Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.802 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:11
mat2005 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:32:
De EU-regeling geldt toch voor alle vluchten van EU-maatschappijen en voor de vluchten van of naar een EU bestemming voor vluchten van een niet EU-maatschappij?

Badtothebone: ik snap je punt, maar ben het er niet helemaal mee eens ;) We hebben een vlucht geboekt van Los Angeles naar Amsterdam, geen twee aparte losstaande vluchten. Op internet heb ik de C‑173/07 zaak gevonden. Daaruit is eigenlijk de conclusie dat de term vlucht niet gedefinieerd is in de EU-regeling. Ik vind het ook raar indien we een rechtstreekse vlucht hadden i.p.v met een tussenstop we wel recht zouden hebben op 600 euro?

Die 250 euro pp vind ik vrij minimaal omdat we door de vertraging ook niet meer konden werken en we dus extra vrij hebben moeten nemen. Ook vond ik de zorg van BA vrij dramatisch. We hebben meer dan drie uur stil gestaan in een kapot vliegtuig zonder van boord te mogen en vervolgens was er niets geregeld toen we bij de terminal waren (er stond niemand, was niets geregeld). Door snel te bellen met de customer serivice zijn we snel overgeboekt naar London City airport (hadden een uur om de vlucht te halen en dan dwars door London heen :P ) Uiteindelijk gehaald doordat ook dat vliegtuig vertraging had (dan ben je heel blij met vertraging 8) ) . Uiteindelijk heeft het wel best veel stress opgeleverd en hebben hierdoor ook best veel indirecte kosten moeten maken (door niet kunnen werken en andere zaken) daarom zou die 600 euro goed van pas komen.

Maar als ik het mis heb hoor ik het graag hoor!
Lees de volgende pagina even: https://insideflyer.nl/eu-passagiersrechten-update/

Volgens mij heb je gewoon recht op 600euro, want stel dat je de LAX-LHR leg vertraagd was, waardoor je pas 6 uur later via LCY in AMS aankomt, dan zou je wel recht hebben op 600, maar doordat je nu op LHR strand is het opeens 250? terwijl je in beide gevallen meer dan 6 uur later op je eindbestemming bent?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:50
Super bedankt voor deze informatie Stinger_Ventura :) ! Hier heb ik wat aan. Zou het ook vreemd hebben gevonden, dat verschil in compensatie, aangezien het eindresultaat hetzelfde is... Heb BA gisteren nog een mailtje gestuurd, hopelijk reageren ze daar positief op, anders zal ik deze uitleg van de Europese commissie eens noemen.
PolarBear schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:06:
[...]

Wat ik niet snap is dat je via LCY terug bent gekomen, er vliegen toch flink wat vluchten tussen Amsterdam en LHR door BA.
Nou dat vonden wij dus ook vreemd. Schijnbaar zaten al die vluchten al vol (onze oorspronkelijke vlucht zou wel van LHR vertrekken). Wel weer een ervaring rijker; ik was nog nooit van LCY vertrokken en zo'n erj-170 is altijd leuk!

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Misschien was het al een tijdje en heb ik het over het hoofd gezien, maar:

Als je bij KLM in je geboekte vluchten kijkt en "Vluchtgegevens bekijken" selecteert, staat er nu direct een knop:

"Upgraden met miles"

Superhandig voor de intercontinentale vluchten, meteen LAX-AMS geupgrade (toch 11 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De zuiveringen in Turkije hebben nu ook Turkish Airlines bereikt.

http://www.luchtvaartnieu...ot-bij-turkse-zuiveringen
Nadat eerder al duizenden werknemers binnen defensie, onderwijs en overheidsinstellingen hun baan verloren wegens vermeende banden met de krachten achter de vermeende Turkse staatsgreep is nu ook personeel van Turkish Airlines aan de beurt. Volgens de krant Hürriyet zijn zowel management als vliegend personeel getroffen.

Direct na de staatsgreep vonden in Turkije zuiveringen plaats in grote delen van de samenleving. Bij Turkish Airlines zouden nu, zo meldt de krant, 250 cabinebemanningsleden en 100 werknemers in managementfuncties en op de administratie zijn ontslagen wegens vermeende sympathieën voor Fethullah Gülen. De islamitische leider is volgens de Turkse regering het brein achter de vermeende staatsgreep.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
XWB schreef op maandag 25 juli 2016 @ 15:29:
De zuiveringen in Turkije hebben nu ook Turkish Airlines bereikt.

http://www.luchtvaartnieu...ot-bij-turkse-zuiveringen
Naast de ME3 was Turkish Airlines maar ook de luchthaven(s) van Istanbul de grote groeier in de luchtvaartwereld.
Met de ontwikkelingen in dat land zal dat wel drastisch veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
PWM schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:48:

Als je bij KLM in je geboekte vluchten kijkt en "Vluchtgegevens bekijken" selecteert, staat er nu direct een knop:

"Upgraden met miles"

Superhandig voor de intercontinentale vluchten, meteen LAX-AMS geupgrade (toch 11 uur).
Thanks! was me nog niet opgevallen.
Had met de tool van KLM al wel berekend wat een upgrade kosten van 8:50 uur, maar 86k miles voor old world business vond ik toch wat veel.

Wat was je kwijt voor het LAX-AMS segment aan miles en ticket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op maandag 25 juli 2016 @ 16:42:
[...]
Wat was je kwijt voor het LAX-AMS segment aan miles en ticket?
De upgrade, voor de nieuwe business class, was 25.000 punten. Ticket geen idee meer, paar maanden geleden geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mat2005 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 07:43:
Super bedankt voor deze informatie Stinger_Ventura :) ! Hier heb ik wat aan. Zou het ook vreemd hebben gevonden, dat verschil in compensatie, aangezien het eindresultaat hetzelfde is... Heb BA gisteren nog een mailtje gestuurd, hopelijk reageren ze daar positief op, anders zal ik deze uitleg van de Europese commissie eens noemen.

[...]

Nou dat vonden wij dus ook vreemd. Schijnbaar zaten al die vluchten al vol (onze oorspronkelijke vlucht zou wel van LHR vertrekken). Wel weer een ervaring rijker; ik was nog nooit van LCY vertrokken en zo'n erj-170 is altijd leuk!
Succes! Laat hier even weten hoe het gaat en wat de reactie van BA is.

