Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 51 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.918 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kecin schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:30:
Beetje te militair wellicht, maar Northrop Grumman heeft in de VS tijdens de superboal een reclamespot ter waarde van miljoenen uitgezonden. Daarin laten ze een nieuw type vliegtuig zien. Onbekend of deze ook 'echt' is. Wellicht leuk voor mensen hier die ook in Area 51/Groomlake, Nellis Test Range, Plant 42, etc, zijn geïnteresseerd.
Is een artists impression van een mogelijke 6th generation fighter, meer niet, en elke overeenkomst met de realiteit berust waarschijnlijk op toeval. Het project is nog maar in een studiefase en het zal nog jaren duren voordat de ontwerpen af zijn.
Wat wel typisch is dat een Defense Contracter een reclamespot inboekt bij de Superbowl 8)7
Artikel/bron: https://www.washingtonpos...ica-during-the-super-bowl
Gewoon public relations om de belastingbetaler te laten zien wat voor mooie dingen Northrop Grumman met belastinggeld doet. Er zal de komende jaren nog hard gevochten worden om een deel van een krimpend defensiebudget binnen te halen en ze proberen via de publieke opinie ook de politiek te beïnvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Ik heb tijdens de Super bowl ook reclame gezien voor witte bonen (geen grap), dus iedere fabrikant die maar genoeg geld heeft kan een spotje huren in die zendtijd.

NG heeft onlangs het contract van de superbomber toegewezen gekregen, maar ook de USAF heeft al aangegeven langzaamaan na te gaan denken over een 6th generation fighter (F-22/F-35 being 5th gen). NG speelt er zo handig op in tijdens een event waar zowat iedere Amerikaan naar kijkt, inclusief de legertop en acquisitie kant.

Daarnaast zijn de kosten voor zo'n spotje voor NG gewoon wisselgeld.....

Interessante artikelen:
http://foxtrotalpha.jalop...-generation-fi-1747680825
https://www.flightglobal....generation-fighte-420006/

[ Voor 16% gewijzigd door Hmmbob op 13-02-2016 17:02 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hmmbob schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:34:
NG heeft onlangs het contract van de superbomber toegewezen gekregen, maar ook de USAF heeft al aangegeven langzaamaan na te gaan denken over een 6th generation fighter (F-22/F-35 being 5th gen). NG speelt er zo handig op in tijdens een event waar zowat iedere Amerikaan naar kijkt, inclusief de legertop en acquisitie kant.
Het Pentagon en de politieke leiders zijn niet de doelgroep van zo'n spot. Daarvoor pakken de lobbyïsten wel gewoon de telefoon. De mensen die er echt toe doen moet je persoonlijk benaderen.
De doelgroep is de argeloze kiezer die moet weten wat voor fantastisch bedrijf NG is in de hoop dat die kiezer stemt op politici die het goed voor hebben met defensie. Vergeet niet dat de defensiebudgetten in de VS onder druk staan en er voor elk project gevochten moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nu op Schiphol, zit naast de PH-BFT, bij de G-pier Te wachten op mijn vlucht, SQ323. Zou de 9V-SWR moeten zijn Vandaag.

Schiphol is relaxed, kon direct inchecken, security was ik ook in 5 minuten max doorheen. Is totaal niet druk hier, Gelukkig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50

Bestla

Kvinne

wildhagen schreef op maandag 15 februari 2016 @ 07:53:
Nu op Schiphol, zit naast de PH-BFT, bij de G-pier Te wachten op mijn vlucht, SQ323. Zou de 9V-SWR moeten zijn Vandaag.

Schiphol is relaxed, kon direct inchecken, security was ik ook in 5 minuten max doorheen. Is totaal niet druk hier, Gelukkig.
PH-BFT
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fcdn.airplane-pictures.net%2Fimages%2Fuploaded-images%2F2015%2F11%2F5%2F631445.jpg&f=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Ik moest laatst 20 minuten wachten op Schengen security. Heb ik al heel lang niet meer hoeven doen dus ik was daar redelijk verbaasd over.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Air-to-air foto's blijven mooie beelden opleveren.

En Surinam's 'nieuwse' aanwinst; PZ-TCR vertrek om 14:00 uur naar Brussel voor haar eerste onderhoudsbeurt (A-check), ze is net een half uur geleden aangekomen op Schiphol.
Woensdag wordt ze weer terugverwacht op Schiphol.
Eerste vlucht daarna vindt plaats op vrijdagmiddag terug naar Paramaribo.
In totaal mist ze dus maar 1 rotatie door dit onderhoud.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 15-02-2016 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07

Freak187

geen

Piet91 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:01:
[...]

En Surinam's 'nieuwse' aanwinst; PZ-TCR vertrek om 14:00 uur naar Brussel voor haar eerste onderhoudsbeurt (A-check), ze is net een half uur geleden aangekomen op Schiphol.
Konden ze dan niet beter na woensdag de machine in onderhoud doen? Dan mis je geen rotatie....
Maar goed, ik weet zowiezo niet wat het doel van Surinam is. Eén A340 die maar een paar keer per week op en neer vliegt.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer een laser incident
A flight heading to New York turned back to London Heathrow Airport after a laser beam was shone into the cockpit, Virgin Atlantic has said.
----
'Pilot shot in the eye'

Virgin Atlantic said the flight returned to the west London airport as a "precautionary measure" after the co-pilot reported feeling unwell.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-35575861

Wat zijn dat voor compleet gestoorde idioten die dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:29

MBV

Kan jij je niet voorstellen dat het leuk is om dat rode stipje helemaal op dat vliegtuig daar ver weg te zien? Zo iemand zal waarschijnlijk niet op de piloot mikken.

Maar: dat de eerste paar mensen die dat dat deden niet aan de piloten dacht kan ik me goed voorstellen, daar mikten ze helemaal niet op en wat kan dat nou voor kwaad? Dat soort gedachtes kan ik me (bij jochies van 10 jaar oud, of volwassenen met een biertje te veel op) goed voorstellen. Maar nu er elke maand een vliegtuig terug moet na zo'n laser-incident, kan ik me niet meer voorstellen dat je er niet bij nadenkt :X Ach ja, kijk eens naar wegmisbruikers, diverse mensen vinden 180 over de provinciale weg ook niet gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
MBV schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:30:
Kan jij je niet voorstellen dat het leuk is om dat rode stipje helemaal op dat vliegtuig daar ver weg te zien? Zo iemand zal waarschijnlijk niet op de piloot mikken.
Groen, rode (handzame) lasers zien we zelden vanuit de cockpit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MBV schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:30:

Maar: dat de eerste paar mensen die dat dat deden niet aan de piloten dacht kan ik me goed voorstellen, daar mikten ze helemaal niet op en wat kan dat nou voor kwaad? Dat soort gedachtes kan ik me (bij jochies van 10 jaar oud, of volwassenen met een biertje te veel op) goed voorstellen. Maar nu er elke maand een vliegtuig terug moet na zo'n laser-incident, kan ik me niet meer voorstellen dat je er niet bij nadenkt :X Ach ja, kijk eens naar wegmisbruikers, diverse mensen vinden 180 over de provinciale weg ook niet gevaarlijk.
Voor mij valt dit in dezelfde categorie als de idioten die vanaf een viaduct stenen op passerende auto's gooien. Het gevaar ligt er zo dik bovenop dat je het niet anders dan als een bewuste poging tot moord kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:29

MBV

downtime schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:40:
[...]

Voor mij valt dit in dezelfde categorie als de idioten die vanaf een viaduct stenen op passerende auto's gooien. Het gevaar ligt er zo dik bovenop dat je het niet anders dan als een bewuste poging tot moord kunt zien.
Voor mij niet. Als je een steen op een auto gooit snapt een kind van 5 al dat de auto dan lelijk wordt. Als je met een laserpointer op een auto schijnt zie je een groen stipje, verder niks. En je moet niet in iemands ogen schijnen, maar je mikt toch op de vleugel?
Dat is voor mij een belangrijk verschil: bij laserpointers kan ik me voorstellen dat je (als kind van 10) zo'n ding voor een paar euro op dealextreme koopt, en niet de moeite leest om de papiertjes die erbij zitten te lezen. Batterij erin, en je hebt een mooi groen stipje. Bij bakstenen gooien vanaf het viaduct kan je die vergissing niet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik denk dat in gevallen van lasers op vliegtuigen wellicht gezocht moet worden naar omwonenden van het vliegveld. Denk in de vorm van geluidsoverlast en daardoor frustratie.

Superdom idee en daardoor onnacceptabel. Dat dan weer wel. Ik vraag me ook af hoelang je op een vliegtuig kan mikken en dan helemaal in het oog van een piloot om er serieus hinder van te ondervinden. Piloot (oid) hier aanwezig om daar eens een mening over te geven of misschien zelfs wel een ervaring van te delen?
downtime schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 15:37:
[...]

Is een artists impression van een mogelijke 6th generation fighter, meer niet, en elke overeenkomst met de realiteit berust waarschijnlijk op toeval. Het project is nog maar in een studiefase en het zal nog jaren duren voordat de ontwerpen af zijn.

