Zal volgende keer (over 2 weken) eens in de gaten houden of ze genoeg drinkt. Misschien dat ze, omdat ze intussen verwacht misselijk te worden, ook minder gaat drinken ...Fly-guy schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 12:09:
[...]
Grote kans dat het misselijk worden niet komt door het druk verschil op de oren, maar langere tijd in een lagere druk verkeren.
Dat gecombineerd met wat wagenziekte een waarschijnlijk lichte uitdroging zorgt op langere vluchten met voor ongemak dan kortere (immers minder lang aan de negatieve omstandigheden blootgesteld).
Juist voor de vlucht moet je goed drinken, pak em beet een paar uur voordat je vliegt, kan je op de luchthaven nog 2x naar de wc. Dan in het vliegtuig gewoon door blijven drinken maar nu hoef je niet meer te plassen, dat hoeft pas weer bij de landingmrsar schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 13:06:
de uitdroging is inderdaad ook een hele goede,ik drink altijd redelijk wat water onderweg maar kan me voorstellen dat mensen dit vergeten
Significant meer rompslomp voor een insignificant "verbetering"Fly-guy schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 14:00:
Vliegen wordt weer een stukje veiliger...
http://www.luchtvaartnieu...enger-toezicht-op-piloten
[...]
Ik was ook niet echt serieusBrilsmurfffje schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:09:
[...]
Juist voor de vlucht moet je goed drinken, pak em beet een paar uur voordat
[...]
Significant meer rompslomp voor een insignificant "verbetering"
If anything maakt dit het (zeker op korte termijn) het alleen maar gevaarlijker. Alsof ik nu nog naar een dokter zou gaan met wat voor (geestelijk) probleem dan ook.
(Niet dat ik daar last van heb, mocht big Brother meelezen)
ik drink de hele dag door,met of zonder alcoholBrilsmurfffje schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:09:
[...]
Juist voor de vlucht moet je goed drinken, pak em beet een paar uur voordat je vliegt, kan je op de luchthaven nog 2x naar de wc. Dan in het vliegtuig gewoon door blijven drinken maar nu hoef je niet meer te plassen, dat hoeft pas weer bij de landing![]()
[...]
Significant meer rompslomp voor een insignificant "verbetering"
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik snapte hemFly-guy schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:17:
[...]
Ik was ook niet echt serieus
If anything maakt dit het (zeker op korte termijn) het alleen maar gevaarlijker. Alsof ik nu nog naar een dokter zou gaan met wat voor (geestelijk) probleem dan ook.
(Niet dat ik daar last van heb, mocht big Brother meelezen)
Vind het echt onzin, puur schijnveiligheid. Vooral punt 1, ten alle tijden 2 mensen in de cockpit biedt weer veel kansen voor eventuele hijackers om in de cockpit te komen. Ondertussen weten we ook dat als er eenmaal iemand in de cockpit zit er niemand is die die persoon er nog uit kan halen..
Jij komt als 2de persoon die cockpit binnen, het is daar krap en de andere piloot zit vast op zijn stoel. Je hoeft geen vechtersbaas te zijn om deze man uit te schakelen..
Nu dat je het daar over hebt, ik was laatst aan het vliegen en bestelde een biertje, daarna nog 1.. Godverdomme zeg dat is wel goedkoop dronken worden zegmrsar schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 17:49:
[...]
ik drink de hele dag door,met of zonder alcohol![]()
Wederom door de lagere druk in de cabine. Daardoor neem je moeilijker/minder zuurstof op in je bloed plus je bent (lichtelijk) aan het uitdrogen.dudee schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:33:
[...]
Nu dat je het daar over hebt, ik was laatst aan het vliegen en bestelde een biertje, daarna nog 1.. Godverdomme zeg dat is wel goedkoop dronken worden zegMoest naar de wc wagelen, kan iemand dit uitleggen? Waarom op hoogte hij een stuk harder aan komt dan op de grond?
Beide factoren zorgen voor een grotere impact van de alcohol.
Daarom wordt er in de cockpit ook gewacht met de wijn bij het diner tot er gedaald wordt, dan is de invloed tijdens de landing minder...
(En ja, grapje, voordat dit in de eerder genoemde database komt te staan)
Ik heb anders zo'n vermoeden dat de Franse piloten van Air Chance toch echt wel wat bij het eten drinken.Fly-guy schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:49:
[...]
Daarom wordt er in de cockpit ook gewacht met de wijn bij het diner tot er gedaald wordt, dan is de invloed tijdens de landing minder...
(En ja, grapje, voordat dit in de eerder genoemde database komt te staan)
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Dit wil je niet op je hoofd krijgen
Metalen deel van Boeing 777 slaat dwars door dak in China

Oh, enne
SHANGHAI - Een driehoekig metalen deel van een Boeing 777 is vrijdag dwars door het dak van een fabriek in Shanghai geslagen. Wonder boven wonder raakte niemand gewond door het projectiel van ongeveer zestig kilo. Dat meldt de Chinese krant South China Morning Post.
Chinese luchtvaartexperts identificeerden het stuk metaal als deel van het omhulsel van het landingsgestel van een Boeing 777. De werknemers van de fabriek hoorden het vliegtuig overvliegen, waarna vrijwel direct het stuk metaal door het dak vloog. China's Civil Aviation Administration heeft onmiddellijk luchtvaartmaatschappijen gewaarschuwd van welke er toestellen in het Chinese luchtruim vlogen.

