Een kort geding kan 24/7, 365 dagen per jaar worden gevoerd afhankelijk van de spoedeisendheid. Kan dus ook zomaar 's avonds worden behandeld. Hangt helemaal af van de zaak en de inschatting van de rechter. Kan dezelfde dag, kan een week of 2 duren.PWM schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:50:
Kan ik ergens zien wanneer er een uitspraak komt in het kort geding van KLM? Probeer alle nieuwssites, maar zie het nergens staan. Die rechter wil toch ook wel naar zijn piepers?
De vraag om te conformeren of je landingsgestel wel uit is, is een vraag die vaak voorkomt/kwam in de luchtmacht. Er zijn nog enkele civiele velden waarbij de vraag kan voorkomen, maar zeer zelden en volgens mij niet op Dubai.upclocker schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:58:
[...]
Dus ze werden er op geattendeerd dat het gear nog niet naar beneden was. Niet dat het defect was. Ben geen piloot, dus weet niet of dit gebruikelijk is? Maar imo zou het erop kunnen wijzen dat het niet helemaal een stabiele approach was.
Op het punt dat de toren visueel kan bepalen of het landingsgestel wel of niet uit is, zouden er al allerlei bellen en alarmen in de cockpit te horen moeten zijn. Een complexe serie van technische fouten kan ervoor zorgen dat je die niet krijgt, maar heel waarschijnlijk lijkt het me niet.
Sowieso zou je een go around vanwege problemen aan het landingsgestel op een eerder moment verwachten en niet pas vlak boven de baan.
Los daarvan zie ik ook niet echt een windshear bij een wind van max 15kts een 777 naar beneden krijgen zonder additionele factoren.
Een Emirati: nee.CyBeR schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:38:
Nouja, "goed afgelopen"… Er gaat een toestel van een paar honderd miljoen euro in vlammen op. Ik weet niet wat een mensenleven waard is in Dubai maar vast minder
Een gastarbeider: ja...
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Lijkt me dat de spoedeisendheid van de zaak voor de rechter duidelijk moet zijn, aangezien ik zo moet instappenPolarBear schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:10:
[...]
Een kort geding kan 24/7, 365 dagen per jaar worden gevoerd afhankelijk van de spoedeisendheid. Kan dus ook zomaar 's avonds worden behandeld. Hangt helemaal af van de zaak en de inschatting van de rechter. Kan dezelfde dag, kan een week of 2 duren.
Maar, krijg net te horen dat de staking doorgaat. Bummer, maar we merken het wel.
Dan is het wel frappant dat de toren hen er op moet wijzen dat ze het landinggear nog niet naar beneden hebben. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt.Fly-guy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:11:
[...]
De vraag om te conformeren of je landingsgestel wel uit is, is een vraag die vaak voorkomt/kwam in de luchtmacht. Er zijn nog enkele civiele velden waarbij de vraag kan voorkomen, maar zeer zelden en volgens mij niet op Dubai.
Op het punt dat de toren visueel kan bepalen of het landingsgestel wel of niet uit is, zouden er al allerlei bellen en alarmen in de cockpit te horen moeten zijn. Een complexe serie van technische fouten kan ervoor zorgen dat je die niet krijgt, maar heel waarschijnlijk lijkt het me niet.
Sowieso zou je een go around vanwege problemen aan het landingsgestel op een eerder moment verwachten en niet pas vlak boven de baan.
Los daarvan zie ik ook niet echt een windshear bij een wind van max 15kts een 777 naar beneden krijgen zonder additionele factoren.
Nou ja, dat is niet zeker hè. Sowieso is het een niet bevestigd gerucht en je weet de context niet. Zoals ik al zei, het is een standaard vraag op bepaalde (militaire) velden en heeft niets te maken met wat de luchtverkeersleiding ziet.upclocker schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:17:
[...]
Dan is het wel frappant dat de toren hen er op moet wijzen dat ze het landinggear nog niet naar beneden hebben. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt.
Vanavond geen staking grondpersoneel KLMPWM schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:50:
Kan ik ergens zien wanneer er een uitspraak komt in het kort geding van KLM? Probeer alle nieuwssites, maar zie het nergens staan. Die rechter wil toch ook wel naar zijn piepers?
http://nos.nl/artikel/212...g-grondpersoneel-klm.htmlDe staking van het grondpersoneel van luchtvaartmaatschappij KLM op Schiphol gaat vanavond niet door. De rechter heeft de actie verboden in een kort geding dat KLM had aangespannen tegen vakbond FNV.
FNV wilde met de actie betere arbeidsvoorwaarden afdwingen voor het grondpersoneel. Tussen 19.30 en 21.00 uur zou bagage niet worden in- of uitgeladen. Ook zouden toestellen niet van de gate worden afgeduwd.
De rechter verbiedt de staking in ieder geval tot 11 augustus. Dan spreekt hij zich uit of er alsnog gestaakt mag worden.
Door de acties zouden 12.000 worden passagiers geraakt, zegt KLM.
[ Voor 62% gewijzigd door TheNewPlayer op 03-08-2016 17:26 ]
Nvidia rules
LOL. Kreeg push bericht dat de staking doorging. 1 minuut later dat hij niet doorgingTheNewPlayer schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:22:
[...]
Vanavond geen staking grondpersoneel KLM
[...]
http://nos.nl/artikel/212...g-grondpersoneel-klm.html
11 en 12 augustus vlieg ik ook. Uitstel wellicht.
[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 03-08-2016 17:29 ]
En dan zou je nog steeds het landingsgestel niet op dat moment inklappen... Vanaf een ander forum:Fly-guy schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 17:11:
[...]
"The 777 Windhear Go Around says "Do not change gear or flap configuration until wind shear is no longer a factor"."
Ik zou zelfs een betere bron willen hebben voordat ik geloof dat het echt een poging tot go-around vanwege windshear was. Ik kan de ATC opnames in ieder geval niet verstaan.
Occam's razor: Een meervoudige sensor fout

Aviation Herald heeft nu ook meer info over passagiers aantal, gewonden en, ja, een dode.
An Emirates Airlines Boeing 777-300, registration A6-EMW performing flight EK-521 from Thiruvananthapuram (India) to Dubai (United Arab Emirates) with 282 passengers and 18 crew, was on final approach to Dubai's runway 12L at 12:41L (08:41Z) but attempted to go around from low height. The aircraft however did not climb, but after retracting the gear touched down on the runway and burst into flames. All occupants evacuated via slides, 13 passengers received minor injuries, 10 were taken to hospitals, 3 treated at the airport. The aircraft burned down completely. A firefighter attending to the aircraft lost his life.
Beetje gek. Ik dacht de laatste 2x al dat ik gek was. Ik zie een kostenoverzicht op KLM, betaal en krijg een betaalbewijs voor een lager bedrag (en dat lagere bedrag is ook wat afgeschreven word).
Even in achterhoofd gehouden. Net 3 retouren geboekt, en zie daar: De betaalde bedragen waren allemaal 10,- tot 25,- lager, dan het overzicht voor het betalen laat zien
Krijg je nog een betaalkorting oid als gold?
