Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.958 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geldt dat niet vanaf een bepaalde hoogte?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hogader schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:55:
[...]

Ze zouden eigenlijk een keer een drone piloot voor de rechter moeten brengen met een strafeis zoals: "Poging tot doodslag van 300 mensen".

Want dat is feitelijk wat je probeert als je met zo'n ding rond schiphol gaat vliegen.
ik zeg: hand er af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:31
Coenen schreef op maandag 23 mei 2016 @ 18:23:
De F35's gaan alleen naar Leeuwarden vanavond? Of ook 1 naar Volkel?
Vandaag beide naar Leeuwarden, maar volgens mij morgen eentje naar Volkel.

Immers staat er zo'n mooi bord bij de N-weg naast Volkel waarop wordt gewaarschuwd voor drukte op 24 en 25 april.

(25e is sowieso de belevingsvlucten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
oohh schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:38:
Vanavond vanaf 20.00 is de aankomst van de F-35s live te zien via YouTube :)

[video]
De stream is bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

P38 :)

Wie is de stem ook alweer? Oud veronica meneer
(op de stream)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:33
hjs schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:23:
P38 :)

Wie is de stem ook alweer? Oud veronica meneer
(op de stream)
Volgens mij Leo van der Goot, hij deed ook commentaar bij de Luchtmachtdagen in 2015 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De KDC-10 tankers zie ik i.i.g. op mijn radar ten noorden van de eilanden.

EDIT:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CjKcsUhWkAAyXIT.jpg:large

[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 23-05-2016 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flight crew Delta Airlines (DL-8957) wordt gewekt door F16's:
Delta Air Lines aircraft 767-400, on a charter flight (DL-8957) from Frankfurt Hahn to Kuwait, entered the Athens Flight Information Region(FIR) from southeastern Tirana (Albania) at 7.10pm local time on Thursday without identifying itself and pilots did not respond to repeated calls by controllers from Italy and Greece for at least an hour, an official said on Sunday, confirming Greek media reports.

Because of terrorist attack or hijack fears, the incident was immediately escalated by the Greek Civil Aviation authorities to the Ministry of Defense.

Following military protocol, at 7.49pm two F-16 fighter jets intercepted the Delta plane while it was flying near the Aegean island of Santorini.

F-16 pilots attempted to make visual contact with the passenger jet pilots but reported to the ground their being in normal sitting position but possibly asleep.

One of the F16s flew in front of the passenger plane and with light signals attempted to alert the pilots while the other flying next to the passenger cabin.

After passengers reported the presence of a military jet to flight attendants, the latter knocked on the cockpit door to wake up pilots.

Pilots then contacted Greek authorities at 7.55pm and exited the Athens FIR at 8.10pm.

Due to its consistent cruising during the no-contact time, the plane is said to be on auto pilot.

Greek authorities have reportedly sent a letter to Delta Air Lines requesting fuel costs and convenience charges paid.

The incident occurred hours after the EgyptAir Airbus A320 carrying 66 people from Paris to Cairo disappeared off radar screens in the early hours of Thursday, without its crew sending a distress signal.
via: http://www.miragenews.com...ard-f16s-scrambled-video/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Heb je een straaljager, kom je alsnog te laat :P. Ben wel benieuwd, toch leuk om ze op stream te kunnen zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:43:
[...]

De KDC-10 tankers zie ik i.i.g. op mijn radar ten noorden van de eilanden.
Voor degenen die geen 'eigen radar' hebben: https://www.flightradar24.com/NAF43/9cd5391

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flyby. :)
Wat maakt zo'n Gulfstream een bak herrie. :+
Wel een lekker rookspoor. :9

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

lowpass max speed flyby, dat gras mag wel gemaaid worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof mij (uit eigen ervaring), vers gemaaid gras op een veld met actieve kisten wil je niet. Je zit dan heel gauw onder de grassprietjes. ;)
En je foto gear ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Tijdens het wachten het programma van de opendagen maar eens bekeken.
Maar dat is wel heer erg voorspelbaar zeg.
Voor de 25x keer de Red Arrows geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Leo is wel goed geïnstrueerd door de afdeling communicatie van de Luchtmacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, veel nieuws is er ook niet. Laatste keer dat er echt wat gaafs was, was toen met die Aero Vulcan.
't is dat dit jaar die F35's er zijn, al ben ik in staat om thuis te blijven als het prutweer is. ;)
Hele pokke eind naar EHLW...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
De F-35 is wel een dikzak naast die F-16 zeg

Maar hij is geland! :)F

[ Voor 23% gewijzigd door Goron op 23-05-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-10 21:35
tsja, dat krijg je als je alles binnen boord moet houden, ik vind het overigens wel wat hebben

edit: zeker in flight is ie wel leuk om eerlijk te zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door FouT op 23-05-2016 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet trouwens niet waar die vent het over heeft qua show van de F35, maar op de site van mindef staan ze in de static lijst: https://www.defensie.nl/o...tdagen/inhoud/static-show
Niks vliegen... :/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
Wel mooi die geïntegreerde ladder :) Is dat om die stealth verf te beschermen door geen ladders er tegenaan te hoeven zetten?

[ Voor 57% gewijzigd door Goron op 23-05-2016 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:24:
Weet trouwens niet waar die vent het over heeft qua show van de F35, maar op de site van mindef staan ze in de static lijst: https://www.defensie.nl/o...tdagen/inhoud/static-show
Niks vliegen... :/
Ik snap dat ze zuinig op die kisten zijn maar een static display is wel een beetje mager. Wel de hele oceaan over maar een simpel vluchtje over het veld kan dan weer niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Waar blijft die C-17 en de tweede KDC-10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel vluchtje kost wel aardig wat €'s aan fuel. ;)
En ik lees net dat ze maar een beperkt aantal vlieguren mogen maken met deze toestellen.

Denk dat die DC10 en C17 naar Eindhoven/Volkel zijn gegaan?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 08:21
KDC10's zijn idd in Eindhoven gestationeerd voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
bull93 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 19:12:
[...]

Wat is er mis met de ''kwaliteit'' van de JSF? Ik heb een tijdje geleden wel iets gelezen dat ze kansloos waren in een dogfight met een F-16 tijdens een oefening. Maar de bron hiervan was volgens mij een Russische nieuws site... Weet niet hoe betrouwbaar die is. Over de kwaliteit las ik niks.
De JSF is een compromis tussen fighter en bomber. Je kan dus niet het beste van beide werelden hebben. Dat het toestel tijdens een dogfight zou verliezen hoeft dus niemand te verbazen.

Over de kwaliteit zelf weet ik ook niet veel, maar de ontwikkeling was niet bepaald vlekkeloos verlopen. Er was ook een issue met de Pratt & Whitney motor geloof ik.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 04-10 19:41
*Pruttel en Wilnie motor

[ Voor 91% gewijzigd door schumi1986 op 23-05-2016 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat kan je wel stellen ja. Hun reputatie is er met het A320neo fiasco ook niet beter op geworden.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
We zijn er, maar dat was al duidelijk :+ Was het leuk?

