Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.919 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:37

Garyu

WW

ibfranky schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:45:
Volgende vrijdag 4 maart vlieg ik met Qatar Airways naar Doha vanaf Brussel, nu lees ik op verschillende nieuwssites dat Belgocontrol aan het dreigen is met stakingen. (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160225_02148840

Ik wil niet op de feiten vooruit lopen, maar als ze het luchtruim zouden sluiten, wat voor service kan ik dan verwachten van Qatar airways ?
In principe omboeken of geld terug o.i.d.
Goed om te weten in ieder geval, kom ook nogal eens in Brussel, dus dan weet ik waar ik op moet rekenen :(.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:48:
Hoe vaker je het ziet, hoe lelijker en de lelijker het word. Misschien tijd voor een echte nieuw livery voor KLM?
Nee joh, gewoon die lelijke golven weer verwijderen.
Grootste deel van de vloot heeft deze nieuwe livery nog niet dus snel maar weer ongedaan maken.
Brilsmurfffje schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 23:11:
Op een Dreamliner is het mooi, maar hier is het absoluut geen gezicht, een rechte cheatline is wel prima.
Dit dus.

Overigens deelde mijn vader gisteren direct dezelfde mening over de 787 als ik heb. :+
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 08:15:
Je kunt ook bij de Mac in Hoofddorp pakeren en dan (verder) lopen naar de Kaagbaan (06/24).
Dat vind ik nog steeds "in de buurt". ;)
Maar goed, ik parkeer sowieso niet vaak in de buurt van een baan, ben wel gewend te lopen om een mooi plaatje daar te maken (anders dan 90% van wat de meesten daar klikken).
Uiteindelijk niet bij de Kaagbaan geweest, maar bedankt voor de tip.
Mogelijk nog wat foto's in het daarvoor bestemde topic maar grote kans van niet.
Ben teleurgesteld in wat ik vanmorgen in Lightroom zag ;( ...
FastFred schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:42:
Wist trouwens niet dat jij Citroën rijder was? Ik zag deze week je topic op CiFo ;)
Huh? Ik weet van niets. Heb je een link?

[ Voor 85% gewijzigd door Piet91 op 26-02-2016 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 10:35
Piet91 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:20:
[...]

Huh? Ik weet van niets. Heb je een link?
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/230241/

Zelfde gebruikersnaam, dus ik dacht 1 + 1 = 11 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:27

MBV

Leer eens rekenen, 1+1 = 10 (of 2, afhankelijk van het getallenstelsel :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-09 18:12
Piet91 schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:20:

Nee joh, gewoon die lelijke golven weer verwijderen.
Grootste deel van de vloot heeft deze nieuwe livery nog niet dus snel maar weer ongedaan maken.
Op de 747 staat het ook goed naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-10 10:35
Eigenlijk lijkt het alleen op de 787, 747 en E190 wel gaaf, op de A350 waarschijnlijk ook wel. Maar op de 737, 777 en A330 vind ik het ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die golf an sich is prima maar ze moeten zorgen dat 'ie over de neus loopt. Bij de 737, 747 en 777 gebeurt dat al als 'ie gewoon recht is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-09 06:49
Ik vind persoonlijk die golf niet mooi. Lijkt net of er een breedbekkikker met een enorme smily aan komt vliegen...de oude livery vind ik een stuk stoerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50

Bestla

Kvinne

Tja, als het aan ons werd overgelaten vloog elk toestel met een andere livery rond.

Als we toch bezig zijn voor KLM :
# 1 Maak het toestel helemaal KLM blauw, dan de staart wit en doorgetrokken op de romp zoals Qantas het heeft. In de staart het oude donkerblauwe logo met lichtblauw kroontje.

# 2 Hele romp wit, de staart zoals Qantas het heeft in KLM blauw, en het KLM logo in wit in de staart.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat van die doorgetrokken staart heeft zo ongeveer alles tegenwoordig…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Blijkbaar vinden een hoop maatschappijen dat mooi. Ik ook namelijk. :P Die golf was gedurft, en ik vond dat prima, maar na een tijdje klopt het niet met het strakke zakelijke KLM logo.

Wat mij betreft gaat KLM voor strakke lijnen.

Omdat Qantas nu eenmaal erg mooi is.
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fwww.qantas.com.au%2Fimg%2Fpage_graphics%2Fgraphics%2Fflying_with_us%2Fin_the_air%2Four_aircraft%2Fgr_763_2.jpg&f=1

[ Voor 101% gewijzigd door Bestla op 27-02-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PH-BFC is ein-de-lijk weer op weg naar huis: http://www.flightradar24.com/KLM9866/8efe2fb
Verwachte aankomst op Schiphol is om 20:25 uur.

PH-BFC vloog op 15 januari naar Jakarta voor een C-check en hier onderging ze een gearchange
met PH-BFO.

Hier haar vertrek in Jakarta:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/12797743_459672024222014_195884092_n.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 27-02-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:00
Ik zag net een aardige aanbieding vanuit Frankfurt, en toen moest ik opeens aan jouw post denken. Ik zie nog geen ontwikkelingen mbt MU op AMS. Heb jij nieuws?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Napsju schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 18:51:
Ik zag net een aardige aanbieding vanuit Frankfurt, en toen moest ik opeens aan jouw post denken. Ik zie nog geen ontwikkelingen mbt MU op AMS. Heb jij nieuws?
Weinig over bekend inderdaad. Laatste wat ik erover las dat ze mogelijk eind juni pas naar Amsterdam komen. Maar nog niets officieel aangekondigd, alleen dit bericht is nog een keer langsgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 18:05
Zojuist iets gaafs ontdekt, mijn vrouw tipte me, ze zag dit op facebook:Live cam van Maho Beach op SXM
http://mahobeachcam.com/ met ATC. Watching the sunset:)

[ Voor 20% gewijzigd door brbr4thepc op 27-02-2016 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:14:
Is een buitengewone omstandigheid en kan de luchtvaartmaatschappij niks aan doen, dus geen compensatie vanuit Qatar. Je kan bij de overheid gaan zeuren want die hebben die mensen in dienst.
Buitengewone omstandigheden die al lang en breed bekend zijn. Dan gaat overmacht niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:29
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:13:
[...]

Buitengewone omstandigheden die al lang en breed bekend zijn. Dan gaat overmacht niet meer op.
Maar je kunt moeilijk vliegen als het vliegveld 'dicht' is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oohh schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:55:
Maar je kunt moeilijk vliegen als het vliegveld 'dicht' is?
Je zult mensen echter wel fatsoenlijk moeten helpen. Zeker met een dergelijke aankondiging vooraf zijn er tal van geschikte oplossingen te verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 23:58:
[...]

Je zult mensen echter wel fatsoenlijk moeten helpen. Zeker met een dergelijke aankondiging vooraf zijn er tal van geschikte oplossingen te verzinnen.
Hoe zie je dat precies voor je als je pak em beet 1000 vluchten op een dag uitvoerd?

Je kan niet ieder risico financieel afdekken, er moet ergens een grens getrokken worden, stakende luchtverkeersleiding is wel degelijk overmacht. Je kan er als maatschappij niks tegen doen, net zo min als tegen een uitbarstende vulkaan.

Als jij een vakantie boekt met een reisorganisatie naar een land waar oorlog uitbreekt, dan zeg je tegen de reisorganisatie ook niet, los de oorlog maar op! Nee dat is overmacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brilsmurfffje schreef op zondag 28 februari 2016 @ 01:24:
Hoe zie je dat precies voor je als je pak em beet 1000 vluchten op een dag uitvoerd?
Als je 1000 vluchten op een dag uitvoert heb je behoorlijk wat middelen tot je beschikking om een oplossing te verzinnen. Je kunt mensen vervoeren met treinen of bussen, vluchten van andere luchthavens laten vertrekken, andere maatschappijen gebruiken (al is dat hier niet direct van toepassing), noem maar op.
Je kan niet ieder risico financieel afdekken, er moet ergens een grens getrokken worden, stakende luchtverkeersleiding is wel degelijk overmacht. Je kan er als maatschappij niks tegen doen, net zo min als tegen een uitbarstende vulkaan.
Je kunt er wel wat tegen doen. Anders kan je alles wel onder overmacht gooien. Kapotte onderdelen? Overmacht. Eten aan boord op? Overmacht. Geen vliegtuig op het juiste vliegveld? Overmacht.

Overmacht betekent dat je er ondanks de beste voorbereidingen van de wereld niets aan had kunnen doen, niet dat je geen voorbereidingen hoeft te treffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 01:28:
[...]

Als je 1000 vluchten op een dag uitvoert heb je behoorlijk wat middelen tot je beschikking om een oplossing te verzinnen. Je kunt mensen vervoeren met treinen of bussen, vluchten van andere luchthavens laten vertrekken, andere maatschappijen gebruiken (al is dat hier niet direct van toepassing), noem maar op.
Treinen en bussen? Sorry :')
Hoi dames en heren, de bus naar Beijing vertrekt vanaf P1, de trein naar Australië vertrekt vanaf station Hoofddorp. Gaat niet werken en is ook totaal niet reëel.
Overmacht betekent dat je er ondanks de beste voorbereidingen van de wereld niets aan had kunnen doen, niet dat je geen voorbereidingen hoeft te treffen.
Overmacht zijn zaken die je organisatie vanaf buiten teisteren, het weer, stakingen van luchtverkeersleider, oorlog, gesloten luchthavens etc.

De bezettingen van vliegtuigen ligt gemiddeld ronde de 70 a 80% dus even iedereen om boeken is totaal niet mogelijk als naar de meeste bestemmingen intercontinentaal 1 vlucht per dag gaat 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Brilsmurfffje schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:08:
[...]

Hoi dames en heren, de bus naar Beijing vertrekt vanaf P1, de trein naar Australië vertrekt vanaf station Hoofddorp. Gaat niet werken en is ook totaal niet reëel.
Vervoer naar een nabijgelegen vliegveld waar wel gevlogen kan worden?

Lekker!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 01:28:
[...]
Je kunt er wel wat tegen doen. Anders kan je alles wel onder overmacht gooien. Kapotte onderdelen? Overmacht. Eten aan boord op? Overmacht. Geen vliegtuig op het juiste vliegveld? Overmacht.

Gelukkig staat in de EC261/2004 wat duidelijkheid:
Er dient te worden geacht sprake te zijn van buitengewone omstandigheden wanneer een besluit van het luchtverkeersbeheer voor een specifiek vliegtuig op een specifieke dag een langdurige vertraging, een vertraging van een nacht of de annulering van één of meer vluchten van dat vliegtuig veroorzaakt, ook al heeft de betrokken luchtvaartmaatschappij alle redelijke inspanningen geleverd om de vertragingen of annuleringen te voorkomen.
Met andere woorden, een staking in het luchtverkeersgebied valt onder buitengewone omstandigheden en de airline heeft geen enkele keuze dan het annuleren van de vlucht van A naar B.

