Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.766 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gisteren:
‏@Airbus
Just landed in Toulouse: 1st nose & forward section of the #A330neo, paving way to final assembly start by end Sept.
https://twitter.com/Airbus/status/774168723116560384

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cr5mJgyUMAA9LDa.jpg:large

En van de opvolger van die grote dame links (de nieuwe Beluga XL) komt begin volgend jaar het eerste exemplaar (van de 5) op de final assembly.

[ Voor 26% gewijzigd door Piet91 op 10-09-2016 20:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vandaag (zondag dus :+ ) komt het Roemeense Tarom (Transporturile Aeriene Romane) voor de laatste keer met de Airbus A310-300 naar Schiphol.
Aankomst vanuit Boekarest is om 10:52 uur, vertrek om 11:50 uur.

De maatschappij heeft nog 2 A310-300's in dienst; deze worden uitgefaseerd ten faveure van 2 geleasede 737-800's.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/8/9/598084.jpg

Nu blijft alleen Air Transat over die passagiers vervoert met de A310 van/naar Amsterdam en daarmee ook de enige operator van de A310 op Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan lijkt met me dat ze behoorlijk inleveren op capaciteit? Dat zullen wel een stoel of 50 minder zijn.

Mmm, valt nog mee. 210 stoelen had de A310, maar wel met een echte business class. Dat zullen er dan wel grofweg 180 worden in 1 klasse (met business class in gewone stoelen met 1% meer beenruimte).

[ Voor 49% gewijzigd door PWM op 11-09-2016 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:25

Bestla

Kvinne

Jammer, ik blijf de A310 een mooi vliegtuig vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Loop ik appels te plukken, en wie komt er lekker laag dwars over mij heen :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UA7icEyrGmWOS7Tw3MRXamLa/thumb.png

Wat een herrie maakt dit ding :p Veel harder dan grotere kisten die over kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op zondag 11 september 2016 @ 08:35:
Dan lijkt met me dat ze behoorlijk inleveren op capaciteit? Dat zullen wel een stoel of 50 minder zijn.

Mmm, valt nog mee. 210 stoelen had de A310, maar wel met een echte business class. Dat zullen er dan wel grofweg 180 worden in 1 klasse (met business class in gewone stoelen met 1% meer beenruimte).
De maatschappij heeft vorige maand een bericht uitgestuurd waarop ze aangeven dat ze op zoek zijn naar een paar 737-800 met tussen de 160 en 190 stoelen voor wet-lease voor 3-6 maanden.
Daarna willen ze een paar toestellen dry-lease voor 4 tot 6 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 14:05

Goner

What can I do you for ?

PWM schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:39:
Loop ik appels te plukken, en wie komt er lekker laag dwars over mij heen :
Dacht even dat je ook PH-PBA had gehoord/gezien, die kwam hier net 2 keer laag over ... zal me leren een camera in de buurt te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i109.photobucket.com/albums/n63/GonerNL/Pictures%20div/PH-PBAl.png

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 11-09-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vluchtje RTM-GRQ https://www.flightradar24.com/TRA6Q/af7c0f1

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Valt mee, zie regelmatig Transavia hier vanaf Eindhoven naar Rotterdam vliegen. Ook geen enorme afstand ;)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De vluchten van Groningen naar Eindhoven hoor ik hier ook regelmatig op enkele kilometers hoogte overkomen. Direct te herkennen want de vluchten naar Schiphol komen wat nét hoger over en klinken dus anders.
En de vluchten die over Nederland gaan (dus op zo'n 9+ kilometer hoogte vliegen) klinken weer anders.

Op een gegeven moment kan ik bijna wel raden wat er overvliegt als ik wat hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Goner schreef op zondag 11 september 2016 @ 14:49:
[...]

Dacht even dat je ook PH-PBA had gehoord/gezien, die kwam hier net 2 keer laag over ... zal me leren een camera in de buurt te hebben.

[afbeelding]
Die heb ik dus vanmiddag vanuit Blijdorp gezien (kwam twee keer over), helaas niet echt goed zicht door bladeren en dergelijke.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:36
Freee!! schreef op zondag 11 september 2016 @ 19:49:
[...]

Die heb ik dus vanmiddag vanuit Blijdorp gezien (kwam twee keer over), helaas niet echt goed zicht door bladeren en dergelijke.
Volgens mij zag en hoorde ik deze ook over komen vliegen. Al leek de onderkant zwart toen ik keek. Ik vond het best een gaaf geluid!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:44
Mochten mensen zich nog vervelen in oktober - november of februari - april 2017, business / first transatlantisch 7/8 segmenten inclusief de holy grail BA1 LCY - JFK voor <1k vond ik iets te mooi om te laten liggen, uiterlijk morgen te boeken maar zal wel wat eerder teruggetrokken worden: link.

Zijn ook mooie andere routes te knutselen, Finnair a350, BA 747, Iberia a340-600 etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Uhm, waarom zou je dit doen? Gewoon voor de lol van het vliegen? Iets zien lukt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
Inderdaad, lekker vliegen! Ik hou van dit soort tripjes, al is deze wel aan de dure kant vergeleken met recente error fares maar in ieder geval een legitieme flashsale.

Verder spaar je genoeg Avios om nog 2x transatlantisch heen en weer te kunnen, en heb je met deze itinerary instant oneworld Sapphire. De a318 LCY - JFK stond voor mij sowieso op het verlanglijstje.

Je kan zo lang in Chicago blijven als je wilt, ik heb ook andere data dan dit voorbeeld, dus prima voor een vakantie :). Genoeg mensen die dit bedrag aftikken voor een economy ticket naar USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Evianon schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:22:
Mochten mensen zich nog vervelen in oktober - november of februari - april 2017, business / first transatlantisch 7/8 segmenten inclusief de holy grail BA1 LCY - JFK voor <1k vond ik iets te mooi om te laten liggen, uiterlijk morgen te boeken maar zal wel wat eerder teruggetrokken worden: link.

Zijn ook mooie andere routes te knutselen, Finnair a350, BA 747, Iberia a340-600 etc. etc.
wat ik me altijd afvraag, hoe vind je zulke cheap ass tickets?

