kwakzalver schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:03:
Mijn gut-feeling zegt dat er iets niet helemaal klopt.
Gewoon de migratie van Windows xp naar Windows 10PWM schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:11:
[...]
Brandstof besparing? Of een donkerplan om zoveel mogelijk boze klanten te kweken?
Goed punt, vooral verlies van paspoort kan er voor zorgen dat je in een bureaucratische nachtmerrie terecht komt. Dat was ook gebeurd bij de passagiers van dei BA vlucht.Brilsmurfffje schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:36:
[...]
Aan de ene kant is het ook wel te begrijpen, verlies je paspoort in die vlammen zee dan ben je weer het haasje en kan je niet weg van daar. Meestal heb je in je handbagage ook je waardevolle spullen, dure camera en dito lenzen.
Het is maar weer de vraag of je dat allemaal vergoed krijgt na die brand.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik heb mijn ID of paspoort daarom altijd op mijn lichaam/in mijn colbert (wat mijn hand tas is zeg maar). Niet dat de kans op een evacuatie zo groot is maar je zou je handbagage maar kwijtraken. ID en creditcard krijgen mij altijd thuis - de rest is wel vervangbaar op korte termijn of kan gemist worden. Het SD kaarte van mijn camera (als ik die bij me heb) draag ik dan ook bij me. De rest is echt jammer maar helaas.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
inderdaad,paspoort en 1 CC heb ik altijd ergens op me.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Iets wat ik lang niet heb meegemaakt: Ik vlieg eind deze maand voor een weekendje naar Barcelona. Heen EIN-BCN, terug BCN-RTM met Vueling. Nu heb ik al de optie gekregen om in te checken, maar tot mijn verbazing kan dat online níet vanaf Eindhoven.
Lang geleden dat ik dat gezien heb: online check-in niet mogelijk op dit vliegveld.
Lang geleden dat ik dat gezien heb: online check-in niet mogelijk op dit vliegveld.
Dito hier. Paspoort en CC draag ik in het buitenland en in het vliegtuig altijd op me. Zolang je die maar hebt is elk probleem te overzien en ben je niet afhankelijk van de bureaucratie.franssie schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:45:
Ik heb mijn ID of paspoort daarom altijd op mijn lichaam/in mijn colbert (wat mijn hand tas is zeg maar). Niet dat de kans op een evacuatie zo groot is maar je zou je handbagage maar kwijtraken. ID en creditcard krijgen mij altijd thuis - de rest is wel vervangbaar op korte termijn of kan gemist worden. Het SD kaarte van mijn camera (als ik die bij me heb) draag ik dan ook bij me. De rest is echt jammer maar helaas.
En daarnaast, foto's zijn prima te uploaden naar de Synology NAS thuis. Ook vanuit Kyrgyzstan of Bangladesh.
Lekker!
Ben net terug van een middagje Schiphol, we zijn ook op het panoramadak geweest.kwakzalver schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:03:
Ligt er weer een systeem uit. Dit maal Delta Airlines.
in HQ Atlanta hadden ze een power outage zeggen ze....
Alle kisten aan de grond....vorige maand was het Southwest
Mijn gut-feeling zegt dat er iets niet helemaal klopt.
http://de.delta.com/conte...sories/system-outage.html
Toch wel bijzonder om zo laat nog zoveel delta toestellen te zien. Toen wij er waren gingen ze net allemaal weg. Had gelezen op twitter dat er zo'n 200 vluchten waren vertrokken en zo'n 300 geannuleerd wereldwijd. Het was ook stervensdruk bij de servicebalie van KLM

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb
Dit zijn de dagen dat je ook ECHT wat hebt aan een Sky Prio status. Sky Prio word veel, veel, veel sneller geholpen en krijgt betere deals. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor als er weer eens een KLM kist zonder bagage aankomt. Dan staat er een rij van 100 man, en kan je met Sky Prio plaatsnemen in een stoel met drinken, zonder wachtrij.marmich schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 20:17:
[...]
Ben net terug van een middagje Schiphol, we zijn ook op het panoramadak geweest.
Toch wel bijzonder om zo laat nog zoveel delta toestellen te zien. Toen wij er waren gingen ze net allemaal weg. Had gelezen op twitter dat er zo'n 200 vluchten waren vertrokken en zo'n 300 geannuleerd wereldwijd. Het was ook stervensdruk bij de servicebalie van KLM
Zal wel flinke ellende zijn geweest vandaag.
Heel leuk maar vaak waardeloos.Napsju schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:27:
En daarnaast, foto's zijn prima te uploaden naar de Synology NAS thuis. Ook vanuit Kyrgyzstan of Bangladesh.
Ik draag ze vaak ook op me maar een paspoort heeft een vervelende maat en zeker op lange vluchten zit dat ding in de weg.
Dat klopt half. Hoe duurder het hotel, hoe slechter de WiFi voorziening, dat is mij wel duidelijk geworden. Toch vind ik het merkwaardig dat ik soms in de middle-of-nowhere, bijvoorbeeld in een dorp in Laos met 5 megabyte/s foto's zit te uploaden naar de NAS thuis.icecreamfarmer schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:27:
Heel leuk maar vaak waardeloos.
Lekker!
Daar hebben ze een soort mini-lounge voor idd. Ook wel 's een uurtje doorgebrachtPWM schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 21:34:
[...]
Dit zijn de dagen dat je ook ECHT wat hebt aan een Sky Prio status. Sky Prio word veel, veel, veel sneller geholpen en krijgt betere deals. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor als er weer eens een KLM kist zonder bagage aankomt. Dan staat er een rij van 100 man, en kan je met Sky Prio plaatsnemen in een stoel met drinken, zonder wachtrij.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Omdat die niet moeilijk doen over beveiliging en perfecte dekking.Napsju schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:37:
[...]
Dat klopt half. Hoe duurder het hotel, hoe slechter de WiFi voorziening, dat is mij wel duidelijk geworden. Toch vind ik het merkwaardig dat ik soms in de middle-of-nowhere, bijvoorbeeld in een dorp in Laos met 5 megabyte/s foto's zit te uploaden naar de NAS thuis.
Ik heb vaak in hostels een veel betere internet connectie dan het Hilton.
een kleine update m.b.t. dit bericht, voor degene die erin geinteresseerd zijn; het onderzoekt lijkt te wijzen op problemen met de gearbox (ontwerpfout cq onderhoud of schade is nog niet uitgesloten) omdat het onderzoek nog steeds gaande is en er een oplossing voorlopig nog niet voorhanden is, maar de services uiteraard niet stilstaan wordt ik binnenkort omgeschoold naar een van de mooiste kisten (samen met de EC-135) van de helikopterluchtvaart (IMHO); voor wat ik gehoord heb, dé sportwagen van de heli's!Seesar schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:06:
[...]