Wat niet beschreven staat wat een redelijke inspanning is, maar passagiers naar een geheel ander land vervoeren om vanaf dat land te vertrekken lijkt mij wat buiten die redelijkheid te vallen (er wordt wel gesproken over vertrek vanaf een andere luchthaven indien een vlucht geannuleerd is, echter wel in combinatie met een vlucht naar die alternatieve luchthaven, wat ook niet mogelijk is bij een staking. Er wordt niet gesproken over ander vervoer zoals treinen en bussen.)
.
Voor wat betreft de plichten van de airline in het geval van de annulering:
Een luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert, is niet verplicht compensatie te betalen als bedoeld in artikel 7 indien zij kan aantonen dat de annulering het gevolg is van buitengewone omstandigheden die ondanks het treffen van alle redelijke maatregelen niet voorkomen konden worden.
Een ATC staking lijkt me niet te voorkomen door de airline.

Verder heeft de airline wel de volgende verplichting:
wordt de betrokken passagiers door de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert bijstand geboden als bedoeld in artikel 8;
Waarbij artikel 8 aangeeft:
Recht op terugbetaling of een andere vlucht
1. Wanneer naar dit artikel wordt verwezen, krijgen de
passagiers de keuze tussen:
a) — volledige terugbetaling van het ticket binnen zeven dagen, overeenkomstig het bepaalde in artikel 7, lid 3, tegen de prijs waarvoor het gekocht was, voor het gedeelte of de gedeelten van de reis die niet zijn gemaakt en voor het gedeelte en de gedeelten die reeds zijn gemaakt indien verder reizen in het licht van het oorspronkelijke reisplan van de passagier geen zin meer heeft, alsmede in voorkomend geval,
— een retourvlucht naar het eerste vertrekpunt bij de eerste
gelegenheid;
b) een andere vlucht onder vergelijkbare vervoersvoorwaarden naar hun eindbestemming bij de eerste gelegenheid; of
c) een andere vlucht onder vergelijkbare vervoersvoorwaarden naar hun eindbestemming, op een latere datum naar keuze van de passagier, indien er plaats beschikbaar is.
Dus ofwel geld terug of een andere vlucht op een andere datum (aangezien de dag van vertrek er geen enkel vliegtuig vertrekt.)

[ Voor 3% gewijzigd door Fly-guy op 28-02-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brilsmurfffje schreef op zondag 28 februari 2016 @ 11:08:
Het enige dat ontbreekt is enige fantasie. Zoals Napsju al feilloos aangeeft haalt niemand het in zijn hoofd mensen met de trein naar Australië te willen brengen. Vanuit het niet enorme België naar één van de omliggende landen met goed uitgeruste vliegvelden is daarentegen een haalbare kaart.

Desnoods laat je mensen op eigen gelegenheid reizen en vergoed je dat al dan niet. Ik kan me goed voorstellen dat veel mensen dat bij intercontinentale vluchten zullen prefereren.
Fly-guy schreef op zondag 28 februari 2016 @ 13:15:
Gelukkig staat in de EC261/2004 wat duidelijkheid:

[...]

Met andere woorden, een staking in het luchtverkeersgebied valt onder buitengewone omstandigheden en de airline heeft geen enkele keuze dan het annuleren van de vlucht van A naar B.
Kijk, hier hebben we veel meer aan :) Reglementen en omstandigheden, dan kan je tenminste wat zinnige dingen zeggen.

Het taalgebruik is wat wollig, maar er wordt gesproken van een specifiek toestel op een specifieke dag. Over het tweede kan je een discussie voeren, maar om een specifiek toestel lijkt het zeer zeker niet te gaan. Tenzij je dat natuurlijk het hele luchtverkeer als serie van specifieke toestellen moet opvatten, maar daar wordt het dan toch echt voer voor juristen die weten hoe punten en komma's geduid moeten worden.

Dan houd je inderdaad nog alle redelijke maatregelen over. De boel met een flinke aankondiging vooraf omboeken naar omringende vliegvelden landen lijkt mij niet totaal onredelijk, zeker gezien België qua maat niet zoveel voorstelt in vergelijking met bijvoorbeeld Duitsland, maar ook dat is meer voer voor juristen. Billijkheid en redelijkheid in de echte wereld is vaak niet hetzelfde als in wetboeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 09:28
brbr4thepc schreef op zaterdag 27 februari 2016 @ 21:56:
Zojuist iets gaafs ontdekt, mijn vrouw tipte me, ze zag dit op facebook:Live cam van Maho Beach op SXM
http://mahobeachcam.com/ met ATC. Watching the sunset:)
Leuk, zag net een B752 landen. En moet straks wat zooi opruimen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De eerst gebouwde 727 gaat waarschijnlijk komende woensdag haar allerlaatste vlucht maken van Paine Field naar Boeing Field.

Boeing, United Airlines en het Museum of Flight hebben het moment aangegrepen om een fotoshoot te maken tussen deze eerst gebouwde Boeing 727 (die dus ook ooit voor United heeft gevlogen) en hun nieuwste aanwinst; een 787-9 (N27965).

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VZOOSNMrEgo]
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1674/24618798103_4c7f025649_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CcE5YVSUUAEIoCs.jpg:large

G-VIIO is overigens afgelopen vrijdag overgevlogen van Las Vegas naar Victorville voor een paintjob.
Zal daarna doorvliegen naar Cardiff voor onderhoud en zal dan weer worden opgenomen in de vloot.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CcLIHhRUsAEBdxw.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CcLRhJ3WAAAYHhr.jpg:large

En als laatste; er gaat binnenkort weer een Lockheed L-1011 Tristar vliegen; helaas maar een keer:

N910TE will be ferried to Kansas City
As we previously announced, TriStar History and Preservation acquired the ex-Flying Hospital L-1011 and we now know that their intention is to ferry this aircraft (re-registered N910TE) to Kansas City.

The aircraft has been readied at Tucson for the ferry flight and it seems there is already a Special Flight Permit approved.

The Flying Hospital was a project established by Mercy Airlift using the largest fully equipped surgical hospital ever constructed inside an aircraft, to provide medical services and humanitarian aid.
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/673/21427793604_b7def9be39_c.jpg

Op de Orbital Stargazer na, die af en toe een vlucht uitvoert, vliegen er geen L-1011's meer rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 22:01

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 16:36:
De boel met een flinke aankondiging vooraf omboeken naar omringende vliegvelden landen lijkt mij niet totaal onredelijk, zeker gezien België qua maat niet zoveel voorstelt in vergelijking met bijvoorbeeld Duitsland, maar ook dat is meer voer voor juristen.
Dus dan ga je op voorhand mensen omboeken op andere vluchten en dan gaat de staking niet door. Dat gaat natuurlijk niet werken. En om alles op 1 dag om te gaan boeken vanaf een luchthaven (waar dus veel meer vluchten zullen vervallen) naar andere luchthavens is gewoon geen doen. Heb je enig idee wat voor (onmogelijke) operatie jij hier voor ogen hebt?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandyman538 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:39:
Dus dan ga je op voorhand mensen omboeken op andere vluchten en dan gaat de staking niet door. Dat gaat natuurlijk niet werken. En om alles op 1 dag om te gaan boeken vanaf een luchthaven (waar dus veel meer vluchten zullen vervallen) naar andere luchthavens is gewoon geen doen. Heb je enig idee wat voor (onmogelijke) operatie jij hier voor ogen hebt?
Je kunt wel al een hoop voorbereiden, het is niet alles of niets. Het is geen makkelijke operatie, maar dat is een gewone dag op het vliegveld eerlijk gezegd ook niet :)

Maar goed, het in het putje met te lastig schuiven is uiteraard makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:42:
[...]

Je kunt wel al een hoop voorbereiden, het is niet alles of niets. Het is geen makkelijke operatie, maar dat is een gewone dag op het vliegveld eerlijk gezegd ook niet :)

6 a 700 vluchten op 1 dag vanaf Brussel die niet doorgaan. Gemiddeld (grove schatting) 100 passagiers, betekent dat er 60.000 mensen omgeboekt moeten worden. Dat is waar het woordje overmacht voor gemaakt is, maar jij mag het onder 'makkelijker' blijven schuiven. Dan heb je alleen al 1200 bussen nodig om mensen te verplaatsen... En daarnaast nog heb je dus 60.000 stoelen nodig vanaf andere luchthavens. De vlucht naar LA vanaf Brussel gaat niet door, daar zouden 300 mensen mee, die kunnen niet allemaal in de KLM kist vanaf Schiphol, maar misschien wel 20 man, dan ook nog 20 man mee met de Air France vanuit Parijs, 30 man naar Frankfurt etc. Zo'n operatie heb jij voor ogen, en dat is dus overmacht.

[ Voor 24% gewijzigd door Sandyman538 op 28-02-2016 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandyman538 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:46:
6 a 700 vluchten op 1 dag vanaf Brussel die niet doorgaan. Gemiddeld (grove schatting) 100 passagiers, betekent dat er 60.000 mensen omgeboekt moeten worden.
Dat klinkt allemaal heel indrukwekkend, maar vergeet wederom mee te nemen dat het ook om diverse enorme organisaties gaat met erg veel middelen. Als ik alleen een feestje moet geven voor 45.000 man gaat me dat niet lukken. Een beetje stadion weet er wel raad mee.
Dan heb je alleen al 1200 bussen nodig om mensen te verplaatsen... En daarnaast nog heb je dus 60.000 stoelen nodig vanaf andere luchthavens. De vlucht naar LA vanaf Brussel gaat niet door, daar zouden 300 mensen mee, die kunnen niet allemaal in de KLM kist vanaf Schiphol, maar misschien wel 20 man, dan ook nog 20 man mee met de Air France vanuit Parijs, 30 man naar Frankfurt etc.
Die vliegtuigen zijn niet opeens verdampt. Omleiden in plaats van opheffen en je hebt al een groot deel van de stoelen. Andere luchthavens hebben uiteraard geen oneindige capaciteit, maar met spreiden moet er al een hoop op te lossen zijn.

Bovendien doen sommige mensen hier erg hun best om de zaken niet in perspectief te zien en het een kwestie van alles of niets te maken. Je hoeft natuurlijk niet alles op te vangen. Voor korte vluchten zijn er vaak andere oplossingen die niet ingrijpender zijn dan vanuit een ander land vliegen. Voor de langere vluchten zijn de gevolgen voor mensen vaak enorm veel groter. Dan gaat het vaak over één of twee vluchten per bestemming poer maatschappij op een dag. Daar vallen met enige goede wil en creativiteit natuurlijk wel degelijk een hoop alternatieve voor te verzinnen, waarvan er inmiddels al de nodige genoemd zijn. Het is allemaal een kwestie van inschalen en inschatten hoe groot de overlast is en kijken in hoeverre je mensen toch nog kunt helpen.

Edit @ hieronder: briljante inhoudelijke tegenargumenten :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:00:
Maar inderdaad, overmacht! roepen en iedereen laten staan is makkelijker.
Dat jij nog steeds niet een klein beetje in wil zien wat voor operatie jij wilt gaan organiseren stop ik maar om hier op te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

Dat klinkt allemaal heel indrukwekkend, maar vergeet wederom mee te nemen dat het ook om diverse enorme organisaties gaat met erg veel middelen. Als ik alleen een feestje moet geven voor 45.000 man gaat me dat niet lukken. Een beetje stadion weet er wel raad mee.

[...]

Die vliegtuigen zijn niet opeens verdampt. Omleiden in plaats van opheffen en je hebt al een groot deel van de stoelen. Andere luchthavens hebben uiteraard geen oneindige capaciteit, maar met spreiden moet er al een hoop op te lossen zijn.