Even in achterhoofd gehouden. Net 3 retouren geboekt, en zie daar: De betaalde bedragen waren allemaal 10,- tot 25,- lager, dan het overzicht voor het betalen laat zien
Het lijkt er op dat Flying Blue ook revenue based gaat worden (zoals AA, UA en DL). Heb even een berekening gemaakt en het heeft dan meer zin om over te stappen naar easyJet en EasyJet Plus te kopen voor 200€ per jaar. Dan heb je op de airport dezelfde priority services als je met FB gold ook hebt (behalve geen lounge, maar die gebruik ik toch niet). Ook krijg je gratis stoelselectie en kan je een nooduitgangstoel selecteren die meer beenruimte heeft dan een EC stoel bij KLM.
Voor long-haul moet ik nog even kijken wat ik ga doen, maar met Skywards heb je al met 3 retourtjes in economy naar Zuid-Oost Azië silver status..
Voor long-haul moet ik nog even kijken wat ik ga doen, maar met Skywards heb je al met 3 retourtjes in economy naar Zuid-Oost Azië silver status..
[ Voor 11% gewijzigd door peakrever op 03-08-2016 22:22 ]
Verwijderd
Dit is ook wel enigszins bizar...
http://www.telegraaf.nl/b...aan_boord_Emirates__.html
Toegegeven, ik zou ook nog wel even nadenken voordat ik mijn cameratas (die altijd als handbagage mee gaat) zou achterlaten, maar gezien de status waarin het vliegtuig ettelijke minuten later verkeerde, snap ik niet dat het halve vliegtuig rustig hun handbagage nog even uit de overhead bins staat te plukken...
Toegegeven, ik zou ook nog wel even nadenken voordat ik mijn cameratas (die altijd als handbagage mee gaat) zou achterlaten, maar gezien de status waarin het vliegtuig ettelijke minuten later verkeerde, snap ik niet dat het halve vliegtuig rustig hun handbagage nog even uit de overhead bins staat te plukken...
Heb je een bron? Ik haal makkelijk Gold met een vlucht of 40, maar boek altijd de goedkoopste tickets (echt geen enkele reden om dat niet te doen). Alleen van US terug pak ik business.Arthur-M. schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:21:
Het lijkt er op dat Flying Blue ook revenue based gaat worden (zoals AA, UA en DL).
Mijn revenu zal dus, relatief, mager zijn. Denk dat ik gemiddeld 250,- oid betaal per ticket, dus 10k totaal per jaar.
EDIT:
Nou, 15k met de US erbij.
[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 03-08-2016 22:33 ]
15K per jaar moet zeker genoeg zijn voor Platinum. Bij UA heb je 1K status met 12K EQD, en voor FB Plat hoef je twee keer minder te vliegen.PWM schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:32:
[...]
Heb je een bron? Ik haal makkelijk Gold met een vlucht of 40, maar boek altijd de goedkoopste tickets (echt geen enkele reden om dat niet te doen). Alleen van US terug pak ik business.
Mijn revenu zal dus, relatief, mager zijn. Denk dat ik gemiddeld 250,- oid betaal per ticket, dus 10k totaal per jaar.
EDIT:
Nou, 15k met de US erbij.
Het is nog niet officieel aangekondigd, maar de geruchten gaan rond dat het revenue based wordt.
http://zakenreis.nl/artik...-een-op-een-klantcontact/
Eveneens in navolging van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen wil KLM een koppeling gaan leggen tussen de prijs van het ticket en het aantal mijlen. “Nu bepaalt de gevlogen afstand in combinatie met de boekingsklasse het aantal mijlen dat je verdient,” zegt Kreulen. “Wij denken dat het voor de klant relevanter is om naar een systeem te gaan waarbij de beloning in mijlen is gerelateerd aan de prijs die voor het ticket is betaald.”
Ik meen me trouwens te herinneren dat jij een Easyjet plus membership had/hebt? Hoe is dat bevallen?
[ Voor 3% gewijzigd door peakrever op 03-08-2016 22:46 ]
Ik ben met Long-haul overgestapt op Emirates begin dit jaar en heb inmiddels bijna goud maar drie retourtjes voor zilver is met business en niet economy of je moet eco-flex plus nemen wat erg ongunstig is in prijs.Arthur-M. schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:21:
[ Voor 9% gewijzigd door iRobert op 03-08-2016 22:50 ]
Ik aan de Asiana crash in San Francisco:wildhagen schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:08:
Hmm, hoe dat wrak eruit ziet doet een beetje denken aan hoe HZ-AHK eruit zag na

Ook de Faro ramp is sterk gelijkend (als in: verongelukt toestel naast de baan met zustertoestel op de baan)

De Martinair 767 haalde gewonde passagiers op van de gecrashte DC-10 ernaast...
Gebeurt altijd.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:27:
"Natuurlijk wil ik dat al mijn medepassagiers er ongehavend uitkomen; maar ik wil wel mijn spullen meenemen".
En dan denken er een paar honderd man hetzelfde. Die 90 seconden die men hanteert voor een volledige evacuatie haal je zo ook niet.
Geeft je te denken in hoeverre dit gevolgen heeft gehad in het verleden.
[ Voor 38% gewijzigd door Piet91 op 04-08-2016 00:54 ]
Zelf nooit ergens klant geweest zeker. De klant wil graag meer voor minder. Niet minder voor minder. Dat is vrij universeel.Eveneens in navolging van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen wil KLM een koppeling gaan leggen tussen de prijs van het ticket en het aantal mijlen. “Nu bepaalt de gevlogen afstand in combinatie met de boekingsklasse het aantal mijlen dat je verdient,” zegt Kreulen. “Wij denken dat het voor de klant relevanter is om naar een systeem te gaan waarbij de beloning in mijlen is gerelateerd aan de prijs die voor het ticket is betaald.”
En dat 't dan nog "mijlen" mag heten is al helemaal je reinste onzin.
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 03-08-2016 23:23 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ach hetzelfde gebruikte ze met het schrappen van bagage op Europese vluchten waardoor ze nog minder onderscheidend werden van de ryanairs.CyBeR schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 23:21:
[...]
Zelf nooit ergens klant geweest zeker. De klant wil graag meer voor minder. Niet minder voor minder. Dat is vrij universeel.
En dat 't dan nog "mijlen" mag heten is al helemaal je reinste onzin.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Retourtje AMS-BKK leverde 8400 miles op voor 770€. Misschien dat het goedkoper kan (maar wel met minder miles dan uiteraard)?. Zijn er ook nog partner airlines van EK waar ik miles mee kan verdienen voor Skywards?bacardicoconut schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:48:
[...]
Ik ben met Long-haul overgestapt op Emirates begin dit jaar en heb inmiddels bijna goud maar drie retourtjes voor zilver is met business en niet economy of je moet eco-flex plus nemen wat erg ongunstig is in prijs.
Waarom denkt iedereen altijd dat EK zo goedkoop is? Als ik kijk zijn tickets nooit heel veel goedkoper dan KLM of een andere Europese carrier.
Erg jammer ja. Als er EQD's komen dan ga ik geen Platinum of Gold status meer halen ben ik bang.. Dan heeft het niet zo veel voordelen meer om met de duurdere KLM te vliegen ten opzichte van EasyJet.icecreamfarmer schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:00:
[...]
Ach hetzelfde gebruikte ze met het schrappen van bagage op Europese vluchten waardoor ze nog minder onderscheidend werden van de ryanairs.

