Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.770 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
downtime schreef op maandag 05 september 2016 @ 00:24:
Ik heb de KLM site net bekeken en daar staat inderdaad 55x35x25. Ik ben er toch vrij zeker van dat ik indertijd dezelfde check als jij heb gedaan. Ik heb sindsdien ook met KLM gevlogen. Heeft KLM die maten onlangs aangepast?
Niet dat ik weet. Maar ik garandeer je dat deze gewoon mee mag.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op maandag 05 september 2016 @ 01:38:
Zelfs als het om een volwassene gaat? :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Tuurlijk. Past binnen de maten. 't is dat ik al een hele fijne koffer heb trouwens (Samsonite Cosmolite), maar anders…

Afbeeldingslocatie: https://image.coolblue.io/products/497650?width=1024&height=768

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 05-09-2016 01:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het ging me niet om de maten :+
't is dat ik al een hele fijne koffer heb trouwens (Samsonite Cosmolite), maar anders…

[afbeelding]
Die is cool, inderdaad. Ik denk niet dat de Kylo Ren versie zal aanslaan :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CyBeR schreef op maandag 05 september 2016 @ 01:38:
[...]

Die is juist ideaal voor in het ruim. Die valt tenminste op als ie op de band ligt.

Afgezien daarvan weet ik niet of ik zoveel uitbundige vrolijkheid wel aan kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Een ander luchtvaartje feitje. Air Freight NZ, de enige operator van vracht Convair 580's in NZ, gaat de Convairs op korte termijn vervangen door freight 737's die vliegen onder de naam "Parcel Air". De eerste 737's zijn al gespot.

De wit-groene Convairs waren jarenlang te zien op het Field Air platform op Auckland International Airport (AKL) , die ook het onderhoud doen aan de Air Chathams Convairs (de enige maatschappij ter wereld die nog lijndiensten vliegt met de Convair 580).

De Air Freight Convairs zijn allemaal verplaatst naar Palmerston North (PMR), waar ze s'avonds van/naar Christchurch (CHC) vliegen. Omdat die krengen nauwelijks op Wellington (WLG) komen, heb ik er nog geen 1tje op de foto maar ik ga binnenkort pogen een bezoekje te krijgen op PMR. Air Freight vliegt met 3 reguliere 580's en 1 verlengde en inmiddels staan 3 van de 4 nu stored op PMR.

Bij gebrek aan beter dan maar een Air Chathams Convair plaatje op WLG:

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.io/5811tz7kt/ER_7451.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jezus, dat daar nog commercieel mee gevlogen werd zeg...de laatste Convair rolde in 1954 van de produktieband, dus die dingen zijn minstens 62 jaar oud (een 580 is dan wel een upgrade van de 340/440, maar het blijft natuurlijk in de basis een ouwe kist).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
downtime schreef op maandag 05 september 2016 @ 00:24:
Ik heb de KLM site net bekeken en daar staat inderdaad 55x35x25.
Als er problemen in de haven van Rotterdam zijn, laten ze personeel met KLM de zeecontainers als handbagage vervoeren.

Zou in mijn quest voor een nieuwe koffer zeker niet de KLM hanteren, die kijken er toch niet naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

larsg schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:16:
[...]

Mijn vraag werd inderdaad door een paar mensen beantwoord, waarvoor dank :)
Ik had echter niet gevraagd en verwacht dat die luchthaven zo'n rare layout had en ik verwachtte airside te blijven. We hebben er in ieder geval van geleerd, volgende keer alles op 1 ticket!
Je kan zoiets in ieder geval niet via de site van Ryanair boeken (en wij kunnen het ook niet in ons boekingssysteem op kantoor). Misschien dat ze je over de telefoon wel verder helpen maar dan ben je wat je zou winnen door met Ryanair te vliegen al lang kwijtgespeeld :+

Even ernstig - ik denk niet dat Ryanair het zal doen (maar ze werken aan hun klantvriendelijkheid de laatste tijd). Maar voorlopig is het nog simpel A naar B, enkel of retour dat ze lijken te doen, niets meer. Voor andere dingen moet je bij een echte maatschappij zijn ;)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

Borromini schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:37:
[...]

Je kan zoiets in ieder geval niet via de site van Ryanair boeken (en wij kunnen het ook niet in ons boekingssysteem op kantoor). Misschien dat ze je over de telefoon wel verder helpen maar dan ben je wat je zou winnen door met Ryanair te vliegen al lang kwijtgespeeld :+

Even ernstig - ik denk niet dat Ryanair het zal doen (maar ze werken aan hun klantvriendelijkheid de laatste tijd). Maar voorlopig is het nog simpel A naar B, enkel of retour dat ze lijken te doen, niets meer. Voor andere dingen moet je bij een echte maatschappij zijn ;)
Bij een overstap tussen Ryanair en Easyjet, dus niet eens dezelfde maatschappij, zou ik ook nergens hoop op hebben. Sowieso zou mijn tip zijn geweest om naar München te vliegen en dan met de trein naar Salzburg te reizen, net zo snel maar minder kans op een gemiste overstap. Meeste mensen die ik ken in de buurt van Salzburg vliegen ook vooral vanaf München. Berlijn TXL en SXF zijn niet heel handig aangelegd, maar goed, ware er niet wat probleempjes bij de aanleg van de nieuwe luchthaven geweest, dan was TXL ondertussen al lang dicht geweest :P. Maar dat is een beetje Noordzuidlijn in het kwadraat geloof ik :+

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

MBV

wildhagen schreef op maandag 05 september 2016 @ 06:00:
Jezus, dat daar nog commercieel mee gevlogen werd zeg...de laatste Convair rolde in 1954 van de produktieband, dus die dingen zijn minstens 62 jaar oud (een 580 is dan wel een upgrade van de 340/440, maar het blijft natuurlijk in de basis een ouwe kist).
Afgezien van de vleugels moest ik direct aan een F28 denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

wildhagen schreef op maandag 05 september 2016 @ 06:00:
Elke maandag en vrijdag vanaf Wellington naar de Chatham Islands en in de zomer ook op woensdag. Op de andere dagen vliegen ze ook vanaf CHC en AKL.

Ik doe weinig civiels qua fotografie maar als ik op maandag of vrijdag een dagje vrij heb, dan ben ik wel op WLG te vinden om van die Convairs te genieten. (Arrival ~11:45 en vertrek afhankelijk van wat er nu weer kapot gaat. ;) )

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.io/rab2fcc65/ER_7728.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s20.postimg.io/hfoz68ejh/ER_8008.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
In navolging van British Airways die de all-business vluchten BA3/BA4 tussen London City en New York stopt; stopt die andere all-business operator tussen Luton en Newark ook met de vluchten.
Per 25 september stopt stopt La Compagnie met deze route.
Als hoofdreden wordt Brexit genoemd.

De 757 die nu vrijkomt wordt gebruikt om een tweede dagelijkse vlucht te maken tussen Parijs en Newark.
De route tussen Luton en Newark werd gestart in april 2015.

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/9/8650/15985858023_3ec084aa6e_c.jpgCDG | B757-200W La Compagnie | F-HTAG by Mickaël CASTAING, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:04:
In navolging van British Airways die de all-business vluchten BA3/BA4 tussen London City en New York stopt; stopt die andere all-business operator tussen Luton en Newark ook met de vluchten.
Per 25 september stopt stopt La Compagnie met deze route.
Als hoofdreden wordt Brexit genoemd.
Geloof er niets van. Op dit moment heeft de Brexit nog absoluut geen gevolgen voor het zakelijke vliegverkeer. Sterker nog, bij veel banken, verzekeraars en accountants zijn de trips juist toegenomen.

