Mijn vakantie is weer geboekt, incl vlucht. Thailand uiteraard (groot fan van het land), specifiek Ko Lanta in dit geval.
Wordt Thai Airways vanaf Brussel, met TG935 naar BKK op 16 feb 2017 (777-300), dan 1:50 lay-over, en met TG241 naa
Krabi International Airport (KBV), met een A330-300.
Op 1 maart met TG250 (weer een A330-300) terug naar BKK, een layover van 3:45, en dan met TG934 terug naar BRU.
Ben benieuwd how Thai Airways tegenwoordig is... laatste keer dat ik met ze vloog was in 2003/2004 ofzo, en ik heb gehoord dat het wel iets minder is geworden sindsdien. We gaan het zien...
Totaalprijs 592 euro, vond ik toch vrij netjes voor zo'n lange vlucht.
Ik had maar 3 eisen:
1) Maximaal 1 lay-over
2) Alles moet op één ticket, heb geen zin in gelazer met losse tickets
2) Vertrek op terugreis moet ná 15:00 zijn (is nu 19:20), dit omdat ik 2.5 uur aan transfers naar het vliegveld heb ik Thailand.
AMS viel af, want hadden niet echt goede opties:
- KLM zou kunnen, maar diw was takkeduur (300+ euro meer dan ik nu heb betaald), en op de terugweg zou ik dan een layover hebben van 15 uur in BKK, wat ik een beetje teveel vind...
- Qatar zou kunnen, voldeed op zich wel aan de eisen, maar hun 777's (waar ik dan mee zou vliegen) hebben een nogal nauw intereur. Prijs was wel interessant.
- Emirates viel af omdat die pas om 21:xx aankomen, en dan kan ik geen transfer meer krijgen (laatste mogelijkheid is 17:00), ivm ferries die ik nodig heb.
- EVA Air had heel ongunstige layover tijden
- Turkish Airlines was interessant, nog scherper geprijsd dan Thai, en gunstige tijden. Maar dan had je dus weer 2 stops (IST en BKK), waar ik geen zin in heb.
Wilde eigenlijk met SQ, omdat ik dan een A350 zou hebben (nog nooit in gevlogen), maar die vliegen weer niet op KBV....
Vanaf BRU had ik overigens ook niet al teveel opties met mijn eisen, alleen Thai Airways en Qatar Airways (wederom met hun afgrijselijke 777).