[ Voor 3% gewijzigd door peakrever op 04-08-2016 10:09 ]
Met de kennis van nu snap ik het ook niet, maar denk toch dat het heel “menselijk” is dat mensen hun spullen meenemen. In het filmpje duurt het ook heel even voordat er aangegeven wordt dat je zonder spullen zo snel mogelijk via de glijbanen het vliegtuig moet verlaten. Zo te zien ligt het vliegtuig helemaal op z’n buik en is geen van beide onderstellen uitgeklapt. In de cabine is goed te zien dat verschillende plafondpanelen los hangen, dus die klap is behoorlijk geweest.Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 22:27:
Dit is ook wel enigszins bizar...
Prima Cabin Crew.
Paniek en Chaos zijn natuurlijk prima termen voor de media.
Maar heel netjes dat ze met een beheersd en gecontroleerde chaos, terwijl passagiers rustig hun handbagage meezeulen uit de overhead, de kist binnen 90 seconden leegruimen.
Paniek en Chaos zijn natuurlijk prima termen voor de media.
Maar heel netjes dat ze met een beheersd en gecontroleerde chaos, terwijl passagiers rustig hun handbagage meezeulen uit de overhead, de kist binnen 90 seconden leegruimen.
[ Voor 15% gewijzigd door kwakzalver op 04-08-2016 10:40 ]
Klop helemaal, was niet helemaal wakker denk ik. Europa - Far East levert inderdaad 8400 Tier Miles op mits je boekt in FLEX, wanneer je saver of special fare boekt dan levert het aanzienlijk minder op.Arthur-M. schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:08
Retourtje AMS-BKK leverde 8400 miles op voor 770€. Misschien dat het goedkoper kan (maar wel met minder miles dan uiteraard)?. Zijn er ook nog partner airlines van EK waar ik miles mee kan verdienen voor Skywards?
Waarom denkt iedereen altijd dat EK zo goedkoop is? Als ik kijk zijn tickets nooit heel veel goedkoper dan KLM of een andere Europese carrier.
De prijzen van Emirates en KLM liggen veelal bij elkaar alleen zijn de ticketvoorwaarden bij Emirates vaak gunstiger. Dat wil zeggen dat ik vaak voorstellen van onze boekingsagent krijg waar bij KLM niet geannuleerd kan worden voor het aangeboden tarief terwijl dit bij Emirates wel kan. Wanneer je bij KLM dan vergelijkbare voorwaarden wilt dan wordt het wel duurder. Scheelt veelal 250 - 400 euro op een reis naar Far East.
Maar ze zijn de laatste jaren bij Flying Blue toch eigenlijk al naar een soort van revenue based geschoven, door die 25% eco tarieven etc. waar je amper meer wat mee spaart. Zou wel bijzonder zijn als ze het nu weer omgooien.
Ik hoop dat ze vooral het segment based ranken een keer fixen. Na 30 segments heb je al Gold status, dat is echt ongekend, als je het goed doet red je dat voor ~ €1200 maar ook zonder mileage running zit je daar voor < €2000 al snel aan met EU vluchten. Bij anderen haal je een gelijkwaardige status pas vanaf ~50 segments of kun je überhaupt de hogere elite statussen niet halen op segments.
De halve Crown lounge zit nu vol met golds en plats die het op segments hebben gehaald en KLM in principe weinig of niets hebben opgeleverd (en waarom zou je het laten als je het op die manier zo simpel kan halen?). Maar kan me voorstellen dat dát ze veel geld kost, >30x per jaar lounge toegang en priority moeten aftikken voor mensen met minder dan 2k revenue per jaar.
Ik hoop dat ze vooral het segment based ranken een keer fixen. Na 30 segments heb je al Gold status, dat is echt ongekend, als je het goed doet red je dat voor ~ €1200 maar ook zonder mileage running zit je daar voor < €2000 al snel aan met EU vluchten. Bij anderen haal je een gelijkwaardige status pas vanaf ~50 segments of kun je überhaupt de hogere elite statussen niet halen op segments.
De halve Crown lounge zit nu vol met golds en plats die het op segments hebben gehaald en KLM in principe weinig of niets hebben opgeleverd (en waarom zou je het laten als je het op die manier zo simpel kan halen?). Maar kan me voorstellen dat dát ze veel geld kost, >30x per jaar lounge toegang en priority moeten aftikken voor mensen met minder dan 2k revenue per jaar.
Ik moet toegeven dat ik ook Plat ben geworden door segment runs, maar volgens mij doen veel zakenlui dat niet en zijn het grootste gedeelte silvers/golds/plats zakenlui.Evianon schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 13:09:
Maar ze zijn de laatste jaren bij Flying Blue toch eigenlijk al naar een soort van revenue based geschoven, door die 25% eco tarieven etc. waar je amper meer wat mee spaart. Zou wel bijzonder zijn als ze het nu weer omgooien.
Als je een same-day retour wil of een dag ertussen, zijn KLM tickets behoorlijk duur, dus je kan wel snel status behalen met FB, maar de tickets zijn behoorlijk duur.
Ha, ik ook deels met runs hoor, niks mis mee. Moeten ze het maar niet zo simpel makenArthur-M. schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 17:26:
[...]
Ik moet toegeven dat ik ook Plat ben geworden door segment runs, maar volgens mij doen veel zakenlui dat niet en zijn het grootste gedeelte silvers/golds/plats zakenlui.
Als je een same-day retour wil of een dag ertussen, zijn KLM tickets behoorlijk duur, dus je kan wel snel status behalen met FB, maar de tickets zijn behoorlijk duur.
Als buitenstaander wel lastig in te schatten hoeveel er gerund wordt idd, ik denk vrij veel, vooral vaak "ah nog een paar miles/segments tot ..." wellicht.
Maar ook voor zakenlui, als die jaarlijks 15 EU eco retourtjes aan € 100-150 kopen zit er bar weinig marge op voor KLM, dus lijkt het me economisch gezien niet logisch daar gold aan te geven. Wel relaxed dat het nu kan uiteraard, maar als ze weer willen gaan snijden in FB lijkt segment based status afschaffen me de meest voor de hand liggende optie die ook nog wat oplevert en niet al te onverkoopbaar is.
Ik heb zakelijk binnen EU nog maar weinig tickets rond de 100 euro kunnen krijgen zakelijk hoor. Eerder richting de 500 euro voor korte trips en dan ook nog met "maar" 50% miles. Dure segmenten dusEvianon schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 18:28:
[...]
Maar ook voor zakenlui, als die jaarlijks 15 EU eco retourtjes aan € 100-150 kopen zit er bar weinig marge op voor KLM, dus lijkt het me economisch gezien niet logisch daar gold aan te geven.
Uit interesse, om wat voor type tickets gaat dat dan? Allemaal heel kort of last minute, of is het policy om full flex te kopen ofzo?bacardicoconut schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 20:50:
[...]
Ik heb zakelijk binnen EU nog maar weinig tickets rond de 100 euro kunnen krijgen zakelijk hoor. Eerder richting de 500 euro voor korte trips en dan ook nog met "maar" 50% miles. Dure segmenten dus
Wel mee eens dat de percentages voor "dure" eco tickets te laag zijn, zeker vergeleken met de goedkoopste business class tickets die soms maar net duurder zijn en dan meer dan 2x zoveel miles opleveren.
Vaak kort, omdat het veelal voor 1 a 2 afspraken is. En daarbij vaak last-minute.Evianon schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 21:40:
[...]
Uit interesse, om wat voor type tickets gaat dat dan? Allemaal heel kort of last minute, of is het policy om full flex te kopen ofzo?
