Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.970 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:34

Goner

What can I do you for ?

Spotter schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:58:
[...]
Daarnaast heeft JNB goede verbindingen met London
CPT ook hoor.
We hebben jaren BA gevlogen voordat de prijzen van BA en die van KLM zo dicht bij elkaar kwamen dat omvliegen via LHR niet meer interessant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Barns schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:55:
[...]
Het is ook maar net hoe je de boel inpakt soms. Laatst snel m'n kleine koffer volgepropt, echt een rotzooi aan kabels + powerbank. Werd er ook uitgepikt. Ze gaven ook aan dat de wirwar aan kabels + dat powerbankblok de trigger was.
Zo'n kabelspin plus eventueel een pot pindakaas vindt de security inderdaad niet zo leuk :+.

Daarom stop ik de kabels tegenwoordig netjes weg. Allemaal opgevouwen kabels ziet er op een scan toch wat anders uit dat een kluwe van draden om een organisch voorwerp heen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
M.a.w., tip voor bommenmakers: houd 't netjes en gebruik niet teveel draden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:51

Falastine

Think about my signature...

Stinger_Ventura schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:42:
[...]

Nee, zowel als ik zakelijk reis in PC Hoofd pak, als met mijn vriendin en/of kids word ik "randomly selected by the computer"
Eergisteren in Canada kwamen we ruim voor het boarden door een rustige security lane, en weer was ik degene die er tussen uit werd gehaald en mijn tas geswiped.
Vind het niet echt prettig al die screening, maar nerveus totaal niet.

[...]

Ik voldoe inderdaad wel aan de man <50, maar zowel alleen als met vriendin en/of kids ben ik het het haasje! Geen opvallende kleding, tatoeages, dreadlocks of andere gelaatskenmerken.

Wat is jullie percentage dat je er uit word gehaald?
Mijn percentage is tot nu toe een mooie 100% Ik ben arabisch en heb een baard. Ik de vs de heen en terugreis zelfs 3 uur door 4 verschillende mensen verhoord. Standaard gewoon dat ik gechecked wordt.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik hou de orders van de Farnborough International Airshow Trade 2016 hier nog steeds bij:
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"

Maar een wou ik nu toch wel even noemen; Boeing en de Volga-Dnepr Group hebben even geleden de aankoop bevestigd van 20 Boeing 747-8F's.
Op de Paris Air Show 2015 (in juni) werd dit bekend gemaakt in de vorm van een Memorandum of Understanding maar nu bevestigd. 4 van de 20 zijn overigens al geleverd.

Zeker geen verrassing, maar toch mooi.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnKGTRqW8AAXwbg.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://aviationweek.com/site-files/aviationweek.com/files/imagecache/galleryformatter_slide_penton/gallery_images/99-Boeing%20747-8F.png?1468221449

(747-8F en Antonov An-124 op de show)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:20
ANdrode schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:30:
[...]

Zo'n kabelspin plus eventueel een pot pindakaas vindt de security inderdaad niet zo leuk :+.

Daarom stop ik de kabels tegenwoordig netjes weg. Allemaal opgevouwen kabels ziet er op een scan toch wat anders uit dat een kluwe van draden om een organisch voorwerp heen…
Zo'n leuke rode bal kaas van een kilo of twee met uiteraard een etui met laptop- en camerabekabeling is ook altijd feest:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/08/a2/3c/08a23c81c101ea3d1acfd540d02c9a16.jpg

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Napsju schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:51:
[...]

Zo'n leuke rode bal kaas van een kilo of twee met uiteraard een etui met laptop- en camerabekabeling is ook altijd feest:
[afbeelding]
Kaas en DS18B20's (one-wire temperatuur sensoren)?
Afbeeldingslocatie: https://statics3.seeedstudio.com/product/onewiretempsensor_01.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 13:28:
Ik hou de orders van de Farnborough International Airshow Trade 2016 hier nog steeds bij:
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"

Maar een wou ik nu toch wel even noemen;
Ik vond de aankoop van 10% van de aandelen van LATAM door Qatar Airways opvallender B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 21:38

Spotter

Lichtnicht

Goner schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:10:
[...]

CPT ook hoor.
We hebben jaren BA gevlogen voordat de prijzen van BA en die van KLM zo dicht bij elkaar kwamen dat omvliegen via LHR niet meer interessant was.
Eens, al blijft JNB natuurlijk beter. Verder ben ik niet op de hoogte van de exacte inhoud van de tender en de afwegingen van Comair, maar er zullen vast redenen zijn geweest om voor JNB te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:50

franssie

Save the albatross

Was deze al voorbij gekomen? http://www.worldairlineaw...world_airline_rating.html
Ik las het net op nu.nl http://www.nu.nl/reizen/4...te-vliegmaatschappij.html

10. =v Lufthansa
14. vv Air France
24. = KLM
35. ^^ Delta

dat zijn dan even de maatschappijen waar ik het afgelopen jaar mee gevlogen heb en ik herken het niet helemaal ;) (ja ik weet N=1)

edit:// even het systeem van hieronder ook toegepast, wel zo leuk inderdaad al heb ik beduidend minder gevlogen haha.

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 12-07-2016 22:37 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
Ik ben het toch niet helemaal eens met de lijst. Afgelopen 5 jaar heb ik met onderstaande (en meer) maatschappijen gevlogen, en ik heb met v ^ of = aangegeven of ik vind dat ze een lagere of hogere waardering zouden moeten krijgen. Met een = bedoel ik dat ik ze daar wel vind passen.

v 2 Qatar Airways
^ 3 Singapore Airlines
= 4 Cathay Pacific
v 6 Etihad Airways
v 10 Lufthansa
v 14 Air France
v 15 Swiss Int'l Air Lines
= 23 AirAsia
v 24 KLM
^ 26 British Airways
= 27 Finnair
v 32 China Southern
^ 34 Malaysia Airlines
^ 35 Delta Air Lines
v 37 China Airlines
= 38 easyJet
= 40 Aeroflot
= 43 Air Astana
^ 44 Vietnam Airlines
= 45 LAN Airlines
= 46 Jetstar Airways
= 48 AirAsiaX
= 52 Iberia
= 54 Jetstar Asia
= 61 Scoot
= 63 Air Seychelles
^ 71 Jet Airways
= 74 Air Berlin
^ 78 Peach
^ 80 Gulf Air
^ 81 Icelandair
^ 85 Kenya Airways
= 87 Air China
= 97 Tiger Airways
= 98 Mango

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 00:07:
[...]

Dat lijkt niemand te weten. Veel nut heeft 't iig inderdaad niet, want je kunt vrij simpel aan een andere boarding pass komen. En uiteraard kladderen ze je telefoon ook niet onder als je die gebruikt.
Mag je inmiddels in de VS je telefoon gebruiken? Een paar jaar geleden mocht dat nog niet, althans intercontinentaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:16
Zeker wel. Heb bij KLM op LAX gewoon mijn telefoon gebruikt. Ondanks dat krijg je toch gewoon een papieren boarding pass, daar niet van.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-10 12:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Airbus halveert productie van superjumbo A380

Vliegtuigfabrikant Airbus gaat de komende jaren fors minder toestellen van het type A380 bouwen, omdat grote orders uitblijven.

