Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.801 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pfff, KLM maakt zichzelf alleen maar onaantrekkelijker met dit soort sh*t. Zelfs LCC's als Ryanair laten je je stoel gratis kiezen, en dan willen ze geld zien?

Nou ja, ik heb FB zilver en zal straks niet meer vanaf NWI naar AMS vliegen, maar LHR/LGW en heb dan meer keuze qua maatschappijen. Maar voor familieleden die minder vaak vliegen is dit alleen maar extra reden om met LCC's te vliegen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
De proef was geslaagd volgens KLM, dus blijkbaar zijn er genoeg mensen die ervoor willen betalen. Verder ben ik het met je eens. Ik zelf kom 2 segmenten te kort dit jaar voor FB Silver maar deze maatregel trekt me toch over de streep om de AMEX FB Silver te nemen om niet aan dit geneuzel mee te hoeven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Thijs8472 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:14:
Wellicht al bekend hier maar ik kon er zo snel niets over vinden in dit topic. Ik liep er vorige week tegenaan dat ik moest betalen (5,-) voor stoelselectie op een vlucht van KLM Cityhopper van AMS - OSL in September. Nu zie ik hier https://insideflyer.nl/be...lectie-klm-en-air-france/ dat dit de norm is voor vluchten vanaf 26 Augustus 2016.

Voor FB Silver en hoger is dit echter gratis, dus toch weer een 'voordeeltje' voor FB Silver leden. Just FYI.
Dat viel mij ook al op. Ik vlieg volgende week naar Berlijn, en voor de heenreis kon ik vrij kiezen. De terugweg kostte 5 euro.

Jammer. Ik begon juist de budgetmaatschappijen zat te worden, maar als KLM dit soort suffe dingen gaat doen blijf ik wel easyJet oid vliegen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thijs8472 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:22:
De proef was geslaagd volgens KLM, dus blijkbaar zijn er genoeg mensen die ervoor willen betalen.
"Willen" lijkt me niet het juiste woord ;) . "Gedwongen voelen te betalen" omdat ze nu het risico lopen op de k*tstoelen zoals middenin, of families die niet bij elkaar kunnen zitten.

De eerder genoemde vliegangst (claustrofobie) zorgt er bij mij voor dat ik me heel erg onprettig voel als ik niet aan het gangpad zit of anderszins ingesloten zit, en dit zou mij dus dwingen te betalen om het risico niet te lopen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Idem, in mijn geval reis ik met een collega en het is ook wel prettig als ik daar naast kan zitten, en om de `48 uur voor de vlucht voor gratis stoelselectie' af te wachten, nah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
gambieter schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:19:
Pfff, KLM maakt zichzelf alleen maar onaantrekkelijker met dit soort sh*t. Zelfs LCC's als Ryanair laten je je stoel gratis kiezen, en dan willen ze geld zien?
Volgens mij kost het bij de Ieren ook geld...
https://www.ryanair.com/n...teit-stoelreservering#0-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Thijs8472 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:14:
Wellicht al bekend hier maar ik kon er zo snel niets over vinden in dit topic. Ik liep er vorige week tegenaan dat ik moest betalen (5,-) voor stoelselectie op een vlucht van KLM Cityhopper van AMS - OSL in September. Nu zie ik hier https://insideflyer.nl/be...lectie-klm-en-air-france/ dat dit de norm is voor vluchten vanaf 26 Augustus 2016.

Voor FB Silver en hoger is dit echter gratis, dus toch weer een 'voordeeltje' voor FB Silver leden. Just FYI.
Je kunt je stoel kiezen tijdens het inchecken. Met het risico dat je favoriet al weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ze hebben tegenwoordig Leisure Plus. Krijg je stoelkeuze, 20kg. ruimbagage en priority boarding voor een meerprijs.
Moet je voor de gein eens vergelijkbare routes van Ryanair met KLM vergelijken.
Ryanair is berucht om haar hoge extra kosten maar als je hun service-niveau doortrekt naar wat KLM ooit was (en waar je nu ook bij KLM voor moet bijbetalen) dan ben je bij Ryanair vaak nog goedkoper uit.

Jammer om te zien; Ryanair lijkt steeds meer 'premium' te worden (lees: betere luchthavens, service etc.) en KLM breekt alles af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 18:34:
[...]

Ze hebben tegenwoordig Leisure Plus. Krijg je stoelkeuze, 20kg. ruimbagage en priority boarding voor een meerprijs.
Met andere woorden, niet gratis.

En het geld moet ergens vandaan komen, als de tickets op Ryanair niveau moet liggen, kan een airline met de kosten voor overstappers en eigen afhandeling niet concurreren. Nu is klm/af een beetje moeilijk als voorbeeld in te brengen, maar LH en BA hebben hetzelfde probleem.

Velen verwachten full service tegen lcc prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Fly-guy schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 18:56:
[...]

Het wordt nu ondertussen LCC service voor premium prijzen bij KLM.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oh, weer veranderd? Laatste keer dat ik boekte (meer dan een jaar terug) kon ik gewoon gratis stoel kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Fly-guy schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 18:56:
Met andere woorden, niet gratis.
Nee. Maar zoals ik al zei; de meerprijs voor dergelijke zaken vaak nog steeds minder dan bij KLM.
Om onder de streep dezelfde voorwaarden (ticket, stoelkeuze, bagage etc.) te krijgen betaal je bij Ryanair nog steeds vaak minder dan bij KLM.
Terwijl het juist zo was dat je bij KLM een prijs had waar alles (nou ja; bijna alles :P) inzat; wilde je dat niveau bij Ryanair krijgen dan moest je grof bijbetalen.

En juist dat trekt nu naar elkaar toe:
Pinin schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 18:58:
Het wordt nu ondertussen LCC service voor premium prijzen bij KLM.
Dit dus.
En het geld moet ergens vandaan komen, als de tickets op Ryanair niveau moet liggen, kan een airline met de kosten voor overstappers en eigen afhandeling niet concurreren. Nu is klm/af een beetje moeilijk als voorbeeld in te brengen, maar LH en BA hebben hetzelfde probleem.

Daar heb je wel gelijk in.

