Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.761 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hmmbob schreef op zondag 18 september 2016 @ 03:34:
[...]
Dat is helemaal geen vreemdere optie: :Y)
[...]
Die vliegt heel vaak rond "als er wat te doen is". Soms komen ze ook op visite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Dit kreeg mijn jarige (1) neefje gisteren cadeau :D Hij is er nog iets te klein voor, maar dat duurt niet lang meer. Kan ie mooi het huis en het stucwerk onveilig maken. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/thjIJVbIkm9X4T5hA2VFepDC/full.jpg
Brakke pic, sorry!

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:13

Onbekend

...

Is die propeller van zacht kunststof?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Onbekend schreef op zondag 18 september 2016 @ 12:27:
Is die propeller van zacht kunststof?
Nee, volgens mij van aluminium of zo. Niet uitgeprobeerd, dus het zou ook kunststof kunnen zijn maar ik dacht het niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Bastien op 18-09-2016 12:29 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://shop.klm.com/media/catalog/product/cache/2/image/265x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/h/shop-IRM_10052.jpg

https://shop.klm.com/nl_nl/klm-bluey-walking-plane.html

[ Voor 56% gewijzigd door Fly-guy op 18-09-2016 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bij KLM vieren ze een feestje als je 45.000 punten inlevert voor 99 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:58
PWM schreef op zondag 18 september 2016 @ 13:35:
Bij KLM vieren ze een feestje als je 45.000 punten inlevert voor 99 euro.
Whoooooollyyyyy F#*%!

Ik snap echt niet dat KLM niet wat creatiever is met het uitgeven van hun FB miles!

1 FB mile is als je hem gunstig (niet veel moeite) uitgeeft zo'n 1 cent waard. 45k dus 450 euro. Ik zou dolgraag voor 99 euro 45k aan miles kopen :) maar andersom is het bijna diefstal.

Ideeën om miles uit te geven behalve in de webshop en aan vluchten:
-Priority check-in en security bij het boarden en op de luchthaven. (gelijk aan gold/platinum) als je er maar voor wil betalen
- Lounge access op verschillende luchthaven ( ipv betalen van 30 euro pp, kan je ook 3.000 miles uitgeven)
- de speciale maaltijden ex-AMS betalen met miles ( ipv 25 euro, 2500 miles)

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Muv die eerste kan dat volgens mij al?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
45k heb ik nog wel eens 1200 euro aan tickets voor kunnen halen bij KLM.

En laatst voor 120.000 punten voor 3800 euro tickets naar carabien voor hele gezin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Beste besteding voor FB miles is het boeken van promo awards (als het even kan buiten Europa).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Iemand een suggestie voor avond eten achter de douane op schiphol?

Vlieg deze week met het gezin rond etenstijd met een LCC. Wil weg blijven van de hamburgers en pizza's, dus zoek een goed en (redelijk) gezond bord eten voor niet al te veel geld.
Website van schiphol geeft wel aan wat voor zaken er zijn, maar verder geen menu's oid. TripAdvisor/Google ook alleen globale info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
PWM schreef op zondag 18 september 2016 @ 18:17:
45k heb ik nog wel eens 1200 euro aan tickets voor kunnen halen bij KLM.

En laatst voor 120.000 punten voor 3800 euro tickets naar carabien voor hele gezin.
Dat bedoel ik, zit je aan de 2,66 en 3,1 cent de mile!

Terwijl ze op zo'n bluey loop auto (waar voor 99 euro vast al een goede marge op zit!) met miles dus 0,22 cent per mile krijgt.
Dat valt toch niet uit te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Stinger_Ventura schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:33:

Vlieg deze week met het gezin rond etenstijd met een LCC. Wil weg blijven van de hamburgers en pizza's, dus zoek een goed en (redelijk) gezond bord eten voor niet al te veel geld.
Website van schiphol geeft wel aan wat voor zaken er zijn, maar verder geen menu's oid. TripAdvisor/Google ook alleen globale info.
Waarom achter de douane ? Voor de douane vind ik La Place bijvoorbeeld een goede keus.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
_serial_ schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:05:
[...]

Waarom achter de douane ? Voor de douane vind ik La Place bijvoorbeeld een goede keus.
Is net na werktijd, wil graag eerst de bagage droppen (dat kan altijd), en door security aangezien mijn ervaring is dat dat lang kan duren. Wil geen stress en dan moeten rennen met de kids.
Alternatief is om wel wat te eten voor de douane, maar dan eten we wel weer erg vroeg, en moet er in het vliegtuig wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zondag 18 september 2016 @ 20:33:

Vlieg deze week met het gezin rond etenstijd met een LCC.
Welke LCC? Als je in de H/M pier terecht komt zou ik namelijk voor security (danwel paspoortcontrole) eten, aangezien er in die pier verder niks is. Douane heb je alleen mee te maken bij aankomst dus daar zou ik me geen zorgen om maken.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 18-09-2016 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
CyBeR schreef op zondag 18 september 2016 @ 21:36:
[...]

Welke LCC? Als je in de H/M pier terecht komt zou ik namelijk voor security (danwel paspoortcontrole) eten, aangezien er in die pier verder niks is. Douane heb je alleen mee te maken bij aankomst dus daar zou ik me geen zorgen om maken.
Transvertragia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Iemand enig idee waarom de vlucht van 09.50 naar LAX morgen geannuleerd is? Ik heb de vlucht erna, die zal wel ramvol zitten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 10-09 21:13
Hmm, ik zou daar gasten op hebben. Maar hopen dat de 603 een grote 747 wordt dan, ipv de normale combi.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 19 september 2016 @ 05:03:
Hmm, ik zou daar gasten op hebben. Maar hopen dat de 603 een grote 747 wordt dan, ipv de normale combi.
Volgens Schiphol staat er voor KL603 vandaag gewoon een Combi geplanned, en wel de PH-BFE .

