Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.773 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
upclocker schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 01:53:
Joe Sutter is overleden zojuist. De vader van de Boeing 747. Toch wel een toestel dat de wereld heeft veranderd.
;(

En een persbericht van Boeing zelf:

Remembering an 'Incredible' legend
This morning we lost one of the giants of aerospace and a beloved member of the Boeing family. Joe Sutter, the “Father of the 747,” passed away at the age of 95.

Joe lived an amazing life and was an inspiration – not just to those of us at Boeing, but to the entire aerospace industry. He personified the ingenuity and passion for excellence that made Boeing airplanes synonymous with quality the world over.

Early in Joe’s career, he had a hand in many iconic commercial airplane projects, including the Dash 80, its cousin the 707 and the 737. But it was the 747 – the world’s first jumbo jet – that secured his place in history.

Joe led the engineering team that developed the 747 in the mid-1960s, opening up affordable international travel and helping connect the world. His team, along with thousands of other Boeing employees involved in the project, became known as the Incredibles for producing what was then the world’s largest airplane in record time – 29 months from conception to rollout. It remains a staggering achievement and a testament to Joe’s “incredible” determination.

Long after he retired, Joe remained very active within the company. He continued to serve as a consultant on the Commercial Airplanes Senior Advisory Group, and he was still a familiar sight to many of us working here. By then his hair was white and he moved a little slower, but he always had a twinkle in his eye, a sharp mind and an unwavering devotion to aerospace innovation and The Boeing Company. Fittingly, he was on hand to celebrate our centennial at the Founders Day weekend. He was one of a kind.

Joe was loved. He made a difference in the world. He made a difference to us. We will miss him and cherish our time with him.

Ray
Joe Sutter bij allereerste 747 "City of Everett":

Afbeeldingslocatie: http://airchive.com/blog/wp-content/uploads/2013/11/P44480.jpg

De eerste vlucht van de 747-8 in de vorm van de 747-8F op 8 februari 2010:

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2783/4363502351_9c90d23a02_z.jpg?zz=1

Bij de onthulling van de 747-8i op 13 februari 2011:

Afbeeldingslocatie: https://www.wired.com/images_blogs/autopia/2011/02/boeing7478I15-660x439.jpg

Bij de Handover Ceremony van de eerste 747-8i aan Lufthansa op 1 mei 2012.
Lufthansa was een van de drijvende krachten achter de 747 en had volgens Sutter de mooiste livery op de 747.
De maatschappij gaf hem eind 2013 hun eerste lifetime achievement award voor zijn bijdrage aan de luchtvaartindustrie.

Afbeeldingslocatie: http://2qibqm39xjt6q46gf1rwo2g1.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/08/web1_160831_EDH_Sutter_L.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://blog.klm.com/assets/uploads/2016/06/Heineken-KLM-_MG_6303-2_NL.jpg

Herinneren we ons nog dat KLM de biertap introduceerde?

Op dit moment is de eerste vlucht met de enige trolleytap die ze hebben (!) onderweg naar Curacao aan boord van de Boeing 747-400 PH-BFB: https://www.flightradar24.com/KLM73H/ad9db8f

KLM introduceert biertap op vlucht naar Curaçao
AMSTELVEEN - KLM tapt woensdag het eerste biertje op 35.000 voet. De Heineken biertap-trolley wordt officieel geïntroduceerd aan boord van vlucht KL735 naar Curaçao. Dit is de eerste keer dat KLM de innovatieve tap-trolley inzet. Het zogenoemde 'BrewLock' fust werkt op luchtdruk in plaats van C02.

KLM en Heineken hebben lang aan de ontwikkeling van de trolley gewerkt. Woensdag krijgen alleen passagiers in World Business Class aan boord van de Boeing 747 hun getapt biertje geserveerd bij een speciale Indische rijsttafel.

De luchtvaartmaatschappij en bierbrouwer wilden de biertap-trolley begin juli al introduceren, maar omdat de certificering niet rondkwam moest dat worden uitgesteld. Nu is het dan alsnog zover.

Het is niet zo dat alle KLM-passagiers een vers getapt biertje krijgen geserveerd. KLM is van plan om de tap-trolley zoveel mogelijk op bijzondere vluchten in te zetten.

Reismedia vliegt mee naar Curaçao om te ervaren hoe het bier op grote hoogte smaakt. Lees daarvan woensdagavond een uitgebreid verslag op deze site.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:30

MBV

Ik zie dat al zo voor me. Komt een stewardess trots naar een passagier:
- hallo meneer, sinds kort hebben wij bier van de tap in dit toestel. Wilt u daar een glaasje van?
- hebben jullie ook bier, of alleen Heineken?
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 17:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MBV schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 17:12:
Ik zie dat al zo voor me. Komt een stewardess trots naar een passagier:
- hallo meneer, sinds kort hebben wij bier van de tap in dit toestel. Wilt u daar een glaasje van?
- hebben jullie ook bier, of alleen Heineken?
:+
LOL _/-\o_

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Zijn er hier gebruikers van Awardwallet? Het is een app waar je al je account info van loyalty programs in één app kan bekijken. Best handig vind ik zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowflow22
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-09 21:33
Vanavond op BBC 2
Skies above Britain Aflevering 3

"Beneath the clouds"
For thousands of recreational pilots, uncontrolled airspace - the skies beyond commercial routes - are a place of freedom and adventure and for many, flying in them can become an obsession.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:17
We China krijgen meerdere A225's
ANTONOV COMPANY SIGNED COOPERATION AGREEMENT ON THE AN-225 PROGRAMME WITH AICC.
On August 30, 2016, ANTONOV Company included into Ukroboronprom SC and Aerospace Industry Corporation of China (AICC) signed Cooperation agreement on the AN-225 programme. In such way, the parties expressed their intensions as for long-term cooperation. The first stage of this interaction consists in construction of the second modernized AN-225 Mriya at ANTONOV Company and delivery of this aircraft to AICC. The second stage – organization of the joint series production of the AN-225 in China under licence of ANTONOV Company. Both stages will be realized in accordance with proper contracts.
Photo: fuselage of the second АN-225 at ANTONOV Company’s production facility.
Bron facebookpagina van antonov zelf (hun tweet verwijst hiernaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:59
Best gave apparaten. Ik heb zo'n apparaat binnen zien komen op Kandahar Air Field in Afghanistan - die wing span is zo enorm groot dat ze alleen met de binnenste twee motoren mochten taxien om te voorkomen dat ze teveel zooi de baan op zouden blazen.

Opzet was alleen mislukt, ze bliezen alsnog genoeg op :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
larsg schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:55:

[...]

Eerst zien, dan geloven, er is al zo vaak gemeld in het verleden dat de An-225 weer in produktie zou worden genomen, en nooit kwam het er ook echt van. Ben een beetje sceptisch op dat vlak.

Maar áls het inderdaad klopt, is het wel mooi natuurlijk :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 13:38
Erg gaaf toestel inderdaad. Weet niet of deze foto serie al een langs is gekomen. Geeft een goed kijkje in de an-225.

http://gelio.livejournal.com/193025.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

upclocker schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:08:
Erg gaaf toestel inderdaad. Weet niet of deze foto serie al een langs is gekomen. Geeft een goed kijkje in de an-225.

http://gelio.livejournal.com/193025.html
Ik kende deze foto's nog niet, echt een vliegend museum die kist en nog gewoon werken ook. Wat een beest van een vrouw.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:04:
[...]

Eerst zien, dan geloven, er is al zo vaak gemeld in het verleden dat de An-225 weer in produktie zou worden genomen, en nooit kwam het er ook echt van. Ben een beetje sceptisch op dat vlak.
Ik ben net zo sceptisch. De An-225 vult een superkleine niche in de markt. Er bestaat er nu maar eentje en ik kan me niet voorstellen dat er wereldwijd een markt voor meer dan 5 toestellen is. Nauwelijks de moeite waard om daarvoor de productie te herstarten.

Het enige hoopgevende aan het bericht is dat AICC betrokken is en dat is toch een vrij serieuze partij dacht ik. Dat doet je wel afvragen wie ze als afnemer zien. De Chinese overheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
downtime schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:45:
[...]

Ik ben net zo sceptisch. De An-225 vult een superkleine niche in de markt. Er bestaat er nu maar eentje en ik kan me niet voorstellen dat er wereldwijd een markt voor meer dan 5 toestellen is. Nauwelijks de moeite waard om daarvoor de productie te herstarten.