Maar goed; deze zaken zijn nog maar een van de vele problemen bij AF/KLM en de premium carriers in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 13:01
Heeft iemand ervaring met het Canadese Enerjet? M'n vriendin en ik hebben voor aanstaande maandag 1 aug. een Transavia vlucht naar Montpellier geboekt. Nu kreeg ik vanmiddag een mailtje dat deze vlucht wordt uitgevoerd door Enerjet, inclusief hun eigen (Canadese?) crew. Na wat zoeken, blijkt de vlucht te worden uitgevoerd met de C-GDEJ. Van wat ik er dus van begrijp is Enerjet een charter maatschappij, waarvan Transavia een toestel heeft geleased, aangezien ze crew tekort komen. Enerjet lijkt ook maar 1 of 2 toestellen in bezit te hebben? Vraag me ook een beetje af of de reservering van de stoelen gewoon aangehouden wordt, aangezien ik 2 stoelen naast elkaar gereserveerd heb en dit uiteraard zo wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02
Voor als je nog ambities hebt om naar Noord-Amerika te gaan tussen september 2016 en maart 2017.
KLM heeft nu heerlijke aanbiedingen vanaf Antwerpen (ZWE) bv. San Francisco voor 375 retour met de nieuwe 787-9. Wel minimum van 1 week. Boekbaar op de KLM site, en vindbaar op google flights.
Opstappen in Antwerpen en met de trein naar Schiphol, bij terugkomst gewoon vanaf Schiphol direct naar huis.
Vancouver 355
Houston 358
Calgary 361
Seattle 364
Las Vegas 367
Salt Lake City 377
Los Angles 381
Hawai 416

United is vanaf Amsterdam heel voordelig, met geen minimum.

[ Voor 10% gewijzigd door Stinger_Ventura op 29-07-2016 21:41 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:03
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:35:
Voor als je nog ambities hebt om naar Noord-Amerika te gaan tussen september 2016 en maart 2017.
KLM heeft nu heerlijke aanbiedingen vanaf Antwerpen (ZWE) bv. San Francisco voor 375 retour met de nieuwe 787-9. Wel minimum van 1 week. Boekbaar op de KLM site, en vindbaar op google flights.
Opstappen in Antwerpen en met de trein naar Schiphol, bij terugkomst gewoon vanaf Schiphol direct naar huis.
Vancouver 355
Houston 358
Calgary 361
Seattle 364
Las Vegas 367
Salt Lake City 377
Los Angles 381
Hawai 416

United is vanaf Amsterdam heel voordelig, met geen minimum.
Zelfde prijzen zijn, op dit moment, ook te boeken met Star Alliance. Hoef je niet op eigen houtje naar Brussel Antwerpen te reizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:02
oohh schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:49:
[...]

Zelfde prijzen zijn, op dit moment, ook te boeken met Star Alliance. Hoef je niet op eigen houtje naar Brussel te reizen ;)
Weet ik ( united). Maar kan me voorstellen dat sommige Nederlandse mensen liever met KLM vliegen ( punten/miles) dan met United/StarAlliance.
Daarnaast heb je op de terugweg vaak een directe vlucht naar huis, ipv overstappen op 1 of 2 Star Alliance hub's.

Antwerpen is vanaf schiphol met de Thalys maar 54 minuten. Enkeltje richting Antwerpen Centraal, en met een Thalys ticket betaald door de KLM naar Schiphol om in te checken.
Bij terugkomst gewoon direct naar huis, zonder naar Antwerpen te gaan, want je moet je bagage bij de band ophalen 8)

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:54
Iemand ervaring met het vooraf kiezen van je plekje bij cityjet (ams-lon city)
Mijn vlucht zal ergens volgende week geboekt worden, vliegen begin september maar zou graag al mijn plekje kiezen. (vliegangst altijd bij raam op de vleugel zitten) kan ik bij cityjet al vooraf kiezen eventueel tegen betaling of kan dat pas tijdens inchecken ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De eerste A350-1000 is nu ook uit de verfhangar gerold.

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/9/8253/28549606301_cba2232021_z.jpg
Airbus A350-1041 by Rami Khanna-Prade, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/9/8743/28549614811_f117534ed3_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/9/8744/28011424103_cd6233e656_z.jpg
1st prototype of Airbus A350-1000 emerge from paint by Jujug Spotting, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Volgens mij mist er iets......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De motoren worden pas op het allerlaatste moment geïnstalleerd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

gop1 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 23:33:
Volgens mij mist er iets......
Dat zou wat zijn als Airbus de motoren zou vergeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
XWB schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:58:
And in other Airbus news; de eerste kandidaat voor het Airbus A330 Converted Freighter P2F programma.

G-CIOH werd op 15 november 1995 als 9M-MKI aan Malaysia Airlines geleverd die er 294 passagiers mee vervoerde. In september 2012 haalde de maatschappij het toestel uit de vloot.

Nu wordt dit toestel de eerste Airbus A330 die omgebouwd zal worden naar vrachttoestel.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7375/27545126430_8949b42880_b.jpg
Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/6/83434_1469774090.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7222/27882780925_13ed527171_c.jpg

Op de middelste foto zie je eerste engine start na de opslag op de luchthaven van Dresden.
Hier zal het toestel ook worden omgebouwd tot vrachttoestel.
Als je goed kijkt zie rode lijnen op de romp staan waar de vrachtdeur moet komen.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 30-07-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:45

Onbekend

...

XWB schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:58:

[afbeelding]
Zijn die oranje strepen op de vleugels beschermfolie?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Onbekend schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 00:34:
[...]

Zijn die oranje strepen op de vleugels beschermfolie?
Het zal de kleur zijn van de koolstofvezel onderdelen denk?

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Blijkbaar is er op dit moment een terreurdreiging bij Schiphol:
Op en rond Schiphol zijn zaterdag extra maatregelen getroffen in verband met ''een signaal dat betrekking heeft op de luchthaven''.

De marechaussee voert extra controles uit, bevestigt een woordvoerder aan NU.nl.

Volgens gemeente Haarlemmeermeer zijn de controles wegens een "dreigingssignaal". De zogenoemde driehoek (burgemeester, hoofdofficier en Koninklijke Marechaussee/politie) van Haarlemmermeer heeft in overleg met de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) daartoe besloten.

Wat de extra maatregelen precies inhouden is nog niet duidelijk.

Volgens de gemeente past dit signaal ''binnen het landelijke dreigingsbeeld, dat al sinds 2013 substantieel is. Net als in de rest van Nederland geldt daarom extra waakzaamheid op Schiphol. Dat geldt evenzeer voor andere Europese luchthavens. Daar zijn in sommige gevallen extra maatregelen bij nodig. De maatregelen op en rondom Schiphol moeten in dit perspectief worden gezien''.

Bij Schiphol staan zaterdagochtend lange files door de extra controles, meldt de VID. Automobilisten vanuit Amsterdam worden door de parallelbuis van de Schipholtunnel geleid, waar nu ruim 3 kilometer file staat. De VID adviseert vakantiegangers die een vlucht moeten halen voldoende tijd in te plannen.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...oles-rondom-schiphol.html

Hopen dat meevalt, en geen herhaling van Brussle of Istanbul wordt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:10:
Blijkbaar is er op dit moment een terreurdreiging bij Schiphol:

[...]

Bron: http://www.nu.nl/binnenla...oles-rondom-schiphol.html

Hopen dat meevalt, en geen herhaling van Brussle of Istanbul wordt.
Ik denk dat dit de beste dag om te vliegen is. Een eventuele terrorist, mocht er echt iets aan de hand zijn, zal wel wachten tot de extra controles weer voorbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
downtime schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 00:13:
[...]

