Wegvallen sponsorbijdrage KLM klap voor DDA Classic Airlines
Oef... Daar kan zo maar een stukje historie vergaan.
Oef... Daar kan zo maar een stukje historie vergaan.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik heb een Sony MDR-ZX770BN en deze bevalt heel erg goed, zie ook mijn review. Hij is nu erg goedkoop bij amazon.de (€125,- )Garyu schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:12:
[...]
Nou, als je nog zo'n koptelefoon overhebt dan hou ik me aanbevolen, zit er al langer naar te kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 10-02-2016 12:07 ]
www.casarodriguillo.com
En beste kans dat het een leuk cadeautje onderling was.SalimRMAF schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 00:57:
[afbeelding]
Boeing 747-BBJ, voormalig A6-UAE (Emirates Amiri), nu op Schiphol voor onderhoud en een paintjob. Gaat naar Marokko als CN-MBH (Mohammed Ben Hassan), oftewel de nieuwe 747 als opvolger van de 744 CN-RGA en de 738-BBJ CN-MVI.
Wat is veel. D'r vliegen nog best veel van rond.Zoveel 747 BBJ's zijn er toch niet?
KLM E&M staat goed bekend. De Kenya 777-300ER's worden hier omgebouwd/gespoten, de KLM A330's die naar Shaheen gaan ook hier, Virgin Atlantic brengt hier heel af en toe wel eens een 747 naar toe voor onderhoud etc. etc.Waarom wordt het onderhoud in Nederland uitgevoerd,
Waarschijnlijk.en zijn nou al die bubbles aan de bovenkant bedoeld voor navigatie/entertainment?
Als je na een retour AMS-LGW-AMS inderdaad met 2 van die dingen achterblijft zou je inderdaad kunnen zeggen dat je de meerprijs eruit hebt.PWM schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:52:
Ik heb het First Class retour Garuda naar Londen nog maar een keer geboektToch een grappige ervaring. Kost 400,- bovenop economy (200,- bovenop business), maar dan heb je wel een echte 1st class ervaring. Met een eigen slurf het vliegtuig in en geweldige service + stoelen.
En een deel van de kosten word direct goedgemaakt doordat je deze koptelefoon krijgt:
[afbeelding]
Als je lief kijkt mag je hem houden (eigenlijk alleen richting Jakarta, maar ze doen niet moeilijk). En als je mazzel hebt, heb je na het retour 2 van die dingen
Ik ook nietPiet91 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:10:
[...]
Als je na een retour AMS-LGW-AMS inderdaad met 2 van die dingen achterblijft zou je inderdaad kunnen zeggen dat je de meerprijs eruit hebt.
Nooit gedacht dat ze die dingen zouden weggeven...
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Je bedoelt Air France Industries KLM Engineering & Maintenance. Oftwel AFIKLME&M afgekort.Piet91 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:10:
[...]
KLM E&M staat goed bekend. De Kenya 777-300ER's worden hier omgebouwd/gespoten, de KLM A330's die naar Shaheen gaan ook hier, Virgin Atlantic brengt hier heel af en toe wel eens een 747 naar toe voor onderhoud etc. etc.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Bij Amazon.fr is hij 117 (inclusief verzendkosten). Scheelt toch weer bijna een tientjePinin schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:06:
[...]
Ik heb een Sony MDR-ZX770BN en deze bevalt heel erg goed, zie ook mijn review. Hij is nu erg goedkoop bij amazon.de (€125,- )
[ Voor 17% gewijzigd door oohh op 10-02-2016 14:36 ]
Wel tof dan.PWM schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:24:
Ik ook nietLas het in een review van de Points Guy net voor mijn terugvlucht de vorige keer. En het werkte
CyBeR schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 22:20:
Qantas. Geen u.
Serieus, gaan we zo beginnen?CyBeR schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:34:
Je bedoelt Air France Industries KLM Engineering & Maintenance. Oftwel AFIKLME&M afgekort.
Ja ik vind die naam zo belachelijk
Het geluid is wel merkbaar beter bij de QC25 als de geluidsdemping aan staat. Het is een geweldig ding - het is ook voor mij in cattle economy class de moeite waard om er een op te hebbengambieter schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:31:
Ik heb die QC15, en ik kan aanraden de QC25 te proberen te krijgen. De noise cancellation is fantastisch, maar met de QC15 moet de noise cancellation aanstaan om muziek te horen; bij de QC25 niet. Scheelt batterijen.
[ Voor 27% gewijzigd door zeef op 12-02-2016 00:04 ]
Bron: http://www.luchtvaartnieu...semblage-eerste-a350-1000Airbus is begonnen aan de assemblage van de eerste Airbus A350-1000, de grootste variant van het nieuwe type. Het vliegtuig is het eerste van drie testtoestellen, dat eind 2016 het luchtruim moet kiezen. De eerste aflevering aan launch customer Qatar Airways moet in 2017 plaatsvinden.
