAF museum in Dayton (OH) staat (stond?) ook een voormalige Airforce One. Inderdaad leuk om doorheen te lopen.

In de radiokamer was de helft van de apparatuur weggehaald en alle ruimtes waren afgeschermd met glazen wanden (dus lastig foto's nemen). Je kon elkaar niet eens passeren zo smal was de doorgang.

Weinig 'geheime' snufjes te zien dus ...

Edit: Staat er nog. Is de SAM 26000.
shaggy8675 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:34:
[...]

Maar zeker leuk. Zou best wel eens willen weten wat voor snufjes er in de laatste generatie zitten qua actieve en passieve zaken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Zerobase op 21-09-2016 19:56 ]

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:46:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar?
Staat er een in een museum in het Ronald Reagan Presidential Library, kun je gewoon naar toe :P

• Hmmbob
Gloeiende gloeiende, woon hier nu twee jaar en nog nooit bedacht om daar heen te gaan. Thanks :+

• CyBeR
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/9/2/4/0305429.jpg?v=v40

Blijkt dit dus bestaan te hebben…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:37:
[...]

Gloeiende gloeiende, woon hier nu twee jaar en nog nooit bedacht om daar heen te gaan. Thanks :+
Zeer de moeite waard. Erg mooi museum als je van politiek houdt. Zo niet, dan is de Air Force One, Marine One en Oval Office al genoeg om een bezoek te rechtvaardigen.

Beide zijn gewoon open

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cXesRoV0HIv8YYZBf8iKQF5B/thumb.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 22-09-2016 03:38 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Klopt, heel oud nieuws ook wildhagen in "Het Luchtvaart Topic - Deel 2" ;)

KLM heeft idd met Ilyushin IL-62's van Aeroflot gevlogen naar Tokyo, met een tussenstop in Moskou Sheremetyevo Aiirport. KL851 en KL852.

Die vloog van april 1971 tot en met oktober 1972.

De flight crew was van Aeroflot, de cabin crew van KLM.

Zie voor meer info: http://klmhistorie.forum2...ratie-naar-tokio-t69.html

Virussen? Scan ze hier!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Over Airforce One gesproken, die was hier pas geleden in Hangzhou voor de G20.
Mocht jammer genoeg geen foto's maken maar was wel tof om te zien.

Afbeeldingslocatie: http://ww2.hdnux.com/photos/51/35/75/10870629/5/920x920.jpg

Toch grappig hoe dat akkefietje compleet uit properties werd geblazen (en eenzijdig bericht).

Er stond een mobiele stairs klaar met red carpet. Alleen de Amerikanen wilden een chauffeur die vloeiend Engels sprak op het laatste moment, en die was er niet. Dus dan maar de kleine stairs. En daar kan geen red carpet neergelegd worden omdat de Chinezen het vliegtuig niet mochten betreden. ;)

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:58

TNW

franssie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 23:56:
ik vlieg aleen privé op de US en doe dat zo weinig mogelijk omdat ik elke keer op Atlanta mij weer voorneem nooit meer naar de US te vliegen, wat een sneue bedoeling van schijnveiligheid is dat. Amerikanen zouden ook in de EU verplicht moeten worden om één tot drie uur ergens te wachten, misschien een loods zonder aircon of verwarming, zonder toiletten of water. Niet dat Europa daar veiliger van wordt maar gewoon omdat het kan.
Zeg dat wel ja. Maart dit jaar nog 1,5 uur op PHL in een rij voor de CBP/TSA of weetikveel gestaan waarna ik allerlei bijdehante vragen van de een of andere 20 jarige snotneus kreeg over of ik wel een baan had en waar ik het geld vandaan haalde om in de VS rond te hangen.
Gelukkig voor hem heeft blaten tegen geuniformeerd personeel op een luchthaven meestal verstrekkende gevolgen en had ik daar na 7 uur in een 757 en economy class geen zin in.

Ik vind jouw idee prima. De behandeling van bezoekers van de VS is ruk, zelfs al kom je uit een land wat voor hen buigt tot aan het herbergen van hun kernwapens aan toe, nog steeds ben je een potentiele crimineel/terrorist voor hen. :(

Weblog | Straling!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-07 13:28
TNW schreef op donderdag 22 september 2016 @ 05:25:
[...]

Zeg dat wel ja. Maart dit jaar nog 1,5 uur op PHL in een rij voor de CBP/TSA of weetikveel gestaan waarna ik allerlei bijdehante vragen van de een of andere 20 jarige snotneus kreeg over of ik wel een baan had en waar ik het geld vandaan haalde om in de VS rond te hangen.
Gelukkig voor hem heeft blaten tegen geuniformeerd personeel op een luchthaven meestal verstrekkende gevolgen en had ik daar na 7 uur in een 757 en economy class geen zin in.

Ik vind jouw idee prima. De behandeling van bezoekers van de VS is ruk, zelfs al kom je uit een land wat voor hen buigt tot aan het herbergen van hun kernwapens aan toe, nog steeds ben je een potentiele crimineel/terrorist voor hen. :(
Deze keer zag ik wel verbetering in het proces. Bij het aanvragen van de ESTA werd er meteen aangegeven dat deze was toegekend, ipv dat een week later zelf te moeten opzoeken. Op zich was de rij weer erg lang, ditmaal in Seattle, maar ik ben met mijn vriendin naar de self service apparaten gegaan en dat was te doen (30 minuten). Ik reis op een nieuw paspoort dus krijg een kruis op mijn aanvraag, maar doe alsof ik dom ben en ga met haar samen naar de immigration officer. Deze kijkt er is goed naar, loopt met ons mee naar een aparte balie waar hij mijn "first entry" in orde maakt en 5 minuten later staan we na de douane. Wel een ongelofelijk verouderde hal overigens, met onduidelijke info en chaotische rijen en lekker dik tapijt met een laag plafond, kreeg het er benauwd :X

What's in the case?

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:25

Bestla

M/M -> V/F

Ron!n schreef op donderdag 22 september 2016 @ 06:36:
[...]