Het enige hoopgevende aan het bericht is dat AICC betrokken is en dat is toch een vrij serieuze partij dacht ik. Dat doet je wel afvragen wie ze als afnemer zien. De Chinese overheid?
Daarnaast is het ook een erg oud ontwerp en niet meer van deze tijd. Ik zie het eigenlijk ook niet gebeuren. Wel jammer, ik hoop dat ie ooit nog weer eens op Schiphol komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op het moment dat je denkt dat mensen niet dieper kunnen zinken....
De Franse vakbond CGT heeft woensdag opgeroepen tot een serie werkonderbrekingen bij Air France in september.

De bond wil zo steun betuigen aan enkele werknemers die zijn ontslagen nadat zij vorig jaar twee bestuurders van de Franse luchtvaartmaatschappij hadden gemolesteerd tijdens een demonstratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Door het specifieke gebruik van de 225 is de veroudering minder snel een issue, zo veel uren maakt z'n ding relatief niet. Ben benieuwd of ze nog veel gaan veranderen/updaten, bijvoorbeeld toch wel een enkel staartvlak ipv een dubbele.

Is eigenlijk de 225 nog voor andere oversized externe vracht gebruikt behalve de buran?
PWM schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:36:

[...]
Standaard reactie de andere kant op maar weer: Terug naar de dagloner in de industrie van 1850! *O*

[ Voor 36% gewijzigd door GoldenSample op 31-08-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Die gasten hebben mensen aangevallen, bespuugd, gemolesteerd. Uitgekleed, letterlijk.

Tijd om die mensen inderdaad eens te ondersteunen met tientallen miljoenen schade. Dat is goed voor de werknemer. Goed signaal ook natuurlijk, dat agressie ten volle ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is jammer dat de Franse vakbondsidioten als in het bovenstaande bericht ervoor zorgen dat het heel makkelijk is om azijn te pissen over andere stakingen, terwijl die echt wel terecht, proportioneel en nodig kunnen zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Historische dag aan de overkant van de plas:

Eerste Amerikaanse lijndienstvlucht in jaren onderweg naar Cuba
FORT LAUDERDALE - Een Airbus A320 van JetBlue is woensdag vanuit Fort Lauderdale vertrokken naar Santa Clara in Cuba. Het betekent de eerste lijndienstvlucht in ruim vijftig jaar die tussen de Verenigde Staten en Cuba wordt uitgevoerd.

Het aantal Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen dat lijndiensten gaat starten naar Cuba wordt snel uitgebreid. Per 1 september vliegt Silver Airways eveneens tussen Fort Lauderdale en Santa Clara. Over een week start American Airlines lijndiensten van Miami naar Cienfuegos en Holguin, gevolgd door vluchten naar Camaguey en Santa Clara op 9 september en naar Varadero op 11 september.

De afgelopen jaren waren er alleen chartervluchten tussen beide landen toegestaan. Bovendien was het voor Amerikanen verboden om als toerist naar Cuba te reizen. Deze reisrestricties werden door de Amerikaanse president Obama grotendeels opgeheven waarna beide landen overeenstemming hebben bereikt over de vluchtuitvoering tussen de Verenigde Staten en Cuba.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CrMYGL_XYAAxqcI.jpg:large
Afbeeldingslocatie: http://s3.reutersmedia.net/resources/r/?m=02&d=20160831&t=2&i=1151757543&w=&fh=&fw=&ll=780&pl=468&sq=&r=LYNXNPEC7U1LO
Afbeeldingslocatie: https://thenypost.files.wordpress.com/2016/08/fotorcreated25.jpg?quality=90&strip=all

En per eind oktober houdt British Airways op met vluchten BA3 en BA4; de middagvlucht van London City naar New York JFK via Shannon. Een officiële reden is er nog niet gegeven maar dat er op deze vlucht naar JFK niet meer van de US immigration in Shannon gebruik gemaakt kan worden (in tegenstelling tot BA1) zal er ook wel aan bijdragen.

Dat deze kleine busjes uiteindelijk verdwijnen in deze kleuren en deze best wel unieke vluchten is dus niet geheel ondenkbaar.
Deze callsigns komen van haar iconische voorganger op deze route; Speedbird Concorde 1 (-4).

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/9/29/618294.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 01-09-2016 00:36 ]

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 22:36:

[...]
8)7 die zijn als baby op hun hoofd gevallen of zo…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 00:10:
Een officiële reden is er nog niet gegeven maar dat er op deze vlucht naar JFK niet meer van de US immigration in Shannon gebruik gemaakt kan worden (in tegenstelling tot BA1) zal er ook wel aan bijdragen.
Dat zal ongetwijfeld de reden zijn, het unieke selling point was dat je vanaf London City direct naar JFK vloog. De A318 haalt dat niet op de vlucht richting New York (startbaan LCY is beperkt etc) maar door de tussenstop in Shannon ook als US Immigration check te gebruiken kon je wel in JFK direct doorlopen. Voor zover ik weet zat het met de loadfactors wel ok. Ben benieuwd of BA nog iets compenseert qua vluchten op Londen / JFK scheelt toch 32 business class stoelen per dag v.v.

Zijn er voor de rest nog A318's actief in Europa?

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:00

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Piet91 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 00:10:

En per eind oktober houdt British Airways op met vluchten BA3 en BA4; de middagvlucht van London City naar New York JFK via Shannon. Een officiële reden is er nog niet gegeven maar dat er op deze vlucht naar JFK niet meer van de US immigration in Shannon gebruik gemaakt kan worden (in tegenstelling tot BA1) zal er ook wel aan bijdragen.
Waarom kan BA3 dan niet meer van de US immigration gebruikmaken en BA1 wel? Willen ze daar in Shannon om 5 uur naar huis of zo?
Het lijkt me juist efficienter gebruik van personeel wat er toch is als je twee keer een paar uur per dag kunt werken.

Signatures zijn voor boomers.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 16:11

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Kort vraagje; we hebben 6,5 uur vertraging gehad van AMS via Dubai naar Bangkok omdat de mondkapjes plots naar beneden kwamen in t toestel wat van Dubai naar amsterdam zou (20 aug). Daardoor overstap n Dubai gemist. Uiteindelijk met ander toestel naar Dubai en een nieuwe overstap in Dubai naar Bangkok gekregen. Is hier überhaupt enig recht op geldteruggave (lees soms iets van 600 eu pp)? Ik lees meerdere verhalen namelijk.. Wat jullie?

Professioneel Heftruck Syndroom

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:50

Garyu

WW

Kan je een beetje duidelijker zijn? Het vliegtuig dat jullie van AMS naar DXB zou brengen had dus vertraging vanwege een technisch mankement? Hoeveel vertraging? Welke carrier? De overstap vanaf DXB naar Bankok is bij Emirates waarschijnlijk pech, maar als de vertraging op de Europese leg is opgelopen zou het kunnen, of met een Europese carrier?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:04:
[...]

Waarom kan BA3 dan niet meer van de US immigration gebruikmaken en BA1 wel? Willen ze daar in Shannon om 5 uur naar huis of zo?
Het lijkt me juist efficienter gebruik van personeel wat er toch is als je twee keer een paar uur per dag kunt werken.
Ik meen dat dat niet ver van de waarheid is.

• CyBeR
  • Niet online
Die preclearance is toch niet alleen voor BA1?

• Freee!!