Ik had al eerder gelezen dat ze vaak half leeg waren. Ik zou het wel relaxed vinden om die vanaf Schiphol te hebben. Je kon vaak al voor 1200,- Business class (nouja, beetje zoals KLM oude stijl) heen en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
La Compagnie nooit genomen maar wel OpenSkies en dat was zeer goed te doen voor een zeer redelijke prijs toen ze nog AMS aandeden. Helaas focussen die zich ook op Parijs. (En hebben ze tegenwoordig ook een kleine Y cabin achterin trouwens.)

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 05-09-2016 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 14:05

Goner

What can I do you for ?

gambieter schreef op maandag 05 september 2016 @ 01:45:
[...]
Het ging me niet om de maten :+
Afmetingen en aantal van handbagage is het enige waar ze bij het inchecken bezwaar tegen zouden kunnen maken (niet dat ze dat ooit doen aan de overvolle overhead bins te oordelen) lijkt me ... ik zie ze nog niet zeggen "meneer, u bent echt te oud voor zo'n koffer ; die gaat niet mee" :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:53
Ik kom net uitgerookt uit een 737-800 van Xiamen Airlines van Xiamen naar Singapore. Voor me zat een Chinees te roken onder zijn plaid. Toen ik daar melding van maakte bij het personeel deed dat ze vrij weinig. Uiteindelijk is er niks aan gedaan en stak meneer rustig zijn tweede en derde peuk op. Ook nadat ik hem zelf al had gewezen op zijn gedrag. Hij zal me wel niet 'begrepen' hebben. Idioot! Ik had de man graag kennis laten maken met het straffensysteem van Singapore.

En dat zelfde personeel kwam wel even zeiken dat ik mijn telefoon waar ik een spelletje op deed uit moest doen op kruishoogte.

Wat een maatschappij. En dat is dan Skyteam lid.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb 2x mijn plek opgegeven in een vliegtuig wegens overboeking. De eerste keer kreeg ik omgerekend zo'n 450 euro cash van SAS + Diner + Hotel als ik mijn 18.00 vlucht wilde omzetten naar 08.00 de volgende dag. Die stak ik toen lekker in mijn zak.

De tweede keer kreeg ik een 500,- voucher voor 4 uur wachten in de US. Ook gedaan.

Sta ik vandaag te wachten op de KLM vlucht naar BHX, roepen ze om wie zich wil melden om zijn stoel om te geven. Ik sta letterlijk naast de dames terwijl ze omroepen. Dus vraag wat de KLM in gedachte had als redelijk vergoeding om de 16.30 vlucht om te ruilen voor de 07.00 variant.

75,-

Dit tik ik dus vanuit een kroeg op mijn bestemming :+ De 4 overgeboekte passagiers konden sowieso naar huis/wachten, niemand nam dit bod aan.

I wonder why

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:44
Huh? KLM biedt altijd 250 cash of 350 aan flight coupons voor een EU bump, dat is de policy. Vorige week ook nog meerdere malen gehoord naar bestemmingen in GB, en dat voor bumps met een alternatieve vlucht op dezelfde dag.

Weet je zeker dat je het goed hebt verstaan? Anders zal het wel niet heel hard nodig geweest zijn ofzo :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Evianon schreef op maandag 05 september 2016 @ 21:21:
[...]

Huh? KLM biedt altijd 250 cash of 350 aan flight coupons voor een EU bump, dat is de policy. Vorige week ook nog meerdere malen gehoord naar bestemmingen in GB, en dat voor bumps met een alternatieve vlucht op dezelfde dag.

Weet je zeker dat je het goed hebt verstaan? Anders zal het wel niet heel hard nodig geweest zijn ofzo :D.
Zeker. Het was 75,- cash of 150,- in een voucher. Dat schoot dus echt niet op :p

EDIT:

Overigens sprak ik van de week een kennis die een 1000,- KLM voucher had laten verlopen. Hij dacht 30 september, het was 30 augustus. Dat deed pijn.

6 maanden geleden bood ik hem nog 500,- voor die voucher :)

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 05-09-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 10-09 21:13
G4S schrapt 150 banen bij beveiliging op Schiphol

G4S schrapt 150 banen bij de luchtvaartbeveiliging op Schiphol. Daarbij worden gedwongen ontslagen niet uitgesloten.
Volgens het internationaal actieve beveiligingsbedrijf zijn er bij de divisie Aviation Security minder werknemers nodig omdat de luchthaven vorig jaar is overgestapt van een decentrale naar een centrale controle van passagiers.

G4S heeft afgelopen jaar al verschillende maatregelen genomen om de eigen organisatie in lijn te brengen met deze nieuwe situatie. Die ingrepen beken echter onvoldoende.

Het bedrijf streeft ernaar zo veel mogelijk medewerkers te herplaatsen, binnen G4S of elders, maar sluit gedwongen ontslagen niet uit.

De kwaliteit van de beveiliging op de luchthaven blijft gewaarborgd, aldus de onderneming.

Vakbonden
De medewerkers en de ondernemingsraad zijn maandag geïnformeerd over het voorgenomen besluit. De vakbonden zijn uitgenodigd voor overleg over een sociaal plan. Volgens FNV-bestuurder Tanja Schrijver valt het nieuws bij de medewerkers rauw op het dak, nu net na de drukke zomerperiode.

G4S is overigens niet het enige beveiligingsbedrijf dat actief is op Schiphol. De andere spelers richten zich echter meer op andere delen van de luchthaven. Daardoor merkten zij volgens FNV minder van de overgang naar een centrale controle.

Bij G4S werken in Nederland ruim 6.500 mensen. Wereldwijd telt het bedrijf meer dan 610.000 werknemers. G4S is beursgenoteerd in Londen en Kopenhagen.
Mwah, het lijkt mij dat een aantal medewerkers best toegevoegd kunnen worden aan de centrale controle..........

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
Piet91 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:46:
[...]

-BFK is blijkbaar verkocht voor onderdelen.
Iets zegt me dat -BFK dus nog wat sneller van onderdelen ontdaan zal worden dan deze twee.
(De KLM MD-11's op Victorville waren ook verkocht voor onderdelen en zijn binnen 2 jaar volledig gesloopt)
Volgens mij is het klaar voor de BFK.
Ik zag hem vandaag staan voor de hanger.
Toestel heeft mij in november 2013 van Houston naar Amsterdam gebracht. Dat was ook m'n laatste 747 trip. Het wordt zo langzamerhand nog lastig om met een KLM 747 te vliegen. Mijn volgende trip is met een 777-200 (naar KUL).
Ik heb de BFH, BFO, BFV, BFM, BFL (3x), BFU en BFK weten af te strepen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

MrLink schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:23:
[...]

Toestel heeft mij in november 2013 van Houston naar Amsterdam gebracht. Het wordt zo langzamerhand nog lastig om met een KLM 747 te vliegen. Mijn volgende trip is met een 777-200 (naar KUL).
Naar KUL vliegen ze vaak met een 773 en met een beetje geluk heb je dan de BVA.

Ik had afgelopen zaterdag uit TPE de BVI, net 4 jaar oud maar door de gedateerde schermpjes aan de bulkhead voelt de kist zeer gedateerd aan helaas. Ook de airshow ziet eruit alsof het uit de 90s komt met videoband style letters.

