Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.763 views

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

wildhagen schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:54:
Is op BRU de Kiss&Ride inmiddels ook weer open of nog steeds niet? Vertrek zelf weer vanaf BRU in februari (naar BKK met TG).
Staat nog steeds de "outside security check". Taxi's komen dichtbij maar ook niet helemaal, en ook hier nog deels een rij om überhaupt het vliegveld in te komen. Als je met de taxi komt kom je ongeveer aan waar de bussen ook stoppen (beneden) en kan je met de lift omhoog, boven geen rijen gezien, maar de Kiss&Ride, tenminste die die direct voor de departure hal was, is gesloten. Ik weet niet of er verder nog K&R parkeervakken zijn.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:28:
De vorm van de plastic bekleding aan de binnenkant zegt niets over de vorm in de vliegtuighuid.
Ik keek ook naar de volgende laag.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wildhagen schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:08:
[...]

Vierkante raampjes? Is dat een pre-crash Comet? Of is het nog van vóór het jet-tijdperk, zonder drukcabine?
Ik vind het te groot voor een pre-jumbo vliegtuig en zeker voor een vooroorlogs vliegtuig. Ik gok luchtschip.

Signatures zijn voor boomers.

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Maasluip schreef op woensdag 14 september 2016 @ 19:43:
[...]

Ik vind het te groot voor een pre-jumbo vliegtuig en zeker voor een vooroorlogs vliegtuig. Ik gok luchtschip.
Google Images suggereert een Boeing 707 wat me opzich wel plausibel lijkt gezien de vorm van dat kopschot. Zie ook plaatje nummer 35 op deze pagina: http://www.everythingpanam.com/Jet_Aircraft.html :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:17
wildhagen schreef op woensdag 14 september 2016 @ 18:54:
Is op BRU de Kiss&Ride inmiddels ook weer open of nog steeds niet? Vertrek zelf weer vanaf BRU in februari (naar BKK met TG).
Yes, alles is hersteld en terug open op Brussel, ben er 2 weken geleden nog vertrokken :)
De enige werken die nu nog bezig zijn is het raapmje voor raampje vervangen van de facade door explosiebestendig glas, ze doen het bewust stuk per stuk om de hinder te beperken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het nieuws vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/slider-content/public/website_633x300/slider-schiphol/schiphol-logo-koninklijkcschiphol.jpg?itok=L8qderCj

- Volgende week maandag bestaat Luchthaven Schiphol 100 jaar; en vanaf vandaag mag het zich 'Koninklijk' noemen en de Schiphol Group Royal Schiphol Group.

- Heeft het Stadsarchief Amsterdam een animatiefilm uitgebracht over de ontwikkeling van Schiphol:

- Trekt KLM zich (tijdelijk?) terug op de route naar Caïro; de laatste vlucht naar de Egyptische stad vertrekt in de avond van 6 januari 2017 en keert de volgende ochtend terug op Schiphol.
Deze vluchten worden momenteel uitgevoerd door de Boeing 787-9.

- En komt zoals verwacht volgend jaar oktober de eerste Airbus A380 op de tweedehandsmarkt.
Singapore Airlines was de launch customer van de A380 en hun eerste/oudste 5 toestellen zijn geleased; het contract van het eerste toestel wordt niet verlengd. Grote kans is dat de overige 4 ook niet worden verlengd aangezien de maatschappij 5 nieuwe A380 toestellen heeft besteld.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
larsg schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:05:
[...]

Yes, alles is hersteld en terug open op Brussel, ben er 2 weken geleden nog vertrokken :)
De enige werken die nu nog bezig zijn is het raapmje voor raampje vervangen van de facade door explosiebestendig glas, ze doen het bewust stuk per stuk om de hinder te beperken.
Is de hoeveelheid militair vertoon al minder? Ik vloog van Lissabon naar Brussel ongeveer een maand na de aanslag en toen was het bizar hoeveel militairen er waren en ook qua legervoertuigen.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:54:

Singapore Airlines was de launch customer van de A380 en hun eerste/oudste 5 toestellen zijn geleased; het contract van het eerste toestel wordt niet verlengd. Grote kans is dat de overige 4 ook niet worden verlengd aangezien de maatschappij 5 nieuwe A380 toestellen heeft besteld.
Dat lijkt me niet helemaal correct. Ze hebben niet "5 nieuwe besteld". Ze moeten alleen de laatste 5 toestellen van een vorige order nog ontvangen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

niekvandermeer schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:13:
[...]

Is de hoeveelheid militair vertoon al minder? Ik vloog van Lissabon naar Brussel ongeveer een maand na de aanslag en toen was het bizar hoeveel militairen er waren en ook qua legervoertuigen.
Ik denk niet dat die afgenomen is want zelfs in de binnensteden lopen ze nog altijd rond... Het lijkt qua aanwezigheid een beetje te fluctueren maar ik werk in Antwerpen en ik zie ze toch nog regelmatig 's middags, of 's avonds.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
downtime schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:13:
[...]

Dat lijkt me niet helemaal correct. Ze hebben niet "5 nieuwe besteld". Ze moeten alleen de laatste 5 toestellen van een vorige order nog ontvangen.
Nee, die laatste 5 waren onderdeel van een nieuwe order.

http://www.airbus.com/pre...more-a380s-and-a350-xwbs/

March of the Eagles

• Piet91
  • Niet online
downtime schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:13:
Neen. Singapore Airlines plaatste in 2001 een firm order voor 10 toestellen.
In 2003 volgde een nieuwe firm order voor 9 toestellen en 6 opties.
In 2013 weer een firm order voor de genoemde 5 toestellen.

Deze laatste vijf moeten oudere A380's vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Die order is ook alweer drie jaar oud, maar vooruit, laten we het toch een nieuwe order noemen.

