Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.803 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 23:19
Ah ok. Nu je het zegt, de keer dat ik het aanbod kreeg was inderdaad op een ticket wat kort van te voren geboekt was. Zal vast full fare zijn geweest ;)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
KLM biedt toch ook regelmatig bij online check-in een upgrade naar Business voor bijzonder weinig geld aan? (lees; een paar honderd euro voor longhaul vluchten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Piet91 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:20:
KLM biedt toch ook regelmatig bij online check-in een upgrade naar Business voor bijzonder weinig geld aan? (lees; een paar honderd euro voor longhaul vluchten)
Is volgens mij alleen zo als de C voor een groot deel leeg zit. Vorige week maandag op de vlucht naar BKK (KL875) nog voor een upgrade gevraagd vanaf EC, maar dat kostte 570€ voor een enkele reis.

Wel jammer dat er twee andere FB plats zijn geupgrade naar C en ik niet.. Business zal ook wel vol hebben gezeten, iets van 30 mensen konden niet mee vertelde de steward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:11
Borromini schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:21:
[...]

Niets is het natuurlijk ook niet maar die punten bouw je sowieso op... En als je ze niet op tijd gebruikt vervallen ze waarschijnlijk ook.
Nou ze komen niet helemaal vanzelf die punten.
voor 250.000 punten moet ik 100x van Amsterdam naar Vancouver op en neer in Economy. Of 30x voor 75k aan punten.

Als je het alleen van de miles moet hebben via KLM, ben je een tijd bezig.

Met AMEX FB kan je nog zo'n 25k aan punten per jaar doen als je handig bent.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Borromini schreef op maandag 18 juli 2016 @ 20:21:
[...]

Niets is het natuurlijk ook niet maar die punten bouw je sowieso op... En als je ze niet op tijd gebruikt vervallen ze waarschijnlijk ook.
Nee FB punten vervallen niet als je maar minimaal 1x per net geen 2 jaar vliegt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Hmmbob schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:37:
Upgrade naar business kost je op LAX-AMS 25k punten. Op een kortere vlucht krijg je vast een betere deal voor elkaar!
Die zou ik zeker pakken als ik de kans zou krijgen.

Laatst op een veel korter segment (8:50 uur) in de N klasse (ticket koste alsnog 840 euro) moest ik 86K aan FB miles betalen om terug te vliegen in Business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:23
Piet91 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:29:
PH-BFW "Shanghai" is eindelijk weer op weg naar Amsterdam.

[afbeelding]
offtopic:
Groeit er bij hem nu een arm uit zijn borstkas :+
Neus op voorhoofd en hand aan enkel zijn al bekend, nu deze :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:36:
[...]

Nee FB punten vervallen niet als je maar minimaal 1x per net geen 2 jaar vliegt.
Of als je een Amex hebt en die gebruikt voor wat dan ook. Zelfs een reep chocolade is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Stinger_Ventura schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:33:
[...]

Nou ze komen niet helemaal vanzelf die punten.
voor 250.000 punten moet ik 100x van Amsterdam naar Vancouver op en neer in Economy. Of 30x voor 75k aan punten.
Maar vliegen doe je sowieso, dat was het punt :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb dan wel geen FB nouja heb ik wel maar met 2500 miles erop. Ik heb in 3 vluchten met Qatar naar Bangkok gold status behaald met gebruik van aanbiedingen enzovoort 2x business a +/-1100 euro per ticket en 1 keer economy. Over 6 weken weer in economy dan heb je priority seating , priority checkin en lounge access en je mag iemand meenemen in de lounge.

Op de Qatar FF card heb ik 63000 miles in 3 vluchten.

Ik probeer altijd tijdens aanbiedingen enzovoort te boeken voor de beste deals.

Ik heb trouwens nog miles op mijn Emirates account. Ik heb laatst 15000 aan goede doelen geven maar heb 21000 over, ik weet niet of je ze kan weggeven aan iemand anders?

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk het wel, ik zou zeggen bel es met EK :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
iemand ervaring met het volgende? Wij vliegen binnenkort van Amsterdam naar Stockholm, een paar dagen later naar Seattle met een tussenstop in Amsterdam, deze duurt 15 uur en bevat een nacht.

Dan zijn we 2 weken in en om Seattle. Ik wil eigenlijk licht reizen in Stockholm, dan na de stopover de "zware" koffer inchecken. Ik denk dat je, als je een lange stopover incl nacht hebt, je bagage kan ophalen en weer inchecken, maar klopt dat? AMS-ARN retour is een losse boeking, ARN-SEA is een andere boeking (scheelt >50% met dezelfde vlucht).
Badtothebone schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:30:
Ik heb trouwens nog miles op mijn Emirates account. Ik heb laatst 15000 aan goede doelen geven maar heb 21000 over, ik weet niet of je ze kan weggeven aan iemand anders?
Ik heb laatst voor 15000 miles een retourtje Hamburg met EasyJet geboekt, daar kan je namelijk ook die Skywards Miles van Emirates voor gebruiken. Los ticket voor mijn partner was €62,-. Komen verder ook geen taxes bij oid.

[ Voor 32% gewijzigd door Ron!n op 19-07-2016 22:56 ]

What's in the case?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat hangt van de boeking af. Als het 1 ticket is, dan niet, ik heb toen ik AMS>KUL>AKL deed met 15u overstap heen en terug ook mijn bagage niet gekregen. Later deed ik AMS>HKG>AKL, maar dat waren twee aparte vluchten en toen kreeg ik mijn bagage wel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Aan de check-in vragen dat ze je koffer niet doorchecken tot je eindbestemming.

Daar doen ze echt niet moeilijk over. Of dat zou toch niet mogen :).

[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 19-07-2016 23:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ron!n schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:53:
iemand ervaring met het volgende? Wij vliegen binnenkort van Amsterdam naar Stockholm, een paar dagen later naar Seattle met een tussenstop in Amsterdam, deze duurt 15 uur en bevat een nacht.

Dan zijn we 2 weken in en om Seattle. Ik wil eigenlijk licht reizen in Stockholm, dan na de stopover de "zware" koffer inchecken. Ik denk dat je, als je een lange stopover incl nacht hebt, je bagage kan ophalen en weer inchecken, maar klopt dat? AMS-ARN retour is een losse boeking, ARN-SEA is een andere boeking (scheelt >50% met dezelfde vlucht).
Tijdens het overstappen hoeft u alleen uw bagage op te halen en opnieuw in te checken voor uw aansluitende vlucht, als:

•uw transfer langer dan 12 uur duurt of uw aansluitende vlucht de volgende dag vertrekt. Bij een transfer op Amsterdam Airport Schiphol of Parijs-Charles de Gaulle kunt u vragen of uw bagage wordt doorgelabeld naar uw eindbestemming
Ook iets om mee te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06:51

Een bag inchecken halverwege kan altijd, maar het issue is natuurlijk dat je dan op het eerste deel van je outbound geen bag hebt en met het tweede deel opeens wel. Maar aan de itinerary te zien KL/DL? Daar was het (vorig jaar) geen probleem.

