Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.785 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:17

Grouchy

meep meep

QR 777's hebben dacht ik 17" width in economy (ter vergelijking DL doet 18.5" in haar 777's)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Borromini schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:26:
[...]

Nauw als in smalle stoelen of iets anders? Heb zelf nog niet met QR gevlogen.
Ze hebben 10-abreast in hun 777's, zie PolarBear in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"

Dan zit je dus letterlijk met je arm in de buik van je buurman of buurvrouw te porren. En dat 11-12 uur lang. Thanks but no thanks.

Hun Airbussen schijnen beter te zijn (maar voor hoelang nog...) wat dat betreft.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 26-08-2016 13:33 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Net terug uit de US en zat bovenin de 747. Viel me op dat ondanks dat dit "new world business class" was de schermen echt dramatische resolutie hebben. Veel mindere kwaliteit dan de schermen in de 777s. Had ik pech of hoort dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:45

Goner

What can I do you for ?

swtimmer schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:56:
Veel mindere kwaliteit dan de schermen in de 777s.
De nieuwe 777's wel, inderdaad. Maar vorig jaar hadden we er eentje die nog niet verbouwd was en die had ook nog die kleine k-schermpjes.
wildhagen schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:32:
[...]
Ze hebben 10-abreast in hun 777's,
KLM ook, maar zoals al eerder gemeld ; stoelen zitten lekker en valt best mee met porren, alleen met eten even opletten.

[ Voor 31% gewijzigd door Goner op 26-08-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:21

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Goner schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:10:
[...]

De nieuwe 777's wel, inderdaad. Maar vorig jaar hadden we er eentje die nog niet verbouwd was en die had ook nog die kleine k-schermpjes.

[...]

KLM ook, maar zoals al eerder gemeld ; stoelen zitten lekker en valt best mee met porren, alleen met eten even opletten.
Dat is dus het aparte, stoelen gaan plat en scherm is redelijk groot. Maarrrrrr, die resolutie 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

swtimmer schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 14:18:
Dat is dus het aparte, stoelen gaan plat en scherm is redelijk groot. Maarrrrrr, die resolutie 8)7
Ja, dat viel me ook op toen ik een paar jaar terug WBC op de bovenverdieping in de 747 van SFO>AMS vloog. Groot scherm, bagger resolutie.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Net terug uit de US en zat bovenin de 747. Viel me op dat ondanks dat dit "new world business class" was de schermen echt dramatische resolutie hebben. Veel mindere kwaliteit dan de schermen in de 777s. Had ik pech of hoort dit?
Hoort helaas zo. Geen idee waarom ze deze ooit besteld hebben, maar ze zijn inderdaad dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Da's normaal bij KLM 747's. Ze lopen helaas een beetje achter met hun hard en soft product.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat hoort. Itt de 777 is bij de 747 het economy-product, en dus ook de het IFE-systeem, niet aangepast. Je hebt dus het oude IFE-systeem op het nieuwe scherm.

De andere kisten met NWB hebben wel een hoge resolutie.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ach, over een paar jaar gaat men in de luchtvaart toch gewoon alle schermen verwijderen en over op Wifi.
Scheelt gewicht, scheelt onderhoud en kunnen de maatschappijen nog extra inkomsten mee genereren ook.

Over KLM gesproken; morgen twee nieuwe toestellen op Schiphol.
De 7e 787-9 komt morgen (volgens planning) aan om 07:55 uur. Registratie is PH-BHH en heeft de naam Jasmine / Jasmijn.

Daarnaast moet om 18:25 uur de 3e Embraer E175 aankomen. PH-EXI komt binnen vanuit Faro.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8670/28774769600_006b3e5b43_c.jpgPH-BHH KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 38767 / LN 463 Jasmine/Jasmijn by Woodys Aeroimages, on Flickr
Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/8/7096/27826365591_e0caaff00d_c.jpgEmbraer E-175 (E-170-200/STD) by Marco Zappatori's Agency, on Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Fly-guy schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:59:
[...]

Uiteraard is jouw vakantie veel belangrijker dan opkomen voor je werknemers rechten(*),
Als een groot deel van het personeel in een bepaalde rol problemen heeft, heb je imho een punt. Hier is het een zeer kleine groep, die door te staken op strategische punten een gigantische economische schade kan bereiken. Daar gaat het wat mij betreft fout. Als 95% wil werken zou 5% niet de boel plat moeten kunnen en willen leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
http://fd.nl/economie-pol...-dreamliners-aan-de-grond

https://www.theguardian.c...iners-over-engine-problem
Japan's biggest airline grounds its Dreamliners over engine problem
ANA’s decision to ground its fleet of Boeing 787s, the world’s biggest, expected to result in cancellation of at least 350 flights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BensPlace
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:01

BensPlace

Team Elteor-Borislavj

PWM schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 15:15:
[...]

Als een groot deel van het personeel in een bepaalde rol problemen heeft, heb je imho een punt. Hier is het een zeer kleine groep, die door te staken op strategische punten een gigantische economische schade kan bereiken. Daar gaat het wat mij betreft fout. Als 95% wil werken zou 5% niet de boel plat moeten kunnen en willen leggen.
Vraag me af hoe groot die groep is. lijkt me groter dan vliegend personeel.(grond versus vliegend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
BensPlace schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:17:
[...]

Vraag me af hoe groot die groep is. lijkt me groter dan vliegend personeel.(grond versus vliegend)
De groep "grond medewerkers" is fors groter dan de groep "vliegers" en ook wel groter dan de groep "cabine". Echter de eerste groep wordt door meerdere vakbonden vertegenwoordigd, waarbij de fnv bij lange na niet de grootste is (mogelijk zelfs de kleinste).
Dus het aantal medewerkers dat daadwerkelijk wil staken is relatief klein.

[ Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 26-08-2016 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door Fly-guy op 26-08-2016 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Hoi mensen.

Momenteel zit ik samen met een vriend op Bali. Door dom advies van mij zit hij nu met twee verschillende tickets voor de terugreis.

Eerste ticket is DPS naar SIN met vlucht KL836 en het tweede ticket is SIN naar AMS, wat ook vlucht KL836 is. Onze gedachte was geen probleem, zelfde vlucht, dezelfde naam, dus je kan gewoon blijven zitten.
Nu hebben wij te horen gekregen van KLM dat hij straks in SIN er uit moet, de bagage moet ophalen en dus weer helemaal opnieuw de bagage moet afgeven en inchecken.