SIA doet normaal gesproken toch 12 jaar met hun toestellen? Dan is het wel opvallend dat ze drie jaar geleden nog 5 A380's erbij bestelden en nu vinden dat ze 5 A380's teveel hebben.

• Piet91
  • Niet online
downtime schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:33:
Die order is ook alweer drie jaar oud, maar vooruit, laten we het toch een nieuwe order noemen.

SIA doet normaal gesproken toch 12 jaar met hun toestellen? Dan is het wel opvallend dat ze drie jaar geleden nog 5 A380's erbij bestelden en nu vinden dat ze 5 A380's teveel hebben.
Wat ik hierboven al stel; de nieuwe 5 moeten oudere A380's vervangen.
De A380's die nu van de productielijn rollen zijn verbeterd en efficiënter dan hun oude A380's.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De leaseperiode voor de A380's is 10 jaar. Singapore Airlines heeft een policy om leases niet te vernieuwen en ze door nieuwe toestellen te vervangen. Daarmee vermijden ze hoge onderhoudskosten, en nieuwe toestellen zijn ook een beetje efficiënter.

March of the Eagles

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XWB schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:42:
De leaseperiode voor de A380's is 10 jaar. Singapore Airlines heeft een policy om leases niet te vernieuwen en ze door nieuwe toestellen te vervangen. Daarmee vermijden ze hoge onderhoudskosten, en nieuwe toestellen zijn ook een beetje efficiënter.
Helder. Het is dus altijd al de bedoeling geweest om deze 5 toestellen na 10 jaar te vervangen? Dat had ik niet door.

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:17
niekvandermeer schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:13:
[...]

Ik heb toevallig exact 1 maand na de aanslagen die route ook gevlogen vanaf Brussel. Sindsdien zijn er veel minder militairen aanwezig enkel nog bij de in/uitgangen en security. De hele precheck/controle is ook verdwenen, alles verloopt zoals vanouds. Er is wel vanuit het treinstation naar de vertrekhal een korte bagagecontrole maar hier mag je wel flesjes water mee brengen. De controles verliepen bij mij zeer snel, telkens minder dan een minuut moeten wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 21:32
Foutje van een controller:

Woeps...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

nee,ik geloof niet dat ik dat werk zou kunnen :P zou helemaal gek worden :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• JeroenH
mrsar schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:30:
Ik ook zeker niet. Als het te druk wordt in de lucht, met een paar emergencies, kun je niet zeggen "fuck it ik ga koffie halen", en je computer uitzetten. Feitelijk heb je een grotere verantwoording dan de piloten, als controller kun je enkele duizenden mensenlevens tegelijk onder je hoede hebben, tegenover een piloot "slechts" enkele honderden.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 12:16

Rannasha

Does not compute.

Tsja, wat dat betreft... Recentelijk is in Zwitserland een F18 neergestort bij een militaire oefening. Uit het eerste onderzoek van de luchtmacht blijkt dat de piloot van de luchtverkeersleider een vlieghoogte heeft gekregen die onder het minimumniveau lag, en wellicht relevanter, ook onder de hoogte van bergen in de omgeving.

(bron: https://www.admin.ch/gov/...uniques.msg-id-63659.html)

Het onderzoek naar de precieze toedracht loopt nog, want er zijn nog open vragen (zo vloog de piloot als volger achter een ander toestel aan maar verloor om nog onbekende reden het radarcontact, waardoor de piloot moest terugvallen op de luchtverkeersleiding voor instructies), maar zo'n situatie zal je als ATCO ook niet in de koude kleren gaan zitten...
JeroenH schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:39:
[...]
Als het te druk wordt in de lucht
Als het te druk wordt in een bepaalde sector, worden er simpelweg geen vliegtuigen meer toegelaten. Vliegtuigen moeten dan omvliegen, of, omdat piekbelasting vaak redelijk goed vantevoren in te schatten is, worden vliegtuigen bij vertrek langer aan de grond gehouden om zo een verwachte piekbelasting op een later moment elders in het luchtruim te voorkomen.

Er zijn vrij duidelijke maxima aan aantallen vliegtuigen die in een bepaalde tijdsperiode een sector mogen doorkruisen. Dat hangt ook af van de complexiteit van het verkeer (veel kruisende stromingen en veel stijgend/dalend verkeer is natuurlijk lastiger dan een sector waar bijna alles in dezelfde rechte lijn doorheen vliegt). Dat neemt niet weg dat stressbestendigheid een zeer belangrijke eigenschap is voor een ATCO.

[ Voor 37% gewijzigd door Rannasha op 15-09-2016 09:44 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:20
RickXX schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:47:
Over email van Qatar Airways gesproken. Deze kreeg ik vanochtend in mijn inbox. Ik zou graag nog een keer Business vliegen in mijn leven maar weet niet of dit nou dé mogelijkheid is om dat te doen. Ik vlieg op jullie aanraden (thanks daarvoor) AMS - Doha in een 777-3, uur overstap, Doha - Jakarta in een A330-300. Terug Jakarta - Doha in een 787-8, twee uur overstap, en Doha - AMS wederom in de 777-300.