Afgelopen jaar bouwde Airbus nog 27 exemplaren van het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Volgend jaar zijn dat er nog maar 20 en vanaf 2018 nog maar 12 per jaar.
Oei, da's best weinig :X Een aflopende zaak?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat er grappig en onverwacht is: Contact opnemen met Schiphol.

Ik heb nu in 2 weken 3* moeten bellen. Dat ging om het zoeken naar een Valet reserervering, een lost & found ding en een wat algemene vraag.

Je gaat er voor zitten en verwacht 9 keuzemenu's en 100 doorschakelingen. Maar... Niets van dat alles :) Binnen 10 seconden heb je iemand aan de lijn die alles perfect voor je regelt. Ze kunnen ook alles zien, hoeven niet door te schakelen en zijn supersnel. Toch knap voor zo'n megaoperatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:44
anandus schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:40:
[...]
Er zijn maar een paar maatschappijen die ze hebben waarvan Emirates de enige is in grote aantallen. Het was te verwachten dat de productie terug zou vallen mede door het feit dat de grootste afnemer Emirates straks voorzien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

anandus schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:40:
[...]
Ze doen hetzelfde als Boeing met de 747-8 doet. Volgens mij bouwen die er nog veel minder.

Maar het gaat inderdaad niet zo goed. Emirates is nog niet helemaal klaar met bestellen, ze zouden nog een 50-tal A380's willen, maar veel meer zal het niet worden.
Emirates is volgens mij ook de enige maatschappij die echt blij met de A380 is. Ik denk dat andere grote klanten als SIA en Qantas geen nieuwe A380's meer bestellen als de huidige toestellen de tweedehandsmarkt op gaan. De vraag is zelfs of er wel een tweedehandsmarkt is.

De A380neo lijkt ook van de baan te zijn. Emirates was de enige maatschappij die interesse toonde en daar hoor je ook dat ze geen A380neo meer verwachten en alleen maar hopen dat de huidige versie niet uit productie wordt genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
bacardicoconut schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 10:19:
Er zijn maar een paar maatschappijen die ze hebben waarvan Emirates de enige is in grote aantallen. Het was te verwachten dat de productie terug zou vallen mede door het feit dat de grootste afnemer Emirates straks voorzien is.
Andersom. De overige maatschappijen zijn rond 2018 voorzien (ik zou zweren dat ik dat gisteren ergens las maar kan het niet terugvinden) en vanaf dan wordt de A380 nog puur voor Emirates geproduceerd.

In totaal heeft Airbus 319 orders voor de A380 staan waarvan 193 geleverd; dus ze moeten er nog 126 produceren. Emirates heeft een order van 142 toestellen staan waarvan er 81 geleverd zijn.
Dus nagenoeg de helft van die openstaande orders is voor Emirates (61).
De overige 65 zijn voor Air France (2), Air Accord (lease-maatschappij; 3), All Nippon Airways (3), Amedeo (20), Asiana (2), Etihad (2), Qantas (8 ), Qatar (4), Singapore (5), Virgin Atlantic (6), Undisclosed (10).

Air France heeft de 2 orders omgezet in orders voor 3 A350-900's. Van Virgin Atlantic blijven de orders nog staan (men dacht eergisteren dat de A380 order omgezet zou worden voor de A350) maar iedereen weet dat ze die nooit gaan opnemen (ook omdat Virgin de A350 aankondigde als hun nieuwe flagship), de 20 voor Amedeo zijn onzeker, de 10 undisclosed idem dito.
Dan heb je nog de Iran Air deal voor 12 A380's maar dat is ook nog alles behalve zeker.

Al met al zit je rond 2018 op het punt dat elke A380 die nog van de band rolt voor Emirates is.
downtime schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:42:
Ze doen hetzelfde als Boeing met de 747-8 doet. Volgens mij bouwen die er nog veel minder.
Vanaf september dit jaar 6 per jaar; de helft van wat Airbus in 2018 met de A380 wil doen (12 per jaar)

Boeing blijft gewoon hopen dat de vrachtmarkt ooit weer gaat opbloeien en dat ze dan vrachttoestellen kunnen verkopen. Zij zien nog wat 747-400 vrachttoestellen rondvliegen waarvan zij denken dat die ooit vervangen gaan worden door 747-8F's.

Voordeel van Boeing is dat ze hebben aangegeven dat zelfs met zo'n lage productie ze het nog wel kunnen volhouden. Dit in tegenstelling tot Airbus met de A380.
Maar het gaat inderdaad niet zo goed. Emirates is nog niet helemaal klaar met bestellen, ze zouden nog een 50-tal A380's willen, maar veel meer zal het niet worden.
Die zijn voorlopig gelimiteerd door hun thuishaven. Wanneer ze naar Al Maktoum verhuizen hebben ze meer ruimte voor groei en meer ruimte voor toestellen.
Emirates is volgens mij ook de enige maatschappij die echt blij met de A380 is. Ik denk dat andere grote klanten als SIA en Qantas geen nieuwe A380's meer bestellen als de huidige toestellen de tweedehandsmarkt op gaan. De vraag is zelfs of er wel een tweedehandsmarkt is.
Qantas lijkt de openstaande A380 orders niet meer op te nemen, Air France kan ze niet rendabel rondvliegen evenals China Southern en Malaysia Airlines doet ze straks van de hand.

De IAG-group ziet de A380 nog zeker wel zitten, maar vindt ze te duur. Die zien meer in tweehands-toestellen en deze mogelijk te verdelen over de groep (dus niet alleen BA maar ook bijvoorbeeld Iberia of Aer Lingus.
De A380neo lijkt ook van de baan te zijn. Emirates was de enige maatschappij die interesse toonde en daar hoor je ook dat ze geen A380neo meer verwachten en alleen maar hopen dat de huidige versie niet uit productie wordt genomen.
Daar lijkt het inderdaad op. Waarom zij Airbus enorme kosten gaan maken als het de A380neo alleen kwijt kan raken aan Emirates of hooguit een paar andere maatschappijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 23:44
Piet91 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:16:
[...]
Die zijn voorlopig gelimiteerd door hun thuishaven. Wanneer ze naar Al Maktoum verhuizen hebben ze meer ruimte voor groei en meer ruimte voor toestellen.
Ik wist niet eens dat ze plannen hadden om daar naar toe te verhuizen, ik dacht namelijk alleen fly dubai en andere low cost carriers. Even gegoogeld en lees nu inderdaad dat Emirates rond 2025 helemaal over wilt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-10 11:23
Ik lurk hier al een tijdje en heb hem nog niet voorbij zien komen, dus bij deze even een aanbeveling :P. Vorige week heb ik de LAN 787 in business gevlogen van FRA naar MAD, en dat was leuk!