LCY -JFK staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Dit laat me wel heel erg twijfelen om inderdaad die BA1 te pakken :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

Ik zie dit soort trips regelmatig op diverse plekken langskomen maar blijft toch wel vet.
Ook geen geld inderdaad, ronduit goedkoop zelfs. :9
Zou eigenlijk net iets voor mij zijn. :P

EDIT:
kamstra schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:54:
LCY -JFK staat ook nog hoog op mijn verlanglijstje :)
mrsar schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:55:
Dit laat me wel heel erg twijfelen om inderdaad die BA1 te pakken :P
Evianon schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:37:
De a318 LCY - JFK stond voor mij sowieso op het verlanglijstje.
Tweakers-meet in de A318; even halve toestel vol Tweakers. _O-

[ Voor 26% gewijzigd door Piet91 op 12-09-2016 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
kamstra schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:54:
[...]

wat ik me altijd afvraag, hoe vind je zulke cheap ass tickets?
Haha, tja, deze staat wel op de bekende blogs zoals Secretflying, en op Flyertalk etc. Het heeft echter ook niet zoveel zin om die sites in de gaten te houden, bij error fares wordt er dan meteen zo vaak geboekt dat het meestal wel gecancelled wordt, terwijl de andere posts niet echt geweldig zijn.

De echt goede error fares worden meestal niet gelekt en zijn een beetje inside / via via info. Zelf heb ik ook ooit eens wat programma's geprogrammeerd die elke nacht allerlei dingen checken en waarmee regelmatig gave dingen te vinden zijn.

Verder zijn er ook nog allerlei trucs om de prijzen van normale tickets te decimeren, maar voor al die dingen geldt dat je er tijd in moet steken om er goed in te worden, en je er maar zin in moet hebben. In ieder geval kunnen airlines regelmatig echt enorm stom zijn en maken ze extreem veel fouten, en alle automatisering helpt ook een hoop :P

Maar dit is gewoon een fantastische sale tussen EU en Chicago, waar alleen de transfer restricties enz. niet helemaal goed lijken te staan, waardoor je veel segments en via bijv. BA1 kunt routen.

Bij interesse zou ik wel opschieten, de uiterste boekingsdatum is 12 sept., maar het wordt veel geboekt nu en er zal wel een limiet op het aantal zitten. Je kunt hem bij boeken via AA gratis 24u reserveren en op hold zetten en binnen die 24 uur betalen als je besluit hem te willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:31

Dank voor het delen, had de thread al wel voorbij zien komen op FT, maar er niet in gekeken.
Voor mij een beetje te creatieve itinerary O-) .Probeer bij dit soort dingen altijd wel ergens heen te vliegen waar ik wat te zoeken heb.
Maar zeker een mooie deal, waar we waarschijnlijk nog veel trip reports over gaan zien de komende tijd ;)

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

PWM schreef op zondag 11 september 2016 @ 22:27:
Uhm, waarom zou je dit doen? Gewoon voor de lol van het vliegen? Iets zien lukt niet echt.
Ja gewoon lekker vliegen in een leuke kist of op een leuke route. 1000 euro vind ik wel wat gortig om zomaar even te doen (ja, zelfs voor BA1), maar vorig jaar met een kameraad FRA-MAD gedaan met een Boeing 787 van Lan Chile airlines (vlucht was FRA-MAD-SCL) in business voor € 170 retour.
We hebben nu het plan om datzelfde te doen met als aansluiting MAD-TFN in een Airbus 330. Iets duurder, maar ook business en een hele dag om in Tenerife rond te kijken.

En ja, er zijn meer mensen die dat doen. Er waren nog zeker 5 personen die op de heenvlucht en de terugvlucht erbij waren. En dat waren geen zakenmensen.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 12-09-2016 08:24 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KLM roept vanochtend om in het vliegtuig dat de Note 7 uit moet. Ook het gebruik van powerbanks in combinatie met Note 7 is verboden. Cabin crew gaat er op controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

PWM schreef op maandag 12 september 2016 @ 08:54:
KLM roept vanochtend om in het vliegtuig dat de Note 7 uit moet. Ook het gebruik van powerbanks in combinatie met Note 7 is verboden. Cabin crew gaat er op controleren.
offtopic:
Samsung kan het shaken met die Note S7, zelfs als ze dat batterijprobleem oplossen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
FAA Statement on Samsung Galaxy Note 7 Devices

In light of recent incidents and concerns raised by Samsung about its Galaxy Note 7 devices, the Federal Aviation Administration strongly advises passengers not to turn on or charge these devices on board aircraft and not to stow them in any checked baggage.
https://www.faa.gov/news/updates/?newsId=86424

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Evianon schreef op maandag 12 september 2016 @ 00:31:
[...]

Haha, tja, deze staat wel op de bekende blogs zoals Secretflying, en op Flyertalk etc. Het heeft echter ook niet zoveel zin om die sites in de gaten te houden, bij error fares wordt er dan meteen zo vaak geboekt dat het meestal wel gecancelled wordt, terwijl de andere posts niet echt geweldig zijn.

De echt goede error fares worden meestal niet gelekt en zijn een beetje inside / via via info. Zelf heb ik ook ooit eens wat programma's geprogrammeerd die elke nacht allerlei dingen checken en waarmee regelmatig gave dingen te vinden zijn.

Verder zijn er ook nog allerlei trucs om de prijzen van normale tickets te decimeren, maar voor al die dingen geldt dat je er tijd in moet steken om er goed in te worden, en je er maar zin in moet hebben. In ieder geval kunnen airlines regelmatig echt enorm stom zijn en maken ze extreem veel fouten, en alle automatisering helpt ook een hoop :P

Maar dit is gewoon een fantastische sale tussen EU en Chicago, waar alleen de transfer restricties enz. niet helemaal goed lijken te staan, waardoor je veel segments en via bijv. BA1 kunt routen.