Wel mee eens dat de percentages voor "dure" eco tickets te laag zijn, zeker vergeleken met de goedkoopste business class tickets die soms maar net duurder zijn en dan meer dan 2x zoveel miles opleveren.
Korte tickets zijn megaduur bij KLM. Voordeel wat ik heb is dat ik veel rond Londen moet zijn (City, Heathrow en BHX) en vaak CPH doe. Daardoor is cross ticketing erg eenvoudig voor mij.
Als dat niet zou kunnen, deed ik geen KLM wegens simpelweg te dure tickets. Met cross ticketing zit ik bij KLM op EasyJet prijzen.
Als dat niet zou kunnen, deed ik geen KLM wegens simpelweg te dure tickets. Met cross ticketing zit ik bij KLM op EasyJet prijzen.
YouTube: PM of Singapore on Singapore Airlines Pilots Strike.
Singapore Airlines staking - eind jaren 80. Misschien inspiratie voor Hollande van Frankrijk?
Singapore Airlines staking - eind jaren 80. Misschien inspiratie voor Hollande van Frankrijk?
Lekker!
Precies, lekker terug naar de natuurstaat!
Milano Bergamot Orio Al Serio
DHL freighter 737-400 schiet door de weg op na landing in slecht weer.
linkje
linkje
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GWMw2FV_irI]

DHL freighter 737-400 schiet door de weg op na landing in slecht weer.
linkje
linkje
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=GWMw2FV_irI]

[ Voor 20% gewijzigd door kwakzalver op 05-08-2016 09:49 ]
ASL Airlines Hungary Freighter 737-400 Registratie : HA-FAX
[ Voor 5% gewijzigd door _serial_ op 05-08-2016 10:24 ]
somewhere there was silence
Die gaat niet meer vliegen. Een collega van me woont er praktisch naast en die zegt dat het er nogal hectisch aan toe gaat daar...
Lekker!
De toegevoegde waarde van de laatste anderhalve minuut van dat filmpje zijn echt nul gewoon, nada, noppes. Je ziet een gele staart boven de boom uit steken...
Iets meer informatie: http://www.recode.net/201...52/amazon-prime-air-planeXWB schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:57:
Ondertussen heeft Amazon's eerste 767 cargo een likje verf gekregen.
[afbeelding]
Lekker!
De crash van de Emirates 777 heeft ook gevolgen gehad voor de Emirates vluchten van/naar Nederland.
EK149 van woensdagmiddag (gepland vertrek om 14:55 uur) en aankomst om 20:00 uur in Amsterdam vertrok pas om 03:38 uur donderdagochtend en kwam dus ook pas gisterochtend 08:13 uur aan in Amsterdam; een vertraging van 12:13 uur. Deze vertrok weer om 09:50 uur naar Dubai.
Dezelfde vlucht gisteren is ook met vertraging vanuit Dubai vertrokken (zo'n 4 uur) en kwam pas om 23:34 uur op Schiphol. Is afgelopen nacht om 01:40 weer vertrokken naar Dubai.
De middagvlucht (EK147/EK148) van gisteren is wel normaal verlopen; maar deze werd wel uitgevoerd door de 615 stoelen tellende A6-EOP. (overigens niet de eerste keer dat Emirates deze configuratie ingezet heeft op Schiphol)
Daarnaast had je gisteren natuurlijk ook nog de China Southern A380.
Dit was voor het eerst dat Schiphol op 1 dag 4 A380's heeft verwerkt.
EK149 van woensdagmiddag (gepland vertrek om 14:55 uur) en aankomst om 20:00 uur in Amsterdam vertrok pas om 03:38 uur donderdagochtend en kwam dus ook pas gisterochtend 08:13 uur aan in Amsterdam; een vertraging van 12:13 uur. Deze vertrok weer om 09:50 uur naar Dubai.
Dezelfde vlucht gisteren is ook met vertraging vanuit Dubai vertrokken (zo'n 4 uur) en kwam pas om 23:34 uur op Schiphol. Is afgelopen nacht om 01:40 weer vertrokken naar Dubai.
De middagvlucht (EK147/EK148) van gisteren is wel normaal verlopen; maar deze werd wel uitgevoerd door de 615 stoelen tellende A6-EOP. (overigens niet de eerste keer dat Emirates deze configuratie ingezet heeft op Schiphol)
Daarnaast had je gisteren natuurlijk ook nog de China Southern A380.
Wauw Piet, ik lees vaak mee in dit topic en ben altijd onder de indruk van wat je weet te vertellen.Piet91 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:36:
[...]
Toch nieuwsgierig, hoe kom je bijvoorbeeld bij dit feitje?
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
Omdat het niet waar is.SanderTje! schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 11:41:
Toch nieuwsgierig, hoe kom je bijvoorbeeld bij dit feitje?
Heb even beter gekeken en het is niet zo.
Er zijn eerder vertragingen geweest waardoor er eerder 4 op een dag zijn verwerkt; bijvoorbeeld 27 juli.
(De avondvlucht van Emirates van 26 juli had vertraging en is toen rond half een 's nachts vertrokken)
[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 05-08-2016 11:55 ]
Mensen hier ervaring met Berlin Tegel? Ben een vlucht aan het regelen, en de beste optie qua tijd die mij werd gegeven was via TXL, maar met slechts 30 minuten overstaptijd. Is dat genoeg als allebei de vluchten binnen Schengen met Air Berlin zijn?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ze zeggen zelf 45 minuten op hun website, maar heb er laatst ook al een vlucht gemist omdat de overstaptijd te kort was. Hoewel ik er wel vergoeding voor krijg, ben ik liever 's avonds gewoon thuis
.
JohNapsju schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:42:
Die gaat niet meer vliegen. Een collega van me woont er praktisch naast en die zegt dat het er nogal hectisch aan toe gaat daar...
Kia Niro-EV 2024
Alle vliegtuigen krijgen een priemgetal als registratieXWB schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 10:57:
Ondertussen heeft Amazon's eerste 767 cargo een likje verf gekregen.
[afbeelding]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pqvyhKqMLtg]

Als je op Tegel de verkeerde deur neemt, sta je weer buitenGaryu schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:55:
Mensen hier ervaring met Berlin Tegel? Ben een vlucht aan het regelen, en de beste optie qua tijd die mij werd gegeven was via TXL, maar met slechts 30 minuten overstaptijd. Is dat genoeg als allebei de vluchten binnen Schengen met Air Berlin zijn?
Zo moet het dus niet:

737 van Southwest die op Baltimore door zijn neuswiel zakte.

737 van Southwest die op Baltimore door zijn neuswiel zakte.
Virussen? Scan ze hier!
Hah, dat is me in Düsseldorf een keer gebeurd. Moest ik weer terug om mijn koffer te gaan halenPWM schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 14:56:
[...]
Als je op Tegel de verkeerde deur neemt, sta je weer buitenDenk je de Wc in te lopen, word je door een taxi overreden. Kleine terminal, zou geen probleem moeten zijn.

Maar op Tegel mag je (ook met AB) nog wel eens buitenom van de ene naar de andere terminal rennen en nog een keer door de security. Maar goed, gegarandeerde aansluiting schijnbaar, dus ik ga ervoor, en anders zetten ze me maar in een LH-kist of zo.
