Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.916 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ondertussen in Den Helder. ;)

Mogelijk vliegverbinding Den Helder-Denemarken
DEN HELDER - Luchthaven Den Helder Airport (DHA) overweegt een nieuwe lijndienst op te starten met het Deense Esbjerg.

Dat is interessant voor het bedienen van offshore windparken. De Zuid-Deense havenstad Esbjerg (71.000 inwoners) is net als Den Helder gelegen aan de Noordzee en eveneens economisch sterk gericht op de offshore-industrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 07:54:
Wie heeft er ervaring met Air Lingus? Moet naar de US met 1 overstap. Ik kan KLM naar Atlanta pakken en daar over stappen. Of ik pak Air Lingus naar Dublin en stap daar over naar de eindbestemming.

Hebben ze wel een Business Class waar je kan liggen, of doe ik dan weer een stap terug in de tijd?
Ik vlieg regelmatig (rond 1x per maand) met Aer Lingus, en heb de afgelopen 10 jaar misschien 4 keer ook een transatlantische overtocht met hen gemaakt. Wanneer je de kans hebt zou ik zo'n lange vlucht (in ieder geval in economy, geen idee over business class) met hen proberen te vermijden. Zoals hierboven aangegeven is het een veredelde low cost carrier, in economy tussen Ierland en de VS moet je bijvoorbeeld nog steeds extra betalen voor alcoholische dranken. Ook het eten vind ik niet bijzonder, zeker vergeleken met Delta of KLM. De toestellen zelf zien er wel redelijk nieuw en schoon uit, hoewel ik het wel alle keren bijzonder koud vond. Dit geldt trouwens voor de A330 van Aer Lingus, ze vliegen tegenwoordig ook met wat geleasde 757's naar de VS en dat lijkt helemaal een drama te zijn. Later dit jaar komen er als het goed is nog B767-200(ER)'s bij - https://new.aerlingus.com...ing767-features-benefits/.

Het tegenovergestelde van KLM wat betreft het minderen van verschillende types, want ze krijgen er waarschijnlijk in 2017 ook nog nieuwe A350's bij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Morgen landt rond dit tijdstip Emirates voor het laatst met de Boeing 777-300ER op Schiphol.
Vanaf maandag 1 februari wordt ook de avondvlucht EK149/EK150 met de Airbus A380 gevlogen en komt Emirates dus tweemaal per dag met de A380.

Emirates vliegt sinds 1 mei 2010 met de Boeing 777 op Schiphol. De eerste twee jaar voerde deze de dagelijkse vluchten uit totdat deze op 1 augustus 2012 werd vervangen door de A380.
Op 4 december 2013 kwam de 777 weer terug toen deze de nieuw aangekondigde avondvluchten ging uitvoeren. Eerst werden deze door de 777-200LR uitgevoerd, later door de 777-300ER.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2013/12/9/343170.jpg

Overigens blijft de Emirates 777 naar Amsterdam komen in de vorm van de 777-freighter; tot viermaal per dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Iemand ervaring met Boston Logan airport? Ben aan het plannen en kom op een terugvlucht uit vanuit Canada die om 18:05 aankomt (Porter Airways) en vervolgens terug de Atlantische Oceaan over om 22:40. Gevoelsmatig is dit wel voldoende buffer, maar ik ken Boston niet. Iemand ervaring met overstaps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er ervaring met Air Lingus? Moet naar de US met 1 overstap. Ik kan KLM naar Atlanta pakken en daar over stappen. Of ik pak Air Lingus naar Dublin en stap daar over naar de eindbestemming.

Hebben ze wel een Business Class waar je kan liggen, of doe ik dan weer een stap terug in de tijd?
Met business class heb ik geen ervaring, maar ben de afgelopen jaren vrij veel met Aer Lingus naar de VS gevlogen. T'is misschien geen KLM of Aziatische premium airline, maar vond het ook niet aanvoelen als extreme LCC. Hét grote voordeel van vliegen over Dublin is voor mij de preclearance van de Amerikaanse immigratie. Je komt dan de VS binnen als "binnenlandse" vlucht, dus eenmaal daar loop je zo naar buiten.

Edit: ik zie net de andere reacties. Misschien heb ik heel vaak heel veel mazzel gehad. Of misschien stel ik wat lagere eisen aan mijn overtocht. Mij persoonlijk zijn de transatlantische vluchten altijd prima bevallen. Sterker: mede gezien bovenstaande verkies ik regelmatig een vlucht van hen boven een vlucht van een andere airline met overstap. De 757's heb ik alleen nooit gehad, dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen.
Iemand ervaring met Boston Logan airport? Ben aan het plannen en kom op een terugvlucht uit vanuit Canada die om 18:05 aankomt (Porter Airways) en vervolgens terug de Atlantische Oceaan over om 22:40. Gevoelsmatig is dit wel voldoende buffer, maar ik ken Boston niet. Iemand ervaring met overstaps?
Dat lijkt me ruim voldoende tijd. Logan is geen gigantisch vliegveld, maar heeft wel verschillende terminals. Aangezien je als buitenlandse vlucht aankomt is er een grote kans dat je vanuit dezelfde terminal weer vertrekt, maar check dat even. Grootste bottleneck is waarschijnlijk immigratie, maar over het algemeen heb ik daar niet overdreven lang hoeven wachten. Vanaf vrij vroeg op de avond is het sowieso redelijk uitgestorven daar. Ik zou me dus geen zorgen maken.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2016 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ik vlieg heel veel met Aer Lingus omdat ik in Ierland woon. Het is inderdaad een veredelde lowcost carrier zoals al gezegd werd, maar met de kapsones van een ouderwetse high end carrier. Dat is soms wel eens vervelend.

Ik vlieg veel liever met Ryanair als ik de kans heb, daar kan je tenminste (een schappelijk bedrag) bijbetalen voor priority boarding, en met Aer Lingus kan je dat alleen als je een heleboel punten verzamelt (op Europese vluchten moet je 18x per jaar vliegen en als de prijs te laag is krijg je geen punten, en dat is de helft van de keren zo). Omdat ik ook vaak Ryanair neem kom ik daar niet aan ondanks dat ik zeker 1x in de 2-3 weken op stap ben voor mijn werk, en ik blijf net steeds onder de grens hangen omdat mijn oude punten verlopen. Ze komen nu wel met een of ander nieuw loyalty programma via een of andere derde partij maar daar is nog heel weinig duidelijk over.

