Lees de volgende pagina even: https://insideflyer.nl/eu-passagiersrechten-update/mat2005 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:32:
De EU-regeling geldt toch voor alle vluchten van EU-maatschappijen en voor de vluchten van of naar een EU bestemming voor vluchten van een niet EU-maatschappij?
Badtothebone: ik snap je punt, maar ben het er niet helemaal mee eensWe hebben een vlucht geboekt van Los Angeles naar Amsterdam, geen twee aparte losstaande vluchten. Op internet heb ik de C‑173/07 zaak gevonden. Daaruit is eigenlijk de conclusie dat de term vlucht niet gedefinieerd is in de EU-regeling. Ik vind het ook raar indien we een rechtstreekse vlucht hadden i.p.v met een tussenstop we wel recht zouden hebben op 600 euro?
Die 250 euro pp vind ik vrij minimaal omdat we door de vertraging ook niet meer konden werken en we dus extra vrij hebben moeten nemen. Ook vond ik de zorg van BA vrij dramatisch. We hebben meer dan drie uur stil gestaan in een kapot vliegtuig zonder van boord te mogen en vervolgens was er niets geregeld toen we bij de terminal waren (er stond niemand, was niets geregeld). Door snel te bellen met de customer serivice zijn we snel overgeboekt naar London City airport (hadden een uur om de vlucht te halen en dan dwars door London heen) Uiteindelijk gehaald doordat ook dat vliegtuig vertraging had (dan ben je heel blij met vertraging
) . Uiteindelijk heeft het wel best veel stress opgeleverd en hebben hierdoor ook best veel indirecte kosten moeten maken (door niet kunnen werken en andere zaken) daarom zou die 600 euro goed van pas komen.
Maar als ik het mis heb hoor ik het graag hoor!
Volgens mij heb je gewoon recht op 600euro, want stel dat je de LAX-LHR leg vertraagd was, waardoor je pas 6 uur later via LCY in AMS aankomt, dan zou je wel recht hebben op 600, maar doordat je nu op LHR strand is het opeens 250? terwijl je in beide gevallen meer dan 6 uur later op je eindbestemming bent?
American Express vraagbaak