Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.909 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freee!! schreef op zondag 24 januari 2016 @ 00:38:
[...]

FTFY.

Ik betaal graag extra en/of vlieg een paar uur extra om CdG te missen, wat een ongelovelijke ramp is dat.
Ook erg hinderlijk dat je op de KLM-website geen vinkje hebt voor enkel directe vluchten. Ten eerste CdG is een ramp. Heb daar een aantal jaar geleden een restaurant proberen te vinden, maar er waren slechts twee restaurants te vinden met zeer matig en duur eten. Ten tweede is de aansluitende vlucht dan van Air France en dat is echt bedroevend slecht. Als mensen dan weer eens over de KLM klagen dan moeten ze eens Air France proberen.

Als ik moet overstappen dan kies ik vaak een andere luchtvaartmaatschappij, maar dan moet het prijsverschil echt aanzienlijk zijn. Het comfort van een directe vlucht is bijna niet in geld uit te drukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06:56
PWM schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 19:30:
Aangezien de KLM geen enkele controle doet op handbagage, is dat wel handig. Net ook weer een vrouw die 3 flinke tassen meeneemt, geen probleem.
Toen ik twee weken geleden mijn bagage had ingecheckt, heeft er wel iemand van KLM een geel label aan mijn handbagage bevestigd. Daar stond, als ik 't me goed herinner, iets van 'approved luggage' op. Niet dat daar verder nog naar gekeken is tijdens het boarden, maar ik had het idee dat dit was om te voorkomen dat mensen met oversized handbagage verder zouden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:03

Grouchy

meep meep

Early/priority boarding;

Zo veel meer relaxed. Gewoon lekker doorlopen/minder geschuiffel in die slurf of aparte ingang/bus/auto, baggage, alle maaltijd keuzes nog steeds beschikbaar en natuurlijk tegenwoordig heb je al die seat poachers.

[ Voor 7% gewijzigd door Grouchy op 24-01-2016 13:04 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:57
On a personal note: het snobgehalte stijgt behoorlijk de laatste tijd. Als niet zo frequentflyer voel ik me bijna schuldig. Mag het een tandje meer Piet91 en minder 'economy plebs tokkie tuig'. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Weet iemand meer over het bericht dat Iran grote orders bij Airbus gaat plaatsen?
Ik zie dat bericht vandaag op meerdere plekken maar ik snap niet waar de NOS de informatie vandaan haalt dat het deels om A340's zou gaan. Die worden niet meer gemaakt en het bericht klopt dus niet of er ontbreken belangrijke details (bijvoorbeeld dat het niet om nieuwe kisten gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zou kunnen dat Airbus zelf nog rijtje A340's heeft teruggenomen in een paar deals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichTrip
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:37
Ik betaal graag extra en/of vlieg een paar uur extra om CdG te missen, wat een ongelovelijke ramp is dat.
Absoluut mee eens! Vaak met AF gevlogen naar SXM (AMS-CDG-SXM-CDG-AMS) Op de terugweg vanuit SXM om 6 uur 's morgens in de winter gewoon uitstappen via de trap op het platform en met een bus voor het gevoel half Parijs door te crossen. Niet meer van deze tijd :(
En inderdaad erg ongezellig.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
PWM schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:04:
Zou kunnen dat Airbus zelf nog rijtje A340's heeft teruggenomen in een paar deals?
U is correct, Airbus heeft op dit moment 22 A340's for sale, zie http://www.airbus.com/com...asset/aircraft-available/

Bestaande uit 10 -300's, 11 -500's en 1 -600. De oudste is uit 1997, de jongste uit 2005.

Daar zal het dan wel om gaan.

Wat ik interessanter vind is dat Iran dus aangeeft ook geinteresseerd te zijn in de A380.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 24-01-2016 14:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:15:
Wat ik interessanter vind is dat Iran dus aangeeft ook geinteresseerd te zijn in de A380.
Het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat Iran (nieuwe) A380's bestelt dat ik die informatie maar als onderhandelingstactiek beschouw. Ik neem het niet helemaal serieus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Iran zegt dat ze er acht gaan kopen: http://www.reuters.com/ar...irbus-group-idUSL8N158076

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-09 21:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Eerst de contracten zien, dan geloven.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-09 10:09
Gezien de geografische locatie kan Iran nog best wel eens een rol gaan spelen in de luchtvaart als de politieke situatie lange tijd stabiel is. 8 A380's over 3 á 4 jaar is niet ondenkbaar mits het daar de goede kant op blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het zou een hub kunnen worden in de toekomst. IKA ligt (geografisch gezien) immers een stuk gunstiger tussen Europa en Azië dan DXB.

Maar dat lijkt me dan wel wat langere termijn werk, zie ik niet binnen nu en een jaar of 10 gebeuren eigenlijk.

Naast die A380's en de reeds eerder bekende A320's en A340's schijnt Iran Air ook 16 A350's besteld te hebben overigens.

Aflevering voor A320 en A340 zou dit jaar al starten, de A350's en A380's staan geplanned vanaf 2019.

[ Voor 20% gewijzigd door wildhagen op 24-01-2016 16:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44

PeaceNlove

Deugleuter

wildhagen schreef op zondag 24 januari 2016 @ 14:15:
[...]

U is correct, Airbus heeft op dit moment 22 A340's for sale, zie http://www.airbus.com/com...asset/aircraft-available/

Bestaande uit 10 -300's, 11 -500's en 1 -600. De oudste is uit 1997, de jongste uit 2005.

Daar zal het dan wel om gaan.

Volgens mij kopen ze die A340's omdat hun huidige vloot met ductape aan elkaar hangt en Airbus deze erg snel kan leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-09 10:09
wildhagen schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:45:
Het zou een hub kunnen worden in de toekomst. IKA ligt (geografisch gezien) immers een stuk gunstiger tussen Europa en Azië dan DXB.

Maar dat lijkt me dan wel wat langere termijn werk, zie ik niet binnen nu en een jaar of 10 gebeuren eigenlijk.

Naast die A380's en de reeds eerder bekende A320's en A340's schijnt Iran Air ook 16 A350's besteld te hebben overigens.

Aflevering voor A320 en A340 zou dit jaar al starten, de A350's en A380's staan geplanned vanaf 2019.
Eerst zien dan geloven inderdaad, maar als je de aantallen(114-140) bekijkt die er nu rondgaan in de media dan gaat het om meer dan alleen vervanging van oude vliegtuigen in de vloot van Iran Air (Nu 43), Mahan Air is geen staatsbedrijf dus die zullen ook nog wel gaan shoppen.

Ook liggen de plannen al klaar voor IKA, capaciteit kan doorgroeien naar 90,000,000 pax in 2030.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PeaceNlove schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:17:
[...]

Volgens mij kopen ze die A340's omdat hun huidige vloot met ductape aan elkaar hangt en Airbus deze erg snel kan leveren?
Ik kan natuurlijk niet in hun hoofd kijken, maar ik gok dat dat inderdaad de redenatie zal zijn, dat die A340's heel snel geleverd kunnen worden, en zo een overbrugging zijn tot de twinjets geleverd zijn. Anders zouden ze nog enkele jaren met hun vloot moeten vliegen, terwijl die nu al bijna van ellende uit elkaar valt.
n0pe schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:17:
[...]