[afbeelding]

Wat is de opinie hier, is dit een offer you can't refuse om eens BC te vliegen met Qatar? Op internet wordt met name de BC van Qatar in de A380 en de A350 geprezen. De BC van de A330 wordt bestempeld als outdated. Wat zijn jullie ervaringen?
Toch nog een vraagje hierover, hoeveel dagen van te voren kreeg je deze mail? ;)

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik dacht altijd dat die verhalen over roken in Chinese vliegtuigen enigszins overtrokken waren. Afgelopen weken twee binnenlandse vluchten gemaakt (China Southern Shenzen-Lijiang en Ruili Airlines Kunming - Guilin) en op beide vluchten meerdere malen het riemen vast lampje aan ('turbulentie') waarna je een stevige rooklucht door de airco kon waarnemen :')

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:27
Ik quote mezelf maar even. Wat een volk. En deze week vlieg ik weer met een Chinees. 'T was goedkoop, maar ranzig is het ook.
Napsju schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:52:
Ik kom net uitgerookt uit een 737-800 van Xiamen Airlines van Xiamen naar Singapore. Voor me zat een Chinees te roken onder zijn plaid. Toen ik daar melding van maakte bij het personeel deed dat ze vrij weinig. Uiteindelijk is er niks aan gedaan en stak meneer rustig zijn tweede en derde peuk op. Ook nadat ik hem zelf al had gewezen op zijn gedrag. Hij zal me wel niet 'begrepen' hebben. Idioot! Ik had de man graag kennis laten maken met het straffensysteem van Singapore.

En dat zelfde personeel kwam wel even zeiken dat ik mijn telefoon waar ik een spelletje op deed uit moest doen op kruishoogte.

Wat een maatschappij. En dat is dan Skyteam lid.

Lekker!

• RickXX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Koerski schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:07:
[...]

Toch nog een vraagje hierover, hoeveel dagen van te voren kreeg je deze mail? ;)
14 september ontvangen. Vlucht is op woensdag 21 september. Dus precies een week van tevoren.

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

mrsar schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:30:
Zo te horen hebben ze de pauzes ertussenuit geknipt ;)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Bolk schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:48:
[...]

Zo te horen hebben ze de pauzes ertussenuit geknipt ;)
Dat verklaard dingen :P

zo weer op naar Schiphol, maar weer een uurtje in een vliegtuig zitten

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31
Thetallguy schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:15:
Ik dacht altijd dat die verhalen over roken in Chinese vliegtuigen enigszins overtrokken waren. Afgelopen weken twee binnenlandse vluchten gemaakt (China Southern Shenzen-Lijiang en Ruili Airlines Kunming - Guilin) en op beide vluchten meerdere malen het riemen vast lampje aan ('turbulentie') waarna je een stevige rooklucht door de airco kon waarnemen :')
In hoeverre is dit in de luchtvaart als geheel verboden?
Kan me nl voorstellen dat je de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk stelt?

American Express vraagbaak

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Luchtruim is nog steeds nationaal, ik weet niet hoe ver China staat met dat soort wetgeving?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
KLM maakt het af en toe ook niet makkelijk om van ze te houden.

Medewerker doet een vlucht of 20 per jaar voor mij. Van de week moest hij naar de UK en was te laat op Schiphol. Hij had een KLM vlucht en is toen maar op de eerste FlyBE gestapt die ging.

Nu kijkt hij naar zijn teugvlucht en die is dus weg :+ Ja, dat staat in de voorwaarden, stom.

Even KLM gecontact: Hallo. Kunnen jullie AUB helpen? Vriendelijk AUB. We doen 200-300 vluchten met jullie en nu heeft iemand even iets stoms gedaan, niet nagedacht. Kunnen we aub terug op de vlucht

COMPUTER SAIS NO

"Het staat in de voorwaarden meneer". Ik weet het jongens, maar ik weet ook dat jullie op een knop kunnen drukken dat de vlucht terugzet.

Helaas, we kunnen wel een enkeltje boeken voor u. 771,-

Man man. Ik weet het, ze staan volledig in hun recht. Maar even de historie kijken en zien wat we allemaal bij hen doen zou toch een keer fijn zijn.

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op donderdag 15 september 2016 @ 14:06:
[...]

In hoeverre is dit in de luchtvaart als geheel verboden?
Kan me nl voorstellen dat je de luchtvaartmaatschappij aansprakelijk stelt?
Volgens mij was het gewoon de cockpit crew die even een sigaretje deed. Alle passagiers lekker in de riemen laten zitten en ondertussen paffen.

• Napsju
Thetallguy schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:36:
[...]

Volgens mij was het gewoon de cockpit crew die even een sigaretje deed. Alle passagiers lekker in de riemen laten zitten en ondertussen paffen.
http://onemileatatime.boa...016/08/25/smoking-pilots/

Lekker!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 15 september 2016 @ 15:26:
KLM maakt het af en toe ook niet makkelijk om van ze te houden.

Medewerker doet een vlucht of 20 per jaar voor mij. Van de week moest hij naar de UK en was te laat op Schiphol. Hij had een KLM vlucht en is toen maar op de eerste FlyBE gestapt die ging.

Nu kijkt hij naar zijn teugvlucht en die is dus weg :+ Ja, dat staat in de voorwaarden, stom.

Even KLM gecontact: Hallo. Kunnen jullie AUB helpen? Vriendelijk AUB. We doen 200-300 vluchten met jullie en nu heeft iemand even iets stoms gedaan, niet nagedacht. Kunnen we aub terug op de vlucht

COMPUTER SAIS NO

"Het staat in de voorwaarden meneer". Ik weet het jongens, maar ik weet ook dat jullie op een knop kunnen drukken dat de vlucht terugzet.

Helaas, we kunnen wel een enkeltje boeken voor u. 771,-

Man man. Ik weet het, ze staan volledig in hun recht. Maar even de historie kijken en zien wat we allemaal bij hen doen zou toch een keer fijn zijn.
Lijkt me 't soort ding wat je met ze kunt regelen als je een corporate contract hebt? (Zeg ik niet gehinderd door ervaring.)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:36
Ik had het vorige week ook nog, met een vlucht van Air France. Daar was meerdere keren tijdens de vlucht gewoon een rooklucht aanwezig.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:11
Is er nog vraag naar goedkope vluchten naar HNL? (vanaf AMS :))
PERMITTED MON THROUGH THU ON EACH TRANSATLANTIC SECTOR.