[...]

Gewoon public relations om de belastingbetaler te laten zien wat voor mooie dingen Northrop Grumman met belastinggeld doet. Er zal de komende jaren nog hard gevochten worden om een deel van een krimpend defensiebudget binnen te halen en ze proberen via de publieke opinie ook de politiek te beïnvloeden.
Volgens mij heeft NG juist alle grote contracten al en zal dit inderdaad via een lobby gaan. Dat gezegd hebbende; ze laten dit zien op het beest bekeken televisie moment van de VS. Ik denk dan ook serieus dat er al iets vliegt dat nog geavanceerder is als dit. Vooral als je in het verleden van de militaire/stealth luchtvaartgeschiedenis van de VS kijkt. Want waarom zou je anders de vijand laten zien waarmee je bezig bent op de concepttafel.
Hmmbob schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:34:
Ik heb tijdens de Super bowl ook reclame gezien voor witte bonen (geen grap), dus iedere fabrikant die maar genoeg geld heeft kan een spotje huren in die zendtijd.

Daarnaast zijn de kosten voor zo'n spotje voor NG gewoon wisselgeld.....

Interessante artikelen:
http://foxtrotalpha.jalop...-generation-fi-1747680825
https://www.flightglobal....generation-fighte-420006/
Thx voor de links. Had er 1 al gelezen haha.
Ik snap de politieke beweegreden om dit te doen maar dit was ook gelijk de eerste keer. Verder, wisselgeld wil ik het niet noemen. Het is erg veel geld voor een behoorlijke lange commercial. Tuurlijk speelt patriotism mee. Maar ik verwacht niet dat ze bij een linkse kiezer scoren (maar misschien is dat ook niet het publiek. Superbowl is behoorlijk "Go USA" etc. Ben benieuwd. Vooral hoe ze bij het hele laserwapen stuk komen snap ik niet helemaal. Maar wie shall see. Wellicht vliegt Project Aurora toch al wel ;-)

[ Voor 84% gewijzigd door Kecin op 15-02-2016 22:39 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je onwel wordt van een laser die toevallig net even in de cockpit schijnt. Al die honderdduizenden liters kerosine voor niets in de lucht gedumpt. Maar goed, blijkbaar was het noodzakelijk terug te keren.
Het lijkt mij overigens ook typisch iets voor kinderen, die niet de gevolgen inzien van hun handelen, moeilijk te bestraffen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Piet91 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:01:
[...]

Waarom precies naar Brussel? Ik kan me herinneren dat PZ-TCP naar Parijs ging voor onderhoud.

En weet je toevallig iets over het interieur van PZ-TZR? Wat is de configuratie, hebben de deze aangepast? Wat voor IFE zit erin? Ik weet nog dat de vorige een Franstalig IFE systeem had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
gop1 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:43:
Waarom precies naar Brussel? Ik kan me herinneren dat PZ-TCP naar Parijs ging voor onderhoud.
Onderhoud wordt gedaan door Lufthansa Technik die (o.a.) daar gevestigd is.
En weet je toevallig iets over het interieur van PZ-TZR? Wat is de configuratie, hebben de deze aangepast? Wat voor IFE zit erin? Ik weet nog dat de vorige een Franstalig IFE systeem had.
Het lijkt er sterk op dat ze het oude interieur hebben laten zitten van de vorige operator.
IFE zit niet meer in de stoelen (zoals bij PZ-TCP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Hallo daar Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/s/bye.gif

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1552/24418952254_4e21c84e4d_c.jpg160215 9V-SWR B77W SIA by mzunguwamap, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Haha :-)

Vond het een beetje uitgeleefde kist. Heel smerige cabine, nogal wat kapotte lampen in cabine, slecht verstaanbare intercom, dat soort dingen.

Vlucht zelf is goed verlopen, zit nu al een paar uur Te wachten op Changi, op mijn aansluitende vlucht, SQ5023, naar Da Nang. Uieraard Weer een van De verst weggelegen gates... (E8, in T2 Dus).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
gop1 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:36:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je onwel wordt van een laser die toevallig net even in de cockpit schijnt. Al die honderdduizenden liters kerosine voor niets in de lucht gedumpt. Maar goed, blijkbaar was het noodzakelijk terug te keren.
Er zijn al meerdere keren waarbij vliegers, waaronder ook directe collega's, problemen kregen met hun ogen door zo'n laser incident.
De keren dat ik ervan gehoord heb was tijdens de nadering, maar mocht je, zoals in dit geval, al bij vertrek problemen krijgen met zien, is terug keren de enige optie.
Terug keren wordt niet zomaar gedaan en zonder meer kennis is de opmerking dat "voor niets" kerosine is gedumpt ook niet op zijn plek, er wordt niet voor de lol duizenden euro weggegooid.
Het lijkt mij overigens ook typisch iets voor kinderen, die niet de gevolgen inzien van hun handelen, moeilijk te bestraffen lijkt me.
Vaak blijken het geen jonge kinderen te zijn, maar pubers of ouder. En die kun je wel degelijk hard aanpakken (of zou moeten gebeuren).
Kecin schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:31:
Ik vraag me ook af hoelang je op een vliegtuig kan mikken en dan helemaal in het oog van een piloot om er serieus hinder van te ondervinden. Piloot (oid) hier aanwezig om daar eens een mening over te geven of misschien zelfs wel een ervaring van te delen?
Het probleem is daar het niet een leuk klein groen stipje is waarmee je schijnt, maar dat op redelijke afstand het best een brede straal wordt. Dat wordt door de ramen in de cockpit ook nog eens versterkt, waardoor de hele cockpit groen verlicht wordt en er in de richting van de bron en vrij groot geel lichtpunt is.
Op grote hoogte is dat niet zo erg, maar dicht bij de grond is het op zijn minst en afleiding en bij sterkere lasers, echt een mogelijk geval van (tijdelijk) oogschade.

Het is zo erg dat op vluchten naar Caïro er speciale brillen meegeven worden om tijdens de nadering op te doen om je te beschermen tegen lasers.

YouTube: 'Laser attack' caught on tape: View from plane cockpit

[ Voor 32% gewijzigd door Fly-guy op 16-02-2016 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Fly-guy schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 07:43:
[...]

Het is zo erg dat op vluchten naar Caïro er speciale brillen meegeven worden om tijdens de nadering op te doen om je te beschermen tegen lasers.
wait... whut? :X

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:47

mrsar

waar een sar is,is een wodka

wildhagen schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 04:15:
[...]

Vond het een beetje uitgeleefde kist. Heel smerige cabine, nogal wat kapotte lampen in cabine, slecht verstaanbare intercom, dat soort dingen.

Vlucht zelf is goed verlopen, zit nu al een paar uur Te wachten op Changi, op mijn aansluitende vlucht, SQ5023, naar Da Nang. Uieraard Weer een van De verst weggelegen gates... (E8, in T2 Dus).
Succes :P hoop dat get weer al wat bijgetrokken is. Ik vlieg vrijdag weer van phu quoc naar sgn en dan daar nog een weekje blijven bij vrienden :) zo nog even verder genieten aan zwembad :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
De Egyptenaren hadden ontdekt dat een laser leuk is om de overheid te pesten toen die met helikopters boven het Tahir plein vliegen tijdens de opstanden.
Helaas denken ze dat het nog steeds leuk is om het ook bij passagiersvliegtuigen te doen.

En dan in grote aantallen tegelijk.

YouTube: Amazing - Egypt Fights Back Against Government Helicopter With Lasers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Fly-guy schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:13:
[...]
De Egyptenaren hadden ontdekt dat een laser leuk is om de overheid te pesten toen die met helikopters boven het Tahir plein vliegen tijdens de opstanden.
Helaas denken ze dat het nog steeds leuk is om het ook bij passagiersvliegtuigen te doen.

En dan in grote aantallen tegelijk.

YouTube: Amazing - Egypt Fights Back Against Government Helicopter With Lasers
wow... wat bezielt mensen in deze wereld.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:23

Chrisjuh_15

Facta non verba

Ik zie net dat mijn vlucht vanaf Fort Lauderdale naar Stockholm komende zomer met een Dreamliner wordt uitgevoerd door Norwegian! Dat is nog eens prima voor de prijs die ik ervoor betaald heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:48
[...]

Uitgeleefde kist bij SQ? Dat is jammer man. T2 is wel ok, T3 is beter om te verblijven. Zowiezo vind ik Changi niet echt een straf als ik toch moet overstappen. Woon tegenwoordig in SG dus wellicht ben ik nu biased ;) Daarnaast woont mijn schoonfamilie in Da Nang dus die airport ken ik ondertussen ook wel al ziet het er nu STUK beter uit dan 15jr geleden toen ik daar voor t eerst kwam. Wist niet wat ik meemaakte ;)

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kecin schreef op maandag 15 februari 2016 @ 22:31:
. Superbowl is behoorlijk "Go USA" etc.
/Offtopic, maar dat is niet veel anders als Nederland wat voor een groot deel oranje gek is tijdens EK's / WK's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 21:31
PolarBear schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:15:
[...]