Stimmt; ik vlieg de voorganger van deze kist: de gecrashde kist is een EC225; ik vlieg de AS332L2, maar is in grote lijnen nagenoeg hetzelfde; zeker gezien de onderdelen waar ze de oorzaak zoeken/vermoeden.
Nu omdat ons bedrijf 225's en 332's heeft zitten we er natuurlijk heel erg bovenop, maar er is eigenlijk nog niets duidelijk, behalve dan dat het definitief geen 'human error' is vanuit de cockpit. De persconferentie heeft nog niet veel duidelijkheid gebracht.
Als je geinteresseerd bent; dan is deze link/draadje interessant om te lezen, incl (schokkende) fotos van het wrak maar ook uitgebreide analyses/speculaties van mensen, die lijken te weten waar ze het over hebben (engineers/piloten):
http://www.pprune.org/rot...ear-bergen-norway-19.html
Kort maar krachtig; er is nog niets gezegd over wat de directe oorzaak is en hoe dit heeft kunnen gebeuren, behalve dat er waarschijnlijk een katastrophaal, acuut mankement was (geen mayday). Ze vermoeden iets met de gearbox (van vastlopen/exploderen van tandwielen in de planetaire overbrenging (zoals in G-REDL destijds) t/m het simpelweg niet/verkeerd aanbrengen van een van de 3 pinnen die de romp aan de rotorkop hangt; alle opties staan dus nog open) . Of dit komt door een inherent ontwerpfout of een onderhoudsfout is dus nog niet duidelijk in dit geval.
het onderzoek loopt dus nog en alle 225's in Noorwegen en UK zijn door autoriteiten grounded, maar ik meen dat bedrijven vrijwillig kisten in andere landen ook geground hebben tot meer duidelijk is.
Om het nieuws (ik meen van de NRC?) te quoten van een mede-tweaker:
[...]
Een waarschuwingslampje in het verleden zegt helemaal niets zegt over het ongeluk.
Het kan ermee te maken hebben, maar waarschijnlijk niet veel; naar mijn mening een erg speculatief feitje. Daarnaast geeft het artikel alleen maar aan dat het een technisch mankement was (joh;....de rotorkop kwam los van de kist), wat dus een terroristische aanslag of een 2e German Wings uitsluit. Niet meer dan dat.
Beetje Telegraaf statement betreffende de 2 gemiste onderhoudsbeurten wat IMO in perspectief gezet moet worden omdat in deze industrie heel vaak gebeurt; volgens regels en goedkeuringen van instanties en fabrikanten. Dit was dan ook goedgekeurd en ook uitgevoerd voor het ongeluk.
P.S. ik werk niet voor betrokken bedrijf, maar beetje perspectief kan geen kwaad denk ik.
P.S. 2: een van de redenen dat alle 225's grounded zijn na.v. dit ongeluk is omdat in 2009 G-REDL (een 332L2) ook zijn rotor in vlucht heeft verloren; m.a.w. een soortgelijk ongeluk.
Indicatie van de oorzaak was vrij snel gevonden, maar het uiteindelijke rapport met diepgaand onderzoek is pas in 2014 uitgekomen dus ook in bij heli's gaan dit soort onderzoek niet over 1 nacht ijs.....
als je dat rapport leest (400 pagina's) wat ik interessant vond, dan komen nagenoeg alle aspecten langs die ontzettend interessant zijn hoe uiteindelijk met huidige technologie dit toch heeft kunnen gebeuren (alle gaten van de kaas waren helaas opgelijnd). Het was meer dan alleen een tandwiel welke metaalmoeheid vertoonde; het is altijd meer dan alleen een onderdeel dat faalden.
de AW139 (overigens op het plaatje is niet dé kist, dit is van een ander bedrijf)

ofwel in de volksmond; Airwolf (hoewel dat eigenlijk een andere kist is; bell-222). Voor mij een gelukje bij een ongeluk en waren spannende tijden wat er met ons contract zou gaan gebeuren, maar dit is dus een klein lichtpuntje...
Mocht je toevallig nog geïnteresseerd zijn in het onderzoek; hier de nieuwste onderzoeksresultaten:
laatste update 28-juni 2016
Onderzoeksrapporten AIBN
T60P Widescreen
Dat is een aardige upgrade!
Sometimes you need to plan for coincidence
nog steeds/alweer jaloers!Seesar schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:01:
[...]
...wordt ik binnenkort omgeschoold naar een van de mooiste kisten (samen met de EC-135) van de helikopterluchtvaart (IMHO); voor wat ik gehoord heb, dé sportwagen van de heli's!
de AW139 (overigens op het plaatje is niet dé kist, dit is van een ander bedrijf)
[afbeelding]
ofwel in de volksmond; Airwolf (hoewel dat eigenlijk een andere kist is; bell-222). Voor mij een gelukje bij een ongeluk en waren spannende tijden wat er met ons contract zou gaan gebeuren, maar dit is dus een klein lichtpuntje...
Mocht je toevallig nog geïnteresseerd zijn in het onderzoek; hier de nieuwste onderzoeksresultaten:
laatste update 28-juni 2016
Onderzoeksrapporten AIBN
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Leuk Seesar, gave heli!
Even een update tussen door over EK521 dan maar?
Even een update tussen door over EK521 dan maar?
De betreffende comment op het artikel op AVH:A ground observer reported EK-521 made a normal approach with the landing gear extended, touched down hard and went around, the gear was retracted, however the aircraft appeared to lack power and sank back onto the runway. (Editorial note: The Aviation Herald noticed the lack of a significant detail in the narration of passengers mentioned above, there was no mention of sounds of engines spooling up).
On Aug 8th 2016 a passenger reported in the reader comments on AVH below, that the approach was normal, the landing gear was down. The aircraft touched down, however, the nose was not lowered onto the runway and the aircraft appeared to climb away again, the gear was retracted, however, the engines did not spool up. The aircraft made ground contact again, skidded along the runway with the right hand engine separating from the aircraft but still being dragged along with the aircraft until the aircraft came to a full stop.
