Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.787 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:19
CyBeR schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:49:
[...]

Ja ik kreeg nergens die optie te zien. D'r is ook geen supervroege vlucht naar de VS natuurlijk. Nu doe ik maar ZWE-AMS-JFK-BOS en BOS-DTW-AMS en fuck ZWE bij terugkomst :P

(ZYR is brussel; zelfde prijs maar dan een uur langer treinen dus nope.)

KLM vraagt voor dezelfde vluchten zonder ZWE overigens letterlijk 2100 euro meer :X
Bedoelde Antwerpen, haal die codes vaak door elkaar.
Ik keek via Google Flights. Zie nu hetzelfde naar Boston vlucht 1030am, en je kan de avond daarvoor al de trein pakken om 1730 naar Amsterdam.
2130 is ook mogelijk

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:17

Chrisjuh_15

Facta non verba

Chrisjuh_15 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:11:
Ik ben benieuwd of meer mensen ooit op Reykjavik een overstap hebben gehad met Wow Air (vluchten WOW443 & WOW117) naar de Verenigde Staten (AMS -> KEF -> BWI). Ik heb nog nooit met een overstap te maken gehad dus ik tast volledig in het duister, haha. Mijn overstaptijd is ongeveer anderhalf uur.
Terug van vakantie en even een korte (vlieg)-update.

Op de heenweg naar The States met WOW Air gevlogen (AMS -> KEF & KEF -> BWI). Op Schiphol de kans gehad om (gratis!) de nooduitgang plaatsen te krijgen voor beide vluchten. Meteen gedaan uiteraard! Twee prima vluchten geweest, met hooguit een kwartiertje vertraging. Overstap ging ook prima op KEF.

Op de terugvlucht met Norwegian Airlines eerst vanaf Miami naar Stockholm (met de Dreamliner) en vanaf daar naar Amsterdam. Ook hier weer: prima vluchten geweest. Geen vertraging gehad, uitstekende service en de maaltijd was ook prima. Overstap hier duurde wat langer door de erg trage paspoortcontrole...

Misschien heb ik geluk gehad, maar ik zou naar en van The States zo weer met deze twee vliegen. Heel erg prima! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 22-08-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

JRR

CyBeR schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:32:
Bij de KLM-truuk om je kosten te verlagen door vanaf ZWE of ZYR te reizen, weet iemand of je die treinreis ook een dag eerder kunt doen op de een of andere manier? Als ik probeer een multi-stop te boeken met de ZWE-AMS een dag eerder kan 'ie niks vinden…
Zoek even op expedia naar lange overstaptijden. Het kan namelijk wel. Heb twee weken geleden een retour SFO gekocht vanaf Antwerpen. Op de KLM site 0 opties om een dag eerder de trein te nemen en om voor een rechtstreekse vlucht te kiezen. Via expedia een trein gekozen die om 4 uur 's middags uit Antwerpen vertrekt terwijl de volgende rechtstreekse vlucht naar SFO pas 12 uur 's middags is de volgende dag. En dit voor hetzelfde geld als een korte verbinding met de trein en een vlucht met overstap via de KLM site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
Piet91 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 21:29:
Een heads-up; deze week is de laatste week voor de China Southern A380.
Vanaf maandag 29 augustus komt de A330-300 weer op de Beijing-route.

De A380 wordt eerder dan gepland van de route gehaald; oorspronkelijk zou deze nog t/m 30 oktober naar Amsterdam komen. Oorzaak is onder andere de verlaagde stroom Chinese toeristen naar Europa vanwege de aanslagen.

De A380 komt elke dag aan om 05:10 uur en vertrekt weer om 14:50 uur.
Althans, volgens de planning...

[afbeelding]Amsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr
Fijn toestel. Vorig jaar mee naar Beijing en terug gevlogen. Stoel 59A, genoeg plek, en niemand achter je dus je nog wat tussen de stoel en bulkhead leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
JRR schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:29:
[...]

Zoek even op expedia naar lange overstaptijden. Het kan namelijk wel. Heb twee weken geleden een retour SFO gekocht vanaf Antwerpen. Op de KLM site 0 opties om een dag eerder de trein te nemen en om voor een rechtstreekse vlucht te kiezen. Via expedia een trein gekozen die om 4 uur 's middags uit Antwerpen vertrekt terwijl de volgende rechtstreekse vlucht naar SFO pas 12 uur 's middags is de volgende dag. En dit voor hetzelfde geld als een korte verbinding met de trein en een vlucht met overstap via de KLM site.
Ah ja, goed idee voor volgende keer. Ik probeer op zich dit soort truukerijen te vermijden want de tijd die 't kost is 't me meestal niet waard (ik ga niet drie a vier uur moeilijk zitten doen om een verschil van 200 euro) maar voor een verschil van €2k+ wil ik nog wel 's wat doen :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Vertraging KLM-vlucht Kuala Lumpur loopt op tot 40 uur

Zo, dat is wat je noemt een lekkere vertraging. Dat worden flinke claims dan :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:37:
De Olympische Spelen zijn voorbij. Tijd om de spelers op te halen dus.
KLM heeft de #OrangePride PH-BVA 777-300ER gestuurd; deze is momenteel onderweg naar Rio.

EDIT: KLM stuurt ook nog een extra vlucht naar Rio; KL795 uitgevoerd door 777-300ER PH-BVN.

[afbeelding]
#OrangePride komt nu binnen op Schiphol.
Opgewacht door 2 F-16's en wordt afgehandeld op het Romeo-platform.

Live-stream hier: http://www.rtvnh.nl/nieuw...helden-landen-op-schiphol

EDIT: lol, Willem-Alexander en familie rijden snel en opvallend weg. _O-
EDIT #2: lekker schelden op elkaar die journalisten _O-

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cqie8kqWcAEPw9X.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CqieHLqXYAEaGVW.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cqie49EWAAEvzjH.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CqigUGuWEAAf3aK.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cqihje1XYAAFBAC.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CqilAAMXYAAlYhN.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CqijkcVXYAAk2RS.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cqik8q4UMAAsYba.jpg:large

[ Voor 40% gewijzigd door Piet91 op 23-08-2016 13:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.airteamimages.com/pics/142/142477_big.jpg

Vandaag een historische dag in de Verenigde Staten.
In 1 etmaal zal American Airlines 20 McDonnell Douglas MD-80 toestellen uitfaseren; 12 MD-82 en 8 MD-83.
Alle twintig toestellen worden naar Roswell, New Mexico gevlogen; 18 van de 20 toestellen zullen binnen een tijdsbestek van 90 minuten arriveren elke 5 minuten zal er een MD-80 in Roswell landen; de laatste 2 toestellen arriveren 5 minuten na elkaar zo'n 3 uur na het 18e toestel. De gemiddelde leeftijd van de 20 toestellen is 28 jaar.