Ik zal de komende dagen eens wat leuke foto's hier neer zetten, of kijk even in mijn Twitter feed: https://www.twitter.com/Hmmbob

Dan, over de....
... 2 KDC-10s: anders heb je te weinig brandstof beschikbaar.
... 2 KDC-10s: eentje staat nu op Leeuwarden, de ander op homebase Eindhoven.
... Route: uitwijkmogelijkheden zijn altijd een factor in de planning
... De C-17: zou vannacht moeten landen op Leeuwarden (zie @VlbLeeuwarden op Twitter)
... Gewicht van de 'reserve onderdelen': daar zit ook zware 'ground equipment' bij die F-35 specifiek is en dus nog niet in Nederland is.
... 'dogfight capabilities': niet alles geloven wat je leest. En ja, dat is alles wat ik erover zeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Hmmbob op 24-05-2016 01:29 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

XWB schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:58:
De JSF is een compromis tussen fighter en bomber. Je kan dus niet het beste van beide werelden hebben. Dat het toestel tijdens een dogfight zou verliezen hoeft dus niemand te verbazen.
Sinds pakweg 1982 hebben westerse luchtmachten haast geen dogfights meer geleverd omdat de raketten vrijwel 100% trefzeker zijn geworden. En de eigenschappen van een goede dogfighter zijn lastig te verenigen met stealth.
Daarnaast is het feit dat de JSF een compromis is, geen argument tegen de JSF, maar juist een belangrijk verkoopargument. Nederland wil helemaal geen jager maar 1 type wat alle missies kan uitvoeren. En dat levert per definitie een compromis op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

downtime schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 02:23:
[...]

Sinds pakweg 1982 hebben westerse luchtmachten haast geen dogfights meer geleverd omdat de raketten vrijwel 100% trefzeker zijn geworden. En de eigenschappen van een goede dogfighter zijn lastig te verenigen met stealth.
Daarnaast is het feit dat de JSF een compromis is, geen argument tegen de JSF, maar juist een belangrijk verkoopargument. Nederland wil helemaal geen jager maar 1 type wat alle missies kan uitvoeren. En dat levert per definitie een compromis op.
Daar moet ik je toch tegenspreken. Door mijn werkzaamheden als luchtvaart journalist heb ik een flink aantal boeken en documenten verzameld over moderne luchtgevechten, waaronder een heel mooi boekwerk over alle Amerikaanse aerial kills since 1980.

Binnen de military luchtvaart wordt de term "dogfight" niet gebruikt - men spreekt van WVR (Within Visual Range) en BVR (Beyond Visual Range) engagements.

Na Vietnam, dus van Libie tot aan, en inclusief, Operation Desert Storm, werden voornamelijk de AIM-9L Sidewinder (all-aspect, korte afstand IR self-homing) en AIM-7F Sparrow (all-aspect, medium afstand, continuous wave guidance) raketten gebruikt. De AIM-7F was in theorie BVR wapen maar werd meestal ingezet tot maximaal 15nm, wat het eigenlijk een WVR engagement maakt. Dat wordt ook onderstreept door de vele visuele kill confirms in Desert Storm.

Direct na Desert Storm is de AIM-120A AMRAAM in dienst genomen als vervanging van de AIM-7F. De AIM-120A heeft een langer bereik als de AIM-7F en is semi-self homing. D.w.z. dat de AIM-120 gebruikt maakt van pulse guidance totdat het doel in bereik is van de kleine radar in de neus van de AMRAAM, waarna de AIM-120 self-homing wordt. (Mocht het vijandelijke toestel voorzien zijn van een RWR, dan ziet men de AIM-120 pas verschijnen als radar signaal als deze self-homing wordt, wat de beschikbare reactie tijd aanzienlijk terug brengt.)

Vanaf Operation Southern Watch tot aan Deny Flight en Allied Force starten veel gevechten als BVR maar verzanden veelal in een WVR single-turn of double-turn engagement, gevolgd door een kill binnen visueel bereik.

M.a.w. zelfs na invoering van de AIM-120 zijn lucht gevechten nogaltijd geen "fire and forget" en ook blijkt dat zelfs de moderne AIM-120 zeker niet 100% tref zeker is. In de beschrijvingen van diverse engagements boven Irak en Bosnie blijkt dat veel van deze gevechten als een "dogfight" beschreven zouden kunnen worden - d.w.z. het uitvoeren van positie manouvres binnen visueel bereik om in de juiste vuur positie te komen.

Dus "dogfights" hebben zeker plaats gevonden en het is onrealistisch om te denken dat dit niet meer zal gebeuren. Het is niet voor niets dat bij de opleiding van Amerikaanse jachtvliegers BFM (Basic Fighter Maneuvers - of "dogfighting" zoals jij zegt) een groot deel van de syllabus in beslag neemt.

Overigens, dat stealth en BFM niet samen gaan is gewoon lariekoek. De F-22A Raptor is de enige jager die een F-16A moeiteloos kan bijbenen in lange 9G+ turns dankzij uitstekende thrust vectoring en heeft een nog kleinere RCS (Radar Cross Section) dan de F-35. Dus helemaal geen compromis - de F-22A is de absoluut beste jager ter wereld, die ook nog eens compleet stealth is. Daarnaast kan de F-22A ook laser gestuurde Paveway en GPS gestuurde JDAM lucht-grond wapens meenemen en afvuren (waardoor het toestel een tijdlang is aangeduid als F/A-22 maar daar zijn ze gelukkig vanaf gestapt.)

Echter, de F-22 wordt niet meer gemaakt en was een slordige 50-60 miljoen dollar duurder (per stuk) dan de F-35. Maar goed, dan heb je ook wat. :)

Ik heb niets tegen de F-35 per see maar ik denk zelf niet dat dit een toestel is wat de KLu nodig heeft of binnen onze NATO rol past. Simpel gezegd, Nederland zal echt nooit zelfstandig een oorlog voeren en met minder dan 60 F-35s gaan we zowiezo niet veel beginnen. Ik heb vanuit de KLu dan wel de regering nog geen enkel argument gezien om de aanschaf van de F-35/JSF behoorlijk te onderbouwen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Omdat het, zoals zo vaak bij Nederland, een prestige object is/was en geen logische keuze.

Voor het bedrag wat we hieraan uit gaan geven hadden we een prachtige, effectieve luchtmacht kunnen hebben met bijvoorbeeld F18's, Rafale, Eurofighter etc. welke waarschijnlijk nog beter zijn toegespits op de taken die wij er voor hebben.

Maar nee, doordrukken die zooi....