Bron: http://avherald.com/h?article=49c12302&opt=0I was a passenger on EK521.Landing was normal (not an emergency) and the landing gear was initially deployed. The plane touched down normally but nose remained in the air as it started to climb again. It appears undercarriage was retracted at that stage. If turnaround situation no thrust was applied (bizarre??) and the plane continued to glide along the runway until it crash-landed on its belly, with rhs engine separating from wing and catching fire but continued to be dragged along with the plane. The plane skidded with wing and fully extended flaps dragging on the runway with clearly visible sparks along the length of the wing until its final resting place towards the end of runway 12L. A fellow passenger had videoed the entire landing (which I have seen) and had offered the footage to the authorities and Emirates. Could this be Pilot error? Emirates were clearly not prepared to manage an incident of this nature judging by the chaos that ensued but the airport emergency team were very quick to respond.
Door de gesloten bak is dit just heel goed te doen, en wordt al gebruikt bij de vuilnisbak op het toilet.Fly-guy schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 13:24:
[...]
Een lithium brand kun je vrijwel alleen blussen door de temperatuur te verlagen (in combinatie met het wegnemen van zuurstof).
Dat is niet te doen in een bagagebak.
Daarnaast, welke blussystemen wil jij op grote getale (foutief) af zien gaan in een gesloten buis met mensen? CO2, halon? Weet niet hoe lang jij je adem kan houden...
Natuurlijk kun je van alles gaan aanpassen, maar met welk doel? Hoeveel mensen zijn er daadwerkelijk gestorven of (ernstig) gewond geraakt door het meenemen van (hand)bagage?

Gewoon een simpele bol met halon, en een smeltkoppeling eronder.
De vuilnisbak is altijd benaderbaar en die hele bak valt er uit te halen.Unimproved schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:30:
[...]
Door de gesloten bak is dit just heel goed te doen, en wordt al gebruikt bij de vuilnisbak op het toilet.
[afbeelding]
Zoals al gezegd, niet alle branden zijn te blussen met een stoot halon.
Maar dat blust geen lithium brand, noch wil je halon in grote hoeveelheden loslaten in een cabine.Unimproved schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 18:30:
[...]
Door de gesloten bak is dit just heel goed te doen, en wordt al gebruikt bij de vuilnisbak op het toilet.
[afbeelding]
(Nog los van het feit dat halon zeldzaam is en hevig aan restricties onderhevig is.)

Weinig van overgebleven:
(naast de eerste hull-loss van Emirates ook de eerste hull-loss van een 777-300
.

De China Southern A380 van vandaag is vanmorgen uitgeweken naar Parijs wegens onweer.
Ook KLM's 777-200ER PH-BQM uit Lagos moest uitweken; deze ging naar Köln-Bonn.
Beiden vlogen later door naar Amsterdam.
[ Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 10-08-2016 00:20 ]
Bron: http://www.luchtvaartnieu...m-ryanair-vlucht-te-halenJe vlucht missen is vervelend, helemaal als je hem voor je neus ziet vertrekken. Een passagier van Ryanair laat het er niet bij zitten. Hij loopt de aviobrug door, springt aan het eind eruit en rent het platform op om het vertrekkende vliegtuig alsnog te halen. Opvallende beelden van deze gevaarlijke stunt doen de ronde op sociale media.
Het incident vond plaats op de luchthaven van Madrid. Te zien is hoe de man, gekleed in t-shirt en korte broek, drie meter omlaag springt van de aviobrug. Hij probeert nog een lift te krijgen van een platformmedewerker maar die weigert hem mee te nemen. Vervolgens trekt hij een sprintje naar de Boeing 737, die net daarvoor is weggeduwd van de gate.
Hij zwaait nog even naar de piloten ("ho, wacht op mij!"), maar een plekje aan boord van het toestel kan hij vergeten. Uiteindelijk lijken twee platformmedewerkers hem ervan te weerhouden om naar het toestel door te lopen.
Het filmpje in kwestie:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=gYAe4LtPuFE]
Je moet volgens mij toch wel een redelijk gestoorde boskabouter zijn om zo'm debiele actie uit te voeren. Kom in het vervolg gewoon op tijd, dan hoef je je ook niet zo te misdragen...
Virussen? Scan ze hier!
Waarom zou je zoveel moeite doen om in een Ryanair kist te kunnen zitten?

Denk je dat dat bij een noodlanding veel uitmaakt? Dan gaan mensen aan die overhead lockers rukken en blijven ze rukken omdat ze niet open gaan.gambieter schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:51:
Goed van Aerlingus.
Locking the lockers is gerelateerd aan de handbagage discussie, en waarom de luchtvaartmaatschappijen niet snel de aanpak zullen veranderen.
Niet dat ik het op zich een slecht idee vind. Wat ScoTtix in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4" meemaakte heb ik nog erger meegemaakt, met Ryanair kwamen we een keer al op de taxibaan tot stilstand, niet in de buurt van een gate. Mensen staan op, openen de lockers en zelfs na 3 keer omroepen nog niet gaan zitten he?
Sommig volk is echt zo verschrikkelijk asociaal.
Signatures zijn voor boomers.
Had het hier al eens gepost paar jaar terug: maar aanboord van een Aeroflot werd voor de landing omgeroepen (in meerdere talen) dat we moesten blijven zitten als we tot stilstand kwamen bij de gate. Medisch personeel moest eerst aan boord om naar een passagier te kijken en deze van boord te halen, daarna mochten wij van boord. Het ambulance personeel heeft zich echt een weg moeten banen door alle mensen die gewoon met hun koffertje in het gangpad stonden.....
Moet je hier eens proberen... Heel goede manier om zes marechaussees op je rug te krijgen.wildhagen schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 04:31:
[...]
Bron: http://www.luchtvaartnieu...m-ryanair-vlucht-te-halen
Het filmpje in kwestie:
[video]
Je moet volgens mij toch wel een redelijk gestoorde boskabouter zijn om zo'm debiele actie uit te voeren. Kom in het vervolg gewoon op tijd, dan hoef je je ook niet zo te misdragen...
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Asociaal gedrag en de luchtvaart gaan ook hand in hand wat dat betreft.
Hoe vaak is het mij al niet gebeurd dat mensen in een wachtrij (bijv. voor de security controle) zo staan te duwen dat ze tegen je aan duwen terwijl je zelf ook geen stap verder kan doen. De reactie die ik meestal dan geef is dat ze niet door mij heen kunnen.
Superirritant altijd. Meer mensen wel eens last van?
Hoe vaak is het mij al niet gebeurd dat mensen in een wachtrij (bijv. voor de security controle) zo staan te duwen dat ze tegen je aan duwen terwijl je zelf ook geen stap verder kan doen. De reactie die ik meestal dan geef is dat ze niet door mij heen kunnen.