De eerste A350-1000 bevindt zich op dit moment in de fase dat de rompdelen aan elkaar worden bevestigd en het neuslandingsgestel wordt geïnstalleerd, evenals de motorophangpunten en het staartstuk.
Om tijd te winnen en het assemblageproces van de A350 te optimaliseren, begint Airbus al tijdens de structurele assemblage met de inrichting van de cabine en de eerste elektrische opstart. Zodra dit alles achter de rug is, gaat men verder met de structurele afwerking, de testen op de grond, het schilderwerk, de afwerking van de cabine en de cockpit en de montage van de motoren. Daarna verhuist het vliegtuig naar het testvluchtcentrum.
De A350-1000 is het grotere zusje van de A350-900 en is 74 meter lang. Het toestel wordt aangedreven door twee Rolls-Royce Trent XWB-97 motoren en biedt plaats aan 366 passagiers in een drieklassenconfiguratie. Op dit moment zijn 181 toestellen besteld door tien klanten.
Virussen? Scan ze hier!
Queensland And Northern Territory Aerial Services. Het is logischer als je weet dat het een acroniem is.CyBeR schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:16:
[...]
Ja ik vind die naam zo belachelijkVooral omdat ik een filmpje keek op hun website laatst waarbij ze dat steeds herhaalden.
En verder help ik gewoon de bewustwording dat Qantas zonder u gespeld dient te worden.
Vroeger zelfs met puntjes tussen elke letterdowntime schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:47:
[...]
Queensland And Northern Territory Aerial Services. Het is logischer als je weet dat het een acroniem is.
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 10-02-2016 14:02 ]
Staat niet op die foto volgens mij, die 747-300 staat (of stond?) ergens anders:CyBeR schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:02:
Dat is dan die witte neem ik aan? Hoewel nee, da's een 744.
[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 10-02-2016 14:11 ]
Virussen? Scan ze hier!
Nee, hun oude 747-300 staat verderop.CyBeR schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:02:
Dat is dan die witte neem ik aan? Hoewel nee, da's een 744.
[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 10-02-2016 14:15 ]
Virussen? Scan ze hier!
Er staat geen enkele KLM 747 opgeslagen in KLM-kleuren op PH-BUK (Lelystad) en PH-BFM in Spanje na.wildhagen schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:14:
Zijn die blauwe kisten trouwens KLM of Korean Air-kisten? Volgens mij is het blauw te licht voor KLM, hoewel het natuurlijk verkleuring kan zijn?
Virussen? Scan ze hier!
Piet91 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:10:
[...]
En beste kans dat het een leuk cadeautje onderling was.
Het is trouwens een combi-toestel, althans dat was het ooit . Geen idee of het nog steeds zo is.
Lijkt erop van niet.
[...]
Wat is veel. D'r vliegen nog best veel van rond.
[...]
KLM E&M staat goed bekend. De Kenya 777-300ER's worden hier omgebouwd/gespoten, de KLM A330's die naar Shaheen gaan ook hier, Virgin Atlantic brengt hier heel af en toe wel eens een 747 naar toe voor onderhoud etc. etc.
Waarom denk je dat die KLM MD-11's nog bestaan en niet allemaal tot schroot zijn gereduceerd?
[...]
Waarschijnlijk.
[...]
Als je na een retour AMS-LGW-AMS inderdaad met 2 van die dingen achterblijft zou je inderdaad kunnen zeggen dat je de meerprijs eruit hebt.
Nooit gedacht dat ze die dingen zouden weggeven...
Gulfstream G650
Het enige wat ik mag sturen is m'n auto.franssie schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:30:
[...]
En jij mag dan misschien sturen? Lijkt me leuk tochtje
Sometimes you need to plan for coincidence
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
De russen?Freee!! schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:47:
Heeft hier iemand nog een goed idee voor een retour vanaf Ha Noi (HAN, VVNB) naar Amsterdam (AMS, EHAM)Directe vluchten zijn er niet, Vietnam Airlines heeft (naar mijn smaak) teveel de neiging via CdG te routen, Malaysia vliegt niet meer op Amsterdam, Singapore Air is vrij prijzig, EVA Air en China Airlines gaan eerst een ongelovelijk eind de verkeerde kant op (Tai Péh), Garuda Indonesia vliegt niet op Ha Noi en met China Southern heb je een overstap van 23 uur en 50 minuten in Guangzhou. Met twee tickets via Bangkok is wel te doen, maar dan kan de bagage weer niet doorgecheckt worden naar Amsterdam, dus moet die opgehaald en opnieuw ingecheckt worden, waarvoor je dus (twee keer per enkele reis) door de douane moet op Swampy.
Bedankt, zullen we eens bestuderen. De capriolen van de heer Putin in aanmerking nemend, houd ik me voor andere aanbevelingen open.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
[ Voor 53% gewijzigd door wildhagen op 10-02-2016 16:06 ]
Virussen? Scan ze hier!