Een goede aanrader in ieder geval, vooral voor mensen die (zoals ik) niet regelmatig zakelijk de wereld over gaan in full flat C. Voor €210 heb je een retourtje Madrid op de 787, ook in vakantietijd dus dan eigenlijk amper duurder dan eco, alleen moet je in FRA zien te komen. Air Canada lounge in Frankfurt, waar LAN je heen stuurt, is ook mooi voor Europese begrippen.

Zelf heb ik er Lissabon aangeplakt (ook business voor ongeveer +100€, grappig om te zien hoe je van TAP en UX een flinke maaltijd naar binnen gepropt krijgt in 45 min), maar andere combi's zijn ook mogelijk voor niet zoveel extra, zoals Tenerife, Ibiza, Palma etc.

Ik heb niet zo veel (long haul) business class waar ik het mee kan vergelijken, alleen KLM, Finnair en Cathay. De stoelen zijn hetzelfde als de new WBC in KLM 747 en 777, maar dan niet een beetje gedraaid dus meer ruimte. Qua service was het zeker beter dan KLM en Finnair, aan Cathay tippen ze toch ook bijna.

Voor sommigen hier wellicht leuk om ook te proberen. Tickets met het extra stukje Lissabon / Ibiza etc. moet je wel via Orbitz / Expedia / ... knutselen, die geeft LAN zelf niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De Solar Impulse 2 heeft haar een na laatste vlucht erop zitten. Vanmorgen is het geland in Caïro na de vlucht vanuit Seville, Spanje.
Verwacht wordt dat het laatste stuk naar Abu Dhabi (waar ze 9 maart 2015 zijn begonnen) in een stuk kunnen doen. Dit was de laatste vlucht voor André Borschberg.
De laatste vlucht zal worden uitgevoerd door Bertrand Piccard (die in maart 1999 als eerste rond de wereld vloog in een luchtballon; de Breitling Orbiter 3).

De afgelegde route:
Afbeeldingslocatie: http://www.gcmap.com/map?P=OMAD-OOMS-VAAH-VIBN-VYMD-ZUCK-ZSNJ-RJNA-PHJR-KNUQ-KGYR-KTUL-KDAY-KABE-KJFK-LEZL-HECA&MS=bm&MR=1800&MX=720x360&PM=*

De Gemasolar Thermosolar Plant in Spanje:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnEXoKDWIAA_GOB.jpg:large

Aankomst in Caïro:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnN-pHBWAAA9ISJ.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnNnxfOXEAA00RM.jpg:large

Flypast over de piramiden:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnNv72jWYAA6w7L.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Piet91 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 14:16:
Daar lijkt het inderdaad op. Waarom zij Airbus enorme kosten gaan maken als het de A380neo alleen kwijt kan raken aan Emirates of hooguit een paar andere maatschappijen?
Wellicht dat zo'n optie nog steeds goedkoper dan de stekker eruit trekken? Als ze morgen productie zouden stoppen kunnen ze direct enkele miljarden euro's afschrijven. Aandeelhouders reageren daar heel slecht op.

[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 13-07-2016 17:11 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

De kosten die Piet bedoeld voor de ontwikkeling van een Neo heten eigenlijk investeringen en daar schrijf je pas op af, nadat je ze gemaakt hebt.
Zodra ze de productie van de huidige 380 stoppen moeten ze ook direct de nog op de balans staande investeringen van het huidige model 380 direct afschrijven en als dat is wat je bedoelde dan heb je gelijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f3/DBCooper.jpg

Kennen we het verhaal van D.B. Cooper nog die eind 1971 een Boeing 727 kaapte, losgeld eistte en uiteindelijk met een parachute via de airstair uit de 727 ontsnapte en nooit is gevonden?
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3"

Na 45 jaar stopt de FBI met actief onderzoek naar de man:

Update on Investigation of 1971 Hijacking by D.B. Cooper
Following one of the longest and most exhaustive investigations in our history, on July 8, 2016, the FBI redirected resources allocated to the D.B. Cooper case in order to focus on other investigative priorities. During the course of the 45-year NORJAK investigation, the FBI exhaustively reviewed all credible leads, coordinated between multiple field offices to conduct searches, collected all available evidence, and interviewed all identified witnesses. Over the years, the FBI has applied numerous new and innovative investigative techniques, as well as examined countless items at the FBI Laboratory. Evidence obtained during the course of the investigation will now be preserved for historical purposes at FBI Headquarters in Washington, D.C.

The mystery surrounding the hijacking of a Northwest Orient Airlines flight in November 1971 by a still-unknown individual resulted in significant international attention and a decades-long manhunt. Although the FBI appreciated the immense number of tips provided by members of the public, none to date have resulted in a definitive identification of the hijacker. The tips have conveyed plausible theories, descriptive information about individuals potentially matching the hijacker, and anecdotes—to include accounts of sudden, unexplained wealth. In order to solve a case, the FBI must prove culpability beyond a reasonable doubt, and, unfortunately, none of the well-meaning tips or applications of new investigative technology have yielded the necessary proof. Every time the FBI assesses additional tips for the NORJAK case, investigative resources and manpower are diverted from programs that more urgently need attention.

Although the FBI will no longer actively investigate this case, should specific physical evidence emerge—related specifically to the parachutes or the money taken by the hijacker—individuals with those materials are asked to contact their local FBI field office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Zijn de noise-cancelling headphones die KLM aan reizigers in business-class aanbiedt kwalitatief een beetje vergelijkbaar met de bekende Bose noise-cancelling headphones?

Ik overweeg al een tijdje de aanschaf van een Bose QC25 (of QC35) en vroeg me af of ik het verschil ga merken (los van het zitcomfort).

Het gaat me met name om het noise-cancelling gedeelte. Hoe veel beter werkt dat tov die standaard dingen die je in WBC krijgt?

[ Voor 17% gewijzigd door Zerobase op 14-07-2016 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XWB schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:09:
[...]

Wellicht dat zo'n optie nog steeds goedkoper dan de stekker eruit trekken? Als ze morgen productie zouden stoppen kunnen ze direct enkele miljarden euro's afschrijven. Aandeelhouders reageren daar heel slecht op.
Ik denk dat de aandeelhouders dat lijk in de kast ook wel kennen. Dat is allang verrekend in de koersen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Zerobase schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 08:05:
Zijn de noise-cancelling headphones die KLM aan reizigers in business-class aanbiedt kwalitatief een beetje vergelijkbaar met de bekende Bose noise-cancelling headphones?

Ik overweeg al een tijdje de aanschaf van een Bose QC25 (of QC35) en vroeg me af of ik het verschil ga merken (los van het zitcomfort).
De Bose koptelefoon schijnt het beste te zijn van alle noise-cancelling koptelefoons. Er schijnen Bose patenten te zijn die de andere fabrikanten niet kunnen namaken. Waarschijnlijk is de Bose koptelefoon net zo goed of beter als de KLM koptelefoon (waarschijnlijk is dat een oudere QC).