Bij interesse zou ik wel opschieten, de uiterste boekingsdatum is 12 sept., maar het wordt veel geboekt nu en er zal wel een limiet op het aantal zitten. Je kunt hem bij boeken via AA gratis 24u reserveren en op hold zetten en binnen die 24 uur betalen als je besluit hem te willen hebben.
Thx :)

aangezien ik hemelsbreed 5km van LCY woon ga ik deze itenary ook sowieso niet vliegen (kan ik eerst naar Berlijn en vervolgens eindigen in Zurich..handig :+ )

Maar goed om te weten, want binnen nu en volgende zomer ga ik sowieso die BA1 een keer boeken, moet alleen nog ff bedenken wat ik dan verder in the USA ga doen (paar dagen NY is leuk, maar denk dat ik het dan combineer met een tripje New England oid en weer terugvlieg vanuit Toronto oid).

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Piet91 schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:01:
[...]

Dan doe ik het :P

wel echt nog even verder lopen zoeken of ik het niet ergens aan vast kon plakken ofzo maar komt alsnog neer op enkeltje txl en enkeltje zurich-ams (rond 300 euro extra,anders krijg je nog vreemdere overstappen )

groot nadeel vind ik dan dat je zo laat land in zurich,wel weer erg vroeg opstaan om volgende dag op werk te verschijnen of nog een extra dag vrijnemen,kost het bijna in totaal 5 vrije dagen,wel weer beetje zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
Piet91 schreef op zondag 11 september 2016 @ 23:01:

Ik heb BA1 op 13 april :+

Je kunt bij KLM een open jaw retour AMS - TXL en ZRH - AMS krijgen voor ~ €100, beetje goedkoper dan 2 enkeltjes :P. Of met Miles als je die hebt staan, maar da's eigenlijk zonde als het voor €100 kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:17
En hier zit ik dan te leren in het vak transport economie dat in mijn studieprogramma zit dat nutteloze transportbewegingen niet voorkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Evianon schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:50:
[...]

[...]

Ik heb BA1 op 13 april :+

Je kunt bij KLM een open jaw retour AMS - TXL en ZRH - AMS krijgen voor ~ €100, beetje goedkoper dan 2 enkeltjes :P. Of met Miles als je die hebt staan, maar da's eigenlijk zonde als het voor €100 kan.
heb jij die error fare genomen dan?

kreeg zelf klm iets duurder op andere data :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Laat ik vooropstellen dat het idee van 8 vluchten allemaal in Business of First Class in allerlei types vliegtuigen mij erg gaaf lijkt en dat het samen 10 vluchten maakt (naar Berlijn en terug van Zurich) mijn totaal aantal vluchten even verzesvoudig. Ik zou het zo doen.

Maar dan moet je nog vluchten naar/van Berlijn/Zurich (idd. zo'n €100 met KLM welke Google Flights vreemd genoeg niet kan vinden), hotel overnachtingen en vervoer en je komt dan al snel op een bedrag waar je (met goed zoeken en enige vrijheid in data) toch ook mee op vakantie kunt.

Want het idee van die vluchten is gaaf; maar je ziet uiteindelijk geen zak, tenzij je toch nog voor elkaar kunt krijgen om bijvoorbeeld in Chicago of New York te blijven (waarmee je hotelovernachtingen en overige bestedingen uiteraard omhoog gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Voor sommige mensen is het vliegen zelf al een vakantie :) . Ik heb het vaak genoeg gedaan om het als een noodzakelijk kwaad te zien :+

(al is BC overal wel leuk :p )

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

dit doe je letterlijk alleen maar voor de status bij oneworld :P maar ik zat nu in april te kijken, 909+ 100+ 300 ofzo aan overnachtings kosten(gok,zou ik echt even kunnen controleren maar vond het realistische gok) = 1300 in totaal , je kan er veel andere leuke dingen mee doen ja

[ Voor 14% gewijzigd door mrsar op 12-09-2016 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
mrsar schreef op maandag 12 september 2016 @ 13:01:
[...]

heb jij die error fare genomen dan?

kreeg zelf klm iets duurder op andere data :P
Yep, al is dit echt geen error fare. Heb iets soortgelijks als wat ik gisteren als voorbeeld poste maar dan op andere data. 13 april BA1, maar zal m'n hele itinerary maar niet publiek posten voor ik weer overijverige airline reps achter me aan krijg >:)

Inderdaad alsnog prijzig, maar BA1 is anders altijd op iedere sale of error fare uitgesloten, dus dit is wel een zeldzame kans. Zonder die vlucht had ik dit ook veel te veel gevonden, maar staat echt hoog op m'n lijstje om uit te proberen. Je kan altijd nog business en first vliegen en daarna via Airbnb verblijven :D

Chicago kan je zo lang blijven als je wilt, enige eis is dat je daar een za op zo nacht verblijft. Ik doe zelf altijd korte tripjes omdat ik inderdaad vliegen en business class uitproberen etc. heel gaaf vindt, en niet al te lang weg kan blijven. BA1 en Iberia a330 biz is voor mij ook weer nieuw.

Maar bij twijfel gewoon op hold reserveren bij AA, heb je nog 24 uur om te beslissen. Er waren mensen met meer dan 10 holds gisteren :+. En als iemand wat hulp kan gebruiken bij knutselen, stuur maar een berichtje, altijd leuk om te prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:18
larsg schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:57:
En hier zit ik dan te leren in het vak transport economie dat in mijn studieprogramma zit dat nutteloze transportbewegingen niet voorkomen :+
Studie yield management er dan maar bij in de avonduren ;)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Afgelopen woensdag een mini vliegles gehad in een Cessna! Was leuk joh! Vanaf Rotterdam Airport lekker een stukje vliegen, stranden kunnen bekijken, Maasvlakte en Rotterdam zelf. Lekker cruisen op 1000 feet en bij het strand zelfs nog wat lager.

Zeer leuke 'vliegles' gehad van Waviation :). Vanaf dat we van de grond af waren tot de landing bijna alleen maar zelfstandig gevlogen én een go-around mogen maken i.v.m. troep op de landingsbaan :). Gekregen als cadeau en was het zeker waard en een aanrader, wát leuk! Instructrice van 23(!) was ook zeer relaxed en duidelijk. Dus voor iedereen die zelf ook eens wil vliegen, kijk eens bij hun :).