Freee!!

downtime schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:45:
[...]
Ach, er was een tijd dat de geschatte markt wereldwijd voor computers vijf (5) stuks bedroeg. Tegenwoordig heeft je telefoon al meer rekencapaciteit dan de toenmalige computers.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Piet91
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 01 september 2016 @ 07:39:
Ben benieuwd of BA nog iets compenseert qua vluchten op Londen / JFK scheelt toch 32 business class stoelen per dag v.v.
Wat eigenlijk peanuts is. Alleen al BA heeft al zo'n 13 vluchten van Londen (Heathrow, Gatwick en City) naar New York (JFK, EWR).
Op één 787-9 na allemaal 777's en 747's. Allemaal uitgevoerd met 48 - 72 business class stoelen.
Daarnaast heb je nog hun Oneworld partner AA die viermaal per dag een 777 die er ook bijna 40 J-stoelen inzet. Dus dat verlies valt wel mee. Ze raken alleen hun unieke selling-point van direct vanuit de City naar New York te vliegen zonder het US immigration gedoe in de VS.
Maar dat laatste was er dus al niet bij BA3.
Zijn er voor de rest nog A318's actief in Europa?
Air France vliegt nog met 18 A318's rond, TAROM heeft er nog 4. Maar dan houdt het inderdaad op. (qua commerciële passagierstoestellen dan)
Maasluip schreef op donderdag 01 september 2016 @ 08:04:
Bijna; om 15:00 uur al. En een uur later vertrekt BA3 pas uit London City.
En dat komt omdat er bezuinigingen hebben plaatsgevonden bij de Pre-clearance in Shannon.
CyBeR schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:02:
Die preclearance is toch niet alleen voor BA1?
Nee, in Shannon kan dat ook voor alle vluchten ook private vluchten. Daarnaast maakt ook United Airlines, Delta Airlines, Aer Lingus en ik geloof Kuwait Airways ook.

• CyBeR
  • Niet online
Zan zullen ze die vluchten ook wel niet vol krijgen, anders zouden ze 'm gewoon eerder schedulen lijkt me.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Freee!! schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:24:
[...]

Ach, er was een tijd dat de geschatte markt wereldwijd voor computers vijf (5) stuks bedroeg. Tegenwoordig heeft je telefoon al meer rekencapaciteit dan de toenmalige computers.
Dit is geen computer. Als je een An-225 verkleint tot iedereen 'm kan betalen, heb je een drone zoals er al zoveel zijn.

Dat argument gaat gewoon niet op bij een machine die z'n meerwaarde puur ontleent aan het formaat.

[ Voor 10% gewijzigd door downtime op 01-09-2016 13:44 ]

• Freee!!

Freee!!

downtime schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:42:
[...]
Dit is geen computer. Als je een An-225 verkleint tot iedereen 'm kan betalen, heb je een drone zoals er al zoveel zijn.
Tot zover geef ik je in ieder geval helemaal gelijk.
Dat argument gaat gewoon niet op bij een machine die z'n meerwaarde puur ontleent aan het formaat.
Computers ontleenden hun meerwaarde ook aan hun formaat (maatje huiskamer voor een heel bescheiden exemplaat) en verwerkingssnelheid (100 Chinezen konden het samen handmatig net zo snel).

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:18
larsg schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:55:

[...]

Prakken ze er dan 1000 stoelen ofzo in voor domestic flights? :P

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

TVL

Mooi man, kwamen hier net twee Spitfires overvliegen. Zullen denk ik wel gebruikt worden voor de film Duinkerken.

[ Voor 36% gewijzigd door TVL op 01-09-2016 14:57 ]

• D.R.
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

D.R.

XBox Live Tag: CrazyCavia

De immigratie op Shannon stopt rond 1600 vanwege bezuinigingen.

[ Voor 63% gewijzigd door D.R. op 01-09-2016 16:05 ]

Flickr | Groningen Eelde Aviation Society | Flightdiary

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:18
NeFoRcE schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:30:
Kort vraagje; we hebben 6,5 uur vertraging gehad van AMS via Dubai naar Bangkok omdat de mondkapjes plots naar beneden kwamen in t toestel wat van Dubai naar amsterdam zou (20 aug). Daardoor overstap n Dubai gemist. Uiteindelijk met ander toestel naar Dubai en een nieuwe overstap in Dubai naar Bangkok gekregen. Is hier überhaupt enig recht op geldteruggave (lees soms iets van 600 eu pp)? Ik lees meerdere verhalen namelijk.. Wat jullie?
http://europa.eu/youreuro...r-rights/air/index_en.htm

• wildhagen
  • Niet online
TVL schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:55:
Mooi man, kwamen hier net twee Spitfires overvliegen. Zullen denk ik wel gebruikt worden voor de film Duinkerken.
Klopt, is de afgelopen paar maanden al zo.

Er hebben er ook zelfs al 3 in formatie gevolgen boven het IJsselmeer:

Afbeeldingslocatie: http://www.destentor.nl/polopoly_fs/1.6128823.1466585951!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_800_600/image-6128823.jpg

Er doet ook een Messerschmitt Bf109 aan mee, die stond een tijdje geleden op vliegveld Hoogeven gebnoederlijk naast zijn voormalige tegenstander, een Spitfire:

Afbeeldingslocatie: http://www.hoogeveenschecourant.nl/pub/media/Njg3OTQyXzQ2ZDVmMzllN2M2YjAyMmU3YzIwMDQ1ZGM5ODFmOWY1NDNkMDQxNjVfMTEyMHhDMjQ2OXgxMzkwKzArOQ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.studiegroepluchtoorlog.nl/wp-content/uploads/2016/07/Nieuws-2016-07-19-Buchon-Lelystad-Pieter-Plomp-klein.jpg

Virussen? Scan ze hier!

• hjs
  • Niet online

hjs

Drie? Die linkse is toch een Hawker Huricane?
(vlogen er vast ook meer van nabij Duinkerken toen ;) )

Oh en die zwart/witte strepen vd rechter zijn toch DDay strepen?

[ Voor 25% gewijzigd door hjs op 01-09-2016 17:51 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

hjs schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:49:
Oh en die zwart/witte strepen vd rechter zijn toch DDay strepen?
Inderdaad.

En die Messerschmitt is ook een nepperd. Volgens mij is dat een van die Spaanse kisten met een Rolls Royce motor. Authentieke Bf 109's in vliegende staat zijn er niet.

• Shaggy
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

downtime schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:05:
Authentieke Bf 109's in vliegende staat zijn er niet.
Zoek maar eens op YouTube op Messerschmitt BF109, staan toch wel wat vliegende exemplaren op, tenzij dit ook allemaal neppers zijn natuurlijk ;)

Making an ass of myself since the 70's

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

downtime schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:05:
[...]

Inderdaad.

En die Messerschmitt is ook een nepperd. Volgens mij is dat een van die Spaanse kisten met een Rolls Royce motor. Authentieke Bf 109's in vliegende staat zijn er niet.
Wikipedia: List of surviving Messerschmitt Bf 109s

Ik tel er toch zeker 8. Ik heb zeker 3 stuks op die lijst zelf zien vliegen en dat waren allemaal echte Bf109s. Geen licentie-gebouwde Hispano's.

Echte FW190s zijn een stukje moeilijker te vinden. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ik tel maar twee echt originele airworthy BF109's, namelijk twee in de VS. De rest die airworthy zijn volgens Wiki zijn allemaal Spaans gebouwde toestellen, maar gerestaureerd met de originele Duitse motor om min of meer terug te komen naar BF109 status :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larsg
larsg schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:16:
Advies gevraagd :)

Ik moet 1 september van brussel naar salzburg.

Het goedkoopste dat ik vind is van BRU naar SXF via ryanair voor 10 euro.
En dan van SXF naar SZG voor 55 euro via easyjet.

Waar ik over twijfel is de vluchttijden, de ryanairkist land om 9u45.
De easyjet vertrekt om 10u50.

Zou dat genoeg tijd zijn?
Ik neem aan dat ik gewoon airside kan blijven?
Trip report!

Vandaag deze programmatie een poging gegeven.
In BRU verliep alles lekker vlot, security stond op dat vroeg uur er maar werkloos bij, had dus genoeg tijd om rustig te ontbijten en in te schepen.
De vlucht naar SXF verliep lekker voor op schema, althans tot de landing ... op 100 meter besloot de crew dat een go-around nodig bleek, een kwartier vertraging ineens, mijn overstap leek in rook op te gaan. Met nog 20 minuten op overschot Vroeg ik aan de eerst beschikbare medewerker van de luchthaven om informatie mt mijn aansluitende vlucht, die vertelde doodleuk dat ik weer helemaal door security moest en best begon te rennen :( Je stond ook praktisch meteen op straat! Welke zelfrespecterende laat passagiers nu niet de optie airside te blijven voor een overstap? SXF bleek voorts uit 4 terminals met elk 5 gates te beschikken (why?!). Dus ik mocht helemaal langs buitenom de juiste communisten terminal zoeken enkel om een gigantische rij voor security te zien. Een andere medewerkte raadde mij aan om iedereen voor te steken, dat viel helaas tot ongenoegen van enkele Nederlandse passagiers, die merkte pas achteraf dat ik goed verstond wat ze konden zeggen :+
De security door mocht ik het op een lopen zetten door gangen amper 2 meter breed, wat een vreselijke luchthaven. Gelukkig was de gate nog nét niet gesloten en kon ik mijn connectie halen naar salzburg!