Long distance heb ik al lang niet meer gedaan met ze omdat ik alleen naar Europa moet, maar vroeger had je in de business class zeker niet zo'n coole lig-cubicle zoals Aziatische en M.O. maatschappijen hebben, het was gewoon een economy-plus opstelling met wat bredere stoelen en wat meer afstand. Als ik seatguru bekijk is dat nog steeds zo. Maar ze kunnen nu wel helemaal plat zo te zien (er staat 'flat bed').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:47:
Dat lijkt me ruim voldoende tijd. Logan is geen gigantisch vliegveld, maar heeft wel verschillende terminals. Aangezien je als buitenlandse vlucht aankomt is er een grote kans dat je vanuit dezelfde terminal weer vertrekt, maar check dat even. Grootste bottleneck is waarschijnlijk immigratie, maar over het algemeen heb ik daar niet overdreven lang hoeven wachten. Vanaf vrij vroeg op de avond is het sowieso redelijk uitgestorven daar. Ik zou me dus geen zorgen maken.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:00:
Een van de schuldeisers was dus Airbus. Zij heeft immers 2 gebouwde A380's staan die voor Skymark bedoeld waren. Het lijkt er sterk op dat deze 2 toestellen dus naar ANA zullen gaan en dan is Airbus van deze toestellen af.
Want die twee stilstaande toestellen bij hun fabriek kan Airbus echt niet gebruiken bij hun toch al slecht lopende A380-programma.
Ik zie net op FlightGlobal dat die drie machines pas in 2018 en 2019 afgeleverd worden. Aangezien ik ook aannam dat ANA simpelweg de machines voor Skymark overnam, lijkt dit niet logisch. Is er dan al een andere afnemer voor die Skymark machines gevonden of worden die dingen zolang in de woestijn geparkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 21:39
Je hoeft niet door immigratie als je vanuit dezelfde terminal weer vertrekt naar het buitenland, toch?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmbob schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:24:
[...]

Je hoeft niet door immigratie als je vanuit dezelfde terminal weer vertrekt naar het buitenland, toch?
Helaas wel. In de VS vertrekken nationale - en internationale vluchten regelmatig naast elkaar vanuit dezelfde terminal. Transit-only passagiers bestaan dus niet. Ook als je alleen wilt overstappen zul je het hele circus door moeten. Dat geldt dus ook voor het op orde hebben van je ESTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Hmm, balen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier ook alleen domestic of US-NLD (of vice versa) vlieg, nooit internationaal met alleen een tussenstop in de VS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Hmmbob schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 22:24:
[...]

Ligt eraan waar je vandaan komt in Canada. Sommige vliegvelden daar hebben preclearance en dan word je in Boston gewoon gezien als een domestic passagier.

Laatste keer dat ik daar was kwam ik uit Toronto via JFK en dan hoef je dus inderdaad nergens moeilijk te doen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Grouchy

meep meep

PolarBear schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:39:
Met GE zou Delta 124 rond 20h15 makkelijk mogelijk zijn. Was met GE binnen 5 minuten door immigratie, baggage ophalen duurde langer...dan clear customs en opnieuw baggage inchecken.
M'n vriendin (geen GE) was 45 minuten bezig met immigratie.
(Indien van toepassing) Opletten met de shuttle bus die gaat tegen de klok in, soms is het sneller om de benenwagen te gebruiken.

BOS is zoals andere posters al opmerkten niet groot. Voor domestic-INTL TATL overstap (Delta-Delta) heb ik in het verleden regelmatig 40 minuten connecties gehaald. Maximaal 10 minuten lopen van gate to gate.
[...]

Met business class heb ik geen ervaring, maar ben de afgelopen jaren vrij veel met Aer Lingus naar de VS gevlogen. T'is misschien geen KLM of Aziatische premium airline, maar vond het ook niet aanvoelen als extreme LCC. Hét grote voordeel van vliegen over Dublin is voor mij de preclearance van de Amerikaanse immigratie. Je komt dan de VS binnen als "binnenlandse" vlucht, dus eenmaal daar loop je zo naar buiten.

[...]
Da's nou net het grote nadeel voor mij :)

Met pre-clearance weet je nooit hoeveel tijd je nodig hebt om er doorheen te komen, dus moet je altijd extra tijd in plannen & d'r zijn nou niet echt veel faciliteiten na de pre-clearance. Dus ben je meer in transit tijd kwijt dan wanneer je op de bestemming kwijt bent (zeker met GE).
CyBeR schreef op zondag 31 januari 2016 @ 02:01:
[...]

Ligt eraan waar je vandaan komt in Canada. Sommige vliegvelden daar hebben preclearance en dan word je in Boston gewoon gezien als een domestic passagier.

Laatste keer dat ik daar was kwam ik uit Toronto via JFK en dan hoef je dus inderdaad nergens moeilijk te doen.
OP vliegt met Porter Airlines, die doen (nog) niet mee met het programma iirc.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

downtime schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:31:
[...]

Dat lijkt mij juist één van de argumenten vóór de A380neo. Het verkopen van het bestaande type wordt alleen maar lastiger als vrijwel identieke tweedehands machines straks op de markt komen. Dan moet je klanten toch minimaal een verbeterde versie kunnen aanbieden.
Op zich heb je hier wel een punt hoor zeker een zuiniger toestel zal nieuwe klanten eerder over de streep trekken, maar de overige voordelen van een nieuw vliegtuig tellen mijn inziens veel harder mee. Leasen van een nieuw vliegtuig is namelijk zoveel gunstiger dan het zelf moeten financieren van een tweedehands toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:19
CyBeR schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:27:
[...]

TXL had al twee jaar dicht moeten zijn inderdaad, maar SchönefeldBrandenburg is nog niet af genoeg om gebruikt te worden.

Verbaast me overigens dat je met de trap gehandled werd, KLM doet toch meestal gewoon aan jetbridges. Of zat je in een fokker?
Heb begrepen dat dat is zodat KLM en AF tegelijk afgehandeld kunnen worden in het gebouw boven. De passagiers splitten dan bij de trappen naar beneden. Beetje armoedig inderdaad, Transavia staat aan de gate :S

Voordeel van dubbele trappen is wel dat het in en uitstappen sneller gaat.. :)
En je kan mooi het vliegtuig bekijken haha :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2016 @ 01:12:
[...]

Helaas wel. In de VS vertrekken nationale - en internationale vluchten regelmatig naast elkaar vanuit dezelfde terminal. Transit-only passagiers bestaan dus niet. Ook als je alleen wilt overstappen zul je het hele circus door moeten. Dat geldt dus ook voor het op orde hebben van je ESTA.
Ben de week daarvoor de hele week in de VS, ben er al meerdere keren geweest dus ESTA enzo is mij niet onbekend. Ben ook al een keer vanuit JFK naar YYZ gevlogen. Alleen nog nooit de andere kant op en nog
nooit in Boston.

OVerigens, om het verhaal compleet te maken qua Canada/VS. Als je met de auto de grens overgaat heb je geen ESTA nodig. Maar je moet dan wel een heel formulier invullen in een aftands douane kantoor (dat is echt terug naar de jaren 80, qua look en feel en werkwijze. Als je een ESTA hebt moet je alsnog langs het douane kantoor maar is de administrative handeling sneller klaar.
CyBeR schreef op zondag 31 januari 2016 @ 02:01:
[...]

Helaas, Billy Bishop heeft dat niet, wel een gave airport qua locatie.

Afbeeldingslocatie: http://www.aviationgazette.com/wp-content/uploads/2015/11/2487768.jpg
Grouchy schreef op zondag 31 januari 2016 @ 11:46:
[...]

BOS is zoals andere posters al opmerkten niet groot. Voor domestic-INTL TATL overstap (Delta-Delta) heb ik in het verleden regelmatig 40 minuten connecties gehaald. Maximaal 10 minuten lopen van gate to gate.