/Offtopic, maar dat is niet veel anders als Nederland wat voor een groot deel oranje gek is tijdens EK's / WK's.
Maar dan is het Nederland vs. andere landen. Je ziet dat ons niet doen tijdens de Eredivisie of Bekerfinale. :+

Sorry voor weer offtopic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:10:
[...]

Succes :P hoop dat get weer al wat bijgetrokken is. Ik vlieg vrijdag weer van phu quoc naar sgn en dan daar nog een weekje blijven bij vrienden :) zo nog even verder genieten aan zewembad :P
Zit nu in Hoi An, droog en 21 graden, prima dus :-)

Vlucht was met Silkair, 737-800. Vertrok al met een halfuur vertragint, was kennelijk een vliegshow op Sin die voorrang kreeg. Piloot heeft zich wel 10x verontschuldigd, terwijl hij er verder ook niks aan kon doen. Hij heeft wel flink gas gegeven, weet we waren maar 15 minuten Te laat in DAD. Prima vliegveld trouwens (1e keercdat ik er was). VOA was in 5 minuten geregeld, in HCMC was dat wel ff trager.., immigratie had wel sneller gekund. Bagaga lag gellukkig al op de belt rondjes Te draaiien.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Chief-XL schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:34:
[...]

Uitgeleefde kist bij SQ? Dat is jammer man. T2 is wel ok, T3 is beter om te verblijven. Zowiezo vind ik Changi niet echt een straf als ik toch moet overstappen. Woon tegenwoordig in SG dus wellicht ben ik nu biased ;) Daarnaast woont mijn schoonfamilie in Da Nang dus die airport ken ik ondertussen ook wel al ziet het er nu STUK beter uit dan 15jr geleden toen ik daar voor t eerst kwam. Wist niet wat ik meemaakte ;)
Sorry voor dubbelpost, kan hier niet goed quoten op tablet.

Ja, T2 viel me dit keer best tegen, vloerbedekking maakte een vieze sindruk. t3 was idd prims in orde as usual. Vond 8 uur wachten alleen wel ff Te lang, Maargoed we overleven het wel

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:45:
Vlucht was met Silkair, 737-800. Vertrok al met een halfuur vertragint, was kennelijk een vliegshow op Sin die voorrang kreeg.
Singapore Airshow 2016 is daar aan de gang.

Jij kwam om 05:51 uur aan in Singapore en vertrok om 14:28 naar Da Nang.
In die tussentijd is er een demonstratie vlucht van de Airbus A350 vertrokken vanuit de luchthaven.
Niets gemerkt van de show toevallig bij aankomst en/of vertrek? :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CbS9otiWIAAHF2V.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CbUvFvaVAAAZvnm.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CbT1b_rW8AABsuP.png:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 13:08:
[...]

Singapore Airshow 2016 is daar aan de gang.

Jij kwam om 05:51 uur aan in Singapore en vertrok om 14:28 naar Da Nang.
Klopt ongeveer wel ja, geplanned vertrek naar DAD was om 13:50 namelijk.
In die tussentijd is er een demonstratie vlucht van de Airbus A350 vertrokken vanuit de luchthaven.
Niets gemerkt van de show toevallig bij aankomst en/of vertrek? :P

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik Heb zelf niks gezien (aisle seat). Hoorde wel een hoop gebulder van motoren, maar ik dacht dat gewoon opstijgende kisten waren, het was namelijk filerijden op de taxibanen.

Trouwens nog wel een leuk momentje van kinderlogica meegemaakt van een naar schatting vijfjarig jochie op de rij achter mij: he, pappa, de vleugel is kapot! (in het engels dan natuurlijk). Was natuurlijk een test van De flaps terwijl we op de pushback stonden Te wachten, maar vaderlief stond ook ff me ziijn mond vol tanden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Fly-guy schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 07:43:
[...]

Er zijn al meerdere keren waarbij vliegers, waaronder ook directe collega's, problemen kregen met hun ogen door zo'n laser incident.
De keren dat ik ervan gehoord heb was tijdens de nadering, maar mocht je, zoals in dit geval, al bij vertrek problemen krijgen met zien, is terug keren de enige optie.
Terug keren wordt niet zomaar gedaan en zonder meer kennis is de opmerking dat "voor niets" kerosine is gedumpt ook niet op zijn plek, er wordt niet voor de lol duizenden euro weggegooid.

[...]

Vaak blijken het geen jonge kinderen te zijn, maar pubers of ouder. En die kun je wel degelijk hard aanpakken (of zou moeten gebeuren).

[...]

Het probleem is daar het niet een leuk klein groen stipje is waarmee je schijnt, maar dat op redelijke afstand het best een brede straal wordt. Dat wordt door de ramen in de cockpit ook nog eens versterkt, waardoor de hele cockpit groen verlicht wordt en er in de richting van de bron en vrij groot geel lichtpunt is.
Op grote hoogte is dat niet zo erg, maar dicht bij de grond is het op zijn minst en afleiding en bij sterkere lasers, echt een mogelijk geval van (tijdelijk) oogschade.

YouTube: 'Laser attack' caught on tape: View from plane cockpit
Thanks voor je uitgebreide antwoord en uitleg. Duidelijk. Heeft veel meer impact dan ik persoonlijk had verwacht.
De opmerking van kerosine had ik trouwens niet geplaatst, voor de duidelijkheid :P.
Wel belachelijk dat er brillen moeten worden meegegeven (wel net zo veilig, maar belachelijk dat het noodzakelijkis).
Ik schrik echt van hoe het eruit ziet vanuit het vliegtuig!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

wildhagen schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 12:45:
[...]

Zit nu in Hoi An, droog en 21 graden, prima dus :-)

Vlucht was met Silkair, 737-800. Vertrok al met een halfuur vertragint, was kennelijk een vliegshow op Sin die voorrang kreeg. Piloot heeft zich wel 10x verontschuldigd, terwijl hij er verder ook niks aan kon doen. Hij heeft wel flink gas gegeven, weet we waren maar 15 minuten Te laat in DAD. Prima vliegveld trouwens (1e keercdat ik er was). VOA was in 5 minuten geregeld, in HCMC was dat wel ff trager.., immigratie had wel sneller gekund. Bagaga lag gellukkig al op de belt rondjes Te draaiien.
Ah mooi,wij hadden vooral bewolking daar.
Vloog trouwens met cambodia air van siem reap naar sgn waar we blijkbaar eerst niet normaal konden inchecken bij hun met ons vietnam airlines ticket,waren we eindelijk aan de beurt,doorverwezen naar de rij ernaast.....weer in de rij maar toen het allemaal te lamg ging duren (1 counter en 80% met een vietnam ticket) konden de andere het opeens wel (ze hadden uitgevonden hoe het wel lukte) uhhuh tuurlijk joh heerlijk die politiek,en uiteindelijk na 2 gate wissels het vliegtuig in en alsnog 3 kwartier wachten...dus ja ging lekker allemaal daar,betaal volgende keer weer gewoon meer voor vietnam airlines eigen vliegtuig :P die vertrok namelijk wel gewoon optijd voor ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:47:
[...]
schijnen, maar je mikt toch op de vleugel?
en al die mensen achter de raampjes? als die naar buiten kijken?
Als iemand dat al niet snapt ... zucht

En kinderen horen gewoon geen laserpen te hebben, die dingen zijn nergens goed voor, en potentieel gevaarlijk. Hier komen ze het huis dus ook niet in.

En volgens mij zijn het meestal niet eens kinderen, maar gewoon volwassenen die totaal niet nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb inmiddels begrepen dat je die headset bij Garuda echt niet meer meekrijgt. Blijkbaar hadden meer mensen dat gelezen en liep het wat uit de hand :p

Welke je wel kan vragen in 1st class (ook van Gatwick naar AMS) is deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.superadrianme.com/wp-content/uploads/2013/11/Garuda-First-Class-Amenity-Kit2.IMG_5456.jpg

De Loewe kit. Echt afgrijselijk duur spul. Kunnen we de vrouw weer blij mee maken :+

EDIT: Mail gestuurd dat ik graag onbijt met een verse omelet en dat ik de Autoweek wel ontspannend vind tijdens de vlucht. Beide geen enkel probleem :+

[ Voor 15% gewijzigd door PWM op 17-02-2016 11:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
ED FORCE ONE ARRIVES IN CARDIFF
The new and improved (and much bigger) Ed Force One landed in Cardiff a couple of hours ago, and isn't she a beauty!! More pics tomorrow when it's daylight...
Afbeeldingslocatie: http://www.ironmaiden.com/fefiles/images/ED%20FORCE%20ONE-48731-3.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.ironmaiden.com/fefiles/images/ED%20FORCE%20ONE-48898.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://www.ironmaiden.com/fefiles/images/ED%20FORCE%20ONE-48921.jpeg

En voor uw dagelijkse Airbus A380 nieuws; Air France en Malaysia Airlines lijken twee verschillende kanten op te gaan met hun A380's.