Ik begin Ryanair toch meer en meer te appreciëren, kist was schoon (waarschijnlijk omdat het slechts de 2e rotatie was) ondanks dat mijn kist 12 jaar oud was. Het personeel ziet er eigenlijk ook keurig uit en je hebt weinig gezijk als je hun regels volgt.
Easyjet daarentegen, jongere kist maar toch 10 jaar en zeker niet proper, het personeel zag er ook niet uit. De piloot was wel veel informatiever, een pluspunt terwijl de gemiddelde ryanair captain niks zegt. Airbus kisten blijven wel mijn voorkeur behouden :)

Over 2 maanden vlieg ik weer met Brussels airlines, ben benieuwd of dit nu veel scheelt in kwaliteit!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Propane schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:44:
Ik tel maar twee echt originele airworthy BF109's, namelijk twee in de VS. De rest die airworthy zijn volgens Wiki zijn allemaal Spaans gebouwde toestellen, maar gerestaureerd met de originele Duitse motor om min of meer terug te komen naar BF109 status :P.
Das toch authentiek genoeg ;-) Ik heb in de VS inderdaad een echte Bf109 zien vliegen. Altijd gedacht dat de EADS bak een echte was maar ja, het ziet er echt genoeg uit voor mij ;)

Jammer dat het allemaal niet behouden is. Maar zo heb ik ook foto's gezien van weilanden vol met Corsairs hier in NZ die allemaal met een bulldozer gesloopt werden. :'(

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Zo toch weer een nieuwe ervaring gehad met vliegen.
In een MD80 (ex-KLM, klm stond nog op de trolleys :)) van Bravo airways van Kiev naar Odessa.
Was toch een bijzonder geluid van de motoren in zo'n oudje.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
tazzman schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:08:
[...]

Das toch authentiek genoeg ;-) Ik heb in de VS inderdaad een echte Bf109 zien vliegen. Altijd gedacht dat de EADS bak een echte was maar ja, het ziet er echt genoeg uit voor mij ;)

Jammer dat het allemaal niet behouden is. Maar zo heb ik ook foto's gezien van weilanden vol met Corsairs hier in NZ die allemaal met een bulldozer gesloopt werden. :'(
Achja, het is ook maar wat je 'echt' wilt noemen. Een Reims 172 is niet of nauwelijks te onderscheiden van een Cessna 172 terwijl de Reims in Frankrijk is gemaakt :P. If it looks like a duck and quacks like a duck, it's probably a duck enzovoorts :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:17:
Zo toch weer een nieuwe ervaring gehad met vliegen.
In een MD80 (ex-KLM, klm stond nog op de trolleys :)) van Bravo airways van Kiev naar Odessa.
Was toch een bijzonder geluid van de motoren in zo'n oudje.
KLM heeft nooit MD-80's gevlogen; wel hun voorganger de DC-9. ;)
Sorry, zo'n zeikerd ben ik dan weer in dit topic. :$

En de Amur Tiger is back!

Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/5/67596_1472699221.jpg
Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/5/17210_1472726830.jpg

Stond ruim een jaar geleden voor het eerst op een Transaero 747; EI-XLN:
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4". Helaas ging de maatschappij 4 maanden later failliet.
Nu staat het weer op een (ex)-Transaero 747: EI-XLD voor Rossiya Airlines die een hele vloot ex-Transaero 747's heeft overgenomen.

Morgen post ik echter minder mooi nieuws over de 747...

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 01-09-2016 23:48 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Piet91 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:42:
[...]

KLM heeft nooit MD-80's gevlogen; wel hun voorganger de DC-9. ;)
Sorry, zo'n zeikerd ben ik dan weer in dit topic. :$

En de Amur Tiger is back!

[afbeelding]
[afbeelding]

Stond ruim een jaar geleden voor het eerst op een Transaero 747; EI-XLN:
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4". Helaas ging de maatschappij 4 maanden later failliet.
Nu staat het weer op een (ex)-Transaero 747: EI-XLD voor Rossiya Airlines die een hele vloot ex-Transaero 747's heeft overgenomen.

Heb em even opgezocht, waarschijnlijk deze aan de livery te zien:
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-md80-53187.htm

Waarom zouden ze daarin KLM trolleys gebruiken :?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

shaggy8675 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:18:
[...]

Zoek maar eens op YouTube op Messerschmitt BF109, staan toch wel wat vliegende exemplaren op, tenzij dit ook allemaal neppers zijn natuurlijk ;)
Je hebt gelijk. Niettemin is het toestel op de foto wel de Spaanse versie. Niet eens eentje die later van een Duitse motor voorzien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
larsg schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:04:
[...]
Vroeg ik aan de eerst beschikbare medewerker van de luchthaven om informatie mt mijn aansluitende vlucht, die vertelde doodleuk dat ik weer helemaal door security moest en best begon te rennen :( Je stond ook praktisch meteen op straat! Welke zelfrespecterende laat passagiers nu niet de optie airside te blijven voor een overstap?
Euh, we hebben je blijkbaar toentertijd overgeslagen maar dit is niet te omzeilen. Je hebt helemaal geen overstap. Je hebt twee vluchten die niks met elkaar te maken hebben. Als je met alleen handbagage reist en al een boarding pass voor de tweede vlucht hebt die ook nog 's niet in een andere terminal is dan krijg je dat wel voor elkaar maar in elke andere situatie ben je gewoon een passagier die z'n reis in SXF begint. Nu had je nog geluk dat je op tijd op de goede plek kon komen, maar wat als je vlucht vertraagd was zodanig dat die andere al weg was?

Lang verhaal kort: zelf een dergelijke reis aan elkaar knopen is een heel slecht idee tenzij je meer dan een paar uur aan overstaptijd inbouwt. Anders altijd op 1 ticket reizen. De maatschappijen hebben namelijk alleen de verplichting je tot daar te brengen wat je ticket aangeeft. Dat was voor jou wat RyanAir betrof dus SXF en niet je daadwerkelijke eindbestemming.
YakuzA schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:53:
[...]

Die trolleys hebben standaardmaten en zijn niet vliegtuigspecifiek. Ze hebben blijkbaar gewoon trolleys van KLM overgenomen.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 02-09-2016 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
YakuzA schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:53:
[...]

Die trolley hoeft niet bij het toestel in kwestie te horen he, die kan ook elders vandaan komen, uit een ovegenomen partij inboedel oid.

Zo vloog ik dus laatst met TUI naar Griekenland, in een kist van Blue Air, maar op de (nogal ouderwetse en aftandse....) trolleys stond weer "Ukraine International Airlines".

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 15:18
tazzman schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:08:
Hoe vind je deze dan? :'(
Many developing countries purchased Spitfires as industrial countries phased out propeller-powered aircraft in favour of new jet-engined machines.[1] As these nations started to update their air forces many Spitfires and other Second World War aircraft were sold on the open market to individuals or for scrap. The aircraft in Hong Kong serving with the UK Colonial wings are a good example of the differing means of disposal where they were simply bulldozed into the sea as part of the process to reclaim land from the water in order to lengthen the runway.
Bron: List of surviving Supermarine Spitfires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Na afloop van WO2 had de RNZAF een enorm overschot aan Corsair squadrons, die samen met de RAAF, USAAC en US Navy tegen de Japanners gevochten hadden. Nieuw Zeeland had gewoon geen nut voor een vloot van tig Corsairs, Kittyhawks, Spitfires, Mosquitos, Avengers, etc. En met de overschakeling naar jets zoals de Venom en de Vampire, hadden deze kisten ook bijna geen restwaarde meer.

Dus begin jaren 50 werd begonnen met het slopen van die kisten...

Pas op, de onderstaande foto collage is uitermate wreed en gruwelijk....open de foto op eigen risico!