OP vliegt met Porter Airlines, die doen (nog) niet mee met het programma iirc.
Klopt, en Porter komt aan op de E terminal in Boston, INTL want voor de VS is Canada wel gewoon INTL

[ Voor 14% gewijzigd door PolarBear op 31-01-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[b]PolarBear schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:23

Helaas, Billy Bishop heeft dat niet, wel een gave airport qua locatie.

[afbeelding]

[...]
Oh shit kom je daar vandaan :P Nice. Moet je met een boot heen of niet?

Also, kost da?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Iran Air heeft nog wat meer vliegtuigen in het winkelwagentje gegooid, 20 ATR72's + nog eens 20 opties bij ATR:
Nadat moederbedrijf Airbus eerder al een bestelling kreeg voor 118 vliegtuigen sleept nu ook ATR een megaorder binnen van Iran Air. De luchtvaartmaatschappij bestelde 40 gloednieuwe ATR72-600’s, met een boekwaarde van een miljard dollar.

De order omvat 20 definitieve bestellingen plus 20 opties. Met de nieuwe ATR72’s en de eerder bestelde Airbussen wil Iran Air in sneltreinvaart de verouderde luchtvloot vervangen en zowel het binnenlandse als het internationale vliegverkeer een flinke impuls geven.

Sinds de internationale sancties tegen Iran werden versoepeld pakte Iran Air al groot uit met orders. Zo werden bij Airbus een pakket A320’s, A330’s, A350’s en A380’s besteld.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...lt-40-vliegtuigen-bij-atr

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:24

Garyu

WW

CyBeR schreef op zondag 31 januari 2016 @ 18:41:
[...]

Oh shit kom je daar vandaan :P Nice. Moet je met een boot heen of niet?

Also, kost da?
Voetgangers-tunnel :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ah zo. Ik zat daar vanuit de CN-tower naar te kijken en kon geen andere manier spotten om er te komen dan via 't water. Wat ik toch eigenlijk ook wel weer geinig vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
First Atlantic crossing for F-35 on 2 February
The first Italian-made F-35A Lightning II is all set to start the type’s first ever Transatlantic flight to the US on Tuesday 2 February, sources in Italy confirm. A Boeing KC-767 tanker aircraft and a two seater Eurofighter Typhoon accompany the brand new fighter aircraft on its way, which includes a stop over at Lajes airbase in the Azores.

Subject to weather, the aircraft leaves Cameri and joins up with the tanker aircraft and Typhoon for the flight. The F-35 was produced at Cameri by FNV Aeronautics under the watchful eye of Lockheed Martin, first flew on 7 September 2015 and was then delivered to the Italian Air Force on 3 December 2015. It was the very first F-35 to be produced outside the US.

Pilots
An Italian Air Force pilot from the test squadron at Pratica di Mare will fly the F-35 on its flight over Atlantic, the very first of this kind for the new generation stealth aircraft. In the backseat of the Typhoon will be another Italian F-35 pilot. The flight to Lajes is expected to take 4.5 hours. Air-to-air refueling with the KC-767 was validated last year in the US.

Tests and training
After the stop over in Lajes, another 6.5 hour flight takes the F-35 and two accompanying aircraft to Naval Air Station Patuxent River in the US. The F-35 will then remain there for six weeks for tests, before finally moving on to Luke Air Force Base. Here, the aircraft wil be used to train Italian pilots.

The second Italian made F-35 is now performing test flights at Cameri and will be among four more Italian aircraft to follow the same route later this year. By the end of 2016, the sixth aircraft produced in Cameri will be the first to remain in Italy. Cameri will also see production of Royal Netherlands Air Force (RNLAF) jets.

Italy formally has eight F-35s on order and is still debating the final number of aircraft to be ordered. That number is expected to be 90, after dropping from 131 earlier.
Afbeeldingslocatie: http://www.gcmap.com/map?P=limn-ter-nhk&MS=bm&MR=540&MX=720x360&PM=*
Afbeeldingslocatie: http://theaviationist.com/wp-content/uploads/2015/08/KC-767-refuels-F-35.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57
wildhagen schreef op maandag 01 februari 2016 @ 12:52:
Iran Air heeft nog wat meer vliegtuigen in het winkelwagentje gegooid, 20 ATR72's + nog eens 20 opties bij ATR:

[...]

Bron: http://www.luchtvaartnieu...lt-40-vliegtuigen-bij-atr
Wel grappig dat ze vooral voor Europese vliegtuigen gaan!
Zou het niet strategisch handig zijn om ook wat Boeings in te slaan, om zo de banden met Amerika aan te halen?

Kan me voorstellen dat een one-brand-fleet wat makkelijker te onderhouden is dan een gemixte (zoals KLM met de Boing 747/787 en de Airbus 330.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Boeing valt op dit moment nog wél onder een handelsembargo. Daar kunnen ze (Boeing) wel een uitzondering voor aanvragen maar wellicht dat ze (Iran) problemen daarmee voor willen zijn.

Verder vliegt KLM ook met Embraers en Fokkers he.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeR op 01-02-2016 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Stinger_Ventura schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:43:
[...]

Wel grappig dat ze vooral voor Europese vliegtuigen gaan!
Zou het niet strategisch handig zijn om ook wat Boeings in te slaan, om zo de banden met Amerika aan te halen?

Kan me voorstellen dat een one-brand-fleet wat makkelijker te onderhouden is dan een gemixte (zoals KLM met de Boing 747/787 en de Airbus 330.
Frankrijk is een permanent lid met vetorecht van de VN veiligheidsraad. Zo geven ze Frankrijk een hele goede reden om toekomstige sancties te blokkeren.
In de VS, wat veel groter en rijker is, zou men wel eens wat minder belang aan die orders kunnen hechten. Bovendien zijn de Amerikanen sowieso wat sneller met het opleggen van sancties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:57
downtime schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:59:
[...]

Frankrijk is een permanent lid met vetorecht van de VN veiligheidsraad. Zo geven ze Frankrijk een hele goede reden om toekomstige sancties te blokkeren.
In de VS, wat veel groter en rijker is, zou men wel eens wat minder belang aan die orders kunnen hechten. Bovendien zijn de Amerikanen sowieso wat sneller met het opleggen van sancties.
Dank! Dacht al dat er wel ergens een lange termijn politieke strategie moest zijn om het zo aan te pakken.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-09 20:29
Weet iemand wat F-WWSE vandaag aan het doen is?

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/1tvjtw.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Ibin op 01-02-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Meanwhile, in Amsterdam…

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BQYjenu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
landen er vliegtuigen?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Op de Oostbaan (04/22). ;)
De kortste en meestal alleen gebruikt voor kleine toestellen zoals businessjets en kleine propeller kisten. Nu is de wind goed genoeg voor grotere toestellen. :)

Oostbaan

[ Voor 12% gewijzigd door LongBowNL op 01-02-2016 17:11 . Reden: Plaatje baangebruik ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Nouja dat gebeurt hier gelukkig niet maar pas verderop, maar als ze op de oostbaan landen is dat hier in 't centrum goed te merken. Ze vliegen allemaal heel exact dezelfde lijn recht over de binnenstad namelijk.

(Blijf 't ook geinig vinden dat ik op een website kan kijken waar een vliegtuigje beweegt en dat als dat vliegtuigje dan boven 't ij zit dat ik 'm ook buiten aan kan horen komen, en als 'ie dan voorbij de pijp is dat 't geluid weer afzwelt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
LongBowNL schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:07:
[...]