Oh, enne

Niet meer...Freee!! schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 21:55:
[...]
Ik heb anders zo'n vermoeden dat de Franse piloten van Air Chance toch echt wel wat bij het eten drinken.
Die laatste is een mooie foto, maar niet de dader van het eerste gedeelte.Piet91 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:42:
Dit wil je niet op je hoofd krijgen![]()
[...]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Oh, enne![]()
[afbeelding]
O
[ Voor 6% gewijzigd door Freee!! op 17-07-2015 22:58 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Dit dus, gisteren in een A380 van Emirates gezeten op rij 3 van de economy. Vanaf daar kon ik dus goed zien hoevaak de deur van de cockpit open ging en dat was erg vaak. Piloot, copiloot moesten beide twee keer naar de w.c. bijvoorbeeld. Daarbij ging een stewardess ook nog een aantal maal naar binnen voor eten en drinken. Natuurlijk zijn dit dingen die erbij horen maar doordat er continue een tweede persoon binnen de cockpit moest zijn zorgde het ervoor dat de deur een aantal maal vaker open ging om eerst de "derde" persoon binnen te laten voordat de ene eruit kon.Brilsmurfffje schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 18:33:
Vind het echt onzin, puur schijnveiligheid. Vooral punt 1, ten alle tijden 2 mensen in de cockpit biedt weer veel kansen voor eventuele hijackers om in de cockpit te komen. Ondertussen weten we ook dat als er eenmaal iemand in de cockpit zit er niemand is die die persoon er nog uit kan halen..
Jij komt als 2de persoon die cockpit binnen, het is daar krap en de andere piloot zit vast op zijn stoel. Je hoeft geen vechtersbaas te zijn om deze man uit te schakelen..
Normaal zou ik hier niet op letten maar door de recente veranderingen valt het op. De stewardess die naar binnen ging keek ook of er niemand in de buurt was en of er iemand op de toilet naast de cockpit zat. Dus er werd wel bewust op de omgeving gelet.
Nog wel, hoe lang duurt het voordat dat weggesleten isbacardicoconut schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:21:
[...]
Dus er werd wel bewust op de omgeving gelet.
Zeg ik dat dan?Freee!! schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:54:
Die laatste is een mooie foto, maar niet de dader van het eerste gedeelte.
Nee, maar sommigen*) zouden kunnen denken dat je dat impliceert.
*) Toegegeven, er zullen niet veel mensen zijn die een 777 verwarren met een 747.
Verwijderd
Via: http://www.nu.nl/reizen/4...schiphol-verbeteren-.htmlSchiphol wil open data over passagiers en organisaties gaan delen om de reiservaring te verbeteren. De luchthaven wil op die manier de 'beste digitale luchthaven' van de wereld worden.
Dat meldt NRC Handelsblad.
Gegevens over boekingen, vluchten en de voorkeuren van passagiers zouden veel meer aan elkaar gekoppeld moeten worden.
Met het koppelen van die gegevens kunnen ondernemers op Schiphol klanten meer gepersonaliseerde aanbiedingen doen. Maar het moet ook de ervaring van de mensen over hun reis verbeteren. “Als je hier komt, moet het lijken alsof er maar een vliegtuig is: het jouwe”, zegt it-directeur Van Veen van Schiphol.
Naast dat Schiphol informatie gaat verzamelen over de passagier, kan dit betekenen dat passagiers ook zelf meer moeten gaan doen. Een van de opties is het thuis maken van een gezichtsscan met een webcam, om vervolgens op Schiphol automatisch herkend te worden.
Ook zouden mensen beter kunnen anticiperen op bijvoorbeeld de wachttijden op de luchthaven. Door die te delen kan men bijvoorbeeld eerder of later van huis vertrekken, om op die manier de doorstroming op de luchthaven te verbeteren.
Om de digitale ontwikkeling op de luchthaven te bereiken wil Schiphol samenwerken met zoveel mogelijk bedrijven die hen van data kunnen voorzien. Als mogelijk samenwerkingspartners worden bijvoorbeeld de luchtvaartmaatschappijen, de Koninklijke Marechaussee, maar ook bedrijven als Google genoemd.
Vraag me af in hoeverre dit met (internationale) privacy wetgevingen kan/mag?
Ook voor deze onzin regel ging die deur regelmatig open, er moest toen ook gegeten en geplast worden. Ook toen moest er opgelet worden en dat is nu niet veranderd.Freee!! schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 23:26:
[...]
Nog wel, hoe lang duurt het voordat dat weggesleten is
Iemand nog een vliegveldje nodig?
Geen slechte deal, 10.000 euro neertellen voor een luchthaven die enkele jaren terug nog honderden miljoenen euros heeft gekost om aan te leggen
Wikipedia: Ciudad Real Central Airport
Bron: http://nos.nl/artikel/204...-een-prikkie-geveild.htmlEen Spaanse luchthaven die voor honderden miljoenen euro's werd gebouwd, wisselt een paar jaar na de oplevering voor veel minder geld van eigenaar. Een Chinese investeerder betaalde er op een veiling 10.000 euro voor.
Het Chinese Tzaneen International was de enige bieder. Voor het geld koopt het bedrijf bijna het hele complex, inclusief de 4 kilometer lange start- en landingsbaan en de verkeerstoren. De terminal en de parkeerterreinen hoopt het later nog binnen te halen.
Het vliegveld Ciudad Real, op ruim twee uur rijden van Madrid, werd in 2008 feestelijk geopend. De 10 miljoen reizigers die het per jaar kon verwerken kwamen er nooit; in 2010 trok de luchthaven maar 55.000 passagiers.
Een jaar later werden de laatste vluchten uitgevoerd en in 2012 ging Ciudad Real failliet. Sindsdien staat het complex, waarvan de bouw bijna een half miljard euro kostte, leeg.
Ciudad Real is niet de enige luchthaven van Spanje die werd gebouwd in een periode van economische voorspoed en later in de problemen kwam. Luchthaven Castellón haalde pas eind 2014, bijna vier jaar na de opening, zijn eerste vlucht binnen.
Hoop gloort nu voor de twee 'spookvliegvelden'. Castellón krijgt vanaf oktober klanten van budgetmaatschappij Ryanair over de vloer. En de verwachting is dat de Chinese investeerder Ciudad Real wil ontwikkelen tot handelsknooppunt in Europa.
Geen slechte deal, 10.000 euro neertellen voor een luchthaven die enkele jaren terug nog honderden miljoenen euros heeft gekost om aan te leggen
Wikipedia: Ciudad Real Central Airport
Virussen? Scan ze hier!
Vraag: Ik heb een ticket geboekt bij Qatar Airways, maar lees steeds meer berichten dat de 787 redelijk ruk is kwa comfort, zou het mogelijk zijn dit ticket te cancelen en een andere airline te boeken?
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
1 simpele Google search: http://www.qatarairways.com/global/en/refund-request.pageErw schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 20:59:
Vraag: Ik heb een ticket geboekt bij Qatar Airways, maar lees steeds meer berichten dat de 787 redelijk ruk is kwa comfort, zou het mogelijk zijn dit ticket te cancelen en een andere airline te boeken?
Tesla M3LR '21
Hihi, ja, nee ik zoek meer mensen die al eens zo iets hebben gedaan, ervaring? Kosten? Etc etcLas Vegas schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 21:00:
[...]
1 simpele Google search: http://www.qatarairways.com/global/en/refund-request.page
Je hebt niet van tevoren onderzoek gedaan, dus doe je de ervaring opErw schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 21:09:
[...]
Hihi, ja, nee ik zoek meer mensen die al eens zo iets hebben gedaan, ervaring? Kosten? Etc etc
Vergeet niet een review te posten zodat andere mensen van jouw ervaring kunnen leren. En als genoeg mensen negatieve reviews schrijven over vluchten met de 787 en daarom bepaalde luchtvaartmaatschappijen en/of routes en/of vluchttijden mijden zodat die dingen leeg vliegen, verdwijnen ze snel genoeg uit de vloten.
Ook ik vlieg binnenkort met Qatar in een 787 en vervolgens in een A350. In beiden heb ik nooit gezeten, dus ben zeer benieuwd!
Lekker!
YouTube: Ode to Qatar Seven Eighty Seven (Cramped Seats on Boeing 787 Dreamliner Qatar Airways) Dit soort dingen bedoel ik dus
Als het goed is heb je bij het boeken de voorwaarden gekregen voor annuleren of wijzigen, wat dat betreft ben jij aan zet om te kijken daarnaar. Wij kunnen jouw boeking niet inzien.Erw schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 20:59:
Als je voor de goedkoopste boeking bent gegaan acht ik, op basis van ervaring bij wel kijken bij het boeken naar de voorwaarden, bij de meeste maatschappijen waaronder Qatar de kans nul dat je ook maar één cent terugkrijgt. Dus zie het als een leermomentje en alvast een goede reis.
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
In je ticketvoorwaarden die je bij je boeking hebt ontvangen staan waarschijnlijk wel wat de eventuele kosten zijn, vaak bij goedkopere tickets ben je het volledige bedrag kwijt.Erw schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 20:59:
Volgende week vlieg ik naar Mombasa, ik blijf daar een poosje en wil daarom extra bagage mee.
heb net voor 150 dollar een extra service aangeschaft bij Kenya airways met de naam "heavy bag", de keus was light bag or heavy bag.
Staat nu netjes bij mijn reservation maar staat er als:
Amsterdam - Mombasa
Flight 1: Amsterdam - Nairobi Heavy Bag Baggage Overweight: 1
Flight 2: Nairobi - Mombasa Heavy Bag Baggage Overweight: 1
Maar nergens staat dat ik een extra tas/koffer mee mag nemen. Kan nergens vinden of dit nu een extra tas is of dat ik één van mijn koffers zwaarder mag maken? (dan 32 kg denk ik, maar kan nergens gewicht vinden).
De meeste zoekopdrachten eindigen in een page 404 op de Kenya website.
iemand?
heb net voor 150 dollar een extra service aangeschaft bij Kenya airways met de naam "heavy bag", de keus was light bag or heavy bag.
Amsterdam - Mombasa
Maar nergens staat dat ik een extra tas/koffer mee mag nemen. Kan nergens vinden of dit nu een extra tas is of dat ik één van mijn koffers zwaarder mag maken? (dan 32 kg denk ik, maar kan nergens gewicht vinden).
iemand?
Had het nummer al gevonden en was dat morgen (i.v.m. zondag vandaag) van plan als ik het nog niet wist
Bron: http://www.nu.nl/economie...r-lithiumbatterijen-.htmlVliegtuigfabrikant Boeing waarschuwt luchtvaartmaatschappijen om geen grote hoeveelheden lithiumbatterijen meer te vervoeren in passagiersvliegtuigen.
Grote zendingen van deze batterijen in het vrachtruim zouden het risico op brand vergroten, schrijft Wall Street Journal (WSJ) op gezag van een woordvoerder van het bedrijf.
Boeing roept maatschappijen op te stoppen met het vervoeren van de batterijen, totdat er veiligere verpakkingsmethoden en -procedures zijn.
Grote hoeveelheden, dicht op elkaar verpakte batterijen vormen een risico omdat blusmethoden in vliegtuigen niet zouden werken tegen een grote (chemische) brand als gevolg van lekkende batterijen.
Luchtvaartmaatschappijen, waaronder Delta Air Lines, British Airways, Singapore Airlines en Air France zouden het vrachtvervoer van de batterijen daarom al vrijwillig in de ban hebben gedaan.
Desondanks denkt WSJ dat het statement van Boeing grote impact kan hebben op de wereldwijde regelgeving omtrent bulkvervoer van lithiumbatterijen. De batterijen zijn onder meer terug te vinden in telefoons en laptops.
Virussen? Scan ze hier!
Gewoon proberen nu. Ze vliegen vandaag vanaf Amsterdam en dan zijn maatschappijen meestal wel bereikbaar.[Roland] schreef op zondag 19 juli 2015 @ 09:56:
Had het nummer al gevonden en was dat morgen (i.v.m. zondag vandaag) van plan als ik het nog niet wist
Hun site is blijkbaar aangepast. De resultaten via Google komen niet meer uit waar de site zelf de info heeft staan. Voor baggage zie https://staging.kenya-air...aggage/Baggage_Allowance/ maar jouw optie zie ik daar niet staan. Staat het niet duidelijker op het ticket of het overzicht van de boeking (al dan niet online)?
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Zwaarder dan 32 kg per tas mag sowieso niet want dit is het maximum per stuk aangezien anders de bagage sjouwers door hun rug heen gaan[Roland] schreef op zondag 19 juli 2015 @ 09:13:
Volgende week vlieg ik naar Mombasa, ik blijf daar een poosje en wil daarom extra bagage mee.
Amsterdam - Mombasa
iemand?
https://staging.kenya-air...aggage/Baggage_Allowance/
Volgens mij mag je standaard al 2 koffers meenemen van 23kg each. Misschien mag je nu 1x32kg meenemen door de heavy bag optie?
Volgens mij mag je standaard al 2 koffers meenemen van 23kg each. Misschien mag je nu 1x32kg meenemen door de heavy bag optie?
Dat denkt de KLM ook, al weten ze het niet zeker. Nummer van Kenya airways is het nummer van KLM. Wel goed dat ik belde want volgens het systeem had ik alleen het tweede gedeelte van de vlucht betaald. Kon ze ook niet fixen, dus print alle bevestigingen wel even uit en neem mee.Thetallguy schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:13:
[...]
Zwaarder dan 32 kg per tas mag sowieso niet want dit is het maximum per stuk aangezien anders de bagage sjouwers door hun rug heen gaanHeb je meer dan 32 kilo gekocht lijkt het mij daarom iig vrij logisch dat dit in een tweede stuk zou zijn.
ik ben geen fan van vliegen met KLM (ze laten je betalen voor exit row) maar het personeel is altijd zo vriendelijk en hulpvaardig, nu ook weer aan de telefoon. Daar blinken ze toch wel in uit vergeleken met andere maatschappijen.
Hmmm, kan leuke gevolgen hebben. De hele wereld zit op dit moment van lithium accu's aan elkaar. Zelf voor het transport van bijv. groente en fruit.
Leuk ook dat juist Boeing waarschuwt met hun lithium accu's in de 787 (inmiddels niet meer) Het was al apart dat Boeing ze mocht gebruiken, ging toch fout en nu komen ze zelf met een advies.