[ Voor 6% gewijzigd door SanderTje! op 10-08-2016 10:12 ]
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Nee, nooit gehad eigenlijk. Ik zie het opstaan bij aankomst ook meer als ongeduld dan asociaal gedrag. Ik blijf gewoon zitten tot alles voor mij op weg is naar de uitgang. Ik wil ook graag even bewegen na x aantal uur opgevouwen hebben gezeten, maar die paar minuten komt het dan ook niet op aan.SanderTje! schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:12:
Asociaal gedrag en de luchtvaart gaan ook hand in hand wat dat betreft.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ik heb nooit zo gemerkt dat het in de luchtvaart anders werkt dan op de rest van de wereld, behalve dan dat de luchtvaart vervelende situaties uitlokt (wat weer logisch is: weinig alternatieven):
- zorg ervoor dat mensen 2 uur moeten wachten op hun vliegtuig (staat overal dat je zoveel van tevoren aanwezig moet zijn op de luchthaven): bij de trein is 10 minuten toch genoeg?
- zorg ervoor dat overal een achterlijk lange rij staat (die relatief snel loopt, maar eerste indruk), en dat mensen minstens 3x door zo'n rij heen moeten voor ze in het vliegtuig zitten
- dan zit je in het vliegtuig, duurt het een half uur voordat hij echt wegvliegt
Als je door werkzaamheden of zoiets bij de NS een vergelijkbare situatie krijgt, krijg je nog lomper gedrag dan in de luchtvaart
- zorg ervoor dat mensen 2 uur moeten wachten op hun vliegtuig (staat overal dat je zoveel van tevoren aanwezig moet zijn op de luchthaven): bij de trein is 10 minuten toch genoeg?
- zorg ervoor dat overal een achterlijk lange rij staat (die relatief snel loopt, maar eerste indruk), en dat mensen minstens 3x door zo'n rij heen moeten voor ze in het vliegtuig zitten
- dan zit je in het vliegtuig, duurt het een half uur voordat hij echt wegvliegt
Als je door werkzaamheden of zoiets bij de NS een vergelijkbare situatie krijgt, krijg je nog lomper gedrag dan in de luchtvaart
Dat ziet er uit als een uitgeklapt langdingsgestel... Wat is de nieuwe theorie? Te weinig vermogen (demanded danwel gegeven) om de go-around succesvol uit te voeren?Piet91 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 00:16:
[afbeelding]
Weinig van overgebleven:
(naast de eerste hull-loss van Emirates ook de eerste hull-loss van een 777-300
Ik zou door die foto er niet direct vanuit gaan dat hij uitgeklapt was. Als hij immers niet meer locked in de bovenste stand is dan zakt hij automatisch naar beneden als je hem optilt. Dus als de lock er niet was (of weg is door de brand), dan klapt hij mooi uit bij het optillen.ANdrode schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:27:
[...]
Dat ziet er uit als een uitgeklapt langdingsgestel... Wat is de nieuwe theorie? Te weinig vermogen (demanded danwel gegeven) om de go-around succesvol uit te voeren?
Ook gehad, maar dan iets anders. Op flink vertraagde KLM vlucht gaf men aan:Saus schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:26:
Had het hier al eens gepost paar jaar terug: maar aanboord van een Aeroflot werd voor de landing omgeroepen (in meerdere talen) dat we moesten blijven zitten als we tot stilstand kwamen bij de gate. Medisch personeel moest eerst aan boord om naar een passagier te kijken en deze van boord te halen, daarna mochten wij van boord. Het ambulance personeel heeft zich echt een weg moeten banen door alle mensen die gewoon met hun koffertje in het gangpad stonden.....
"Er zitten 20 man op deze vlucht die NOG NET hun vlucht naar Argentinië kunnen halen. Blijft u aub zitten om hen er uit te laten, dan kunnen ze het misschien nog halen."
Lampjes gaan uit: Poef, gangpad vol.
Als het er een paar zijn op een vertraagde vlucht die een aansluitende vlucht dreigen te missen worden die vaak van te voren al naar de business class gehaald, inclusief handbagage. Dat was mijn ervaring.
Dan staan ze mooi voor de aso's in het gangpad.
Dat is in een volle 737-800 wat lastigerPeaceNlove schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:33:
Als het er een paar zijn op een vertraagde vlucht die een aansluitende vlucht dreigen te missen worden die vaak van te voren al naar de business class gehaald, inclusief handbagage. Dat was mijn ervaring.
Het mooie is dat je er geen zak mee opschiet. Ik heb een tijdje maandelijks gevlogen en bleef altijd zitten ook als ik aan de gangpad zijde zat. Je moet toch wachten op je bagage.PWM schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 11:15:
[...]
Ook gehad, maar dan iets anders. Op flink vertraagde KLM vlucht gaf men aan:
"Er zitten 20 man op deze vlucht die NOG NET hun vlucht naar Argentinië kunnen halen. Blijft u aub zitten om hen er uit te laten, dan kunnen ze het misschien nog halen."
Lampjes gaan uit: Poef, gangpad vol.
Altijd schitterend om dan 100 mensen erg verkrampt te zien staan voor een kwartier totdat de deuren open gaan.
Ben ik nou gek, of heeft KLM geen Fully Flexible tickets meer binnen Europa
Ik kan ze niet meer selecteren, en kom ze hier ook niet tegen: https://www.klm.com/trave...cket_conditions/index.htm
EDIT: En Business Class binnen Europa is per definitie full-flexible geworden. Dit was niet zo. Sterker nog, een full-flex economy ticket was vaak duurder dan een non-flex business class.
EDIT: En Business Class binnen Europa is per definitie full-flexible geworden. Dit was niet zo. Sterker nog, een full-flex economy ticket was vaak duurder dan een non-flex business class.
[ Voor 28% gewijzigd door PWM op 10-08-2016 12:59 ]
Wat ik zo hier en daar terug vind schijnt het met een tariefswijziging ergens in mei te maken te hebben.PWM schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:55:
Ben ik nou gek, of heeft KLM geen Fully Flexible tickets meer binnen EuropaIk kan ze niet meer selecteren, en kom ze hier ook niet tegen: https://www.klm.com/trave...cket_conditions/index.htm
Ik nu ook. Die Flexible optie kost 14,- per enkeltje nu. Dat is natuurlijk een koopje. Echter, dit geldt tot 48 uur voor vertrek. En laat je nou net een flexible ticket gebruiken voor onduidelijkheid op de dag zelf of misshien dag van tevoren. Echte flexibiliteit heb je dus nooit meer binnen Europa
Toch vreemd, hoewel ik direct toegeef at de prijzen van de tickets wel wat lager zijn geworden.