Eerst zien dan geloven inderdaad, maar als je de aantallen(114-140) bekijkt die er nu rondgaan in de media dan gaat het om meer dan alleen vervanging van oude vliegtuigen in de vloot van Iran Air (Nu 43), Mahan Air is geen staatsbedrijf dus die zullen ook nog wel gaan shoppen.

Ook liggen de plannen al klaar voor IKA, capaciteit kan doorgroeien naar 90,000,000 pax in 2030.
Ze hadden eerder al aangegeven hun long haul netwerk te willen uitbreiden, dus het is idd niet alleen voor vervanging van de oude toestellen.

Lijkt me dat hun 747's het eerste eruit zullen gaan, daarna hun A300's en A310's, en als laatste zullen hun Fokker 100's wel eruit gaan en vervangen worden door Mitsubishi MRJ's of Bombardie C-Series (Iran Air schijnt met beiden al in gesprek te zijn).

Blijven alleen de A320's over die ze al hadden (6 stuks), verder zou dan hun hele vloor vernieuwd (en uitgebreid) zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 07:54
wildhagen schreef op zondag 24 januari 2016 @ 17:33:
[...]

Ik kan natuurlijk niet in hun hoofd kijken, maar ik gok dat dat inderdaad de redenatie zal zijn, dat die A340's heel snel geleverd kunnen worden, en zo een overbrugging zijn tot de twinjets geleverd zijn. Anders zouden ze nog enkele jaren met hun vloot moeten vliegen, terwijl die nu al bijna van ellende uit elkaar valt.
Al heeft een land als Iran minder last van het hoge brandstofverbruik van een quad-jet - ze konden de afgelopen jaren de olie (en kero) nergens kwijt... Ook nu kunnen ze die dus makkelijk goedkoop binnenlands gebruiken.

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Hmmbob schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:11:
[...]
Al heeft een land als Iran minder last van het hoge brandstofverbruik van een quad-jet - ze konden de afgelopen jaren de olie (en kero) nergens kwijt... Ook nu kunnen ze die dus makkelijk goedkoop binnenlands gebruiken.
Het probleem van Iran op dat gebied (en dat speelt al heel lang), is een gebrek aan raffinagecapaciteit. Hoewel olieproducent en -exporteur, was Iran altijd al een importeur van brandstoffen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op zondag 24 januari 2016 @ 16:45:

Daarvoor moet er op politiek en internationaal vlak nog heel wat gebeuren. En dan zwijg ik nog over de immense investeringen die nodig zijn om Iran Air in een serieuze concurrent van de grote regionale concurrenten om te toveren.
Hmmbob schreef op zondag 24 januari 2016 @ 18:11:
Lijkt me niet. Eén van de problemen van Iran, en een drijfveer achter het civiele nucleaire programma, schijnt te zijn dat er binnenlands veel te veel (zwaar gesubsidieerde) olie verspild wordt waardoor ze miljarden aan inkomsten uit verkoop op de wereldmarkt mislopen. Het nucleaire programma is een manier om meer olie voor de internationale verkoop over te houden.

Ik vermoed eerlijk gezegd dat de Iraanse olie ons via duistere wegen toch wel bereikte. Maar misschien niet voor de prijs die ze er anders voor hadden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 15:54
Die kisten moeten toch ook weer terug naar Iran. Op de heenweg tanken kan wel bijna gratis zijn, maar terug moeten ze toch ook weer brandstof hebben.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Point taken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
Maandag is de laatste vlucht die Malaysia Airlines vanaf Schiphol naar Kuala Lumpur maakt. De maatschappij trekt zich grotendeels terug uit Europa.
Topman Huib Gorter van Malaysia Airlines Europa spreekt in Het Parool van een emotioneel weekend.

De medewerkers, gevestigd op Schiphol, delen maandagochtend aan de gate presentjes uit aan de laatste reizigers en zwaaien daarna langs de baan de Boeing 777 uit. Gorter leidde tien jaar geleden de plannen voor de Europese uitrol van de Maleisische luchtvaartmaatschappij en werd daarna topman.

Nu valt het doek voor de Europese tak: de vliegmaatschappij kampt met financiële problemen en maakte twee vliegrampen mee (de neergeschoten MH17 en de verdwenen MH370).
Toch jammer. Dan blijft alleen KLM over met een directe vlucht naar KUL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
De medewerkers, gevestigd op Schiphol, delen maandagochtend aan de gate presentjes uit aan de laatste reizigers
de vliegmaatschappij kampt met financiële problemen
Wel mooi dat ze nog aandacht besteden aan zulke details.

Al stel ik me ook voor dat ze elke medewerker een stukje van de administratie meegeven om naar Kuala Lumpur te brengen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Diverse media melden nu iets meer details over de mega-order bij Airbus van Iran Air.

Hij zou uit de volgende toestellen bestaan:

- 63 stuks uit de A320-family (onbekend welke verdeling over 318/319/320/321, en neo/ceo)
- 40 A330-900's
- 4 A340-600's
- 16 A350-900's
- 8 A380's

Aflevering tussen 2016 en 2022. De A340's zouden lease-toestellen zijn, de rest (127 stuks dus) zou in eigendom genomen worden.

Verder zou men ook nog 40 ATR42/72's turboprops willen bestellen (ook van de EADS-groep dus). Deze zouden dit jaar en in 2017 allemaal geleverd moeten worden.

Verder is men nog in onderhandeling met Mitsubishi en Bombardier over de aanschaf van "tientallen" (geen specifiek getal gevonden) toestellen.

Ook met Boeing zou nog onderhandeld worden over een grote order. Weinig details verder nog hierover bekend, geen aantallen, types etc.

Verder mag Iran Air nu weer tanken op Schiphol, ipv de constructie met tussenstops die men nu heeft:
Iran Air krijgt weer brandstof geleverd op Schiphol en andere westerse luchthavens. Daardoor vervalt de tussenlanding op weg naar Teheran, waardoor passagiers van de Iraanse nationale luchtvaartmaatschappij sneller op hun eindbestemming aankomen.

Tot nu toe moest op vluchten vanaf luchthavens als Schiphol, Frankfurt en Londen richting Iran worden bijgetankt in Praag, Boedapest of Belgrado. Dat was het gevolg van strenge internationale sancties tegen Iran. Door de verbeterde relaties met het Westen zijn die nu goeddeels opgeheven.

Iran kan nu ook werk maken van het snel vervangen van de verouderde luchtvloot binnen de landsgrenzen. Airbus kan zich opmaken voor een order van meer dan 120 toestellen, waaronder mogelijk de A380. Ook Boeing is in de race voor een groot aantal bestellingen.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...g-weer-tanken-op-schiphol

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ook een raar verhaal:
SchipholEen plan om aanslagen te plegen in Groot-Brittannië is verijdeld doordat de Britse luchtmacht twee piloten hun plannen hoorde bespreken via de radio van hun vliegtuig.
[...]
De Britse luchtmacht, de Royal Air Force (RAF) , zou het gesprek tussen de piloten hebben onderschept en doorgestuurd naar de geheime dienst. De piloten gebruikten gecodeerde taal, maar het gesprek werd door de RAF doorgestuurd naar de GCHQ.
[...]
Analisten stelden daar vast dat het in het gesprek ging over Londen, Bath, Brighton en Ipswich. De steden werden niet bij naam genoemd, maar er werd in codetaal verwezen naar hits uit de popmuziek.
[...]
Volgens de krant stonden de piloten niet geregistreerd als mogelijke terroristen. Ze werken voor een luchtvaartmaatschappij uit een van de Golfstaten en worden nu gelinkt aan IS.