[ Voor 11% gewijzigd door Pinin op 19-07-2015 12:58 ]
www.casarodriguillo.com
Ik ga er nu vanuit dat ik 2x23kg en 1x32kg mag meenemen. Zo niet, los ik dat op schiphol wel op :-)Swift92 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:40:
https://staging.kenya-air...aggage/Baggage_Allowance/
Dat doet zo ongeveer iedereen tegenwoordig.[Roland] schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:41:
[...]
ik ben geen fan van vliegen met KLM (ze laten je betalen voor exit row)
Yep.maar het personeel is altijd zo vriendelijk en hulpvaardig, nu ook weer aan de telefoon. Daar blinken ze toch wel in uit vergeleken met andere maatschappijen.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
+1 betreffende vriendelijkheid en hulpvaardigheid. Toen mijn vlucht vrijdag een uurtje/anderhalf uur vertraagd was (kapotte 747 in Mexico City, Piet, weet jij daar iets van?) omdat men graag spare parts mee wilde nemen maar die erover deden, kwam het personeel regelmatig langs met updates over de situatie en de voortgang. Business en elite-members werden teruggestuurd naar de lounge waar men omgeroepen zou worden. Er werden koekjes en water uitgedeeld en men liet ons expres bij de gate zitten omdat het in het vliegtuig te warm was. Dát is pas denken aan je klanten. En die ballen naast me maar op hun tablets klachtenformuliertjes invullen en naar compensatie zitten snaaien