Als Air Berlin de verbinding zelf niet aanbiedt dan voorzien ze helemaal niks als je 'm mist. Dus als je zelf puzzelt en daar iets met 30' uitkrijgt is dat op eigen risico.Garyu schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:58:
Ze zeggen zelf 45 minuten op hun website, maar heb er laatst ook al een vlucht gemist omdat de overstaptijd te kort was. Hoewel ik er wel vergoeding voor krijg, ben ik liever 's avonds gewoon thuis.
Alles op of boven de MCT (minimum connecting time) is gegarandeerd, naar wat ik kan vinden is dat inderdaad 45'. TXL is een kleine luchthaven maar ook één die compleet uit zijn voegen barst... Dus de compactheid wordt gecompenseerd door het feit dat het niet vlot loopt.
[ Voor 19% gewijzigd door Borromini op 05-08-2016 20:33 ]
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
TXL is een vliegveld voor mieren. Je kunt er in 5 minuten omheen lopen.Garyu schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 12:55:
Er kwam bij mij zojuist een vliegtuig relatief laag over vliegen (omgeving Gouda), dus even gekeken op flightradar24, bleek te gaan om KLM701 naar Buenos Aires, een boeing 777-300. Hij zat toen op 9000 ft en ter hoogt van Antwerpen op 20.000 ft.
Was dat vliegtuig dan zo zwaar beladen? Kan me voorstellen dat ie behoorlijk wat brandstof bij zich had, maar toch.
Was dat vliegtuig dan zo zwaar beladen? Kan me voorstellen dat ie behoorlijk wat brandstof bij zich had, maar toch.
Kan zijn dat het toestel pas laat de clearance heeft gehad om boven de 6000ft te gaan (standaard vertrekhoogte voor de SIDs vanaf EHAM). Zwaar beladen lijkt mij niet het geval, want klimmen kunnen ze welgop1 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:56:
Er kwam bij mij zojuist een vliegtuig relatief laag over vliegen (omgeving Gouda), dus even gekeken op flightradar24, bleek te gaan om KLM701 naar Buenos Aires, een boeing 777-300. Hij zat toen op 9000 ft en ter hoogt van Antwerpen op 20.000 ft.
http://www.telegraaf.nl/b...an_op_Sint_Maarten__.html
Het gaat lekker deze week met de vliegtuigen.....
Het gaat lekker deze week met de vliegtuigen.....
Speel ook Balls Connect en Repeat
Vermijdt Israël en ws. belangrijker, Syrië.
Een tijd geleden zat ik in ElAl van Eilat naar Tel Aviv in een boekje naar de route TLV - HKG te kijken. Die gaat helemaal om over het Suez kanaal en de Golf van Aden! Duurt even...
Lekker!
Vliegtuig botst bijna op drone bij München.
Een passagiersvliegtuig van Lufthansa is kort voor de landing in München bijna in botsing gekomen met een drone. De Duitse politie neemt de zaak hoog op en liet zaterdag weten dat de eigenaar van het vliegmachientje strafvervolging tegemoet kan zien.
De met vier rotoren uitgeruste drone naderde de rechtervleugel tot op een meter of tien. Als het tot een botsing was gekomen, zou de veiligheid van de 114 inzittenden volgens de politie en de bemanning van de Airbus zeker in gevaar zijn geweest.
Het incident gebeurde donderdagavond, maar werd pas zaterdag naar buiten gebracht. Het toestel was opgestegen in Frankfurt. Met hulp van getuigen hoopt de Beierse politie degene die de drone bestuurde alsnog te vinden.

Niet zozeer Israël vermijden als wel niet door/over Israël kunnen omdat er geen airways over Israël lopen richting Jordanië en verder. Deze stoppen allemaal bij de grens en dus kun je geen route plannen verder dan de grens.CyBeR schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 23:20:
Vermijdt Israël en ws. belangrijker, Syrië.
Als het weer/de wind tegenzit vliegen wij ook die hoek richting het MO. Over Griekenland, de Sinaï en dan net om het hoekje van Israël Saoedi Arabië in.
http://www.telegraaf.nl/b...n_Middellandse_Zee__.html
Vliegtuig in nood boven Middellandse Zee
Vliegtuig in nood boven Middellandse Zee
Telegraaf... tsja... waarom zou je facts checken? Meteen een alarmistische post trekt meer publiek he... en even info opzoeken is wel erg lastig voor Telegraaf-journalisten natuurlijk.
Niks aan de hand dus, toestel is allang geland: https://twitter.com/flightradar24/status/761942304068366337
Niks aan de hand dus, toestel is allang geland: https://twitter.com/flightradar24/status/761942304068366337
[ Voor 54% gewijzigd door wildhagen op 06-08-2016 17:20 ]
Virussen? Scan ze hier!
Volgens deze site gaan de vluchten via Turkije over centraal Azië naar Hong KongNapsju schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 02:22:
Een tijd geleden zat ik in ElAl van Eilat naar Tel Aviv in een boekje naar de route TLV - HKG te kijken. Die gaat helemaal om over het Suez kanaal en de Golf van Aden! Duurt even...
https://flightaware.com/l.../20160725/1945Z/LLBG/VHHH
In Israël e.o? Dat zooitje daar gaat nooit veranderen.Napsju schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:43:
Dat was in 2013. Misschien zijn de inzichten en politieke verhoudingen inmiddels veranderd.
Heeft met dit akkefietje uit 2010 te maken. Ik geloof dat het inmiddels wel weer (een beetje) bijgelegd is.Napsju schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 20:43:
Dat was in 2013. Misschien zijn de inzichten en politieke verhoudingen inmiddels veranderd.
http://imgur.com/a/xOzzg
4 Zweedse gasten ferry'en 2 Beechcraften in 2013 over de plas naar west USA en hebben dat nu online gezet. 145 foto's met comments. Best vlot door heen te komen, en best ook een avontuur eigenlijk. Meest opmerkelijke vond ik dat 't stuk over de Hudson Bay (wat ze niet overstaken) het grootste 'over water' deel zou zijn geweest in de hele trip.In 2013 the flight school I worked at in Sweden decided to sell their two old Beech 76's in favor of a new DA42. The buyer was in San Diego, Cali. So me and three friends had the once-in-a-lifetime chance to fly them across the Atlantic and through the US. These are some of the pictures I took on that trip.
[ Voor 11% gewijzigd door Saus op 06-08-2016 21:25 ]
Gaaf verhaal!Saus schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 21:21:
http://imgur.com/a/xOzzg
[...]
4 Zweedse gasten ferry'en 2 Beechcraften in 2013 over de plas naar west USA en hebben dat nu online gezet. 145 foto's met comments. Best vlot door heen te komen, en best ook een avontuur eigenlijk. Meest opmerkelijke vond ik dat 't stuk over de Hudson Bay (wat ze niet overstaken) het grootste 'over water' deel zou zijn geweest in de hele trip.
Buenos Aires is de verste KLM-bestemming. Zo'n 777 zit dan echt tegen of op z'n Maximum Take Off weight. Dus zo gek is het niet dat hij niet zo hard klimt.gop1 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 21:56:
Zit trouwens even te vergelijken op Flight Radar. 737 met iets onder maximum take off weight zat op 11000 ft bij Gouda. Dus zo beroerd is het echt niet voor een volbeladen 777
In dit geval bieden ze het wel zelf aan, dus ik neem aan dat het toch wel kan. We gaan het zienBorromini schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 20:31:
[...]