Tjah, niet zo slim dus. Al helemaal niet als de tijd tussen de vluchten maar 1 uur en 25 minuten is. 23.15 landing op SIN en 00.40 vertrek van SIN. Nu is mijn ervaring met Changi Airport zeer goed en zou het in theorie allemaal prima moeten kunnen.

Van KLM kregen wij het advies om op het vliegveld in Bali naar de "mogelijkheden" te vragen.
Is het misschien beter om proberen de terugvlucht SIN naar AMS een dag uit stellen en het laatste ticket te wijzigen?

Helaas is de tijd wel behoorlijk kort en vliegen wij 31 augustus al terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

Mogelijk kunnen ze de bagage alsnog doorchecken, afhankelijk van de service op Bali / Ngurah Rai? Event. tegen meerkosten nog wel mogelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Garyu op 26-08-2016 17:49 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wonderlijke site heeft SIA toch. Ik vlieg over een paar maanden voor het eerst met SIA en het leek een goed idee om een account aan te maken. Het is de eerste site die ik ooit heb gezien waar je bij het adres niet zelf je woonplaats kunt kiezen maar alleen uit 10 opties kunt kiezen. Dat betekent dat zo'n driekwart van de Nederlandse bevolking daar niet z'n eigen woonplaats kan invullen. Heel bizar. Nu woon ik, wat SIA betreft, opeens in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Bij de Bali zou je beide vluchten moeten kunnen inchecken en een label voor de ams erop?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BensPlace
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:01

BensPlace

Team Elteor-Borislavj

PWM schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 08:32:
[...]

Voor degene die dit ook willen doen:

Vanochtend had ik Valet parking, dus naar vetrek. Daar kom je een stuk moeilijker via deze route in de nieuwe situatie :) Gewoon zoals gisteren dus op P1 gezet.
Had ik je natuurlijk kunnen vertellen. Maar om veiligheidsredenen pas achteraf. Schiphol personeel moet wel op het werk kunnen komen ( route p40 langs lang parkeren P3 of p30) maar dan kom je echt niet op tijd weg als daar ook zo heftig gecontrolleerd wordt en loopt alles kwa schema in de soup. Schiphol personeel wordt om de 6 maanden of 5 jaar gescreened. Maar er wordt wel degelijk op die route's gecontroleerd.
http://www.nrc.nl/nieuws/...niet-mee-3484921-a1514288
Lang parkeren bus op die route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:19
Martijn19 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:35:
Hoi mensen.

Momenteel zit ik samen met een vriend op Bali. Door dom advies van mij zit hij nu met twee verschillende tickets voor de terugreis.

Eerste ticket is DPS naar SIN met vlucht KL836 en het tweede ticket is SIN naar AMS, wat ook vlucht KL836 is. Onze gedachte was geen probleem, zelfde vlucht, dezelfde naam, dus je kan gewoon blijven zitten.
Nu hebben wij te horen gekregen van KLM dat hij straks in SIN er uit moet, de bagage moet ophalen en dus weer helemaal opnieuw de bagage moet afgeven en inchecken.

Tjah, niet zo slim dus. Al helemaal niet als de tijd tussen de vluchten maar 1 uur en 25 minuten is. 23.15 landing op SIN en 00.40 vertrek van SIN. Nu is mijn ervaring met Changi Airport zeer goed en zou het in theorie allemaal prima moeten kunnen.

Van KLM kregen wij het advies om op het vliegveld in Bali naar de "mogelijkheden" te vragen.
Is het misschien beter om proberen de terugvlucht SIN naar AMS een dag uit stellen en het laatste ticket te wijzigen?

Helaas is de tijd wel behoorlijk kort en vliegen wij 31 augustus al terug.
Vraag of ze het kunnen door checken, kan soms ook onder verschillende PNRs in met wel een alliantie.
Ander optie is om als Back-up alles als handbagage mee te nemen.
Derde optie is om hè bagage per post naar huis te sturen en alleen met handbagage te reizen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:47:
Wonderlijke site heeft SIA toch. Ik vlieg over een paar maanden voor het eerst met SIA en het leek een goed idee om een account aan te maken. Het is de eerste site die ik ooit heb gezien waar je bij het adres niet zelf je woonplaats kunt kiezen maar alleen uit 10 opties kunt kiezen. Dat betekent dat zo'n driekwart van de Nederlandse bevolking daar niet z'n eigen woonplaats kan invullen. Heel bizar. Nu woon ik, wat SIA betreft, opeens in Utrecht.
Zijn die andere opties toevallig Noord-Holland, Zuid-Holland, Gelderland, Groningen, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

wildhagen schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:32:
[...]

Ze hebben 10-abreast in hun 777's, zie PolarBear in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"

Dan zit je dus letterlijk met je arm in de buik van je buurman of buurvrouw te porren. En dat 11-12 uur lang. Thanks but no thanks.

Hun Airbussen schijnen beter te zijn (maar voor hoelang nog...) wat dat betreft.
Even hard veetransport als EK dus... Jammer. Ik vraag mij af wat je moet doen om 'world's first five star airline' te worden als jen met dit soort fratsen afkomt...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
3-4-3 in de 777 komt op een gegeven moment gewoon overal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Borromini schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:17:
Ik vraag mij af wat je moet doen om 'world's first five star airline' te worden als jen met dit soort fratsen afkomt...
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8765/17121923990_ba6b3b8fe6_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CyBeR schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:11:
[...]

Zijn die andere opties toevallig Noord-Holland, Zuid-Holland, Gelderland, Groningen, etc?
Geen enkele verband te ontdekken: Amsterdam, Bergen op Zoom, Breda, Den Helder, Eindhoven, Enschede, Groningen, Leeuwarden, Leiden, Maastricht, Rotterdam, The Hague, Uden, Utrecht.

Het zijn niet de grootste steden, geen provinciehoofdsteden, niet allemaal steden met een vliegveld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bob Popcorn schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:10:
[...]

Hij heeft nog geen 1000 miles gevlogen met Emirates, had een oranje zwembroek aan met teenslippers en een backpack bij zich?
Blijkbaar is gewoon alleen reizen al voldoende tegenwoordig :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:21

Bob Popcorn

Plop!

Borromini schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 19:05:
[...]