Ik heb zelf laatst bij een vertraging vanuit YYZ via LHR (en waardoor ik de aansluiting miste) 300.00 euro teruggekregen. Totale vertraging was net 3.50 uur waar ik natuurlijk graag nog 10 minuten langer vertraging had gehad, maar aangezien het een vakantievlucht was was al ik al lang blij dat ik wat terug kreeg. ;)
Thanks for contacting us about your claim for compensation. I apologise for the delay in replying to you. I completely understand how frustrating it must have been for you when your flight was delayed, especially as you missed your connecting flight . I apologise for the problems we caused you.

You’re entitled to compensation for the delay to your flight BA0092 on 15 May 2016. The distance of your disrupted journey was over 3500 km. Because you arrived at your destination within four hours of your scheduled arrival time, you’re entitled to €300.00 in compensation, which is 50% of the full amount.
Al met al was alles heel snel geregeld, ik had het geld ongeveer een week na de vlucht (en claim) al op m'n rekening :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xWkupBs.png

Enorm druk boven NY nu, vanwege slecht weer wijken veel vluchten uit naar BOS. https://www.flightradar24.com/jfk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:50
Fijn dat het zo snel geregeld bij je is El Jefe! Ik zal zeker weten wat de uitkomst is!

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
PWM schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:48:

"Upgraden met miles"

Ik heb ook een vlucht geboekt van AMS - LAX - AMS (7 aug - 12 aug), maar ik zie geen knop "Upgraden met miles" bij "Vluchtgegevens bekijken". Zie je die alleen maar met bepaalde voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Swiss CSeries komt ook naar AMS, zullen de spotters leuk vinden.

http://www.luchtvaartnieu...series-ook-naar-amsterdam
SWISS zet vanaf het winterseizoen de Bombardier CS100 ook in op vluchten van Zürich naar Amsterdam. De Zwitserse luchtvaartmaatschappij introduceerde het nieuwe vliegtuig eerder deze maand als eerste ter wereld op lijndienstvluchten. De CS100 zal vooral op rustigere momenten op vluchten naar Schiphol worden ingezet.
Afbeeldingslocatie: https://c7.staticflickr.com/8/7310/27792411254_2755caebd9_z.jpg
Golden times: Bombardier C Series CS100 C-GWXZ FTV5 by Patrick Cardinal, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
XWB schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:29:
Swiss CSeries komt ook naar AMS, zullen de spotters leuk vinden.
Nou ik als fotograaf ook wel hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

oh die had ik dus al op de foto gezet op SGN in februari haha wel grappig

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:50

Reinier

\o/

Ik zie steeds een gekke kist boven Amsterdam vliegen. Blijkt een testding van Honeywell te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/s8aHwLkOe2I6HJNNstuhCWUN/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet/ga donderdagochtend ook weer eens vliegen. Al weer een aantal jaar geleden. Vliegen an sich vind ik opzich leuk mits ik de garantie heb dat het goed gaat. En die is er niet.

Er spookt altijd angst door m'n hoofd. De angst dat het ding neerstort. Ik ben bijv. nu vooral bang dat er een terrorist zichzelf opblaast als we in de lucht zitten, of dat iemand een bom in het ruim heeft geplaatst. Deze angst komt door de recente crashes in egypte, en een paar suicidebomber pogingen de afgelopen 10 jaar in de luchtvaart.

. Volgens mij wordt daar het platformpersoneel met iris scans en rontgenapparatuur gecontroleerd, dus dat stelt me enigszins gerust. Alleen de passagiers worden bij dit soort vluchtjes niet door een full body scanner gehaald voor zover ik weet. Ik wou dat dit wel zo was :(

Het is gewoon een klote "angst" die mijn vakantiegevoel verpest.

Iemand hier ook last van? Of iemand die me enigszins kan geruststellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 15:57:
Of iemand die me enigszins kan geruststellen?
Misschien dat cijfers helpen om te relativeren. Zoek vliegtuig crash in onderstaand plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/7urPl_iib_death_wellcome_collection_fullsize.png

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 26-07-2016 16:11 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

De kans dat je onderweg naar Schiphol verongelukt is een stuk groter dan dat je vliegtuig neerstort door wat voor oorzaak dan ook... :) De kans dat je straks uit je werk verongelukt is ook een stuk groter dan dat er wat catastrofaal mis gaat in het vliegtuig. Als je je door dat soort dingen laat bang maken en laat leiden heb je geen leven meer en kun je net zo goed thuis blijven. En dan van de trap vallen of zo.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

Zoals in het plaatje al te zien is: statistiek. De kans dat je een dodelijk auto-ongeluk krijgt op de rit naar Schiphol is belachelijk veel groter dan de kans dat welke vlucht dan ook vanaf Schiphol verongelukt. De ongelukken die jij opnoemde waren one-of-a-kind, en reken eens uit hoeveel duizenden vluchten (dus miljoenen passagiers) veilig zijn aangekomen. Dan vlieg je ook nog eens niet over oorlog heen, zoals de laatste 'ongelukken' die ik me kan herinneren.
Er zijn ook andere ongelukken gebeurd de laatste 3 jaar, ik bedoel even specifiek vanuit Nederland vertrokken ;) En dan nog: hoeveel doden zijn er in heel Europa in de luchtvaart gevallen, de laatste 5 jaar? Ik denk minder dan het aantal verkeersdoden in Nederland. Elk ongeluk is groot nieuws, want er gebeuren er maar een paar per jaar.

[ Voor 20% gewijzigd door MBV op 26-07-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
En met een vliegtuigongeluk ben je meestal ook gewoon lekker dood ipv jarenlang met vreselijke handicaps te moeten leven als je ergens met je auto op knalt bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:05

MBV

Koja78 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:20:
En met een vliegtuigongeluk ben je meestal ook gewoon lekker dood ipv jarenlang met vreselijke handicaps te moeten leven als je ergens met je auto op knalt bv.
Ook als het mis gaat, overleven heel vaak nog veel mensen het. Vraag maar aan de inzittenden van Turkish Airlines :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Ik vind vliegen/vliegtuigen fascinerend en heb ook vliegangst, meer omdat ik de controle zelf niet heb, maar goed, ik heb ook geen controle over de automobilist die mij bijvoorbeeld aanrijd oid...

Het helpt mij vaak om simpel te redeneren... Wil ik graag weg: Ja, is het te doen met de auto? Vaak niet, ook niet prijstechnisch,

Ik ben ook alleen vakantievlieger en zie er ook wel tegenop, gewoon rustig op tijd vertrekken, een biertje of 2 op schiphol en alles over je heen laten komen... Mogelijk vlak voor vertrek een Valdispert? (homeopathisch middel obv valium)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Het is gewoon een klote "angst" die mijn vakantiegevoel verpest.