Afbeeldingslocatie: http://ketehamilton.peoplesnetworknz.info/image_files/0000/0001/9985/Rukuhia_1951.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zelfde met een hoop andere surplus toestellen, die na WO2 werden gedumpt of gescrapped, zoals een aantal P-40 Warhawks op deze fotos:

Afbeeldingslocatie: http://www.airplaneboneyards.com/images/walnut-ridge/fighters-walnut-ridge-arkansas-boneyard-after-wwii.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.airplaneboneyards.com/images/walnut-ridge/walnut-ridge-aircraft-boneyard-store-post-wwii-sm.jpg

Geld ook voor andere types vlieguigen bijvoorbeeld, zowel bombers als fighters:

Curtiss C-46 Commando
C-47 Skytrain
P-40 Warhawk
P-51 Mustang
P-38 Lightning
B-17 Flying Fortress
B-24 Liberator
B-25 Mitchell
B-26 Marauder

Iets meer info daarover: Military Airplane Boneyards and Scrapping Depots After World War II

Soms werden vliegtuigen ook gewoon in zee gedumpt... hop, de plomp in... zie bijvoorbeeld Airplane Graveyard of World War II in Pacific Ocean

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Maar juist daardoor vinden we ze nu zo indrukwekkend. Als er op elk vliegveld in de wereld in een hoekje nog wat Mustangs, Spitfires en verdwaalde B-17's stonden, hadden we er nooit naar gekeken. Wellicht gedacht om die boel eens om te ruimen.

Nu zijn ze zeldzaam en bewonderen we ze.

Ik had hetzelfde gisteren toen er een Opel Senator (1979) langskwam. Toen ze 20 jaar oud waren, was het oude troep, sjonnie bakken. Hup, weg ermee. Nu zie je ze nooit meer en kwam er dus gisteren een puntgaaf exemplaar langs, en iedereen keek hem na :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant zijn er wel erg weinig van sommige types bewaard gebleven, ook al waren het hele grote series die gebouwd zijn. En als je naar vliegwaardige toestellen kijkt is het helemaal bedroevend, er zijn types waar geen enkel vliegwaardig exemplaar meer van is, of slechts 1 of 2 .

Kijk naar een P-38, een P-40 een B-24, een B-26, daarvan zijn de aantallen bewaarde exemplaren (complete, dus geen losse wrakstukken) relatief klein tov de aantal geproduceerde exemplaren.

Van P-47, P-51, B-17 en B-25 zijn er dan iets meer van bewaard gebleven, maar echt overhouden doet het ook weer niet.

Bij de Britse toestellen is het overige nog erger gesteld. Er zijn nog wel redelijk wat Spitfires en Hurricanes, maar hoeveel Halifaxes, Lancaster, Wellingtons etc zijn er? Terwijl dat wel belangrijke roestellen geweest zijn in die tijd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Aangezien ik weer een maand naar de westkust ga, ben ik even aan het kijken wat ik allemaal wil gaan doen. Natuurlijk doe ik wel even een dagje Las Vegas en ga lekker in Morro Bay aan de bar hangen. Maar het meeste heb ik al vaak gedaan, dus tijd voor wat nieuws :)

Ik ben deze keer een beetje bezig in de driekhoek LA, Vegas, Phoenix. Wat is de gaafste plek om heen te gaan airline technisch.

Ik weet dat dit in Tucson zit:

Afbeeldingslocatie: http://www.airplaneboneyards.com/images/airforce-archives/aerial-view-c141-b1-f111-davis-monthan-airplane-boneyard-az.jpg

Maar daar kan je waarschijnlijk niet zo oplopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Of Victorville, staan ook zat vliegtuigen gesteld, en volgens mij kan je daar wel komen.

Die foto hierboven is van Davis-Montana, en dat is een actieve luchtmachtbasis. Als je daar binnen probeert te komen heb je denk ik vrij snel een verplichte long-term vakantie in Guantanamo Bay te pakken ja :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Eerste foto was de SR-71. Dat is dus een done deal :p

EDIT:

Oh, en de USS Midway in San Diego heb ik natuurlijk al gehad :)

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 02-09-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

PWM schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:17:
[...]

Eerste foto was de SR-71. Dat is dus een done deal :p

EDIT:

Oh, en de USS Midway in San Diego heb ik natuurlijk al gehad :)
Er staat en hangt daar echt veel mooi spul :) En met een beetje geluk lopen er ook nog oude piloten rond die met passie over hun vliegtijd kunnen vertellen, dat was ook echt heel indrukwekkend!

http://xan.nu/tucson/
Dit is mijn fotosessie van een jaar of 4 geleden :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Atlas schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:23:
[...]

Er staat en hangt daar echt veel mooi spul :) En met een beetje geluk lopen er ook nog oude piloten rond die met passie over hun vliegtijd kunnen vertellen, dat was ook echt heel indrukwekkend!
Dat was ook het mooie op de USS Midway. Bijna iedereen die er werkte en alle gidsen waren gewoon veteranen die gediend hadden op het schip. Vol passie en trots vertelden ze over hun werk en het schip. Dat doen ze elke dag, maar er zit geen spoortje van verveling in. Erg mooi om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

PWM schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:09:

Via het Pima Air Museum kan je wel een bustour doen naar AMARG op Davis-Monthan AFB (waar je nu naar zit te kijken). Kijk wel even op de website van zowel Pima als Davis-Monthan AFB Public Affairs, omdat soms het veld gesloten is voor bezoek n.a.v. een verscherpte veiligheidssituatie.

Vroeger kon je tijdens die rondleidingen wel gewoon rondlopen maar dat is al jaren niet meer zo (daar waren ze al voor 9/11 mee gestopt dacht ik.) Je kan van buiten ook best wel wat zien en foto's maken. Zo zijn foto's van rijen met Phantoms etc, gewoon van buiten het hek gemaakt. Ze zijn daar wel wat gewend maar hou rekening mee met bezoek van de lokale politie om te vragen wat je aan het doen bent.

Als je even google'd kan je heel makkelijk vinden waar je naar toe moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
oohh schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:14:

Toen ze de runway begin dit jaar gingen testen, bleek echter dat er semi-permanente wind shear is. Konden ze die tests niet eerder uitvoeren? (10 jaar geleden misschien?), nu is de opening namelijk uitgesteld.

[afbeelding]
Nou, ze hebben de oplossing voor de problemen bij Helena Airport: ze gaan de bergtop mogelijk maar opblazen...
Een bergtop opblazen om zo turbulentie weg te nemen, dat lijkt de enige oplossing om de luchthaven van St. Helena veiliger te maken. Het kleine eiland voor de kust van Afrika heeft sinds mei een eigen vliegveld, maar commerciële vluchten kunnen er lastig komen door de onvoorspelbare wind die rond de luchthaven heerst.

Tot nu toe was St. Helena afhankelijk van schepen voor het vervoer van passagiers en voorraden. Door de aanleg van een vliegveld moet de bereikbaarheid worden verbeterd. De officiële opening van de luchthaven – die al wel door kleine toestellen wordt gebruikt – is uitgesteld naar de zomer van 2017. In de tussentijd moet worden uitgezocht hoe er veilig geland kan worden. Vooral bij naderingen uit het noorden zorgen de zee en bergen voor gevaarlijke valwinden.

De Britse overheid, waar St. Helena onder valt, stak ruim 355 miljoen euro in de bouw van het vliegveld. Die kosten lopen nu op, omdat British Airways-partner Comair de beloofde vluchten naar St. Helena niet kan uitvoeren en schade ondervindt.

Volgens de Daily Mail hebben deskundigen die belast zijn met de kwestie nu bedacht dat de King & Queen Rock moet worden opgeblazen met explosieven om de turbulente winden rond het vliegveld drastisch te verminderen. In hoeverre dat plan realiteit kan worden moet nog nader worden vastgesteld.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...or-vliegverkeer-st-helena

Vind het een beetje extreem zeg maar...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/4/88759_1393543792.jpg
Piet91 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 23:42:
Over een kleine 3 uur vertrekt vlucht KL861 naar Tokyo Narita Airport. De vlucht wordt uitgevoerd door de Boeing 747-400 PH-BFE. Zoals het er nu op lijkt wordt dit de laatste KLM 747 vlucht naar Tokio en dus ook de laatste 747 vlucht naar Japan.
Vanaf morgen wordt de vlucht overgenomen door de Boeing 777.

KLM vloog sinds 1971/1972 met de 747 naar Tokio.
Toen nog met de gloednieuwe 747-200 via Athene - Beiroet - Delhi - Bangkok - Manilla - Tokyo.