PERMITTED 29OCT 16 THROUGH 12DEC 16 OR 25DEC 16 THROUGH
29MAR 17 ON THE OUTBOUND TRANSATLANTIC SECTOR.
Vluchten zijn o.a. te vinden via Google Flights (deze prijzen verschijnen wel pas wanneer je bepaalde data selecteert).

Ik zou opzich wel na de kerst een weekje willen boeken, maar kan dan helaas niets vinden. Mocht iemand dan toch een ticket tegenkomen, let me know :)

EDIT: Halve westcoast is in de aanbieding (o.a. LAX, SFO, etc).

[ Voor 5% gewijzigd door oohh op 15-09-2016 16:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Als iemand nog goedkoop naar de VS wil (Honolulu, Los Angeles, San Francisco, New York, Chicago en meer):
BA/AA dumpen prijzen; voor zo'n ~€320 kun je retour.
Wel even letten op transfertijden en dat je mogelijk tussen LHR en LGW moet reizen.

Schijnbaar tussen 29 okt - 12 dec / 25 dec - 27 maart op de outbound vlucht naar de VS.

[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 15-09-2016 16:32 ]

• Hmmbob
  • Laatst online: 10-09 21:13
Dat is een hele goede tip - gedeeld onder alle collega's hier. Kunnen weer heel wat familiebezoeken gepland worden ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

• Napsju
Mijn ervaring bij dit soort 'foutjes' is dat OneWorld members gewoon de tickets uitgeven en je er daadwerkelijk de halve wereld mee rond kunt. Boeken dus!

Ik kan helaas zelf niet die periode. :'(

Lekker!

• PolarBear
  • Niet online
Is geen foutje denk ik, BA heeft ook een avios verdriedubbelaar actie voor die periode transatlantisch.

• CyBeR
  • Niet online
Dus, ik was net bij de opening van de 100 jaar Koninklijke Schiphol van 't Amsterdammuseum. Deze was van iemand hier, toch?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/80xE5Kl.jpg

• PWM
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:29:

Wel even letten op transfertijden en dat je mogelijk tussen LHR en LGW moet reizen.
Dat is een hele trip :p Als alles mee zit (maar dan ook alles) ben je een 1 uur en 10 minuten bezig. Van station, naar station. Ik heb het 1x gedaan en was 1:45 kwijt.

En dan reken ik nog niet de tijd mee van de gate naar het treinstation. Denk dat je van gate tot gate rustig 3 uur bezig bent.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:21
CyBeR schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:08:
Dus, ik was net bij de opening van de 100 jaar Koninklijke Schiphol van 't Amsterdammuseum. Deze was van iemand hier, toch?

[afbeelding]
100 jaar Koninklijk Schiphol en dan gebruiken ze een foto van een Asia toestel zonder Koninklijk kroontje. 8)7

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:08:

[afbeelding]
Die is van onze medetweaker Derice:
Verwijderd in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"
PWM schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:43:
Dat is een hele trip :p Als alles mee zit (maar dan ook alles) ben je een 1 uur en 10 minuten bezig. Van station, naar station. Ik heb het 1x gedaan en was 1:45 kwijt.

En dan reken ik nog niet de tijd mee van de gate naar het treinstation. Denk dat je van gate tot gate rustig 3 uur bezig bent.
Daarom noem ik het ook; dat je daar wel voor moet opletten. Maar er waren ook genoeg trips waarbij je normale transfertijden had en niet van luchthaven hoeft te wisselen.

Geen geld trouwens. Zo'n prijs voor een retour naar New York is al goedkoop; laat staan de Westkust van de VS en al helemaal Hawaï.

• PWM
  • Niet online
Even terugkomend op de Lounge access:

Mijn ouders zijn gisteren teruggekomen vanuit San Francisco. Gewoon economy en geen status. Beide $25,- betaald en konden zo de Skyteam lounge inlopen.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is het een algemene lounge of die van een specifieke airline? Algemene zijn vaak tegen betaling voor iederen toegankelijk vziw.

• Stinger_Ventura
Piet91 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 16:29:
Als iemand nog goedkoop naar de VS wil (Honolulu, Los Angeles, San Francisco, New York, Chicago en meer):
BA/AA dumpen prijzen; voor zo'n ~€320 kun je retour.

Schijnbaar tussen 29 okt - 12 dec / 25 dec - 27 maart op de outbound vlucht naar de VS.
CRAP! gemist! zag hem pas na 3en, en toen het huisfront inmiddels geïnformeerd was en afgestemd, was het te laat.
Voor dit soort deals geldt, eerst boeken dan vragen stellen.... |:(

Had nog wel een paar andere USA bestemmingen die ik wil vliegen en BA is op zich prima aangezien hun miles niet verlopen en meer waard zijn dan FB miles....

Naja, volgende keer beter, heb al een paar goede deals gemist. Behalve dan de AMS-LAS aanbieding voor ~ 320 euro pp met prima tijden. _/-\o_

• oohh
Stinger_Ventura schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:36:
[...]

CRAP! gemist! zag hem pas na 3en, en toen het huisfront inmiddels geïnformeerd was en afgestemd, was het te laat.

Had nog wel een paar andere USA bestemmingen die ik wil vliegen en BA is op zich prima aangezien hun miles niet verlopen en meer waard zijn dan FB miles....