Deze keer zag ik wel verbetering in het proces. Bij het aanvragen van de ESTA werd er meteen aangegeven dat deze was toegekend, ipv dat een week later zelf te moeten opzoeken. Op zich was de rij weer erg lang, ditmaal in Seattle, maar ik ben met mijn vriendin naar de self service apparaten gegaan en dat was te doen (30 minuten). Ik reis op een nieuw paspoort dus krijg een kruis op mijn aanvraag, maar doe alsof ik dom ben en ga met haar samen naar de immigration officer. Deze kijkt er is goed naar, loopt met ons mee naar een aparte balie waar hij mijn "first entry" in orde maakt en 5 minuten later staan we na de douane. Wel een ongelofelijk verouderde hal overigens, met onduidelijke info en chaotische rijen en lekker dik tapijt met een laag plafond, kreeg het er benauwd :X
Afgelopen voorjaar kwamen wij om 22.30 uur aan op Seattle en wij vonden een lege hal en konden kiezen bij welke officer we gingen staan. d:)b
Gelukkig maar, want na die poespas werden we opgevangen bij de bagagebanden, want personeel van de luchthaven nam onze bagage over en zei ons te gaan rennen naar gate 12 voor de vlucht naar Anchorage.

Prima geregeld eigenlijk. :)

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-07 09:34

Falastine

Think about my signature...

Leuk de VS ben afgelopen Mei in Miami geweest ik werd er in Brussel al uitgehaald en een uur ondervraagd door 2 belgische agenten deze gaven mij aan dat in de VS het zelfde zou gaan gebeuren.

In de VS inderdaad 2 uur opnieuw ondervraagd in 3 verschillende hokjes door 6 personen in totaal bagage serieus 4x helemaal leeggemaakt. Alle apparatuur moest ook aan had een horloge smartwatch welke leeg was en kon de lader niet vinden dus voordat ik verder mocht eerst aanzetten. Maar toch de ervaring was geweldig.

Straks over een maand ga ik weer naar de VS dit keer Los Angeles /Las Vegas/SF en ik weet nu al dat het hele riedeltje van vooraf aan zal beginnen dat komt met een Arabische achternaam en Arabische kop helaas is dit onvermijdelijk.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

TNW schreef op donderdag 22 september 2016 @ 05:25:
[...]

Lijkt mij in de lijn van de standaardvragen te liggen. Die kreeg ik ook in Canada. Die 'snotneus' moet ook zijn job doen en gewoon het draaiboek volgen. Maak je daar niet zo druk in en het is voor jullie beiden aangenamer ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Borromini op 22-09-2016 19:18 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:44
Iemand van hier onlangs nog in de VS geweest na een recentelijk trip naar Iran? Ik moet een visum aan gaan vragen omdat een esta niet meer mag nadat je in Iran bent geweest.

Ben erg benieuwd of je dan ook verscherpte controle krijgt, helemaal omdat ik met mijn gezin ga reizen.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 08:58

TNW

Borromini schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:17:
[...]

Lijkt mij in de lijn van de standaardvragen te liggen. Die kreeg ik ook in Canada. Die 'snotneus' moet ook zijn job doen en gewoon het draaiboek volgen. Maak je daar niet zo druk in en het is voor jullie beiden aangenamer ;)
Ik heb me er ook niet druk over gemaakt op dat moment, echt de energie niet voor. Maar uiteindelijk vind ik het nutteloos en ergerlijk, want het is in mijn ogen gewoon security theater. Een persoon met kwaad in de zin weet dat hij/zij hier doorheen moet en zal zich er op voorbereiden.
De CBP doet trouwens ook graag moeilijk tegen VS burgers die hun eigen land weer in willen.

Weblog | Straling!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daar heb je volledig gelijk in. Het is ook een probleem van perceptie: na de aanslagen in Brussel waren er mensen die kritiek leverden op het feit dat de controles werden opgevoerd. Dat leverde (natuurlijk) extra vertragingen en andere flessenhalzen op. Terwijl iedereen weet dat je geen tweede aanslag pleegt dagen later op een plek waar er net één geweest is en die krioelt van de beveiliging.

Het is net zoals met airlines en crashes: de veiligste maatschappij om mee te vliegen is de maatschappij die net een crash gehad heeft.

Over de TSA hoor ik niks positiefs, maar sommige Amerikanen slapen er ongetwijfeld wel beter van.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:00
don_jorg schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:35:
[...]

Met het detail dat de Argentijnen en Brazilianen het prima aanpakken: zij moeten voor de VS namelijk óók 100 dollar betalen (of hoeveel het ook is) en voor Europa niet. Ik weet het alleen van die twee landen, maar ik ben het er helemaal mee eens: als jullie moeilijk doen bij onze burgers, doen wij precies net zo moeilijk met jullie burgers.
Azerbaijan doet het zelfde. Een Schengen visum kost voor hun net zo veel als dat het voor ons kost om Azerbaijan te bezoeken. Oost-Timor deed het zelfde, en omdat Schengen onlangs de visumplicht voor Oost-Timorezen heeft geschrapt kunnen wij daar nu ook visumvrij naar binnen.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-07 21:57

Spotter

Lichtnicht

bacardicoconut schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:44:
Iemand van hier onlangs nog in de VS geweest na een recentelijk trip naar Iran? Ik moet een visum aan gaan vragen omdat een esta niet meer mag nadat je in Iran bent geweest.

Ben erg benieuwd of je dan ook verscherpte controle krijgt, helemaal omdat ik met mijn gezin ga reizen.
Herrinner me er eind volgende week nog even aan, dan ga ik het je vertellen ;).

Aanvragen van een visum was een eitje (naja, de aanvraag invullen niet, maar bezoek aan het consulaat wel). Was er al jaren geleden geweest voor een crewvisum en dat duurde 2 uur. Nu een afspraak gemaakt zodra ze open gingen en ik stond met 15 minuten weer buiten. Zelfs de bewaking was verbaasd dat het zo snel ging!

De echte verrassing kwam een paar dagen later, ze hadden ook m'n crewvisum verlengd, ondanks dat ik daar niet om gevraagd had!

• CyBeR
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:37:
Het is net zoals met airlines en crashes: de veiligste maatschappij om mee te vliegen is de maatschappij die net een crash gehad heeft.
*kuch*malaysia*kuch.

• PWM
  • Niet online
Vlieg vandaag First Class met Delta vanaf LAX. Ik ben Gold FB en nog kom ik de lounge niet in :? Alleen als je internationaal vliegt, accepteren je FB Gold.

• CyBeR
  • Niet online
Dat is standaard SkyTeam policy, je moet op een internationale itinerary zitten:
Lounge Access Policy

First and Business Class

All First and Business Class passengers traveling on, or connecting to/from, a same-day international flight operated by a SkyTeam member airline have access to a lounge. Lounge access will be provided only at your departure and transfer airports, and not on arrival. For connecting customers, both the domestic and international flights must be operated by a SkyTeam member airline and all segments need to be booked in First or Business Class. Simply present your First or Business Class boarding passes for the lounge agent to validate for admission.