Verder blijft KLM wat mij de onbetwiste winnaar wat betreft nachtvluchten, perfect donkere cabine, gordijntjes goed dicht, veel snacks en drinken op de galley en af en toe lopen ze ook nog door de cabine met water. Deze zomer long haul gevlogen op Garuda, Emirates en China Airlines. Hierbij heeft Emirates de op beide vluchten steken laten vallen en is het "product" het imho niet meer waard om via Dubai te vliegen, de nadelen van de overstap zijn tevens ook te groot.
Gevlogen segmenten:
AMS-CGK (emirates) 2x
CGK-DJJ (garuda)
AMQ-CGK (garuda)
CGK-TPE (China Airlines)
SIN-AMS (Garuda)
TPE-AMS (KLM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
Brilsmurfffje schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:29:
[...]

Naar KUL vliegen ze vaak met een 773 en met een beetje geluk heb je dan de BVA.
het is vlucht KL811 (de middag vlucht, welke ingezet is om het gat van Malaysia te vullen volgens mij). Afgelopen dagen allemaal met een 777-200 gevlogen en tot nu toe staat deze ook gepland op een -200 in mijn reisschema.
We will see. De -300 heb ik ook gehad (BVB, BVK, BVF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hmmbob schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:05:
[...]
Mwah, het lijkt mij dat een aantal medewerkers best toegevoegd kunnen worden aan de centrale controle..........
Ik heb mijn laatste 20 vluchten vanuit AMS echt nauwelijks rijen gezien. Ik ga er met Privium sowieso langs, maar af en toe vraag ik me af waarom ik het doe.

Ik denk dat de langste rij < 5 minuten was, zo van afstand geschat. Los van die paar totaal gekke vakantie dagen, vind ik het goed doorlopen op Schiphol. Veel beter dan op veel vliegvelden in het buitenland (en zeker UK :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verder blijft KLM wat mij de onbetwiste winnaar wat betreft nachtvluchten, perfect donkere cabine, gordijntjes goed dicht, veel snacks en drinken op de galley en af en toe lopen ze ook nog door de cabine met water. Deze zomer long haul gevlogen op Garuda, Emirates en China Airlines. Hierbij heeft Emirates de op beide vluchten steken laten vallen en is het "product" het imho niet meer waard om via Dubai te vliegen, de nadelen van de overstap zijn tevens ook te groot.
Van de overstap tout court of specifiek via DXB?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Borromini schreef op maandag 05 september 2016 @ 22:50:
[...]

Van de overstap tout court of specifiek via DXB?
Beide, de midden in de nacht het vliegtuig uit en dan wachten op een luchthaven met praktisch voorzieningen is niet heel relaxte. De hele luchthaven is geënt op winkelen er is amper iets om wat fatsoenlijks te eten, het is zeer omslachtig om van het ene concours naar het andere te gaan.
Overal liggen mensen op de weinige bankjes cq stoeltjes waardoor het op een soort vluchtelingen kamp lijkt. Dat soort zaken zijn beter voor elkaar op Schiphol, Changi, Taoyuan en Hong Kong.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:06:
Over een kleine 3 uur vertrekt vlucht KL861 naar Tokyo Narita Airport. De vlucht wordt uitgevoerd door de Boeing 747-400 PH-BFE. Zoals het er nu op lijkt wordt dit de laatste KLM 747 vlucht naar Tokio en dus ook de laatste 747 vlucht naar Japan.
Vanaf morgen wordt de vlucht overgenomen door de Boeing 777.

KLM vloog sinds 1971/1972 met de 747 naar Tokio.
Toen nog met de gloednieuwe 747-200 via Athene - Beiroet - Delhi - Bangkok - Manilla - Tokyo.
De laatste take-off van een KLM 747 in Japan, afgelopen zondagmiddag (lokale tijd):

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/9/4/774578.jpg
Toestel heeft mij in november 2013 van Houston naar Amsterdam gebracht. Dat was ook m'n laatste 747 trip. Het wordt zo langzamerhand nog lastig om met een KLM 747 te vliegen. Mijn volgende trip is met een 777-200 (naar KUL).
Nee, deze dame gaat geen commerciële vluchten uitvoeren. Ze zal nog voor een uur of 12 haar vleugels uitslaan maar daarna is het voorgoed over.

Om nog eens indrukwekkende cijfers te geven; na haar landing zondagavond uit Shanghai had ze er 129.500 vlieguren en 15.417 cycles opzitten.
Ze is op 21 mei 1991 aan KLM geleverd. Als je die cijfers even omrekent komt dan neer op 14 vlieguren en 1,6 cycle pér dag. En dan moet je daar nog dagen/weken meerekenen dat ze geen enkele vlucht uitvoert.
Die is nu wel uitgeput...

[ Voor 26% gewijzigd door Piet91 op 05-09-2016 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

[...]

En vergeet niet dat KLM verse hollandse melk aan boord heeft,vind ik altijd erg fijn na een langer verblijf in azie :P is iets kleins maar je krijgt ze er altijd mee aan het lachen :+ en ja ik heb verse melk gewoon gemist

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Om even terug te komen op de nieuwe WBC van KLM; is prima, maar van die ottoman krijg je een spontane hernia die je tot het einde van tijden zal achtervolgen. Veel te klein/smal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:30

JRR

Napsju schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:52:
Ik kom net uitgerookt uit een 737-800 van Xiamen Airlines van Xiamen naar Singapore. Voor me zat een Chinees te roken onder zijn plaid. Toen ik daar melding van maakte bij het personeel deed dat ze vrij weinig. Uiteindelijk is er niks aan gedaan en stak meneer rustig zijn tweede en derde peuk op. Ook nadat ik hem zelf al had gewezen op zijn gedrag. Hij zal me wel niet 'begrepen' hebben. Idioot! Ik had de man graag kennis laten maken met het straffensysteem van Singapore.

En dat zelfde personeel kwam wel even zeiken dat ik mijn telefoon waar ik een spelletje op deed uit moest doen op kruishoogte.

Zelfde ervaring hier met roken en Xiamen Air maar dan door het cabinepersoneel of de cockpitbemanning. Afgelopen mei van NRT naar XMN gevlogen in een 737-800. Rustige vlucht zonder slecht weer. Fasten seatbelt sign gaat ineens aan vanuit het niets met de mededeling dat iedereen moet gaan zitten. Vanuit de ventilatie komt een rooklucht tevoorschijn en 10 minuten later gaat het fasten seatbelt lichtje weer uit. Vervolgens herhaalde dit zich nog twee keer op een vlucht van ongeveer 3 uur. Welkom bij een Chinese maatschappij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Het wordt zo langzamerhand nog lastig om met een KLM 747 te vliegen.
Nah, ze hebben er nog zat en er zijn best een paar vaste routes. AMS-HKG is een vaste 74M route bijvoorbeeld.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 06-09-2016 02:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Of AMS-LAX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Curacao, Houston, New York, Chicago, San Francisco, Mexico-Stad, Nairobi, Paramaribo, Beijing en New Delhi worden toch ook allemaal met een 747 bediend?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
PWM schreef op maandag 05 september 2016 @ 08:07:
[...]

Als er problemen in de haven van Rotterdam zijn, laten ze personeel met KLM de zeecontainers als handbagage vervoeren.

Zou in mijn quest voor een nieuwe koffer zeker niet de KLM hanteren, die kijken er toch niet naar.
Gezien wat er naar binnen gesleept wordt ben ik bijna op het punt dat alles wat meer is dan een kleine rugzak al tokkie-veel handbagage is; zeker al die %$^&* trolleys. :D

Slechts een keer een vlucht meegemaakt waar ze streng en onverbiddelijk waren... Opeens heb je zeeen van ruimte in de overhead :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:39

PeaceNlove

Deugleuter

Als ze daar nou eens bij de FNV stiptheidsacties op deden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Brilsmurfffje schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:06:
[...]