(Ook een 2 voor de prijs van 1 geknutseld omdat ARN / OSL / ... naar US plus een extra retourtje nog steeds een bak goedkoper is dan rechtstreeks vanaf AMS :P?)
gambieter schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:59:
Dat hangt van de boeking af. Als het 1 ticket is, dan niet, ik heb toen ik AMS>KUL>AKL deed met 15u overstap heen en terug ook mijn bagage niet gekregen. Later deed ik AMS>HKG>AKL, maar dat waren twee aparte vluchten en toen kreeg ik mijn bagage wel.
Huh? Welke airline weigert dat bij een overstap van 15 uur? Nog nooit gezien of gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Evianon schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:31:
Huh? Welke airline weigert dat bij een overstap van 15 uur? Nog nooit gezien of gehoord.
Malaysian. Als ik me goed herinner was de grens 24u. Ik vond het ook niet erg daar ik een hotel in het vliegveld had, en dus niet door immigratie etc hoefde te gaan, wat wel moest om je koffer op te halen. Heb me er toen dus ook niet verder in verdiept :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
gambieter schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:37:
[...]

Malaysian. Als ik me goed herinner was de grens 24u. Ik vond het ook niet erg daar ik een hotel in het vliegveld had, en dus niet door immigratie etc hoefde te gaan, wat wel moest om je koffer op te halen. Heb me er toen dus ook niet verder in verdiept :)
Ah dan is het ook handiger idd, wel gekke policy. Misschien als je wat meer had aangedrongen dat het wel kon, maar dat was dus niet nodig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De foto's van deze user op Airliners.net _O-

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/photos/airliners/7/6/1/3884167.jpg?v=v2abae8b32b4

En ik lees altijd maar dat de eisen enorm hoog zijn om daar je foto's te krijgen. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

CyBeR schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:36:
[...]
Ah, dat was het :
Zoals u zich wellicht herinnert, moet u binnen 20 maanden na uw laatste vlucht een in aanmerking komende vlucht maken om de geldigheid van al uw Award Miles te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Pushback als je gewoon weg wil (had deze hier nog niet gezien maar dit is een hollen of en stilstaan topic.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Goner schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:15:
[...]

Ah, dat was het :
Zoals u zich wellicht herinnert, moet u binnen 20 maanden na uw laatste vlucht een in aanmerking komende vlucht maken om de geldigheid van al uw Award Miles te verlengen.
Onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

...

[...]

Ik heb laatst voor 15000 miles een retourtje Hamburg met EasyJet geboekt, daar kan je namelijk ook die Skywards Miles van Emirates voor gebruiken. Los ticket voor mijn partner was €62,-. Komen verder ook geen taxes bij oid.
Oh ja. Ik was totaal vergeten dat ze een samenwerking had met Easyjet. Ik zal eens kijken of ik een weekend ergens naartoe kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Piet91 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 00:05:
De foto's van deze user op Airliners.net _O-

[afbeelding]

En ik lees altijd maar dat de eisen enorm hoog zijn om daar je foto's te krijgen. :')
Ik vind airliners.net tegenvallen tegenwoordig. De meeste foto's zijn niet echt bijzonder en meestal van de side on shots die iedere leek kan maken, mijn mening dan ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

:?
Misschien enige aanvullende info/uitleg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Goner schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:44:
[...]

:?
Misschien enige aanvullende info/uitleg ?
gok dat hij dit bedoelt? dit is uit mijn profiel:

Al uw Award Miles zullen op 2018-03-31 verlopen, tenzij u de geldigheid van uw Miles verlengt door een in aanmerking komende vlucht te maken of door te betalen met de Flying Blue - American Express Card.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 20:25
Badtothebone schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:30:

Dat kan wel alleen betaal je dan 25$ per 1.000 punten wat dus veelal niet interessant is. 21.000 punten kost dan dus 525$ terwijl een upgrade van AMS-DXB 550 euro is en dat normaal met punten 39.000 kost bij een flex economy ticket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Moet zeggen dat ik Skywards geen goed frequent flyer program vind, tenzij je alleen met EK vliegt. Maar als je dat niet doet heb je geen alliance voordelen, wat ik juist altijd zo handig vind. Gewoon op elke airport gebruik kunnen maken van SkyPriority of Star Gold Track en de lounges in kunnen.. Met Skywards kan dat alleen als EK een lounge heeft op de desbetreffende luchthaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 21:27
Evianon schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 23:31:
[...]

Een bag inchecken halverwege kan altijd, maar het issue is natuurlijk dat je dan op het eerste deel van je outbound geen bag hebt en met het tweede deel opeens wel. Maar aan de itinerary te zien KL/DL? Daar was het (vorig jaar) geen probleem.

(Ook een 2 voor de prijs van 1 geknutseld omdat ARN / OSL / ... naar US plus een extra retourtje nog steeds een bak goedkoper is dan rechtstreeks vanaf AMS :P?)
Dank voor het meedenken allen! Ok, ik denk dat we handbagage voor naar Stockholm meenemen en checken we op Amsterdam de volgende dag de koffer pas in. Zal het voor de zekerheid nog bij KLM op Facebook of Twitter checken, even niet aan gedacht dat dat ook 24/7 kan.

Klopt, betaal nu €370 retour, waar de vlucht AMS-SEA retour los €800 kost 8)7 Moet ik er wel een retour ARN aan vast knopen, maar dat is er ook voor €100 met KLM en dan hebben we die stad ook eens bezocht :*)

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Arthur-M. schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:22:
Moet zeggen dat ik Skywards geen goed frequent flyer program vind, tenzij je alleen met EK vliegt. Maar als je dat niet doet heb je geen alliance voordelen, wat ik juist altijd zo handig vind. Gewoon op elke airport gebruik kunnen maken van SkyPriority of Star Gold Track en de lounges in kunnen.. Met Skywards kan dat alleen als EK een lounge heeft op de desbetreffende luchthaven.
Niet helemaal waar, bijna elke luchthaven kun je gebruik maken van een lounge. Of dat hun eigen is of een partner lounge dat ligt dan even aan de luchthaven maar je kunt dus bijna overal gebruik maken van hun lounge.

Dat ze geen lid zijn van een alliantie dat is inderdaad een nadeel maar ze hebben ook veel voordelen vind ik persoonlijk. Als je veelvuldig naar het Midden-Oosten en Azie vliegt ( zoals ik ) dan is het een kwalitatief goede maatschappij voor goede prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

mrsar schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:59:
[...]
gok dat hij dit bedoelt? dit is uit mijn profiel:
Al uw Award Miles zullen op 2018-03-31 verlopen, tenzij u de geldigheid van uw Miles verlengt door een in aanmerking komende vlucht te maken of door te betalen met de Flying Blue - American Express Card.
Tsja, ik kreeg vorig jaar een brief van KLM dat m'n miles per 30/4 vervielen tenzij ik verlengde dmv een boeking. Helaas viel er niets te vliegen in de periode en ik was zo'n 19.000 miles armer.
Vroeg me dus af waar dat 'onzin' op sloeg ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
bacardicoconut schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:51:
[...]

Niet helemaal waar, bijna elke luchthaven kun je gebruik maken van een lounge. Of dat hun eigen is of een partner lounge dat ligt dan even aan de luchthaven maar je kunt dus bijna overal gebruik maken van hun lounge.

Dat ze geen lid zijn van een alliantie dat is inderdaad een nadeel maar ze hebben ook veel voordelen vind ik persoonlijk. Als je veelvuldig naar het Midden-Oosten en Azie vliegt ( zoals ik ) dan is het een kwalitatief goede maatschappij voor goede prijzen.
Welke perks bedoel je dan precies? Ik vlieg zelf eigenlijk nooit met EK omdat ik geen overstap wil in het midden-oosten, of short haul vlieg. Als je alleen maar met EK vliegt is het vast wel prima, maar als je dan weer eens met bijvoorbeeld KL vliegt moet je weer in lange rijen wachten (tenzij je in business of first vliegt natuurlijk..).. Met een status bij een alliance is dat niet nodig :p
Goner schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:55:
[...]

