Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.928 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54
Napsju schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:50:
Ben zelf in februari in Kaapstad geweest voor 420 euro totaal met Kenya Airways, Mango en KLM. Niet de snelste route, maar dat vind ik niet zo erg. Moeder wilde goedkoop naar Kaapstad, en voor deze prijs heb ik mijn vrouw en mezelf ook maar uitgenodigd. 8)

Heen: AMS-NBO-JNB-CPT
Terug: JNB-NBO-CDG-AMS

Ben vanmorgen in Dili, Timor-Leste aangekomen met Sriwijaya PK-CLK B735 DPS-DIL. In verhouding iets prijziger, maar ik wilde deze bijzondere plek toch eens bezoeken.

[afbeelding]
Wat een stinkding! Zeer penetrante urine/poeplucht in de cabine. De Oost-Timorezen zijn trouwens gek op de goedkope parfum van de duty free. Ze moesten ze allemaal even uitproberen. Ik vraag me af of ze die testertjes wel goed hebben kunnen ruiken in die stank. Ook met al die parfum werd de stank er in ieder geval niet veel beter op. :X
Thanks! Hoe vind je dit soort 'ongewone' routes? We zijn zelf ook wel een beetje van comfort, dus zo kort mogelijk in het vliegtuig zitten. Maar de balans moet wel goed zijn.. de prijs van KLM voor een rechtstreekse vlucht ligt zo'n 350-400 euro hoger.

Ik zie eventueel ook nog de optie met Qatar heen (dreamliner), wel helaas een overstap van slechts 1 uur (beetje te kort?)
Terugweg van Qatar duurt erg lang vanaf Kaapstad. Dus even de optie voor Emirates terug dan kom je op 700 euro uit in totaal (420 + 280).

Het rondje andersom Amsterdam - Kaapstad | Johannesburg - Amsterdam is dan wel weer erg goedkoop met Qatar (€617). Ook met overstaptijden van iets meer dan een uur...

Moeilijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
1 uur in Doha is volgens mij wel te doen in het nieuwe vliegveld. Weet niet of ze het nu nog hebben, maar op het oude Doha had Qatar Airways een FastTrack-optie, voor mensen met korte overstaptijden :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:51
1 uur in Doha lijkt mij genoeg. Het is een heel mooi, overzichtelijk en efficient vliegveld.

Hoe ik die deals vind? Alles met de hand invullen op verschillende vergelijkingswebsites. Vooral ook zelf open-jaws proberen en een beetje schuiven met vertrek- en retourdatum.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

PWM schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 12:36:
[...]

De fout van Reagan was dat hij na 2-3 maanden de mensen niet terug in dienst nam. De boodschap was daarmee meer dan voldoende afgegeven en de schade beperkt.

[...]

Dat is wat kort door de bocht natuurlijk ;) Het was destijds echt een gigantisch probleem met de vakbonden. Die hadden veel te veel macht en werden geleid door mensen die vooral voor hun eigen aanzien de ene na de andere staking aankondigden. Er moest iets gebeuren, wellicht was een andere tak van sport handiger geweest om het statement mee te maken ;)

We hebben het ook in Engeland gezien waar bedrijfstakken kapot gestaakt werden door vakbonden die voor de meerdere eer en glorie van vooral zichzelf de boel ophitsten.

Eigenlijk zie je die situatie nergens meer in "het westen" behalve.... in Frankrijk.

Let wel: Er is niets mis met vakbonden, op het moment dat zij de rechten van medewerkers beschermen op het moment dat dat nodig is EN er ook een oplossing te bedenken is, anders dan tegen te zijn.
Lol beetje selectief geheugen, een groot deel van het kapot gaan van veel industrie in het VK kwam door korte termijnfocus & de definitieve klap kwam doordat de kas geleegd werd (hallo MG/Rover ;w ).

Maar nee in de heilstaat van Reagan en Tatcher moet iedereen z'n kop houden en meer werken voor minder! :P Behalve de top natuurlijk, hop de middenklasse het raam uit en de ongelijkheid vergroot! Welterusten!

En nee dit topic gaat daar niet over maar gaat het er dan wel over dat er elke keer iets langs moet komen in de trant van: 'Kut fransen, ze zouden die gasten dr uit moeten gooien, ze maken alles kapot!'

[ Voor 9% gewijzigd door GoldenSample op 30-03-2016 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:56

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Koerski schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:46:
[...]

Thanks! Hoe vind je dit soort 'ongewone' routes? We zijn zelf ook wel een beetje van comfort, dus zo kort mogelijk in het vliegtuig zitten. Maar de balans moet wel goed zijn.. de prijs van KLM voor een rechtstreekse vlucht ligt zo'n 350-400 euro hoger.

Ik zie eventueel ook nog de optie met Qatar heen (dreamliner), wel helaas een overstap van slechts 1 uur (beetje te kort?)
Terugweg van Qatar duurt erg lang vanaf Kaapstad. Dus even de optie voor Emirates terug dan kom je op 700 euro uit in totaal (420 + 280).

Het rondje andersom Amsterdam - Kaapstad | Johannesburg - Amsterdam is dan wel weer erg goedkoop met Qatar (€617). Ook met overstaptijden van iets meer dan een uur...

Moeilijk!
Qatar 787 vond ik niet fijn,die vlieg ik alleen nog maar business. 1 uur is te doen als overstap zolang ze maar op tijd vertrekken,en als je het volledige ticket in 1x bijelkaar besteld zijn ze verantwoordelijk dat je uiteindelijk op de plek van bestemming komt,zal hooguit een dag later zijn als je de overstap mist (kan gebeuren he,altijd rekening mee houden)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Klopt! Dit dus:
Napsju schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:19:
Grrrr, kom net gebroken uit de Dreamliner van 5-sterren airline Qatar:
[afbeelding]

Ik HAAT die dingen! De A350 is dan wel een heel groot genot in economy.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Dat dus ja :P
vriendin zat heen naar osaka in de klm 787, vrijdag maar eens vragen hoe die was en of die ook het issue heeft,ze is iets kleiner dus heeft sowieso minder issues dan ik heb :P

hmm als ik een beetje rondzoek dan lijken ze bij klm tussen de stoelen verstopt te zijn ipv op de grond :)

[ Voor 109% gewijzigd door mrsar op 30-03-2016 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mrsar schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:33:
hmm als ik een beetje rondzoek dan lijken ze bij klm tussen de stoelen verstopt te zijn ipv op de grond :)
Dat zal wel per type afhangen. In de 777 heb je toch echt dit: http://www.modhop.com/wp-content/uploads/2014/02/Image22.jpg

EDIT: Oh, je hebt het specifiek over de 787 :+

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 30-03-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

volgens mij is dat 777 oude indeling, nieuwe stoelen zal het ook verwerkt zijn, kan me in ieder geval niet herinneren vanaf KUL (nieuwe indeling)

maar ging me om de 787 inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DouweGNL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-09 16:40

DouweGNL

Ik ben tof.

Koerski schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 17:46:
[...]

Moeilijk!
Je moet eindigen met het mooie, dus waar mogelijk altijd terugvliegen vanaf Kaapstad 😉

Afgelopen oktober had ik een retour naar Kaapstad met Qatar voor 550, wel gekocht in een ticket sale maar die heeft Qatar met regelmaat (ook naar Kaapstad). Om met Qatar de lange overstap naar Amsterdam te mijden kun je er voor kiezen terug te vliegen naar Brussel, die vlucht is wel redelijk aansluitend.

Edit: en ik vond de Qatar 787 helemaal niet zo vervelend. Kan ook komen omdat ik geen enkele vlucht iemand naast me had 😉

[ Voor 5% gewijzigd door DouweGNL op 30-03-2016 20:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Vandaag kwam Finnair met de A340-300 naar Schiphol.
Dit vanwege de sluiting van Brussel. Vracht wordt vervolgens over de weg vervoerd naar Brussel.
Zo voeren ze morgen de ochtendvlucht uit met een A330-300 i.p.v. A321.

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/3/30/695649.jpg

En KLM's 4e Boeing 787-9 is afgeleverd. PH-BHE "Dahlia" is zojuist afgeleverd.
Verwachte aankomst van KL9866 na de ruim 8 uur durende vlucht is momenteel 07:51 uur.

Hier te volgen: https://www.flightradar24.com/KLM7879/941dcb9

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1631/25774885676_9a6f32b639_c.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 30-03-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 11:23

Spotter

Lichtnicht

Fly-guy schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 20:42:
[...]

