Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.909 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:35
Napsju schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 06:13:
Foutje van Iberia, BRU-NRT-DUS geboekt voor 177 euro in december. NICE! _/-\o_
Maar Iberia kan dat foutje natuurlijk toch wel weer rechtzetten toch? :P

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik heb geboekt met Qatar Airways tijdens hun Travel Festival dagen. AMS DOH BKK DOH AMS 1158 euro in Business :)

Kom net terug van Thailand (afgelopen zondag) ook met Qatar in Business (ook voor een schappelijk prijsje 1398 euro) en het bevalt mij prima. De service is uitstekend en de lounge op Hammad is geweldig. Ook mijn eerste keer in een Dreamliner. Jammer dat in April als ik weer ga de 777-300ER de AMS -DOH vv route uitvoert maar ik zit toch voorin.

Ook krijg je tijdens hun travel festival triple miles dus eigenlijk voor 2x retour BKK voor +/- 2500 in J wordt bijna 75000 miles bijgeschreven.

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-09 00:16
downtime schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:33:
[...]

In jouw ogen moet die arts het doodvonnis over die vrouw maar uitspreken omdat zijn principes zwaarder wegen dan haar leven?
Niet in mijn ogen, maar in lijn met de Artsen-eed( eed van Hippocrates) waarin een arts zweert alles in zijn macht te doen om een mensenleven te reden.
Volgens het stuk van FlyGuy gaat om om een levensbedreigende situatie (doodbloeden) van een zwangere vrouw.
Feit is dat het in het belang is van het leven van de patient (en kind) om zo snel mogelijk de kist neer te zetten bij het meest dichtstbijzijnde ziekenhuis, om de kans op een dood te verkleinen. Langer vliegen vergroot de kans op doodbloeden waarvoor de arts de patient behandeld en wat in zijn beïnvloedingsfeer ligt
Hij is niet verantwoordelijk voor het handelen van de familie.

Reden dat ik het interessant vindt, is dat er ik zie (en hoor) dat artsen het moeilijk hebben om bij uitzichtloze patiënte situaties bijvoorbeeld euthanasie toe te staan. Ze zijn moreel (eed) verplicht om er alles aan te doen om het leven de patient te rekken, ook al wil de patient dit niet (we zien hier in progressief nederland nu een beweging naar mindere behandeling). Vandaar dat medische kosten zo hoog zijn, omdat er vaak dure behandelingen worden ingezet.

Kortom, ben heel benieuwd wat er is gebeurt?

En stel dat dit voorval tijdens het boarden in Amsterdam was gebeurt,had de vrouw dan ook het recht om zelf de keus te maken om zich naar een land van keuze te laten vervoeren omdat ze bang is dat haar familie haar vermoord als ze een behandeling krijgt in een land dat niet de geloofsovertuiging heeft van haar familie?

American Express vraagbaak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is inderdaad een hele mooie prijs, zie hem nu nog staan op Itasoftware voor €211, van 1 tot 15 dec. Dus hij is nog steeds te krijgen. Ben in 2014 2 weken in Japan geweest, echt een top ervaring. En tegen de verwachting in helemaal niet duur. Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-09 11:09

Garyu

WW

Heb in München weer eens wat nieuws beleefd, tenminste heb ik het persoonlijk nog nooit gezien: engine de-icing.

Ik ken natuurlijk de deicing spray wel die ze gebruiken om ijs en sneeuw van de vleugels te halen, maar dat ze een speciaal mechanisme hebben voor de motoren, was nieuw voor mij. Het komt erop neer dat ze gewoon warme lucht door de motor pompen en zo het ijs smelten. Duurt helaas wel vrij lang :(

Ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.munich-airport.de/media/images/fahrzeuge/226px/efm/fanblade-enteisung.jpg

Verder hebben ze op het gemiddelde vliegveld dus niet zoveel zulke installaties, omdat het bijna nooit nodig is - maar als het nodig is (koud + erg mistig + sneeuw), zoals afgelopen maandag dus - dan hebben ze het voor praktisch elk vliegtuig dat geland is nodig voordat het weer mag opstijgen, ook dat duurt dus wel even.

[ Voor 22% gewijzigd door Garyu op 20-01-2016 10:00 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 07:28

Sandyman538

SandstorM [148839]

Stinger_Ventura schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:17:
[...]

