Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.916 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:31
Wegvallen sponsorbijdrage KLM klap voor DDA Classic Airlines
Oef... Daar kan zo maar een stukje historie vergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Garyu schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:12:
[...]

Nou, als je nog zo'n koptelefoon overhebt dan hou ik me aanbevolen, zit er al langer naar te kijken :).
Ik heb een Sony MDR-ZX770BN en deze bevalt heel erg goed, zie ook mijn review. Hij is nu erg goedkoop bij amazon.de (€125,- )

[ Voor 5% gewijzigd door Pinin op 10-02-2016 12:07 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
SalimRMAF schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 00:57:
[afbeelding]

Boeing 747-BBJ, voormalig A6-UAE (Emirates Amiri), nu op Schiphol voor onderhoud en een paintjob. Gaat naar Marokko als CN-MBH (Mohammed Ben Hassan), oftewel de nieuwe 747 als opvolger van de 744 CN-RGA en de 738-BBJ CN-MVI.
En beste kans dat het een leuk cadeautje onderling was.

Het is trouwens een combi-toestel, althans dat was het ooit . Geen idee of het nog steeds zo is.
Lijkt erop van niet.
Zoveel 747 BBJ's zijn er toch niet?
Wat is veel. D'r vliegen nog best veel van rond.
Waarom wordt het onderhoud in Nederland uitgevoerd,
KLM E&M staat goed bekend. De Kenya 777-300ER's worden hier omgebouwd/gespoten, de KLM A330's die naar Shaheen gaan ook hier, Virgin Atlantic brengt hier heel af en toe wel eens een 747 naar toe voor onderhoud etc. etc.

Waarom denk je dat die KLM MD-11's nog bestaan en niet allemaal tot schroot zijn gereduceerd?
en zijn nou al die bubbles aan de bovenkant bedoeld voor navigatie/entertainment? :D
Waarschijnlijk.
PWM schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 09:52:
Ik heb het First Class retour Garuda naar Londen nog maar een keer geboekt :p Toch een grappige ervaring. Kost 400,- bovenop economy (200,- bovenop business), maar dan heb je wel een echte 1st class ervaring. Met een eigen slurf het vliegtuig in en geweldige service + stoelen.

En een deel van de kosten word direct goedgemaakt doordat je deze koptelefoon krijgt:

[afbeelding]

Als je lief kijkt mag je hem houden (eigenlijk alleen richting Jakarta, maar ze doen niet moeilijk). En als je mazzel hebt, heb je na het retour 2 van die dingen :p
Als je na een retour AMS-LGW-AMS inderdaad met 2 van die dingen achterblijft zou je inderdaad kunnen zeggen dat je de meerprijs eruit hebt.
Nooit gedacht dat ze die dingen zouden weggeven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:10:
[...]

Als je na een retour AMS-LGW-AMS inderdaad met 2 van die dingen achterblijft zou je inderdaad kunnen zeggen dat je de meerprijs eruit hebt.
Ik ook niet :) Las het in een review van de Points Guy net voor mijn terugvlucht de vorige keer. En het werkte :)

Voor degene die denken wat een onzin die 1st Class op zo'n stuk... Klopt helemaal. Maar zoals je hier ook kunt leze is het wel erg leuk:

http://onemileatatime.boa...terdam-to-london-gatwick/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb die QC15, en ik kan aanraden de QC25 te proberen te krijgen ;) . De noise cancellation is fantastisch, maar met de QC15 moet de noise cancellation aanstaan om muziek te horen; bij de QC25 niet. Scheelt batterijen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]
KLM E&M staat goed bekend. De Kenya 777-300ER's worden hier omgebouwd/gespoten, de KLM A330's die naar Shaheen gaan ook hier, Virgin Atlantic brengt hier heel af en toe wel eens een 747 naar toe voor onderhoud etc. etc.
Je bedoelt Air France Industries KLM Engineering & Maintenance. Oftwel AFIKLME&M afgekort.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:58
Pinin schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:06:
[...]

Ik heb een Sony MDR-ZX770BN en deze bevalt heel erg goed, zie ook mijn review. Hij is nu erg goedkoop bij amazon.de (€125,- )
Bij Amazon.fr is hij 117 (inclusief verzendkosten). Scheelt toch weer bijna een tientje ;)

EDIT: Via deze actie gaat er nog een tientje vanaf en is het 107 ;)

[ Voor 17% gewijzigd door oohh op 10-02-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:24:
Ik ook niet :) Las het in een review van de Points Guy net voor mijn terugvlucht de vorige keer. En het werkte :)
Wel tof dan. :Y
CyBeR schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:34:
Je bedoelt Air France Industries KLM Engineering & Maintenance. Oftwel AFIKLME&M afgekort.
Serieus, gaan we zo beginnen?

Over headphones gesproken; vorig jaar april kwam de QuitComfort 25 pas goedkoop langs :9
Piet91 in "[Aanbiedingen] Audio en HiFi - Deel 15"

Maar zoals jullie weten heb ik daar toch niets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:59:
[...]

Serieus, gaan we zo beginnen?
Ja ik vind die naam zo belachelijk :P Vooral omdat ik een filmpje keek op hun website laatst waarbij ze dat steeds herhaalden.

En verder help ik gewoon de bewustwording dat Qantas zonder u gespeld dient te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 12:31:
Ik heb die QC15, en ik kan aanraden de QC25 te proberen te krijgen ;) . De noise cancellation is fantastisch, maar met de QC15 moet de noise cancellation aanstaan om muziek te horen; bij de QC25 niet. Scheelt batterijen.
Het geluid is wel merkbaar beter bij de QC25 als de geluidsdemping aan staat. Het is een geweldig ding - het is ook voor mij in cattle economy class de moeite waard om er een op te hebben :).

Modbreak:Er duiken de laatste tijd vaker denigrerende teksten op richting de Economy class en zijn passagiers. We lezen graag verhalen over en verslagen van First en Businessclass reizen, maar uiteindelijk betaalt het grootste deel van de bezoekers gewoon zijn eigen ticket en doet dat in de Economy Class. Graag hier rekening mee houden, voordat je post.

[ Voor 27% gewijzigd door zeef op 12-02-2016 00:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Weer een mijlpaal voor de A350, Airbus is namelijk begonnen met de eindassemblage van de 1e (van 3) prototypes van de A350-1000, de grootste variant :)
Airbus is begonnen aan de assemblage van de eerste Airbus A350-1000, de grootste variant van het nieuwe type. Het vliegtuig is het eerste van drie testtoestellen, dat eind 2016 het luchtruim moet kiezen. De eerste aflevering aan launch customer Qatar Airways moet in 2017 plaatsvinden.

De eerste A350-1000 bevindt zich op dit moment in de fase dat de rompdelen aan elkaar worden bevestigd en het neuslandingsgestel wordt geïnstalleerd, evenals de motorophangpunten en het staartstuk.

Om tijd te winnen en het assemblageproces van de A350 te optimaliseren, begint Airbus al tijdens de structurele assemblage met de inrichting van de cabine en de eerste elektrische opstart. Zodra dit alles achter de rug is, gaat men verder met de structurele afwerking, de testen op de grond, het schilderwerk, de afwerking van de cabine en de cockpit en de montage van de motoren. Daarna verhuist het vliegtuig naar het testvluchtcentrum.

De A350-1000 is het grotere zusje van de A350-900 en is 74 meter lang. Het toestel wordt aangedreven door twee Rolls-Royce Trent XWB-97 motoren en biedt plaats aan 366 passagiers in een drieklassenconfiguratie. Op dit moment zijn 181 toestellen besteld door tien klanten.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...semblage-eerste-a350-1000

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

CyBeR schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:16:
[...]

Ja ik vind die naam zo belachelijk :P Vooral omdat ik een filmpje keek op hun website laatst waarbij ze dat steeds herhaalden.