Tja je hebt als ik het goed begrijp geen echte vliegangst, maar ben vooral angstig vanwege terrorist-achtige dingen.... Tja dan weet ik niet of dit topic je kan helpen.

Maar...

Ikzelf ben niet ontspannen tijdens het vliegen (vooral opstijgen vind ik erg vervelend) maar ik ben niet bang voor falende techniek of terrorist-acties. Dit omdat de statistieken laten zien dat vliegen HEEEEEL veilig is. Wat je je moet realiseren is dat de media/pers helemaal dol is op iets dat met vliegtuigen te maken heeft omdat dit veel bezoekers/kijkers genereert omdat voor veel mensen vliegen toch wel iets angstiger is dan autorijden. Dus de media maakt je angstig en dat zuigt, en je ben niet de enige.

Je kan aan de doctor vragen of hij iets als Xanax wil geven, dan kan je er daar 1 of 2 van nemen en je wordt er iets chiller van, de scherpe randjes gaan van je gedachte af. (maar je bent echt niet van de wereld ofzo :) )

[ Voor 14% gewijzigd door Pinin op 26-07-2016 16:53 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koja78
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-09 13:53
Jelte,89 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:35:
Ik vind vliegen/vliegtuigen fascinerend en heb ook vliegangst, meer omdat ik de controle zelf niet heb, maar goed, ik heb ook geen controle over de automobilist die mij bijvoorbeeld aanrijd oid...

Het helpt mij vaak om simpel te redeneren... Wil ik graag weg: Ja, is het te doen met de auto? Vaak niet, ook niet prijstechnisch,

Ik ben ook alleen vakantievlieger en zie er ook wel tegenop, gewoon rustig op tijd vertrekken, een biertje of 2 op schiphol en alles over je heen laten komen... Mogelijk vlak voor vertrek een Valdispert? (homeopathisch middel obv valium)
Heb je dat dan ook met een trein/tram of met een autobus.. tenslotte heb je daar evenmin controle. Een trein/tram kan zelfs niet uitwijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik merk aan mezelf dat ik meer last heb van angstgevoelens als ik vermoeid ben, gestressed, etc. Ik merk wel dat de Bose noise-cancellation on-ear phones (ik heb de QC15) goed helpen, ook de eerdere Sennheiser hielpen.

Toch zit ik bij milde turbulentie, bij het opstijgen, bij het dalen gelijk al een stuk stijf, pak automatisch de stoel voor me beet (of dat nu kan of niet :+ ), en kauw continu kauwgom. Mijn hersenen weten dat er niets aan de hand is, mijn lichaam weigert dat te accepteren... :o

Toch vlieg ik gewoon. Ben al 2x naar Nieuw Zeeland geweest, heel vaak NWI-AMS, vaak naar de VS, Caribische eilanden, China, veel Europese landen. Heb ook in allerlei kleine vliegtuigjes gezeten, heb de landing op St Maarten en St Barth gedaan...

Bij mij werkte medicatie averechts. Kreeg van een vriend iets wat hem een stuk relaxter maakte, ik zat de hele vlucht stijf rechtop. Oftewel: geen pilletjes voor gambieter.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Koja78 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:56:
[...]

Heb je dat dan ook met een trein/tram of met een autobus.. tenslotte heb je daar evenmin controle. Een trein/tram kan zelfs niet uitwijken
Nee, ben wel vergeten te vermelden dat mn vliegangst wel te maken heeft met mijn hoogtevrees... Zelfs een ladder ga ik niet graag op...

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

Er zijn ook cursussen voor. Als het je echt stoort.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Jelte,89 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 16:35:
Mogelijk vlak voor vertrek een Valdispert? (homeopathisch middel obv valium)
Valdispert is noch homeopathisch (gelukkig), noch op basis van valium.

Het is een kruidengeneesmiddel op basis van (onder andere) valeriaan. Sommige mensen claimen inderdaad rustiger te worden.

Maar pas op met medicijnen en drank voor en tijdens het vliegen. Niet alleen kan het erger/anders werken dan je gewend bent in een vliegtuig (lage luchtdruk), je zou niet de eerste zijn die geweigerd wordt aan boord omdat ze aangeschoten/dronken of high overkomen.
Daar geeft pas stress ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
gambieter schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:03:
Toch zit ik bij milde turbulentie, bij het opstijgen, bij het dalen gelijk al een stuk stijf, pak automatisch de stoel voor me beet (of dat nu kan of niet :+ ), en kauw continu kauwgom. Mijn hersenen weten dat er niets aan de hand is, mijn lichaam weigert dat te accepteren... :o
Terwijl de piloten zich een hoedje lachen! :p

Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/DgpCP_funny-pictures-auto-plane-pilot-468405.jpeg

[ Voor 12% gewijzigd door XWB op 26-07-2016 17:20 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmich
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-08 09:04

marmich

Get shit Done!

Hoi iedereen.

Vandaag heb ik het bericht gekregen om samen met mijn vader Las Vegas onveilig te maken.
Nu ben ik mij druk aan verdiepen in de reis.

Heen vliegen we vanaf AMS - IAH - LAS met United in Houston een overstap tijd van 3uur.
Terug vliegen we LAS - YYZ - AMS met AIR CANADA ROUGE en AIR Canada 1 uur en 20 min overstap.

Mijn vraag is aangezien dit mijn eerste lange afstand vluchten worden zijn de 3 luchtvaart maatschappen wat?
En zijn er nog tips/tricks waar ik op moet letten?

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KLM blijft verbazen. Ik heb volgende week 4 vluchten, waarbij het beter uit zou komen om 4 enkeltjes te boeken. Kansloos duur bij KLM natuurlijk, al jaren. Tijdens boeken word ik gebeld en druk verveeld door om eens te kijken wat de enkeltjes kosten.....

Gemiddeld goedkoper dan de helft van een (korte!) retour 8)7 Het lijkt wel of elke keer dat je inlogged, KLM je wil verrassen :p
marmich schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 20:41:
Hoi iedereen.

Vandaag heb ik het bericht gekregen om samen met mijn vader Las Vegas onveilig te maken.

Heen vliegen we vanaf AMS - IAH - LAS met United in Houston een overstap tijd van 3uur.
Waarom niet vliegen op LAX dan? Met de auto ben je dan in een uur of 4 in Vegas. Dan heb je niet zo'n suffe overstap en zie je nog wat van het land :) Zo doe ik het ook meestal als ik naar Vegas ga. Maar ik ben dan ook allergisch voor overstappen.