Grappig om ook tussen o.a. een traumaheli te vliegen, een gewone heli die bezig was met luchtfoto's en een Transavia jet.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menzo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:36
Ik heb dat op Texel gedaan, heel leuk. Rondje Vlieland/Vliehors gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Gelukkig hebben die toch niets anders/beters te doen dan 200 à 300 man te controleren op bezit van Note 7 ... 8)7
Nou ben ik niet overdreven geïnteresseerd in die toestellen, maar als ik de Google plaatjes bekijk zie ik in ieder geval aan de voorkant niet echt overduidelijk verschil ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Van het weekend een vliegtuigcrash bij ons op Breda International Airport. toevallig ook nog eens opgenoemn op video voor de Bloopers-categorie:
Op vliegveld Breda International Airport (voorheen Seppe) is zaterdagmiddag een sportvliegtuigje gecrasht bij de landing. Er zijn geen personen gewond geraakt.

Volgens getuigen ging het mis tijdens de landing van het toestel. Het vliegtuig had te veel snelheid waardoor het pas halverwege de landingsbaan neer kwam.

Het vliegtuig stuiterde enkele keren en schoot aan het einde van de landingsbaan door het prikkeldraad een weiland in.

Zowel de wielen als de propeller zijn afgebroken.
Zie http://www.bndestem.nl/re...re-videobeelden-1.6370539

Landen... zo moet het dus niet...

Vraag me af waarom hij dan geen go-around gemaakt heeft, als hij met overduidelijk te hoge snelheid aan komt sjezen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:18
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=189948
A Brändli BX-2 Cherry sustained subtantial damage in a runway excursion accident following a forced landing at Breda International Airport, Netherlands.
Shortly after takeoff from runway 25, the engine lost power. The pilot then made a 180 degree turn-back to the field for a landing on runway 06. The aircraft apparently touched down long and overshot the runway, went through a barbed wire fence, across a road and ended up in a field.
Waarschijnlijk geen go-around omdat de piloot verwachtte dat er geen tweede kans zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Dat vliegveld heet echt zo _O- Maar goed, er zal wel eens een Belgische Cessna landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:04
Evianon schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:11:
[...]
Maar bij twijfel gewoon op hold reserveren bij AA, heb je nog 24 uur om te beslissen. Er waren mensen met meer dan 10 holds gisteren :+. En als iemand wat hulp kan gebruiken bij knutselen, stuur maar een berichtje, altijd leuk om te prutsen.
K*t, was vandaag werken en wilde daarna wat boeken voor oud en nieuw, maar helaas te laat. Als je weer een keer wat leuks ziet, hou ik mij aanbevolen. Thanks voor het posten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Evianon schreef op maandag 12 september 2016 @ 14:11:
[...]

Welk medium volg jij voor dit soort deals? Ik dacht nl. met ik met het dagelijks volgen van het Premium Fares segment op FT wel redelijk dicht op het vuur zat, maar zo te zien heb jij nog een ander bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

MBV

LongBowNL schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:21:
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=189948

[...]

Waarschijnlijk geen go-around omdat de piloot verwachtte dat er geen tweede kans zou komen.
Lees de tekst eens. De start lukte niet omdat 'the engine lost power', piloot loste dat op met een 180 graden bocht en direct weer landen. Die bocht had hij even moeten uitstellen, maar dat zal vast niet makkelijk te timen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
oohh schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:07:
[...]

K*t, was vandaag werken en wilde daarna wat boeken voor oud en nieuw, maar helaas te laat. Als je weer een keer wat leuks ziet, hou ik mij aanbevolen. Thanks voor het posten! :)
Hmm lijkt inderdaad weg inmiddels. Balen!
Stinger_Ventura schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:25:
[...]

Welk medium volg jij voor dit soort deals? Ik dacht nl. met ik met het dagelijks volgen van het Premium Fares segment op FT wel redelijk dicht op het vuur zat, maar zo te zien heb jij nog een ander bron?
Deze staat wel op FT premium fares (hier), maar volgens mij hadden niet zoveel mensen door dat je er leuke routes mee kon bouwen.

Andere bronnen en manieren staan in een post of 20 hierboven :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Evianon schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:40:
[...]

Hmm lijkt inderdaad weg inmiddels. Balen!

[...]

Deze staat wel op FT premium fares (hier), maar volgens mij hadden niet zoveel mensen door dat je er leuke routes mee kon bouwen.

Andere bronnen en manieren staan in een post of 20 hierboven :)
Ja, daar ben ik mee bekent, en ook www.ikvliegveel.com forum voor de Nederlandse/belgische deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:16:
Dat vliegveld heet echt zo _O- Maar goed, er zal wel eens een Belgische Cessna landen.
Blijft hilarisch inderdaad.
Over grootheidswaanzin gesproken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:28:
[...]

Blijft hilarisch inderdaad.
Over grootheidswaanzin gesproken...
Waarom niet gelijk Breda Intergalactic Spaceport? Dan zet je je stad pas echt op de kaart. En is waarschijnlijk net zo realistisch als de huidige naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tsja, als straks de A380's en 747's massaal op het vliegveld gaan landen, kan je toch moeilijk met een oudewetse naam als Vliegveld Seppe (de oude naam) afkomen... Breda International Airport is veel logischer.

/sarcasm

Het is hier in de regio al langer een bron van vermaak. De luchthavendirectie moet de landing eens inzetten, want ze zitten met hun hoofd iets teveel in de wolken :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

wildhagen schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 03:58:
Tsja, als straks de A380's en 747's massaal op het vliegveld gaan landen, kan je toch moeilijk met een oudewetse naam als Vliegveld Seppe (de oude naam) afkomen... Breda International Airport is veel logischer.