En verder help ik gewoon de bewustwording dat Qantas zonder u gespeld dient te worden.
Queensland And Northern Territory Aerial Services. Het is logischer als je weet dat het een acroniem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
downtime schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 13:47:
[...]

Queensland And Northern Territory Aerial Services. Het is logischer als je weet dat het een acroniem is.
Vroeger zelfs met puntjes tussen elke letter :P

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-rgqpvGBTC1E/UKX-p6aVuEI/AAAAAAAAAIo/jb6qtN5-vxk/s1600/1611QANTAS.jpg

Ze hadden toen ook air ambulances:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1c/Air_ambulance_QANTAS_Brisbane_1931.jpg

Dat laatste een beetje in de trant van de nog steeds bestaande Royal Flying Doctor Service of Australia.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Pinal Airpark, Arizona, 31 januari 2016:

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1443/24733463965_b261d3e020_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1689/24738842876_6f60efa5c2_c.jpg

(Letterlijk) steenworp afstand van hun 747-300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is dan die witte neem ik aan? Hoewel nee, da's een 744.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 10-02-2016 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:02:
Staat niet op die foto volgens mij, die 747-300 staat (of stond?) ergens anders:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/7/6/5/2318567.jpg

Zie Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3" :)

[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 10-02-2016 14:11 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ah ja. Ik vond 't al vreemd dat ze 'm dan wit gemaakt zouden hebben maar je kunt ook als je goed kijkt nog net een winglet zien en dan is 't een uitgemaakte zaak natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:02:
Nee, hun oude 747-300 staat verderop.

De foto is genomen linksonder; de 747 staat rechtsboven:
(dit is een oudere foto van april 2015; de A340 staat hier dus nog niet op)
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/8/7691/17044527142_56a8cf997b_c.jpg
Grotere foto hier.

Ok, je moet dus hard gooien maar toch...

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 10-02-2016 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zijn die blauwe kisten trouwens KLM of Korean Air-kisten? Volgens mij is het blauw te licht voor KLM, hoewel het natuurlijk verkleuring kan zijn?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat is korean inderdaad. Zie ook die zilvergrijze streep eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:14:
Zijn die blauwe kisten trouwens KLM of Korean Air-kisten? Volgens mij is het blauw te licht voor KLM, hoewel het natuurlijk verkleuring kan zijn?
Er staat geen enkele KLM 747 opgeslagen in KLM-kleuren op PH-BUK (Lelystad) en PH-BFM in Spanje na.
Er zijn nog wel enkele KLM 747-classics opgeslagen maar dan in kleuren van latere maatschappijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ah ok, dank aan beiden. Ik zat al een beetje te twijfelen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

[...]

En beste kans dat het een leuk cadeautje onderling was.

Het is trouwens een combi-toestel, althans dat was het ooit . Geen idee of het nog steeds zo is.
Lijkt erop van niet.

[...]

Wat is veel. D'r vliegen nog best veel van rond.

[...]

Waarom denk je dat die KLM MD-11's nog bestaan en niet allemaal tot schroot zijn gereduceerd?

[...]

Waarschijnlijk.

[...]

:)

Met bubbels bedoel ik niet het tweede deck, zie pijlen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yzuhI8Q.jpg

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 29-09 21:39
franssie schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 10:30:
[...]

En jij mag dan misschien sturen? Lijkt me leuk tochtje ;)
Het enige wat ik mag sturen is m'n auto. :)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Heeft hier iemand nog een goed idee voor een retour vanaf Ha Noi (HAN, VVNB) naar Amsterdam (AMS, EHAM) :? Directe vluchten zijn er niet, Vietnam Airlines heeft (naar mijn smaak) teveel de neiging via CdG te routen, Malaysia vliegt niet meer op Amsterdam, Singapore Air is vrij prijzig, EVA Air en China Airlines gaan eerst een ongelovelijk eind de verkeerde kant op (Tai Péh), Garuda Indonesia vliegt niet op Ha Noi en met China Southern heb je een overstap van 23 uur en 50 minuten in Guangzhou. Met twee tickets via Bangkok is wel te doen, maar dan kan de bagage weer niet doorgecheckt worden naar Amsterdam, dus moet die opgehaald en opnieuw ingecheckt worden, waarvoor je dus (twee keer per enkele reis) door de douane moet op Swampy.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 11:20
Freee!! schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:47:
Heeft hier iemand nog een goed idee voor een retour vanaf Ha Noi (HAN, VVNB) naar Amsterdam (AMS, EHAM) :? Directe vluchten zijn er niet, Vietnam Airlines heeft (naar mijn smaak) teveel de neiging via CdG te routen, Malaysia vliegt niet meer op Amsterdam, Singapore Air is vrij prijzig, EVA Air en China Airlines gaan eerst een ongelovelijk eind de verkeerde kant op (Tai Péh), Garuda Indonesia vliegt niet op Ha Noi en met China Southern heb je een overstap van 23 uur en 50 minuten in Guangzhou. Met twee tickets via Bangkok is wel te doen, maar dan kan de bagage weer niet doorgecheckt worden naar Amsterdam, dus moet die opgehaald en opnieuw ingecheckt worden, waarvoor je dus (twee keer per enkele reis) door de douane moet op Swampy.
De russen?
https://www.google.be/fli...ANSVO0SU291-SVOAMS0SU2192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Bedankt, zullen we eens bestuderen. De capriolen van de heer Putin in aanmerking nemend, houd ik me voor andere aanbevelingen open.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Qatar Airways (via Doha), Cathay Pacific (via Hong Kong), Korean Air (via Seoul). Zijn de goedkoopste opties die ik zo even kan vinden :)

Andere optie zou kunnen zijn naar Ho Chi Minh City te vliegen, en dan een binnenlandse vlucht naar Ha Noi (Vietnam Airlines, JetStar Pacific, VietJet). Kost dan wel één tussenstop extra, maargoed.

Dan kan je met Turkish Airlines (via Istanbul-Atatürk) al heel goedkoop die kant op. Gevolgd door Etihad en Emirates.

[ Voor 53% gewijzigd door wildhagen op 10-02-2016 16:06 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Afgelopen najaar naar Hanoi gevlogen met KLM naar Kuala Lumpur, daar een nachtje rust gepakt en vervolgens met Air Asia door naar Hanoi. Zelfde manier op de terugweg (maar dan vanaf Ho Chi Minh City naar KUL. Goed te doen allemaal. Wanneer ben je overigens van plan te gaan? Dan is het makkelijker om te kijken wat op dat moment een competitieve prijs is.

Even iets anders voor mijzelf - iemand ervaring met American Airlines transatlantisch naar de States? En dan met name hun A330 toestellen? Op bepaalde routes vliegen zij ook met de 757, die ik wel sowieso wil vermijden, maar kan wellicht ook via een andere route de A330 pakken (vanuit Austin). Alternatief is British Airways via Londen met een 777 - wat op dit moment mijn voorkeur heeft maar ik hoor graag wat ervaringen met American Airlines :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:19

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zou eens naar Turkish Airlines en/of Cathay Pacific kijken... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:21:
Ah ok, dank aan beiden. Ik zat al een beetje te twijfelen :)
Piet91 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:18:
Er staat geen enkele KLM 747 opgeslagen in KLM-kleuren op PH-BUK (Lelystad) en PH-BFM in Spanje na.
Er zijn nog wel enkele KLM 747-classics opgeslagen maar dan in kleuren van latere maatschappijen.
Ik denk dat ik hier binnenkort iets over ga plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Afgelopen zomer dit via KUL gedaan op de heenweg met Malaysia, tnis een eind om vliegen maar t was allemaal erg comfy.
Ik kan zelf de route via HKG aanraden, is relatief dichtbij, er zijn vluchten vanaf HKG en Hong Kong is een verrassend leuke stad om even te verblijven.
BKK zou ik goed opletten dat de vluchten allemaal van BKK vertrekken en niet het lowcost veld aan de andere kant van de stad.