[ Voor 43% gewijzigd door PWM op 26-07-2016 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:00:
KLM blijft verbazen. Ik heb volgende week 4 vluchten, waarbij het beter uit zou komen om 4 enkeltjes te boeken. Kansloos duur bij KLM natuurlijk, al jaren. Tijdens boeken word ik gebeld en druk verveeld door om eens te kijken wat de enkeltjes kosten.....

Gemiddeld goedkoper dan de helft van een (korte!) retour 8)7 Het lijkt wel of elke keer dat je inlogged, KLM je wil verrassen :p
Niet zo vreemd want enkeltjes zijn altijd in de hoogste klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sanction schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:02:
[...]

Niet zo vreemd want enkeltjes zijn altijd in de hoogste klasse.
Mijn post gaat er juist over, dan het nu goedkoper is :p

EDIT:

Voorbeeld:

Retour BHX met KLM kost 300,- (Ma op Di). Een enkeltje AMS-BHX met KLM kost me nu 120,-.

[ Voor 19% gewijzigd door PWM op 26-07-2016 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 13:01
Is de retourvlucht dan niet gewoon duurder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Waarschijnlijk wel :). Al laat KLM vermoed ik (net zoals de meeste maatschappijen) op hun website niet zien welke RBD ze gebruiken, dus dan kan je 't ook niet zomaar zien.
PWM schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:04:
[...]

EDIT:

Voorbeeld:

Retour BHX met KLM kost 300,- (Ma op Di). Een enkeltje AMS-BHX met KLM kost me nu 120,-.
Al aan cross ticketing gedacht?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19
PWM schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:00:
Waarom niet vliegen op LAX dan? Met de auto ben je dan in een uur of 4 in Vegas. Dan heb je niet zo'n suffe overstap en zie je nog wat van het land :) Zo doe ik het ook meestal als ik naar Vegas ga. Maar ik ben dan ook allergisch voor overstappen.
Gezien de mix aan routes en maatschappijen vermoed ik dat dit de goedkoopste tickets zijn via een of andere broker.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hoi iedereen.

Terug vliegen we LAS - YYZ - AMS met AIR CANADA ROUGE en AIR Canada 1 uur en 20 min overstap.

Mijn vraag is aangezien dit mijn eerste lange afstand vluchten worden zijn de 3 luchtvaart maatschappen wat?
Je hebt een elektronisch visum nodig voor Canada. Dat is extra papierwerk, en extra kosten.

Verder: United & Air Canada zitten in dezelfde alliantie. Air Canada Rouge is gewoon de regionale tak van Air Canada. Zijn allebei degelijke maatschappijen. Iedereen heeft op elke maatschappij wel aan te merken.

Ik zou gewoon binnen de VS vliegen en zo naar Europa. Kijk of United niks anders biedt, of Delta/KLM (Delta doet voldoende bestemmingen vanuit Amsterdam).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ja united,vaak goedkoopste maar gewoon niet mee gaan vliegen :P geef gewoon iets meer geld uit (of ga premium)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Niet iedereen wil wat extra uittrekken voor een vlucht, of is zo kritisch :).

Maareuh... Q.E.D. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmich

marmich

Get shit Done!

Borromini schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:46:
[...]

Je hebt een elektronisch visum nodig voor Canada. Dat is extra papierwerk, en extra kosten.
Ik kan het mis hebben maar is een visum niet alleen voor het feit dat je het land in wil i.p.v. Tussenstop naar in dit geval Amsterdam?

MacBook Pro 13" Retina 2015 | Imac 27" mid 2010 | iPhone 8s 64gb | iPad Pro 12.9" 32gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[...]

EDIT:

Voorbeeld:

Welke 'fare rules' horen er bij het ticket? Je kan die zien bij matrix.itasoftware.com. Bij sommige tickets zit er namelijk een restrictie op het aantal nachten dat je op de bestemming blijft. Bijvoorbeeld:
Category 6: Minimum stay requirements
TRAVEL FROM LAST FARE BREAK OUTSIDE COUNTRY OF FARE ORIGIN
MUST COMMENCE NO EARLIER THAN 3 DAYS AFTER ARRIVAL AT THE
FIRST FARE BREAK OUTSIDE COUNTRY OF FARE ORIGIN
OR - TRAVEL FROM LAST FARE BREAK OUTSIDE COUNTRY OF FARE
ORIGIN MUST COMMENCE NO EARLIER THAN 1201AM ON THE
FIRST SUN AFTER ARRIVAL AT THE FIRST FARE BREAK
OUTSIDE COUNTRY OF FARE ORIGIN.
Met de fare rules kan je zien of je bijvoorbeeld jouw overstap ergens anders kan plannen. Of dat je een extra overstap mag maken en daardoor een extra stad ziet. Leuke feature :).

[ Voor 6% gewijzigd door ANdrode op 26-07-2016 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:46

Sandyman538

SandstorM [148839]

Jelte,89 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:12:
[...]

Nee, ben wel vergeten te vermelden dat mn vliegangst wel te maken heeft met mijn hoogtevrees... Zelfs een ladder ga ik niet graag op...
Ik dacht altijd dat je dat los van elkaar kon zien. Dat mensen met angsten wel vaker en vliegangst en hoogtevrees hebben, maar dat je in een vliegtuig geen/weinig last hebt van hoogtevrees omdat je geen referentiepunt hebt waar je op staat (zoals je in een boom/ op een ladder/ op een hoog gebouw) dat wel hebt.

En als ik voor mezelf spreek heb ik wel een hele lichte vorm van hoogtevrees op een flat van 15 hoog op het balkon, maar dus nog nooit in een vliegtuig dat gevoel gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Sandyman538 op 27-07-2016 00:07 ]

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
[...]

Ook voor de VS, een ESTA: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

:?

Sinds wanneer? Ik was er afgelopen oktober en toen kon ik gewoon binnen komen wandelen met een visa on arrival…

Edit: ah 't is vrij nieuw idd:
New entry requirement now in effect: visa-exempt foreign nationals who fly to or transit through Canada are expected to have an Electronic Travel Authorization (eTA). Exceptions include U.S. citizens and travellers with a valid Canadian visa. Until September 29, 2016, travellers who do not have an eTA can board their flight, as long as they have appropriate travel documents, such as a valid passport.

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeR op 27-07-2016 02:59 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
[...]