Beide, de midden in de nacht het vliegtuig uit en dan wachten op een luchthaven met praktisch voorzieningen is niet heel relaxte. De hele luchthaven is geënt op winkelen er is amper iets om wat fatsoenlijks te eten, het is zeer omslachtig om van het ene concours naar het andere te gaan.
Overal liggen mensen op de weinige bankjes cq stoeltjes waardoor het op een soort vluchtelingen kamp lijkt. Dat soort zaken zijn beter voor elkaar op Schiphol, Changi, Taoyuan en Hong Kong.
Daar kan ik mij in vinden, ook een keer Emirates gevlogen omdat het goedkoop was en ze goed aangeschreven stonden maar man dat wakker worden halverwege de vlucht was funest en dat vliegveld trekt idd nergens op.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Napsju schreef op maandag 05 september 2016 @ 20:52:

Dit klinkt ook bekend, jan en alleman zat op zijn crappy chinese tabletjes te spelen maar mijn telefoon in flightmode of de ereader mochten niet 8)7 .

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Brilsmurfffje schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:06:
[...]
Goed (nou ja) dit soort ervaringen te lezen. Zat toch wel eens te kijken naar Emirates als alternatief voor KLM (naar Kaapstad), maar die overlay op Dubai sprak ons niet zo aan ... en nu zeker niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 04:39:
Curacao, Houston, New York, Chicago, San Francisco, Mexico-Stad, Nairobi, Paramaribo, Beijing en New Delhi worden toch ook allemaal met een 747 bediend?
En Shanghai, kan ik je vertellen uit mjn dagelijkse 747 ervaring :+ Die komt elke dag om 21:45 even gedag zeggen namelijk, ding gaat altijd echt extreem laag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
JFK wordt tweemaal daags aangedaan, 1x met een 772 (en af en toe een 77W), 1x met een 74M (en af en toe een 777).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Goner schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:18:
[...]

Goed (nou ja) dit soort ervaringen te lezen. Zat toch wel eens te kijken naar Emirates als alternatief voor KLM (naar Kaapstad), maar die overlay op Dubai sprak ons niet zo aan ... en nu zeker niet meer.
Abu Dhabibis een nog grotere ellende daar voel je je net een ondergrondse mol. De vlucht van KLM naar Kaapstad is ook echt ideaal en doordat je geen jetlag hebt heb je effectief ook meer aan je vakantie.

KLM gaat binnenkort ook vliegen op Windhoek, met een tussenstop op Luanda, uitgevoerd met een A330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:51:
[...]
De vlucht van KLM naar Kaapstad is ook echt ideaal en doordat je geen jetlag hebt heb je effectief ook meer aan je vakantie.
Yep, iets meer dan 11 uur. We vlogen eerst met BA via HTR, omdat dat goedkoper was, maar op een gegeven moment was het verschil zo klein dat we KLM zijn gaan vliegen (elk jaar, familie en vakantie).
KLM gaat binnenkort ook vliegen op Windhoek, met een tussenstop op Luanda, uitgevoerd met een A330
Dat is goed nieuws ! Plan is om volgend jaar eerst Namibië aan te doen, staat nog op bucketlist van oma in ZA :+

Ah, gevonden :
KLM breidt per 30 oktober 2016 haar vluchten naar Afrika uit door ook op Windhoek in Namibië te gaan vliegen. Het vluchtschema van de drie bestaande vluchten naar Luanda in Angola wordt enigszins aangepast zodat het mogelijk is na een korte tussenstop heen en weer te vliegen naar Windhoek.

Tot nu toe kon je alleen naar Jo'burg en vandaar daar Windhoek, met transfer van 9 uur.

[ Voor 23% gewijzigd door Goner op 06-09-2016 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Over KLM en 747 gesproken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EK5opOopvSF39xUaVaqmgf2b/full.jpg

Verkeerde afslag genomen? ;)

https://www.flightradar24.com/KLM281/ae98ddd

[ Voor 14% gewijzigd door Magic6399 op 06-09-2016 11:46 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19

Garyu

WW

Magic6399 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:28:
Over KLM en 747 gesproken:

[afbeelding]

Verkeerde afslag genomen? ;)
Go home, you're drunk :P :Y)

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Die is zo te zien rondjes aan 't draaien om terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:35
Fuel dumpen?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Goner schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:18:
[...]

Yep, iets meer dan 11 uur. We vlogen eerst met BA via HTR, omdat dat goedkoper was, maar op een gegeven moment was het verschil zo klein dat we KLM zijn gaan vliegen (elk jaar, familie en vakantie).
Je bedoelt ongetwijfeld niet HTR maar LHR.
Als je een vlucht met een tussenstop in HTR kunt vinden dan wil ik die ook wel eens doen. ;)

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Hateruma ?!
Sorry, inderdaad LHR ... nog even oefenen op de airport codes :o

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Uitstekend nieuws. Ik ben lid geworden van de absolute Elite. Niet op luchtvaart gebied, maar in het leven.

Londen City is gesloten aangezien Black Lives Matter (7 man) op de baan is gaan zitten. De woordvoerder meldt net dat ze City hebben gekozen omdat die "only is being used by the Elite"

Nog heel even en ik zit bij de New World Order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

oh,dan ben ik ook elite,maar geld het dan ook als je soms LHR pakt?
Maar nee ik pak die voornamelijk omdat het zo heeeeeeerlijk klein is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:16

Rannasha

Does not compute.

PWM schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:10:
Londen City is gesloten aangezien Black Lives Matter (7 man) op de baan is gaan zitten. De woordvoerder meldt net dat ze City hebben gekozen omdat die "only is being used by the Elite"
Worden die niet binnen een paar minuten vewijderd door een boel politie vanwege het in gevaar brengen van het luchtverkeer?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Rannasha schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:13:
[...]
Worden die niet binnen een paar minuten vewijderd door een boel politie vanwege het in gevaar brengen van het luchtverkeer?
Die zullen wel hun best doen, maar dan loopt er politie op de baan, ook vervelend voor vliegverkeer ;)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 11-09 12:16

Rannasha

Does not compute.

Freee!! schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:16:
[...]

Die zullen wel hun best doen, maar dan loopt er politie op de baan, ook vervelend voor vliegverkeer ;)
Ja, OK, maar de politie die hoepelt uit zichzelf wel op nadat ze klaar zijn.

Het lijkt me dat het niet zo lang hoeft te duren om een paar demonstranten te verwijderen.

anders gewoon aankondigen dat het vliegverkeer over X minuten weer wordt hervat. Eens kijken hoe lang ze blijven zitten :P

[ Voor 15% gewijzigd door Rannasha op 06-09-2016 12:18 ]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 03:36
Rannasha schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:17:
[...]

Ja, OK, maar de politie die hoepelt uit zichzelf wel op nadat ze klaar zijn.

Het lijkt me dat het niet zo lang hoeft te duren om een paar demonstranten te verwijderen.

anders gewoon aankondigen dat het vliegverkeer over X minuten weer wordt hervat. Eens kijken hoe lang ze blijven zitten :P
De politie zal het gebied ook moeten veilig stellen - controleren of mensen zich niet ergens hebben verstopt. Dat zal gok ik de meeste tijd kosten.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ze hebben zichzelf schijnbaar enigszins vastgemaakt om dat te bemoeilijken.