SkyTeam Elite Plus

Regardless of their travel class, SkyTeam Elite Plus members traveling on, or connecting to/from, a same-day international flight operated by a SkyTeam member airline have access to a lounge. Lounge access will be provided only at your departure airport and transfer airports, and not on arrival. For connecting customers, both the domestic and international flights must be operated by a SkyTeam member airline. Simply present your boarding passes and a valid Elite Plus membership card for the lounge agent to validate for admission.
Geldt voor KLM ook. Hier in Nederland hebben we daar alleen niet zo'n last van; alle KLM-vluchten zijn per definitie internationaal.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48
Falastine schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:08:
Leuk de VS ben afgelopen Mei in Miami geweest ik werd er in Brussel al uitgehaald en een uur ondervraagd door 2 belgische agenten deze gaven mij aan dat in de VS het zelfde zou gaan gebeuren.

In de VS inderdaad 2 uur opnieuw ondervraagd in 3 verschillende hokjes door 6 personen in totaal bagage serieus 4x helemaal leeggemaakt. Alle apparatuur moest ook aan had een horloge smartwatch welke leeg was en kon de lader niet vinden dus voordat ik verder mocht eerst aanzetten. Maar toch de ervaring was geweldig.

Straks over een maand ga ik weer naar de VS dit keer Los Angeles /Las Vegas/SF en ik weet nu al dat het hele riedeltje van vooraf aan zal beginnen dat komt met een Arabische achternaam en Arabische kop helaas is dit onvermijdelijk.
Kun je eigenlijk te weten komen waarom je geflagged bent door Homeland Security? (tenminste, ik neem aan dat dat het geval is)

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 12:48
Spotter schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:52:
[...]

Herrinner me er eind volgende week nog even aan, dan ga ik het je vertellen ;).

Aanvragen van een visum was een eitje (naja, de aanvraag invullen niet, maar bezoek aan het consulaat wel). Was er al jaren geleden geweest voor een crewvisum en dat duurde 2 uur. Nu een afspraak gemaakt zodra ze open gingen en ik stond met 15 minuten weer buiten. Zelfs de bewaking was verbaasd dat het zo snel ging!

De echte verrassing kwam een paar dagen later, ze hadden ook m'n crewvisum verlengd, ondanks dat ik daar niet om gevraagd had!
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ben een jaar geleden in Iran geweest en voel er weinig voor om de komende 5 jaar naar de VS te gaan als me dat zoveel gedoe (en kosten) oplevert.

• PWM
  • Niet online
jelle. schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:33:
[...]

Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ben een jaar geleden in Iran geweest en voel er weinig voor om de komende 5 jaar naar de VS te gaan als me dat zoveel gedoe (en kosten) oplevert.
Als je in Iran bent geweest moet je een Visum aanvragen. Duurt wel even, maar je krijgt hem wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
De andere kant van vliegtuigfotografie: http://imgur.com/a/1j3Oi

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
bacardicoconut schreef op donderdag 22 september 2016 @ 19:44:

Veel mensen hier die dus blijkbaar in Iran zijn geweest of nog gaan, cool :) Mooi land en aardige mensen.

Ik ben zelf in 2014 geweest en ben dit jaar weer in de VS geweest (ook nog na de trip naar Iran in 2014, echter waren de nieuwe regels toen nog niet van kracht). Toen ik op de ambassade kwam waren er nog twee anderen die hetzelfde probleem hadden. Op zich ging alles heel snel, zeker toen ik aangaf dat ik nog een actieve ESTA had en toch wel een aantal eerdere keren zonder problemen in de VS was geweest. Het invullen van alle formulieren online (hetzelfde als bij de ESTA, maar dan nog even 10x zoveel; en noem ook maar eens even alle landen/trips op waar je de afgelopen 10 jaar bent geweest) kost wel veel tijd en moeite, de totale kosten kwamen uiteindelijk uit op rond 150 + het maken van nieuwe pasfoto's.

Wel jammer is dat je een VS visa niet meer kan meenemen naar een nieuw paspoort, dus ik mag waarschijnlijk volgend jaar weer een nieuw visum halen (dan hopelijk wel voor 10 jaar als ik hetzelfde paspoort hou). Werk betaald, maar handig is het allemaal niet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
*DIT* is de andere kant van vliegtuigfotografie :P :

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/9/1/772957.jpg

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:56
Mooi hoe iedereen z'n camera onder precies dezelfde hoek vast heeft :P

[ Voor 5% gewijzigd door cordonbleu op 22-09-2016 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Die ene links bovenaan heeft nog niet door waar we naar kijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 00:10:
Die ene links bovenaan heeft nog niet door waar we naar kijken :P
Of die ziet wat leukers maar dat viel mij ook al op, vast een vogelaar die verdwaald is ;)
iets naar rechts onder zit er ook eentje met een andere hoek maar die is met de camera bezig denk ik ipv de lens.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:56:
Vlieg vandaag First Class met Delta vanaf LAX. Ik ben Gold FB en nog kom ik de lounge niet in :? Alleen als je internationaal vliegt, accepteren je FB Gold.
Was er net ook! Ik gebruik Priority pass via Amex om binnen te komen. Helaas nog steeds geen centurion lounge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
De Europese Unie moet meer werk maken van het stoppen en terughalen van illegale steun aan vliegtuigbouwer Airbus. Dat stelt wereldhandelsorganisatie WTO. Zo zou Airbus alleen al vijf miljard dollar aan hulp hebben gekregen voor de bouw van de A350.

Concurrent Boeing steunt het oordeel van de WTO en gaat zelfs zover door te stellen dat Airbus nooit zou hebben bestaan zonder illegale steun van Europese landen. Beide rivalen liggen regelmatig met elkaar in de clinch over vermoede steun. Zo kan Boeing doorgaans steunen op de Amerikaanse regering als het gaat om (militaire) orders. Ook fabrikanten als Embraer en Bombardier bestoken elkaar geregeld met beschuldigingen.

Wat het effect is van de uitspraak van de WTO is nog niet duidelijk. Amerika denkt na over eventuele importheffingen om de beweerde oneerlijke concurrentie te compenseren.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...legale-subsidie-voor-a350

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
El Jefe schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:24:
[...]
Wel jammer is dat je een VS visa niet meer kan meenemen naar een nieuw paspoort, dus ik mag waarschijnlijk volgend jaar weer een nieuw visum halen (dan hopelijk wel voor 10 jaar als ik hetzelfde paspoort hou). Werk betaald, maar handig is het allemaal niet :)
Gewoon zowel je oude als nieuwe paspoort meenemen, en zorgen dat ze bij het ongeldig maken van het oude de gaten niet door het visum doen.
Zo hoef je niet een nieuw visum aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Sterker nog, als je visum officieel nog geldig is en je hebt het paspoort waar hij in zit niet bij je als je naar de VS gaat dan gaat dat voor enorm veel problemen zorgen. En dan laten ze je uiteindelijk na letterlijk uren ondervraging binnen,mennen alsnog elke volgende keer dat je weer naar de VS gaat een enorme poppenkast.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:44
El Jefe schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:24:
[...]