Blijkbaar is gewoon alleen reizen al voldoende tegenwoordig :+
En hij was samen met zn vriendin :+

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Misschien was er gewoon een overboeking in eco... Dat zou niet de eerste keer zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 21:44
Martijn19 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 17:35:
twee verschillende tickets voor de terugreis
Dat zal geen enkel probleem zijn. Sterker nog, je kunt je koffers zelfs bij totaal verschillende maatschappijen van verschillende allianties laten doorlabelen met aparte tickets, als ze maar een interline agreement hebben en dat hebben alle fatsoenlijke (flag)carriers met elkaar.

Met 2 KLM tickets gaat dat geen enkel probleem zijn, daar hoef je je echt niet druk om te maken :). Gewoon op Bali bij check-in / drop off het 2e ticket erbij pakken en aangeven dat je wilt doorlabelen naar AMS op beide tickets. Je kan een keer pech hebben met een koppige agent die nieuw is en dat gemist heeft in de opleiding, maar dan gewoon die ernaast proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat inderdaad. Wel even naar buiten gaan om je boarding pass voor die vlucht te laten scannen.

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 26-08-2016 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
CyBeR schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 22:55:
Dat inderdaad. Wel even naar buiten gaan om je boarding pass voor die vlucht te laten scannen.
Sowieso moet je op Changi verplicht bij een stop helemaal het vliegtuig uit, je handbagage meenemen en dan weer opnieuw door de bagagescanners en zal dus ongetwijfeld het ticket ook opnieuw gescand worden.

Maar bedankt iedereen. Wel vreemd dat de KLM webcare dan aangeeft dat wij de bagage moeten ophalen en opnieuw moeten inchecken in Singapore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Martijn19 schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 03:38:
[...]
Maar bedankt iedereen. Wel vreemd dat de KLM webcare dan aangeeft dat wij de bagage moeten ophalen en opnieuw moeten inchecken in Singapore.
Als je goed leest kán dat nog steeds zo gaan gebeuren, maar zou het óók moeten lukken om de bagage meteen door te labelen. :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Oorzaak zou zijn dat de Rolls Royce-motoren aan het roesten ziijn (turbine-fans), daarom houdt ANA de hele 787-vloot grounded.
De Japanse luchtvaartmaatschappij All Nippon Airways (ANA) laat mogelijk vijftig Boeing 787 Dreamliners voorlopig aan de grond voor onderzoek nadat eerder deze week problemen met corrosie werd vastgesteld op turbinebladen van de motoren van het merk Rolls-Royce. Dat melden verschillende Japanse media. Donderdag was er nog sprake van slechts enkele Dreamliners die voor preventief onderhoud binnen werden gehouden. Reizigers met TUIfly, Jetairfly en KLM hoeven zich geen zorgen te maken aangezien deze maatschappijen vliegen met motoren van General Electric.

Het aan de grond houden van de toestellen is een grote tegenvaller voor de Japanse maatschappij, die de grootste operator is van de Boeing 787. Zo worden op binnenlandse routes tussen grote steden door ANA en concurrent Japan Airlines veel vluchten aangeboden. ANA vliegt tussen Tokio Haneda en Fukuoka wel achttien keer per dag. Bijna alle vluchten worden uitgevoerd met grote passagiersvliegtuigen zoals de Boeing 787 en 777. De toestellen voor binnenlands gebruik hebben extra stoelen aan boord.

Het aan de grond houden van de toestellen voor inspectie en het mogelijk ook vervangen van onderdelen heeft tot gevolg dat er zo'n 350 binnenlandse vluchten uitvallen tot het einde van de maand september, meldt de zakenkrant Nikkei.
Zie http://www.luchtvaartnieu...oyce-motoren-aan-de-grond

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Wat is er speciaal aan deze Rolls Royce motoren in vergelijking tot andere moderne Rolls Royce motoren waarom juist deze roesten? Het lijkt mij toch dat het materiaal waarvan de fans zelf zijn gemaakt voor elke moderne motor gelijk is?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vorig jaar vloog in vanaf Manilla naar SIN met PAL en daarna verder met klm naar Schiphol, toen moest ik naar de klm balie met mijn bagageclaim en dan wordt het dus door iemand van de bagageband gehaald en bij de juiste vlucht naar binnen gegooit :P , gok dat dit de juiste optie is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door mrsar op 27-08-2016 13:08 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Onbekend schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:17:
Wat is er speciaal aan deze Rolls Royce motoren in vergelijking tot andere moderne Rolls Royce motoren waarom juist deze roesten? Het lijkt mij toch dat het materiaal waarvan de fans zelf zijn gemaakt voor elke moderne motor gelijk is?
General Electric meldt dat het Titanium Aluminide gebruikt voor de low pressure turbine-stages van de GENX, wat voor het eerst is in een commerciële straalmotor. Rolls Royce gebruikt een andere legering van nikkel die gecoat is met een keramiek. (Bron scroll naar punt 27) Een ander materiaal en legering die blijkbaar anders reageert in de buitenlucht.

Dat Rolls Royce de turbine fans een keramische coating geeft zegt al dat de nikkel-legering iets dergelijks nodig heeft tegen de temperatuur en de buitenlucht. Misschien slijt de keramiek weg en tast de legering eronder dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Accident: Southwest B737 near Pensacola on Aug 27th 2016, uncontained engine failure
A Southwest Airlines Boeing 737-700, registration N766SW performing flight WN-3472 from New Orleans,LA to Orlando,FL (USA) with 99 passengers and 5 crew, was climbing through FL310 out of New Orleans, about 80nm west of Pensacola,FL (USA) when the front section of the left hand engine (CFM56) separated, debris impacted and punctured the left side of the fuselage causing a loss of cabin pressure. The crew diverted the aircraft to Pensacola for a safe landing on runway 17. There were no injuries, the aircraft sustained substantial damage.

The airline reported the captain decided to divert the aircraft to Pensacola due to a mechanical issue with the #1 engine. The NTSB has been informed and opened an investigation.

The NTSB reported: "NTSB investigating incident involving a Southwest Airline fight that experienced uncontained engine failure, diverted to Pensacola Int’l." (editorial note: we believe that is just a typo)

The Southwest Airlines Pilots' Association wrote: "A great job today by our professional SouthwestAir pilots! The best safety device is always a well-trained pilot."