Dat zou wat zijn als Airbus de motoren zou vergeten.
Dure items zoals motoren, first & business class stoelen worden pas op het allerlaatste moment geïnstalleerd om inventory kosten zo laag mogelijk te houden. Zolang het toestel niet hoeft te vliegen is het installeren van motoren vrij zinloos, en alleen maar duur.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07:24
XWB schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 11:37:
[...]

Dure items zoals motoren, first & business class stoelen worden pas op het allerlaatste moment geïnstalleerd om inventory kosten zo laag mogelijk te houden. Zolang het toestel niet hoeft te vliegen is het installeren van motoren vrij zinloos, en alleen maar duur.
Zinloos wel maar Hoezo duur? Of je ze er nu onderschroeft of over 2 weken maakt in de kosten geen bal uit een niet draaiende motor kost immers helemaal niets, de motor zal nog wel met preserverings olie gevuld zijn dus ook olie en filters hoeven niet vervangen te worden bij langdurige stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
schumi1986 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 11:53:
[...]
Zinloos wel maar Hoezo duur? Of je ze er nu onderschroeft of over 2 weken maakt in de kosten geen bal uit een niet draaiende motor kost immers helemaal niets, de motor zal nog wel met preserverings olie gevuld zijn dus ook olie en filters hoeven niet vervangen te worden bij langdurige stilstand.
Je moet wel een motor in bezit/in de lease hebben. Dat kapitaal kan je op dat moment nergens anders voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
schumi1986 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 11:53:
[...]

Het zijn geen twee weken, eerder twee maanden. Vermenigvuldig dat met de honderden vliegtuigen die Boeing en Airbus op jaarbasis produceren, dat is een flink kapitaal.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
ANdrode schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 11:59:
[...]

Je moet wel een motor in bezit/in de lease hebben. Dat kapitaal kan je op dat moment nergens anders voor gebruiken?
Naar mijn weten is er altijd een erg lange wachtlijst voor motoren en dus moet je deze ver van te voren bestellen, dus deze zijn al lang aangekocht, voor lease zal dit idd wel anders zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
XWB schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 12:01:
[...]

Het zijn geen twee weken, eerder twee maanden. Vermenigvuldig dat met de honderden vliegtuigen die Boeing en Airbus op jaarbasis produceren, dat is een flink kapitaal.
Maar dan nog de motoren zijn al lang betaald en de klant heeft zijn vliegtuig ook al betaald dus er zijn geen kosten tussen nu en 2 maanden wat betreft motoren, ik denk eerder dat het met de levertijd van de motoren te maken heeft,t of dat ze de motoren pas op het laatse moment plaatsen om de kans op schade minimaal te houden, een motor monteren is immers zo gebeurd

[ Voor 11% gewijzigd door schumi1986 op 30-07-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Maar dan nog de motoren zijn al lang betaald en de klant heeft zijn vliegtuig ook al betaald
Dit volg ik niet. Zolang een vliegtuig in assembly is, is slechts een gedeelte betaald (pre-payments). Final payment gebeurt pas bij aflevering. Airbus/Boeing betalen hun suppliers zodra componenten geleverd worden, dus proberen ze inventory zo klein mogelijk te houden.

De motor is het duurste onderdeel van het hele vliegtuig, daarom worden die dingen pas zo laat mogelijk in het assembly proces geïnstalleerd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
XWB schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 12:14:
[...]

Dit volg ik niet. Zolang een vliegtuig in assembly is, is slechts een gedeelte betaald (pre-payments). Final payment gebeurt pas bij aflevering. Airbus/Boeing betalen hun suppliers zodra componenten geleverd worden, dus proberen ze inventory zo klein mogelijk te houden.

De motor is het duurste onderdeel van het hele vliegtuig, daarom worden die dingen pas zo laat mogelijk in het assembly proces geïnstalleerd.
Ik begrijp dat deze zo laat mogelijk geïnstalleerd worden maar dan in de zin van omdat het nutteloos is om deze vroeg in het proces te plaatsen en omdat er kans is op schade tijdens het proces.

Maar een vliegtuig motor moet ver van te voren besteld worden en als deze klaar is bij de motor bouwer sturen ze die meteen door naar Airbus of Boeing, het lijkt mij echt heel onwaarschijnlijk dat 2 maanden voor aflevering de motoren nog steeds niet aanwezig zijn bij airbus of boeing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 20:45

Onbekend

...

Het vliegtuig is misschien al klaar met productie zodat ze met het volgende vliegtuig bezig kunnen zijn terwijl de planning misschien over een maand is.
En die motoren komen er heus wel onder, want zonder motoren zal hij toch niet vertrekken. :+

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
schumi1986 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 12:02:
[...]
Naar mijn weten is er altijd een erg lange wachtlijst voor motoren en dus moet je deze ver van te voren bestellen, dus deze zijn al lang aangekocht, voor lease zal dit idd wel anders zijn
Ik kan niet in die contracten kijken ;)

Het lijkt mij dat een vliegtuigfabrikant (of maatschappij) zijn voorraad zo klein mogelijk wil houden. Dan plan je de aflevering/overdracht van een motor zo kort mogelijk voordat je hem nodig hebt in (vanwege de opportunity cost van vermogen).

Daarnaast zit je waarschijnlijk met tijds-gebonden certificeringen en onderhoud aan motoren. Dat wil je voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Piet91 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 00:20:
[...]

And in other Airbus news; de eerste kandidaat voor het Airbus A330 Converted Freighter P2F programma.

G-CIOH werd op 15 november 1995 als 9M-MKI aan Malaysia Airlines geleverd die er 294 passagiers mee vervoerde. In september 2012 haalde de maatschappij het toestel uit de vloot.
Vliegtuig is dus 21 jaar oud en wordt alsnog omgebouwd tot vrachtvliegtuig? Dat het nog rendabel is..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
"Air Canada to start charging for emotional baggage in 2017": http://www.cbc.ca/beta/co...baggage-in-2017-1.3631162

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 30-07-2016 13:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

oh dat was wel voor 1 april gepubliceerd, anders waren ze wel erg vroeg :P

[ Voor 42% gewijzigd door mrsar op 30-07-2016 14:05 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
gop1 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 13:25:
[...]

