Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.916 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Euh, ja. De meeste mensen hebben geen eigen tablet bij zich met films erop en kijken dus het (inderdaad enigszins beperkte) aanbod wat in de IFE te krijgen is.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
GekkePrutser schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:25:
Worden die IFE's nog veel gebruikt dan? Ik gebruik eigenlijk altijd mijn eigen tablet. De IFE heeft toch een beperkte keus in films enzo.
De nieuwste IFE die je op 787s en A350s tegenkomt bieden makkelijk zo'n 300 films.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:26:
Euh, ja. De meeste mensen hebben geen eigen tablet bij zich met films erop en kijken dus het (inderdaad enigszins beperkte) aanbod wat in de IFE te krijgen is.
Ah okee, ik dacht dat iedereen door de enorme opkomst van tablets tegenwoordig er wel een zou hebben. Als ik om me heen kijk in het vliegtuig zie ik ongeveer de helft van de mensen er een gebruiken, maar dat is meestal op Europese vluchten waar IFE's nooit aanwezig zijn (en de vaak korte duur het vaak niet zo nodig maakt om entertainment te hebben)

En idd, dat wist ik niet dat er nu zo veel beschikbaar zijn, ik vlieg bijna nooit intercontinentaal meer.

[ Voor 16% gewijzigd door GekkePrutser op 27-01-2016 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

CyBeR schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:26:
Het leukste vind ik vaak nog de vlucht data zoals route, hoogte, snelheid, temperatuur, etc. en de camera's in de neus en onder de buik van het toestel... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ach bij gebrek aan IFE is het voor de vliegtuigmaatschappij (hoi Arke :w ) weer een mooie bron van inkomsten om dat ding te verhuren aan de passagier.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Arke heeft toch ook gewoon IFE, iig in hun 787? Heb er laatste (in Star Class) ook niks voor hoeven te betalen? Of is dat in de lagere klassen wel zo?

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 27-01-2016 14:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Alleen star (en vroeger premium comf) hebben een IFE. De economy en eco comfort moeten ervoor betalen.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:39:
[...]

Het leukste vind ik vaak nog de vlucht data zoals route, hoogte, snelheid, temperatuur, etc. en de camera's in de neus en onder de buik van het toestel... :)
Bij sommige airlines kun je met je tablet via het lokale wifi-netwerk deze informatie ook zien via een kaartje mat daarop alle informatie in de browser.

Eigenlijk best dom dat SLM niet even de moeite heeft genomen om de stoelen te vervangen en een modern IFE systeem te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:36:
Eigenlijk best dom dat SLM niet even de moeite heeft genomen om de stoelen te vervangen en een modern IFE systeem te installeren.
Waarom? Hebben ze een boel concurrentie op die lijn naar Amsterdam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

XWB schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:14:
Yup, 1990 belde en vroeg hun toestel terug :')
Ik heb liever dit en dan ook de beenruimte uit 1990 :9
MAS had ook geen geld voor de ombouw van hun 777 vloot dus daar had je ook een oude opstelling 2-5-2 en nog een goede seatpitch van 34" wat in de praktijk een stuk meer was want Delta waar ik een paar weken geleden inzat zou op 35" moeten zitten maar was een stuk krapper dan MAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:36:
[...]
....

It's all about the money.
En als je duopolist bent komend de passagiers toch wel.
Op mijn vluchten met KL heb ik gemiddeld 1 tablet per 2 rijen gezien. Maar KLM heeft wel personal IFE dus het kan goed dat de tablets in de tas bleven.
De ‘nieuwe’ SLM Airbus A340 is nu precies een maand in operatie en de SLM is zeer tevreden met haar operationele performance en de vele positieve feedback van het reizend publiek”. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. Daarin staat ook vermeld dat de SLM directie en haar personeel volledig achter het besluit staan m.b.t. tot het leasen van de A340-313 voor een periode van vier jaar.
Was de reden voor het ontslaan van de vorige directeur niet de miskoop van het toestel... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Brilsmurfffje schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 14:42:
[...]
MAS had ook geen geld voor de ombouw van hun 777 vloot dus daar had je ook een oude opstelling 2-5-2 en nog een goede seatpitch van 34" wat in de praktijk een stuk meer was want Delta waar ik een paar weken geleden inzat zou op 35" moeten zitten maar was een stuk krapper dan MAS.
Zo dan, ik ben helemaal buiten adem na het lezen van deze zin! :o

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAS had toentertijd in hun 777 toestellen wel het nieuwste van het nieuwste, alleen daarna is het bergafwaarts gegaan, hebben ze nauwelijks meer in hun vloot geïnvesteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
SLM heeft overigens wel een groot voordeel wat bij de meeste andere maatschappijen niet kan. Je kan in dezelfde boeking kiezen voor heen economy (dagvlucht) en terug business (nachtvlucht). Dat is wel mooi natuurlijk.

Als KLM dat zou doen richting de US zou ik er heel blij van worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:13
In de 767 van Ukraine hangt gewoon een Samsung aan de tussenwand:
Afbeeldingslocatie: http://www.airteamimages.com/pics/202/202095_800.jpg

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

KLM-toestel onderweg naar Canada terug naar Schiphol na vogels in motor
SCHIPHOL Piloten van KLM-vlucht KL691 onderweg naar de Canadese stad Toronto hebben boven de Noordzee besloten terug te keren naar Amsterdam. Dat gebeurde nadat een onbekend aantal vogels in één of meerdere motoren van de Boeing 747 was gevlogen.

Dat blijkt uit een reactie van KLM op een vraag van een ongeruste twitteraar. "Voor de zekerheid is KL691 weer omgedraaid naar AMS en zal na een vertraging van 3,5 uur waarschijnlijk weer vertrekken."

In dezelfde serie tweets laat de maatschappij weten dat de veiligheid van de passagiers niet in het geding is geweest. Ook op Schiphol staat de vlucht, die om 13.30 uur vertrok, weer op de borden. Naar verwachting vervolgen de passagiers om 17.00 uur hun reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ging dus om PH-BFL en ze waren Ierland al voorbij en zaten al (net) boven de oceaan.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 29-09 06:50

Bestla

Kvinne

Better safe than sorry dussss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

In dezelfde serie tweets laat de maatschappij weten dat de veiligheid van de passagiers niet in het geding is geweest.
Wat een dooddoener. Als de verlichting uitvalt is de veiligheid niet in het geding, als een deur klemt voor vertrek is de veiligheid niet in het geding, als het IFE niet werkt is de veiligheid niet in het geding, dat snap ik allemaal.
Maar als er vogels in de motoren vliegen en ze beweren zelfs dan dat de veiligheid niet in het geding is, dan vraag ik me af wanneer de veiligheid wel volgens hun in het geding is. Waarschijnlijk pas als het vliegtuig al neergestort is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb een keer na een flinke schade aan een MD-83 een noodlanding gemaakt (als passagier dus). Het vliegtuig kon nauwelijks nog manouvreren. 100 ambulances en brandweerwagens naast de baan en met een flinke smak kwamen we uiteindelijk halverwege de baan op de grond.

SAS heeft toen ook aangegeven dat de veiligheid op geen enkel moment in het geding was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 29-09 06:50

Bestla

Kvinne

Dan heb je wel erg mazzel gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

PWM schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:24:
100 ambulances en brandweerwagens naast de baan
Ik denk dat je dan gerust kunt zeggen dat de veiligheid in het geding was. Ze stonden daar vast niet te wachten tot ze de baan over konden steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:19
downtime schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:18:
[...]

Wat een dooddoener. Als de verlichting uitvalt is de veiligheid niet in het geding, als een deur klemt voor vertrek is de veiligheid niet in het geding, als het IFE niet werkt is de veiligheid niet in het geding, dat snap ik allemaal.
Maar als er vogels in de motoren vliegen en ze beweren zelfs dan dat de veiligheid niet in het geding is, dan vraag ik me af wanneer de veiligheid wel volgens hun in het geding is. Waarschijnlijk pas als het vliegtuig al neergestort is.
Een 747 kan zelfs met 2 compleet defecte motoren nog doorvliegen, piloten trainen dit ook regelmatig. Een birdstrike is sowieso in verreweg de meeste gevallen niet fataal voor een straalmotor.