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik heb de laatste 3 jaar gevlogen met:CyBeR schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:26:
[...]
Dat doet zo ongeveer iedereen tegenwoordig.
Yep.
KLM, Qatar, Emirates, Ethiopian, Turkish airlines, Garuda Indonesia, Swiss Air, Lion Air en Thai airways. KLM is de enige waarvoor ik mocht betalen voor exit row (wat dan weer niet gold voor de mensen die er gewoon gingen zitten als een stoel vrij bleef tijdens de vlucht). Nu met Kenya hoef ik ook niet te betalen, moet wel zorgen dat ik op tijd op schiphol ben.
[ Voor 8% gewijzigd door [Roland] op 19-07-2015 14:11 ]
De reden dat je bij KLM er voor betaald is dat bij exit rows de zogenaamde meer "luxe" hebt als bij Economy comfort waar je dus ook extra betaald voor alleen meer beenruimte.
Groot nadeel is dan weer dat de armleuningen niet omhoog kunnen en dat je geen tas onder de stoel voor je kunt opbergen. Met als logisch gevolg dat de bak boven je vaak al vol zit als jij aan komt. Ik zit met mijn vrouw liever niet bij de nooduitgang met mijn lengte van 1,80m.
Heb zelf de afgelopen 3 jaar gevlogen met: Aeroflot, Air Asia, Air Asia Indonesia, Air Asia X, Air Astana, Air Kyrgyzstan, AirBerlin, AirSeychelles, China Southern, Delta, Easyjet, ElAl, Etihad, Finnair, Firefly, Gulf Air, Iberia, Iberia Express, Icelandair, Jet Airways, JetStar, JetStar Asia, KLM, Lao Airlines, Lufthansa, Malaysia Airlines, Malindo, Peach, Pegasus, Ryanair, Scoot, Singapore Airlines, Swiss, Tiger Airways, Vietnam Airlines, Wizz Air
Heb zelf de afgelopen 3 jaar gevlogen met: Aeroflot, Air Asia, Air Asia Indonesia, Air Asia X, Air Astana, Air Kyrgyzstan, AirBerlin, AirSeychelles, China Southern, Delta, Easyjet, ElAl, Etihad, Finnair, Firefly, Gulf Air, Iberia, Iberia Express, Icelandair, Jet Airways, JetStar, JetStar Asia, KLM, Lao Airlines, Lufthansa, Malaysia Airlines, Malindo, Peach, Pegasus, Ryanair, Scoot, Singapore Airlines, Swiss, Tiger Airways, Vietnam Airlines, Wizz Air
Lekker!
Ik weet daar niets van.BeefHazard schreef op zondag 19 juli 2015 @ 13:37:
(kapotte 747 in Mexico City, Piet, weet jij daar iets van?)
Overigens; voor wie het nog niet opgevallen is (Fly-guy, I'm looking at you
Ze zaten op elk type wide-body; MD-11: (PH-KCE), A330-200 (PH-AOE), A330-300 (PH-AKF), 777-200 (PH-BQB), 777-300 (PH-BVK), 747-400 (PH-BFI) en 747-400M (PH-BFH).
Begin oktober kreeg de (nog even) vliegende PH-KCE als eerste de sticker en in de afgelopen 3 maanden zijn ze allemaal weer verwijderd.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 19-07-2015 16:54 ]
Scheelt weer, wat er niet op zit, kan ik ook niet missenPiet91 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 16:48:
[...]
Overigens; voor wie het nog niet opgevallen is (Fly-guy, I'm looking at you![]()
); bij alle kisten met de '95 years' sticker is deze nu weer verwijderd.
Dat is geen probleem. Als dat gebeurt stap ik naar het cabin personeel toe en geef aan dat die dingen weg moeten, want ze horen die bak vrij te houden voor de mensen bij de nooduitgang. Beetje assertiever zijnNapsju schreef op zondag 19 juli 2015 @ 14:48:
Groot nadeel is dan weer dat de armleuningen niet omhoog kunnen en dat je geen tas onder de stoel voor je kunt opbergen. Met als logisch gevolg dat de bak boven je vaak al vol zit als jij aan komt.
Ik ben wel blij met die mogelijkheid om speciale plekken te kunnen reserveren en heb daar best geld voor over. Zolang ik maar verzekerd ben van die plek, en ze niet aan mijn hoofd komen zeuren dat een gezin bij elkaar wil zitten, of een koppeltje. Ik vlieg niet graag en regel het goed, hadden die mensen ook maar moeten doen
[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 19-07-2015 18:48 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Piet91 schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:42:
Dit wil je niet op je hoofd krijgen![]()
Nee, dat blijkt F-GSQF van Air France te zijn die afgelopen maandag vlucht 111 (Shanghai - Parijs) uitvoerde.Freee!! schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 22:54:
Die laatste is een mooie foto, maar niet de dader van het eerste gedeelte.
En in tegenstelling tot wat luchtvaartnieuws bericht:
Gaat het dus niet om afgelopen vrijdag maar afgelopen maandag en vloog de kist op 3700 meter hoogte toen het stuk losliet en naar beneden viel. (Bron)Een driehoekig metalen deel van een Boeing 777 is vrijdag dwars door het dak van een fabriek in Shanghai geslagen.
(...)
De werknemers van de fabriek hoorden het vliegtuig overvliegen, waarna vrijwel direct het stuk metaal door het dak vloog.

Het bewuste onderdeel (thanks OEM):

Enne, het ziet er naar uit dat we onderstaande kist niet op Eindhoven zullen zien vanaf november.
De plannen om vanaf dan tweewekelijks naar Aruba en Curaçao te gaan vliegen schijnen niet door te gaan wegens veiligheidsredenen die de overheden hebben geopperd:

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 19-07-2015 21:16 ]
Welke overheden? Aldaar?
Sometimes you need to plan for coincidence
Nee, in Den Haag. Drie ministeries vinden de kosten te hoog, ivm controle op bolletjesslikkers etc. Speelt al een tijdje, zie bijvoorbeeld http://www.omroepbrabant....A7ao+en+Aruba+vliegt.aspx
Virussen? Scan ze hier!
wildhagen schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:33:
Nee, in Den Haag. Drie ministeries vinden de kosten te hoog, ivm controle op bolletjesslikkers etc. Speelt al een tijdje, zie bijvoorbeeld http://www.omroepbrabant....A7ao+en+Aruba+vliegt.aspx