Vliegtuig is dus 21 jaar oud en wordt alsnog omgebouwd tot vrachtvliegtuig? Dat het nog rendabel is..
Fedex Express, UPS Airlines en DHL Aviation vliegen allemaal nog met A300s, A310s, DC-10, MD-11. Het is dus zeker nog rendabel. Zoals je zelf al aangeeft zijn de vliegtuigen vaak wat ouder, en dus al meer afgeschreven. Aanschaf- danwel leasekosten zijn dus lager. Al worden veel oudere vliegtuigen bij deze carriers wel uitgefaseerd.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/76/UPS_A300.JPG/1920px-UPS_A300.JPG

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6f/FedEx_MD-11F_N607FE.jpg
Ja, ik weet het. Ik heb niet de mooiste foto's uitgekozen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05
Even voor de volledigheid:

Oudste A300 nog in dienst is MSN 45, 39,4 jaar oud.
Oudste DC10 nog in dienst is: MSN 46501, 45,6 jaar oud.
Oudste 737 nog in dienst is: MSN 19424, 47,4 jaar oud.
Oudste 747 nog in dienst is: MSN 19650, 46,4 jaar oud.

Kan dus makkelijk!

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

_o- . Woordvoerder Jacques Villeneuve :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:05
Eh? Bij de dokter geweest?
Er staat:
Jacqueline Villeneuve

[ Voor 17% gewijzigd door Napsju op 30-07-2016 15:30 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jacques, Jacqueline, ze bedoelen dezelfde ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
gop1 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 13:25:
Zo'n DHL vliegtuig doet misschien een nachtvlucht o.i.d. per dag.
Daarvoor koop/lease je geen nieuwe (lees: peperdure) 777F o.i.d.
Napsju schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 15:19:
Even voor de volledigheid:

Oudste A300 nog in dienst is MSN 45, 39,4 jaar oud.
Oudste DC10 nog in dienst is: MSN 46501, 45,6 jaar oud.
Oudste 737 nog in dienst is: MSN 19424, 47,4 jaar oud.
Oudste 747 nog in dienst is: MSN 19650, 46,4 jaar oud.

Kan dus makkelijk!
MSN 19668; maar beter bekend als de 8e 747 die ooit van de band rolde; 47.7 jaar oud. ;)
Tenminste; deze vloog i.i.g. begin dit jaar nog; maar die Iraanse toestellen zijn een beetje moeilijk om te volgen. Net als toestellen die aan het einde van hun bestaand nog een tijdje in Afrika rondvliegen en vanaf dan niet/nauwelijks meer te volgen zijn wat betreft hun status.

In other news; nog een mooie video van Iron Maiden over hun "Ed Force One":

[ Voor 67% gewijzigd door Piet91 op 30-07-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Piet91 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 15:48:
[...]
Zo'n DHL vliegtuig doet misschien een nachtvlucht o.i.d. per dag.
Daarvoor koop/lease je geen nieuwe (lees: peperdure) 777F o.i.d.
En de inrichting is 'eleganter' O-) en hopelijk goedkoper dan een passagierstoestel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Privejet met landingsgestel problemen boven barendrecht

https://twitter.com/orlanca64/status/759449282957148160

Er schijnt twijfel te zijn of het goed is uitgeklapt.

https://www.flightradar24.com/C56X/a835358

[ Voor 31% gewijzigd door _serial_ op 30-07-2016 20:18 ]

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
Geland, "gear appears to be normal". https://twitter.com/Baren...status/759458743704772608

[ Voor 46% gewijzigd door Hmmbob op 30-07-2016 20:41 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

Zojuist inderdaad veilig geland, staat nog op de baan voor inspectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
cordonbleu schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 21:30:
Heeft iemand ervaring met het Canadese Enerjet? M'n vriendin en ik hebben voor aanstaande maandag 1 aug. een Transavia vlucht naar Montpellier geboekt. Nu kreeg ik vanmiddag een mailtje dat deze vlucht wordt uitgevoerd door Enerjet, inclusief hun eigen (Canadese?) crew. Na wat zoeken, blijkt de vlucht te worden uitgevoerd met de C-GDEJ. Van wat ik er dus van begrijp is Enerjet een charter maatschappij, waarvan Transavia een toestel heeft geleased, aangezien ze crew tekort komen. Enerjet lijkt ook maar 1 of 2 toestellen in bezit te hebben? Vraag me ook een beetje af of de reservering van de stoelen gewoon aangehouden wordt, aangezien ik 2 stoelen naast elkaar gereserveerd heb en dit uiteraard zo wil houden.
Niemand hier ervaring mee dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_

_serial_

and there was silence

cordonbleu schreef op zondag 31 juli 2016 @ 00:11:
[...]

Niemand hier ervaring mee dus?
Nee, maar het gebeurd in vliegtuigland wel vaker dat een luchtvaartmaatschappij vluchten uitvoert met een geleased vliegtuig, of een andere maatschappij de vlucht laat uitvoeren.

Veelal gebeurd dit met een vergelijkbaar toestel en worden stoelreserveringen gewoon gehonoreerd, extra comfortupgrades lukken niet altijd maar daar krijg je dan meestal je geld wel weer voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ik mij niet vergis, komen de Enerjet 737's zelfs bij Transavia vandaan. Grote kans dus dat de indeling identiek is.

EDIT:

Een headsup voor wie het ook niet doorhad: Van 1-9 augustus geen treinen tussen Schiphol en Duivendrecht (vv). Zag het toevallig net, dus maar even valet geboekt. Normaal als ik alleen reis pak ik even de trein, maar om nou halverwege in een bus te gaan stappen....

[ Voor 53% gewijzigd door PWM op 31-07-2016 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

En met de auto kan je rekenen op files vanwege de extra controles door de marechaussee momenteel. Handig als het vliegveld nauwelijks te bereiken is :X.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
PWM schreef op zondag 31 juli 2016 @ 07:45:
Als ik mij niet vergis, komen de Enerjet 737's zelfs bij Transavia vandaan. Grote kans dus dat de indeling identiek is.

EDIT:

Een headsup voor wie het ook niet doorhad: Van 1-9 augustus geen treinen tussen Schiphol en Duivendrecht (vv). Zag het toevallig net, dus maar even valet geboekt. Normaal als ik alleen reis pak ik even de trein, maar om nou halverwege in een bus te gaan stappen....
De C-GDEJ waar wij mee vliegen komt blijkbaar bij Easyjet vandaan. Heel oud is het toestel niet, 12 jaar. Maar heb nog nooit in een next generation 737 gezeten die geen winglets heeft. Dit zal nog wel een van de weinigen zijn die deze niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Garyu schreef op zondag 31 juli 2016 @ 10:44:
En met de auto kan je rekenen op files vanwege de extra controles door de marechaussee momenteel. Handig als het vliegveld nauwelijks te bereiken is :X.
Terwijl er gisteren een rij van 1.30 voor de afrit stond en elke auto gecontroleerd werd, kon je met koffer en al zo op Schiphol Plaza uit de trein stappen. Zonder enige controle.

Waterdicht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
cordonbleu schreef op zondag 31 juli 2016 @ 12:57:
[...]