In dit specifieke geval is er waarschijnlijk niet eens sprake van directe gevolgschade aangezien het vliegtuig nog naar Schiphol is gevlogen terwijl het in een noodgeval beter was om naar Ierland uit te wijken. Het is een inschatting van de piloot en er is na overleg met KLM besloten om toch om te draaien en de schade te inspecteren.

Gevaar is heel relatief natuurlijk maar preventief omdraaien na een birdstrike is naar mijn idee niet een situatie waar de passagiers in gevaar zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door n0pe op 27-01-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Zeker, maar dat bedacht ik me pas achteraf :p Het was namelijk een probleem met horizontale stabilo. Ook wel bekend van:

Wikipedia: Alaska Airlines Flight 261

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:24:
Ik heb een keer na een flinke schade aan een MD-83 een noodlanding gemaakt (als passagier dus). Het vliegtuig kon nauwelijks nog manouvreren.
Zoiets als Wikipedia: Scandinavian Airlines Flight 751 toevallig? (hoewel het daar om ijs ging, geen vogels) :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
downtime schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:29:
[...]

Ik denk dat je dan gerust kunt zeggen dat de veiligheid in het geding was. Ze stonden daar vast niet te wachten tot ze de baan over konden steken.
Hoeft ook nog niet eens, een vliegveld bepaald vaak zelf wat voor maatregelen ze treffen, onafhankelijk van de inschatting van de crew.

Zo heeft een collega ooit eens een traumahelikopter na de landing op 10 meter afstand zien landen omdat ze rook in de cabine hadden maar inmiddels alles onder controle hadden (kortsluiting in een oven en middels de zekering geïsoleerd. Inmiddels echt geen gevaar meer, maar wel een massale respons van het vliegveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het probleem was dat de horizontal stabilizer het slechts nog heel heel beperkt deed. De captain had nog 15% speling tov normaal. Wat wel interessant was was dat hij al die info deelde. Wat minder leuk was was dat tijdens zijn eerste praatje waarin hij meldde dat er een groot probleem was, hij dat in het Deens deed. Vreemde gewaarwording om een half vliegtuig in paniek te zien, en de andere helft vragen kijkt wtf er aan de hand is (waaronder ik) :+

EDIT: Bovenstaande uitleg volledig door de leek die ik ben, technische nuances ken ik natuurlijk niet.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 27-01-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

PWM schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:40:
Het probleem was dat de horizontal stabilizer het slechts nog heel heel beperkt deed. De captain had nog 15% speling tov normaal.
Doet erg denken aan het beruchte ''Jackscrew" probleem dat in 2000 tot de boven al aangehaalde crash leidde. :X Was dit vóór of na 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:44:
[...]

Doet erg denken aan het beruchte ''Jackscrew" probleem dat in 2000 tot de boven al aangehaalde crash leidde. :X Was dit vóór of na 2000?
Begin 2001 van CPH naar AMS. De aha erlebnis kwam bij mij pas bij het Air Crash Investigation programma of Alaskan (was als ik mij goed herinner de tweede kist was die naar beneden kwam met dat probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:11:
Ging dus om PH-BFL en ze waren Ierland al voorbij en zaten al (net) boven de oceaan.
Wat ik niet helemaal snap: als ze al voorbij Ierland zaten, dan zaten ze echt al wel op kruishoogte. Van vogels op 10 km hoogte heb ik nog nooit gehoord :)

Hebben ze er dan zo lang over gedaan om het op te merken of was het een strike van iets anders, bijv een weerballon? Ierland is een uur vliegen immers, ik neem aan dat de besluitvorming over een terugkeer niet zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
GekkePrutser schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:40:
[...]

Wat ik niet helemaal snap: als ze al voorbij Ierland zaten, dan zaten ze echt al wel op kruishoogte. Van vogels op 10 km hoogte heb ik nog nooit gehoord :)
Dan ben je slecht geinformeerd ;)

Zie Wikipedia: List of birds by flight heights

De Rüppell's vulture vliegt dus tot 11.300 meter hoogte, en ook de kraanvogel haalt de 10 kilometer vlieghoogte wel.

En enkele andere vogelsoorten komen ook tot 8+ km hoogte, zie die lijst :)

Trouwens, het is vandaag kennelijk de 'keer nu terug'-dag ofzo, American Airlines is ook teruggekeerd:
Een vliegtuig dat vanuit Londen onderweg was naar de Amerikaanse stad Los Angeles heeft woensdag boven de Atlantische Oceaan rechtsomkeer gemaakt. Volgens de eerste berichten zou een aantal passagiers en bemanningsleden onwel zijn geworden.

Op radarbeelden is te zien hoe het vliegtuig al bij IJsland is maar toch besluit terug te keren naar Engeland vanwege een 'medische noodsituatie'. Het is nog onduidelijk wat er aan de hand is, maar een Twitteraar die zegt aan boord te zitten, schrijft dat meerde mensen lijden aan evenwichtsstoornissen. Volgens de Britse krant Mirror ging het om een 'noodsituatie in de lucht'. Het gaat om een American Airlines-vlucht #AA109.
Zie http://www.bndestem.nl/al...rs-onwel-worden-1.5667627

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZu_LwcWkAAsa5x.png:large

Als het een medische noodsituatie was, hadden ze beter op IJsland kunnen landen lijkt me, daar waren ze toch al...

[ Voor 42% gewijzigd door wildhagen op 27-01-2016 18:32 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:56:
We zijn nu een aantal dagen in 2016 en ik dacht net als vorig jaar eens samen te vatten wat het jaar 2015 ons in de luchtvaart heeft gebracht en wat 2016 ons zal brengen.

- 1 februari: Emirates begint vandaag aan hun nieuwe route Dubai - Panama City.
Vluchten worden uitgevoerd met de 266 stoelen tellende Boeing 777-200LR.
De uitgaande vlucht EK251 duurt 17:35 uur over een afstand van 13.821 kilometer, EK252 terug naar Dubai duurt 15:45.
Hiermee wordt het de langste commerciële vlucht en stoot het de Qantas vlucht van Sydney naar Dallas - maximaal 16:55 uur over een afstand van 13.804 kilometer uitgevoerd door een Airbus A380 - van de troon.
Dat record wordt nu overtroffen door Qatar Airways:
Vliegmaatschappij Qatar Airways heeft een vlucht aangekondigd met een recordduur van 18 uur en 34 minuten.

De luchtvaartmaatschappij wil een verbinding instellen van Doha (Qatar) naar Auckland (Nieuw-Zeeland). De afstand is bijna 14.539 kilometer, meldt The Guardian.

De vlucht duurt daarmee twee uur langer dan de huidige langste vlucht ter wereld, van Dallas (Verenigde Staten) naar Sydney (Australië). Deze duurt 16 uur en 55 minuten.

De langste vlucht vanuit Nederland gaat van Schiphol naar Guayaquil (Ecuador) en duurt 14 uur en 25 minuten.

Overigens zal het huidige record in maart ook al worden gebroken, door de Emirates-vlucht van Dubai naar Panama-Stad (17 uur en 41 minuten).
Bron: http://www.nu.nl/reizen/4...t-vlucht-van-185-uur.html

Kan alleen ff het type toestel niet vinden wat ze in gaan zetten op die route, maar ik gok de 777-200LR, waar ze er 9 van hebben? De rest van hun vloot haalt die afstand volgens mij niet?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 22:03
De A359 haalt dat wel met de indeling die zei daar voor hebben. Waarschijnlijk wel weinig cargo mogelijkheid dan. Voor de rest kan de 77W, A388, 788 en waarschijnlijk de A346 dat ook wel afhankelijk van load etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat een waardeloze journalistiek weer van nu.nl
De vlucht naar Guayaquil is met een tussenstop in Quito, volgens mij is de langste non-stop vlucht vanaf Amsterdam die naar Jakarta met Garuda van 13 uur en 50 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
GekkePrutser schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:40:
[...]