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:05

Goner

What can I do you for ?

Is er een reden dat Flightradar of Planefinder een vlucht (nog) niet tonen ?? M'n vriendin vertrekt zo van Schiphol met KL597, maar hij staat er nog niet bij ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Goner schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:02:
Is er een reden dat Flightradar of Planefinder een vlucht (nog) niet tonen ?? M'n vriendin vertrekt zo van Schiphol met KL597, maar hij staat er nog niet bij ... 8)7
Staat er wel op, "nog niet vertrokken", maar er zit standaard sowieso z'n 5 min vertraging op.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Goner schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:02:
Is ook 5 minuten later vertrokken. Is vast één van de 777's die nu nog geen callsign hebben.

Edit, en ook die 777's zijn inmiddels offline of hebben een andere bestemming :)
Nu staat 'ie er wel tussen.

[ Voor 13% gewijzigd door Hoyden op 19-09-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Minder stewardessen op intercontinentale vluchten van de KLM, initiële idee was het schrappen van de purser. Een purser krijgt imho bij KLM ook wel erg veel geld (3500 bruto 5600+ bruto) Dat Is net als de 4 ton van de piloten niet meer van deze tijd.

http://www.parool.nl/amst...en-stewardessen~a4379470/

Heeft iemand ervaring met het met de fiets naar RTM gaan? heb binnenkort een vlucht vanaf daar en het is ongeveer 30 minuutjes fietsen. Hoe zit het met de stallingen daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hoyden schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:07:
[...]
Is vast één van de 777's die nu nog geen callsign hebben.
Ah, is dat het.
Zag wel vliegtuigen op de grond die alleen met tail nummer getoond werden, maar zag 'm daar ook niet tussen.
Brilsmurfffje schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:30:
Heeft iemand ervaring met het met de fiets naar RTM gaan? heb binnenkort een vlucht vanaf daar en het is ongeveer 30 minuutjes fietsen. Hoe zit het met de stallingen daar?
Geen ervaring, maar :
Het is zelfs mogelijk om op de fiets te komen, aangezien er genoeg (onbewaakte) fietsenstallingen zijn.
http://www.vliegrotterdamairport.nl/

Wil je graag parkeren op Rotterdam Airport, maar dan niet je auto maar je fiets, brommer of motor? Dan kan dit ook gewoon. De plek waar je deze voertuigen kunt parkeren zijn alleen onbewaakt en de parkeer gelegenheid bevindt zich tegenover de bushalte, maar is wel gratis!
http://www.meenemen.nl/vo...rkeren-rotterdam-airport/

[ Voor 61% gewijzigd door Goner op 19-09-2016 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:30:
Minder stewardessen op intercontinentale vluchten van de KLM, initiële idee was het schrappen van de purser. Een purser krijgt imho bij KLM ook wel erg veel geld (3500 bruto 5600+ bruto) Dat Is net als de 4 ton van de piloten niet meer van deze tijd.

http://www.parool.nl/amst...en-stewardessen~a4379470/
Ik zou willen dat ik 4 ton krijg. Of de helft ooit.... Ken ook geen vlieger die dat jaarlijks binnenhaalt (met uitzondering van die ene vlieger in de directie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Mooie ervaring weer op Schiphol

Mijn koffer word er door de controle uitgehaald met de melding dat hij vol zit met electronica. Ik had alles er netjes uitgehaald. Ze keken wat waar, maar een blik op de monitor maakte snel duidelijk dat dat mijn koffer niet was.

Ook op andere schermen kwamen koffers uit, anders dan degene die ze voor hen hadden.

Oh, nou, ja, hier neemt u maar mee.

Thanks man.

Ze proberen de schijnveiligheid niet eens op te houden.

EDIT:

Oh, en je vlucht een dag later nemen levert je nu 400,- op. Zal nog wel stijgen met 225 man op de wachtlijst :+

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 19-09-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Goner schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:51:
[...]

Ah, is dat het.
Zag wel vliegtuigen op de grond die alleen met tail nummer getoond werden, maar zag 'm daar ook niet tussen.

[...]

Geen ervaring, maar :
Het is zelfs mogelijk om op de fiets te komen, aangezien er genoeg (onbewaakte) fietsenstallingen zijn.
http://www.vliegrotterdamairport.nl/

Wil je graag parkeren op Rotterdam Airport, maar dan niet je auto maar je fiets, brommer of motor? Dan kan dit ook gewoon. De plek waar je deze voertuigen kunt parkeren zijn alleen onbewaakt en de parkeer gelegenheid bevindt zich tegenover de bushalte, maar is wel gratis!
http://www.meenemen.nl/vo...rkeren-rotterdam-airport/
Dat had ik zelf ook gevonden, maar ik vroeg me af of iemand daarmee ervaring had! Heb zelf weleens de fiets geprobeerd naar Schiphol maar dat was echt niet te doen. Ben zelf ook nog nooit op RTM geweest maar ik kan mij niet voorstellen dat het heel erg groot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Trouwens, gefeliciteerd Schiphol *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Brilsmurfffje schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:04:
[...]
Dat had ik zelf ook gevonden, maar ik vroeg me af of iemand daarmee ervaring had! Heb zelf weleens de fiets geprobeerd naar Schiphol maar dat was echt niet te doen. Ben zelf ook nog nooit op RTM geweest maar ik kan mij niet voorstellen dat het heel erg groot is
RTM is inderdaad niet groot en dat is nu net het voordeel ervan (plus de uitstekende bereikbaarheid per OV, veel minder problemen op dat vlak dan Schiphol).
CyBeR schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:42:
* Freee!! sluit zich hier bij aan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 11:00

EMP

Krulloos!