Eerst wilde Malaysia Airlines nog af van twee van hun zes A380's, maar ze konden de toestellen niet kwijt
(BA niet toegehapt? :P), en nu blijven alle zes toestellen tot in ieder geval 2018 in de vloot wanneer hun Airbus A350-900's komen.
En nu:
Malaysia Airlines will add a new 'Economy Plus' cabin to its Airbus A380s later this year as part of a CEO Christoph Mueller's 'reboot' of the troubled airline.
The economy cabin at the rear of the superjumbo's upper deck – currently the domain of 70 economy class passengers, behind the business class cabin – will be converted into an 'economy plus' zone.
A spokesperson for Malaysia Airlines told Australian Business Traveller that the new cabin would deliver "enhanced space and premium offerings" but specified it would be sold as Economy Plus rather than a dedicated premium economy class favoured by the likes of Qantas, British Airways, Cathay Pacific, Lufthansa and most recently Singapore Airlines.

This indicates the upper deck could retain the same economy seats as the main deck but with with some of its nine rows removed to provide extra legroom, although the 2-4-2 seating layout would likely remain.
Several airlines – including Qantas, Qatar Airways, Air France, China Southern and Thai Airways – include a small economy cabin at the rear of their Airbus A380s.
This zone is often the pick of savvy travellers due to window-side seating in pairs rather than triples (so there's no middle seat), storage bins for the A and K window seats and a generally quieter and more 'intimate' space than the cavernous 350-seat economy cabin downstairs.
Bron.

Air France lijkt het echter anders aan te gaan pakken, die wil in 2018 hun A380-vloot ombouwen want in hun huidige hoedanigheid levert die niet genoeg op. Tevens moeten er dan ook full-flat businessclass stoelen inkomen.
Hun 10 toestellen zullen voor zo'n 150-200 miljoen euro worden omgebouwd waarbij high-density indeling een optie is.

Verwijderd

Lekker ouderwets rock and roll, een eigen 747 :)

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:00
Zal Bruce Dickinson zijn typerating hiervoor gehaald hebben? Gaaf toestel!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
BounceCloud schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 13:15:
Zal Bruce Dickinson zijn typerating hiervoor gehaald hebben? Gaaf toestel!
Volgens de BBC wel, ja.

• PolarBear
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:42:

Air France lijkt het echter anders aan te gaan pakken, die wil in 2018 hun A380-vloot ombouwen want in hun huidige hoedanigheid levert die niet genoeg op. Tevens moeten er dan ook full-flat businessclass stoelen inkomen.
Wat, was dat nog niet het geval? Geen full flat in de business class van de A380?

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
PolarBear schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 14:02:
[...]

Wat, was dat nog niet het geval? Geen full flat in de business class van de A380?
Jawel. Pas nog mee gevlogen. Wel oude meuk. Geldt ook voor de 1st class overigens, ook in de A380 waar ik een paar weken geleden mee vloog.

• Piet91
  • Niet online
De Kenya/Turkish 777-300ER's op Schiphol:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/2/17/673131.jpg

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Hallo allemaal, ik ben dinsdag de 16e vertrokken met Korean A332 naar ICN om daarna door te gaan naar SYD in hun 380, om daarna nog is een klein stukje met een Qantas 738 door te gaan naar ADL. Gevlogen in Business class. Paar dingen over de ervaring aan boord.
  • Het eten was echt super, had voor beide vluchten steak en bereid zoals ik graag wilde.
  • Personeel was aardig en bereid om je te helpen, helaas hadden ze niet echt antwoorden op mijn vragen, het ging hoofdzakelijk over de procedures in Australië
  • De stoel zou 180 full flat moeten zijn, nu is het inderdaad wel full flat maar niet op 180 graden en uiteraard ben je als Nederlander te lang voor zo'n stoel.
  • In de voorste biz cabin zijn er geen overhead bins in het midden, wat gewoon te weinig is, mijn handbagage lag in het 2e deel van de cabin voorbij de galley.
  • In de A380 zat ruimte voor bagage en zeker ook door de vakken naast de stoelen bij het raam, dat is echt een superidee wat helaas niet bij alle kisten kan.
  • De transfers werkten als een zonnetje op beide luchthavens.
  • Het enige puntje dat ik had en daar zijn meer mensen online het mee eens, het is gewoon te warm aan boord en je kan zelf geen luchtstroom regelen dus het blijft ook warm helaas.
  • Dingen waar Korean niets aan kan doen: De mensen aan boord leken net varkens in hun gedrag, turbulentie all the way op beide vluchten en na landing in Sydney nog 15 minuten gewacht omdat quarantine inspecties ging doen voordat we van boord gingen.
Mijn grootste ergernis en first world problem, mijn gopro mocht op de 1 uur 40 minuten durende vlucht van Qantas SYD-ADL niet met een zuignap op het raam, daar ging mijn timelapse, want handheld was geen probleem. Dit is de eerste keer ooit dat ik verplicht werd om hem van een raam af te halen, want het was geen probleem bij Arke, KLM en Korean, de reden was: ik mocht niets aan het vliegtuig vast maken.

Als ik iets gemist heb of als jullie vragen hebben, go ahead ik zal proberen ze te beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 23:51:
Mijn grootste ergernis en first world problem, mijn gopro mocht op de 1 uur 40 minuten durende vlucht van Qantas SYD-ADL niet met een zuignap op het raam, daar ging mijn timelapse, want handheld was geen probleem. Dit is de eerste keer ooit dat ik verplicht werd om hem van een raam af te halen, want het was geen probleem bij Arke, KLM en Korean, de reden was: ik mocht niets aan het vliegtuig vast maken.
Volgende keer pas doen als de stewardessen op hun plek zitten. Typisch gezien gelden dit soort dingen alleen tijdens taxi, start en landing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Hmm business lounge op phu quoc van vn is tot dusver 1 van de kleinere met minste te eten,gedeelde plaats met Hue momenteel even uit mijn hoofd van vorig jaar :P ondertussen wel al meerdere glazen verzameld van klm,vn en Malaysia :P geen idee waarom maar opzich wel grappig,en ja netjes gevraagd en schijnbaar mag je glazen zonder problemen meenemen in de handbagage :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Date: 19-FEB-2016
Type: Boeing 737-958ER (WL)
Owner/operator: El Al Israel Airlines
Registration: 4X-EHA

A Boeing 737-900ER, operating El Al Flight LY338, sustained damage to the left hand winglet in a pushback incident at gate G02 at Amsterdam-Schiphol International Airport, the Netherlands.
Flight 338 was being pushed back for departure to Tel Aviv, Israel, when the winglet contacted a blast fence. The winglet sustaained a large horizontal tear.
Consequently, the flight was cancelled.
Bron

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CbkZ4qrUsAA_Xef.jpg:large

Toch altijd leuk wat de media hier weer van kan maken:

El Al kist breekt vleugel
Passagiers van de El Al-vlucht naar Tel Aviv zijn zich vrijdagochtend rot geschrokken.
De Boeing 737 botste tegen een metalen afscheiding en brak daarbij een vleugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:44
Piet91 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:04:
[...]

Bron

[afbeelding]

Toch altijd leuk wat de media hier weer van kan maken:

El Al kist breekt vleugel

[...]
Zag dit net ook op een andere site. Maar daar stond ook bij dat El Al niet meer kon garanderen dat de passagiers vóór de sabbath thuis waren. Daarna even opgezocht, maar ze vliegen dus ook niet tijdens de sabbath (zaterdag) 8)7 Logisch dat ze sinds 2008 maar twee keer een boekjaar positief hebben afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

oohh schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:14:
[...]

Zag dit net ook op een andere site. Maar daar stond ook bij dat El Al niet meer kon garanderen dat de passagiers vóór de sabbath thuis waren. Daarna even opgezocht, maar ze vliegen dus ook niet tijdens de sabbath (zaterdag) 8)7 Logisch dat ze sinds 2008 nog maar twee keer een boekjaar positief hebben afgesloten.
Ik zie niet wat het een met het ander te maken heeft. In de bible belt zul je op zondagen ook niet veel bedrijvigheid vinden. Vind het niet echt nodig daar nou in een luchtvaart-topic commentaar op te geven.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:44
Garyu schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:17:
[...]

Ik zie niet wat het een met het ander te maken heeft. In de bible belt zul je op zondagen ook niet veel bedrijvigheid vinden. Vind het niet echt nodig daar nou in een luchtvaart-topic commentaar op te geven.
Ik vond het noemenswaardig omdat ik dat niet had verwacht. Zeker omdat de nadruk bij de meeste ondernemingen tegenwoordig, waaronder luchtvaartmaatschappijen, ligt op het behalen van winst. Ik wil absoluut geen discussie starten over de zin of onzin van religie, maar als je 1/7 van de omzet laat liggen om ideologische redenen dan vind ik dat wel noemenswaardig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:40
Garyu schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:17:
[...]