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Jammer, maar wel begrijpelijk. Dat zijn nu eenmaal vluchten met een hoog risico op dat soort 'toeristen'.
Yup. 100% controle op Schiphol daarvoor, dus dan zouden ze dat hele circus ook op Eindhoven moeten invoeren.
http://nu.nl/beurs/409122...rbeterde-versie-a380.html
Interessant, ik vraag me af wat ze er mee gaan dien
Tadaaa
Afhankelijk van welke bron je neemt; nieuwe/verbeterde vleugels en nieuwe motoren.Tr4il schreef op zondag 19 juli 2015 @ 22:43:
http://nu.nl/beurs/409122...rbeterde-versie-a380.html
Emirates lijkt dus haar zin te krijgen. Hoeveel 'pre-orders' zullen ze nemen? 100? 200?
[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 19-07-2015 23:36 ]
Inderdaad, een lichter modelletje dat door de wind weggezogen wordt op 12 km hoogte is een beter idee.
Als het goed is gaat die deur niet open op 12km hoogte.
En om dat goed te laten zijn, zitten er vrij zware vergrendelingen aan/in.Hmmbob schreef op maandag 20 juli 2015 @ 04:53:
Als het goed is gaat die deur niet open op 12km hoogte.
Lijkt me duidelijk waarom dat onderdeel er af viel? Zo te zien op het plaatje rechtonder was het voor een 747-400 was. Dat past dan nietPiet91 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:24:
[...]
[...]
Nee, dat blijkt F-GSQF van Air France te zijn die afgelopen maandag vlucht 111 (Shanghai - Parijs) uitvoerde.
En in tegenstelling tot wat luchtvaartnieuws bericht:
[...]
Gaat het dus niet om afgelopen vrijdag maar afgelopen maandag en vloog de kist op 3700 meter hoogte toen het stuk losliet en naar beneden viel. (Bron)
[afbeelding]
Het bewuste onderdeel (thanks OEM):
[afbeelding]
U.P.L.I.F.T.I.N.G.
Schiphol wilde toch van de vakantievliegers af?Hmmbob schreef op zondag 19 juli 2015 @ 21:36:
Jammer, maar wel begrijpelijk. Dat zijn nu eenmaal vluchten met een hoog risico op dat soort 'toeristen'.