Ik heb trouwens nog een 20k aan award miles staan. Geen idee wat ik daarmee moet. Ik heb wel eens door die cadeau's zitten bladeren, maar daarvan spreekt niets mij echt aan...

Kun je hier dan ook (korting voor) vliegtickets voor krijgen? Zo ja, waar moet ik dan aan denken? Ik zat te kijken waar je voor dit 'bedrag' dan heen kon, maar het is een ietwat verwarrend systeem... :S

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 19:57

Bestla

Kvinne

CyBeR schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:42:
Feli Scheepshel/ Schiphol *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Bestla schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:30:
[...]
Wordt er nog iets gevierd/gedaan voor de reizigers ?
M'n vriendin vloog vanochtend, maar heb niets gehoord over gratis ontbijtje of zo ? :+
EMP schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:52:
Ik heb trouwens nog een 20k aan award miles staan. Geen idee wat ik daarmee moet.
Kon je daar geen upgrade naar een betere stoel of zo mee doen ?? Of zijn dat andere spaarpunten ?

[ Voor 33% gewijzigd door Goner op 19-09-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Goner schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:58:
[...]

Kon je daar geen upgrade naar een betere stoel of zo mee doen ?? Of zijn dat andere spaarpunten ?
Ik heb voorlopig geen vliegplannen, dus dan valt er ook weinig te upgraden ;)

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

[...]

Jij ook uiteraard, Kwam wel onverwachts eigenlijk >:)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

M'n vriendin vloog vanochtend, maar heb niets gehoord over gratis ontbijtje of zo ? :+
Je kan online een kraskaart doen, en kans maken op 1 van de 100 hema taart tegoedbonnen.
Meer wordt er niet gedaan.
Wim Lex komt langs voor het een of ander, maar daar zal het publiek weinig van zien.
Geen flyby's of wat dan ook (helaas)...

Het wordt meer gevierd met een aantal tentoonstellingen in 't amsterdam museum, stadsarchief & aviodrome.

Hopen dat KLM wat tofs gaat doen over 3 jaar. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
[...]

Feli Redhawk! *O*

Just for the hell of it, een paar foto's en feitjes:

- Een van de oudste luchthavens ter wereld dat nog steeds in gebruik is.
- 58 miljoen passagiers in 2015 waarvan 39.5% transer.
- Verwachting van 63 miljoen passagiers in 2016.
- Staat op nummer 11 van drukte luchthavens ter wereld gemeten in aantal passagiers en nummer 5 in Europa. Maar met de huidige cijfers voor 2016 zal ze dit jaar gaan klimmen in deze lijst.
- 465.521 vluchtbewegingen in 2015.
- 322 directe bestemmingen naar 95 landen wereldwijd waaronder 295 directe bestemmingen voor passagiers.

Schiphol anno 1916; 4 houten loodsen en een modderig weiland. Hier landden op 19 september 1916 voor het eerst 3 vliegtuigen van de Luchtvaartafdeeling der Koninklijke Landmacht (LVA; voorloper van de Nederlandse Koninklijke Luchtmacht). Eerste vliegtuig dat land is een Farman HF-20.

Afbeeldingslocatie: https://www.schiphol100jaar.nl/sites/default/files/styles/cropped_focus/public/Luchthaven_SAA_D10067001065_higres.jpg?itok=1OK7zTt4

1931; het bekende krijtbord waarop de vluchten worden geschreven met een krijtje:

Afbeeldingslocatie: https://www.schiphol100jaar.nl/sites/default/files/styles/cropped_focus/public/vertrek-en-aankomstinformatie-op-krijtborden-1931-2221.jpg?itok=PgFOZXQr

2 juli 1970; de Boeing 747 komt voor het eerst naar Schiphol. In de vorm van Pan Am's N737PA "Clipper Red Jacket" uit New York die door zal vliegen naar Brussel.
(Let hoe de toestellen parallel met de terminal geparkeerd staan i.t.t. het huidige nose-in)

Afbeeldingslocatie: https://3.bp.blogspot.com/-aB4N4Zyzlyw/VT-nQbbfDPI/AAAAAAAABx4/B35Bwo2toXw/s1600/1970_Eerste_Boeing_747_Jumbo_op_Schiphol.jpg

31 januari 1971; de allereerste 747 voor KLM; PH-BUA voor de gloednieuwe hangar 11 op Schiphol-Oost; speciaal gebouwd voor dit enorme toestel:

Afbeeldingslocatie: https://blog.klm.com/assets/uploads/2014/09/klm-first-747-1971-PH-BUA.jpg

~ Anno 2016:

Afbeeldingslocatie: https://images.nrc.nl/kctMYyv_5LZhVsFPM0NeHq0bfAQ=/1920x/s3/static.nrc.nl/inbeeld/files/2016/09/1709ZATECOluchtfoto_.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Piet91 schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:08:
[...]
1931; het bekende krijtbord waarop de vluchten worden geschreven met een krijtje:
"Bestuurder" heette het toen nog ... ;)