Veel mensen hier die dus blijkbaar in Iran zijn geweest of nog gaan, cool :) Mooi land en aardige mensen.

Ik ben zelf in 2014 geweest en ben dit jaar weer in de VS geweest (ook nog na de trip naar Iran in 2014, echter waren de nieuwe regels toen nog niet van kracht). Toen ik op de ambassade kwam waren er nog twee anderen die hetzelfde probleem hadden. Op zich ging alles heel snel, zeker toen ik aangaf dat ik nog een actieve ESTA had en toch wel een aantal eerdere keren zonder problemen in de VS was geweest. Het invullen van alle formulieren online (hetzelfde als bij de ESTA, maar dan nog even 10x zoveel; en noem ook maar eens even alle landen/trips op waar je de afgelopen 10 jaar bent geweest) kost wel veel tijd en moeite, de totale kosten kwamen uiteindelijk uit op rond 150 + het maken van nieuwe pasfoto's.

Iran valt in mijn rayon, kom er drie tot vier keer per jaar zakelijk. Mooi land, vriendelijke mensen en lekker eten! 8)

Maar uit je verhaal kan ik dus opmaken dat je nog niet in de USA bent geweest, het afhalen van een visum geloof ik wel maar ik maak me meer zorgen om er uitgepikt te worden terwijl ik met de familie reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 17:00

swtimmer

Ontrafelt het leven!

PWM schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:56:
Huh, staat er geen SkyPrio op je ticket dan? Ik heb meerdere malen intern in de VS vanaf Seattle gevlogen en met Gold mocht ik gewoon de Delta lounge in. Vreemd. Zou dit nieuw zijn of zou ik geluk hebben gehad?!

/edit wie weet komt het doordat ik 1 ticket vaak heb met meerdere US stops, zou dat dan wel tellen als internationaal?

[ Voor 11% gewijzigd door swtimmer op 23-09-2016 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Devil schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 07:42:
elke volgende keer dat je weer naar de VS gaat een enorme poppenkast.
Als er één ding is waar Amerikanen van houden is 't wel poppenkast spelen.
swtimmer schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:07:
[...]

Huh, staat er geen SkyPrio op je ticket dan? Ik heb meerdere malen intern in de VS vanaf Seattle gevlogen en met Gold mocht ik gewoon de Delta lounge in. Vreemd. Zou dit nieuw zijn of zou ik geluk hebben gehad?!

/edit wie weet komt het doordat ik 1 ticket vaak heb met meerdere US stops, zou dat dan wel tellen als internationaal?
Sky Prio en lounge access zijn verschillende dingen. Meerdere US stops telt niet als internationaal maar ik geloof dat sommige vluchten (nyc-sfo-achtig) ook mogen.

[ Voor 54% gewijzigd door CyBeR op 23-09-2016 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-07 17:00

swtimmer

Ontrafelt het leven!

CyBeR schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 09:46:

Sky Prio en lounge access zijn verschillende dingen. Meerdere US stops telt niet als internationaal maar ik geloof dat sommige vluchten (nyc-sfo-achtig) ook mogen.
Wie weet dat het daarom was, ging wel om West -> East vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-07 09:34

Falastine

Think about my signature...

jelle. schreef op donderdag 22 september 2016 @ 21:28:
[...]

Kun je eigenlijk te weten komen waarom je geflagged bent door Homeland Security? (tenminste, ik neem aan dat dat het geval is)
De eerste vraag was jongeman kun je even meekomen in Brussel. Ja hoor uit welk land komen je ouders? Marokko owke dan hebben wij even nog wat aanvullende vragen voor je aan boord mag....

Daarna in de VS standaard vragen wederom wat ik van taliban vond en wat ik van amerika vond en waarom ik er heen wou en hoe ik dacht over irak en syrie en ga zo maar door. Uiteindelijk na heel lang mocht ik door. Ik vloog dezelfde week als de aanslagen in de brussel toen naar de VS wellicht niet een heel handig moment.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat je dat allemaal gevraagd wordt alleen omdat je een net iets donkerder tintje op je huid hebt vind ik anders wel vrij shocking…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Enkele weken geleden ben ik via LHR naar MIA gevlogen. Nergens ondervraagd wat ik ging doen etc. Alleen wel een kruis op het formulier bij de automatische automaat in MIA (eerste keer VS), waardoor ik in de rij moest staan. Ik had een ergere ervaring verwacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Zo mooi dat een land dat recentelijk een Chapter 11 heeft gedaan voor zn hele auto industrie nu gaat lopen miepen. Boeing krijgt indirect misschien ook wel steun via al die classified militaire programma's :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:02:
[...]

Zo mooi dat een land dat recentelijk een Chapter 11 heeft gedaan voor zn hele auto industrie nu gaat lopen miepen. Boeing krijgt indirect misschien ook wel steun via al die classified militaire programma's :z
Welcome to the real world. Natuurlijk krijgt Boeing direct én indirect steun voor zijn ontwikkeling. Of dat nu NSF of DARPA funds zijn, er gaan miljarden in om, zowel naar Boeing als naar zijn suppliers op Tier-1 en Tier-2. Net als bij Airbus in Europa. De vraag is dan ook niet of dat gebeurt, maar of het legaal is volgens alle mededingings-regeltjes. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CyBeR schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:25:
Dat je dat allemaal gevraagd wordt alleen omdat je een net iets donkerder tintje op je huid hebt vind ik anders wel vrij shocking…
Het meest schokkende vind ik eigenlijk het compleet zinloze ervan. Feitelijke vragen, wie ben je, wat kom je doen, hoe lang blijf je en waar logeer je, dat vind ik redelijke vragen. Vragen wat je van Amerika en de Taliban vindt? Zo zinloos. We gaan reizigers uit Zuid-Amerika toch ook niet vragen wat ze van cocaine vinden?
H92! schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:59:
Enkele weken geleden ben ik via LHR naar MIA gevlogen. Nergens ondervraagd wat ik ging doen etc. Alleen wel een kruis op het formulier bij de automatische automaat in MIA (eerste keer VS), waardoor ik in de rij moest staan. Ik had een ergere ervaring verwacht :P
Ik mag niet klagen. Drie keer in de VS geweest en als ik eenmaal aan de beurt ben, ben ik er ook in 30 seconden doorheen. Nog nooit een koffer open hoeven maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:02:
[...]