Naja, volgende keer beter, heb al een paar goede deals gemist. Behalve dan de AMS-LAS aanbieding voor ~ 320 euro pp met prima tijden. _/-\o_
Ach, wees niet getreurd. Je was niet de enige. Ik was er (volgens mij) vrij snel bij en heb ook niks kunnen boeken. Voordat ik een goede dag met een goede prijs had gevonden, was de deal alweer weg. :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:04:
In other news... wie gaat er hier naar de 100 jaar Schiphol tentoonstelling in het Amsterdam Museum?
Te zien van 16 sept t/m 7 mei.

Wanneer je daar binnen loopt, zal je daar deze foto tegenkomen:
[afbeelding]

Nooit gedacht toen ik die in 2012 maakte, dat die nog eens in 't museum zou komen te hangen. :D _/-\o_
Helemaal trots op! *O* :Y d:)b
Nou hij hangt er hoor! :D
Wat een enorm ding!

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/9/8364/29080417183_19e3bd2c69_c.jpg100 jaar Schiphol by Arnoud Raeven, on Flickr

Heel erg trots op! :)

• PWM
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:38:
Is het een algemene lounge of die van een specifieke airline? Algemene zijn vaak tegen betaling voor iederen toegankelijk vziw.
Skyteam, dus KLM, lounge. Niet een beste overigens op SFO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Stinger_Ventura schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:36:
[...]

F*ck, waarom maar zo kort!!!11! Jammer.... Was een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Hmmbob schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 03:26:
[...]

F*ck, waarom maar zo kort!!!11! Jammer.... Was een goede deal.
Was iets fout gegaan in de tarifering.
Base fare was -16 euro (ja, min) en tax en andere toeslagen waren 336.

Maar wel balen, had nog wel een paar bestemmingen die ik voor dat geld wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:03:
[...]

Was iets fout gegaan in de tarifering.
Base fare was -16 euro (ja, min) en tax en andere toeslagen waren 336.

Maar wel balen, had nog wel een paar bestemmingen die ik voor dat geld wil doen.
Vandaag weer een aanbieding. Dit keer van Star Alliance (SAS). Voor 300+ euro naar veel verschillende steden in de VS. Rondom kerst en oud en nieuw is het alleen wat moeilijk boeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
oohh schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:56:
[...]

Vandaag weer een aanbieding. Dit keer van Star Alliance (SAS). Voor 300+ euro naar veel verschillende steden in de VS. Rondom kerst en oud en nieuw is het alleen wat moeilijk boeken. :)
Zag het net, NYC is scherp geprijsd voor 332 (maar voor die prijs wel vaker langs gekomen).
Chigaco 329, maar daar wil je niet zitten in de winter.
SFO 443 (recentelijk KLM voor 375).

Dan was de deal van BA een stuk scherper, zeker richting Hawaï

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
oohh schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:56:
Ook de andere kant op; vanaf Stockholm, Oslo en Kopenhagen naar o.a. Hong Kong, Beijing, Tokyo etc. voor zo'n €210-240.

Geldig tussen oktober en maart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL
  • Laatst online: 13:07

TVL

Mooi beeld van de groei van Schiphol 1916-2016

[ Voor 7% gewijzigd door TVL op 16-09-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Ook Vueling en Ryanair hebben nu veel goedkope tickets, beiden vanaf 10euro voor een enkeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:25

Bestla

Kvinne

TVL schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:38:
Mooi beeld van de groei van Schiphol 1916-2016

[video]
Goh, ik wist niet dat op Schiphol precies op mijn verjaardag 100 jaar geleden het eerste vliegtuig landde.
* Bestla is jarig op 19 september. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Dit is natuurlijk gewoon vragen om felicitaties ;)

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:49:
[...]

Goh, ik wist niet dat op Schiphol precies op mijn verjaardag 100 jaar geleden het eerste vliegtuig landde.
/me is jarig op 19 september. :)
Maar was je er ook bij? :P ;) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De onderdelen voor de 500e 787 zijn in Everett aangekomen.
Dit toestel wordt tevens de eerste 787-9 voor Air France.
De stoelindeling wordt 30 business, 21 premium economy en 225 economy met een totaal van 276 stoelen.
(KLM heeft 787-9 eveneens 30 business, 48 premium economy en 216 economy; totaal van 294 stoelen
KLM heeft meer premium economy maar dat zijn veredelde economy-stoelen.
Bij AF word PE bijvoorbeeld 2-3-2 t.o.v. de 3-3-3 bij KLM.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14352272_614309575441531_8209854935340441048_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/14372293_614309615441527_9140302380415883385_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/9/8197/29601956242_df4bb8961a_c.jpgF- Air France Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38769 / LN 500 by Woodys Aeroimages, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:44
Piet91 schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 19:26:
KLM heeft meer premium economy maar dat zijn veredelde economy-stoelen.
Maar ze verkopen het dan ook niet als premium economy, dat doen ze wel weer netjes.

Ik denk dat het wel echt een gemis is dat KLM geen echte premium economy heeft. Er is veel interesse in wat meer comfort dan de compleet uitgeklede economy van nu, zonder de hoofdprijs van een full fare business ticket. Zeker zonder first class zouden ze dat er bij KLM toch wel in moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ze verkopen het evengoed als 'tussenklasse', en zolang je het fijne er niet van weet trappen heel wat mensen er ongetwijfeld in :).

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:40
Wie weet welk type vliegtuig dit is?

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/nv97nnhux/dmosg.jpg

• JeroenH
Gistermiddag kwam deze over (Hilversum):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50384722/DSC_3564.jpg

Mijn camera heeft meestal een 35mm-lens gemonteerd, niet de beste lens voor dit soort shots ;) Maar lang leve de 24 megapixels, daardoor is er nog wat herkenbaars van te maken. Het blijft een imposant gezicht en gehoor als zo'n stuk geschiedenis over je huis komt bulderen.