Hopelijk was dit niet de Wiersma van het bord : http://www.aviacrash.nl/paginas/ooievaarbkk.htm

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 19-09-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 13:10

IWriteCode

Less = more

Afgelopen vrijdag heen en terug naar Londen gevlogen met Vueling... alhoewel terug... dat werd dus 24 uur later ivm geannuleerde vlucht... ... dus nu een poging wagen om de 250 euro waar ik recht op heb + gemaakte kosten terug te krijgen... ... we hebben er dus weer een project(je) bij... :|

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
EMP schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:52:
Ik heb trouwens nog een 20k aan award miles staan.
Retourtje Abu Dhabi is 20k miles deze maand: https://www.flyingblue.com/promo-awards.html

Wel nog 200€ aan zogenaamde "taxes", afhankelijk van waar je vliegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Evianon schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:25:
[...]

Retourtje Abu Dhabi is 20k miles deze maand: https://www.flyingblue.com/promo-awards.html

Wel nog 200€ aan zogenaamde "taxes", afhankelijk van waar je vliegt
Dat is een handige site, bedankt!

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
[...]

Feli Redhawk! *O*

Just for the hell of it,

2 juli 1970; de Boeing 747 komt voor het eerst naar Schiphol. In de vorm van Pan Am's

31 januari 1970; de allereerste 747 voor KLM; PH-BUA voor de gloednieuwe hangar 11 op Schiphol-Oost; speciaal gebouwd voor dit
Op 2 juli 1970 voor het eerste, maar hij was er ook al op 31 januari 1970?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:21
PH-BUA moet 1971 zijn denk ik, aangezien hij eind 1970 is gebouwd.

[ Voor 38% gewijzigd door cordonbleu op 19-09-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Foto komt niet uit 2016 lijkt me. Het nieuwe Hilton staat er nog niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:20
[...]

[...]

Afgelopen weekend waren de Super Burendagen in het teken van 100 jaar Schiphol. Daar werd zeker wat gedaan voor de reizigers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

[...]

Afgelopen weekend kon je op bezoek bij Schiphol, kreeg toen "taart" en koffie en er werd het een en ander aan materiaal getoond. Ik vlieg vrijdag weer, ben benieuwd of je dan iets merkt van het 100jaar bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
IWriteCode schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:15:
Afgelopen vrijdag heen en terug naar Londen gevlogen met Vueling... alhoewel terug... dat werd dus 24 uur later ivm geannuleerde vlucht... ... dus nu een poging wagen om de 250 euro waar ik recht op heb + gemaakte kosten terug te krijgen... ... we hebben er dus weer een project(je) bij... :|
Dat is wel balen! Wat was de reden van de annulering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:27
Ik was er vanmorgen om 6 uur toen ik aankwam met Xiamen Airlines uit Xiamen. Niks van gemerkt. Koffers waren er wel uitzonderlijk snel. Zojuist mijn vader weggebracht die met China Eastern naar Shanghai vliegt en toen stonden er wel wat bewapende veel te strak gekleedde figuren bij de vertrek parkeerellende. Verder ook daar niets van welke festiviteiten ook gezien.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Napsju schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:55:
Ik was er vanmorgen om 6 uur toen ik aankwam met Xiamen Airlines uit Xiamen.
Wat was je ervaring met Xiamen? Zie ze voor scherpe tarieven en op sommige segmenten nieuwe (787) vliegtuigen, en het is een SkyTeam partner. Maar heb ze nog niet geboekt omdat ik slechte verhalen over Chinese carriers hoor. (roken op de vlucht door het personeel bijvoorbeeld, en heel erg slecht eten aan boord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Laatst online: 17:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

[...]

Feli Redhawk! *O*

Just for the hell of it, een paar foto's en feitjes:

- Een van de oudste luchthavens ter wereld dat nog steeds in gebruik is.
- 58 miljoen passagiers in 2015 waarvan 39.5% transer.
- Verwachting van 63 miljoen passagiers in 2016.
- Staat op nummer 11 van drukte luchthavens ter wereld gemeten in aantal passagiers en nummer 5 in Europa. Maar met de huidige cijfers voor 2016 zal ze dit jaar gaan klimmen in deze lijst.
- 465.521 vluchtbewegingen in 2015.
- 322 directe bestemmingen naar 95 landen wereldwijd waaronder 295 directe bestemmingen voor passagiers.

Schiphol anno 1916; 4 houten loodsen en een modderig weiland. Hier landden op 19 september 1916 voor het eerst 3 vliegtuigen van de Luchtvaartafdeeling der Koninklijke Landmacht (LVA; voorloper van de Nederlandse Koninklijke Luchtmacht). Eerste vliegtuig dat land is een Farman HF-20.

[afbeelding]

[afbeelding]

2 juli 1970; de Boeing 747 komt voor het eerst naar Schiphol. In de vorm van Pan Am's N737PA "Clipper Red Jacket" uit New York die door zal vliegen naar Brussel.
(Let hoe de toestellen parallel met de terminal geparkeerd staan i.t.t. het huidige nose-in)

[afbeelding]

31 januari 1971; de allereerste 747 voor KLM; PH-BUA voor de gloednieuwe hangar 11 op Schiphol-Oost; speciaal gebouwd voor dit enorme toestel:

[afbeelding]

~ Anno 2016:

[afbeelding]
Vanavond 21:00 op NPO2 een documentaire over 100 jaar Schiphol. :)

http://www.2doc.nl/docume...er/100-jaar-schiphol.html

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

Arthur-M. schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:04:
[...]