Het gesprek zou zijn onderschept toen het vliegtuig vanaf Schiphol was opgestegen, en onderweg was naar verschillende bestemmingen in het Midden-Oosten. De piloten mochten gewoon doorvliegen, maar staan nu op een lijst en worden extra scherp in de gaten gehouden.
http://www.blikopnieuws.n...ken-terreuraanslagen.html

Dus blijkbaar vliegen er bij een maatschappij twee piloten rond met kennis van de plannen van IS? Of piloten die grappig denk te zijn? Of een geheime dienst die dingen ziet die er niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:46:
Aflevering tussen 2016 en 2022. De A340's zouden lease-toestellen zijn, de rest (127 stuks dus) zou in eigendom genomen worden.
Dit zou mij dus totaal niet verbazen. Zou eerder opkijken als het allemaal lease zou worden.
Ook met Boeing zou nog onderhandeld worden over een grote order. Weinig details verder nog hierover bekend, geen aantallen, types etc.
Gokje. 737's en 777's. Vooral die laatsten kan men snel en goedkoop aan komen.
Uiteraard ook in eigendom en geen lease.
Fly-guy schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:54:
Ook een raar verhaal:

Dus blijkbaar vliegen er bij een maatschappij twee piloten rond met kennis van de plannen van IS? Of piloten die grappig denk te zijn? Of een geheime dienst die dingen ziet die er niet zijn?
Heel raar verhaal. Ik neem aan dat het dus een gesprek was tussen cockpitcrew; zijn die gesprekken elders op te vangen? (dus niet communicatie naar andere vliegtuigen of de grond)

Ook een rare zin:
Het gesprek zou zijn onderschept toen het vliegtuig vanaf Schiphol was opgestegen, en onderweg was naar verschillende bestemmingen in het Midden-Oosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op maandag 25 januari 2016 @ 13:54:
Ook een raar verhaal:

[...]

http://www.blikopnieuws.n...ken-terreuraanslagen.html

Het vreemdste is toch wel de passage
Een plan om aanslagen te plegen in Groot-Brittannië is verijdeld doordat de Britse luchtmacht twee piloten hun plannen hoorde bespreken via de radio van hun vliegtuig.
Zaten ze in verschillende toestellen en spraken ze over the air met elkaar (wat mij sterk lijkt) of waren ze met elkaar in de cockpit aan het praten. Het laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk maar dan vraag ik me ook af.....hoe kon de RAF ze dan horen. (of is het GCHQ die het hoorde en doet iedereen alsof de RAF het 'toevallig' hoord 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:04:
[...]
Zaten ze in verschillende toestellen en spraken ze over the air met elkaar (wat mij sterk lijkt) of waren ze met elkaar in de cockpit aan het praten. Het laatste lijkt mij het meest waarschijnlijk maar dan vraag ik me ook af.....hoe kon de RAF ze dan horen. (of is het GCHQ die het hoorde en doet iedereen alsof de RAF het 'toevallig' hoord 8) )
De enige redelijke verklaring is dat op één of andere manier de radio het gesprek in de cockpit uitzond. Open kanaal. Dat de RAF het toevallig opving, vind ik dan niet zo heel erg verwonderlijk, alle luchtmachten luisteren continue ook de frequenties van de burgerluchtvaart uit om op de hoogte te blijven wat er gebeurt, handig als een groot verkeerstoestel ineens met spoed moet landen en de dichtstbijzijnde baan is van die luchtmacht. Maar dat pleit GCHQ natuurlijk niet van verdenking vrij >:) (ze hebben een reputatie op te houden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:04:
[...]

Het vreemdste is toch wel de passage

[...]

Er zijn bepaalde frequenties die gebruikt worden voor allerlei onzin en gein, naast serieuzere zaken.

123,45 MHz is een voorbeeld, deze wordt vaak gebruikt als je onderling tussen vliegtuigen wat kwijt wil, van afspraakjes voor de borrel tot elkaar (bijv boven de plas) inlichten of het turbulent is, etc.

Mogelijk is zo'n frequentie gebruikt, al kan ik me dat als niet terrorist niet echt voorstellen.

Hoe dan ook is het vreemd dat ze blijkbaar wel weten wie het waren (lijkt me stug dat ze niet de middelen hebben om dat uit te vinden), maar ze vrolijk door mogen vliegen in hun vliegtuigen uit het MO, waar ze mogelijk nog meer kunnen gaan plannen en mogelijk uitvoeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Fly-guy op 25-01-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:19

RobertowNL

For your gear!

http://qz.com/597205/why-...nagement-is-offering-1-9/

Er zijn dagen dat ik het er niet bij krijg :D
Al zal die 37% er wel nooit helemaal komen.

Vandaag met LOT uit Beijing terug gekomen maar daar liep iemand van het grondpersoneel toch naar te doen naar de chinese collega's, sprak ze meer aan als honden dan netjes.
Hij riep gefrustreerd dat het geen metro was maar een vliegtuig en dat mensen logisch moesten boarden (en eerst rij 20-30). Terwijl daardoor de hele rij niet meer werkte.

Het was wel komisch om te zien en het boarden ging uiteindelijk niet sneller.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Volgende week vlieg ik van Mombasa via Nairobi en Johannesburg naar Kaapstad. Zie een beetje op tegen deze vlucht want mag op Nairobi en Johannesburg eerst koffers halen, ook totaal 8 uur in small body vliegtuigen (heb al wel nooduitgang plaatsen). Vlucht wordt uitgevoerd met South African Airlines maar de eerste vlucht is met Kenyan Airways.

Vandaag een mail gehad van SAA dat ik voor de SAA vluchten kan upgraden naar Business class. Ik mag een bod doen en dan laten zij weten of die geaccepteerd wordt. Ik heb altijd nog wel eens BC willen vliegen maar vraag me af of het op deze vluchten wel de moeite waard is. Volgens mij hebben single aisle vliegtuigen dezelfde stoelen in BC als economy (klopt dat? Internet is hier niet snel genoeg om seatguru te kunnen laden) en dan zit het voordeel in de lounge. Op Jburg moet ik rennen maar in Nairbobi heb ik een uur of 3.