KL281 stevent ondertussen weer op AMS af.

[ Voor 23% gewijzigd door CyBeR op 06-09-2016 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Laatst online: 19:49

dodo79

witte dikke tonnie

Goner schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:18:
[...]

Er zijn mensen die hier anders over denken hoor.
Heb al best vaak lange vluchten met KLM gevlogen maar de laatste keren was dat niet bevallen.
Dit vanwege het feit dat de zitruimte te klein is, en ik dus gewoon niet pas.
Komt daar nog bij de kasjes op de vloer van je Entertainment systeem zodat je ook geen voetenruimte meer hebt.

Dus deze keer voor Emirates gekozen.
Goed bevallen, veel beenruimte, goede stoelen, goed Entertainment systeem en goed eten.
Overstap in Dubai vonden wij een pluspunt, het breekt de reis door 2en.
Emirates gaf ook nog een tegoed voor eten voor op Dubai mee, dus ook prima op orde.

Dubai vliegveld viel mij ook wel tegen, had het mooier verwacht.
Het trein/ metrosysteem tussen de terminals kende ik ook al van Atlanta airport, dus dat was ook niks nieuws, maar wel prima geregeld.

Dus al met al, geen spijt dat ik niet met KLM gegaan ben.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:19:
Ze hebben zichzelf schijnbaar enigszins vastgemaakt om dat te bemoeilijken.

KL281 stevent ondertussen weer op AMS af.
Dat is de kist waar ik over 2 weken mee naar LAX mag :p Dat redden ze wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Schiphol gaat back to the fifties:
Schiphol gaat wegens haar honderdjarig bestaan reizigers in september een nostalgisch gevoel meegeven met de ‘Travelling in Style’-campagne. In de campagne staan een aantal fotomontages van fotograaf Martin Dijkstra centraal.

De foto’s lijken te zijn gemaakt in de jaren ’50 maar het zijn nieuwe foto’s waarbij gebruik is gemaakt van moderne attributen, zoals de See Buy Fly tas. Om de aandacht op de campagne te focussen hebben diverse etalages voor en achter de paspoortcontrole een metamorfose gekregen.

"Reizen was in die tijd vooral iets voor de happy few en dat zie je aan de prachtige foto's uit die tijd: mensen voor wie reizen echt nog een bijzonder uitje was. Dat nostalgische gevoel willen we deze maand met 'Travelling in Style' terugbrengen in het winkelgebied voor én achter de paspoortcontrole. De reis terug in de tijd begint al bij de parking waar piccolo's en klassieke bussen de passagiers rondbrengen”, zegt Britta Sluis, manager marketing consumers van Schiphol.

Reizigers die tijdens de looptijd van de campagne meer dan 25 euro in de winkels en horecagelegenheden uitgeven krijgen zo lang de voorraad strekt een See Buy Fly Shopper Bag.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...rug-naar-de-jaren-vijftig

Afbeeldingslocatie: https://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/slider-content/public/website_633x300/slider-airports/schiphol50jaarcschiphol_4.jpg?itok=0WLzxrAG

Afbeeldingslocatie: https://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/slider-content/public/website_633x300/slider-airports/schiphol50jaarcschiphol-640_2.jpg?itok=dQAvSx4p

Afbeeldingslocatie: https://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/slider-content/public/website_633x300/slider-airports/schiphol50jaarcschiphol-640_1.jpg?itok=j7ZonKxl

Ten eerste: jammer dat het alleen in september is, nu heb ik niet de gelegenheid het zelf te zien (geen reis geplanned deze maand).

Ten tweede: wel leuk om te zien hoe dat vroeger ging. Als je zoiets als plaatje 3, parkeren op het tarmac tussen de vliegtuigen, tegenwoordig zou doen zou men een hartverzakking krijgen denk ik :P

En dat met al die koffers in het restaurant is tegenwoordig toch ook wel beter geregeld imho, met inchecken enzo :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
J0YR1D3R schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 09:19:
[...]

En Shanghai, kan ik je vertellen uit mjn dagelijkse 747 ervaring :+ Die komt elke dag om 21:45 even gedag zeggen namelijk, ding gaat altijd echt extreem laag over.
I know, maar er waren tijden dat je vrijwel zeker in een 747 zat op verre bestemmingen. Althans, dat voelde zo in de periode 2005 ~ 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:44:
[...]
Als je zoiets als plaatje 3, parkeren op het tarmac tussen de vliegtuigen, tegenwoordig zou doen zou men een hartverzakking krijgen denk ik :P
Dat gebeurt ook tegenwoordig nog wel, maar vrij weinig (eigenlijk niet) bij lijnvluchten op grotere luchthavens.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 00:13
Vandaag veertig jaar geleden landde straaljagerpiloot Viktor Belenko een MiG-25 op een regionaal vliegveld in Japan.

Hij had wat meer landingsbaan nodig dan er aanwezig was, maar de CIA kreeg toch maar mooi een intacte MiG-25 in handen:

Afbeeldingslocatie: https://1.bp.blogspot.com/-9BOecgVqFGc/VAtSY_fqwrI/AAAAAAAACio/IWqkyy_QJ_c/s1600/10622970_766773683387749_8495822932163342529_n.jpg

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

MBV

wildhagen schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:44:
Schiphol gaat back to the fifties:

[...]
Grappig, die foto's zien er net uit of je van Lelystad met een dakota vertrekt. Oh wacht... :+
Ten tweede: wel leuk om te zien hoe dat vroeger ging. Als je zoiets als plaatje 3, parkeren op het tarmac tussen de vliegtuigen, tegenwoordig zou doen zou men een hartverzakking krijgen denk ik :P
Maak een rondvlucht met DDA, en je bent weer helemaal terug in de 50's (behalve parkeren tussen de vliegtuigen, met de rookwolk die er uit een net gestartte Dakota komt wil je dat ook niet :P Inclusief hoe ze in de 50's incheckten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

dodo79 schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:27:
[...]
Er zijn mensen die hier anders over denken hoor.
Oh, vast en zeker ; er zijn allerlei omstandigheden ...
Heb al best vaak lange vluchten met KLM gevlogen maar de laatste keren was dat niet bevallen.
Dit vanwege het feit dat de zitruimte te klein is, en ik dus gewoon niet pas.
Kan ik me voorstellen, maar wij zijn met 4 dwergen (max. 1,75) :+
Overstap in Dubai vonden wij een pluspunt, het breekt de reis door 2en.
Voor heel lange reizen misschien wel, maar AMS-CPT is ruim 11 uur vliegen.
AMS-DXB is 6 uur en DXB-CPT is 9 uur ... en dan zit er een stop tussen die af en toe best langs is. Misschien wel leuk als je combineert met kort verblijf in Dubai.

Overigens vind ik stoelen, eten en IFE bij KLM dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
https://www.gcaa.gov.ae/e...008-2016%20-%20A6-EMW.pdf

Tussentijds rapport over de emirates crash op Dubai is uit.

Lijkt te duiden op een mislukte go around, waarbij simpelweg geen gas gegeven is, tot het te laat was.
At 0837:23, the Aircraft became airborne in an attempt to go-around and was subjected to a headwind component until impact. At 0837:27, the flap lever was moved to the 20 position. Two seconds later the landing gear lever was selected to the UP position. Subsequently, the landing gear unlocked and began to retract.
[...]
At 0837:35, three seconds before impact with the runway, both thrust levers were moved from the idle position to full forward. The autothrottle transitioned from IDLE to THRUST mod
12 seconden na het omhoog trekken van de neus.