Waarom niet. Het gaat over luchtvaart, ik wist het ook niet en vind het wel interessant om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zag dit net ook op een andere site. Maar daar stond ook bij dat El Al niet meer kon garanderen dat de passagiers vóór de sabbath thuis waren. Daarna even opgezocht, maar ze vliegen dus ook niet tijdens de sabbath (zaterdag) 8)7 Logisch dat ze sinds 2008 maar twee keer een boekjaar positief hebben afgesloten.
Hun financiële cijfers kun je echt niet puur en alleen afschuiven op het feit dat ze op zaterdag niet vliegen.
(Wat overigens bij hun oprichting min of meer was vastgelegd dat ze dat niet zouden doen maar in de praktijk wel eens voorkomt).

En ga hun financiële cijfers ook maar eens vergelijken met ander maatschappijen en neem hun vlootgrootte dan ook even mee.
oohh schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 12:27:
Ik vond het noemenswaardig omdat ik dat niet had verwacht. Zeker omdat de nadruk bij de meeste ondernemingen tegenwoordig, waaronder luchtvaartmaatschappijen, ligt op het behalen van winst. Ik wil absoluut geen discussie starten over de zin of onzin van religie, maar als je 1/7 van de omzet laat liggen om ideologische redenen dan vind ik dat wel noemenswaardig. :)
Je moet ook eens kijken naar hun oorsprong (een land waar de zaterdag veelal als rustdag geldt), hun enorme beveiliging (naar verhouding zullen zij wel het meest uitgeven aan beveiliging t.o.v. andere maatschappijen).

Daarnaast is simpelweg zeggen dat ze 1/7 deel van de omzet laten liggen ook natte vinger werk.
Om te beginnen leveren zondagen over het algemeen meer op dan bijvoorbeeld een dinsdag.
Maar als hun grootste groep klanten überhaupt al niet wil vliegen op zaterdag dan zou hun omzet op zaterdag dus sowieso al lager zijn.

Dergelijke opmerkelijke feiten vallen in hetzelfde rijtje als:
- Kuwait Airways dat geen passagiers met een Israëlisch paspoort aan boord laat (en dan dus liever na 35 jaar hun vluchten tussen Londen en New York stopzet dan ze aan boord te laten; niet omdat ze dat als maatschappij willen (althans; dat zeggen ze) maar omdat dat van de Koeweitische wet verplicht zijn.
- Verscheidene maatschappijen die geen alcohol schenken of überhaupt toestaan.
- Twijfelachtige werkomstandigheden bij sommige maatschappijen.
- Met in het bijzonder Qatar Airways die zeer twijfelachtige praktijken op nahield wat betreft trouwen en zwanger raken van hun vrouwelijk personeel.

[ Voor 202% gewijzigd door Piet91 op 19-02-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Tja er zijn ook luchtvaartmaatschappijen die wel 7 dagen in de week vliegen en toch geen winst maken. Hallo Air France KLM.

Maar PolarBear Air France KLM had toch voor het eerst in 5 jaar winst gemaakt. Eh, ja. 127 miljoen euro aan het eind van de het jaar, na belastingen afschrijvingen enzo.

Ja alleen zit er wel 305 miljoen non-current income en expenses in verwerkt. De opbrengsten van de verkoop van slots (6 paar) voor London Heathrow en aandelen Amadeus.
On October 21, 2015, the Group transferred to Delta Air Lines six pairs of slots at London Heathrow airport in
return for a total of €247 million, generating a gain of €230 million (see note 3.1).

Disposal of shares available for sale
On January 15, 2015, the Group sold a block of 9,857,202 shares in the Spanish company Amadeus IT Holding
S.A. ("Amadeus"), representing approximately 2.2 per cent of the company’s share capital. As mentioned in note
3.1, this transaction generated:
- A positive result on the disposal of the shares amounting to €218 million in the “Other non-current income
and expenses” part of the income statement;
- Cash proceeds of €327 million.
Nou ja in ieder geval heeft de Nederlandse entiteit voldoende compensabele verliezen opgebouwd.

In ander nieuws: http://www.at5.nl/artikel...allen-na-landing-op-talud

[ Voor 3% gewijzigd door PolarBear op 19-02-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 21:31
Mooi vliegwerk hoor. De fietser vlak voor de eerste landing was "not impressed." :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Over heli's gesproken... dit is volgens mij waar ze in de offshore op trainen. Maar dan op een groter type.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jd3wZ2fnxi0]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Boeing Cleared for Iran Talks After $27 Billion Airbus Hau
Boeing Co. is finally open for business in Iran.
The U.S. government cleared the manufacturer to begin talking with approved Iranian carriers about their fleet needs, a first step toward entering the country’s resurgent aircraft market, Boeing said Friday. The planemaker will still need a separate license to complete any commercial jetliner sales.
Europe’s Airbus Group SE, which faced fewer restrictions, grabbed an early lead with a $27 billion order announced on the day nuclear sanctions were eased last month. While European aerospace rivals began scoping out potential sales last year, Boeing wasn’t allowed to veer beyond safety-related items such as the aircraft maintenance manuals it sold to Iran Air Tours.
En een paar dagen geleden een probleempje in Abu Dhabi. Brand in een brandstofwagen.
Toestel vliegt alweer rond.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t1.0-9/12744174_564622723697059_491471866425431706_n.jpg?oh=f5ad2fc22fe915c406cf29399db7091f&oe=57643296

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Lol, zit hier nu in Hoi An ff op het terras van mijn hotel, aan de rivier. Komt er net een eskader van 4 MiG-21's in fornatie overvliegen op hooguit een paar honderd meter hoogte. Goed Te herkennen, aan de karakteristieke neus van een MiG-21.

Holy Moses, wat is dat een megaherrie zeg. Volgens mij stonden Ze ook nog eens met naverbranders aan ook nog. Mijn oren toeteren nu nog, en Ze zijn al 5 minuten weg...

Geen idee wat Ze hier doen, zal wel een oefening van De Vietnamese luchtmacht zijn vanuit Da Nang (wat immers een civiel/militair vliegveld is, net als bijv Eindhoven)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vorig jaar ook al een keer gevraagd, maar wellicht zijn er nieuwe inzichten :p

Ik moet in April en September naar de US. Ik vlieg dan intern ook een aantal keren. Wat ik wil is Economy Comfort heen, maar Business terug.

Bij American Airlines kan dat, maar dat heb je een 757 Business Class waarin je alsnog niet kan liggen. Ik wil graag een manier vinden met Delta/KLM of United (dus rechtstreeks op AMS) waarin ik dus meerdere klasses door elkaar kan gebruiken.

EDIT: Sowieso opvallend is dat hoe meer vluchten je op 1 reis zet, hoe lager de prijs word. Ik heb net bij een boeking van 6 vluchten er nog 2 vluchten tussen gezet, waarna de prijs 400 lager werd 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door PWM op 20-02-2016 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://static.wixstatic.com/media/2032b8_eb79b487f45f4e7cb9f2f762f0c69c18.jpg_srz_1166_656_85_22_0.50_1.20_0.00_jpg_srz

Voortbestaan Dakota's onzeker: "Ik kon er niet van slapen"
SCHIPHOL Vrijwilliger Wim Heemskerk van de Dutch Dakota Association (DDA) kon er nachtenlang niet van slapen: het nieuws dat een van de belangrijkste sponsors zich terugtrekt en dat het voorbestaan van zijn geliefde Dakota DC-3's in gevaar is.

Klinkt het herkenbare geronk van de historische Dakota DC-3's straks nog door het Noord-Hollandse luchtruim? KLM, een van de drie hoofdsponsors, heeft zich wegens bezuinigingen teruggetrokken en daarnaast moet DDA per 1 juli op zoek naar nieuwe hangaarruimte voor stalling, onderhoud en het kantoor. Ruimte die er op Schiphol misschien niet is.

Lelystad of Rotterdam
De Dutch Dakota Association heeft tot 1 juli om een nieuwe hangaar op Schiphol te vinden. Lukt dat niet, dan lijkt een verhuizing naar Lelystad Airport of zelf Rotterdam The Hague Airport niet uitgesloten. Voorzitter Feije Jaski: "op het moment dat er op Schiphol geen ruimte is, moet je naar dat alternatief. We hebben rondvluchten geprogrammeerd voor de komende maanden en die willen we wel vliegen".

In shock
"Ik liep een shock op", zegt vrijwilliger Wim Heemskerk, die niet alleen verantwoordelijk is voor het onderhoud van de Dakota's, maar de vloot ook tankt, de toestellen sleept, binnenloodst en passagiers helpt met in- en uitstappen. "Ik kon een paar nachten niet slapen... en dat vond mijn vrouw niet leuk". Wim gelooft er overigens heilig in dat het goedkomt met de Dakota's.

DDA heeft twee Dakota's: de Prinses Amalia en Doornroosje. Het laatste toestel vliegt momenteel niet omdat het op nieuwe motoren wacht, waar ook sponsorgeld voor nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:10:

Ik moet in April en September naar de US. Ik vlieg dan intern ook een aantal keren. Wat ik wil is Economy Comfort heen, maar Business terug.