Als Air Berlin de verbinding zelf niet aanbiedt dan voorzien ze helemaal niks als je 'm mist. Dus als je zelf puzzelt en daar iets met 30' uitkrijgt is dat op eigen risico.
Alles op of boven de MCT (minimum connecting time) is gegarandeerd, naar wat ik kan vinden is dat inderdaad 45'. TXL is een kleine luchthaven maar ook één die compleet uit zijn voegen barst... Dus de compactheid wordt gecompenseerd door het feit dat het niet vlot loopt.
Deze hacker van 19 vliegt gratis omdat hij een vliegtuigmaatschappij hackte
Hacker Olivier Beg (19) uit Amsterdam vliegt voorlopig vrijwel gratis. "Ik kreeg een miljoen award miles van United Airlines omdat ik ze had gehackt", vertelt de jonge hacker in Las Vegas, waar deze week twee grote hackerconferenties werden gehouden.
Beg vloog ook naar Vegas met zijn punten. "Dat kostte me 60.000 punten", zegt hij. "En nog vijf euro luchthavenbelasting."
De Amsterdammer is niet de enige die gratis vliegt. United heeft een zogenoemd bug bounty-programma waarbij het maximaal een miljoen miles geeft aan ontdekkers van lekken. United bevestigt dat Beg daar aan heeft meegedaan. "Er zijn heel veel hackers die kwetsbaarheden bij United hebben gevonden", zegt Beg.
Beg meldde zelf bij United rond de twintig bugs, kwetsbaarheden in software. "Voor de meest ernstige kreeg ik 250.000 miles", zegt hij. Wat voor soort bugs het zijn, mag hij van United niet zeggen, maar bij kwetsbaarheden kun je bijvoorbeeld denken aan het omzeilen van een loginveld of het uitlezen van iemands wachtwoord.
Het programma van United staat niet op zichzelf. Ook andere bedrijven hebben bug bounty-programma's. Google en Facebook doen dat al langer, en afgelopen week begon ook Apple er mee.
"Bij Yahoo, Facebook en Google heb ik ook wel eens wat gevonden", zegt Beg. Andere bedrijven blijven liever op de achtergond; over die bedrijven mag hij niet zeggen of hij er kwetsbaarheden heeft gevonden.
Die bedrijven geven natuurlijk geen gratis vluchten; hackers krijgen daarvoor gewoon betaald. "Ik doe het voor de lol, maar als ik het fulltime zou doen zou ik er goed van kunnen leven", zegt Beg. "Sommige hackers doen dat zelfs; ik ken er eentje die in twee jaar tijd 250.000 euro verdiende."
Bedrijven organiseren de programma's omdat ze op die manier hackers hopen aan te sporen om lekken te melden bij het bedrijf, in plaats van het open te laten staan of het juist te verkopen op de zwarte markt.
Ik zat vorig jaar in de 773 naar KUL, dat was in de winter met de sneeuw, toen waren we ook echt zwaar beladen en zijn uiteindelijk met flink wat vertraging vertrokken en klommen ook zeer traag weg uit Amsterdam.Floppie schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 00:10:
[...]
Buenos Aires is de verste KLM-bestemming. Zo'n 777 zit dan echt tegen of op z'n Maximum Take Off weight. Dus zo gek is het niet dat hij niet zo hard klimt.
Zit trouwens even te vergelijken op Flight Radar. 737 met iets onder maximum take off weight zat op 11000 ft bij Gouda. Dus zo beroerd is het echt niet voor een volbeladen 777
Vrijdag terug gekomen met GA88 uit SIN, wat is Garuda eigenlijk een fijne maatschappij, vriendelijk personeel, prima stoelen, zeer stil vliegtuig echt merkbaar stiller dan de rest somehow alleen een vrij karig ontbijt.
Changi is verder mijn favoriete veld, heerlijk zwembad en een prima gratis citytour in de avond met de lichtjes. Zitten ook 2 lekkere foodcourst waar het eten zeer betaalbaar is.
[rant]
KLM is weer eens met wat nieuws en doms gekomen. De mensen met een rugzak of tas als handbagage kregen bij gate D6 een blauw label. Daarop het verzoek/opdracht deze niet in de overhead lockers te plaatsen en deze vrij te houden voor de <blieps> met grote koffers, en de rugzak onder de stoel voor je te doen.
Echt waar. Dus ipv de <blieps> met de grote koffers aan te pakken en die gewoon in het ruim te doen als de bakken vol zijn, gaan ze de mensen die wel normale handbagage hebben straffen door hun beenruimte te verkleinen. Nee dus, dat ding ging gelijk de vuilnisbak in. Werd het ook nog eens omgeroepen.
Betaal ik extra voor Economy Comfort en dan denken dat ik die extra ruimte ga vullen met mijn rugzak, om zo ruimte te maken voor de figuren met grote koffers die KLM niet durft aan te pakken
.
Ze zouden mensen met kleine handbagage juist moeten belonen. Of de overhead lockers aanpassen zodat die koffers er niet meer in passen, en simpele regel: past niet/geen ruimte > pech gehad, ruim in.
[/rant]
KLM is weer eens met wat nieuws en doms gekomen. De mensen met een rugzak of tas als handbagage kregen bij gate D6 een blauw label. Daarop het verzoek/opdracht deze niet in de overhead lockers te plaatsen en deze vrij te houden voor de <blieps> met grote koffers, en de rugzak onder de stoel voor je te doen.
Echt waar. Dus ipv de <blieps> met de grote koffers aan te pakken en die gewoon in het ruim te doen als de bakken vol zijn, gaan ze de mensen die wel normale handbagage hebben straffen door hun beenruimte te verkleinen. Nee dus, dat ding ging gelijk de vuilnisbak in. Werd het ook nog eens omgeroepen.
Betaal ik extra voor Economy Comfort en dan denken dat ik die extra ruimte ga vullen met mijn rugzak, om zo ruimte te maken voor de figuren met grote koffers die KLM niet durft aan te pakken

Ze zouden mensen met kleine handbagage juist moeten belonen. Of de overhead lockers aanpassen zodat die koffers er niet meer in passen, en simpele regel: past niet/geen ruimte > pech gehad, ruim in.
[/rant]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat doen ze al een tijdje geloof ik. Beste wat ze kunnen doen is die belachelijke bagagefee afschaffen, dan zitten de overhead bins tenminste niet zo amerikaans vol.
Bij mij gaat de rugzak dan gewoon in de overhead lockers, want bij mijn benen past de tas niet meer.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Bij Aerlingus laats naar Dublin werden alle rolkoffers afgepakt en alsnog gelabeld voor het ruimgambieter schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 03:04:
[rant]
Betaal ik extra voor Economy Comfort en dan denken dat ik die extra ruimte ga vullen met mijn rugzak, om zo ruimte te maken voor de figuren met grote koffers die KLM niet durft aan te pakken.
[/rant]
KLM moet op haar short haul routes gewoon Easyjet achterna. If you can't beat them....gambieter schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 03:04:
[rant]
Betaal ik extra voor Economy Comfort en dan denken dat ik die extra ruimte ga vullen met mijn rugzak, om zo ruimte te maken voor de figuren met grote koffers die KLM niet durft aan te pakken.
[/rant]
Koffers moeten aan de dimensies voldoen, anders naar het ruim.
Geen aangewezen stoel, gewoon gaan zitten waar plek is. Scheelt makkelijk een half uur boarding time.