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:29

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Is de range van de F35 met 2000 km (of mijl?) niet wat weinig? Het lijkt me dat je die 2000km zo hebt afgelegd. Of is de gemiddelde missie minder dan 2 uur lang en binnen de 2000km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Coenen schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:40:
Is de range van de F35 met 2000 km (of mijl?) niet wat weinig? Het lijkt me dat je die 2000km zo hebt afgelegd. Of is de gemiddelde missie minder dan 2 uur lang en binnen de 2000km?
Ten opzichte van de concurrentie is het inderdaad wat magertjes. Ter vergelijk, een Eurofighter Typhoon komt tot 2900 km, een Dassault Rafale haalt 3700 km.

Maaar dat is dan wel de ferry-range.

Als je naar combat range gaat kijken (wat veel interessanter is), doet een F-35 1158 km, een Typhoon doet tot 1390 km (afhankelijk van zijn configuratie), een Rafale komt tot 1852 km.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:37
wildhagen schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:20:
Als je naar combat range gaat kijken (wat veel interessanter is), doet een F-35 1158 km, een Typhoon doet tot 1390 km (afhankelijk van zijn configuratie), een Rafale komt tot 1852 km.
"Hold your fire, I have to refuel" :D

Ik denk dat het ook met de geschiedenis te maken heeft dat wij nog steeds Amerikaans spul kopen, na de tweede wereld oorlog hebben de Amerikanen ons een hoop vliegtuigen geleverd om de luchtmacht weer op te bouwen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 23:18

Garyu

WW

LordSinclair schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:24:
[...]

"Hold your fire, I have to refuel" :D

Ik denk dat het ook met de geschiedenis te maken heeft dat wij nog steeds Amerikaans spul kopen, na de tweede wereld oorlog hebben de Amerikanen ons een hoop vliegtuigen geleverd om de luchtmacht weer op te bouwen.
Er zit zeker nogal wat politiek gelobby achter, maar Frans / Zweeds / ander spul behoort zeker ook tot de opties, aangezien het allemaal NATO landen zijn. De deal met de F-35 was uiteindelijk de betere voor Nederland toendertijd, vanwege betrokkenheid Nederlandse industrie en dergelijke, maar zeker niet onomstreden, nog voor de fiasco's en enorme prijsstijgingen.

Wat betreft range -> met mach 0,86 deze afstand afleggen, terwijl er maar een piloot in zo'n machine zit, betekent ook dat die piloot dus compleet afgepeigerd en bekaf moet zijn na zo'n lange vlucht? Ik kan me niet voorstellen dat je echt comfortabel zit, en even opstaan en door de galley lopen is er ook niet bij :o

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Garyu schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:18:
[...]

Wat betreft range -> met mach 0,86 deze afstand afleggen, terwijl er maar een piloot in zo'n machine zit, betekent ook dat die piloot dus compleet afgepeigerd en bekaf moet zijn na zo'n lange vlucht? Ik kan me niet voorstellen dat je echt comfortabel zit, en even opstaan en door de galley lopen is er ook niet bij :o
Tijdens Desert Storm vlogen de F-117s vanuit het verre zuiden in Saoedi-Arabië, nabij de grens met Jemen, missies naar Baghdad en Mosul. Een "rondje" Mosul was een missie van ruim 9 uur, Baghdad was iets korter maar de gemiddelde missie was meer dan 7 uur. Er werden 3 "waves" per nacht gevlogen met 4 tot 6 toestellen per wave waarbij af en toe ook massale aanvallen met 18 toestellen op 1 doelwit werden uitgevoerd.

De F-117 is niet bepaald de meest ruime of comfortabele kist en je benen strekken is er even niet bij. Toch werden deze missies zonder problemen gevlogen. De 'ferry flights' tijdens Desert Shield van de VS naar het Midden Oosten waren soms tot 16 uur lang. Niet elke "wave" heeft op de Azoren of in Spanje een tussen stop gemaakt. Bepaalde F-15 eenheden zijn direct vanaf de oost kust van de VS naar Saoedi-Arabië gevlogen, met heel veel bijtanken onderweg. Sommige van de piloten hebben ze bij aankomst letterlijk uit het vliegtuig moeten tillen.

Overigens zijn moderne vliegtuigen zoals de F-16 en de F-22 meer ingericht op comfort dan oudere generatie jagers. In vergelijking met een F-16C is een F-4E gewoon vreselijk spartaans en oncomfortabel. Daar heb je na een anderhalf uur echt een platte kont terwijl de F-16C gewoon veel lekkerder zit. (Een behoorlijke werkende air conditioning maakt ook een wereld van verschil, die werkt in een F-16 gewoon terwijl hij in de F-4 gewoon niet werkt of je gewoon ijs in je gezicht spuugt.)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:58

Goner

What can I do you for ?

Garyu schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 09:18:
[...]
terwijl er maar een piloot in zo'n machine zit, betekent ook dat die piloot dus compleet afgepeigerd en bekaf moet zijn na zo'n lange vlucht? Ik kan me niet voorstellen dat je echt comfortabel zit, en even opstaan en door de galley lopen is er ook niet bij :o
Kun je nagaan hoe piloten van bijv. P-38's zich voelden die uit de US en Canada via Groenland en IJsland naar Engeland vlogen in WOII ... die deden over 1 onderdeel van die trip waarschijnlijk even lang als het hele stuk nu.
shaggy8675 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:19:
Voor het bedrag wat we hieraan uit gaan geven hadden we een prachtige, effectieve luchtmacht kunnen hebben met bijvoorbeeld F18's, Rafale, Eurofighter etc.
Saab Gripen was toch ook nog even in beeld ??

Netherlands
In July 2008, the Netherlands announced it would evaluate Gripen NG together with four other competitors;[309] in response, Saab offered 85 aircraft to the Royal Netherlands Air Force in August 2008.[310] On 18 December 2008, it was reported that the Netherlands had evaluated the F-35 as having a better performance-price relation than the Gripen NG.[311][312] On 13 January 2009, NRC Handelsblad claimed that, according to Swedish sources, Saab had offered to deliver 85 Gripens for €4.8 billion to the Dutch Air Force, about 1 billion euro cheaper than budgeted for the F-35.[313]

[ Voor 43% gewijzigd door Goner op 24-05-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
tazzman schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:44:
[...]
Tijdens Desert Storm vlogen de F-117s vanuit het verre zuiden in Saoedi-Arabië, nabij de grens met Jemen, missies naar Baghdad en Mosul. Een "rondje" Mosul was een missie van ruim 9 uur, Baghdad was iets korter maar de gemiddelde missie was meer dan 7 uur. Er werden 3 "waves" per nacht gevlogen met 4 tot 6 toestellen per wave waarbij af en toe ook massale aanvallen met 18 toestellen op 1 doelwit werden uitgevoerd.
Bedoel je geen andere missie? Ik vind een roundtrip van onder de 3000 mijl, met missies die rond de 5.5 uur duren.