Op de Oostbaan (04/22). ;)
De kortste en meestal alleen gebruikt voor kleine toestellen zoals businessjets en kleine propeller kisten. Nu is de wind goed genoeg voor grotere toestellen. :)

[afbeelding]
Hij wordt toch wel vaker gebruikt voor grotere toestellen? Zijn zat plaatjes van 737's en zelfs 747's op de Oostbaan te vinden :)

Op de A380 na (baan is te smal voor de A380) zijn alle toestellen er afaik ook gewoon toegelaten :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Volgens mij willen grotere kisten ook nog wel 's laatste moment afbuigen naar de kaagbaan, afhankelijk van omstandigheden. Staat een 744 van KLM op de lijst, zo 's kijken wat 'ie doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Nu online
wildhagen schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:16:
[...]

Hij wordt toch wel vaker gebruikt voor grotere toestellen? Zijn zat plaatjes van 737's en zelfs 747's op de Oostbaan te vinden :)

Op de A380 na (baan is te smal voor de A380) zijn alle toestellen er afaik ook gewoon toegelaten :)
Ja, redelijk vaak. Maar alleen als de wind goed staat.

Persoonlijk dacht ik dat de A380 daar niet kon landen vanwege de taxiwegen van en naar de 04/22. Dat die niet sterk en/of breed genoeg waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:14
Precies, het is momenteel gewoon de meest gunstige baan door de wind. De 748 van Cargolux probeerde net bijvoorbeeld te landen op de Polderbaan, maar heeft een G/O gemaakt. Die gaat nu waarschijnlijk ook voor de Oostbaan of Oostbaan -> Kaagbaan.

[ Voor 5% gewijzigd door cordonbleu op 01-02-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Die CLX 748 wilde ik ook net aanstippen ja. Komt zo te zien zodirect na KL896.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Nu online
Bedenk me net, de 747'ens kunnen natuurlijk ook afbuigen naar 24 "op het handje."
Over de reactie van CyBer heen gelezen, aan het typen terwijl de reacties binnenstromen. :X

[ Voor 38% gewijzigd door LongBowNL op 01-02-2016 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:21:
Volgens mij willen grotere kisten ook nog wel 's laatste moment afbuigen naar de kaagbaan, afhankelijk van omstandigheden. Staat een 744 van KLM op de lijst, zo 's kijken wat 'ie doet :P
Dat zeg ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
LongBowNL schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:21:
[...]

Ja, redelijk vaak. Maar alleen als de wind goed staat.
Dat lijkt me idd wel een vereiste ja ;)
Persoonlijk dacht ik dat de A380 daar niet kon landen vanwege de taxiwegen van en naar de 04/22. Dat die niet sterk en/of breed genoeg waren.
Wellicht dat dat ook het geval is (ik weet het niet), maar los daarvan is de Oostbaan ook te smal: deze is 45 meter breed, en voor de A380 is 60 meter breedte voorgeschreven :)

Zie ook Fly-guy in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4" :)

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 01-02-2016 17:31 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Nu online
KLM747 wel 22, Cargolux doet circling 24. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
KLM zet 'm iig op de oostbaan neer.

Merkbaar verschil in geluid met die 748 trouwens, die hier net boven me langs is komen vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
LongBowNL schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:31:
[...]

KLM747 wel 22, Cargolux doet circling 24. :)
Lijkt erop ja. Weet alleen niet hoe je dat op 't moment van posten toen 'ie nog exact hetzelfde pad volgde al kon zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Nu online
CyBeR schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:34:
[...]

Lijkt erop ja. Weet alleen niet hoe je dat op 't moment van posten toen 'ie nog exact hetzelfde pad volgde al kon zien.
ATC luisteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:14
Zal misschien te zwaar geweest zijn om hem veilig op 22 neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ah right. Dat gaat me hier op kantoor wat ver :P
cordonbleu schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:38:
Zal misschien te zwaar geweest zijn om hem veilig op 22 neer te zetten?
Dat leek mij ook ja. Cargo kist tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Nu online
Het scheelt ook weer taxiën naar de Cargo apron.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Kennen we deze foto's nog?

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZvzvDGW0AQwnBj.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ3vTAEWkAAJxUd.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ0v4yYWkAINnCo.jpg:large

Vandaag Gisteren heeft Air France de video online gezet :9~ _/-\o_ :

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:51
Hahaha, is dat een selfie?! If so: AWESOME!

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Die oostbaan is inderdaad leuk, ik ben er wel eens op binnen gekomen (KLM 737 vanuit Boekarest). Je kan heel goed de binnenstad zien, dat was erg leuk om te zien. Ik kan me voorstellen dat de bewoners het wat minder leuk vinden :)

Ze riepen nog wel om dat ze extra hard gingen remmen vanwege de korte baan, dat viel op zich nog wel mee (ze gebruiken hem alleen bij hele harde tegenwind natuurlijk). En je bent zo bij de terminal, niet die eindeloze rit vanaf de polderbaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:54
Gisteren TXL-AMS met een KLC E-190. Blijft een heerlijk toestel met de 2-2 opstelling, goede stoelen en de acceptabele pitch. In verband met de wind wel wat slot-vertraging opgelopen, maar kreeg er wel een mooie nadering boven centrum Amsterdam voor terug. En een landing op 22, dat was leuk om eens mee te maken. E190 ging even flink tekeer bij nadering, maar landing was 'smooth'.

TXL was wel weer een teleurstellende ervaring. KLM wordt vanaf terminal D afgehandeld. Terminal D is alleen door de stromende regen bereikbaar vanuit het hoofdgebouw. Binnenin jaren '75. Vloerbedekking die hier en daar mist, gaten in de grond. Vogels die in het gebouw vliegen en wonen. Spartaans metalen stoelen die hier en daar onder de vogelschijt zaten. Nagenoeg niets aan horeca en wat er stond waren van die mobiele horeca-punten die je door mening pretpark ook ziet rondrijden. Als kers op de taart door de stromende regen naar de E190.

Snap niet dat KLM dit accepteert. Terminal D staat in schril contrast tot Terminal C. Die terminal is ook geen state-of-the-art, maar heeft tenminste wel gewoon een zeer fatsoenlijk aanbod aan winkels en horeca. En daarnaast gewoon jet-bridges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:19
BounceCloud schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:53:
Gisteren TXL-AMS met een KLC E-190. Blijft een heerlijk toestel met de 2-2 opstelling, goede stoelen en de acceptabele pitch. In verband met de wind wel wat slot-vertraging opgelopen, maar kreeg er wel een mooie nadering boven centrum Amsterdam voor terug. En een landing op 22, dat was leuk om eens mee te maken. E190 ging even flink tekeer bij nadering, maar landing was 'smooth'.

TXL was wel weer een teleurstellende ervaring. KLM wordt vanaf terminal D afgehandeld. Terminal D is alleen door de stromende regen bereikbaar vanuit het hoofdgebouw. Binnenin jaren '75. Vloerbedekking die hier en daar mist, gaten in de grond. Vogels die in het gebouw vliegen en wonen. Spartaans metalen stoelen die hier en daar onder de vogelschijt zaten. Nagenoeg niets aan horeca en wat er stond waren van die mobiele horeca-punten die je door mening pretpark ook ziet rondrijden. Als kers op de taart door de stromende regen naar de E190.