Ik kan me daar niets van herinneren, echter op het moment dat ik de (oude) regels in mijn hoofd stampte, vloog ik binnen Europa, dus besteedde ik weinig tijd aan "tijdzone" limitaties.
Maar ik kan het ook niet terug vinden in de regels
Wel dat je zogenaamde recovery tijd langer wordt naarmate je meer zones kruist, maar deze is ofwel de lengte van je voorgaande duty of 12 uur, welke langer is.

Dus ik zie het niet, echter zeer grote kans dat ik iets over het hoofd zie.
Ik heb ook nog eens zitten graven, en het enige wat ik in Subpart Q heb kunnen vinden was het volgende:
3.2.2 Longer recovery periods are required following time zone crossings and sequences of night duties
Ik gok zo dat het aan de operator was om hier iets voor de verzinnen in de eigen FTL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 13:16
Koerski schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:59:
Mijn vriendin en ik willen in eind oktober / begin november richting Zuid Afrika. Vluchten: Amsterdam - Johannesburg | Kaapstad - Amsterdam. Ik zie nu vluchten van rond de 650 euro met één tussenstop en een reistijd van tegen de 20 uur (Emirates). Ik vind deze prijzen eerlijk gezegd al erg laag, maar iemand ervaringen of het wellicht nog goedkoper kan? Dus, snel boeken of nog geduld hebben?

KLM is een stuk duurder zeker als je geen standaard retour neemt (€1000) en vliegt als enige rechtstreeks. Dank!
Ik ben net terug van Zuid Afrika en heb met Qatar gevlogen voor 570 Euro :

Brussel - Johannesburg ( +- 15 uur, tussenstop in Doha)
Kaapstad - Brussel normaal gezien zou dit +- 16 uur zijn maar dit is gewijzigd naar Kaapstad - Parijs na de aanslagen en duurde maar liefst 24 uur doordat we 8,5 uur moesten wachtenin Doha op onze vlucht naar Parijs.

Over het algemeen wel tevreden over Qatar, enkel had de 787 wel iets ruimer mogen zijn voor deze lange vluchten. De A380 van Doha naar Parijs is dan weer erg comfortabel, maar uit de richting denk ik.

2 Jaar geleden ben ik ook naar Zuid-Afrika geweest en toen was dit met KLM voor 560 euro, was een retour Johannesburg.

Ik heb me wel voorgenomen om de volgend keer rechtstreeks te vliegen, het mag dan duurder zijn maar de meerprijs weegt voor mij niet meer op tegen het extra comfort van een directe vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mrsar schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 19:33:
vriendin zat heen naar osaka in de klm 787, vrijdag maar eens vragen hoe die was en of die ook het issue heeft,ze is iets kleiner dus heeft sowieso minder issues dan ik heb :P

Voor de lange mensen, de 777 nieuwe indeling heeft een businessclass die ruimer is dan die van 787, de stoelen zijn als ze plat liggen een 10 centimeter langer in de 787.
Napsju schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:50:
Ben zelf in februari in Kaapstad geweest voor 420 euro totaal met Kenya Airways, Mango en KLM. Niet de snelste route, maar dat vind ik niet zo erg. Moeder wilde goedkoop naar Kaapstad, en voor deze prijs heb ik mijn vrouw en mezelf ook maar uitgenodigd. 8)

Heen: AMS-NBO-JNB-CPT
Terug: JNB-NBO-CDG-AMS

Ben vanmorgen in Dili, Timor-Leste aangekomen met Sriwijaya PK-CLK B735 DPS-DIL. In verhouding iets prijziger, maar ik wilde deze bijzondere plek toch eens bezoeken.
Vliegen in Indonesië :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Want het ging nog niet langzaam genoeg op Schiphol 8)7
Komende maanden: vier uur van tevoren op Schiphol

Luchtvaartmaatschappijen adviseren reizigers om de komende maanden een uur eerder naar Schiphol te komen. In De Telegraaf roepen maatschappijen als KLM, Corendon en TUIfly passagiers op om vier uur van tevoren aanwezig te zijn in plaats van de gebruikelijke twee tot drie uur. Door een tekort aan personeel bij de marechaussee worden er lange wachttijden bij de paspoort- en veiligheidscontroles verwacht.

De te krappe bezetting heeft te maken met de terreurdreiging. Door die dreiging moeten leden van de marechaussee ook op plekken buiten Schiphol worden ingezet. Vanaf de meivakantie is er volgens de luchtvaartmaatschappijen dan ook een reële kans dat reizigers die laat op Schiphol zijn hun vlucht missen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Als we nou nog gewoon security bij de gate hadden zou dat allemaal geen probleem zijn.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:24:
Als we nou nog gewoon security bij de gate hadden zou dat allemaal geen probleem zijn.
Volgens mij wordt de (centrale) security gedaan door particuliere beveiligers, niet door de Marechaussee. Dus bij security aan de gate zou hetzelfde probleem er nog steeds zijn.
(Daarnaast is deze versie van security niet geheel de keuze van Schiphol, maar van bovenaf opgelegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 02-10 17:34

Goner

What can I do you for ?

ibfranky schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:15:
[...]
Kaapstad - Brussel normaal gezien zou dit +- 16 uur zijn
Rechtstreeks ??
Lijkt me sterk ; AMS -CPT is nog geen 12 uur ... of zit er in die 16 uur nog een stop ?
Ik heb me wel voorgenomen om de volgend keer rechtstreeks te vliegen, het mag dan duurder zijn maar de meerprijs weegt voor mij niet meer op tegen het extra comfort van een directe vlucht.
Zeker als je laagseizoen kunt vliegen heeft KLM best leuke aanbiedingen naar ZA. Wij zitten helaas nog aan schoolvakantie vast en dan wordt het een dure grap.

[ Voor 46% gewijzigd door Goner op 31-03-2016 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 13:16
Goner schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:56:
[...]

Rechtstreeks ??
Lijkt me sterk ; AMS -CPT is nog geen 12 uur ... of zit er in die 16 uur nog een stop ?
Met tussenstop in Doha :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-09 16:37
ik heb via google flights een alternatief gevonden voor een aangeboden zakenreis-vlucht;
ik krijg echter als reactive: "Waarom 2 aparte tickets, dan zijn de aansluitingen niet gegarandeerd. Het kan in 1 KLM ticket worden gezet."

wat betekent "aansluitingen niet gegarandeerd"?

wat is de meerwaarde (meerprijs 300 euro) als het "in 1 KLM ticket" wordt gezet?
worden aansluiting dan wel gegarandeerd en/of kosteloos opgelost als er vertraging is bij vervolgvluchtaansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-10 14:23
Admiral_R2D2 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:57:
ik heb via google flights een alternatief gevonden voor een aangeboden zakenreis-vlucht;
ik krijg echter als reactive: "Waarom 2 aparte tickets, dan zijn de aansluitingen niet gegarandeerd. Het kan in 1 KLM ticket worden gezet."

wat is de meerwaarde (meerprijs 300 euro) als het "in 1 KLM ticket" wordt gezet?
worden aansluiting dan wel gegarandeerd en/of kosteloos opgelost als er vertraging is bij vervolgvluchtaansluiting?
Ja 1 ticket betekend bij vertraging dat je op de volgende vlucht mag. Bij losse tickets dus niet. Eigen verantwoording. Als het een zakenreis is, gewoon die 300 euro extra lappen. Let er wel op dat de ticketnummers overeenkomen. De PNR wil nog wel eens afwijken (bijvoorbeeld als er een andere maatschappij bij betrokken is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Admiral_R2D2 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 12:57:

In principe regel je aansluiting als je twee aparte tickets koopt, ongeacht of het twee keer dezelfde maatschappij is. Haal je de aansluiting niet, pech, jouw risico. Je krijgt niets, sterker nog, waarschijnlijk is het tweede ticket inmiddels waardeloos geworden, koop maar een nieuw ticket.

Koop je echter één ticket van A naar C via B, dan is het redden van je aansluiting het risico van de verkoper. Dus krijg je een andere vlucht, hotelovernachting of compensatie.

Meer risico voor de vervoerder, hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-10 17:23

Garyu

WW

L-VIS schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:00:
[...]

Ja 1 ticket betekend bij vertraging dat je op de volgende vlucht mag. Bij losse tickets dus niet. Eigen verantwoording. Als het een zakenreis is, gewoon die 300 euro extra lappen. Let er wel op dat de ticketnummers overeenkomen. De PNR wil nog wel eens afwijken (bijvoorbeeld als er een andere maatschappij bij betrokken is).
Zakelijk vlieg ik ook weleens met losse tickets hoor. Als bedrijf is het niet opeens zo dat er altijd geld over is. Het is een risico-afweging, wat zou het kosten als je je vlucht mist (tijd mis je sowieso als je een vlucht mist, of het nu een aaneengesloten ticket of twee tickets hebt), en wat is de kans daarop. Is de overstap lang genoeg en heb je alleen maar handbagage, dan heb ik er geen moeite mee.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

anandus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:21:

[...]
Ja tof die bezuinigingen op defensie. :X
Zoals wel vaker gaat deze bezuiniging weer meer kosten dan opleveren.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:11

Grouchy

meep meep

[...]
Security gaat toch aardig tegenwoordig, zeker als je SP hebt. Waar ik wel altijd rijen zie is bij de paspoort controles. Blij dat ik Privium heb :)

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 02-10 17:34

Goner

What can I do you for ?