Nu wil een maatschappij via Eindhoven en kan het niet....
Kia Niro-EV 2024
Boeing staat erom bekend redelijk vergaand te over-engineeren op hun onderdelen, dus ik denk niet dat het veel lichter kan zonder een grote design change in een deel van het toestel.gop1 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 01:12:
Vreemd dat dat kleine landingsgesteldeurtje van die 777 al 60 kg weegt, verbeterpuntje lijkt me.
Dergelijke onderdelen zijn op de 787 al een stuk minder zwaar geworden door het verregaande gebruik van composietmateriaal. Wel met je tijd meegaan heHogader schreef op maandag 20 juli 2015 @ 10:49:
[...]
Boeing staat erom bekend redelijk vergaand te over-engineeren op hun onderdelen, dus ik denk niet dat het veel lichter kan zonder een grote design change in een deel van het toestel.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik mistte het stukje "of ander materiaal keuze" nog, maar ook dat zou resulteren in een andere designGaryu schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:07:
[...]
Dergelijke onderdelen zijn op de 787 al een stuk minder zwaar geworden door het verregaande gebruik van composietmateriaal. Wel met je tijd meegaan he.
Iemand enig idee welk toestel van Qater er vrijdagavond stond of hoe je dat kan nakijken? Zat echt te twijfelen wat er nou aan de gate stond qua type.
Je bedoelt de 787 van Qatar op vrijdagmiddag? Dat was A7-BCU.DennisM6 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:31:
Iemand enig idee welk toestel van Qater er vrijdagavond stond of hoe je dat kan nakijken? Zat echt te twijfelen wat er nou aan de gate stond qua type.
Kun je hier terugvinden.
Thanks Piet.
Ik dacht een A350 te zien door de winglets, maar misschien stond er zon 767 naast/achter met die enorme winglets waardoor dat leek .
Ik dacht een A350 te zien door de winglets, maar misschien stond er zon 767 naast/achter met die enorme winglets waardoor dat leek .
Hoeveel hebben ze er nu nog in order staan? Ik denk serieus niet meer dan 25, totdat ze de eerste gaan uitfaseren.Piet91 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 23:36:
[...]
Afhankelijk van welke bron je neemt; nieuwe/verbeterde vleugels en nieuwe motoren.
Emirates lijkt dus haar zin te krijgen. Hoeveel 'pre-orders' zullen ze nemen? 100? 200?
Tadaaa
De A350 is nog nooit op Schiphol geweest; al komt daar wel redelijk snel verandering in; op 9 oktober komt Finnair met een A350 naar Schiphol in een serie van Europese vluchten voordat ze aan long-haul beginnen.DennisM6 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 11:36:
Thanks Piet.
Emirates heeft orders voor 140 stuks openstaan waarvan er (per afgelopen donderdag) 64 stuks geleverd zijn.Tr4il schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:20:
Hoeveel hebben ze er nu nog in order staan? Ik denk serieus niet meer dan 25, totdat ze de eerste gaan uitfaseren.
Een deel van die orders is overigens ter vervanging van de oudere A380's.
Emirates heeft het meest zitten pushen voor een verbeterde A380's. Dus ik verwacht nog wel degelijk een flinke order van hen voor een A380neo. En/of word de huidige order deels omgezet in neo's.
100 of 200 zoals ik eerder zei was natuurlijk een grap; maar ik verwacht wel meer dan jouw genoemde 25.
Geen grap: http://gulfnews.com/busin...i-world-central-1.1532561100 of 200 zoals ik eerder zei was natuurlijk een grap; maar ik verwacht wel meer dan jouw genoemde 25.
Emirates fleet will be between 280 and 300 widebody aircraft by the time it shifts to DWC, Clark said, up from around 230 today.
"There is nothing stopping us to doubling the size of the airline [to 600 aircraft] once we get to DWC," Clark added.
Clark has previously said the airline would be able to operate 250 Airbus A380s from DWC. It currently operates 61 from a total order of 140.
Ik neem er in ieder geval 2 (LITHIUM-ION X Type) mee voor m'n cameraPinin schreef op zondag 19 juli 2015 @ 12:57:
[...]
De hele wereld zit op dit moment van lithium accu's aan elkaar
Zijn batterijen voor telefoons, Nintendo's, e-readers etc ook lithium ?? En dan zo'n 200 a 300 keer (reizigers). Of zitten die niet dicht genoeg op elkaar om gevaar op te leveren ?
Het grootste probleem met die batterijen is als ze elkaar aansteken en zo een kettingreactie veroorzaken. Het brandblussysteem is gebaseerd op het verwijderen van zuurstof, maar dat werkt niet snel genoeg bij een grote lithium brand t.g.v. die kettingreactie.Goner schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:22:
[...]
Ik neem er in ider geval 2 (LITHIUM-ION X Type) mee voor m'n camera![]()
Zijn batterijen voor telefoons, Nintendo's, e-readers etc ook lithium ?? En dan zo'n 200 a 300 keer (reizigers). Of zitten die niet dicht genoeg op elkaar om gevaar op te leveren ?
Als ze, zoals in bagage, relatief ver vanaf elkaar verwijderd zijn, is het probleem al een stuk kleiner en kan het systeem een beginnende brand beter bestrijden.
Echter elke batterij kan op een nare manier ontbranden en voor een boel ellende zorgen. Het vergt een andere manier van blussen en bestrijden.
Het probleem zit idd niet zozeer in jouw camera, telefoon etc. Maar de producenten van de camera, telefoon etc. etc. krijgen hun batterijen ook geleverd, niet altijd bij vliegtuig maar toch.Goner schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:22:
[...]
Ik neem er in ieder geval 2 (LITHIUM-ION X Type) mee voor m'n camera![]()
Ook veel fabrikanten (oa waar ik voor werk) maken producten met een kleine behuizing. Tot nu toe is een sticker voldoende om aan te geven dat er litium batterijen inzitten.
www.casarodriguillo.com
Oké dan. Willen ze de hele wereld twee keer per dag aan gaan doen.XWB schreef op maandag 20 juli 2015 @ 13:35:
[...]
Geen grap: http://gulfnews.com/busin...i-world-central-1.1532561
[...]
Tadaaa
Net een privé jetje ? vrij laag over zien komen.
Met playback kunnen achterhalen dat een C510 was:
http://i.imgur.com/4XVSz4y.jpg
Maar ben wel benieuwd naar wie wat waar heen/vandaan.
Weet iemand dat toevallig?
Ze gaan een beetje de Microsoft of Google van het vliegen worden lijkt mij...Tr4il schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:41:
[...]
Oké dan. Willen ze de hele wereld twee keer per dag aan gaan doen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Beproefde methode om "te winnen", tegen extreem goede voorwaarden (regering staat garant voor leningen dus weinig tot geen rentelast en banken veel sneller bereid tot het verstrekken van leningen) en lage kosten (geen vangnetten voor de minder bedeelden plus slavernij in het land) op zeer grote schaal alle concurrentie van de kaart te duwen om zo " top dog" te worden.Tr4il schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:41:
[...]
Geef ze nog een paar jaar en elk groot bedrijf in de EU heeft een arabische eigenaar en werknemers die voor een habbekrats zich een slag in de ronde werken..
Tijdens mijn laatst vlucht heeft iemand het aangedurfd om op 12KM hoogte een sigaretje aan te steken in de toilet (twee mensen zelfs).
Stonk daarna als een tierelier, dus de purser merkte het op en ging naar de cockpit. Nadat hij de gezagvoerder sprak overhandigde hij hem een formulier die hij heel goed moest doornemen, waarna zijn paspoort werd ingevorderd. Hij mocht het vliegtuig ook niet verlaten naderhand.
Weten jullie wat de consequenties zijn in dit soort gevallen bij de Nederlandse maatschappijen?
Een maatschappijverbod? Wordt de beste man opgepakt of krijgt hij gewoon een hoge boete?
Ben daarnaast niet te spreken over de veranderingen op schiphol. Vooral de duty-free gedeelte is minder dan ervoor.
Stonk daarna als een tierelier, dus de purser merkte het op en ging naar de cockpit. Nadat hij de gezagvoerder sprak overhandigde hij hem een formulier die hij heel goed moest doornemen, waarna zijn paspoort werd ingevorderd. Hij mocht het vliegtuig ook niet verlaten naderhand.
Weten jullie wat de consequenties zijn in dit soort gevallen bij de Nederlandse maatschappijen?
Een maatschappijverbod? Wordt de beste man opgepakt of krijgt hij gewoon een hoge boete?
Ben daarnaast niet te spreken over de veranderingen op schiphol. Vooral de duty-free gedeelte is minder dan ervoor.
Gulfstream G650
Geen idee. Ik ken qua roken veel domme mensen maar zó dom toch weer niet.
Varieert per maatschappij en crew. Het formulier wat de man kreeg was een "notice of violation", waarop in duidelijke taal staat dat het huidige gedrag niet getolereerd wordt en doorgaan (ernstige) gevolgen kan hebben. Zie het als laatste waarschuwing en het blijkt dat mensen beter reageren op een brief dan toegesproken worden.SalimRMAF schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:08:
Tijdens mijn laatst vlucht heeft iemand het aangedurfd om op 12KM hoogte een sigaretje aan te steken in de toilet (twee mensen zelfs).
Het paspoort is ingenomen om de details van deze man door te geven, waarschijnlijk om in het geval van een volgende vlucht alvast een opmerking in het systeem te zetten zodat hij in de gaten gehouden kan worden.
Qua roken specifiek kan alles mogelijk zijn, van een standje tot zelfs aangifte.
Persoonlijk heb ik het ooit bij optie 1 gehouden, maar dat is geheel afhankelijk van de persoon en de reactie na het feit.
Ze zijn nog niet klaar met bouwen, het duurt nog wel even voordat alles klaar is.Ben daarnaast niet te spreken over de veranderingen op schiphol. Vooral de duty-free gedeelte is minder dan ervoor.
Negentienjarige piloot in dienst bij Brussels Airlines.
And I'm just sitting here...
De nieuwe luchthaven is in staat om zoveel kisten af te handelen maar kan Emirates dat ook?
Met zoveel vliegtuigen moeten ze elk gehucht ter wereld haast op vliegen.
En als het 250 A380's zijn; ze hebben nu 140 orders staan waarvan deel ter vervanging is van de oudste A380's. Dus laten we zeggen in totaal nog zo'n 150-180 orders?
Maar dat is dus als ze die 250 echt willen gaan halen.
) nog niet aandoen.
Misschien moet EK daar maar tweemaal per dag een A380 op inzetten.
Moeten die Brabanders wel even de baan flink verlengen.
(Aeroporto di Olbia-Costa Smeralda)

Schiphol had gisteren ook een leuke bezoeker uit Helsinki; eens wat anders dan hun gebruikelijke A32*:
Schijnbaar de eerste keer dat die op Schiphol kwam (i.i.g. sinds november 2009):

Bron
Net als vorig jaar heeft Boeing weer haar steun gegeven aan de Seattle Seahawks:
Ditmaal op ln 1520; een 747-8F, vorig jaar op ln 1437.

And I'm just sitting here...
Maar dat is maar net hoe je het interpreteert.
De nieuwe luchthaven is in staat om zoveel kisten af te handelen maar kan Emirates dat ook?
Met zoveel vliegtuigen moeten ze elk gehucht ter wereld haast op vliegen.
En als het 250 A380's zijn; ze hebben nu 140 orders staan waarvan deel ter vervanging is van de oudste A380's. Dus laten we zeggen in totaal nog zo'n 150-180 orders?
Maar dat is dus als ze die 250 echt willen gaan halen.
Ik geloof dat ze "Breda International Airport" (trouwens:Tr4il schreef op maandag 20 juli 2015 @ 17:41:

Misschien moet EK daar maar tweemaal per dag een A380 op inzetten.
Geen idee welke registratie of waar heen maar kwam in ieder geval vanuit Olbia, Sardinië.NeutraleTeun schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:05:
Net een privé jetje ? vrij laag over zien komen.
(Aeroporto di Olbia-Costa Smeralda)
Jup, dat is waar we op heen sturen. Maar goed, dat is blijkbaar wat 'we' willen...Fly-guy schreef op maandag 20 juli 2015 @ 18:11:
Beproefde methode om "te winnen", tegen extreem goede voorwaarden (regering staat garant voor leningen dus weinig tot geen rentelast en banken veel sneller bereid tot het verstrekken van leningen) en lage kosten (geen vangnetten voor de minder bedeelden plus slavernij in het land) op zeer grote schaal alle concurrentie van de kaart te duwen om zo " top dog" te worden.
Geef ze nog een paar jaar en elk groot bedrijf in de EU heeft een arabische eigenaar en werknemers die voor een habbekrats zich een slag in de ronde werken..
En als ze met de huidige verbouwingen klaar zijn beginnen ze (weliswaar met vertraging) met de bouw van de nieuwe terminal en pier:Fly-guy schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:35:
Ze zijn nog niet klaar met bouwen, het duurt nog wel even voordat alles klaar is.