De Chinese overheid reguleert de prijzen dus dat kan soms verrassend duur zijn, Hong kong valt niet onder deze regel. Al kan het soms ook heel goedkoop zijn, zo kon je een paar dagen geleden retour naar HKG via PEK met China Southern voor 314 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Freee!! schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 15:53:
[...]

Bedankt, zullen we eens bestuderen. De capriolen van de heer Putin in aanmerking nemend, houd ik me voor andere aanbevelingen open.
Zelfs met de grootste capriolen die hij tot nu toe heeft uitgehaald zijn de vluchten van Aeroflot volgens mij niet gestopt. Dus dat valt wel mee.

Ook de reputatie als meest dodelijke vliegtuigmaatschappij maken ze al een tijdje niet meer waar (zie Wikipedia: Aeroflot accidents and incidents). Sinds 2000 maar drie grote incidenten en geen een met een westers vliegtuig.

Ik snap het voorbehoud maar als ik zo rondkijk is Aeroflot niet bepaald onveilig, is de service niet bepaald slechter dan KLM en is de prijs vaak best ok.

Als ik die kant op zou gaan zou het voor mij een overweging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Eventjes als antwoord op de reacties:
Qatar gaat het niet worden, meer dan 24 uur plus een technische stop in BKK
Het gaat om mijn zwager die van begin juni tot eind augustus (kleine drie maanden) naar Nederland wil komen.
Via Sai Gon heeft niet echt de voorkeur
De website van Turkish Airlines is te traag
Cathay Pacific heeft een goede prijs en vrij korte overstaptijden (even uitzoeken) en geen extra stops.
Korean Air is duurder dan Cathay Pacific
Aeroflot heeft de korste reisduur en is het goedkoopste, ziet er wel erg aantrekkelijk uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
600 euro van Hanoi naar Nederland retour via Aeroflot is een goede deal idd, met een niet al te lange reisduur. Zou er voor gaan :)

[ Voor 165% gewijzigd door El Jefe op 10-02-2016 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik zou ook voor de Aeroflot-optie gaan. Totaal niks mis met die maatschappij, en die reputatie is uit de jaren 50/60/70, en had grotendeels politieke redenen (hoe het luchtverkeer in de Sovjet-Unie was geregeld destijds).

Sinds begin jaren 90 hebben ze gewoon een moderne vloot, en een meer dan voldoende reputatie.

Als de vluchttijden en de prijs gunstig zijn, zou ik die gewoon nemen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Collega van mij is laatst met SU naar PVG gevlogen en die had daar ook niets raars over te melden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain97
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-10-2020
Goedenavond allemaal, voor het eerst dat ik in dit topic reageer terwijl ik al langer mee aan het kijken ben. Erg gaaf dat sommige posts erg gedetailleerd zijn!

@ El Jefe, in mei 2014 ben ik met US Airways (wat toendertijd net gefuseerd was met American Airlines) naar New York gevlogen vanaf Amsterdam met een tussenstop in Philadelphia waar wij dus al door de paspoortcontrole gingen. De overstap was voor ons ruim genoeg maar dat gold niet voor iedereen, wij kwamen mensen tegen die echt op het nippertje hun vlucht konden halen omdat zij zo lang in de rij hebben gestaan voor de paspoortcontrole en de immigratie. De vlucht Amsterdam-Philadelphia werd inderdaad uitgevoerd door een 757 wat op zich wel te doen was maar had geen in flight entertainment maar gewoon nog grote schermen boven een aantal rijen. Verder prima service aan boord waarbij er regelmatig drankjes of snacks aangeboden werden. Wat wel erg handig was aan de overstap in Philadelphia is dat wij meteen konden uitstappen en verder niet meer door de douane heen hoefden omdat wij het visum dus al in Philadelphia gehad hebben.

PS wij vlogen uiteindelijk over heel Manhattan heen in een Canadair regional jet waarbij dus alle trekpleisters te zien waren vanuit het vliegtuig. Gaaf om het nieuwe WTC, Empire state building en het vrijheidsbeeld van bovenaf te kunnen zien.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, veel succes ermee in ieder geval

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Morgen is het een komen en gaan van KLM vliegtuigen.
Vandaag is de 3e 787-9 (PH-BHD "Bouqainville / Begonia") aan KLM geleverd.
De 787 zal om 14:10 uur lokale tijd (23:10 NL-tijd) vertrekken naar Amsterdam.
Verwachte aankomst van vlucht KL7879 is om 07:50 uur morgenochtend.
Dit is ook de allerlaatste 787 die op de tijdelijke 40-24 productielijn in Everett wordt gebouwd; Boeing is bezig met het ombouwen van deze productielijn voor de productie van de nieuwe Boeing 777X-toestellen.

EDIT: en onderweg: http://www.flightradar24.com/KLM7879/8c839a5

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ca3lITyUAAAELhs.jpg:large

Maar ook zal KLM's 2e 747 (PH-BFO) vertrekken naar Teruel, Spanje.
"Orlando" vloog in de nacht van 15 op 16 januari haar allerlaatste commerciële vlucht als KL644 vanuit New York JFK. Op 16 januari vertrok ze naar Jakarta waar ze bij haar zusterschip PH-BFC Calgary kwam te staan.
Hier vond onder andere een gearchange met -BFC plaats (-BFC ondergaat daar een C-check)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/12558654_238242919840445_1795118990_n.jpg?ig_cache_key=MTE3MDY5MDQwODQxNjEzNDI0MQ%3D%3D.2
Afbeeldingslocatie: https://media.pathcdn.net/dn/path_classic/photos2/34aa5484-5644-46b1-9c58-7a736a82cb4f/original.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/12725174_227961807539133_1059343123_n.jpg?ig_cache_key=MTE4MDE5NzA0ODAwMTg3NTU5Mw%3D%3D.2

Foto bij vertrek naar Amsterdam afgelopen maandag:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/12552441_1049731508417097_826273446_n.jpg?ig_cache_key=MTE4MDIxODczMzkyMDYzNDE3OA%3D%3D.2

Afgelopen maandag vloog -BFM weer terug naar Schiphol en nu dus morgen door naar Teruel.
PH-BFO vloog op 16 september 1992 voor het eerst en werd op 8 oktober dat jaar aan KLM geleverd
(en was net als -BFM in eigendom van KLM). Uiteindelijk heeft ze dus ruim 23 jaar voor KLM gevlogen.

PH-BFM vertrok op 30 oktober om 07:35 uur naar Teruel, dus als -BFO gelijke vluchttijden heeft komen de 747 en 787 elkaar mogelijk nog tegen als de tijden wat gaan verschillen.

En over de 777x gesproken:

Final assembly underway on GE Aviation’s first GE9X engine
Final assembly is well underway on GE Aviation’s first full GE9X engine, that will test in the first half of 2016, four years before the GE9X engine enters service on a Boeing 777X aircraft.
“Assembly of the first full GE9X engine is on track and coming together very nicely,” said Bill Millhaem, general manager of the GE90/GE9X engine programs at GE Aviation. “The GE9X team is extremely excited to see the engine design come to life and looks forward to watching it run soon on a test stand in Peebles, Ohio.“

The first engine to test (FETT) wraps up the extensive technology maturation program for the GE9X engine program, which began almost five years ago and has included component-level, system-level and core demo testing to validate the advanced technologies and materials in the new engine. FETT brings all the technologies together to demonstrate their operability as a complete propulsion system as well as provide early information on the engine’s aerodynamic and thermal characteristics.

Compared to prior engine development programs, the GE9X FETT is scheduled earlier in the development process, just a mere six months after the engine design was finalized. The second GE9X engine is scheduled to test in 2017 along with flight testing on GE Aviation’s flying test bed. Engine certification is anticipated in 2018. This timing assures all learnings from FETT will be captured in all certification engines.