Tsja, ik kreeg vorig jaar een brief van KLM dat m'n miles per 30/4 vervielen tenzij ik verlengde dmv een boeking. Helaas viel er niets te vliegen in de periode en ik was zo'n 19.000 miles armer.
Vroeg me dus af waar dat 'onzin' op sloeg ...
Hij bedoelde volgens mij dat je de geldigheid van je miles kan verlengen door aankopen te doen met een FB Amex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Arthur-M. schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:16:
[...]
Welke perks bedoel je dan precies? Ik vlieg zelf eigenlijk nooit met EK omdat ik geen overstap wil in het midden-oosten, of short haul vlieg. Als je alleen maar met EK vliegt is het vast wel prima, maar als je dan weer eens met bijvoorbeeld KL vliegt moet je weer in lange rijen wachten (tenzij je in business of first vliegt natuurlijk..).. Met een status bij een alliance is dat niet nodig :p
Ik heb bij KLM silver, wat waardeloos is tegenwoordig maar geeft met toch nog Skyteam Elite wat wel handig is als ik binnen Azie vlieg met Garuda of Vietnam Airlines bijvoorbeeld. Ik vlieg nog wel eens met Skyteam partners waardoor ik eigelijk altijd wel Elite zal blijven en daarbij heb ik ook Flying blue petroleum wat ook weer een paar voordelen heeft.

Emirates heeft veelal een betere prijs als het gaat om voorwaarden tov ticketprijs( Wijzigen, annuleren )
Daarbij krijg ik bij Emirates vaak veel meer miles per vlucht wat ik weer kan gebruiken voor upgrades of tickets voor vakanties. De echt perks van Skyteam Elite Plus of Emirates Gold wijken niet heelveel van elkaar af denk ik om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:58

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Ron!n schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:40:
[...]

Klopt, betaal nu €370 retour, waar de vlucht AMS-SEA retour los €800 kost 8)7 Moet ik er wel een retour ARN aan vast knopen, maar dat is er ook voor €100 met KLM en dan hebben we die stad ook eens bezocht :*)
Dit blijft frappant. Toen ik eerder nog in Rome woonde kon ik veel voordeliger over Amsterdam vliegen dan nu ik in Amsterdam woon. Is daar eigenlijk een rede voor? Volgens mij zie ik vaak hetzelfde als ik over Parijs richting de US zou vliegen, dat zou mijn baas een pak geld schelen, slaat alleen natuurlijk nergens op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Badtothebone schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:44:
Ik vind airliners.net tegenvallen tegenwoordig. De meeste foto's zijn niet echt bijzonder en meestal van de side on shots die iedere leek kan maken, mijn mening dan ;-)
Kan mij daar wel een beetje in vinden.
Op sites als http://www.airplane-pictures.net/ zijn ze IMHO toch wat interessanter.

Dit persbericht stuurde Emirates enige tijd geleden de wereld in:

Emirates to Operate One-Off A380 Flight to Chicago
Emirates Invited to Test O’Hare’s A380 Operations for a One-Time Commercial Flight on 19th July 2016

Thursday, July 14, 2016 — Dubai, U.A.E. – For the first time in the airport’s history, on July 19 2016 Emirates will fly one of its flagship A380 aircraft into Chicago’s O’Hare International Airport. Emirates has been invited by O’Hare International Airport, the Chicago Department of Aviation (CDA) and the City of Chicago to test the gate, operations and significant infrastructure improvements that have been implemented to accommodate A380 service.

“The arrival of Emirates’ A380 plane to O’Hare International Airport is exciting for the city of Chicago,” said CDA Commissioner Ginger S. Evans. “The improvement we’ve made at O’Hare to accommodate the A380 is one of many projects underway that will make Chicago more competitive and attractive for passengers and businesses. I want to thank Emirates for its commitment to Chicago.”
Aldus geschiedde:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnwBWT5XgAAj4_P.jpg:large

En dan; oeps:
Flightradar24
Today’s #EK235 A380 (A6-EOE) was slightly damaged by a jet bridge at O’Hare upon arrival. Return possibly cancelled.
https://twitter.com/flightradar24/status/755528660958969856

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cnws_xfXYAAZztt.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cnws_x6XYAM8dWD.jpg:large

Dat begint goed. :P
Toestel is overigens met ruim een uur vertraging alsnog terug gegaan naar Dubai. (vliegt nu boven Duitsland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De plek waar je boekt speelt ook. Als je bv. binnen Duitsland een enkeltje Lufthansa boekt is dat veel goedkoper vanuit Duitsland dan vanuit België.

Dezelfde streken als mediabedrijven uiteindelijk - kunstmatig de markt opdelen.

Daarnaast, als je sowieso met overstap vliegt is de concurrentie vaak heviger dan wanneer je beperkt bent tot rechtstreekse vluchten, zeker long haul. Als 'Italiaan' ben je voor KLM een potentiële klant; als Nederlander zit je bij de bron en moet je wat meer 'moeite' doen (lees: uitwijken naar andere luchthavens). KLM redeneert dan dat je eerder geneigd gaat zijn om voor hen te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
swtimmer schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:33:
[...]

Dit blijft frappant. Toen ik eerder nog in Rome woonde kon ik veel voordeliger over Amsterdam vliegen dan nu ik in Amsterdam woon. Is daar eigenlijk een rede voor? Volgens mij zie ik vaak hetzelfde als ik over Parijs richting de US zou vliegen, dat zou mijn baas een pak geld schelen, slaat alleen natuurlijk nergens op.
Concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Laatst online: 04-08-2023
Piet91 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 12:15:
[...]

Kan mij daar wel een beetje in vinden.
Op sites als http://www.airplane-pictures.net/ zijn ze IMHO toch wat interessanter.
Zelf ook actief op die site, maar het grootste punt van die screened sites blijft de grillen van een screener, meningen kunnen zo verschrikkelijk verschillen en sommige van die screeners worden totaal genegeerd, waar andere standaard een plaat afwijzen. Van de 3 bij mij bekendste sites zijn dit naar mijn mening eigenlijk de karakteristieken:
Airliners.net: kwalitatief gezien de beste foto's, echt bedoelt voor print, weinig spectaculair creatief mag tegenwoordig wel.
Jetphotos.net: saai, vliegtuig moet echt precies in het midden en het liefst niet te veel bewerken (mijne worden altijd afgewezen)
Airplane-Pictures.net: geen skyshots behalve als het speciale situaties zijn, zeer sterk bewerken en eigenlijk het makkelijkst om foto's op te krijgen.

Om eerlijk te zijn kom ik de beste/gaafste foto's gewoon op bepaalde facebookpagina's/facebookgroepen tegen en niet op die screened sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:33:
Zelf ook actief op die site, maar het grootste punt van die screened sites blijft de grillen van een screener, meningen kunnen zo verschrikkelijk verschillen en sommige van die screeners worden totaal genegeerd, waar andere standaard een plaat afwijzen. Van de 3 bij mij bekendste sites zijn dit naar mijn mening eigenlijk de karakteristieken:
Airliners.net: kwalitatief gezien de beste foto's, echt bedoelt voor print, weinig spectaculair creatief mag tegenwoordig wel.
Jetphotos.net: saai, vliegtuig moet echt precies in het midden en het liefst niet te veel bewerken (mijne worden altijd afgewezen)
Airplane-Pictures.net: geen skyshots behalve als het speciale situaties zijn, zeer sterk bewerken en eigenlijk het makkelijkst om foto's op te krijgen.