Afghanistan is verder. Ik dacht dat missies vanuit de pacific gedaan werden met de B2 of F117. Dat is wel serieus ver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

ANdrode schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:00:
[...]

Bedoel je geen andere missie? Ik vind een roundtrip van onder de 3000 mijl, met missies die rond de 5.5 uur duren.

Afghanistan is verder. Ik dacht dat missies vanuit de pacific gedaan werden met de B2 of F117. Dat is wel serieus ver.
Het ging niet zozeer om verder maar misses boven Baghdad en Mosul konden wel veel langer dan 5.5 uur duren, althans zo staat het wel beschreven in Bandits Over Baghdad, Personal Stories of flying the F-117 over Iraq. Een directe rond trip naar Baghdad kon wel in onder 6 uur maar veel missies rond om Baghdad missies hadden een secondair doelwit in west Irak, wat het een flinke missie maakte.

Daarnaast was er vaak ook een stage time zuidelijk van de Iraakse grens waar F-117s aan de tankers bleven hangen tot op het juiste moment om Irak binnen te vliegen. Dat kon soms ook een tijdje duren.
De reden daarvoor was dat de F-117 op "maximum stealth" geheel comms-out vliegen. Alle radio antennes worden ingetrokken omdat deze voor radar reflecties zorgen. De F-117 was ontworpen als een compleet passief toestel. Er wordt geen radar gebruikt. Daarom was het heel belangrijk dat er op tijd gevlogen werd omdat de F-117s een vrije hoogte kregen binnen Irak waar geen andere coalitie kisten op mochten vliegen. De F-117 vloog uiteraard ook zonder lichten en enkel s'nachts waardoor een mid-air heel makkelijk zou kunnen gebeuren anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amper enkele uren nadat vlucht MS804 van EgyptAir van de radar was verdwenen, veroorzaakte een vliegtuig van Delta Airlines paniek bij de luchtverkeersleiders. De piloten gaven geen antwoord toen ze boven het Griekse luchtruim gevraagd werden zich te identificeren. Er werden twee F-16's op afgestuurd.

Wereldwijd stonden de luchtverkeersleiders op scherp na de verdwenen vlucht van EgyptAir, die later bleek neergestort te zijn met een zware balans van 66 doden. Toen er geen antwoord kwam van Delta Airlines-vlucht DL8957, schoten de Griekse luchtverkeersleiders dan ook meteen in actie. De Boeing 767-400ER, die van Duitsland naar Koeweit vloog, bevond zich op dat moment (rond 19u10) boven de Middellandse Zee in het Griekse luchtruim.

Er werd gevreesd voor een kaping en Griekenland besloot, geheel volgens het militaire standaardprotocol, twee F-16's in te zetten om de spookvlucht te onderscheppen. De piloten van de F-16's gingen poolshoogte nemen toen het Delta-vliegtuig Santorini naderde. Ze keken binnen in het toestel en constateerden dat de piloten van vlucht DL8957 waarschijnlijk ingeslapen waren. Zelfs toen een van de twee gevechtsvliegtuigen voor de Boeing ging hangen en lichtsignalen gaf, bleef het stil in de cockpit.

Pas toen passagiers de crew wezen op de F-16's die naast hen vlogen, werd er op de deur van de cockpit gebonkt. De piloten schrokken wakker en namen contact op met de luchtverkeersleiding. Dat was bijna een uur nadat bij hen het angstzweet was uitgebroken over de spookvlucht. De Boeing was al die tijd netjes op koers gebleven. Maar dus wel met slapende piloten: "This is your captain sleeping."
http://www.hln.be/hln/nl/...kse-F-16-s-in-actie.dhtml 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoops :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dit blijven toch wel gave foto's.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CjOpNlyWkAApJkG.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CjOpb5_WgAAKctk.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CjNK5_4WkAAq1d8.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CjLSaapXEAEdDCR.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7034/27127182132_ab0bcfaa21_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7256/27104528612_30137071f8_c.jpg

Zouden ze hierom gisteren een paar rondjes hebben gemaakt boven de Waddenzee? :P
(De KDC-10 kon ik enkele keren oppikken met de antenne hier...)

[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 25-05-2016 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Goner schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:57:
[...]

Kun je nagaan hoe piloten van bijv. P-38's zich voelden die uit de US en Canada via Groenland en IJsland naar Engeland vlogen in WOII ... die deden over 1 onderdeel van die trip waarschijnlijk even lang als het hele stuk nu.

[...]

Netherlands
In July 2008, the Netherlands announced it would evaluate Gripen NG together with four other competitors;\[309] in response, Saab offered 85 aircraft to the Royal Netherlands Air Force in August 2008.\[310] On 18 December 2008, it was reported that the Netherlands had evaluated the F-35 as having a better performance-price relation than the Gripen NG.\[311]\[312] On 13 January 2009, NRC Handelsblad claimed that, according to Swedish sources, Saab had offered to deliver 85 Gripens for €4.8 billion to the Dutch Air Force, about 1 billion euro cheaper than budgeted for the F-35.\[313]
'In beeld', is dat net zo iets als dat de politie andere opties dan Volkswagens 'overweegt'? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
Piet91 schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 00:08:
Dit blijven toch wel gave foto's.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zouden ze hierom gisteren een paar rondjes hebben gemaakt boven de Waddenzee? :P
(De KDC-10 kon ik enkele keren oppikken met de antenne hier...)
Correct :+

Vanavond bij RTL Late Night geweest. Was erg leuk, hoe was het op TV?

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/23krsid.jpg

Edit:
YouTube: De high tech helm van de JSF-piloten - RTL LATE NIGHT

[ Voor 5% gewijzigd door Hmmbob op 25-05-2016 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-10 21:53
Hmmbob schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 01:32:
[...]

[afbeelding]

Edit:
Als het alleen om die informatie ging in de helm, dan konden ze toch wel alleen nieuwe helmen bestellen ipv complete vliegtuigen? :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 20:02
Hmmbob schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 01:32:
[...]

[afbeelding]

Edit:
Was erg interessant voor de "gewone" kijker denk ik, de kijker die met iets meer informatie aansloot hoorde meer van hetzelfde :)
Ze ontweken naar mijn gevoel een beetje de vraag over helm, afgezien van "Informatie, informatie, informatie".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Pff, schrok me de tandjes. Hadden al een aantal weken 1 week geen staking gehad in het Franse luchtruim, dus ik dacht nog heel even dat mijn vlucht over Frankrijk morgen gewoon normaal zou verlopen.