Avio Aero is building the entire low-pressure turbine (LPT) module and the fan hub frame for the GE9X. More than 500 employees from all Avio Aero plants are using their expertise and passion to complete the assembly.

“We’ve invested almost 2.7 million euros to develop a new area for the final assembly of the turbine module,” said Michele Barbato, component repair and overhaul and assembly operations leader in Pomigliano. “The area will be used for the layout of the first assembly line and for the complete supply of tools and utensils. The space will allow us to accommodate the increasing assembly volumes.”

The Avio Aero Pomigliano Plant represents the LPT nerve center with all turbine module components collected here and assembled at the site.

“All the fieldwork for the GE9X is proving to be perhaps the most concrete integration element, with the level of cooperation and teamwork between functions, factories and our Aviation colleagues,” said Roberto Marrone, GE9X manufacturing leader for Avio Aero. “The value and level of work that we offer today are an important benchmark for future GE programs, for the people in Pomigliano and, I believe, for everyone in Avio Aero. Succeeding in this challenge will be our greatest source of satisfaction.”

Afbeeldingslocatie: http://bikeshop.geaviation.com/wp-content/uploads/2016/02/GE9X_FETT_Horizontal-move.jpg
Afbeeldingslocatie: http://bikeshop.geaviation.com/wp-content/uploads/2016/02/GE9X_FETT_Horizontal.jpg

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Freee!! schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:40:
Eventjes als antwoord op de reacties:
Qatar gaat het niet worden, meer dan 24 uur plus een technische stop in BKK
Het gaat om mijn zwager die van begin juni tot eind augustus (kleine drie maanden) naar Nederland wil komen.
Via Sai Gon heeft niet echt de voorkeur
De website van Turkish Airlines is te traag
Cathay Pacific heeft een goede prijs en vrij korte overstaptijden (even uitzoeken) en geen extra stops.
Korean Air is duurder dan Cathay Pacific
Aeroflot heeft de korste reisduur en is het goedkoopste, ziet er wel erg aantrekkelijk uit
En je conclusie is? Dat anderen het voor je uitzoeken?

• PolarBear
  • Niet online
Alain97 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 18:55:

PS wij vlogen uiteindelijk over heel Manhattan heen in een Canadair regional jet waarbij dus alle trekpleisters te zien waren vanuit het vliegtuig. Gaaf om het nieuwe WTC, Empire state building en het vrijheidsbeeld van bovenaf te kunnen zien.
Sowieso is een heli tour in NY de moeite waard (kost ook wel wat, maar erg gaaf) zelfde geldt voor de Grand Canyon trouwens.

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:37

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik ben zelf meerdere keren naar vietnam gevlogen via KUL omdat ik de tijden wel fijn vind (nachtvluchten) met klm,over 2 weken vlieg ik ook weer via die kant terug vanaf sgn.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50

Bestla

Kvinne

PolarBear schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 09:45:
[...]

Sowieso is een heli tour in NY de moeite waard (kost ook wel wat, maar erg gaaf) zelfde geldt voor de Grand Canyon trouwens.
Niet echt meer. Die helicowboys mogen niet meer boven het gebied vliegen langs de Southrim. Ze moeten een heel eind naar rechts, en dat is zowat buiten de Grand Canyon. En ze mogen niet meer IN de canyon vliegen. Beter ga je met een vliegtuig, die mogen wel boven de Grand Canyon zelf vliegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:19:
PH-BFM vertrok op 30 oktober om 07:35 uur naar Teruel, dus als -BFO gelijke vluchttijden heeft komen de 747 en 787 elkaar mogelijk nog tegen als de tijden wat gaan verschillen.
Uiteindelijk ontliepen ze elkaar net.

PH-BHD kwam binnen om 07:46 uur op de Oostbaan (22) maar PH-BFO was om 06:21 uur al vertrokken van
de Kaagbaan (24).

Vertrek:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ca5D55EUcAAlFwy.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1698/24945711925_707897cc1c_c.jpg

(Moet je de exhaust cone zien op de tweede foto)

Als ze tegelijkertijd op Schiphol waren geweest had je een mooi Kodak moment gehad van komen en gaan.
Zoals op 17 december 1994 toen KLM voor het allerlaatst een commerciële DC-10 vlucht landde op Schiphol (vooraan) en op de achtergrond de gloednieuwe (nog ongeverfde MD-11 PH-KCF) binnenkwam:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/10sgksn.jpg

• PolarBear
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:14:
ing[/url]]

(Moet je de exhaust cone zien op de tweede foto)
Dat zal wel niet zo heel lang zo mooi blauw blijven lijkt mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:59
Leuk vluchtje vandaag van de Kenya Airways 777-300

http://www.flightradar24.com/KQA773/8c96426

Met low pass op Eelde, en kwam nog even over/langs mijn huis, 3x om precies te zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/bjd769.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door cbr600f4i op 11-02-2016 14:19 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• Freee!!

Freee!!

Sanction schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 00:12:
[...]
En je conclusie is? Dat anderen het voor je uitzoeken?
Op basis van de mij aangereikte ideeën en tot dusver onderzochte alternatieven, denk ik dat mijn zwager met Aeroflot gaat vliegen.

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09 16:49

Chrisjuh_15

Facta non verba

Zijn er mensen hier met ervaringen met WOW Air en Norwegian (in het algemeen)?

Ik vlieg van de zomer vanaf Amsterdam naar Washington met overstap (~1,5 uur) op Reykjavik. Terug gaat via Miami en Stockholm (overstap ~4 uur) naar Amsterdam met Norwegian, totaal voor ongeveer 825 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door Chrisjuh_15 op 11-02-2016 15:22 ]

• TheJason
  • Laatst online: 23:11
WoW air wel. Van Amsterdam naar Reykjavik.
Niet heel bijzonder maar ook niet slecht. Wel aardig vergelijkbaar met easyjet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
cbr600f4i schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:07:

Met low pass op Eelde, en kwam nog even over/langs mijn huis, 3x om precies te zijn :)

[afbeelding]
Hier ook over ons huis heen. Ik zag 'm aankomen; pak de DSLR met telelens erbij....is het bewolkt.
Je ziet niets maar hoor hem duidelijk.

Half uurtje later is de hemel strakblauw -O- ...

• oohh
Chrisjuh_15 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:05:
Zijn er mensen hier met ervaringen met WOW Air en Norwegian (in het algemeen)?

Ik vlieg van de zomer vanaf Amsterdam naar Washington met overstap (~1,5 uur) op Reykjavik. Terug gaat via Miami en Stockholm (overstap ~4 uur) naar Amsterdam met Norwegian, totaal voor ongeveer 825 euro.
Norwegian is prima. Zoek anders ook even op Norwegian in dit topic. Ga je met Norwegian Long Haul vanaf FLL? Heb je dan wel bagage en eten?

• Chrisjuh_15
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09 16:49

Chrisjuh_15

Facta non verba

TheJason schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:45:
WoW air wel. Van Amsterdam naar Reykjavik.
Niet heel bijzonder maar ook niet slecht. Wel aardig vergelijkbaar met easyjet.
Prima te doen dus! Ik heb niet heel veel eisen. Ik doe muziek in en het zo weer gedaan met de vlucht. Bedankt!
oohh schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 16:33:
[...]

Norwegian is prima. Zoek anders ook even op Norwegian in dit topic. Ga je met Norwegian Long Haul vanaf FLL? Heb je dan wel bagage en eten?
Yep, dat is 'm. Ik heb voor Long Haul Lowfare+ gekozen en dat is inclusief eten en bagage, het bleef nog steeds een goedkope vlucht.

Dank voor de adviezen!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:00
Bestla schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:01:
[...]

Niet echt meer. Die helicowboys mogen niet meer boven het gebied vliegen langs de Southrim. Ze moeten een heel eind naar rechts, en dat is zowat buiten de Grand Canyon. En ze mogen niet meer IN de canyon vliegen. Beter ga je met een vliegtuig, die mogen wel boven de Grand Canyon zelf vliegen.
Nog tips voor helicopter vluchten in de grand canyon?