A replacement Boeing 737-700 registration N908WN was dispatched to Pensacola and reached Orlando with a delay of 5 hours.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cq5m8dgWgAApFPJ.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fsnc1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/14095699_10208721569534891_6662185283848418875_n.jpg?oh=fea4729a5e9517ccb2d7c2ccd6d02869&oe=5848C779
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cq5AvPJWEAAFnFL.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cq5AvMpWcAAfrGG.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Raar. Lijkt erop dat de fan zelf er nog gewoon in zit en niet bepaald stuk is…

Afbeeldingslocatie: http://avherald.com/img/southwest_b737_n766sw_pensacola_160827_3.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door CyBeR op 28-08-2016 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12
Het lijkt eerder een zware overpressure van bleedair op de engine cowl, dan een uncontained engine failure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11-09 12:32

Falastine

Think about my signature...

Deze al gezien? Op veel fora heeeeeeeeel veel speculaties van opstijgen zonder flaps tot opstijgen met deze techniek om turbulentie van vorige landing te ontwijken haha ( officiële reactie RAM)

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Falastine schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:45:
[video]

Deze al gezien? Op veel fora heeeeeeeeel veel speculaties van opstijgen zonder flaps tot opstijgen met deze techniek om turbulentie van vorige landing te ontwijken haha ( officiële reactie RAM)
Paar dagen geleden al... ;)

Van die speculatie zou ik niet teveel lezen, 90% komt van microsoft flight Sim kampioenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Falastine schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:45:

Had hem al gezien. Maar normaalgesproken zijn zulke titels, puur bedoeld om views te krijgen, voor mij reden om een filmpje niet te kijken.

Ze hadden gewoon te weinig lift, waarschijnlijk foutieve berekeningen m.b.t. gewicht en daardoor te lage snelheden afgelezen in een tabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Twee piloten van United Airlines – 35 en 45 jaar oud - zijn gearresteerd door de politie op de luchthaven van het Schotse Glasgow omdat ze te dronken waren om hun vliegtuig zaterdagochtend naar de luchthaven Newark te vliegen. Vlucht UA 162 stond zaterdagmorgen op het punt van vertrekken toen de politie in actie kwam.

Passagiers klaagden er over dat ze uren moesten wachten en dat hun niet werd verteld waarom de Boeing 757 niet vertrok. Het toestel is uiteindelijk op zaterdagavond met een nieuwe cockpit crew vertrokken met 141 passagiers aan boord.

Volgens de BBC waren er mensen die zich zorgen maakten om de piloten en dat daarom de politie werd geïnformeerd.

In totaal zouden er op de vlucht drie piloten in de cockpit zijn. Britse media gaan er vanuit dat de gezagvoerder niet was betrokken bij het drankschandaal.

Een woordvoerder van de politie bevestigt dat twee mannen van 35 en 45 zijn opgepakt op verdenking van het overtreden van de Spoorwegen en Transportveiligheidsregels uit 2003.

Een maand eerder deed zich een zelfde situatie voor op de luchthaven van Glasgow met twee piloten van het Canadese Air Transat.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-naar-new-york-te-vliegen

Lekker dan... je zou bij dat stelletje idioten in het toestel zitten... kennelijk 0,0 verantwoordelijkheidsgevoel bij die heerschappen/

Is er voor dit soort vergrijpen eigenlijk zoiets als een black list, waar ze op kunnen komen te stana? Of kunnen ze hun roes uitslapen op het politiebureau, en dan over een paar dagen dit geintje doodleuk nog eens herhalen?

En dan wellicht niet op tijd betrapt worden, en daafwerkelijk stomdronken vertrekken...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 17:00:
[...]

Is er voor dit soort vergrijpen eigenlijk zoiets als een black list, waar ze op kunnen komen te stana? Of kunnen ze hun roes uitslapen op het politiebureau, en dan over een paar dagen dit geintje doodleuk nog eens herhalen?

En dan wellicht niet op tijd betrapt worden, en daafwerkelijk stomdronken vertrekken...
Komen op dezelfde zwarte lijst als betrapte vrachtwagen chauffeurs, machinisten, automobilisten en touringcar chauffeurs.

Eenmaal op die lijst is het gedaan, één fout is meteen game over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Overigens is de media hier altijd een beetje opportunistisch zullen we maar zeggen.

Te dronken om, betekent waarschijnlijk 3 biertjes totaal. Dat is geen excuus en ze moeten hun straf krijgen (de eikels), maar men doet graag of ze op handen en voeten naar binnen kropen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 18:04:
[...]

Vraag of ze het kunnen door checken, kan soms ook onder verschillende PNRs in met wel een alliantie.
Ander optie is om als Back-up alles als handbagage mee te nemen.
Derde optie is om hè bagage per post naar huis te sturen en alleen met handbagage te reizen.
Lees het nu pas. Dat doorchecken is geen enkel probleem bij KLM. Ik heb laatst nog JNB-NBO-CDG met Kenya Airways en daarna op een andere PNR met KLM, CDG-AMS gevlogen. In Johannesburg geen probleem op vertoon van het ticket.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 20:38:
Overigens is de media hier altijd een beetje opportunistisch zullen we maar zeggen.

Te dronken om, betekent waarschijnlijk 3 biertjes totaal. Dan is geen excuus en ze moeten hun straf krijgen (de eikels), maar men doet graag of ze op handen en voeten neer binnen kropen.
Inderdaad.

De vraag is of 't zo lang duurde omdat ze nog te dronken waren (en wilden wachten tot dat niet meer zo was) of omdat ze in die tijd dronken zaten te worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Napsju schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 21:11:
[...]

Lees het nu pas. Dat doorchecken is geen enkel probleem bij KLM. Ik heb laatst nog JNB-NBO-CDG met Kenya Airways en daarna op een andere PNR met KLM, CDG-AMS gevlogen. In Johannesburg geen probleem op vertoon van het ticket.
Denk dat het ook van de landen afhangt. Zo moet je in de VS altijd je baggage ophalen als je intercontinental -> binnenlands overstapt. Althans dat is mijn ervaring, wellicht dat het nu anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:17
Hoe zit het nu eigenlijk met die EU compensatiemaatregelen bij een staking? (de meest frequente reden voor vertragingen tegenwoordig) Ik las dat die gecategoriseerd kunnen worden onder overmacht, maar wat heb je daar als passagier aan?