/sarcasm

Het is hier in de regio al langer een bron van vermaak. De luchthavendirectie moet de landing eens inzetten, want ze zitten met hun hoofd iets teveel in de wolken :X
En ligt dat vliegveld trouwens ook niet dichter bij Roozendaal dan Breda?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:32

Falastine

Think about my signature...

Het vliegveld heeft als doel om straks kleine zakenvliegtuigen te ontvangen als ik het goed gehoord heb. Vandaar denk ik de naam ligt op 12km van Breda.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

PWM schreef op maandag 12 september 2016 @ 18:16:
International zegt alleen dat er douane faciliteiten beschikbaar zijn, dus inderdaad voor een vliegtuig van buiten. Texel is ook internationaal dacht ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:29:
[...]

En ligt dat vliegveld trouwens ook niet dichter bij Roozendaal dan Breda?
Klopt (het is overigens Roosendaal , met een s ;))

Had vooral vommerciele redenen idd die hernoeming.

Vroeger (tot een jaar of 15-20 terug) was het enkel een grasbaantje (was al eens een keertje flink verlengd)

Tegenwoordig is het een asfalt-baan, maar wel slechts 830 meter lang, dus veel meer dan een Cessna/Piper-achtig iets kan er niet landen.

En de gemeente staat sowieso geen jets toe, alleen turboprops zijn welkom.

Wikipedia: Breda International Airport

Vroeger, toen ik nog bij mijn ouders woonde (in de toenmalige gemeente Hoeven, waar het vliegveld toen onder viel) was ik daar wekelijks wel te vinden om vliegtuigjes te kijken, was altijd wel mooi.

Toem ook 2x een bijna-ongeval gezien (1 Cessna die de baan bijna overshoot had op een paar meter na, en 1 die probeerde te landen terwijl een ander toestel net aan het opstijgen was op diezelfde baan.....), maar nooit een echt ongeval gelukkig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:18
MBV schreef op maandag 12 september 2016 @ 20:37:
[...]

Lees de tekst eens. De start lukte niet omdat 'the engine lost power', piloot loste dat op met een 180 graden bocht en direct weer landen. Die bocht had hij even moeten uitstellen, maar dat zal vast niet makkelijk te timen zijn...
Ik heb de tekst gelezen. De vraag was waarom er geen go-around was, daar gaf ik een reden voor. Niet hoe de uiteindelijke landing beter kan worden uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:44:
[...]

International zegt alleen dat er douane faciliteiten beschikbaar zijn
Maar die hebben ze niet :p

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 13-09-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Breda International Airport heeft idd totaal geen douane faciliteiten nee. Hell, ze hebben niet eens een officiele verkeerstoren (er zit wel een hobbyist af en toe, maar dat is allemaal informeel, en die is er niet altijd) :p

Faciliteiten zijn er ook praktisch 0,0. Er zit een kleine restaurant (de Cockpit), en er zitten wat vliegtuig-onderhoudsbedrijfjes, en musea (Vliegend Museum Seppe), en je hebt er tegenwoordig een Airparc er vlak naast aan de parallelweg naast de A58.

En that's it, meer is er simpelweg niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 09:44:
[...]

International zegt alleen dat er douane faciliteiten beschikbaar zijn, dus inderdaad voor een vliegtuig van buiten. Texel is ook internationaal dacht ik.
International zegt dat er ook buitenlandse vluchten (niet Schengen) geaccepteerd worden, wat niet perse op elk vliegveld zo is.(*)
EHSE — HOEVEN/Seppe
Aerodrome available for national and international civil air traffic
http://www.ais-netherland...AIP/html/index-en-GB.html

Buitenlandse vluchten betekent ook douane, al heeft het vliegveld daar geen vaste voorzieningen voor. Mocht je dus zo'n vlucht plannen naar dat veld, moet je van te voren de douane op de hoogte stellen, waarna ze (als ze toestemming geven) bij aankomst aanwezig kunnen zijn.
2 Customs and immigration AD OPR HR, 1 HR PN(1).
(1) PN means permission from and/or in case of customs/immigration etc. notification other than by (VFR) flight plans to aerodrome authority as appropriate and is applicable for every flight.
(*)Ameland is bijvoorbeeld een veld waarbij alleen binnenlandse en Schengen vluchten geaccepteerd worden en waar de douane dus niet komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Dank voor het opzoeken, liet mijn geheugen me toch niet in de steek.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Als je de douane op die manier laat komen (dat zal ongetwijfeld kunnen), moet je daar dan eigenlijk ook voor betalen, of is dat gratis?

Permanent is er qua douane (of securirty, for that matter) iig helemaal niks. Lijkt me ook niet echt te beveiligen daar, want de afscheiding tussen het vliegveld terrein en de naastgelegen parallelweg (en daarnaast op/afrit van de A58) bestaat uit een hek met wat schrikkeldraad er tussen. Letterlijk dus, niet bij wijze van spreken.

Er worden overigens voor de belangstellingen wel regelijkmatig airshows op het vliegveld gehouden. Komen ook grotere vliegtuigen, stuntvliegtuigen, en ook Defensie is er wel eens te vinden geweest met Chinooks en Apaches.

Er is ooit wel sprake geweest van uitbreiding of verlenging van de baan, maar dat kan niet. Aan de ene kant is een beschermd waterwin-gebied en pompstation van Brabant Water, aan de andere kant heb je de snelweg, wat woningen. en een tankstation (in her verlengde van de baan....). Een tweede landingsbaan zal ook niet kunnen (muv wellicht een grasbaantje oid), ivm dat waterwingebied, en die zou dan dwars over twee dorpen moeten lopen (Bosschenhoofd en Sint Willebrord).

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 13-09-2016 10:54 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Akkefietje in Indonesie:
Een Boeing 737-300SF van de Indonesische luchtvaartmaatschappij Trigana heeft dinsdag een buiklanding gemaakt op het vliegveld van Wamena in Papoea. Op videobeelden is te zien dat het toestel over de baan glijdt met alleen het neuswiel uitgeklapt. Het toestel raakte bij de buiklanding zwaar beschadigd.