Viel me laatst via google flights ook op dat ik een enkeltje KLM er uit kreeg die concurreerde met de prijsvechters qua prijs.
Voor het eerst dat ik zag dat KLM enkeltjes aan biedt, die ook door linkte naar de KLM site als je wil boeken ipv een OTA.
In het verleden kon je alleen retourtjes boeken is mijn ervaring, en als je een enkeltje wou dan was die altijd duurder dan de retour.
Is KLM aan het experimenteren met het verhogen van een load factors door net zo als LLC in het enkeltjes segment te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:28:
[...]
Is KLM aan het experimenteren met het verhogen van een load factors door net zo als LLC in het enkeltjes segment te werken?
Dat zou natuurlijk kunnen. Kan ook aan de vakantie periode liggen. Ik heb dit jaar een vlucht of 30 gemaakt richting UK en vv, maar moet zeggen, er waren zelden stoelen over.
Borromini schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 21:38:
Al aan cross ticketing gedacht?
Ik crossticket meestal :) Ik heb nu voor het komende half jaar allemaal vluchten staan, waarvan ik de heenreis de afgelopen maanden heb gedaan. Maar, als enkeltjes bijna net zo goedkoop worden, kies ik daar natuurlijk liever voor. Het probleem met crosstickets is dat zaken wel eens kunnen veranderen. Zo heb ik een retour staan naar CPH van 15-17 november, maar die is helemaal niet meer nodig. Aangezien ik de betreffende heenreizen al wel heb gedaan, is wijzigen lastig op de normale ticketvoorwaarden.

[ Voor 43% gewijzigd door PWM op 27-07-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Laatst online: 01:28

Grouchy

meep meep

Hoi iedereen.

Gezien de maatschappijen en routing ben je all out voor de goodkoopste gegaan.
United is de minste van de 3 legacy maatschappijen in de USA.
Als je ook nog eens gewoon economy hebt geboekt; stoelen in hun domestic 737 zijn 17" breed of zo. Hun laatste 737-900 is zelfs 16". 8)7
AC rouge is de leisure tak van AC. 29" pitch voor een vlucht van meer dan 4 uur, mij niet gezien. Maar each his own....

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Hoi iedereen.

Beste route die je kan krijgen is met BA naar Las Vegas.

Heen: AMS-LHR-LAS
Terug: AMS-LGW-AMS

Beide rond de 12 uur met relatief korte overstap.
Hou er rekening mee dat als je veel overstapt, of lange overtap tijden hebt, dat je dan ook geld uitgeeft op de luchthaven voor wat te eten of drinken. goedkoop zou dan wel eens duurkoop kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De KLM/Delta routes over Salt Lake City en/of Minneapolis zijn ook wel redelijk goed te doen met grofweg 12 uur totaal. Probleem met de route of Houston is niet alleen de lange overstap, maar ook dat je uit de richting vliegt.

Gek eigenlijk dat er geen vlucht AMS naar Vegas is. Je zou verwachten met 150.000 hotelkamers dat er genoeg aanloop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
PWM schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:13:
De KLM/Delta routes over Salt Lake City en/of Minneapolis zijn ook wel redelijk goed te doen met grofweg 12 uur totaal. Probleem met de route of Houston is niet alleen de lange overstap, maar ook dat je uit de richting vliegt.

Gek eigenlijk dat er geen vlucht AMS naar Vegas is. Je zou verwachten met 150.000 hotelkamers dat er genoeg aanloop is.
Misschien in de Skyteam alliantie een Delta domein?
Vanuit de andere Europese skyteam hubs worden er ook geen directe vluchten uitgevoerd ( Parijs, Milaan, Rome, naast Amsterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:13:

Voor zakenreizigers is het waarschijnlijk geen interessante stad. Er zijn veel congressen alleen daar vul je geen lijnvluchten mee.

Het was wel een TUIfly bestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben wel benieuwd, zijn er hier ook veel mensen die Air Crash Investigation volgen? En seizoen 16 al aan het kijken zijn ? :) Zitten best wel weer wat toffe afleveringen tussen (waaronder een remake van KLM / Pan am op Tenerife)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Iemand ervaring met rij 17 in een 747? Dat is de economy comfort stoel, de laatste rij. Normaal heb je dan een limited recline. Is dat hier ook zo?

Seatguru geeft aan: "May have limited recline". Maar dat lijken ze automatisch te plaatsen op een laatste rij.

[ Voor 27% gewijzigd door PWM op 27-07-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Stinger_Ventura schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:33:
[...]
Misschien in de Skyteam alliantie een Delta domein?
Helaas, LAS is geen hub.
ANdrode schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:45:
[...]
Voor zakenreizigers is het waarschijnlijk geen interessante stad. Er zijn veel congressen alleen daar vul je geen lijnvluchten mee.
Het was wel een TUIfly bestemming.
Ben er een keer op een vrijdag met een domestic vlucht erna toegevlogen. Geen zakenman te bekennen, maar heb nog nooit zoveel siliconen, dansers, strippers en prostituees in een vliegtuig gezien :D
PWM schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:04:
Iemand ervaring met rij 17 in een 747? Dat is de economy comfort stoel, de laatste rij. Normaal heb je dan een limited recline. Is dat hier ook zo?

Seatguru geeft aan: "May have limited recline". Maar dat lijken ze automatisch te plaatsen op een laatste rij.
Niks van gemerkt (is al een tijdje geleden). Laatste EC rij heeft als voordeel dat er extra ruimte achter je stoel is om wat kwijt te kunnen.
Wat wel irritantkan zijn is het toilet direct achter rij 17. Iets teveel pax die nog niet eens de moeite nemen om de deur ook weer dicht te doen na hun bezoek :-(

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Sandyman538 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 00:06:
[...]

Ik dacht altijd dat je dat los van elkaar kon zien. Dat mensen met angsten wel vaker en vliegangst en hoogtevrees hebben, maar dat je in een vliegtuig geen/weinig last hebt van hoogtevrees omdat je geen referentiepunt hebt waar je op staat (zoals je in een boom/ op een ladder/ op een hoog gebouw) dat wel hebt.

En als ik voor mezelf spreek heb ik wel een hele lichte vorm van hoogtevrees op een flat van 15 hoog op het balkon, maar dus nog nooit in een vliegtuig dat gevoel gehad.
Ik weet nog van mijn eerste vlucht, dat ik mijn (toenmalig) vriendin naast het raampje had gezet met vermelding dat ze absoluut het raampje 'dicht' moest laten... Toen ik na een uur vliegen het lef/de rust had om van mijn puzzelboekje op te kijken had ze het raampje dus 'open' ;(

Ik krijg nog zweethandjes als ik aan dat moment denk >:)

Moet zeggen, sinds die tijd al 4x gevlogen, en het gaat steeds beter :)
De laatste keer de approach wel meegemaakt vanaf (ik denk) 1km hoogte ofzo...