Dit wordt een van de grootste - zo niet dé grootste - uitfaseringsronde in één dag in de luchtvaartgeschiedenis.
American Airlines heeft op dit moment nog 81 MD-80 toestellen in de vloot; over net geen 9 uur is dit gereduceerd tot 61 toestellen. De maatschappij faseert dit jaar 45 MD-80 uit waardoor het eind 2016 52 toestellen overhoudt. Eind 2017 moet de laatste MD-80 de vloot hebben verlaten.
Eens bestond de totale MD-80 vloot bij American Airlines uit 370 toestellen

Afbeeldingslocatie: http://www.gcmap.com/map?P=ord-row,+slc-row,+tpa-row,+msp-row,+rdu-row,+ont-row,+phl-row,+phx-row,+pit-row,+iah-row,+bna-row,+tus-row,+cos-row,+fll-row,+dfw-row,+las-row&MS=bm&MR=240&MX=720x360&PM=*

Roswell:

Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/2/57157_1194406610.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20
Mensen, help, ik weet het echt even niet meer. Zit hier helemaal met de handen in het haar.

Een vriend van me op Facebook heeft een link gedeeld van petities.nl waarin opgeroepen wordt een petitie te tekenen, gericht aan de Tweede Kamer, om het kunstmatig manipuleren van het weer en klimaat door middel van chemtrails te stoppen.

Wat moet ik nu doen? Er op reageren en zeggen dat ie professionele hulp moet zoeken? Of gewoon verwijderen als vriend op Facebook en nooit meer een woord tegen zeggen?

:')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

franssie

Save the albatross

Dat wat je doet met negentig procent van alle Facebook berichten, geen aandacht aan besteden ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb gereageerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

JRR schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:29:
[...]

Nemen jullie dan effectief die Thalys? KLM beschouwt dat als een vluchtsegment, dus no-show = problemen in AMS.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

yup,alleen terugweg niet,want dan boeit het niet meer,maar heenweg zal je de thalys moeten hebben genomen,altijd erachter aan gaan dat het kaartje gestempeld wordt van wat ik had begrepen

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Borromini schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

Nemen jullie dan effectief die Thalys? KLM beschouwt dat als een vluchtsegment, dus no-show = problemen in AMS.
Ja, je gaat dus even op en neer naar antwerpen (of brussel als je dat gekozen hebt) op de heenweg. Op de terugweg haal je wel 't kaartje op maar ga je gewoon lekker naar huis want dat kunnen ze toch niet controleren (en je kunt niet anders dan je koffers al bij je hebben want trein.)

Afhankelijk van hoe KLM wil concurreren met andere niet-nonstopvluchten wil dat nog wel 's een flinke duit schelen, en antwerpen met de thalys vanuit amsterdam doe je een uurtje over. En als je dichter bij de grens woont is 't natuurlijk nog simpeler.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeR op 23-08-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Ik heb mijn oude baas al eens vanuit de Achterhoek naar Antwerpen gebracht, zodat ie daar de Thalys naar Schiphol kon pakken om zo even € 300,- te besparen op een retour China :+

Helemaal geen straf in zijn net nieuwe Scirocco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

mrsar schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:20:
yup,alleen terugweg niet,want dan boeit het niet meer,maar heenweg zal je de thalys moeten hebben genomen,altijd erachter aan gaan dat het kaartje gestempeld wordt van wat ik had begrepen
OK. Nee, terugweg maakt het inderdaad niks uit.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

FastFred schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:35:
Ik heb mijn oude baas al eens vanuit de Achterhoek naar Antwerpen gebracht, zodat ie daar de Thalys naar Schiphol kon pakken om zo even € 300,- te besparen op een retour China :+

Helemaal geen straf in zijn net nieuwe Scirocco :)
Dan heb je echt tijd te veel als baas zijnde.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

shaggy8675 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:01:
[...]

Vanuit de achterhoek is elk vliegveld ver weg... en in de trein kan je prima werken.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Nu online

JRR

Borromini schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:10:
[...]

Jazeker! Geen zin om op dezelfde dag een retour Antwerpen te maken en te vliegen. Nu dus zaterdag een dagje Antwerpen en vervolgens thuis in mijn eigen bed slapen (regio Amsterdam). Vervolgens zondag naar SFO vliegen. Scheelt 350,- Euro dus daarvoor wil ik wel even op en neer naar Antwerpen. En uiteraard na aankomst terug op Schiphol de trein naar huis ipv naar Antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_raoul
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:43
JRR schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:26:
[...]

Jazeker! Geen zin om op dezelfde dag een retour Antwerpen te maken en te vliegen. Nu dus zaterdag een dagje Antwerpen en vervolgens thuis in mijn eigen bed slapen (regio Amsterdam). Vervolgens zondag naar SFO vliegen. Scheelt 350,- Euro dus daarvoor wil ik wel even op en neer naar Antwerpen. En uiteraard na aankomst terug op Schiphol de trein naar huis ipv naar Antwerpen.
Is het dan geen probleem voor KLM dat je treinkaartje een dag eerder gedateerd en gestempeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Als KLM 'm dat treinkaartje een dag eerder verkocht heeft niet, nee. Je moet bij de balie een specifiek kaartje ophalen, niet gewoon op eigen gelegenheid de trein pakken he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik heb het al vaak genoemd, maar het gaat nu dus definitief door:

KLM definitief naar Teheran
DRIEBERGEN - KLM start vanaf 30 oktober definitief een lijndienst naar Teheran. Dat bevestigt de maatschappij dinsdagavond, desgevraagd, aan Reismedia. De maatschappij gaat vier keer per week vliegen tussen Amsterdam en de hoofdstad van Iran. KLM had het nieuws eigenlijk tot woensdag willen bewaren om het feestje van dinsdag rond de aankomst van de Olympische sporters niet te beïnvloeden.

KLM maakte enkele dagen geleden ook al aan bekend dat men gaat vliegen naar Windhoek in Namibië. De maatschappij heeft dit jaar - tot op heden - een record aantal nieuwe bestemmingen aangekondigd. "Teheran is de veertiende nieuwe bestemming van dit jaar", meldt KLM-topman Pieter Elbers.

Vanaf 30 oktober 2016 vertrekt de vlucht KL0433 iedere dinsdag, donderdag, vrijdag en zondag om 17.40 uur vanuit Amsterdam met aankomst om 01.20 uur (lokale tijd) in Teheran. De terugvlucht KL0434 vertrekt daar weer om 03.20 uur (lokale tijd) met aankomst om 06.45 uur in Amsterdam.

Boeing 777-200
De vluchten worden uitgevoerd met een Boeing 777-200 met drie verschillende reisklassen: 34 stoelen in World Business Class, 40 stoelen in Economy Comfort en 242 stoelen in Economy Class.

KLM vloog in het verleden al op Teheran van juli 1991 tot en met april 2013. Inclusief Teheran heeft KLM wekelijk 37 vluchten naar negen bestemmingen in het Midden Oosten.

Zorgvuldig
KLM topman Pieter Elbers liet in het voorjaar aan Reismedia weten dat eerst "zorgvuldig" onderzocht zou worden hoe de sancties die zijn opgelegd vanuit de Verenigde Staten invloed hebben op een herstart van de lijndienst door KLM naar Iran. Ook noemde hij regelmatig dat er al veel nieuwe bestemmingen zijn opgestart en dat dit de nodige zorg vereist.

