Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.800 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sta nu uurtje op de afrit van Schiphol. Toch maar binnendoor gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Piet91 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:45:
American Airlines heeft Zodiac ook al de deur gewezen vanwege de vertragingen.
Airbus heeft Zodiac inmiddels ook uit de A330neo catalogus gegooid.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23:07
XWB schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:48:
[...]

Er zijn zat maatschappijen die 2-2-2 in de A330 hebben, ik denk dat de 777 gewoon bredere gangpaden heeft. Of misschien een combinatie van iets bredere stoelen en bredere gangpaden.

Vergeet niet dat de gemiddelde 777 vroeger gewoon 2-3-2 in business class had, terwijl de A330 voor 2-2-2 ontworpen was. De 1-2-1 opstelling is gewoon een trend die zich de afgelopen jaren ingezet heeft.
Tja maar de trend is juist meer comfort en het vergroten van het gat tussen Y en C, dus de "vroegere" 2-2-2 a330 en 2-3-2 777 voldoen nu niet meer. Volgens mij zijn alle ook maar enigszins recent gerenoveerde a330's 1-2-1 (Cathay, Delta, Virgin, SAS, ...) op LH na, maar daar is ook genoeg kritiek op geweest én KLM biedt geen first dus mag de business een tandje beter.

De 787 is ook breder dan de a330 en daar hebben ze wel 1-2-1 in gezet, dus zou wel weer lekker inconsistent zijn als ze 2-2-2 kiezen wanneer de a330 overhoop gehaald wordt. Bij de 777 was de kritiek op stoelen zonder gangpad toegang ook al niet mals en bij de 787 gaven ze aan daar naar geluisterd te hebben.

In ieder geval benieuwd of het echt 2-2-2 gaat worden, lijkt me sterk. Aan de andere kant kijk ik nergens meer van op na de 29" eco seat pitch in de nieuwe E175's :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
PWM schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:48:
Ben benieuwd wanneer de KLM meer Economy Comfort stoelen gaat plaatsen in de wide-body kisten. Die zitten altijd vol, vaak ver van tevoren. Voor 3 trips later dit jaar zijn ze zelfs nu al niet meer te selecteren. Zou mooi zijn als die uitgebreid word.
Inderdaad, behoorlijk frustrerend (althans voor mij persoonlijk) om te zien dat premium zo vaak allang is volgeboekt. Althans ik kan bijv. al maanden vantevoren geen premium boeken in de dreamliner of 767 van TUI en het nadeel is dat ze daar ook niet aan wachtlijsten doen. Sta je op de luchthaven wordt er doodleuk een economy passagier geupgrade voor niets terwijl ik er voor wil betalen.

Ze zullen wel meer verdienen aan de sardientjes en het veevervoer maar dan denk ik, verhoog dan de prijs van premium met een paar tientjes als het toch steeds volgeboekt is.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:57
PWM schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:30:
Lekker veel kritiek op deze add van KLM:

[afbeelding]

Onder het bericht en ook op Twitter. De kritiek lijkt me ook terecht. Naar Aruba en Bonaire heb je die stoelen sowieso niet, naar Curacao hoogstends 50% van de tijd.

Daar zullen een hoop mensen teleurgesteld zijn. Ik snap KLM wel dat ze marketing doen met de nieuwe spullen, maar om dat nou precies te doen op A330 routes....
Even 1500,- aftikken voor een vlucht, maar dan wel nog 10,- boekingskosten moeten betalen.... Wtf. Of is dat juist waar heel sociaal Nederland ook over valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

FastFred schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:48:
[...]

Even 1500,- aftikken voor een vlucht, maar dan wel nog 10,- boekingskosten moeten betalen.... Wtf. Of is dat juist waar heel sociaal Nederland ook over valt?
en het mooie is dat je dit vanuit BE en DE niet hebt,iets met Europese regelgeving

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

mrsar schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 15:56:
[...]

en het mooie is dat je dit vanuit BE en DE niet hebt,iets met Europese regelgeving
Yep klm boeken via .be is goedkoper dan NL.
Heb dat ook gedaan omdat ik boekingskosten en shit je reinste oplichterij vind.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik boek mijn KLM vluchten ook via diverse KLM sites, maar niet de Nederlandse :) Vluchten vaak goedkoper, geen boekingskosten en geen creditcardkosten. Zodra je geboekt hebt, is er geen verschil meer.

EDIT:

Vandaag nog 110,- bespaard voor retour AMS-Stockholm, door klm.se te gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 02-08-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik kwam dit tegen op facebook, ben het hier nog niet tegengekomen. Het verhaal klinkt bijna ongeloofwaardig, maar de foto's liegen niet...
https://www.facebook.com/...k/posts/10206749395364016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

gop1 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:09:
Ik kwam dit tegen op facebook, ben het hier nog niet tegengekomen. Het verhaal klinkt bijna ongeloofwaardig, maar de foto's liegen niet...
De foto's zijn echt (maar wel bijna 9 jaar oud), het verhaal niet.

http://www.snopes.com/photos/airplane/etihad.asp

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat is hier ook wel voorbij gekomen maar echt al járen geleden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Ik heb dat ding nog zien liggen de volgende dag op TLS.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wat een lap onzin staat daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luk4s
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-09 16:39
Ik zag 30 juli tijdens het taxiën op Amman Queen Alia Airport 3 Lockheed L-1011's staan. Weet iemand het verhaal achter deze toestellen?

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/4uigcx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/34g0wgl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Piet91 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:53:
[...]