Bovendien doen sommige mensen hier erg hun best om de zaken niet in perspectief te zien en het een kwestie van alles of niets te maken. Je hoeft natuurlijk niet alles op te vangen. Voor korte vluchten zijn er vaak andere oplossingen die niet ingrijpender zijn dan vanuit een ander land vliegen. Voor de langere vluchten zijn de gevolgen voor mensen vaak enorm veel groter. Dan gaat het vaak over één of twee vluchten per bestemming poer maatschappij op een dag. Daar vallen met enige goede wil en creativiteit natuurlijk wel degelijk een hoop alternatieve voor te verzinnen, waarvan er inmiddels al de nodige genoemd zijn. Het is allemaal een kwestie van inschalen en inschatten hoe groot de overlast is en kijken in hoeverre je mensen toch nog kunt helpen.

Edit @ hieronder: briljante inhoudelijke tegenargumenten :D
Heb je enig idee wat een werk het is voor een maatschappij als 1 vlucht uitvalt, 1 vlucht. Of als een vlucht vertraagd is met 3 uurtjes?
Je zou echt eens een OCC van binnen moeten zien:
Afbeeldingslocatie: https://blog.klm.com/assets/uploads/2016/01/OCC-front-office-Blog-TM-Bew.jpg

Die mensen peuteren daar niet de ganse dag uit hun neus.

Opdrachtje voor jou.
De KLM kan niet vliegen morgen want de LVL staakt in Nederland, jij hoeft enkel de passagiers van de KLM vluchten naar JFK om te boeken, capaciteit van de KLM is die dag 586 passagiers met een gemiddelde bezetting van 88% komt dat neer op 516 passagiers. Verder is gegeven dat je in de boeking systemen van de airlines per klasse maar tot 10 stoelen kan zien dat er vrij zijn. Wil je een gedetaileerdere bezetting dan moet je de betreffende Airline bellen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Sandyman538 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:46:

6 a 700 vluchten op 1 dag vanaf Brussel die niet doorgaan.
Omdat deze discussie zonder (kloppende) cijfers wat lastig is ;-)

Schiphol heeft in de zomermaanden 21000 vertrekkende vluchten per maand (700 per dag), terwijl dat in de rustigere maanden er 17000 zijn (570 per dag). Dat betekent dat je dus zo'n 130 vluchten naar Schiphol kunt sturen.

Ondertussen is de '6 a 700 vluchten' van Sandyman wat overdreven -- het is ongeveer de helft (6 a 700 is inkomend plus uitgaand). Er waren in januari 17,124 vliegbewegingen (incl cargo, 14k passenger), dus hebben we het over 280 uitgaande vluchten per dag.

Dus: waarschijnlijk kan je de vluchten nog wel inpassen op Schiphol en CDG, als je daar tenminste ter plaatse het personeel kunt regelen. Heb je nog wel het probleem van mensen daar krijgen -- en dan moet je dus toch ergens 24k stoelen BRU<->AMS/CDG vandaan halen...

Enfin, onmogelijk is het niet, maar ik denk dat je je redelijk op 'overmacht' kunt beroepen.
Brilsmurfffje schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:19:
Heb je enig idee wat een werk het is voor een maatschappij als 1 vlucht uitvalt, 1 vlucht. Of als een vlucht vertraagd is met 3 uurtjes?
'Sorry, daarvoor moet je niet bij ons zijn, dat moet je reisbureau voor je regelen'? ;)

Het is daarnaast ook niet helemaal fair om het te vergelijken met een vlucht die opeens uitvalt. Het rerouten van een vlucht naar een ander vliegveld is iets waar je van tevoren plannen voor kunt maken.

[ Voor 15% gewijzigd door ValHallASW op 28-02-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ValHallASW schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:22:

'Sorry, daarvoor moet je niet bij ons zijn, dat moet je reisbureau voor je regelen'? ;)
Was voor Camcha bedoeld..
Het is daarnaast ook niet helemaal fair om het te vergelijken met een vlucht die opeens uitvalt. Het rerouten van een vlucht naar een ander vliegveld is iets waar je van tevoren plannen voor kunt maken.
En die luchthaven zit ook met slots, capaciteit, bezetting van de toren, regels van de overheid over geluid etc etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ValHallASW schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:22:
Omdat deze discussie zonder (kloppende) cijfers wat lastig is ;-)
Dat helpt inderdaad een hoop :Y
Dus: waarschijnlijk kan je de vluchten nog wel inpassen op Schiphol en CDG, als je daar tenminste ter plaatse het personeel kunt regelen. Heb je nog wel het probleem van mensen daar krijgen -- en dan moet je dus toch ergens 24k stoelen BRU<->AMS/CDG vandaan halen...

Enfin, onmogelijk is het niet, maar ik denk dat je je redelijk op 'overmacht' kunt beroepen.
Zoals reeds gesteld hoef je niet alle vluchten op te vangen. Je begint uiteraard met die vluchten die de grootste impact hebben en waarbij omreizen relatief de minste overlast bezorgd (lees: grote afstanden). Dat op een gegeven moment de koek op is of het niet meer te doen is snap ik :)

Dat je nu vooraf weet dat dit er mogelijk aankomt scheelt uiteraard ook een hoop. De NS zet bijvoorbeeld ook bussen of alternatieve dienstregelingen in bij werkzaamheden of andere min of meer voorziene onregelmatigheden. Je doet wat je kunt. Wat overblijft valt dan eindelijk wel degelijk onder overmacht.
Brilsmurfffje schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:31:
Opdrachtje voor jou.
De KLM kan niet vliegen morgen want de LVL staakt in Nederland, jij hoeft enkel de passagiers van de KLM vluchten naar JFK om te boeken, capaciteit van de KLM is die dag 586 passagiers met een gemiddelde bezetting van 88% komt dat neer op 516 passagiers. Verder is gegeven dat je in de boeking systemen van de airlines per klasse maar tot 10 stoelen kan zien dat er vrij zijn. Wil je een gedetaileerdere bezetting dan moet je de betreffende Airline bellen.
Succes!
Je laat hetzelfde toestel van een andere luchthaven vliegen. Je zet eigen materieel in en houdt veel meer in eigen hand. Dan moet er uiteraard ook nog een hoop geregeld worden, maar is je probleem in grote lijnen opgelost.
Brilsmurfffje schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:31:
En die luchthaven zit ook met slots, capaciteit, bezetting van de toren, regels van de overheid over geluid etc etc etc.
Klopt, zie het verhaal hierboven. Tegen een grens aanlopen is dan ook iets anders dan bij voorbaat vinden dat het niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 18:48:
[...]

Je laat hetzelfde toestel van een andere luchthaven vliegen. Je zet eigen materieel in en houdt veel meer in eigen hand. Dan moet er uiteraard ook nog een hoop geregeld worden, maar is je probleem in grote lijnen opgelost.
Je kan een mag niet altijd zomaar een extra vlucht uitvoeren op veel luchthavens, zeker niet de wat grotere. Plus als het al mag zit je vaak met het probleem van afhandeling, zeker op velden waar je normaal niet komt.

Dat betekent niet dat het niet mogelijk is, maar dat brengt ons op de volgende en mogelijk belangrijkste vraag, waarom zouden ze zoveel moeite doen?
Wettelijk niet nodig, kost klauwen met geld en je wint er geen vaste klanten mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 17:42:
[...]

Het middel staking is om een statement te maken naar de werkgever/politiek/bevolking. Andere vakbonden kijken wel uit om mee te werken aan het omzeilen van de gevolgen van die staking. Dat is niet solidair met de stakers en laat nou solidariteit een van de grondbeginselen zijn van de vakbeweging.

Onder het personeel bij grote openbaar vervoerders is de organisatiegraad relatief hoog. Dus stel nou dat het allemaal zou lukken, dan voorspel ik collectieve lekke banden of openstaande bruggen bij alle Thalys' en TGV's richting CdG en Schiphol. Die factor heb je nog niet meegerekend in je plannen.

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 28-02-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de crux en is ook waarom goede wetten nodig zijn.

Overigens kunnen we eindeloos blijven mijmeren over wat ze wel en niet verplicht zijn :P Uit de door jou behulpzaam aangehaalde artikelen blijkt zoals ook reeds aangehaald ietwat verrassend dat dit niet onder overmacht zou vallen. Zelf zou ik, de letter van die reglementen negerend, als leek zeggen dat men in ieder geval een inspanningsverplichting heeft om schade en overlast eerst te voorkomen en vervolgens in te perken.
zeef schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:14:
Het middel staking is om een statement te maken naar de werkgever/politiek/bevolking. Andere vakbonden kijken wel uit om mee te werken aan het omzeilen van de gevolgen van die staking. Dat is niet solidair met de stakers en laat nou solidariteit een van de grondbeginselen zijn van de vakbeweging.

Onder het personeel bij grote openbaar vervoerders is de organisatiegraad relatief hoog. Dus stel nou dat het allemaal zou lukken, dan voorspel ik collectieve lekke banden of openstaande bruggen bij alle Thalys' en TGV's richting CdG en Schiphol. Die factor heb je nog niet meegerekend in je plannen.
Dat is waar, maar kan me tegelijk maar weinig voorbeelden voor de geest halen waarbij iets dit van dergelijke invloed was. Ook is de vraag of een vakbond in een ander land boodschap aan België heeft. Als je reizigers op eigen initiatief (al dan niet tot de grens) laat reizen is er weinig dat iemand kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Ik ben nog even de jurisprudentie ingedoken, en daar gaat de rechter mee met 'een staking van de LVL is overmacht', maar er worden altijd bijkomende vragen gesteld over in hoeverre de maatschappij moeite heeft gedaan om een oplossing te vinden. Om Frankrijk heen moeten vliegen is geen reden om een vlucht te annuleren, en als het toestel bij een eerdere vlucht vertraging opliep door een staking moet ook gewoon betaald worden. Verder is er in Nederlandse uitspraken niet zo heel erg veel te vinden, want in Nederland wordt niet zo vaak gestaakt ;)

Uiteindelijk zit de crux 'm in
In rechtsoverweging 41 heeft het Hof overwogen dat de vervoerder dient aan te tonen dat hij zelfs met inzet van alle beschikbare materiële en personeelsmiddelen kennelijk niet had kunnen vermijden - behoudens indien hij op het relevante tijdstip onaanvaardbare offers uit het oogpunt van de mogelijkheden van zijn onderneming had gebracht - dat de buitengewone omstandigheden waarmee hij werd geconfronteerd tot annulering – en na het Sturgeon-arrest – tot langdurige vertraging van de vlucht leidden.
Dus roepen 'er werd gestaakt' is zeker niet genoeg -- je moet ook hard kunnen maken dat uitwijken naar AMS daadwerkelijk niet kon. Ik ga er dan ook vanuit dat maatschappijen die op Brussel vliegen daar allang mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Thuis wordt daar zo onsportief over gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 20:57:
Dat is waar, maar kan me tegelijk maar weinig voorbeelden voor de geest halen waarbij iets dit van dergelijke invloed was. Ook is de vraag of een vakbond in een ander land boodschap aan België heeft. Als je reizigers op eigen initiatief (al dan niet tot de grens) laat reizen is er weinig dat iemand kan doen.
Ignorance is bliss, or so the saying goes. ;) Ja, er is zeker sprake van het niet meewerken aan het breken van een staking over de grenzen.