En het hoogseizoen/zomer is voorbij wat betekend dat het nu met de uitfasering van de 747 snel gaat.
PH-BFK maakt deze dagen haar laatste vluchten.
Momenteel is "City of Karachi" onderweg van Beijing naar Amsterdam met verwachte aankomst om 15:01 uur. Vanavond vertrekt ze om 17:20 uur naar Toronto. Zaterdagavond zal ze haar laatste rotatie maken als KL887 naar Hong Kong. Op zondagavond om 19:04 uur zal ze dan voor de allerlaatste keer op Schiphol landen.
PH-BFK vloog op 3 mei 1991 haar eerste vlucht en werd op 21 mei 1991 aan KLM geleverd.

Hierna wordt ze uitgefaseerd en gereed gemaakt voor haar allerlaatste vlucht naar Mojave dat eind deze maand zal plaatsvinden. Van de oorspronkelijk 22 747's zijn er dan nog 19 over...

Afbeeldingslocatie: http://www.planepictures.net/a/43/55/1137350760.jpg
Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/1/88181_1196191424.jpg

(PH-BFK vooraan:)
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/1/2/504697.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
CyBeR schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 01:44:
[...]

Euh, we hebben je blijkbaar toentertijd overgeslagen maar dit is niet te omzeilen. Je hebt helemaal geen overstap. Je hebt twee vluchten die niks met elkaar te maken hebben. Als je met alleen handbagage reist en al een boarding pass voor de tweede vlucht hebt die ook nog 's niet in een andere terminal is dan krijg je dat wel voor elkaar maar in elke andere situatie ben je gewoon een passagier die z'n reis in SXF begint. Nu had je nog geluk dat je op tijd op de goede plek kon komen, maar wat als je vlucht vertraagd was zodanig dat die andere al weg was?

Lang verhaal kort: zelf een dergelijke reis aan elkaar knopen is een heel slecht idee tenzij je meer dan een paar uur aan overstaptijd inbouwt. Anders altijd op 1 ticket reizen. De maatschappijen hebben namelijk alleen de verplichting je tot daar te brengen wat je ticket aangeeft. Dat was voor jou wat RyanAir betrof dus SXF en niet je daadwerkelijke eindbestemming.
Het ligt misschien aan mij maar het leek mij op alle andere luchthavens waar ik recent ben geweest (LIS, BRU, PRG, CRL) dat je standaard de optie had voor de bagageclaim om terug naar de terminal te gaan voor een eventuele overstap. Daar werd je ook steeds door een grote automatische deur geloosd waar duidelijk opstond "als je hier doorgaat ben je buiten de beveiligde zone" of iets dergelijks... Ik had dus hetzelfde verwacht bij andere luchthavens.

Toen ik het boekte wist ik al dat het riskant zou zijn, daarom had ik een vlucht van sxf naar bru geboekt in die avond, kostte toch maar 20 euro en ik was veiliggesteld. Ik had ook graag meer overstaptijd gehad maar dat was helaas niet mogelijk, legacy airlines waren ook vele duurder. Eind goed al goed, maar ik zal toch blij zijn als Brussel volgend jaar een directe vlucht krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
Piet91 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:06:
[afbeelding]

[...]

En het hoogseizoen/zomer is voorbij wat betekend dat het nu met de uitfasering van de 747 snel gaat.
Alle 747's waren toch geconfigureerd naar de nieuwe WBC configuratie?
Wat gaat er met dat materiaal gebeuren, lijkt me stug dat het in de shredder gaat en aangezien het KLM branded is kan het moeilijk in een andere airline zijn 747 gezet worden.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat branded is toch alleen de bekleding? Dat zou toch redelijk eenvoudig vervangen moeten kunnen worden?

Of misschien worden die stoelen straks in de A330's geplaatst, die krijgen toch ook dat interieur straks?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:51:
Of misschien worden ze straks in de A330's geplaatst, die krijgen toch ook dat interieur straks?
Dat worden (hoogst waarschijnlijk) nieuwe stoelen. Overzetten bleek qua geld weinig te schelen met nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nee die stoelen zijn vrij stevig gecustomised.

Diamond stoel aldus BE Aerospace:
Afbeeldingslocatie: http://beaerospace.com/wp-content/uploads/2014/06/bea_5532_TC_AFTER.jpg

Diamond stoel aldus KLM:

Afbeeldingslocatie: http://static.ow.ly/photos/original/2V54Y.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 20:31
CyBeR schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:53:
Nee die stoelen zijn vrij stevig gecustomised.

Diamond stoel aldus BE Aerospace:
[afbeelding]

Diamond stoel aldus KLM:

[afbeelding]
Dat dacht ik ook al, doordat Hella Jongerius ze "gemaakt" had.
Overigens vind ik de look van de standaar BEA stoel beter en luxer ogen dan die wat Hella er van gemaakt heeft.
Hoe lang hebben die stoelen in de 744 gezeten?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:45:
[...]

Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3" impliceert dat het in de eerste helft van 2014 geplaatst is. Kan ff geen exavte data vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 02-09-2016 13:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

wildhagen schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:41:
Zelfde met een hoop andere surplus toestellen, die na WO2 werden gedumpt of gescrapped, zoals een aantal P-40 Warhawks op deze fotos:

[afbeelding]
[afbeelding]

Geld ook voor andere types vlieguigen bijvoorbeeld, zowel bombers als fighters:

Curtiss C-46 Commando
C-47 Skytrain
P-40 Warhawk
P-51 Mustang
P-38 Lightning
B-17 Flying Fortress
B-24 Liberator
B-25 Mitchell
B-26 Marauder

Iets meer info daarover: Military Airplane Boneyards and Scrapping Depots After World War II

Soms werden vliegtuigen ook gewoon in zee gedumpt... hop, de plomp in... zie bijvoorbeeld Airplane Graveyard of World War II in Pacific Ocean
Toch een enorme kapitaalvernietiging om het zo maar de zee in te schuiven.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Overigens vind ik de look van de standaar BEA stoel beter en luxer ogen dan die wat Hella er van gemaakt heeft.
Vind ik niet eigenlijk. Die standaardstoel is compleet karakterloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
icecreamfarmer schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:53:
[...]

Toch een enorme kapitaalvernietiging om het zo maar de zee in te schuiven.
Aan de ene kant wel, maar aan de andere kant... vergeet niet dat men letterlijk tienduizenden surplus vliegtuigen (van alle types) had staan. En in dit geval ook nog eens vliegtuigen ver overzee (in de Pacific).

Het terugvliegen van het spul naar het vasteland is ook niet gratis (bemanning, brandstof etc), en door het enorme aanbod was het ook niet veel waard als metaalschroot.

En een tweedehands markt was er ook niet echt. Er was immers genoeg surplus materiaal...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:46
[...]

Dat dacht ik ook al, doordat Hella Jongerius ze "gemaakt" had.
Ik vind die KLM stoel er beter uitzien dan de standaard stoel. Ziet er vooral moderner uit dan de standaard stoel. Dat kussentje wat KLM er op legt ziet er dan weer heel oubollig uit en doet eigenlijk afbreuk aan de gehele sfeer in de cabine. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
oohh schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:59:
[...]

Ik vind die KLM stoel er beter uitzien dan de standaard stoel. Ziet er vooral moderner uit dan de standaard stoel. Dat kussentje wat KLM er op legt ziet er dan weer heel oubollig uit en doet eigenlijk afbreuk aan de gehele sfeer in de cabine. :)
Ook dat vind ik niet. Overigens kreeg ik gewoon een wit kussentje vorige keer. Maar imo is zo'n los kussen veel fijner bij 't slapen dan dat ingebouwde ding van de standaardstoel. En het ontwerp van het kussen in de foto is overigens gematcht aan andere ontwerpelementen in de cabine (specifiek, de gordijnen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 08:59
PWM schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:09:
Aangezien ik weer een maand naar de westkust ga, ben ik even aan het kijken wat ik allemaal wil gaan doen. Natuurlijk doe ik wel even een dagje Las Vegas en ga lekker in Morro Bay aan de bar hangen. Maar het meeste heb ik al vaak gedaan, dus tijd voor wat nieuws :)

Ik ben deze keer een beetje bezig in de driekhoek LA, Vegas, Phoenix. Wat is de gaafste plek om heen te gaan airline technisch.