"Nog afgezien van het zorgvuldige uitzoekwerk omtrent eventuele vluchten naar de hoofdstad van Iran, zitten er ook grenzen aan hetgeen wij als organisatie aankunnen bij het tegelijk opstarten en focus geven aan een groot aantal nieuwe bestemmingen. Zorgvuldigheid gaat voor snelheid. Het is voor iedere maatschappij verschillend of ze wel of niet naar Teheran kunnen vliegen. Je kunt dus niet zeggen: omdat de ene maatschappij naar Teheran vliegt, kan KLM dat ook automatisch doen", liet hij begin dit jaar nog weten.

KLM volgt het voorbeeld van Air France door in te zetten op de groeimarkt Iran. De Franse zustermaatschappij begint in april een lijndienst naar Teheran.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
shaggy8675 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:01:
[...]

Ja, hij had het echt super druk ook, als eigenaar van een snackbar :P Ik werkte voor hem als bezorger, maar deed ook wel eens andere klusjes zoals dit. Was een weekendbaantje waar ik iets te lang ben blijven hangen. Vanaf m'n 16e tot m'n 23e, bijna 7 jaar lang gedaan en het laatste jaar had ik er ook nog eens m'n huidige baan bij, 40 uur per week. Prachtig baantje was dat :)
Garyu schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:10:
[...]

Vanuit de achterhoek is elk vliegveld ver weg... en in de trein kan je prima werken.
Twente, Weeze :P

[ Voor 56% gewijzigd door FastFred op 23-08-2016 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 15:00

Garyu

WW

FastFred schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:17:
[...]

Ja, hij had het echt super druk ook, als eigenaar van een snackbar :P Ik werkte voor hem als bezorger, maar deed ook wel eens andere klusjes zoals dit. Was een weekendbaantje waar ik iets te lang ben blijven hangen. Vanaf m'n 16e tot m'n 23e, bijna 7 jaar lang gedaan en het laatste jaar had ik er ook nog eens m'n huidige baan bij, 40 uur per week. Prachtig baantje was dat :)
_O-
[...]

Twente, Weeze :P
Ik zei dan ook vliegveld, niet veredelde bushalte :P

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:17
Ik ben benieuwd...

Een stel zakenmannen wil een lange afstands carrier uitbouwen vanuit Brussel of Luik richting Azië aan beperkte prijzen. 1 Van hen zou manager zijn geweest bij tnt airways. De maatschappij zou Air Belgium gaan heten. Het startkapitaal bedraagt 5 miljoen, lijkt me beetje weinig om mee te gaan leasen :/

http://www.hln.be/hln/nl/...aar-vliegen-op-Azie.dhtml

Tijdje geleden werd er nog een nieuwe cargo maatschappij aangekondigd: http://flightlevel.be/52157/52157/

[ Voor 15% gewijzigd door larsg op 23-08-2016 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Piet91 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:18:
[afbeelding]

In 1 etmaal zal American Airlines 20 McDonnell Douglas MD-80 toestellen uitfaseren; 12 MD-82 en 8 MD-83.
Alle twintig toestellen worden naar Roswell, New Mexico gevlogen; 18 van de 20 toestellen zullen binnen een tijdsbestek van 90 minuten arriveren elke 5 minuten zal er een MD-80 in Roswell landen; de laatste 2 toestellen arriveren 5 minuten na elkaar zo'n 3 uur na het 18e toestel. De gemiddelde leeftijd van de 20 toestellen is 28 jaar.

Dit wordt een van de grootste - zo niet dé grootste - uitfaseringsronde in één dag in de luchtvaartgeschiedenis.
American Airlines heeft op dit moment nog 81 MD-80 toestellen in de vloot; over net geen 9 uur is dit gereduceerd tot 61 toestellen. De maatschappij faseert dit jaar 45 MD-80 uit waardoor het eind 2016 52 toestellen overhoudt. Eind 2017 moet de laatste MD-80 de vloot hebben verlaten.

[afbeelding]

Roswell:

[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/QDfNk_Cqk28V_WAAA4kbD.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
larsg schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:42:
Ik ben benieuwd...

Een stel zakenmannen wil een lange afstands carrier uitbouwen vanuit Brussel of Luik richting Azië aan beperkte prijzen. 1 Van hen zou manager zijn geweest bij tnt airways. De maatschappij zou Air Belgium gaan heten. Het startkapitaal bedraagt 5 miljoen, lijkt me beetje weinig om mee te gaan leasen :/

5 miljoen euro lijkt me ook een beetje weinig, zeker voor een long-haul operatie, misschien dat het voor een regionale maatschappijj nog zou kunnen... hoewel... kijk naar het fiasco van Maastricht Airlines, die al failliet gingen voor de eerste kist op het tarmac stond...

Als je dit lijstje ziet begint de eerste longhaul-kist qua leaseprijzen bij 105.000 euro per maand, en dan heb je een A340-300, dus niet erg efficient. Een 767 begint bij 110.000, een A330 op 250.000 euro.

En dat zijn dan de absolute startprijzen, als nieuwe carrier die maar enkele vliegtuigen afneemt ga je die denk ik nooit krijgen.

Dat zijn dan overigens ook nog prijzen van een jaar terug, dus die zullen nog wel wat hoger geworden zijn in de tussentijd gok ik...

Nog even los van het feit dat je wel meerdere toestellen nodig hebt om een beetje fatsoenlijke dienstregeling op te zetten. En dan heb je in bovengenoemde prijzen alleen nog een kale kist, en nog geen personeel.

Plus natuurlijk gebouwen die je moet huren, allerlei licenties en vergunnningen die geregeld moeten worden etc etc etc. Lijkt 5 muljoen euro me eeenbeetje weinig...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Kapitaal is eigen vermogen. Hoogstwaarschijnlijk zullen ze leningen/krediet aangaan. Ik heb werkelijk waar geen idee hoe zo'n business plan eruit ziet. Begin maar eens met 1 kist die op en neer blijft vliegen. Hoeveel personeel je wel niet nodig hebt, kerosine, landingsrechten, noem het maar op.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
5 mil is wat krap als startkapitaal lijkt me. Ben benieuwd wat voor toestellen dat gaan worden... Een 747-400 is nog wel aan te komen voor rond de 2 mil, maar met alleen een vliegtuigje ben je d'r nog lang niet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Krijg net appje van mijn broer. Vliegt vanmiddag economy met KLM.

Hij heeft een normaal ticket, is geen frequent flyer en zit dus economy. Toch heeft hij Sky Priority op zijn boarding pass staan. Is er een Economy fare bij KLM waar dat in zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
larsg schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:42:
Ik ben benieuwd...

Goeie grap.

5 miljoen is niets (tenzij er nog ander kapitaal/investeringen worden gedaan) en zoals ik al eerder heb aangegeven is de markt tussen China en Europa juist verslechterd de laatste tijd (vanwege aanslagen).
Om nog maar eens een bekende uitspraak erbij te halen:
"If you want to be a Millionaire, start with a billion dollars and launch a new airline" aldus iemand die er van af weet: Richard Branson.