Hee, bedankt voor de tip ! Die kende ik nog niet.
Leuk, die reacties met tips om geld te besparen door iets eerder/later te vliegen.
(by the way, ik zie dat de vlucht AMS-CPT tegenwoordig wi-fi heeft, is dat pas ? vorig jaar nog niet)
EDIT: oh, ik zie opeens dat de heenvlucht met een 787 is ipv de 777-200 die we gewend zijn, vandaar wellicht

[ Voor 12% gewijzigd door Goner op 31-03-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

klopt,de 787 heeft wifi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
En een verdwaalde 777-300ER (PH-BVF); zie dak:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7360/9738905778_c1fdeef045_c.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Piet91 op 31-03-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinkother
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-09 09:27
Hallo Allemaal,

Aankomende zomer vlieg ik via Dusseldorf naar Miami via Atlanta met Delta Airlines type 76W (767-3 of 4)(was een cheap deal).
Nu zag ik dat ik kan upgraden naar Economy Plus voor 99 dollar p.p.p.v. en vroeg me af of mensen er ervaring mee hebben en of deze te vergelijken is met bijvoorbeeld BA World Traveler Plus. Hoop dat één van jullie mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thinkother schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 17:01:
Nu zag ik dat ik kan upgraden naar Economy Plus voor 99 dollar p.p.p.v. en vroeg me af of mensen er ervaring mee hebben en of deze te vergelijken is met bijvoorbeeld BA World Traveler Plus. Hoop dat één van jullie mij kan helpen.
Welke reviews heb je zelf al opgezocht? Het internet staat vol met dit soort informatie, je mag wel zelf wat doen :)

10 seconden google en ik had deze recente al: http://thetravelbite.com/...elta-comfort-plus-review/

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 31-03-2016 17:05 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thinkother
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-09 09:27
Check, had deze al gezien maar vond hem niet helemaal compleet en wou gewoon even kijken wat de ervaringen hier waren, daarom deze vraag :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Grouchy schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:30:
[...]

Security gaat toch aardig tegenwoordig, zeker als je SP hebt. Waar ik wel altijd rijen zie is bij de paspoort controles. Blij dat ik Privium heb :)
Mooi verdienmodel voor een kortzichtig management. :P

Vraag me wel af hoe dit nu kan, vorigjaar is de centrale security al ingevoerd & de 'anti terrorisme maatregelen' lijken mij niets nieuws te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 29-09 21:39
Zoals iemand al eerder aangaf: personeelstekort bij de KMAR. Die worden momenteel op veel meer plekken ingezet dat voorheen, en dat gaat ten koste van posten op Schiphol.

Uitbreiding van de KMAR is voorzien, maar je hebt iemand niet 1-2-3 aangenomen en opgeleid.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04:04

Fiber

Beaches are for storming.

Heeft Schiphol dan geen contracten met de Marechaussee waar in staat dat ze recht hebben op een bepaald aantal medewerkers in een bepaalde periode?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb Privium, dus let er niet op. Maar als ik van de zomer naar Italië vlieg met vrouw en kinderen, heb ik hier geen last van toch? Voor Schengen hoef ik niet langs de KMAR. Dus dan heb ik enkel gewone drukte voor bagagecontrole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

icecreamfarmer schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:24:
[...]

Ja tof die bezuinigingen op defensie. :X
Zoals wel vaker gaat deze bezuiniging weer meer kosten dan opleveren.
Aan welke kosten denk je dan precies? Het enige nadeel wat ik zie is dat je langer op Schiphol bent (en dus meer tijd hebt om broodjes en drinken te kopen ;) ) , maar dat kost mij als belastingbetaler toch niks dat jij langer op Schiphol staat?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

PWM schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:27:
Ik heb Privium, dus let er niet op. Maar als ik van de zomer naar Italië vlieg met vrouw en kinderen, heb ik hier geen last van toch? Voor Schengen hoef ik niet langs de KMAR. Dus dan heb ik enkel gewone drukte voor bagagecontrole
klopt,alleen de normale security check

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/3/25/693009.jpg
PH-MCS, vorige week donderdag.

Morgen weer een vertrek van een geliefd Elfje.

PH-MCS staat gepland om morgen om 11:20 uur te vertrekken naar Victorville.
Dit toestel werd op zondag 28 maart 2015 opgeslagen op Schiphol na haar laatste vlucht vanuit Miami (komend uit São Paulo en Quito).

PH-MCS is een van de vier MD-11CF (Convertible Freighter) die Martinair in bezit had.
Dit type kon omgebouwd worden van vrachttoestel naar passagierstoestel zodat Martinair dit in de zomermaanden kon inzetten voor vakantiebestemmingen.
Na de zomermaanden van 2008 werden de CF's alleen nog ingezet voor vracht.
PH-MCS werd op 3 april 1995 aan Martinair geleverd; het toestel is daarmee op twee dagen na exact 21 jaar in bezit geweest van Martinair.

Deze derde variant van de MD-11 werd gelanceerd na een order van Martinair voor 3 toestellen en 2 opties.
In mei 1992 zette Martinair een van de opties om in een order.
De eerste MD-11CF werd eind 1994 aan Martinair geleverd, de laatste in mei 1995.

Naast deze vier werden er nog twee gebouwd voor World Airways; een daarvan is al gesloopt, de ander staat in Victorville en is aangekocht door FedEx voor onderdelen.

Na het vertrek van PH-MCS blijven er nog twee Elfjes over; PH-MCP (MD-11CF) en -MCU (MD-11F).
Deze gaan over 2 maand uit de vloot.

De gloednieuwe -MCS, hier nog bij de fabriek van McDonnel Douglas op Long Beach Airport:
Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/2/29090_1066341769.jpg

1997: aan de gate voor vertrek naar Miami:
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/5/4/0057451.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/5/4/0313455.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.airteamimages.com/pics/0/983_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tinussie.nl/albums/mpmd11cf/044_Martinair_McDonnell_Douglas_MD-11CF_PH-MCS.jpg

De ombouw van passagierconfiguratie naar vracht:
Afbeeldingslocatie: http://www.tinussie.nl/albums/mpmd11cf/065_Martinair_McDonnell_Douglas_MD-11CF_PH-MCS_This_is_what_the_main_deck_looks_like_after_the_tube-strip%2C_with_the_pallet_rails_still_missing..jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tinussie.nl/albums/mpmd11cf/010_Martinair_McDonnell_Douglas_MD-11CF_PH-MCS.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2012/5/7/208675.jpg

Nustys! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://www.airteamimages.com/pics/165/165131_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn1.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2014/2/2/361014.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-10 19:37

_serial_

and there was silence

[...]
Ben ik even blij dat ik net buiten de mei vakantie ga, en niet vanaf Schiphol

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat er straks gaat gebeuren met het gat dat China Airlines achterlaat? Ze hadden zo'n fijn tijdsslot. Ik vrees dat ze prijzen zullen stijgen als CI wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Gaan ze weg dan? Ze gebruiken toch het zelfde slot om rechtstreeks naar Taipei te vliegen, ipv Bangkok-Taipei?
replacing existing Taipei Taoyuan – Bangkok – Amsterdam route.

[ Voor 42% gewijzigd door Napsju op 01-04-2016 03:22 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
China Airlines verdwijnt niet nee. Ze gaan alleen de frequentie verlagen van dagelijks naar 4x per week, en ze gaan van een A340 naar een A350.

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 01-04-2016 03:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 02:03:
Weet iemand wat er straks gaat gebeuren met het gat dat China Airlines achterlaat? Ze hadden zo'n fijn tijdsslot. Ik vrees dat ze prijzen zullen stijgen als CI wegvalt.
Vooral de nachtvlucht terug zal ik gaan missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 20:15

icecreamfarmer

en het is

Sandyman538 schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 22:27:
[...]

Aan welke kosten denk je dan precies? Het enige nadeel wat ik zie is dat je langer op Schiphol bent (en dus meer tijd hebt om broodjes en drinken te kopen ;) ) , maar dat kost mij als belastingbetaler toch niks dat jij langer op Schiphol staat?
Het maakt de luchthaven onaantrekkelijker, zakenmensen moeten langer wachten wat geld kost, alternatieven (trein/auto) worden aantrekkelijker, Etc.