Schiphol had gisteren ook een leuke bezoeker uit Helsinki; eens wat anders dan hun gebruikelijke A32*:
Schijnbaar de eerste keer dat die op Schiphol kwam (i.i.g. sinds november 2009):

Bron
Net als vorig jaar heeft Boeing weer haar steun gegeven aan de Seattle Seahawks:
Ditmaal op ln 1520; een 747-8F, vorig jaar op ln 1437.

[ Voor 30% gewijzigd door Piet91 op 20-07-2015 22:25 ]
Ik zat heel toevallig in het vertrekkend Transavia toestel.Piet91 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:56:
[afbeelding]
Bron
Mooie A340 maar dacht dat het alleen een speciale livery was, verder niet naar gekeken (behalve naar de bloemetjes).
Gulfstream G650
Een 747 met drie ruitjes (dus 6) voor 30 man?
Revive the guild!
Lijkt me gewoon een livery reclame voor een vrachtvliegtuig :-)Jelte,89 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 01:01:
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Da's een vrachtkist he. Daarboven past geen 30 man.Jelte,89 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 01:01:
Wou net zeggen, ik denk niet dat een luizig baantje van 830 meter voldoende is voor een A380Piet91 schreef op maandag 20 juli 2015 @ 21:56:
Ik geloof dat ze "Breda International Airport" (trouwens:![]()
) nog niet aandoen.
Misschien moet EK daar maar tweemaal per dag een A380 op inzetten.![]()
Overigens zou ik het wel toejuichen als Breda International Airport een échte luchthaven zou worden ipv de treurige toestand die het nu is met die naam. Is voor mij lekker dichtbij (kleine 10 minuutjes rijden met de auto)
Vrees alleen dat het hem niet gaat worden, uitbreiding van de baan is niet echt mogelijk (iig niet tot kilometers lang), ivm een waterwin-gebied wat direct achter de huidige baan begint
Virussen? Scan ze hier!
Dan verleng je de baan toch aan de andere kantwildhagen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 04:49:
[...]
Vrees alleen dat het hem niet gaat worden, uitbreiding van de baan is niet echt mogelijk (iig niet tot kilometers lang), ivm een waterwin-gebied wat direct achter de huidige baan begint

Dat weggetje (met op-/afrit van knooppunt) dat daar ligt, kan je ook gewoon in een tunnel stoppen
Mjah, maar als je hem met 1.5 km wil verlengen (wat dan wel nodig is) kom je ook in conflict met de landbouwgronden (in prive-bezit) die aan de andere kant van de oprit liggen. En mogelijk zelfs met het Shell tankstation (Hoezaar). Lijkt me ook niet heel erg handig om een explosief tankstation direct in het verlengde van je runway te hebben liggen 
Daarnaast denk ik dat de plaatselijke bewoners dan een revolutie uitroepen daar, als ze zoiets gaan voorstellen. Ze liggen toch al op het pad van oorlog met het vliegveld geloof ik, na het hele gedoe rondom het AeroParc daar
Daarnaast denk ik dat de plaatselijke bewoners dan een revolutie uitroepen daar, als ze zoiets gaan voorstellen. Ze liggen toch al op het pad van oorlog met het vliegveld geloof ik, na het hele gedoe rondom het AeroParc daar
Virussen? Scan ze hier!
Opkopen danwel onteigenen.wildhagen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:56:
Mjah, maar als je hem met 1.5 km wil verlengen (wat dan wel nodig is) kom je ook in conflict met de landbouwgronden (in prive-bezit) die aan de andere kant van de oprit liggen.
Dat ligt het nu dus ook al, geen goed puntEn mogelijk zelfs met het Shell tankstation (Hoezaar). Lijkt me ook niet heel erg handig om een explosief tankstation direct in het verlengde van je runway te hebben liggen
Die geschiedenis ken ik niet, maar een goede revolutie is toch allang overtijd in NederlandDaarnaast denk ik dat de plaatselijke bewoners dan een revolutie uitroepen daar, als ze zoiets gaan voorstellen. Ze liggen toch al op het pad van oorlog met het vliegveld geloof ik, na het hele gedoe rondom het AeroParc daar