In theorie is alles mogelijk. In de praktijk ligt het vliegverkeer plat en hebben de passagiers pech & overlast. Dat is ook het doel van een staking. Creeeren van dermate veel overlast zodat de baas/overheid/whatever door de knieën gaat. (Niet dat ik het er mee eens ben, maar dat is een ander verhaal).

[ Voor 23% gewijzigd door zeef op 28-02-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeef schreef op zondag 28 februari 2016 @ 21:53:
Ignorance is bliss, or so the saying goes. ;) Ja, er is zeker sprake van het niet meewerken aan het breken van een staking over de grenzen.
Metadata in de vorm van een boek, een uitspraak over een landelijke kwestie die door de rechter ook nog eens van tafel is geveegd en, jawel, een voorbeeld dat inderdaad relevant is. Iets zegt me dat je stevig hebt moeten Googlen om me toch maar terecht te kunnen wijzen :+

Overigens zie ik de luchtverkeersleiders in Nederland, Duitsland of Frankrijk het werk niet snel neerleggen. Andere vervoersdiensten lijken veel minder direct betrokken bij de zaak, al moet ik toegeven dat ik de verhoudingen van de diverse vakbonden niet goed ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:08:
Overigens zie ik de luchtverkeersleiders in Nederland, Duitsland of Frankrijk het werk niet snel neerleggen. Andere vervoersdiensten lijken veel minder direct betrokken bij de zaak, al moet ik toegeven dat ik de verhoudingen van de diverse vakbonden niet goed ken.
Que? Als er 1 land is wat vaak staakt (niet alleen luchtverkeersleiders) dan is het wel Frankrijk.

http://edition.cnn.com/20...affic-controllers-strike/
http://www.independent.co...rything-you-10172152.html
http://www.telegraph.co.u...-your-flight-is-affected/
http://www.thelocal.fr/20...control-strike-called-off
http://www.france24.com/e...-airport-air-traffic-orly
http://corporate.airfranc...casts-for-24-june-2014-1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandyman538 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:32:
Que? Als er 1 land is wat vaak staakt (niet alleen luchtverkeersleiders) dan is het wel Frankrijk.
Bij Fransen weet je het inderdaad nooit, al maakt het voor de context van de uitspraak niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:40:
[...]

Bij Fransen weet je het inderdaad nooit, al maakt het voor de context van de uitspraak niet veel uit.
Ik heb je reacties 3x terug gelezen maar ik begrijp niet over welke context jij het hebt. Je zegt letterlijk dat je Fransen niet snel ziet staken, daar komen mijn briljante linkjes met allerlei stakingen en bijna stakingen van Fransen voorbij, maar dat doet er dan niet toe ivm de context?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandyman538 schreef op zondag 28 februari 2016 @ 22:43:
Ik heb je reacties 3x terug gelezen maar ik begrijp niet over welke context jij het hebt. Je zegt letterlijk dat je Fransen niet snel ziet staken, daar komen mijn briljante linkjes met allerlei stakingen en bijna stakingen van Fransen voorbij, maar dat doet er dan niet toe ivm de context?
Het ging vrij expliciet over luchtverkeersleiders, met even de België omringende landen aangestipt. Als daar vervolgens alleen Fransen uitgehaald wordt denk ik inderdaad dat de context ietwat over het hoofd gezien is.

Maar goed, dit voegt inmiddels niets meer toe aan het topic en is al ettelijke posts geleden verzand in gelijk krijgen in plaats van een zinnige discussie voeren. Ik laat het topic weer aan de fraaie posts van Piet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zo sta je voor te bereiden op de vlucht naar Parijs, en zo is je vliegtuig in beslag genomen:

B737-800 Cabo Verde Airlines aan de ketting op Schiphol
Een Boeing 737-800 van TACV Cabo Verder Airlines wordt op Schiphol aan de grond gehouden omdat de maatschappij een openstaande rekening aan leasemaatschappij AerCap niet betaalt. Dit meldt CH-Aviation.

Half januari kreeg de maatschappij een ultimatum opgelegd van AerCap: voor 22 januari moest er 1,3 miljoen dollar betaald zijn, anders zou er beslag gelegd worden op de B757-200 van de Kaapverdiaanse carrier.

Het geld werd blijkbaar niet overgemaakt. Volgens CH-Aviation is nu de enige B737-800 van de maatschappij aan de ketting gelegd op Schiphol. Het toestel, met als registratie D4-CBX, landde gisteren rond 20.15 uur vanuit Ilho da Sal op de Kaapverdische eilanden en had later weer moeten vertrekken naar Parijs. Dat gebeurde niet. De Boeing 757-200 van de maatschappij, waar ook beslag op gelegd zou worden, vliegt nog wel rond.

Het bedrijf beschikt naast de twee geleasede Boeings nog over drie ATR’s. Die zijn wel eigendom van de carrier. De 757 is van belang voor de long-haul vluchten richting Brazilië en de Verenigde Staten.

TACV verkeert in financieel zwaar weer en probeert met hulp van de Kaapverdiaanse staat de financiën weer op orde te krijgen.
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1711/24585587649_39259d5025_c.jpg

Morgen begint de langste non-stop vlucht ter wereld.
Op 1 maart zal om 10:05 uur (lokale tijd) vanaf Dubai een Emirates A380 vertrekken naar Auckland, Nieuw-Zeeland als EK448. Na 15 uur en 55 minuten en een afstand van 14.200 kilometer komt deze om 11:00 uur de volgende dag (lokale tijd) aan.
Om 21:30 uur vertrekt EK449 weer richting Dubai om 17 uur en 15 minuten later om 05:45 uur de volgende dag daar te arriveren.
Met een afstand van 14.200 kilometer is het qua afstand de langste non-stop vlucht ter wereld.
(langer dan de 13.800 kilometer Sydney - Dallas uitgevoerd door Qantas)

Op 31 maart wordt deze vlucht qua vliegduur echter weer verbroken door hun Dubai - Panama route.
De afstand is met 13.821 kilometer korter dan naar Auckland, maar met een geplande vliegduur van 17 uur en 25 minuten richting Panama en 16 uur richting Dubai wel langer qua tijd.
Om alle codeshare-goedkeuringen te krijgen is deze vlucht voorschoven naar eind maart in plaats van het eerder geplande 1 februari.

Voor deze inaugurele vlucht wordt de Airbus A380 ingezet, vanaf 2 maart zal de Boeing 777-200LR worden ingezet.
Dit betekent dat Emirates nu viermaal per dag naar Auckland vliegt; driemaal met een A380 via Australië en eenmaal rechtstreeks met een 777-200LR.

Afbeeldingslocatie: http://www.gcmap.com/map?P=dxb-akl&MS=bm&MR=900&MX=720x360&PM=*
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2013/10/1/324152.jpg

^^ Ja, dit is Auckland.

[ Voor 197% gewijzigd door Piet91 op 29-02-2016 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Yep ;)

Leuk, die vrijgezellenfeestjes aan boord. Ryanair naar Bratislave, uitgeweken naar Berlijn Schoenefeld.

Video van wat de idioten aan boord deden:
http://www.thesun.co.uk/s...o-violence-on-flight.html

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Weer eens een andere hoek van Sint Maarten:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/9/6/2786691.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon een levenslang vlieg verbod geven.

En gewoon geen dronken of enigszins dronken mensen meer meenemen, gewoon bij de gate eruit gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 15:05
Piet91 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:38:
Weer eens een andere hoek van Sint Maarten:

[afbeelding]
Recentelijk is een gloednieuwe HD PTZ webcam geplaatst op Maho Beach, erg vette beelden!
http://mahobeachcam.com/

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:50:
Dit betekent dat Emirates nu viermaal per dag naar Auckland vliegt; driemaal met een A380 via Australië en eenmaal rechtstreeks.
Wat maakt Auckland zo populair? Het landje is qua inwonertal en oppervlak kleiner dan Noorwegen. En EK is niet de enige die er dagelijks een A380 naartoe stuurt.

Domme vraag. Vliegen is natuurlijk de enige manier om het land in en uit te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door downtime op 29-02-2016 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 februari 2016 @ 19:49:
Gewoon een levenslang vlieg verbod geven.

En gewoon geen dronken of enigszins dronken mensen meer meenemen, gewoon bij de gate eruit gooien.
Dat is normaal gesproken al. Onbegrijpelijk dat dit volk aan boord mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Dat vraag ik mij ook af. Zo fantastisch vond ik het niet in NZ. Commerciële natuur in NZ vind ik maar niks. Elk stukje natuur zetten ze een hek voor waar je flink voor kunt betalen. Misschien ook wel omdat ik drie maanden voor mijn bezoek aan NZ in IJsland was waar ze je niet voor elk stukje natuur een poot uitdraaien.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Napsju schreef op maandag 29 februari 2016 @ 21:57:
[...]

Dat vraag ik mij ook af. Zo fantastisch vond ik het niet in NZ. Commerciële natuur in NZ vind ik maar niks. Elk stukje natuur zetten ze een hek voor waar je flink voor kunt betalen. Misschien ook wel omdat ik drie maanden voor mijn bezoek aan NZ in IJsland was waar ze je niet voor elk stukje natuur een poot uitdraaien.
Bij de Geysirs moest ik wel betalen hoor. ;) En in IJsland rij je door 1 nationaal park dat IJsland heet. :P Nog een paar maanden en ik sta er weer tijdens een overstap naar Seattle en Anchorage :)

[ Voor 7% gewijzigd door Bestla op 01-03-2016 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
OMG, inchecken op DAD is lachwekkend (flight SQ5023/MI636). Wel 1 hele inchechbalie open voor Economy, voor 150+ passagiers.

Zou nog niet zo erg zijn, als het soepel liep. Maar née... Personeel spreekt praktusch geen Engels. Volgens de kerel kon ik helemaal niet naar AMS vliegen omdat Singapore Airlines daar niet op vliegt volgens zijn computersysteem.... right!

Na erbij Halen van collega kon het opeens wel...

Volgende giller: de labels voor de bagage worden MET DE HAND geschreven?!? Wtf... 1985 belde net, Ze willen hun incheckproces terug....

Anyway, ik ben 15 minuten bezig geweest met inchecken, maar het is gelukt hoor... Nu 1.5 uur wachten...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Nrc: NASA laat supersonisch passagiersvliegtuig bouwen

Achter betaalmuur, ook de Financial time link zit achter een muur.
NASA heeft vliegtuigfabrikant Lockheed Martin 20 miljoen Amerikaanse dollar gegeven om een passagiersvliegtuig te ontwerpen dat zonder al te veel herrie de geluidsbarrière kan doorbreken. Dat schrijft de Financial Times.
20 miljoen lijkt me wat weinig hiervoor?

[ Voor 40% gewijzigd door [Roland] op 01-03-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[Roland] schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 10:19:
Nrc: NASA laat supersonisch passagiersvliegtuig bouwen

Achter betaalmuur, ook de Financial time link zit achter een muur.

[...]

20 miljoen lijkt me wat weinig hiervoor?
Misschien is dat slechts voor het initiële ontwerp of gaat dat gepaard met afspraken over latere afname en recht om te bouwen....

Ik denk niet dat de NASA voor 20 miljoen een geheel vliegbaar prototype verwacht.