Snap niet dat KLM dit accepteert. Terminal D staat in schril contrast tot Terminal C. Die terminal is ook geen state-of-the-art, maar heeft tenminste wel gewoon een zeer fatsoenlijk aanbod aan winkels en horeca. En daarnaast gewoon jet-bridges.
Heb je een klacht ingediend bij KLM? :)
Als crew kennen we deze ervaringen niet omdat we niet in het terminalgebouw komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Er gaat (ging?) ook een ferry.

Kost dat, vanaf 159 dollar enkele vlucht (naar Boston in de tijd dat ik ga). Canadese dollars. 1 CAD = 0.65 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
GekkePrutser schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 03:08:
Ik kan me voorstellen dat de bewoners het wat minder leuk vinden :)
Ik heb altijd al in de buurt van Schiphol gewoond (vroeger in Velsen, nu Amsterdam) dus ik heb er geen last van zozeer maar je merkt 't echt wel hier idd, zelfs als je 't geluid van vliegtuigen op zich gewend bent.
PolarBear schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 11:41:
[...]

Er gaat (ging?) ook een ferry.

Kost dat, vanaf 159 dollar enkele vlucht (naar Boston in de tijd dat ik ga). Canadese dollars. 1 CAD = 0.65 Euro.
Hm, dat is wellicht nog goedkoper dan de YYZ-JFK-BOS-AMS die ik aan AMS-YYZ heb geplakt. Maar aan de andere kant dat ene ticket kon ik gewoon doorberekenen waar dat met een los ticket voor plezier wellicht niet zo zou zijn :P

[ Voor 38% gewijzigd door CyBeR op 02-02-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Ik kan het alleen doorberekenen aan mijn creditcard :P

Maar ik ken YYZ nu zo langzamerhand wel, dus vind YTZ ook wel eens leuk.

Hoe is Boston eigenlijk?

[ Voor 9% gewijzigd door PolarBear op 02-02-2016 13:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1534/24143513293_0a96c82482_c.jpg
Vanmorgen vlak voor vertrek.

Vanmorgen om 11:09 uur vertrokken als SXI1601 richting Singapore. Is net geland in Belgrado.
Wordt P2-ANU voor Air Niugini in Papoea-Nieuw-Guinea net als haar zustertoestellen PH-KZF en -KZG haar voorgingen. Halverwege maart volgt nog -WXC en halverwege september -KZR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PolarBear schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:15:
Ik kan het alleen doorberekenen aan mijn creditcard :P

Maar ik ken YYZ nu zo langzamerhand wel, dus vind YTZ ook wel eens leuk.

Hoe is Boston eigenlijk?
Boston is best een interessante stad. Je merkt er duidelijk aan dat 't een van de oudere steden in de VS is (weinig grid-gebaseerd bouwen, veel oude gebouwen) maar tegelijkertijd wel heel Amerikaans (dus naast die oude gebouwen staan gewoon grote glazen flatgebouwen.) D'r is best veel geschiedenis te vinden. En d'r zitten 30 universiteiten in de buurt geloof ik dus je vindt er ook veel studenten en alles wat zich daaraan relateert. Nadeel daaraan is dat 't niet uit maakt hoe oud je bent, als je een alcoholische versnaeperingh wilt aanschaffen moet je je paspoort (nederlandse id kaart is niet goed genoeg) tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

CyBeR schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:48:
[...]

Boston is best een interessante stad. Je merkt er duidelijk aan dat 't een van de oudere steden in de VS is (weinig grid-gebaseerd bouwen, veel oude gebouwen) maar tegelijkertijd wel heel Amerikaans (dus naast die oude gebouwen staan gewoon grote glazen flatgebouwen.) D'r is best veel geschiedenis te vinden. En d'r zitten 30 universiteiten in de buurt geloof ik dus je vindt er ook veel studenten en alles wat zich daaraan relateert. Nadeel daaraan is dat 't niet uit maakt hoe oud je bent, als je een alcoholische versnaeperingh wilt aanschaffen moet je je paspoort (nederlandse id kaart is niet goed genoeg) tonen.
Boston is inderdaad een mooi stad. Ging voor mijn werk daar een jaar gelden voor 5 dagen, naar veel kroegen geweest en ik hoefde in ieder geval geen ID te laten zien, mijn collega's ook niet maar dat waren de gewone kroegen zoals Cheers en wat Ierse pubs.

Een trolleybus tour is echt een must dan zie je ook wat van de stad en krijg je dan uitleg over bepaalde gebouwen enzo. Was niet zo duur geloof ik, kaartje was +/- 40 dollar en geldig voor 3 dagen.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Badtothebone schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:16:
[...]

naar veel kroegen geweest en ik hoefde in ieder geval geen ID te laten zien
Ik heb 't ook wel voor elkaar gekregen om 't zonder te doen, maar over het algemeen zijn ze er daar érg streng op en mag je ook je ID laten zien als je met je grijze haar 65 zit te zijn. Niet zozeer omdat ze je niet geloven maar omdat de polizei anders potentieel problemen gaat veroorzaken. Vriendin van mij is een keer bij een bar weggestuurd om d'r paspoort op te halen omdat ze een Nederlandse ID-kaart had en ze dat niet goed genoeg vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:13
Dat herken ik ja. In heel Massachusetts doen ze zo moeilijk. Ook als je bijvoorbeeld een 6-pack bier gaat halen bij de Wegmans. Een NL rijbewijs of NL ID kaart was niet voldoende. Omdat mijn vrouw naast me stond moesten ze ook haar paspoort zien, want ook haar Singapore ID kaart was niet voldoende. |:( We zijn allebei ver boven de 'legal age'. In NJ of NY doen ze niet zo moeilijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Napsju op 02-02-2016 14:37 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

wildhagen schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:16:
[...]
Ik zie ook al twee dagen achter elkaar geregeld 747's op de aanvliegroute naar de Oostbaan (D-toren WTC, uitzicht naar het noorden). Ik kan helaas niet zien of ze inderdaad op de Oostbaan landen of op het laatste moment afzwaaien naar de Kaagbaan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Freee!! schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 15:18:
[...]

Ik kan helaas niet zien of ze inderdaad op de Oostbaan landen of op het laatste moment afzwaaien naar de Kaagbaan.
Beide, dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Altijd vervelend, landen op de Polderbaan. :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CaN3dV2W0AE5Fg2.jpg:large
Porsche vliegt over sloot en landt naast Polderbaan
ZWANENBURG Een opvallend ongeluk op de IJweg in Zwanenburg zondagochtend. Daar raakte de bestuurder van een Porsche van de weg en belandde vervolgens aan de overkant (!) van de sloot in het gras, naast de Polderbaan.

De beschadigde Porsche met een Deense kentekenplaat werd vastgelegd door Rob Over de Linden die er toevallig langskwam. Over de Linden vermoedt dat de auto is gelanceerd. "De auto zat niet onder de gras- of rietsporen en er zaten veel bandensporen op het gras."