We hebben tickets geboekt naar vegas met de recent zeer lage tarieven van BA vanuit AMS naar LAS _/-\o_
Weekendje weg en willen een dag de grand canyon doen, mag wat kosten.

American Express vraagbaak

• PolarBear
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 20:06:
[...]

Nog tips voor helicopter vluchten in de grand canyon?

We hebben tickets geboekt naar vegas met de recent zeer lage tarieven van BA vanuit AMS naar LAS _/-\o_
Weekendje weg en willen een dag de grand canyon doen, mag wat kosten.
Ik heb vanaf Gran Canyon Village gevlogen met papillon. Vond ik zelf heel gaaf, nee niet de canyon in, maar wel uitgebreid over en langs de canyon en meer gezien dan je vanaf de rand ziet. Volgens mij vliegen ze ook van Las Vegas, ook met vliegtuigen.

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:02
Coole muziekvideo: http://www.thisiscolossal...mpletely-in-zero-gravity/

Volgens het verhaal geheel gefilmd in een vliegtuig wat zero-g parabolen vliegt, en geheel zonder CGI etc. Ik ben heel benieuwd naar hoe ze dit geknipt hebben.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
cbr600f4i schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:07:

[afbeelding]
Piet91 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:55:
Hier ook over ons huis heen. Ik zag 'm aankomen; pak de DSLR met telelens erbij....is het bewolkt.
Je ziet niets maar hoor hem duidelijk.

Half uurtje later is de hemel strakblauw -O- ...
Morgen tweede kans:
1130-1500 5Y-KZY B777 KENYA AW KQ 0773 (test flight)
Piet91 legt DSLR alvast klaar...

Testvlucht 'grootste luchtvaartuig' volgende maand
CARDINGTON - In Groot-Brittannië vinden de voorbereidingen van de eerste testvlucht van de Airlander 10 boven Britse bodem. Aanvankelijk ontwikkeld door Hybrid Air Vehicles (HAV) voor het Amerikaanse leger, ligt er nu mogelijk een civiele toekomst weggelegd voor het luchtschip. De Airlander 10 geldt op dit moment als 's werelds grootste luchtvaartuig.

Het gevaarte heeft een lengte van 92 meter, is 43,5 meter breed en 26 meter hoog en is gevuld met helium. HAV zegt dat in het toestel de beste eigenschappen van vliegtuigen, helikopters en luchtschepen met elkaar zijn gecombineerd.

Het toestel moet tien ton lading kunnen vervoeren. De eerste vlucht van de Airlander 10 vanaf het Britse Cardington in Bedfordshire moet volgende maand plaatsvinden, meldt een vertegenwoordiger van HAV in The Independent.

Nadat de Amerikaanse Defensie de plannen rond de inzet van het luchtschip wegens bezuinigingen schrapte, haalde HAV de Airlander 10 terug naar Groot-Brittannië. Via crowdsourcing en subsidie van de Britse overheid en de Europese Unie werd ruim acht miljoen pond binnengehaald om testvluchten met de Airlander 10 in Brits luchtruim uit te voeren.

Toeristische trips
Het eerste testtoestel kan geen passagiers vervoeren. Dat zou bij een tweede versie wel het geval moeten zijn, zegt Chris Daniels van HAV in de Britse krant. Hij ziet vooral een rol weggelegd voor luxe toeristische trips, bijvoorbeeld safari’s in Afrika. In die rol zou de Airlander 10 bij een lage snelheid 48 passagiers kunnen vervoeren.

HAV is nu nog in een enorme hangar in Cardington bezig met de assemblage van het gigantische luchtvaartuig. Volgende week worden de cockpit en de zogeheten payload bay gemonteerd. De volgende stap is het installeren van de vinnen en motoren.

De Airlander 10 is nog altijd aanzienlijk kleiner dan het grootste luchtschip ooit gebouwd: de LZ 129 Hindenburg uit de jaren dertig. Dat luchtschip had een lengte van 245 meter en werd vanuit Duitsland ingezet op transatlantische trips. In 1937 verongelukte de Hindenburg bij aankomst in New York.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ca6wiF1WEAAkRk6.jpg

En 5 dagelijkse A380 vluchten naar Londen is nog niet genoeg voor Emirates; vanaf 27 maart komen ze met een 777-300ER dat vanaf 1 juni een A380 wordt.
Dat maakt 6 dagelijkse vluchten naar Heathrow en met de 3 naar Gatwick 9 dagelijkse vluchten naar Londen.
Doe daar de 2 code-share Qantas vluchten bij en je komt op 11 A380's per dag.
Dat zijn elke dag 5621 stoelen heen en 5621 stoelen terug. :o

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
Piet91 schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 22:19:

......

Op 16 januari vertrok ze naar Jakarta waar ze bij haar zusterschip PH-BFC Calgary kwam te staan.
Hier vond onder andere een gearchange met -BFC plaats (-BFC ondergaat daar een C-check)

.....
Dan heeft KLM toch beslist om nog 747s een tijdje aan te houden, dit was namelijk het uitfaseringslijstje in Januari vorig jaar:

BFM - 02NOV2015
BFC - 07DEC2015
BFO - 28DEC2015
BFK - 08AUG2016
BFP - 05SEP2016
BFD - 12SEP2016
BFA - 10OCT2016
BFN - 20MAR2017
BFE - 01APR2017
BFR - 23OCT2017
BFB – 01NOV2017

Heb jij een nieuwer uitfaseringslijstje schema Piet?

Edit:

Gevonden!

BFK per 05sep16
BFA per 15oct16
BFD per 31oct16
BFP per 31oct16
BFN per 26mar17
BFE per 22may17
BFR per 01nov17
BFC per 04dec17
BFU per 30jun18
BFB per 31oct18

[ Voor 12% gewijzigd door Tr4il op 11-02-2016 21:46 ]

Tadaaa

• CyBeR
  • Niet online
Klagen kan ergens anders

[ Voor 86% gewijzigd door PWM op 12-02-2016 09:19 ]

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ok, vertel, je insinueert dat het geen goede/prettige/volgens het boekje/zoals getrainde go-around is, leg eens uit, waarom denk jij met je luchtvaartkennis van niet?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Lijkt allemaal een stuk extremer omdat de camera door de touchdown schok nog een extra beweging naar beneden krijgt. In het vliegtuig was de klap dus kleiner dan wat je vanuit het videomateriaal zou opmaken.
Vooral het overmatig CAPSLOCK gebruik in de titel zegt dat dit allemaal voor de views is.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

Lijkt mij netjes aangevlogen en er zal wel iets geweest zijn om die doorstart te maken maar op basis van het capslock filmpje kan ik niet raden wat dat was. Waarschijnlijk een iets te snelle daling waarvoor het gas erop ging maar ik heb denk ik ruwere landingen meegemaakt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

snip
Ik zat maandag op dinsdag weer eens (zelf betaald, want dat schijnt belangrijk te zijn) in economy class en het was weer gruwelijk kut. Pijn in m'n knieën, pijn in m'n rug, geen oog dicht gedaan 's-nachts en gruwelijk verrot aangekomen. Wat een kutvlucht.