Anno 2 augustus 2013 HIERR

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

niekvandermeer schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:48:
Dat is wel balen! Wat was de reden van de annulering?
Niet bekend gemaakt.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:44
Stinger_Ventura schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:40:
[...]

Wat was je ervaring met Xiamen? Zie ze voor scherpe tarieven en op sommige segmenten nieuwe (787) vliegtuigen, en het is een SkyTeam partner. Maar heb ze nog niet geboekt omdat ik slechte verhalen over Chinese carriers hoor. (roken op de vlucht door het personeel bijvoorbeeld, en heel erg slecht eten aan boord)
Heb je dat niet van hier? :)
Napsju schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:52:
Ik kom net uitgerookt uit een 737-800 van Xiamen Airlines van Xiamen naar Singapore. Voor me zat een Chinees te roken onder zijn plaid. Toen ik daar melding van maakte bij het personeel deed dat ze vrij weinig. Uiteindelijk is er niks aan gedaan en stak meneer rustig zijn tweede en derde peuk op. Ook nadat ik hem zelf al had gewezen op zijn gedrag. Hij zal me wel niet 'begrepen' hebben. Idioot! Ik had de man graag kennis laten maken met het straffensysteem van Singapore.

En dat zelfde personeel kwam wel even zeiken dat ik mijn telefoon waar ik een spelletje op deed uit moest doen op kruishoogte.

Wat een maatschappij. En dat is dan Skyteam lid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Arthur-M. schreef op maandag 19 september 2016 @ 18:04:
[...]

Zelfde gold voor het animatie-filmpje over 100 jaar Schiphol. Alleen het oude Hilton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Reed daar met de bus langs zaterdag, het oude Hilton wordt nu afgebroken. Wat een ontzettend kleine kamertjes had dat zeg :X Kon je heel duidelijk zien (zo zonder buitenwanden.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
Stinger_Ventura schreef op maandag 19 september 2016 @ 19:40:
[...]

Route: AMS-XMN-SIN retour
  • Toestel:
    Dreamliner heeft érg harde stoelen, maar gelukkig geen entertainment box onder de stoel voor je zoals in de Qatar 787. Entertainment zelf is niet heel uitgebreid, maar het scherm is prima. In de 737 zaten iets betere stoelen, maar op de heenreis werd gerookt door een medepassagier. Hier werd niets aan gedaan. Score: 3/10
  • Personeel:
    Spreekt slecht tot geen Engels. Wat is een amles? een siebek? 'A Chinese beer' had ze nog nooit geserveerd denk ik. Bediening verder niet heel slecht. Het sanitair werd niet schoon gehouden. Score: 4/10
  • Eten/Drinken:
    Eten bovengemiddeld goed voor een Chinese carrier. Ik kan het zelf enkel vergelijken met CA FRA-PEK en CZ AMS-CAN. Enorme keuze aan dranken. Alcohol inclusief, alleen het bier was niet koud. Er stond zelfs olijvensap op het menu. Bijzondere smaak. >:) Score: 7,5/10
  • Xiamen airport:
    Het is een klein maar overzichtelijk vliegveldje zonder transit faciliteiten. Een flesje water uit de automaat kost er 13 eurocent. Je dient dus wel eerst door de immigratie te gaan alvorens je door kunt naar je aansluitende vlucht. Een simpel en snel proces. Ik weet niet wat ze doen als je een paspoort hebt dat geen 72 uur visa transit visa krijgt. Je koffer hoef je niet zelf van de band te halen, maar gaat gelijk door. Score: 7/10
  • Overig:
    Als je een stopover van <24 uur neemt krijg je er een gratis hotel bij in Xiamen. Meld je na de immigratie bij de transit desk voor domestic. Je hoeft dus niet de eerste aansluiting te boeken. Goede kamer en locatie, prima eten er bij. Leuke stad met weinig toeristen! Openbare bus voor de deur. Topper! Score: 10/10
  • Prijs:
    400 euro retour inclusief stopover hotel op de heenreis. Score: 9/10
Volgende keer weer? Ja! Voor die prijs vond ik het prima. Die boerende, roggelende, ruftende en zelfs rokende medepassagiers moet ik dan maar weer voor lief nemen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:05:
[...]
Wim Lex komt langs voor het een of ander, maar daar zal het publiek weinig van zien.
Afgezien van dat 't zo op tv is, voorafgaand aan eerder genoemde 100-jaar-schipholdocumentaire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brilsmurfffje schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:04:
[...]

Uitstekend te bereiken op de fiets. Je kunt je fiets gewoon letterlijk naast de vertrekhal neerzetten. Het is tenslotte net een busstation ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Csum-CKWcAATXrC.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CsupFR_WEAASCuI.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CsvEhM9W8AMiu9X.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CsvYsNBWcAE-Ui5.jpg:large

De Paralympics zijn ook over. British Airways heeft weer 747-400 G-CIVA 'victoRIOus' weer naar Rio, KLM 777-300ER PH-BVA #OranePride is onderweg. Rest weet ik zo niet.