Wat een lap onzin staat daar...
Ongetwijfeld
offtopic:
De manier van schrijven is typisch voor een artikel welke gemaakt is voor de views, zoals vrijwel alles tegenwoordig. Genoeg mensen die concepten als clickbait, datamining en dergelijke niet snappen en aan elke like en share actie meedoen, clickbaitartikelen delen en zich inschrijven voor elke 'nieuwsbrief'. Een cursus basisbegrip internet in het onderwijs zou geen overbodige luxe zijn in deze tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 23:19
offtopic:
"Ze zag dit en dit, en wat er toen gebeurde geloof je nooit!!!1!1!11!!"

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Luk4s schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 00:05:
Ik zag 30 juli tijdens het taxiën op Amman Queen Alia Airport 3 Lockheed L-1011's staan. Weet iemand het verhaal achter deze toestellen?

[afbeelding]

[afbeelding]
N300AW van Rich International Airways (ex-ANA, ex-Boeing), first flight 27-02-1976,staat er al sinds 2003 weg te rotten.

Toestel in betere tijden (Miami, 1994):

Afbeeldingslocatie: https://img.planespotters.net/photo/229000/original/n300aw-rich-international-airways-lockheed-l-1011-385-1-tristar-1_PlanespottersNet_229424.jpg

JY-SGI.van het Iraanse Mahan Air, maar operated bij SkyGate (ex-Delta Airlines), first flight onbekend, maar delivered aan Delta in 1982.

Hetzelfde toestel op Schiphol in 1992:

Afbeeldingslocatie: http://www.planepictures.net/a/79/66/1228588858.jpg

De 3e L-1011 kan ik zo 1-2-3 niet lokaliseren.

Voor zover ik op Internet kan vinden zou er ook nog een (onbekende) 777 staan weg te rotten bij die L-1011's.

Edit: de 3e L-1011 is van Luzair (ex-Delta Airlines), N753DA, first flight 01-07-1980. Deze heeft ook nog een Nederlands tintje (zou hier ooit potentieel gestationeerd geweest zijn (als PH-RST), maar dat is niet doorgegaan, in Maastricht): http://blog.tristar500.ne...1-that-never-came-to.html

Toestel in LAX in 2000:

Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/1/50142_1076589298.jpg

Hier staat het toestel ook tussen, maar je mag hem zelf zoeken :P

Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/1/13395_1110360600.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 03-08-2016 05:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Wellicht dat iemand hier een antwoord op heeft: de meeste multinationals werken met preferred suppliers waarvan KLM er vaak 1 van is voor de in Nederland gevestigde bedrijven. Krijgt het bedrijf dan op het einde van het jaar een % terug van de ticketkosten? Ik zie nl anders niet wat een voordeel een bedijf heeft. Als ik nl tickets boekte via het bedrijf dan waren de ticketprijzen hetzelfde als dat je ze rechtstreeks bij KLM bestelde? De ticketvoorwaarden waren ook hetzelfde.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02
PWM schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 16:53:
Ik boek mijn KLM vluchten ook via diverse KLM sites, maar niet de Nederlandse :) Vluchten vaak goedkoper, geen boekingskosten en geen creditcardkosten. Zodra je geboekt hebt, is er geen verschil meer.

EDIT:

Vandaag nog 110,- bespaard voor retour AMS-Stockholm, door klm.se te gebruiken.
Heb je een handige manier om dit uit te zoeken? Of is het trial and error?

Boekings kosten zijn jammer, maar die creditcard kosten zijn echt absurd bij KLM. Als ik met Amex nog een aantal extra gratis punten kan pakken, dan doe ik dat graag.
Of krijg je op de buitenlandse sites geen extra FB miles met je AMEX FB card?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Een gloednieuwe Airbus 340-600, het grootste passagiersvliegtuig ooit gebouwd
:') Ook in 2007 was dat al niet meer het geval, want 2 jaar eerder maakte de A380 al z'n eerste vlucht

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 03-08-2016 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:35:
[...]

[...]

:') Ook in 2007 was dat al niet meer het geval, want 2 jaar eerder maakte de A380 al z'n eerste vlucht
Een A340-600 is wel langer dan een A380. Zal wel ergens verkeerd vertaald zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:22

Freak187

geen

Iemand ervaring met overstappen op EWR? Met United van AMS naar EWR en dan door met United Express naar een binnenlandse bestemming. Heb een overstap van ruim 3 uur, dus ik denk dat het qua tijd wel goed zit. Maar ben benieuwd of je in dezelfde terminal aankomt als dat je weer vertrekt, aangezien het allemaal United is.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Kom vanavond aan met KLM, om half 8. Dat zal wel midden in die staking zijn....
Stinger_Ventura schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 07:56:
[...]

Heb je een handige manier om dit uit te zoeken? Of is het trial and error?

Boekings kosten zijn jammer, maar die creditcard kosten zijn echt absurd bij KLM. Als ik met Amex nog een aantal extra gratis punten kan pakken, dan doe ik dat graag.
Of krijg je op de buitenlandse sites geen extra FB miles met je AMEX FB card?
Helaas, trial and error. Je krijgt wel gewoon je AMEX punten en de extra miles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Chief-XL schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 05:38:
Wellicht dat iemand hier een antwoord op heeft: de meeste multinationals werken met preferred suppliers waarvan KLM er vaak 1 van is voor de in Nederland gevestigde bedrijven. Krijgt het bedrijf dan op het einde van het jaar een % terug van de ticketkosten? Ik zie nl anders niet wat een voordeel een bedijf heeft. Als ik nl tickets boekte via het bedrijf dan waren de ticketprijzen hetzelfde als dat je ze rechtstreeks bij KLM bestelde? De ticketvoorwaarden waren ook hetzelfde.
Preferred suppliers heb je om meerdere redenen. Korting is er een van idd, maar ook dat je weet dat die supplier zich houdt aan alle voorwaarden die je als bedrijf hebt en dergelijke, en dat de afdeling die betaalt weet dat 't geen shady business is maar een legitieme leverancier van diensten.