Afgelopen najaar naar Hanoi gevlogen met KLM naar Kuala Lumpur, daar een nachtje rust gepakt en vervolgens met Air Asia door naar Hanoi. Zelfde manier op de terugweg (maar dan vanaf Ho Chi Minh City naar KUL. Goed te doen allemaal. Wanneer ben je overigens van plan te gaan? Dan is het makkelijker om te kijken wat op dat moment een competitieve prijs is.Freee!! schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:47:
Heeft hier iemand nog een goed idee voor een retour vanaf Ha Noi (HAN, VVNB) naar Amsterdam (AMS, EHAM)Directe vluchten zijn er niet, Vietnam Airlines heeft (naar mijn smaak) teveel de neiging via CdG te routen, Malaysia vliegt niet meer op Amsterdam, Singapore Air is vrij prijzig, EVA Air en China Airlines gaan eerst een ongelovelijk eind de verkeerde kant op (Tai Péh), Garuda Indonesia vliegt niet op Ha Noi en met China Southern heb je een overstap van 23 uur en 50 minuten in Guangzhou. Met twee tickets via Bangkok is wel te doen, maar dan kan de bagage weer niet doorgecheckt worden naar Amsterdam, dus moet die opgehaald en opnieuw ingecheckt worden, waarvoor je dus (twee keer per enkele reis) door de douane moet op Swampy.
Ik zou eens naar Turkish Airlines en/of Cathay Pacific kijken...Freee!! schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:47:
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
wildhagen schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:21:
Ah ok, dank aan beiden. Ik zat al een beetje te twijfelen
Ik denk dat ik hier binnenkort iets over ga plaatsen.Piet91 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:18:
Er staat geen enkele KLM 747 opgeslagen in KLM-kleuren op PH-BUK (Lelystad) en PH-BFM in Spanje na.
Er zijn nog wel enkele KLM 747-classics opgeslagen maar dan in kleuren van latere maatschappijen.
Afgelopen zomer dit via KUL gedaan op de heenweg met Malaysia, tnis een eind om vliegen maar t was allemaal erg comfy.Freee!! schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:47:
Zelfs met de grootste capriolen die hij tot nu toe heeft uitgehaald zijn de vluchten van Aeroflot volgens mij niet gestopt. Dus dat valt wel mee.Freee!! schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:53:
[...]
Bedankt, zullen we eens bestuderen. De capriolen van de heer Putin in aanmerking nemend, houd ik me voor andere aanbevelingen open.
[ Voor 165% gewijzigd door El Jefe op 10-02-2016 18:44 ]
Virussen? Scan ze hier!
Final assembly is well underway on GE Aviation’s first full GE9X engine, that will test in the first half of 2016, four years before the GE9X engine enters service on a Boeing 777X aircraft.
“Assembly of the first full GE9X engine is on track and coming together very nicely,” said Bill Millhaem, general manager of the GE90/GE9X engine programs at GE Aviation. “The GE9X team is extremely excited to see the engine design come to life and looks forward to watching it run soon on a test stand in Peebles, Ohio.“
The first engine to test (FETT) wraps up the extensive technology maturation program for the GE9X engine program, which began almost five years ago and has included component-level, system-level and core demo testing to validate the advanced technologies and materials in the new engine. FETT brings all the technologies together to demonstrate their operability as a complete propulsion system as well as provide early information on the engine’s aerodynamic and thermal characteristics.
Compared to prior engine development programs, the GE9X FETT is scheduled earlier in the development process, just a mere six months after the engine design was finalized. The second GE9X engine is scheduled to test in 2017 along with flight testing on GE Aviation’s flying test bed. Engine certification is anticipated in 2018. This timing assures all learnings from FETT will be captured in all certification engines.
Avio Aero is building the entire low-pressure turbine (LPT) module and the fan hub frame for the GE9X. More than 500 employees from all Avio Aero plants are using their expertise and passion to complete the assembly.
“We’ve invested almost 2.7 million euros to develop a new area for the final assembly of the turbine module,” said Michele Barbato, component repair and overhaul and assembly operations leader in Pomigliano. “The area will be used for the layout of the first assembly line and for the complete supply of tools and utensils. The space will allow us to accommodate the increasing assembly volumes.”
The Avio Aero Pomigliano Plant represents the LPT nerve center with all turbine module components collected here and assembled at the site.
“All the fieldwork for the GE9X is proving to be perhaps the most concrete integration element, with the level of cooperation and teamwork between functions, factories and our Aviation colleagues,” said Roberto Marrone, GE9X manufacturing leader for Avio Aero. “The value and level of work that we offer today are an important benchmark for future GE programs, for the people in Pomigliano and, I believe, for everyone in Avio Aero. Succeeding in this challenge will be our greatest source of satisfaction.”
En je conclusie is? Dat anderen het voor je uitzoeken?Freee!! schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:40:
Eventjes als antwoord op de reacties:
Qatar gaat het niet worden, meer dan 24 uur plus een technische stop in BKK
Het gaat om mijn zwager die van begin juni tot eind augustus (kleine drie maanden) naar Nederland wil komen.