Nu is mijn vraag, geen idee wat ik moet bieden om geüpgrade te worden. Praat je dan over 100 dollar of toch wel over hele andere bedragen? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik zou zeggen: doe een dummy booking en kijk wat het normale tarief voor business class op die vlucht is.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
[Roland] schreef op maandag 25 januari 2016 @ 14:50:
Volgens mij hebben single aisle vliegtuigen dezelfde stoelen in BC als economy (klopt dat? Internet is hier niet snel genoeg om seatguru te kunnen laden)
Dat is volgens seatguru voor SAA niet het geval -- die hebben in BC 2x2 (A320) of 3x2 (737, A319) ipv 3x3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:59
Op Jburg moet ik rennen maar in Nairbobi heb ik een uur of 3.
Hoe lange overstap heb je in Jburg? Als het 1,5 uur is kan het net, bij minder mis je je vlucht. Maar gelukkig wordt er druk heen en weer gevlogen tussen Jburg en Kaapstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

llevering schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:02:
[...]
Hoe lange overstap heb je in Jburg? Als het 1,5 uur is kan het net, bij minder mis je je vlucht. Maar gelukkig wordt er druk heen en weer gevlogen tussen Jburg en Kaapstad.
Zal in ieder geval theoretisch gaan, SAA heeft dat ticket voor die combinatie van vluchten verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
Freee!! schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:05:
[...]

Zal in ieder geval theoretisch gaan, SAA heeft dat ticket voor die combinatie van vluchten verkocht.
Jep precies dat, theoretisch... Het probleem is dat je eerst door immigratie moet, dan mag je zelf je koffer ophalen en verderop weer inchecken (en verderop is een aardig eindje lopen). Dan weer een nieuwe security check (die overigens zelden druk is gelukkig). En als je dan de pech hebt dat je met de A340 van SAA vliegt naar Kaapstad dan mag je nog een heel eind met de bus waar je via een trap van een gate van het internationale gedeelte het vliegtuig board. De trap is zo'n fijne wenteltrap :D. Als je in de bus zit weet je natuurlijk wel dat je de vlucht haalt, maar het zorgt er wel voor dat de gate eerder sluit dan je soms zou verwachten.

Maargoed dat is het probleem van SAA en de frequentie is hoog genoeg om er weinig last van te hebben over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

llevering schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:11:
[...]
Maargoed dat is het probleem van SAA en de frequentie is hoog genoeg om er weinig last van te hebben over het algemeen.
Mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Ik heb 2 uur in johannesburg, zal voldoende zijn want vlieg met de 320 (beide SAA vluchten). Ben ook op de bid site terecht gekomen en zij geven al een minimum en maximum aan. minimum bid is 3000 rand voor de lange vlucht, ik ga minimum bid doen en dan merk ik het wel. Volgens de site heb ik een hele lijst met voordelen.

Dank voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
Dat ga je prima redden onvoorziene omstandigheden daar gelaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:43

Garyu

WW

[Roland] schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:16:
Ik heb 2 uur in johannesburg, zal voldoende zijn want vlieg met de 320 (beide SAA vluchten). Ben ook op de bid site terecht gekomen en zij geven al een minimum en maximum aan. minimum bid is 3000 rand voor de lange vlucht, ik ga minimum bid doen en dan merk ik het wel. Volgens de site heb ik een hele lijst met voordelen.

Dank voor de info
150 euro extra voor BC in een A320? Ik zou het er niet voor over hebben op dat stukje...

PS: waarom vlieg je niet Mombasa -> Addis Adaba -> Kaapstad? Scheelt weer een layover met koffers e.d. en vlieg je met een widebody (787) van Ethiopian.

[ Voor 11% gewijzigd door Garyu op 25-01-2016 15:37 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:33:
[...]

150 euro extra voor BC in een A320? Ik zou het er niet voor over hebben op dat stukje...
4 uur is niet lang maar klein stukje wil ik het ook niet noemen (nai-Jburg).plus 2 uur in de launch.

Dit zijn de voordelen
saa

Make us an offer and enjoy our business class experience.
-Enjoy access to our world-class airport lounges
-Dedicated check-in and boarding counters, as well as priority baggage handling at the airport
-Culinary indulgences served with excellent, award-winning South African wines and a wide range of complementary drinks, including champagne
-Comfortable and spacious Business Class seats for a relaxing journey.
-Over 100 movies to enjoy from and access up to 100 TV features, as well as a wide range of music and games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Garyu schreef op maandag 25 januari 2016 @ 15:33:
[...]

PS: waarom vlieg je niet Mombasa -> Addis Adaba -> Kaapstad? Scheelt weer een layover met koffers e.d. en vlieg je met een widebody (787) van Ethiopian.
Omdat ik een hekel heb aan Ethiopian (altijd vertraagd of vluchtwijzigingen, 2 weken geleden mocht ik zelfs niet mee en had 23 uur in Rome) en ik een nog grotere hekel heb aan Bole AirPort waar ik dan een lange layover zou hebben. Ook vlieg ik dan eerst 2 uur de verkeerde kant op (wel naar die vlucht gekeken dus maar baas heeft gelukkig SAA geboekt)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zojuist is de allerlaatste MH16 vlucht (9M-MRL) naar Amsterdam vertrokken vanuit Kuala Lumpur.
Ook de laatste MH20 vlucht (9M-MRM) naar Parijs is vertrokken.
Verwachte aankomst in Amsterdam is 06:34 uur. Vertrek om 11:40 uur.

Toen Malaysia Airlines eind 1976 haar eerste McDonnell Douglas DC-10-30 in ontvangst nam werden de ogen gericht op routes naar Amsterdam, Parijs en Frankfurt.
Op 5 januari 1980 vond de eerste vlucht naar Amsterdam plaats.
De vluchten werden destijds wekelijks uitgevoerd met tussenstop in Jeddah.
Later vloog het met de Boeing 747-200 en 747-400 naar Amsterdam en later met de Boeing 777-200ER.
Nu, 36 jaar en 20 dagen na hun eerste vlucht naar Amsterdam, is het nu de laatste keer.
Het wordt best een emotioneel weekend, verwachtte Huib Gorter, topman van Malaysia Airlines Europa, dat is gevestigd op Schiphol. Donderdag gingen de ontslagbrieven voor zeventien medewerkers op Schiphol de deur uit, dinsdag vertrekt de laatste Boeing 777 van de maatschappij. De medewerkers gaan dinsdagochtend aan de gate cadeautjes uitdelen aan de laatste reizigers die met vlucht MH19 naar Maleisië vertrekken. En dan, tien over half twaalf, staan ze langs de baan waar de 'triple seven' het luchtruim zal kiezen.
Bron.

De maatschappij is bezig met een flinke reorganisatie waarbij de vloot wordt verkleind, routes worden gesneden en zo'n 30% van de werknemers ontslaan. De maatschappij sluit omvangrijke codeshare-overeenkomst met Emirates; Londen blijft de enige Europese stad waarop de maatschappij blijft vliegen; naast Amsterdam en Parijs was eerder was Frankfurt al geschrapt.
Ook vluchten naar Dubai worden geschrapt en zullen door code-share op de Emirates vluchten worden overgenomen.
Het lijkt er ook op dat hun laatste geplande 777-vluchten op dinsdag plaatsvinden naar Guangzhou.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/4/4/0921443.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9hyDXiO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/1/5/1505511.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/4/3401/5843567362_e895e0afe0_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.airteamimages.com/pics/37/37393_big.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2010/1/3/74544.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/4/1/0892143.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2014/8/5/440078.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/1/7/2536717.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5567/14677153332_9e31874da3_c.jpg
(Ja; die laatste twee foto's zijn inderdaad 9M-MRD onderweg naar Kuala Lumpur op die fatale dag in juli 2014; de laatste waarschijnlijk ergens boven Polen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Toch jammer, MH was altijd een prima maatschappij eigenlijk, heb ze regelmatig gebruikt vanaf AMS. Snap het van hun kant wel, maar toch.