De C-GDEJ waar wij mee vliegen komt blijkbaar bij Easyjet vandaan. Heel oud is het toestel niet, 12 jaar. Maar heb nog nooit in een next generation 737 gezeten die geen winglets heeft. Dit zal nog wel een van de weinigen zijn die deze niet heeft?
Er zullen er nog wel enkele zijn gok ik. Sowieso hebben de 737-600's (toch ook NG's) nooit winglets gehad bijvoorbeeld

En er zullen denk ik ook nog wel wat -700's, -800's en -900's rondvliegen zonder winglets. Winglets werden immers pas vanaf 2000 geintroduceerd op de 737's, terwijl de 737NG al sinds 1993 rondvliegt (-700). Een deel zal later ongetwijfeld winglets retro-fitted gekregen hebben, maar niet allemaal gok ik zo :)

Mooi voorbeeld van een -700 zonder winglets:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/8/0/7/0948708.jpg

Of een -800:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/4/0/6/1310604.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
PWM schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:05:
[...]
Terwijl er gisteren een rij van 1.30 voor de afrit stond en elke auto gecontroleerd werd, kon je met koffer en al zo op Schiphol Plaza uit de trein stappen. Zonder enige controle.

Hee het voelt veilig toch...

Gelukkig rijd de NS de komende week praktisch niet naar Schiphol. Op die manier is dat risico ook afgedekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
PWM schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:05:
[...]

Iedereen weet dat je zo een groot object nooit waterdicht kunt beveiligen, dat was ook het doel gisteren niet maar door een paar mannetjes extra te laten controleren en daardoor flink media aandacht hebt gekregen zullen de meesten terroristen wel een ander doel/tijd gaan kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

ANdrode schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:44:
Gelukkig rijd de NS de komende week praktisch niet naar Schiphol. Op die manier is dat risico ook afgedekt :P
Oh sh*t. Ik kom vrijdagavond aan op Schiphol, gaan de treinen naar Joetregt wel gewoon? :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

schumi1986 schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:53:
[...]

Iedereen weet dat je zo een groot object nooit waterdicht kunt beveiligen, dat was ook het doel gisteren niet maar door een paar mannetjes extra te laten controleren en daardoor flink media aandacht hebt gekregen zullen de meesten terroristen wel een ander doel/tijd gaan kiezen
Het ging dan volgens de geruchten ook om een autobom of busje of iets dergelijks. Weinig mensen nemen die met de trein mee.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Oh sh*t. Ik kom vrijdagavond aan op Schiphol, gaan de treinen naar Joetregt wel gewoon? :p
Als het goed is wel, het gaat alleen om het traject Schiphol->Amsterdam(->Diemen) wat er uit ligt.

En dat heeft overigens niks met de NS te maken, maar meer met Prorail die serieus onderhoud gaan plegen. Zie http://www.ns.nl/reisinfo...t-spoor-bij-schiphol.html :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

gambieter schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:56:
[...]

Niet rechtstreeks, afaik rijden er veel minder treinen en wat er wel naar Utrecht rijd word omgeleid via Amsterdam CS. :)
wildhagen schreef op zondag 31 juli 2016 @ 14:22:
[...]

Als het goed is wel, het gaat alleen om het traject Schiphol->Amsterdam(->Diemen) wat er uit ligt.

En dat heeft overigens niks met de NS te maken, maar meer met Prorail die serieus onderhoud gaan plegen. Zie http://www.ns.nl/reisinfo...t-spoor-bij-schiphol.html :)
Schiphol Airport-Amsterdam Bijlmer ArenA/Diemen Zuid/Weesp
Wanneer
maandag 1 augustus tot en met woensdag 10 augustus 05.15 uur

Oorzaak
door werkzaamheden

Advies
U kunt gebruikmaken van de omgeleide Intercity's, metro's en/of bussen

Schiphol Airport-Amsterdam Bijlmer Arena
er rijden geen treinen; reis tussen Schiphol Airport-Amsterdam Bijlmer ArenA of verder via Amsterdam Centraal (behalve 2 augustus, reis dan tussen Schiphol Airport-Amsterdam Bijlmer Arena met R-net buslijn 300)
Schiphol Airport-Amsterdam Zuid-Amsterdam RAI-Duivendrecht-Diemen Zuid (-Weesp)
er rijden geen treinen; reis tussen Schiphol Airport-Diemen Zuid met NS-bussen; op 4 en 5 augustus is het bustraject uitgebreid en rijden de bussen tussen Schiphol Airport-Weesp
let op: op 2 augustus reist u tussen Schiphol Airport-Amsterdam Zuid met R-net buslijn 310 en tussen Amsterdam Zuid-Amsterdam RAI-Duivendrecht met metrolijn 50
let op: op 2 augustus reist u tussen Schiphol Airport- Diemen Zuid/Weesp of verder met R-net buslijn 300 tussen Schiphol-Amsterdam Bijlmer ArenA en per trein tussen Amsterdam Bijlmer ArenA-Diemen Zuid/Weesp of verder
Extra reistijd
een kwartier tot drie kwartier
Schiphol - Bijlmer ligt er ook uit. :)

[ Voor 88% gewijzigd door mambo No5 op 31-07-2016 14:24 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]

En aanstaande dinsdag is er ook geen treinverkeer tussen Schiphol en Sloterdijk. Dat duurt gelukkig maar een dag. Ik dacht door de Uber reclame en een Parool artikel dat dit ook een week ging duren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik vlieg morgen om 7 uur naar Málaga. Is om 5 uit aanwezig zijn (op de A4 :+ ) vroeg genoeg door alle controles op de snelwegen?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Normaal gesproken is 2 uur van tevoren ruim voldoende bij een vlucht binnen de EU, maar met al die extra controles zou ik nu persoonlijk het risico niet nemen, en iets meer tijd ervoor uittrekken.

En het is sowieso natuurlijk al vrij druk ,ivm vakantieperiode enzo.

Beetje lullig als je toch je vlucht mist door de langere wachttijd...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je nou gewoon via de Loevestijnse Randweg gaat (Of Rijkerstreek vanaf de andere kant), parallel aan de A4, is er niks aan de hand. Kun je door doorrijden tot vlak blij Plaza. Beetje zo'n zelfde verhaal als met de trein. ;)
Laat je je bij het bemanningscentrum afzetten (zit rechts van Plaza) en loop je vanaf daar door Plaza naar de vertrekhal.

Ja het is iets verder lopen, maar het is of dat, of je staat 1,5 in de rij met je auto. ;)

Of stap bij Hoofddorp op de trein, ben je net zo snel als met de auto (of bij de McDonalds aan de Loevestijnse Randweg met de bus verder).

Meerdere wegen naar Rome, uhm... Schiphol. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2016 @ 16:33:
Als je nou gewoon via de Loevestijnse Randweg gaat (Of Rijkerstreek vanaf de andere kant), parallel aan de A4, is er niks aan de hand. Kun je door doorrijden tot vlak blij Plaza. Beetje zo'n zelfde verhaal als met de trein. ;)
Laat je je bij het bemanningscentrum afzetten (zit rechts van Plaza) en loop je vanaf daar door Plaza naar de vertrekhal.