Zoals de NASA zelf zegt:
Lockheed Martin will receive about $20 million over 17 months for QueSST preliminary design work.
[...]
The company will develop baseline aircraft requirements and a preliminary aircraft design, with specifications, and provide supporting documentation for concept formulation and planning. This documentation would be used to prepare for the detailed design, building and testing of the QueSST jet. Performance of this preliminary design also must undergo analytical and wind tunnel validation.

[ Voor 34% gewijzigd door Fly-guy op 01-03-2016 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Dan nog lijkt het me weinig, misschien dat ze kunnen voortborduren op reeds bestaande ontwerpen maar meer dan een papieren/computer ontwerp (een voorstudie) kun je hier volgens mij niet mee doen. Materiaal testen of een windtunnel model maken lijkt me niet te doen voor dat geld.

Wel gaaf dat NASA hier mee bezig is.

Edit: dank voor je update, maakt duidelijk dat NRC overdrijft

[ Voor 8% gewijzigd door [Roland] op 01-03-2016 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
http://www.dailystar.co.u...l-airport-Cologne-Germany

Lijkt iets flink mis te gaan op Cologne ..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:20

mrsar

waar een sar is,is een wodka

wildhagen schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 08:30:
OMG, inchecken op DAD is lachwekkend (flight SQ5023/MI636). Wel 1 hele inchechbalie open voor Economy, voor 150+ passagiers.

Zou nog niet zo erg zijn, als het soepel liep. Maar née... Personeel spreekt praktusch geen Engels. Volgens de kerel kon ik helemaal niet naar AMS vliegen omdat Singapore Airlines daar niet op vliegt volgens zijn computersysteem.... right!

Na erbij Halen van collega kon het opeens wel...

Volgende giller: de labels voor de bagage worden MET DE HAND geschreven?!? Wtf... 1985 belde net, Ze willen hun incheckproces terug....

Anyway, ik ben 15 minuten bezig geweest met inchecken, maar het is gelukt hoor... Nu 1.5 uur wachten...
dan deed vn het beter daar voor mij :P (naar rep)

stond trouwens 19feb ofzo een Swiss bombardier c-series op sgn,vroeg me af wat die daar deed (c-gwxz) is dat een normale vlucht? heb er nog een foto van,want vond die een beetje vreemd daar op de een of andere manier

[ Voor 11% gewijzigd door mrsar op 01-03-2016 12:19 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zullen we het gewoon Keulen noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 12:36:
[...]

Zullen we het gewoon Keulen noemen?
Ja das goed hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 11:57:
stond trouwens 19feb ofzo een Swiss bombardier c-series op sgn,vroeg me af wat die daar deed (c-gwxz) is dat een normale vlucht? heb er nog een foto van,want vond die een beetje vreemd daar op de een of andere manier
Niet bepaald. Dat toestel is een Bombardier CS100; een type van de nieuwe Cseries van Bombardier.
Dat type is nog nergens in commercieel gebruik. Dat toestel vliegt momenteel de halve wereld rond en stond ook op de Singapore Air Show 2016 die plaats vond van 16 - 19 februari.
Ondertussen is het toestel al weer terug in Canada.

De show:
Afbeeldingslocatie: http://www.ainonline.com/sites/default/files/styles/ain30_fullwidth_large_2x/public/galleries/5dwm8910.jpg?itok=u0SUrWcr&timestamp=1455675329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:52
"A woman went through security without being checked, according to reports."

Ik kan niet meer dan dat vinden eigenlijk. :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Keiichi schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:27:
[...]

"A woman went through security without being checked, according to reports."

Ik kan niet meer dan dat vinden eigenlijk. :P
Dat valt wel mee dan achteraf idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Piet91 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 13:02:
[...]

Niet bepaald. Dat toestel is een Bombardier CS100; een type van de nieuwe Cseries van Bombardier.
Dat type is nog nergens in commercieel gebruik. Dat toestel vliegt momenteel de halve wereld rond en stond ook op de Singapore Air Show 2016 die plaats vond van 16 - 19 februari.
Ondertussen is het toestel al weer terug in Canada.

De show:
[afbeelding]
dank je :)

Hierbij nog de foto,gewoon omdat het kan :P
swiss_sgn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De eerder genoemde langste vlucht ter wereld is onderweg. Momenteel niet te volgen omdat het boven de Grote Oceaan vliegt.
Piet91 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:56:
We zijn nu een aantal dagen in 2016 en ik dacht net als vorig jaar eens samen te vatten wat het jaar 2015 ons in de luchtvaart heeft gebracht en wat 2016 ons zal brengen.

2016:
- April: Singapore gaat de Airbus A350 inzetten op Schiphol. Schiphol wordt de eerste internationale long-haul bestemming voor Singapore's A350 en hiermee wordt Singapore Airlines ook de eerste maatschappij die de A350 gaat inzetten op Schiphol. De A350-900 vervangt de 777-300ER wat betekent dat First Class vervalt; het aantal passagiers gaat van 8 first, 42 business, 228 economy (totaal: 278) naar 42 business, 24 Premium Economy, 187 Economy (totaal: 253)
Singapore Airlines zal ook 7 A350-900ULR (Ultra-Long Range) toestellen in gebruik nemen met minder stoelen waarmee de maatschappij weer naar New York en Los Angeles zal vliegen nadat ze eind 2013 daarmee zijn gestopt.
Het wordt dus iets later:
Singapore Airlines vanaf 9 mei met A350 naar Schiphol
TOULOUSE - Schiphol krijgt met ingang van 10 mei dagelijks de nieuwe Airbus A350 op bezoek. Op die dag vervangt Singapore Airlines (SIA) de Boeing 777-300ER op de route door de A350-900. Dat heeft chief executive officer Goh Choon Phong van de Aziatische luchtvaartmaatschappij dinsdag in Toulouse aan Reismedia laten weten. SIA neemt daar morgen de eerste A350 in ontvangst.

Singapore Airlines wordt de eerste luchtvaartmaatschappij die de A350 op lijndienstvluchten naar Schiphol gaat inzetten. Eerder kwam al wel eenmalig een A350 van Finnair naar Amsterdam. De eerste Singapore Airlines-vlucht met de A350 vertrekt maandag 9 mei uit Singapore en landt op dinsdag 10 mei in Nederland.

Aan boord van de A350-900 van SIA is plaats voor 253 passagiers, verspreid over business class, premium economy en economy class. Door de inzet van het nieuwe Airbus-vliegtuig verdwijnt wel de first class tussen Schiphol en Singapore van het toneel.

Volgens Goh is Amsterdam een typische A350-bestemming. "Het past perfect bij het formaat van het toestel met 253 stoelen. We zouden de A350 al veel langer op de route naar Amsterdam hebben ingezet als we het toestel eerder hebben gehad", meldt hij aan Reismedia.

Dat de First Class wegvalt op de route Amsterdam-Singapore ziet hij niet als een gemis. "Amsterdam is meer een business class-bestemming", geeft hij aan. Daarnaast kan Singapore Airlines met de A350 ook een Premium Economy-service bieden aan boord van de vluchten van en naar Schiphol.

Singapore Airlines is na de aflevering van het eerste toestel woensdag de vijfde maatschappij met de A350 'XWB' in de vloot. Eerder leverde Airbus al toestellen af aan Qatar Airways, Vietnam Airlines, Finnair en LATAM. Singapore Airlines heeft 67 A350's besteld.
Singapore Airlines vloog sinds 2 maart 2015 met de 777-300ER op Schiphol waarmee ze dus ook First Class aanbood op deze route.
Na ruim een jaar valt deze class dus weer weg en blijven Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern over als enige maatschappijen die First Class aanbieden op hun routes van/naar Amsterdam.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/4/5/2/2773254.jpg

In other news: ABN-AMRO stopt financiering pilotenopleiding
AMSTERDAM - ABN-AMRO, één van de belangrijkste financiers van vliegopleidingen in Nederland, stopt per 1 september 2016 met het verstrekken van leningen aan aspirant-piloten. Volgens de bank past het product niet meer bij haar activiteiten. Tot 1 september kijkt de bank zeer kritisch naar nieuwe aanvragen.

De bank was sinds 1993 actief in het verstrekken van leningen aan studenten aan Nederlandse vliegscholen. “We hebben de ups en downs in de industrie ervaren, de afgelopen jaren vooral het laatste”, aldus de bank in een reactie. “We hebben onze toekomst in deze markt geëvalueerd en zijn tot de conclusie gekomen dat deze activiteit onder de huidige omstandigheden niet meer bij ons past.

Aanvragen van studenten die vanaf nu nog een lening willen afsluiten om een vliegopleiding te volgen worden volgens ABN-AMRO zeer nauwkeurig bekeken. “We zijn ons ook bewust van onze verantwoordelijkheid naar de circa 150 studenten die op dit moment hun opleiding volgen en zullen onze afspraken nakomen. We zullen alles in het werk stellen om ervoor te zorgen dat zij hun vliegopleiding kunnen afronden.”

Voorzitter Steven Verhagen van de Vereniging Nederlandse Verkeersvliegers (VNV) meldt aan Reismedia dat er nu twee opties overblijven: of studenten trekken het geld aan voor de opleiding binnen hun eigen familie of netwerk of luchtvaartmaatschappijen selecteren aspirant-piloten en betalen voor de opleiding. Verhagen maakt zich zorgen over de erkende vliegopleidingen die overblijven en hun piloten voor een deel aan een baan helpen bij buitenlandse luchtvaartmaatschappijen.
Nou, de opleidingen kunnen hun deuren wel sluiten.
Met deze financiering konden naïeve piloten-in-spe nog binnenkomen maar als je nu dus even €100.000+ uit eigen zak mag meenemen...

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 01-03-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:59

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zondagavond terug van een weekje bij familie in Spanje, dramatische vluchten met Iberia Express. Was de eerste keer en meteen de laatste, eigenlijk puur op prijs geboekt zonder veel te checken, maar achteraf moesten we nog koffer bijboeken en ook hebben we voor de heenreis stoelen moeten reserveren om naast elkaar te zitten (ipv in 2 verschillende rijen). Beenruimte echt lachwekkend. Dat was beide keren het stuk AMS-MAD, het stuk MAD-LCG (Coruña) was Iberia (niet Express) en dat was wel iets beter gelukkig.