[afbeelding]

Je zou ook kunnen kijken bij Mojave Space Port, ligt zo'n 1,5u noord van LA en valt in te plannen op weg van/naar Vegas.

Op Mojave staan ook veel civiele vliegtuigen gestald, plus heb je daar veel ruimtevaartbedrijven zitten. Ik weet zo niet hoe het zit met het bezoeken daarvan, dan mag je zelf googlen :+

Maar als je dan in de buurt bent kunnen we gerust een kop koffie doen :X
[afbeelding]
[...]
Hierna wordt ze uitgefaseerd en gereed gemaakt voor haar allerlaatste vlucht naar Mojave dat eind deze maand zal plaatsvinden.
Ah, geef me op tijd een heads-up en dan zal ik eens kijken of ik hem vlak voor landing kan platen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Hmmbob op 02-09-2016 16:32 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Over de discussie van oude vliegtuigen gesproken; moet je eens googlen op "Operation Frequent Wind"; de Val van Saigon hoe onbelangrijk toestellen zijn als het erop aankomt.
Heb op een ander forum wel eens over geschreven.
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 12:39:
Alle 747's waren toch geconfigureerd naar de nieuwe WBC configuratie?
Wat gaat er met dat materiaal gebeuren, lijkt me stug dat het in de shredder gaat en aangezien het KLM branded is kan het moeilijk in een andere airline zijn 747 gezet worden.
KLM besteld gewoon een vloot 747-8i; kan alles zo overgezet worden. :9
wildhagen schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:51:
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3" impliceert dat het in de eerste helft van 2014 geplaatst is. Kan ff geen exavte data vinden.
Op zondag 29 juli 2013 was de eerste vlucht met de nieuwe WBC in de 747. Was vlucht KL605 naar San Francisco. Werd uitgevoerd met de eerste 747 die was omgebouwd: PH-BFB.
De laatste was (toevallig) PH-BFK die in Beijing een grote check onderging en hier ook de nieuwe WBC kreeg; die was half augustus 2014 klaar.
Hmmbob schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 16:30:
Ah, geef me op tijd een heads-up en dan zal ik eens kijken of ik hem vlak voor landing kan platen :)
Zal ik ongetwijfeld hier wel zeggen.
Tot irritatie van velen gok ik...

British Airways heeft vorige week zaterdag haar laatste Boeing 767-300ER met longhaul configuratie uitgefaseerd. (G-BNWY) Die werd die dag gelijk doorgevlogen naar Cardiff, Wales voor ontmanteling van bruikbare onderdelen.
Deze werd vandaag overgevlogen naar MOD St Athan voor sloop. Dat was een héél korte afstand:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/fUVNpUP.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 02-09-2016 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PHBFK nam mij mee naar Toronto vorig jaar: Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ZTyfvVS.jpg

Een wilde wisseling van types voordat dat gebeurde; A333 -> 77W -> 772 -> B744 -> B74M.

Die route wordt nu door een B789 gedaan normaal gesproken trouwens.

[ Voor 49% gewijzigd door CyBeR op 02-09-2016 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
AeroMexico onthult Dreamliner met kindertekeningen
SEATTLE - AeroMexico heeft haar allereerste Boeing 787-9 Dreamliner gepresenteerd. Het toestel is getooid met een opvallende door kinderen ontworpen beschildering. Het toestel wordt binnenkort van de Boeing-fabriek overgevlogen naar Mexico om van daaruit verre vluchten te onderhouden.

De Mexicaanse KLM-partner heeft reeds negen 787-8’s in de vloot en breidt nu uit met zes grotere 787-9’s die in 2012 werden besteld. De luchtvaartmaatschappij vliegt onder andere op Schiphol.
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/3/6/7/3960763.jpg?v=v4993354b010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 20:25

Grouchy

meep meep

oohh schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 13:59:
[...]

Iemand ooit dat blauwe kussentje gezien in WBC? Elke keer lag er een gewoon wit kussen op de stoel, 747, 777 en 787.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
[afbeelding]

[...]

Momenteel is "City of Karachi" onderweg van Beijing naar Amsterdam met verwachte aankomst om 15:01 uur. Vanavond vertrekt ze om 17:20 uur naar Toronto. Zaterdagavond zal ze haar laatste rotatie maken als KL887 naar Hong Kong. Op zondagavond om 19:04 uur zal ze dan voor de allerlaatste keer op Schiphol landen.
PH-BFK vloog op 3 mei 1991 haar eerste vlucht en werd op 21 mei 1991 aan KLM geleverd.

Hierna wordt ze uitgefaseerd en gereed gemaakt voor haar allerlaatste vlucht naar Mojave dat eind deze maand zal plaatsvinden. Van de oorspronkelijk 22 747's zijn er dan nog 19 over...
Gaan ze nu naar Mojave? De BFM en BFO staan in Teruel toch?
Hoe staan ze er eigenlijk bij? Kan er ook niet veel over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MrLink schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 16:38:
Gaan ze nu naar Mojave? De BFM en BFO staan in Teruel toch?
Hoe staan ze er eigenlijk bij? Kan er ook niet veel over vinden...
-BFM en -BFO staan inderdaad in Teruel.
En die staan er niet bepaald florissant bij:

-BFO begin augustus:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8224/29040514175_9c5d880020_c.jpg

En een wat oudere foto:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/ChZhIHkWYAI0MLu.jpg:large

Deze twee worden voor onderdelen gebruikt door KLM zelf. -BFK is blijkbaar verkocht voor onderdelen.
Iets zegt me dat -BFK dus nog wat sneller van onderdelen ontdaan zal worden dan deze twee.
(De KLM MD-11's op Victorville waren ook verkocht voor onderdelen en zijn binnen 2 jaar volledig gesloopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Piet91 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 17:46:
[...]

-BFM en -BFO staan inderdaad in Teruel.
En die staan er niet bepaald florissant bij:

-BFO begin augustus:
[afbeelding]

En een wat oudere foto:

[afbeelding]

Deze twee worden voor onderdelen gebruikt door KLM zelf. -BFK is blijkbaar verkocht voor onderdelen.
Iets zegt me dat -BFK dus nog wat sneller van onderdelen ontdaan zal worden dan deze twee.
(De KLM MD-11's op Victorville waren ook verkocht voor onderdelen en zijn binnen 2 jaar volledig gesloopt)
Zijn die Martinair MD11's al naar de woestijn of vliegen die nog rond? Heb ze al een tijd niet meer gezien helaas :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
upclocker schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 19:58:
[...]

Zijn die Martinair MD11's al naar de woestijn of vliegen die nog rond? Heb ze al een tijd niet meer gezien helaas :|
Die zijn al een paar maanden weg, de laatste vertrok op 8 juli, zie Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4".

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
wildhagen schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 20:06:
[...]

Die zijn al een paar maanden weg, de laatste vertrok op 8 juli, zie Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4".
Ah Jammer ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zit net het Amerikaanse reclame filmpje te kijken van de Heineken tap aan boord. En weer... De oude livery.

Blijkbaar vindt KLM marketing de nieuwe livery ook mislukt :+ Hun laatste 4 filmpjes laten gewoon de oude livery zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
upclocker schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 19:58:
Naar mijn weten staan 6 van de 7 Martinair Elfjes er ongeveer zo bij (PH-MCY, -MCP, -MCR en -MCW in Mojave en -MCS en -MCU op Victorville):

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/4/6/2/2809264.jpg?v=v40

Als deze net zo hard gaan als de Victorville KLM MD-11's; dan zijn deze over een jaar of 2 dus ook geheel weg.

Best toeval dat je dit vraagt want ik was een van deze dagen wel van plan om onderstaande te posten maar het wordt zoveel gepost van mij. Maar nu je het dan toch zegt; de 7e Martinair MD-11 (PH-MCT) stond sinds juni 2013 op Miami:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/6/5734/23693007936_82fc0460b9_c.jpgMD11-N956AR-1-20150201-MIA-Martinair by Michael Stappen, on Flickr

Deze is afgelopen uiteindelijk gesloopt:

Afbeeldingslocatie: http://www.airteamimages.com/pics/250/250314_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.airteamimages.com/pics/250/250191_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.airteamimages.com/pics/250/250087_big.jpg
PWM schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 20:42:
Zit net het Amerikaanse reclame filmpje te kijken van de Heineken tap aan boord. En weer... De oude livery.