Hebben ze er dan zo lang over gedaan om het op te merken of was het een strike van iets anders, bijv een weerballon? Ierland is een uur vliegen immers, ik neem aan dat de besluitvorming over een terugkeer niet zo lang duurt.
Er zijn wel een aantal redenen te verzinnen waarom het zo "lang" duurde. Ten eerste kan zo'n beslissing (indien het om iets gaat wat geen haast heeft) best lang duren, de gevolgen zijn immers (financieel) enorm.
Daarnaast kan er ook terug gekomen worden op een eerdere beslissing mocht een motor toch iets later indicaties geven dat er iets mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:46:
Emirates heeft de eerste vlucht naar Panama ook verschoven naar 31 maart.
Kan alleen ff het type toestel niet vinden wat ze in gaan zetten op die route, maar ik gok de 777-200LR, waar ze er 9 van hebben? De rest van hun vloot haalt die afstand volgens mij niet?
Boeing 777-200LR wordt het toestel.
Brilsmurfffje schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 19:16:
Wat een waardeloze journalistiek weer van nu.nl
De vlucht naar Guayaquil is met een tussenstop in Quito, volgens mij is de langste non-stop vlucht vanaf Amsterdam die naar Jakarta met Garuda van 13 uur en 50 minuten.
Je verwacht hoogstaande journalistiek deze dagen? En dan ook nog van Nu.nl? :+

De langste non-stop vanaf/naar Amsterdam is inderdaad Jakarta die wedijvert met Buenes Aires.
Qua afstand is Buenes Aires nét iets verder (83 kilometer) maar over het algemeen duren de Jakarta vluchten langer.
Piet91 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:38:
Enne, in navolging van de 747-8 lijkt ook de productie van de 777 gereduceerd te worden:
Boeing expected to announce 777 cut Wednesday
Verbaasd mij helemaal niets.
Enne:
#Boeing confirms 777 production rate move to 7/mo from 8.3/mo in 2017 to smooth 777X transition.
Bron: hun eigen twitter.

[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 27-01-2016 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
KLM lijkt ook weer naar Iran te gaan:

BREAKING: KLM Enters Iran Again
KLM is back with flights to the Iranian capital after three years. The airlines has been rumored to start flights to Tehran for a very long period, now it is reality. Iran Air already operates this route with two weekly flights, and the competition on the route will remain low, even now when KLM enters the fight.

Starting on 2 May 2016, KLM will offer four weekly flights operated by Boeing 777-200, with new Business Class, from Amsterdam to Tehran. KL433 from Amsterdam will depart at 17:25, and land in Tehran at 01:05. Two hours later it heads back as KL434, home to Amsterdam with the time 06:20 as scheduled arrival. The flight time is around five and a half hour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Fijne tijden :+ Voordat je op Teheran door de security bent is het 03.00. Ga je terug, kan jj je ook rond die tijd melden.

Wel goed van KLM dat ze er meteen naartoe gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:06
PWM schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 08:17:
[...]

Fijne tijden :+ Voordat je op Teheran door de security bent is het 03.00. Ga je terug, kan jj je ook rond die tijd melden.

Wel goed van KLM dat ze er meteen naartoe gaan.
Alle Europese carriers hebben die vertrektijden vanaf IKA. Waarschijnlijk zodat passagiers nog kunnen transferren op Europese vliegvelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 12:23

Goner

What can I do you for ?

wildhagen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 17:48:
[...]
De Rüppell's vulture vliegt dus tot 11.300 meter hoogte, en ook de kraanvogel haalt de 10 kilometer vlieghoogte wel.
Maar vliegen die boven de Atlantische Oceaan ??
Misschien uit de koers gewaaid : Rüppell's vulture or Rüppell's griffon vulture (Gyps rueppellii) is a large vulture that occurs throughout the Sahel region of central Africa.

EDIT: aha, maar KL691 ook nog niet op het moment van de bird strike
http://avherald.com/h?article=49303cea

[ Voor 27% gewijzigd door Goner op 28-01-2016 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:49

Garyu

WW

Goner schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:35:
[...]

Wel boven Schotland: http://www.theregister.co.uk/2010/08/18/vulture_menace

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Cathay Pacific rebrands Dragonair as 'Cathay Dragon'
Cathay Pacific will rebrand its regional offshoot Dragonair as ‘Cathay Dragon’ as part of a continued brand overhaul for the Hong Kong-based airline.

The move, announced today to staff at the airline's headquarters, will underscore Dragonair's links to its highly-regarded parent.

It includes a new red-tailed livery (above) based on the streamlined look of Cathay Pacific, which will adorn Cathay's first Airbus A350 (below) when it takes to the skies by mid-year.

The merged brand has been on the cards since at least 2013, when the airline commissioned this concept artwork featuring the 'Cathay Dragon' brand.

Dragonair flies mainly into China and Asia, with seating based on Cathay Pacific's existing products for a more seamless travel experience when hopping between CX and KA flights.

For example, Dragonair's first class seats are adapted from Cathay's international business class while both airlines share the same regional business class seat.
Dragonair has also adopted the same economy seats as seen on Cathay's long-haul international flights.

That's not to mention Dragonair's on-demand inflight entertainment system named StudioKA – which is modelled on Cathay Pacific's StudioCX system and includes iDevice connectivity, USB ports and AC power sockets in every seat from tip to tail.
Afbeeldingslocatie: http://www.ausbt.com.au/photos/view/maxsize:640,480/56a9de1582704f2294a97552767f2254-cathay-dragon-dragonair-1000b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.ausbt.com.au/photos/view/maxsize:640,480/56a9ddb6482441f1800274d3767f2254-Cathay-Pacific-dragonair-Cathay-Dragon-tail-920a.jpg

Zoek het verschil met:
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/1/2/2765215.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/CZwJ0DWWAAAESux.png

Boeing 747 Air France vliegt in formatie met Patrouille de France
PARIJS - De laatste Boeing 747-400 van Air France maakte woensdag een bijzondere vlucht boven Frankrijk. Het toestel vloog in formatie met de Patrouille de France, het demonstratieteam van de Franse luchtmacht. Dat leverde bijzondere beelden op, waarvan de luchtmacht een preview heeft vrijgegeven.

Het betrof een afscheidsvlucht; eerder deze maand voerde Air France de laatste passagiersvlucht uit met de iconische 'Jumbo-Jet'.
Gaat om F-GITD (het toestel dat twee weken geleden in de hangar stond: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"); filmpje staat op hun Twitter.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a8NUEld.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Goner schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 11:35:
[...]

Kraanvogels vliegen daar idd met enige regelmaat ja, ze komen in Ierland en de UK immers voor en vliegen daar dus ook wel eens rond ja.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Maar dit was al veel eerder gebeurd blijkbaar :

A KLM Boeing 747-400, registration PH-BFL performing flight KL-691 from Amsterdam (Netherlands) to Toronto,ON (Canada), was in the initial climb out of Amsterdam's runway 24 when the crew reported, still on tower frequency, that they just had a bird strike on departure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Goner schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 13:38:
Maar dit was al veel eerder gebeurd blijkbaar :

A KLM Boeing 747-400, registration PH-BFL performing flight KL-691 from Amsterdam (Netherlands) to Toronto,ON (Canada), was in the initial climb out of Amsterdam's runway 24 when the crew reported, still on tower frequency, that they just had a bird strike on departure.
Als ze direct omgekeerd waren om weer te landen, hadden ze ook een paar uur moeten cirkelen om onder het maximum landingsgewicht te komen, dus gewoon kijken hoe het gaat en indien nodig later alsnog terugkeren kost niet meer tijd en maakt wel de lucht boven/rond Schiphol vrij.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Nou, aanvankelijk werd er gevraagd wat voor vogels op 10km vliegen aangezien er gezegd werd dat ze Ierland al voorbij waren .. maar volgens Aviation Herald was de bird strike al tijdens climb out.
Ze hebben ook geen uren rondgevlogen :

The next departure, already lined up on the runway, was instructed to hold position due to the bird strike, a runway inspection would commence. After being handed off to departure frequency the crew advised that they had engine (CF6) vibrations following the bird strike, they might need to return to Schiphol Airport but for now continued the climb to FL130 and would advise. The aircraft entered a hold at FL130 for about 30 minutes, dumped fuel and returned to Amsterdam for a safe landing on runway 18R about 50 minutes after departure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Geen 8 A380's voor Iran Air, maar meteen liefst 12 stuks. Contract vandaag getekend.
Er werd al flink over gespeculeerd, maar het is nu definitief: Iran Air bestelt 118 vliegtuigen bij Airbus, waarvan 73 widebodyvliegtuigen. Een overeenkomst daarover werd donderdag ondertekend in het Élysée Paleis in Parijs. De megaorder omvat onder meer twaalf A380's en zestien A350-1000's.