De spoeling naar KUL wordt wel erg dun nu, je hebt nu alleen nog keuze tussen KLM, KLM en KLM. Hoop niet dat die nu besluiten de prijzen omhoog te smijten, nu er geen concurrentie meer is op deze route.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Aan het boarden op NWI. Zilver is afgeplakt op het Sky Priority bord en ze hebben het boarden traag en ingewikkeld gemaakt. Was eerder aan boord dan de business class en priority...

Dombo's bij KLM...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mooiste (en helaas ook de MRD) die ze ooit hadden:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2014/7/18/432141.jpg
Mag niet ontbreken eigenlijk in jouw mooie overzicht Piet! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 17:01
Voor de mensen die het enigszins interessant vinden en het nog niet wisten:

Buffalo Airways in Canada mocht sinds 30 november geen commerciële vluchten meer uitvoeren. Transport Canada heeft hun commerciële luchtvaart certificaat (geen idee wat de correcte Nederlandse vertaling is) ingetrokken vanwege een 'poor safety record'.

10 ongevallen sinds 1994, waarvan in 5 (waarschijnlijk 6) gevallen het toestel afgeschreven werd. Plus nog een heleboel andere kleine incidenten, ongelukken etc.

"Buffalo" Joe McBryan (de enige eigenaar en CEO van Buffalo) heeft toegezegd een stap terug te nemen en zich niet meer te bemoeien met het dagelijkse opereren van de maatschappij. Tevens is er een consultancy firma in de arm genomen die zich bemoeid heeft met het voldoen aan de eisen die Transport Canada gesteld heeft aan Buffalo en sinds 13 januari mogen ze weer vliegen.

Voor de mensen die dan weer geen flauw idee hebben waar het over gaat: Buffalo Airways is een luchtvaartmaatschappij in Yellowknife, North West Territories, Canada. Er worden voornamelijk passagiers, charter en vracht vluchten uitvoert in Douglas DC-3's, Curtiss C-46's en Douglas DC-4's.

Onder andere zijn ze de enige maatschappij ter wereld die dagelijks geplande passagiersvluchten uitvoert met een DC-3. Iedere dag vliegt er een DC-3 met voornamelijk passagiers van Hay River, naar Yellowknife en aan het einde van de dag weer terug. Ze zijn vooral bekend van de tv-show "Ice Pilots NWT"

De rest van hun dagelijkse vloot bestaat uit:

- een enkele Douglas DC-6 (de enige nog vliegende kist in de DC-6B-ST variant, zijn er 2 van gebouwd)
- Canadair CL-215's voor het bestrijden van bosbranden
- Lockheed L-188 Electra voor vrachtvluchten (minstens 1 is inmiddels omgebouwd voor het bestrijden van bosbranden)
- En het meest moderne vliegtuig in hun vloot is een Lockheed P-3 Orion, die gebaseerd is op de L-188 Electra en ook dient als blusvliegtuig

[ Voor 4% gewijzigd door FastFred op 25-01-2016 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:03:
De mooiste (en helaas ook de MRD) die ze ooit hadden:

[afbeelding]
Mag niet ontbreken eigenlijk in jouw mooie overzicht Piet! :)
Ik had gehoopt dat je zou doorhebben dat ik daar geprobeerd heb om een klein overzicht te maken van Malaysia Airlines op Schiphol.
En ik ben geen foto's tegengekomen van -MRD in deze livery op Schiphol. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 15:54
Volgende week vlieg ik van Mombasa via Nairobi en Johannesburg naar Kaapstad.
Heel toevallig KQ760 en SA2015 (JE145) op 5 feb?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Jammer dat Malaysian niet meer vliegt op AMS. Fijne maatschappij. Ook al heb ik een keer 6 á 7 uur op schiphol in de cabine moeten wachten op een de-icer. (daar konden ze niets aan doen) Irritant, want je mag er dan niet uit en je sluit aan in de file. Het eten was al verdeelt, dus tijdens de vlucht was er geen warme hap meer, dus stapels snackjes gekregen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Napsju schreef op maandag 25 januari 2016 @ 19:22:
[...]

Heel toevallig KQ760 en SA2015 (JE145) op 5 feb?
Nee, kq0605, sa0185 en sa0370 op 1 Feb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:02:
Aan het boarden op NWI. Zilver is afgeplakt op het Sky Priority bord en ze hebben het boarden traag en ingewikkeld gemaakt. Was eerder aan boord dan de business class en priority...
"Gelukkig" ben ik dus niet de enige met deze ervaring :+ Heb voor de eerste 3 weken februari 3 retour CPH geboekt net. 2x met SAS en 1x met Norwegian. Geen KLM status meer voor mij na dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

wildhagen schreef op maandag 25 januari 2016 @ 17:44:
[...]
De spoeling naar KUL wordt wel erg dun nu, je hebt nu alleen nog keuze tussen KLM, KLM en KLM.
Als je rechtstreeks wil vliegen wel ja, overstappen in Bangkok danwel Singapore schijnt best te doen te zijn. En anders via Dubai.
Hoop niet dat die nu besluiten de prijzen omhoog te smijten, nu er geen concurrentie meer is op deze route.
Reken er maar wel op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Zoals hier al eerder is aangegeven; morgen komen rond het middaguur 2 F-16's naar Schiphol.
Beiden afkomstig van vliegbasis Leeuwarden.
Zoals het nu lijkt worden ze hier geparkeerd; dus echt zichtbaar zijn ze niet (hooguit panoramaterras).
Doron Sajet van RTV Noord Holland is er (vanzelfsprekend) weer bij met vanaf 12:00 hier een livestream.

Tegenwoordig zijn F-16's een bijzonderheid op Schiphol; maar ooit (tussen 1979 en 1992) werden daar honderden F-16 gebouwd door Fokker. Samen met SABCA in België hebben ze 500 gebouwd voor de Nederlandse, Belgische, Noorse en Deense luchtmacht.
Op 13 september 1978 bracht een Amerikaanse Lockheed C-5 Galaxy de eerste F-16 naar Schiphol:

Afbeeldingslocatie: http://i901.photobucket.com/albums/ac213/JaapScramble/C-5%2000466_zpsyjww51k7.jpg

Dit was ooit dus de dagelijkse gang van zaken op Schiphol:

Afbeeldingslocatie: http://images.memorix.nl/naa/thumb/1280x1280/7da413d8-2653-fc68-e52a-b213f2863f44.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fast.mediamatic.nl/f/tqgr/image/309/49207-800-591.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eRMUjT9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/4/5/5/1076554.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.supercruise.nl/Articels/20%20years%20of%20special%20F-16/Jos%20van%20Nes/pictures/864%20boven%20Schiphol.jpg

Ok, dat laatste niet helemaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Op die laatste foto staat een 747 met het lijkt wel een oranje staart. Welke is dat?

Edit: leuke foto met het oude stationsgebouw. Is er nog een goede site vol oude foto's? Kwam in jaren 80 veel met mijn pa daar.