Niet in mijn ogen, maar in lijn met de Artsen-eed( eed van Hippocrates) waarin een arts zweert alles in zijn macht te doen om een mensenleven te reden.
Je bent wel vrij makkelijk aan het redeneren. Die arts heeft principes en een eed, die vrouw heeft principes (ik wil niet doodgemaakt worden omdat ik in een verkeerd ziekenhuis behandeld wordt) en ook de cockpitcrew heeft afwegingen om te maken waarna er bepaalde beslissingen moeten volgen. Welke weegt het zwaarst? Jij zegt makkelijk, die van de arts, maar zo makkelijk ligt dat natuurlijk niet in een zeer complexe situatie.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 16:46

MBV

Garyu schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:59:
Verder hebben ze op het gemiddelde vliegveld dus niet zoveel zulke installaties, omdat het bijna nooit nodig is - maar als het nodig is (koud + erg mistig + sneeuw), zoals afgelopen maandag dus - dan hebben ze het voor praktisch elk vliegtuig dat geland is nodig voordat het weer mag opstijgen, ook dat duurt dus wel even.
Ik snap een ding niet. Als je dit ziet aankomen als cockpit crew, laat je de motoren toch gewoon idle draaien? Vertraging kost toch veel meer geld dan wat kerosine?

Ik ken dat soort installaties trouwens vooral van Buffalo Airways op discovery :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 20-01-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

MBV schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:45:
[...]

Ik snap een ding niet. Als je dit ziet aankomen als cockpit crew, laat je de motoren toch gewoon idle draaien? Vertraging kost toch veel meer geld dan wat kerosine?

Ik ken dat soort installaties trouwens vooral van Buffalo Airways op discovery :Y)
Koffers (uit)laden, boarden en tanken met de motoren aan dan maar?

Je kunt trouwens ook gewoon de engine fan blades afnemen met wat de-icing fluid in de meeste gevallen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

MBV schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 10:45:
Ik zag recent een aflevering van Air Crash Investigation over Air Ontario Flight 1363 waarin gezegd werd dat motoren tijdens het de-icen van het vliegtuig vaak niet mogen draaien, ook niet idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

downtime schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:33:
[...]

Ik zag recent een aflevering van Air Crash Investigation over Air Ontario Flight 1363 waarin gezegd werd dat motoren tijdens het de-icen van het vliegtuig vaak niet mogen draaien, ook niet idle.
Ok, het was een redelijk noob-achtige reactie van mij. Even puur praktisch gedacht: ik kan me niet voorstellen dat de-icing langer dan een kwartier duurt. Als je daarvoor de motoren stopt, zijn ze na een kwartier toch nog wel warmer dan 5 graden?
Veiligheid weet ik niet wat de regels zijn, of wat verstandig is. Als ik aan een schiphol-situatie denk waar de passagiers door zo'n slurf komen is het boarden niet gevaarlijk, en bagage wordt gedaan door professionals die achter de motoren staan. Gevaarzetting? Bijtanken kan ik me voorstellen dat dat niet erg veilig is, maar hoe lang duurt dat? 10 minuten per kant? Motor 1 uit, links tanken, motor 1 aan, en rechts hetzelfde verhaal.

En misschien heb ik teveel van Buffalo Airways gezien op Discovery :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:26:
[...]

Wat is de afloop?
Neem aan dat de arts zijn artsen-eed is nagekomen en naar het dichtst bijzijnde ziekenhuis is gegaan om beide levens te redden?
De arts beslist niet, die geeft slechts advies. De gezagvoerder kan nog advies inwinnen bij het bedrijf, maar hij moet de beslissing nemen.
Voor wat ik begrepen heb was hij dermate overtuigd door de paniek en smeekbeden dat ze toch naar Caïro gegaan zijn, tegen het advies van de arts in.
Uiteindelijk is de vrouw levend de ambulance ingegaan, daarna is uiteraard onbekend.
Uiteindelijk was het een (waar gebeurd) voorbeeld van hoe "flauwekul" wel degelijk een beslissende factor kan zijn en dat zelfs een medisch noodgeval niet zwart wit hoeft te zijn.
MBV schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 12:11:
[...]