-> Ik vraag het omdat ik binnenkort de overstap maak in SXF met 2 verschillende low-cost boeren. En die duitsers nog al eens willen staken tegenwoordig...

[ Voor 24% gewijzigd door larsg op 29-08-2016 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:49:
[...]

Denk dat het ook van de landen afhangt. Zo moet je in de VS altijd je baggage ophalen als je intercontinental -> binnenlands overstapt. Althans dat is mijn ervaring, wellicht dat het nu anders is.
Dat klopt, en dat komt omdat ze in de VS geen manier hebben om onderscheid te maken tussen bagage uit de VS (niet onderhevig aan douanecontrole) en niet uit de VS (wel onderhevig). Dus moet je bij de eerste aankomst in de VS langs zowel immigratie (hier idem) als douane (hier niet nodig, doe je als je aankomt in 't land waar je je bagage mee het vliegveld uit neemt en wij kunnen dan aan de bagagelabels zien of ze wel of niet uit de EU komen.)

En dát heeft dan allicht weer te maken met dat Amerikanen collectief achterlijk zijn en niet snappen wat een transit area is; je moet dus als je niet binnenlands overstapt in de VS óók die hele riedel uitvoeren, inclusief immigratie. (Bijvoorbeeld europa naar canada of mexico via een Amerikaanse plek.)

Overigens heeft bovenstaand geen invloed op het wel of niet kunnen doorlabelen van bagage; in de situatie dat je aankomt in de VS en door gaat op een andere vlucht, pak je je bagage van de band, ga je langs de douanier van dienst en als die alles puik vindt loop je door naar de volgende band waar je onmiddellijk je koffer weer op dumpt zodat 'ie naar het volgende vliegtuig kan. Vervolgens mag je zelf langs de TSA (immers je bent in contact geweest met je bagage want vergeet niet we zijn achterlijk dus we snappen transit areas niet) om aangerand te worden.

[ Voor 20% gewijzigd door CyBeR op 29-08-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
En daarom moesten mijn vrouw en ik laatst een ESTA hebben onderweg van Heathrow via Miami naar Lima. Stomme Amerikanen.

Gelukkig hebben wij voor twee weken Peru ieder genoeg aan een schooltas, dus bagage van een band halen van Concourse D (BA) en vervolgens anderhalve kilometer verderop weer inchecken bij Concourse J (LAN) hoefde niet. Er is daar géén treintje of loopband in de publieke zone. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Napsju op 29-08-2016 18:48 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

CyBeR schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:33:
[...]

naar de volgende band waar je onmiddellijk je koffer weer op dumpt zodat 'ie naar het volgende vliegtuig kan.
"de volgende band"? Ik heb er nooit zo op gelet, maar zijn er banden anders dan bij de checkin waar je bagage op kunt dumpen? Of is dat dan weer een puur amerikaans dingetje?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja. Ze hebben dan een speciale band voor bagage van doorgaande passagiers. Jij hebt 't gewoon over de bag drop-off voor bij het inchecken.

En ja dat is voornamelijk een Amerikaans dingetje.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 29-08-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de deskundigen, sinds wanneer is het op Schiphol de gewoonte dat vliegtuigen wel of geen airco aan de grond hebben? Met dit weer lijkt me dat toch wel een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:35
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:18:
Voor de deskundigen, sinds wanneer is het op Schiphol de gewoonte dat vliegtuigen wel of geen airco aan de grond hebben? Met dit weer lijkt me dat toch wel een must.
Meestal bij de narrowbodies wordt dit niet gedaan, aangezien de draaitijd kort is. Meestal gooien ze de deuren open en starten ze de APU wat eerder. Bij widebodies weet ik niet precies wat de grens is, maar dit zal ook per maatschappij verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
larsg schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 15:53:
Hoe zit het nu eigenlijk met die EU compensatiemaatregelen bij een staking? (de meest frequente reden voor vertragingen tegenwoordig) Ik las dat die gecategoriseerd kunnen worden onder overmacht, maar wat heb je daar als passagier aan?

-> Ik vraag het omdat ik binnenkort de overstap maak in SXF met 2 verschillende low-cost boeren. En die duitsers nog al eens willen staken tegenwoordig...
Stakingen van personeel van de maatschappij vallen sowieso onder de compensatiemaatregelen, stakingen van de bagageafhandelaar zullen er ook onder vallen (zie bv. een zaak waar de bagageafhandelaar tegen het vliegtuig was aangebotst), een gehele luchthavenstaking is een twijfelgeval, staking bij de luchtverkeersleiding is zeker overmacht (tenzij Frankrijk staakt en je naar Milaan vliegt, want dan zou het vliegtuig een andere route kunnen kiezen).

Houd er wel rekening mee dat de overstap niet gegarandeerd is als je de tickets niet als één reis hebt geboekt. Als de eerste vlucht (zeg) een uur te laat is en je daardoor de tweede niet haalt, dan heb je én geen recht op een vervangende vlucht én geen recht op compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Napsju schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:41:
En daarom moesten mijn vrouw en ik laatst een ESTA hebben onderweg van Heathrow via Miami naar Lima. Stomme Amerikanen.

Gelukkig hebben wij voor twee weken Peru ieder genoeg aan een schooltas, dus bagage van een band halen van Concourse D (BA) en vervolgens anderhalve kilometer verderop weer inchecken bij Concourse J (LAN) hoefde niet. Er is daar géén treintje of loopband in de publieke zone. 8)7
Je kan natuurlijk ook kiezen om niet langs de VS te vliegen. Persoonlijk is die ESTA en dat hele malle gedoe een reden voor mij om het te mijden, als ik bv. Latijns-Amerika of Canada zou doen.

Laaste keer Canada was gelukkig met Air Canada zelf, dus niet over de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Plus dat je als je niet via de VS vliegt die bullshitterige interviewers over mag slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik heb famillie in Amerika wonen dus zo nu en dan moet ik, en als je er bent is het een leuk land. Maar om nou te zeggen dat ik er naar uitkijk, nee - echt achterlijk volk als het op risico denken aankomt. Met name als je het land uitgaat is er bijna geen enkele controle, je gooit je bagage op een lokaal vliegveld op een trolley en het komt wel in Amsterdam aan (nee geen vragen, staat onbeheerd in de zon etc etc). Je visum uitchekcken, als je daar niet zelf (!) aan denkt ben je de volgende keer de lul omdat je het land dan niet uitgeweest bent. De UCCR was vroeger makkelijker dan Amerika nu.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:59:
[...]