Heeft iemand ervaring met de maaltijden bij intercontinentale vluchten van KLM (AMS-JFK)? Kan een aangepaste standaardmaaltijd kiezen (bijv. glutenvrij, halal, vegetarisch) maar weet niet echt of het de moeite waard is om iets specifieks te kiezen wat evt beter is.
Ik eet enkel geen vis/zeevruchten :P

En heeft iemand ervaring met de indeling van KLM op interconti?
Heb voor de heenreis rij 19K en J gekregen in de 777-200: http://www.seatguru.com/a.../KLM_Boeing_777-200ER.php
Terug vanaf Washington zaten we op rij 20FG oid, heb nu gekozen voor 43AB net waar volgens de KLM kaart dankzij de curve in het toestel de B-stoel net een tikje verder naar rechts zit dan die ervoor (dus mogelijk meer ruimte om te strekken): http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Airbus_A330-300.php
Welk kaartje moet ik vertrouwen qua indeling, die van SeatGuru of van KLM? Bij SeatGuru zie ik enkel rij 44 die verspringt, niet rij 43.
Heb geen zin om €70-80 p.p. te betalen voor wat beenruimte, maar op SeatGuru is er dus eigenlijk geen info op de normale stoelen.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 21:37

Garyu

WW

Angeloonie schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:51:
Zondagavond terug van een weekje bij familie in Spanje, dramatische vluchten met Iberia Express. Was de eerste keer en meteen de laatste, eigenlijk puur op prijs geboekt zonder veel te checken, maar achteraf moesten we nog koffer bijboeken en ook hebben we voor de heenreis stoelen moeten reserveren om naast elkaar te zitten (ipv in 2 verschillende rijen). Beenruimte echt lachwekkend. Dat was beide keren het stuk AMS-MAD, het stuk MAD-LCG (Coruña) was Iberia (niet Express) en dat was wel iets beter gelukkig.
Vergelijkbare ervaringen met Iberia. Als het even kan, probeer ik ze te vermijden. Laatste vlucht in hun koekblik zat ook nog eens vol met Spaanse vakantiegangers (ja, ja), die niet weten hoe je moet boarden, hoeveel je mee mag nemen, en dan ook nog meteen na de start hun stoel naar achteren knallen en je knieschijven verbrijzelen :/. En dan zit je 3,5uur op 10km hoogte elke 3 minuten van positie te wisselen om dan weer je ene voet op de grond, dan weer je andere voet op de grond te kunnen zetten (ben zelf ca. 2m) :X

Maar ja, company policy en zo, en ook geen zin om een keer extra over te stappen alleen om niet met Iberia te hoeven vliegen. Dus dan maar weer opgevouwen naar Spanje (of omstreken) vliegen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Toevallig heb ik ook net 2 matige ervaringen gehad. Vorige week zondag / dinsdag in een toestel van Vueling (AMS-BCN) en het was een krappe bedoeling. Ik ben groot maar niet uitzonderlijk voor Nederlandse maatstaven, en het lukte me niet om mijn benen rechtvooruit te steken. Bij Vueling kon ik wel gewoon mijn stoel kiezen.

Vrijdag zat ik (door slechte planning) bij Iberia van DUS naar MAD en ook zondag terug (gok dat ik je 'nog heb zien staan', want de vlucht naar AMS vertrok eerder en ik liep er langs) maar dat was net zo slecht. Ik zit bij RyanAir volgens mij nog ruimer door een diepere stoel. Op de heenvlucht zat ik met mijn partner op 23A en 25A (lol) op de terugvlucht wel naast elkaar. Als je je stoel wil wijzigen betaal je €15. Maar dan zit je nog niet eens exit row. Ik vond het een vreemde insteek.

Nu dacht ik niet dat Iberia beroerd was (heb ook niet naar zaken als stoelen gekeken voor een vluchtje van 2 uur), maar voortaan vlieg ik liever met iets anders. Vond de Iberia tickets ook niet echt specifiek lowcosts voor hoe ik zat. (Vueling wel, gezien de drukte die naar BCN moest).
Garyu schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:11:
[...]

Laatste vlucht in hun koekblik zat ook nog eens vol met Spaanse vakantiegangers (ja, ja), die niet weten hoe je moet boarden, hoeveel je mee mag nemen, en dan ook nog meteen na de start hun stoel naar achteren knallen en je knieschijven verbrijzelen :/.
Misschien niet heel netjes, maar op de terugvlucht (vanwege hetzelfde drama) heb ik het zo opgelost:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0FUq1o5.jpg

Past precies, en gezien de kracht die er op het flesje kwam ineens denk ik dat mijn knieën me dankbaar zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Saus op 01-03-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Heb mijn vlucht overleefd. Van DAD naar REP was weinig bijzonders (bizarre luchthaven trouwens, dat rep, vrij chaotisch, en de wachtrijen stonden tot buiten het gebouw...), maar van REP naar sin hadden we gigantische turbulentie. Zo erg dat er geeneens meals uitgedeeld werden, was niet te doen. De cabin crew vloog ook door de cabine, 1 stewardens zat opeens bij mijn voorbuurman op schoot... :P

Kist was de 9V-MGG overigens, een 737-800.

Zit nu op Changi te wachten bij gate B10 op SQ324 naar AMS (is hier nu 23:00, dus nog een klein uurtje)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

wildhagen schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:00:
Heb mijn vlucht overleefd. Van DAD naar REP was weinig bijzonders (bizarre luchthaven trouwens, dat rep, vrij chaotisch, en de wachtrijen stonden tot buiten het gebouw...), maar van REP naar sin hadden we gigantische turbulentie. Zo erg dat er geeneens meals uitgedeeld werden, was niet te doen. De cabin crew vloog ook door de cabine, 1 stewardens zat opeens bij mijn voorbuurman op schoot... :P

Kist was de 9V-MGG overigens, een 737-800.

Zit nu op Changi te wachten bij gate B10 op SQ324 naar AMS (is hier nu 23:00, dus nog een klein uurtje)
ja REP is wat apart,onze vlucht naar SGN was ook een ramp qua inchecken, net geen 2 uur over gedaan vanwege kastje/muur politiek tussen cambodia en Vietnam :P maar ja uiteindelijk kwam het goed maar zal niet snel meer vliegen met air cambodia en kies gewoon weer voor de echte VN vlucht(of moet het blijkbaar direct boeken bij de air cambodia website),hier waren btw alle vluchten rustig :) die prop van DAD naar REP blijft ook wel leuk :)

deze dus :)

dad-rep

[ Voor 15% gewijzigd door mrsar op 01-03-2016 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:17
Bestla schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 07:55:
[...]

Bij de Geysirs moest ik wel betalen hoor. ;) En in IJsland rij je door 1 nationaal park dat IJsland heet. :P Nog een paar maanden en ik sta er weer tijdens een overstap naar Seattle en Anchorage :)
Ik ben in januari nog geweest maar ik hoefde ook niet te betalen voor Geysir en ander natuurschoon...
Dus ik weet niet aan wie jij geld hebt gegeven O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:37

Grouchy

meep meep

Heeft iemand ervaring met de maaltijden bij intercontinentale vluchten van KLM (AMS-JFK)? Kan een aangepaste standaardmaaltijd kiezen (bijv. glutenvrij, halal, vegetarisch) maar weet niet echt of het de moeite waard is om iets specifieks te kiezen wat evt beter is.
Ik eet enkel geen vis/zeevruchten :P

En heeft iemand ervaring met de indeling van KLM op interconti?
Heb voor de heenreis rij 19K en J gekregen in de 777-200: http://www.seatguru.com/a.../KLM_Boeing_777-200ER.php
Terug vanaf Washington zaten we op rij 20FG oid, heb nu gekozen voor 43AB net waar volgens de KLM kaart dankzij de curve in het toestel de B-stoel net een tikje verder naar rechts zit dan die ervoor (dus mogelijk meer ruimte om te strekken): http://www.seatguru.com/airlines/KLM/KLM_Airbus_A330-300.php
Welk kaartje moet ik vertrouwen qua indeling, die van SeatGuru of van KLM? Bij SeatGuru zie ik enkel rij 44 die verspringt, niet rij 43.
Heb geen zin om €70-80 p.p. te betalen voor wat beenruimte, maar op SeatGuru is er dus eigenlijk geen info op de normale stoelen.
Vaak is pasta een van de keuzes. Snack: vaak ijs of een stroopwafel. 2nd 'maaltijd': vaak een stuk pizza of als het smorgens is iets wat een omelet heet te zijn.
Vaak blijven de keuzes de hele maand hetzelfde geloof ik en als je in bepaalde vliegtuigen in een EER seat zit ben je degene die het laatst mag kiezen (als er nog keus is ;) ). Kies daarom soms voor speciale maaltijden, vetvrij/vegetarisch is ook vaak pasta. Glutenvrij vaak verder nog een bakje met fruit, een ander bakje met een slade, broodje en iets warm (champignons, asperges en pompoen ofzo iets).
Vond Hindu/Halal/vegetarisch wel lekker. Kosher was hit en mis voor me. Maar de gewone economy maaltijden bij KLM zijn ok & vaak beter dan die van hun concurrenten. Laat echter wel hun omelet of vis aan mij voorbij gaan.

Naar mijn mening is de KL777 een van de slechtse keuzes in economy die je kan maken. Was helaas een keer overgeboekt naar een KL 777 nadat ik me gemeld heb voor een vrijwillige flight-bump. Sindsdien doe ik er alles aan om dit toestel te mijden; de aisles zijn erg nauw en als je een aisle seat heb ie constant trolleys met crew en pax die zich door de aisles proberen te wringen. Ook 10 slimline stoelen in de breedte met een 17.5 breed hard zitvlak. Die van Delta heeft bijvoorbeeld 9 stoelen met een breedte van 18.5.

Pluspunt: IFE is goed.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1679/24648235564_8bdc389eac_c.jpg

PH-AOH heeft voor de laatste keer de Nederlandse bodem verlaten.
Op dit moment is de Airbus A330-200 onderweg naar haar nieuwe eigenaar Shaheen Air; Karachi.
Vlucht is hier te volgen: http://www.flightradar24.com/SAI1/8f87290
Het is de eerste van de vier A330-200's die van KLM overgaan naar Shaheen Air.

De A330-200 vloog als F-WWYH op 20 december 2006 voor het eerst.
Op 2 februari 2007 werd het toestel als PH-AOH "Senaatintori - Helsinki" aan KLM geleverd.
Op 24 oktober 2015 vloog ze haar laatste vlucht voor KLM als KL670 van Dallas naar Amsterdam waar ze om 06:34 landde.
Op 11 december 2015 is ze officieel uitgeschreven uit het Nederlands Luchtvaartuigregister waarop ze weer in handen kwam van haar eigenaar Aercap en krijgt ze de tijdelijke registratie 2-PAOH.
Op Schiphol wordt ze omgebouwd en omgespoten voor de nieuwe maatschappij.

Op 25 februari 2016 maakt ze een testvlucht boven Nederland. (zie foto hierboven)
Om 21:50 uur vertrok ze vanavond voor het laatst van remotestand E75 vanaf de Aalsmeerbaan op weg naar Karachi.

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 02-03-2016 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

TheJason schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 19:16:
[...]

Ik ben in januari nog geweest maar ik hoefde ook niet te betalen voor Geysir en ander natuurschoon...
Dus ik weet niet aan wie jij geld hebt gegeven O-)
In maart 2014 stonden er mooi wel officials ;) Nu was het maar 2 euro pp, dus waar hebben we het over. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Oh da's ook simpel geld verdienen… Ga gewoon overal heen waar Redhawk heen gaat, pretendeer een official te zijn en vraag om een paar euro toegang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 16:13:
[...]

ja REP is wat apart,onze vlucht naar SGN was ook een ramp qua inchecken, net geen 2 uur over gedaan vanwege kastje/muur politiek tussen cambodia en Vietnam :P maar ja uiteindelijk kwam het goed maar zal niet snel meer vliegen met air cambodia en kies gewoon weer voor de echte VN vlucht(of moet het blijkbaar direct boeken bij de air cambodia website),hier waren btw alle vluchten rustig :) die prop van DAD naar REP blijft ook wel leuk :)

deze dus :)

[afbeelding]
Ja, bij ons steeg er ook net een ATR-72 op van Vietnam Airlines terwijl we terugliepen naar onze kist. Bruut geluid maakt zo'n turboprop toch wel, veel mooier dan een saaie jet :)

En VN blijft een mooie livery!