Maar gelukkig, ze gooien morgen het werk plat, en mijn vlucht is al geannuleerd. Stel je toch eens voor als je met 180 man in een vliegtuig zit naar Frankrijk, en hij opeens vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://ironmaiden.com/media/images/1511-960.jpg

ACES HIGH (& ON THE GROUND!)
A chat in the TROOPER room backstage in Cape Town signalled a 48 hour maelstrom for several committed individuals to pull off a dramatic air-to-air photo shoot of Ed Force One over the stunning backdrop of Table Mountain.

Professional photographer & journalist David ‘Devo’ Oosthuizen was explaining just how excited he was at the opportunity to photograph Maiden on stage that night in his home country of South Africa when he casually mentioned his collaboration with Cape Town Aviation photographer Justin De Reuck could result in the ultimate photo of what is fast becoming the most photographed Boeing 747 in the world!!

After several phone calls a planning meeting with (most importantly) Capt. Bruce Dickinson, his colleagues on the flight deck and the pilot of the Piper Seneca II that would shadow us was pulled together and the logistics were worked out for capturing the flight to Johannesburg the next day.

Justin’s team took the doors off their plane for better visibility and comms were set up with Bruce & the flight deck on Ed Force One

FlightRadar24 quickly asked what was happening to flight CCC666 as it was mapped it circling Table Mountain more than once en route to Jo’burg.

Now we can reveal the photo that was taken that day along with a shot of all the people (& the plane) involved in making a little bit of history on the back of Maiden’s first trip to South Africa in 21 years and indelibly stamped Bruce’s first ever visit to the country. “The photos look stunning”, agreed Bruce viewing them on the ground in Jo'burg ahead of the show at Carnival Lawns, “it was a great experience for me & the flight deck! Obviously the most important element was safety and we conducted a very thorough briefing the night prior to the flight with all the integral parties. I was very happy to have 3 crew on the flight deck with me - one who had comms with the Seneca & then 3 pairs of eyes to look at every angle! I have to tell you that I can’t take any credit for the piloting of manuevres as auto-pilot was engaged throughout the shoot and the bank angle never exceeded 30 degrees at any point! Add to that we were both in touch with Cape Town Radar at all times. It was very professional from start to finish and was a real thrill for me. Next time I’m down there though I want the guys to see if that Lightning is still operating – I’d love to fly that & have Justin & David capture it!”.
Ground Control! L-R Captain Magnus Magnusson (Air Atlanta), pilot Andre Groenewald (CFI Cape Town Flight Training Centre), Justin De Reuck (aviation photographer), Bruce(!), David ‘Devo’ Oosthuizen (photographer & photo-journalist)
Afbeeldingslocatie: http://ironmaiden.com/media/images/teamef1_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ironmaiden.com/media/images/seneca.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ironmaiden.com/media/images/fr24.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:51:
Pff, schrok me de tandjes. Hadden al een aantal weken 1 week geen staking gehad in het Franse luchtruim, dus ik dacht nog heel even dat mijn vlucht over Frankrijk morgen gewoon normaal zou verlopen.

Maar gelukkig, ze gooien morgen het werk plat, en mijn vlucht is al geannuleerd. Stel je toch eens voor als je met 180 man in een vliegtuig zit naar Frankrijk, en hij opeens vertrekt.
Whew. Crisis averted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Huh?

Morgen?

Ik zag 2-5 Juni...heb nog niks gezien over morgen?

edit: nevermind, zie het staan @ BA website...great :')

[ Voor 4% gewijzigd door kamstra op 25-05-2016 14:56 ]

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 10:15

MBV

Waarom zou je daarheen willen vliegen? De trein is toch veel sneller, als je bagage afhandelen etc meerekent? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:05

franssie

Save the albatross

MBV schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:29:
[...]

Waarom zou je daarheen willen vliegen? De trein is toch veel sneller, als je bagage afhandelen etc meerekent? ;)
Hangt er vanaf waar je in dat stakingsland moet zijn natuurlijk, maar de trein is inderdaad vaak al snel goedkoper en zeker sneller als je van deur tot deur rekent naar Parijs, zelfs de auto kan sneller zijn dan vliegen.
En de betrouwbaarheid van de trein wint het denk ik van alle drie, tenzij de Belgen weer eens staken op het spoor.
Nu ik dit zo typ liggen wel als NL best geïsoleerd zo nu en dan, Duitsland is ook niet bang voor een staking natuurlijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Naar Nice met de trein, is toch wel een heel eind ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:11:
Naar Nice met de trein, is toch wel een heel eind ;)
Plus het is morgen de laatste donderdag van mei, volgens mij de dag waarop de spoorwegen mogen staken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nice is inderdaad een dagtrip. Vanaf Amstrdam is het tussen de 11 uur en 45 minuten tot 9 uur en 38 minuten.

Grote nadeel je moet in Parijs van Garde du Nord naar Gade de Lyon zien te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
De trein naar Frankrijk is ook meestal helemaal niet goedkoper dan met 't vliegtuig. Tenzij een actie of je boekt drie jaar vantevoren. Iig als ik kijk is 't altijd goedkoper om met KLM/AF te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10 13:04
Zeker als je met Transavia vliegt is naar Nice of Montpellier veel goedkoper en sneller dan met de trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

MBV schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:29:
[...]

Ik heb vorig jaar Marseille met de Thalys/TGV gedaan, en da's heerlijk. Als je al het gedoe (2u voor vertrek op de luchthaven, controle, al de wissewasjes van wat je wel en niet mag meenemen) erbij rekent dan ben je even snel in Marseille (vanuit Brussel) als met het vliegtuig. Ik vond het heerlijk. Ook een stuk meer beenruimte. En je staat in hartje centrum van de stad waar je naartoe wil...

Het kan inderdaad wel wat kosten als je niet goed vooruit boekt.

[ Voor 4% gewijzigd door Borromini op 25-05-2016 20:07 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Als je 2u voor vertrek op een vliegveld bent voor een schengenvlucht doe je 't imo verkeerd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Da's jouw beslissing, maar marge moet je steeds hanteren... ;)

Er zijn altijd wel mensen die hun vlucht missen omdat ze net op tijd vertrokken zijn en dan in de file eindigen enzo. Zo'n stress kan ik missen als kiespijn :).

Check-in binnen Europa sluit dan wel meestal 45' voor vertrek maar dat wil niet zeggen dat je dan maar moet komen aanhollen op dat moment.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

Was idd al gepost door Derice.

Ben benieuwd naar wat voor soort rooster de piloten voor deze vlucht hadden. Je hoort dit soort verhalen meestal vanuit de wat minder ontwikkelde hoek van de wereld.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:35
kamstra schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 14:48:
[...]

Huh?

Morgen?

Ik zag 2-5 Juni...heb nog niks gezien over morgen?

edit: nevermind, zie het staan @ BA website...great :')
2-5 juni Bron?
Ik vlieg in die periode op 1 dag op en neer naar Parijs (151e transavia, was goedkoper dan de thalys met 290).
Na alle afstemming om überhaupt op die dag iedereen bij elkaar te krijgen, kan ik een cancelation niet gebruiken!
Wat doet een luchtvaartmaatschappij trouwens als je wel op bestemming bent, maar door stakingen je terugvlucht niet gaat?
Misschien handig om dan een tandenborstel mee te nemen just in case....