Je moet ook in indirecte kosten denken.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 29-09 06:50

Bestla

Kvinne

wildhagen schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 03:24:
China Airlines verdwijnt niet nee. Ze gaan alleen de frequentie verlagen van dagelijks naar 4x per week, en ze gaan van een A340 naar een A350.
Dan kwam die A350 hier net over vliegen., of ik moet me vergissen. Het was in ieder geval geen A340.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
Het is een risico-afweging
exact;
en ze zijn bij onze reisboek-organisatie nogal eens te voorzichtig imho;
aangezien ik alleen op China vlieg (per jaar zo'n 15 vluchten van/naar China en zo'n 40 binnenlandse vluchten in China zelf) heb ik inmiddels zo veel specifieke ervaring dat ik af en toe vraagtekens ga zetten bij de voorgestelde opties;
verder spreek ik zelf goed Chinees en ben ik dus ter plaatse minde rgoed af te schepen door baliepersoneel;
tenslotte is het geen ramp als ik een vlucht mis binnen China; er gaan vaak meerdere vluchten per dag (vanuit XMN bijvoorbeeld elke 2 uur naar Shanghai) en als uiterste remedie kan ik altijd nog een (supersnel-)trein pakken naar mijn eindbestemming

maar het blijft idd een risicoafweging;
zo heb ik wel eens een supergoedkoop ticket laten boeken dat onwijzigbaar was;
mijn terugvlucht moest ik noodgedwongen missen en dus heb ik een enkeltje terug genomen;
de schade was niet groot (250 euro), want ticket was niet duur (500 euro);
als ik elke retourticket wijzigbaar houd, betaal ik steeds 120 euro extra;
dat heb ik er dus bij twee keer "goed gokken" al weer quite en bij drie keer helemaal uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral_R2D2
Goner schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 14:34:
[...]
Hee, bedankt voor de tip ! Die kende ik nog niet.
Leuk, die reacties met tips om geld te besparen door iets eerder/later te vliegen.
no problem;
en die "vlieg een dag later en bespaar X"-functie is inderdaad fantastisch
wat ik zelf nog mis is: "vlieg naar een vliegveld in de buurt + neem trein voor 50 euro", maar dat wordt ws te complex voor het algoritme en/of de gebruikers

pas wel op met vluchten die bijvoorbeeld tussenlanding maken in steden als Moscow;
je hebt dan een transitvisum nodig en dat is niet altijd even makkelijk

persoonlijk wil ik wat vaker via steden vliegen waar ik nog niet ben geweest en dan een wachttijd hebben van 12 uur oid, zodat ik even kan stadsbezichtigen
ook hier geldt weer: pas op dat je je vervolgvlucht dan niet mist
(en dat je baas een oogje kan dichtknijpen ;-))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PH-MPS: https://www.flightradar24.com/MPH114/94600dd

EDIT: zo te horen zit er weer een mongooltje met een multicopter in de buurt van Schiphol te vliegen...

EDIT #2: en weg.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/sh0.08/e35/p750x750/12950403_1724370391180111_67963504_n.jpg

EDIT #3: voor de liefhebbers, ook hier komt een boek van uit: Martinair MD-11 Aviation Legend.
Daar ook te bestellen.
Martinair is de laatste MD-11-operator in Nederland. In de zomer van 2016 komt er een eind aan de lange periode dat de driemotorige (McDonnell-)Douglas-jets in Nederland hun thuisbasis hebben. Martinair heeft met de DC-10 en de MD-11 passagiers en vracht vervoerd. Velen zullen mooie herinneringen hebben aan deze bijzondere vliegtuigen. Deze herinneringen en veel nooit eerder gepubliceerde foto’s gaan we samenbrengen in het boek ‘Martinair MD-11 Aviation Legend – Martinair’s Tri-jets and Douglas history’.

Dit boek is het derde boek in de reeks die gestart is met de twee KLM MD-11 boeken. Het Martinair-boek wordt in dezelfde kwaliteit uitgebracht en heeft dezelfde lay-out en vormgeving als de vorige twee boeken. Met dit derde “rode” boek maakt de MD-11-fan zijn verzameling compleet!

Via deze site kunt u een exemplaar bestellen in de voorverkoop. Als u in de voorverkoop bestelt voor 11 mei 2016, ontvangt u bij het boek een exclusieve extra MD-11-poster.

De laatste vlucht van de Martinair MD-11 is in juni/juli 2016. Na deze vlucht zullen we het boek compleet maken. De verwachte leveringsdatum van het Martinair MD-11 Aviation legend boek is september 2016.
Afbeeldingslocatie: http://aviationlegends.nl/wp-content/uploads/2016/02/06_cover_MAC_v6-1200x1200.jpg

[ Voor 154% gewijzigd door Piet91 op 01-04-2016 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bestla schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:21:
[...]

Dan kwam die A350 hier net over vliegen., of ik moet me vergissen. Het was in ieder geval geen A340.
China Airlines kwam vandaag volgens Schiphol.nl gewoon met een A340 naar Schiphol (registratie B-18807, geland om 10:22) :)

Ze hebben iirc namelijk op dit moment nog geen A350's, de eerste wordt binnenkort volgens mij pas geleverd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Admiral_R2D2 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 10:26:
pas wel op met vluchten die bijvoorbeeld tussenlanding maken in steden als Moscow;
je hebt dan een transitvisum nodig en dat is niet altijd even makkelijk
Niet waar. Ben laatst nog een paar uur in het internationale deel van SVO geweest.
Visa-free transit[edit]
Direct airside transit[edit]
Passengers travelling through international airports do not need a visa for a transit of less than 24 hours, provided a confirmed onward ticket is held and the traveller remains in the international transit area (without clearing passport control).[citation needed]

Only five Russian airports have an international transit area:

Moscow's Sheremetyevo International Airport (SVO) - terminals D, E and F
Moscow's Domodedovo International Airport (DME)
Moscow's Vnukovo International Airport (VKO) - terminal A
Saint Petersburg's Pulkovo Airport (LED) - new terminal 1, opened on February 14, 2014
Yekaterinburg's Koltsovo International Airport (SVX) - international terminal.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Napsju schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 02:51:
Gaan ze weg dan? Ze gebruiken toch het zelfde slot om rechtstreeks naar Taipei te vliegen, ipv Bangkok-Taipei?

[...]
Hmm, vervangt deze vlucht CI 066 en CI 065? Moet de slaap nog uit mijn ogen wrijven, gaat pas in vanaf december en ik vlieg in mei/juni met hun.

[ Voor 16% gewijzigd door FabiandJ op 01-04-2016 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Napsju schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:28:
[...]

Niet waar. Ben laatst nog een paar uur in het internationale deel van SVO geweest.

[...]
Ik denk dat er een verschil is tussen een overstap maken op Moskou (ook gedaan, geen issues) en een vliegtuig wat een stop (tussenlanding) maakt op Moskou ('eindbestemming Moskou, en dan vanuit Moskou weer verder').

Bij die laatste is Rusland mogelijk de eindbestemming en moet je min of meer het land in, en daarna weer uit als je verder vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Ook in het internationale deel van SVO is een transit desk. Met bagage heb je mogelijk nog wel een uitdaging. Andere vliegvelden in Moskou ken ik niet.

Bij een transfer tussen bijvoorbeeld SVO en VKO heb je zéker een visum nodig.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vraag mij trouwens af hoe snel zo'n convertible freighter/pax vliegtuig omgebouwd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PolarBear schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:03:
Ik vraag mij trouwens af hoe snel zo'n convertible freighter/pax vliegtuig omgebouwd kan worden.
Passagier naar vracht 2 dagen, vracht naar passagier 3 dagen.

De laatste ombouw van vracht naar passagier duurde langer, omdat er toen meer permanente wijzigingen hebben plaats gevonden. (qua bekabeling, bagagebakken etc.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat ombouwen levert soms wel leuke plaatjes op, zoals stoelen in een geopende cargo-door van deze 737-300QC (Quick Change) van Flyglobespan (G-CELR):

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/4/0/1041047.jpg

Of stoelen in een half-afgewerkt interieur:

Afbeeldingslocatie: http://p9.storage.canalblog.com/98/38/1093714/95987903_o.jpg

Zelfs een militaire kist als een C-17 kan van high-density interieur voorzien worden als je snel een hoop soldaten wil vervoeren zonder ze horizontaal te gaan stapelen:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6a/Defense.gov_News_Photo_111218-F-MJ260-913_-_U.S._Air_Force_airmen_prepare_to_take-off_on_a_C-17_Globemaster_III_cargo_aircraft_at_Ali_Air_Base_Iraq_signaling_the_end_of_Operation_New_Dawn.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
In die laatste foto zie ik ruimte voor een tweede verdieping!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgens mij zou een dubbel dek wel moeten kunnen, een C-17 is een groot toestel.