Ja het is iets verder lopen, maar het is of dat, of je staat 1,5 in de rij met je auto. ;)

Of stap bij Hoofddorp op de trein, ben je net zo snel als met de auto (of bij de McDonalds aan de Loevestijnse Randweg met de bus verder).

Meerdere wegen naar Rome, uhm... Schiphol. ;)
Gisteren stonden ze wel te controleren aan de Randweg vanaf het noorden. Weinig file en het leek alsof alleen busjes gecontroleerd werden, ik mocht met mijn autootje gewoon door.

Had niet het idee dat de marechaussee erg gespannen was, leek meer op een oefening qua stemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Fly-guy schreef op zondag 31 juli 2016 @ 16:46:
[...]
Gisteren stonden ze wel te controleren aan de Randweg vanaf het noorden. Weinig file en het leek alsof alleen busjes gecontroleerd werden, ik mocht met mijn autootje gewoon door.

Had niet het idee dat de marechaussee erg gespannen was, leek meer op een oefening qua stemming.
Damned if you do damned if you don't.

Door publiek bekende controle wordt er nu niets geprobeerd bij schiphol. Het risico verplaatst zich (tijd/locatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
Ik versta er geen hout van want het is een Filipijn die als trucker in Amerika werkt. De beste man die ik al een tijdje volg vind het ook leuk af en toe wat aandacht te besteden aan vliegtuigen. Nu heeft ie het voor mekaar en heeft ie een vrachtje naar Victorville. Hartstikke leuk want hij komt toch op leuke delen van het terrein.

[ Voor 4% gewijzigd door cbr600f4i op 31-07-2016 22:13 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:14
[...]

So true, maar toch zo bitter om te zeggen dat de NS en ProRail niets met elkaar te doen hebben. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:54
schumi1986 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 12:27:
[...]

Ik begrijp dat deze zo laat mogelijk geïnstalleerd worden maar dan in de zin van omdat het nutteloos is om deze vroeg in het proces te plaatsen en omdat er kans is op schade tijdens het proces.

Maar een vliegtuig motor moet ver van te voren besteld worden en als deze klaar is bij de motor bouwer sturen ze die meteen door naar Airbus of Boeing, het lijkt mij echt heel onwaarschijnlijk dat 2 maanden voor aflevering de motoren nog steeds niet aanwezig zijn bij airbus of boeing.
Het bouwen van een vliegtuig duurt circa minder dan 2 en een halve maand. Bij Boeing hebben ze nauwelijks iets op voorraad. Alles wordt aangeleverd op het moment dat het benodigd is. Motoren worden als laatste gemonteerd en dat heeft alles te maken met de hoge prijs voor een vliegtuigmotor maar ook met het assamblage proces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De Easyjet piloten zijn gaan staken. Vanochtend zijn tot 7.30 6 vluchten geannuleerd. Daarna is echter alles vertrokken, blijkbaar was toen de kist met piloten uit de UK binnengekomen.

Wel jammer voor de mensen die dachten op vakantie te kunnen naar Israel, Frankrijk of Italie. Die staan nu dus nog op Schiphol, of zijn weer thuis :/

Zie het al helemaal voor me. 03.30 je bed uit. Vrouw en kinderen in de auto zetten. Koffers achterin. En dan op Schiphol horen dat je weer terug kan. Brr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Dat lijkt mij juist heel waarschijnlijk. Het hele logistieke proces is op JIT gebaseerd: Liefst wil je minder dan 24 uur tussen ontvangst van onderdelen en het inbouwen hebben.
De reden is vrij simpel: Er zijn voortdurend een groot aantal (hele dure) vliegtuigen in aanbouw en elk extra onderdeel wat op voorraad ligt is extra geld wat je in inventaris hebt gestoken, extra behoefte aan opslag (vierkante meters), risico op ongelukjes, rentederving, valuta risico's, etc.
En de hele keten werkt zo. De motorenfabrikant stuurt inderdaad de motor naar de fabriek zodra deze klaar is. Maar hij weet precies hoelang de productie duurt en wanneer de klant 'm nodig heeft en begint pas op het laatste moment met de productie zodat de motor meteen naar de klant kan en de klant 'm direct onder het nieuwe toestel kan hangen. En zijn toeleveranciers sturen eveneens de onderdelen pas op het laatste moment. Al die leveranciers zijn perfect op elkaar afgestemd.
Het hele logistieke proces kan alle partijen miljoenen op jaarbasis schelen zolang het goed werkt. En het kost ook meteen heel veel als het proces niet goed werkt want dan zitten opeens alle schakels in het proces op elkaar te wachten. Het perfectioneren van die keten is één van de grote uitdagingen in de beginfase van de productie. Zeker als de onderdelen van het toestel uit alle delen van de wereld moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik was laatste in een auto fabriek (voor werk, nda) waar 24 uur gewerkt werd per dag, en een voorraad werd aangehouden van 90 minuten. Op alle onderdelen. Op het moment dat de auto al vorm begon te krijgen, waren de automatten nog niet eens binnen. Fantastisch.

Kan me voorstellen dat Boeing dat ook volledig zo uitgewerkt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PWM schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:54:
Ik was laatste in een auto fabriek (voor werk, nda) waar 24 uur gewerkt werd per dag, en een voorraad werd aangehouden van 90 minuten. Op alle onderdelen. Op het moment dat de auto al vorm begon te krijgen, waren de automatten nog niet eens binnen. Fantastisch.

Kan me voorstellen dat Boeing dat ook volledig zo uitgewerkt heeft.
Dat gaat op precies dezelfde manier. Voorraad is voor die grote fabrikanten gewoon dood kapitaal. Er worden miljoenen bespaard door het wereldwijde logistieke proces te perfectioneren. Daar staat tegenover dat een enkele fabrikant die stil ligt, door een aardbeving in Japan of een storm in Florida, de hele logistieke keten kan verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

Timing. De lead time voor vliegtuigmotoren is anderhalf tot twee jaar. Die motor is dus lang geleden al besteld en wordt precies geleverd op het moment dat Boeing of Airbus die dingen nodig hebben. Niet vroeger, niet later.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
ah oke heren my bad, via mijn vorige werkgever eens in de Boeing fabriek geweest waar ze de Chinook helicopter maken (heel iets anders maar de productie daarvan gaat op een zelfe manier) maar daar lagen bijna alle onderdelen ruim op tijd in voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 13:12
Was dat niet updaten/refreshen van oude Chinooks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Marcel Br schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:34:
Was dat niet updaten/refreshen van oude Chinooks ?
Nieuwe en de te refreshen chinook's liepen daar gewoon doorelkaar, de nieuwe Nederlandse F chinooks waren net klaar met de paintjob waar de hele helicopter al geassembleerd was.