(hoogtevrees heb ik bijvoorbeeld ook wel als ik vanuit de 747 die in Lelystad staat naar beneden kijk)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Grouchy schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:16:
[...]

Helaas, LAS is geen hub.

[...]
Is Miami wel een hub dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

Nope is geen Delta ST hub, die zijn;
CVG
DTW
ATL
JFK
LGA
BOS
LAX
MSP
SLC
SEA
AMS
NRT
CDG

MIA is een AA hub (OW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob

ja, daar zaten wij bij onze verhuizing naar de VS. Prima plek en niets limited, sterker nog: veel extra bergruimte achter je stoel voor tassen oid, want er zit toch niemand.

De jongste heeft daar zelfs nog even liggen slapen tot een norse purser dat niet meer goed vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hmmbob schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 14:59:
[...]

De jongste heeft daar zelfs nog even liggen slapen tot een norse purser dat niet meer goed vond.
Norse purser totdat je wat clear air turbulence tegenkomt en de jongste door de cabine vliegt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 13:35

KLM? Heb daar een keer gezeten op 17E. Limited recline viel mee, was volgens mij gewoon een normale recline. De ruimte aan de rechterkant was wel handig voor een rugzak of jas op te bergen. Er zit wat ruimte tussen de muur en je stoel. Maar wel veel herrie van de kombuis en toiletten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Propane schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:33:
[...]
Norse purser totdat je wat clear air turbulence tegenkomt en de jongste door de cabine vliegt :P.
Dat snap ik wel, maar 't gaat vaal ook over de manier waarop ;) Daar heb ik overigens anders nooit klachten over bij KLM, maar deze keer kwam het net effe vervelend over :)
SgtPoen schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 15:47:
[...]
KLM? Heb daar een keer gezeten op 17E. Limited recline viel mee, was volgens mij gewoon een normale recline. De ruimte aan de rechterkant was wel handig voor een rugzak of jas op te bergen. Er zit wat ruimte tussen de muur en je stoel. Maar wel veel herrie van de kombuis en toiletten.
Had ook de indruk dat het standaard recline was. De herrie kan ik me niet herinneren, zal me niet gestoord hebben. Je zit inderdaad wel vlak voor het toilet bij de trap naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ja maar daar moet ie sowieso naartoe, dus ik neem aan dat hij zich wel een beetje informeert :p
CyBeR schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 02:57:
[...]

:?

Sinds wanneer? Ik was er afgelopen oktober en toen kon ik gewoon binnen komen wandelen met een visa on arrival…

Edit: ah 't is vrij nieuw idd:

[...]
Oorspronkelijk voorzien voor maart 2016, maar dus uitgesteld.

Je moet maar aankomen in Toronto en teruggestuurd worden naar Las Vegas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marmich

marmich

Get shit Done!

Borromini schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:34:
[...]

Ja maar daar moet ie sowieso naartoe, dus ik neem aan dat hij zich wel een beetje informeert :P
Klopt daar ben ik idd van op de hoogte.

Alleen wat ik nu lees is dat voor Canada wel eTA nodig maar als je er geen hebt is dat voor nu nog geen probleem.
Exceptions include U.S. citizens and travellers with a valid Canadian visa. Until September 29, 2016, travellers who do not have an eTA can board their flight, as long as they have appropriate travel documents, such as a valid passport.
http://www.cic.gc.ca/english/visit/eta.asp

Zoals vele aangeven idd de meest voordelige reis geboekt.
Maar mij hoor je niet klagen als je met iemand mee mag naar Vegas 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Borromini schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 19:34:
[...]
Je moet maar aankomen in Toronto en teruggestuurd worden naar Las Vegas...
Als je nu je ESTA niet hebt, krijg je dat op Schiphol te horen. Toen het net nieuw was, niet. Ik heb 2x in de US gestaan met mensen voor me in de rij, die gewoon met de eerste lijnvlucht weer naar Amsterdam gestuurd werden.

Heb je er 11 uur op zitten, mag je een paar uur wachten en 11 uur terug. Ohja, je verzekering dekte die dingen ook niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 15:17
Advies gevraagd :)

Ik moet 1 september van brussel naar salzburg.

Het goedkoopste dat ik vind is van BRU naar SXF via ryanair voor 10 euro.
En dan van SXF naar SZG voor 55 euro via easyjet.

Waar ik over twijfel is de vluchttijden, de ryanairkist land om 9u45.
De easyjet vertrekt om 10u50.

Zou dat genoeg tijd zijn?
Ik neem aan dat ik gewoon airside kan blijven?

[ Voor 6% gewijzigd door larsg op 27-07-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:50
Ik zou het er niet op wagen. Als je de mogelijkheid hebt om naar Keulen te reizen kun je vanaf daar rechtstreeks vliegen voor 60 euro.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Laatst online: 12-09 09:54

Rannasha

Does not compute.

Normaal gesproken zou 1u05 genoeg tijd moeten zijn, maar je hebt weinig marge. Bovendien heb je geen recht op hulp als je je aansluiting mist omdat je met verschillende maatschappijen vliegt.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
Napsju schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:39:
Ik zou het er niet op wagen. Als je de mogelijkheid hebt om naar Keulen te reizen kun je vanaf daar rechtstreeks vliegen voor 60 euro.
Keulen valt wat lastig, treinverbinding is al snel 80 euro :P
Die ryanair vlucht is wel vaak op tijd!
https://www.flightradar24.com/flight/fr163

Op de luchthaven zelf zal het maar wandelen van gate naar gate zijn neme ik aan?

[ Voor 15% gewijzigd door larsg op 27-07-2016 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:00

Garyu

WW

larsg schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:16:
Advies gevraagd :)

Ik moet 1 september van brussel naar salzburg.

Het goedkoopste dat ik vind is van BRU naar SXF via ryanair voor 10 euro.
En dan van SXF naar SZG voor 55 euro via easyjet.

Waar ik over twijfel is de vluchttijden, de ryanairkist land om 9u45.
De easyjet vertrekt om 10u50.