In het geval KLM zullen ze geen percentage terugkrijgen maar gewoon een corporate account hebben waarmee ze korting krijgen en bepaalde voordelen hebben bedongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Dan zou ik graag willen weten wat de kortingen en voordelen dan zijn want die zijn niet zichtbaar voor ons ;) Eens een keer met de procurement afdeling kletsen ;)

Wel jammer bij KLM. Leuke aanbieding retour business class AMS - SIN. Ik wil echter omgekeerd retour maar dan geldt de aanbieding helaas niet. Of ja, ze noemen het dan wel een aanbieding maar is dan gelijk bijna 3x zo duur dan retour AMS - SIN ;)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik zie dat de staking om 19.30 begint, mijn kist land 19.35 :+ Wie doet de afhandeling van de Cityhoppers? Is dat KLM zelf?

Volgens mij staken alleen de bagagehandlers. Echter, aangezien ik een F70 vlieg, is de kans groot dat er zaken in het ruim liggen ipv in de overheadbins. Zou wel lullig zijn als je nog 90 minuten kan wachten tot het ruim open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

Al je bagage in een rugzakje proppen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Garyu schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:28:
Al je bagage in een rugzakje proppen?
Heb kleine koffer mee. Normaal gesproken goed voor bovenin, maar in een volle F70 past niet altijd alles. Dan gaat het onderin en krijg je hem onderaan de trap weer terug.

Neem de koffer wel op schoot als de kist vol is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Of zelf het bagageruim openen en bagage uitladen. Is geen hogere wiskunde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 17:00
PWM schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:34:
[...]

Heb kleine koffer mee. Normaal gesproken goed voor bovenin, maar in een volle F70 past niet altijd alles. Dan gaat het onderin en krijg je hem onderaan de trap weer terug.

Neem de koffer wel op schoot als de kist vol is.
Op tijd boarden dus! ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ze labelen binnen al :p Maar in dit geval geen probleem. Ik loop als eerste naar binnen met Sky Priority en als een een tag op mijn tas zit, trek ik die er af voordat ik bij de trap ben. Problem solved.

Zie overigens dat alleen de FNV mensen staken, en daar ook weer een deel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Dat dus, alleen een deel van FNV leden staakt. Dus ik denk dat het inderdaad wat langer zal duren met je bagage, maar dat de mensen die wél werken gewoon een tandje bij schakelen

Wat vinden we overigens hiervan?

http://www.nu.nl/algemeen...vond-werk-neerleggen.html
Dinsdag heeft de bond nog een uitnodiging van KLM om te praten over de cao afgeslagen. Volgens de bond heeft dat namelijk alleen zin als de luchtvaartonderneming bereid is om met betere voorstellen te komen
Sorry hoor, maar dan mag je wat mij betreft zo ver als mogelijk in de stront zakken. KLM geeft aan te willen praten over de CAO, maar die uitnodiging sla je af. Nee, je steekt liever de kop in 't zand en gaat lopen staken. Wil de FNV wel een betere CAO? Lijkt er niet op, anders waren ze toch wel met KLM om tafel gegaan?

Hoevaak moet de FNV zo'n uitnodiging afslaan en alle medewerking dus blijkbaar weigeren voordat KLM in z'n recht staat om maatregelen te nemen tegen de FNV en/of leden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02
[b]PWM schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:11:[/b

[...]

Helaas, trial and error. Je krijgt wel gewoon je AMEX punten en de extra miles.
Heb er al even op gegoogeld. In Nederland rekent KLM 1,75% CC kosten tot een max van 20e per ticket. Als je met zijn 4en reist zit je dus al aan 80 euro extra voor je AMEX FB card.

Welke landen hebben geen credit card toeslagen op de KLM site? Want dat lijkt mij een vast gegeven?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Incident op Dubai

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Co7H0G9W8AAuo89.jpg

http://m.khaleejtimes.com...drum-to-dubai-crash-lands

[ Voor 23% gewijzigd door Fly-guy op 03-08-2016 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

oef !

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Co7Jgj8WYAAeKfc.jpg:large

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Emirates aircraft flying from Thiruvananthapuram, India, to Dubai made an emergency landing at Dubai International Airport on Wednesday, Dubai airport sources said.
Bron: http://gulfnews.com/news/...ational-airport-1.1872893

Ook een video van het rokende toestel te vinden op die pagina.

[ Voor 49% gewijzigd door SanderTje! op 03-08-2016 11:26 ]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nu.nl zegt dat er geen gewonden zijn, maar als ik die beelden zo zie...

Ik wacht nog wel even op bericht van Simon :+

Nu.nl meldt nu dat het een gear up landing geweest is en dat alle passagiers en crew geëvacueerd zijn

Gaat om vlucht EK521

AVherald heeft nu ook een artikel, zou een gear collapse zijn vlak na het landen

[ Voor 74% gewijzigd door FastFred op 03-08-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

PWM schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 10:39:
[...]

Ze labelen binnen al :p Maar in dit geval geen probleem. Ik loop als eerste naar binnen met Sky Priority en als een een tag op mijn tas zit, trek ik die er af voordat ik bij de trap ben. Problem solved.