Ok, het was een redelijk noob-achtige reactie van mij. Even puur praktisch gedacht: ik kan me niet voorstellen dat de-icing langer dan een kwartier duurt. Als je daarvoor de motoren stopt, zijn ze na een kwartier toch nog wel warmer dan 5 graden?
Veiligheid weet ik niet wat de regels zijn, of wat verstandig is. Als ik aan een schiphol-situatie denk waar de passagiers door zo'n slurf komen is het boarden niet gevaarlijk, en bagage wordt gedaan door professionals die achter de motoren staan. Gevaarzetting? Bijtanken kan ik me voorstellen dat dat niet erg veilig is, maar hoe lang duurt dat? 10 minuten per kant? Motor 1 uit, links tanken, motor 1 aan, en rechts hetzelfde verhaal.
Motoren aan op de gate/tijdens welke afhandeling dan ook is een big no-no op vrijwel alle vliegvelden.

De-icen gaat normaal op twee manieren, of op de gate na het boarden, tanken en laden, ofwel op een andere locatie wat je heen taxiet en met draaiende motoren schoon gespoten wordt.

Het grote probleem bij de situatie die op de foto staat, is dat er ijs in de motor zit, iets wat minder vaak voorkomt.
Nu weet ik niet hoe het bij elk type vliegtuig zit, maar bij de embraer (190) had je soms last van water wat langs de motor bladen liep in op de bodem van de inlaat weer bevroor (voor en achter de bladen). Sims zo erg dat de motor gewoon vast vriest.
Dat gebeurde niet heel vaak, maar moest weg voordat de motoren gestart werden.
Gewone de-ice vloeistof lukt dat niet, vrijwel het enige wat helpt is de manier op de foto, warme lucht wat het is doet smelten en daarna snel de motoren aan zodat het niet weer bevriest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Zit nu in de Privium Lounge. Meer mensen die zich hebben aangemeld voor de nieuwe biometrische toegang? Even met je handje wapperen zou vanaf eind deze maand genoeg moeten zijn om de deuren op Schiphol te openen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

klinkt wel tof :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
PWM schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:44:
Zit nu in de Privium Lounge. Meer mensen die zich hebben aangemeld voor de nieuwe biometrische toegang? Even met je handje wapperen zou vanaf eind deze maand genoeg moeten zijn om de deuren op Schiphol te openen :)
Interessant! Eigenlijk nooit echt bij stil gestaan, wist dat het er was.
Vlieg nu wat vaker zakelijk en privé ( binnenkort voor 350 met BA naar Las Vegas met hele korte overstaptijden op goede tijden, dankzij de verschillende fora).
Erger me aan de wachttijden en de prijzen voor Privium vallen me nog wel mee

209 pj voor business class boarden, privium lounge, en fast track security.
121 pj zonder de lounge.
Parkeren maak ik geen gebruik van imv openbaar vervoer.

Hoe is de lounge? stelt dat nog wat voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Motoren aan op de gate/tijdens welke afhandeling dan ook is een big no-no op vrijwel alle vliegvelden.
ook wel leuk als iemand in de cockpit per ongeluk de gashandel aanstoot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Privium Lounge is prima. De Crown Lounge is veel groter en heeft daglicht, maar je kan hier ook prima werken. Al het eten en drinken is gratis en in overvloed (maar weer minder keus dan de Crown lounge). Al met al ben ik een tevreden gebruiker, neem eigenlijk nooit de moeite om een andere lounge op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
PWM schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:22:
Privium Lounge is prima. De Crown Lounge is veel groter en heeft daglicht, maar je kan hier ook prima werken. Al het eten en drinken is gratis en in overvloed (maar weer minder keus dan de Crown lounge). Al met al ben ik een tevreden gebruiker, neem eigenlijk nooit de moeite om een andere lounge op te zoeken.
Dank, zal eens googlen op een review van de lounge.
Ze hebben nu een aanbieding voor 79 Privium Plus voor 4 maanden.

Alleen jammer dat business class inchecken niet voor Britisch Airways en KLM is.

[ Voor 7% gewijzigd door Stinger_Ventura op 20-01-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Fly-guy schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 13:03:

[...]

De-icen gaat normaal op twee manieren, of op de gate na het boarden, tanken en laden, ofwel op een andere locatie wat je heen taxiet en met draaiende motoren schoon gespoten wordt.