Daarnaast neemt Iran Air ook nog achttien widebodyvliegtuigen van het type A330neo en 27 van het type A330ceo in gebruik. Verder omvat de bestelling 21 toestellen uit de A320ceo-serie en 24 toestellen uit de A320neo-serie.

In totaal gaat het dus om 73 widebodyvliegtuigen en 45 ‘single aisle’-vliegtuigen die de Iraanse luchtvaartmaatschappij bij de Europese vliegtuigbouwer bestelt. De hoeveelheid vliegtuigen die zijn besteld zullen enerzijds nodig zijn ter vervanging van de verouderde luchtvloot in Iran, maar anderzijds ook voor groei.

Opvallend is het grote aantal vliegtuigen voor langeafstandsroutes en een grote passagierscapaciteit onderdeel zijn van de order. Mogelijk groeit Teheran daardoor uit tot een belangrijke overstaphub, in de slipstream van Dubai, Doha, Abu Dhabi en Istanbul.

Volgens de gesloten overeenkomst gaat Airbus ook helpen bij het moderniseren van de luchtvaartsector in Iran, onder andere op het gebied van luchtverkeersleiding, vliegtuigonderhoud, trainingen en operaties.

De ondertekening van de orderovereenkomst vond plaats tijdens het bezoek van de Iraanse president Hassan Rouhani’s aan de Franse president François Hollande.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...odyvliegtuigen-van-airbus

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ze hebben blijkbaar nog genoeg geld liggen daar, en blijkbaar ook plannen genoeg. Ben benieuwd wat ervan terecht gaat komen de komende jaren.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 18:12:
Geen 8 A380's voor Iran Air, maar meteen liefst 12 stuks. Contract vandaag getekend.

Bron: http://www.luchtvaartnieu...odyvliegtuigen-van-airbus
En allemaal aankoop, geen lease. Heel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja natuurlijk. Ze willen niet in de toekomst weer zo'm embargogezeur hebben en dan opeens geen vliegtuigen meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 19:59:
[...]

En allemaal aankoop, geen lease. Heel slim.
Alleen in het geval van Iran is het slim ;) Voor de rest van de wereld is lease toch echt de betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner

Goner

What can I do you for ?

Maar een embargo gaat meestal ook over reserve onderdelen.
Nou hebben ze het voor elkaar gekregen om hun F-14's in de lucht te houden, maar met passagiersvliegtuigen wortd het weer een graadje moeilijker lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 29-09 21:39
Of je zorgt dat je een goede voorraad hebt liggen....

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:38:
Ja natuurlijk. Ze willen niet in de toekomst weer zo'm embargogezeur hebben en dan opeens geen vliegtuigen meer hebben.
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:49:
Alleen in het geval van Iran is het slim ;) Voor de rest van de wereld is lease toch echt de betere keuze.
Ik dacht meer dat het slim was voor zowel Iran Air als eventuele lease-maatschappijen.

Want nu lijken de relaties met Iran wat te beteren, maar wie zegt dat dat over 5 jaar nog zo is.
Stel dat er weer een embargo komt en Iran Air heeft al die toestellen (of in ieder geval een groot deel) geleased van bedrijven in bijvoorbeeld Nederland (AerCap) of de VS (ALC).
Dan kan Iran Air gewoon hun dikke vinger opsteken naar die leasemaatschappijen en hun toestellen houden en de betaling inhouden (zolang ze deze toestellen dan niet naar landen vliegen die deze toestellen in beslag kunnen/willen nemen).
wildhagen schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:46:

Bron: http://www.nu.nl/reizen/4...t-vlucht-van-185-uur.html

En dat kon Emirates niet zomaar laten gebeuren:

Emirates Goes Non-Stop Dubai-Auckland from March
New Zealand to be Served with Five Daily Flights

Thursday, January 28, 2016 — DUBAI, U.A.E., 28 January 2016: Emirates today announced that it will start its first non-stop service from Dubai to Auckland on 1 March 2016, bringing many of its 38 European destinations and cities within just one-stop range of New Zealand through direct connections in Dubai.

The new service will be in addition to the award-winning airline’s existing flights, meaning that Emirates will then have five services daily into New Zealand – three A380 double-decker services to Auckland via Australia, a daily Christchurch service with a Boeing 777-300ER, and the new non-stop service operated with a Boeing 777-200LR.

The new service will bring New Zealand much closer than at present, with an estimated flight time of just under 16 hours from Dubai to New Zealand and 17 hours, 15 minutes in the other direction, cutting journey times by almost three hours each way.

“Having just one stop on the long haul to New Zealand will make the journey quicker and more comfortable. This will be a boon to many business people, tourists, expatriate New Zealanders and other travellers in Europe, parts of Africa and the Middle East,” said His Highness Sheikh Ahmed bin Saeed Al Maktoum, Chairman and Chief Executive, Emirates Airline and Group.

“Tourists, in particular, will now have more options – travelling to Auckland with a stopover in Australia on one of our three daily A380s, flying non-stop direct into Auckland, or flying to the South Island on our daily Christchurch service. New Zealand currently hosts about three million tourists a year and we want to do our part to cater for that flow and grow that figure above current expectations.

“Operating a non-stop service between Dubai and Auckland has been in our sights for some time, dependent on availability of suitable aircraft as we rapidly expand our global network of destinations, and frequency of flights and capacity on existing routes. We are particularly delighted that we can now bring this exciting plan to fruition.”

HH Sheikh Ahmed said that an aggressive fleet growth and renewal programme which is rapidly expanding both its A380 and Boeing 777 numbers had meant that the right sort of aircraft for the ultra-longhaul non-stop flight from Dubai was now available.

“Emirates started operating in New Zealand with a double-daily Auckland service in August 2003, adding a third daily Auckland service a few months later, and then providing a daily Christchurch service in 2004. Progressively from 2009 onwards, we have upgauged the Auckland services to our flagship A380s and today these fly via Sydney, Melbourne and Brisbane respectively to Dubai and beyond, and reverse.

“Auckland as the major gateway is now a thriving and attractive city of 1.5 million and, together with tourism and business traffic, we are sure that it will easily sustain the introduction of the extra flight.”

With the introduction of the non-stop service, Emirates will then be flying more than 2,000 seats a day in each direction on New Zealand services.

The Boeing 777-200LR aircraft that will operate the new, non-stop route are purpose-built for ultra-longhaul flights, carrying up to 266 passengers. Like Emirates’ other New Zealand flights, the aircraft will offer three cabin classes: eight First Class suites, 42 lie-flat Business Class seats and 216 comfortable Economy Class seats.

The flights will feature Emirates’ gourmet meals and fine wines, and more than 2,000 channels of entertainment and information will be available on large, individual screens. Passengers will have the airline’s usual generous free baggage allowances – 30kg for Economy Class, 40kg for Business Class, and 50kg for First Class.

New Zealand exporters will also benefit from the new service, being able to access more capacity through Dubai, one of the world’s major cargo hubs, particularly of benefit with perishable goods for markets in the Middle East and Africa regions. New Zealand is renowned for its high quality produce including dairy products.

Operating eastbound as flight EK 448, the service will depart Dubai at 10:05am and arrive in Auckland the following day at 11:00am (local summer time). Eastbound the new flight will offer short connections in Dubai from 24 of Emirates’ destinations in Europe. On arrival in Auckland, passengers will be able to connect to a number of other points on codeshare partner Jetstar’s domestic flights.

Operating westbound as flight EK 449, the non-stop service will depart Auckland each night (local summer time) at 9:30pm, arriving in Dubai the following morning at 5:45 am (local time), connecting with Emirates’ flights to 38 Europe destinations, as well as other destinations in India, Africa and the Middle East.

Travellers currently booked on existing services to Dubai and beyond will be able to switch to the new service without additional fees (subject to seat availability).