Doet mij ook nog denken aan zo'n andere mislukte start-up: Rafey International Airlines; die zou zogenaamd met A340-600's tussen Amsterdam en Pakistan, New York en Singapore gaan vliegen.
Die prachtige 'photoshop' weet ik nog precies _O- :

Afbeeldingslocatie: http://cdn.nltrav-ordinance.savviihq.com/wp-content/uploads/ria_web.jpg
Tijdje geleden werd er nog een nieuwe cargo maatschappij aangekondigd: http://flightlevel.be/52157/52157/
In een tijd dat veel cargo-maatschappijen slecht/verlies draaien, overcapaciteit heerst en half leeg rondvliegen een nieuwe cargo-maatschappij oprichten. Klinkt als een goed plan.
wildhagen schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 04:42:
Dat zijn dan overigens ook nog prijzen van een jaar terug, dus die zullen nog wel wat hoger geworden zijn in de tussentijd gok ik...
Nee, eerder minder. Als je zijn vorige lijsten erbij pakt zul je zien dat zowel de marktprijzen als lease-prijzen zakken.
De 777 is goed voorbeeld hiervan; dit jaar zijn/gaan er heel wat van naar de sloop terwijl een jaar ofwat geleden er haast nog geen 777 was die uitgefaseerd of gesloopt was.
De wide-body markt draait ook een beetje slecht dit jaar.

Trouwens nog mooie beelden van de binnenkomst van #OrangePride gisteren, genomen vanuit een van de F-16's:

Afbeeldingslocatie: https://rtvnh-webfiles.s3-eu-west-1.amazonaws.com/data/cache/rtvnh/basedata/pf_image/3319844973-a2d53cb1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FastFred schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:16:
5 mil is wat krap als startkapitaal lijkt me. Ben benieuwd wat voor toestellen dat gaan worden... Een 747-400 is nog wel aan te komen voor rond de 2 mil, maar met alleen een vliegtuigje ben je d'r nog lang niet natuurlijk.
Ik denk dat ze gewoon met een vliegtuig en wat personeel beginnen en erop gokken dat ze na een paar maanden voldoende resultaten kunnen laten zien om meer investeerders aan boord te krijgen. En zonder nieuwe investeerders zal na een paar maanden het geld wel op zijn.

Ik zou er eerlijk gezegd niet mee willen vliegen gezien de grote kans dat ze kort na aankoop van het ticket alweer failliet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:26:
Krijg net appje van mijn broer. Vliegt vanmiddag economy met KLM.

Hij heeft een normaal ticket, is geen frequent flyer en zit dus economy. Toch heeft hij Sky Priority op zijn boarding pass staan. Is er een Economy fare bij KLM waar dat in zit?
Delta ticket met eco comfort?

Kan ook gewoon een bug zijn -- op FT was er iemand die gisteren opeens geen status meer had terwijl 'ie eigenlijk tot 2018 plat had moeten zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 24-08-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:25:
[...]

Delta ticket met eco comfort?
Hij heeft Economy Comfort, maar het is gewoon een KLM vlucht vanaf CPH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
PWM schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:28:
[...]

Award ticket en geboekt vanaf een account van een SkyTeam Elite Plus member?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is eigenlijk de meest logische ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

PWM schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:28:
[...]

Dit komt volgens de PSL doordat hij Eco Comfort vliegt. Intra Europa krijg je dan automatisch SkyPriority. Op long haul is dit niet het geval.

[ Voor 5% gewijzigd door exeliser op 24-08-2016 13:02 ]

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
exeliser schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:02:
[...]

Dit komt volgens de PSL doordat hij Eco Comfort vliegt. Intra Europa krijg je dan automatisch SkyPriority. Op long haul is dit niet het geval.
Economy Comfort is alleen SkyPriority als je premium economy via Air France boekt. Met KLM heb je als EC passagier geen SkyPriority.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ben ik trouwens de enige die het opvalt dat die F16's bewapend zijn? AIM-9 dummy's vliegt men wel vaker mee rond natuurlijk, maar AIM-7 Sparrows op de wingtips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
shaggy8675 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:14:
Ben ik trouwens de enige die het opvalt dat die F16's bewapend zijn? AIM-9 dummy's vliegt men wel vaker mee rond natuurlijk, maar AIM-7 Sparrows op de wingtips?
Waren geloof ik van de Quick Reaction Alert (QRA). Die staan altijd bewapend klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Ja, dat verklaard een hoop. Had al zo'n vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
exeliser schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:02:
[...]

Daarom vroeg ik of 't een Delta ticket was want bij Delta Comfort+ krijg je ook sky prio. Maar KLM doet dat afaik niet (ook niet intra-europa, of ze moeten dat recent aangepast hebben aangezien ik dat vrijwel altijd neem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

Arthur-M. schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:04:
[...]

Economy Comfort is alleen SkyPriority als je premium economy via Air France boekt. Met KLM heb je als EC passagier geen SkyPriority.
CyBeR schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:34:
[...]

Daarom vroeg ik of 't een Delta ticket was want bij Delta Comfort+ krijg je ook sky prio. Maar KLM doet dat afaik niet (ook niet intra-europa, of ze moeten dat recent aangepast hebben aangezien ik dat vrijwel altijd neem).
Dat weet ik dus niet maar als ik de PSL moet geloven dan is dat de reden. Misschien is er een bug in het systeem?

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
shaggy8675 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 13:14:
Het zijn geen Sparrows, die zijn al tijden geleden uitgefaseerd. Het zijn AIM-120B Amraams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:00

SuBBaSS

-has Ryzen

Vanochtend flink kabaal hier voor mijn huis. Vermoedde eerst dat het de plantsoendienst was met grasmaaiwerkzaamheden, maar het geluid werd toch wel erg luid. Bleek het om een Lifeliner te gaan die op het grasveld hierachter landde. Best een spektakel om dat op 100 m. van je te zien (in een rustige woonwijk), kan niet zeggen dat het dagelijks voor komt.
Gelijk liep de hele buurt uit (ramptoeristen....), dat heb ik maar gelaten.

Maar nu de vraag: ik volg nog wel eens p2000 sites hier in de regio waarop dat soort vluchten altijd zichtbaar is. Nu is er echter nergens iets over vermeld en ik vraag me dan ook af of er nog andere opties zijn om dit soort vluchten te kunnen volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Nou, de tweede vlucht van Airlander 10 ging niet helemaal lekker.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ZCiaNAt8eDo]

De cockpit schijnt flink beschadigd te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door XWB op 24-08-2016 15:25 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 18:11

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
SuBBaSS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:21:
Vanochtend flink kabaal hier voor mijn huis. Vermoedde eerst dat het de plantsoendienst was met grasmaaiwerkzaamheden, maar het geluid werd toch wel erg luid. Bleek het om een Lifeliner te gaan die op het grasveld hierachter landde. Best een spektakel om dat op 100 m. van je te zien (in een rustige woonwijk), kan niet zeggen dat het dagelijks voor komt.
Gelijk liep de hele buurt uit (ramptoeristen....), dat heb ik maar gelaten.