Enne; WOW air in Baltimore:

Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/5/10060_1473297046.jpg
Afbeeldingslocatie: https://rs678.pbsrc.com/albums/vv149/kizn06/lol.gif~c200

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 19-09-2016 23:59 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-09 18:21
Op het zelfde moment vanaf airside:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8404/29504114680_4de69d280e_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/9/8410/29168906514_3af30cc746_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Heeft iemand de wifi op KLM's Boeing 787-9 al 's geprobeerd ? En wat kost zo'n voucher ? Alle voorwaarden staan op de site, maar geen tarieven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik kom dit tegen op internet uit februari dit jaar:

KLM/Panasonic offers two. The first is called “Wi-Fi Light”, costing €9.95, and as its name suggests, is intended for ‘light’ Internet usage, such as email, messaging and chat. 40 MB of data can be used with this option and the voucher expires 24 hours after activation. Once the 40 MB is consumed, or when the usage time has expired, the Internet connection drops. At this point you can buy another voucher.

The second option is called “Flight”, costs €19.95, and is intended for ‘medium’ Internet usage like browsing, email traffic or intensive messaging and chat. Up to 120 MB of data can be used with the “Flight” voucher, which again will expire 24 hours after activation. Once the 120 MB is consumed or the usage time has expired, the internet connection will be terminated. If you do not use the whole Wi-Fi voucher during the flight it will be cancelled 24 hours after first activation.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:12:

KLM/Panasonic offers two. The first is called “Wi-Fi Light”, costing €9.95, and as its name suggests, is intended for ‘light’ Internet usage, such as email, messaging and chat. 40 MB of data can be used with this option and the voucher expires 24 hours after activation. Once the 40 MB is consumed, or when the usage time has expired, the Internet connection drops. At this point you can buy another voucher.

The second option is called “Flight”, costs €19.95, and is intended for ‘medium’ Internet usage like browsing, email traffic or intensive messaging and chat. Up to 120 MB of data can be used with the “Flight” voucher, which again will expire 24 hours after activation. Once the 120 MB is consumed or the usage time has expired, the internet connection will be terminated. If you do not use the whole Wi-Fi voucher during the flight it will be cancelled 24 hours after first activation.
Wat een geld :/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ja best prijzig inderdaad,geef voor die 20 uur dan gewoon onbeperkt tegenover een QoS

jaar of 10 terug kreeg je bij delta bij boarden een voucher gratis om gebruik te maken van internet (introductie :P ) en dat was gewoon voor de hele vlucht maar dan wel op beperkte snelheid (browse snelheid enzo)

[ Voor 32% gewijzigd door mrsar op 20-09-2016 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IWriteCode

IWriteCode

Less = more

Zowaar binnen een dag een reactie van Vueling dat ze gaan betalen...
At Vueling, we sincerely regret any inconveniences caused and we would like to inform you that all possible measures are being taken in order to avoid that similar incidents could happen again in future.

Moreover, apart from our apologies we would like to offer you a compensation in accordance with the EC Regulation 261/2004. In order to speed up the process we kindly ask you to forward us bank account data of the affected passenger(s).
Die zag ik niet echt aankomen... zo hoort het natuurlijk wel... maar toch had ik op z'n vroegst pas over 2 weken een reactie verwacht...

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Goner schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 12:16:
Heeft iemand de wifi op KLM's Boeing 787-9 al 's geprobeerd ? En wat kost zo'n voucher ? Alle voorwaarden staan op de site, maar geen tarieven ...
Werkt verder prima, had op mijn vlucht een voucher gekregen van de KLM, maar veel meer dan wat selfies sturen van "Kijk ik gebruik duur WiFi in een vliegtuig" heb ik niet gedaan :+
Voor dat gebruik was het internet wel snel genoeg en ook het verbinden ging prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Daar moet bij gezegd worden dat als je 'm in je vlucht niet opmaakt dat je 'm de volgende vlucht (mits binnen 24u) nog kunt gebruiken. Bij een connecting flight dus.

(De vraag is nu hoe groot de kans is dat je een 789-vlucht hebt van KLM die volgt op een andre 789-vlucht van KLM.)

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeR op 20-09-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Vanmiddag zag ik een blauwe kist opstijgen vanaf schiphol onder begeleiding van 2 F16's. Iets ter ere van het 100 jarig bestaan? :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 14:59:
Vanmiddag zag ik een blauwe kist opstijgen vanaf schiphol onder begeleiding van 2 F16's. Iets ter ere van het 100 jarig bestaan? :)
De paralympische sporters zijn vanmorgen aan boord van #OrangePride PH-BVA binnengehaald door 2 F-16's (J-624 linkerzijde en J-515 rechterzijde):

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Csy2MCRXgAEuaAo.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8325/29182727984_41f70c64a1_c.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 20-09-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Ja, maar die stegen dus niet op, dus wat heeft Vaal gezien?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Jelte,89 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:21:
Ja, maar die stegen dus niet op, dus wat heeft Vaal gezien?
Die heeft de landing gemist en de F-16's zien wegvliegen op het moment dat er een andere kist opsteeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

Jeetje, bij KLM partner Delta kun je voor $16 24u zonder datalimiet gebruik maken van de wifi via GoGo - ook als je overstapt op een andere vlucht of zelfs andere carrier (zolang deze ook maar GoGo voert). Dan is KLM wel behoorlijk duurder en beperkter...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
En ik was er natuurlijk bij =] De #orangepride arrivial :)

[ Voor 26% gewijzigd door FSXnoob op 20-09-2016 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Geland op LAX en als eerste het vliegtuig uit. Zoals iedereen weet die in Amerika landt: Niet treuzelen, doorlopen. Niet plassen, niet roken (kan meestal toch niet) en zeker niet je veters strikken. In draf naar de security. 1 minuut treuzelen kan je een uur wachten kosten.