Boeing krijgt 100% zeker steun. Een groot deel van de investering in militaire programma's (daar hoeven ze niet classified voor te zijn) wordt door de belastingbetaler betaald en de resultaten, in technologie en kennis, zijn deels transferrable naar civiele programma's. Dat moet ook omdat het een onzekere business is (militaire programma's worden aan de lopende band gecancelled) en anders niemand z'n vingers eraan zou willen branden. Maar voor Boeing is dat een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-07 13:04
CyBeR schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 10:25:
Maar dat betekend nog niet dat het daarom te doen is. Er wordt een risico analyse gemaakt en op basis daarvan wordt je eruit gepikt..

De Nederlandse douane kan er ook wat van.. Onlangs bij terugkomst in Nederland werden alleen de mensen die in Nederland woonde gevraagd hun baggage open te maken. Alle 'toeristen' mogen doorlopen... En dan beginnen ze tegen een Amerikaanse studente te mekkeren die tijdelijk in Nederland studeert over een laptop die ze 2 jaar geleden in Amerika gekocht heeft toen ze daar nog woonde... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hmm ben vluchten aan het boeken voor volgend jaar en moet onderstaande route.... die staat nog op mijn lijstje :P (het vliegtuigtype dus)
Ho Chi Minh City (SGN) to Hong Kong (HKG) — Fri, Mar 3
Cathay Pacific 766
Airbus A350
Business (I)

is kijken of die a350 gaat lukken :)

[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 23-09-2016 12:26 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

brombeer21 schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:12:
[...]

De Nederlandse douane kan er ook wat van.. Onlangs bij terugkomst in Nederland werden alleen de mensen die in Nederland woonde gevraagd hun baggage open te maken. Alle 'toeristen' mogen doorlopen...
De douane is dan ook onderdeel van de belastingdienst. Ik zie daar wel logica in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Inderdaad, de douane is er specifiek om dat te doen. Iedereen tilt tenslotte waar mogelijk de belastingdienst, en mee shit meenemen dan de bedoeling is, is de simpelste manier met de laagste pakkans. Ik ben althans nog nooit eruit gepikt. En dat ze bezoekers door laten is redelijk logisch: die hebben een lagere kans om de belastingdienst te tillen.

Dat gaat ook minder om jou en meer om de spullen die je mee hebt. Maar die security-onzin gaat om de persoon zelf en dat is toch wat anders imo.

[ Voor 35% gewijzigd door CyBeR op 23-09-2016 13:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15:00
Voor degenen die net te laat waren of naar Zurich / Berlijn niet tof vonden: die business fare met BA1 voor naar de US is weer terug en nu vanaf AMS, wel ietsje duurder: Google flights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:17

Tourniquet

Hiya, fellas!

Evianon schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:09:
Voor degenen die net te laat waren of naar Zurich / Berlijn niet tof vonden: die business fare met BA1 voor naar de US is weer terug en nu vanaf AMS, wel ietsje duurder: Google flights
Fuck it, heb deze geboekt voor maart :X. Op woensdag heen en maandag terug. Zat de vorige keer al te twijfelen maar vertrek en aankomst in Amsterdam én Miami-Londen business class in de A380 (staat nog op de Bucket List) deden me de knoop doorhakken. 3 dagen Chicago lijkt me ook best leuk! Jammer dat het niet lukt om wat langer in New York te blijven, mijn favo stad. Heb daar nu maar 1 avond en nacht. Misschien gewoon een nacht doorhalen daar. >:) :$

Ook grappig, bijna alle mogelijke Airbussen komen aan bod:
A318, A319, A320, A321, A380 en daarnaast Embraer E170 en Boeing 767.

Volgens de BA-site spaar ik 14.903 avios, wat kun je daarmee ongeveer? En hoe lang blijven die geldig? Ik heb tot nu toe alleen ervaring met Flying Blue.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

3 dagen Chicago in Maart

No thanks, too cold :P

Eens kijken of dit ook anders in elkaar te klussen valt :9

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

kamstra schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:25:
3 dagen Chicago in Maart

Donderdagmiddag tot Dinsdagochtend, zijn toch ruim 4 dagen hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

3 dagen Chicago in Maart

3e weekend maart, scheelt misschien nog. :P

Maar inderdaad, grote kans op temperaturen tussen de 0 en 10 graden Celcius, al was het dit jaar ook een paar dagen 20+ in maart. Wil sowieso naar een aantal musea (Museum of Science and Industry lijkt me geweldig), dus dan maakt het weer niet veel uit.

Is dan ook St. Patricks Day, is denk ik ook wel leuk qua evenementen.
Garyu schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:33:
[...]

Ik ga op maandagochtend weer terug.

[ Voor 21% gewijzigd door Tourniquet op 23-09-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Evianon schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:09:
Ook te boeken met vertrek uit Rotterdam, voor 999 euro!
Edit: correctie: 986 euro via AA.
Tourniquet schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:09:
[...]

Fuck it, heb deze geboekt voor maart :X. Op woensdag heen en maandag terug. Zat de vorige keer al te twijfelen maar vertrek en aankomst in Amsterdam én Miami-Londen business class in de A380 (staat nog op de Bucket List) deden me de knoop doorhakken. 3 dagen Chicago lijkt me ook best leuk! Jammer dat het niet lukt om wat langer in New York te blijven, mijn favo stad. Heb daar nu maar 1 avond en nacht. Misschien gewoon een nacht doorhalen daar. >:) :$

Ook grappig, bijna alle mogelijke Airbussen komen aan bod:
A318, A319, A320, A321, A380 en daarnaast Embraer E170 en Boeing 767.

Volgens de BA-site spaar ik 14.903 avios, wat kun je daarmee ongeveer? En hoe lang blijven die geldig? Ik heb tot nu toe alleen ervaring met Flying Blue.
Avios waren altijd geweldig voor short-haul in de VS, maar die award flights zijn onlangs in prijs verhoogd van 4500 naar 7500 Avios (plus $5.60 TSA fee).
Je kan wel nog steeds voor 4500 Avios (plus ongeveer 20 euro taxes) een enkeltje Londen boeken, zowel vanaf Amsterdam als Rotterdam. Zeker de laatste (RTM - LCY) is een geweldige manier om een citytrip te doen, en normaal best prijzig. Zeker kort van tevoren!