Duidelijke move om meer mensen EBC tickets te verkopen.
Wat denkt zo'n persoon op dat moment?
Het vliegtuig stopt wel even, motoren uit, deur los, trap eruit (in geval van o.a. Ryanair)/air-stairs naar toestel en ik mag wel even instappen?
[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 10-08-2016 15:01 ]
Zou die piloot nog terug gezwaaid hebben uit het raampje vlak voor dat ie wat gas gaf om te vertrekken?
...helaas mensen realiseren zich niet wat het kost om een paar minuutjes te wachten of je slot te missen.
Geluk bij een ongeluk rent ie niet richting de kist met draaiende motoren.....
Voor de mensheid was het misschien beter geweest als...kwakzalver schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:44:
...helaas mensen realiseren zich niet wat het kost om een paar minuutjes te wachten of je slot te missen.
Toch... Veel ruis word veroorzaakt door de altijd andere boardingtijden. Zelfs ik die tientallen vluchten per jaar doet, kan niet inschatten wanneer het boarden start. Vaak staat er "boarding" op het moment dat de kist nog niet eens aan de gate gearriveerd is. Zou mooi zijn als je eens van de informatie kan uitgaan.
Nu denk ik ook als er boarden staat: Het zal wel.
Niet dat ik er ooit eens gemist heb natuurlijk.
Nee, maar iedereen (nou ja, iedereen met meer dan 2 hersencellen dan) kan wel bedenken dat het boarden meestal start vóór de vertrektijd van het vliegtuig, en niet erna. Deze figuur heeft blijkbaar minder dan die 2 hersencellen, want die begreep dat blijkbaar dus niet.
Ik ben een beetje klaar met die types die denken dat ze Gods geschenk aan de wereld zijn, en dat het OK is om een heel toestel op je te laten wachten, omdat ze zonodig ff moeten shoppen oid.
Je kent je vertrektijd, en je bent er zelf verantwoordelijk voor om middels de diverse middelen (borden, omroepen, online etc) je op de hoogte te houden van eventuele wijzigingen.
Overigens is er meer nieuws over het incident. zo heeft de piloot hem kennelijk nog in het toestel laten plaatsnemen.
Ik ben een beetje klaar met die types die denken dat ze Gods geschenk aan de wereld zijn, en dat het OK is om een heel toestel op je te laten wachten, omdat ze zonodig ff moeten shoppen oid.
Je kent je vertrektijd, en je bent er zelf verantwoordelijk voor om middels de diverse middelen (borden, omroepen, online etc) je op de hoogte te houden van eventuele wijzigingen.
Overigens is er meer nieuws over het incident. zo heeft de piloot hem kennelijk nog in het toestel laten plaatsnemen.
Zie http://www.luchtvaartnieu...ir-passagier-gearresteerdDe man die uit een aviobrug sprong en het platform op rende om een Ryanair-vlucht te halen is door de Spaanse politie gearresteerd. Dat gebeurde volgens Associated Press echter pas na de landing van zijn vlucht op de Canarische Eilanden. Hoe de man alsnog aan boord heeft weten te komen is niet bekend.
Naar nu blijkt had de man zijn instapkaart op zak en was door de veiligheidscontrole gegaan, maar hij was te laat voor de boardingprocedure van de vlucht naar Las Palmas. Daarop wist hij via een nooduitgang toegang te krijgen tot een aviobrug, waar geen vliegtuig aan geparkeerd stond.
Aan het uiteinde van de aviobrug sprong hij met zijn bagage ruim drie meter omlaag en rende over het platform richting het weg taxiënde vliegtuig. Uiteindelijk houden platformmedewerkers hem tegen. De identiteit van de man is niet bekend, maar het zou gaan om een Boliviaan.
Het is vooralsnog een raadsel hoe de man na zij opvallende actie alsnog aan boord van zijn vlucht naar Las Palmas heeft weten te komen. Na aankomst op Gran Canaria werd hij gearresteerd voor het overtreden van de regels rond luchthavenbeveiliging.
Er zou hem een boete van 45.000 euro boven het hoofd hangen. De beelden van het incident zijn gemaakt door een luchthavenmedewerker.
[ Voor 53% gewijzigd door wildhagen op 10-08-2016 18:37 ]
Virussen? Scan ze hier!
De enige reden die ik zo snel kan bedenken waarom ze hem alsnog hebben meegenomen is dat het makkelijker en sneller was om hem mee te nemen dan om de onzekerheid te hebben dat je met 1 pax minder weg gaat maar mogelijk wel zijn checked bagage aan boord hebt.
Als platform medewerker heb ik ook een gruwelijk hekel aan mensen die te laat aan de gate verschijnen. Heb je net een kist helemaal volgeladen,moet je een koffer zoeken omdat er lui zijn die aan een bar zijn blijven hangen oid. Zul je altijd zien dat de koffer helemaal tegen de vleugel aan ligt. Betekend dat je alles weer uit kan laden. Hierdoor vertraagd zo'n vlucht zomaar een dik kwartier als het niet langer is. En dat voor een paar idioten.
Overlaatst in Keflavik ook nog gehad... Staat het toestel daar te schilderen aan de gate, moeten we eigenlijk al lang aan het taxiën zijn, komen er natuurlijk nog een paar idioten aandraven... Nog geen vijf seconden later roept het kabinepersoneel om: 'Cabin crew: boarding complete'. Dan weet je het wel 
Vriendin van me zei achteraf aan de bagageband 'niet zo luid, ze kunnen je horen' toen ik mijn mening ventileerde maar als je te laat komt aanhollen verdien je het volledig. Check-in opent vaak 2u voor vertrek of vroeger, als je dan niet op tijd aan de gate raakt ligt het echt volledig aan je zelf. Als het toestel geen vertraging oploopt doordat je erop wacht is het inderdaad wel doordat de bagage eraf moet...
Vriendin van me zei achteraf aan de bagageband 'niet zo luid, ze kunnen je horen' toen ik mijn mening ventileerde maar als je te laat komt aanhollen verdien je het volledig. Check-in opent vaak 2u voor vertrek of vroeger, als je dan niet op tijd aan de gate raakt ligt het echt volledig aan je zelf. Als het toestel geen vertraging oploopt doordat je erop wacht is het inderdaad wel doordat de bagage eraf moet...