Via Sai Gon heeft niet echt de voorkeur
De website van Turkish Airlines is te traag
Cathay Pacific heeft een goede prijs en vrij korte overstaptijden (even uitzoeken) en geen extra stops.
Korean Air is duurder dan Cathay Pacific
Aeroflot heeft de korste reisduur en is het goedkoopste, ziet er wel erg aantrekkelijk uit
Sowieso is een heli tour in NY de moeite waard (kost ook wel wat, maar erg gaaf) zelfde geldt voor de Grand Canyon trouwens.Alain97 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:55:
PS wij vlogen uiteindelijk over heel Manhattan heen in een Canadair regional jet waarbij dus alle trekpleisters te zien waren vanuit het vliegtuig. Gaaf om het nieuwe WTC, Empire state building en het vrijheidsbeeld van bovenaf te kunnen zien.
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Niet echt meer. Die helicowboys mogen niet meer boven het gebied vliegen langs de Southrim. Ze moeten een heel eind naar rechts, en dat is zowat buiten de Grand Canyon. En ze mogen niet meer IN de canyon vliegen. Beter ga je met een vliegtuig, die mogen wel boven de Grand Canyon zelf vliegen.PolarBear schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:45:
[...]
Sowieso is een heli tour in NY de moeite waard (kost ook wel wat, maar erg gaaf) zelfde geldt voor de Grand Canyon trouwens.
Uiteindelijk ontliepen ze elkaar net.Piet91 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:19:
PH-BFM vertrok op 30 oktober om 07:35 uur naar Teruel, dus als -BFO gelijke vluchttijden heeft komen de 747 en 787 elkaar mogelijk nog tegen als de tijden wat gaan verschillen.
Dat zal wel niet zo heel lang zo mooi blauw blijven lijkt mij?Piet91 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:14:
ing[/url]]
(Moet je de exhaust cone zien op de tweede foto)
[ Voor 36% gewijzigd door cbr600f4i op 11-02-2016 14:19 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Op basis van de mij aangereikte ideeën en tot dusver onderzochte alternatieven, denk ik dat mijn zwager met Aeroflot gaat vliegen.Sanction schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 00:12:
[...]
En je conclusie is? Dat anderen het voor je uitzoeken?
[ Voor 7% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 11-02-2016 15:22 ]
Hier ook over ons huis heen. Ik zag 'm aankomen; pak de DSLR met telelens erbij....is het bewolkt.cbr600f4i schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:07:
Leuk vluchtje vandaag van de Kenya Airways 777-300
http://www.flightradar24.com/KQA773/8c96426
Met low pass op Eelde, en kwam nog even over/langs mijn huis, 3x om precies te zijn
[afbeelding]
Norwegian is prima. Zoek anders ook even op Norwegian in dit topic. Ga je met Norwegian Long Haul vanaf FLL? Heb je dan wel bagage en eten?Chrisjuh_15 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:05:
Zijn er mensen hier met ervaringen met WOW Air en Norwegian (in het algemeen)?
Ik vlieg van de zomer vanaf Amsterdam naar Washington met overstap (~1,5 uur) op Reykjavik. Terug gaat via Miami en Stockholm (overstap ~4 uur) naar Amsterdam met Norwegian, totaal voor ongeveer 825 euro.
Prima te doen dus! Ik heb niet heel veel eisen. Ik doe muziek in en het zo weer gedaan met de vlucht. Bedankt!TheJason schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:45:
WoW air wel. Van Amsterdam naar Reykjavik.
Niet heel bijzonder maar ook niet slecht. Wel aardig vergelijkbaar met easyjet.
Yep, dat is 'm. Ik heb voor Long Haul Lowfare+ gekozen en dat is inclusief eten en bagage, het bleef nog steeds een goedkope vlucht.oohh schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:33:
[...]
Norwegian is prima. Zoek anders ook even op Norwegian in dit topic. Ga je met Norwegian Long Haul vanaf FLL? Heb je dan wel bagage en eten?
Nog tips voor helicopter vluchten in de grand canyon?Bestla schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:01:
[...]
Niet echt meer. Die helicowboys mogen niet meer boven het gebied vliegen langs de Southrim. Ze moeten een heel eind naar rechts, en dat is zowat buiten de Grand Canyon. En ze mogen niet meer IN de canyon vliegen. Beter ga je met een vliegtuig, die mogen wel boven de Grand Canyon zelf vliegen.
American Express vraagbaak
Ik heb vanaf Gran Canyon Village gevlogen met papillon. Vond ik zelf heel gaaf, nee niet de canyon in, maar wel uitgebreid over en langs de canyon en meer gezien dan je vanaf de rand ziet. Volgens mij vliegen ze ook van Las Vegas, ook met vliegtuigen.Stinger_Ventura schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:06:
[...]
Nog tips voor helicopter vluchten in de grand canyon?
We hebben tickets geboekt naar vegas met de recent zeer lage tarieven van BA vanuit AMS naar LAS![]()
Weekendje weg en willen een dag de grand canyon doen, mag wat kosten.