[ Voor 52% gewijzigd door Tim_R op 23-09-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
Tourniquet schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:09:
[...]
Fuck it, heb deze geboekt voor maart :X
Leuk! Avios zijn niet echt geweldig, je moet soms een beetje goed zoeken. Vaak zijn de toeslagen bijna net zo hoog als een normaal ticket..
3 dagen Chicago in Maart

Er zijn veel andere data mogelijk, maar zomer gaat hem niet worden :P :

code:
1
PERMITTED 22NOV 16 THROUGH 29NOV 16 OR 10FEB 17 THROUGH 15APR 17 ON THE OUTBOUND TRANSATLANTIC SECTOR.

En de route in m'n link is maar wat ik toevallig even aangeklikt heb als voorbeeld, je kan ook terug via Boston, NYC, ..., en zo lang of kort blijven als je wilt zolang er maar een zaterdag op zondag nacht in zit. Naar San Juan i.p.v. Chicago kan ook. Lijkt er alleen op dat met Iberia terug niet lukt bij deze vanaf AMS, jammer want BA's business is - op de a318 na - vrij matig.
Tim_R schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:42:
[...]
Ook te boeken met vertrek uit Rotterdam, voor 999 euro!
Edit: correctie: 986 euro via AA. Ik ben die week al in de VS helaas :(
Die is ook leuk! Met nachtje Toronto ofzo erbij 947

Edit: omgekeerd 933 met BA2 ipv BA1. Of 940 met wat Finnair :)

[ Voor 14% gewijzigd door Evianon op 23-09-2016 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Evianon schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:55:
[...]

Leuk! Avios zijn niet echt geweldig, je moet soms een beetje goed zoeken. Vaak zijn de toeslagen bijna net zo hoog als een normaal ticket..

[...]

Er zijn veel andere data mogelijk, maar zomer gaat hem niet worden :P :

code:
1
PERMITTED 22NOV 16 THROUGH 29NOV 16 OR 10FEB 17 THROUGH 15APR 17 ON THE OUTBOUND TRANSATLANTIC SECTOR.

En de route in m'n link is maar wat ik toevallig even aangeklikt heb als voorbeeld, je kan ook terug via Boston, NYC, ..., en zo lang of kort blijven als je wilt zolang er maar een zaterdag op zondag nacht in zit. Naar San Juan i.p.v. Chicago kan ook. Lijkt er alleen op dat met Iberia terug niet lukt bij deze vanaf AMS, jammer want BA's business is - op de a318 na - vrij matig.

[...]

Die is ook leuk! Met nachtje Toronto ofzo erbij 947

Edit: omgekeerd 933 met BA2 ipv BA1. Of 940 met wat Finnair :)
Als ik de data van die Google Flights link verander, dan kan ik niet kiezen uit BA1. Ik krijg dan alleen maar vluchten via MAD te zien. Is die vlucht dan niet mogelijk qua tijdstip of is de vlucht weg? Heb jij enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

3 dagen Chicago in Maart

Je kunt ook naar een warme bestemming: St Thomas, Amerikaanse Maagdeneilanden, voor €1081 :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
oohh schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 18:19:
[...]

Als ik de data van die Google Flights link verander, dan kan ik niet kiezen uit BA1. Ik krijg dan alleen maar vluchten via MAD te zien. Is die vlucht dan niet mogelijk qua tijdstip of is de vlucht weg? Heb jij enig idee?
Ehm, niet direct. Voor welke data kijk je? Stuur gerust een PM met wat je wilt, hou wel van wat puzzelen.

De links die je quote zijn wel voor BA2 op de terugweg, in plaats van BA1 heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
KLM's 8e Boeing 787-9 is vandaag aan KLM geleverd. PH-BHI "Lavendel/Lavender" vertrekt over ongeveer een uur vanuit Everett. Verwachte landing morgenvroeg op Schiphol is momenteel 06:42 uur.
Dit is ook de laatste levering aan KLM dit jaar.

EDIT: onderweg: https://www.flightradar24.com/KLM7879/b18f8f6

In februari 2017 volgt weer een nieuw toestel; in dat geval een 777-300ER.
Voor de volgende 787 moeten we 10 maanden wachten; PH-BHJ komt pas in juli 2017.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8788/29441692672_bb797a9c14_c.jpgPH-BHI KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38755 / LN 477 by Woodys Aeroimages, on Flickr

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 23-09-2016 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik kon t toch niet laten :D

14 april
AMS-LCY-SNN-JFK

29 april
YUL - LHR - AMS

Ik stap de 29e op Heathrow uit aangezien ik in Londen woon. Dus nu alleen nog ff een ticket van LCY naar AMS :P

1150 euro, sold!

overigens grappig: op BA website kon ik dit niet boeken, want er moet minimaal 2u tussen de connecting flight zitten zeggen ze (aankomst LCY is 11.30, vertrek is 12.45).

Boeken via American Airlines was geen enkel probleem.

Stel dat ik de connectie mis is er nog niks aan de hand, ik woon 15 minuten van LCY vandaan, neem ik de volgende vlucht wel ;)

[ Voor 44% gewijzigd door kamstra op 23-09-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Tourniquet schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:42:
[...]

3e weekend maart, scheelt misschien nog. :P

Maar inderdaad, grote kans op temperaturen tussen de 0 en 10 graden Celcius, al was het dit jaar ook een paar dagen 20+ in maart. Wil sowieso naar een aantal musea (Museum of Science and Industry lijkt me geweldig), dus dan maakt het weer niet veel uit.

Is dan ook St. Patricks Day, is denk ik ook wel leuk qua evenementen.

[...]

Ik ga op maandagochtend weer terug.
Wanneer vertrek je precies? Ik wil 15 maart heen een maandag terug vanuit Miami maar kan alleen een 757 kiezen via PHL terug naar Amsterdam. Ik wil wel St Patrick day meemaken in Chicago en op de 18de ben ik jarig dus het komt goed uit dat weekend :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Garyu schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 16:33:
[...]

Je kan het ook langer maken, zorgen dat er twee weekenden inzit, hier bijv 13 dagen New York.
https://www.google.nl/fli...38-LHRAMS1BA438;sc=b;eo=e

Of 13 dagen op Saint Thomas: https://www.google.nl/fli...28-LHRAMS1BA434;sc=b;eo=e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

FabiandJ schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:34:
[...]