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Ja helemaal mee eens. Het komt ook nog wel eens voor dat je de koffers er uit haalt en dat ie op het punt staat om te vertrekken, dat ze dan nog Ff komen aanzetten. Mogen de koffers toch wel mee... Ik heb dan zoiets laat die koffers dan maar lekker op Schiphol, dan ervaren ze een keer de gevolgen.
Vergeten jullie even niet dat 60% op Schiphol overstappers zijn, die waarschijnlijk zijn aankomen rennen van een vertraagde vlucht
Dat klopt, maar dan hangt er een stand by label aan. Die worden als laatste ingeladen. En het gebeurt eigenlijk heel vaak bij corendon en tui vluchten, die weinig tot geen overstappers hebben.
Ik lees nu trouwens op een andere site dat die idioot die de apron op rende, naar de verkeerde vlucht aan het rennen was. Dat toestel in de video was niet zijn vlucht... Dus vervolgens is hij op een of andere manier op de juiste vlucht terecht gekomen.
Misschien had de staking van het grondpersoneel op Keflavik er iets mee te maken? Wij hadden er ook last van dat we 2 uur te laat aankwamen vanuit Minneapolis.Dat kwam doordat het vanuit Keflavik al met vertraging naar de USA vloog.Borromini schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 20:03:
Overlaatst in Keflavik ook nog gehad... Staat het toestel daar te schilderen aan de gate, moeten we eigenlijk al lang aan het taxiën zijn, komen er natuurlijk nog een paar idioten aandraven... Nog geen vijf seconden later roept het kabinepersoneel om: 'Cabin crew: boarding complete'. Dan weet je het wel
Gelukkig stond onze aansluitende vlucht naar Amsterdam er ook nog, die had ook vertraging maar waren al aan het boarden.
[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 11-08-2016 07:01 ]
Een beetje kortzichtig allemaal, natuurlijk zijn sommige te laat omdat ze aan de bar blijven hangen, andere zijn blij het vliegtuig nog net te halen vanwege een te krap (geplande) overstap (zie hierboven ergens). Andere zijn op tijd van huis vertrokken en hebben een onverwachte storing op het spoor of een file gehad vanwege een ongeluk. Toen in vanaf Vancouver terug vloog een paar weken geleden duurde alleen afgeven van de bagage al 1,5 uur. Dan ben je blij dat je 3,5 uur van te voren op de luchthaven bent, want anders blijft er weinig tijd over voor de security en de wandeling naar de gate.
Was op 15 juli. Ik heb/had geen weet van een staking toen. Het was wel pokkedruk aan de check-in, als je gewoon moest aanschuiven voor je instapkaarten en je bagage...Bestla schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 06:57:
[...]
Misschien had de staking van het grondpersoneel op Keflavik er iets mee te maken? Wij hadden er ook last van dat we 2 uur te laat aankwamen vanuit Minneapolis.Dat kwam doordat het vanuit Keflavik al met vertraging naar de USA vloog.
Gelukkig stond onze aansluitende vlucht naar Amsterdam er ook nog, die had ook vertraging maar waren al aan het boarden.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
EasyJet staakt weer vanochtend. Blij dat ik KLM boek
Toch weer fijn wat stedentrips om zeep geholpen.
Kom morgenavond overigens terug met alleen laptoptas, in case KLM grondpersoneel staakt
Kom morgenavond overigens terug met alleen laptoptas, in case KLM grondpersoneel staakt
[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 11-08-2016 08:22 ]
lees net dat ze nog steeds niet mogen stakenPWM schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:21:
EasyJet staakt weer vanochtend. Blij dat ik KLM boekToch weer fijn wat stedentrips om zeep geholpen.
Klopt, de rechter heeft alle stakingen tot 4 september verboden: http://www.nu.nl/economie...schiphol-4-september.htmlmrsar schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:45:
[...]
lees net dat ze nog steeds niet mogen staken
Lijkt me prima uitspraak ook. Lekker reizigertje pesten, lekker niet doen. Ga dan op andere manier actievoeren, op een ludieke manier oid.
Virussen? Scan ze hier!
Heb 5 september ook vlucht, dus het kan nog steeds
Wel fijn dat ik morgen op tijd thuis kan zijn.
Heb je ook wel eens niet een vlucht ?PWM schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 17:05:
Heb 5 september ook vlucht, dus het kan nog steedsWel fijn dat ik morgen op tijd thuis kan zijn.
somewhere there was silence
Ik heb gemiddeld elke 6 kalenderdagen een vlucht dit jaar, kansberekening technisch zit ik qua stakingen dus niet goed
Sowieso, inchecken van bagage richting Schiphol vind ik vervelend. Sta bijna altijd wel 30minuten te wachten. Hoe anders is dat als ik richting US/Azie vlieg en vaak binnen een paar minuten opweg ben.
Weet iemand trouwens hoe je in de KLM app je boardingkaart kan blijven zien NA landing? Ik stond laatst in Dubai aan de grens en kon met geen mogelijkheid dat ding naar voren krijgen in de app. Gelukkig download ik ook de PDF als ik tijd heb en kon die dus laten zien, maar fijn is anders.
Weet iemand trouwens hoe je in de KLM app je boardingkaart kan blijven zien NA landing? Ik stond laatst in Dubai aan de grens en kon met geen mogelijkheid dat ding naar voren krijgen in de app. Gelukkig download ik ook de PDF als ik tijd heb en kon die dus laten zien, maar fijn is anders.
Als je een iPhone hebt kan je je boardingpass in Apple Wallet zetten. Via de Air France app kan je hem ook zien als het goed is.swtimmer schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:56:
Sowieso, inchecken van bagage richting Schiphol vind ik vervelend. Sta bijna altijd wel 30minuten te wachten. Hoe anders is dat als ik richting US/Azie vlieg en vaak binnen een paar minuten opweg ben.
Het gaat hier om Android (sorry had ik moeten vermelden).Arthur-M. schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:10:
[...]
Als je een iPhone hebt kan je je boardingpass in Apple Wallet zetten. Via de Air France app kan je hem ook zien als het goed is.
ik laat hem altijd gewoon mailen,altijd tot de beschikking
Just FYI; Emirates EK147 naar Amsterdam is onderweg met de 615-zitter A6-EOY.
Dat en androids apps zoals Pass2Uwallet & PassAndroid of gewoon van links naar rechts swipen en een screenshot maken & saven.mrsar schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:37:
ik laat hem altijd gewoon mailen,altijd tot de beschikking
Ga nu ook altijd voor de papieren boardingpass & complete itinerary (E-trip summary and receipt)....door ervaring wijs geworden.
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Stiptheidsacties? Alle carry-on die niet aan de eisen voldoet afwijzen?wildhagen schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:53:
[...]