Om eerlijk te zijn kom ik de beste/gaafste foto's gewoon op bepaalde facebookpagina's/facebookgroepen tegen en niet op die screened sites.
Die kant van de sites kan ik dan weer niet.

Maar ik zit regelmatig op een aantal sites wat rond te kijken wat er weer geüpload is en dan staat persoonlijk Airplane-pictures.net voor mij bovenaan. De foto's daar zijn veel interessanter.
De meeste luchtvaartfoto's zijn van de zijkant en in de lucht (de door jou genoemde skyshots?) en dat heb ik wel snel gezien.
Maar bij die site moet je bijna zoeken naar zulke foto's. Wat context rond het toestel, creatieve platen e.d. vind ik veel leuker/interessanter om te zien.

Daar komt nu overigens bij dat de zoeken op Airliners.net enorm verslechterd is.
Zoek je bijvoorbeeld voor foto's van KLM; dan hebben ze alleen daar al 3 keuzes voor (KLM, KLM-Royal Dutch Airlines en KLM - Royal Dutch Airlines) om over de andere zoekopties nog maar niet te hebben.
(zoals toestelseries e.d.)

Ik keek zelf regelmatig op de FB pagina "Save The Last PAX McDonnell Douglas MD-11" maar die kan ik nu niet meer bereiken helaas...

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 20-07-2016 14:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Piet91 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:57:
Maar ik zit regelmatig op een aantal sites wat rond te kijken wat er weer geüpload is en dan staat persoonlijk Airplane-pictures.net voor mij bovenaan. De foto's daar zijn veel interessanter.
Ja ja, is dat vanwege de "aviation glamour" sectie daar? >:)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:19:
Ja ja, is dat vanwege de "aviation glamour" sectie daar? >:)
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Het zal mij niet verbazen als er binnenkort weer luchtvaartstakingen in Frankrijk zijn:
Franse regering drukt omstreden arbeidswet door zonder parlementstemming

De Franse premier Manuel Valls heeft woensdag bijzondere grondwettelijke bevoegdheden ingeroepen om zijn omstreden arbeidswet door het parlement te krijgen.
De zet laat Franse parlementariërs die zich tegen de wet verzetten weinig mogelijkheden de voorstellen nog tegen te houden.

Ze hebben 24 uur om een motie van afkeuring tegen de regering in te dienen en anders is de wet een voldongen feit.

Het wetsvoorstel moet het makkelijker maken werknemers te ontslaan en aan te nemen. De nieuwe wet leidde tot drie maanden van straatprotesten en vele stakingen door de vakbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die zijn sowieso al gepland van 27/7 tot en met 2/8...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 13:01
Borromini schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:44:
Die zijn sowieso al gepland van 27/7 tot en met 2/8...
Weet je hier meer over? Of ergens waaruit dit blijkt? M'n vriendin en ik vliegen namelijk op 1 augustus met Transavia naar Montpellier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Voorlopig beperkt het zich tot Air France:

http://www.cestlagreve.fr/greve/air-france-juillet-2016/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
cordonbleu schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:40:
[...]

Weet je hier meer over? Of ergens waaruit dit blijkt? M'n vriendin en ik vliegen namelijk op 1 augustus met Transavia naar Montpellier.
Voor het grootste deel hebben buitenlandse organisaties niet héél veel last van Franse stakingen -- bij stakingen op 't spoor gaat de Thalys meestal wel gewoon door en van stakingen van de luchtverkeersleiding heb je als reiziger bij een niet-Franse luchtvaartmaatschappij meestal ook niet zo veel last. Zo zijn de stakingen meestal wel ingericht.

Maar zodra je met Franse organisaties (Air France, SNCF) te maken hebt kun je beter niet te ver van tevoren plannen imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
bacardicoconut schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 11:27:
[...]

Ik heb bij KLM silver, wat waardeloos is tegenwoordig maar geeft met toch nog Skyteam Elite wat wel handig is als ik binnen Azie vlieg met Garuda of Vietnam Airlines bijvoorbeeld. Ik vlieg nog wel eens met Skyteam partners waardoor ik eigelijk altijd wel Elite zal blijven en daarbij heb ik ook Flying blue petroleum wat ook weer een paar voordelen heeft.

Emirates heeft veelal een betere prijs als het gaat om voorwaarden tov ticketprijs( Wijzigen, annuleren )
Daarbij krijg ik bij Emirates vaak veel meer miles per vlucht wat ik weer kan gebruiken voor upgrades of tickets voor vakanties. De echt perks van Skyteam Elite Plus of Emirates Gold wijken niet heelveel van elkaar af denk ik om eerlijk te zijn.
Ik zag laatst in VN dat je Elite Plus nodig hebt voor Fast Lane dus Gold status of beter bij FB.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
Chief-XL schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 03:44:
[...]

Ik zag laatst in VN dat je Elite Plus nodig hebt voor Fast Lane dus Gold status of beter bij FB.
Ja, bij Garuda dus nu ook kwam ik gisteren achter :| gelukkig stond ik vooraan en kon ik zo doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

CyBeR schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:21:
[...]

Voor het grootste deel hebben buitenlandse organisaties niet héél veel last van Franse stakingen -- bij stakingen op 't spoor gaat de Thalys meestal wel gewoon door en van stakingen van de luchtverkeersleiding heb je als reiziger bij een niet-Franse luchtvaartmaatschappij meestal ook niet zo veel last. Zo zijn de stakingen meestal wel ingericht.

Maar zodra je met Franse organisaties (Air France, SNCF) te maken hebt kun je beter niet te ver van tevoren plannen imo.
Helaas klopt dat niet helemaal, als de Franse luchtverkeersleiding staakt dan ondervindt het Europese vliegverkeer daar veel overlast van. De overlast hangt er een beetje vanaf wie er precies staakt, maar in recente gevallen was het overvliegen van Frankrijk totaal niet meer mogelijk. Dat zorgt er voor dat sowieso alle vluchten van en naar Frankrijk niet door kunnen gaan. En daarnaast moet al en het verkeer dat door Frans luchtruim zou vliegen omvliegen, waardoor de routes om Frankrijk heen overbelast raken en er ook voor dat verkeer urenlange vertragingen ontstaan.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Chief-XL schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 03:44:
[...]

Ze kijken er niet naar. Collega's zijn Silver en lopen ook gewoon met de rij mee. Op Schiphol boeit het ze niet. Op buitenlandse vliegvelden weten ze het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Devil schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:08:
[...]

Helaas klopt dat niet helemaal, als de Franse luchtverkeersleiding staakt dan ondervindt het Europese vliegverkeer daar veel overlast van. De overlast hangt er een beetje vanaf wie er precies staakt, maar in recente gevallen was het overvliegen van Frankrijk totaal niet meer mogelijk. Dat zorgt er voor dat sowieso alle vluchten van en naar Frankrijk niet door kunnen gaan. En daarnaast moet al en het verkeer dat door Frans luchtruim zou vliegen omvliegen, waardoor de routes om Frankrijk heen overbelast raken en er ook voor dat verkeer urenlange vertragingen ontstaan.
Nja goed als ze bij de franse luchtverkeersleiding compleet niks doen dan kom je er niet omheen inderdaad, maar 't zijn vaak stakingen waar ze zeggen 'cancel X vluchten' en daar hebben binnenlandse maatschappijen (die veel vluchten hebben) meer last van.