Zijn voorganger qua naam, de Douglas C-124 Globemaster II, had bijvoorbeeld wél een doubledeck-configuratie...

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/21/C-124C_Globemaster_II.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Iemand enig idee hoe ik erachter kom of een AF A380 de nieuwe business class heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Je ziet in de route dat ze heel duidelijk om Engeland heen vliegen, heeft dat toevallig met geld te maken?
En ik kan in flightradar24 niet meer de rest van de route laten weergeven, is die functie verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 28-09 14:23

Shaggy

Misantroop pur sang

Had dat niet over Engeland/Schotland niet te maken met de hoge kosten van het gebruik van hun luchtruim oid? Hier zie je de rest:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1453/26079760182_4a9baab59e_c.jpgVictorville by Remco van de Sanden, on Flickr

Trouwens wel een leuk geintje van FR24

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1645/25567450744_ce8ded20ef_c.jpgFalcon by Remco van de Sanden, on Flickr

[ Voor 32% gewijzigd door Shaggy op 01-04-2016 18:34 ]

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
gop1 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:25:
Je ziet in de route dat ze heel duidelijk om Engeland heen vliegen, heeft dat toevallig met geld te maken?
shaggy8675 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:24:
Had dat niet over Engeland/Schotland niet te maken met de hoge kosten van het gebruik van hun luchtruim oid? Hier zie je de rest:

[afbeelding]Victorville by Remco van de Sanden, on Flickr
Als ik de route van de MD-11 bekijk gaan ze inderdaad nét om het gebied van Engeland en Schotland heen.
Die route daaromheen zie je wel vaker voor vluchten van Amsterdam naar het westen.
En ik kan in flightradar24 niet meer de rest van de route laten weergeven, is die functie verwijderd?
FR24 geeft nog allerlei problemen bij mij. En er lijkt inderdaad nog steeds meer uitgehaald te worden.
Hopelijk ontvang ik snel de antenne en dan heb ik FR24 business. :9

Hebben jullie dit trouwens ook op FR24 gezien?
Trumptracker25
"Track Donald Trump 25 hours a day.
Note: requires a Republican Subscription"
_O-

Trouwens, bedankt voor al jullie thumbs up en die rare dingen die je sinds vandaag kunt doen.
Geen idee wat het betekent allemaal, maar goed. :P
Vooral dat eerste waardeer ik erg; want geeft aan dat jullie het blijkbaar toch nog interessant vinden. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 01-04-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik had al wel eens gehoord van BBJ's (Boeing Business Jets), maar had ze nooit echt van binnen gezien. Nu kwam ik toevallig de site tegen: http://www.boeing.com/commercial/bbj/ :9~ Wat een vliegende villa's zijn dat zeg. Er blijken er ook nog 190 van te vliegen op dit moment. De markt ligt uiteraard wel meer naar het (midden)oosten.
De 747-8 heeft blijkbaar als optie een lift die je het vliegtuig in brengt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C2JLrUw.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:58:
[...]

[...]

Als ik de route van de MD-11 bekijk gaan ze inderdaad nét om het gebied van Engeland en Schotland heen.
Die route daaromheen zie je wel vaker voor vluchten van Amsterdam naar het westen.
Maar toch is ie eerder in de FIR van Londen/Schotland geweest, maar net bovenin op het randje vliegt. Waarschijnlijkop afstand gebaseerde kosten?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1xz4pi.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door H92! op 01-04-2016 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Landt over 6 minuten op haar laatste rustplaats...
EDIT: zo te horen zit er weer een mongooltje met een multicopter in de buurt van Schiphol te vliegen...
Heb ik goed gehoord dus:

Incident: KLM E190, F70 and Easyjet A319 at Amsterdam on Apr 1st 2016, flock of drones
A KLM Embraer ERJ-190, registration PH-EZE performing flight KL-1904 from Hanover (Germany) to Amsterdam (Netherlands), was on final approach to runway 18C when the crew reported a drone to their right at about 1000 feet just passing about 100 feet underneath their aircraft. The aircraft continued for a safe landing on runway 18C.

A KLM Cityhopper Fokker 70, registration PH-KZM performing flight KL-1986 from Basel/Mulhouse (Switzerland/France) to Amsterdam (Netherlands), was on final approach to runway 18C when after tower advised of the previous aircraft reporting a drone at about 1000 feet the crew reported drone in sight, the drone was now on their left hand side at about 900 feet. The Fokker 70 continued for a safe landing on runway 18C.

Tower runway 18R checked the area with his binoculars but couldn't spot any drone.

An Easyjet Airbus A319-100, registration G-EZEV performing flight U2-7926 from Nice (France) to Amsterdam (Netherlands), next on approach to runway 18C, was advised of the previous two arrivals sighting a drone to which the crew reported they were seeing three drones about 2.5nm out causing a perplexed reaction by the controller "You are seeing THREE drones?" The aircraft continued for a safe landing on runway 18C.

The next arrival for runway 18C, being advised of the three previous flights sighting drones, reported they could not see any drones joking this might be because of their bad eyes.

No further drone reports were submitted by pilots.

As we currently have April 1st 2016, the Aviation Herald certifies that this is not an April fool's story.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z6nBfC1.jpg

Noodglijbaan valt uit vliegtuig en belandt in tuin in VS
Een glijbaan die normaal gesproken bij noodsituaties uit een vliegtuig klapt, is uit een vliegtuig naar beneden gevallen en in een achtertuin in de Amerikaanse staat Arizona beland.

Het opblaasbare gevaarte viel omlaag uit een Boeing 767, die zich op het punt stond te landen op een vliegveld in Phoenix. Op een hoogte van ruim 850 meter merkte het cabinepersoneel van het toestel dat de glijbaan bij de rechtervleugel plotseling uitklapte.

Volgens Amerikaanse media was een 31-jarige bewoonster thuis toen de glijbaan in haar tuin belandde. Volgens haar viel de glijbaan gelukkig niet in een nabij gelegen park, waar veel voetgangers lopen. "Hij viel in mijn tuin, op precies de goede plek."
Afbeeldingslocatie: http://rack.0.mshcdn.com/media/ZgkyMDE2LzAzLzMxL2M0L2U0ODFlZjgyZGE4Ljc4NjhiLnBuZwpwCXRodW1iCTEyMDB4OTYwMD4/c4437f52/a97/e481ef82da8643dab0f8a3ce0dc4b292.png
Afbeeldingslocatie: https://cbsnewyork.files.wordpress.com/2016/03/emergency-slide.jpg?w=640&h=360&crop=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
H92! schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:25:
[...]

Maar toch is ie eerder in de FIR van Londen/Schotland geweest, maar net bovenin op het randje vliegt. Waarschijnlijkop afstand gebaseerde kosten?

[afbeelding]
Die lijnen moet je niet zo ontzettend strak zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Luchthaven Schiphol schaadt de Nederlandse economie door het bevoordelden van KLM. Andere luchtvaartmaatschappijen moeten een grotere rol krijgen bij het vliegveld.

Dit zegt Easyjet-bestuursvoorzitter Carolyn McCall in een zaterdag gepubliceerd interview met NRC Handelsblad.

McCall wijst op de relatief lage belasting die Schiphol rekent voor internationale passagiers die overstappen op Schiphol.

Voor KLM is dit voordelig. 70 procent van de intercontinentale vluchten van KLM bestaat uit passagiers die overstappen.

Volgens de Britse topvrouw betalen Nederlandse belastingbetalers voor passagiers uit de Verenigde Staten en Azië die overstappen op Schiphol.

Eind deze maand start het kabinet de discussie over de toekomst van Schiphol voor de komende tien jaar. Easyjet vindt dat het meer inspraak moet krijgen bij de luchthaven.

"We zijn een grote en goede werkgever. We zijn goed voor 200 banen dit jaar, met lokale arbeidsvoorwaarden. Daarom willen we meepraten over de strategie van Schiphol", zegt McCall.
Bron: http://www.nu.nl/economie...-met-bevoordelen-klm.html

Het interview: http://www.nrc.nl/nieuws/...m-slecht-voor-ned-1607247

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staan opvallend veel relatief nieuwe 747-400 en A340 toestellen in de verkoop. Wat is de reden dat al die maatschappijen hun toestellen vervangen terwijl ze nog lang niet aan het einde van hun levensduur zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het aantal motoren versus de (in)efficientie?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 21:27

MBV

Wat mij vooral verbaasd: waarom hebben die maatschappijen die toestellen recent gekocht? De A340 had direct z'n broertje A330 die bijna hetzelfde kan, en Boeing had in 1995 de B777 die qua capaciteit toch aardig in de buurt zat van de B744, toch?