Het grote probleem bij de situatie die op de foto staat, is dat er ijs in de motor zit, iets wat minder vaak voorkomt.
Nu weet ik niet hoe het bij elk type vliegtuig zit, maar bij de embraer (190) had je soms last van water wat langs de motor bladen liep in op de bodem van de inlaat weer bevroor (voor en achter de bladen). Sims zo erg dat de motor gewoon vast vriest.
Dat gebeurde niet heel vaak, maar moest weg voordat de motoren gestart werden.
Gewone de-ice vloeistof lukt dat niet, vrijwel het enige wat helpt is de manier op de foto, warme lucht wat het is doet smelten en daarna snel de motoren aan zodat het niet weer bevriest.
In dit geval kwam er op een gegeven moment een medewerker langs die echt ijs (formaat ijsblokjes ongeveer) uit de motor haalde/sloeg. Het ging hier trouwens om een A321. Het de-icen van de motoren duurde ongeveer 45 minuten, daarna moesten bij de runway ook de vleugels nog op zijn 'normaal' ijsvrij gemaakt worden, en toen eindelijk de lucht in voor een vlucht van 30 min.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Fly-guy schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 17:37:
[...]

Lekker zwart wit gedacht, maar de realiteit is toch wat minder makkelijk.

Wat nu als het om een Amerikaanse passagier gaat? Ook al zijn de sancties van de VS enigszins afgezwakt, heel populair is een Amerikaan niet in Iran. Waar nu als het een jood betreft (al lijkt me die kans wat kleiner)?
Hierboven is ook wel zwart/wit gedacht, want:

- Iran heeft buiten Israel de grootste populatie Joden in het Midden-Oosten
- Buiten het regime is het een misvatting dat Iraniërs een hekel hebben aan Amerikanen. Ben zelf een Amerikaan in Iran tegengekomen en hij gaf dat hij overal allervriendelijkst werd ontvangen. Dit merkte ik zelf ook, Iraniërs waren af en toe teleurgesteld dat ik geen Amerikaan was omdat ze maar wat graag van hun stereotype als volk en land afwillen. Meer info: http://www.theatlantic.co...le-love-americans/258166/. Uiteraard geldt dit niet voor de hele bevolking, maar ik denk dat je het als Sunni Moslim minder treft in Iran dan als Amerikaan.

[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Eerste A320neo is vandaag aan Lufthansa afgeleverd:
Lufthansa heeft woensdag de eerste A320neo in ontvangst genomen, meldt Airbus. De Duitse luchtvaartmaatschappij is launch customer van dit type toestel. Het toestel zou eind vorig jaar in gebruik worden genomen maar toen werd de levering uitgesteld wegens 'technische complexiteit'.

Lufthansa had het toestel vanaf 6 januari willen inzetten op de route Frankfurt-Hamburg. Het toestel is voorzien van PW1100G-motoren. De Lufthansa Group heeft in totaal 116 A320neo's voor haar luchtvaartmaatschappijen besteld.

Eigenlijk zou Qatar Airways launch customer worden van het toestel maar er waren nog operationele restricties van kracht op de Pratt & Whitney PW1100G-motor van het vliegtuig. Qatar Airways wilde geen A320neo in ontvangst nemen zolang deze restrictie niet is opgeheven.

De A320neo-reeks is de nieuwste versie van de succesvolle A320-serie, voorzien van nieuwe zuinigere motoren en aerodynamische Sharklet-vleugeluiteinden. Deze verbeteringen moeten zorgen voor een - in eerste instantie vijftien procent en vanaf 2020 twintig procent - lager brandstofverbruik ten opzichte van de huidige A320-generatie. Sinds de lancering van het toestel in 2010 heeft Airbus voor de A320neo in totaal bijna 4.500 orders van bijna tachtig luchtvaartmaatschappijen ontvangen.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...rste-a320neo-in-ontvangst

Afbeeldingslocatie: http://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/slider-content/public/website_633x300/slider-airlines/a320-2-lhcairbus-640.jpg?itok=q8B1LeVT

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/2ekuc8x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/CZLK2SzWQAINlL9.jpg

We noemen haar D-AINA, en haar nummer is MSN 6801.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een treurige foto, 3 oudere mannen met dat duimpje omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:19:
Daar staat vast voor een paar miljoen met het duimpje omhoog. Target gehaald, duimpje omhoog en bonus is binnen voor dit jaar. :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van harte gegund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
El Jefe schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 15:44:
[...]