En een AF of CityJet staking heb je met KLM of EasyJet ook niet zo'n last van.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 21-07-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-09 13:01
Devil schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:08:
[...]

Precies. Hier ben ik dan ook, gezien we dus in Frankrijk landen, een beetje bang voor. Nog niet zo lang geleden landde er inderdaad helemaal niks in Frankrijk en dan zit je dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:39
Ah, dat zou je ook denken maar een vriend van mij die Silver is en met mij meeliep mocht dus niet via Fast Lane in Hanoi. Waarschijnlijk had die beste man gewoon een slechte dag ;)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Sowieso is denk AMEX FB Gold kaart ook voldoende op meeste vliegvelden. Ding heeft geen enkele status, maar is goud en heeft AF en KLM logo's ;)

Toen ik nog geen status had, jaren gebruikt om langs de rijen te lopen. Werkt niet op Schiphol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
CyBeR schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:31:
En een AF of CityJet staking heb je met KLM of EasyJet ook niet zo'n last van.
Nee, maar dan moet EasyJet zelf ook niet staken

Piloten van Easyjet gaan weer staken
Het overleg tussen de Nederlandse pilotenvakbond VNV en luchtvaartmaatschappij Easyjet over een nieuwe cao is mislukt en daarom zal opnieuw gestaakt gaan worden.

Dat liet de VNV vrijdag weten. De vakvereniging ligt overhoop met Easyjet over de arbeidsvoorwaarden van 72 piloten die Schiphol als thuisbasis hebben.

Volgens de VNV zal in de komende weken en maanden tot actie worden overgegaan om de eisen kracht bij te zetten. Er werd geen concrete datum genoemd voor een nieuwe staking.

Naar de rechter
Acties zullen volgens de bond zes uur van tevoren worden aangekondigd. "Easyjet biedt slechts een marginale verbetering van de arbeidsvoorwaarden en geen mogelijkheid om tot een acceptabel akkoord te komen," aldus de VNV.

In juni legden de piloten het werk tijdelijk stil. Bij die staking merkten passagiers echter niets van de actie, omdat de Britse prijsvechter piloten uit andere landen inzette - tot ergernis van de VNV.

De bond stapte daarom naar de rechter met de eis voor een verbod op het inzetten van vliegers uit andere landen bij een staking. Dat werd afgewezen, maar de rechter bepaalde wel dat acties slechts minimaal zes uur van tevoren hoeven worden aangekondigd, terwijl eerder een termijn van 48 uur gold. Daardoor wordt het moeilijker voor Easyjet om andere piloten te vinden bij een staking.

Geen compromissen
De VNV is verder verbolgen dat onlangs een nieuwe cao werd afgesloten voor de Franse piloten van Easyjet die volgens de bond "op alle fronten" beter is dan wordt geboden aan de Nederlandse vliegers.

"Dit sterkt onze overtuiging dat acties nodig zullen zijn. Het is bijzonder jammer dat we passagiers raken, maar Easyjet is hiervoor verantwoordelijk," stelde de bond.

Bestuursvoorzitter Carolyn McCall van Easyjet zei donderdag nog dat de maatschappij zich constructief opstelt in de onderhandelingen met de piloten op Schiphol. Maar er zijn wel dingen waarover geen compromissen mogelijk zijn, voegde ze daaraan toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Woon je in de buurt van Schiphol?
Vanaf 1 augustus 12:00 kun je je aanmelden voor de Buren-Dagen op 17 & 18 september: https://www.schiphol.nl/R...0Jaar/Superburendagen.htm

Was een paar jaar geleden al een enorme hit en zaten binnen een mum van tijd vol.
Had de mazzel er toen bij te mogen zijn, verslag en foto's vind je op mijn website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

En afgezien van de stakingen kunnen we ook dit nog mee gaan maken :
http://www.metronieuws.nl...lkaan-staat-op-uitbarsten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 20:03
Goner schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 15:38:
En afgezien van de stakingen kunnen we ook dit nog mee gaan maken :
http://www.metronieuws.nl...lkaan-staat-op-uitbarsten
Nou zit ik toevallig meer in dit wereldje en kan ik mededelen dat het voorspellen van een uitbarsting van Hekla geen sinecure is, deze beste dame mag dan wel op spanning staan maar dat is geen enkele garantie voor een komende eruptie..

Hekla staat bekend als een van de meest onvoorspelbare vulkanen in ijsland (of uberhaupt in de hele wereld), normaliter is er geen of nauwelijks voorwaarschuwing voor een eruptie, hoogstens een paar kleine aardbevingen in de uren ervoor. Er staan zelfs waarschuwingsborden rondom de vulkaan om toeristen hierop te wijzen.

Onder mensen die de vulkaan kennen heerst er dan ook een soort van vrees om haar te beklimmen, je weet nooit wanneer ze los gaat.

Afbeeldingslocatie: http://www.jonfr.com/volcano/wp-content/uploads/2014/03/hekluplakat_-1024x758.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die link dateert van half juni ergens; het is uiteindelijk komkommertijd. Ik ben begin juli naar IJsland vertrokken voor twee weken. Niemand die daar dacht dat de Hekla op uitbarsten stond. Als je de kleine lettertjes leest (als in: wat de wetenschappers zeiden, voorbij de schreeuwerige titels in de pers) dan was er misschien wel verhoogde actitiveit maar dan ging hij niet over een weekje of een maandje uitbarsten. Het is blijkbaar wel zo dat hij om de X aantal jaar uitbarst en dat nu al 'long overdue' is.

Was de Eyjafjallajokull niet uitgebarsten in 2010, dan had er hier nu geen haan naar gekraaid... Er moet toch iets op de voorpagina staan in de zomer, niet? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Niet genoeg overhead lockers? Dan maken we er gewoon nog een bij:

Afbeeldingslocatie: https://cdn4.i-scmp.com/sites/default/files/styles/980w/public/images/methode/2016/07/21/c85c8cc0-4f24-11e6-ba91-9b331c0ddad9_1280x720.jpg?itok=nm2SfZ3b
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cn5G1BiUIAA_NfO.jpg
Through the roof: passenger causes three-hour delay on Hong Kong flight to Bangkok after mistakenly tearing off part of ceiling
Traveller thought he was opening an overhead luggage bin on a new Cathay Pacific Airbus A350; the flight left three hours late after repairs

A hapless traveller delayed fellow passengers by three hours after he mistakenly tore off a section of ceiling on a brand new Cathay Pacific aircraft on Wednesday.
The 280 passengers on the flight to Bangkok by an Airbus A350 on Wednesday morning were forced to wait while engineers carried out repairs to the aircraft before it was cleared for take-off.
The unnamed traveller, seated towards the rear of the plane, had attempted to open an overhead luggage bin, but instead managed to pull off a piece of ceiling panel, exposing a redundant space above and causing serious damage to the plane.