En ik denk dat extra brandstofverbruik van 4 motoren maar de helft van het verhaal is, de andere helft is 2x zoveel onderhoud aan de motoren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

MBV schreef op zondag 03 april 2016 @ 19:06:
Wat mij vooral verbaasd: waarom hebben die maatschappijen die toestellen recent gekocht? De A340 had direct z'n broertje A330 die bijna hetzelfde kan, en Boeing had in 1995 de B777 die qua capaciteit toch aardig in de buurt zat van de B744, toch?

En ik denk dat extra brandstofverbruik van 4 motoren maar de helft van het verhaal is, de andere helft is 2x zoveel onderhoud aan de motoren ;)
Tot nog niet zo lang geleden mocht je met twee motoren een stuk minder ver van (uitwijk)luchthavens af vliegen dan met drie of vier. Pas met de B777 is ETOPS echt van de grond gekomen en de A330 heeft daar leuk op meegelift.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Wat mij vooral verbaasd: waarom hebben die maatschappijen die toestellen recent gekocht? De A340 had direct z'n broertje A330 die bijna hetzelfde kan,
Nee, die kon niet het zelfde plus je had ETOPS.
De A330 heeft een enorme verbetering meegemaakt in de jaren; de MTOW van de A330-300 is bijvoorbeeld met 14% gestegen en het vliegbereik met bijna 60%.
en Boeing had in 1995 de B777 die qua capaciteit toch aardig in de buurt zat van de B744, toch?
Kwam in de buurt, maar nog steeds geen 747-400 qua prestaties.
Net als de A330 (en praktisch elk type vliegtuig) werden de prestaties beter met de jaren.
Dat kun je niet zo zwart/wit stellen.

De onderhoud aan de vier Airbus A340-300 motoren is bijvoorbeeld goedkoper dan elke variant van de Boeing 777.
Je kunt het onderhoud aan de motoren ook aan de fabrikant overlaten, maar je kan ook zélf als maatschappij onderhoud plegen.
En Rolls Royce heeft een paar jaar geleden een belofte gedaan om de onderhoudskosten van vier Trent 500's (die onder de A340-500 en -600 zitten) omlaag te brengen naar gelijke kosten met de GE90's van de 777.

Er zijn heel veel factoren waar je de zaken aan moet toetsen en is een beroep op zich.

Trouwens; misschien nog iets voor de frequente vliegers onder ons:

[ Voor 35% gewijzigd door Piet91 op 03-04-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-10 16:14

Freak187

geen

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 18:57:
Er staan opvallend veel relatief nieuwe 747-400 en A340 toestellen in de verkoop. Wat is de reden dat al die maatschappijen hun toestellen vervangen terwijl ze nog lang niet aan het einde van hun levensduur zitten
Het is gewoon een rekensommetje en daarbij verliezen de 747 en A340 het op. Het heeft te maken met range, capaciteit, cost of ownership, cost per seat/mile etc etc.

De A340 heeft als nadeel dat niet veel maatschappijen die vliegen, dus je kan er donder op zeggen dat spare parts steeds moeilijker te vinden zijn. Tevens zullen onderhoudsaanbieders schaarser (dus duurder) worden. De 747 wordt qua capaciteit en kosten afgetroefd door de nieuwere modellen.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
en Boeing had in 1995 de B777 die qua capaciteit toch aardig in de buurt zat van de B744, toch?
Niet echt, in 1995 had Boeing alleen de korte 777-200. Enkele jaren later kwam de 777-300, maar die had een beperkt bereik. Pas in 2004 kwam de 777-300ER, die significant verder kan vliegen dan de eerste generatie 777.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:04
Piet91 schreef op zondag 03 april 2016 @ 21:03:

pricewatch: Bose QuietComfort 25 voor Android (Zwart)
PW: €299
Amazon.de: €225,73
Thanks, heb er een besteld. Al lang lopen twijfelen vanwege de prijs. Dit was een mooie gelegenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 19:04
Daar ga je geen spijt van krijgen... :) Ik zit momenteel in Brazillie en heb 2 dagen voor m'n vertrek nog een QC 25 gekocht op marktplaats voor 160 euro. Echt heerlijk rustig. Gebruik h'm nu ook regelmatig in m'n hotelkamer om een filmpje te kijken op de ipad, geen geruis meer van de airco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

zie net een lang verhaal langskomen op FB naar klm,maar ging dus lekker vannacht :+

Man man man, KLM, het zit vandaag niet mee! Ik zit lekker te chillen in stoel 21A in die triple 7 van jullie, klaar voor vertrek naar Kuala Lumpur en de pushback kan beginnen. Dus wij rollen naar achter, maar wacht eens even! Stef de stuntpiloot in z'n proeftijd is vergeten de slurf te ontkoppelen. Je weet wel, die achterste die je op Schiphol hebt die over de vleugel heen gaat. Lang verhaal kort, vliegtuig rijdt naar achter, slurf schaaft over de vleugel. Resultaat; een hoop blikschade aan de vleugel, waar niet mee gevlogen kon worden en een stel chagrijnige passagiers die deze avond niet naar Maleisië vlogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Freak187 schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:15:
De A340 heeft als nadeel dat niet veel maatschappijen die vliegen, dus je kan er donder op zeggen dat spare parts steeds moeilijker te vinden zijn.
Dat zou me verbazen. Ik mag toch aannemen dat elke fabrikant verkochte toestellen minstens een X aantal jaar met onderdelen kan supporten, of ze nu populair waren of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:06
Ouch
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CfNJQAbUEAAKy-g.jpg
https://twitter.com/TMCPoldaMetro/status/716997719231868928

[EDIT]
AVHerald verhaal
A Batik Air Boeing 737-800, registration PK-LBS performing flight ID-7703 from Jakarta Halim Perdanakusuma to Ujung Padang (Indonesia) with 49 passengers and 7 crew, was in the takeoff roll on runway 24 at 19:55L (12:55Z) when its left wing tip entangled with the vertical tail and left wing of a Transnusa Avions de Transport Regional ATR-42-600 registration PK-TNJ crossing the runway under tow and separated the most of the vertical tail plane as well as the left wing from the ATR, the left wing tank ruptured open. Both aircraft caught fire, the Boeing was evacuated via slides. Fire engines responded and were able to put the fires out in a matter of minutes. There were no injuries, both aircraft received substantial damage.

Indonesia's Ministry of Transport reported the Boeing was taxiing for departure, the ATR was under tow to a hangar when the aircraft collided causing damage to the left wing tip of the Boeing and separation of vertical tail and left wing of the ATR. There were no injuries. The airport needed to be closed however.

Ground observers reported the Boeing 737-800 was already accelerating for takeoff from runway 24, when the ATR under tow crossed the runway about 1280 meters/4200 feet down the runway. The Boeing rejected takeoff but could not stop in time to avoid the collision.

Radar data suggest the Boeing was accelerating for takeoff from runway 24 reaching about 110 knots over ground when takeoff was rejected. The aircraft came to a stop about 500 meters/1650 feet past the intersection of the runway with the only crossing taxiway.

Batik Air reported their flight was cleared for takeoff and was accelerating when the aircraft under tow crossed the runway. Their crew rejected takeoff however could not avoid the collision.
http://avherald.com/h?article=49666e3e&opt=0

[ Voor 87% gewijzigd door LongBowNL op 04-04-2016 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Laatst online: 26-09 18:12
mrsar schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:50:
zie net een lang verhaal langskomen op FB naar klm,maar ging dus lekker vannacht :+

Man man man, KLM, het zit vandaag niet mee! Ik zit lekker te chillen in stoel 21A in die triple 7 van jullie, klaar voor vertrek naar Kuala Lumpur en de pushback kan beginnen. Dus wij rollen naar achter, maar wacht eens even! Stef de stuntpiloot in z'n proeftijd is vergeten de slurf te ontkoppelen. Je weet wel, die achterste die je op Schiphol hebt die over de vleugel heen gaat. Lang verhaal kort, vliegtuig rijdt naar achter, slurf schaaft over de vleugel. Resultaat; een hoop blikschade aan de vleugel, waar niet mee gevlogen kon worden en een stel chagrijnige passagiers die deze avond niet naar Maleisië vlogen
Waar kom je dit tegen dan? Dan zal een behoorlijke schade zijn.
KL809 is gister wel vertrokken met 45 minuten vertraging om 21.36 uur volgens Schiphol, vlucht uitgevoerd door PH-BQN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

MrLink schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:00:
[...]