Je kan natuurlijk ook kiezen om niet langs de VS te vliegen. Persoonlijk is die ESTA en dat hele malle gedoe een reden voor mij om het te mijden, als ik bv. Latijns-Amerika of Canada zou doen.

Napsju betaalde volgens mij 270 via Miami naar Peru, dan is die ESTA ook wel overkomelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
upclocker schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 20:25:
[...]

Meestal bij de narrowbodies wordt dit niet gedaan, aangezien de draaitijd kort is. Meestal gooien ze de deuren open en starten ze de APU wat eerder. Bij widebodies weet ik niet precies wat de grens is, maar dit zal ook per maatschappij verschillen.
De deuren zomaar open is bij de meeste maatschappijen eigenlijk niet meer toegestaan uit veiligheid. Tenzij tegen die deur een trap of brug staat. Regelmatig vallen er mensen uit.
Op Schiphol mag je op de meeste plekken ook niet zomaar de apu aan zetten, alleen tot 5 minuten na aankomst en 15 minuten voor vertrek. Tenzij het kouder is dan -5 of warmer dan 25. Is dat niet het geval moet je de mobiele airco gebruikten, welke eigenlijk niet toereikend zijn.
Borromini schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 21:59:
[...]

Voor Canada heb je tegenwoordig ook een soort van esta voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik had het over Canada als bestemming, niet als transit :). Maar dat klopt, had ik eerder in dit topic ook al aangegeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Fly-guy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:55:
[...]

De deuren zomaar open is bij de meeste maatschappijen eigenlijk niet meer toegestaan uit veiligheid. Tenzij tegen die deur een trap of brug staat. Regelmatig vallen er mensen uit.
Op Schiphol mag je op de meeste plekken ook niet zomaar de apu aan zetten, alleen tot 5 minuten na aankomst en 15 minuten voor vertrek. Tenzij het kouder is dan -5 of warmer dan 25. Is dat niet het geval moet je de mobiele airco gebruikten, welke eigenlijk niet toereikend zijn.

[...]

Nou toch staan de deuren meestal wel open omdat de catering en schoonmaak bezig is. Vlak voor vertrek gaan ze meestal dicht omdat de apu aan gaat. Werk op het platform, dus zie iets meer dan vanuit de cockpit ;). Kan zijn dat KLM het anders doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
upclocker schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:58:
[...]

Nou toch staan de deuren meestal wel open omdat de catering en schoonmaak bezig is. Vlak voor vertrek gaan ze meestal dicht omdat de apu aan gaat. Werk op het platform, dus zie iets meer dan vanuit de cockpit ;). Kan zijn dat KLM het anders doet.
Klopt, de deuren mogen open als er een trap of brug aan staat. Zijn dit er niet, mag deze niet open. Dat is zo bij KLM en meer maatschappijen (dat laatste tenminste een paar jaar geleden toen ik op de grond werkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Fly-guy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:09:
[...]

Klopt, de deuren mogen open als er een trap of brug aan staat. Zijn dit er niet, mag deze niet open. Dat is zo bij KLM en meer maatschappijen (dat laatste tenminste een paar jaar geleden toen ik op de grond werkte).
Corendon en TUI hebben ze regelmatig open, maar wel met zo'n lint er voor. Bij de SAS heb ik nog nooit een deur open gezien behalve bij de brug. Maar het verschilt heel erg per maatschappij inderdaad. Toevallig vannacht nog een tui. Stond nog niet op de blokken of ze hadden een achter deur al open. Vonden we ook wel een beetje vreemd. Maar bij de widebodies zie je het trouwens nooit eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KLM heeft een nieuwe serie commercials gemaakt voor de Amerikaanse markt:

[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 30-08-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:35
Fly-guy schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 07:55:
Klopt, voor 8 can dollar aan te vragen, veel persoonlijke vragen, maar de douane viel mij mee, die vroegen enkel wat ik kwam doen en ik kon verder na dat verteld te hebben. Langer dan 1 minuut heb ik niet aan die balie gestaan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik moet zeggen dat ondanks alle horror verhalen, de Amerikaanse douane ook altijd erg vriendelijk is. Ja, de rijen zijn wel lang :p

Maar als ik voor hen sta is het altijd vriendelijk, snel en correct.

De reden van de lange rijen is ook het gestuntel van de passagiers.
Your passport please (passagier moet ergens onder in de tas zijn paspoort zoeken)
The Customs Declaration Form please (???)
The one you got in the plane (passagier zoekt door spullen om form te vinden)
Put your right index finger on the scanner
No, your right hand, not your left
No, the FINGER, not he whole hand
Please look into the camera
THIS CAMERA
Etc etc
En dat zijn de passagiers, die daarna zeggen: Nou, zijn wel erg norse mensen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 06:30
PWM schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:06:
KLM heeft een nieuwe serie commercials gemaakt voor de Amerikaanse markt:
Grappig, ze hebben er ook een hele website omheen gebouwd: It's an airline, waarbij je blijkbaar ook nog 3000 miles kunt verdienen als je het zoek spelletje speelt (het lijkt bij mij echter mis te gaan, aangezien ie mij voor een nieuw Flying Blue account wil aanmelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sjoerd_87 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:41:
[...]

Grappig, ze hebben er ook een hele website omheen gebouwd: It's an airline
Gloednieuwe site, start met filmpje van 777 met oude livery 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:19:
Ik moet zeggen dat ondanks alle horror verhalen, de Amerikaanse douane ook altijd erg vriendelijk is. Ja, de rijen zijn wel lang :p

[...]

En dat zijn de passagiers, die daarna zeggen: Nou, zijn wel erg norse mensen hoor
Tegen mij heeft er een eens ontzettend zitten zeiken dat ik m'n itinerary niet op papier bij me had. De fuck alsof ik een printer heb… (En alsof jij niet al in je systeem kunt zien exact wanneer en met welke vlucht ik weer naar huis ga en oh ja alsof ik in dat belachelijke land van je zou willen wonen)

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 30-08-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Dat is ook mijn ervaring. Maar misschien is die behandeling ook een privilege dat ik als opgeleide blanke man heb. Ik weet niet of dit voor alle groepen opgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Sjoerd_87 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:41:
[...]