[ Voor 43% gewijzigd door PWM op 25-01-2016 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:12
Misschien South African Airways? Die hebben nog wel lang met een 747-(2/3/400) gevlogen.

Afbeeldingslocatie: http://widebodyaircraft.nl/b7472sal3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

PWM schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:28:
Op die laatste foto staat een 747 met het lijkt wel een oranje staart. Welke is dat?
Foto is niet echt heel duidelijk maar ik zie ook een rode band. Dan zou het een 747 van Qantas kunnen zijn. Toestel van Martinair is toen schijnbaar even geleased door Qantas.

Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/1/46952_1267964221.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Bastien op 25-01-2016 22:47 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Piet91 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:09:

Tegenwoordig zijn F-16's een bijzonderheid op Schiphol; maar ooit (tussen 1979 en 1992) werden daar honderden F-16 gebouwd door Fokker. Samen met SABCA in België hebben ze 500 gebouwd voor de Nederlandse, Belgische, Noorse en Deense luchtmacht.

Dit was ooit dus de dagelijkse gang van zaken op Schiphol:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Jammer dat van al deze F-16s op de foto's geen enkele meer in Nederlandse vaart is. :|

De J-212 is gescrapped, de J-259 wordt gebruikt in het leerdok in Woensdrecht en de J-360 en J-864 verrichten beiden dienst in de Chileense luchtmacht. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-09 16:21

Edit: leuke foto met het oude stationsgebouw. Is er nog een goede site vol oude foto's? Kwam in jaren 80 veel met mijn pa daar.
Dat lijkt wel heel erg op een CP AIR:
Afbeeldingslocatie: http://www.canadianclassicairlines.com/CPC/lib/skins/cpc/images_template1/fleet/small/742small.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Hoyden op 26-01-2016 12:23 . Reden: Fixed plaatje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Piet91 schreef op maandag 25 januari 2016 @ 22:09:
Zoals hier al eerder is aangegeven; morgen komen rond het middaguur 2 F-16's naar Schiphol.
Beiden afkomstig van vliegbasis Leeuwarden.
Zoals het nu lijkt worden ze hier geparkeerd; dus echt zichtbaar zijn ze niet (hooguit panoramaterras).
Doron Sajet van RTV Noord Holland is er (vanzelfsprekend) weer bij met vanaf 12:00 hier een livestream.
Ik werk praktisch op Schiphol dus vind het wel leuk om even te gaan kijken. Ik heb begrepen dat ze gewoon op een van de live runways gaan landen? Het enige probleem is dat je dat momenteel niet kan zien. Wat een toeval weer natuurlijk :(
Van 25 januari 2016 22.00 uur tot 26 januari 2016 05.00 uur is geen baangebruik beschikbaar. De historische gegevens zijn later ook niet beschikbaar.

- See more at: http://www.lvnl.nl/airtraffic#sthash.T423fRhi.dpuf

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
https://commons.wikimedia...ort_Schiphol_in_the_1980s heeft het een en ander, maar vooral vliegtuigen en ministers danwel sporters bij de gate. Het meeste komt bij Anefo vandaan (en is vrij te gebruiken).

http://www.gahetna.nl/col...oeken/q/zoekterm/schiphol heeft ook een hoop, maar is wat minder goed geindexeerd.

Ook het Noord-Hollands Archief heeft een eigen website met een hoop foto's: http://noord-hollandsarch...schiphol&page=1&reverse=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

Toch jammer, MH was altijd een prima maatschappij eigenlijk, heb ze regelmatig gebruikt vanaf AMS. Snap het van hun kant wel, maar toch.

De spoeling naar KUL wordt wel erg dun nu, je hebt nu alleen nog keuze tussen KLM, KLM en KLM. Hoop niet dat die nu besluiten de prijzen omhoog te smijten, nu er geen concurrentie meer is op deze route.
Je hebt Singapore en BKK nog die in de buurt liggen en waar veel maatschappijen op vliegen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat is tijdelijk. Emirates en MH gaan een partnerschap aan, de Gulf carrier gaat voor traffic zorgen. Straks kan je vanuit KUL naar vele Europese bestemmingen vliegen.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

XWB schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:29:
[...]

Dat is tijdelijk. Emirates en MH gaan een partnerschap aan, de Gulf carrier gaat voor traffic zorgen. Straks kan je vanuit KUL naar heel veel bestemmingen vliegen.
Dat is voor Emirates helemaal niet interessant, dit was voor een maatschappij als KLM interessant geweest. Emirates heeft namelijk al de volgende bestemmingen in Zuidoost-Azië in het bestemmingen boek zitten:
Bangkok, Phuket, Kuala Lumpur, Ho Chi Minh City, Jakarta, Singapore, Jakarta, Bali, Manila, Clark, Cebu

Verder is Kuala Lumpur interessant als je door wilt vliegen naar Oceanië, maar ook daar is Emirates al goed vertegenwoordigd:
Perth, Adelaide, Melbourne, Sydney, Brisbane, Auckland, Christchurch

Hier heeft Emirates zelfs hetzelfde aantal bestemmingen als Malaysia Airlines zelf. Nee deze agreement is enkel zodat Malaysia Airlines wel vluchten naar Europa kan blijven verkopen, want los daarvan is het gewoon keiharde concurrentie.
Emirates kan wel de routes feeden naar de kleinere bestemmingen maar daar ga je geen nationale luchtvaarmaatschappij op draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
ValHallASW schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:02:
[...]

https://commons.wikimedia...ort_Schiphol_in_the_1980s heeft het een en ander, maar vooral vliegtuigen en ministers danwel sporters bij de gate. Het meeste komt bij Anefo vandaan (en is vrij te gebruiken).
Aan die foto's had de KLM een decennium sabbatical of zo want ze komen er compleet niet in voor…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:50

Bestla

Kvinne

Hoyden schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 08:05:
[...]

Dat lijkt wel heel erg op een CP AIR:

[afbeelding]
Omdat je plaatje het niet doet:
Afbeeldingslocatie: https://images.duckduckgo.com/iu/?u=http%3A%2F%2F3.bp.blogspot.com%2F-ev8FYYRtOy4%2FTlphSgaYZlI%2FAAAAAAAAAF8%2FWVyR-QtU-oY%2Fs1600%2FCP%2BAir%2B747.jpg&f=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:41:
[...]

Nee deze agreement is enkel zodat Malaysia Airlines wel vluchten naar Europa kan blijven verkopen, want los daarvan is het gewoon keiharde concurrentie.
Sorry, ik doelde te zeggen 'vele bestemmingen naar Europa'. Ik heb het bericht aangepast.

[ Voor 4% gewijzigd door XWB op 26-01-2016 10:46 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

Ook het Noord-Hollands Archief heeft een eigen website met een hoop foto's: http://noord-hollandsarch...schiphol&page=1&reverse=0
Die laatste is leuk :) Je komt altijd veel tegen van vliegtuigen, maar weinig in Schiphol zelf.

Net de laatste van 4 CPH vluchten geboekt voor de komende 3 weken. Deze had ook weer een leuk verschil:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XJOhPOEddlH0Bre7zuaDcE9G/full.png

Misschien met deze regelmaat eens kijken of SAS een leuke FFP heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
[...]