Dat ligt niet aan windshear....

[ Voor 55% gewijzigd door Fly-guy op 06-09-2016 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En dan is er nog dit:
As the landing-gear was still undergoing retraction, the 777 contacted the runway with its Rolls-Royce Trent 800 engines, one of which detached as the aircraft slid to a halt.

The landing-gear would normally only be retracted during a go-around once the crew had confirmed that the aircraft had achieved positive climb.
Ref https://www.flightglobal....e-power-go-around-429061/

Landingsgestel laten optrekken terwijl er geen "positive climb" was...

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:11:
En dan is er nog dit:

[...]

Ref https://www.flightglobal....e-power-go-around-429061/

Landingsgestel laten optrekken terwijl er geen "positive climb" was...
Dat laatste hoeft niet, ze zijn immers gestegen tot 85 voet voordat ze weer gingen dalen, dus een (geringe) positieve klimsnelheid was er wel. Al lijkt het inderdaad meer op een soort van automatisme zonder een "gezonde" klim te zien.

Nog een leuk detail:
The cabin crewmembers stated that when the Aircraft impacted and slid along the
runway, passengers started to unfasten their seatbelts and stand up. An announcement was
made for the passengers to remain seated.
:X

[ Voor 5% gewijzigd door Fly-guy op 06-09-2016 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 14:41:
12 seconden na het omhoog trekken van de neus.

Dat ligt niet aan windshear....
Ik vind het stuk over TO/GA en go-around after touchdown verwarrend.

Wordt het go-around after touchdown geoefend? Als je altijd het andere scenario oefent dan snap ik het dat je verwacht dat "het knopje werkt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 13:32
ANdrode schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:36:
[...]

Wordt het go-around after touchdown geoefend? Als je altijd het andere scenario oefent dan snap ik het dat je verwacht dat "het knopje werkt"
Go-around after touchdown oefenen in inderdaad een interessante vraag. Hier lees je ook nog een interessante uitleg van dezelfde lezing (destijds speculatie, maar het blijkt achteraf te kloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Sinds wanneer moet je bij KLM ook al €20 betalen voor je standaard stoel ?
Vorig jaar kon ik gelijk na aanschaf van tickets al kosteloos economy stoelen reserveren. Dit jaar (eind juli) waren we érg laat, standaard was al bijna op, dus moesten we wel 'voorkeursstoelen' a €30 reserveren om bij elkaar te zitten.
Nu zit m'n vriendin te reserveren voor vlucht op 19/8 en kan geen stoel aanwijzen zonder dat het extra kost ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:08
Goner schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:42:
Vorig jaar kon ik gelijk na aanschaf van tickets al kosteloos economy stoelen reserveren. Dit jaar (eind juli) waren we érg laat, standaard was al bijna op, dus moesten we wel 'voorkeursstoelen' a €30 reserveren om bij elkaar te zitten.
Nu zit m'n vriendin te reserveren voor vlucht op 19/8 en kan geen stoel aanwijzen zonder dat het extra kost ?!
Volgens mij is dat al sinds november 2015 het geval :)
Ik zag net het NOS Journaal, daar zei men dat KLM en de FNV samen gaan lobbyen in Den Haag en Brussel om de "race to the bottom" tegen te gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door oohh op 06-09-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

is al tijdje zo ja, het komt vrij rond inchecktijd wat er dan nog vrij is maar geen garantie dat je bij elkaar zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ah OK ... bedankt.
Afgelopen juli viel het me niet op omdat we toen toch voorkeursstoelen moesten kiezen (wat je overigens voor die €10 extra krijgt is me nog steeds onduidelijk ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

redelijk de garantie dat je naast elkaar zit :+ of aan een raam of aan het gangpad,maar net wat je kiest,misschien zet ze jou wel achterin om even rust te hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:36:
[...]

Dat wordt (bij ons) inderdaad wel geoefend.

Echter het is ook simpel (gebrek aan) systeem- en procedurekennis. Het is onder meer de taak van de niet vliegende piloot om te kijken of er wel "gas gegeven" wordt door de motorinstrumenten te bekijken (staat letterlijk in hun handboeken). Daarnaast staat letterlijk in diezelfde boeken wat en wanneer het knopje doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:53
Ik heb echt nog nooit tegen betaling een stoel gekozen bij het boeken van een vlucht, bij welke maatschappij dan ook. Bij WizzAir krijg je standaard bij het boeken al een stoel toegewezen. Als die toewijzing je niet bevalt dan kun je tegen meerprijs een andere stoel kiezen. Nog altijd heb ik naast mijn vrouw kunnen zitten. Zo ook op losse boekingen per persoon die soms goedkoper zijn dan per twee personen. Onze teller staat inmiddels op 228 vluchten sinds ik het bij ben gaan houden in januari 2010.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
JeroenH schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 13:35:
Vandaag veertig jaar geleden landde straaljagerpiloot Viktor Belenko een MiG-25 op een regionaal vliegveld in Japan.

Hij had wat meer landingsbaan nodig dan er aanwezig was, maar de CIA kreeg toch maar mooi een intacte MiG-25 in handen:

[afbeelding]
En exact 14 jaar later (6 september 1989) herhaalde een Chinese piloot dat door met zijn Shenyang J-6 naar Taiwan over te lopen.

Gok dat ze van die J-6 iets minder opgestoken hebben dan van die MiG-25, aangezien de J-6 (de Chinese versie van de MiG-19) toen al bijna 30 jaar oud was :X

Sowieso zijn er best veel (gevechts)piloten overrgelopen in de loop der jaren, inclusief wat ongebruikelijker overlopers (zoals van Zuid- naar Noord-Korea, of een aantal Amerikaanse piloten die overliepen naar Cuba, meestal zie je het andersom)

Aardig lijstje van overlopers: Wikipedia: List of Cold War pilot defections

Nederland blijkt ook een heuse egen (mislukte) overloper gehad te hebben, nooit geweten :P
On March 7, 1964, a young aircraft engineer, Theo van Eijck, of the Dutch Naval Air Arm MLD stole a two-engined Grumman S-2 Tracker maritime patrol aircraft at RAF Hal Far in Malta and flew to Libya. He was trying to defect to Egypt, but did not have enough fuel to reach his destination in Alexandria. He made a perfect landing on a short airstrip near Benghazi, after flying over Benina Airport. The pilot was then granted political asylum by the Libyan authorities, but a year later he agreed to return to the Netherlands and spent a year in jail. The aircraft was returned to the Dutch after that.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:59
Mijn vlucht van 15:15 is ondertussen al met een uur vertraagd @city airport. Nog steeds een drukte en de ene delay/cancelled naar de andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:56:
[...]
Echter het is ook simpel (gebrek aan) systeem- en procedurekennis. Het is onder meer de taak van de niet vliegende piloot om te kijken of er wel "gas gegeven" wordt door de motorinstrumenten te bekijken (staat letterlijk in hun handboeken). Daarnaast staat letterlijk in diezelfde boeken wat en wanneer het knopje doet.
Het staat in het boekje en ik snap zelfs als leek wat er aan de hand is. Ik ga er ook vanuit dat de piloten zich daarvan bewust waren.

Waar ik heen wilde: Als je een scenario vaak traint dan automatiseert de reactie.