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar
cbr600f4i schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:07:
Leuk vluchtje vandaag van de Kenya Airways 777-300
http://www.flightradar24.com/KQA773/8c96426
Met low pass op Eelde, en kwam nog even over/langs mijn huis, 3x om precies te zijn
[afbeelding]
Morgen tweede kans:Piet91 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:55:
Hier ook over ons huis heen. Ik zag 'm aankomen; pak de DSLR met telelens erbij....is het bewolkt.
Je ziet niets maar hoor hem duidelijk.
Half uurtje later is de hemel strakblauw...
Piet91 legt DSLR alvast klaar...1130-1500 5Y-KZY B777 KENYA AW KQ 0773 (test flight)
CARDINGTON - In Groot-Brittannië vinden de voorbereidingen van de eerste testvlucht van de Airlander 10 boven Britse bodem. Aanvankelijk ontwikkeld door Hybrid Air Vehicles (HAV) voor het Amerikaanse leger, ligt er nu mogelijk een civiele toekomst weggelegd voor het luchtschip. De Airlander 10 geldt op dit moment als 's werelds grootste luchtvaartuig.
Het gevaarte heeft een lengte van 92 meter, is 43,5 meter breed en 26 meter hoog en is gevuld met helium. HAV zegt dat in het toestel de beste eigenschappen van vliegtuigen, helikopters en luchtschepen met elkaar zijn gecombineerd.
Het toestel moet tien ton lading kunnen vervoeren. De eerste vlucht van de Airlander 10 vanaf het Britse Cardington in Bedfordshire moet volgende maand plaatsvinden, meldt een vertegenwoordiger van HAV in The Independent.
Nadat de Amerikaanse Defensie de plannen rond de inzet van het luchtschip wegens bezuinigingen schrapte, haalde HAV de Airlander 10 terug naar Groot-Brittannië. Via crowdsourcing en subsidie van de Britse overheid en de Europese Unie werd ruim acht miljoen pond binnengehaald om testvluchten met de Airlander 10 in Brits luchtruim uit te voeren.
Toeristische trips
Het eerste testtoestel kan geen passagiers vervoeren. Dat zou bij een tweede versie wel het geval moeten zijn, zegt Chris Daniels van HAV in de Britse krant. Hij ziet vooral een rol weggelegd voor luxe toeristische trips, bijvoorbeeld safari’s in Afrika. In die rol zou de Airlander 10 bij een lage snelheid 48 passagiers kunnen vervoeren.
HAV is nu nog in een enorme hangar in Cardington bezig met de assemblage van het gigantische luchtvaartuig. Volgende week worden de cockpit en de zogeheten payload bay gemonteerd. De volgende stap is het installeren van de vinnen en motoren.
De Airlander 10 is nog altijd aanzienlijk kleiner dan het grootste luchtschip ooit gebouwd: de LZ 129 Hindenburg uit de jaren dertig. Dat luchtschip had een lengte van 245 meter en werd vanuit Duitsland ingezet op transatlantische trips. In 1937 verongelukte de Hindenburg bij aankomst in New York.
Dan heeft KLM toch beslist om nog 747s een tijdje aan te houden, dit was namelijk het uitfaseringslijstje in Januari vorig jaar:Piet91 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:19:
......
Op 16 januari vertrok ze naar Jakarta waar ze bij haar zusterschip PH-BFC Calgary kwam te staan.
Hier vond onder andere een gearchange met -BFC plaats (-BFC ondergaat daar een C-check)
.....
[ Voor 12% gewijzigd door Tr4il op 11-02-2016 21:46 ]
Tadaaa
[ Voor 86% gewijzigd door PWM op 12-02-2016 09:19 ]
Ok, vertel, je insinueert dat het geen goede/prettige/volgens het boekje/zoals getrainde go-around is, leg eens uit, waarom denk jij met je luchtvaartkennis van niet?
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Lijkt allemaal een stuk extremer omdat de camera door de touchdown schok nog een extra beweging naar beneden krijgt. In het vliegtuig was de klap dus kleiner dan wat je vanuit het videomateriaal zou opmaken.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 12-02-2016 09:26 ]
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
[ Voor 93% gewijzigd door PWM op 12-02-2016 09:19 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 12-02-2016 10:12 ]
Nou Piet, ik weet niet hoe het bij jou is maar hier in Noord-Overijssel is het behoorlijk mistig.Piet91 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:02:
[...]
Morgen tweede kans:
Piet91 legt DSLR alvast klaar...
[ Voor 33% gewijzigd door cbr600f4i op 12-02-2016 08:56 ]
Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi
Ik ken de volgende klasses:Bestla schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 07:59:
....maar dan echt iets tussen C en M in.....
Probleem is dat je dan eerst naar Gatwick of CDL moet. Dus zit je wel lekkerder, maar duurt het langer en moet je toch nog overstappen (in een kleine kist).Bestla schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 07:59:
1 maatschappij ,La Compagnie heeft wel eens leuke aanbiedingen voor een stedentrip NY. Dat gaan we toch een keer doen.