Het lijkt erop dat de tot vrachtvliegtuig omgebouwde Boeing 737-300 tijdens een harde landing door het hoofdlandingsgestel is gezakt. Er zijn foto’s vrijgegeven van een afgebroken wielpoot die op de baan ligt. Op de video is het moment van touch down niet te zien omdat het zicht wordt geblokkeerd door een andere Boeing 737.

Het toestel kwam half in het gras tot stilstand. De vliegers zijn ongedeerd gebleven. Het dertig jaar oude toestel maakte een binnenlandse vlucht en vervoerde naar verluidt brandstof, rijst en suiker.
Zie http://www.luchtvaartnieu...akt-buiklanding-in-papoea

Het filmpje (vanaf 20 seconden is de kist in beeld):

Afbeeldingslocatie: http://static.republika.co.id/uploads/images/inpicture_slide/pesawat-trigana-air-service-tgn7321-mengalami-accident-ketika-melakukan-_160913130103-946.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?itemid=68312

Afbeeldingslocatie: https://www.flightglobal.com/assets/getasset.aspx?itemid=68311

Gevallerje total loss gok ik zo, gezien de leeftijd van de kist en de schade.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wildhagen schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 14:22:
Akkefietje in Indonesie:

[...]

Zie http://www.luchtvaartnieu...akt-buiklanding-in-papoea

Het filmpje (vanaf 20 seconden is de kist in beeld):

[video]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gevallerje total loss gok ik zo, gezien de leeftijd van de kist en de schade.
Ik was een maandje geleden op deze luchthaven :o
Die toestellen vliegen daar de luchtbrug aangezien er geen vervoer over de weg is. Die kisten vervoeren dus alles van motoren tot instant noodles en inderdaad vaten met benzine. De baan van Wamena is relatief hobbelig dus dat zorgt voor extra belastingen en ze vliegen soms wel 2x of 3x per dag op en neer tussen Wamena en Jayapura.

Zwaarder zut wordt ingevlogen met een Hercules van het Indonesische leger. Als ik thuis nog even ga zoeken kan ik misschien nog wel wat foto's vinden van die kist.

Een ander leuk dingetje is dat je alle wrakken die daar ooit gecrashed zijn nog te zien op het vliegveld, ze liggen gewoon naast de baan :+

[ Voor 4% gewijzigd door Brilsmurfffje op 13-09-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Staat die andere kist bij de baan nou in het gras :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ook niet vergeten dat Indonesië niet echt een reputatie van zuiverheid heeft in allerlei lagen van bestuur en tevens in de luchtvaart. Zal mij ook niet heel erg verbazen als de kist te zwaar beladen was of een maintenance check hier of daar niet uitgevoerd is maar wel afgetekend...

Maar goed, iedereen is OK en alleen materieel schade, dus eind goed al goed? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:28

Freak187

geen

PWM schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:29:
Staat die andere kist bij de baan nou in het gras :?
Haha daar lijkt het wel op. Ach ja.. misschien even een stukje afsnijden om eerder bij de baan te komen ofzo? :+

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Staat op een taxibaan daar maar die wordt door het gras verstopt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
Wat een baan man! http://goo.gl/18QMra
Kan niet geloven dat daar iets zwaarder land dan een prop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
larsg schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:57:
Wat een baan man! http://goo.gl/18QMra
Kan niet geloven dat daar iets zwaarder land dan een prop
Volgens wiki is de baan 1951 meter lang, dat is plenty lang genoeg voor een 737/lookalikes qua lengte.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
wildhagen schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:07:
[...]

Volgens wiki is de baan 1951 meter lang, dat is plenty lang genoeg voor een 737/lookalikes qua lengte.
Aan de lengte zal het niet liggen maar je ziet op die satellietfoto gewoon 1 puinzooi. Wij hebben een militair vliegveld in de buurt dat al 40 jaar verlaten is en er beter uit ziet ...

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:20
Ik kreeg zojuist een email van Qatar voor mijn vlucht Kaapstad - Doha (QR1370) dat de vluchttijden gewijzigd zijn. Komt erop neer dat we een half uurtje eerder vertrekken maar dezelfde verwachtte aankomsttijd hebben. Waar kan dit te maken mee hebben? (andere route?)

Overigens geven ze als layover nog steeds 7 uur 50 minuten aan tot volgende vlucht (QR273), waar je met een layover van meer dan 8 uur een hotel krijgt aangeboden... je zou toch verwachten dat je er ook eerder bent en dat de layover dus wat langer geworden zou zijn...

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Koerski schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:59:
Ik kreeg zojuist een email van Qatar voor mijn vlucht Kaapstad - Doha (QR1370)
... volgende vlucht (QR273),
Zomaar uit nieuwsgierigheid ; ben je zo ook heen gevlogen ? En wat betaal je daar ongeveer voor ?

• Patox
Goner schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:37:
[...]

Zomaar uit nieuwsgierigheid ; ben je zo ook heen gevlogen ? En wat betaal je daar ongeveer voor ?
Ik vertrek pas eind volgende maand en heb in April geboekt. Amsterdam - Johannesburg / Kaapstad - Amsterdam is 629 p.p.

• mrsar

mrsar

hmm op europese vluchten kost van te voren je eco stoel uitkiezen 5 euro bij klm, nou vind ik dit op vluchten van een uurtje nou niet heel boeiend,maar toch... dan kies ik wel gewoon pas bij incheck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Winkey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:10
Automatic Ground Collision Avoidance System (Auto-GCAS) in actie:
Auto-GCAS Saves Unconscious F-16 Pilot—Declassified USAF Footage

This newly declassified video footage from the head-up-display of a U.S. Air Force Arizona Air National Guard F-16 records the dramatic moment when its unconscious pilot is saved from certain death by the aircraft’s Automatic Ground Collision Avoidance System (Auto-GCAS).

The event is considered the fourth confirmed "save" of an aircraft by the system since Auto-GCAS was introduced into the Air Force F-16 fleet in late 2014. Developed over almost three decades by Lockheed Martin, NASA and the Air Force Research Laboratory, the system is designed to automatically execute a ground-avoiding maneuver if it detects an impending collision.