Klopt, de rechter heeft alle stakingen tot 4 september verboden: http://www.nu.nl/economie...schiphol-4-september.html
Lijkt me prima uitspraak ook. Lekker reizigertje pesten, lekker niet doen. Ga dan op andere manier actievoeren, op een ludieke manier oid.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Nog niet heel veel gebruikt; maar mijn ervaring is dat het bij mij om onduidelijke redenen nooit werkt.Grouchy schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:03:
[...]
Dat en androids apps zoals Pass2Uwallet & PassAndroid of gewoon van links naar rechts swipen en een screenshot maken & saven.
Ga nu ook altijd voor de papieren boardingpass & complete itinerary (E-trip summary and receipt)....door ervaring wijs geworden.
Niet volgens mij. Is ook erg vervelend. Ik had laatst een flink vertraagde vlucht, terwijl ik ook al voor mijn terugvlucht ingechecked was. Zo vertraagd dat bij aankomsttijd, ik nog op Schiphol stond. Bij het boarden kon ik met geen mogelijkheid meer de boardingpass naar voren krijgen, aangezien hij steevast de boardingpass van de retourvlucht toonde.swtimmer schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:56:
Ik zet 'm altijd in passbookwallet; daar blijft 'ie wel gewoon staan.
click for large
click for large

[ Voor 49% gewijzigd door CyBeR op 12-08-2016 16:00 ]

Ik bewaar altijd alleen mijn vluchten met problemen als vertraging of klachten. Zo heb ik ze altijd bij me. De andere gooi ik er uit vanwege overzicht.
[ Voor 39% gewijzigd door exeliser op 12-08-2016 16:21 ]
SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L
Dat zijn inderdaad enkele voorbeelden van acties die imho juist heel goed zijn. De normale reiziger heb je er niet mee, alleen de aso-Tokkies die teveel/te grote/te zware handbagage meeneemt of meent dat de vertrek/boarding-tijden wel voor anderen geldxen, maar niet voor henzelf, en dus rustig een heel vliegtuig laten wachten.ijdod schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 15:29:
[...]
Stiptheidsacties? Alle carry-on die niet aan de eisen voldoet afwijzen?
Dit soort acties zouden het reizen per vliegtuig juist verbeteren. In tegenstelling tot de acties die ze nu (willen) doen, die duidelijk zijn bedoeld om rezigers te gaan pesten om hun zinnetje door te drijven.
Zeg maar net als kinderen die gaan stampvoeten als ze hun zinnetje niet doorgedramd krijgen,
Virussen? Scan ze hier!
Sky prio krijgt nooit een zone.
Heb je ook Economy boarding passes? Zones worden gebruikt om aan te geven wanneer je kan instappen.
Plus, zie bovenstaand.
Plus, zie bovenstaand.
Is dat dat deel wat achter dat gordijntje zit? Pff, daar kom ik nooit hoor.LongBowNL schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:30:
Heb je ook Economy boarding passes?
Geintje
Maar op mijn andere passen staat hij dus ook niet, maar dat komt dus door het Priority.
Jep, zone is normaal de "groep" welke wanneer mag boarden. Bij Delta normaal eerst SP, dan Zone 1 (met economy comfort), zone 2 en dan zone 3.
Vrienden van ons vlogen met United en die werden juist van achteren naar voren naar binnen gestuurd; eerst zone 3, toen 2 en dan 1.
Vrienden van ons vlogen met United en die werden juist van achteren naar voren naar binnen gestuurd; eerst zone 3, toen 2 en dan 1.
Grr. 7de KLM vlucht op rij met 1 uur+ vertraging
Ik zat hem nog in de gaten te houden, KL1431 had al lang moeten vertrekken, maar staat nog op Schiphol. De binnenkomende vlucht was gewoon op tijd. 7* op rij dus (allemaal UK). Bah.
Ook de piloten van Easyjet hebben van de rechter een stakingsverbod in het weekend gehad: http://www.nu.nl/economie...digen-meer-stakingen.html
Uit wraak gaan ze nu wel vaker doordeweeks staken.
Virussen? Scan ze hier!
Ze zullen het wel gaan merken. Wij boeken inmiddels tot nader orde geen Easyjet meer. Dat zullen meer bedrijven doen. Het zijn voornamelijk de ochtendvluchten die ze pakken, daar zit best wat zakelijk in.wildhagen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:39:
Ook de piloten van Easyjet hebben van de rechter een stakingsverbod in het weekend gehad: http://www.nu.nl/economie...digen-meer-stakingen.html
Vanwege dit soort ongein boek ik nooit low cost. Dat levert sowieso weer lekker veel gezeik op.wildhagen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:39:
Air France en Lufthansa zijn dan volgens jou ook lowcost?exeliser schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:44:
[...]
Vanwege dit soort ongein boek ik nooit low cost. Dat levert sowieso weer lekker veel gezeik op.
Nee maar imo zijn stakingen vaak het geval bij die Airlines. En ja je hebt gelijk er zijn uitzonderingen. Het liefst vlieg ik daarom ook maar gewoon met KLM voor mijn intra EU vluchten.H92! schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:47:
[...]
Air France en Lufthansa zijn dan volgens jou ook lowcost?
En bij KLM doen ze dit soort dingen nu dus ook, zie het staakverbod wat aan KLM-personeel is opgelegdexeliser schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:48:
[...]
Nee maar imo zijn stakingen vaak het geval bij die Airlines. En ja je hebt gelijk er zijn uitzonderingen. Het liefst vlieg ik daarom ook maar gewoon met KLM voor mijn intra EU vluchten.
Ligt heus niet aan low-cost carriers, high-cost carriers als KLM, LH en AF hebben dat net zo goed.
Virussen? Scan ze hier!
Dat vind ik echt enorm fijn dat verbod. Nou moet ik zeggen dat ze in Frankrijk ook wel erg hard kloten om dingen naar hun zin te krijgen. Altijd maar weer staken om alles. Dit geldt ook voor onze oostelijke buren btw.wildhagen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:51:
[...]
En bij KLM doen ze dit soort dingen nu dus ook, zie het staakverbod wat aan KLM-personeel is opgelegd
Ligt heus niet aan low-cost carriers, high-cost carriers als KLM, LH en AF hebben dat net zo goed.