KL809 is gister wel vertrokken met 45 minuten vertraging om 21.36 uur volgens Schiphol, vlucht uitgevoerd door PH-BQN.
kan ook eergister zijn geweest,gepost om 0:40 ofzo,zal even kijken of ik het terug kan vinden

ah ja hier => link

[ Voor 9% gewijzigd door mrsar op 04-04-2016 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:46
MrLink schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:00:
[...]

Dit betrof niet de vlucht van gisteren ( ik zat daarin namelijk ) maar de vlucht van zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

bacardicoconut schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:02:
[...]

Dit betrof niet de vlucht van gisteren ( ik zat daarin namelijk ) maar de vlucht van zaterdag.
dat dus :) thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Laatst online: 26-09 18:12
bacardicoconut schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:02:
[...]

Ah, ok.
Dan is het de PH-BVB met schade. Ik heb er verder niets over gelezen.
Volgens flightradar is de vlucht inderdaad geannuleerd

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bvb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20:46
Kreeg gisteren zijdelings het verhaal mee toen ik zat te wachten in het vliegtuig voor vertrek. De reden voor de vertraging gisteren was dat passagiers van zaterdag niet kwamen opdagen en hun bagage weer van boord moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zo de :X ...
MrLink schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:06:
Ah, ok.
Dan is het de PH-BVB met schade. Ik heb er verder niets over gelezen.
Volgens flightradar is de vlucht inderdaad geannuleerd

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bvb
Gaat inderdaad om PH-BVB. De achterste slurf stond niet in de juiste (parkeer)positie met inderdaad schade.
Om 23:00 uur is in plaats van deze 777-300ER een 777-200ER (PH-BQC) vertrokken naar Kuala Lumpur/Jakarta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Voor als je het nog niet gezien hebt (en wel BBC4 hebt maar geen internet :P ), straks om 23:00 - 00:00 uur op BBC4:

Engineering Giants - Jumbo Jet Strip-down
Engineer turned comedian Tom Wrigglesworth and Rob Bell, rising star of mechanical engineering, climb on board Victor X-ray, a 200-ton, £200-million Boeing 747.

This jumbo jet has flown over 36 million miles in its 14 year life with British Airways. Now it will be broken into tens of thousands of parts in the airline's maintenance hangar in Cardiff, before being painstakingly reassembled and certified fit to fly again. This is the first time this complex process has ever been filmed and it provides fascinating insights into just how a 747 works.

Rob and Tom also visit the UK's largest plane salvage centre in the Cotswolds to discover what happens to a 747 when it reaches the end of its working life, and discover how valuable parts are stripped for resale before the carcass is torn apart to be recycled.
Afbeeldingslocatie: http://ichef.bbci.co.uk/images/ic/640x360/p01l8wfj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

-dubbel-

[ Voor 96% gewijzigd door Brilsmurfffje op 05-04-2016 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Deze post was niet goed genoeg voor je? LongBowNL in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

oei had dat helemaal niet gezien, excuus!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Weer een fusie overname in de Amerikaanse luchtvaart:

Alaska Airlines bevestigt overname Virgin America
SEATTLE - Luchtvaartmaatschappij Virgin America wordt voor 2,6 miljard dollar overgenomen door Alaska Airlines. Dat hebben de twee maatschappijen maandag bekendgemaakt. Als ook de schuldenlast en vliegtuigleasecontracten van Virgin America worden meegerekend, is zelfs vier miljard dollar met de deal gemoeid. De twee zijn samen goed voor 39 miljoen passagier per jaar en 280 vliegtuigen.

Het nieuws over de fusie hing al een paar dagen in de lucht. Nadat bekend geworden was dat de grootste aandeelhouders van Virgin America het eens waren geworden over de verkoop van de maatschappij, traden al snel Alaska Airlines en JetBlue als potentiële kopers naar voren. Dat leidde tot een aangenaam biedingsproces voor de eigenaren van Virgin America. Uiteindelijk bleek Alaska Airlines bereid om een miljard dollar meer dan de marktwaarde van 1,5 miljard dollar te betalen.

Als de Amerikaanse mededingingsautoriteiten toestemming geven voor de fusie, ontstaat een sterke luchtvaartmaatschappij in het westen en noordwesten van de VS. Alaska Airlines is goed vertegenwoordigd in Alaska en het noordwesten van de VS. Virgin America heeft twee belangrijke bases in Los Angeles en San Francisco. De twee bieden vluchten aan naar alle windstreken van de Verenigde Staten. Opgeteld komt het aantal dagelijkse vluchten uit op 1.200.

Tot de goedkeuring van de fusie blijven Alaska Airlines en Virgin America als twee maatschappijen opereren. Wat daarna gebeurt, is nog niet bekend. Wel heeft Alaska al aangegeven dat het loyaliteitsprogramma van Virgin America geïntegreerd wordt in het eigen spaarprogramma.

Alaska Airlines is een loyale klant van Boeing en een trouwe koper van Boeing 737's. De vloot van Virgin America bestaat uit ongeveer zestig Airbus A319's en A320's.

Virgin ging in 2007 in de VS van start en groeide de laatste jaren flink. Het bedrijf heeft anderhalf procent van de markt in handen. Door Virgin America in te lijven, neemt Alaska Airlines de plaats van JetBlue als vijfde luchtvaartmaatschappij in de VS over .
Afbeeldingslocatie: http://airwaysnews.com/blog/wp-content/uploads/2016/04/NewRouteMap_2C_new_legend_V2.jpg

Uiteindelijk zullen de toestellen onder de Alaska Airlines naam gaan rondvliegen en de naam Virgin America zal waarschijnlijk uiteindelijk helemaal verdwijnen.

Dit is de zoveelste overname/fusie in de Amerikaanse luchtvaart.
In 2010 ging Delta samen met Northwest, in 2012 United Airlines met Continental Airlines, in 2014 Southwest met AirTran en in 2013 American Airlines en US Airways en nu dus Alaska Airlines met Virgin America.
Hierdoor zijn er in de VS slechts 4 'grote' maatschappijen overgebleven en worden bijna 80-90% van vluchten uitgevoerd door deze grote 4. (Delta, United, American en Southwest)
Van de 11 grootste maatschappijen qua omzet in 2004 zijn er nog maar 6 over; de rest zijn verdwenen door de fusies.

Dit is een beetje uitgemolken concept, maar blijft leuk:

Car vs Plane – fasten your seatbelts (batteries are included)
The three kilometre runway at Avalon Airport – southwest of Melbourne, Australia – was the setting for a unique test of innovation, skill and power.

It was a duel that pitted two examples of engineering achievement against one another.

A Qantas Boeing 737-800 aircraft and a Tesla Model S P90D electric car.

With its two CFM International jet engines, the 737 can generate more than 50,000 pounds of thrust and fly through the sky at a cruising speed of 850 km/h. Flat out in the air, it can approach the speed of sound.

The five seater Model S can go from 0 to 100 kilometres an hour in three seconds – it can’t fly but if you’re going to be on the ground, you may as well be in the quickest four door car ever built.

The Tesla took off from the start at a cracking pace with its two electric motors, while the two engines of the 737 roared to life. Plane versus car, pilot against driver.

The Tesla was hard to catch off the start. But the 737 narrowed the gap as it barrelled down the runway. Both travelled neck and neck as the 737 reached its take-off speed of 140 knots and the Tesla reached its max at around 250 kilometres an hour.

The Tesla was in the shadow of the aircraft as it pulled up at the end of the runway – the clear early winner on the ground, just overtaken when the aircraft did what it was designed to do: fly.
Afbeeldingslocatie: http://www.qantasnewsroom.com.au/wp-content/uploads/2016/04/737-CAR.-RESIZE-700x423.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Iemand toevallig nog op zoek naar een zeer goedkoop vliegtuig of helikopter? :P
Veilingbedrijf DAANauctions.com heeft een vliegtuig en een helikopter van het failliete vastgoedbedrijf Multiplan te koop gezet. Dat gebeurt in opdracht van de curator van Multiplan. Het gaat om een Beechcraft C90 GT uit 2007 en een in 1999 gebouwde helikopter van het type Enstrom 480. De veiling loopt af op 2 mei.

Het vliegtuig en de helikopter zijn samen getaxeerd op ruim 1,5 miljoen dollar. Alleen bij beide toestellen ontbreekt het logboek. De curator heeft de boeken tot nu toe niet los weten te krijgen van de voormalige eigenaren van het vliegtuig. Zonder logboeken levert een vliegtuig of helikopter minder op. Om weer luchtvaardig te kunnen worden verklaard, moeten de toestellen grondig worden geïnspecteerd.