Maar nu de vraag: ik volg nog wel eens p2000 sites hier in de regio waarop dat soort vluchten altijd zichtbaar is. Nu is er echter nergens iets over vermeld en ik vraag me dan ook af of er nog andere opties zijn om dit soort vluchten te kunnen volgen?
Ik weet dat er Twitter accounts zijn die vliegbewegingen melden (echter niet altijd alle)
Bijv. https://twitter.com/luchtvaartn_nl?lang=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 18:11
Ik werk in een academisch ziekenhuis, waar de helikopter op het dak landt. Ik kan je zeggen dat het spektakel er na enkele tientallen keren wel van af is ;) en dat je dan blij bent als die slagroomklopper opgehoepeld is.

Ook mooi is om mensen midden op het zebrapad te zien stilstaan om die helikopter eens goed te bekijken :+

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik woon ook bijna naast een platform voor die dingen. Op moment van typen komt er net weer eentje aan.

Maar ze komen hier bijna altijd uit Duitsland, die zijn imo stiller dan die kabaaldingen uit Nederland. Overdag is het geen probleem hoor, alleen 's nachts hoeft het van mij niet perse. Wordt je eerst wakker van het aanvliegen en dan 20 minuten of zo later na het uitladen van de vracht gaat ie natuurlijk weer terug.

Maar ach, ze zijn nog altijd stiller dan de sirenes van de ambu en die hoor ik tientallen keren per dag tegen misschien max 1-2 heli's per dag.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hoyden schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:41:
[...]

Ik weet dat er Twitter accounts zijn die vliegbewegingen melden (echter niet altijd alle)
Bijv. https://twitter.com/luchtvaartn_nl?lang=nl
Ah, thanks. Gebruik zelf geen Twitter maar hoe dan ook goede tip. Dat bijv. het officiële account (Lifeliner Nederland https://twitter.com/LifelinerNL) ook niets meldt zullen we maar op vakantietijd gooien.

Maar nu, zo'n ding vliegt toch nooit zomaar? Ik weet niet of er per se een MMT meegaat/-moet, maar hij zal toch niet voor iets triviaals als speciaal ziekenvervoer dienen?
Nevermind, ik lees dat die dingen van de ANWB zijn maar op hun site wordt niet echt duidelijk uitgelegd welke andere redenen voor hun inzet er zijn afgezien van de medische.
Nou is me nog steeds niet duidelijk waarom hij nou hier praktisch in de achtertuin moest landen? Zou er een virus rondwaren op de meldkamer in Drachten (gezien dat omvallen van die politiewoordvoerster aldaar gisteren bij Opsporing Verzocht) waardoor de informatievoorziening verstoord is? :+
JeroenH schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:47:
Ik werk in een academisch ziekenhuis, waar de helikopter op het dak landt. Ik kan je zeggen dat het spektakel er na enkele tientallen keren wel van af is ;) en dat je dan blij bent als die slagroomklopper opgehoepeld is.

Ook mooi is om mensen midden op het zebrapad te zien stilstaan om die helikopter eens goed te bekijken :+
:D
Kan ik me levendig voorstellen. Ik werk zelf in Groningen en daar komt ie (natuurlijk) ook regelmatig over. Aantal jaren terug tijdens de Airshow op Oostwold hier in de regio dat ding van dichtbij mogen aanschouwen en horen. Maar hier in mijn buurtje op het trapveldje is dan wel weer even een andere beleving. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
SuBBaSS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:21:
Deze al gevonden? http://www.rinicornelissen.nl/scanner2/filter.php

Bevat volgens mij 100% van de lifeliner p2000 meldingen.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Weet iemand of onze oosterburen ook zoiets hebben? Aangezien er hier veel heli's komen uit Duitsland ben ik wel benieuwd waar die vandaan komen. Ook wel vaak uit NL maar dan zie je het uiteraard niet op P2000.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Interessant toch, die stiptheid acties van de FNV. Ze leveren gewoon totaal geen vertragingen op. Lijkt erop dat die problemen niet zo serieus zijn als de FNV wil doen geloven (en zoals alle andere vakbonden zelf ook al aangaven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS

SuBBaSS

-has Ryzen

Hmmbob schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:20:
[...]

Deze al gevonden? http://www.rinicornelissen.nl/scanner2/filter.php

Bevat volgens mij 100% van de lifeliner p2000 meldingen.
Ook niets op te vinden. Bedankt in ieder geval voor de link.

Zou dit soort dingen normaal aan zuslief vragen, die is brandweermens/ woordvoerder voor deze regio maar die zit aan de andere kant van de grote plas en vliegt vannacht met 't gezin in een A330 van Air Berlin vanaf JFK Airport naar Düsseldorf.
Mooi stukje volgen via flighradar. O-)
Bastien schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:23:
Weet iemand of onze oosterburen ook zoiets hebben? Aangezien er hier veel heli's komen uit Duitsland ben ik wel benieuwd waar die vandaan komen. Ook wel vaak uit NL maar dan zie je het uiteraard niet op P2000.
Toevallig zojuist wat over gelezen op mijn zoektocht naar de (onderhand wel raadselachtig-wordende- :P ) landing hier in mijn buurtje:
Bepaalde gebieden in Nederland liggen buiten het bereik van een Nederlandse traumahelikopter en maken daarom gebruik van buitenlandse helikopters. De regio Zuid-Limburg maakt gebruik van de Duitse helikopter "Christoph Europa 1" van de ADAC uit Würselen en een andere helikopter, "Christoph Europa 2" van de ADAC uit Rheine is inzetbaar in Twente. De Lifeliner 3, die vanuit Volkel (luchtmachtbasis) opereert, doet ook dienst in de regio rondom de Duitse plaats Kleef en de Lifeliner 4 (Groningen) is ook actief in het Duitse district Leer, inclusief het waddeneiland Borkum

Het is mogelijk dat een traumahelikopter naar een gebied binnen Nederland vliegt dat buiten de dekking valt. In dit geval is de voor die regio vliegende traumahelikopter bijvoorbeeld al ingezet voor een andere inzet binnen dat gebied of tijdelijk buiten dienst. Bij zeer ernstige incidenten worden soms ook meerdere traumahelikopters ingezet. Een voorbeeld hiervan is het ongeval met Turkish Airlines-vlucht 1951 nabij Schiphol\ snelweg A9 in februari 2009. Daar waren 3 van de 4 Lifeliners actief.
Bepaalde gebieden in Nederland liggen buiten het bereik van een Nederlandse traumahelikopter en maken daarom gebruik van buitenlandse helikopters. De regio Zuid-Limburg maakt gebruik van de Duitse helikopter "Christoph Europa 1" van de ADAC uit Würselen en een andere helikopter, "Christoph Europa 2" van de ADAC uit Rheine is inzetbaar in Twente. De Lifeliner 3, die vanuit Volkel (luchtmachtbasis) opereert, doet ook dienst in de regio rondom de Duitse plaats Kleef en de Lifeliner 4 (Groningen) is ook actief in het Duitse district Leer, inclusief het waddeneiland Borkum

Het is mogelijk dat een traumahelikopter naar een gebied binnen Nederland vliegt dat buiten de dekking valt. In dit geval is de voor die regio vliegende traumahelikopter bijvoorbeeld al ingezet voor een andere inzet binnen dat gebied of tijdelijk buiten dienst. Bij zeer ernstige incidenten worden soms ook meerdere traumahelikopters ingezet. Een voorbeeld hiervan is het ongeval met Turkish Airlines-vlucht 1951 nabij Schiphol\ snelweg A9 in februari 2009. Daar waren 3 van de 4 Lifeliners actief.
Doet ADAC daar dus blijkbaar met hun luftrettungshubschraubern: https://www.adac.de/wir-ueber-uns/luftrettung/default.aspx

[ Voor 69% gewijzigd door SuBBaSS op 24-08-2016 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:25:
Interessant toch, die stiptheid acties van de FNV. Ze leveren gewoon totaal geen vertragingen op. Lijkt erop dat die problemen niet zo serieus zijn als de FNV wil doen geloven (en zoals alle andere vakbonden zelf ook al aangaven).
Hah, blijkt dat als mensen gewoon hun werk doen dat er geen gezeik is.