[...]

After only 22 sec., the F-16 was nose-down almost 50 deg. below the horizon and going supersonic. The shocked instructor called “2 recover!” as the student passed 12,320 ft. at 587 kt. Two seconds later, with the nose down in a 55-deg. dive, altitude at 10,800 ft. and speed passing 613 kt., the worried instructor again calls “2 recover!” In a little less than another 2 sec., as the now frantic instructor makes a third call for the student pilot to pull up, the Auto-GCAS executes a recovery maneuver at 8,760 ft. and 652 kt.

The student pilot at this point comes around and pulls back on the stick, momentarily increasing Gs beyond the Auto-GCAS standard recovery level of 5 to 9.1. Minimum altitude by now is around 4,370 ft., with as little as 2,940 ft. indicated on the radar altimeter. From loss-of-control to recovery takes just under 30 sec.
Bron: http://aviationweek.com/t...declassified-usaf-footage

• RickXX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Over email van Qatar Airways gesproken. Deze kreeg ik vanochtend in mijn inbox. Ik zou graag nog een keer Business vliegen in mijn leven maar weet niet of dit nou dé mogelijkheid is om dat te doen. Ik vlieg op jullie aanraden (thanks daarvoor) AMS - Doha in een 777-3, uur overstap, Doha - Jakarta in een A330-300. Terug Jakarta - Doha in een 787-8, twee uur overstap, en Doha - AMS wederom in de 777-300.

Qatar

Wat is de opinie hier, is dit een offer you can't refuse om eens BC te vliegen met Qatar? Op internet wordt met name de BC van Qatar in de A380 en de A350 geprezen. De BC van de A330 wordt bestempeld als outdated. Wat zijn jullie ervaringen?

• PWM
  • Niet online
400,- voor een vlucht van 9 uur. Daar zou ik niet over twijfelen ;) Ook een mindere business class is echt fijner dan economy ;) En voor dit geld (en nog door de nacht heen ook?) zou ik het zeker doen.

Weet niet hoe lang de overstap is, maar de lounge op Doha is ook prima en daar kan je dan ook zitten.

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 14-09-2016 10:51 ]

• Patox
Zou ik ook zeker voor gaan. Ik zit enorm te hopen dat ik zo'n aanbieding nog krijg voor mijn terugreis, waardoor ik ook van de Lounge gebruik kan maken tijdens transit (bijna 8 uur).

• PWM
  • Niet online
Koerski schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:51:
Zou ik ook zeker voor gaan. Ik zit enorm te hopen dat ik zo'n aanbieding nog krijg voor mijn terugreis, waardoor ik ook van de Lounge gebruik kan maken tijdens transit (bijna 8 uur).
Je kan altijd voor $30,- naar binnen lopen he ;)

• Patox
PWM schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:53:
[...]

Je kan altijd voor $30,- naar binnen lopen he ;)
Dat gaat niet om dezelfde lounge toch? Ik las wat reviews van de betaalde lounge en er werd daar enorm over geklaagd (oa rooklucht).

• PWM
  • Niet online
In principe kan je je ook inkopen in de airline lounge. Dit kan bijvoorbeeld ook gewoon op Schiphol in de Crown Lounge als je een KLM ticket hebt.

Op Doha kan je ook de airline lounge gebruiken tegen een vergoeding. Dit is dan alleen wel op basis van beschikbaarheid. Als de lounge bijna vol is, laten ze je er niet meer in.

Ik ben alleen bij SkyTeam Gold. Als ik echter met andere maatschappijen vlieg, gebruik ik bij een overstap van 1+ uur gewoon altijd de lounge door ergens tussen de $20 en $40 af te tikken.

Je zit beter, kan nog even werken en eten en drinken op vliegvelden zijn zo duur dat je het er nog uit kan halen ook :p

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:01:
In principe kan je je ook inkopen in de airline lounge. Dit kan bijvoorbeeld ook gewoon op Schiphol in de Crown Lounge als je een KLM ticket hebt.
Alleen als je silver bent dacht ik?

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:03:
[...]

Alleen als je silver bent dacht ik?
Dat is wat er online staat ;) Maar ze doen er niet moeilijk over. Sinds ik mijn ouders deze tip heb gegeven gebruiken ze de lounge ook (dacht EUR 30,-). Ze zijn nog nooit geweigerd.

Dat gezegd hebbende:

Ik reis meestal zakelijk en ben dan netjes gekleed. Mijn ouders vliegen dan wel voor vakantie, maar zien er ook gewoon uit als nette mensen ;)

Ik kan mij voorstellen dat degene met petje + slippers wel te horen krijgen dat het helaas niet kan ;)

• CyBeR
  • Niet online
Ah. Op Schiphol 't niet snel waard imo, tenzij je er meerdere uren moet rondhangen want dan is de open bar natuurlijk wel de kosten waard.

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Koerski schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:39:
[...]
Ik vertrek pas eind volgende maand en heb in April geboekt. Amsterdam - Johannesburg / Kaapstad - Amsterdam is 629 p.p.
Da's heel redelijk ,,, maar wat mij toch tegenstaat aan die stops op Doha (of Dubai) is dat je wel heel lang moet wachten en als ik zo de andere reacties eens lees zijn die wachtruimtes ook verre van ideaal.
Dan betaal ik in oktober toch liever €200 meer bij KLM :+ (weet het, luxeprobleem)

PWM schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:50:
400,- voor een vlucht van 9 uur.
€400 toeslag vermoed ik ? Op de ticketprijs ...

[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 14-09-2016 11:18 ]

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 15:06
PWM schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:06:
[...]

Dat is wat er online staat ;) Maar ze doen er niet moeilijk over. Sinds ik mijn ouders deze tip heb gegeven gebruiken ze de lounge ook (dacht EUR 30,-). Ze zijn nog nooit geweigerd.