• NeutraleTeun
Hm, dan is het die niet geweest.
Mijn moeder hoorde een (voor haar) enorm zware vliegtuig overvliegen.
Heb een beetje zitten kijken en enige aparte wat ik tegenkwam was deze.
Maar dan valt deze dus ook af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:59
Kan een militair transportvliegtuig geweest zijn. Die worden uit FR24 gefilterd.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Misschien krijgt Nederland er een nieuwe luchthaven bij, het North Sea International Airport, in de Noordzee:
Hoewel Schiphol op dit moment nog ruimte heeft om te groeien in de marge moet nagedacht worden over de aanleg van een nieuwe luchthaven in zee. Daarvoor pleit Salima Belhadj (D66) vandaag in het Algemeen Dagblad. “Het zou een serieuze optie kunnen zijn”, aldus het Kamerlid.

Belhadj benadrukt in haar opiniestuk dat een verplaatsing van Schiphol naar zee één van de opties is, maar dat er serieus op dit idee moet worden nagedacht. “De politiek steekt nu de kop in het zand.”

Het idee is niet nieuw; jaren geleden werd al onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van North Sea International Airport. Hoewel Belhadje de optie bestempelt als duurzaam en beter voor het milieu werden er toen al flinke kanttekeningen bij geplaatst.

Zo leert de ervaring met andere luchthavens in zee – zoals bij Hongkong – dat de aanleg kostbaar is, bodemverzakking moet worden bestreden, grote kolonies vogels op de Noordzee en stevige wind voor gevaar kunnen zorgen en dat het zoute zeewater corrosie kan veroorzaken op vliegtuigen. Bovendien zorgen de windmolenparken in zee voor gevaarzetting.

D66 wil dit najaar bij de begroting aandringen op het snel onderzoeken van een oplossing voor het ruimtegebrek van Schiphol. Hoewel de luchthaven qua baangebruik nog niet aan haar tax zit, is vooral geluidsoverlast voor de omgeving een groot obstakel.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...aatsing-schiphol-naar-zee

Virussen? Scan ze hier!

• Maasluip
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Zou dat nou echt handiger zijn dan ergens in de Flevopolder?

Signatures zijn voor boomers.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Waarom uitgerekend in de Noordzee? Waarom niet Flevopolder, Markerwaard of wat er over is van het IJsselmeer?

Daarnaast vraag ik me af of je echt tegen immense kosten een heel nieuw vliegveld uit de grond moet stampen. Misschien is het economisch wel interessanter om gewoon te accepteren dat Schiphol niet onbeperkt kan groeien.

[ Voor 50% gewijzigd door downtime op 17-09-2016 13:30 ]

• Homeland
  • Niet online
Ze zijn volgens mij flinke stappen aan het maken om Lelystad uit te breiden dus tenzij de Raad van State bezwaren van omwonenden/organisaties gegrond verklaard lijkt het me dat het gewoon die locatie gaat worden.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Alle budget vluchten naar Flevoland! Kan Schiphol ook wat meer premium worden en is er meer ruimte voor voorzieningen voor transit passagiers. Kan Schiphol zich ontwikkelen als de Changi van Europa

• Shaggy
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Ze hadden gewoon Eindhoven moeten uitbreiden. Enigste plek in NL buiten Schiphol die trans-Atlantische vluchten zou kunnen doen zonder veel moeite. De rest zijn allemaal sportvliegveldjes ongeveer ;)

Making an ass of myself since the 70's

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:38
Zes banen en nog aardig wat ruimte om terminals te bouwen rondom Schiphol. Hoe groot moet het worden? Wat is nou echt de beperkende factor van Schiphol vraag ik me af? Geluidsoverlast van de buuren?

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

De buren ja, en die mensen die de bomen eromheen aan het knuffelen zijn.

Altijd leuk van die mensen die naast Schiphol gaan wonen en vervolgens steen en been gaan klagen over geluidsoverlast... Zelfde als naast een spoorlijn gaan wonen en klagen dat er treinen rijden...

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 11:00

Spotter

Lichtnicht

upclocker schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 15:39:
Zes banen en nog aardig wat ruimte om terminals te bouwen rondom Schiphol. Hoe groot moet het worden? Wat is nou echt de beperkende factor van Schiphol vraag ik me af? Geluidsoverlast van de buuren?
Volledig! Totale capaciteit wordt gelimiteerd door afspraken uit het Aldersakkoord, uurcapaciteit door de afspraak (uit, juist ja, het Aldersakkoord) dat er slechts zeer gelimiteerd 2+2 baangebruik plaats mag vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upclocker
Spotter schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:31:
[...]

Volledig! Totale capaciteit wordt gelimiteerd door afspraken uit het Aldersakkoord, uurcapaciteit door de afspraak (uit, juist ja, het Aldersakkoord) dat er slechts zeer gelimiteerd 2+2 baangebruik plaats mag vinden.
Weer typisch Nederland dus.. Vind persoonlijk het economisch belang van Schiphol wel wat belangrijker dan de omwonenden. Schiphol ligt er al jaren dus je weet toch waar je gaat wonen.

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:15:
Misschien krijgt Nederland er een nieuwe luchthaven bij, het North Sea International Airport, in de Noordzee:
Bron: http://www.luchtvaartnieu...aatsing-schiphol-naar-zee
Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hiervan moet denken.

Aan de ene kant merk je dat Schiphol op haar huidige plek aan allerlei kanten begint vast te lopen.
Niet alleen geografisch maar bovenal ook met regels en geluidsoverlast.

Een grote internationale luchthaven aanleggen die kan groeien (ze gaan dit jaar voor het eerst over de 60 miljoen passagiers maar op de lange termijn houden ze rekening met 80 miljoen passagiers) in de Noordzee gaat ontzettend veel geld kosten. Je zou dit wel kunnen vergelijken met Hong Kong Airport.