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:21

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Bastien schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:26:
Maar ze komen hier bijna altijd uit Duitsland, die zijn imo stiller dan die kabaaldingen uit Nederland.
In de middag de Lifeliner PH-ULP zien landen en opstijgen van dichtbij (Recreatiegebied T Zand). ;( Slachtoffer is naar mijn weten in levensgevaar, ook na reanimatie. Alle Nederlandse Lifeliners zijn EC135's, de meeste Duitse Medikopters ook (sommigen van het type BK117), zit het dus niet gewoon tussen je oren? ;)

Gulfstream G650

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:55:
[...]
Hah, blijkt dat als mensen gewoon hun werk doen dat er geen gezeik is.
Ja... Heel apart :X.
Terwijl je normaal als werkgever moeite hebt om personeel de protocollen echt te laten volgen :+

• Barns
  • Registratie: Mei 2009
SuBBaSS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 18:39:
[...]
Nevermind, ik lees dat die dingen van de ANWB zijn maar op hun site wordt niet echt duidelijk uitgelegd welke andere redenen voor hun inzet er zijn afgezien van de medische.
Nou is me nog steeds niet duidelijk waarom hij nou hier praktisch in de achtertuin moest landen? Zou er een virus rondwaren op de meldkamer in Drachten (gezien dat omvallen van die politiewoordvoerster aldaar gisteren bij Opsporing Verzocht) waardoor de informatievoorziening verstoord is? :+
[...]
De traumaheli's vliegen alleen in geval van medische inzet, onderhoud of voor refueling. De 112-centralist in de meldkamer maakt de call of inzet van de traumaheli nodig is of niet. Die inschatting maakt hij/zij a.d.h.v. informatie van de melder. Soms is het evident dat de traumaheli in actie moet komen (lees: een groot auto-ongeluk), soms blijkt de inzet niet nodig geweest te zijn. Maar als de centralist de call doet, gaat ie altijd de lucht in. Soms meld een inmiddels gearriveerde ambulance dan dat het toch niet nodig blijkt, en dan keert de traumaheli weer terug naar de basis.

Wat betreft medische inzet is het zo dat een traumaheli een team van specialisten vervoerd die een patiënt goed kunnen stabiliseren. Een ambulance met zorgverleners kan veel, maar de leden van het MMT kunnen op locatie een stapje verder. Zo is er bijvoorbeeld altijd een anesthesist aan boord.

Vaak zijn ambulances eerder op locatie dan de heli. Voor eerste hulpverlening is de heli dan ook niet bedoeld. Ook niet voor vervoer. Vervoer van patiënten komt niet veel voor. Het gaat in principe om het stabiliseren van de patiënt en daarna vervoer per ambulance. De patiënt past nét in de helicopter, waardoor actieve hulpverlening aan de patiënt tijdens de vlucht nauwelijks mogelijk is (geen ruimte voor), in een ambu is die ruimte er wel. Een helicopter vlucht is bovendien instabieler dan een rit over de weg. Medische evacutaties vanaf de Waddeneilanden gaat wel per heli :)

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 08:56
In aanvulling daarop is dat sommige heli's ook van het ene naar het andere incident gaan zonder daarvoor opnieuw 'opgepiept' te worden. Dat kan ook de reden zijn dat ze niet op de P2000 site staan.

Voor de heli's uit Duitsland geldt dat deze gebeld worden door de meldkamer in Nederland, de scramble volgt daarna waarna ze middels regulier VHF verkeer met een scanner wel te volgen zijn maar via P2000 niet.

The sky is the limit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

somewhere there was silence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Man man man. Flinke file voor Schiphol tunnel wegens controles. Ik rijd over lange parkeren Schiphol op. Niet alleen totaal geen file, je rijdt hem er ook nog NA de controle op. Wat een farce.

• Coenen
  • Laatst online: 11-09 20:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wij waren eerder vertrokking ivm de controles, niks gezien.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:38

Skef

Ik scheer.me

Sowieso, waarom worden de auto's wel gecontroleerd, maar de treinen niet? Daar kan net zo goed iets mis gaan?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Skef schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:20:
Sowieso, waarom worden de auto's wel gecontroleerd, maar de treinen niet? Daar kan net zo goed iets mis gaan?
Ook daar vinden geregeld controles plaats. Alleen in mindere mate, en op wisselende momenten.

somewhere there was silence

• FastFred
Te zwaar, of te vroeg de yoke naar achter getrokken, verkeerde V1, V2, VR berekening gemaakt.

Wat een puinhoop idd...

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:35
FastFred schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:09:
[...]

Te zwaar, of te vroeg de yoke naar achter getrokken, verkeerde V1, V2, VR berekening gemaakt.

Wat een puinhoop idd...
Misschien ook nog een lage N1 derate. Lekker bezig die gasten :+

• FastFred
Dan ben ik denk ik de 737NGX in FSX gewend, want N1 derate, V1, V2, VR en trim setting worden automatisch berekend aan de hand van Gross Weight. Maar inderdaad, een te lage N1 derate zou ook nog kunnen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Er hebben wel eens mensen gereageerd dat ze nooit een betaalde upgrade optie krijgen bij het inchecken. Ik check nu in en krijg hem, dus dacht eens een plaatje te posten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/U3Vwzi9gTzEegV8Jfwt2CVkB/thumb.png

Dat is dus wat je ziet :)

• mrsar

mrsar

wat voor vlucht? trans is natuurlijk leuker dan ams-bru :P

Maar op mijn vlucht AMS-NUE krijg ik het toch regelmatig aangeboden voor inderdaad leuke prijzen maar is ook standaard een relatief drukke vlucht

• PWM
  • Niet online
Dit is vanaf CPH. Die laat ik dus lekker schieten. Ook wel eens voor 29,- aangeboden gekregen en dan doe ik het wel.

Goedkoopste optie trans was vanaf LA voor $399,-. Ook gedaan :)

[ Voor 22% gewijzigd door PWM op 25-08-2016 15:03 ]

• mrsar

mrsar

laagste die ik tot dusver heb gehad was 39 euro vanaf NUE, en 399 euro naar Osaka op een eco prijs van 800 euro dacht ik,die ik dus wel direct genomen heb :P

die 399 lijkt dus beetje de ondergrens te zijn...of toeval

[ Voor 31% gewijzigd door mrsar op 25-08-2016 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11-09 21:44
Jammer dat die bieden-voor-business-class beta weer weg is gehaald, dat waren mooie upgrades naar USA voor € 250 - 270, zelfs op tickets van < € 500. Zal wel te weinig opgeleverd hebben :P

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik check altijd in via de app en heb het nog nooit gehad, zou het kunnen dat je dit alleen krijgt als je via internet incheckt?