Ik ben erg tevreden met die koptelefoon en overweeg zelfs een upgrade van QC25 naar QC35 in verband met bluetooth. In een vliegtuig lijkt de QC25 mij handiger (AAA's + kabeltje).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De Farnborough International Airshow Trade 2016 is a wrap.
Hoewel de show nog t/m zondag duurt hebben de grote twee fabrikanten hun eindnummers bekend gemaakt:

Boeing:

Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/oHQ6i_CnUo08_WAAAuF2l.jpg

Airbus:

Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/egzus_CnUdyBcXYAUC9Vn.jpg

En wat ik vanaf maandag heb bijgehouden. Mijn nummers (en benaming van orders) wijken iets af maar dat omdat het toen nog niet altijd precies duidelijk was en ik heb ook andere type orders bij staan.

ITP (Intent to purchase)
LOI (Letter of intent)
Firm (Firm order)
Commitment
CTP: (commitment to purchase)
MOU (Memorandum of Understanding)

Maandag 11-07:
- Xiamen Airlines: 30 737 MAX 200 (MOU)
- Air Lease Corporation (ALC): 3 A350-900, 1 A321 (firm)
- ALC plaatst 4 A350-1000's bij Virgin Atlantic (2 in 2020, 2 in 2012) die 747-400's zullen vervangen.
Deze 4 A350's zijn al reeds besteld bij Airbus. Daarnaast een optie voor een 5e A350-900 lease.
- Virgin Atlantic: 8 A350-1000 (firm), de 6 A380 orders blijven staan als optie.
- Donghai Airlines: 25 737 MAX 8, 5 787-9 (ITP)
- Britse leger: 50 Boeing AH-64E Apache helikopters (firm)
- Standard Chartered Bank (lease maatschappij): 10 737-800 (?)
- Rockton (lease maatschappij): 10 Mitsubishi RJ90 (firm) + 10 opties.
- Air Côte d’Ivoire: 1 A320neo (firm)
- Arkia Israeli Airlines: 4 A330-900neo (?)
- Jetstar Pacific Airlines: 10 A320ceo (MOU)
- Qatar Executive (dochterbedrijf van Qatar Airways): 3 Gulfstream G650 (firm)
- China Aircraft Leasing (CALC): 60 Comac ARJ21-700
- AVIC Leasing: 30 Comac ARJ21
- Britse Minisiterie van Defensie: 9 Boeing P-8 Poseidon (gebaseerd op de 737-800ERX)
- Arkia Israeli Airlines: 6 E195-E2 (firm) + 4 purchase rights.

Dinsdag 12-07:
- Kunming Airlines: 10 737 MAX 7 (MoU)
- Air Lease Corporation (ALC): 6 737 MAX 8 (?) (3 nieuwe orders, 3 waren al geplaatst onder 'unidentified customer')
- TUI Group: 10 737 MAX 8, 1 787-9 ?), 1 optie 787-9.
- WOW Air: 4 A321 (firm)
- Kalstar Aviation: 5 Embraer E190-E2 + 5 purchase rights. (firm)
- Nordic Aviation Capital (NAC): 4 Embraer E190 (firm)
- Germania: 25 A320neo (firm) + 15 options.
- Unidentified Chinese Customer: 30 737 (mix van 737MAX en 737NG) (Commitment)
- Bravo Industries LLC: 10 Lockheed L-100 Hercules (?)
- Volga-Dnepr Group: bevestiging aankoop 20 747-8F (van de Paris Air Show vorig jaar juni); 4 zijn al geleverd.
- Porter Airlines: 3 Bombardier Q400
- Go Air: 72 A320neo (verdubbeld hun order naar 144)
- Air Asia: 100 A321neo (firm) (Brengt totale A320 order van deze maatschappij naar 575 waarvan 170 geleverd)

Woensdag 13-07:
- Egyptair: 9 737-800 (niet nieuw; waren al bekend onder 'unidentified customer'.
- Air Algerie, Cargo Air, LAS Cargo en unidentified customer: eerste 3 2 737-800BCF, de laatste 4 767BCF.
- Ruili Airlines: 6 787-9 (finalization of order)
- Air Europa: 20 737 MAX 8s (niet nieuw; waren al bekend onder 'unidentified customer')
- Synergy Aerospace Corporation (grootaandeelhouder Avianca, eigenaar Avianca Brazil): 62 A320neo (aankoopbevestiging)

Donderdag 14-07:
- undisclosed customers (een in N-Amerika en een in Azië): 2 BBJ MAX 8
- Norwegian: 30 A321LR (for Transatlantische vluchten)
- ALAFCO Aviation Lease and Finance Company: 10 A320neo omgezet naar 10 A321neo.
- Aer Lingus: 2 A330-300 (opties omgezet in orders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Standard Chartered Bank wat?

Of gaan die ze leasen? Ah dat stond in de tekst al.

[ Voor 21% gewijzigd door CyBeR op 14-07-2016 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat Egyptair bijna failliet was? Hoe komen ze aan dat geld om nog meer in die noodlijdende maatschappij te investeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je leest, waren die orders al in het verleden geplaatst, maar onder "unidentified customer", nu is alleen de naam naar buiten gekomen.

Daarnaast is EgyptAir een staatsbedrijf, dus failliet zullen ze niet snel gaan, een landelijke overheid kan immers vrijwel altijd wel op enige wijze aan geld komen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:56:
Als je leest, waren die orders al in het verleden geplaatst, maar onder "unidentified customer", nu is alleen de naam naar buiten gekomen.

Daarnaast is EgyptAir een staatsbedrijf, dus failliet zullen ze niet snel gaan, een landelijke overheid kan immers vrijwel altijd wel op enige wijze aan geld komen.
Wie vliegt er nog met Egyptair? Eigenlijk zou KLM ook weer in staatshanden moeten komen, die oude 747 uit eind jaren 80 kan echt niet meer!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is KLM ook al afscheid van aan het nemen. Over een paar jaar zijn ze allemaal weg.
Helaas... ;(
Maar goed... voorlopig leeft de 747 nog even voort, ook in het museum binnenkort want:

In other news... wie gaat er hier naar de 100 jaar Schiphol tentoonstelling in het Amsterdam Museum?
Te zien van 16 sept t/m 7 mei.

Wanneer je daar binnen loopt, zal je daar deze foto tegenkomen:
Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7648/28186326922_5c9ff96515_c.jpg

Nooit gedacht toen ik die in 2012 maakte, dat die nog eens in 't museum zou komen te hangen. :D _/-\o_
Helemaal trots op! *O* :Y d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2016 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:04:
Daar is KLM ook al afscheid van aan het nemen. Over een paar jaar zijn ze allemaal weg.
Helaas... ;(
Maar goed... voorlopig leeft de 747 nog even voort, ook in het museum binnenkort want:

In other news... wie gaat er hier naar de 100 jaar Schiphol tentoonstelling in het Amsterdam Museum?
Te zien van 16 sept t/m 7 mei.