Als ik voor m'n werk reis dan zit ik in de C, als ik zelf reis dan heb ik het extra geld er niet voor over. Maar dat neemt niet weg dat ik in M altijd extreem beroerd zit en gebroken aankom. Wat is daar 'denigrerend' aan en met wie moet ik rekening houden? In business of first zit je 100x beter, mits je (of je baas) het geld er voor over hebt. Zo niet, dan kies je er toch zelf voor? Ik heb het er iig niet voor over, maar ik ga dan ook niet net doen of ik een prima en comfortabele vlucht had.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 12-02-2016 09:26 ]

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03:48
Wat betreft ervaringen met toestellen/maatchappijen/stoelen: www.seatguru.com Gebruik ik vrijwel altijd

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Klagen kan ergens anders

[ Voor 93% gewijzigd door PWM op 12-02-2016 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Economy vliegen is een noodzakelijk kwaad geworden omdat we niet meer willen betalen. Tuurlijk wil ik zo min mogelijk kwijt zijn, maar zoals het nu is , dat is ongezond. Voorbeeldje: Wij vliegen 3 juni naar Anchorage Alaska en 3 weken later terug naar Amsterdam vanuit Minneapolis voor maar € 867 per persoon.
A'dam -> Reykjavic, R'vic-> Seattle, Seattle -> Anchorage met 2 stops. Eerst met Iceland Air, en het laatste stukje met Alaska Airlines.
Terug: Minneapolis -> R'vic , R'vic A'dam.

Als wij in C J zouden reizen, dan kunnen wij niet meer op vakantie. Dat hebben we er niet voor over. Kom nu niet met "dan moet je maar comfort + nemen". Ik wil best iets meer betalen, maar dan echt iets tussen C J en M Y in. Beenruimte vind ik niet zo belangrijk, de breedte van de stoel is belangrijker, en nee ik heb geen dikke reet. Ik ben gewoon breed.

Ik ben bereid naar het voorbeeldje om die reis te doen onder voorwaarden voor €1200 retour pp. Dat is een kleine € 350 meer. Maar die stoelen bestaan niet. Kan er niet een echte comfortclass in het leven geroepen worden ?

1 maatschappij ,La Compagnie heeft wel eens leuke aanbiedingen voor een stedentrip NY. Dat gaan we toch een keer doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 12-02-2016 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Laatst online: 20:59
Piet91 schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 21:02:
[...]

Morgen tweede kans:

Piet91 legt DSLR alvast klaar...
Nou Piet, ik weet niet hoe het bij jou is maar hier in Noord-Overijssel is het behoorlijk mistig.

Op Facebook van Eelde een leuk filmpje over de low pass
https://nl-nl.facebook.com/GroningenAirport

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtf1/t31.0-8/s720x720/12657805_1272616642766378_4632690830574146658_o.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door cbr600f4i op 12-02-2016 08:56 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-09 14:02
Bestla schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 07:59:
....maar dan echt iets tussen C en M in.....
Ik ken de volgende klasses:
F: First
J: Business
Y: Economy
W: Economy premium
Wat zijn dan C en M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Bestla schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 07:59:
1 maatschappij ,La Compagnie heeft wel eens leuke aanbiedingen voor een stedentrip NY. Dat gaan we toch een keer doen.
Probleem is dat je dan eerst naar Gatwick of CDL moet. Dus zit je wel lekkerder, maar duurt het langer en moet je toch nog overstappen (in een kleine kist).

Overigens heeft AF ook zoiets als Premium Economy. Een klasse tussen Economy en Business in:

Afbeeldingslocatie: http://www.outnext.com/.a/6a00d8341f5c9853ef0120a5f26c98970c-800wi

Die is ideaal. Je mist business class service (boeie) en kan niet full flat, maar krijgt er wel een hele fijne stoel voor terug voor veel minder geld dan business.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 18:33

Jelte,89

Woodworking

Hier in Rijssen/Twente is het stralend weer,
Ik hou het in de gaten, takeoff 11:30?

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

L-VIS schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 09:16:
[...]

Wat zijn dan C en M?
Ok, ik keek een post boven mij en zag daar C en M. Ik bedoel dus J en Y. W is niet overal te krijgen.

Van 10 naar 11 stoelen in de breedte is misdadig. Dat is mijn mening. Ik zal nooit in zo'n ding gaan zitten, en moet dan maar met Iceland Air 757 en overstappen om naar de VS te vliegen. Jammer want ik vind de A 330 een erg mooi toestel. Maar als je daar nog smallere stoelen gaat krijgen dan zie je mij daar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

Wat zijn dan C en M?
C en M zijn de echt fancy tickets, deze zijn namelijk 100% aanpasbaar en inwisselbaar voor respectivelijk een business dan wel economy class

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Zat even te zoeken naar die Kenya Airways T7. Uiteindelijk was ik afgeleid en kwam ik in Seattle bij BFI uit. Toen zag ik dat PH-BVP een ADS-B signaal uitzond. Maar het is daar op dit moment half twee 's nachts. Werken ze in de nacht ook gewoon door (of staat PH-BVP gewoon de hele nacht aan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Misschien dat de retourcrew het ding verder vliegt, of terug naar NL Als je vanuit Amsterdam naar Seattle vliegt dan heb je wel een ruime rusttijd nodig. Bedenk ook dat het niet de vliegtijd is, maar alles er om heen die de werkdag langer maken.

[ Voor 22% gewijzigd door Bestla op 12-02-2016 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
cbr600f4i schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 08:53:
Nou Piet, ik weet niet hoe het bij jou is maar hier in Noord-Overijssel is het behoorlijk mistig.
Niet zo heel veel verderop is het hier ook potdicht inderdaad. -O-
Op Facebook van Eelde een leuk filmpje over de low pass
https://nl-nl.facebook.com/GroningenAirport

[afbeelding]
Tof filmpje. Ineens zo'n grote T7 op je vliegveldje.
That sound's familiar...
Toen zag ik dat PH-BVP een ADS-B signaal uitzond. Maar het is daar op dit moment half twee 's nachts. Werken ze in de nacht ook gewoon door (of staat PH-BVP gewoon de hele nacht aan?).
Jep, daar wordt 24/7 gewerkt.
Toestel heeft overigens gisteren ook een testvlucht gemaakt en eergisteren haar allereerste vlucht.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 12-02-2016 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Boeing gaat mogelijk werken aan een nieuw vliegtuigtype (797?), dat het gat tussen de 737 en 787 moet opvullen:
De hevige concurrentiestrijd met Airbus leidt ertoe dat Boeing is genoodzaakt om banen te schrappen. Dat heeft topman Ray Conner van Boeing Commercial Airplanes laten weten in een webcast, meldt The Seattle Times. Dit jaar wil de Amerikaanse vliegtuigbouwer ook een besluit nemen over de ontwikkeling van een nieuw vliegtuig om het gat tussen de 737 en de 787 op te vullen.

Wat betreft het schrappen van banen begint Boeing op managementniveau, zo liet Conner weten in de webcast die alleen te zien was voor het personeel. In eerste instantie zal het schrappen van banen plaatsvinden door natuurlijk verloop en vrijwillige vertrekregelingen. Maar gedwongen ontslagen worden niet uitgesloten.

De verwachting is dat vooral op de vestiging in Everett banen worden geschrapt. Recentelijk kondigde Boeing aan de productie van de Boeing 747 en 777 terug te schroeven. In Renton, waar de 737 wordt gebouwd, is juist sprake van productieverhogingen. In totaal werken bij Boeing in de staat Washington ruim 79.000 mensen, op een totaal van ruim 161.000 werknemers.

Volgens Boeing-medewerkers die de webcast hebben gevolgd zei Conner dat de kostenbesparingen nodig zijn omdat Boeing op dit moment niet met Airbus kan concurreren op prijs. Veel klanten zouden richting Airbus lopen, en Boeing moet de prijzen verlagen om nog deals te kunnen sluiten, zei een anonieme Boeing-medewerker tegen de krant.

Airbus kaapt daarnaast met de nieuwe A321neo orders voor de neus van Boeing weg. De Amerikaanse vliegtuigbouwer heeft geen toestel in de productlijn dat direct kan concurreren met dit vliegtuig, waarvan de long range-versie met zo'n tweehonderd passagiers aan boord in staat moet zijn op transatlantische routes te vliegen. Boeing zou daarom dit jaar een besluit willen nemen over de ontwikkeling van een midsize verkeersvliegtuig, dat het grote gat tussen de Boeing 737-9 en de 787-8 moet opvullen.