Je kan het ook langer maken, zorgen dat er twee weekenden inzit, hier bijv 13 dagen New York.
https://www.google.nl/fli...38-LHRAMS1BA438;sc=b;eo=e

Of 13 dagen op Saint Thomas: https://www.google.nl/fli...28-LHRAMS1BA434;sc=b;eo=e
geniaal dit soort vluchten - misschien boek ik er ook nog wel eentje, rugzakje formaat handbagage mee en gewoon reizen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb m'n trip verzet van maart naar april. Stopover in New York (aankomst 13:55 op JFK, vertrek volgende dag 13:30 vanaf La Guardia naar Chicago). Op de terugweg nog een stopover in Washington (aankomst 19:42, vertrek volgende dag 18:30), terugvlucht met de A380 van British Airways. :) Kosten waren ook iets lager (€1018,27) en vertrekken vanaf La Guardia zorgde voor een directe vlucht naar Chicago (in plaats van via Charlotte) en wat later op de dag zodat ik 's ochtends nog even tijd heb in NY. :)
Badtothebone schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 23:00:
[...]

Wanneer vertrek je precies? Ik wil 15 maart heen een maandag terug vanuit Miami maar kan alleen een 757 kiezen via PHL terug naar Amsterdam. Ik wil wel St Patrick day meemaken in Chicago en op de 18de ben ik jarig dus het komt goed uit dat weekend :)
Ik heb 'm verzet naar april, was eerst ook 15 maart idd :D :P

Terug op maandag 20-3, via Miami met BA A380: KLIK

Maar via Washington kan dus ook (ook met BA A380) met 1 nacht stopover: KLIK (LGA-ORD met een MD80, ook leuk nu het nog kan ;))

Maar er zijn dus ook opties via Toronto/Philadelphia enzo.

Als het puur om de BA1/BA2-ervaring gaat, kun je ook zoeken op Economy Class (zolang je maar de leg LCY-JFK erin zet), dan kun je nog zo'n 200 euro voordeliger uit zijn.

[ Voor 51% gewijzigd door Tourniquet op 24-09-2016 01:08 ]

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Ik vlieg 24-10 AMS - SCL via GRU. 4-11 SCL-GRU en 11-11 GRU-AMS.

Waarom zie ik als deze reis plan met meerdere bestemmingen niet de rechtstreekse KLM vlucht AMS-GRU maar altijd met een tussenstop?

klik

• Garyu

Garyu

WW

Die vlucht die je ziet in je link is gewoon een connectie via Parijs. De directe vlucht AMS-GRU gaat pas om 10:15 (KLM791). Maar daarmee mis je waarschijnlijk je connectie in GRU (niet precies gekeken), waardoor je ze liever op een fatsoenlijke route zetten? Ik kijk persoonlijk liever bij een Google Flights (https://www.google.at/flights/) o.i.d. dan bij Expedia voor verschillende vluchten. Of direct bij ITA: http://matrix.itasoftware.com/, al kan je daar niet direct boeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik zal me ook melden. Een vriend van mij is ook wel gek op zulke dingen (vorig jaar FRA-MAD gedaan in businessclass 787 voor weinig) en nu de prijs vanaf RTM voor onder de 1000 euro was mailde hij na een uurtje "geboekt!"
31 mrt RTM-LCY-JFK
1 apr JFK-ORD
2 apr ORD-YYZ-LHR
3 apr LCY-RTM
Alleen was voor mij de first class ORD-YYZ uitverkocht en moet ik dat in economy doen. In een E75. Nou ja.

Signatures zijn voor boomers.

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Garyu schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:20:
Die vlucht die je ziet in je link is gewoon een connectie via Parijs. De directe vlucht AMS-GRU gaat pas om 10:15 (KLM791). Maar daarmee mis je waarschijnlijk je connectie in GRU (niet precies gekeken), waardoor je ze liever op een fatsoenlijke route zetten? Ik kijk persoonlijk liever bij een Google Flights (https://www.google.at/flights/) o.i.d. dan bij Expedia voor verschillende vluchten. Of direct bij ITA: http://matrix.itasoftware.com/, al kan je daar niet direct boeken.
Dat is het niet want de KL791 komt rond 17.15 aan en je zou dan om 20.55 door kunnen vliegen of eventueel de volgende dag.

Bij Google trouwens precies hetzelfde verhaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Evianon schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 19:44:
[...]

Ehm, niet direct. Voor welke data kijk je? Stuur gerust een PM met wat je wilt, hou wel van wat puzzelen.

De links die je quote zijn wel voor BA2 op de terugweg, in plaats van BA1 heen.
Thanks voor het aanbod. Heb zelf wat in elkaar geknutseld. Met Matrix van Itasoftware ging dat voor mij makkelijker dan met Google Flights.

Ik denk dat ik dit ga boeken. Vanavond nog maar even snel overleggen met mijn vriendin of zij nog mee gaat. Moet ze alleen wel een visum aanvragen, omdat ze Iraans is, dus ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Het is wel iets duurder dan de 1000 EUR. maar zo ben ik in elke stad nog een aantal dagen. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KPy5YFW.png

EDIT: Booked ;)

[ Voor 9% gewijzigd door oohh op 24-09-2016 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zo, ik geloof dat hier heel wat users heel wat business vluchten gaan maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hoe zoeken jullie op die 'buitenkansjes' voor business? Ik zie de links van die zoekmotoren, maar hangt het af van bepaalde data of...?

• Hmmbob
Piet91 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:25:
Zo, ik geloof dat hier heel wat users heel wat business vluchten gaan maken :P
Ik kijk uit naar rijkelijk gedocumenteerde reisverslagen ;)

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Deze is ook leuk :P

Afbeeldingslocatie: https://cl.ly/0K3N4414152u/Screen%20Shot%202016-09-24%20at%2021.53.17.png

10 segmenten, levert 680 tier points op en 17.741 avios (bij niveau blue). Misschien is nog meer tier points mogelijk als het lukt sommige vluchten in J te boeken ipv in I. :+

Denk alleen dat je na die 6 dagen geen vliegtuig meer kunt zien. :D

[ Voor 10% gewijzigd door Tourniquet op 24-09-2016 22:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Borromini schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 20:31:
Hoe zoeken jullie op die 'buitenkansjes' voor business? Ik zie de links van die zoekmotoren, maar hangt het af van bepaalde data of...?
In de topics op flyertalk.com staan vaak leuke deals. Maar ik moet zeggen dat ik daar niet heel vaak kijk, want het is niet heel overzichtelijk.