Die laatste is leuk :) Je komt altijd veel tegen van vliegtuigen, maar weinig in Schiphol zelf.

Net de laatste van 4 CPH vluchten geboekt voor de komende 3 weken. Deze had ook weer een leuk verschil:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XJOhPOEddlH0Bre7zuaDcE9G/full.png

EDIT: Nope :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
PWM schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:01:
[...]

[afbeelding]

Als je graag status verwerft zou je kunnen crediten op United (met hun nieuwe CEO zijn er veel positieve veranderingen op komst, en je komt regelmatig in de US toch?) en als je graag veel miles vangt kan je crediten op Singapore (die geven voor vrijwel alle economy boekingsklassen 100% miles). Met een beetje geluk kan je dan een keertje AMS - FRA - JFK pakken in hun first class suites als je de tijd hebt.

Handige tool: http://www.wheretocredit.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Handige site. Ik had vorig jaar een aantal vluchten met Garuda, en die bleken niet te gelden voor miles maar ook niet als Qualifying flights. Dat is toch wel handig om even te checken als je op dat moment op 56 vluchten staat en bijna Platinum bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:28
PWM schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:01:
[...]

[afbeelding]

Je weet dat Norwegian ook een FFP heeft? Norwegian Reward. Het het is niet zo heel erg uitgebreid als andere programma's, maar je kunt er toch gratis vluchten mee verdienen. Als je daarbij meeneemt dat ze (bijna) altijd het goedkoopst zijn, is dat toch mooi meegenomen. Moet je alleen wel kunnen op de tijdstippen waarop zij vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
XWB schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 10:29:
[...]

Dat is tijdelijk. Emirates en MH gaan een partnerschap aan, de Gulf carrier gaat voor traffic zorgen. Straks kan je vanuit KUL naar vele Europese bestemmingen vliegen.
Ik denk dat wildhagen doelt op directe vluchten. En dat zie ik Emirates niet doen eigenlijk, want voor zover ik weet gaan die vluchten altijd via Dubai. Voor de niet directe vluchten heb je al andere opties, waaronder nu ook al Emirates, maar bijv. ook Singapore Airlines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
oohh schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 11:24:
[...]

Je weet dat Norwegian ook een FFP heeft? Norwegian Reward. Het het is niet zo heel erg uitgebreid als andere programma's, maar je kunt er toch gratis vluchten mee verdienen. Als je daarbij meeneemt dat ze (bijna) altijd het goedkoopst zijn, is dat toch mooi meegenomen. Moet je alleen wel kunnen op de tijdstippen waarop zij vliegen.
Ja, die heb ik inmiddels ook. Vlieg ook vaak naar UK met FlyBE en hun programma is ook beperkt, maar toch wat gratis vluchtjes achter de hand. Handig voor weekendjes weg met vrouw/kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
FastFred schreef op maandag 25 januari 2016 @ 18:48:
"Buffalo" Joe McBryan (de enige eigenaar en CEO van Buffalo) heeft toegezegd een stap terug te nemen en zich niet meer te bemoeien met het dagelijkse opereren van de maatschappij.
Kleine aanvulling hierop: Joe blijft nog wel piloot voor de maatschappij.

Ik begrijp wel dat hun licentie is ingenomen, gezien de incidenten van de afgelopen jaren. Daarbij moet natuurlijk wel gezegd worden dat ze in zeer zware omstandigheden moeten werken. De beruchte 40/40-regel die vaak in Ice Pilots voorbij kwam, zei eigenlijk al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-09 17:01
Je bedoelt 40/40/40 ;)

-40 Celsius bij vertrek, in de lucht en op de bestemming is no-go

En ja, vergelijk de (ernst van/aantal) incidenten bij Buffalo eens met incidenten met maatschappijen die met moderner spul vliegen, daarbij valt Buffalo volledig in het niet.

Ik bekijk ook eens naar het soort incidenten dat ze hebben, enginefire, olielekkage, gear collapse voornamelijk. Ik denk niet dat dit veel anders was toen deze kisten 70 jaar hageltje nieuw waren, de techniek was gewoon nog niet zo goed als tegenwoordig.

Ik zeg niet dat hun licentie intrekken onterecht is, maar ik vind het wel erg makkelijk om dat te doen onder de vrij algemene noemer "safety compliancy issue's".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Voor de liefhebbers van Batman en/of Superman: Turkish Airlines heeft een 777 voorzien van beschildering van deze twee superhelden (één aan elke kant) :)

Afbeeldingslocatie: http://i.cnnturk.com/ps/cnnturk/100/770x0/56a5ffdf4020116574f47529.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.cnnturk.com/ps/cnnturk/100/770x0/56a5ffeb6ce4361ffc7f3105.jpg

Betreft TC-JJN, een 4.5 jaar oude 777-300ER.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
We komen even binnenvallen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZpj-ULWIAA4Vxd.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZpPCwHW0AA6t2n.jpg:large
Afbeeldingslocatie: http://static1.parool.nl/static/photo/2016/8/11/12/20160126125137/album_large_3557397.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static3.parool.nl/static/photo/2016/6/9/10/20160126125136/album_large_3557395.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZpKgBfWcAAxcHU.jpg:large
Afbeeldingslocatie: http://static0.parool.nl/static/photo/2016/15/9/5/20160126134856/album_large_3557480.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.wp.com/www.upinthesky.nl/wp-content/uploads/2016/01/2016_BCN12JAN-6235.jpg?resize=618%2C290

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/1/26/661165.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/1/26/661184.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/1/26/661182.jpg

Helaas even daarvoor ook het laatste vertrek van een Malaysia Airlines toestel vanaf Schiphol:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZo27j2WwAEKpQH.jpg:large

9M-MRL en 9M-MRM die respectievelijk de vluchten van uit Amsterdam en Parijs nu uitvoeren terug naar Kuala Lumpur uitvoeren zijn de laatste 777's van de maatschappij in gebruik.
Verwachte aankomst van -MRL is morgenochtend 06:28 uur en -MRM om 07:51 uur.
Het lijkt erop dat de -MRM morgen nog een vlucht naar Guangzhou gaat uitvoeren, verder zie ik geen vluchten meer voor de 777's.

En Alaska Airlines krijgt ook een nieuwe livery en brand (let op de titles). Oud:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/1/23/659419.jpg

Nieuw:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2016/1/26/661073.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Piet91 op 26-01-2016 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:50

Bestla

Kvinne

Hopelijk zien we die in Juni als we van Seattle naar Anchorage vliegen met Alaska

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:20

franssie

Save the albatross

Ik heb ze wel gehoord maar helaas niet gezien, ik had een afspraak dus kon niet naar Schiphol - dank voor de foto's!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 09:35
Aan publiek geen gebrek bij die F16's zo te zien

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Foto van Frank Crebas op Defensie.nl:

Afbeeldingslocatie: https://www.defensie.nl/binaries/large/content/gallery/defensie/content-afbeeldingen/actueel/nieuws/2016/01/26/schiphol.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Hmmbob op 26-01-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 16:19:
En Alaska Airlines krijgt ook een nieuwe livery en brand (let op de titles). Oud:
[afbeelding]

Nieuw:

[afbeelding]
Zie ze altijd veel op Seattle Tacoma staan. Mooi kleine toestellen, maar deze livery ziet er nog mooier uit :)

EDIT: Mmm, zo klein zijn ze niet meer. Zie ze nog veel met MD-90's op een rij staan, maar nu is het allemaal 737 zo te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 26-01-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Op AirHeadsFly is een leuk artikel verschenen over de Nederlandse F-35 operaties: http://airheadsfly.com/2016/01/26/dutch-lightning-testers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Euh... ja, inderdaad, hahahaha :)

Je hebt gelijk dat dit soort problemen vroeger vaker voorkwamen, maar vandaar ook dat maatschappijen nieuwe toestellen kopen: veiligheid wordt steeds belangrijker en je wordt erop afgerekend. Als Buffalo daar niet in mee wil gaan, hebben ze -en dat blijkt wel- een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 19:12:
[...]