Ik kan mij voorstellen dat ik bij een stoplicht wegrijd als het van rood af gaat naar oranje. Doordat het "normale" scenario vaak voorkomt automatiseert mijn reactie, ik mis wat er gebeurt als de situatie iets afwijkt.
Fly-guy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:56:
Het is onder meer de taak van de niet vliegende piloot om te kijken of er wel "gas gegeven" wordt door de motorinstrumenten te bekijken (staat letterlijk in hun handboeken).
Monitort de niet-vliegende piloot ook de snelheid en verticale snelheid?

[ Voor 19% gewijzigd door ANdrode op 06-09-2016 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
ANdrode schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:17:
[...]

Het staat in het boekje en ik snap zelfs als leek wat er aan de hand is. Ik ga er ook vanuit dat de piloten zich daarvan bewust waren.

Waar ik heen wilde: Als je een scenario vaak traint dan automatiseert de reactie.

Ik kan mij voorstellen dat ik bij een stoplicht wegrijd als het van rood af gaat naar oranje. Doordat het "normale" scenario vaak voorkomt automatiseert mijn reactie, ik mis wat er gebeurt als de situatie iets afwijkt.
Ze hebben het niet expres gedaan (neem ik aan), dus ergens moet het fout gegaan zijn. Of het inderdaad een soort van gewenning is, vermoeidheid, slecht opgeleid of iets anders is, zal onderzocht moeten worden.
Maar op zich zou ook zo'n fout ondervangen moeten worden door het volgen van de procedures.
Monitort de niet-vliegende piloot ook de snelheid en verticale snelheid?
Als het goed is wel, de opdracht om het landingsgestel omhoog te doen (door de vliegende piloot), komt na de kreet dat er geklommen wordt (door de niet vliegende piloot).
De status van de motoren en de automatisering wordt, als het goed is, ook in de gaten gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 16:12:
[...]
Sowieso zijn er best veel (gevechts)piloten overrgelopen in de loop der jaren, inclusief wat ongebruikelijker overlopers (zoals van Zuid- naar Noord-Korea, of een aantal Amerikaanse piloten die overliepen naar Cuba, meestal zie je het andersom)
Daarop inhakend, met de laatste vakantie deze gelezen (ook vanuit een interesse in Noord-Korea):

The Great Leader and the Fighter Pilot: The True Story of the Tyrant Who Created North Korea and The Young Lieutenant Who Stole His Way to Freedom
https://www.amazon.com/Gr...-Lieutenant/dp/0670016578
Wat dat betreft niet verkeerd om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Oef... Gewoon thrust levers vergeten in de go-around. Die piloten zullen zich zelf ook nog lang blijven afvragen hoe dat nou heeft kunnen gebeuren.

Als ik mij niet vergis wordt dit bij Airbus types ondervangen door het feit dat je bewust de thrust levers naar TOGA moet duwen. Pakt de 777 in een normale GA zonder touchdown zelf TOGA thrust als je op de knop drukt? Dus druk op TOGA, en de throttle levers gaan naar TOGA?

Mijn type heeft geen A/T dus ik ben niet anders gewoon dan zelf thrust zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Propane schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:06:
Oef... Gewoon thrust levers vergeten in de go-around. Die piloten zullen zich zelf ook nog lang blijven afvragen hoe dat nou heeft kunnen gebeuren.

Als ik mij niet vergis wordt dit bij Airbus types ondervangen door het feit dat je bewust de thrust levers naar TOGA moet duwen. Pakt de 777 in een normale GA zonder touchdown zelf TOGA thrust als je op de knop drukt? Dus druk op TOGA, en de throttle levers gaan naar TOGA?

Mijn type heeft geen A/T dus ik ben niet anders gewoon dan zelf thrust zetten.
Ja, bij een 777 druk je de knop(pen) in en de autothrottle geeft zelf gas, mits aan bepaalde voorwaarden voldaan is.
Na de landing werkt het niet meer, mede om onbedoeld vol gas geven tijdens het remmen tegen te gaan.

Dat ze dat vergaten, mogelijk vanwege gewenning door normale goarounds is één ding, totaal niet zien dat er geen gas gegeven wordt is wel bedenkelijk. (Maar ook niet de eerste keer, denk aan turkish, asiana).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Goner schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 15:42:
Het werkt wel. Als ik nu 3 dagen van tevoren boek, zijn goede stoelen nog steeds beschikbaar. En als je een "status" hebt, is het gewoon gratis.

Ik boek meestal Economy Comfort, maar als die vol zit, kan ik gewoon de goede gangpaden nog kiezen.

Los daarvan: Het is natuurlijk van de zotte voor een niet low-cost airline.

EDIT:

Om lid te mogen zijn van Black Lives Matter, hoef je in ieder geval niet gekleurd te zijn. Lijkt wel een Libelle dag:

Afbeeldingslocatie: https://images0.tcdn.nl/buitenland/article26549254.ece/BINARY/original/GE8DCACV.1

Reden van de verragingen:
,,Hoewel een kleine elite op London City Airport vliegt, zijn er alleen al in 2016 3176 migranten omgekomen of verdwenen op de Middellandse Zee'', zegt de Britse tak van Black Lives Matter.

,Als de naar rato grootste bijdrager aan wereldwijde temperatuurveranderingen, die tegelijkertijd het minst merkt van de dodelijke gevolgen, zorgt het Verenigd Koninkrijk ervoor dat onze klimaatcrisis een racistische crisis is.''
Alle gekheid (pun intended) op een stokje: Ze kwamen bepakt en bezakt met palen, kabels en kettingen zo op de landingsbaan. Kleine update van security kan geen kwaad daar.

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 06-09-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:56:
[...]

Kleine update van security kan geen kwaad daar.
't lastige is daar dat de landingsbaan omringd is met water wat gewoon een doorvaarroute is naar een haven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CyBeR schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:06:
[...]

't lastige is daar dat de landingsbaan omringd is met water wat gewoon een doorvaarroute is naar een haven.
Dat lijkt mij juist een voordeel. Grachten zijn niet voor niks uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

downtime schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:07:
[...]
Dat lijkt mij juist een voordeel. Grachten zijn niet voor niks uitgevonden.
Precies, gewoon een rijtje scherpe punten (naar beneden gericht) langs de kanten en niemand die meer vanuit het water of een bootje erop klimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 13:38
Fly-guy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:12:
[...]

Ja, bij een 777 druk je de knop(pen) in en de autothrottle geeft zelf gas, mits aan bepaalde voorwaarden voldaan is.
Na de landing werkt het niet meer, mede om onbedoeld vol gas geven tijdens het remmen tegen te gaan.

Dat ze dat vergaten, mogelijk vanwege gewenning door normale goarounds is één ding, totaal niet zien dat er geen gas gegeven wordt is wel bedenkelijk. (Maar ook niet de eerste keer, denk aan turkish, asiana).
Houd je tijdens een go-around je hand op de throttle? Lijkt me wel toch aangezien je dat tijdens het landen ook al hebt. Dan zou je zeggen dat ze dan ze gewoon gas hadden moeten geven ipv wachten op autothrottle.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
upclocker schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:19:
[...]

Houd je tijdens een go-around je hand op de throttle? Lijkt me wel toch aangezien je dat tijdens het landen ook al hebt. Dan zou je zeggen dat ze dan ze gewoon gas hadden moeten geven ipv wachten op autothrottle.
Dat is een goede vraag en een punt van discussie bij verschillende instructeurs.
Tot het punt dat je gas geeft heb je je hand op de hendels, de vraag is, wat doe je daarna?

De een zegt hand op het gas, zodat je voelt wat er gebeurt. De ander zegt met twee handen sturen, dan heb je betere controle.