• PWM
  • Niet online
ScoTtix schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 16:10:
Ik check altijd in via de app en heb het nog nooit gehad, zou het kunnen dat je dit alleen krijgt als je via internet incheckt?
Klopt, via de app krijg ik het ook niet.

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 17:42

Bob Popcorn

Plop!

Maatje van me vloog DXB naar Colombo met Emirates, gratis upgrade naar business, tweede keer dat ie Emirates vliegt :'(

Kan niet stoppen met ontploffen!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PWM schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:46:
Er hebben wel eens mensen gereageerd dat ze nooit een betaalde upgrade optie krijgen bij het inchecken. Ik check nu in en krijg hem, dus dacht eens een plaatje te posten:

[afbeelding]

Dat is dus wat je ziet :)
Is de kans om die optie te krijgen groter als je laat incheckt? Of moet je juist vroeg inchecken? Of maakt dat helemaal niks uit?

• PWM
  • Niet online
Maakt volgens mij niet uit. Volgens mij word dat gewoon bepaald bij de opening van de check in. En er is altijd plek daarna in business, dus veel haast is niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:18:

De situatie op Roswell nadat de eerste 18 gearriveerd waren...
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/7/8/0/3947087.jpg?v=v4366c5d9502

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Blijft de resterende brandstof in die vliegtuigen zitten? Of wordt een deel eruitgehaald om hergebruikt te worden en/of mogelijke vervuiling te voorkomen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bob Popcorn schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 17:56:
Maatje van me vloog DXB naar Colombo met Emirates, gratis upgrade naar business, tweede keer dat ie Emirates vliegt :'(
Ex-collega van me ook, het schijnt te helpen als je er niet als een nozem uitziet, en frequent flyer bent ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat een blamage! Het gros van de piloten van Royal Air Maroc worden overigens in Frankrijk en de VS opgeleid; opzienbarend dat zoiets kan gebeuren. 8)7

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Laatst online: 17:42

Bob Popcorn

Plop!

Borromini schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:30:
[...]

Ex-collega van me ook, het schijnt te helpen als je er niet als een nozem uitziet, en frequent flyer bent ;).
Hij heeft nog geen 1000 miles gevlogen met Emirates, had een oranje zwembroek aan met teenslippers en een backpack bij zich?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is de verborgen-miljonairlook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:09
SalimRMAF schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:33:
[...]

Wat een blamage! Het gros van de piloten van Royal Air Maroc worden overigens in Frankrijk en de VS opgeleid; opzienbarend dat zoiets kan gebeuren. 8)7
Wat ik nog verontrustender vind is deze reactie van hun:
Royal Air Maroc actually replied in response to the video I posted this morning.
"After false information was spread out regarding flight AT811 from FRA to CMN on July 23, we want to clarify that during take-off, ATC advised of possible wake turbulence from adjacent landing A330. In turn, the Captain decided to execute a manoeuvre to gain more speed until they reached speeds that would ensure a safe take-off".
In plaats dat ze vertellen wat er werkelijk gebeurd is en na gaan waarom het gebeurd is, geven ze zo'n verklaring.
Te vroeg roteren om meer snelheid te maken, yeah right...
Fouten worden er altijd gemaakt, alleen moet je er van leren en niet proberen af te schuiven op een ander, ATC in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JRR
  • Nu online

JRR

Vreemde reactie van AT.... Het lijkt erop dat de TK A330 landt op één van de 07 (C of R) banen en de AT B737 vertrekt vanaf baan 18 die in principe alleen in gebruik is voor departures. Het punt waar het mis gaat met de rotatie ligt mijn inziens dusdanig ver van de banen 07 dat je van wake turbulence van landende toestellen op de 07 geen last meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:09
JRR schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 02:48:
Vreemde reactie van AT.... Het lijkt erop dat de TK A330 landt op één van de 07 (C of R) banen en de AT B737 vertrekt vanaf baan 18 die in principe alleen in gebruik is voor departures. Het punt waar het mis gaat met de rotatie ligt mijn inziens dusdanig ver van de banen 07 dat je van wake turbulence van landende toestellen op de 07 geen last meer hebt.
Inderdaad, het is niet echt geloofwaardig dat het door wake turbulence komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Vwb upgraden naar business class, gewoon vragen kan ook. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Tweede helft van 2014 heeft KLM een keer flink lopen stunten met BC tickets naar de Antillen (E 999,- voor een retourtje). Ik had begin van dat jaar een EC ticket gekocht en via facebook gevraagd om een upgrade (telefonisch was er niks mogelijk). Resultaat was dat ik voor E 150 extra voorin mocht zitten :) (Zowel heen als terug).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Cabin crew van EasyJet laat zich van hun beste kant zien:
Passagiers van easyJet hebben woensdag vertraging opgelopen dankzij twee ruziënde personeelsleden. In een Airbus A319 van de Britse maatschappij kregen twee cabinepersoneelsleden het met elkaar aan de stok. Het toestel maakte op weg naar de startbaan rechtsomkeert, waarna een van de twee heethoofden het vliegtuig moest verlaten.

De vlucht vond woensdagmorgen plaats en voerde van Londen Gatwick naar Belfast International Airport. De woordenwisseling aan boord ging volgens passagiers over de manier waarop flesjes water moesten worden klaargezet.

Eenmaal terug aan de gate kwam de gezagvoerder in de cabine om zijn verontschuldigingen aan te bieden. Het duurde een uur voordat easyJet vervangend personeel had gevonden. De passagiers moesten aan boord blijven van het warme vliegtuig.

De Airbus landde uiteindelijk met een vertraging van bijna anderhalf uur in Noord-Ierland. Het incident werd breed uitgemeten op social media.

EasyJet heeft het voorval bevestigd en excuses gemaakt aan haar passagiers. Veiligheid gaat boven alles, benadrukt het bedrijf.
Zie http://www.luchtvaartnieu...vliegtuig-terug-naar-gate

Laat ze alle schade (vertragingen, vergoedingen etc) maar op die twee kindertjes verhalen. Stelletje kleuters.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
SalimRMAF schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 00:33:
[...]

En wat is er gebeurd dan?
Ergens is iets fout gegaan, maar uiteindelijk hebben ze het goed opgevangen en goed opgelost.
Duidelijk is dat de vlieger op dat moment door had wat er fout ging en op de enige juiste manier dit opgelost heeft. Vrijwel elke andere oplossing had tot schade geleid.

En waar ze opgeleid worden zegt weinig tot niets. Het is juist de cultuur en sfeer binnen en bedrijf wat iets (on)veilig maakt. Daarnaast zou ik juist willen zeggen dat over het algemeen juist trainen en opleiden buiten het bedrijf slechter is dan binnen het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:20:
Man man man. Flinke file voor Schiphol tunnel wegens controles. Ik rijd over lange parkeren Schiphol op. Niet alleen totaal geen file, je rijdt hem er ook nog NA de controle op.
Voor degene die dit ook willen doen:

Vanochtend had ik Valet parking, dus naar vetrek. Daar kom je een stuk moeilijker via deze route in de nieuwe situatie :) Gewoon zoals gisteren dus op P1 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Gerechtshof handhaaft verbod stakingsacties grondpersoneel KLM

Mooi zo, opbokken met dat reizigertje pesten, want dat was dit gewoon.