Om nog niet te spreken over alle bijkomende problemen zoals milieu, windmolens, vaarroutes etc. etc.

En waar doen ze het dan voor? KLM zorgt voor de helft van alle vliegbewegingen op Schiphol en we weten allemaal hoe KLM erbij staat. Je hoeft maar naar Brussel, Istanboel e.d. te kijken hoe dat voor de luchthaven kan uitpakken.
downtime schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 13:27:
Waarom uitgerekend in de Noordzee? Waarom niet Flevopolder, Markerwaard of wat er over is van het IJsselmeer?
Omdat je het grootste probleem (geluid) dan maar deels of nauwelijks oplost.
Aanvliegroutes gaan dan nog steeds over (dicht)bevolkt gebied.

Bij een luchthaven in de Noordzee kun je veel aanvliegroutes IMHO buiten de kust plaatsen.
Vluchten naar Noord- en Zuid-Amerika, Afrika, Azië hoeven dan niet eens over Nederlands vasteland te gaan.

Oh, en spotten wordt dan wel ruk als je zo'n luchthaven-eiland hebt. :'(

• Napsju
Dan wordt het voor velen nog interessanter om te vliegen van of naar BRU of DUS. Een eiland op de Noordzee is toch weer een stuk verder weg dan de huidige locatie van Schiphol.

Lekker!

• Stinger_Ventura
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:50:
Alle budget vluchten naar Flevoland! Kan Schiphol ook wat meer premium worden en is er meer ruimte voor voorzieningen voor transit passagiers. Kan Schiphol zich ontwikkelen als de Changi van Europa
Als je dat echt van de grond wil krijgen dan zal je een directe verbinding moeten maken met de trein. Bij voorkeur zelfs non-stop van Schiphol naar Lelystad AirPort zoals je nu ook makkelijk uitstapt onder Schiphol.

Krijg je meteen dan mensen iets meer "premium" willen betalen omdat je kortere aansluitingen hebt op de luchthaven zelf, terwijl je anders 45m(?) moet reizen naar Lelystad.

Kijk je baar luchthavens als Hellthrow, dan ben je ook gebonden aan bussen en treinen om van de ene terminal naar de andere te komen. Lelystad moet dan de goedkope terminal van Schiphol worden.

• PolarBear
  • Niet online
Het gaat er nooit komen, de kosten van het aanleggen en aansluiten van een vliegveld op de Noordzee is ontzettend duur. In Londen was er een plan om een nieuw vliegveld aan te leggen in de Theems, als je ziet wat dat voor kosten en desinvesteringen dat met zich meebrengt is dat economisch (en politiek) onhaalbaar.

Een vliegveld in de Noordzee (of uberhaupt ergens buiten Schiphol) is vooral voor plannenmakers goed nieuws. Als vakantievluchten naar Lelystad, Eindhoven en Rotterdam worden omgeleid heeft Schiphol voldoende capaciteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Brilsmurfffje schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 14:50:
Op Changi zijn anders meer dan voldoende budget airlines verspreid over alle terminals aanwezig. Even uit mijn hoofd: Scoot, Tiger, AirAsia, Malindo, Cebu, Firefly, IndiGo, Jetstar, Lion Air, Spring en Vietjet. Hier in Singapore kan het dus wél.

/Edit: Bovendien zal Schiphol dan toch echt wat aan de klantvriendelijkheid moeten gaan doen, willen ze ook maar een klein stukje dichter bij het niveau van Changi komen. Ook die stomme zelf-check-in van KLM en partners en onderbezetting over zo ongeveer de hele luchthaven van begin tot eind doet het imago van Schiphol weinig goed. :/

[ Voor 25% gewijzigd door Napsju op 17-09-2016 18:20 ]

Lekker!

• Stinger_Ventura
Alternatief is ook om gewoon de omwonende rond Schiphol uit te kopen. En als ze hun woning verkopen dan zit er een clausule op waarbij de nieuwe bewoner/eigenaar geen klaag rechten heeft.

Stel dat je 10.000 huizen gemiddeld 10.000 euro geeft, dan koop je ze uit voor 100 miljoen.

• CyBeR
  • Niet online

Demonstratie van de Brandweer op Schiphol vandaag bij de superburendagen. In 4K voor de liefhebber.

• Hmmbob
NeutraleTeun schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 12:20:
[...]

Hm, dan is het die niet geweest.
Mijn moeder hoorde een (voor haar) enorm zware vliegtuig overvliegen.
Heb een beetje zitten kijken en enige aparte wat ik tegenkwam was deze.
Maar dan valt deze dus ook af.
Waar woont je moeder? Vandaag zijn Market Garden droppings geweest in de buurt van Ede/Arnhem met zware militaire transportvliegtuigen. Zie ook https://www.defensie.nl/a...-herdenking-market-garden

[ Voor 15% gewijzigd door Hmmbob op 17-09-2016 18:53 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

shaggy8675 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 16:18:
[...]
Altijd leuk van die mensen die naast Schiphol gaan wonen en vervolgens steen en been gaan klagen over geluidsoverlast.
De enige die over geluidsoverlast mag klagen, is die 80-jarige bejaarde die nog in het boerderijtje van zijn opa woont. De rest wist waar ze aan begonnen (of hadden het althans moeten weten) voordat ze vlakbij Schiphol gingen wonen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Die mensen die er al heel lang wonen klagen niet, want die merken 't niet eens. Ik heb altijd heel dichtbij Schiphol gewoond (en dat doe ik nu eigenlijk nog, gezien Amsterdam) en dat er vliegtuigen over komen vliegen is helemaal niet iets waar ik last van heb als ik 't überhaubt merk.

• upclocker
Precies, het zijn maar een klein zooitje azijnzeikers die gelijk bellen als er een te laag over komt. Hiervoor ga je toch geen miljarden project beginnen..