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Stinger_Ventura schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:19:
[...]

2-5 juni Bron?
Ik vlieg in die periode op 1 dag op en neer naar Parijs (151e transavia, was goedkoper dan de thalys met 290).
Na alle afstemming om überhaupt op die dag iedereen bij elkaar te krijgen, kan ik een cancelation niet gebruiken!
Wat doet een luchtvaartmaatschappij trouwens als je wel op bestemming bent, maar door stakingen je terugvlucht niet gaat?
Misschien handig om dan een tandenborstel mee te nemen just in case....
https://www.google.co.uk/...g2=j0GHxI3oK1cT_P5HJ4_pww

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-10 10:15

MBV

CyBeR schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:57:
Als je 2u voor vertrek op een vliegveld bent voor een schengenvlucht doe je 't imo verkeerd :P
Tja, ik zit niet zo vaak in een vliegtuig dat ik precies weet hoe lang het duurt. Maar dan even redelijk:
- half uur extra reizen naar Schiphol
- kwartier rondlopen over schiphol, 1 uur van tevoren klaarstaan
- ergens in de buurt van Parijs landen
- half uur wachten op bagage
- reizen van vliegveld naar ergens in Parijs

Of:
- pak TGV op Amsterdam CS of Rotterdam CS, met kwartier speling
- stap uit op Gare du Nord, en pak de metro naar waar je heen wilt

Ik weet dat optie 1 vaak goedkoper is, dat lijkt me terecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-10 17:53
Nog een uurtje (tot anderhalf uur) en de F35 vertrekt vanaf Leeuwarden....
Hopelijk kan ik ze vanuit Den Bosch ook zien vliegen.. Als ik de vliegroutes bekijk, dan lijkt die kans niet mega groot maar hopen kan altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er is er op mijn adres (Veghel), verschillende keren een over- dan wel in de buurt gevlogen i.v.m. https://www.belevingsvluchten.nl/ Niet echt de vluchtroute die de F16 meestal vanaf Volkel neemt, die gaat namelijk vrijwel over onze buurt, maar ik heb hem een keer of 5 in de oren en in het vizier gehad vanmiddag.

Edit: tweede test start rond 17:45 17:30 uur zo'n 10 minuten later zijn ze rond Volkel.

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 26-05-2016 17:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MBV schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:53:
[...]

Tja, ik zit niet zo vaak in een vliegtuig dat ik precies weet hoe lang het duurt. Maar dan even redelijk:
- half uur extra reizen naar Schiphol
Vanaf Amsterdam CS gezien moet je met de Thalys ook langs Schiphol, dus dat half uur extra reizen zie ik niet vanaf Amsterdam CS.
- kwartier rondlopen over schiphol, 1 uur van tevoren klaarstaan
- ergens in de buurt van Parijs landen
- half uur wachten op bagage
Meestal kan je op stedentrips prima af met handbagagge.
- reizen van vliegveld naar ergens in Parijs
Hey vanaf CDG kan je gewoon met de RER naar Parijs. Direct naar het centrum (Gare du Nord, Châtelet les Halles, St Michel/Nôtre Dame, Luxembourg).
Of:
- pak TGV op Amsterdam CS of Rotterdam CS, met kwartier speling
- stap uit op Gare du Nord, en pak de metro naar waar je heen wilt

Ik weet dat optie 1 vaak goedkoper is, dat lijkt me terecht ;)
De trein heeft soms voordelen maar Parijs ligt al op het randje van of het sneller met de trein is. Veel hangt af van waar je in Parijs moet zijn en waar je vandaan moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:35
PolarBear schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:00:
[...]

De trein heeft soms voordelen maar Parijs ligt al op het randje van of het sneller met de trein is. Veel hangt af van waar je in Parijs moet zijn en waar je vandaan moet komen.
Trein naar Parijs tov het vliegtuig is dat je op schiphol instapt , 3:30 uur lekker zit/en of kan wandelen. Daarnaast nog wat kan werken (af en toe wifi). En uitstapt in harte parijs.

Vliegtuig is qua tijd niet zoveel verschillend maar:
- Door security
- Wachten aan de gate tot het boarden
- Na het boarden wachten tot opstijgen
- 1 uur vliegen in een krappe stoel
- landen, taxien, security
- langere taxi naar de stad.

volgende week naar parijs, doordat de trein alleen nog eerste klas was (290 ipv 238) vlieg ik nu maar voor 150. Anders had ik langs de grote baas gemoeten omdat we van de travel policy afwijken (alleen 2de klas).
Was ik eigen ondernemer, dan had ik betaald voor de 1ste klas omdat ik dan nog wat werk kan verzetten. Maar wou niet op de radar komen.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb klanten die Brussel - Frankfurt per trein doen, eerder dan per vliegtuig (al is dat ook bedrijfsbeleid). Of Parijs - Frankfurt, wat al wat verder is qua afstand, maar het feit dat je inderdaad kan gaan zitten, je laptop openklappen en werken is voor zakenreizigers een groot voordeel. Ik heb mensen al in economy op hun laptop zien tokkelen... Werkbaar is dat niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Nu online
hardware-lover schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:53:
Er is er op mijn adres (Veghel), verschillende keren een over- dan wel in de buurt gevlogen i.v.m. https://www.belevingsvluchten.nl/ Niet echt de vluchtroute die de F16 meestal vanaf Volkel neemt, die gaat namelijk vrijwel over onze buurt, maar ik heb hem een keer of 5 in de oren en in het vizier gehad vanmiddag.

Edit: tweede test start rond 17:45 17:30 uur zo'n 10 minuten later zijn ze rond Volkel.
En, wat vond je ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 19:57:
Imo ben je dan juist goed bezig. Marge moet je altijd hanteren en op een luchthaven als Schiphol kan het nooit kwaad om ruim op tijd aanwezig te zijn. :)

Zo'n hekel aan mensen die altijd net op tijd vertrekken en dan gedragen als een debiel, denk aan gevaarlijk rijgedrag en overal doordringen. Vertrek gewoon een uur eerder, dan heb je al dat gezeik niet

Met betrekking tot het vliegen of met de trein naar Parijs:

Vliegtuig:

1 uur reistijd naar Schiphol
2 uur rondhangen op Schiphol
1 uur vliegen
1 uur vliegveld naar hotelkamer

Totaal 5 uur

Trein:

1 uur naar Rotterdam CS
2,5 uur naar Paris Nord
1 uur Van Nord naar hotelkamer

4,5 uur

Dan kies ik toch liever voor de trein. Geen gedoe met security en alle andere ongemakken rondom het vliegen heen. Kan je fatsoenlijk werken onder je werktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Goner schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 10:57:
[...]