Engineers managed to repair the piece, but flight CX705 took off three hours late.
It is believed the passenger was allowed to continue on the flight without sanction.
Most airlines use signs on their aircraft to inform passengers not to open the non-existent overhead bins, but this aircraft did not.
The airline said the incident was a blip, and praised the introduction of its latest aircraft. It took delivery of the second of 48 next-generation aircraft last week. They will cost HK$124 billion in total.
Gaat om B-LRA; Cathay Pacific's eerste Airbus A350; 2 maanden geleden aan de maatschappij geleverd.
Hun 2e toestel is afgelopen weekend afgeleverd en van Toulouse naar Hong Kong gevlogen.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 22-07-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
PWM schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:45:
Sowieso is denk AMEX FB Gold kaart ook voldoende op meeste vliegvelden. Ding heeft geen enkele status, maar is goud en heeft AF en KLM logo's ;)

Toen ik nog geen status had, jaren gebruikt om langs de rijen te lopen. Werkt niet op Schiphol ;)
Slim! die ga ik een keer proberen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw
  • Laatst online: 12-09 21:31

Zeeuw

5.6

Ik zal wel paranoia zijn, maar waarom kan ik vlucht DE2347/CFG347 op dit moment niet vinden op flightradar24? Half uurtje geleden kon ik hem nog wel volgen...

Als ik filter op CFG zie ik verschillende vluchten over de map behalve DE2347, waar op dit moment mijn vriendin in zit...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 20:03
Borromini schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 21:07:
Die link dateert van half juni ergens; het is uiteindelijk komkommertijd. Ik ben begin juli naar IJsland vertrokken voor twee weken. Niemand die daar dacht dat de Hekla op uitbarsten stond. Als je de kleine lettertjes leest (als in: wat de wetenschappers zeiden, voorbij de schreeuwerige titels in de pers) dan was er misschien wel verhoogde actitiveit maar dan ging hij niet over een weekje of een maandje uitbarsten. Het is blijkbaar wel zo dat hij om de X aantal jaar uitbarst en dat nu al 'long overdue' is.

Was de Eyjafjallajokull niet uitgebarsten in 2010, dan had er hier nu geen haan naar gekraaid... Er moet toch iets op de voorpagina staan in de zomer, niet? :P
Dit dus, een legitieme wetenschapper uit zijn zorgen over een vulkaan die al een tijdje niets heeft gedaan en die media pakt dit op alsof het einde van de wereld nabij is. Gebeurt tevens jaarlijks met Yellowstone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zeeuw schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:51:
Ik zal wel paranoia zijn, maar waarom kan ik vlucht DE2347/CFG347 op dit moment niet vinden op flightradar24? Half uurtje geleden kon ik hem nog wel volgen...

Als ik filter op CFG zie ik verschillende vluchten over de map behalve DE2347, waar op dit moment mijn vriendin in zit...
Geen ADS-B ontvangers boven de oceaan daar gok ik :P. Ik kan de vorige vlucht van 15 juli niet afspelen omdat hij die niet wil laden, maar ik gok dat die ook rond dat punt "verdween".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Propane schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 00:06:
[...]
Geen ADS-B ontvangers boven de oceaan daar gok ik :P. Ik kan de vorige vlucht van 15 juli niet afspelen omdat hij die niet wil laden, maar ik gok dat die ook rond dat punt "verdween".
Ik houd even een andere vlucht in de gaten die op hetzelfde punt vliegt. Ik denk dat je gelijk hebt, volgens mij mis ik nu ook 2 andere vluchten die ik net wel zag...

Daarna rustig slapen :z

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zeeuw schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 23:51:

Zoals hierboven gezegd; midden op de Atlantische Oceaan heb je niet zoveel plekken om een ADS-B antenne te plaatsen. ;)
Als je bijvoorbeeld naar de zenderlocaties van Flightaware kijkt, hebben ze op een aantal zenders op de Azoren, Bermuda, Madeira en Canarische Eilanden na geen dekking boven de Atlantische Oceaan.

Maar FR24 is bezig daar verandering in te brengen: Successfully Testing Satellite-based ADS-B Tracking
Het doel van FR24 is om wereldwijde dekking te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CmReSrTWAAQk5er.jpg:large

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 23-07-2016 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

Nou, lekker dan! Ik krijg een uur geleden een mail dat de connection flight LH988 FRA-AMS is geannuleerd!

Vriendinlief is inmiddels geland in FRA en moet nu op vlucht LH996 wachten. Die vertrekt pas om 16:20 ipv dat ze met de vlucht van 9:25 mee kan :( .

Ik rijd het liefst zelf naar FRA om haar daar op te pikken maar hang al 35min aan de lijn bij Lufthansa en alle medewerkers zijn in gesprek :(

Ben wel beetje bezorgd, meisje spreekt alleen Portugees en dit is haar eerste internationale vlucht...
Gelukkig heeft ze wat euro's bij en kan ze ergens op WiFi...

Edit: Ik zie nu dat de vlucht is geannuleerd vanwege storm...

[ Voor 5% gewijzigd door Zeeuw op 23-07-2016 08:20 ]

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Tsja, alsof LH (of wie dan ook) iets aan een storm kan doen? Ze hebben geen knop ofzo die stormen aan of uit kan zetten naar eigen inzicht...

Zorgen maken lijkt me ook niet echt heel erg nodig. Ja, het is vervelend en een lange zit, maar het is nou ook weer niet alsof ze midden in de bush-bush zit. FRA is misschien niet de beste luchthaven die er is, maar het is er ook niet een waaer je voor je leven moet vrezen oid...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeeuw

Zeeuw

5.6

wildhagen schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 08:26:
Tsja, alsof LH (of wie dan ook) iets aan een storm kan doen? Ze hebben geen knop ofzo die stormen aan of uit kan zetten naar eigen inzicht...

Zorgen maken lijkt me ook niet echt heel erg nodig. Ja, het is vervelend en een lange zit, maar het is nou ook weer niet alsof ze midden in de bush-bush zit. FRA is misschien niet de beste luchthaven die er is, maar het is er ook niet een waaer je voor je leven moet vrezen oid...
Oh ik had wel een grote rode knop verwacht, of anders een rode telefoon met een directe verbinding naar Obama om het op te lossen... :')

Als ik nu lees dat er 10.000 passagiers daar gestrand zijn zonder enige communicatie, mag ik me wel een beetje zorgen maken. Meisje is 1m50 en zoals gezegd, spreekt alleen Portugees. Ik heb nu beelden van die luchthavenprogramma's op TV voor me, waar al dat zweterige tokkievolk loopt te schreeuwen, iedereen op de grond zit en er niks te eten of te drinken is geregeld...

Read the badge, Bitch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:58

Fiber

Beaches are for storming.

Als je weet dat je ruim acht uur moet wachten dan kun je wellicht ook wel even de stad in of zo...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Russian balloonist sets world record for circumnavigation
Russian adventurer Fedor Konyukhov has landed safely in a field on a private property in West Australia after setting a world record for circumnavigating the world solo in a hot air balloon.

The 64-year-old Konyukhov emerged from the balloon's gondola after more than 11 days aloft expressing his appreciation for the smell of the earth, and "how wonderful it is", according to millionaire businessman and fellow aviator Dick Smith, who was on hand to assist with the landing.

Konyukhov, who embarked on his epic journey from Northam in Western Australia on July 12, set the record of just over 11 days when he passed above the township 100 km north east of Perth, Australian national broadcaster ABC reported earlier.

The Russian balloonist beat the previous record of 13-1/2 days set in 2002 by the late Steve Fossett.

In completing the epic journey, Konyukhov flew directly over Northam, a feat described as "incredible" by Smith.