Revive the guild!
Ok, ik keek een post boven mij en zag daar C en M. Ik bedoel dus J en Y. W is niet overal te krijgen.L-VIS schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:16:
[...]
Ik ken de volgende klasses:
F: First
J: Business
Y: Economy
W: Economy premium
Wat zijn dan C en M?
C en M zijn de echt fancy tickets, deze zijn namelijk 100% aanpasbaar en inwisselbaar voor respectivelijk een business dan wel economy classL-VIS schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:16:
[...]
Wat zijn dan C en M?
[ Voor 22% gewijzigd door Bestla op 12-02-2016 10:42 ]
Niet zo heel veel verderop is het hier ook potdicht inderdaad.cbr600f4i schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:53:
Nou Piet, ik weet niet hoe het bij jou is maar hier in Noord-Overijssel is het behoorlijk mistig.
Tof filmpje. Ineens zo'n grote T7 op je vliegveldje.Op Facebook van Eelde een leuk filmpje over de low pass
https://nl-nl.facebook.com/GroningenAirport
[afbeelding]
That sound's familiar...oohh schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 10:38:
Uiteindelijk was ik afgeleid
Jep, daar wordt 24/7 gewerkt.Toen zag ik dat PH-BVP een ADS-B signaal uitzond. Maar het is daar op dit moment half twee 's nachts. Werken ze in de nacht ook gewoon door (of staat PH-BVP gewoon de hele nacht aan?).
[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 12-02-2016 11:03 ]
Bron: http://www.luchtvaartnieu...t-over-nieuwe-midsize-jetDe hevige concurrentiestrijd met Airbus leidt ertoe dat Boeing is genoodzaakt om banen te schrappen. Dat heeft topman Ray Conner van Boeing Commercial Airplanes laten weten in een webcast, meldt The Seattle Times. Dit jaar wil de Amerikaanse vliegtuigbouwer ook een besluit nemen over de ontwikkeling van een nieuw vliegtuig om het gat tussen de 737 en de 787 op te vullen.
Wat betreft het schrappen van banen begint Boeing op managementniveau, zo liet Conner weten in de webcast die alleen te zien was voor het personeel. In eerste instantie zal het schrappen van banen plaatsvinden door natuurlijk verloop en vrijwillige vertrekregelingen. Maar gedwongen ontslagen worden niet uitgesloten.
De verwachting is dat vooral op de vestiging in Everett banen worden geschrapt. Recentelijk kondigde Boeing aan de productie van de Boeing 747 en 777 terug te schroeven. In Renton, waar de 737 wordt gebouwd, is juist sprake van productieverhogingen. In totaal werken bij Boeing in de staat Washington ruim 79.000 mensen, op een totaal van ruim 161.000 werknemers.
Volgens Boeing-medewerkers die de webcast hebben gevolgd zei Conner dat de kostenbesparingen nodig zijn omdat Boeing op dit moment niet met Airbus kan concurreren op prijs. Veel klanten zouden richting Airbus lopen, en Boeing moet de prijzen verlagen om nog deals te kunnen sluiten, zei een anonieme Boeing-medewerker tegen de krant.
Airbus kaapt daarnaast met de nieuwe A321neo orders voor de neus van Boeing weg. De Amerikaanse vliegtuigbouwer heeft geen toestel in de productlijn dat direct kan concurreren met dit vliegtuig, waarvan de long range-versie met zo'n tweehonderd passagiers aan boord in staat moet zijn op transatlantische routes te vliegen. Boeing zou daarom dit jaar een besluit willen nemen over de ontwikkeling van een midsize verkeersvliegtuig, dat het grote gat tussen de Boeing 737-9 en de 787-8 moet opvullen.
Het nieuwe Boeing-vliegtuig zou 220 tot 280 passagiers moeten kunnen vervoeren over een afstand van ruim 7000 kilometer. Het wordt ook wel aangeduid als de opvolger van de Boeing 757, waarvan de productie in 2004 gestaakt werd. De 757 is twaalf jaar na het beëindigen van de productie nog altijd volop in gebruik, maar veel toestellen zijn binnen enkele jaren aan vervanging toe. Wanneer het nieuwe vliegtuig op de markt moet komen is niet bekend.
Virussen? Scan ze hier!
Cool ding! Ziet er wel een beetje gek uit van achteren...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
[ Voor 97% gewijzigd door Bestla op 12-02-2016 12:03 ]
Virussen? Scan ze hier!
M en C is de benaming die KLM geeft op haar tickets voor Economy en Bussiness.
Kijk een naar VS premium economy of AF premium economy (maar dat is weer net wat minder naar mijn mening).[b][message=45828841,noline]
Dat hebben we er niet voor over. Kom nu niet met "dan moet je maar comfort + nemen". Ik wil best iets meer betalen, maar dan echt iets tussen C J en M Y in. Beenruimte vind ik niet zo belangrijk, de breedte van de stoel is belangrijker, en nee ik heb geen dikke reet. Ik ben gewoon breed.