spoiler:
Mijn opmerkingen niet te serieus nemen, ik speel graag advocaat van de duivel 
Welkom in San Diego, waar een Shell haast op de landingsbaan staat: https://goo.gl/maps/YCR8rwildhagen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 08:56:
En mogelijk zelfs met het Shell tankstation (Hoezaar). Lijkt me ook niet heel erg handig om een explosief tankstation direct in het verlengde van je runway te hebben liggen
Of Wikipedia: TAM Airlines Flight 3054, waar aan het einde van de runway in Sao Paulo het Shell station net werd gemist. Weet niet of dat er nog steeds is
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
True, maar ik mag aannemen dat de veiligheid hier meer een prioriteit is dan in Brazilie of de VS, waar dat meestal op een wat lager pitje staat 
Vliegveld Grootheidswaanzin Breda International Airport: https://goo.gl/maps/jTg1r
Scroll ff naar links (waar de uitbreiding naar toe zou moeten) en je ziet dan dat niet zo makkelijk is. Naar rechts kan niet, daar zit een waterwin gebied. Een eventuele tweede baan zal ook niet gaan, daar is de ruimte niet voor (en je zit met dezelfde bezwaren van het waterwingebied), en die zou dan (als hij haaks zou staan op de huidige baan) ook nog eens over bewoond gebied gaan (i.t.t. de huidige baan, die grotendeels over weilanden leidt).
En zelfs al zou je uitbreiden naar links, je komt dan bij het opstijgen/landen al snel boven Roosendaal terecht (ff uitzoomen, dan zie je het), wat ook weer geluidsoverlast zal opleveren enzo.
Daarnaast mogen er niet eens jets landen van de gemeente, dus je bent al gebonden aan propeller-vliegtuigen.
In andere woorden, volgens mij kan Breda International Airport zich beter gewoon lekker blijven richten op de Cessna's, Pipers etc, en het serieuze werk overlaten aan andere vliegvelden.
Vliegveld Grootheidswaanzin Breda International Airport: https://goo.gl/maps/jTg1r
Scroll ff naar links (waar de uitbreiding naar toe zou moeten) en je ziet dan dat niet zo makkelijk is. Naar rechts kan niet, daar zit een waterwin gebied. Een eventuele tweede baan zal ook niet gaan, daar is de ruimte niet voor (en je zit met dezelfde bezwaren van het waterwingebied), en die zou dan (als hij haaks zou staan op de huidige baan) ook nog eens over bewoond gebied gaan (i.t.t. de huidige baan, die grotendeels over weilanden leidt).
En zelfs al zou je uitbreiden naar links, je komt dan bij het opstijgen/landen al snel boven Roosendaal terecht (ff uitzoomen, dan zie je het), wat ook weer geluidsoverlast zal opleveren enzo.
Daarnaast mogen er niet eens jets landen van de gemeente, dus je bent al gebonden aan propeller-vliegtuigen.
In andere woorden, volgens mij kan Breda International Airport zich beter gewoon lekker blijven richten op de Cessna's, Pipers etc, en het serieuze werk overlaten aan andere vliegvelden.
[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 21-07-2015 11:37 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik denk dat ze beter kunnen beginnen met een naamsverandering. Toegegeven dat internationale vluchten makkelijk kunnen door de nabijheid van de Belgische grens, maar "International Airport" getuigt minimaal van een zekere mate van hubris.wildhagen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 11:36:
[...]
Wat kan eigenlijk landen op een baan van 800 meter, en een maximale asdruk van 6 ton (volgens wikipedia het maximum)? Ik zie dat een 737 leeg al 31t weegt, dus dat kan nooit. Een F50 weegt 12t, dus zelfs dat al niet.
Sowieso snap ik het nut niet echt. In een half uurtje rijden zit je in Rotterdam of Eindhoven, wat is dan het nut van dat vliegveldje?
Sowieso snap ik het nut niet echt. In een half uurtje rijden zit je in Rotterdam of Eindhoven, wat is dan het nut van dat vliegveldje?
Sport/reclame/politie/etc. vliegtuigjes, helicopters, privé vliegtuigen, etc. Dat soort klein spul dus...
Maar de naam is wat overdreven inderdaad.
Maar de naam is wat overdreven inderdaad.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Er is wel fietsverhuur, dat heeft schiphol niet. Niet is fijner om na je internationale vlucht op een fiets te stappen en zo naar je hotel te rollen!MBV schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:50:
Wat kan eigenlijk landen op een baan van 800 meter, en een maximale asdruk van 6 ton (volgens wikipedia het maximum)? Ik zie dat een 737 leeg al 31t weegt, dus dat kan nooit. Een F50 weegt 12t, dus zelfs dat al niet.
Schiphol/NS heeft wel gewoon OV-fietsBrilsmurfffje schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:09:
[...]
Er is wel fietsverhuur, dat heeft schiphol niet. Niet is fijner om na je internationale vlucht op een fiets te stappen en zo naar je hotel te rollen!
Kun je zo naar Breda International Airport fietsen om je transfer te halen.
Voor het zakelijke verkeer zag ik af en toe ook wel wat klein spul met 2 motoren vanaf eindhoven vertrekken (cabine zou ongeveer in de turbofan van de DC10 passen
), wel een stuk groter dan een Chessna/Piper.
@Brilsmurfffje: lekker nuttig, Schiphol ligt op 15km fietsen van het centrum van Amsterdam... Pak dan de trein naar Amsterdam CS waar je fietsen kan huren, en fiets verder naar waar je wezen wilt. En mijn ervaring met vliegtuigkoffers op de fiets meenemen is ook redelijk slecht
@Brilsmurfffje: lekker nuttig, Schiphol ligt op 15km fietsen van het centrum van Amsterdam... Pak dan de trein naar Amsterdam CS waar je fietsen kan huren, en fiets verder naar waar je wezen wilt. En mijn ervaring met vliegtuigkoffers op de fiets meenemen is ook redelijk slecht
Vanaf BIA (vroeger Vliegveld Seppe) is het vooral recreatieverkeer (denk aan Cessna, Piper etc), en af en toe een reclame-slepertje (er zit ook een bedrijf daar wat daarin is gespecialiseerd), en ik geloof dat er ook wat luchtfotografie-toestellen er gebruik van maken. Zal af en toe ook wel een klein zakelijk toestelletje landen gok ik, zolang het maar propeller-driven is, de gemeente staat landingen door jets niet toe.MBV schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:50:
En er worden vlieglessen gegeven, je ziet regelmatig vliegtuigen waggelen en zoeken naar het vliegveld (soms wel komisch om te zien, al dat geslinger
Oh, en natuurlijk af en toe een museumvluchttje door Vliegend Museum Seppe, wat ook op het terrein zit.
Tot nog niet zo lang geleden was het ook nog een grasbaan, pas in 2002 is de verharde baan die er nu ligt aangelegd. En die grasbaan is in de tussentijd ook nog eens een keer uitgebreid qua lengte (hij was eerst nog een paar honderd meter korter).
Veld wordt op zich best nog wel flink gebruikt (ging er vroeger, toen ik het naastgelegen Hoeven woonde regelmatig kijken, altijd leuk), maar dan vooral voor lokaal en recreatief verkeer. Waar niks mis mee is, maar met "International Airport" heeft het verder weinig te maken...
[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 21-07-2015 13:55 ]
Virussen? Scan ze hier!
Over korte vliegvelden gesproken, vorig jaar ben ik een paar keer naar/van Rio de Janeiro Santos Dumont gevlogen. 10 miljoen passagiers per jaar op twee landingsbanen van 1300m! Er vlogen vooral Embraers, wat Aribussen uit de A320 serie en Boeing 737's. De combinatie van midden in het water maar ook bij het centrum en een laag rondje moeten vliegen bij de approach vanwege de suikerberg in het verlengde van de landingsbaan zorgde voor interessante landingen!MBV schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:50:
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Ja, maakt het denk ik ook wat lastig om die banen daar wat te verlengen, als ik de situatie zo zie:

Zit je meteen OF op die berg, OF op die brug met je opstijgend of landend vliegtuig

Zit je meteen OF op die berg, OF op die brug met je opstijgend of landend vliegtuig
Virussen? Scan ze hier!
Max asdruk van 6t is toch voor een kist met 3 assen (voor, 2x achter) 18t of ben ik nou gek? Kleine marge overigens, zelfs voor een F50 maar toch.MBV schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 12:50:
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 21-07-2015 14:31 ]
Klinkt een beetje als het veld in Zeelandwildhagen schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:51:
[...]
Veld wordt op zich best nog wel flink gebruikt (ging er vroeger, toen ik het naastgelegen Hoeven woonde regelmatig kijken, altijd leuk), maar dan vooral voor lokaal en recreatief verkeer. Waar niks mis mee is, maar met "International Airport" heeft het verder weinig te maken...
Zo tellen ze dat niet bij vrachtwagens. Hier zitten ook wat experts die er dagelijks mee te maken hebben (Bolk?CyBeR schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:31:
[...]
Max asdruk van 6t is toch voor een kist met 3 assen (voor, 2x achter) 18t of ben ik nou gek? Kleine marge overigens, zelfs voor een F50 maar toch.
[ Voor 25% gewijzigd door MBV op 21-07-2015 14:33 ]
Dit topic is gesloten.