Een woordvoerder van de politie laat weten dat de bestuurder en/of eigenaar van de Porsche in geen velden of wegen te bekennen was toen de agenten op de plaats van het ongeluk aankwamen. "Een beetje raar, want het is niet de bedoeling je auto daar te 'zetten' en er dan vandoor te gaan."

De politie kan nog niets zeggen over de toedracht van het ongeluk en doet onderzoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat was een Deense politieke vluchteling die het Europa uit wil door bij het landingsgestel van een vliegtuig te kruipen. Hij kon zelf niet ver genoeg springen om over de sloot te komen, vandaar dat 'ie z'n auto maar gebruikt heeft. Komt waarschijnlijk morgen bevroren in Teheran uit een IranAir kist vallen.

[ Voor 16% gewijzigd door CyBeR op 02-02-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Napsju schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 14:36:
In NJ of NY doen ze niet zo moeilijk.
Daar doet de politie niet zo moeilijk. Ik kom in Washington zo nu en dan in een kroeg en ik lijk echt geen 18 meer, plus ze (her)kennen me, maar elke keer weer het ID, waar een rijbewijs wel voldoende is.
Men zegt dat dat zo is omdat als de politie controleert en jij als aanwezige bezoeker niet je ID kan tonen, de kroeg problemen krijgt, ongeacht je leeftijd (jij je ID niet bij je, dus ze controleren niemand, dus ze laten minderjarigen binnen is de redenatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Same in Utah. En in CA ook als je alcohol wil kopen in de winkel / groothandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50

Bestla

Kvinne

Tegenwoordig nooit meer omdat ik grijs ben en 51 jaar oud. Maar die eerste keer toen was ik 24 en moest ik ook mijn paspoort laten zien. En het bier werd in een bruine papieren zak verpakt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

http://avherald.com/h?article=4934dec0&opt=0

Ziet er vreemd uit. Lijkt me trouwens sterk dat het een oxygen bottle betreft.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Is dit al gemeld?
http://www.engadget.com/2...drogen-fuel-cell-concept/
Afbeeldingslocatie: http://o.aolcdn.com/hss/storage/midas/445f5b1ddca449b08ed0a282a3b1569/203347905/easyjetproto-jt.jpg

[ Voor 146% gewijzigd door Pinin op 02-02-2016 18:29 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

En dan wat sensatie 'journalistiek'
Opslag Boeing 747-300 kost de belastingbetaler heel wat
Er heerst onduidelijkheid over de miskoop/leasing van de nieuwe Airbus 340-313 door de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM). Critici vragen zich af waarom SLM een nieuw contract moest gaan sluiten voor een andere kist, terwijl het staatsbedrijf al ruim 6 jaren, sinds 2009 dus, een Boeing 747-300 in Arizona’s Penal Park heeft staan. De Boeing 747-300 werd in 2004 aangeschaft. Het werd dus 5 jaren ingezet. Een andere vraag is waarom SLM een Boeing 747-300 heeft aangekocht en het na 5 jaren in een woestijn heeft laten staan. Lastiger nog is het feit dat er een mogelijkheid bestond om een back-up te hebben voor de Airbus, of zelfs een mogelijkheid om een andere lijn te openen binnen de SLM, ‘waar men lekker over heen is gegaan’.

Dat de vliegtuigen juist in deze gebieden worden geparkeerd, heeft normaliter te maken met het klimaat. De droge en heldere weersomstandigheden minimaliseren de kans op corrosie. Om de toestellen te beschermen tegen zand, worden ze na aankomst voorzien van een laagje latex, dat wordt aangebracht op gevoelige plekken als de motoren, het landingsgestel en ramen. Het is niet duidelijk als de kist daarnaartoe is gezonden om op een later tijdstip in gebruik te nemen, of richting de ‘boneyard’ (begraafplaats) is gestuurd.

Ewald Henshuys, ex-SLM-directeur, gevraagd naar een reactie op de ratio achter dit besluit, zwijgt er gewoon over. ‘Ik heb er niets over te vertellen. Het is achter de rug’, aldus Henshuys. De nieuwe SLM-directeur, Louis Voigt, is zich momenteel nog aan het verdiepen in de zaken, die zich gedurende de afgelopen jaren hebben voorgedaan. Volgens hem zou het verstandiger zijn om na gedegen onderzoek en kennisneming van zaken, conclusies te trekken. ‘Ik dok niet. Ik heb alleen wat meer tijd nodig’, zegt Voigt. Hij vermeldt dat indien zaken duidelijk zijn, er zeker transparantie aan de dag zal worden gelegd.

‘Er is zeker sprake van verspilling’
Volksvertegenwoordiger Patrick Kensenhuis, lid van de vaste parlementaire commissie Transport, Communicatie en Toerisme (TCT), verwacht dat de raad van commissarissen van SLM de ex-directeur wel ter verantwoording roept. ‘Waarom werd die Boeing niet ingezet, gezien wij momenten hadden, waarbij wij moesten uitwijken om een andere kist te huren? Het is een serieuze zaak. Het is een verloren kans. Per slot van rekening praat je ook over onze belastinggelden, die verspild raken. Los van het onderhouden, kost het parkeren van het vliegtuig de belastingbetaler al heel wat. Er is dus zeker sprake van verspilling’, aldus Kensenhuis.

Nu de kist zonder enig onderhoud zo lang in de woestijn heeft gestaan, is het volgens deskundigen eerder een wrak dan een vliegtuig. Om een wrak operationeel te krijgen, zou de SLM misschien dieper in de buidel moeten tasten.

Kavish Ganesh
Bron: http://www.dbsuriname.com...elastingbetaler-heel-wat/
Allemaal heel logisch als je geen verstand van zaken hebt. :+

Blijkbaar is voor de commissie Transport, Communicatie en Toerisme enig verstand van de luchtvaart niet nodig |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:13
Het gaat dus om PZ-TCM

Afbeeldingslocatie: https://img.planespotters.net/photo/549000/original/pz-tcm-surinam-airways-boeing-747-306m_PlanespottersNet_549705.jpg

First flight date 20/09/1986. Ik denk niet dat we niet nog op AMS gaan zien...

[ Voor 15% gewijzigd door Napsju op 02-02-2016 19:09 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Er zijn vaker oplossingen bedacht om te kunnen taxiën zonder kerosine te verbruiken. Het gaat er niet komen omdat het voordeel dat je hier tijdens het taxiën uithaalt al teniet gedaan wordt door de extra kerosine die je verbruikt met het meeslepen van dit systeem, want dat zal ook wat wegen en kost dus extra brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
FastFred schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:30:
[...]
Er zijn vaker oplossingen bedacht om te kunnen taxiën zonder kerosine te verbruiken. Het gaat er niet komen omdat het voordeel dat je hier tijdens het taxiën uithaalt al teniet gedaan wordt door de extra kerosine die je verbruikt met het meeslepen van dit systeem, want dat zal ook wat wegen en kost dus extra brandstof.
Op zich zou je iets kunnen bedenken met een elektrisch karretje dat achterblijft op de startbaan. Een beetje zoals de pushback kar maar dan automatisch gekoppeld aan de bediening van het vliegtuig zodat ze er mee kunnen taxiën.