EDIT: Mmm, zo klein zijn ze niet meer. Zie ze nog veel met MD-90's op een rij staan, maar nu is het allemaal 737 zo te zien.
Alaska Airlines heeft volgens hun wiki nooit MD-90's gehad, alleen MD-82's en MD-83's (van deze laaste waren ze de launch customer), maar de laatste MD-82/83's hebben ze in 2008 al afgedankt.

Sindsdien hebben ze idd een all-737 vloot, van verschilende types (incl nog 25 Classic -400's, zelfs, 5 hiervan zijn -400C's).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Ze hebben toch ook ATR's (of Bombadiers)? Tenminste ik herinner me er mee gevlogen te hebben van Seattle naar Victoria?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

L-VIS schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 09:26:
Ze hebben toch ook ATR's (of Bombadiers)? Tenminste ik herinner me er mee gevlogen te hebben van Seattle naar Victoria?
Als ik het Wikipedia artikel goed interpreteer zijn die Bombardiers van Horizon Air, een dochtermaatschappij, waarvan sommige toestellen schijnbaar in Alaska Airlines kleuren vliegen (of hebben gevlogen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
“SLM tevreden met ‘nieuwe’ A340-313 Airbus”
PARAMARIBO, 27 jan – “De ‘nieuwe’ SLM Airbus A340 is nu precies een maand in operatie en de SLM is zeer tevreden met haar operationele performance en de vele positieve feedback van het reizend publiek”. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. Daarin staat ook vermeld dat de SLM directie en haar personeel volledig achter het besluit staan m.b.t. tot het leasen van de A340-313 voor een periode van vier jaar.

“De stoelen in de businessclass stellen passagiers in de gelegenheid bijna geheel languit te kunnen liggen tijdens de vlucht (zgn sleepers) en zijn voorzien van een personal Inflight Entertainment (IFE) systeem. De stoelen in de economy class zijn zeer comfortabel en het IFE systeem in de economy class is gebaseerd op het cinema systeem” meldt de Public Relations afdeling van het bedrijf.

Met betrekking tot het onboard entertainment systeem meldt de SLM dat zij werkt aan het toepassen van een modern systeem waarbij passagiers op hun eigen smart telefoon, tablet of laptop entertainment kunnen streamen. “De passagier reist in een comfortabel en veilig passagiersvliegtuig en mag rekenen op de bekende gastvrijheid van het cabine personeel en de alom geroemde overheerlijke maaltijden aan boord. De SLM zal met de A340 haar product blijven verbeteren en zich blijven inzetten om alle passagiers steeds een kwalitatief goede service te blijven aanbieden” aldus Surinam Airways.
_O-

Enne, in navolging van de 747-8 lijkt ook de productie van de 777 gereduceerd te worden:
Boeing expected to announce 777 cut Wednesday
Boeing is likely to announce Wednesday morning another production rate cut, this time for the 777 program, according to a senior executive with a 777 customer whom Boeing consulted as it prepared its plan.
(...)
Another multimillion-dollar charge would need to be added if the 777 is cut. A second source also indicated that the announcement could come Wednesday, when the company reports its quarterly earnings.

Most Wall Street analysts have been predicting a 777 rate cut from the current 100 jets per year — but after the 747 cut, they’ve assumed a 777 announcement wouldn’t come until later in the year.

Boeing currently doesn’t have enough sales to fill all the 777 delivery slots between now and when production of the new 777X kicks into high gear after the turn of the decade.

Scott Hamilton, an Issaquah-based aviation analyst with Leeham.net, published an analysis Tuesday estimating that “Boeing needs to sell more than 200 777 Classics, all with delivery dates through 2021, to bridge the gap to full production of the 777X.”

Last year, Boeing sold just 38 of those current-model 777s.

Most financial analysts believe the 777 production rate will have to come down to about 70 jets per year, while one more pessimistic industry analyst has said it could go as low as 50 per year.
(...)
A 777 rate reduction is much more significant for Boeing than the cut to the 747.

About 2,000 people work directly on building the 747, and more than 3,000 on the 777.

And while the 747 is built at a very slow rate, the high-production, high-margin 777 is a cash cow for Boeing.
Verbaasd mij helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Wat bedoelen ze met dat cinema systeem in die A340, losse monitoren die boven de stoelen hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Saus schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:45:
Wat bedoelen ze met dat cinema systeem in die A340, losse monitoren die boven de stoelen hangen?
Jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
XWB schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 11:58:
Heeft die 'nieuwe' A340 een andere cabin misschien?
Het lijkt er sterk op dat ze gewoon de oude cabine hebben laten zitten.
De oude had IFE in elke stoel, de nieuwe niet.

Mogelijk ziet het er dus ongeveer zo uit vanbinnen in de nieuwe (dit was de meest recente indeling van Air China's A340's):

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/9/2/2293296.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Piet91 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:10:
[...]
Een flinke stap achterwaarts dus.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
is gebaseerd op het cinema systeem
roflcopter. Inderdaad, "een groot scherm waar iedereen naar kijkt".

Jaren '90 werk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:10:
[...]

Het lijkt er sterk op dat ze gewoon de oude cabine hebben laten zitten.

Mogelijk ziet het er dus ongeveer zo uit vanbinnen in de nieuwe (dit was de meest recente indeling van Air China's A340's):

[afbeelding]
Dat kan echt niet meer. Vandaag de dag verwacht je toch moderne stoelen met personal IFE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 12:55:
[...]
Dat kan echt niet meer. Vandaag de dag verwacht je toch moderne stoelen met personal IFE.
Kreeg dit enige tijd terug..
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Y2ZmkXxm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Yup, 1990 belde en vroeg hun toestel terug :')

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 09:01

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ach mijn vlucht van saigon naar manilla met PA had het ook niet :P al was dat wel een kortere vlucht :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Worden die IFE's nog veel gebruikt dan? Ik gebruik eigenlijk altijd mijn eigen tablet. De IFE heeft toch een beperkte keus in films enzo.

Een power socket vind ik veel belangrijker (en helaas mist dat juist vaak).

Overigens zit ik vooral op Europese vluchten (maar wel lange, vaak > 4 uur) dus ik ben het gewend geen IFE te hebben, dat scheelt wellicht ook wel.
Pagina: 1 ... 46 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.