Zou dat genoeg tijd zijn?
Ik neem aan dat ik gewoon airside kan blijven?
De snelste en waarschijnlijk goedkoopste route is om naar München te vliegen en dan met de trein naar Salzburg te reizen. Dat is een vrij goede treinverbinding (ca 1u) en redelijk betaalbaar. Scheelt je een onzekere overstap en een hoop stress.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Garyu schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 00:06:
[...]
De snelste en waarschijnlijk goedkoopste route is om naar München te vliegen en dan met de trein naar Salzburg te reizen. Dat is een vrij goede treinverbinding (ca 1u) en redelijk betaalbaar. Scheelt je een onzekere overstap en een hoop stress.
Dit,gewoon in de ICE stappen,goede ervaringen mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Of Railjet, maar dat maakt allemaal niet zo heel erg veel uit. Kijk vooral eens op Bahn.de als je een treinreis in en rond Duitsland wilt plannen. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:57
DennusB schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:52:
Ben wel benieuwd, zijn er hier ook veel mensen die Air Crash Investigation volgen? En seizoen 16 al aan het kijken zijn ? :) Zitten best wel weer wat toffe afleveringen tussen (waaronder een remake van KLM / Pan am op Tenerife)
Doen ze die opnieuw dan? Heb ik jaren geleden al eens gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:35
DennusB schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:52:
Ben wel benieuwd, zijn er hier ook veel mensen die Air Crash Investigation volgen? En seizoen 16 al aan het kijken zijn ? :) Zitten best wel weer wat toffe afleveringen tussen (waaronder een REMAKE van KLM / Pan am op Tenerife)
FastFred schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:31:
[...]

Doen ze die opnieuw dan? Heb ik jaren geleden al eens gezien...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

larsg schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:38:
[...]

Keulen valt wat lastig, treinverbinding is al snel 80 euro :P
Die ryanair vlucht is wel vaak op tijd!
https://www.flightradar24.com/flight/fr163

Op de luchthaven zelf zal het maar wandelen van gate naar gate zijn neme ik aan?
Alleen handbagage neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Freak187

geen

Ik ga later dit jaar naar de States. Heb een aantal mogelijkheden, waaronder Air France via CDG... hoewel die optie goede tijden biedt, ga ik toch AF vermijden... iets met stakingsrisico. Dan maar liever 2 uur langer onderweg.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 12-09 19:57
Ik dacht dat je daarmee bedoelde dat ze een remake van het ongeluk deden ofzo.... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• larsg
Borromini schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 08:59:
[...]

Alleen handbagage neem ik aan?
Geen handbagage, ik reis richting mijn ouders die eerder per auto reizen en mijn baggage meenemen.

Ik heb het trouwens geboekt.
In flightradar zie je dat de vlucht meestal op tijd is, vaak zelfs vroeger. Heb dan maar meteen voor 20 euro extra een ryanair vlucht terug naar brussel geboekt in de avond moest ik mijn connectie missen. Hedging :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Heb een Comfort stoel heen naar LAX en deze ook betaald. Ik wil hem nu veranderen naar rij 17 (n.a.v. feedback hier). Hebben ze inmiddels de prijzen aangepast. Wil ik de stoel veranderen, moet ik bijbetalen :/

EDIT:

Lekker Webcare bericht op Facebook. Kijk ik daar, plaatst iemand een vraag, met zijn boekingscode in het bericht. Kan je dus gewoon inloggen en alles aanpassen wat je wilt. Zelfs cancellen is mogelijk. Zijn code staat er al 55 minuten. Hoop dat er geen grappenmaker meekijkt.

[ Voor 40% gewijzigd door PWM op 28-07-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
PWM schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:59:
Heb een Comfort stoel heen naar LAX en deze ook betaald. Ik wil hem nu veranderen naar rij 17 (n.a.v. feedback hier). Hebben ze inmiddels de prijzen aangepast. Wil ik de stoel veranderen, moet ik bijbetalen :/

EDIT:

Lekker Webcare bericht op Facebook. Kijk ik daar, plaatst iemand een vraag, met zijn boekingscode in het bericht. Kan je dus gewoon inloggen en alles aanpassen wat je wilt. Zelfs cancellen is mogelijk. Zijn code staat er al 55 minuten. Hoop dat er geen grappenmaker meekijkt.
Net zoals mensen die op hun facebook hun tickets posten met ticket n° en naam. Blijkbaar ook al gevallen geweest waar grappenmakers deze cancellen. Sta je daar lekker op de luchthaven :X Mensen zouden beter met hun privacy moeten leren omgaan...

[ Voor 3% gewijzigd door jvvv op 28-07-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:35
Tsja.. echt werkelijk onbegrijpelijk idd foto's van tickets, paspoorten en foto's van je vakantie bestemming online gooien terwijl je nog op vakantie bent :S

en dan vervolgens op hart van nederland verhaal gaan doen wat voor kansloze mensen er op de wereld rond lopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb even gechecked, maar inderdaad: Ik kan alles zien en veranderen. De beste man maakt een flinke trip met 6 vluchten.

Aangezien ik op Twitter contact heb met KLM (over mijn stoel), maar even aangegeven dat ze het maar eens weg moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 08:20
jvvv schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:16:
[...]

Net zoals mensen die op hun facebook hun tickets posten met ticket n° en naam. Blijkbaar ook al gevallen geweest waar grappenmakers deze cancellen. Sta je daar lekker op de luchthaven :X Mensen zouden beter met hun privacy moeten leren omgaan...
Moet je even op Marktplaats kijken, boekingscode op de foto. Daar kan je opzich nog niet zoveel mee, maar als de verkopernaam Janssen is weet je al genoeg. Boekingscode + achternaam 8)7 en je kan bij Transavia even het ea aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
PWM schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:40:
Ik heb even gechecked, maar inderdaad: Ik kan alles zien en veranderen. De beste man maakt een flinke trip met 6 vluchten.

Aangezien ik op Twitter contact heb met KLM (over mijn stoel), maar even aangegeven dat ze het maar eens weg moeten halen.
Even overal de Moslim maaltijd selecteren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:59:

EDIT:

Sommige mensen zijn gewoon heel dom. Ik krijg ook met grote regelmaat dat soort informatie toegestuurd omdat die idioten dan hun eigen e-mailadres niet weten en vervolgens 't mijne invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
China Southern haalt A380 eerder van Schiphol-route
SCHIPHOL - China Southern Airlines reduceert vanaf eind volgende maand de capaciteit op de route Beijing-Amsterdam. De Airbus A380 die dagelijks de lijndienst CZ346/CZ345 uitvoert wordt per 29 augustus vervangen door de kleinere A330-300, zo laat de SkyTeam-maatschappij weten. Reden voor deze downgrade is een afname van het aantal Chinezen dat naar Europa reist.

Na de recente terroristische aanslagen op verschillende locaties in Europa hebben veel Chinezen hun reisplannen gewijzigd. Europa wordt door veel reizigers gemeden. De afname van het aantal Chinese toeristen was volgens de airline al voorspeld door de NBTC.