Het nieuwe Boeing-vliegtuig zou 220 tot 280 passagiers moeten kunnen vervoeren over een afstand van ruim 7000 kilometer. Het wordt ook wel aangeduid als de opvolger van de Boeing 757, waarvan de productie in 2004 gestaakt werd. De 757 is twaalf jaar na het beëindigen van de productie nog altijd volop in gebruik, maar veel toestellen zijn binnen enkele jaren aan vervanging toe. Wanneer het nieuwe vliegtuig op de markt moet komen is niet bekend.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...t-over-nieuwe-midsize-jet

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Cool ding! Ziet er wel een beetje gek uit van achteren... :)

Afbeeldingslocatie: http://images.yuku.com.s3.amazonaws.com/image/jpeg/22015d4a9cc510c764320d0ca600485dc948514.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Dat is het vooraanzicht, ;) Maar het is............a flying ass. >:) Maar wat ik mij nog meer afvraag. Waarom nog steeds aangedreven door props, en niet door kleine jets, en dan vooral aan de achterzijde.

[ Voor 97% gewijzigd door Bestla op 12-02-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ow, dan ligt het niet aan mij, want dat was ook mijn eerste associatie :X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40

Grouchy

meep meep

M en C is de benaming die KLM geeft op haar tickets voor Economy en Bussiness.
[b][message=45828841,noline]
Dat hebben we er niet voor over. Kom nu niet met "dan moet je maar comfort + nemen". Ik wil best iets meer betalen, maar dan echt iets tussen C J en M Y in. Beenruimte vind ik niet zo belangrijk, de breedte van de stoel is belangrijker, en nee ik heb geen dikke reet. Ik ben gewoon breed.

Ik ben bereid naar het voorbeeldje om die reis te doen onder voorwaarden voor €1200 retour pp. Dat is een kleine € 350 meer. Maar die stoelen bestaan niet. Kan er niet een echte comfortclass in het leven geroepen worden ?
Kijk een naar VS premium economy of AF premium economy (maar dat is weer net wat minder naar mijn mening).
Maar W,S,A fares zijn vaak net zo duur als Z en G, A, P fares

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
[...]

Wat zijn dan C en M?
W is niet altijd Economy Premium volgens mij? Ik vlieg namelijk a.s. maandag met SQ, en dat is een W-fare, terwijl ik toch echt in 'regulier' Economy zit ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Even Googelen en ik vind dit lijstje...:
Airfare Codes

Airline Class of Service Codes
A - First Class Discounted
B - Economy/Coach – Usually an upgradable fare to Business
C - Business Class
D - Business Class Discounted
E - Shuttle Service (no reservation allowed) or Economy/Coach Discounted
F - First Class
G - Conditional Reservation
H - Economy/Coach Discounted – Usually an upgradable fare to Business
J - Business Class Premium
K - Economy/Coach Discounted
L - Economy/Coach Discounted
M - Economy/Coach Discounted – Usually an upgradable fare to Business
N - Economy/Coach Discounted
P - First Class Premium
Q - Economy/Coach Discounted
R - First Class Suite or Supersonic (discontinued)
S - Economy/Coach
T - Economy/Coach Discounted
U - Shuttle Service (no reservation needed/seat guaranteed)
V - Economy/Coach Discounted
W - Economy/Coach Premium
X - Economy/Coach Discounted
Y - Economy/Coach
Z - Business Class Discounted
http://travelmanagement.yale.edu/air-travel/airfare-codes

Maar ik kan me voorstellen dat het verschilt per airline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Bestla schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:57:
Dat is het vooraanzicht, ;) Maar het is............a flying ass. >:) Maar wat ik mij nog meer afvraag. Waarom nog steeds aangedreven door props, en niet door kleine jets, en dan vooral aan de achterzijde.
Waarom zou je jets gebruiken? Propellermotoren zijn op lage hoogte een stuk efficiënter dan jets en het lijkt me dat dit ding niet op hoge hoogtes gaat vliegen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Migrator op 12-02-2016 13:18 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:11:

[...]

Zal dan idd per airline verschillen, want ik heb met KLM (nou ja, Cityhopper) wel eens naar Rome gevlogen met een R-fare. En trust me, dat was geen "Fist Class Suite", maar 'gewoon' Economy ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Een paar weken terug was het chaos tussen Schengen/Non-Schengen op Schiphol, zelfs als je Privium was.

Ik kom volgende week dinsdag terug uit CPH, maar moet een uur later het vliegtuig naar Londen hebben. Is de rust inmiddels een beetje weergekeerd daar? Personeeltekort los je denk ik niet 1-2-3 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

PWM schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:50:
Een paar weken terug was het chaos tussen Schengen/Non-Schengen op Schiphol, zelfs als je Privium was.

Ik kom volgende week dinsdag terug uit CPH, maar moet een uur later het vliegtuig naar Londen hebben. Is de rust inmiddels een beetje weergekeerd daar? Personeeltekort los je denk ik niet 1-2-3 op.
Twee weken geleden was het in ieder geval nog ellende. De rij van de paspoortcontrole was tot aan de security gegroeid, die daarom ook het werk hadden neergelegd tot de rij wat was opgeschoven. Wij hadden de pech achteraan die rij te staan, waren ongeveer een uur kwijt voor security+paspoort controle. Het vliegtuig nog bijna gemist ook. De volgende keer een broodje eten ná de security :P

Ik vraag me af of ze in twee weken veel kunnen verbeteren.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Migrator schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:17:
[...]

Waarom zou je jets gebruiken? Propellermotoren zijn op lage hoogte een stuk efficiënter dan jets en het lijkt me dat dit ding niet op hoge hoogtes gaat vliegen :)
Het vermogen van props is soms te laag als er in harde wind gevlogen wordt. Als ik soms zie hoe het met de Good Year blimb gaat bij harde wind. Dan wil je power om vooruit te komen. Nu hoeft het niet meteen een dikke GE XX turbofan te zijn , er zijn mooie kleine altenatieven denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 12-02-2016 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 02:56:
[mbr]Klagen kan ergens anders[/]
Ten eerste PWM: kom op man. :|

Ten tweede: haal dan gewoon die bullshit weg.
Fiber schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:11:

[...]

De details verschillen inderdaad per airline, maar globaal geldt wel het volgende:

A/F: First
J/C: Business
W: Premium Eco
Y: Eco

(En R voor suites maar die vind je maar bij een paar airlines dus da's geen algemeen geldende code.)

[ Voor 55% gewijzigd door CyBeR op 12-02-2016 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bestla schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:00:
[...]

Het vermogen van props is soms te laag als er in harde wind gevlogen wordt. Als ik soms zie hoe het met de Good Year blimb gaat bij harde wind. Dan wil je power om vooruit te komen. Nu hoeft het niet meteen een dikke GE XX turbofan te zijn , er zijn mooie kleine altenatieven denk ik.
Dat lijkt me dan een kwestie van krachtigere motoren monteren? Jets lijkt me economisch minder rendabel, en in het verleden hebben props het altijd prima aangekund, en ze worden al enorm lang gebruikt (zelfs de Hindenburg en Graf Zeppelin gebruikten ze al).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:02:
Ow, dan ligt het niet aan mij, want dat was ook mijn eerste associatie :X
Je bent niet de enige :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ca8_wngWEAEMYS3.jpg:large

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ca_6mqwWEAA4XpH.png:large

Vanmorgen is om 08:46 uur voor de allerlaatste keer een Air France Boeing 747 vertrokken vanaf Aéroport de Paris-Charles de Gaulle.
F-GITJ (De 747 die de allerlaatste commerciële vlucht naar Mexico-Stad uitvoerde op 11/12 januari en de een na laatste afscheidsvlucht AF744 op 14 januari) vloog vanmorgen naar Aéroport de Tarbes-Lourdes-Pyrénées in Zuid-Frankrijk voor opslag.