Nou, hij staat nog op Schiphol. Ik ga hier op Birmingham maar eens op KLM kosten een biefstuk en flesje wijn scoren 
Toch handig dat je op FR24 betere status hebt dan de Schiphol/Birmingham Airport websites. Sterker, hier op de borden zijn we aan het boarden
Toch handig dat je op FR24 betere status hebt dan de Schiphol/Birmingham Airport websites. Sterker, hier op de borden zijn we aan het boarden
Ik denk dat je een optimistischer beeld van de 'normale reiziger' hebt dan ikwildhagen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:24:
[...]
Dat zijn inderdaad enkele voorbeelden van acties die imho juist heel goed zijn. De normale reiziger heb je er niet mee, alleen de aso-Tokkies die teveel/te grote/te zware handbagage meeneemt of meent dat de vertrek/boarding-tijden wel voor anderen geldxen, maar niet voor henzelf, en dus rustig een heel vliegtuig laten wachten.
En elke eco-reiziger negeert dieLongBowNL schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:30:
Heb je ook Economy boarding passes? Zones worden gebruikt om aan te geven wanneer je kan instappen.
Plus, zie bovenstaand.

Zijn wij dat of zijn dat de Duitsers?exeliser schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:54:
[...]
Dat vind ik echt enorm fijn dat verbod. Nou moet ik zeggen dat ze in Frankrijk ook wel erg hard kloten om dingen naar hun zin te krijgen. Altijd maar weer staken om alles. Dit geldt ook voor onze oostelijke buren btw.
Frankrijk kan er idd wat van. Ik weet niet hoe wettelijk het 'niet mogen staken' is, in veel situaties gaat personeel pas staken als er echt geen andere oplossing is... Al lijkt bij (ex-)staatsbedrijven die mentaliteit wel iets anders te liggen.
Of bij Fransen
[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 12-08-2016 19:30 ]
Ja de duitsers. Die kunnen ook een goed potje staken. Vraagje voor de Frequent Flyers hier die Privium Plus hebben, moeten jullie een boarding pass laten zien bij de privium lounge? Ik zelf nooit en het lijkt me sterk dat je problemen zou krijgen als je daarbinnen komt zonder vlucht.Borromini schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 19:28:
[...]
En elke eco-reiziger negeert dieZo'n triple seven of een A380 inschepen... En opeens lijkt niemand meer Engels te verstaan
![]()
[...]
Zijn wij dat of zijn dat de Duitsers?
Frankrijk kan er idd wat van. Ik weet niet hoe wettelijk het 'niet mogen staken' is, in veel situaties gaat personeel pas staken als er echt geen andere oplossing is... Al lijkt bij (ex-)staatsbedrijven die mentaliteit wel iets anders te liggen.
Of bij Fransen
Hoe kom je daar binnen zonder vlucht? Zit toch achter de security, en dus heb je eerder je pass nodig gehad?
Nope, de ingang van de Privium-lounge zit gewoon landside.Hmmbob schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:09:
Hoe kom je daar binnen zonder vlucht? Zit toch achter de security, en dus heb je eerder je pass nodig gehad?
Oh, wist ik niet. Zie nu ook privium Lounge, ik had het over de KLM Lounge
Nog nooit laten zien.exeliser schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 23:36:
[...]
moeten jullie een boarding pass laten zien bij de privium lounge? Ik zelf nooit en het lijkt me sterk dat je problemen zou krijgen als je daarbinnen komt zonder vlucht.
Met Privium heb je sowieso geen boarding pass nodig om achter security te komen. Schengen en non-schengen loop je met je pas overal doorheen. Er is niemand die naar een boarding pass kijkt.CyBeR schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:47:
[...]
Nope, de ingang van de Privium-lounge zit gewoon landside.
Volgens hun voorwaarden moet je natuurlijk wel in het bezit zijn van een boarding pass, maar het pasje is overal voldoende.
Ze zeggen steekproef te controleren, maar ook dat heb ik nog nooit meegemaakt.
[ Voor 48% gewijzigd door PWM op 13-08-2016 09:59 ]
PWM schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:28:
Ik zit even uit complete verveling naar mijn boardingpass te kijken (4 uur in de lounge op Birmingham Airport doet wat met je)
Wat is die zone?
[afbeelding]
Ik heb nog even in mijn tas wat boardingpasses opgedoken, maar daar is hij ook overal blanco.
Agenten in BHX doen meer dan alleen[KLM vluchten afhandelen. Voordat/zodra die KLM vlucht weg is handelen die agents in BHX net zo makkelijk een Flybe vlucht ofzo af. Genoeg andere carriers die wel zones gebruiken.Hmmbob schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:07:
Jep, zone is normaal de "groep" welke wanneer mag boarden. Bij Delta normaal eerst SP, dan Zone 1 (met economy comfort), zone 2 en dan zone 3.
SOP op Schiphol is dat KLM het boarden verkloot voor Delta maar de zone Premium komt nog voor SP en Delta Comfort+™ klanten mogen met SP boarden. Dat staat dan netjes op de boardingpas;

[edit]Privium lounge: In het begin toen ik niew was ben ik 2 keer gecontroleerd. Nu nooit meer.
[ Voor 3% gewijzigd door Grouchy op 13-08-2016 10:09 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Lijkt me trouwens vrij makkelijk om na een beetje research die barcode op de bp na te maken en dan achter de security te komen.https://www.wired.com/201...er-fancy-airline-lounges/Hmmbob schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:09:
Echt de schavuiten! Zomaar een beetje boos worden als je arbeidsvoorwaarden eenzijdig ingeperkt gaan worden/kut zijn. De boefjes!wildhagen schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:24:
[...]
Dat zijn inderdaad enkele voorbeelden van acties die imho juist heel goed zijn. De normale reiziger heb je er niet mee, alleen de aso-Tokkies die teveel/te grote/te zware handbagage meeneemt of meent dat de vertrek/boarding-tijden wel voor anderen geldxen, maar niet voor henzelf, en dus rustig een heel vliegtuig laten wachten.
Dit soort acties zouden het reizen per vliegtuig juist verbeteren. In tegenstelling tot de acties die ze nu (willen) doen, die duidelijk zijn bedoeld om rezigers te gaan pesten om hun zinnetje door te drijven.
Zeg maar net als kinderen die gaan stampvoeten als ze hun zinnetje niet doorgedramd krijgen,
Mja zo'n aztec of PDF417 barcode genereren is idd nogal simpel. De vraag is of de data gevalideerd wordt; zo ja dan hang je natuurlijk.exeliser schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:33:
[...]
Lijkt me trouwens vrij makkelijk om na een beetje research die barcode op de bp na te maken en dan achter de security te komen.https://www.wired.com/201...er-fancy-airline-lounges/
Dit topic is gesloten.