"Zolang we maar niet Air China voor ons hebben"

En wie hadden we voor ons... :(

Niet 1 die Engels sprak. Ondanks de vele tijd in de rij dat je kan kijken wat je voorgangers doen, ging elk passagier vertwijfeld kijken naar de vingerafdruk scanner. Dat de 250 voorgangers hun vingers erop hadden gelegd, is ze allemaal ontgaan.

Gemiddeld deden ze zo'n 4 a 5 minuten per passagier over langs de booth gaan. Ter vergelijking, ik was er in 25 seconden doorheen.

Dat is na.... 207 minuten in de rij te hebben gestaan ;(

Ik had een nieuw paspoort, en mocht helaas niet langs de machines.

EDIT: En ja, ik ken Global Entry ;) Maar ik reis elke keer weer met iemand anders mee die het dan niet heeft. Dan sta je alsnog te wachten.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 20-09-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Bob Popcorn

Plop!

Piet91 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:16:
[...]

De paralympische sporters zijn vanmorgen aan boord van #OrangePride PH-BVA binnengehaald door 2 F-16's (J-624 linkerzijde en J-515 rechterzijde):

[afbeelding]
[afbeelding]
Dat was 'm! Hij leek te stijgen maar kan ook inbound zijn geweest ofzo :)

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

PWM schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 18:18:

EDIT: En ja, ik ken Global Entry ;) Maar ik reis elke keer weer met iemand anders mee die het dan niet heeft. Dan sta je alsnog te wachten.
ja maar dan kan je door en wel naar de wc/roken/veters strikken/ wat drinken etc terwijl je wacht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

Hahaha, helaas erg typisch inderdaad. Tenzij je Global Entry hebt, via de selfservice automaten mag of andere voordeeltjes (zoals de diplomatenrij :w ) hebt, heb je vrijwel altijd pech met de rij voor immigratie als je landt met KLM op LAX. En ook nog crappy WiFi in die hal ook ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:41:
[...]
via de selfservice automaten
Er stonden nu ook rijen self service automaten die je zelf mocht gebruiken. Vingers, foto en vragenlijst invullen. Daarna krijg je een print. Is de print goed, mag je meteen door. Krijg je een print met een kruis, moet je alsnog aansluiten.

98% krijgt echter een kruis, en kan aansluiten. De filosofie achter dan systeem begrijp ik nog niet helemaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 16:29:
[...]

Jeetje, bij KLM partner Delta kun je voor $16 24u zonder datalimiet gebruik maken van de wifi via GoGo - ook als je overstapt op een andere vlucht of zelfs andere carrier (zolang deze ook maar GoGo voert). Dan is KLM wel behoorlijk duurder en beperkter...
GoGo wireless is alleen voor boven de continentale VS, dat werkt héél anders dan wat KLM aanbiedt en heeft dus ook een hele andere kostenstructuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:56

vhal

ಠ_ಠ

PWM schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:44:
[...]

Er stonden nu ook rijen self service automaten die je zelf mocht gebruiken. Vingers, foto en vragenlijst invullen. Daarna krijg je een print. Is de print goed, mag je meteen door. Krijg je een print met een kruis, moet je alsnog aansluiten.

98% krijgt echter een kruis, en kan aansluiten. De filosofie achter dan systeem begrijp ik nog niet helemaal. :+
Ach ja, die grote rode knop op Cancun Airport (na de douane) waar je "geheel random" uitgepikt kan worden vond ik ook vrij merkwaardig. Uiteraard werd het lampje bij mij rood en kon ik mijn koffer openen bij een nogal fors uitziende dame. Wij hadden de koffers gemixed en de dame wist feilloos een roze bikini van mijn vrouw uit de koffer te halen en vroeg vervolgens met een stalen gezicht "is this yours?".

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura

Dat is na.... 207 minuten in de rij te hebben gestaan ;(
Mijn god! 3:27 uur wachten in de rij, niet te geloven. Je zou bijna weer terug vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 20:36:
Mijn god! 3:37 uur wachten in de rij, niet te geloven. Je zou bijna weer terug vliegen.
Niet overdrijven, 3 uur en maar 27 minuten :+

[ Voor 70% gewijzigd door gambieter op 20-09-2016 20:40 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Excuus, rekenfout aan mijn kant. Het was 2 uur en 37 minuten. Viel dus alleszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Dat hebben mijn vrouw en ik ook eens gehad op JFK T8. Voor ons een vlucht uit Trinidad. Verschrikkelijk.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:14:
Excuus, rekenfout aan mijn kant. Het was 2 uur en 37 minuten. Viel dus alleszins mee.
De ninja-edit van Stinger Ventura helpt hem niet :p