Volgens het veilingbedrijf is er vijf jaar juridische strijd geleverd tussen Belgische en Nederlandse curatoren over het eigendom van de toestellen. De Nederlandse curator heeft uiteindelijk de opdracht tot verkoop gegeven.

De Multiplan Group werd in 2009 formeel failliet verklaard.
Bron; http://www.luchtvaartnieu...ig-en-heli-zonder-logboek

De veiling: http://www.daanauctions.c...20Multiplan%20Group%20N.V

Afbeeldingslocatie: http://cdn.daanauctions.com/Img.ashx?type=AuctionMain&imageId=1555989&itemId=

Afbeeldingslocatie: http://cdn.daanauctions.com/Img.ashx?type=AuctionMain&imageId=1605046&itemId=

Waarde bij elkaar 1.5 miljoen, maar je kunt ze dus voor veel minder te pakken krijgen, aangezien de logboeken er niet bij zitten :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Aangezien er geen minimum prijs is benoemd kun je die dingen dus voor 5 euro kopen (zo te lezen het minimum bod volgens de FAQ). Maar goed, dan begint het circus om die dingen na minimaal 7 jaar stilstaan weer in de lucht te krijgen. En je moet maar afwachten hoe ze waren opgeslagen. Maar goed, heb er geen verstand van.

Nee, ik spaar door voor mijn eigen SR-71, handig om snel op de vakantiebestemming te komen. Ook al is ie uitgefaseerd, er is er vast wel eentje te koop voor een prikkie. :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Bastien schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 18:14:
Aangezien er geen minimum prijs is benoemd kun je die dingen dus voor 5 euro kopen (zo te lezen het minimum bod volgens de FAQ). Maar goed, dan begint het circus om die dingen na minimaal 7 jaar stilstaan weer in de lucht te krijgen. En je moet maar afwachten hoe ze waren opgeslagen. Maar goed, heb er geen verstand van.

Nee, ik spaar door voor mijn eigen SR-71, handig om snel op de vakantiebestemming te komen. Ook al is ie uitgefaseerd, er is er vast wel eentje te koop voor een prikkie. :+
Waren het niet dat het startbod €500.000 is -O-

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mBlcmcOhMdZwYM8U9jS5Y4U3/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

mitchell2805 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 20:56:
[...]

Waren het niet dat het startbod €500.000 is -O-

[afbeelding]
Ow... niet ver genoeg gegaan in de tabblaadjes geloof ik. :X

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 18:35
Nieuws over de 737 van FlyDubai die neerstortte in Rostov, 2 weken geleden
On Apr 5th 2016 Russia's Ministry of Transport reported that on first approach to runway 22 the aircraft went around, the crew reported a wind shear on final approach, climbed to FL050 then FL080 and entered a hold to wait for improvement of weather. The crew subsequently requested and was cleared to FL150 in the hold. When air traffic control provided information that the visibility was 5000 meters, cloud ceiling at 630 meters/2000 feet, winds from 230 degrees at 13m/s gusting 18m/s (25 knots gusting 35 knots), no wind shear, the crew requested another approach clearance. On final approach at about 220 meters/720 feet the crew went around again and climbed, at 900 meters/3000 feet the stabilizer moved nose down causing the aircraft to stop climbing at about 1000 meters/3330 feet and entering a descent. The aircraft impacted ground about 120 meters from the runway threshold. Preliminary examination results of flight data and cockpit voice recorder do not reveal any evidence of a technical malfunction of engines or aircraft systems or any evidence of an explosion. The investigation is focussing on how the pitch control system works and crew actions during the go around. The captain (ATPL, 5,965 hours total, 2,597 hours on type) was certified for CATIIIa approaches.
Bron: http://avherald.com/h?article=495997e2&opt=0

Weer een zelfmoord piloot, of piloot (of piloten) buiten bewustzijn/verward?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 29-09 21:39
Topman Alexandre de Juniac vertrekt bij Air France-KLM. De onderstreepte zaken zijn ietwat opmerkelijk...
Topman Alexandre de Juniac vertrekt bij Air France-KLM

Topman Alexandre de Juniac van Air France-KLM legt zijn functie komende zomer neer.
Hij wordt voorzitter van de internationale brancheorganisatie van luchtvaartmaatschappijen IATA, maakt de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep dinsdag bekend.

De Juniac neemt bij IATA op 1 juni het stokje over van Tony Tyler. Hij zal daarmee de eerste voormalige topman van een Franse luchtvaartmaatschappij zijn die IATA zal leiden.

Uiterlijk begin augustus wil Air France-KLM een opvolger hebben benoemd voor de voormalig topambtenaar, die in 2011 begon als directeur van Air France en sinds 2013 de hoogste baas is van het gehele concern.

"Werken voor Air France-KLM is een bron van grote trots", stelt De Juniac in een persverklaring. "Ik zal luchttransport en alle luchtvaartmaatschappijen - inclusief Air France-KLM - blijven verdedigen in mijn nieuwe rol."

De raad van bestuur van Air France-KLM bedankt De Juniac voor de "voortrefffelijke" prestaties die hij heeft geleverd met het "economische en financiële herstel van Air France-KLM, het verbeteren van het serviceaanbod en het terugwinnen van klanten".

Verlies
Onder leiding van De Juniac stapelde Air France-KLM ondanks een reeks reorganisaties verlies op verlies. Alleen afgelopen jaar wist de luchtvaartgroep uit de rode cijfers te blijven, voor het eerst sinds 2010. Dat was mede te danken aan de sterk gedaalde brandstofprijs.

De Juniac stond onder druk bij de luchtvaartgroep. Zo had hij grote moeite de staking in 2014 aan Franse zijde onder controle te krijgen. Het kostte Air France uiteindelijk een half miljard euro.

Ruim een jaar later kwam Air France weer negatief in het nieuws toen boze werknemers hun woede over een net aangekondigde reorganisatie koelden op twee directieleden.

Voor dit jaar staat er een grootschalige bezuiniging op de agenda, maar ook daar botst het management in Parijs met de vakbonden.

Concurrentiepositie
Met name in Frankrijk stuitten de plannen van De Juniac om de concurrentiepositie van het bedrijf te verbeteren op hevig verzet. De topman slaagde er nooit in het vertrouwen te winnen van personeel en vakbonden.

Ook de verhoudingen met KLM kwamen op scherp te staan. Een plan om de Nederlandse dochtermaatschappij deels de zeggenschap over de eigen kas te ontnemen, viel verkeerd in Amstelveen. De Juniac moest uiteindelijk bakzeil halen. Desondanks steunde de Franse overheid als grootaandeelhouder vorig jaar zijn herbenoeming.

[ Voor 90% gewijzigd door Hmmbob op 06-04-2016 04:29 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 18:35
Inderdaad, daar verslikte ik me ook even :+ Vooral de eerste onderstreepte alinea is nogal tegenstrijdig met wat er het afgelopen jaar gespeeld heeft dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:54
ibfranky schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 09:15:
[...]

Ik ben net terug van Zuid Afrika en heb met Qatar gevlogen voor 570 Euro :

Brussel - Johannesburg ( +- 15 uur, tussenstop in Doha)
Kaapstad - Brussel normaal gezien zou dit +- 16 uur zijn maar dit is gewijzigd naar Kaapstad - Parijs na de aanslagen en duurde maar liefst 24 uur doordat we 8,5 uur moesten wachtenin Doha op onze vlucht naar Parijs.

Over het algemeen wel tevreden over Qatar, enkel had de 787 wel iets ruimer mogen zijn voor deze lange vluchten. De A380 van Doha naar Parijs is dan weer erg comfortabel, maar uit de richting denk ik.

2 Jaar geleden ben ik ook naar Zuid-Afrika geweest en toen was dit met KLM voor 560 euro, was een retour Johannesburg.

Zojuist toch maar alvast geboekt voor november met Qatar. €620 Amsterdam - Johannesburg | Kaapstad - Amsterdam (terug op een zaterdag). Ik zag bij mijn laatste boeking dat Doha - Johannesburg met een 777-300ER wordt uitgevoerd dus dat scheelt iets in comfort (eerder was dat een 787 en begreep dat die niet erg fijn is).

Terugreis blijft nog steeds afzien met een layover van 7 uur op Doha en wel een 787 (Kaapstad naar Doha).Trouwens, de stoelindeling op websites zoals Seatguru e.d. komen allemaal niet overeen met de indeling die Qatar zelf aangeeft... hoe zou dat kunnen komen?
Pagina: 1 ... 59 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.