Een andere reden waardoor Chinezen Europa mijden is een strengere visumprocedure. Het is voor Chinezen tegelijkertijd juist eenvoudiger geworden om visa voor de Verenigde Staten en Australië aan te vragen.

De A380 van China Southern verdwijnt dit zomerseizoen hiermee twee maanden eerder dan gepland van Schiphol. De planning was dat de Chinese KLM-partner de viermotorige superjumbo nog tot 30 oktober op de lijndienst van en naar Beijing zou inzetten.

De A380 biedt bij China Southern plaats aan 506 passagiers; aan boord van de A330-300 kunnen 275 tot 284 passagiers plaatsnemen. In tegenstelling tot de A380 biedt China Southern aan boord van de A330 een Premium Economy-klasse, met bredere stoelen en extra beenruimte.

China Southern Airlines introduceerde de A380 vorig zomerseizoen op de route Beijing-Amsterdam. In het winterseizoen 2015-2016 werden de vluchten overgenomen door de A330-300. Sinds 20 juni werd speciaal voor het vakantiehoogseizoen opnieuw de A380 ingezet.
Afbeeldingslocatie: https://c5.staticflickr.com/8/7293/28137131276_392e553bf7_c.jpgAmsterdam Schiphol Airport - 05-07-2016 by Iemand91, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:40:

Daar zijn ze normaal gesproken vrij rap mee. Dan komen er weer boze berichten van 'Hé KLM, waarom heb je mijn beicht weggemikt? ' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Kan KLM berichten van anderen weggooien dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CodDgjBXYAAvBOw.jpg:large

De kogel is door de kerk: Nederland tekent voor Airbus A330-tankvliegtuig
DEN HAAG - Op de vliegbasis Eindhoven worden vanaf 2020 twee A330-tankvliegtuigen gestationeerd. De toestellen worden gekocht door Nederland en Luxemburg en gaan deel uitmaken van een internationale pool. De order voor de A330’s werd donderdag ondertekend, zo maakte het ministerie van Defensie bekend.

De twee A330’s vervangen twee KDC-10 tankvliegtuigen. Een andere belangrijke taak voor de toestellen is strategisch transport. Met de A330’s kunnen ook medische evacuaties worden uitgevoerd.

Nederland en Luxemburg werken samen binnen het MRTT-project (Multi Role Tanker Transport). De vloot wordt eigendom van de NAVO, maar Nederland en Luxemburg krijgen exclusieve gebruiksrechten. Volgens Defensie hebben ook Noorwegen, Duitsland, België en Polen de intentie om aan te sluiten bij het project. Dat betekent dat het aantal op Eindhoven gevestigde A330’s kan oplopen tot acht.

De A330 MRTT's worden in Nederland geregistreerd. Ook is Nederland verantwoordelijk voor het toezicht op de luchtwaardigheid, aldus Defensie.

Nederland en Luxemburg onderzoeken of er voor opleiding, training en onderhoud kan worden samengewerkt met Groot-Brittannië en Franrijk. De Britten vliegen al met de militaire A330, Frankrijk ontvangt het eerste toestel in 2018.
Meer info op Defensie.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Even voor de duidelijkheid: dat plaatje hierboven is een "artist impression", zoals wél op de foto op Defensie.nl staat maar niet op deze.

Onze kist heeft nog niet aan de A330 gehangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:17:
Kan KLM berichten van anderen weggooien dan :?
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Dat kan iedere paginabeheerder op Facebook op zijn pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Oh excuseer ik dacht dat 't om Twitter ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Goede zaak, die A330 ziet er sexy uit in mat grijs :D. Ik ben de RAF versie al een aantal keren tegen gekomen en heb hem dan ook al meerdere malen op de plaat gezet. Ziet er naar mijn mening toch wat beter uit dan de 767-based tanker van Boeing, en zal ook een stukje breder in te zetten zijn vermoed ik.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2885/11632640904_7f9c18dcf4_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/4/3726/11632421425_77a623c671_n.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7728/17479867392_229b970c54_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Stinger_Ventura schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:04:
[...]

Even overal de Moslim maaltijd selecteren >:)
Boeking annuleren >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy

Grouchy

meep meep

jvvv schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:16:
[...]

Ook altijd grappig: mensen die hun naam etc doorstrepen maar barcode laten staan
Mogelijkheden zat, kindermaaltijd of een zoutarme. Laatste rij, middle seat selecteren, reiswieg, rolstoel aanvragen, infant in arms, blind, doof aanvinken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Ach, ik had in enkele maanden terug toen ik in het buitenland zat ineens een extra vlucht in de Emirates App staan...van iemand anders. Ticketnummers opzoeken? Daar ging het gewoon automatisch.
Kon alles aanpassen in de App zoals het bij mijn eigen vluchten ook kon, paspoortnummer, naam etc.

Enigszins gepikeerd mailtje naar Emirates en die deden het af met: 'Ja sorry, database sync foutje. Is er direct uitgehaald door onze engineers!'....2 dagen later...nog steeds...wederom een mailtje waarom het er dan nog in stond: 'Ja, nee maar nu is het echt weg hoor. Excuus en we verzekeren u dat uw vlucht info eeeeeeecht niet bij andere tevoorschijn kan komen, doei he.'' Om moedeloos van te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vluchtje vanochtend. 100 man in het toestel, grofweg 90 Elite of Elite Plus :p Bijna het record wat ik heb meegemaakt. Dat was van CDG naar AMS op vrijdagmiddag. Toen was het 100% :+ Sta je toch even gek te kijken of je wel in de goede rij staat.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 29-07-2016 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:00
PWM schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:04:
Vluchtje vanochtend. 100 man in het toestel, grofweg 90 Elite of Elite Plus :p Bijna het record wat ik heb meegemaakt. Dat was van CDG naar AMS op vrijdagmiddag. Toen was het 100% :+ Sta je toch even gek te kijken of je wel in de goede rij staat.
Welke route was dit dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Naar LCY. Kan je ook beetje verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs8472
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 17:36
Wellicht al bekend hier maar ik kon er zo snel niets over vinden in dit topic. Ik liep er vorige week tegenaan dat ik moest betalen (5,-) voor stoelselectie op een vlucht van KLM Cityhopper van AMS - OSL in September. Nu zie ik hier https://insideflyer.nl/be...lectie-klm-en-air-france/ dat dit de norm is voor vluchten vanaf 26 Augustus 2016.

Voor FB Silver en hoger is dit echter gratis, dus toch weer een 'voordeeltje' voor FB Silver leden. Just FYI.
Pagina: 1 ... 83 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.