Maar dat is het k*t van de VS luchthavens, ik heb een vergelijkbare wachttijd op Washington Dulles gehad. De koffers hadden al een stoflaagje...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

franssie

Save the albatross

ik vlieg aleen privé op de US en doe dat zo weinig mogelijk omdat ik elke keer op Atlanta mij weer voorneem nooit meer naar de US te vliegen, wat een sneue bedoeling van schijnveiligheid is dat. Amerikanen zouden ook in de EU verplicht moeten worden om één tot drie uur ergens te wachten, misschien een loods zonder aircon of verwarming, zonder toiletten of water. Niet dat Europa daar veiliger van wordt maar gewoon omdat het kan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Da's wel een idee, "speciale" behandeling voor de Amerikanen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

franssie

Save the albatross

ja, tenslotte zo werken de visa onderhandelingen ook. Vrij reizen werkt meestal twee kanten op maar die ex-europeanen willen overal een uitzondering op.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Beetje rare mail van SIA gekregen: Aanbieding voor een upgrade op de vlucht AMS-SIN van Economy naar Premium Economy voor € 350. Een redelijke deal maar ook niet meer. Ik laat 'm dus liggen.
Maar ik vind het raar dat ze vragen om creditcard details te mailen als ik wel geïnteresseerd ben. Ik dacht zelfs aan een scam maar de mail oogt volledig legitiem. Is dat een normale gang van zaken? Ik had wat meer professionaliteit verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
Wat je ook doet, verstuur NOOIT creditcardgegevens per e-mail. Zelfs al zijn zij het écht.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

gambieter schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:04:
Da's wel een idee, "speciale" behandeling voor de Amerikanen :p
Je bedoelt zoals een Amerikaan aan een willekeurige grens in zuid-amerika 100dollar voor een visum mag neerleggen en de gemiddelde Europeaan een grijpstuiver kwijt is en zo door kan lopen? :+

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

GoldenSample schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:57:
Je bedoelt zoals een Amerikaan aan een willekeurige grens in zuid-amerika 100dollar voor een visum mag neerleggen en de gemiddelde Europeaan een grijpstuiver kwijt is en zo door kan lopen? :+
Yep, wat de Britten ook gaan krijgen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Vragen wij Amerikanen eigenlijk al om vingerafdrukken in te leveren? Zo nee, wanneer gaan we daarmee beginnen? Voor wat hoort wat he.

• Bestla
  • Laatst online: 19:57

Bestla

Kvinne

CyBeR schreef op woensdag 21 september 2016 @ 01:31:
Vragen wij Amerikanen eigenlijk al om vingerafdrukken in te leveren? Zo nee, wanneer gaan we daarmee beginnen? Voor wat hoort wat he.
Alles wat wij moeten doen bij de douane in de VS , moeten zij ook doen wanneer zij hier komen. Gelijke monniken........

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Je zal er maar elke keer tussenzitten ... ;w :-(
Volgende week weer HGH <-> HKG ..

De eerste keer denk je "die stereotypes, zo fout"
De tweede keer "hmm zit toch wel een kern van waarheid in".
Na een periode van ergenis verval je in een staat van "het zal wel, kan er toch niks aan doen".

Lijkt wel of ze elke keer eerder opstaan en hun tas / trolley pakken, laatste vlucht waren er al een paar die nog voor de landing al opstonden en hun spullen pakten. Stewardessen durven niks te doen uit angst voor grote bek.

En welke idioot bedenkt het om durian te gaan eten in het vliegtuig op een ochtendvlucht. :( :(
(voor de mensen die het niet kennen, durian is fruit dat ruikt naar rottend afval met zweetsokken)

/rant off

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:14

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Kenzi schreef op woensdag 21 september 2016 @ 07:29:
[...]

Lijkt wel of ze elke keer eerder opstaan en hun tas / trolley pakken, laatste vlucht waren er al een paar die nog voor de landing al opstonden en hun spullen pakten. Stewardessen durven niks te doen uit angst voor grote bek.

/rant off
Daarvoor hoef je Europa ook niet uit. In een Lufthansa vlucht FRA -> FCO zat ik met een tour Chinezen. Arme stewardess werd helemaal gek. We hadden net liftoff en de eerste ging al in de bagagebakken lopen rommelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

[...]

En welke idioot bedenkt het om durian te gaan eten in het vliegtuig op een ochtendvlucht. :( :(
(voor de mensen die het niet kennen, durian is fruit dat ruikt naar rottend afval met zweetsokken)

/rant off
_O- dat het überhaupt mee mocht,meestal mag het niet mee :P wel lekker btw,je moet er van houden. De geur is altijd ranzig.

En over het opstaan, had het maandag ook weer, dat ze jou vanaf het gangpad raar aankijken dat je nog niet op bent gestaan en nog rustig verder leest :P euh ja,wacht jij nou maar in dat gangpad door iedereen aangeduwd/geplet tot die deuren eindelijk open gaan, dan lees ik wel door tot iedereen zo ongeveer weg is.

[ Voor 24% gewijzigd door mrsar op 21-09-2016 10:02 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

[...]
[small](voor de mensen die het niet kennen, durian is fruit dat ruikt naar rottend afval met zweetsokken)
Oran-oetans zijn er gek op. Was die passagier toevallig een orang-oetan (of Willie Smits)?

This footer is intentionally left blank

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:53

Grouchy

meep meep

PWM schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 22:14:
GE, daarom. Weet niet wat hun gemiddeld tarief/uurloon is maar 2h en 37 minuten wachten, lol succes daarzo en zie je later.
Lekker in de SC lounge wachten/werken of doorreizen naar wherever en daar wat werk doen ipv daarzo je tijd verspelen. Bijkomend voordeel is dat je als kaaskop er ook TSA-pre bij krijgt :)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
GoldenSample schreef op woensdag 21 september 2016 @ 00:57:
[...]

Met het detail dat de Argentijnen en Brazilianen het prima aanpakken: zij moeten voor de VS namelijk óók 100 dollar betalen (of hoeveel het ook is) en voor Europa niet. Ik weet het alleen van die twee landen, maar ik ben het er helemaal mee eens: als jullie moeilijk doen bij onze burgers, doen wij precies net zo moeilijk met jullie burgers.
Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.