Zie overigens dat alleen de FNV mensen staken, en daar ook weer een deel van.
is dat binnen labelen niet dat je de tas dan onder de stoel voor je schuift,ik had het laatst ook en toen stond dat er op (die labels die je soms krijgt voor security,ik loop er tegenwoordig gewoon snel voorbij :P )

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Co7NIl1XgAAQDhl.jpg:large
@DXBMediaOffice
All passengers were evacuated safely and no injuries have been reported so far

[ Voor 41% gewijzigd door Carfanatic op 03-08-2016 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Zou om A6-EMW gaan wat ik zo gauw kan vinden op flightradar24

777-300 uit 2003

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 03-08-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:38:
Zou om A6-EMW gaan wat ik zo gauw kan vinden op flightradar24

777-300 uit 2003
Dat matched inderdaad met de foto van Carfanatic.

Op de recorded route is niet zo veel geks te zien. Normale descent, normale speeds.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/a6-emw/#a8c7c5e

[ Voor 14% gewijzigd door SanderTje! op 03-08-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
A6-EMW, vlucht EK521 inderdaad. Zou een gear collapse vlak na landing geweest zijn, aldus Aviation Herald

Volgens nu.nl zijn alle passagiers en crew ok.

[ Voor 60% gewijzigd door FastFred op 03-08-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hier is een video van het moment dat het toestel tot stop kwam:

https://twitter.com/Fligh...status/760773882265604097

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Kan iemand een METAR lezen? Er wordt in de comments van het AVherald bericht vermeld dat hij met de wind in de rug landde op 12L

OMDB 030900Z 11021KT 3000 BLDU NSC 49/07 Q0993 WS ALL RWY TEMPO 35015KT 1500
OMDB 030800Z 14012KT 100V180 6000 NSC 48/09 Q0994 WS ALL RWY TEMPO 35015KT 4000 DU

OMDB 030749Z 14012KT 110V180 6000 NSC 47/09 Q0994 WS ALL RWY TEMPO 35015KT 4000DU
OMDB 030700Z 06007KT 360V100 8000 NSC 44/10 Q0995 NOSIG
OMDB 030600Z 06005KT 350V100 8000 NSC 42/12 Q0995 NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 17:00
Als ik die video zo zie land die geen minuut te laat.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
LordSinclair schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:55:
Als ik die video zo zie land die geen minuut te laat.
Leg uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
FastFred schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 11:55:
Kan iemand een METAR lezen? Er wordt in de comments van het AVherald bericht vermeld dat hij met de wind in de rug landde op 12L

OMDB 030800Z 14012KT 100V180 6000 NSC 48/09 Q0994 WS ALL RWY TEMPO 35015KT 4000 DU

OMDB 030749Z 14012KT 110V180 6000 NSC 47/09 Q0994 WS ALL RWY TEMPO 35015KT 4000DU
Blijkbaar was er windshear, maar het is niet duidelijk of dat er iets met te maken had.

Misschien dat het landingsgestel simpelweg niet werkte.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Landen met rugwind is op zich geen enkel probleem, zeker niet op de lange banen in Dubai. Elk vliegtuig is gecertificeerd tot een bepaalde wind van achteren). De WS is echter wel van belang, melding van windshear, een snel veranderende wind wat mogelijk gevaarlijk kan zijn (maar dat ligt geheel aan de intensiteit, plek en vorm).

(Voor wat betreft de metar, de wind komt hoofdzakelijk uit het oosten, met tijdelijk een noorden wind).

[ Voor 8% gewijzigd door Fly-guy op 03-08-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Wind komt voornamelijk uit de juiste richting voor runway 12L. Wel waarschuwing voor mogelijke windshear met ca. 50 graden tailwind component. Dus het zou kunnen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
XWB schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:00:
[...]

Blijkbaar was er windshear, maar het is niet duidelijk of dat er iets met te maken had.

Misschien dat het landingsgestel simpelweg niet werkte.
In de eerder geposte video op twitter is te zien dat ie rechts door z'n gear is gezakt (nummer 2 motor breekt ook af in het filmpje) terwijl motor 1 er nog gewoon aan zit. Kan zijn dat ie door windshear op 1 poot terecht gekomen is, teveel zijdelingse kracht op z'n rechter maingear en dan afbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ligt de hele vleugel nou ondersteboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Garyu schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:07:
Ligt de hele vleugel nou ondersteboven?
Terwijl de vleugel nog aan de romp zit? :p
Motor is op de bovenkant van de vleugel terecht gekomen.

Fijn dat er geen slachtoffers zijn - lijkt me toch wel een staaltje (brand)veiligheid van de 777.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Migrator schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:08:
[...]

Terwijl de vleugel nog aan de romp zit? :p
Motor is op de bovenkant van de vleugel terecht gekomen.

Fijn dat er geen slachtoffers zijn - lijkt me toch wel een staaltje (brand)veiligheid van de 777.
Ah, ik dacht dat de hele vleugel was afgebroken en met motor en al ondersteboven was gegaan :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Garyu schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:11:
[...]

Ah, ik dacht dat de hele vleugel was afgebroken en met motor en al ondersteboven was gegaan :D.
Als ik me de Aircrash Investigation aflevering van de Bijlmer ramp goed herinner is de motorophanging gemaakt om bij extreme vibraties of schokken af te breken van de vleugel. De vleugel zelf blijft wel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nog een video, deze laat zien dat een paneel van de rechtervleugel de lucht in gaat wanneer het vuur de brandstoftank bereikt heeft:

https://twitter.com/shukla_tarun/status/760780252062715904

Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/oM26z_Co7YeaGVUAA6KWP.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/QCTtL_Co7YeaGVMAAnHej.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/jGA5o_Co7YeaDUAAA6UhL.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door XWB op 03-08-2016 12:27 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Heftig allemaal.