Blijkbaar vindt KLM marketing de nieuwe livery ook mislukt :+ Hun laatste 4 filmpjes laten gewoon de oude livery zien.
Zou mooi zijn.
Lijkt wel of de spuiters elke keer van de steiger pleuren als ze aan de voorkant komen...

Maar nee, denk eerder gebrek aan nieuw stock-footage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

CyBeR schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 01:44:
[...]

Euh, we hebben je blijkbaar toentertijd overgeslagen maar dit is niet te omzeilen.
Ik meen me te herinneren dat zijn vraag weldegelijk 'behandeld' werd :+ En dat er toen al iets gelijkaardigs gezegd was :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
Borromini schreef op zondag 04 september 2016 @ 00:07:
[...]

Ik meen me te herinneren dat zijn vraag weldegelijk 'behandeld' werd :+ En dat er toen al iets gelijkaardigs gezegd was :)
Mijn vraag werd inderdaad door een paar mensen beantwoord, waarvoor dank :)
Ik had echter niet gevraagd en verwacht dat die luchthaven zo'n rare layout had en ik verwachtte airside te blijven. We hebben er in ieder geval van geleerd, volgende keer alles op 1 ticket!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

larsg schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:16:
We hebben er in ieder geval van geleerd, volgende keer alles op 1 ticket!
Dat is het nadeel van zelf boeken via internet. Ik weet nog dat ik van AMS naar Portland, Oregon ging, en het zelf ben gaan boeken ipv via het reisbureau van de faculteit. Ik vloog dus via Detroit, 6u overstap en dan binnenlandse vlucht (en terug omgekeerd), terwijl het veel handiger was geweest om direct naar Seattle te vliegen met KLM en dan de trein te nemen.

Met krappe overstap ook, bij boeking via 1 airline is de verantwoordelijkheid voor de aansluiting bij de airline, bij aparte tickets bij jou.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
larsg schreef op zondag 04 september 2016 @ 21:16:
[...]
volgende keer alles op 1 ticket!
Die les leren we allemaal een keer. Ook eens met twee tickets AMS-JFK, JFK-BOS v.v. gedaan. Op de heenweg werd de vlucht AMS-JFK van die dag gecancelled en ik dus een dag later weg waardoor ik m'n ticket JFK-BOS kon wijzigen (kosten gelijk aan nieuw ticket), op de terugweg duurde het vanwege drie zuchtjes wind bij JFK* uren voordat we daar weg konden en was ik eigenlijk 10 minuten te laat om in te checken in JFK. Dat was dat bij OpenSkies (BA incheck) die daar gelukkig niet moeilijk om deden maar ik scheet 'm wel.

*) Daar heb ik echt constant last van bij JFK; ik ben binnenlands volgens mij nog nooit op tijd aangekomen of weggegaan daar.

[ Voor 8% gewijzigd door CyBeR op 04-09-2016 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik mijd JFK ook kostte wat kost. Steker, kom er alleen als ik in NY moet zijn. Van uithoeken pak ik meestal Atlanta. Ook geen fijn vliegveld, en lang lopen, maar wel punctueel.

En laten we niet vergeten, de zegen van Schiphol. Over 2 weken naar LAX, rechtstreeks. SFO en SEA ook gewoon rechtstreeks. Fijn vliegveld om op 15 minuten rijden te hebben :p

[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 04-09-2016 22:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Schiphol. Echt. Zo fijn. Als ze niet aan 't verbouwen zijn tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 11-09 20:32
Vraagje aan de ervaren reizigers onder jullie. Ik ben op zoek naar een trolley die geschikt is als handbagage. Nu ben ik op zoek naar een koffer die zo groot mogelijk is, terwijl ik me toch netjes aan de richtlijnen van de vliegmaatschappijen houd zodat ik zodadelijk niet onder de tokkie categorie ga vallen waarover in dit topic veelvuldig wordt geklaagd :)

Nu word ik helemaal simpel van de diverse afmetingen die de verschillende luchtvaartmaatschappijen als handbagage toestaan, zeker omdat ik geen vaste klant ben bij 1 airline. Dat maakt mijn zoektocht niet makkelijker, maar ik denk dat ik met een rolkoffer van 55x35x23 cm bij de meeste maatschappijen redelijk uit de voeten moet kunnen. Met welke maat handbagage vliegen jullie en hebben jullie nog tips voor een koffer met een goede prijs/kwaliteit verhouding? Ik prefereer een rolkoffer zonder harde schaal met 2 wielen (dus geen spinner).

[ Voor 0% gewijzigd door lithoijen op 05-09-2016 00:05 . Reden: Foutje in de afmetingen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 08:50

Garyu

WW

Dat is wel een heel smalle koffer als ie maar 25cm breed is - tot ca 40cm is volgens mij wel mogelijk. Ik gebruik zelf zo'n klein 'pilotenkoffer' als het even kan, daar past al het kleingrut in en heeft vrij beperkte afmetingen (ik schat 40x30x20 ofzo). Max twee overnachtingen, dat kan ie net aan, meer past er niet in.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op zondag 04 september 2016 @ 23:09:
<>. Als ze niet aan 't verbouwen zijn tenminste.
Schiphol verbouwt al langer dan jij en ik geboren zijn, het is een van de kern competenties van Schiphol om te verbouwen terwijl de operaties gewoon doorloopt. Die kennis exporteren ze ook overigens. het is non stop.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

lithoijen schreef op zondag 04 september 2016 @ 23:46:
Vraagje aan de ervaren reizigers onder jullie. Ik ben op zoek naar een trolley die geschikt is als handbagage. Nu ben ik op zoek naar een koffer die zo groot mogelijk is, terwijl ik me toch netjes aan de richtlijnen van de vliegmaatschappijen houd zodat ik zodadelijk niet onder de tokkie categorie ga vallen waarover in dit topic veelvuldig wordt geklaagd :)

Nu word ik helemaal simpel van de diverse afmetingen die de verschillende luchtvaartmaatschappijen als handbagage toestaan, zeker omdat ik geen vaste klant ben bij 1 airline. Dat maakt mijn zoektocht niet makkelijker, maar ik denk dat ik met een rolkoffer van 55x25x23 cm bij de meeste maatschappijen redelijk uit de voeten moet kunnen. Met welke maat handbagage vliegen jullie en hebben jullie nog tips voor een koffer met een goede prijs/kwaliteit verhouding? Ik prefereer een rolkoffer zonder harde schaal met 2 wielen (dus geen spinner).
Goede prijs/prestatie verhouding is nogal relatief. Ik heb 2 jaar geleden deze gekocht en die voldoet goed. Mind you, hij was toen wel 4 tientjes goedkoper. Voldoet aan IATA norm wat betekent dat ie weer te groot voor sommige prijsvechters is. Maar een koffer die overal als handbagage geaccepteerd wordt moet wel erg klein zijn, in een koffer van 25cm breed past net een rol toiletpapier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Laatst online: 11-09 20:32
Foutje ik bedoel natuurlijk 55*35*23 cm. Slordige fout. Naar ik begrijp eisen sommige Airlines dat je koffer max 35 of 36 cm breed is ( KLM of American Airlines) daar voldoen 90% van de koffer niet aan ( zo ook de koffer die downtime noemt). Als ik een breedte van 40cm accepteer zijn er heel veel meer opties, maar of dat gaat zonder gezeik te krijgen (of als tokkie te worden aangemerkt :) ) kan ik niet goed inschatten.

Ik dacht dan aan iets als: http://www.kofferstore.nl...pandable-55-cm-black.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik heb de KLM site net bekeken en daar staat inderdaad 55x35x25. Ik ben er toch vrij zeker van dat ik indertijd dezelfde check als jij heb gedaan. Ik heb sindsdien ook met KLM gevlogen. Heeft KLM die maten onlangs aangepast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op zondag 04 september 2016 @ 23:54:
[...]

Schiphol verbouwt al langer dan jij en ik geboren zijn, het is een van de kern competenties van Schiphol om te verbouwen terwijl de operaties gewoon doorloopt. Die kennis exporteren ze ook overigens. het is non stop.
Waarheid als een koe. Meestal gaat dat ook gewoon prima, maar als ze de passengerlounges aanpakken zoals afgelopen jaar (en nu wellicht nog steeds?) is 't een ander verhaal.

Pagina: 1 ... 92 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.