[ Voor 73% gewijzigd door Piet91 op 28-01-2016 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Goner schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 20:52:
Maar een embargo gaat meestal ook over reserve onderdelen.
Nou hebben ze het voor elkaar gekregen om hun F-14's in de lucht te houden, maar met passagiersvliegtuigen wortd het weer een graadje moeilijker lijkt me.
Ze krijgen 't met hun huidige vloot ook redelijk voor elkaar. Maar als je met een westerse leasemaatschappij te maken hebt die opeens hun vliegtuigen terug willen is dat nogal iets anders dan via de russen of chinezen wat onderdelen voor je vloot voor elkaar krijgen.
Piet91 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:29:
Dan kan Iran Air gewoon hun dikke vinger opsteken naar die leasemaatschappijen en hun toestellen houden en de betaling inhouden (zolang ze deze toestellen dan niet naar landen vliegen die deze toestellen in beslag kunnen/willen nemen).
Als ze geleaset zijn en die maatschappij wil ze terug is 't aantal bestemmingen waar ze heen kunnen vliegen opeens héél beperkt dunkt me.

[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 28-01-2016 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:31:
Als ze geleaset zijn en die maatschappij wil ze terug is 't aantal bestemmingen waar ze heen kunnen vliegen opeens héél beperkt dunkt me.
Ach, dan stopt Iran Air met betalen en dumpt die toestellen ergens in Iran neer.
Probleem ligt dan niet bij hen maar bij de lease-maatschappijen die miljarden aan vliegtuigen kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hebben ze überhaupt de optie om te leasen? Gezien de onzekere politieke situatie in dat land kan ik me voorstellen dat leasemaatschappijen niet staan te springen om zulke langlopende contracten met Iran af te sluiten. Er staan toch miljarden op het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 21:40:
[...]

Ach, dan stopt Iran Air met betalen en dumpt die toestellen ergens in Iran neer.
Probleem ligt dan niet bij hen maar bij de lease-maatschappijen die miljarden aan vliegtuigen kwijt zijn.
Ja maar dan vliegen ze niet en stapelen de rekeningen zich gewoon op. En ondertussen wordt er niks verdiend. Dat schiet allemaal niet op, eigendom is de beste manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:06:
Ja maar dan vliegen ze niet en stapelen de rekeningen zich gewoon op. En ondertussen wordt er niks verdiend.
Ach, weer wat 747classics e.d uit de mottenballen halen. :+
Dat schiet allemaal niet op, eigendom is de beste manier.
Dat zeg ik toch? :? :P

Anywho; bij KLM kun je momenteel ook geen non-stop vluchten naar Teheran meer boeken.
De vierwekelijkse vlucht met de 777-200ER is weg.
Wel gaan ze vanaf 3 mei naar Astana vliegen en wel Amsterdam – Almaty – Astana – Amsterdam.
De A330 gaat dus op de terugweg vanaf dan even een extra stop maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 28-01-2016 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Deze order is vandaag definitief geworden:
Het Japanse All Nippon Airways (ANA) heeft een definitieve bestelling geplaatst voor drie Airbus A380’s. Daarmee rond Airbus een buitengewoon succesvolle week af, aangezien Iran Air al onderdeel van een omvangrijke order ook al voor twaalf A380’s tekende.

ANA wordt de eerste Japanse gebruiker van de A380. Die eer zou aanvankelijk naar concurrent Skymark gaan, maar die moest de bestelling wegens financiële problemen annuleren.

De Japanners laten hun A380’s voorzien van Rolls-Royce Trent 900 motoren. De toestellen worden gebruikt voor verre vluchten vanuit Tokio naar Europa en de VS.

De teller voor de A380 staat nu op 319 bestelde exemplaren door 19 luchtvaartmaatschappijen. In totaal vliegen er 179 toestellen op 50 bestemmingen.
Aldus http://www.luchtvaartnieu...bevestigt-order-voor-a380

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Bijzonder fijne week voor Airbus. Na jarenlang gezeur over de A380 nu binnen 1 week nieuwsberichten naar buiten kunnen/mogen brengen dat er twee nieuwe maatschappijen voor je toestel komen.

Ook nieuw:

Swiss neemt eerste Boeing 777 in ontvangst
ZÜRICH - Swiss International Air Lines heeft haar eerste Boeing 777-300ER in ontvangst genomen. Het toestel arriveerde na een ferryvlucht vanuit Everett vrijdagochtend op de luchthaven van Zürich. De Zwitserse Lufthansa-dochter heeft in totaal negen 777’s in bestelling.

De aankomst van de nieuwe aanwinst is een bijzonder moment voor Swiss. De Triple 7 is het eerste volledig nieuwe type dat sinds de oprichting van de maatschappij in 2002 aan de vloot wordt toegevoegd. Swiss is de eerste maatschappij binnen de Lufthansa Group die de 777-300ER in dienst neemt.

De Boeing 777 is daarnaast verreweg het grootste vliegtuig in de Swiss-vloot. Het toestel biedt plaats aan 340 passagiers verdeeld over drie vervoersklassen. De 777’s zijn bedoeld ter vervanging van de viermotorige Airbus A340-300’s van Swiss. Aan boord worden nieuwe stoelen geïntroduceerd die passagiers een hogere mate van comfort moeten geven.

Nieuw aan boord is verder dat alle passagiers de beschikking hebben over draadloos internet, waar tegen betaling gebruik van kan worden gemaakt. Ook kunnen passagiers aan boord mobiel bellen. Swiss kijkt nog naar de mogelijkheid om mobiele telefonie en WiFi aan te bieden aan boord van de bestaande langeafstandsvloot.

Vanaf het zomerseizoen wordt het nieuwe type ingezet op vluchten naar bestemmingen als Hongkong, Bangkok, Los Angeles, San Francisco, São Paulo en Tel Aviv. Ook staan vluchten naar verschillende Europese bestemmingen gepland.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ1dXDeWEAEmh6V.jpg:large

En van die internetconnectie maakten ze goed gebruik; tijdens de vlucht kwamen er live-updates vanuit het vliegtuig:
SWISS HB-JNA is constantly online: its internet connection is up and running. #flyswiss777 from #Seattle to #Zurich
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ2A1rLUkAA6yj3.jpg:large
Update: we’re currently above Montreuil-sur Epte, France. Our flight is proceeding on schedule. #flyswiss777
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ3kBXMWwAAOocI.jpg:large

En ze werd opgewacht:
F/A-18 from Swiss Air Force keeps us company. #flyswiss777
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ3zntDWAAEOpna.jpg:large
#flyswiss777 fighter jets
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ37APzW0AAMxRb.jpg:large
Here she is - first Boeing 777 for @FlySWISS just performed a low-fly with 2 F/A-18s here at Zurich. #flyswiss777
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ33b01WwAAAYa3.jpg:large
We are happy to welcome @FlySWISS #B777 at #ZRH! #Boeing777 #flyswiss777 #WelcomeatZRH
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ4AkbUWwAAt0Xg.jpg:large
Huge event for a small country #flyswiss777 @FlySWISS @zurichairport @SpaethFlies
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ3_e8qWAAAZFFQ.jpg:large

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 29-01-2016 12:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
_/-\o_
Upside down selfie with the 747! #selfie #AF747 #AirFrance
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ0v4yYWkAINnCo.jpg:large

En wat betere overzichtsfoto's dan die van de vorige keer:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ3vTAEWkAAJxUd.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZvzvDGW0AQwnBj.jpg:large

Laatste vlucht Malaysia Airlines vanaf Schiphol vertrokken
Voor het laatst is Malaysia Airlines vanaf Schiphol vertrokken en daarmee sloot de MH19 met bestemming Kuala Lumpur een periode van 35 jaar af.

De luchtvaartmaatschappij trekt zich grotendeels terug uit Europa. Malaysian Airlines is in grote financiële problemen beland nadat het vorig jaar hard werd getroffen door zowel het neerhalen van de MH 17 boven Oekraïne als het verdwijnen van MH370 boven de Indische Oceaan.