Na vertrek zou het karretje dan automatisch terug kunnen keren om het volgende vliegtuig op te halen.

Maar aan de andere kant is het denk ik ook wel goed voor de veiligheid dat de motoren de tijd hebben om warm te draaien. Ik weet niet hoe het met straalmotoren zit maar de Cessna 172 motoren van de vliegclub hier slijten veel harder als ze nog koud zijn terwijl ze vol vermogen moeten leveren, waardoor we niet meer mogen opstijgen tot hij helemaal op temperatuur is. Is wel balen als je de eerste op de dag bent want het kost je zo een extra "tach".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
GekkePrutser schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 21:30:
[...]

Maar aan de andere kant is het denk ik ook wel goed voor de veiligheid dat de motoren de tijd hebben om warm te draaien. Ik weet niet hoe het met straalmotoren zit maar de Cessna 172 motoren van de vliegclub hier slijten veel harder als ze nog koud zijn terwijl ze vol vermogen moeten leveren, waardoor we niet meer mogen opstijgen tot hij helemaal op temperatuur is.
Meestal moet een motor 2 à 3 minuten warmdraaien alvorens er vertrokken mag worden dezelfde periode afkoelen (laag toerental) voordat deze weer afgezet mag worden.
Is wel balen als je de eerste op de dag bent want het kost je zo een extra "tach".
Een verhuurder zoeken die zuivere vliegtijd rekent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:08:
[...]

Een verhuurder zoeken die zuivere vliegtijd rekent ;)
Ach ik heb verder niks te klagen. Instructie is gratis, brandstof is inbegrepen en landingsgelden e.d. ook. Dus je betaalt alleen je lidmaatschap van 375 per jaar en die 15€ per tach (150 per motor-uur). De club werkt op vrijwillige non profit basis dus niemand krijgt betaald en er wordt geen winst gemaakt behalve een potje voor groot onderhoud (maar dat is geen winst maar een reservering). Je moet alleen wel regelmatig brandwacht e.d. doen. Maar dat is ook leuk.

Ik ben nog maar SPL (en dat duurt ook nog wel een tijd) dus echt huren is sowieso geen optie :)

Die tijd valt me wel me trouwens wel flink mee. Zo'n Lycoming is na 3 minuten stationair nog niet op bedrijfstemperatuur.

[ Voor 12% gewijzigd door GekkePrutser op 02-02-2016 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[quote]GekkePrutser schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:14:
[...]

Ach ik heb verder niks te klagen. Instructie is gratis, brandstof is inbegrepen en landingsgelden e.d. ook. Dus je betaalt alleen je lidmaatschap van 375 per jaar en die 15€ per tach (150 per motor-uur). De club werkt op vrijwillige non profit basis dus niemand krijgt betaald en er wordt geen winst gemaakt behalve een potje voor groot onderhoud (maar dat is geen winst maar een reservering). Je moet alleen wel regelmatig brandwacht e.d. doen. Maar dat is ook leuk.

Ik ben nog maar SPL (en dat duurt ook nog wel een tijd) dus echt huren is sowieso geen optie :)[quote] Klinkt inderdaad wel gezellig..
Die tijd valt me wel me trouwens wel flink mee. Zo'n Lycoming is na 3 minuten stationair nog niet op bedrijfstemperatuur.
Het is ook maar een straalmotor, in wezen een stuk minder ingewikkeld dan een zuigermotor, "slechts" een paar ventilatoren die ofwel lucht aandrijven of door lucht aangedreven worden, geen cilinders, nokkenassen, kleppen, timing, riemen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Vliegtuigje raakt van de baan op Schiphol
SCHIPHOL Op Schiphol is vanavond een klein privévliegtuigje naast de start- en landingsbaan terechtgekomen.

De impact was enorm: de staart van het vliegtuigje brak eraf, en het toestel kwam 50 meter naast de landingsbaan terecht. De enige inzittende, de Duitse piloot, raakte niet gewond. Hij is wel voor controle naar het VUmc gebracht, zo meldt de Veiligheidsregio Kennemerland. Eerder op de avond meldde de marechaussee nog dat er twee inzittenden in het vliegtuigje zaten.

De nog onduidelijke oorzaak van het ongeluk wordt onderzocht door de luchtvaartpolitie. Volgens de Veiligheidsregio lijkt er sprake te zijn geweest van een buiklanding. Dat kan gebeuren als er een wiel afbreekt.

Volgens een woordvoerder van Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) was het vliegtuigje bezig met de landing op de Buitenveldertbaan toen het mis ging. Schiphol zette tijdelijk een andere baan in totdat het toestel was weggesleept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

FastFred schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 19:30:
[...]

Ik begreep dat ze er volgend jaar al mee gaan testen. De energie die vrijkomt bij het landen is nogal wat, en als dat -veilig- op te slaan is en opweegt tegen het meezeulen van het systeem is het wel tof. Misschien is het niet rendabel, of te onveilig maar bij voorbaat afschrijven lijkt mij niet nodig.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
http://nos.nl/artikel/208...eslaagde-noodlanding.html

Ziet er inderdaad uit als een explosie.

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
GekkePrutser schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 22:14:
[...]

Ik ben nog maar SPL (en dat duurt ook nog wel een tijd) dus echt huren is sowieso geen optie :)
SPL is toch alleen voor zweefkisten? Mag je met een SPL ook gemotoriseerd vliegen dan?

/noobvraag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
FastFred schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 13:58:
[...]

SPL is toch alleen voor zweefkisten? Mag je met een SPL ook gemotoriseerd vliegen dan?

/noobvraag :+
Voor zover ik weet, kun je de SPL ook voor MLA's gebruiken. Weet niet of het een aantekening erop is of dat het standaard kan.

edit: overigens las ik het eerst als SPL=Schiphol. Doe ik altijd... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door don_jorg op 03-02-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Leuk al die afkortingen, wat is MLA nu weer? :P

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 03-02-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:23

franssie

Save the albatross

don_jorg schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:04:
[...]
<>
edit: overigens las ik het eerst als SPL=Schiphol. Doe ik altijd... ;)
Ik ook, ik heb SPL niet - Student Pilot Licence oid? Wasda?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
franssie schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:34:
[...]

Ik ook, ik heb SPL niet - Student Pilot Licence oid? Wasda?
Sail Plane License, oftewel, zweven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
FastFred schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:11:
Leuk al die afkortingen, wat is MLA nu weer? :P
Micro light aircraft (max startgewicht van 450kg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Nu online
Ah, thanks, die categorie heb ik dus gevlogen tijdens een proefles een paar jaar geleden. Een Tecnam P92 was dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Sorry voor de verwarring. Het is inderdaad Student Pilot License. Omdat ik in Ierland woon, noemen ze dat binnen de club nog zo, hoewel de term een paar jaar geleden veranderd is. We vliegen niet met microlights of zweefvliegtuigen maar met Cessna 172's. Ik heb zelf het License nog niet eens omdat ik het medisch onderzoek nog moet doen. En omdat ik zo weinig vlieg, ben ik toch nog niet echt aan solo toe. Ik heb nu een uur of 15 maar met tussenpozen. Voor instructie zonder solo heb je helemaal geen brevet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50

Bestla

Kvinne

En dat is altijd leuk om te doen. In een C 172 of voor mij het laatste in een Fuji 3xx toestel voor een lesje acrobatisch vliegen _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Net via Parijs van Hong Kong naar Amsterdam in de first class in een AF A380 (Parijs - Amsterdam uiteraard niet).