Wanneer je daar binnen loopt, zal je daar deze foto tegenkomen:
[afbeelding]

Nooit gedacht toen ik die in 2012 maakte, dat die nog eens in 't museum zou komen te hangen. :D _/-\o_
Helemaal trots op! *O* :Y d:)b
Tof zeg! Nieuwsgierig, krijg je daar nog wat € voor?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Gratis zal het niet zijn... (Zijn foto's zijn gewatermerkt).

[ Voor 37% gewijzigd door Borromini op 15-07-2016 05:44 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Binnenkort een mooie line-up van alle 7x7's, van 707 tot 787, in Seatte. Dit ter gelegenheid van het 100-jarige bestaan van Boeing.

Helaas niet publiek toegankelijk.
Vliegtuigbouwer Boeing viert komend weekend zijn honderdjarig bestaan met een besloten feestje op Boeing Field in Seattle. Slechts personeel, gepensioneerd personeel en hun familieleden zijn welkom in het Museum of Flight, maar ze krijgen wel wat bijzonders te zien: een line-up van de Boeing 7-series.

Speciaal voor de gelegenheid zullen alle door Boeing gebouwde verkeersvliegtuigen op een rij worden gezet, van de 707 uit de jaren vijftig tot en met de 787 van nu. In totaal zullen twintig huidige en historische toestellen worden tentoongesteld.

De vliegtuigen die deelnemen aan de line-up druppelen intussen binnen. Zo is inmiddels een Boeing 707 van Omega Tanker op Boeing Field geland voor deelname aan de line-up, net als een 757-200 van United Airlines.

Ook de 787-9 Dreamliner van ANA die eerder deze week op Farnborough te zien was is inmiddels in Seattle aangekomen. En een volledig witte Boeing 747-8, die gebouwd is voor het inmiddels failliete Transaero uit Rusland, heeft een korte ferryvlucht gemaakt van Everett naar Seattle.

In 2007 zette Boeing op Paine Field in Everett ook al eens de volledige 7-series op een rij, toen van de 707 tot en met de 777. Dat gebeurde in het kader van de festiviteiten rond de roll-out van de eerste 787 Dreamliner.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...ondere-line-up-in-seattle

De oudste uit de 7x7-serie, een 707 van Omera Tanker is reeds aangekomen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnI66u1UcAAHRej.jpg:large

Dat is de 48 jaar oude N624RH, een 707-338C, msn 19624, bouwjaar 1968, oorspronkelijk geleverd aan de Australische luchtmacht, later verkocht aan Qantas (als VH-EAD), en in juli 2011 omgebouwd tot tankvliegtuig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 23:01:
[...]

Tof zeg! Nieuwsgierig, krijg je daar nog wat € voor?
Jazeker. :)
En mag bij de opening zijn, wat ook erg leuk is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 08:09:
Binnenkort een mooie line-up van alle 7x7's, van 707 tot 787, in Seatte. Dit ter gelegenheid van het 100-jarige bestaan van Boeing.

Helaas niet publiek toegankelijk.

Bron: http://www.luchtvaartnieu...ondere-line-up-in-seattle

De oudste uit de 7x7-serie, een 707 van Omera Tanker is reeds aangekomen:

[afbeelding]

Dat is de 48 jaar oude N624RH, een 707-338C, msn 19624, bouwjaar 1968, oorspronkelijk geleverd aan de Australische luchtmacht, later verkocht aan Qantas (als VH-EAD), en in juli 2011 omgebouwd tot tankvliegtuig.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CnawNiXUkAAAKLo.jpg:large

De opstelling:

707-300C: N624RH (Omega Air Tanker)
727: N7001U (First built 727)
717: N922AT (Delta Air Lines)
737-900ER: N248AK (Alaska Airlines)
757-200: ? (United Airlines)
767-300F: N137FE (FedEx)
787-9: N1015B / JA880A (All Nippon Airways, directly from FIA16 at Farnborough)
777-300ER: A6-EPO (Emirates)
747-8i: N895BA (Transaero NTU)
747-8F: B-LJN (Cathay Pacific Cargo)

Anderen zijn mij nog onbekend.

[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 15-07-2016 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:05:
[...]

De opstelling:

707-300C: N707MQ (Omega Air Tanker)
Volgens noseflap op de foto is het de N624RH geworden ipv de N707MO, is die planning wellicht aangepast, of hebben ze de noseflap misschien gewisseld tussen beide toestellen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Garyu schreef op maandag 11 juli 2016 @ 11:44:
Mwuhaha, kwam deze zaterdag nog tegen:

[...]

Dat was toch een redelijk flink vliegtuig (A320). Helaas is de runway van de militaire luchthaven maar half zo lang als die van Rapid City, en moesten ze dus flink op de rem.
Aangezien Ellsworth AFB een B-1B Lancer basis is, lijkt me dat remmen in een A320 wel erg meevallen?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.globalaircraft.org/media/img/planes/lowres/kc-135_b-1b_f-16_f-15.jpg

(De B-1B is de meest rechter kist met de variabele 'swing wing'.)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:46:
Volgens noseflap op de foto is het de N624RH geworden ipv de N707MO, is die planning wellicht aangepast, of hebben ze de noseflap misschien gewisseld tussen beide toestellen?
Nee, ik had het fout. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De line-up:
Dave Honan
Incredible @BoeingAirplanes #Boeing100 #7series lineup at @museumofflight #BoeingField #happybirthday
https://twitter.com/DWHonan/status/753994655113502720
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cna6HveUAAAls2X.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stinger_Ventura schreef op maandag 11 juli 2016 @ 07:11:
Wat is jullie ervaring met het het " being randomly selected for extra security" bij de controles op de vliegvelden?
Laatste tijd vlieg ik iets meer, en dat staaft me nog meer in het gevoel dat ik er er veel word uitgehaald. Extra controle in de tas, swipes van de tas.
Zowel als ik alleen reis (zakelijk) als met mijn vriendin/gezin. Zowel in Nederland, als States en Azie.

Ik schat dat ik zo rond de 40% van de keer er uit geword gehaald, met de mededeling dat het randomly is.
Ben ik de average white male die het gemiddelde goed moet maken?
Ik wordt er ook regelmatig uitgepikt. Heb er geen probleem mee.
Wat ik wel raar vindt is dat ik m'n paspoort gewoon thuis kan laten binnen Europa. Laatste 2 trips niet gecontroleerd, alleen de boardingpass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 19:44:
[...]

Ik wordt er ook regelmatig uitgepikt. Heb er geen probleem mee.
Wat ik wel raar vindt is dat ik m'n paspoort gewoon thuis kan laten binnen Europa. Laatste 2 trips niet gecontroleerd, alleen de boardingpass.
Ooit gehoord van het Schengen verdrag? ;)

https://www.rijksoverheid...anden-zijn-schengenlanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind raar in deze tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Snap ik en je blijft indentificatieplicht houden en buiten je eigen land moet daar ook je nationaliteit op staan (dat staat dus niet op je rijbewijs) dus een paspoort of je ID kaart moet je gewoon hebben.
Maar als je met de auto of trein naar België gaat wordt je ook niet meer gecontroleerd (was wel zo zij het steeksproefgewijs).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik juist blij om!
Anders leveren we onze vrijheden in, omdat er slechts een paar idioten rondlopen.
Juist dan geef je toe aan wat die gekken willen. Nee hoor, wij hoeven ons niet aan te passen aan die debielen.
Die debielen passen zich maar aan door te stoppen met die onzin. Leven en laten leven.
Maar goed, dat is een onderwerp voor een ander topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:15

Garyu

WW

tazzman schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:48:
[...]