Ook de verschillende chinook types werden gewoon doorelkaar geproduceerd.

Waarschijnlijk omdat het toch allemaal wat meer custom is zal het totaal anders gaan dan bij de vliegtuigbouwers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

schumi1986 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 13:53:
[...]

Nieuwe en de te refreshen chinook's liepen daar gewoon doorelkaar, de nieuwe Nederlandse F chinooks waren net klaar met de paintjob waar de hele helicopter al geassembleerd was.

Ook de verschillende chinook types werden gewoon doorelkaar geproduceerd.

Waarschijnlijk omdat het toch allemaal wat meer custom is zal het totaal anders gaan dan bij de vliegtuigbouwers
De druk om kosten omlaag te krijgen zal daar ook wel een stuk lager liggen. De belastingbetaler betaalt wel wat het kosten moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Laatst online: 22:31
In juni waren de Zweedse SAS piloten aan het staken waardoor mijn terugvlucht naar Amsterdam vanuit Stockholm maandagochtend vroeg geannuleerd werd. Ik kreeg twee alternatieven aangeboden, rond 11e vertrekken met de KLM en een lange overstap in Schotland om dan om 20:00 op Schiphol aankomen of dinsdag om 17:00 de directe KLM vlucht naar Amsterdam, ik ben voor de laatste gegaan omdat ik anders een complete werkdag zou missen, nu heb ik maandag en dinsdag remote gewerkt bij mijn kennis thuis in Stockholm. Al met al best een forse vertraging.

Nu heb ik na thuiskomst meteen maar eens de vraag bij SAS neergelegd of zij hier hun klanten nog voor compenseren. Zij geven aan dat dit een uitzonderlijke situatie is waar zij niks aan konden doen en dat ze niet de standaard vergoeding van 250 euro zullen uitkeren. Als de luchtverkeersleiding gaat staken snap ik dit, dan heb je er 0 invloed op, maar als je eigen piloten aangekondigd gaan staken heb je hier als bedrijf naar mijn mening wel invloed op.

Nu kwam SAS met een best redelijk antwoord, zij gaven aan dat er tot driemaal toe nieuwe voorstellen zijn gedaan aan de piloten en dat ze daarmee dus alles hebben gedaan wat mogelijk is. Aan de andere kant, na drie dagen onderhandelen zijn ze er toch uitgekomen met de piloten en zijn ze weer aan het werk gegaan, toen konden ze het dus wel oplossen...

Wat zeggen jullie? Niet zo zeiken en lekker laten zitten of toch nog eens proberen omdat ik wel degelijk recht heb op een compensatie voor m'n 1,5 dag (10 uur als ik voor de andere optie was gegaan) vertraging?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
zij gaven aan dat er tot driemaal toe nieuwe voorstellen zijn gedaan aan de piloten en dat ze daarmee dus alles hebben gedaan wat mogelijk is
Uh, nee, ze hadden in kunnen gaan op de eisen van de piloten. Ik zou gewoon een vertragingsclaim indienen, eventueel via een bedrijfje dat er voor je achteraan gaat (gezien ze al aangegeven hebben het niet zomaar uit te keren). (dat is ook in het algemeen belang: de pijn en de kosten van een staking moeten bij de luchtvaartmaatschappij uitkomen, niet bij de klant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
ValHallASW schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 18:40:
[...]
(dat is ook in het algemeen belang: de pijn en de kosten van een staking moeten bij de luchtvaartmaatschappij uitkomen, niet bij de klant)
Linksom of rechtsom is dat laatste natuurlijk altijd zo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
downtime schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:42:
En het kost ook meteen heel veel als het proces niet goed werkt want dan zitten opeens alle schakels in het proces op elkaar te wachten. Het perfectioneren van die keten is één van de grote uitdagingen in de beginfase van de productie. Zeker als de onderdelen van het toestel uit alle delen van de wereld moeten komen.
En dan krijg je dus situaties zoals met de Zodiac stoelen momenteel of zoals hieronder; problemen met de motoren (Pratt & Whitney JT9D) die underpowered waren. (en dus verbeterd moesten worden)
Maar Boeing produceerde de 747's wel door dus hingen ze er maar zolang betonblokken onder i.p.v. motoren:

Afbeeldingslocatie: http://airwaysnews.com/galleries/747-100-plant-no-engine-1970_28398.jpg

De 747 had een allesbehalve succesvolle start...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
Piet, hoe gaat het eigenlijk met Surinam Airways? Lang niets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
gop1 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 00:05:
Piet, hoe gaat het eigenlijk met Surinam Airways? Lang niets van gehoord.
In hun geval is geen nieuws goed nieuws lijkt me. :P

Sinds het debacle van hun nieuwe A340 weinig van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 00:59:
[...]

In hun geval is geen nieuws goed nieuws lijkt me. :P

Sinds het debacle van hun nieuwe A340 weinig van gehoord.
Viel mij op dat zondag tijdens de Johan Cruyff schaal er reclame op de boarding stond voor Surinam Airways, maar goed dat zal ook niet de hoofdprijs hebben gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 15:31

icecreamfarmer

en het is

downtime schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 14:09:
[...]

De druk om kosten omlaag te krijgen zal daar ook wel een stuk lager liggen. De belastingbetaler betaalt wel wat het kosten moet.
Plus vanuit strategisch oogpunt is het goed om reserveonderdelen te hebben.
Het NLse leger hanteert nu ook min of meer JIT en echt goed gaat dat niet omdat oorlogen een stuk moeilijker te plannen zijn.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Lekker veel kritiek op deze add van KLM:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kn8eqvh1jKjUiuu25u2IlLDa/thumb.png

Onder het bericht en ook op Twitter. De kritiek lijkt me ook terecht. Naar Aruba en Bonaire heb je die stoelen sowieso niet, naar Curacao hoogstends 50% van de tijd.

Daar zullen een hoop mensen teleurgesteld zijn. Ik snap KLM wel dat ze marketing doen met de nieuwe spullen, maar om dat nou precies te doen op A330 routes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:15
PWM schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:30:
Lekker veel kritiek op deze add van KLM:

[afbeelding]

Onder het bericht en ook op Twitter. De kritiek lijkt me ook terecht. Naar Aruba en Bonaire heb je die stoelen sowieso niet, naar Curacao hoogstends 50% van de tijd.

Daar zullen een hoop mensen teleurgesteld zijn. Ik snap KLM wel dat ze marketing doen met de nieuwe spullen, maar om dat nou precies te doen op A330 routes....
En de mensen die reageren zijn vast geen Hollanders en exclusief Business Class passagiers ;) Het is niet zo dat vanaf morgen die stoelen ineens beschikbaar zullen zijn en introductie over de gehele vloot heeft tijd nodig.