Vanochtend geland met SQ324, dit keer met kist 9V-SWQ. Dit was meer zoals ik van SQ gewend ben, vlekkeloos schone kist waarin alles leek te werken, in tegenstelling tot de afgetrapte 9V-SWR op de heenreis.

Had seat 52G, aan het aisle, in de middenrij. Gelukkig was de middenstoel leeg gebleven, altijd handig om een dutje te doen.

Pushback op SIN was netjes om 23:55, maar helaas was er een hoop runway congestion, waardoor het filerijden was op de taxiways. Uiteindelijk met een kwartier vertraging gestart, rollende start. Gewoon vanaf de taxiway de runway opdraaien en meteen de motoren op standje Vol Gas, zonder eerst stil te gaan staan. Zo doe je dat.

Service was ook weer zoals je dat van SQ mag verwachten top-notch, je werd zo vol met drankjes (water, appelsap, sinaasappelsap, fris, thee, koffie) gegooid dat je blaas er bijkans van explodeerde, en het eten wat ook aardig in orde (voor vliegtuig-voer dan, dat is nooit top natuurlijk).

Wel weer veel turbulentie, met name boven de Indische Oceaan, Afghanistan en Turkmenistan ging het af en toe goed te keer, en ook in Amsterdam was bij het landen best wel wat turbulentie. Niet zo erg als op de REP->SIN vlucht, maar wel langduriger.

Landing was om 06:15 (ipv de geschedulede 06:45, en dat ondanks de 15 minuten vertraging bij de start). Weet niet op welke baan, maar op basis van de taxi-tocht (via de toeristische route) die bijna net zolang duurde als de vlucht zelf zal het die verrekte frigging Polderbaan wel, weer geweest zijn.

Schiphol zelf was al vrij duk, en dat al om 06:30 's ochtends. Wachttijden voor de immigratie viel wel mee, maximaal een minuut of 4-5 ofzo. Bagage was sneller dan ik gewend ben op Schiphol, binnen 15 minuten lag het al op belt 22 te draaien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

had je geluk,ik mocht ergens tussen de 20 en 30 minuten wachten afgelopen zaterdag (landing rond 6am) en alsnog was ik eerder dan de bagage :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ow, dat heb ik ook wel eens gehad hoor dat ik zolang moet wachten, maar ik las een hoop verhalen over bij wijze van spreke kilometerslange rijen voor immigratie door personeelstekort bij de marechaussee.

Daar heb ik dus vanochtend iig niks van gemerkt. Naast de automatische poortjes waren er 6 kantootjes voor de "ouderwetse" controle bemand en in gebruik, waardoor de wachttijd tot max 5 minuten beperkt bleef (wat ik gewoon acceptabel vind) :)

En dat van de bagage herken ik wel ja, meestal moet je op Schiphol toch best wel even wachten. Nu vond ik het dus een stuk beter :)

En ondanks het handgeschreven bagage-label in DAD is toch alles netjes doorgestuurd via REP, SIN en AMS. Hier was ik namelijk op voorhand wel wat bang voor, dat dit fout zou gaan en ik het pas 1-2 dagen later zou terugkrijgen.

[ Voor 16% gewijzigd door wildhagen op 02-03-2016 09:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:15

icecreamfarmer

en het is

wildhagen schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:43:
Ow, dat heb ik ook wel eens gehad hoor dat ik zolang moet wachten, maar ik las een hoop verhalen over bij wijze van spreke kilometerslange rijen voor immigratie door personeelstekort bij de marechaussee.

Daar heb ik dus vanochtend iig niks van gemerkt. Naast de automatische poortjes waren er 6 kantootjes voor de "ouderwetse" controle bemand en in gebruik, waardoor de wachttijd tot max 5 minuten beperkt bleef (wat ik gewoon acceptabel vind) :)

En dat van de bagage herken ik wel ja, meestal moet je op Schiphol toch best wel even wachten. Nu vond ik het dus een stuk beter :)

En ondanks het handgeschreven bagage-label in DAD is toch alles netjes doorgestuurd via REP, SIN en AMS. Hier was ik namelijk op voorhand wel wat bang voor, dat dit fout zou gaan en ik het pas 1-2 dagen later zou terugkrijgen.
Oh apart, ik ben anderhalve week geelden terug gekomen uit SGP maar de automatische poortjes waren niet in gebruik en omgeven met lint. Verder maar 2 man aan de bak waarbij met name de non EU klanten lang konden wachten.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

bij mij maar 1 EU en 3 world,en geen poortjes open :( rijen stonden tot op de trap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een klein zakenvliegtuig is woensdagmorgen om kwart over acht door een twee klapbanden gestrand op de startbaan van Eindhoven Airport. Het vliegverkeer ligt daarom zeker tot woensdagmiddag halfeen stil, meldt de luchthaven.

In het zakenvliegtuig, een Cessna 525, zaten twee bemanningsleden en één passagier. Niemand is gewond geraakt. Het heeft het vliegverkeer flink in de war gegooid.

“Het is niet zo makkelijk om het vliegtuigje bijvoorbeeld op te tillen en weg te zetten. Dan ontstaat er meer schade aan het toestel. Naast de klapbanden is er meer aan de hand met het landingsgestel, want de wielen zijn vastgelopen", vertelt woordvoerder Fons Latour.

“Zeker vier vliegtuigen die hier hadden moeten landen, zijn uitgeweken naar andere vliegvelden”, aldus Latour. “En er staan hier ook nog een aantal vliegtuigen op het platform die vanmorgen vroeg al hadden moeten vertrekken.”

Luchtvaartmaatschappijen Transavia, Ryanair en Wizz Air bepalen zelf of ze passagiers vanaf andere luchthavens kunnen laten vertrekken. “Het kan zijn dat ze uitwijken, dat vluchten geannuleerd worden of ze wachten tot de startbaan weer vrij is.”
Bron: http://www.omroepbrabant....zeker+1230+uur+dicht.aspx

Afbeeldingslocatie: http://i.obstorage.nl/14cdf5707c594d94a1a7dd9667a8b127/opener/Het_vliegtuig_staat_stil_op_de_startbaan_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bndestem.nl/polopoly_fs/1.5780363.1456911241!/image/image.jpg_gen/derivatives/landscape_800_600/image-5780363.jpg

Betrokken toestel is de PH-FJK.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/6/5/2128569.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 02-03-2016 11:19 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het nadeel van 1 baan.

Veel vluchten geannuleerd of omgeleid.

Ik had zelf ook een keer de mazzel dat hij dicht was, waardoor mijn vlucht omgeleid werd naar Schiphol. Precies waar ik moest zijn :p

[ Voor 11% gewijzigd door PWM op 02-03-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:46
Saus schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 15:27:
[...]

Past precies, en gezien de kracht die er op het flesje kwam ineens denk ik dat mijn knieën me dankbaar zijn.
Ik heb geen materialen nodig gehad bij Iberia. Die stoel voor me kon geen millimeter naar achteren :-) (helaas konden mijn knieën ook geen kant op dus dat was ook eens maar nooit weer)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Twee opvallende nieuwsberichten:

OVV start onderzoek naar veiligheid Schiphol
DEN HAAG - De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) begint een groot onderzoek naar de veiligheid van het vliegverkeer op en rond Schiphol. Er zijn in de afgelopen jaren een paar incidenten geweest, zoals bijna-botsingen op de startbaan.

De raad wil nu weten of er structureel iets mis is, bijvoorbeeld in het ontwerp of het gebruik van de luchthaven. Het gaat niet om terrorisme, benadrukt een woordvoerder.
Bouw A330-productiefaciliteit in China gestart
TIANJIN - In het Chinese Tianjin is gestart met de bouw van het A330 Completion and Delivery Centre. Dat meldt Airbus woensdag. Het aflevercentrum komt nabij de plaats waar de vliegtuigbouwer al A320's assembleert.

Het is het eerste Completion and Delivery Centre voor langeafstandstoestellen van Airbus buiten Europa. De vliegtuigbouwer tekende afgelopen zomer voor de bouw een overeenkomst met Tianjin Free Trade Zone Investment Company Ltd. (TJFTZ) en de Aviation Industry Corporation of China (AVIC).

De nieuwe A330's worden in Toulouse geassembleerd waarna zij in Tianjin worden geschilderd en van het cabine-interieur worden voorzien. Volgens de Global Market Forecast 2015-2034 van Airbus zijn er in de genoemde periode ongeveer 5400 vliegtuigen met meer dan honderd stoelen nodig.

Momenteel zijn er bij Chinese luchtvaartmaatschappijen meer dan 1240 vliegtuigen van Airbus in gebruik.
Piet91 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 14:15:
Het wordt dus iets later:
Singapore Airlines vanaf 9 mei met A350 naar Schiphol

Singapore Airlines vloog sinds 2 maart 2015 met de 777-300ER op Schiphol waarmee ze dus ook First Class aanbood op deze route.
Na ruim een jaar valt deze class dus weer weg en blijven Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern over als enige maatschappijen die First Class aanbieden op hun routes van/naar Amsterdam.
En vandaag is de eerste Airbus A350-900 aan Singapore Airlines geleverd.
Hiermee word Singapore Airlines de vijfde maatschappij die de A350 in dienst heeft (na Qatar, Vietnam, Finnair en TAM).

Eerste A350 overgedragen aan Singapore Airlines
TOULOUSE - Niet minder dan 67 Airbus A350's heeft Singapore Airlines in bestelling staan bij Airbus. Woensdag werd de eerste op het Airbus Delivery Center in Toulouse overgedragen aan de Aziatische luchtvaartmaatschappij. Dat gebeurde in aanwezigheid van genodigden, pers en de bekende 'Singapore Girls'.

De A350 gaat Singapore Airlines inzetten op dunnere intercontinentale routes en regionale routes. Het toestel is daarbij de opvolger van oudere Boeing 777-200's in de vloot. Vanaf 2018 komt de Ultra Long Range versie de vloot versterken. Daarmee worden rechtstreekse vluchten van Singapore Airlines naar Noord-Amerika mogelijk.

Groot voordeel voor Singapore Airlines is de flexibiliteit die het toestel biedt. De maatschappij ontvangt drie versies van de A350-900. Naast de Ultra Longe Range zijn dit de regional-versie en de long range-versie. Die laatste variant is bedoeld voor ultralange vluchten, waaronder Singapore-New York. Dat wordt met een vliegtijd van zo'n negentien uur 's werelds langste vliegroute.

Dit jaar zal de maatschappij elf A350's ontvangen. Aanvankelijk zullen regionale bestemmingen als Kuala Lumpur en Jakarta worden aangevlogen. Zodra nummer twee in de vloot is opgenomen, kan gestart worden met intercontinentale vluchten. Dinsdag werd bekend dat vanaf 9 mei Schiphol dagelijks de A350 van Singapore Airlines op bezoek krijgt.

"De A350-900 is voor ons het ideale vliegtuig voor dunnere longhaul-routes", meldt Goh Choon Phong, topman van Singapore Airlines. Volgens Goh is Amsterdam een typische A350-bestemming. "Het past perfect bij het formaat van het toestel met 253 stoelen. We zouden de A350 al veel langer op de route naar Amsterdam hebben ingezet als we het toestel eerder hebben gehad", meldt hij aan Reismedia.