Klopt. Was een beetje een publiekslievertje, maar voor zover ik weet nooit zo'n geweldige deal geweest als 'men' dacht. Dit was (toen) ook een toestel op papier, waarbij wij een van de weinige klanten zouden zijn. Dat kleven risico's aan... De EF en Rafale waren in principe off the shelf producten. Oudere generatie, maar known quantities.

Ik ben zelf altijd wel benieuwd of geweest of een kortere lifecycle met off-the-shelf toestellen niet interessant was geweest. Nu lijkt het er om te gaan dat we 'state of the art' kopen, maar dat dan ook helemaal opvliegen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hmmbob schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 01:14:
[...]
En, wat vond je ervan?
Kan er weinig van vinden. Heb mijn "beleving" via de deelname kenbaar gemaakt. Als ze vanaf ingebruikname werkelijk zo minder opvallend aanwezig zullen zijn dan de F16 nu dan teken ik ervoor. Maar de routes gisteren waren anders dan normaal, dus ik ben er bang voor. Mocht je een enthousiasme verwacht hebben bij mijn reactie dan moet ik je helaas teleurstellen, ik heb het, zoals de meesten hier in de omgeving, niet zo op dit soort vliegtuigen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

magnifor schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 09:46:
[...]
Dan kies ik toch liever voor de trein. Geen gedoe met security en alle andere ongemakken rondom het vliegen heen. Kan je fatsoenlijk werken onder je werktijd.
Mmmm ...
Tussen Roosendaal en Brussel Z./Midi rijden minder treinen door acties in het buitenland.
Houdt u rekening met een langere reistijd.

Voor gewoon reizen van/naar werk of dagje uit pak ik graag de trein, maar als ik bijv. naar Schiphol moet dan pak ik echt de Schiphol-taxi, met de trein gaat het iets te vaak mis en dat riskeer ik niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Goner op 27-05-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

hardware-lover schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:04:
[...]
ik heb het, zoals de meesten hier in de omgeving, niet zo op dit soort vliegtuigen.
deze mannen reageren nogal laconiek :
http://www.metronieuws.nl...-lawaai-hoor-jij-verschil

sorry voor dubbelpost :o

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 27-05-2016 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
Nog interesse in een vliegtuig*?

Ex-Virgin Atlantic G-FVAB staat te koop voor $300k. Interieur zit er nog in

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t31.0-8/13246171_1010871892336725_2065902083846791778_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xta1/t31.0-8/13243765_1010872502336664_3168544206792617095_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpl1/t31.0-8/13246370_1010872579003323_1573919809133927364_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xlp1/t31.0-8/13301420_1010872812336633_5174533516576640490_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t31.0-8/13235504_1010873282336586_7849487107894706027_o.jpg

Meer foto's hier, eBay hier.

* Avionics en motoren apart verkrijgbaar :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
oohh schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:34:
Nog interesse in een vliegtuig*?

Ex-Virgin Atlantic G-FVAB staat te koop voor $300k. Interieur zit er nog in
G-VFAB ;)
Bieden vanaf $300.000. De buy-now prijs is $900.000.
Wel local pickup. :P

Als een A340-300 ook goed genoeg is; die bieden ze aan voor $800.000, met foto's hier.

"Lady Penelope" deed eens nog dit met de Red Arrows toen in 2009 Virgin 25 jaar bestond:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/6/6/1549666.jpg

Passagiers Korean Air-toestel geëvacueerd in Tokio
TOKIO - Op de luchthaven Tokio Haneda hebben 319 passagiers een Boeing 777 van Korean Air op de startbaan moeten verlaten vanwege een motorbrand. Het toestel was bezig met de take-off roll voor de vlucht naar Seoul Incheon toen het probleem zich voordeed. Op videobeelden is te zien dat vlammen uit de motor slaan.

De passagiers verlieten het toestel daarom met behulp van de emergency slides. De brandweer was er snel bij om de brand te blussen. Alle passagiers bleven ongedeerd tijdens de evacuatie, meldt Kyodo News. De schade aan de motor lijkt aanzienlijk.
Gaat om HL7534, een 777-300 (non-ER) met Pratt & Whitney PW4098 motoren.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cjch143UYAAqLgI.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CjcLQosUgAEKaMF.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Cjc-SvUWsAAuTEt.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CjctNwzUgAAYdhG.jpg:large

[ Voor 29% gewijzigd door Piet91 op 27-05-2016 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Pick-up ? Hoe ga je dat ding vervoeren, vliegen doet-ie niet meer ...
the airframe is now available for purchase..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-10 14:14

Jelte,89

Woodworking

Kwam em inderdaad tegen,

Lijkt mij wel wat, mn huis verkopen en daarin gaan wonen...
70m lang, 19m hoog, meter of 7 breed? (490m2 per woonlaag)
2 en een halve verdieping, ergens mooi in Zeeland in de duinen zetten en in de cockpit je slaapkamer realiseren.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Goner schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:19:
[...]
deze mannen reageren nogal laconiek :
http://www.metronieuws.nl...-lawaai-hoor-jij-verschil

sorry voor dubbelpost :o
Begrijpelijk, en de reactie van mij is dat eigenlijk ook. Alles is al in kannen en kruiken, dus wat doet het er eigenlijk nog toe? Maar als ze het onderzoek niet zouden doen dan kwam ze dat op een hoop extra kritiek te staan, dus is hetgeen nu wordt gedaan een logisch gevolg van. Wij wonen, in tegenstelling tot degenen in het filmpje, hemelsbreed zo'n 10 km van vliegveld Volkel af schat ik zo. De meeste woningen, daar die in de vlieglijn liggen, zijn extra geïsoleerd, voor wat het waard is. Hier is de overlast er dus voornamelijk bij het overvliegen. Bij koudere temperaturen is dat minder vervelend dan met de achterdeur open, maar je neemt het zoals het komt. Wij wonen nu zo'n 35 jaar op hetzelfde adres en ze zijn pas vele jaren later de route gaan volgen die nu wordt genomen, mocht dat weer ooit wijzigen dan zou dat mooi zijn meegenomen. Ik ben het geluid al veel langer gewend, mijn vaste werkplek lag voorheen dicht tegen Volkel aan, dus je hoorde het dan eigenlijk dagelijks wel, diverse keren op een dag.