Hierboven is ook wel zwart/wit gedacht, want:

- Iran heeft buiten Israel de grootste populatie Joden in het Midden-Oosten
- Buiten het regime is het een misvatting dat Iraniërs een hekel hebben aan Amerikanen. Ben zelf een Amerikaan in Iran tegengekomen en hij gaf dat hij overal allervriendelijkst werd ontvangen. Dit merkte ik zelf ook, Iraniërs waren af en toe teleurgesteld dat ik geen Amerikaan was omdat ze maar wat graag van hun stereotype als volk en land afwillen. Meer info: http://www.theatlantic.co...le-love-americans/258166/. Uiteraard geldt dit niet voor de hele bevolking, maar ik denk dat je het als Sunni Moslim minder treft in Iran dan als Amerikaan.

[/offtopic]
De keren dat ik in het MO ben (en eigenlijk geldt dat voor vele landen), heb ik gemerkt dat er een wereld van verschil zit tussen het gewone volk en de autoriteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

wildhagen schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:16:
De A320neo-reeks is de nieuwste versie van de succesvolle A320-serie, voorzien van nieuwe zuinigere motoren en aerodynamische Sharklet-vleugeluiteinden. Deze verbeteringen moeten zorgen voor een - in eerste instantie vijftien procent en vanaf 2020 twintig procent - lager brandstofverbruik ten opzichte van de huidige A320-generatie.
Hoe werkt dat precies? Waarom is het vanaf 2020 nog weer 5% zuiniger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Waar ik ook benieuwd naar ben: kunnen ze met de ontwikkelingen van de Neo niet de bestaande A320 toestellen zuiniger maken? Sharklets zal makkelijk zijn, motoren 'iets' moeilijker. Ik weet niet waar verder de verschillen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:27
Sharklets zitten al op een aantal Airbussen (van Easyjet bijv.). De motor is van een ander formaat, dus dat gaat niet zo makkelijk volgens mij.

[ Voor 54% gewijzigd door LongBowNL op 20-01-2016 20:48 . Reden: Formaat verhaal verwijderd ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Damn.
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 14:20:
ook wel leuk als iemand in de cockpit per ongeluk de gashandel aanstoot :D
Broekpoepmoment vanmorgen in München:
Iberia flight IB3195 was involved in a ground incident when it contacted two de-icing trucks on the ramp an Munich Airport, Germany. De-icing trucks were positioned on both sides of the airplane near both wing tips. Apparently the aircraft began to move, hitting both trucks. The trucks tilted to the side.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZJS7iFWcAEPqLE.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZJi5WAWIAAvf5f.jpg:large
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 19:19:
Ik wou dat ook al zeggen. Vooral dat gezicht van Brégier op de eerste foto. _O-

Ook leuk; de Kenya Airways Boeing 777-300ER's komen weer naar Schiphol. Alle drie komen ze de komende dagen naar Schiphol waar ze hier geparkeerd worden. Er wordt onderhoud gepleegd en krijgen een nieuwe paintjob; Turkish Airlines neemt de toestellen over.
De drie staan al sinds oktober/november vorig jaar opgeslagen in Nairobi.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/3/2949/15329631797_90ca1db596_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:12
Brilsmurfffje schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:04:
[...]

Waarschijnlijk nieuw(ere) motoren vanaf 2020? Ik denk niet dat er op andere vlakken nog 5% winst valt te rapen zonder groot redesign.
En er staan een hoop motoren van PW (11xxG-JM) en CFM (LEAP-1Axx) op het programma voor de A320neo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:57
Wow, stonden alle drie die triple 7s stil? Zonde....

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:50

Bestla

Kvinne

Ik zie geen uitschuifstempels? Hoeven die trucks dat niet te hebben? Naar ik weet is dat alles wat maar een beetje de hoogte ingaat, gestempeld moet zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Bestla op 21-01-2016 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 12:02

Freak187

geen

AndRo555 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 22:58:
[...]