Grappig, ze hebben er ook een hele website omheen gebouwd: It's an airline, waarbij je blijkbaar ook nog 3000 miles kunt verdienen als je het zoek spelletje speelt (het lijkt bij mij echter mis te gaan, aangezien ie mij voor een nieuw Flying Blue account wil aanmelden).
Kleine lettertjes niet gelezen?
*For new Flying Blue Members only

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 06:30
CyBeR schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 11:33:
Kleine lettertjes niet gelezen?
Inderdaad niet gelezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik gok maar dat Delta een bugje heeft bij het "aircraft". Maar, ik hoop het niet :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aiIjiz1c1RnJh15oYKyfTWbY/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

PWM schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:04:
Ik gok maar dat Delta een bugje heeft bij het "aircraft". Maar, ik hoop het niet :p

[afbeelding]
Seat 4A, moet kunnen toch? Ben wel benieuwd hoe lang die vlucht duurt in zo'n machine O-), schat 3x zo lang ongeveer?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is een bug in de site idd, heb 'm al vaker gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:04:

[afbeelding]
Gaat helaas voor je een Embraer worden , hierzo :

http://www.flyertalk.com/...r-service-apparently.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

CyBeR schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:42:
Dat is een bug in de site idd, heb 'm al vaker gezien :P
Over bugs gesproken, een overstaptijd van 47 jaar hier op Skyscanner. :P

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14088628_10157232918945532_3527845946308123857_n.jpg?oh=65253f48fa24ec781d640415ad336941&oe=58491741

Wel mooie reacties van Skyscanner op de vraag wat te doen in die 47 jaar: https://www.facebook.com/...9213701292&type=3&theater

[ Voor 3% gewijzigd door Tourniquet op 30-08-2016 19:03 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Hoop het niet. Die First class loopt tot 3 en ik heb 4. Dacht dat het een crj900 werd oid voor size fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt bugs ook "uitbuiten" http://www.errorfares.nl als ze ergens een foute prijs vinden, krijg je een mail zodat je kunt boeken. Of je er wettelijk gezien mee weg komt is natuurlijk een hele andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

PWM schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:04:
[...]

Hoop het niet. Die First class loopt tot 3 en ik heb 4. Dacht dat het een crj900 werd oid voor size fout.
Ooh een Skywest CRJ900 vlucht, dacht even aan de Delta connection E175's (Compass, die hebben ook een 1-4 FC config) vluchten die ze op dat traject ook inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:04:
[...]

CRJ900 heeft 'ie bij mij anders gewoon door:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E7ZXjVl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hier ook, ik vlieg bijna elke maand naar de vs, en eigenlijk nooit problemen, soms wat irritant als je weer wat vragen moet beantwoorden, maar als je gewoon alles op orde hebt, en ook netjes uitlegt zijn ze gewoon vriendelijk en correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Joe Sutter is overleden zojuist. De vader van de Boeing 747. Toch wel een toestel dat de wereld heeft veranderd.
This morning we lost one of the giants of aerospace and a beloved member of the Boeing family. Joe Sutter, the “Father of the 747,” passed away at the age of 95.

Joe lived an amazing life and was an inspiration – not just to those of us at Boeing, but to the entire aerospace industry. He personified the ingenuity and passion for excellence that made Boeing airplanes synonymous with quality the world over.

Early in Joe’s career, he had a hand in many iconic commercial airplane projects, including the Dash 80, its cousin the 707 and the 737. But it was the 747 – the world’s first jumbo jet – that secured his place in history.

Joe led the engineering team that developed the 747 in the mid-1960s, opening up affordable international travel and helping connect the world. His team, along with thousands of other Boeing employees involved in the project, became known as the Incredibles for producing what was then the world’s largest airplane in record time – 29 months from conception to rollout. It remains a staggering achievement and a testament to Joe’s “incredible” determination.

Long after he retired, Joe remained very active within the company. He continued to serve as a consultant on the Commercial Airplanes Senior Advisory Group, and he was still a familiar sight to many of us working here. By then his hair was white and he moved a little slower, but he always had a twinkle in his eye, a sharp mind and an unwavering devotion to aerospace innovation and The Boeing Company. Fittingly, he was on hand to celebrate our centennial at the Founders Day weekend. He was one of a kind.

Joe was loved. He made a difference in the world. He made a difference to us. We will miss him and cherish our time with him.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:54:
[...]

Hier ook, ik vlieg bijna elke maand naar de vs, en eigenlijk nooit problemen, soms wat irritant als je weer wat vragen moet beantwoorden, maar als je gewoon alles op orde hebt, en ook netjes uitlegt zijn ze gewoon vriendelijk en correct.
Ik vind het juist altijd zo'n deceptie als je meer dan een uur in verschillende rijen hebt gestaan, iedereen minutenlang bezig is en als je dan eindelijk aan de beurt bent vraagt zo'n man of je nog wat leuks gaat doen, stempeltje er op en klaar. En dan mag je weer in de volgende rij van een half uur voor de customs :'(

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
* Hmmbob loopt altijd overal langsaf....

Diplomatenrij - ook voor militairen ;) :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 23:54:
[...]

Je weet dat je na de eerste keer gewoon in de rij van de Amerikanen mag en de self service apparaten mag gebruiken? Dat scheelt toch echt.

Ik heb nu net nieuw paspoort, denk dat ik dan weer een keertje de rij in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ach, als crew is het ook hetzelfde. Je zou toch denken dat dat efficiënter kan. Niet zozeer omdat ik maar overal doorheen wil, maar het scheelt mankracht en tijd die weer gebruikt kan worden voor de passagiers.
Ik moest een visum aanvragen, inclusief een vragenlijst van vele pagina's over mij, mij familie, geschiedenis, etc, ik wordt van te voren aangemeld dat ik eraan kom, ik wordt om de vijf jaar door de aivd gescreend en ik kom er soms meerdere keren per maand.
Toch elke keer weer de foto, vingerafdrukken, vragen, formulieren, etc.

Geen automaten, gewoon met een mannetje praten.

Dat ik in de rij moet voor de customs snap ik, maar die eerste man kan toch veel beter passagiers gaan helpen, gaat dat ook weer iets sneller.

En als het nu daadwerkelijk slechte mensen buiten zou houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:06:
Toch elke keer weer de foto, vingerafdrukken, vragen, formulieren, etc.