Bij American Airlines kan dat, maar dat heb je een 757 Business Class waarin je alsnog niet kan liggen. Ik wil graag een manier vinden met Delta/KLM of United (dus rechtstreeks op AMS) waarin ik dus meerdere klasses door elkaar kan gebruiken.

EDIT: Sowieso opvallend is dat hoe meer vluchten je op 1 reis zet, hoe lager de prijs word. Ik heb net bij een boeking van 6 vluchten er nog 2 vluchten tussen gezet, waarna de prijs 400 lager werd 8)7
Ik gebruik de United website voor al mn binnenlandse vluchten, en kan per segment altijd mn klasse kiezen. Ook Internationaal trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 29-09 21:39
En het staat nu ook op de website van defensie zelf:
Het is de bedoeling dat eind mei of begin juni 2016 voor het eerst een F-35 tijdelijk naar Nederland komt voor zogenoemde belevingsvluchten. Dit toestel maakt, vergezeld door een F-16, enkele starts en landingen en vliegt oefencircuits. Zo kunnen omwonenden het geluid van beide toestellen ervaren en vergelijken.
Goed artikel hierover: http://airheadsfly.com/20...e-for-perception-flights/

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:51

Grouchy

meep meep

PWM schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 11:10:

Met Delta of KLM bellen dan kan je samen met de agent per segment kiezen wat voor (fare) classe je wilt.

Hou er wel rekening mee dat als het een Delta codeshare maar operated by KLM vlucht is, KLM het onmogelijk maakt om een EC seat vooraf te selecteren (pas op de luchthaven) en KLM de 1e rij EC stoelen blokeert voor Delta.
Voor (binnenlandse) Delta vluchten na 16 Mei 2016 krijg je alleen EC+ voor niks als je een Delta DM/PM bent (Gold: 72 uur van te voren, Silver 24 uur)...anders betalen of gewoon een certificate/miles gebruiken om in first/D1/WBC terecht te komen.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 14:05:
Hun financiële cijfers kun je echt niet puur en alleen afschuiven op het feit dat ze op zaterdag niet vliegen.
(Wat overigens bij hun oprichting min of meer was vastgelegd dat ze dat niet zouden doen maar in de praktijk wel eens voorkomt).
Case in point: het bewuste toestel is vandaag (zaterdag/sabbat) teruggevlogen.
(Weliswaar zonder passagiers lijkt het)

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/4/3/7/2782734.jpg
SalimRMAF schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 00:57:
Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/6/34518_1454958009.jpg

Boeing 747-BBJ, voormalig A6-UAE (Emirates Amiri), nu op Schiphol voor onderhoud en een paintjob. Gaat naar Marokko als CN-MBH (Mohammed Ben Hassan), oftewel de nieuwe 747 als opvolger van de 744 CN-RGA en de 738-BBJ CN-MVI.
Is na de paintjob op Schiphol gistermorgen naar Hamburg gevlogen voor ombouw van het interieur:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/9/2/2782298.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Piet91 op 21-02-2016 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Piet91 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 22:29:
[...]

Is na de paintjob op Schiphol gistermorgen naar Hamburg gevlogen voor ombouw van het interieur:

[afbeelding]
_/-\o_ Ziet er neat uit!

Gulfstream G650

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
:+

Afbeeldingslocatie: http://www.airteamimages.com/pics/236/236888_big.jpg

Hier nog een kort artikel over "Ed Force One".

Doet me denken aan de eerste vlucht van Virgin Atlantic in 1984 met Richard Branson:

Afbeeldingslocatie: https://img.rasset.ie/000a9fe1-642.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door Piet91 op 21-02-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Rock star en 747 piloot, 2 dromen van kleine jongens in een pakket :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 09:28
Piet91 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:47:
:+

[afbeelding]

Hier nog een kort artikel over "Ed Force One".

De evolutie van Ed Force One. Heerlijk verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af waar ze parkeren als ze naar Arnhem komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Badtothebone schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:01:
Rock star en 747 piloot, 2 dromen van kleine jongens in een pakket :)
zeef schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:29:
[video]
De evolutie van Ed Force One. Heerlijk verhaal.
:Y
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2016 @ 21:35:
Vraag me af waar ze parkeren als ze naar Arnhem komen.
Eindhoven?

Afbeeldingslocatie: http://ichef-1.bbci.co.uk/news/660/media/images/78969000/jpg/_78969992_dark-skies.jpg

Eric 'Winkle' Brown: Celebrated British pilot dies, aged 97
One of the most famous British pilots, Capt Eric "Winkle" Brown, has died at the age of 97.

He was the Royal Navy's most decorated pilot and held the world record for flying the greatest number of different types of aircraft, 487.

During World War Two Capt Brown flew fighter aircraft and witnessed the liberation of Bergen Belsen concentration camp.

He died at the East Surrey Hospital, Redhill, after a short illness.

A statement released by his family said: "It is with deep regret that the passing of Captain Eric Melrose Brown CBE DSC AFC is announced.

"Eric was the most decorated pilot of the Fleet Air Arm in which service he was universally known as 'Winkle' on account of his diminutive stature.

"He also held three absolute Guinness World Records, including for the number of aircraft carrier deck landings and types of aeroplane flown."

Born in Leith on 21 January 1919, he was educated at Fettes College and the University of Edinburgh, where he learned to fly.

He caught the bug for flying at the age of eight when his father, a pilot in the Royal Flying Corps during WWI, took him up in a bi-plane.

"There was no second seat, but I sat on his lap and he let me handle the stick," he told the BBC in 2014.

"It was exhilarating. You saw the earth from a completely different standpoint."

He retired from the Royal Navy in 1970 but became the director general of the British Helicopter Advisory Board and later the president of the Royal Aeronautical Society in 1982.

Capt Brown wrote numerous books of his own and forewords for other authors on the theme of aviation, before and after his retirement.

In March 2015 a bronze bust of Capt Brown was unveiled at the Fleet Air Arm Museum in Somerset.

At his 97th birthday celebration in London on 27 January he was joined by more than 100 pilots, including the First Sea Lord, Admiral Sir George Zambellas.

In 2014 , the war veteran was picked as the subject for the 3,000th edition of Desert Island Discs, during which he was described by presenter Kirsty Young as a "real life hero" and a "remarkable, dare-devil".

"When you read through his life story, it makes James Bond seem like a bit of a slacker," she said.
Landmark life
◾Flew 487 different types of aircraft, a world record that is unlikely ever to be matched
◾Piloted 2,407 aircraft carrier landings
◾Appointed MBE, OBE and CBE
◾Survived 11 plane crashes and the sinking of HMS Audacity in 1941
◾Met Churchill and King George VI numerous times
◾Was at the liberation of Bergen Belsen
◾Interrogated some of the leading Nazis after the war, including Heinrich Himmler, Hermann Goering and Belsen's chief guards Josef Kramer and Irma Grese
Ik weet niet of ik hem hier ooit heb genoemd maar ik heb zijn persoon wel eens langs zien komen bij m'n vele rond zoekingen op internet.
Wat een verhaal als je dat zo leest.

EDIT @ 23:47 uur: op dit moment staat 9H-SUN op Schiphol. Deze voert de rotatie tussen Barcelona en Amsterdam uit voor Vueling. Het is een Airbus A340-300 die lange tijd voor SriLankan Airlines heeft gevlogen.
Nu in bezit/geleased door Hi Fly Malta en nu dus blijkbaar geleased aan Vueling.
Hier afgebeeld in Barcelona eerder vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1545/24805951389_899582282a_c.jpg

Toch bijzonder een A340 op Schiphol. Naast Surinam en China Airlines krijgen we ze hier niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 21-02-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:35
Eergister geland in Fort Lauderdale, Florida als CC666 }) The number of the beast

[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 21-02-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 22:12:
Ik weet niet of ik hem hier ooit heb genoemd maar ik heb zijn persoon wel eens langs zien komen bij m'n vele rond zoekingen op internet.
Echt een ongelooflijk verhaal. Niet alleen vanwege het aantal types wat ie gevlogen heeft, wat niemand ooit zal evenaren, maar hij heeft daarnaast ook het nodige beleefd in die jaren. Ik heb zijn autobiografie hier al een tijdje liggen, hoog tijd om die maar eens te gaan lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Eindelijk een mogelijkheid om up to date blijven over Air Koryo! :D
Who Is the Mysterious North Korean Stewardess Who Conquered Twitter?
Are these curious tweets offering a glimpse of a secret world? Are they a parody? Propaganda? Probably this is a sting operation.