Zeventien van de 27 medewerkers in Nederland verliezen hun baan. De overige medewerkers blijven werken voor de vrachtafdeling en marketingdivisie van Malaysia Airlines.
De MH19 komt aan bij de pier. Foto: Peter Boer
Afbeeldingslocatie: http://fd.nl/images/07/58/52/inline/1280x0/high/mh19-laatste-vlucht-2.jpg?v=15
De gezagvoerder van de MH19 krijgt stroopwafels als afscheidsgeschenk. Dit zou ook de laatste vlucht worden van de piloot die jarenlang voor Malaysia Airlines werkte, hij gaat met pensioen. Foto: Peter Boer
Afbeeldingslocatie: http://fd.nl/images/07/58/53/inline/1280x0/high/mh19-laatste-vlucht-3.jpg?v=21
De crew van de MH19 komt aan bij de gate. Foto: Peter Boer
Afbeeldingslocatie: http://fd.nl/images/07/58/54/inline/1280x0/high/mh19-laatste-vlucht-4.jpg?v=13
Het personeel van de MH19 krijgt een afscheidstulp. Foto: Peter Boer
Afbeeldingslocatie: http://fd.nl/images/07/58/55/inline/1280x0/high/mh19-laatste-vlucht-6.jpg?v=12
De deur gaat sluiten voor de MH19, de laatste vlucht van Malaysia Airlines na 36 jaar vanaf Schiphol te hebben gevlogen. Foto: Peter Boer
Afbeeldingslocatie: http://fd.nl/images/07/58/56/inline/1280x0/high/mh19-laatste-vlucht-8.jpg?v=18
De MH19 de laatste vlucht Malaysia Airlines Schiphol krijgt begeleiding naar de startbaan. Foto: Peter Boer
Afbeeldingslocatie: http://fd.nl/images/07/58/57/inline/1280x0/high/mh19-laatste-vlucht-11.jpg?v=42
Personeel van Malaysian Airlines staat langs de startbaan om de laatste vlucht in 36 jaar uit te zwaaien.
Afbeeldingslocatie: http://fd.nl/images/07/58/58/inline/1280x0/high/mh19-laatste-vlucht-12.jpg?v=21
De laatste vlucht van Malaysia Airlines is vertrokken naar Kuala Lumpur. foto: Peter Boer
Afbeeldingslocatie: http://fd.nl/images/07/58/59/inline/1280x0/high/mh19-laatste-vlucht-14.jpg?v=13

[ Voor 57% gewijzigd door Piet91 op 29-01-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:16:
[...]

Anyhow; bij KLM kun je momenteel ook geen non-stop vluchten naar Teheran meer boeken.
De vierwekelijkse vlucht met de 777-200ER is weg.
Komt, als het goed is, wel weer terug.
Op dit moment zijn er blijkbaar nog wat juridische en diplomatieke obstakels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 11:17:
Bijzonder fijne week voor Airbus. Na jarenlang gezeur over de A380 nu binnen 1 week nieuwberichten naar buiten kunnen/mogen brengen dat er twee nieuwe maatschappijen voor je toestel komen.
Een beetje goed nieuws mocht langzamerhand wel. Het is een mooie kist en het zou eeuwig zonde zijn als ze ermee moesten stoppen. Hopelijk is dit het zetje wat ze nodig hebben om verder te gaan met de A380neo.

In november werd al gesproken over twee maatschappijen die flinke orders voor de A380 wilden plaatsen. Iran Air lijkt nu één van die twee te zijn geweest. Ben benieuwd of de tweede order ook nog komt. Ze zullen toen ANA wel niet bedoeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Fly-guy schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:32:
[...]
Komt, als het goed is, wel weer terug.
Op dit moment zijn er blijkbaar nog wat juridische en diplomatieke obstakels.
Ah, zoiets zat ik al aan te denken. Volledig terugtrekken leek mij niet logisch want het scheen een zéér goede route te zijn voor KLM.
downtime schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 12:35:
Een beetje goed nieuws mocht langzamerhand wel. Het is een mooie kist en het zou eeuwig zonde zijn als ze ermee moesten stoppen. Hopelijk is dit het zetje wat ze nodig hebben om verder te gaan met de A380neo.
Niet helemaal. Pas was nog in het nieuws dat Willie Walsh (CEO van International Airlines Group (IAG)) vond dat de A380 een erg goed toestel was maar simpelweg te duur.
Daarom leek hem tweedehands toestellen nog wel een goede optie (die er dus waarschijnlijk ook gaan komen bij de IAG-groep).

Daarnaast krijg je over een paar jaar de eerste A380's waarvan de lease verlopen. Zie dan nog maar peperdure nieuwe A380's te verkopen als er genoeg goedkopere, tweehands op de markt zijn.
In november werd al gesproken over twee maatschappijen die flinke orders voor de A380 wilden plaatsen. Iran Air lijkt nu één van die twee te zijn geweest. Ben benieuwd of de tweede order ook nog komt. Ze zullen toen ANA wel niet bedoeld hebben.
Het is best waarschijnlijk dat ANA dus de tweede maatschappij was want dergelijke gesprekken/aankopen gaan niet over 1 dag ijs. Daar zijn zowel Airbus als de maatschappij al heel lang mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:07:
Niet helemaal. Pas was nog in het nieuws dat Willie Walsh (CEO van International Airlines Group (IAG)) vond dat de A380 een erg goed toestel was maar simpelweg te duur.
Daarom leek hem tweedehands toestellen nog wel een goede optie (die er dus waarschijnlijk ook gaan komen bij de IAG-groep).

Daarnaast krijg je over een paar jaar de eerste A380's waarvan de lease verlopen. Zie dan nog maar peperdure nieuwe A380's te verkopen als er genoeg goedkopere, tweehands op de markt zijn.
Dat lijkt mij juist één van de argumenten vóór de A380neo. Het verkopen van het bestaande type wordt alleen maar lastiger als vrijwel identieke tweedehands machines straks op de markt komen. Dan moet je klanten toch minimaal een verbeterde versie kunnen aanbieden.
Het is best waarschijnlijk dat ANA dus de tweede maatschappij was want dergelijke gesprekken/aankopen gaan niet over 1 dag ijs. Daar zijn zowel Airbus als de maatschappij al heel lang mee bezig.
Maar in november werd nog over twee klanten gesproken waarvan eentje er maximaal 20 wilde en de ander zo'n 10-12. Ik hoop dus dat Iran Air die tweede partij is en dat die order voor maximaal 20 nog komt. Natuurlijk is het ook mogelijk dat ze inderdaad Iran Air en ANA bedoelden en dat die potentiele orders sinds november flink terug geschroefd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Piet91 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 23:16:
[...]

Wel gaan ze vanaf 3 mei naar Astana vliegen en wel Amsterdam – Almaty – Astana – Amsterdam.
De A330 gaat dus op de terugweg vanaf dan even een extra stop maken.
Volgens mij is dit geen nieuwe route hoor. Mijn vader vliegt deze route een paar keer per jaar met KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:31:
Dat lijkt mij juist één van de argumenten vóór de A380neo. Het verkopen van het bestaande type wordt alleen maar lastiger als vrijwel identieke tweedehands machines straks op de markt komen. Dan moet je klanten toch minimaal een verbeterde versie kunnen aanbieden.
Zou kunnen.
Maar dan wordt het dus voor de maatschappijen kiezen tussen een heel dure, heel grote (waarschijnlijk wordt die verlengd) A380, of een goedkope(re), gebruikte A380 waarvan nu al bewezen is dat dat een erg goed toestel kan zijn.
Maar in november werd nog over twee klanten gesproken waarvan eentje er maximaal 20 wilde en de ander zo'n 10-12. Ik hoop dus dat Iran Air die tweede partij is en dat die order voor maximaal 20 nog komt. Natuurlijk is het ook mogelijk dat ze inderdaad Iran Air en ANA bedoelden en dat die potentiele orders sinds november flink terug geschroefd zijn.
Onderaan het persbericht van Airbus:
Including the ANA Holdings’ order, Airbus has now received a total of 319 firm orders for the A380 from 19 airlines worldwide
Hun totaal aantal orders voor de A370 op 31 december 2015: 319 waarvan 13 undisclosed.
Iran Air dus 12 stuks en ANA 3. Wel meer dan 13 maar er kunnen deze maand meer bij gekomen zijn in hun orders.