Voor beide is wat te zeggen naar mijn mening, weten wat de hendels doen is belangrijk, echter er zijn vliegtuigen die bij een goaround wat lastig te controleren zijn, die bijvoorbeeld bij vol gas heel snel zelf de neus omhoog gooien. Twee handen aan het stuur kan dat tegengaan.
Op een Airbus zijn beide argumenten irrelevant, twee handen aan de knuppel kan niet en zodra je vol gas geeft (de manier om een goaround "aan te zetten"), bewegen ze niet meer, dus je kan niet voelen wat ze doen.

Naar aanleiding van deze crash zal de roep om je hand op het gas te houden vast harder worden, mocht er daarna een vlucht onbedoeld te steil klimmen en zo in een stall komen, dan zal de vraag naar handen aan het stuur weer klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 18:12:
[...]
En nog een overlap: Mogelijk is dit ook een geval waarbij berichten genegeerd doordat ze niet aansloten bij het beeld dat de piloten van de toestand van de automatisering hadden.
Bij Turkish, iirc: RETARD, ..., RETARD, TO/GA, plof. Terwijl dat als je het nu leest wel veel zegt over de toestand van de autothrottle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:35
Fly-guy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 21:41:
[...]
De een zegt hand op het gas, zodat je voelt wat er gebeurt. De ander zegt met twee handen sturen, dan heb je betere controle.
Stel dat je toch een Airbus vliegt :P ik zou niet met 2 handen proberen te sturen.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 19:06:
[...]

Klopt, er is nog wel een andere sluis dichterbij de haven dacht ik maar soit - om elk vaarwater of luchtweg nu te gaan beveiligen voor dit soort incidenten is ridicuul. oppakken en met een halt straf leren wat betere manieren zijn om te demonstreren.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Fly-guy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 21:41:
[...]
Dat is een goede vraag en een punt van discussie bij verschillende instructeurs.
Tot het punt dat je gas geeft heb je je hand op de hendels, de vraag is, wat doe je daarna?

Voor beide is wat te zeggen naar mijn mening, weten wat de hendels doen is belangrijk, echter er zijn vliegtuigen die bij een goaround wat lastig te controleren zijn, die bijvoorbeeld bij vol gas heel snel zelf de neus omhoog gooien. Twee handen aan het stuur kan dat tegengaan.
Op een Airbus zijn beide argumenten irrelevant, twee handen aan de knuppel kan niet en zodra je vol gas geeft (de manier om een goaround "aan te zetten"), bewegen ze niet meer, dus je kan niet voelen wat ze doen.

Naar aanleiding van deze crash zal de roep om je hand op het gas te houden vast harder worden, mocht er daarna een vlucht onbedoeld te steil klimmen en zo in een stall komen, dan zal de vraag naar handen aan het stuur weer klinken.
Hmm interesting, dit is toch wel duidelijk een voordeel van een sidestick inderdaad en Airbus zijn flybywire.

Hier wat meer info over de Go-around procedure volgens Boeing voor de geinteresseerden:
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/si35to4na06kscn/FCTM%20B777.jpg?raw=1
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/m77p4gziw9zm94e/FCTM%20B777%202.jpg?raw=1

[ Voor 16% gewijzigd door upclocker op 06-09-2016 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
upclocker schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:14:
[...]

Hmm interesting, dit is toch wel duidelijk een voordeel van een sidestick inderdaad en Airbus zijn flybywire.
Niet per se, je kan bij een Airbus niet voelen was een motor doet, de hendels staan gelijk of het nu vol gas is of niets, mits de autothrottle aan staat uiteraard.
Ook zie en voel je niet direct wat je collega doet met zijn stick. Pas wanneer het vliegtuig iets doet zie je of hij het juiste doet, wat bij de crash van AF weer meespeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Fly-guy schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:22:
[...]
Niet per se, je kan bij een Airbus niet voelen was een motor doet, de hendels staan gelijk of het nu vol gas is of niets, mits de autothrottle aan staat uiteraard.
Ook zie en voel je niet direct wat je collega doet met zijn stick. Pas wanneer het vliegtuig iets doet zie je of hij het juiste doet, wat bij de crash van AF weer meespeelde.
Ja dat vraag ik me nou al een tijdje af eigenlijk. Bij Airbus heb je die detents mct flex, toga etc. Maar kan je nou je throttles ook van idle tot 100%+ n1 handmatig bewegen als de autothrottle uit staat? Zoals bij boeing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
upclocker schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:27:
[...]

Ja dat vraag ik me nou al een tijdje af eigenlijk. Bij Airbus heb je die detents mct flex, toga etc. Maar kan je nou je throttles ook van idle tot 100%+ n1 handmatig bewegen als de autothrottle uit staat? Zoals bij boeing.
Ja, als de autothrottle uit staat, beweeg je zelf de hendels van idle naar toga en alles wat daar tussen zit.
Zoals een gewoon vliegtuig dus.

Zelf prefereer ik een autothrottle die de hendels meebeweegt. Niet alleen geeft je dat een idee van wat er gebeurt (al blijft het belangrijk via de instrumenten te kijken of er iets gebeurt wat je wil), met dat soort autothrottle is het mogelijk deze te corrigeren zonder dat je het uit hoeft te zetten.
Soms is ie een beetje te langzaam met corrigeren en dan geef je m even een zetje, waardoor de snelheid net iets sneller weer op peil is, waarna hij het zelf weer netjes oppakt.
Dat is met een Airbus niet mogelijk, als ie te langzaam is is het of accepteren of zelf overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickXX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-12-2022
Graag jullie advies als ervaren (lucht)reizigers. Ik wil omstreeks 19/9-22/9 tot 11/10-12/10 vanaf AMS naar JOG. Ik heb zelf gepoogd wat opties te vinden. Met KLM naar Bali in 19u en vanuit daar een vlucht naar JOG voor om en nabij 900€ of met KLM naar KUL en vanuit daar naar JOG met AirAsia voor omstreeks 650+120. Hebben jullie ervaring met deze vlucht/vliegvelden en zijn wellicht goede alternatieven die ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Garuda naar CGK en dan door naar JOG?

https://www.google.nl/fli...=AMSCGK0GA89-CGKJOG1GA212

Ik zou dit niet op twee tickets doen trouwens, dus niet eerst naar KUL en dan los met AirAsia naar JOG.

JOG is overigens 't kleinste vliegveld waar ik ooit geweest ben :P

[ Voor 40% gewijzigd door CyBeR op 06-09-2016 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RickXX schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 22:59:
Graag jullie advies als ervaren (lucht)reizigers. Ik wil omstreeks 19/9-22/9 tot 11/10-12/10 vanaf AMS naar JOG. Ik heb zelf gepoogd wat opties te vinden. Met KLM naar Bali in 19u en vanuit daar een vlucht naar JOG voor om en nabij 900€ of met KLM naar KUL en vanuit daar naar JOG met AirAsia voor omstreeks 650+120. Hebben jullie ervaring met deze vlucht/vliegvelden en zijn wellicht goede alternatieven die ik over het hoofd zie?
https://www.kayak.ie/flig...xible/2016-10-11-flexible
500~ AMS-CGK

https://www.kayak.ie/flig...xible/2016-10-11-flexible
70~ CGK-JOG

Zoiets? :)

Ik zou overigens geen probleem hebben met losse tickets :) Gaat over het algemeen altijd wel goed; en je bespaart bijna de helft tov de duurste opties.
Pagina: 1 ... 93 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.