Best een beleving, maar ook een beetje een tegenvaller.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Tegenvaller? Je verwachtte een handjob halverwege maar die kwam nooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
1st Class in een AF A380 kan ook tegenvallen. Ik zeg niet dat het niet goed is natuurlijk, maar eigenlijk is het meer een Business Class+ dan dat het 1st class is, zeker vergeleken met wat andere maatschappijen in een A380 stoppen.

EDIT: Zie wel dat ze aan het vernieuwen zijn? Mijn ervaring is van 2013.

[ Voor 14% gewijzigd door PWM op 04-02-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Nee, was de oude first class. Zal straks wat foto's plaatsen.

Wel leuk dat je in een BMW 7 serie letterlijk van het vliegtuig naar de lounge wordt gebracht, en vandaar weer rechtstreeks naar de volgende vlucht, met persoonlijke begeleiding over het hele traject.

Nu ben ik al platinum, maar bij de security werd ik daar ook voor in de rij gemikt, met heel wat gemok van anderen die stonden te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:21

icecreamfarmer

en het is

Sanction schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 12:39:
Nee, was de oude first class. Zal straks wat foto's plaatsen.

Wel leuk dat je in een BMW 7 serie letterlijk van het vliegtuig naar de lounge wordt gebracht, en vandaar weer rechtstreeks naar de volgende vlucht, met persoonlijke begeleiding over het hele traject.

Nu ben ik al platinum, maar bij de security werd ik daar ook voor in de rij gemikt, met heel wat gemok van anderen die stonden te wachten.
Betalen de luchtvaartmaatschappijen daarvoor of hoe werkt dat?
Security is toch eigenlijk een overheidsdienst.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

icecreamfarmer schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 13:13:
[...]
Betalen de luchtvaartmaatschappijen daarvoor of hoe werkt dat?
Security is toch eigenlijk een overheidsdienst.
Ik vlieg vaker in J naar Bangkok en daar krijg je een coupon om naar fasttrack immigration en security te gaan (dit is zowel bij aankomst als vertrek). Was zelfs een keer een hele lange rij bij de gate ik ben zelf vooraan gaan staan en ben gaan wapperen met mijn J boarding pass , geen probleem. Betaal niet voor niets 3 keer zoveel als de economy passagiers. Het maakt mij ook niet uit als ze gaan mopperen of ouwehoeren, doei doei :)

Dus in dit specifiek geval en antwoord op jouw vraag , de coupon moet de fast track maatschapij betalen. Het is hetzelfde coupon of je met China Airlines / Emirates / Qatar / Etihad vlieg dus zullen ze allemaal de coupons inkopen bij de luchthaven.

[ Voor 2% gewijzigd door PWM op 05-02-2016 13:45 ]

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
De nieuwe AF La Premiere is juist erg mooi imho.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/p2HXnki.jpg

Erg ruim met vier ramen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Arthur-M. schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 14:21:
De nieuwe AF La Premiere is juist erg mooi imho.

[afbeelding]

Erg ruim met vier ramen.
Ik heb het dan ook niet over de nieuwe, maar over deze. :)

Afbeeldingslocatie: http://i557.photobucket.com/albums/ss17/staticverystatic/FirstClass/IMG_1392_zpsgteis4zs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Ik zat net een filmpje te kijken over de 707.

Aan de voorzijde van de motoren, zie je een soort witte klepjes, die duidelijk opengaan als hij gas geeft. Iemand enig idee waarvoor die zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.onego.com/ 3K USD per maand voor all in vliegen door de usa. Nu nog zoiets global :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:04
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:16:
https://www.onego.com/ 3K USD per maand voor all in vliegen door de usa. Nu nog zoiets global :|
Handig om een mileage run te doen... >:)

Nog meer nieuws over SLM :D

Passagiers SLM-vlucht onwel door sterk naar zweet geurende vrouw
Enkele passagiers die vorige week week op een SLM- vlucht zaten van Paramaribo naar Amsterdam zijn niet te spreken over hun ervaring in het vliegtuig. Tijdens de 9 uur durende reis werden ze geconfronteerd met een volgens hen, extreem naar oud zweet ruikende vrouw die in hun omgeving zat.

"De geur uit haar oksels was ondragelijk, ik werd er gewoon onwel door. Voor mij was deze reis zeer negatief, ik kijk er met zeer vervelende gevoelens op terug. Ook andere passagiers die er last van hadden keken elkaar vragend aan, maar niemand had de durf om de vrouw of het cabinepersoneel erop te wijzen dat ze zo erg stonk. Iedereen wachtte maar op elkaar om er iets aan te doen. Uiteindelijk gebeurde er helemaal niets", stelt een teleurgestelde reizigster.

Een andere klager die op de vlucht was en woont in Almere zegt aan www.gfcnieuws.nl dat het eigenlijk de taak is van de luchtvaartmaatschappij om te letten op de hygiëne van passagiers.

"Deze vrouw kwam met een trui met laag afgeknipte okselmouwen in het vliegtuig zitten. Duidelijk was dat ze haar okselharen in geen jaren heeft geschoren. Volgens mij weet ze heel goed dat ze een ernstig geurprobleem heeft. Ze zou ook moeten weten dat ze in een gesloten ruimte, zo dicht op omstanders, daarmee tot grote last zou zijn van anderen".

"Het zou goed zijn als het cabinepersoneel meer aandacht aan dergelijke zaken zou schenken en een speciale training krijgt hoe je iemand zonder belediging hierop kan wijzen. Voor de rest is de service bij de SLM heel erg goed, daar klaag ik helemaal niet over. Maar om negen uren in een gesloten ruimte te zitten met een onwelriekend persoon is ondoenlijk. Ik werd er kotsmisselijk van", moppert hij.

[ Voor 79% gewijzigd door oohh op 04-02-2016 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• don_jorg
@Cyber: Dank je, was ook logisch ;)

@oohh: Nou... heb je de voorwaarden gelezen? Je mag maximaal 4 enkele reizen 'klaar' hebben staan en je moet de reizen minimaal een week vantevoren boeken.

Dat betekent dat je dus per maand maximaal 16 vluchten kunt doen, dus zo'n 190 dollar per vlucht. Dan weet je vantevoren niet met welke maatschappij je gaat vliegen en dus niet welke alliantie... en daar gaat je mileage run.

Het is niet bedoeld om goedkoop te zijn of 'echt' ongelimiteerd vliegen aan te bieden. Het is een handige tool voor mensen die redelijk vaak vliegen en het makkelijk vinden om één bedrag per maand te betalen. Er wordt, voor zover mogelijk, wel altijd een rechtstreekse vlucht geboekt, dus niet dat je 4x moet overstappen omdat dat 3 dollar goedkoper is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

Sanction schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 15:17:
[...]

Ik heb het dan ook niet over de nieuwe, maar over deze. :)

[afbeelding]
De oude ziet er inderdaad minder uit maar dit, daar word ik gewoon vrolijk van!

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Pagina: 1 ... 48 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.