Ga maar actiers voeren waar de reiziger niet de dupe van is, dus bijv in je vrije tijd ofzo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Tsja 5 september knallen ze er natuurlijk extra hard in, zo is de FNV wel. Heb die avond uitgaande vlucht, zal mij benieuwen.

Ze moeten nu ook wel nu blijkt dat volgens de regels werken geen vertragingen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Mijn vakantie is weer geboekt, incl vlucht. Thailand uiteraard (groot fan van het land), specifiek Ko Lanta in dit geval.

Wordt Thai Airways vanaf Brussel, met TG935 naar BKK op 16 feb 2017 (777-300), dan 1:50 lay-over, en met TG241 naa Krabi International Airport (KBV), met een A330-300.

Op 1 maart met TG250 (weer een A330-300) terug naar BKK, een layover van 3:45, en dan met TG934 terug naar BRU.

Ben benieuwd how Thai Airways tegenwoordig is... laatste keer dat ik met ze vloog was in 2003/2004 ofzo, en ik heb gehoord dat het wel iets minder is geworden sindsdien. We gaan het zien...

Totaalprijs 592 euro, vond ik toch vrij netjes voor zo'n lange vlucht.

Ik had maar 3 eisen:

1) Maximaal 1 lay-over
2) Alles moet op één ticket, heb geen zin in gelazer met losse tickets
2) Vertrek op terugreis moet ná 15:00 zijn (is nu 19:20), dit omdat ik 2.5 uur aan transfers naar het vliegveld heb ik Thailand.

AMS viel af, want hadden niet echt goede opties:

- KLM zou kunnen, maar diw was takkeduur (300+ euro meer dan ik nu heb betaald), en op de terugweg zou ik dan een layover hebben van 15 uur in BKK, wat ik een beetje teveel vind...
- Qatar zou kunnen, voldeed op zich wel aan de eisen, maar hun 777's (waar ik dan mee zou vliegen) hebben een nogal nauw intereur. Prijs was wel interessant.
- Emirates viel af omdat die pas om 21:xx aankomen, en dan kan ik geen transfer meer krijgen (laatste mogelijkheid is 17:00), ivm ferries die ik nodig heb.
- EVA Air had heel ongunstige layover tijden
- Turkish Airlines was interessant, nog scherper geprijsd dan Thai, en gunstige tijden. Maar dan had je dus weer 2 stops (IST en BKK), waar ik geen zin in heb.

Wilde eigenlijk met SQ, omdat ik dan een A350 zou hebben (nog nooit in gevlogen), maar die vliegen weer niet op KBV....

Vanaf BRU had ik overigens ook niet al teveel opties met mijn eisen, alleen Thai Airways en Qatar Airways (wederom met hun afgrijselijke 777).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ik vlieg 15 september weer met klm,hopelijk doen ze niets vreemds met staken enzo,ondertussen kan je bijna nergens meer normaal mee vliegen lijkt wel,nu heeft echt iedere airline wel wat geloof ik.

@wildhagen geniet er van,ik ben ook weer aan het kijken voor mijn plannen voor volgend jaar,nog niet helemaal uit wat ik wil qua landen,wordt sowieso wel weer azie :P

[ Voor 30% gewijzigd door mrsar op 26-08-2016 12:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 11:26:
Gerechtshof handhaaft verbod stakingsacties grondpersoneel KLM

Mooi zo, opbokken met dat reizigertje pesten, want dat was dit gewoon.

Ga maar actiers voeren waar de reiziger niet de dupe van is, dus bijv in je vrije tijd ofzo.
En hoe had je dat in gedachten, met z'n allen voor het hoofdkantoor staan? Dat is zo'n beetje het enige wat in mij opkomt zonder "reizigers pesten" en heeft vrijwel nul nut.

Uiteraard is jouw vakantie veel belangrijker dan opkomen voor je werknemers rechten(*), dat snappen we allemaal, maar misschien kun je meedenken en de FNV wat tips geven hoe actie te voeren zodat jou schema er niet over lijdt.

(*) Niet dat ik het in dit geval met de fnv eens ben, maar dat doet niet ter zake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
mrsar schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:55:

@wildhagen geniet er van,ik ben ook weer aan het kijken voor mijn plannen voor volgend jaar,nog niet helemaal uit wat ik wil qua landen,wordt sowieso wel weer azie :P
Dank je. Jij bent toch ook van de exotische oorden off the beaten path? Myanmar niks voor je? Nog nauwelijks toeristen te vinden, en het is een Aziatisch land, dus het moet wel mooi zijn met erg vriendelijke mensen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

wildhagen schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 13:00:
[...]

Dank je. Jij bent toch ook van de exotische oorden off the beaten path? Myanmar niks voor je? Nog nauwelijks toeristen te vinden, en het is een Aziatisch land, dus het moet wel mooi zijn met erg vriendelijke mensen :)
klopt en ja al geweest,2 keer trouwens,1x voor werk zo een 10 jaar geleden (toen waren er 0 toeristen :P ) en afgelopen jaar is erg mooi en goed te doen en erg vriendelijke mensen (je moet alleen wel er tegen kunnen dat de accommodaties wat minder zijn)
Mocht je trouwens het geld er voor hebben zou je zeker ook Bhutan moeten doen.

zit zelf te denken aan duiken in Maleisië,dan eventueel door naar Taiwan (nog niet geweest) en daarna nog even langs Vietnam en combodja om vrienden te bezoeken, zoiets dus gok ik dat het gaat worden :) genoeg vluchten ook weer.

Ik heb 3 jaar terug binnenlands met Thai gevlogen maar wel business,dus hoe eco is weet ik niet maar de business was wel ok opzich,precies wat je er van verwacht op die korte vluchten

[ Voor 17% gewijzigd door mrsar op 26-08-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Fly-guy schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:59:
[...]

En hoe had je dat in gedachten, met z'n allen voor het hoofdkantoor staan? Dat is zo'n beetje het enige wat in mij opkomt zonder "reizigers pesten" en heeft vrijwel nul nut.

Uiteraard is jouw vakantie veel belangrijker dan opkomen voor je werknemers rechten(*), dat snappen we allemaal, maar misschien kun je meedenken en de FNV wat tips geven hoe actie te voeren zodat jou schema er niet over lijdt.

(*) Niet dat ik het in dit geval met de fnv eens ben, maar dat doet niet ter zake
DIt ^^ inclusief de kleine letters.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

wildhagen schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 12:45:
- Qatar zou kunnen, voldeed op zich wel aan de eisen, maar hun 777's (waar ik dan mee zou vliegen) hebben een nogal nauw intereur. Prijs was wel interessant.
Nauw als in smalle stoelen of iets anders? Heb zelf nog niet met QR gevlogen.

Pagina: 1 ... 90 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.