Daarnaast werden bij hun Airbus Annual Press Conference van 2015 een order voor 3 A380's voor een
"global leading airline" genoemd (vanaf 9:20):
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Wx5RzGbb8Sg]
Arthur-M. schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 13:43:
Volgens mij is dit geen nieuwe route hoor. Mijn vader vliegt deze route een paar keer per jaar met KLM.
Naar Almaty niet nee, maar wel naar Astana. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 29-01-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vanavond nog mensen van hier op schiphol? moet om 20:45 naar KUL (daarna met VN naar Hanoi) en ja ik weet dat dit ook via bkk had gekund, maar dat is geen nachtvlucht :P zit nu nog gewoon op werk,scheelt toch weer een dag ;)
Kom weer genoeg in vliegtuigen te zitten.
AMS-KUL-HAN HAN-HUE DAD-REP REP-SGN SGN-PQC PQC-?? ??-SGN SGN-KUL KUL-AMS

een gedeelte weet ik nog niet :P

[ Voor 25% gewijzigd door mrsar op 29-01-2016 15:11 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Niet vanavond, ik mag nog 2 weekjes voor ik Schiphol weer eens zie ;)

15-2 AMS->SIN en aansluitend SIN->DAD (beiden met SQ), en op 1-3 weer terug (weer met SQ) van DAD naar SIN met een tussenstop (50 minuten) in REP, en dan weer van SIN naar AMS :)

Op de heenweg helaas wel een 8 uur lay-over op Changi (aankomst om 05:55, volgende vlucht naar DAD pas om 13:50). Op de terugweg ruim 2.5 uur lay-over.

[ Voor 26% gewijzigd door wildhagen op 29-01-2016 15:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 14:44
mrsar schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:06:
vanavond nog mensen van hier op schiphol? moet om 20:45 naar KUL (daarna met VN naar Hanoi)
Drie weken geleden en volgende week heb ik dezelfde AMS-KUL vlucht, maar vanavond (helaas) niet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

wildhagen schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 15:23:
Niet vanavond, ik mag nog 2 weekjes voor ik Schiphol weer eens zie ;)

15-2 AMS->SIN en aansluitend SIN->DAD (beiden met SQ), en op 1-3 weer terug (weer met SQ) van DAD naar SIN met een tussenstop (50 minuten) in REP, en dan weer van SIN naar AMS :)

Op de heenweg helaas wel een 8 uur lay-over op Changi (aankomst om 05:55, volgende vlucht naar DAD pas om 13:50)...
Kun je dan wel van het vliegveld af? Even naar buiten, wandelen, fiets huren, taxi naar een mall in de buurt, eten, etc?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Jazeker, je kan een gratis Singaporetour of een City Sights Tour doen: http://www.changiairport..../free-singapore-tour.html

Je moet dan wel een layover van minimaal 5.5 uur (Singapore Tour) of 6 uur (City Sights Tour) hebben, anders red je dat niet.

Ik zit er aan te denken om zo'n tour dus te gaan doen. Moet dan wel die van 08:00 doen, dat is de enige die gaat lukken qua timing.

Maar ook op Changi zelf heb je best wel wat gelegenheid tot recreatie. Prima luchthaven, imho de beste van de wereld :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Fiber schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:18:
[...]

Kun je dan wel van het vliegveld af? Even naar buiten, wandelen, fiets huren, taxi naar een mall in de buurt, eten, etc?
In principe wel, in Singapore heb je geen visumplicht. Acht uur is best te doen daar, halfuurtje richting centrum, halfuurtje terug, uurtje in de rij, alles bij elkaar heb je nog ruim 4 uur over, dus praktisch de hele ochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Of je gaat een paar uurtjes slapen in het transit hotel. Ik kom later dit jaar nog in Singapore (onderweg naar AKL) en hoop de layover slapend door te brengen.

[ Voor 6% gewijzigd door downtime op 29-01-2016 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

het kan inderdaad maar mijn overstap is daarvoor te kort :)

had een tijd terug wel een iets langere layover op SIN,toen wel de stad in gegaan

[ Voor 41% gewijzigd door mrsar op 29-01-2016 16:54 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

mrsar schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:53:
het kan inderdaad maar mijn overstap is daarvoor te kort :)
Die van mij is ook te kort. 1 uur en 10 minuten over ~ 2 weken. Terugweg anderhalf uur langer geloof ik. Beetje visjes en vlindertjes kijken dan denk ik, doe ik meestal daar.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Als je om 5:55 aankomt op Changi dan heb je in het vliegtuig toch al geslapen mag ik hopen...? Ik zou dan lekker zo'n tour gaan doen of op m'n gemak zelfstandig de stad in gaan als je acht uur de tijd hebt... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 29-01-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Fiber schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:58:
Als je om 5:55 aankomt op Changi dan heb je in het vliegtuig toch al geslapen mag ik hopen...? Ik zou dan lekker zo'n tour gaan doen of op m'n gemak zelfstandig de stad in gaan als je acht uur de tijd hebt... :)
Vliegen en slapen gaat bij mij niet samen. Ik ben gewoon klaarwakker de hele "nacht", als ik al even indut schrik ik bij elk geluid weer wakker. Het helpt ook niet dat de vlucht naar Singapore rond 11 uur 's ochtends al vertrekt van Schiphol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
De eerste 737-8 MAX maakt vandaag voor het eerst een testvlucht:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jyNY8oX.jpg
Hier te volgen: http://www.flightradar24.com/BOE1/8abe146

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
oohh schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:10:
[afbeelding]
https://twitter.com/alwynscott/status/693130546768166918

Not your normal aircraft interior. Test equipment inside @BoeingAirplanes #737MAXAX

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ5-jyeWwAAH1Ok.jpg:large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
oohh schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 19:10:
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ53ugHUUAAJ6zh.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ59a2gUEAA56VR.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ59cz1VIAAx6Z0.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZ58cuzXEAU9275.png:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Over de 737 gesproken:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/4/6/2771642.jpg
Boeing, Xiamen Airlines Celebrate Milestone 8,888th 737 Delivery
SEATTLE, Jan. 28, 2016 /PRNewswire/ -- Boeing [NYSE: BA] today delivered the 8,888th 737 to come off the production line to Xiamen Airlines. The airplane, a Next-Generation 737-800, features a special livery commemorating the airplane's significance.

Just as seven is considered a lucky number for Boeing, eight is considered to be a fortunate number in Chinese culture because it sounds similar to the word that means "prosperity" or "wealth."

"We are excited to celebrate this fantastic milestone with Boeing," said Che Shanglun, president and chairman, Xiamen Airlines. "This milestone delivery comes at a good time to cater to strong travel demand over the upcoming Chinese Spring Festival period. With the special lucky number livery, the airplane also brings our best wishes of good fortune for our passengers."
(...)
En morgen is het de laatste keer dat Etihad Airways met de Airbus A340-600 naar Amsterdam komt.
Eerder kwamen ze al op 1 november, 19 december, 2, 9, 16, 23 en 30 januari.
Geplande aankomst is om 14:20 uur, vertrek om 21:20 uur.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1494/24072612631_a2034516b8_c.jpg

En in de klucht dat SLM heeft, is dit natuurlijk ook niet bevorderlijk :')

Stewardess uit Suriname met cocaïne opgepakt
SCHIPHOL - De marechaussee heeft op Schiphol een stewardess uit Suriname aangehouden omdat ze cocaïne bij zich had. Ze werd maandag al opgepakt, zegt een woordvoerder van de marechaussee. In het belang van het onderzoek kan hij verder niets zeggen.

Volgens Surinaamse media gaat het om een partij van 10 kilo cocaïne. De stewardess zou werken voor de Surinaamse luchtvaartmaatschappij SLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:59
[quote] Air Crash Investigation: High Rise Catastrophe
In 1992 crasht vlucht 1862 van Amsterdam naar Tel Aviv. Onderzoekers ontdekken een dodelijk probleem die elke 747 bedreigt>>>> kortom eindelijk een epi over de Bijlmerramp.

Het ontgaat mij even of en wanneer deze is uitgezonden, of wanneer die precies vanaf vandaag gezien nu komt op NatGeo. Ja, ik heb erover gelezen, maar uitvinden wanneer precies de 1e uitzending is/was, en of er uberhaupt een download van te vinden is, het ontgaat me even, wat ik vond is vrij tegenstrijdig, zelfs het precieze epi-nr kom ik niet met zekerheid achter.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 29-01-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Sjah schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:34:
In 1992 crasht vlucht 1862 van Amsterdam naar Tel Aviv. Onderzoekers ontdekken een dodelijk probleem die elke 747 bedreigt>>>> kortom eindelijk een epi over de Bijlmerramp.