Kia Niro-EV 2024
Dat was zo'n succes dat Ryanair nu ook fixed seats heeft. Dat voorkomt een hoop oorlog en gedrang bij het instappen.Freak187 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:00:
Geen aangewezen stoel, gewoon gaan zitten waar plek is. Scheelt makkelijk een half uur boarding time.
Ik ben wel van mening dat je cabine bagage mits het aan de afmetingen voldoet gewoon mee moet kunnen in de cabine. Maar wiskundig gezien past dat nooit.

Dat komt omdat iedereen 2 stuks bagage meeneemt de cabine in. Een rolkoffer én een rugtas. En alletwee worden ze in de overhead stowage opgeborgen. Als je als laatste board, dan heb je gewoon dikke pech. Vorige keer ging als één van de laatsten aan boord, zat op rij 10, werd m'n rugtas bij rij 30 opgeborgen want daar was nog een plekkie.LordSinclair schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:08:
[...]
Dat was zo'n succes dat Ryanair nu ook fixed seats heeft. Dat voorkomt een hoop oorlog en gedrang bij het instappen.
Ik ben wel van mening dat je cabine bagage mits het aan de afmetingen voldoet gewoon mee moet kunnen in de cabine. Maar wiskundig gezien past dat nooit.
Kia Niro-EV 2024
Met het prijsbeleid dat de maatschappijen voeren was dit natuurlijk ook te verwachten. Als je ruimbagage kan vermijden en daarmee kosten uitspaart dan is het inderdaad voor veel mensen de makkelijkere keus om maar zoveel mogelijk mee de cabin in te nemen.Freak187 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:12:
[...]
Dat komt omdat iedereen 2 stuks bagage meeneemt de cabine in. Een rolkoffer én een rugtas.
[...]
Schiphol heeft daarom ook steeds meer glijbanen langs gates om bagage alsnog naar beneden te laten glijden om ze alsnog mee in het ruim te vervoeren als de cabin te vol raakt.
Wat dat betreft was Transavia erg duidelijk, één stuk is één stuk. Mensen mochten kiezen of de koffer of de handtas in het ruim. Zat ruimte op een volle vlucht!
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De KLM is daar ook heel duidelijk in:franssie schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:27:
Wat dat betreft was Transavia erg duidelijk, één stuk is één stuk. Mensen mochten kiezen of de koffer of de handtas in het ruim. Zat ruimte op een volle vlucht!
Je mag dus 2 stukken handbagage meenemen de cabine in. Het idee zal wel zijn dat de "accessoire" onder de stoel voor je past, maar dat is niet verplicht dus kan die ook prima in de overhead bin.Algemene gratis handbagage vrijstelling
Hand baggage Economy Class total max. 12 kg
Economy Class op Europese en intercontinentale vluchten
1 x handbagage max. 55 x 35 x 25 cm (21,5 x 13,5 x 10 inch)
1 accessoire, bijvoorbeeld een handtas of een laptop, max. 40 x 30 x 15 cm (16 x 12 x 6 inch)
Totale gewicht max. 12 kg (26 lbs).
Waar Transavia op hun website wel duidelijk over is wat er mee mag en wat er van je verwacht wordt:
Cabin transport guaranteed
Max. 45 x 40 x 25 cm
This piece of hand luggage will get a green label. Stow this piece of hand luggage under the seat in front of you.
Cabin transport not guaranteed
Max. 55 x 40 x 25 cm
This piece of hand luggage will get a red label. Stow this piece of hand luggage in the overhead luggage compartments. Please keep in mind that in case overhead compartments are full, your luggage could be transported in hold for free.
[ Voor 25% gewijzigd door LordSinclair op 08-08-2016 10:49 ]
Goed van Aerlingus.
Locking the lockers is gerelateerd aan de handbagage discussie, en waarom de luchtvaartmaatschappijen niet snel de aanpak zullen veranderen.
Locking the lockers is gerelateerd aan de handbagage discussie, en waarom de luchtvaartmaatschappijen niet snel de aanpak zullen veranderen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Die bagagefee is alleen voor mensen die niet handig zijn. Een Bluebiz code is zo gevondenCyBeR schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 03:17:
Dat doen ze al een tijdje geloof ik. Beste wat ze kunnen doen is die belachelijke bagagefee afschaffen, dan zitten de overhead bins tenminste niet zo amerikaans vol.
Los daarvan: Bagage op Schiphol is een ramp. Je staat rustig 30-40 minuten te wachten. Dat is de reden dat ik altijd handbagage heb. Maar: Mijn koffer voldoet natuurlijk precies aan de juiste maten.
Heb ook nooit begrepen dat KLM er niet op controleert. Je kan letterlijk je Samsonite World Traveler XL Jumbo Colossal Immense Massive Special Humongous Edition naar binnen lopen, en niemand die wat zegt.
Lijkt me een mooi systeem, misschien blijven de mensen dan ook eens zitten tot het boordje stoelriemen vast uit is...gambieter schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:51:
Goed van Aerlingus.
Had laatst dat we 50 meter voor de gate even stilstonden, hoop mensen meteen die opstaan, na 10 seconden bewogen we weer voor de laatste 50 meter, jammer dat ze allemaal overeind bleven, had gehoopt dat er eentje omviel, ongeduldig volk...
Gelukkig deze week niet meer in de US, zal wel lekkere chaos zijn!
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-37007908
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-37007908
Dan moet je echt een keertje naar China gaan, dat herdefinieerd je beeld voor ongeduldig en voordringend volk.ScoTtix schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:56:
[...]
Lijkt me een mooi systeem, misschien blijven de mensen dan ook eens zitten tot het boordje stoelriemen vast uit is...
Had laatst dat we 50 meter voor de gate even stilstonden, hoop mensen meteen die opstaan, na 10 seconden bewogen we weer voor de laatste 50 meter, jammer dat ze allemaal overeind bleven, had gehoopt dat er eentje omviel, ongeduldig volk...
Ik denk dat we bij rampen misschien ook wel meer problemen gaan zien doordat we steeds meer bevolkingsgroepen mixen, waar je vroeger in een KLM toestel met meer dan de h driekwart Hollander zat is het nu eerder 20%. Ik kan mij voorstellen dat als je niet vaak vliegt en je zit aan boord van bijv. dit Ethiad toestel dat je nog in een extra paniek schiet door de voor jou onverwachte reacties van de mensen om jou heen:
[YouTube: https://youtu.be/ivffMDMcTDI]
En op hun beurt zullen deze mensen allicht weer schrikken of in paniek raken van jouw reactie, neem daar nog in mee dat je de taal niet spreekt en allicht een blackout van het Engels krijgt en de chaos is compleet.
Fuck zeg, waarom zijn Engelse artikelen altijd zo stervend lang...gambieter schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:51:
Goed van Aerlingus.
Wel 100% mee eens verder, als het seatbelt lampje aan is, op slot die dingen. En bij aankomst pas weer van 't slot af als de motoren uit staan.
[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 08-08-2016 12:13 ]
Komt omdat het uit het "Magazine" stuk komt, dat is altijd met nogal wat achtergrond. Ik ben het overigens ook eens dat het nogal vreemd overkomt dat iemand op zijn gemak zijn koffer staat te pakken terwijl de kist vol rook staat. Je zou maar in je midden-seat zitten en door dit soort volk staan te wachtenFastFred schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:10:
[...]
Fuck zeg, waarom zijn Engelse artikelen altijd zo stervend lang...