Als het zo'n impact heeft op de samenleving heeft vraag ik me af waarom er uberhaupt zo weinig premium en business class stoelen zijn.

Daarnaast wordt de A330 langzaam uitgefaseerd voor zover ik weet.

[ Voor 13% gewijzigd door cbr600f4i op 02-08-2016 10:17 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
cbr600f4i schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:13:
[...]

En de mensen die reageren zijn vast geen Hollanders en exclusief Business Class passagiers ;) Het is niet zo dat vanaf morgen die stoelen ineens beschikbaar zullen zijn en introductie over de gehele vloot heeft tijd nodig.
Natuurlijk. Maar om nou om op die routes waar die stoelen niet beschikbaar zijn je campagne te maken is imho niet zo netjes. Zo kunnen ze ook die foto plaatsen bij mijn vlucht die ik vanmiddag heb (Southampton met een Fokker 70), maar dan zou ik toch ook lelijk kijken als ik instap :p
Dat zat niet voor het einde van deze zomervakantie zijn :p

Ik ga zo naar Schiphol. Gebruik altijd Valet parking van Schiphol als ik niet met de trein ga. Vandaag dus ook, alleen mijn vrouw had mijn auto nodig. Ik parkeer dus straks tussen de Porsche Panamera en Audi S7 even fijn een Volkswagen Up :p Die zie je er meestal niet staan :+

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 02-08-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Fly-guy schreef op zondag 31 juli 2016 @ 16:46:
[...]

Vandaag geen controle. Het scheelt je veel tijd als je deze route neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
KLM gaat wel de nieuwe C stoelen installeren in de A330 vanaf 2017. Helaas kiezen ze dan weer voor de 2-2-2 config in plaats van de 1-2-1 config in de 787.
Als de stoelen geïnstalleerd zijn in de A330 zijn de stoelen alweer 6 jaar oud en kunnen ze eigenlijk weer opnieuw beginnen..
Heel jammer dat ze niet voor de reverse herringbones kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ben benieuwd wanneer de KLM meer Economy Comfort stoelen gaat plaatsen in de wide-body kisten. Die zitten altijd vol, vaak ver van tevoren. Voor 3 trips later dit jaar zijn ze zelfs nu al niet meer te selecteren. Zou mooi zijn als die uitgebreid word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06:51
Arthur-M. schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:43:
KLM gaat wel de nieuwe C stoelen installeren in de A330 vanaf 2017. Helaas kiezen ze dan weer voor de 2-2-2 config in plaats van de 1-2-1 config in de 787.
Maar de a330 is behoorlijk smaller dan de 777 waar ook 2-2-2 in zit, worden de stoelen dan ook een stuk smaller? Leek me juist voor de hand liggen dat ze 1-2-1 zouden doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:48:
Ben benieuwd wanneer de KLM meer Economy Comfort stoelen gaat plaatsen in de wide-body kisten. Die zitten altijd vol, vaak ver van tevoren. Voor 3 trips later dit jaar zijn ze zelfs nu al niet meer te selecteren. Zou mooi zijn als die uitgebreid word.
Het plan is/was om in een aantal a330-200's business class stoelen in te wisselen voor comfort en de rest van de c class om te bouwen naar de nieuwe stoelen (en dan inderdaad in de 2-2-2 optie om nog wat c class over te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Piet91 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:38:
[...]

En dan krijg je dus situaties zoals met de Zodiac stoelen momenteel of zoals hieronder; problemen met de motoren (Pratt & Whitney JT9D) die underpowered waren. (en dus verbeterd moesten worden)
Maar Boeing produceerde de 747's wel door dus hingen ze er maar zolang betonblokken onder i.p.v. motoren:

[afbeelding]

De 747 had een allesbehalve succesvolle start...
Zodiac loopt gigantisch achter met productie van business class stoelen. Er zijn momenteel zo'n 50 A350 vliegtuigen in Toulouse en Airbus moet ze straks verticaal stapelen.

Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/bFBXb_28006960224_7c8ed85fb2_o.jpg

Ook de A320neo met PW1100G motor loopt momenteel achter op schema.

Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/oOd4n_28550282276_97593340ab_k.jpg

Een herhaling van geschiedenis! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door XWB op 02-08-2016 11:17 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
oohh schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:31:
[...]

Vandaag geen controle. Het scheelt je veel tijd als je deze route neemt.
Reed er net langs een ze staan ook op de Randweg vanuit het noorden. Weinig auto's en dus weinig vertraging zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
cbr600f4i schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:13:
Neen. De overgebleven A330's blijven voorlopig nog in de vloot.
Arthur-M. schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:43:
KLM gaat wel de nieuwe C stoelen installeren in de A330 vanaf 2017.
Neen. In 2018 worden de A330's omgebouwd.
Tot en met juni 2017 zijn ze nog bezig met de overgebleven 777-300ER's. (PH-BVB t/m -BVK)
Helaas kiezen ze dan weer voor de 2-2-2 config in plaats van de 1-2-1 config in de 787.
In de A330 komen dezelfde Diamond stoelen als in de 747 en 777.
De 777 cabine is 69 centimeter breder dan de A330.

Als ze voor de Super Diamond gaan wordt het 1-2-1 (zoals de meeste maatschappijen doen met dit type stoel in de A330; met de parallel diamond (zoals in de KLM 777 en 747) zou 2-2-2 bijzonder krap worden in de A330. In de bredere 787 (31cm. breder dan A330) gaat KLM in de business ook voor 1-2-1.
XWB schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:16:
Zodiac loopt gigantisch achter met productie van business class stoelen. Er zijn momenteel zo'n 50 A350 vliegtuigen in Toulouse en Airbus moet ze straks verticaal stapelen.

[afbeelding]

Ook de A320neo met PW1100G motor loopt momenteel achter op schema.

[afbeelding]

Een herhaling van geschiedenis! ;)
Die bedoel ik inderdaad. American Airlines heeft Zodiac ook al de deur gewezen vanwege de vertragingen.

[ Voor 28% gewijzigd door Piet91 op 02-08-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Evianon schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:12:
[...]

Maar de a330 is behoorlijk smaller dan de 777 waar ook 2-2-2 in zit, worden de stoelen dan ook een stuk smaller? Leek me juist voor de hand liggen dat ze 1-2-1 zouden doen..
Er zijn zat maatschappijen die 2-2-2 in de A330 hebben, ik denk dat de 777 gewoon bredere gangpaden heeft. Of misschien een combinatie van iets bredere stoelen en bredere gangpaden.

Vergeet niet dat de gemiddelde 777 vroeger gewoon 2-3-2 in business class had, terwijl de A330 voor 2-2-2 ontworpen was. De 1-2-1 opstelling is gewoon een trend die zich de afgelopen jaren ingezet heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 02-08-2016 11:52 ]

March of the Eagles

Pagina: 1 ... 84 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.