Geen automaten, gewoon met een mannetje praten.
Moet je als crew door die rij? Of mag je ook gewoon in een andere rij gaan staan. Ik heb ook wel eens gezien dat die rij van de crew heel langzaam is. Als ik dan gewoon in de rij bij de Amerikanen sta en het apparaat gebruik is het een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 08:36:
[...]

Moet je als crew door die rij? Of mag je ook gewoon in een andere rij gaan staan. Ik heb ook wel eens gezien dat die rij van de crew heel langzaam is. Als ik dan gewoon in de rij bij de Amerikanen sta en het apparaat gebruik is het een stuk sneller.
Het is een aparte rij (verplicht) en inderdaad, we zien regelmatig dat onze passagiers eerder in de taxi zitten dan wij.
Op zich niet erg, maar vraag me wel af of het niet simpeler, voor iedereen, kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Fly-guy schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:00:
[...]

Het is een aparte rij (verplicht) en inderdaad, we zien regelmatig dat onze passagiers eerder in de taxi zitten dan wij.
Op zich niet erg, maar vraag me wel af of het niet simpeler, voor iedereen, kan.
Lijkt me logisch als je als laatste het vliegtuig verlaat, zeker als het Delta one/WBC pax zijn die het toestel als1e verlaten. GE geen mogelijkheid? Zie er regelmatig mijn Delta crew gebruik van maken.

[ Voor 13% gewijzigd door Grouchy op 31-08-2016 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Grouchy schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:06:
[...]

Lijkt me logisch als je als laatste het vliegtuig verlaat, zeker als het Delta one/WBC pax zijn die het toestel als1e verlaten. GE geen mogelijkheid? Zie er regelmatig mijn Delta crew gebruik van maken.
het is inderdaad heb verrassing dat een WBC passagiers er eerder doorheen is, maar dat de passagier waar we letterlijk achteraan lopen en in een langere rij gaat staan er eerder doorheen is, verrast me soms.
Nogmaals niet erg, maar voor een kleine groep crew die meerdere malen tot op de ouders en hun woonplaatsen zijn gecheckt, kan het toch wat efficiënter, zou je denken.

Global entry zou kunnen, mits dat ook voor buitenlandse crew kan.
Echter dat kost geld, wat KLM uiteraard niet gaat betalen en zolang niet iedereen van de crew dat zelf betaalt, nutteloos is omdat diegene die wel betalen alsnog op de rest moet wachten, maar dan achter de immigratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
franssie schreef op zondag 03 juli 2016 @ 08:00:
In het artikel van luchtvaartnieiuws staat dat co2 patronen aan boord zijn verboden en onder welke stoel ligt er eentje? Vind ik het nu.nl verhaal en dat van het parool dat het niet kan door de luchtdruk logischer.
En blijkbaar kan het wel, want het is inmiddels in gebruik:

http://www.upinthesky.nl/...lucht-naar-curacao-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Fly-guy schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:49:
[...]
Echter dat kost geld, wat KLM uiteraard niet gaat betalen
Waarom uiteraard niet? GA en in Nederland Privium zijn bij uitstek zaken die voor 99% door werkgevers betaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Fly-guy schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:49:
[...]

Nogmaals niet erg, maar voor een kleine groep crew die meerdere malen tot op de ouders en hun woonplaatsen zijn gecheckt, kan het toch wat efficiënter, zou je denken.
Helaas. Dat soort veiligheidsonderzoeken verteld diensten (van vreemde mogendheden) dat je loyaal bent aan (voor jullie) Nederland. Nederland kan je voor een Russische of Chinese crew vervangen door Rusland/China als je begrijpt wat ik bedoel.

Vind ze ook weinig voorstellen. Toen ik er voor het eerst mee te maken kreeg op de SMID waren er wat dienstplichtigen die eigenlijk niet zo graag bij de MID terecht wilde komen daarom behoorlijk 'vreemde dingen' invulden....helaas voor ze, kwamen er gewoon doorheen.
PWM schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 11:57:
[...]

Waarom uiteraard niet? GA en in Nederland Privium zijn bij uitstek zaken die voor 99% door werkgevers betaald worden.
Wordt het gezien als werktijd? (Ben niet zo bekend met de arbeidsvoorwaarden bij de KLM :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alternatief luchttransport:

Afbeeldingslocatie: http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.6321634.1472634986!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_800_600/image-6321634.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CrLZ_pGW8AAC8oV.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CrLVxflW8AAXUER.jpg

Een ouwe Fokker 27 Maritime van de Koninklijke Luchtmacht, die als Bed&Breakfast gaat dienen in Hoogerheide (vlakbij Vliegbasis Woensdrecht), zie http://www.bndestem.nl/re...-in-hoogerheide-1.6321415 :)

Het toestel in wat actievere tijden:

Afbeeldingslocatie: http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.6294086.1472145441!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_800_600/image-6294086.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Grouchy schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:16:
[...]

Helaas. Dat soort veiligheidsonderzoeken verteld diensten (van vreemde mogendheden) dat je loyaal bent aan (voor jullie) Nederland. Nederland kan je voor een Russische of Chinese crew vervangen door Rusland/China als je begrijpt wat ik bedoel.

Vind ze ook weinig voorstellen. Toen ik er voor het eerst mee te maken kreeg op de SMID waren er wat dienstplichtigen die eigenlijk niet zo graag bij de MID terecht wilde komen daarom behoorlijk 'vreemde dingen' invulden....helaas voor ze, kwamen er gewoon doorheen.
Ik had het in dit geval over het onderzoek dat gedaan werd bij de aanvraag van het Amerikaanse visum. Zelden zoveel informatie moeten geven hierbij.
Wordt het gezien als werktijd? (Ben niet zo bekend met de arbeidsvoorwaarden bij de KLM :? )
In principe niet. Werktijd stopt zodra de motoren afgezet worden. Het geldt echter ook niet echt als rust tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

Fly-guy schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:37:
[...]
Ik had het in dit geval over het onderzoek dat gedaan werd bij de aanvraag van het Amerikaanse visum. Zelden zoveel informatie moeten geven hierbij.

[...]
In principe niet. Werktijd stopt zodra de motoren afgezet worden. Het geldt echter ook niet echt als rust tijd.
Gewoon stationair laten draaien ;) .

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Pagina: 1 ... 91 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.