Wel 100% mee eens verder, als het seatbelt lampje aan is, op slot die dingen. En bij aankomst pas weer van 't slot af als de motoren uit staan.
En toen vloog er een lithium batterij in de fik, wat toch wel geregeld voor komt en krijgen ze de bakken niet open....FastFred schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:10:
[...]
Fuck zeg, waarom zijn Engelse artikelen altijd zo stervend lang...
Zo'n regel brengt meer risico's met zich mee dan dat het iets oplost.
Exact, je moet de passagiers gewoon naar buiten schoppen.Fly-guy schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:19:
[...]
En toen vloog er een lithium batterij in de fik, wat toch wel geregeld voor komt en krijgen ze de bakken niet open....
Toch is er ook niet genoeg ruimte als iedereen zo'n koffer bij zich heeft. Doordat ze hardshell zijn, kunnen ze ook niet kleiner worden als ze niet vol zitten. Ik zou daar nog steeds veel liever zien "die mogen wel, maar bij ruimtegebrek gaan de koffers als grootste/onhandigste stuk het ruim in.PWM schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 11:47:
Los daarvan: Bagage op Schiphol is een ramp. Je staat rustig 30-40 minuten te wachten. Dat is de reden dat ik altijd handbagage heb. Maar: Mijn koffer voldoet natuurlijk precies aan de juiste maten.
Wat je nu ook vaker ziet is dat mensen die iets later binnenkomen en die achterin zitten, hun koffer gewoon voorin al in de overhead lockers doen. Lekker asociaal, de ruimte van andere stoelen/rijen pakken. Maar goed, er zijn veel asociale passagiers.
Ook weer een reden voor mij om vroeg in het vliegtuig te zijn. Ik heb wel eens gehad dat zo'n aso dan mijn rugzak eruit wilde gaan halen om zijn eigen koffer erin te krijgen. Dus niet.
Yep. Maar je kunt het gewoon een electronische switch met een handmatige backup maken. Standaard: koppelen aan seatbelt-sign.Brilsmurfffje schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:26:
Exact, je moet de passagiers gewoon naar buiten schoppen.
[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 08-08-2016 12:32 ]
Aan de ene kant is het ook wel te begrijpen, verlies je paspoort in die vlammen zee dan ben je weer het haasje en kan je niet weg van daar. Meestal heb je in je handbagage ook je waardevolle spullen, dure camera en dito lenzen.[b][message=47888795,noline]gambieter schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:30[/message
Yep. Maar je kunt het gewoon een electronische switch met een handmatige backup maken. Standaard: koppelen aan seatbelt-sign.
Het is maar weer de vraag of je dat allemaal vergoed krijgt na die brand.
Ja, dat is echt iets om je zorgen om te maken. Andere mensen stikten in de rook maar die 30 seconden voor je camera en paspoort waren het waardBrilsmurfffje schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:36:
Aan de ene kant is het ook wel te begrijpen, verlies je paspoort in die vlammen zee dan ben je weer het haasje en kan je niet weg van daar. Meestal heb je in je handbagage ook je waardevolle spullen, dure camera en dito lenzen.
Mensen zullen dom blijven, en domme dingen doen. Op zo'n moment helpt zo'n slot om ze de "juiste" beslissing te laten nemen. Al zul je wel zien dat er toch dombo's zullen zijn die dan gaan proberen de bakken dan open te maken...
(het is niet alleen de claustrofobie die er voor zorgt dat ik alleen gangpad vlieg
[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 08-08-2016 12:44 ]
Rook detectie en blussysteem in de bakken.Fly-guy schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:19:
[...]
En toen vloog er een lithium batterij in de fik, wat toch wel geregeld voor komt en krijgen ze de bakken niet open....
Allemaal extra gewicht en een accu brand is bijna niet te blussen.. Verder als je het weleens aan stewardessen vraagt komt roken aan boord ook nog regelmatig voor en krijgt het gros van de mensen zoiets simpels als het deurtje van de wc niet open.FastFred schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:51:
[...]
Rook detectie en blussysteem in de bakken.
Een lithium brand kun je vrijwel alleen blussen door de temperatuur te verlagen (in combinatie met het wegnemen van zuurstof).FastFred schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:51:
[...]
Rook detectie en blussysteem in de bakken.
Dat is niet te doen in een bagagebak.
Daarnaast, welke blussystemen wil jij op grote getale (foutief) af zien gaan in een gesloten buis met mensen? CO2, halon? Weet niet hoe lang jij je adem kan houden...
Natuurlijk kun je van alles gaan aanpassen, maar met welk doel? Hoeveel mensen zijn er daadwerkelijk gestorven of (ernstig) gewond geraakt door het meenemen van (hand)bagage?
Is 't niet gewoon een beter idee om de procedures aan te passen op het gedrag van mensen in paniek? Dus er rekening mee houden dat ze hun belangrijkste shit wellicht mee willen hebben? En dat ze daar op dat moment misschien niet rationeel over nadenken?
Voor brand in de overhead locker is dit, vrij briljante systeem, verzonnen:

De Nederlandse ambassade, consulaat of indien niet aanwezig een diplomatieke vertegenwoordiging van een andere EU land kan je prima aan een noodpaspoort helpen (een Laissez-passer).Brilsmurfffje schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:36:
[...]
Aan de ene kant is het ook wel te begrijpen, verlies je paspoort in die vlammen zee dan ben je weer het haasje en kan je niet weg van daar.
Daarvoor is een vliegtuigmaatschappij prima verzekerd, het is dus niet de vraag of je het vergoed krijgt.Meestal heb je in je handbagage ook je waardevolle spullen, dure camera en dito lenzen.
Als een vliegtuig geëvacueerd moet worden vanwege brand wil je het vliegtuig zo snel mogelijk leeg hebben. Daarbij wil je dat de glijbanen niet beschadigd worden. De procedure om het vliegtuig te verlaten zonder spullen is echt niet door bureaucraten verzonnen.Is 't niet gewoon een beter idee om de procedures aan te passen op het gedrag van mensen in paniek? Dus er rekening mee houden dat ze hun belangrijkste shit wellicht mee willen hebben? En dat ze daar op dat moment misschien niet rationeel over nadenken?
[ Voor 22% gewijzigd door PolarBear op 08-08-2016 14:02 ]
Ligt er weer een systeem uit. Dit maal Delta Airlines.
in HQ Atlanta hadden ze een power outage zeggen ze....
Alle kisten aan de grond....vorige maand was het Southwest
Mijn gut-feeling zegt dat er iets niet helemaal klopt.
http://de.delta.com/conte...sories/system-outage.html
in HQ Atlanta hadden ze een power outage zeggen ze....
Alle kisten aan de grond....vorige maand was het Southwest
Mijn gut-feeling zegt dat er iets niet helemaal klopt.
http://de.delta.com/conte...sories/system-outage.html
Brilsmurfffje schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 12:04:
[...]
Dan moet je echt een keertje naar China gaan, dat herdefinieerd je beeld voor ongeduldig en voordringend volk.
Het patroon:
Zodra de kist is afgeremd en de high speed runway exit neemt...staan de eerste al op....
Zodra de kist naar zijn parking spot gaat en ze weten waar de brug wordt gekoppeld rennen ze naar de deur...
...en bij de koffers kom je ze weer tegen...wachtend op de koffers...
Dit topic is gesloten.