Het ontgaat mij even of en wanneer deze is uitgezonden, of wanneer die precies vanaf vandaag gezien nu komt op NatGeo. Ja, ik heb erover gelezen, maar uitvinden wanneer precies de 1e uitzending is/was, en of er uberhaupt een download van te vinden is, het ontgaat me even, wat ik vond is vrij tegenstrijdig, zelfs het precieze epi-nr kom ik niet met zekerheid achter.
Die is op 17 januari al voor het eerst uitgezonden. Zal ongetwijfeld nog meerdere keren herhaald worden, zoals alles wat NatGeo uitzendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Kee, ben er inmiddels achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Sjah schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 20:34:

Er was nogal wat kritiek op de aflevering die op 17 januari is uitgezonden door Nat Geo. Ik heb de aflevering niet gezien, maar er komt (1 februari, volgens Wikipedia) een 'officiële' aflevering uit. Inclusief Engelse voice over. Het is trouwens S15E03 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nou daar ging 'ie dan:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1700/24574658032_dff0887dd4_z.jpg Boeing 737-8 Max N8701Q First Flight by Royal King, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1647/24327061729_ca392242b1_z.jpg Boeing 737-8 Max N8701Q by Royal King, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:54
Vandaag op TXL gevlogen met KLM. Vlucht was prima, maar TXL is wel echt een vliegveld uit een ander tijdperk. Werden afgehandeld met een trap, terwijl er tig avio-bruggen vrij waren. Afhandelaar maakte er een sport van om zoveel mogelijk mensen in een bus te proppen. Gebouw van binnen is echt afgeragd en versleten. Bagageband oude meuk, overstromende WC's die als decor voor een '80 film kunnen dienen. Gevels versleten met afbladderende verf... Moraal: verre van een visite kaartje voor je hoofdstad.

Hoe zit het met het vernieuwde Schonnefeld? TXL kun je niet lang nog serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
oohh schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 22:02:
[...]

Er was nogal wat kritiek op de aflevering die op 17 januari is uitgezonden door Nat Geo. Ik heb de aflevering niet gezien, maar er komt (1 februari, volgens Wikipedia) een 'officiële' aflevering uit. Inclusief Engelse voice over. Het is trouwens S15E03 ;)
Heb hem inmiddels gezien, vond de aflevering ook wat vlak, wist totaal niet de sfeer van de Bijlmerramp parlementaire enquete te vangen, noemde die ook niet, dat snap ik ook, maar betreur dat.
Dat de voicerecordings , de orignele van "going down" niet werden gebruikt, tja lijkt me dat de familie daar geen toestemming voor gaf...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
[Roland] schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:50:

Vandaag een mail gehad van SAA dat ik voor de SAA vluchten kan upgraden naar Business class. Ik mag een bod doen en dan laten zij weten of die geaccepteerd wordt. Ik heb altijd nog wel eens BC willen vliegen maar vraag me af of het op deze vluchten wel de moeite waard is. Volgens mij hebben single aisle vliegtuigen dezelfde stoelen in BC als economy (klopt dat? Internet is hier niet snel genoeg om seatguru te kunnen laden) en dan zit het voordeel in de lounge. Op Jburg moet ik rennen maar in Nairbobi heb ik een uur of 3.

Nu is mijn vraag, geen idee wat ik moet bieden om geüpgrade te worden. Praat je dan over 100 dollar of toch wel over hele andere bedragen? Iemand hier ervaring mee?
Het minimale geboden en volgens de website zou mijn bod 'poor' geweest zijn (ze hebben een metertje die aangeeft hoe waarschijnlijk het is dat je bod geaccepteert wordt) maar voor beide vluchten geupgrade naar BC, ben erg benieuwd of dit vlieg ervaring gaat verbeteren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wie heeft er ervaring met Air Lingus? Moet naar de US met 1 overstap. Ik kan KLM naar Atlanta pakken en daar over stappen. Of ik pak Air Lingus naar Dublin en stap daar over naar de eindbestemming.

Hebben ze wel een Business Class waar je kan liggen, of doe ik dan weer een stap terug in de tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik ken Air Lingus alleen als relatieve LCC, vergelijkbaar met Air Berlin of zo, op Europese vluchten. Hoe ze intercontinentaal vliegen weet ik helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het aantal botsingen tussen vogels en vliegtuigen bij luchthaven Schiphol is voor het eerst sinds jaren weer toegenomen.

In 2015 vonden er volgens de KLM zo'n vijfhonderd aanvaringen plaats, wat volgens Het Parool een verdubbeling is ten opzichte van het jaar daarvoor.

Door het relatief warme weer is er in Nederland meer voedsel voor vogels en migreren ze in de wintermaanden minder snel naar het buitenland. Ook sterven er, dankzij het warme weer, minder jonge vogels.

In het verleden deden de meeste vogelincidenten zich tussen juli en oktober voor. Maar door de zachte winters vinden er nu het hele jaar door aanvaringen plaats. Eerder deze week moest een KLM-vliegtuig terugkeren vanwege een aanvaring met zes vogels op de landingsbaan. Door het ongeluk was de motor beschadigd.

In Het Parool stelt een vogelexpert dat Schiphol te weinig doet om de botsingen te voorkomen. Hij vreest dat het aantal nog verder gaat stijgen als in 2018 Lelystad Airport wordt geopend.

Dit vliegveld moet als dependance van Schiphol veel vakantievluchten voor zijn rekening gaan nemen. Dit betekent meer vluchten op een plek waar de vogels die zijn weggejaagd bij Schiphol nu vaak verblijven.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...-met-vogels-schiphol.html

Het hele, veel uitgebreidere, artikel uit Het Parool: http://www.parool.nl/paro...-door-zachte-winter.dhtml

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
BounceCloud schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:42:
Vandaag op TXL gevlogen met KLM. Vlucht was prima, maar TXL is wel echt een vliegveld uit een ander tijdperk. Werden afgehandeld met een trap, terwijl er tig avio-bruggen vrij waren. Afhandelaar maakte er een sport van om zoveel mogelijk mensen in een bus te proppen. Gebouw van binnen is echt afgeragd en versleten. Bagageband oude meuk, overstromende WC's die als decor voor een '80 film kunnen dienen. Gevels versleten met afbladderende verf... Moraal: verre van een visite kaartje voor je hoofdstad.

Hoe zit het met het vernieuwde Schonnefeld? TXL kun je niet lang nog serieus nemen.
TXL had al twee jaar dicht moeten zijn inderdaad, maar SchönefeldBrandenburg is nog niet af genoeg om gebruikt te worden.

Verbaast me overigens dat je met de trap gehandled werd, KLM doet toch meestal gewoon aan jetbridges. Of zat je in een fokker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 07:15
BounceCloud schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 23:42:

Huidige Berlin-Schönefeld (SXF) is zo mogelijk nog erger dan je beschrijving van Tegel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
CyBeR schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:27:
[...]

Verbaast me overigens dat je met de trap gehandled werd, KLM doet toch meestal gewoon aan jetbridges. Of zat je in een fokker?
De keren dat ik naar TXL ben geweest, ging dat allemaal met airstairs. O.a. met 737/F70/E190.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Beide zijn verschrikkelijk, maar wel weer lekker klein. Zeker TXL staat bekend om zijn korte loopafstanden. Schonefeld is wel weer lachen als je bij het taxien om een volledig nieuw vliegveld heen rijd met alles er op en er aan.... met een gesloten voordeur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
oohh schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:41:
[...]

De keren dat ik naar TXL ben geweest, ging dat allemaal met airstairs. O.a. met 737/F70/E190.
Ik heb daar met een 737 op gevlogen en dat ging gewoon met de jetbridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:54
CyBeR schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 10:27:
[...]

TXL had al twee jaar dicht moeten zijn inderdaad, maar SchönefeldBrandenburg is nog niet af genoeg om gebruikt te worden.

Nee, 737-8. Afhandelaar had volgensmij bijna een record te pakken. Kist was volledig vol en hij heeft zeker 80% in een bus weten te krijgen.
Busrit was wel een keiharde anti climax, na 100m mochten wij alweer uitstappen. Kon voor mijn gevoel de neus van de 738 nog aanraken.

Overigens zag het winkel en eet-aanbod er wel goed uit. Zag in iedergeval een Burger King, dus dat betekent dat ik op de terugweg in iedergeval al 1 optie heb om te eten. Dat is al een 100% vooruitgang tov CDG toen ik daar van de zomer was. :+
Pagina: 1 ... 47 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.