Afbeeldingslocatie: http://www.haaretz.com/polopoly_fs/1.704726.1456140681!/image/2431428193.jpg_gen/derivatives/headline_857x482/2431428193.jpg

At first, the Twitter account of a flight attendant at Air Koryo, North Korea’s national airline, looks like a cute parody cooked up by someone from one of the small but active online communities in the country or perhaps aviation geeks. “Her” handle is @misskimpyongya1 and she loves her leader Kim Jong-un, the Democratic People’s Republic of Korea, life in Pyongyang, her job, dancing, karaoke, shoes and pizza. Perfectly innocent – and seemingly totally implausible considering she claims to be tweeting from the capital of one of the cruellest and most isolated dictatorships in the world.

Unlike other accounts lampooning the pudgy Kim Jon-un, however, @misskimpyongya1 doesn’t engage in sarcastic tweets or satire. The account which first tweeted last October 20 has featured so far hundreds of images of Air Koryo planes, including exterior and interior views: cockpits, business-class seats, meal service and even the toilets. Also making an appearance are streets, squares, offices and buildings in Pyonyang, and a number of fetching, young uniformed Korean women. Whoever is operating this account either has unusual access to North Korea’s national airliner or has gone to considerable trouble to collect hundreds of photos of its aircraft from every possible angle.

If it were any other airline, this could well have been a marketing gimmick. But that doesn’t make sense when its Air Koryo. The company doesn’t exactly suffer from competition on its handful of routes. Mainly, it serves senior officials on domestic flights and a very small number of tourists and businesspeople on its flights from China and Russia. Air Koryo is routinely ranked the worst international airline in the world and is the only one to receive a single star on airline reviews website Skytrax. It operates antiquated Soviet aircraft, some over 40 years old, and its relatively modern Tupolev 204s which have inflight entertainment show only propaganda films (plus, there are no earphones so you can’t change channels or lower the volume).

So is this Twitter story just another vehicle for North Korean propaganda? It could be. The photographs from Pyongyang all show happy people; there is no sign of the hundreds of thousands of labor camp inmates, the millions starving in villages and provincial towns, the executions carried out of people charged for anything from placing an international phone call to nodding off during one of Kim’s speeches. But misskimpyonga1 doesn’t come over as your ordinary propagandist: She doesn’t spout slogans and responds politely in good English to anyone tweeting at her.

Could she be the real deal? A live, breathing stewardess?
The huge majority of North Koreans are cut off from international communication networks and especially the Internet. However, a handful of senior government officials and businesspeople with ties to the leadership, and their family members, live in a small bubble of privilege in Pyongyang and are able to connect with the outside world. Is misskimpyongya1 giving us a glimpse into the bubble, outside the heart of the horror constructed by the Kim dynasty? It’s a tempting thought. But this is much more likely a means for temptation of a different order – one of the fake accounts operated by organized crime groups for “phishing” gullible users, mainly men, and obtaining their credit card and bank account numbers as a prelude to fleecing them. Undoubtedly, this is much more sophisticated than the average Twitter sting; usually persons involved in such efforts make do with a few messages in broken English offering a certain kind of friendship and a standard gallery of erotic pictures.

But two elements at least strengthen the latter assumption. An online search of the images misskimpyongya1 has posted on Twitter shows that at least some of them have appeared online in the past. Some of the pictures were part of a project carried out last year by Romanian photographer Mihael Noroc who visited North Korea last year to document the country’s women. Moreover, misskimpyongya1, or whoever is operating the account, seems to be happy to communicate by direct message but refuses to give any interviews or disclose personal details (besides a snap of an attractive flight attendance at the entrance to an airliner; very quickly the conversation takes on a more suggestive tone with a promise for a private chat later on.

So this is probably an above-average phishing attempt, but it’s hard to let go of the shred of a possibility that somewhere in Pyongyang there’s a young woman who really loves shoes and dancing, craves attention and thinks this writer is “handsome.”
Account even gevolgd, en het geeft wel een aardige inkijkje wat betreft de Noord Koreaanse vliegwereld.. of het account echt is of niet, wel opmerkelijk om het beeldmateriaal op deze manier aan te treffen. Het lijkt er trouwens op dat de tweets inmiddels op "protected" (alleen te zien wanneer je het account volgt) zijn gezet, naar aanleiding van dit Israelische artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:56

icecreamfarmer

en het is

Een korte vraag.
Mijn vriendin heeft een dag vertraging opgelopen met Turkisch airlines. Nu heeft ze de EU compensatie van €600 gekregen echter is dat in een soort coupons voor vluchten. Mogen ze dat of zijn ze verplicht cash te geven?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

[...]

Ben het met je eens. Mijn heen vlucht was in een nieuwer type 777 er. Met nieuw entainment system maar ontzettend luide motoren. De terugvlucht leek wel een toestel van 10 jaar oud met ditto interieur (wel een heel stuk stiller).
Was een tegenvaller want ik had meer/beter verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:33
icecreamfarmer schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:41:
[...]

Ben het met je eens. Mijn heen vlucht was in een nieuwer type 777 er. Met nieuw entainment system maar ontzettend luide motoren. De terugvlucht leek wel een toestel van 10 jaar oud met ditto interieur (wel een heel stuk stiller).
Was een tegenvaller want ik had meer/beter verwacht.
Gelukkig heeft Amsterdam de primeur met de A350 later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Hmmbob schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:36:
En het staat nu ook op de website van defensie zelf:

[...]

Goed artikel hierover: http://airheadsfly.com/20...e-for-perception-flights/
10 en 11 juni zijn prima datums, dan zijn namelijk ook de luchmachtdagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:42

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

icecreamfarmer schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:39:
Een korte vraag.
Mijn vriendin heeft een dag vertraging opgelopen met Turkisch airlines. Nu heeft ze de EU compensatie van €600 gekregen echter is dat in een soort coupons voor vluchten. Mogen ze dat of zijn ze verplicht cash te geven?
Volgens mij mogen die coupons voor vluchten niet. En nee, cash is niet verplicht, mag ook giraal.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De eerst gebouwde Boeing 727 maakte gisteren een taxi-test op Paine Field:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1691/24906557090_f612d06851_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1553/24575382043_bc3610ea78_c.jpg

Rolde op 27 november 1962 uit de fabriek en op 9 februari 1963 (dus 53 jaar en 2 weken geleden) voor het eerst (eerste 727-vlucht ooit).
Werd een jaar lang door Boeing als testvliegtuig gebruikt en eind 1964 aan United Airlines geleverd.
In januari 1991 werd het weer naar Paine Field gevlogen waar het sindsdien altijd heeft gestaan.
Sindsdien werd er gestart en weer gestaakt met restaureren.

Uiteindelijk is men zover gekomen dat het begin maart nog eenmaal een vlucht zal maken naar het nabijgelegen Boeing Field waar het in het Museum of Flight moet komen te staan.

En de British Airways Boeing 777-200ER (G-VIIO) schijnt zeer spoedig weer te vertrekken vanuit Las Vegas. Heeft (o.a.) nieuwe beplating en een vervangende GE90-motor gekregen en schijnt vrijdag naar Victorville worden te gevlogen voor de paintjob.

Afbeeldingslocatie: http://imagr.eu/up/rUPyR_comp-1-1-736x414.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50

Bestla

Kvinne

Ik blijf de 727 een erg mooi ontwerp vinden. Ik ben blij oud genoeg te zijn om 1 keer met een 727 mee te mogen vliegen. In 1992 vanuit Detroit naar Las Vegas met Northwest Airlines. Nog in de oude metaal wit rood livery van Northwest Orient, al vlogen er al een paar in de nieuwe rood/grijs livery rond.
oud:
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fupload.wikimedia.org%2Fwikipedia%2Fcommons%2Fthumb%2F0%2F07%2FNorthwest_Orient_Boeing_727-100_Silagi-1.jpg%2F300px-Northwest_Orient_Boeing_727-100_Silagi-1.jpg&f=1
nieuw in 92
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2Fmedia-cache-ak0.pinimg.com%2F736x%2F8f%2Fe3%2Fa5%2F8fe3a5c1de22a38b7551137bf7d44a8e.jpg&f=1

[ Voor 42% gewijzigd door Bestla op 24-02-2016 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Freee!! schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:53:
[...]

Volgens mij mogen die coupons voor vluchten niet. En nee, cash is niet verplicht, mag ook giraal.
Met cash bedoelde ik gewoon geld dus hoe het geld er komt maakt mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
Piet91 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 22:12:

En de British Airways Boeing 777-200ER (G-VIIO) schijnt zeer spoedig weer te vertrekken vanuit Las Vegas. Heeft (o.a.) nieuwe beplating en een vervangende GE90-motor gekregen en schijnt vrijdag naar Victorville worden te gevlogen voor de paintjob.

[afbeelding]
Is er ook ergens bekend wat die reparatie gekost heeft?

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kijktip: BBC 2 zendt vrijdagavond een programma over Eric "Winkle" Brown uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tr4il schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 10:00:
Is er ook ergens bekend wat die reparatie gekost heeft?
Nee.