Ik ben bereid naar het voorbeeldje om die reis te doen onder voorwaarden voor €1200 retour pp. Dat is een kleine € 350 meer. Maar die stoelen bestaan niet. Kan er niet een echte comfortclass in het leven geroepen worden ?
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
W is niet altijd Economy Premium volgens mij? Ik vlieg namelijk a.s. maandag met SQ, en dat is een W-fare, terwijl ik toch echt in 'regulier' Economy zitL-VIS schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:16:
[...]
Wat zijn dan C en M?
Virussen? Scan ze hier!
http://travelmanagement.yale.edu/air-travel/airfare-codesAirfare Codes
Airline Class of Service Codes
A - First Class Discounted
B - Economy/Coach – Usually an upgradable fare to Business
C - Business Class
D - Business Class Discounted
E - Shuttle Service (no reservation allowed) or Economy/Coach Discounted
F - First Class
G - Conditional Reservation
H - Economy/Coach Discounted – Usually an upgradable fare to Business
J - Business Class Premium
K - Economy/Coach Discounted
L - Economy/Coach Discounted
M - Economy/Coach Discounted – Usually an upgradable fare to Business
N - Economy/Coach Discounted
P - First Class Premium
Q - Economy/Coach Discounted
R - First Class Suite or Supersonic (discontinued)
S - Economy/Coach
T - Economy/Coach Discounted
U - Shuttle Service (no reservation needed/seat guaranteed)
V - Economy/Coach Discounted
W - Economy/Coach Premium
X - Economy/Coach Discounted
Y - Economy/Coach
Z - Business Class Discounted
Waarom zou je jets gebruiken? Propellermotoren zijn op lage hoogte een stuk efficiënter dan jets en het lijkt me dat dit ding niet op hoge hoogtes gaat vliegenBestla schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:57:
Dat is het vooraanzicht,Maar het is............a flying ass.
Maar wat ik mij nog meer afvraag. Waarom nog steeds aangedreven door props, en niet door kleine jets, en dan vooral aan de achterzijde.
[ Voor 7% gewijzigd door Migrator op 12-02-2016 13:18 ]
If you choose not to decide, you still have made a choice.
Zal dan idd per airline verschillen, want ik heb met KLM (nou ja, Cityhopper) wel eens naar Rome gevlogen met een R-fare. En trust me, dat was geen "Fist Class Suite", maar 'gewoon' EconomyFiber schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:11:
Even Googelen en ik vind dit lijstje...:
[...]
http://travelmanagement.yale.edu/air-travel/airfare-codes
Maar ik kan me voorstellen dat het verschilt per airline.
Virussen? Scan ze hier!
Twee weken geleden was het in ieder geval nog ellende. De rij van de paspoortcontrole was tot aan de security gegroeid, die daarom ook het werk hadden neergelegd tot de rij wat was opgeschoven. Wij hadden de pech achteraan die rij te staan, waren ongeveer een uur kwijt voor security+paspoort controle. Het vliegtuig nog bijna gemist ook. De volgende keer een broodje eten ná de securityPWM schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:50:
Een paar weken terug was het chaos tussen Schengen/Non-Schengen op Schiphol, zelfs als je Privium was.
Ik kom volgende week dinsdag terug uit CPH, maar moet een uur later het vliegtuig naar Londen hebben. Is de rust inmiddels een beetje weergekeerd daar? Personeeltekort los je denk ik niet 1-2-3 op.
Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk
Het vermogen van props is soms te laag als er in harde wind gevlogen wordt. Als ik soms zie hoe het met de Good Year blimb gaat bij harde wind. Dan wil je power om vooruit te komen. Nu hoeft het niet meteen een dikke GE XX turbofan te zijn , er zijn mooie kleine altenatieven denk ik.Migrator schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:17:
[...]
Waarom zou je jets gebruiken? Propellermotoren zijn op lage hoogte een stuk efficiënter dan jets en het lijkt me dat dit ding niet op hoge hoogtes gaat vliegen
[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 12-02-2016 15:02 ]
Ten eerste PWM: kom op man.CyBeR schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 02:56:
[mbr]Klagen kan ergens anders[/]
De details verschillen inderdaad per airline, maar globaal geldt wel het volgende:Fiber schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:11:
Even Googelen en ik vind dit lijstje...:
[...]
http://travelmanagement.yale.edu/air-travel/airfare-codes
Maar ik kan me voorstellen dat het verschilt per airline.
[ Voor 55% gewijzigd door CyBeR op 12-02-2016 15:18 ]
Dat lijkt me dan een kwestie van krachtigere motoren monteren? Jets lijkt me economisch minder rendabel, en in het verleden hebben props het altijd prima aangekund, en ze worden al enorm lang gebruikt (zelfs de Hindenburg en Graf Zeppelin gebruikten ze al).Bestla schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:00:
[...]