Waarschijnlijk nieuw(ere) motoren vanaf 2020? Ik denk niet dat er op andere vlakken nog 5% winst valt te rapen zonder groot redesign.
En er staan een hoop motoren van PW (11xxG-JM) en CFM (LEAP-1Axx) op het programma voor de A320neo.
Waarschijnlijk een performance upgrade van die motoren. In contracten wordt vaak een bepaalde performance gegarandeerd en er wordt ook een toekomstige fuel consumption improvement gegeven, zodat je kan kiezen om je motor 'op te waarderen'.

Ben erg benieuwd hoe die P&W GTF zal presteren. Dat is technologie waar nog heel veel aan valt te verbeteren. De CFM Leap is een doorontwikkeling van de huidige CFM motoren met hogere temperaturen in de turbine wat iets efficienter zal zijn, maar veel meer winst zal er niet te behalen zijn.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Bestla schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 07:09:
[...]

Ik zie geen uitschuifstempels? Hoeven die trucks dat niet te hebben? Naar ik weet is dat alles wat maar een beetje de hoogte ingaat, gestempeld moet zijn.
Volgensmij hoeft dat hier niet omdat in verhouding tot het bakje + persoon de truck vele malen zwaarder is en er wordt niet gehesen.

Zal ook wel een duur grapje zijn voor Iberia dit, winglets zijn al gauw een miljoen per stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Brilsmurfffje schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 20:04:
[...]

Pratt & Whitney gaat in 2019 een "Performance Improvement Package (PIP)" voor de nieuwe GTF motor introduceren.

Het schijnt dat Pratt vrij conservatief was met het ontwikkelen van de Geared Turbofan, waardoor er nog ruimte voor verbetering is.
Chief-XL schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 01:39:
Wow, stonden alle drie die triple 7s stil? Zonde....
Yup, net als hun 777-200 vloot. Voor long-haul gaat Kenya Airways alleen nog met 787's vliegen.
Brilsmurfffje schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 09:40:
[...]

Zal ook wel een duur grapje zijn voor Iberia dit, winglets zijn al gauw een miljoen per stuk
Zijn vliegtuigmaatschappijen niet verzekerd voor dit soort grapjes?

[ Voor 40% gewijzigd door XWB op 21-01-2016 11:22 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-09 17:15
Bestla schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 07:09:
[...]
Ik heb geen idee hoe zon truck exact werkt en of dat bakje veel naar de zijkant kan bewegen.. Maar zoals ze op die foto's staan met het bakje recht voor/boven de truck is het gewicht van de truck genoeg om hem stabiel te houden. Volgens mij stempel je vooral als je naar de zijkanten gaat bewegen met gewicht.

Een heftruck of hoogwerker (zon ding op wieltjes wat alleen omhoog en naar beneden kan) heeft ook geen stempels natuurlijk.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Luchthavens, een wereld met eigen regeltjes. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 21-01-2016 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 19:04
Die de-icing trucks zijn zo ontworpen om te rijden met bakje omhoog/uitgeschoven.
Op Schiphol maakt de KLM Snowdesk gebruik van Safeaero trucks. Die worden bediend door 1 persoon die in het bakje zit, dus geen aparte chauffeur meer voor het voertuig.
Afbeeldingslocatie: http://avherald.com/img/klm_b744_ph-bfb_amsterdam_101130_1.jpg

Het is op Schiphol ook al eens fout gegaan trouwens. Alleen toen liep het iets slechter af.
http://avherald.com/h?article=4340d678
Afbeeldingslocatie: http://avherald.com/img/klm_b744_ph-bfb_amsterdam_101130_2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-09 17:46
XWB schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 11:18:
Zijn vliegtuigmaatschappijen niet verzekerd voor dit soort grapjes?
Als je vloot groot genoeg is is het duurder om je te verzekeren dan af en toe de schade zelf te betalen. Een verzekering is eigenlijk niks anders dan een grote spaarpot waar iedereen geld in stopt en wat uithaalt mocht dit nodig zijn, ook grijpt de verzekeringsmaatschappij nog in die pot om salarissen e.d. te betalen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 20:15
BAM Infra heeft de aanbesteding gewonnen rond de renovatie van de start- en landingsbaan van Vliegbasis Eindhoven. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend. Van maandag 30 mei tot donderdag 16 juni zal BAM 24 uur per dag aan de vernieuwing van de baan werken. Eerder werd al aangekondigd dat de vliegbasis en de luchthaven Eindhoven Airport tijdelijk dicht zouden gaan.