Maar ga maar vanuit dat het veel is.
Je hebt gederfde inkomsten omdat het al 170 dagen geen passagiers heeft kunnen vervoeren.
Parking fees op Las Vegas (à $375 per dag) wat tot eind 2015 is opgelopen tot zo'n $31.000.
Er is een nieuwe/vervangende motor onder gehangen, plaatwerk hersteld, leidingen/kabels etc. vervangen en nog wel veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _serial_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 01:44

_serial_

and there was silence

Piet91 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:22:
[...]

Nee.

Je hebt gederfde inkomsten omdat het al 170 dagen geen passagiers heeft kunnen vervoeren.
Parking fees op Las Vegas (à $375 per dag) wat tot eind 2015 is opgelopen tot zo'n $31.000.
Er is een nieuwe/vervangende motor onder gehangen, plaatwerk hersteld, leidingen/kabels etc. vervangen en nog wel veel meer.
Blijkbaar was het nog de moeite :)

somewhere there was silence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:03
Piet91 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 12:22:
[...]

Nee.

Denk dat de parkeerkosten in het niet vallen bij de rest van de kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Floppie schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:32:
[...]

Nogal. Los van reparaties kost zo'n GE90 al een paar miljoen. Van die parkeerkosten hebben ze allicht niet wakker gelegen.

(Ik dacht trouwens dat BA overal Rolls-Royce onder had hangen? Uit foto's blijkt G-VIIO idd over GE90 te beschikken. Tweedehandsje?)

[ Voor 17% gewijzigd door CyBeR op 24-02-2016 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
CyBeR schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:33:
[...]

Nogal. Los van reparaties kost zo'n GE90 al een paar miljoen. Van die parkeerkosten hebben ze allicht niet wakker gelegen.

(Ik dacht trouwens dat BA overal Rolls-Royce onder had hangen? Uit foto's blijkt G-VIIO idd over GE90 te beschikken. Tweedehandsje?)
Volgensmij zijn de 200ER, 200LR en de 300ER alleen leverbaar met GE90's

Edit: de 200ER ook met Rolls Royce motoren inderdaad, misschien toch om 1 lijn te trekken in de vloot 777s?

[ Voor 10% gewijzigd door Tr4il op 24-02-2016 17:37 ]

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ze hebben ook 777's met RR er onder.

Ik vind deze a.net thread erover waar de meningen nogal uiteen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Floppie schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 17:32:
Het was dan ook maar een voorbeeld van de kosten.

De rest kun je niet simpelweg bij elkaar optellen.
Er zit dus een andere GE90 onder, maar die is niet nieuw. Dus kun je kunt niet zomaar de aanschafprijs als kostenpost geven.
Je hebt Boeing, General Electric, British Airways, eventuele leasebedrijven, verzekeringsmaatschappijen etc. etc. etc. Zoveel verschillende bedrijven die erbij betrokken zijn.

Als je al van een totale kostenpost kunt spreken zal dat bij elkaar opgeteld in de vele (tien)tallen miljoenen lopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1452/24654841350_8e86863a0c_c.jpg

Boeing 777 nummer 26 en wel de 11e 777-300ER van KLM zal over zo'n 2 uur vertrekken vanuit Paine Field.
Verwachte aankomst is morgenvroeg om 08:00 uur.

EDIT: en onderweg: http://www.flightradar24.com/KLM9866/8e9cd3f

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CcA0CVLW4AA2xIT.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1631/24533630039_831482d2c1_c.jpg

Ook vertrekt PH-MCW van Martinair morgen schijnbaar voor haar laatste reguliere vrachtvluchten naar Nairobi. Als ik het vluchtnummer (MP8121) bekijk vliegt ze dus van Amsterdam naar Khartoum, dan naar Entebbe, door naar Nairobi en dan terug naar Amsterdam. Zaterdag dus waarschijnlijk terug op Schiphol.

Volgende week zaterdag volgt dan haar laatste vlucht naar Miami (vrachtvlucht) en vliegt daarnaar door naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Daar voegt ze zich bij PH-MCY en -MCR en de KLM PH-KCD en -KCE.

Zo blijven er nog slechts 2 MD-11 vrachttoestellen over; PH-MCP en -MCU.
Deze 2 zullen volgens planning in mei ook uitgefaseerd worden.
-MCS staat al bijna een jaar op Schiphol.

Eens kijken of ik beide toestellen morgen kan spotten op Schiphol...

EDIT: daarover gesproken; ik heb begrepen dat de parkeerplaatsen hier sinds kort zijn weggehaald. Hier kon je altijd mooi de auto parkeren als je daar wilde kijken of juist even hier heen lopen.
Heeft iemand die vaker spot een idee waar je de auto in die buurt kwijt kunt als je daar wilt kijken?

Ik heb diverse bronnen op internet nog eens vergeleken en ik kom alleen de spottersplaats bij de Polderbaan en McDonalds tegen waar je nog de auto kwijt kunt in de buurt van een landingsbaan -O- ...

[ Voor 49% gewijzigd door Piet91 op 24-02-2016 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
[...]

Het vliegtuig is geen tweedehandsje.
The aircraft involved in the incident was a Boeing 777-236ER, registered as G-VIIO. The aircraft itself is almost 17 years old and was delivered new to British Airways on 26 January 1999.
(van wiki)

Het herstel zal kostbaar zijn, maar ik denk gezien de inzet van deze type 777 door BA het wel winstpakkers zijn, ze vliegen voornamelijk transatlantisch wat toch de moneymaker is voor BA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:18:
[afbeelding]

Boeing 777 nummer 26 en wel de 11e 777-300ER van KLM zal over zo'n 2 uur vertrekken vanuit Paine Field.
Hoe vaker je het ziet, hoe lelijker en de lelijker het word. Misschien tijd voor een echte nieuw livery voor KLM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 22:48:
[...]

Hoe vaker je het ziet, hoe lelijker en de lelijker het word. Misschien tijd voor een echte nieuw livery voor KLM?
Op een Dreamliner is het mooi, maar hier is het absoluut geen gezicht, een rechte cheatline is wel prima.

Verwijderd

[afbeelding]

EDIT: daarover gesproken; ik heb begrepen dat de parkeerplaatsen hier sinds kort zijn weggehaald. Hier kon je altijd mooi de auto parkeren als je daar wilde kijken of juist even hier heen lopen.
Heeft iemand die vaker spot een idee waar je de auto in die buurt kwijt kunt als je daar wilt kijken?

Ik heb diverse bronnen op internet nog eens vergeleken en ik kom alleen de spottersplaats bij de Polderbaan en McDonalds tegen waar je nog de auto kwijt kunt in de buurt van een landingsbaan -O- ...
Je kunt ook bij de Mac in Hoofddorp pakeren en dan (verder) lopen naar de Kaagbaan (06/24).
Dat vind ik nog steeds "in de buurt". ;)
Maar goed, ik parkeer sowieso niet vaak in de buurt van een baan, ben wel gewend te lopen om een mooi plaatje daar te maken (anders dan 90% van wat de meesten daar klikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-09 13:16
Volgende vrijdag 4 maart vlieg ik met Qatar Airways naar Doha vanaf Brussel, nu lees ik op verschillende nieuwssites dat Belgocontrol aan het dreigen is met stakingen. (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160225_02148840

Ik wil niet op de feiten vooruit lopen, maar als ze het luchtruim zouden sluiten, wat voor service kan ik dan verwachten van Qatar airways ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

ibfranky schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 08:45:
Volgende vrijdag 4 maart vlieg ik met Qatar Airways naar Doha vanaf Brussel, nu lees ik op verschillende nieuwssites dat Belgocontrol aan het dreigen is met stakingen. (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160225_02148840

Ik wil niet op de feiten vooruit lopen, maar als ze het luchtruim zouden sluiten, wat voor service kan ik dan verwachten van Qatar airways ?
Is een buitengewone omstandigheid en kan de luchtvaartmaatschappij niks aan doen, dus geen compensatie vanuit Qatar. Je kan bij de overheid gaan zeuren want die hebben die mensen in dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 10:14:
[...]

Is een buitengewone omstandigheid en kan de luchtvaartmaatschappij niks aan doen, dus geen compensatie vanuit Qatar. Je kan bij de overheid gaan zeuren want die hebben die mensen in dienst.
Hij vraagt ook niet om compensatie, maar service.
Waarschijnlijk kan hij omboeken verwachten, of geld terug, waarbij omboeken waarschijnlijk de dag(en) erna betreft of heel misschien vanaf een andere luchthaven/land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
PolarBear schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 21:20:
[...]

Het vliegtuig is geen tweedehandsje.
Het vliegtuig niet nee, maar de motor wel, ik denk dat CyBeR dat bedoeld ;)

Jammer, daar parkeerde ik altijd als ik wat eerder klaar was met m'n werk op Schiphol (wij hadden tot januari vorig jaar een expeditiekantoor op de T-splitsing Uiverweg - Pelikaanweg :) )

Wist trouwens niet dat jij Citroën rijder was? Ik zag deze week je topic op CiFo ;)

[ Voor 68% gewijzigd door FastFred op 26-02-2016 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
doublepost :X

[ Voor 97% gewijzigd door FastFred op 26-02-2016 12:48 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.