Aangezien Ellsworth AFB een B-1B Lancer basis is, lijkt me dat remmen in een A320 wel erg meevallen?

[afbeelding]

(De B-1B is de meest rechter kist met de variabele 'swing wing'.)
Wel geniaal ding inderdaad.

Ik had mezelf na even de feiten nog een keer te checken al gecorrigeerd, blijkbaar was mijn bronartikel foutief.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Lekkere chaos rond Istanbul nu, nu daar een (poging tot) staatsgreep bezig is wordt al het verkeerd weggestuurd. Diverse vluchten, oa KL1617 en BA680, keren terug naar plaats van herkomst of wijken uit (voor bijtanken) naar andere vliegvelden :)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cnbze57WcAErg1a.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WS8WdrZHz1m0yXnE7kstDWTL/full.png

Chaos guaranteed daar :P

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 15-07-2016 23:12 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Exact dezelfde vlucht moest tweeënhalf week geleden ook omkeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Een uur om op Schiphol je koffers in te checken nu. Is je KLM status opeens wel heel veel waard :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 23:12:
Lekkere chaos rond Istanbul nu, nu daar een (poging tot) staatsgreep bezig is wordt al het verkeerd weggestuurd. Diverse vluchten, oa KL1617 en BA680, keren terug naar plaats van herkomst of wijken uit (voor bijtanken) naar andere vliegvelden :)

[afbeelding]

[afbeelding]

Chaos guaranteed daar :P
En hoe vindt je deze dan :/ :
Flightradar24
#BR79 and #SQ392 nearly back to Taipei and Singapore, respectively.
https://twitter.com/flightradar24/status/754138026415104000

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cnc8XdgXYAA6t1e.jpg:large

Wat KLM kan, kan Boeing ook :P :

Afbeeldingslocatie: http://www.boeing.com/resources/boeingdotcom/home/founders_day2_1280.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cndz0ZQVYAAy6Fb.jpg:large

De Transaero 747-8i maakte dus geen deel uit van de line-up. Die stond er uiteindelijk zo bij:
(de toestellen heb ik eerder genoemd)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CncnSL_UMAABKqz.jpg:large

[ Voor 49% gewijzigd door Piet91 op 16-07-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Travel - State Dept
All airlines prohibited by FAA from flying to US from #Turkey directly or w/stopover. http://ow.ly/4mkb302j0ql
https://twitter.com/TravelGov/status/754274407401619460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Wat zijn in een KLM 777-200 de zgn. "Voorkeursstoelen" of "Favoriete Economy Class-stoelen" ??
Standaard beenruimte, standaard verstelbaar, maar wel €30 extra ?

http://www.klm.com/travel...lans/777-200ER_newwbc.htm

Heb net 4 tickets voor Kaapstad geboekt en normaal doe we dat redelijk ver van tevoren, zodat we gewoon 4 standaard plekjes bij elkaar kunnen reserveren. Maar met een week te gaan is er weinig te kiezen, behalve die voorkeursstoelen.

[ Voor 31% gewijzigd door Goner op 16-07-2016 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Tsja, dat bedoel ik ; het enige verschil met een standaardstoel is dat ze achter de Economy Comfort-stoelen zijn. Verder geen verschil en aan het raam of gang of rij van 2 klopt ook niet (zie indeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Vanmiddag was ik met de kids even op Eindhoven. Hier viel me op dat de vliegtuigen van Ryanair allemaal een trapje hebben wat uitschuift bij het openen van de voorste deur. Waarom hebben Ryanair vliegtuigen dat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 22:02
ATC verkeer van het vliegveld van Istanboel tijdens de couppoging gisteravond:

Holy cow de spanning is voelbaar zeg.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat is wel een heftig stukje RT inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:21
HerZon schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 18:29:
Vanmiddag was ik met de kids even op Eindhoven. Hier viel me op dat de vliegtuigen van Ryanair allemaal een trapje hebben wat uitschuift bij het openen van de voorste deur. Waarom hebben Ryanair vliegtuigen dat?
Scheelt in de kosten, want men hoeft dan geen airstairs of brug te hebben en men kan gelijk uitstappen. Dus vooral tijdwinst :)
JeroenH schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 19:19:
ATC verkeer van het vliegveld van Istanboel tijdens de couppoging gisteravond:

[video]

Holy cow de spanning is voelbaar zeg.
Wow, die Iraanse piloot wil gewoon weg terwijl er F16's boven Istanbul vliegen? Lijkt mij geen goed plan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[b]oohh schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:34

[...]

Wow, die Iraanse piloot wil gewoon weg terwijl er F16's boven Istanbul vliegen? Lijkt mij geen goed plan 8)7
Naar mijn gevoel wil die piloot (na contact gehad te hebben met zijn luchtvaartmaatschappij) zo snel mogelijk het land uit om zijn passagiers in veiligheid te brengen. De piloot ziet natuurlijk het nieuws ook op zijn smartphone.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 22:02
Kecin schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:55:
Naar mijn gevoel wil die piloot (na contact gehad te hebben met zijn luchtvaartmaatschappij) zo snel mogelijk het land uit om zijn passagiers in veiligheid te brengen. De piloot ziet natuurlijk het nieuws ook op zijn smartphone.
Precies. In de Youtube comments onder dit filmpje ook veel second guessers met allerlei commentaar op zowel de piloot als de ATC-dame. Ik kan me de situatie niet voorstellen, maar het stressniveau zal aan alle kanten enorm hoog geweest zijn, en dan nemen mensen beslissingen die vanaf de zijlijn beschouwd misschien vreemd lijken.

Ik ben vooral blij dat ik niet in een land leef waar gemiddeld zo eens in de tien jaar een staatsgreep wordt gepleegd...

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Kecin schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:55:
[...]

Inderdaad. De situatie op de grond is gevaarlijk. In de lucht is 't in principe een stuk veiliger.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
First class, paar maanden geleden Hong Kong - CDG in een A380 (helaas de oude versie). Je wordt letterlijk bij het vliegtuig opgehaald door een dikke BMW, naar de lounge gebracht en weer opgehaald voor de volgende vlucht om afgezet te worden - zowat letterlijk - naast het neuswiel van het vliegtuig.

Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1410_zpsjze5ty1h.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1412_zps2btla5xy.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1409_zpskgeibsne.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1400_zpslglusbe9.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1408_zpsdnfguljt.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1399_zpsvcf2uoey.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1397_zpsw4qowjo5.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1396_zpsxxk6nzpb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1392_zpsgteis4zs.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1386_zpsczd2k9cm.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1385_zpsj2vypxhv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Gaaf hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-10 23:40
Een rijtje moderne vliegtuigen toen ik woensdagmiddag terug kwam uit Hamburg met de oranje budgetkoning, klik voor groot :)
4 op een rij

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
oohh schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 20:34:
[...]

Scheelt in de kosten, want men hoeft dan geen airstairs of brug te hebben en men kan gelijk uitstappen. Dus vooral tijdwinst :)
Bijzondere bedrijfsfilosofie, ik had het idee dat het uitstappen via de airstairs wel net zo snel gaat. Het viel me wel op dat deze vliegtuigen het kortste op de luchthaven aanwezig waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
HerZon schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:32:
[...]

Bijzondere bedrijfsfilosofie, ik had het idee dat het uitstappen via de airstairs wel net zo snel gaat. Het viel me wel op dat deze vliegtuigen het kortste op de luchthaven aanwezig waren.
Niet altijd. Die trappen moeten aangesloten en weer weggehaald worden wat nu eenmaal tijd kost en fout kan gaan. Met je eigen trap haal je een onzekere factor weg en ben je ook op parkeerplekken waar net geen trap staat zeker van het op tijd kunnen uitstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 14:50
Fly-guy schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:39:
[...]

Niet altijd. Die trappen moeten aangesloten en weer weggehaald worden wat nu eenmaal tijd kost en fout kan gaan. Met je eigen trap haal je een onzekere factor weg en ben je ook op parkeerplekken waar net geen trap staat zeker van het op tijd kunnen uitstappen.
Ik heb op het Schiphol Cityhopper parkeerterrein wel eens gehad dat de grondcrew de verkeerde maat trap had neergezet bij ons toestel. Voordat er een goede trap staat ben je dan zo een uur verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fly-guy schreef op zondag 17 juli 2016 @ 10:39:
[...]

Zal ook weer voor een kortere rotatietijd zorgen, en dus meer winst voor Ryanair. Niet slecht gezien.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
euchromatic schreef op zondag 17 juli 2016 @ 11:52:
[...]

Ik heb op het Schiphol Cityhopper parkeerterrein wel eens gehad dat de grondcrew de verkeerde maat trap had neergezet bij ons toestel. Voordat er een goede trap staat ben je dan zo een uur verder...
Dat gebeurt helaas wel eens ja, dat ondervang je met je eigen trappen.
Zo kunnen ook de batterijen op zijn (op Schiphol zijn er veel die op (zonne) elektriciteit werken), de diesel op zijn of er geen staff zijn.
Je eigen trappen meezeulen kost wat ( extra brandstof en onderhoud) maar je bent minder afhankelijk.
Borromini schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:33:
[...]

Zal ook weer voor een kortere rotatietijd zorgen, en dus meer winst voor Ryanair. Niet slecht gezien.
Daar gaat het ook om. Het zal niet goedkoper zijn maar de winst qua tijd op de grond is de grootste reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Fly-guy schreef op zondag 17 juli 2016 @ 12:53:
[...]
Daar gaat het ook om. Het zal niet goedkoper zijn maar de winst qua tijd op de grond is de grootste reden.
In mijn ogen is het risico op kleine vertragingen (dat jij eerder al noemde) zelfs nog belangrijker dan de tijdswinst.

De gemiddelde (of mediaan) turnaround wordt er misschien niet eens sneller van*. Echter neem je hiermee in ieder geval de factoren die jij noemt weg. Daarmee verdwijnt dus ook hun (relatief) grote kans op een vertraging van enkele minuten geeft.

*: wederom: Als je geen data hebt blijft het bij speculatie :+. Het lijkt wel mijn mantra op dit forum.

[ Voor 26% gewijzigd door ANdrode op 17-07-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:24
Sanction schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 23:10:
First class, paar maanden geleden Hong Kong - CDG in een A380 (helaas de oude versie). Je wordt letterlijk bij het vliegtuig opgehaald door een dikke BMW, naar de lounge gebracht en weer opgehaald voor de volgende vlucht om afgezet te worden - zowat letterlijk - naast het neuswiel van het vliegtuig.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gaaf hoor! Heb een aantal trip reports van AF La Premiere gelezen, en dat zou echt de ME3 and Asian carriers overtreffen qua niveau en service.

Heb je met FB punten betaald? of was het een gekocht ticket?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zondag 17 juli 2016 @ 14:04:
[...]

Heb je met FB punten betaald? of was het een gekocht ticket?
Ik had een business class ticket en heb die met FB punten een upgrade gegeven. Ik wilde gewoon eens in first class vliegen. Helaas was het de oude first class, die is redelijk te vergelijken met de nieuwe business class in (ik geloof) de 777 waar ik vorige maand hetzelfde traject mee vloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Sanction schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:01:
[...]

Ik had een business class ticket en heb die met FB punten een upgrade gegeven. Ik wilde gewoon eens in first class vliegen. Helaas was het de oude first class, die is redelijk te vergelijken met de nieuwe business class in (ik geloof) de 777 waar ik vorige maand hetzelfde traject mee vloog.
Mag ik de lompe vraag stellen? Kost dat?

Overigens mooie foto's! +1

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Niks want het was met punten :+

First kan met gemak richting de 10k kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Kecin schreef op zondag 17 juli 2016 @ 16:17:
[...]

Mag ik de lompe vraag stellen? Kost dat?

Overigens mooie foto's! +1
Business class was betaald, alleen de upgrade met punten gedaan.

Het eten was overigens érg goed:

Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1379_zpswd7tqjba.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1378_zpswo1gfpf9.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1377_zpsdu0hbq1i.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1376_zpsjl4oomxx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:46

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ugh de gele tuifly livery is best lelijk :P (vanuit de bus op NUE,lekker naar huis :) )

@hierboven ziet er goed uit

[ Voor 15% gewijzigd door mrsar op 17-07-2016 18:19 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Borromini schreef op zondag 17 juli 2016 @ 17:06:
Niks want het was met punten :+

First kan met gemak richting de 10k kosten.
Nou ja, niets.. FB punten zijn zo'n 1 cent per punt waard.
Dus als je er 250.000 punten op los laat, is het nog steeds 2.500 euro bovenop je Business Class ticket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Het waren als ik het me goed herinner 75.000. Redelijk koopje voor een keertje first class. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Sanction schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:14:
Het waren als ik het me goed herinner 75.000. Redelijk koopje voor een keertje first class. :)
Dat is het zeker op die afstand! Keek laatst hoeveel het zou kosten om mijn economy ticket uit Canada te upgraden naar business op een KLM vlucht, dat was alleen al 86K aan FB punten :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:18
LIVE volgdienst de Luchtvaartpolitie (19 juli, 14:00 - 23:00).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:04:
[...]

Dus als je er 250.000 punten op los laat, is het nog steeds 2.500 euro bovenop je Business Class ticket.
Als je onhandig besteed wel ;)

4* Sint Maarten was 3800,-. Daar heb ik 120.000 (+400 euro) punten voor betaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Goner schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 18:07:
Tsja, dat bedoel ik ; het enige verschil met een standaardstoel is dat ze achter de Economy Comfort-stoelen zijn. Verder geen verschil en aan het raam of gang of rij van 2 klopt ook niet (zie indeling).
Heb ze toch maar gereserveerd/gekocht, die "Voorkeursstoelen" of "Favoriete Economy Class-stoelen" ... op een dagvlucht van ruim 11 uur, lijkt het me niet zo gezellig als we met z'n vieren over de hele economy verdeeld zitten, midden in rijtjes.
Maar het ontgaat me nog steeds waarom die stoelen €27 en €30 moeten kosten, gezien de omschrijving, die overigens niet klopt (zijn niet allemaal aan raam/gang en niet in rij van 2.
De eerste rij lijkt me helemaal niks, want je zit dan achter Economy Comfort en die kunnen verder naar achteren dan jouw stoel !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
PWM schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:58:
[...]

Als je onhandig besteed wel ;)

4* Sint Maarten was 3800,-. Daar heb ik 120.000 (+400 euro) punten voor betaald :)
Weet je of dat te maken heeft met status, of was dat in een aanbiedingsperiode? Als ik zoek op een standaard ticket retour SXM met punten kom ik op 60k punten voor 1 retourtje. Dan zou je 50% discount hebben gehad, geen slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Misschien was er een promo award naar SXM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Arthur-M. schreef op maandag 18 juli 2016 @ 12:18:
Misschien was er een promo award naar SXM?
Verhip, ik zie hem nu ineens staan:
https://www.flyingblue.com/promo-awards.html

25% discount geven ze aan, retour voor 30k punten (wat eigenlijk 50% lijkt te zijn). Is wel een goeie deal eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Leuk, al die punten, maar daar ben je dan al wel heel vaak veel te duur voor in een Skyteam toestel gestapt. Of je hebt te veel uitgegeven met een AMEX van Flying Blue.

Betaal je die verkapte korting dan eigenlijk niet zelf?

Ik kom niet verder dan 10k punten bij FB.

[ Voor 9% gewijzigd door Napsju op 18-07-2016 19:05 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Napsju schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:05:
Leuk, al die punten, maar daar ben je dan al wel heel vaak veel te duur voor in een Skyteam toestel gestapt.
Dat is jouw mening. Ik vind KLM's prijs-kwaliteitverhouding helemaal zo slecht niet.
Betaal je die verkapte korting dan eigenlijk niet zelf?
Duh. Wie bedenk je dat de "gratis" shit bij de zegeltjes van de AH betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Stinger_Ventura schreef op zondag 17 juli 2016 @ 20:04:
[...]

Niets is het natuurlijk ook niet maar die punten bouw je sowieso op... En als je ze niet op tijd gebruikt vervallen ze waarschijnlijk ook. En de meeste mensen willen toch graag een upgrade en niet zozeer spulletjes uit de shop met hun punten, lijkt mij?

Het zag er in ieder geval een aangename z'n uit, ik heb geen idee van de make-over van La Première eigenlijk...

[ Voor 9% gewijzigd door Borromini op 18-07-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-10 11:23
De laatste jaren schiet het sparen in economy niet op inderdaad, met 80% van de stoelen die met 25% miles verkocht worden. AMEX kaart tikt meer aan, business ook maar daar boek ik alleen maar error fares en dat lukt ook niet elke maand >:).

Voor 30.000 miles naar SXM met 150 euro bijbetalen is nou ook geen schokkende promo als het normale tarief tussen 500 en 600 schommelt. Nu is het zelfs < 500 zo te zien, in hoogseizoen. Als je nou de fees ook kon betalen met miles was het nog leuk en écht een "award", maar daar doet Skyteam al helemaal niet aan.

AF First daarentegen is wel gaaf, al is het alleen maar omdat je daar alleen als elite plus in komt met miles (toch?). Staat zeker nog op m'n lijstje om een keer te proberen.

Nou is het bij Oneworld niet veel beter, daar zijn de fees op award tickets regelmatig hoger dan een normaal ticket 8)7. Het is een race to the bottom met de loyalty programs helaas.

De beste value voor FB award miles zijn in mijn ogen enkeltjes (die normaal een godsvermogen zijn), last minute boekingen en upgrades naar C of een sporadisch leuke C promo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PH-BFW "Shanghai" is eindelijk weer op weg naar Amsterdam.
Op 4 mei vloog ze naar Jakarta voor D-check.
Hier heeft ze ook de nieuwe livery gekregen; ze is nu de 3e 747 met deze nieuwe livery.
Naar wat mij bekend is volgt PH-BFY nog eind dit jaar voor een D-check; naar mijn weten de laatste keer dat een KLM pax-747 deze check krijgt.

https://www.flightradar24.com/KLM9866/a62ba4f

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/13636008_1655117168142579_1252425100_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s750x750/sh0.08/e35/13707394_632716990236886_11163223_n.jpg?ig_cache_key=MTI5MzYxMTIxMzU5ODk1NjE5OQ%3D%3D.2
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/13391190_1050454875020044_1946501444_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e15/13561679_1059397654125923_530118350_n.jpg?ig_cache_key=MTI4NDE0OTM5NTE5MzI5ODM2NA%3D%3D.2
Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/13706994_1800606013495881_243230736_n.jpg?ig_cache_key=MTI5NzA5MTg0MzQ5NDI0MjY0Mw%3D%3D.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-10 12:15
Dacht even dat er oranje op de stat zou staan. Dacht gelijk: op zich wel mooi, mocht meer zijn...

....tot ik doorhad dat het gewoon de verlichting is op een witte staart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik kijk eigenlijk nooit naar de FB miles (*schaam*), ik heb intussen 33,943 miles opgebouwd. Iemand suggesties voor hoe die te gebruiken? :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Ik keek er ook nooit naar, tot ze vervielen ... je zou bijv. je stoel kunnen upgraden of extra bagage meenemen.

https://www.klm.com/trave.../spend_miles/index.htm#p2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ja, ik heb alleen nog geen plannen voor vliegen, behalve NWI-AMS over een paar weken en daar wil ik de miles niet aan spenderen :p

Ik zal inderdaad maar eens naar een upgrade gaan kijken mocht ik nog een vakantie doen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 20:46

mrsar

waar een sar is,is een wodka

altijd even kijken of er nog leuke elite promo business tickets zijn en eventuele upgrades in de lange vluchten inderdaad.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Upgrade naar business kost je op LAX-AMS 25k punten. Op een kortere vlucht krijg je vast een betere deal voor elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Hmmbob schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:37:
Upgrade naar business kost je op LAX-AMS 25k punten. Op een kortere vlucht krijg je vast een betere deal voor elkaar!
Dit is sterk afhankelijk van de boekingsklasse. Als je in een goedkoop economy tarief vliegt kost het vanzelfsprekend veel meer om met miles te upgraden dan dat als je een duur economyclass ticket hebt geboekt (in een goede boekingsklasse). In een lage boekingsklasse kan het makkelijk >60k miles kosten om te upgraden naar C.
Pagina: 1 ... 81 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.