Verder ben ik geabonneerd op de nieuwsbrief van fly4free en volg ik ze op Facebook. Er zijn veel meer sites, maar ze posten ook veelal hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik meld mij ook voor de BA1

16 maart heen AMS-LCY-JFK-ORD
19 maart terug ORD-JFK-MAD-AMS
1005 euro

Lekker in de windy city St Patricks day en mijn verjaardag vieren. Ik heb Qatar Gold / Oneworld Saphire dus hopelijk kan ik hiermee ook wat miles bijschrijven :)

Kan niet veel langer weg ivm een vakantie in mei. Ik moet 31000 emirates miles op maken voor eind mei anders ben ik ze kwijt. Dus heb een vlucht naar Bangkok voor 400euro + miles geboekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Leuk, laat al die tripreports maar komen in maart/april. :9

Nog niemand de BA002 geboekt? Hier een leuke video over de "steep approach" op LCY:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=noAyUIk89AU]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Tourniquet schreef op zondag 25 september 2016 @ 15:07:
Leuk, laat al die tripreports maar komen in maart/april. :9

Nog niemand de BA002 geboekt? Hier een leuke video over de "steep approach" op LCY:

[video]
Ik heb die steep approach inmiddels denk ik minstens 100x gemaakt, maar hij blijft idd vrij geniaal. Als je geluk hebt en je landt richting t oosten, dan is je approach recht over het hart van Londen. Met goed weer geniaal :)

Ik zorg altijd dat ik aan de linkerkant zit omdat ik op 300 meter van mijn huis over kom vliegen, ideaal dus voor een snelle inspectie van t dak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
In november vlieg ik naar Bali met KLM, heen met een Boeing 777-200ER (772) V2 (KL0835) en terug met een Boeing 777-300ER (77W) V2 (KL0836). Is het de meerprijs waard om voor Economy Comfort te gaan, ik lees namelijk verschillende berichten over de pitch van de stoelen. En onder welke stoelen zit het entertainment system eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

FabiandJ schreef op zondag 25 september 2016 @ 18:53:
In november vlieg ik naar Bali met KLM, heen met een Boeing 777-200ER (772) V2 (KL0835) en terug met een Boeing 777-300ER (77W) V2 (KL0836). Is het de meerprijs waard om voor Economy Comfort te gaan, ik lees namelijk verschillende berichten over de pitch van de stoelen. En onder welke stoelen zit het entertainment system eigenlijk?
Je kan beter de meerprijs betalen voor een nooduitgang stoel als je niet zo breed bent. Daar kan je je benen echt lekker strekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Niet online
https://www.facebook.com/omanair/posts/10154593162484511

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpl1/v/t1.0-9/14433165_10154593162089511_7787191316633758932_n.jpg?oh=7c90841635b37207d89ff22d6ecde2ab&oe=586D5E0C&__gda__=1483654710_b857cd7458f51d38fbb36d0a2c663e66

:F

Zou het wel jammer vinden als ik hierdoor niet kan volgen waar het vliegtuig zich bevind. Dat is pas echt "disturbing" denk ik. ;)

Nog iets anders, ik vloog afgelopen vrijdag vanaf Schiphol en kwam rond de roltrappen naar boven (vertrek 2), bij die ING pinautomaten, twee enigzins louche gasten tegen die wat KLM Flying Blue kaarten in hun handen hadden en vroegen in welke status ik interesse had. Heb aangegeven dat ik al een bepaalde status had (wat niet zo is, maar goed) , en niet geïnteresseerd was - maar vraag mij af wat ze daarmee willen bereiken? Alles gaat toch op naam en je kan niet echt iets met een pas van iemand anders? Of heb ik het verkeerd begrepen en wilden ze mij iets anders verkopen?

Kwam heel erg over als een scam dus verder maar niet meer op ingegaan :).

[ Voor 43% gewijzigd door El Jefe op 25-09-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
El Jefe schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:19:

Nog iets anders, ik vloog afgelopen vrijdag vanaf Schiphol en kwam rond de roltrappen naar boven (vertrek 2), bij die ING pinautomaten, twee enigzins louche gasten tegen die wat KLM Flying Blue kaarten in hun handen hadden en vroegen in welke status ik interesse had. Heb aangegeven dat ik al een bepaalde status had (wat niet zo is, maar goed) , en niet geïnteresseerd was - maar vraag mij af wat ze daarmee willen bereiken? Alles gaat toch op naam en je kan niet echt iets met een pas van iemand anders? Of heb ik het verkeerd begrepen en wilden ze mij iets anders verkopen?

Waarschijnlijk waren dat jongens die een Flying Blue Amex wilde verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

[afbeelding]

:F

Zou het wel jammer vinden als ik hierdoor niet kan volgen waar het vliegtuig zich bevind. Dat is pas echt "disturbing" denk ik. ;)

En wat zei de Marechaussee of iemand van de KLM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Niet online
Badtothebone schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:47:
[...]

Ik had zelf wel wat haast dus niet op gewacht op gekeken wat ze nou werkelijk wilden. Zal de volgende eens kijken of ze er weer staan en wat ze eigenlijk willen doen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:56

Vreemd idd.
Die status staat idd op naam. Als ik een ticket boek wordt mijn FB-nummer doorgegeven en staat dus op mijn boarding pass dat ik Proirity (en silver/gold/platinum) ben. Dit gebeurt dus vanuit KLM zelf. Aan een los pasje heb je dus helemaal niks.
Misschien verkeerd begrepen idd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Enig idee wat dit voor vliegtuig is? Vreemd genoeg kan ik 'm op ADSBexchange niet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FPEAfUR.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Badtothebone schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:47:
[...]

Nu ben ik niet zo thuis in het reilen en zeilen op Schiphol maar marechaussee en KLM zijn niet de eersten waar ik aan denk als ik zoiets wil vragen. Ik zou eerder iemand van de luchthaven zelf vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 620028

Vandaag boven Aalsmeer/Amstelveen regelmatig een oud proppeller vliegtuig over zien vliegen, leek me een DC-4 te zijn. Is dat de vliegende hollander? En kun je daarmee vliegen? Lijkt me wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 21:52

Onbekend

...

Mogen die normaal zo laag vliegen?
Ik was vanmorgen in een dorpje waar een strikte zondagsrust heerst, maar dat werd verstoord zo'n propellervliegtuig. (Ik vond zo'n vliegtuig wel mooi, maar de bewoners waren er minder over te spreken. :) )

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:04
1000 voet of 300 m is over het algemeen het minimum. Lager zal die niet hebben gevlogen waarschijnlijk. Ik zag hem vandaag ook opstijgen vanaf Schiphol. Klinkt als muziek tussen al die straalmotoren. :*)

[ Voor 32% gewijzigd door upclocker op 25-09-2016 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 21:52

Onbekend

...

Het was vrij dichtbij, maar 300m zou goed kunnen. In de lucht is afstanden schatten moeilijk.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1 ... 98 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.