"After going 34,000 kilometers around the world he crossed the runway where he took off from," Smith said. "That's never happened before. It was mainly luck and it's just unbelievable."

Smith completed the first solo circumnavigation of the world by helicopter in 1983.

When Konyukhov broke the record he was directly over Northam at an altitude of approximately 6,000 meters and traveling at 60 kilometers per hour, Smith said.

He said the Russian had been advised to fly for another hour in search of safer terrain on which to land.

During the journey Konyukhov flew as high as 10,000 meters and dealt with extreme temperatures - as low as minus 56 degrees Celsius - that caused his oxygen masks and drinking water to freeze, ABC reported.

Konyukhov also had to cope with the failure of his heating system and fierce electrical storms, ABC said. On the last leg of the journey he was pushed far south toward Antarctica as he crossed the southern ocean between the Africa and Australia.

"It is scary to be so down south and away from civilization," Konyukhov wrote in one entry in a blog he updated at various points during the flight.

"This place feels very lonely and remote … just a thick layer of cyclonic clouds below me and dark horizon to the east."
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnOc4CoWAAAws-6.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnRShKiWYAAmImw.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CoBqQPdVMAA7Qcl.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CoCgyYdUAAA1wP7.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kwam hier in Amersfoort paar uur geleden een A380 van Emirates flink laag over. Was er iets speciaals?
Normaal komen ze niet zo laag over iig.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Vraagje over mijn miles overzicht bij FB. Voor mijn laatste vlucht zie ik dat er 3 regels in mijn overzicht staan. 1x level miles voor de vlucht, 1x extra award miles, en 1x extra level miles met als reden ***. Waarvoor zijn deze?

Afbeeldingslocatie: https://adqb6g-sn3302.files.1drv.com/y3mln-MYXBGk3kxSZF5cJdjyBgD-2MsDd9aIGc-gK9NwpSHTzuvcaCIXXTTbnShr7fLJZMNDJlHVqvLqEg-oVtgFXe2Nuo1ILLDTRlb4OjIpYVrYR-mHWFNM49FhFgeqw6LDka6GmLvuuNOL3JTNw0_Ww?width=660&height=215&cropmode=none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07:23

Erw

YakuzA schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:44:
Kwam hier in Amersfoort paar uur geleden een A380 van Emirates flink laag over. Was er iets speciaals?
Was het geen 747 vracht toestel, die komt wel vaker wat lager over

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
swtimmer schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:44:
Vraagje over mijn miles overzicht bij FB. Voor mijn laatste vlucht zie ik dat er 3 regels in mijn overzicht staan. 1x level miles voor de vlucht, 1x extra award miles, en 1x extra level miles met als reden ***. Waarvoor zijn deze?

[afbeelding]
Da's omdat de Z klasse 125% miles oplevert, dus 4873 is 100% en 1218 de resterende 25%. Het deel boven 100% geven ze altijd apart op, geen idee waarom. Normaal heet het "BUSINESS CLASS BONUS", *** is inderdaad wel een bijzondere omschrijving :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 20:44:
Erw schreef op zondag 24 juli 2016 @ 00:00:
Was het geen 747 vracht toestel, die komt wel vaker wat lager over
De avondvlucht (EK149) kwam inderdaad laag over Amersfoort (zo'n 2 kilometer);
op 36R (Aalsmeerbaan) landde het toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Evianon schreef op zondag 24 juli 2016 @ 00:20:
[...]

Da's omdat de Z klasse 125% miles oplevert, dus 4873 is 100% en 1218 de resterende 25%. Het deel boven 100% geven ze altijd apart op, geen idee waarom. Normaal heet het "BUSINESS CLASS BONUS", *** is inderdaad wel een bijzondere omschrijving :D
Wat dan wel vreemd is, want daardoor krijg je niet je elite bonus miles over die 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
Vanochtend geland op KLIA, en tot mijn verbazing zag ik nog een aantal 777's van MH staan. Ik dacht dat die allemaal al uitgefaseerd waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat zijn ze ook, de laatste commerciele vlucht van de 777's van MH was op 23 maart dit jaar.

Daarna zijn er een paar gesloopt (9M-MRI en 9M-MRK), een paar zijn er verkocht, en de rest staat gestald op KLIA in afwachting van wat komen gaat (gezien de leeftijd goede kans op scrapping).

[ Voor 14% gewijzigd door wildhagen op 24-07-2016 08:59 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 14:50
Een vraagje aan de experts hier:

een paar weken geleden ben ik teruggevlogen met British Airways vanuit Los Angeles, via London, naar Amsterdam. Het eerste stuk van de vlucht ging perfect alleen had het vliegtuig vanuit London naar Amsterdam een technisch mankement waardoor het niet kon vliegen. Uiteindelijk vanuit London City i.p.v Heatrow vertrokken met een andere vlucht met als gevolg een vertraging van meer dan 6 uur.

Door deze lange vertraging zouden we recht hebben op compensatie door de EU regeling. Deze compensatie hebben we aangevraagd en volgens BA hebben we recht op 250 euro pp (vluchtafstand<1500 km). Echter hebben we een ticket geboekt tussen Los Angeles en Amsterdam. Ik vroeg me daarom af of we daarom geen recht hebben een compensatie van 600 euro pp (>3500 km)? Hierover kan ik op internet vrij weinig vinden (jurisprudentie o.a). Hebben jullie hier ervaring mee en indien we er recht op hebben dit het beste kunnen aanpakken?

Alvast bedankt :)

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

mat2005 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 11:40:
Door deze lange vertraging zouden we recht hebben op compensatie door de EU regeling. Deze compensatie hebben we aangevraagd en volgens BA hebben we recht op 250 euro pp (vluchtafstand<1500 km). Echter hebben we een ticket geboekt tussen Los Angeles en Amsterdam. Ik vroeg me daarom af of we daarom geen recht hebben een compensatie van 600 euro pp (>3500 km)?
Ik ben geen echte expert, maar volgens mij is het antwoord simpel, het andere deel van de vlucht is buiten de EU, de overstap naar de vlucht binnen de EU is gegarandeerd door BA, maar bij die overstap heb je vertraging opgelopen, voor dat stuk heb je recht op een vergoeding.

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

een paar weken geleden ben ik teruggevlogen met British Airways vanuit Los Angeles, via London, naar Amsterdam. Het eerste stuk van de vlucht ging perfect alleen had het vliegtuig vanuit London naar Amsterdam een technisch mankement waardoor het niet kon vliegen. Uiteindelijk vanuit London City i.p.v Heatrow vertrokken met een andere vlucht met als gevolg een vertraging van meer dan 6 uur.

Door deze lange vertraging zouden we recht hebben op compensatie door de EU regeling. Deze compensatie hebben we aangevraagd en volgens BA hebben we recht op 250 euro pp (vluchtafstand<1500 km). Echter hebben we een ticket geboekt tussen Los Angeles en Amsterdam. Ik vroeg me daarom af of we daarom geen recht hebben een compensatie van 600 euro pp (>3500 km)? Hierover kan ik op internet vrij weinig vinden (jurisprudentie o.a). Hebben jullie hier ervaring mee en indien we er recht op hebben dit het beste kunnen aanpakken?

Alvast bedankt :)
Je heb toch een vertraging gehad op je vlucht vanuit Londen en niet LAX? Neem genoegen met de voorgestelde compensatie wat mij meer dan redelijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De EU-regeling is heel duidelijk: het gaat om vluchten van of naar een Europese luchthaven. In dit geval LHR AMS.