Haar zusterschip F-GITE vloog eerder al op 4 en 5 februari via Chicago naar Mojave Air and Space Port in Californië voor ontmanteling en sloop. Zij vloog op 14 januari de allerlaatste afscheidsvlucht AF747.

En de 3e overgebleven 747-400 van Air France, F-GITD vloog op 3 februari al naar Tarbes.
Zij stond op 14 januari in de hangar waar de stewardess nog een keer een fles champagne op stuk sloeg, net als in 1968 in Seattle.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CaJEL1RWYAI69im.jpg:large

Ook vloog F-GITD op 27 januari nog met de Patrouille de France, het demonstratieteam van de Franse luchtmacht. (Ja, ik moet deze foto gewoon nog een keer laten zien _/-\o_ )

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ0v4yYWkAINnCo.jpg:large
Na net geen 46 jaar is het nu dus helemaal over en uit voor de 747 bij Air France.

Gistermiddag vloog ook een British Airways 747-400 haar allerlaatste vlucht.
G-BNLX - op 16 maart 1992 in de vloot genomen, op 5 november 2015 er uit - vloog haar laatste vlucht van Cardiff, Wales (onderhoudsplek voor BA vliegtuigen) naar MOD St Athan, Wales, een afstand van 6 kilometer.
Vlucht duurde dus dan ook maar 14 minuten.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/KkoD2Ej.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5VnR0lU.jpg

Haar toekomst is ietwat rooskleuriger dan haar Franse zusters; zij wordt in gezet als ground trainer.
Hier haar aankomst op St. Athan, de hangars van Cardiff zijn links op de achtergrond in de verte te zien.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1616/24847089412_a4f7a35837_c.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 12-02-2016 16:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Voor de liefhebbers van MS Flight SImulator is er goed nieuws, er gaat een nieuwe versie van gemaakt worden: nieuws: Dovetail Games kondigt opvolger Microsoft Flight Simulator-games aan

Komt ook een Flight School-programma om de simulator te leren bedienen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

wildhagen schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 16:17:
Voor de liefhebbers van MS Flight SImulator is er goed nieuws, er gaat een nieuwe versie van gemaakt worden: nieuws: Dovetail Games kondigt opvolger Microsoft Flight Simulator-games aan

Komt ook een Flight School-programma om de simulator te leren bedienen :)
Hier heb ik jaren op gewacht! Hopen dat je extra scenerys en vliegtuigen kunt downloaden. :D _/-\o_

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 29-09 21:39
Stukje uit een artikel van Omroep Friesland lijkt te bevestigen dat de F-35 op de Open Dagen komt:
De F35

In 2019 moet de vliegbasis Leeuwarden klaar zijn voor de komst van de F35, de JSF. Op dit moment wordt achter de schermen hard gewerkt om het toestel al aan het einde van het voorjaar hier te krijgen. Voor de 'belevingsvluchten'. Die hebben als doel omwonenden van de vliegbasis kennis te laten maken met het toestel. Het gaat dan met name om het geluid dat het toestel voortbrengt. Omwonenden maken zich zorgen over de mogelijke overlast van het toestel. Om hen tegemoet te komen is besloten het toestel hier te laten vliegen. “We gaan kijken naar een totale beleving. We zijn nog bezig met de precieze invulling”, seit kommandant Traas. “Zo moet een goed beeld ontstaan van hoe de F35 vliegt.” Alle signalen voor de komst van het toestel staan op groen. Het zou de eerste keer zijn dat een F35 van Amearika naar Europa vliegt. Omgekeerd is er al een F35 de Atlanische oceaan overgestoken. Bijkomend voordeel is dat de nieuwste aanwinst van defensie op de luchtmachtdagen op 10 en 11 juni aan het grote publiek getoond kan worden..
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2e/RNLAF_F-35_F-001_09.jpg/640px-RNLAF_F-35_F-001_09.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Hmmbob op 12-02-2016 22:10 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
SalimRMAF schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 21:34:
[...]
Hier heb ik jaren op gewacht! Hopen dat je extra scenerys en vliegtuigen kunt downloaden. :D _/-\o_
Er is nog steeds een levendige industrie aan add-ons voor FSX dus dat lijkt me wel!

En als ze echt mods zouden gaan blocken (lijkt me niet, waarom zouden ze), dan is er ook nog Prepar3D.
Ja, die zal geen gebrek aan bijnamen hebben :P

[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 12-02-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 18:33

Jelte,89

Woodworking

Dat lijkt me verschrikkelijk, je ontwerpt, bouwt en geef het beest een naam, en het volk kent em als "the flying KardASShian" :)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:24

Garyu

WW

PWM schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:50:

Vorige week, de andere kant op (komend uit de UK, overstappen richting Schengen), ging vrij redelijk. Privium was sowieso gewoon een kwestie van doorlopen, en ik heb ongeveer zonder echt haast gehad te hebben ongeveer een goed half uur in de rij gestaan bij de paspoortcontrole, had een uur en tien minuten om over te stappen, en had daarvan in totaal ongeveer een uur nodig, en kwam bij de gate aan voor het boarden begonnen was.

Met Privium verwacht ik eigenlijk geen probleem, en als je haast hebt dan haal je bij de paspoortcontrole wel wat mensen en daarmee tijd in hopelijk.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geelers
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08-09 20:30
wildhagen schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:08:
Boeing gaat mogelijk werken aan een nieuw vliegtuigtype (797?), dat het gat tussen de 737 en 787 moet opvullen:

[...]

Bron: http://www.luchtvaartnieu...t-over-nieuwe-midsize-jet
Of de nieuwe 757 er al dan niet komt: ik moet het nog zien. Veel klanten kiezen voor of oriënteren zich nu op een toestel van Airbus. Dat slaat niet zomaar om in de tijd die het Boeing kost om een nieuwe versie van de 757 te ontwikkelen. En of Boeing het met het restant aan orders redt om echt noemenswaardige winst te maken, is niet zomaar gezegd.
Grouchy schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:06:
[...]

M en C is de benaming die KLM geeft op haar tickets voor Economy en Bussiness.
M was ook de klasse voor een recente vlucht op een 747 in Economy Comfort. Maar zoals door iedereen wordt gezegd, het verschilt per airline behoorlijk.

5900x - 3070 Ti - 32G - B550 MITX - SF750 - 280mm front aio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
geelers schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 14:21:
[...]

M was ook de klasse voor een recente vlucht op een 747 in Economy Comfort. Maar zoals door iedereen wordt gezegd, het verschilt per airline behoorlijk.
Eco comfort is geen aparte boekingsklasse bij KLM.

KLM M fare is gewoon een redelijk standaard flex eco ticket met 100% miles.

Ik geloof wel dat als je een M ticket boekt, je gratis een eco comfort seat mag kiezen.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 13-02-2016 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Beetje te militair wellicht, maar Northrop Grumman heeft in de VS tijdens de superboal een reclamespot ter waarde van miljoenen uitgezonden. Daarin laten ze een nieuw type vliegtuig zien. Onbekend of deze ook 'echt' is. Wellicht leuk voor mensen hier die ook in Area 51/Groomlake, Nellis Test Range, Plant 42, etc, zijn geïnteresseerd.
Afbeeldingslocatie: https://images.washingtonpost.com/?url=https://giant.gfycat.com/FormalScentedGopher.gif&w=480 Klikken is gifje bekijken.

Reclame: https://www.washingtonpos...ac-11e5-90d3-34c2c42653ac
Wat wel typisch is dat een Defense Contracter een reclamespot inboekt bij de Superbowl 8)7
Artikel/bron: https://www.washingtonpos...ica-during-the-super-bowl

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
:+
Royal Dutch Airlines @KLM
Guess who's in love with us? ;) (@VirginAtlantic) #ValentinesDay

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CbChvEVVIAAZ5SB.jpg:large
https://twitter.com/KLM/status/698431489004834818