Overigens wel de eerste hull-loss ooit die Emirates heeft gehad:
Het vliegongeluk van Emirates, waarbij vandaag een Boeing 777-300 verloren ging, is het eerste incident waarbij een toestel van de luchtvaartmaatschappij moet worden afgeschreven. Emirates heeft een uitstekende veiligheidsreputatie en maakte nooit eerder een groot ongeluk mee.

Opgericht in 1985 groeide Emirates uit tot een maatschappij van wereldformaat. Het bedrijf begon met een handvol oude Boeing 727’s, 737’s en Airbus A300’s en beschikt inmiddels over een moderne vloot van 157 Boeing 777’s (waaronder 13 vrachttoestellen), 81 Airbus A380’s en een klein aantal A330’s en A340’s die uit de vloot gaan verdwijnen.

In 2009 haalde Emirates voor het eerst het nieuws met een incident, toen een A340-500 in Australië een tailstrike had, die uiteindelijk goed afliep. Het betrokken toestel werd gerepareerd.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-ongeluk-sinds-oprichting

Gezien de omvang van hun vloot, en het aantal vluchten wat ze uitvoeren, is dat toch nog een net resultaat op zicht.

Gelukkig allemaal goed afgelopen dus :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nouja, "goed afgelopen"… Er gaat een toestel van een paar honderd miljoen euro in vlammen op. Ik weet niet wat een mensenleven waard is in Dubai maar vast minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:02
Volgens mij was het gear helemaal niet naar beneden. Bij een collapse heb je meestal nog wel nose landing gear dat normaal functioneerd.

opvallend is ook dat op avherald het volgende staat:
... was on final approach to Dubai's runway 12L at 12:41L (08:41Z) but attempted a go around from low height. The aircraft however did not climb, but after retracting gear touched down on the runway and burst into flames.
Lijkt er dus op dat hij een go around maakte op lage hoogte en toen windshear kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:13
(kan iemand mij uitleggen hoe ik de video op twitter kan vinden/afspelen?)

En op een bovenstaande foto zie ik de bovenkant romp helemaal uitgebrand?
Hoe kan zoiets? Heeft vast niet alleen met landingsgestel te maken, en neem aan dat alle passagiers op dat moment al geëvacueerd waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
*knip* troll.

[ Voor 140% gewijzigd door gambieter op 03-08-2016 13:31 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
Emirates airline @emirates
We can confirm that there are no fatalities among our passengers and crew. All passengers and crew are accounted for and safe. #EK521
_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:38:
Nouja, "goed afgelopen"… Er gaat een toestel van een paar honderd miljoen euro in vlammen op. Ik weet niet wat een mensenleven waard is in Dubai maar vast minder :P
Hoe bedoel je dat precies? Liever een paar doden dan een toestel wat vervangbaar is naar de knoppen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
In de comments onder het bericht van de Aviation Herald wordt er al gehint naar pilot error.

De gouden regel is: positive rate; gear up.

Uit de diverse berichtgevingen blijkt dat het toestel vlak voor touchdown een go-around deed, toestel wilde echter niet stijgen (door wind/gebrek aan snelheid/ground effect?), duidelijk geen positive rate, maar er was al wel begonnen met het inklappen van het landingsgestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Denk inderdaad dat ze op een heel ongelukkig moment wind shear kregen. Ground effect heeft juist een positief effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

vandaar ook "gebrek aan" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
FastFred schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:27:
In de comments onder het bericht van de Aviation Herald wordt er al gehint naar pilot error.

Uit de diverse berichtgevingen blijkt dat het toestel vlak voor touchdown een go-around deed, toestel wilde echter niet stijgen (woord wind/gebrek aan snelheid/ground effect?), duidelijk geen positive rate, maar er was al wel begonnen met het inklappen van het landingsgestel.
Maar met het landingsgestel omlaag was het toestel vermoedelijk alsnog tegen de grond gesmakt?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:49:
[...]

Maar met het landingsgestel omlaag was het toestel vermoedelijk alsnog tegen de grond gesmakt?
Als het zo is zoals eerder geschetst, dan was het toestel misschien wel op z'n wielen terechtgekomen. Maar dat hangt echt af van hoe het aan is komen vliegen, reden van go-around etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Maar aangezien de go-around al was ingezet was het toestel misschien al bijna halverwege de runway, wellicht te laat om veilig te kunnen landen. Er moet ook een reden voor de go-around geweest zijn, misschien was er traffic op de runway.

Als het echt pilot error blijkt te zijn dan is dit ongeluk heel slechte timing. Er zijn onlangs documenten gelekt waaruit blijkt dat Flydubai en Emirates piloten teveel uren vliegen en vaak oververmoeid zijn. De druk op de piloten is enorm, dit kan nog wel eens een staartje krijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 03-08-2016 14:04 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:03:
Maar aangezien de go-around al was ingezet was het toestel misschien al bijna halverwege de runway, wellicht te laat om veilig te kunnen landen. Er moet ook een reden voor de go-around geweest zijn, misschien was er traffic op de runway.
Hmm ja, inderdaad, heb je gelijk in. Pff, zo zie je maar weer dat er toch met een paar dingen over die we (waarschijnlijk) weten er toch nog zoveel mogelijk is qua toedracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
De vraag is inderdaad waarom die in go around ging, helemaal omdat het zo laat is ingezet. Ik denk wel dat het veel had gescheeld als het landing gear gewoon beneden was. Die dingen kunnen aardig wat hebben en als je het filmpje ziet lijkt hij niet heel hard te zijn neergekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2016/08/03/304576/864x486.jpg

Geen leuk gezicht. Maar goed, geen gewonden en de zwarte dozen zullen intact zijn, dus ik denk dat we redelijk snel uitsluitsel hebben over de keten van gebeurtenissen.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 19:56
Weet iemand hier toevallig of er consquenties zijn aan het niet gebruiken van de terugvlucht van een retourticket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
Ascension schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:41:
Weet iemand hier toevallig of er consquenties zijn aan het niet gebruiken van de terugvlucht van een retourticket?
Geen, en officieel kan je een deel van het geld terugvragen. Die procedure is per maatschappij verschillend en zo 'complicated as possible'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 23:12

Sandyman538

SandstorM [148839]

upclocker schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:38:
Volgens mij was het gear helemaal niet naar beneden. Bij een collapse heb je meestal nog wel nose landing gear dat normaal functioneerd.

opvallend is ook dat op avherald het volgende staat:

[...]

Lijkt er dus op dat hij een go around maakte op lage hoogte en toen windshear kreeg?
FastFred schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:27:

Uit de diverse berichtgevingen blijkt dat het toestel vlak voor touchdown een go-around deed, toestel wilde echter niet stijgen (door wind/gebrek aan snelheid/ground effect?), duidelijk geen positive rate, maar er was al wel begonnen met het inklappen van het landingsgestel.
upclocker schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:43:
Denk inderdaad dat ze op een heel ongelukkig moment wind shear kregen. Ground effect heeft juist een positief effect.
upclocker schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:14:
De vraag is inderdaad waarom die in go around ging, helemaal omdat het zo laat is ingezet. Ik denk wel dat het veel had gescheeld als het landing gear gewoon beneden was. Die dingen kunnen aardig wat hebben en als je het filmpje ziet lijkt hij niet heel hard te zijn neergekomen.
Wel bijzonder dat binnen 4 uur na de crash de resultaten van het onderzoek al bekend zijn... Al die suggesties zonder onderbouwing, zonder dat we erbij waren, ik begrijp dat nooit. Laat lekker mensen gedegen onderzoek doen en dan horen we wel de waarschijnlijke oorzaak. Dat gegis in de ruimte is totaal overbodig en je krijgt er helemaal niks voor terug.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Sandyman538 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:45:

Wel bijzonder dat binnen 4 uur na de crash de resultaten van het onderzoek al bekend zijn... Al die suggesties zonder onderbouwing, zonder dat we erbij waren, ik begrijp dat nooit. Laat lekker mensen gedegen onderzoek doen en dan horen we wel de waarschijnlijke oorzaak. Dat gegis in de ruimte is totaal overbodig en je krijgt er helemaal niks voor terug.
Snap je wel, maar volgens mij is dit mens eigen :+
De media doet normaal gesproken niets anders bij grote situaties - in die gevallen filter ik er het zelf wel weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

kwakzalver schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:44:
[...]

Geen, en officieel kan je een deel van het geld terugvragen. Die procedure is per maatschappij verschillend en zo 'complicated as possible'.
Dus je koopt een kaartje zodat de luchtvaartmaatschappij voor jou een stoel vrij houdt op de vlucht retour vanuit Rio naar Schiphol maar jij hebt geen behoefte om terug te vliegen omdat je superlekker op het strand ligt en dan moet de luchtvaartmaatschappij hier qua kosten voor opdraaien? Heel benieuwd waar je dit vandaan hebt en onder welke voorwaarde je dit terug kunt vinden.
SanderTje! schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:48:
[...]

Snap je wel, maar volgens mij is dit mens eigen :+
De media doet normaal gesproken niets anders bij grote situaties - in die gevallen filter ik er het zelf wel weer uit.
Maar die proberen in ieder geval bronnen aan te halen en zich op feiten te berusten. Op dit moment is het hier al bekend dat ze last hadden van windshear, dat ze een go around gemaakt hebben, dat ze te vroeg het gear ingetrokken hebben en dat ze daarom gecrashed zijn. Er zit een verschil tussen over opties speculeren en ze hier als feiten brengen.

[ Voor 33% gewijzigd door Sandyman538 op 03-08-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Altijd weer dit soort reacties... Bij een MH370 geef ik je gelijk indd, dat is pure speculatie. Maar hier zie je zelf de beelden, zijn metars bechikbaar, atc is bechikbaar etc. Zijn toch wel degelijk wat aanwijzingen waar je een inschatting kan maken van wat er is gebeurd. Het enige waar ik benieuwd naar ben is de reden voor de go around,of er ook technische mankementen waren en of er ook windshear was. Dus is niet helemaal ongegrond allemaal. Daarnaast dit gebeurt toch ook bij een aanslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Sandyman538 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:45:
Waarom? Dan valt hier toch helemaal geen discussie meer te voeren? Zullen we GoT dan maar gewoon opdoeken, want discussie voeren op een discussieforum mag blijkbaar niet, want het is allemaal slecht onderbouwd.

Anders blijf je toch gewoon uit dit topic en post je over een jaar ofzo een keer een link naar een nieuwsbericht waarin de oorzaak bekend gemaakt wordt. Dat is het enige waar dit topic volgens jou nog voor gebruikt mag worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

FastFred schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:51:
[...]

Waarom? Dan valt hier toch helemaal geen discussie meer te voeren? Zullen we GoT dan maar gewoon opdoeken, want discussie voeren op een discussieforum mag blijkbaar niet, want het is allemaal slecht onderbouwd.

Anders blijf je toch gewoon uit dit topic en post je over een jaar ofzo een keer een link naar een nieuwsbericht waarin de oorzaak bekend gemaakt wordt. Dat is het enige waar dit topic volgens jou nog voor gebruikt mag worden...
Zie mijn reactie van 14.49. (en dan vooral de laatste zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
http://avherald.com/h?article=49c12302

Gelukkig heeft iedereen het overleefd. Dus wat er gebeurd is zal wel boven tafel komen.

Of het pilot error is is gissen. Lijkt op een doodnormale approach.

Bij eerste contact approach geeft approach een reminder over de gear.
2 minuten na handover van approach aan tower gaat het toestel in de go-around..

Iets moet een go-around getriggerd hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Sandyman538 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

En als je daar niet tegen kunt lees je mijn post van 14.51 nog een keer. (en dan vooral de laatste alinea)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Sandyman538 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:53:
[...]

Zoals ik al zei, zijn er bij deze crash al wel wat feiten beschikbaar...
Als men nu zegt dat het is pilot error is, is dat te vroeg omdat te concluderen inderdaad. Feit blijft wel dat hij een go around inzette, gear up lijkt te zijn op beelden en er windshear in de metar staat. Of er daadwerkelijk een relatie is moet het onderzoek indd uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

upclocker schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:00:
[...]

Zoals ik al zei, zijn er bij deze crash al wel wat feiten beschikbaar...
Als men nu zegt dat het is pilot error is, is dat te vroeg omdat te concluderen inderdaad. Feit blijft wel dat hij een go around inzette, gear up lijkt te zijn op beelden en er windshear in de metar staat. Of er daadwerkelijk een relatie is moet het onderzoek indd uitwijzen.
Dit is inderdaad al een heel stuk genuanceerder. Juist een stukje discussie maken een discussieforum wat het is. En dat wil ik ook heel graag zo houden.

Wat je vaak na een crash ziet is dat er ineens allemaal OVV figuren uit alle hoeken komen die insinuaties die gedaan worden op het wijde internet hier neer gaan zetten als feiten. En dat is zeer vermoeiend. Een open discussie kun je namelijk veel mooier en gezelliger voeren. Als iemand schrijft, 'goh, ik lees in de metar dat er windshear voorspeld is, zou dat er mee te maken kunnen hebben' dat is heel wat anders dan 'lijkt er dus op dat hij een go around maakte op lage hoogte en windshear kreeg'. Of dat iemand schrijft 'het zou ook natuurlijk pilot error kunnen zijn aangezien op een filmpje wat ik net op internet heb gezien ik de kist go around zie gaan en zijn landing gear intrekken terwijl er nog geen positive rate of climb was, maar dat zou natuurlijk ook te maken kunnen hebben dat ze toch deze keuze in de cockpit gemaakt hebben omdat er 900 bellen afgingen', dat is heel iets anders dan 'er wordt al gehint naar pilot error omdat er een gouden regel is met go arounds'.

Ach, neem het eens mee in de overwegingen als je ergens een discussie gaat voeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
ATC opnames staan online

[video]https://youtu.be/ULhlvu44eDo"]YouTube: LIVE ATC | Emirates EK521 crash at Dubai[/video]

Zelf kan ik ze niet luisteren, zit op m'n werk

[ Voor 8% gewijzigd door FastFred op 03-08-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upclocker
Daar ben ik het volkomen met je mee eens, maar aangezien deze dingen al eerder waren genoemd had ik ze als bekend verondersteld :P
In vervolg zal ik het wel wat duidelijker formuleren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:03
Sandyman538 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:49:
[...]

Dus je koopt een kaartje zodat de luchtvaartmaatschappij voor jou een stoel vrij houdt op de vlucht retour vanuit Rio naar Schiphol maar jij hebt geen behoefte om terug te vliegen omdat je superlekker op het strand ligt en dan moet de luchtvaartmaatschappij hier qua kosten voor opdraaien? Heel benieuwd waar je dit vandaan hebt en onder welke voorwaarde je dit terug kunt vinden.
Je hebt toch gewoon betaald voor een stoel? Wat jij er mee doet, dat mag je gewoon zelf weten. Al koop jij alle stoelen in het vliegtuig en kom je niet opdagen. Prima toch?

En welke kosten bedoel je? Als je echter niet op komt dagen, kan de luchtvaartmaatschappij de tickets gewoon weer verkopen aan mensen die standby staan. Men kan er dus ook nog eens dubbel aan verdienen. Zelfs alle belastingen worden dan gewoon dubbel geheven, terwijl die (mogelijk?) maar één keer worden afgedragen.

Meestal kun je trouwens alleen de belastingen op je ticket terugkrijgen, als je een (deel van) je itinerary niet hebt gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Sandyman538 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 14:49:
[...]

De luchtvaartmaatschappij draait nergens voor op. Die stoel is betaald, dat jij er niet in zit is zelfs goedkoper voor ze want minder brandstofverbruik en geen bagageafhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Is weinig van over...

Afbeeldingslocatie: http://avherald.com/img/emirates_b773_a6-emw_dubai_160803_2.jpg
Bron: AviationHerald

[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 03-08-2016 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Hmm, hoe dat wrak eruit ziet doet een beetje denken aan hoe HZ-AHK eruit zag na Saudia Flight 163

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/0/1/5/1418510.jpg?v=v20

Alleen liep dat wat minder goed af :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

XWB schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:49:
[...]

Dan had je toch gewoon een touch&go gehad? Go around ingezet, maar door wind shear of zoiets krijg je pas te laat lift om op te stijgen. Dan raken je wielen de grond, gashendel staat al open en neus is al omhoog, dus een paar seconden later krijg je genoeg snelheid om omhoog te gaan.
Dan ben ik even nieuwsgierig: wat is het probleem met landing gear wat 10 seconden te lang omlaag hangt? Heb je daardoor significant minder lift in landing-configuratie (full flaps/slats)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Op moment van de crash was het daar 50°C, de hoge temperaturen in Dubai hebben invloed op de prestaties van een vliegtuig. Met name twin jets hebben het zwaar. Als je vol gas geeft duurt het nog 10 seconden alvorens de motoren maximaal vermogen leveren, en een uitgeklapt landingsgestel zorgt voor meer drag.

Dit hoeft natuurlijk niet dé reden te zijn. Misschien was het pilot error en heeft één van de piloten het landingsgestel simpelweg te vroeg ingetrokken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:30:
Op moment van de crash was het daar 50°C, de hoge temperaturen in Dubai hebben invloed op de prestaties van een vliegtuig. Met name twin jets hebben het zwaar. Als je vol gas geeft duurt het nog 10 seconden alvorens de motoren maximaal vermogen leveren, en een uitgeklapt landingsgestel zorgt voor meer drag.

Dit hoeft natuurlijk niet dé reden te zijn. Misschien was het pilot error en heeft één van de piloten het landingsgestel simpelweg te vroeg ingetrokken.
Daarom mag het gear pas omhoog bij een "positive rate", om dit te voorkomen. Maar laten we afwachten wat de oorzaak is. Op de NOS staat dat de verkeersleiding de piloten mogelijk gewaarschuwd hebben dat het landingsgestel uit moest worden geklapt.

Bron: http://nos.nl/artikel/212...-op-luchthaven-dubai.html

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Mogelijk ook een defect aan het landingsgestel natuurlijk, waardoor de go around in de eerste plaats werd ingezet. Ik las hier dat de piloten mogelijk via de toren de status van hun landingsgestel kregen:
We still do not have all the facts, but it appears that the Emirates plane had a problem with the landing gear. We do not know if the wheels collapsed when it hit the ground or failed to come down and lock in the first place.
An experienced Boeing pilot has told me that the crew may not have known what they were dealing with as they approached the runway. They may have been relying on the people in the control tower to tell them if their wheels looked down or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

oohh schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:23:
[...]

Je hebt toch gewoon betaald voor een stoel? Wat jij er mee doet, dat mag je gewoon zelf weten. Al koop jij alle stoelen in het vliegtuig en kom je niet opdagen. Prima toch?

En welke kosten bedoel je? Als je echter niet op komt dagen, kan de luchtvaartmaatschappij de tickets gewoon weer verkopen aan mensen die standby staan. Men kan er dus ook nog eens dubbel aan verdienen. Zelfs alle belastingen worden dan gewoon dubbel geheven, terwijl die (mogelijk?) maar één keer worden afgedragen.

Meestal kun je trouwens alleen de belastingen op je ticket terugkrijgen, als je een (deel van) je itinerary niet hebt gevlogen.
CyBeR schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 15:37:
[...]

De luchtvaartmaatschappij draait nergens voor op. Die stoel is betaald, dat jij er niet in zit is zelfs goedkoper voor ze want minder brandstofverbruik en geen bagageafhandeling.
Dit was precies mijn punt. Degene die ik quote heeft het erover dat je een gedeelte van de kosten van je ticket terug kunt krijgen bij de luchtvaartmaatschappij als je geen gebruik maakt van je retourvlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Kan ik ergens zien wanneer er een uitspraak komt in het kort geding van KLM? Probeer alle nieuwssites, maar zie het nergens staan. Die rechter wil toch ook wel naar zijn piepers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Sandyman538 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:49:
[...]

[...]

Dit was precies mijn punt. Degene die ik quote heeft het erover dat je een gedeelte van de kosten van je ticket terug kunt krijgen bij de luchtvaartmaatschappij als je geen gebruik maakt van je retourvlucht.
De kosten die je terugkrijgt zijn taxes die de luchtvaartmaatschappij alvast int en daarna verder geeft. Aangezien je niet meevliegt hoeft/zal de maatschappij die belasting ook niet betalen en kunnen/moeten ze deze dus terugbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
MBV schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:17:
[...]

Dan had je toch gewoon een touch&go gehad? Go around ingezet, maar door wind shear of zoiets krijg je pas te laat lift om op te stijgen. Dan raken je wielen de grond, gashendel staat al open en neus is al omhoog, dus een paar seconden later krijg je genoeg snelheid om omhoog te gaan.
Ik betwijfel of het een simpele touch&go was geweest. Als het toestel door windshear uit de lucht werd geduwd was de klap met landingsgestel ook hard geweest. De krachten die daarbij vrijkomen kunnen net zo hard zijn als een MD-11 die terug bounced.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upclocker

De prestaties zouden nog ruimschoots voldoende moeten zijn om een doorstart te maken met gear down. Ze hebben immers al flink wat fuel verbruikt. Dit is ook vastgelegd door EASA, de climb gradient in een go around moet minstens 3,2% bedragen met: 1) alle motoren werkend, 2) gear down, 3) flaps in landing configuratie 4) snelheid op vref.

kortom het landing gear had geen probleem moeten zijn.
Garyu schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 16:44:
[...]

Mogelijk ook een defect aan het landingsgestel natuurlijk, waardoor de go around in de eerste plaats werd ingezet. Ik las hier dat de piloten mogelijk via de toren de status van hun landingsgestel kregen:

[...]
Volgens AVherald :
According to ATC recordings the aircraft performed a normal approach and landing, there was no priority or emergency declared. Upon contacting tower tower reminded the crew of lowering the gear and cleared the aircraft to land.
Dus ze werden er op geattendeerd dat het gear nog niet naar beneden was. Niet dat het defect was. Ben geen piloot, dus weet niet of dit gebruikelijk is? Maar imo zou het erop kunnen wijzen dat het niet helemaal een stabiele approach was.

Een tijd terug was hier een interessant artikel over op flightglobal . https://www.flightglobal....round-decision-ma-401815/

[ Voor 8% gewijzigd door upclocker op 03-08-2016 17:02 ]

Pagina: 1 ... 85 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.