De A350 biedt Singapore Airlines tevens de mogelijkheid nieuwe markten aan te boren. Een goed voorbeeld is het Duitse Düsseldorf. "Vanaf juli openen we een gloednieuwe rechtstreekse lijndienst daarheen", zegt Goh. Daarmee nestelt Singapore Airlines zich nog nadrukkelijker in de thuismarkt van KLM, want Düsseldorf Airport trekt ook aanzienlijke aantallen passagiers uit Nederland.

Didier Everard, Heaf of Programmes bij Airbus, prees Singapore Airlines tijdens de afleveringsceremonie voor het oog voor detail dat de maatschappij heeft. Hoewel Singapore Airlines op dit moment nog meer Boeing- dan Airbus-vliegtuigen in dienst heeft, is het een trouwe klant van de Europese vliegtuigbouwer.

In de loop der jaren heeft de maatschappij met vrijwel alle door Airbus geproduceerde typen widebodyvliegtuigen gevlogen. In 2007 was Singapore Airlines launch customer van de A380. Met 67 toestellen in bestelling is Singapore Airlines de grootste klant voor specifiek de A350-900.
Amsterdam wordt op 9/10 mei dus de allereerste intercontinentale bestemming voor hun A350.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CciZa23UkAA8iJg.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1513/25118922010_caff9da85c_c.jpg
wildhagen schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 09:20:
Landing was om 06:15 (ipv de geschedulede 06:45, en dat ondanks de 15 minuten vertraging bij de start). Weet niet op welke baan, maar op basis van de taxi-tocht (via de toeristische route) die bijna net zolang duurde als de vlucht zelf zal het die verrekte frigging Polderbaan wel, weer geweest zijn.
Jep.
Schiphol zelf was al vrij duk, en dat al om 06:30 's ochtends. Wachttijden voor de immigratie viel wel mee, maximaal een minuut of 4-5 ofzo. Bagage was sneller dan ik gewend ben op Schiphol, binnen 15 minuten lag het al op belt 22 te draaien.
Niet zo gek; want rond die tijd heb je de inbound-peak op Schiphol.
Piet91 schreef op maandag 29 februari 2016 @ 11:50:
Morgen begint de langste non-stop vlucht ter wereld.
Op 1 maart zal om 10:05 uur (lokale tijd) vanaf Dubai een Emirates A380 vertrekken naar Auckland, Nieuw-Zeeland als EK448. Na 15 uur en 55 minuten en een afstand van 14.200 kilometer komt deze om 11:00 uur de volgende dag (lokale tijd) aan.
Om 21:30 uur vertrekt EK449 weer richting Dubai om 17 uur en 15 minuten later om 05:45 uur de volgende dag daar te arriveren.
Met een afstand van 14.200 kilometer is het qua afstand de langste non-stop vlucht ter wereld.
(langer dan de 13.800 kilometer Sydney - Dallas uitgevoerd door Qantas)

Voor deze inaugurele vlucht wordt de Airbus A380 ingezet, vanaf 2 maart zal de Boeing 777-200LR worden ingezet. Dit betekent dat Emirates nu viermaal per dag naar Auckland vliegt; driemaal met een A380 via Australië en eenmaal rechtstreeks met een 777-200LR.
En hoe ziet dat er dan uit op Auckland:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/12729565_196903864001802_500155042_n.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CciA0PlWoAAWWl3.jpg:large

Je hebt:
A6-EEG van/naar Melbourne, A6-EDC van/naar Sydney, A6-EEO van/naar Brisbane en A6-EON rechtstreeks van/naar Dubai. Dat worden na deze inaugurele vlucht dus 3 A380's en 1 777-200LR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-10 12:23

Chrisjuh_15

Facta non verba

Piet91 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:57:

[afbeelding]
[afbeelding]

Je hebt:
A6-EEG van/naar Melbourne, A6-EDC van/naar Sydney, A6-EEO van/naar Brisbane en A6-EON rechtstreeks van/naar Dubai. Dat worden na deze inaugurele vlucht dus 3 A380's en 1 777-200LR.
Ik reageer hier nauwelijks en lees vooral mee, maar damn! Dit ziet er wel heel gruwelijk vet uit zeg, zo'n rij met A380's! :o 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, kennelijk was er afgelopen zondag nog zo'n incident:
Op Schiphol is afgelopen zondag nog een incident gebeurd. Een vliegtuig probeerde te landen, net op het moment dat een ander vliegtuig de baan overstak. Het landende toestel maakte een doorstart en kon later alsnog veilig aankomen.

De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) heeft dat woensdag laten weten. De raad doet onderzoek naar de veiligheid van het vliegverkeer op Schiphol. Het besluit tot het onderzoek was al genomen toen het incident gebeurde, maar het illustreert de problemen, zegt de OVV.

Het overstekende toestel werd versleept van een onderhoudsplatform naar een andere plek op het vliegveld. Daarbij kruiste het vliegtuig een baan die in gebruik was. "Dat had niet mogen gebeuren. Zoiets heeft in potentie grote gevolgen", aldus de Onderzoeksraad.

Het is niet bekend op welke landingsbaan het incident gebeurde.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-nog-incident-op-schiphol

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Op moment van posten exact 47 jaar geleden:

2 maart 1969: De eerste vlucht van de Aérospatiale-BAC Concorde.
De tweede supersonische passagiersvliegtuig (de Tupolev Tu-144 vloog 2 maanden eerder) maakt vanaf Aéroport de Toulouse-Blagnac haar allereerste vlucht.
Gevuld met 10 ton testapparatuur vertrekt om 15:40 uur het Franse prototype 001 F-WTSS met haar naverbranders aan vanaf de baan van Toulouse.
Gevolgd door 2 volgvliegtuigen (een voor het maken van video, de ander voor snelheidskalibratie) maakt de Concorde - steeds met het landingsgestel én haar neus naar beneden - een vlucht van 28 minuten waarna het om 16:08 uur een perfecte landing maakt op dezelfde baan.
De maximaal gehaalde snelheid bedraagt 435 km/h.

Afbeeldingslocatie: http://fly.historicwings.com/wp-content/uploads/2013/03/HighFlight-Concorde5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.thisdayinaviation.com/wp-content/uploads/tdia//2012/03/A%C3%A9rospatiale-Concorde-001-first-flight-at-Toulouse-2-March-1969-test-pilot-Andr%C3%A9-Edouard-Turcat1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.concordesst.com/history/events/pictures/001maiden2.jpg

Op 19 oktober 1973 ging F-WTSS met pensioen en vloog die dag haar laatste vlucht naar Aéroport de Paris-Le Bourget waar het nu ook opgesteld staat. (Naast haar Air France zuster F-BTSD)
F-WTSS heeft in totaal 397 vluchten gemaakt waarvan 249 supersonisch.
Totaal aantal vluchturen is 812 uur waarvan ruim 254 uur supersonisch.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/1/2/2588211.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Boeing 727 #1 is in beweging.

Livestream hier: http://livestream.com/museumofflight/events/4899240
Live updates hier: https://twitter.com/museumofflight

De flightcrew:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ccje8gTUkAAC_aw.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CckABHPVAAApUaz.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CckGLPdW4AAJ73P.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CckIQxiVAAEzdoY.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CckKhTEWIAEKvE3.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CckLDyoUkAAZRRa.jpg:large
Jon Ostrower
Just park it anywhere. #727finalflight
_O-
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CckLTqqW0AApkNQ.jpg:large
The Museum of Flight

Welcome home!!!!#727finalflight
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CckLm9WUYAASbvO.jpg:large

[ Voor 76% gewijzigd door Piet91 op 02-03-2016 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
IFE was technisch goed maar de keuze vond ik niet meer dan ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-10 03:48
Die rij A380s is wel gaaf. Als je naar Dubai vliegt dan doen ze het daar nog "dunnetjes" over ;)

/edit Bijna vergeten maar hier in SG heeft SA er meestal ook een paar naast elkaar

[ Voor 30% gewijzigd door Chief op 03-03-2016 01:36 ]

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotter
  • Laatst online: 16:01

Spotter

Lichtnicht

Piet91 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:57:
T

[afbeelding]
[afbeelding]

Je hebt:
En deze foto's zullen ook gelijk de reden zijn geweest dat alleen de eerste vlucht een A380 was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wie legt dit me uit, ik vlieg volgende maand:

AMS-LA
LA-Phoenix
Phoenix-NY
NY-AMS

Kosten met United zo'n 2000,-.

Krijg ik gisteren een belletje, waaruit blijkt dat Chicago ook op de agenda moet, maar wel tussen door. Mmm.

Wat ik doe is tussenin een retour toevoegen, op hetzelfde ticket

Phoenix-Chicago
Chicago-Phoenix

Word het totaal.... €1100,- 8)7

Ik zie geen verschil in klassen. Welk algoritme is hier stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De vliegvelden van Londen Heathrow en Sheremetyevo (Rusland) behoren tot de beste van Europa. Passagiers geven aan dat de service op de vliegvelden het beste is.

De Airport Council International houdt jaarlijks een uitreiking voor de beste vliegvelden van de wereld. Reizigers worden gevraagd naar hun mening in 34 verschillende categorieën, waaronder het verloop van het inchecken,de winkels en de beveiliging.

In totaal zijn er op driehonderd vliegvelden op de wereld in tachtig verschillende landen enquêtes gehouden. In Europa zijn vliegvelden in Rusland en het Verenigd Koninkrijk het beste, zo blijkt uit de antwoorden van ondervraagden.

Moskou Sheremetyevo staat op een gedeelde eerste plaats met Pulkovo vliegveld in St. Petersburg en Sochi vliegveld. Daarmee is de eerste plaats geheel gedeeld door Russische vliegvelden. Ook plaats twee en drie worden gedeeld door meerdere vliegvelden.

De vliegvelden van Dublin, Malta, Praag en Zurich delen plaats twee en de vliegvelden van Kopenhagen, Keflavik (IJsland), Londen Heathrow, Porto (Portugal) en Wenen delen plaats drie.
Bron: http://www.nu.nl/reizen/4...evo-beste-van-europa.html

Het rapport: http://edition.cnn.com/20...ndex.html?eref=rss_travel

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 03-03-2016 09:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
De vliegvelden van Londen Heathrow en Sheremetyevo (Rusland) behoren tot de beste van Europa. Passagiers geven aan dat de service op de vliegvelden het beste is.
Ik betaal extra om Heathrow te mijden, geen grap. Maandag vlieg ik naar de UK om naar Reading te gaan. Dan ligt Heathrow handiger, maar ik pak lekker Gatwick. Wat een waardeloos en verschrikkelijk vliegveld dat Heathrow.

Die stomme treinen tussen de terminals, de eindeloze rijen voor de controles, de vertragingen van vluchten, etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Gatwick heeft ook een trein tussen beide terminals.... (net als een heleboel vliegvelden overigens) ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 10:01:
Gatwick heeft ook een trein tussen beide terminals.... (net als een heleboel vliegvelden overigens) ;)
Klopt (nouja, trein). Bij Heathrow is overstappen wel wat lastiger dan tussen die 2 terminals op Gatwick waar continu die boemels af en en gaan.

Maar het zijn vooral de rijen die me jeuken op Heathrow

EDIT: Zie dat ik de volgende dag vanaf Heathrow terugvlieg, ik zal even kijken of ik mijn mening moet bijstellen.

[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 03-03-2016 10:11 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.