Er is tijdens de werkzaamheden geen vliegverkeer mogelijk. Defensie en klanten van Eindhoven Airport moeten tijdens de baanvernieuwing vluchten annuleren of uitwijken naar andere luchthavens.

Het asfalt van de huidige baan is twaalf jaar oud en aan vervanging toe. Ook komen er ongeveer honderd verlichte borden met aanwijzingen voor de vliegers. De voorbereidende werkzaamheden starten medio mei, op 16 juli zijn alle werkzaamheden afgerond. Het vliegverkeer kan al op donderdag 16 juni weer worden hervat.

Geen naden
Op de nieuwe baan komt ongeveer 30.000 ton asfalt. Voor het aanbrengen van de deklaag zet BAM negen asfaltmachines tegelijk in. Door het asfalt in één stroom op de 45 meter brede en drie kilometer lange start- en landingsbaan aan te brengen, ontstaan er geen naden.

Op de asfaltdeklaag komt een zogenoemde antiskidlaag. Die zorgt voor meer grip en een langere levensduur van de baan.

Explosieven
Er wordt zoals gebruikelijk in de regio rond Eindhoven rekening gehouden met niet gesprongen explosieven uit de Tweede Wereldoorlog. Als die worden gevonden, zorgt de Explosieven Opruimingsdienst Defensie voor het ruimen.

BAM Infra heeft de opdracht aangekomen voor 10,7 miljoen euro.
http://www.luchtvaartnieu...novatie-eindhoven-aan-bam

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:32
Stinger_Ventura schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 09:17:
[...]
Dat is niet waar de artseneed over gaat; sowieso heeft de patient het laatste woord.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bull93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-12-2023
Kunnen maatschappijen nog ''gewone/oude'' A320s bestellen? Of vervangt de A320 NEO de ''oude/gewone'' A320? of is het een optie om de NEO te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Er zijn nog zat lopende orders voor de A320ceo, dus die produktie gaat nog wel even door. Uiteindelijk zal neem ik aan de optie om ze nog te bestellen wel gaan vervallen, maar voor de laatst bestelde A320ceo is afgeleverd, zijn we wel een paar jaar verder gok ik, gezien de enorme backlog die Airbus nog weg moet werken.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Kwam net deze foto tegen, ik was alweer vergeten hoe vies die Air France kisten kunnen zijn :p

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1468/23875497160_109a974545_z.jpg BOEING 747-400 F-GITE A ROISSY CDG LE 01 01 16 by Jérémy Le roch, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Astronauts and Skydivers to Help Open Houston 747-Shuttle Exhibit
The countdown is on to the grand opening of Houston's newest landmark — a $12 million, eight-story tall attraction dedicated to the largest single artifact saved from NASA's 30-year space shuttle program.

Independence Plaza, featuring the space agency's original Shuttle Carrier Aircraft — a modified Boeing 747 jumbo jet — topped by a full-scale model of a space shuttle orbiter, will open on Saturday (Jan. 23) at Space Center Houston, the visitor center for NASA's Johnson Space Center. A full day of special activities will celebrate the attraction, which has been almost four years in the making.
Afbeeldingslocatie: http://i.space.com/images/i/000/052/702/original/independence-plaza-houston-opening.jpg?1453221329
Afbeeldingslocatie: http://www.collectspace.com/images/news-081215d-lg.jpg

In aanbouw:

Afbeeldingslocatie: http://images.designntrend.com/data/images/full/77256/space-houston.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.collectspace.com/images/news-081215c-lg.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.collectspace.com/images/news-081215a-lg.jpg

Voorgeschiedenis van dit toestel:
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 22:57
Misschien een rare vraag maar ik stel m toch.

Vandaag vloog ik vanaf Rome naar Eindhoven met ryainair in een boeing 737 volgens mij. Ik merkte op dat er naast het exit bordje (op het plafond bij de vleugels) er enkele minuten water/condens druppelde op de grond. De steward lachte dit min of meer weg.

Het druppelen vond al tijdens het taxiën plaats. Het heeft zeker 5 min geduurd.

Is dit normaal?