Dus blij zijn met wat je krijgt zou ik zeggen - ik vind die 250 € pp al best netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Borromini schreef op zondag 24 juli 2016 @ 12:14:
De EU-regeling is heel duidelijk: het gaat om vluchten van of naar een Europese luchthaven. In dit geval LHR AMS.

Dus blij zijn met wat je krijgt zou ik zeggen - ik vind die 250 € pp al best netjes.
Sinds wanneer is LAX-LHR niet naar een Europese luchthaven? Of LAX-AMS?

Of bedoel je "van én naar een Europese luchthaven"?

[ Voor 8% gewijzigd door downtime op 24-07-2016 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

My bad. Evengoed, zoals gezegd was de LAX LHR volgens schema. Daar ga je geen compensatie voor vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
De EU-regeling geldt toch voor alle vluchten van EU-maatschappijen en voor de vluchten van of naar een EU bestemming voor vluchten van een niet EU-maatschappij?

Badtothebone: ik snap je punt, maar ben het er niet helemaal mee eens ;) We hebben een vlucht geboekt van Los Angeles naar Amsterdam, geen twee aparte losstaande vluchten. Op internet heb ik de C‑173/07 zaak gevonden. Daaruit is eigenlijk de conclusie dat de term vlucht niet gedefinieerd is in de EU-regeling. Ik vind het ook raar indien we een rechtstreekse vlucht hadden i.p.v met een tussenstop we wel recht zouden hebben op 600 euro?

Die 250 euro pp vind ik vrij minimaal omdat we door de vertraging ook niet meer konden werken en we dus extra vrij hebben moeten nemen. Ook vond ik de zorg van BA vrij dramatisch. We hebben meer dan drie uur stil gestaan in een kapot vliegtuig zonder van boord te mogen en vervolgens was er niets geregeld toen we bij de terminal waren (er stond niemand, was niets geregeld). Door snel te bellen met de customer serivice zijn we snel overgeboekt naar London City airport (hadden een uur om de vlucht te halen en dan dwars door London heen :P ) Uiteindelijk gehaald doordat ook dat vliegtuig vertraging had (dan ben je heel blij met vertraging 8) ) . Uiteindelijk heeft het wel best veel stress opgeleverd en hebben hierdoor ook best veel indirecte kosten moeten maken (door niet kunnen werken en andere zaken) daarom zou die 600 euro goed van pas komen.

Maar als ik het mis heb hoor ik het graag hoor!

Canon Eos 40d, 28-105 F3.5-F4, 18-55 is F3.5-F5.6, Lowepro Slingshot 350AW, 70-200mm F4L,580EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je hebt jezelf al overtuigd dat je meer geld wilt, los van wat mensen hier gaan zeggen, dan zul je de volgende stap gewoon moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat2005
Nee hoor, ik was benieuwd naar jullie ervaringen hiermee, omdat ik er vrij weinig over kan vinden. Als ik er geen recht op heb ook prima, ik zal er geen rechtszaken over beginnen ;). Maar ik zou het zonde vinden als ik er wel recht op zou hebben om het dan niet te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 24 juli 2016 @ 08:50:
Dat zijn ze ook, de laatste commerciele vlucht van de 777's van MH was op 23 maart dit jaar.

Daarna zijn er een paar gesloopt (9M-MRI en 9M-MRK), een paar zijn er verkocht, en de rest staat gestald op KLIA in afwachting van wat komen gaat (gezien de leeftijd goede kans op scrapping).
't is een zooitje bij Malaysia Airlines.

Zelfs voor de 2 rampen met de 777's ging het al slecht met de maatschappij waarvan veel aan slecht management valt te wijten; weet je nog dat ik een tijd geleden vol enthousiasme dit postte:
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"

Planning was toen dat de 747 vluchten van de A380 zou overnemen wanneer die in groot onderhoud zouden gaan.

Spoel een paar maanden vooruit en hoe staan de zaken?
9M-MPP heeft geen enkele commerciële vlucht gemaakt en schijnt zelfs verkocht te zijn.
De hele reactivatie en paintjob heeft tonnen gekost en de koper schijnt het toestel voor erg gunstige voorwaarden overgenomen te hebben.

Afbeeldingslocatie: https://c8.staticflickr.com/8/7431/26954864423_a40bd4c683_c.jpgMalaysia Airlines | Boeing 747-400 | 9M-MPP | retro livery | Kuala Lumpur International by Dennis Lau, on Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Piet91 schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:32:
[...]

Planning was toen dat de 747 vluchten van de A380 zou overnemen wanneer die in groot onderhoud zouden gaan.
Klopt, had al gelezen dat dat van de baan was. Heb ook ergens gelezen dat hun A350's (als die vanaf 2017 geleverd worden) de routes van de A380 zouden overnemen.

De 6 A380's zouden, na hun onderhoud, dan alleen nog voor chartervluchten worden ingezet, en niet meer voor lijnvluchten.

Of het klopt weet ik niet. Malaysia maakt er idd geen grote onoverzichtelijke puinhoop van wat dat betreft ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De Solar Impulse 2 is overigens bezig met haar laatste etappe; Caïro naar Abu Dhabi.

https://www.flightradar24.com/SOLAR2/a70f62c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

wildhagen schreef op zondag 24 juli 2016 @ 16:36:
[...]
.

De 6 A380's zouden, na hun onderhoud, dan alleen nog voor chartervluchten worden ingezet, en niet meer voor lijnvluchten.
Wat moet ik me bij zo'n charter vlucht voorstellen? Incidenteel naar Ibiza? :P

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Wat ik niet snap is dat je via LCY terug bent gekomen, er vliegen toch flink wat vluchten tussen Amsterdam en LHR door BA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
franssie schreef op zondag 24 juli 2016 @ 17:02:
[...]

Bijvoorbeeld, of andere bestemmingen waar niet structureel op gevlogen wordt.

Malaysia Airlines heeft daarvoor speciaal een Charter-divisie: http://www.malaysiaairlin...ces/charter-services.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
Met de jaarlijkse Hadj naar Saudie-Arabie krijgen ze een 380 vast wel vol. Maar andere charters?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

[...]

Of naar het WK voetbal bv. ... Als je betaalt maakt het niks uit :D Voor een groot evenement krijg je zo'n ding wel vol. Of voor multinationals die een uitstapje willen doen...

[ Voor 17% gewijzigd door Borromini op 24-07-2016 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Zoiets, ja. Een reisorganisatie die gewoon zo'n heel ding vol aan tickets verkoopt naar plek X. Plus hotel en andere shit, gebruikelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 24-07-2016 18:04 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik moet dit hier toch even posten.... Ik zat daarstraks Air Crash Investigation te kijken op TV en op een gegeven moment roept de crew "Gear Down"... en wat zie je dan in de ondertitel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0XUz1qAKiXTI0KM8sKhEAuJ7/medium.jpg

:') Ik moest lachen.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
DennusB schreef op zondag 24 juli 2016 @ 19:07:
Ik moet dit hier toch even posten.... Ik zat daarstraks Air Crash Investigation te kijken op TV en op een gegeven moment roept de crew "Gear Down"... en wat zie je dan in de ondertitel?
[afbeelding]

:') Ik moest lachen.
Als de CO-piloot hetzelfde dacht, verklaard het wellicht de crash :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat krijg je, als je je subtitles laat vertalen door Google Translate. Hoezo, context? :P

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 82 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.