Eigenlijk maken wij ons meer zorgen van wat er uit de pijp komt en in de lucht terecht komt dan wat er aan geluid wordt geproduceerd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Goner schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:11:
Pick-up ? Hoe ga je dat ding vervoeren, vliegen doet-ie niet meer ...
the airframe is now available for purchase..
The engines are already removed and the plane is ready to be prepped for shipment. Based on the buyer's needs. We have all of the capabilities to disassemble and transport the plane in sections. It is also possible to section out the plane out if you only require the fuselage, cockpit or the wings.
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/8/3/0733380.jpg

Maar goed; dat ding wordt gewoon in stukken geknipt zoals de foto's van oohh hierboven ook al aangeven.
Puur voor luchtvaartliefhebbers, memorabilia en de cockpit voor sim.
En dan is vervoer redelijk eenvoudig als je het in stukken verkoopt.
Jelte,89 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:31:
Kwam em inderdaad tegen,

Lijkt mij wel wat, mn huis verkopen en daarin gaan wonen...
70m lang, 19m hoog, meter of 7 breed? (490m2 per woonlaag)
2 en een halve verdieping, ergens mooi in Zeeland in de duinen zetten en in de cockpit je slaapkamer realiseren.
Het vloeroppervlak van een 747-400 is 372m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Piet91 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:19:
[...]

Het vloeroppervlak van een 747-400 is 372m2.
Dus bagageruim, het dek en het bovendek is 'slechts' 372m2?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jelte,89 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:27:
Dus bagageruim, het dek en het bovendek is 'slechts' 372m2?
Nee, passagiersgedeelte is 372m2, dus het main en upper deck.
Nog steeds zo'n 4x meer dan een gemiddelde woning in Nederland.

Overigens heb ik nog nooit een voorbeeld gezien van een vliegtuig op het vasteland dat er goed uitzag;
hoe mooi ik (bijvoorbeeld) een 747 ook vind.

[ Voor 30% gewijzigd door Piet91 op 27-05-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Piet91 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:43:
[...]

Nee, passagiersgedeelte is 372m2, dus het main en upper deck.
Nog steeds zo'n 4x meer dan een gemiddelde woning in Nederland.

Overigens heb ik nog nooit een voorbeeld gezien van een vliegtuig op het vasteland dat er goed uitzag;
hoe mooi ik (bijvoorbeeld) een 747 ook vind.
Wat zou zo'n ruim nog doen dan? 2/3 van deze 372m²?

Overigens heb ik wel eens een mooi vliegtuig gezien als woning, kwam ooit een keer voorbij op tv, meen te herinneren ergens in een bos in zuid Amerika o.i,d. Ding hing half over een rand en had een prachtig uitzicht.

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Jelte,89 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:06:
Wat zou zo'n ruim nog doen dan? 2/3 van deze 372m²?
De vloeroppervlak van de cargo-ruimte voor en achterin is bij elkaar zo'n 78m2
Dit is exclusief een klein stuk helemaal achterin dat taps toeloopt.
En rechtop staan kun je beneden niet. (containers zijn maar 1.63 meter hoog)
Overigens heb ik wel eens een mooi vliegtuig gezien als woning, kwam ooit een keer voorbij op tv, meen te herinneren ergens in een bos in zuid Amerika o.i,d. Ding hing half over een rand en had een prachtig uitzicht.
Costa Rica?

Afbeeldingslocatie: https://imagesus-ssl.homeaway.com/mda01/3664d564-e5e5-4355-81c8-29b7448120b6.1.10

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 27-05-2016 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Die was het inderdaad,

Hieronder vind je er meer over:

http://inhabitat.com/costa-rican-hotel-suite-takes-flight/

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-10 14:43
Momenteel vliegt een afriqiyah airways a332 op lage hoogte en snelheid naar hamburg voor reparaties. Betreft een toestel dat veel schade opliep gedurende de oorlog. (denk aantal kogelgaten in de romp)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D42bc1m.jpg

https://www.flightradar24.com/5AONP/9d70b22
http://flightlevel.be/514...airbus-a330-naar-hamburg/

[ Voor 18% gewijzigd door larsg op 27-05-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Je kunt ook altijd enkel de vleugels nemen en zoiets neerzetten;

Afbeeldingslocatie: http://www.architecturalrecord.com/ext/resources/archives/residential/recordHouses/2012/images/747-Wing-House-3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.e-architect.co.uk/images/jpgs/los_angeles/747_wing_house_s191211_12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://assets.inhabitat.com/wp-content/blogs.dir/1/files/2011/06/747-Wing-House-David-Hertz-Architects-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static1.squarespace.com/static/5053619d24ac3b03d535ba23/5053878484ae7d513ab73365/50538786c4aa7b20b32c0b3e/1347651462380/747+DH+Edits+October+6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89

Jelte,89

Woodworking

Dat is wel een vrij groot huis, of meerdere, het zwembad op de eerste foto zie je nergens meer terug... Heb je toevallig ook een link?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Jelte,89 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:03:
Dat is wel een vrij groot huis, of meerdere, het zwembad op de eerste foto zie je nergens meer terug... Heb je toevallig ook een link?
Wikipedia: 747 Wing House
https://www.google.com/ma...,159m/data=!3m1!1e3?hl=en

Zwembad ligt achter de tegelpaden in de laatste foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Leuk motorbrandje in een 777 van Korean Air:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UKXLbWNpGow]

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/05/27/07/34AC20BF00000578-3612139-Korean_Air_pictured_was_forced_to_evacuate_319_passengers_and_cr-a-97_1464330269813.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/05/27/08/34AC65C900000578-3612139-image-a-4_1464334173242.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

wildhagen schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:46:
Leuk motorbrandje in een 777 van Korean Air:
Psstt, Piet was je al voor deze ochtend ;)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
shaggy8675 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 18:07:
[...]

Psstt, Piet was je al voor deze ochtend ;)
Oeps... glad overheen gelezen, ik kruip weer terug onder mijn steen :+

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wel goed om te zien dat de deuren die dicht moesten blijven, ook dicht zijn gebleven :) Niet iemand die in paniek even de deur open trok oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Laatst online: 04-10 20:22

s3n

Ik lees net over de staking van 3-5 juni van de Franse luchtverkeersleiders. Op 4 juni zou ik van mallorca naar Schiphol moeten vliegen. Het zal mij benieuwen!

[ Voor 12% gewijzigd door s3n op 27-05-2016 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat opstijgen/landen een stuk problematischer is dan gewoon overvliegen :). Ik zou me er niet teveel zorgen over maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
WTF? Ik vertrek op 19 juni van AMS naar Heraklion met TUI. Althans, dat dacht ik... krijg net de e-tickets binnen, blijk ik zowel heen al terug te vliegen met "Blue Air"? :?

Never heard of them... schijnt een of andere Roemense LCC te zijn. Nee, da's lekker... weet niet of ze het in Roemenie net zo nauw nemen met de veiligheidsnormen etc als hier, maargoed, ik ga er maar vanuit dat het wel goed zit op dat vlak...

Maar wat ik erger vind is dat de vertrektijd is veranderd van 07:35 (met aankomst 12:30) naar 18:05 (met aankomst om 23:00)? Wat zijn dat voor kuttijden zeg...

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 69 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.