• CyBeR
  • Niet online
Las ik niet ergens een stukje statistiek dat 1 persoon verantwoordelijk was voor 95% van de klachten?

• Hmmbob
Eindhoven Airport heeft ook zo'n beroepsklager:
EINDHOVEN - Opnieuw is vorig jaar het aantal klachten over vlieggeluid rondom de Eindhovense luchthaven gestegen. In 2015 was er een stijging van 191 procent ten opzichte van 2014. Eén persoon was verantwoordelijk voor maar liefst 5240 meldingen. Dat zijn er ruim 14 per dag. Het totaal aantal klachten vorig jaar bedroeg 29.650.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker
Hmmbob schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:33:
Eindhoven Airport heeft ook zo'n beroepsklager:

[...]
Dan zit er toch echt wel een steekje los hoor 8)7

• Hmmbob
En ook dat vliegveld ligt er echt al heel lang.....

* Hmmbob heeft al zijn leven lang F-16s boven z'n hoofd.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hmmbob schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 21:10:
En ook dat vliegveld ligt er echt al heel lang.....
Klopt idd, niet eens zoveel korter dan Schiphol eigenlijk, want Eindhoven Airport is al operationeel sinds 1932 (onder toen nog de naam Vliegveld Welschap).

Virussen? Scan ze hier!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Overigens ben ik van mening dat alle huizen in de buurt van Schiphol, die gebouwd zijn na 31-12-1979 en waarvan de bewoners klagen over geluidsoverlast, moeten worden opgekocht en gesloopt.
NB: De opkoopprijs is natuurlijk niet zo hoog want de woning is weinig waard door geluidsoverlast >:)

Iets soortgelijks zou ook voor Eindhoven mogen gelden.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• NeutraleTeun
Hmmbob schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 18:52:
[...]
Waar woont je moeder? Vandaag zijn Market Garden droppings geweest in de buurt van Ede/Arnhem met zware militaire transportvliegtuigen. Zie ook https://www.defensie.nl/a...-herdenking-market-garden
Limburg.
Maar het ging om maandag. Ruwweg tussen 1700-1900.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/3/13/686072.jpg

Voor de spotters; morgen komt deze mooie dame weer 'ns langs op Schiphol.
Doet vluchten LY337 en LY338 voor El Al. Aankomst om 10:10 uur, vertrek om 11:35 uur.
Wordt aan gate G06 afgehandeld.

Planespotters zegt dat het de 3e keer is dat dit toestel op Schiphol komt maar ik zou daar niet direct aan vastpinnen.

Wel redelijk uniek een A340-500 op Schiphol; in totaal is dit type maar een handvol keren op Schiphol geweest.

Iemand trouwens nog een leuk stuk Boeing meubilair?
Boeing maakt meubels van vliegtuigonderdelen
Hier is de folder.
Staat wel geinig spul in; maar je moet diepe zakken hebben. :P

Deze 747-400 vloerlamp bijvoorbeeld: $7500. Of de 737 bulkhead klok: $4500.
Afbeeldingslocatie: https://boeingstorerunway.files.wordpress.com/2016/04/boeing-store-11-2-156962-final.jpg?w=2500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

upclocker schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 20:46:
[...]

Dan zit er toch echt wel een steekje los hoor 8)7
Hij heeft het waarschijnlijk geautomatiseerd. Een decibelmeter die automatisch een klacht per email verstuurd.

Zoiets lijkt me alleen wel contra-productief. Als 1 persoon zoveel klachten indient dan zullen ze zijn klachten naar verloop van tijd gewoon niet meer meetellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Piet91 schreef op zondag 18 september 2016 @ 00:01:
[afbeelding]

Voor de spotters; morgen komt deze mooie dame weer 'ns langs op Schiphol.
Doet vluchten EY337 en EY338 voor El Al. Aankomst om 10:10 uur, vertrek om 11:35 uur.
Wordt aan gate G06 afgehandeld.
Ik was even overtuigd dat El Al nu ineens vluchten uitvoert voor Etihad, maar het gaat dus om LY337 en LY338 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:01

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Een vreemd gebeuren, boven het draaimolenfestival in Tilburg vloog zojuist een helikopter over zonder enige verlichting (pikdonker) op ~100 meter hoogte. De heli vloog richting het centrum om vervolgens na wat rondjes weg te vliegen in westelijke richting (EHGR?) met de navigatielichten aan.

Wat kan het zijn geweest? Het was zeker geen EC-135 of iets in die trant gezien de strobes; de AW139 komt eerder in aanmerking al zou dat een nog vreemdere optie zijn.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
SalimRMAF schreef op zondag 18 september 2016 @ 02:26:
Wat kan het zijn geweest? Het was zeker geen EC-135 of iets in die trant gezien de strobes; de AW139 komt eerder in aanmerking al zou dat een nog vreemdere optie zijn.
Dat is helemaal geen vreemdere optie: :Y)
Hoe ziet de luchtvloot er uit?
Sinds 2009 zijn zes lichte helikopters van het merk Eurocopter, type EC135 en twee middelzware helikopters van het merk AgustaWestland, type AW 139 in gebruikgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

SalimRMAF schreef op zondag 18 september 2016 @ 02:26:
Een vreemd gebeuren, boven het draaimolenfestival in Tilburg vloog zojuist een helikopter over zonder enige verlichting (pikdonker) op ~100 meter hoogte. De heli vloog richting het centrum om vervolgens na wat rondjes weg te vliegen in westelijke richting (EHGR?) met de navigatielichten aan.

Was weer iets te doen hier zoals gewoonlijk ;)

http://www.dichtbij.nl/ti...-op-kwaadeindestraat.aspx

Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.