Het vermogen van props is soms te laag als er in harde wind gevlogen wordt. Als ik soms zie hoe het met de Good Year blimb gaat bij harde wind. Dan wil je power om vooruit te komen. Nu hoeft het niet meteen een dikke GE XX turbofan te zijn , er zijn mooie kleine altenatieven denk ik.
Virussen? Scan ze hier!
Je bent niet de enigewildhagen schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:02:
Ow, dan ligt het niet aan mij, want dat was ook mijn eerste associatie
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 12-02-2016 16:16 ]
Virussen? Scan ze hier!
Hier heb ik jaren op gewacht! Hopen dat je extra scenerys en vliegtuigen kunt downloaden.wildhagen schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:17:
Voor de liefhebbers van MS Flight SImulator is er goed nieuws, er gaat een nieuwe versie van gemaakt worden: nieuws: Dovetail Games kondigt opvolger Microsoft Flight Simulator-games aan
Komt ook een Flight School-programma om de simulator te leren bedienen
Gulfstream G650
De F35
In 2019 moet de vliegbasis Leeuwarden klaar zijn voor de komst van de F35, de JSF. Op dit moment wordt achter de schermen hard gewerkt om het toestel al aan het einde van het voorjaar hier te krijgen. Voor de 'belevingsvluchten'. Die hebben als doel omwonenden van de vliegbasis kennis te laten maken met het toestel. Het gaat dan met name om het geluid dat het toestel voortbrengt. Omwonenden maken zich zorgen over de mogelijke overlast van het toestel. Om hen tegemoet te komen is besloten het toestel hier te laten vliegen. “We gaan kijken naar een totale beleving. We zijn nog bezig met de precieze invulling”, seit kommandant Traas. “Zo moet een goed beeld ontstaan van hoe de F35 vliegt.” Alle signalen voor de komst van het toestel staan op groen. Het zou de eerste keer zijn dat een F35 van Amearika naar Europa vliegt. Omgekeerd is er al een F35 de Atlanische oceaan overgestoken. Bijkomend voordeel is dat de nieuwste aanwinst van defensie op de luchtmachtdagen op 10 en 11 juni aan het grote publiek getoond kan worden..
[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 12-02-2016 22:10 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Er is nog steeds een levendige industrie aan add-ons voor FSX dus dat lijkt me wel!SalimRMAF schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 21:34:
[...]
Hier heb ik jaren op gewacht! Hopen dat je extra scenerys en vliegtuigen kunt downloaden.![]()
Ja, die zal geen gebrek aan bijnamen hebben
[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 12-02-2016 23:28 ]
Revive the guild!
Vorige week, de andere kant op (komend uit de UK, overstappen richting Schengen), ging vrij redelijk. Privium was sowieso gewoon een kwestie van doorlopen, en ik heb ongeveer zonder echt haast gehad te hebben ongeveer een goed half uur in de rij gestaan bij de paspoortcontrole, had een uur en tien minuten om over te stappen, en had daarvan in totaal ongeveer een uur nodig, en kwam bij de gate aan voor het boarden begonnen was.PWM schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:50:
Een paar weken terug was het chaos tussen Schengen/Non-Schengen op Schiphol, zelfs als je Privium was.
Ik kom volgende week dinsdag terug uit CPH, maar moet een uur later het vliegtuig naar Londen hebben. Is de rust inmiddels een beetje weergekeerd daar? Personeeltekort los je denk ik niet 1-2-3 op.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Of de nieuwe 757 er al dan niet komt: ik moet het nog zien. Veel klanten kiezen voor of oriënteren zich nu op een toestel van Airbus. Dat slaat niet zomaar om in de tijd die het Boeing kost om een nieuwe versie van de 757 te ontwikkelen. En of Boeing het met het restant aan orders redt om echt noemenswaardige winst te maken, is niet zomaar gezegd.wildhagen schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:08:
Boeing gaat mogelijk werken aan een nieuw vliegtuigtype (797?), dat het gat tussen de 737 en 787 moet opvullen:
[...]
Bron: http://www.luchtvaartnieu...t-over-nieuwe-midsize-jet
M was ook de klasse voor een recente vlucht op een 747 in Economy Comfort. Maar zoals door iedereen wordt gezegd, het verschilt per airline behoorlijk.Grouchy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:06:
[...]
M en C is de benaming die KLM geeft op haar tickets voor Economy en Bussiness.
5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio
Eco comfort is geen aparte boekingsklasse bij KLM.geelers schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:21:
[...]
M was ook de klasse voor een recente vlucht op een 747 in Economy Comfort. Maar zoals door iedereen wordt gezegd, het verschilt per airline behoorlijk.
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 13-02-2016 14:27 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
https://twitter.com/KLM/status/698431489004834818Royal Dutch Airlines @KLM
Guess who's in love with us?(@VirginAtlantic) #ValentinesDay
https://twitter.com/VirginAtlantic/status/698439194268590084Virgin Atlantic @VirginAtlantic
@KLM
Virgin is red
KLM is blue
Having fun in the clouds
With lots of sky high love from us to you
#loveintheair ❤😍
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq