Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.961 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
TUI vliegt deze zomer met drie kisten van Blue Air rond. 2x een -800 en een -400.

73H N738MA Miami Air
73H N739MA Miami Air
73H YR-BMC Blue Air
73H YR-BME Blue Air
734 YR-BAJ Blue Air
320 LY-SPF Small Planet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ja, ok, dat zijn (huur?) kisten die voor TUI vliegen, maar volgens het ticket vlieg ik daar niet mee, maar dus echt met Blue Air zelf ("Operating Carrier:: Blue Air", volgens het ticket).

Heb wel vaker in gehuurde vliegtuigen gevlogen (o.a. Transavia), maar dan stond er bij de Operating Carrier ook gewoon (in dit geval) Transavia vermeld. Nu dus niet.

Vraag me ook af hoe het met mijn geboekte klasse zit. Ik heb Comfort geboekt (en daarvoor betaald), maar aangezien Blue Air een LCC is, zal dat vermoedelijk een all-economy toestel zijn?

Maandag toch maar eens bellen hoe het daarmee zit, want dit klinkt gewoon niet jofel zo.

[ Voor 60% gewijzigd door wildhagen op 28-05-2016 09:30 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

wildhagen schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 04:02:
WTF? Ik vertrek op 19 juni van AMS naar Heraklion met TUI. Althans, dat dacht ik... krijg net de e-tickets binnen, blijk ik zowel heen al terug te vliegen met "Blue Air"? :?
Is schering en inslag hoor, vluchten in onderaanneming :) Bij charters net zo gewoon als een reguliere airline.
Maar wat ik erger vind is dat de vertrektijd is veranderd van 07:35 (met aankomst 12:30) naar 18:05 (met aankomst om 23:00)? Wat zijn dat voor kuttijden zeg...
Dat heb je met charters... In tegenstelling tot een lijnvlucht. Die vluchten hebben een speling van bv. 30' of een uur, een charter kan zomaar schuiven van 's avonds naar 's morgens. Rot, maar hoort erbij.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46
hardware-lover schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:04:
[...]

Kan er weinig van vinden. Heb mijn "beleving" via de deelname kenbaar gemaakt. Als ze vanaf ingebruikname werkelijk zo minder opvallend aanwezig zullen zijn dan de F16 nu dan teken ik ervoor. Maar de routes gisteren waren anders dan normaal, dus ik ben er bang voor. Mocht je een enthousiasme verwacht hebben bij mijn reactie dan moet ik je helaas teleurstellen, ik heb het, zoals de meesten hier in de omgeving, niet zo op dit soort vliegtuigen.
Oh, no worries - ik weet zelf ook wel dat lang niet iedereen enthousiast wordt van de vliegtuigen. Ik was alleen benieuwd naar je ervaringen met de 'herrie'. En het zou inderdaad beter zijn als we dit soort vliegtuigen helemaal niet nodig hadden, maar de realiteit is anders... De F-16 is immers ook al 20 jaar onafgebroken (!) ingezet in het buitenland.

Ik was zelf (dichtbij) aanwezig bij het refuellen op Volkel en dt was voor mij de eerste keer dat de F-16 en F-35 naast elkaar stonden. Collega van me merkte op "dat hij de F-35 niet kon horen omdat die F-16 er steeds doorheen jankt", en dat is precies zoals de mensen dichtbij het vliegtuig het ervaren: die hoge fluittoon van de F-16 is vele malen hinderlijker dan het gebrom van de F-35, hoewel ze in decibellen niet teveel lijken te verschillen.

Maar goed, dat is dichtbij het vliegtuig op de grond, en dat kan flink verschillen van in de lucht. Op social media en uit de enquete lijken de resultaten erg mee te vallen - men vindt het voornamelijk 'meer van hetzelfde'.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Mensen lijken ook te vergeten wat voor herriebak we hadden voordat die F-16 kwam, ik heb ze zelf nooit het genot gehad om een F-104 te horen maar wat ik van verhalen van mijn ouders heb gehoord maakte die ietsje meer herrie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zo raar is dat nu ook weer niet, de F-104 Starfighter is al sinds 1984 uitgefaseerd bij de Luchtmacht, dus al 32 jaar geleden. Er zijn bergen mensen die het ding nooit meegemaakt hebben, dan valt er ook weinig te vergeten ;)

Ik heb ze als kind wel meegemaakt, wat ook niet zo raar is als je ongeveer halvewege vliegbasis Woensdrecht (waar ze onderhoud kregen, en testvluchten maakten) en vliegbasis Gilze-Rijen (waar ze weliswaar niet vast gestationeerd waren, maar wel regelmatig te gast) woont...

Die J-79 motoren van F-104G Starfighters maakten, bij een bepaald toerental, inderdaad een zeer karakterisitiek (en vooral HARD) jankend geluid...

Trust me, een F-104 herken je qua geluid al van ver, héél ver. Die verwar je echt niet met een F-16 :)

Leuk filmpje waar het typerende jankende geluid van de J-79 in een F-104 te horren is:

Of vanaf Volkel:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=b3ByKIm_msQ%5B]

En toch blijf ik het bruut mooie kisten vinden, die F-104 "Raket op Wielen" :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 09:25:
Ja, ok, dat zijn (huur?) kisten die voor TUI vliegen, maar volgens het ticket vlieg ik daar niet mee, maar dus echt met Blue Air zelf ("Operating Carrier:: Blue Air", volgens het ticket).

Heb wel vaker in gehuurde vliegtuigen gevlogen (o.a. Transavia), maar dan stond er bij de Operating Carrier ook gewoon (in dit geval) Transavia vermeld. Nu dus niet.
Transavia huurkisten worden normaliter door eigen crew gevlogen. Bij TUI wordt ook de cockpitcrew meegehuurd en daarmee voert Blue Air de vlucht dan ook daadwerkelijk uit ;) je geld voor comfort zal je wel gewoon terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dublin - De Europese luchtvaartindustrie maakt zich op voor een bikkelharde prijzenoorlog deze zomer. De consument is spekkoper, want die betaalt straks fors minder voor een ticket. Het voordeel kan oplopen tot enkele tientjes.

Marktleider Ryanair gooit de knuppel in het hoenderhok met een prijsdaling van 7 procent, bevestigt topman Michael O’Leary tegenover De Telegraaf. „De gemiddelde ticketprijs zakt van 46 naar 37 euro per enkele reis, maar kan zo nodig verder omlaag naar 35 euro.”

De verwachting is dat maatschappijen als easyJet, Wizzair, Vueling, Norwegian en Eurowings snel zullen volgen. Transavia laat weten zich nog te beraden. „We voeren ons eigen prijsbeleid, maar houden de marktontwikkelingen nauwgezet in de gaten. Als het nodig is geven we onze passagiers op bepaalde vluchten ook dat voordeel”, zegt een woordvoerster.

Lege stoelen

De prijsvechters kampen deze zomer met een overschot aan lege stoelen op vluchten binnen Europa. Terwijl de luchtvaartmaatschappijen het aantal vluchten fors hebben uitgebreid, is de consument door de terreurdreiging juist terughoudender geworden met boeken.

Ook moesten honderden vluchten worden geschrapt door stakingen in het vliegverkeer. Dat zorgt ervoor dat de prijzen nu dalen.

Bron: Telegraaf
De aankomende prijzenslag wordt gebracht als een voordeel, maar ik vraag me dat werkelijk af. Welk stukje zal nu weer ingeleverd worden voor een paar euro van de ticketprijs. Mijn voornaamste probleem met de LCC en 'the race to the bottom' is dat als je als consument maar net buiten de standaard valt je echt meteen de hoofdprijs betaalt terwijl dit vroeger over alle passagiers werd uitgesmeerd.

Het beleid van de LCC wordt altijd gebracht als dat je enkel betaalt wat je nodig hebt. Dit lijkt keuzevrijheid, maar op de langere termijn zie je dus dat de keuze afneemt. De keuzes die je kan maken zijn namelijk zo duur dat steeds meer mensen alternatieven zoeken en daarmee schiet de prijs nog verder omhoog omdat het over nog minder mensen verdeeld moet worden.

Dus per saldo is de consument minder af.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wij hadden vorig jaar ook een huurkist met TUI. Gelukkig wel dezelfde vliegtijden. Het geld voor de comfort seats hebben we teruggekregen. Zelfs iets te veel geloof ik. De huurkist was van een Engelse maatschappij, was verder niks mis mee.

Edit, wij hebben vorig jaar met Chello aviation gevlogen ipv TUI.

[ Voor 12% gewijzigd door Coenen op 29-05-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-10 21:36
Las vanochtend dat Lufthansa/Eurowings niet eens voldoende personeel kan vinden
Lufthansa Struggling to Hire Flight Attendants to Staff Growth

Deutsche Lufthansa AG is struggling to hire cabin crews for new routes, putting growth plans at risk as low wages and years of labor conflict complicate the airline’s recruiting amid a tight German job market.

Through mid-May, Lufthansa has brought on about 500 flight attendants for its namesake carrier, the company said in response to questions from Bloomberg. With the peak summer flying season coming up within a few weeks, that’s a little more than one-third of the brand’s goal to hire 1,400 cabin-crew members in 2016. Including units such as Eurowings, the airline group is seeking 2,800 new flight attendants, adding to a cabin-crew workforce of about 28,000 employees.
http://www.bloomberg.com/...ttendants-to-staff-growth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Carfanatic schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:25:
[...]

Las vanochtend dat Lufthansa/Eurowings niet eens voldoende personeel kan vinden

[...]
Lage prijzen zijn lage inkomsten zijn lage lonen en dus weer een industrie wat vertrekt naar de lage lonen landen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Deze was erg gaaf om gisteren gezien te hebben in 't echt. oOo :9~
Ze komt ook naar Nederland, op 6 juni naar Maastricht, vertrekt weer op de 10e juni.
Moet je toch kiezen tussen de Luchtmachtdagen #1 of Flight #666 })

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/8/7354/26716800224_803727c766_c.jpgIron Maiden - Boeing 747-400 (10000x3000px)
Meer pics at: http://arnoud.raeven.nl/p...art/?album=26&gallery=200

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2016 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:59
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:30:
[...]

De aankomende prijzenslag wordt gebracht als een voordeel, maar ik vraag me dat werkelijk af. Welk stukje zal nu weer ingeleverd worden voor een paar euro van de ticketprijs. Mijn voornaamste probleem met de LCC en 'the race to the bottom' is dat als je als consument maar net buiten de standaard valt je echt meteen de hoofdprijs betaalt terwijl dit vroeger over alle passagiers werd uitgesmeerd.

Het beleid van de LCC wordt altijd gebracht als dat je enkel betaalt wat je nodig hebt. Dit lijkt keuzevrijheid, maar op de langere termijn zie je dus dat de keuze afneemt. De keuzes die je kan maken zijn namelijk zo duur dat steeds meer mensen alternatieven zoeken en daarmee schiet de prijs nog verder omhoog omdat het over nog minder mensen verdeeld moet worden.

Dus per saldo is de consument minder af.
Misschien is dat nu nog zo, omdat alles uitgekleed wordt, maar op termijn kan dat weer veranderen als de klantwens ook veranderd.

Zelf meerdere vluchten (zowel economy als hun business class) gemaakt met AirAsia, en moet zeggen, ben over dat business model zeer te spreken.
Je betaald voor wat je nodig denkt te hebben, en ook redelijk geprijst.
Bagage weet je van te voren en kan je incalculeren. En eten is ook prima en uitgebreide keuze. Ik vind het zelfs prettiger om voordat ik vlieg een maaltijd te kiezen waar ik zin in heb, dan dat je bij KLM keuze krijgt uit 2 gerechten waarvan er 1 al niet meer beschikbaar is. Dan kom je met KLM opeens terug uit de Caribe en eet je in het vliegtuig rode kool met gehaktballen 8)7

De kracht zit hem er juist in dat je niet "one-size-fits-all" model toepast, maar je toespits op wat de individuele reiziger nodig heeft en wil betalen.
Op sommige momenten zou ik best geld over hebben om fast track door security te gaan, of lounge toegang te krijgen, terwijl ik toch economy vlieg.

Heeft een maatschappij een prijsbeleid van "We maken geen marge op het ticket, maar pakken de klant terug op alle keuzes die hij na aankoop maakt" heeft geen lange termijn strategy.
Kijk maar naar onze afkeer voor Ryanair of een easyjet.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Toch F35 demo op kld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de CLSK wel:

Afbeeldingslocatie: http://s33.postimg.org/5rjul4azj/IMG_20160524_WA0025.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-10 13:37
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:06:
Ze komt ook naar Nederland, op 6 juni naar Maastricht, vertrekt weer op de 10e juni.

[afbeelding]Iron Maiden - Boeing 747-400 (10000x3000px)
Meer pics at: http://arnoud.raeven.nl/p...vaart/?album=26&gallery=7 (onderaan)
Ook enig idee hoe laat op 6 juni?
Zie het bij mijn bron er nog niet staan.
code:
1
2
3
4
5
6
ARR  DEP  CALLSIGN        TYPE  REG
0935/1050 CLX761 /CLX761  B744F 
1020/1110 CAI049 /CAI050  B738
1330/1500 RJA033 /RJA034  A310F JY-AGQ      
2025/2050 RYR9ZP /RYR84SE B738
-ns-/2200  -ns-  /IMX358  AT72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:34:
[...]

En kijk eens naar de passagiersaantallen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Propane schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:42:
Je kunt ook altijd enkel de vleugels nemen en zoiets neerzetten;
Kijk, dat vindt ik dan wel weer een mooi voorbeeld van een vliegtuig verwerken in een woning.
Sowieso vindt je daar in Californië enorm mooie/interessante woningen...scheelt dat ze daar het geld ervoor hebben...

Anywho; 2 nieuwe dames worden voorbereid voor KLM:
PH-BHH. KLM's 6e Boeing 787-9 alweer. Rolde vorige week donderdag van de Flight Assembly Line af.
Geplande levering staat voor eind juni.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7668/27115541371_2f8440f213_c.jpg

En op een steenworp afstand; haar grote zus PH-BVR. De 27e Boeing 777 voor KLM en wel de 12e -300ER.
Deed afgelopen donderdag de high-speed taxi test en maakte die dag ook haar eerste vlucht.
Geplande levering staat voor 14 juni, met aankomst op Schiphol op de ochtend van woensdag 15 juni.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CjWtUQFUYAEw_Us.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7407/27278394515_ddcf7a452a_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7483/27208426591_15762a6fd1_c.jpg

En een nieuwe maatschappij voor Amsterdam. Om 20:04 uur onze tijd (13:04 uur lokale tijd) vertrekt vanaf Aeropuerto Internacional Benito Juárez - ofwel de luchthaven van Mexico-Stad - de eerste vlucht van AeroMexico naar Amsterdam. Vanaf vandaag vliegt de maatschappij driemaal per week (aanwezig op Schiphol op maandag, donderdag en zaterdag) naar Amsterdam.

Reguliere vluchttijden zijn vertrek om 23:55 uur uit Mexico met aankomst om 18:00 uur op Amsterdam.
Vertrek om 22:35 uur uit Amsterdam en een aankomst om 04:00 uur in Mexico.

Maar bij deze inaugurale vlucht vertrekt het toestel om 13:04 uur uit Mexico en komt het morgen om 07:00 uur aan op Schiphol. Vertrek is pas om 22:35 uur dus het vliegtuig staat maandag de gehele dag op Schiphol.

De vluchten worden overigens uitgevoerd met de Boeing 787-8. Voor morgen staat N966AM ingepland:

Afbeeldingslocatie: http://www.airteamimages.com/pics/219/219358_big.jpg

Amsterdam is de vierde Europese bestemming voor de Mexicaanse carrier na Madrid, Parijs en Londen.
Dit is sinds jaren weer een Latijns-Amerikaanse netwerkcarrier op Amsterdam.
(Surinam Airways bedient een op zichzelf staande markt)
Deze zomer vliegt KLM ook 10 keer per week naar Mexico-Stad met de Boeing 747 zodat er in totaal
13 wekelijkse vluchten tussen de twee steden plaats gaan vinden.
Per jaar vliegen er zo'n 200.000 passagiers tussen de twee steden waarvan meer dan de helft Amsterdam gebruikt als overstap; veelal van/naar Barcelona en Rome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Voor de gedesinteresseerde van het Canadese luchtvaartprogramma, dit zou wel erg mooi zijn. Stukje geschiedenis wat herboren kan worden naast alle complot theorieën van vroeger jaren.

YouTube: Avro Arrow Revival News
YouTube: Avro Arrow - CF-105 - Replica Unveiled

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thom2289 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:14:
[...]

Ook enig idee hoe laat op 6 juni?
Zie het bij mijn bron er nog niet staan.
code:
1
2
3
4
5
6
ARR  DEP  CALLSIGN        TYPE  REG
0935/1050 CLX761 /CLX761  B744F 
1020/1110 CAI049 /CAI050  B738
1330/1500 RJA033 /RJA034  A310F JY-AGQ      
2025/2050 RYR9ZP /RYR84SE B738
-ns-/2200  -ns-  /IMX358  AT72
Nope nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Piet91 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:46:
[...]

Amsterdam is de vierde Europese bestemming voor de Mexicaanse carrier na Madrid, Parijs en Londen.
Dit is sinds jaren weer een Latijns-Amerikaanse netwerkcarrier op Amsterdam.
(Surinam Airways bedient een op zichzelf staande markt)
Deze zomer vliegt KLM ook 10 keer per week naar Mexico-Stad met de Boeing 747 zodat er in totaal
13 wekelijkse vluchten tussen de twee steden plaats gaan vinden.
Per jaar vliegen er zo'n 200.000 passagiers tussen de twee steden waarvan meer dan de helft Amsterdam gebruikt als overstap; veelal van/naar Barcelona en Rome.
Voor de KLM status-houders (gold+), het is relatief eenvoudig een gratis upgrade te krijgen via Aero Mexico. Mits stoelen beschikbaar kan je na het inchecken vragen om een upgrade naar business en die wordt zonder problemen verwerkt. 4x mee naar Mexico/Brazilie gevlogen vanuit de US en alle vluchten een upgrade gekregen. Best een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:34:
[...]
Heb het wel eens eerder geplaatst, maar Easyjet moet niet genoemd worden in 1 zin met Ryanair.

Easyjet: Is maatschappij met hetzelfde zitcomfort als KLM. Vliegt op tijd. Je mist alleen je drinken aan boord. Als je bagage te groot is, maar er is ruimte, doen ze niet snel moeilijk.

Ryanair: Is met de benen in de nek en bijbetalen bij 0,1cm te grote trolly of iets te zware koffer.

Je krijgt, waar je voor betaald, dus Ryanair is een keuze (ik doe hem niet). Maar of ik nou met Easyjet of KLM naar Rome vlieg, de ervaring is hetzelfde, op de M gate wellicht na.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:37
PWM schreef op zondag 29 mei 2016 @ 19:36:
Ryanair: Is met de benen in de nek en bijbetalen bij 0,1cm te grote trolly of iets te zware koffer.
Bij de KLM, Easyjet, TAP Portugal, Austrian airlines, Czech Airlines, Lufthanza heb ik nou niet echt veel meer ruimte ervaren als bij Ryanair en de vaste rugleuning is ook wel prettig want dit garandeert dat je de ruimte houdt die je hebt.

Het laatste is ten eerste overdreven en ten tweede voorkomt het benen in je nek. Als iedereen lekker veel en lekker lomp meeneemt de cabine in, gewoon omdat het kan, zitten er ook mensen met hun benen in hun nek omdat je je bagage bij je voeteneind moet leggen omdat de overhead bins vol zitten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:06:

[afbeelding]Iron Maiden - Boeing 747-400 (10000x3000px)
Meer pics at: http://arnoud.raeven.nl/p...vaart/?album=26&gallery=7 (onderaan)
Wat een herkenbare foto's :P was inderdaad gaaf om te zien en gezellig op het parkeerdak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
En een nieuwe maatschappij voor Amsterdam. Vanaf vandaag vliegt de maatschappij driemaal per week (aanwezig op Schiphol op maandag, donderdag en zaterdag) naar Amsterdam.

De vluchten worden overigens uitgevoerd met de Boeing 787-8. Voor morgen staat N966AM ingepland:
Maatschappij #5 die met de 787 op Schiphol vliegt. (KLM en TUI niet meegerekend)
Toestel staat momenteel hier tot vanavond.

Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2016/05/Aeromexico_Boeing_787_Dreamliner_first_Schiphol-1957.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2016/05/Aeromexico_Boeing_787_Dreamliner_first_Schiphol-.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2016/05/Aeromexico_Boeing_787_Dreamliner_first_Schiphol-1999.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2016/05/Aeromexico_Boeing_787_Dreamliner_first_Schiphol.1-.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cjrl-PaXAAAtI3e.jpg:large

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 30-05-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik ben niet echt van het spotten, maar deze zou ik dus toch wel willen checken.
Als iemand het weet wanneer/hoelaat die aankomt, drop het even in dit topic please :+.
Ook een vraag; is spotten op Maastricht een beetje te doen?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:08:
[...]

Ook een vraag; is spotten op Maastricht een beetje te doen?
http://www.scramble.nl/airfield-guide/maastricht-aachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

06/06/16 @ ETA 15:45 - CC666 TF-AAK - SCHIPHOL/AMS - FROM VIENNA/VIE
09/06/16 @ ETD 14:00 - CC666 TF-AAK - SCHIPHOL/AMS - TO PARIS/CDG

Kortom, op 6 juni Iron Maiden op Schiphol rond 15:45 en vertrek op de 9e om 14:00
Parking is op Romeo 72 (bij het hek aan de toekanweg)

Reden:
Maastricht was de planning, maar omdat Eindhoven dicht is wegens baanonderhoud, heeft Maastricht geen ruimte, en dus komen ze naar Amsterdam. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
1x raden wat de Fransozen van Air France van plan zijn…

http://www.nu.nl/economie...en-klm-en-air-france.html

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik vermoed dat julllie in Nederland ondertussen wel al spijt hebben van die fusie... De Fransen leven serieus boven hun stand als je 't mij vraagt.

Opsplitsen die handel terug en laat Air France zich maar kapot staken. Da's een maatschappij die ik voor mijn part niet ga missen. Ben geen gigantische fan van 'de markt', maar die markt zou met een Air France op zichzelf wel korte metten maken :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Borromini schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:16:
Ik vermoed dat julllie in Nederland ondertussen wel al spijt hebben van die fusie...
Nooit gewild hebben, zul je bedoelen :p . Ik zou inderdaad nooit met AF hebben gefuseerd, in Frankrijk is het staken bijna een bedrijfsverplichting geworden ipv een bedrijfsrisico...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Vanaf het begin was er eigenlijk al geen draagvlak voor de fusie. Ik vraag me nog steeds af welke belangen mee hebben gespeeld maar zoals vaker zouden die eerder op het persoonlijke van de bestuurders liggen dan op het bedrijfsbelang. Maar aangezien het beide beursgenoteerde bedrijven zijn zal dat nooit echt duidelijk worden denk ik.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joeps en daar komt de AF/KLM discussie weer. :+

Hadden ze nooit moeten doen.
The end. ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb alleen maar aangename ervaringen met KLM, maar hun bureaus zijn voor een groot deel 'gefuseerd' - lees: het wordt in Nederland afgehandeld omdat die Fransen alleen Frans kunnen - en ik hoor ze toch elke keer zuchten als ik hen voor een Air France-ticket bel... Het is niet van harte :).

Evengoed - ik wil geen olie op het vuur gooien dus ik zwijg er wel over :P.

[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 30-05-2016 21:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• el ix
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-03 23:58
[...]

Anywho; 2 nieuwe dames worden voorbereid voor KLM:
PH-BHH. KLM's 6e Boeing 787-9 alweer. Rolde vorige week donderdag van de Flight Assembly Line af.
Geplande levering staat voor eind juni.

[afbeelding]

En op een steenworp afstand; haar grote zus PH-BVR. De 27e Boeing 777 voor KLM en wel de 12e -300ER.
Deed afgelopen donderdag de high-speed taxi test en maakte die dag ook haar eerste vlucht.
Geplande levering staat voor 14 juni, met aankomst op Schiphol op de ochtend van woensdag 15 juni.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Grappig: ik was vrijdag 20 mei op Paine Airfield voor de Boeing Tour, en heb ze
gespot vanaf het terras van Future of Flight:

Afbeeldingslocatie: https://quezaa.dm2301.livefilestore.com/y3mQe9mQ7TOUKQD1scOkzVHvcNyLB7AQVHaycGkQ_gken7HKkBU9EdeSuNoS66cGl-jsMwrIjT9_0RXqEdl8VAOAuUEVUKbj8GwkPtctlem3mop3aQ1M7KLUiT7ibrxvWtfQGiEU_Lloq0tE7V2_3pWpDSR-yyTpX-bdl1pgND-5BU?width=768&height=818&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://bbggjq.dm2301.livefilestore.com/y3m0reUjs1dJVBslQjTJrqTgqoOT4tH1x2NrSRADlpg4-Y8ooNvBqMZ4O42jdvhsEZ6ntvQugOjWSNsvwasl6S606F_6IUMiOZjcmtrhFj3czkplYcNbotT_zYxHPZZNjAsDtUhPxgDZfiysiel0QQ9kn_uoXEe78IZx-F4EkFUu_Y?width=897&height=768&cropmode=none

Aangezien dit mijn eerste post hier is, gelijk maar even een foto ter kennismaking: ;w

Afbeeldingslocatie: https://3lxaog.dm2301.livefilestore.com/y3mkwsgjgH-xtuVdeAoNX2ssfoScUsS17Z7uhDQqSOV-Duya-ygku2Uyvya5j5mAn4atxZEhl0FbHJASVcATegEC7fHuXvjePeDXJFrKCeRq5GfYZdTqhO0-qp3Hb4IKCW9KetZqzE5EsxtfK88otYoKlEZZZArulNvWK9roFrlmEs?width=768&height=914&cropmode=none

[ Voor 5% gewijzigd door el ix op 30-05-2016 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:53:

Kortom, op 6 juni Iron Maiden op Schiphol rond 15:45 en vertrek op de 9e om 14:00

Reden:
Maastricht was de planning, maar omdat Eindhoven dicht is wegens baanonderhoud, heeft Maastricht geen ruimte, en dus komen ze naar Amsterdam. :)
Daar gaat mijn plan om de aankomst te zien :P.
Geweldig callsign hebben ze (wederom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:09
Bijzondere ervaring achter de rug: net met AirAsia vanaf Taipei naar Kuala Lumpur gevlogen.. diesel vluchtje tot KL aan toe.. daar alleen aardig noodweer. Eerste landingspoging aardig hard met de main gears de grind geraakt en gelijk weer vol gas opgestegen, rondje gemaakt voor de tweede pinging. Ook dat werd een doorstart, zelfs voor we de grond raakten. High winds denk ik de oorzaak, niet echt turbulence gehad maar we waren aardig aan het zwabberen.
Na de tweede poging naar een Ander vliegveld uitgeweken om te refuelen en de storm at te wachten. Uiteindelijk met 3.5 uur vertraging aangekomen en de volgende vlucht gemist.
Hopelijk kunnen we nog wat regelen, twee aparte tickets geboekt, wel beide bij AirAsia.. iemand een idee hoe dat geregeld wordt met overmacht zoals het weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Normaal gesproken: niet. Je hebt 2 tickets dus je hebt geen rechten. Omdat ze beide AirAsia zijn echter kun je wellicht wat coulance krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:09
Gelukkig bleken ze coulant en is het verbazingwekkend snel geregeld. Zo'n maatschappij heeft wel een verzekering voor dit soort dingen neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Goed dat het geregeld is! Ik neem aan dat hier geen verzekeringen in het spel zijn, waarom zou je iets verzekeren dat je zelf prima kan beheersen?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Sibrand schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 02:52:
Gelukkig bleken ze coulant en is het verbazingwekkend snel geregeld. Zo'n maatschappij heeft wel een verzekering voor dit soort dingen neem ik aan?
Je kan bij AirAsia zelf verzekering bijboeken, ik denk dat jij dat in dit geval ook gedaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wij hebben tot nader order een vluchtstop naar Frankrijk. Eventuele klanten en partners die hulp nodig hebben en in het noorden wonen krijgen iemand met de auto. Alle anderen, hebben pech.

Na de gecancellede vluchten van vorige week, is het klaar. Niet alleen maak je er veel kosten door (waarvan slechts een deel terug komt, plus je moet er nog moeite voor doen ook), ook gooit het gewoon de planning in de war, elke keer weer.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 31-05-2016 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stigandr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:11
Ik vraag me wel af welke activiteiten ze bedoelen met:
Helaas moeten we constateren dat de meest wezenlijke activiteiten in onze productie worden overgeheveld naar de Nederlandse kant. Dit moet ophouden en het werk moet terug naar Frankrijk.
Volgens mij heerst in Nederland een tegenovergesteld beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Geen idee. Maar wellicht heeft 't er iets mee te maken dat ze hier in Nederland niet elke drie weken aan 't staken slaan en dat werk hier laten doen dus beter is voor de bedrijfszekerheid…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 04-10 23:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

hier gedeeltelijk een mooi stukje die precies verteld hoe het gezien wordt :)

http://daskapital.nl/2016...klaring_virgin_aan_k.html

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Stigandr schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:41:
[...]

Ik vraag me wel af welke activiteiten ze bedoelen met:

[...]

Volgens mij heerst in Nederland een tegenovergesteld beeld.
Het gaat om de uitbreiding die bij KLM gebeurt, terwijl bij de Fransen juist ingekrompen wordt.
Dat dat direct het gevolg is van aan de ene kant bezuinigen en aan de andere kant staken ontgaat ze blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een vliegtuig van KLM heeft eind 2014 een te harde landing gemaakt op Schiphol. Het landingsgestel en een vleugelklep raakten daardoor beschadigd. De piloten hadden een fout gemaakt. Ze dachten dat het toestel op de automatische piloot stond. Dat meldt de regionale omroep NH.

Het toestel had 86 passagiers en vier bemanningsleden aan boord. Niemand raakte gewond. De Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft onderzoek gedaan. Vliegtuigen kunnen automatisch landen, maar alleen als de piloten dat goed hebben ingesteld. Bij dit toestel was daar iets fout gegaan. De gezagvoerder had dat pas vlak voor de landing op Schiphol door. De vliegenier trok aan de stuurkolom om de snelheid te verlagen, maar dat kon de harde landing niet voorkomen.
Bron: http://www.bndestem.nl/al...out-piloten-klm-1.6065028

Het onderzoeksrapport is hier te downloaden (PDF): http://www.onderzoeksraad...omatische-nadering-nl.pdf

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik check net in, en opeens zie je nu inchecked, te zien wat er gratis is voor Platinum members:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Le4RdnF4pbg0267PzIYQBUM3/full.png

Gold, Silver zie je wel heel veel, maar Platinum blij een heel klein percentage. Kunnen ze beter neerzetten dat je bij Silver al korting krijgt.

/minor issue :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
el ix schreef op maandag 30 mei 2016 @ 23:24:
Grappig: ik was vrijdag 20 mei op Paine Airfield voor de Boeing Tour, en heb ze
gespot vanaf het terras van Future of Flight:

Aangezien dit mijn eerste post hier is, gelijk maar even een foto ter kennismaking: ;w

[afbeelding]
Wat een foto! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• el ix
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-03 23:58
Ja, indrukwekkend gezicht. Op de achtergrond zie je buiten trouwens nog vaag een 747 Dreamlifter staan.

En in de productiehal was een plaatsje ingeruimd voor een dwarsdoorsnede van voorste rompsectie, gezaagd uit het model waarop eind jaren '80 stress tests zijn uitgevoerd.

In die hal was inderdaad te zien dat de 747-productie op een laag pitje was gezet. Vanaf het observatiedek kijk je zo bovenop de mallen waarin de neussecties worden gemaakt; er was maar één gevuld.

Op bezoek in Seattle zag ik trouwens een zestal 737's passeren, op een trein(!):

Afbeeldingslocatie: https://azz46g.dm2301.livefilestore.com/y3mOpUPoR5Fjg2b9dk1uZzY0wIVv-3RH1Fz4J7O7yVyl3CVsy0vahYpWpxi816N5A_ajoe7a5Az2YbPa7GncghrEMwmFYAvD-EbVYGjtpu6ThR_bmDlOjIJ7N3hUdaa3qTbl7shOMq1hgRrP0hcgOl1RCWOZgk609jpER6KpFKomfU?width=1024&height=751&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://psylxq.dm2301.livefilestore.com/y3mh7Xsg5lk0cm4tuiBwAafd0gqr6EHLFwoVlL9OpLEQctbIZyNrWdYOJDcxEeKsRseVl93xd7vnZshON7z1JbqscN1eoadHJBjMFS5N8LX4V_CFfEb-GGwRNIQOqhcEPviKVpKFQwx4ZSqYryLv2ikp8S8A6DmC9LIYcZQ_-5ZaAQ?width=1024&height=674&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://c1jkug.dm2301.livefilestore.com/y3m0SqBqey7CqjAVA6a1ocBktEmKpS3eHT6Nwg6A35-axwhodBr_oyJRnoL8yrowMtXO921zGcYgn5TfFTbbhSl6rekv4K4I0NOiNjdtgiDdFAdEnNTC2_3K2BfOukAJEIZTtbZHar9G1JLcxh7mkQ6zHa0SzbNfbr1_-odu2P6WHI?width=1024&height=684&cropmode=none

Ik vermoed dat ze op weg waren naar de assemblagefabriek in Renton. Enkele dagen eerder zag ik ze ook op een andere trein, komend vanuit het binnenland. Weet iemand waar die rompen geproduceerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10 13:04
Spirit Aerosystems in Wichita, Kansas volgens mij.
http://www.spiritaero.com/

Dit transport verloopt overigens niet altijd geheel vlekkeloos: http://www.dailymail.co.u...lane-fuselages-river.html
Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2014/07/06/article-2682473-1F6E076B00000578-458_634x423.jpg

[ Voor 116% gewijzigd door cordonbleu op 01-06-2016 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dan vind ik de aanpak van Airbus toch interessanter. Die schuiven gewoon een A320/A330 in een Beluga en gaan met die walvis :P

Afbeeldingslocatie: http://www.airlinereporter.com/wp-content/uploads/2015/02/6424954045_890563820c_b-640x426.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/7/0/0873077.jpg

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/20/Beluga_Flughafen_Dresden.JPG/1280px-Beluga_Flughafen_Dresden.JPG

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Boeing schuift hun droomlijn ook gewoon in een dromentiller:
Afbeeldingslocatie: http://www.kansas.com/news/business/aviation/zdv48x/picture3606379/ALTERNATES/FREE_640/031010dreamlifter_mh2.jpg.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-10 21:53
Brilsmurfffje schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:25:
Boeing schuift hun droomlijn ook gewoon in een dromentiller:
[afbeelding]
Misschien iets te breed voor het spoor? ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Keiichi schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:27:
Misschien iets te breed voor het spoor? ;)
En het feit dat een deel van het toestel overzees (o.m. Japan) gebouwd wordt. Een tunnel bouwen was zeker te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Lekkere Promo awards bij de KLM deze maand. Komt goed uit, lekker met het gezin naar de Carabieen voor 0,- (nou ja, 40,- belasting per ticket).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
wildhagen schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 04:47:
Dan vind ik de aanpak van Airbus toch interessanter. Die schuiven gewoon een A320/A330 in een Beluga en gaan met die walvis :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
De A320's voor Tianjin en Mobile gaan echter per schip.

Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/rTCSr_China_200_Shipset_2_cr_Airbus.jpg

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:53:

Reden:
Nu uitvogelen waar het beste op dat ding te wachten op maandag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:40:
Lekkere Promo awards bij de KLM deze maand. Komt goed uit, lekker met het gezin naar de Carabieen voor 0,- (nou ja, 40,- belasting per ticket).
Is dat nieuw voor Europa die 20% en 40% korting? Ik heb tot voorheen alleen 25% en 50% gezien.

Ik doe +/- gemiddeld 10 vluchten per jaar (waarvan de helft ofzo met Skyteam), 't sparen gaat dan niet geweldig hard, dus ik kijk meer voor de 50% discounts om nog iets van m'n gespaarde miles te maken. Maar ik gok dat 't nog wel een jaartje of 2 sparen wordt voordat ik en de misses ervan op reis kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een Chinese tiener is vrijdag als verstekeling met luchtvaartmaatschappij Emirates naar Dubai gevlogen. De zestienjarige jongen was ongemerkt aan de negen uur durende vlucht vanaf Shanghai begonnen en werd pas na de landing ontdekt in de vrachtruimte van het toestel, meldde het Chinese staatspersbureau Xinhua woensdag over het incident.

In Shanghai was de jongen in een onbewaakt moment over het hek bij de luchthaven geklommen en in de laadruimte van de Airbus A380 gekropen. Hij wilde naar Dubai omdat daar zelfs bedelaars goed geld verdienen, zo motiveerde de jongen zijn reis. De tiener is in Dubai door de politie in hechtenis genomen. Het Chinese consulaat is ingeschakeld.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...rachtruim-a380-naar-dubai

Als je zo makkelijk in een laadruim kunt komen, door alleen maar over een hek te klimmen, stel ik me toch vraagtekens bij de veiligheid van die luchthave... nu is het een onschuldig figuur, maar morgen doet Osama Bin Bomba hetzelfde met een Bomgordel Deluxe Edition misschien hetzelfde kunstje...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GenjiBlade schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:50:
[...]

Nu uitvogelen waar het beste op dat ding te wachten op maandag...
Bij dat hek heb je 100% garantie. :P
Bij een runway zou ik die kiezen waar ze landen. Er is op dat moment een inbound peak (2 landingsbanen open voor landen). Aalsmeerbaan is in onderhoud, dus daar zou ik iig niet gaan staan: http://www.omgevingsraads...houd-aan-de-aalsmeerbaan/

Afhankelijk van de wind wordt een van de overige banen gebruikt. 06 zou handig zijn, sta je in 1x goed bij de toekanweg. ;)
Net als 1000 anderen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
cedras schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:35:
Voor de F35 spotters spotters: Morgen maken ze een vlucht boven Nederland:

https://www.defensie.nl/a...ondvlucht-boven-nederland
Afbeeldingslocatie: https://www.defensie.nl/binaries/large/content/gallery/defensie/content-afbeeldingen/onderwerpen/f-35-naar-nederland/rondvlucht-f-35-defensie-2-juni-2016.jpg

Héél misschien net te zien vanaf hier. Leg de camera i.i.g. klaar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel langer moet die vlucht ook niet duren gezien de fuel burn van dat apparaat. ;)
Lijkt er op dat ze (bijna) alle militaire basis voorbij vliegen (low pass?) en wat scenery shots gaan maken met de F35. Zal em zelf niet zien denk ik, druk met werk op dat moment. Ga maandag & donderdag al de Iron Maiden kist vastleggen op SPL, om nou voor zo'n mug die die komende tig naar nog rondvliegt er van tussen te gaan @ werk... kan wel, doe 't toch niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:21

Grouchy

meep meep

PWM schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:10:
Ik check net in, en opeens zie je nu inchecked, te zien wat er gratis is voor Platinum members:

Gold, Silver zie je wel heel veel, maar Platinum blij een heel klein percentage. Kunnen ze beter neerzetten dat je bij Silver al korting krijgt.

/minor issue :+
Zie je dan wie er FB silver/gold/plat zijn en waar ze zitten?
Check namelijk zojuist ook in, heb die stoelen ook gratis maar zie eigenlijk nooit geen status ofzo.

Denk alleen dat ik tijdens de terugvlucht vast kom te zitten dankzij de franse pilotenprinsjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Grouchy op 01-06-2016 20:12 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 17:08:
[...]

Bij dat hek heb je 100% garantie. :P
Bij een runway zou ik die kiezen waar ze landen. Er is op dat moment een inbound peak (2 landingsbanen open voor landen). Aalsmeerbaan is in onderhoud, dus daar zou ik iig niet gaan staan: http://www.omgevingsraads...houd-aan-de-aalsmeerbaan/
Das wel interessant als er noorderwind is. Wordt dan de 27 en de 36C gebruikt in dat geval? Aangezien 36L niet voor landingen is en 24 met 36C kruist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:40:
[...]

[afbeelding]

Vliegbasis Eindhoven ligt tegenwoordig in Tilburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

H92! schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:08:
[...]

Das wel interessant als er noorderwind is. Wordt dan de 27 en de 36C gebruikt in dat geval? Aangezien 36L niet voor landingen is en 24 met 36C kruist.
Schiphol LVNL kan van alles verzinnen, vooral als de wind zwak en variabel is. ;)
Is voor nu echt koffiedik kijken, in de verwachting staat NW kracht 3, maar dat is vandaag. Kan morgen zomaar anders zijn. :P

Hoe dan ook, scanner mee en 128.575 uitluisteren, dan krijgt 'ABD666' z'n eerste toewijzing te horen. (Je hebt dan nog ~20 minuten)
Daarna overschakelen naar 119.050 voor de 2e (en meestal definitie) toewijzing, al kan een 're-clear' altijd nog (~10 minuten tot landing). Zodra ie dan op 119.225 (118.275 in geval van Polderbaan) zit heb je nog ~3 minuten en dan staat ie aan de grond.
Beetje strategisch opstellen tussen de twee banen die in gebruik zijn en dan kun je em vast en zeker vangen in de landing. :)

Eventueel regelmatig 131.350 & 132.975 uitluisteren, kist komt via ATRIP 't land binnen, dat hoor je ze daar roepen. ;)

Zo heb ik dat tijdens de NSS regelmatig gedaan. Beetje heen en weer scheuren, vooral toen voor Air Force One. Stond bij 06, kreeg toen 36R, dat was rennen & racen (met een aantal anderen, leek wel formule 1), maar had 't gehaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Napo schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 21:10:
[...]

Vliegbasis Eindhoven ligt tegenwoordig in Tilburg?
De aanvliegroute loopt meestal wel over Tilburg, en Eindhoven Gilze-Rijen ligt Tilburg tussen natuurlijk. Ik zal ze op mijn werk wel voor de raam voorbij zien komen aangezien ik direct op de aanvliegroute zit.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Piloten Air France willen tijdens EK staken.

De op een na grootste vakbond die de piloten van Air France vertegenwoordigt, wil voor eind volgende week een staking aankondigen. Het gaat om een staking vanaf de tweede dag van het EK voetbal in Frankrijk.
Dat melden Franse media en persbureau Reuters woensdag.

SPAF staat op het punt een werkonderbreking van twee tot vier dagen aan te kondigen, te beginnen op 11 juni, de tweede dag van het EK. De bond vertegenwoordigt circa een kwart van de vliegers.

De grootste pilotenorganisatie SNPL verkreeg eerder deze week een mandaat van haar leden om op korte termijn stakingen af te kondigen. Onduidelijk is nog of die bond de oproep van SPAF zal steunen.

De piloten van Air France zijn verbolgen over nieuwe kostenbesparingen die het bedrijf wil doorvoeren en een krimp van het vluchtaanbod. Zij wijzen erop dat zustermaatschappij KLM wel volop groeit. Daar is ruimte voor omdat het voltallige KLM-personeel vorig jaar akkoord is gegaan met besparingsmaatregelen.

Het vliegerskorps van Air France staat al bijna twee jaar de uitvoering in de weg van een besparingsprogramma dat Air France-KLM beter bestand moet maken tegen de groeiende concurrentie. Al direct na de aankondiging in september 2014 legden de piloten twee weken het werk neer. Dat kostte de luchtvaartgroep een half miljard euro.
*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

't is dat ze daar goede wijn, lekkere kaas en prima stokbrood + croissants hebben. Anders zou ik echt het nut niet meer zien van Frankrijk met al dat gestaak. :/
Lekker ook om dat tijdens het EK te gaan doen, doe het lekker als je zelf op vakantie wil met een vliegtuig. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
shaggy8675 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 22:32:
[...]

De aanvliegroute loopt meestal wel over Tilburg, en Eindhoven Gilze-Rijen ligt Tilburg tussen natuurlijk. Ik zal ze op mijn werk wel voor de raam voorbij zien komen aangezien ik direct op de aanvliegroute zit.
Edoch is het puntje " vliegbasis Eindhoven" geen Eindhoven maar TIlburg.
Uiteindelijk verwacht ik geen landing op Vliegbasis Eindhoven kijkende naar de aangegeven tijden (volkel -> Gilze-Rijen 7 minuten).

Blijft een bijzonder kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Landing op Eindhoven wordt ook wat lastig... daar is momenteel geen landingsbaan. ;)
Veld is ook officieel gesloten.
http://www.vliegeindhoven...t-18-dagen-dicht-in-2016/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Piet91 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:40:
[...]

[afbeelding]

Het kan aan mij liggen maar weet defensie niet eens waar de eigen vliegvelden liggen?
Vliegveld Eindhoven is nu getekend westelijk van tilburg 8)7

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:29

Fiber

Beaches are for storming.

Wel te hopen dat de bewolking nog wat weg trekt... O-)

Ik denk dat ik hem hier in Amersfoort op z'n minst te horen krijg. Zien zal wel lastig worden. Ik zou ook naar Soesterberg kunnen fietsen, maar dat past niet echt in de planning vandaag.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:06

PeaceNlove

Deugleuter

icecreamfarmer schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:08:
[...]

Het kan aan mij liggen maar weet defensie niet eens waar de eigen vliegvelden liggen?
Vliegveld Eindhoven is nu getekend westelijk van tilburg 8)7
tjeukemeer ligt ook in de noord-oostpolder toch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
PeaceNlove schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:04:
[...]

tjeukemeer ligt ook in de noord-oostpolder toch 8)7
Tjeukemeer klopt toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:06

PeaceNlove

Deugleuter

Nee, behoorlijk veel te zuidelijk, ik zou het toch zeker iets meer dan een volle stip naar boven verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
http://nos.nl/artikel/210...ijn-niet-voor-drones.html

En jongens die kaart is gewoon indicatief ga nou niet zitten zeuren dat er een stip twee pixels naar rechts had gemoeten.

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 02-06-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-10 20:21
Dit is toch wel mijn favoriete stukje
De piloten van Air France zijn verbolgen over nieuwe kostenbesparingen die het bedrijf wil doorvoeren en een krimp van het vluchtaanbod. Zij wijzen erop dat zustermaatschappij KLM wel volop groeit. Daar is ruimte voor omdat het voltallige KLM-personeel vorig jaar akkoord is gegaan met besparingsmaatregelen.
Dat die Fransen blijkbaar een dusdanig grote plank voor hun kop hebben dat ze niet snappen dat KLM kan groeien omdat KLM personeel niet bestaat uit jankend, zeurend, zanikend en zeikend wijn zuipend kut volk, ik snap er geen zak meer van.

Laat ze die Air France toestellen maar vast overspuiten in blauw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:43:
[...]

Dit is toch wel mijn favoriete stukje

[...]

Dat die Fransen blijkbaar een dusdanig grote plank voor hun kop hebben dat ze niet snappen dat KLM kan groeien omdat KLM personeel niet bestaat uit jankend, zeurend, zanikend en zeikend wijn zuipend kut volk, ik snap er geen zak meer van.

Laat ze die Air France toestellen maar vast overspuiten in blauw...
Het probleem is echter wel dat ze een paar jaar geleden afspraken hebben vast gelegd over de verdeling van productie. En daar verwijzen ze naar.
Het probleem daar weer mee is dat er in die afspraak nooit rekening gehouden is met de huidige situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Je kunt geen geld uitgeven dat je niet hebt. De enige mogelijkheid voor Air France om te groeien is om eerst te krimpen, kritisch naar de kosten te kijken en om te bezuinigen. Als ieder voorstel om dit te bewerkstelligen wordt afgeschoten dan is dat hun probleem. KLM gaat niet nog 10 jaar zitten wachten tot Air France failliet is of eens wat ballen groeit en de stakers op straat zet. Als KLM wel gaat wachten op Air France om zich maar aan die afspraken te houden dan verdwijnt het blauw helemaal op Schiphol en heeft Emirates er een nieuwe thuisbasis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:54:
Je kunt geen geld uitgeven dat je niet hebt. De enige mogelijkheid voor Air France om te groeien is om eerst te krimpen, kritisch naar de kosten te kijken en om te bezuinigen. Als ieder voorstel om dit te bewerkstelligen wordt afgeschoten dan is dat hun probleem. KLM gaat niet nog 10 jaar zitten wachten tot Air France failliet is of eens wat ballen groeit en de stakers op straat zet. Als KLM wel gaat wachten op Air France om zich maar aan die afspraken te houden dan verdwijnt het blauw helemaal op Schiphol en heeft Emirates er een nieuwe thuisbasis bij.
Ik ben het met je eens, maar dat is wel waar de Fransen zich op beroepen.

Echter de kans is groot dat bij een volgende staking drie van de vier partijen ( KLM, AF en de vnv) de afspraken geheel naast zich neerleggen en zich voluit hardmaken voor maximale productie in ons land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 11:54:
Air France [...] eens wat ballen groeit en de stakers op straat zet.
Dat kan dan weer niet zomaar. (Wat op zich heel goed is -- het recht om te staken is op zich heel belangrijk.) Ze zouden de stakers om een andere reden kunnen ontslaan maar dan moeten die piloten toch vervangen worden en mensen verplichten geen lid te zijn van een vakbond (danwel alleen mensen aan te nemen die dat niet zijn) is ook illegaal.

Aan de mogelijkheid tot staken ontkom je dus niet zomaar. En een eenmaal begonnen staking breken door ipv de stakers, andere medewerkers aan te nemen om de taken van de stakers uit te voeren mag óók niet.

TL;DR: staking == werkgever fucked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Fly-guy schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 12:16:
[...]

Ik ben het met je eens, maar dat is wel waar de Fransen zich op beroepen.

Echter de kans is groot dat bij een volgende staking drie van de vier partijen ( KLM, AF en de vnv) de afspraken geheel naast zich neerleggen en zich voluit hardmaken voor maximale productie in ons land.
Je onderschat het chauvinisme van de Fransen. Zelfs de hardste Franse manager zou het niet aandurven om Air France te 'herlokaliseren'. Een luchtvaartmaatschappij blijft wel voor een groot stuk nationale trots, zelfs bij doorgaans nuchtere Nederlanders schemert dat door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Borromini schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:00:
[...]

Je onderschat het chauvinisme van de Fransen. Zelfs de hardste Franse manager zou het niet aandurven om Air France te 'herlokaliseren'. Een luchtvaartmaatschappij blijft wel voor een groot stuk nationale trots, zelfs bij doorgaans nuchtere Nederlanders schemert dat door :)
Ik heb het niet over de naam, noch het bedrijf, ik heb het over vluchten. En dat is nu al gaande, AF krimpt, KLM krijgt extra vluchten/bestemmingen. (En dat is een van de redenen dat de Franse vliegers klagen).
Plus AF hangt minder aan de naam vast dan je denkt. Niet voor niets zetten ze hevig in op transavia (France) en hop! Uiteraard speelt politiek en chauvinisme mee, maar uiteindelijk gaat het ook de centen en als die in Nederland verdiend kunnen worden, dan maar zo (waar KLM natuurlijk ook hard voor lobbiet in het bedrijf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10 22:58

Goner

What can I do you for ?

Fiber schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 09:57:
Wel te hopen dat de bewolking nog wat weg trekt... O-)
Dat wordt niks hier ... de tepels van de Haagse Tieten zitten in de wolken. En die zijn vast geen 400 meter.

Kan iemand even bellen dat ze wat lager binnenkomen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:53
De ceiling hangt inderdaad op 700ft op Rotterdam Airport.

METAR EHRD 021125Z AUTO 35009KT 310V030 9999 OVC007 15/13 Q1014 BECMG BKN012=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

'Ed Force One' landt op maandag 6 juni rond 15.45 op Schiphol, twee dagen voor het concert dat Iron Maiden in het GelreDome gaat geven. In eerste instantie zou het toestel naar Eindhoven vliegen, maar die luchthaven is dicht voor onderhoud. De Boeing blijft dan tot en met donderdag op het cargoplatform van Schiphol staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
https://twitter.com/Kon_Luchtmacht/status/738347798085677057
Luchtmacht
De #F35naarNL rondvlucht gaat niet door i.v.m. het laaghangende wolkendek. Blijf ons volgen voor de nieuwe datum!
Legt camera weer weg...

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 02-06-2016 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 23:33
Schiphol is de grootste luchthaven van Europa geworden, gemeten naar starts en landingen.
De luchthaven liet in april volgens Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) met gemiddeld 681 starts per dag alle Europese concurrenten achter zich.

Het gemiddelde aantal vluchten op Schiphol groeide ruim 6 procent, veel sneller dan bij de nummer twee, Charles de Gaulle in Parijs. De groei op Schiphol is deels te danken aan thuisvlieger KLM, die in april het aantal vluchten 0,7 procent opvoerde.

Schiphol brak bovendien zijn record aantal vliegbewegingen op één dag. Op vrijdag 27 mei waren er meer dan 1500 starts en landingen. De mijlpaal van duizend starts en landingen op Schiphol op één dag werd bereikt in 1995.

Op slot
Het luchtverkeer op Schiphol blijft groeien. Vorig jaar werden ruim 462.000 vluchten afgehandeld op Schiphol, dit jaar verwacht de luchthaven een groei van 3 procent.

Dat brengt het moment dat Schiphol op slot gaat steeds dichterbij. Volgens afspraak mag de luchthaven tot 2020 maximaal 500.000 starts en landingen in een jaar verwerken.

Verdere groei
Verdere groei moet door regionale vliegvelden als Eindhoven, Rotterdam en - vanaf 2018 - Lelystad worden opgevangen. Na 2020 mag het vliegverkeer op Schiphol geleidelijk verder groeien.

Met bewonersgroepen en luchtvaartsector is afgesproken dat de 'geluidsruimte' die ontstaat doordat oudere lawaaimakers als de Boeing 747 en MD-11 worden ingeruild voor stillere vliegtuigen als de Dreamliner en Airbus A350, voor de helft gebruikt kan worden door meer vluchten uit te voeren.

Veiligheid
Volgens LVNL gaat de verdere groei van het vliegverkeer gepaard met toenemende veiligheid. Onlangs werd in de verkeerstoren op Schiphol, die deze week zijn 25ste verjaardag viert, een systeem in gebruik genomen dat automatisch ingrijpt als toestellen die een doorstart maken in de buurt komen van ander vliegverkeer.

Eerder bleek uit het jaarverslag van Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS), dat vorig jaar zowel het aantal klachten (bijna 50.000) als het aantal klagers (net geen vijfduizend) over vliegtuiglawaai rondom Schiphol met een kwart is afgenomen. Daarbij zijn wel de 120.000 klachten van 35 'veelmelders' buiten beschouwing gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De maand april is goed geweest voor Schiphol, want toen doorbrak het ook de magische grens van 60 miljoen passagiers in een jaar. Gemeten tussen mei 2015 en april 2016.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
gemeten naar starts en landingen
:Z Zo lust ik er nog wel één. Als je de grootste wil zijn kijk je toch naar het aantal passagiers, wat is dit nou weer voor zinloze statistiek.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Gek he dat SPL meer starts kan afhandelen dan CDG, daar staken ze om de haverklap. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Daarbij zijn wel de 120.000 (!!!!) klachten van 35 (!!!!) 'veelmelders' buiten beschouwing gelaten.
Je kunt ook gewoon niet in de buurt van een vliegveld gaan wonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Daarbij zijn wel de 120.000 klachten van 35 'veelmelders' buiten beschouwing gelaten.
De fuck ga dan niet bij een fucking vliegveld wonen…

Da's bijna 3500 klachten per persoon. Bijna 10 per dag, elke dag.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 02-06-2016 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:29

Fiber

Beaches are for storming.

Wellicht van die zeurderige pensionado's die niks beters te doen hebben...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 04-10 23:42

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Dat dus,schiphol was er eerder dan de meeste huizen,en maar afvragen waarom die huizen goedkoper zijn :P

Volgens mij las ik ook een tijd terug dat iemand een decibel meter heeft staan welke automatisch een klacht indient als het boven een bepaald niveau is :+ echt wtf

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 04-10 23:18

Garyu

WW

CyBeR schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:10:
[...]

De fuck ga dan niet bij een fucking vliegveld wonen…

Da's bijna 3500 klachten per persoon. Bijna 10 per dag, elke dag.
Scriptje -> flighttracker -> geautomatiseerde e-mailklacht. O-)
Ik neem aan/hoop dat het afhandelen van de reactie daarop op precies dezelfde wijze gebeurt, regeltje in Outlook -> if melder = $zeur, then $standardreply. :z

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1 ... 70 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.