Dat gezegd hebbende:

Ik reis meestal zakelijk en ben dan netjes gekleed. Mijn ouders vliegen dan wel voor vakantie, maar zien er ook gewoon uit als nette mensen ;)

Ik kan mij voorstellen dat degene met petje + slippers wel te horen krijgen dat het helaas niet kan ;)
Hmm, valt me nog mee. Meestal zijn ze best strikt aan de balie. Ben er wel eens (bijna, na 5 minuten werkten ze toch mee) met Platinum award tickets geweigerd, ookal krijgen die tickets de volle benefits van platinum.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:06:
[...]

Dat gezegd hebbende:

Heb dat nooit gesnapt die mensen die in een soort huispak reizen.. Je ziet soms op de long haul mensen erbij lopen waarvan ik denk, zo zou ik mijzelf nog niet in de AH durven te vertonen.

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Brilsmurfffje schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:20:
[...]

Heb dat nooit gesnapt die mensen die in een soort huispak reizen.. Je ziet soms op de long haul mensen erbij lopen waarvan ik denk, zo zou ik mijzelf nog niet in de AH durven te vertonen.
Dat is net zoiets als ik niet altijd goed begrijp dat mensen op echte long-haul vluchten in volledig 3-delig grijs reizen.

Voor korte zakelijke vluchten snap ik dat dan weer meer.

somewhere there was silence

• Garyu
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

_serial_ schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:25:
[...]

Dat is net zoiets als ik niet altijd goed begrijp dat mensen op echte long-haul vluchten in volledig 3-delig grijs reizen.

Voor korte zakelijke vluchten snap ik dat dan weer meer.
Tsja, je weet nooit wie er naast je zit in het vliegtuig, dus dress to impress ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• Garyu

Garyu

WW

Koerski schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:59:
Ik kreeg zojuist een email van Qatar voor mijn vlucht Kaapstad - Doha (QR1370) dat de vluchttijden gewijzigd zijn. Komt erop neer dat we een half uurtje eerder vertrekken maar dezelfde verwachtte aankomsttijd hebben. Waar kan dit te maken mee hebben? (andere route?)

Overigens geven ze als layover nog steeds 7 uur 50 minuten aan tot volgende vlucht (QR273), waar je met een layover van meer dan 8 uur een hotel krijgt aangeboden... je zou toch verwachten dat je er ook eerder bent en dat de layover dus wat langer geworden zou zijn...
Ander vliegtuig met andere max-speed, andere route inderdaad, of gewoon proberen te besparen op de layover-overnachting. Of een combinatie van meerdere factoren.

• Patox
Garyu schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:42:
[...]

Ander vliegtuig met andere max-speed, andere route inderdaad, of gewoon proberen te besparen op de layover-overnachting. Of een combinatie van meerdere factoren.
Zelfde toestel... :|

• RickXX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Goner schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:15:
Dat klopt.

• CyBeR
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:15:
[...]

Uiteraard. Zou ik ook doen trouwens.

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Garyu schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:41:
[...]

Tsja, je weet nooit wie er naast je zit in het vliegtuig, dus dress to impress ;).
In economy?

Als ik lang moet vliegen kies ik ook altijd voor comfortabel.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Garyu schreef op woensdag 14 september 2016 @ 11:41:
[...]

Daar valt een yogabroek toch ook onder :+

Ik ga zelf voor wat meer comfort. Dus net wat ruimere kleding als normaal en de mogelijkheid om een laagje erbij aan te doen. En dat kan met gemak representatief zijn :)

[ Voor 25% gewijzigd door ANdrode op 14-09-2016 15:10 ]

• Garyu

Garyu

WW

icecreamfarmer schreef op woensdag 14 september 2016 @ 15:04:
[...]

In economy?

Als ik lang moet vliegen kies ik ook altijd voor comfortabel.
Ja hoor.. waarom niet? Genoeg bedrijven waar business niet tot de standaard-policy behoort, ook niet voor hoger management.

Maar goed, mijn laatste intercontinentale vlucht was in 2010 of zo :D. Vlieg praktisch puur binnen Europa.

[ Voor 14% gewijzigd door Garyu op 14-09-2016 15:34 ]

• Hmmbob
  • Laatst online: 10-09 21:13
Spijkerbroek met shirt of blouse, trui in de handbagage - werkt voor bijna iedere vlucht prima :)

Sometimes you need to plan for coincidence

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hmmbob schreef op woensdag 14 september 2016 @ 16:41:
Spijkerbroek met shirt of blouse, trui in de handbagage - werkt voor bijna iedere vlucht prima :)
Dat is inderdaad (voor mij iig) de perfecte combo. Trui kan ook een wat dikker vest zijn afhankelijk van je bestemming. Maar dan vlieg je comfortabel, en ziet er "normaal" uit.

Maar ik moet wel zeggen dat als ik (prive) vlieg het me geen kut uitmaakt wat een ander denkt over wat ik aan heb. Ik snap bijvoorbeeld de grijze joggingbroek wel op een lange vlucht. Vliegtuig is tegenwoordig ook gewoon een vliegende bus :D :').

Vroeger was dat wel anders;
Afbeeldingslocatie: https://media1.britannica.com/eb-media/07/99707-004-9697B162.jpg

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• wildhagen
  • Niet online
Vierkante raampjes? Is dat een pre-crash Comet? Of is het nog van vóór het jet-tijdperk, zonder drukcabine?

Virussen? Scan ze hier!

• CyBeR
  • Niet online
Volgens mij zijn die raampjes wel afgerond maar minder dan huidige.

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
De vorm van de plastic bekleding aan de binnenkant zegt niets over de vorm in de vliegtuighuid.

• Garyu

Garyu

WW

Voor het eerst sinds de aanslag in maart weer eens in Brussel. De boel lijkt weer vrijwel helemaal genormaliseerd, op een zogenaamd drukke dag <5 minuten wachttijd bij de security.. Normaal ben ik een keer of vijf tot tien per jaar in Brussel, dit jaar pas de tweede keer, maar het valt me dus alles mee, gelukkig :).

• wildhagen
  • Niet online
Is op BRU de Kiss&Ride inmiddels ook weer open of nog steeds niet? Vertrek zelf weer vanaf BRU in februari (naar BKK met TG).

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 95 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.