[ Voor 4% gewijzigd door Isane op 21-01-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja. Da's gewoon condens uit de airco. Gebeurt inderdaad heel vaak.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
wildhagen schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:15:
Er zijn nog zat lopende orders voor de A320ceo, dus die produktie gaat nog wel even door. Uiteindelijk zal neem ik aan de optie om ze nog te bestellen wel gaan vervallen, maar voor de laatst bestelde A320ceo is afgeleverd, zijn we wel een paar jaar verder gok ik, gezien de enorme backlog die Airbus nog weg moet werken.
Huidig plan is om A320ceo productie ergens halverwege 2019 te stoppen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

CyBeR schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 23:25:
Ja. Da's gewoon condens uit de airco. Gebeurt inderdaad heel vaak.
Ik ken dit alleen van heel lang geleden midden in de zomer op de oude Fokker 100. Dan stond de airco bijna non-stop te loeien wat zorgde voor ijs in het systeem. Tijdens de landing begon dat dan te smelten en kwam het uit het plafond druppelen. En in de tropen zie je vaak waterdamp uit de airco komen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Net niet op de valreep: gisteren was het exact 40 jaar geleden dat de Concorde haar eerst commerciële vluchten maakte.

British Airways (G-BOAA) vertrok naar Bahrein en Air France (F-BVFA) via Dakar naar Rio.
Vertrokken beide nagenoeg tegelijk om 11:40 GMT (12:40 NL tijd).

Hier de BA kist vanaf Heathrow:

Afbeeldingslocatie: http://media.gettyimages.com/photos/21st-january-1976-concorde-takes-off-from-heathrow-airport-london-on-picture-id3305199
Afbeeldingslocatie: http://media.gettyimages.com/photos/21st-january-1976-the-take-off-at-heathrow-airport-london-of-the-picture-id3304055
Afbeeldingslocatie: http://www.concordesst.com/pictures/gboaa4.jpg

En hier de AF kist vanaf Aéroport de Paris-Charles de Gaulle:

Afbeeldingslocatie: http://media.gettyimages.com/photos/air-france-frenchbritish-supersonic-jetliner-concorde-takes-off-on-picture-id496504042
Afbeeldingslocatie: http://cache3.asset-cache.net/gc/160707348-january-21st-first-concorde-commercial-gettyimages.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=GkZZ8bf5zL1ZiijUmxa7QaSfNe5nQNLJ3iP2%2B3UZaJnwX1tDEu0W7jeg7Av6gJ9z3C2L20AfbLHCP%2Fmzbqk68mrtePt3nxpZncmi2zJXqoY%3D

AF in Rio:
Afbeeldingslocatie: http://cache4.asset-cache.net/gc/160707345-january-21st-first-concorde-commercial-gettyimages.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=GkZZ8bf5zL1ZiijUmxa7QZ7z%2FzHsUgzgWf1hXs4Jgkh6AYmmkjKfyD9EW87rmgG75FK5tCBY4qNTUsqPT5sNtUJ5QnK%2BTwJNKfJly6Uegkg%3D
Afbeeldingslocatie: http://media.gettyimages.com/photos/january-21st-first-concorde-commercial-flight-paris-dakar-rio-de-sur-picture-id160707342
Afbeeldingslocatie: http://cache2.asset-cache.net/gc/160707385-january-21st-first-concorde-commercial-gettyimages.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=GkZZ8bf5zL1ZiijUmxa7QTf9o9wI2H7VmVpqdqaFSiX419xmTii2pihybQWMt8M%2FRupBQev1GQQlSxA6Ri9n5Gr1%2BklS0TmubWTYVie0hzs%3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Blijft een mooi toestel. Erg jammer dat zoiets weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Boeing heeft ook door dat de 747-8 een beetje geflopped is, en schroeft de produktie bijna naar 0 terug:
De Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing schroeft de productie van de 747-8 verder terug. Er is praktisch geen vraag meer naar het toestel met het korte bovendek. Met ingang van september gaat Boeing er daarom nog maar zes per jaar maken.

Het is al de zoveelste productieverlaging. De Amerikanen kondigden eerder aan vanaf maart nog maar twaalf 747's per jaar af te zullen leveren. De nieuwe ingreep betekent dat Boeing een boekverlies na belastingen moet nemen van 569 miljoen dollar, omgerekend een kleine 526 miljoen euro.

De 747-8 legt het de laatste jaren af tegen zuinigere kisten, waaronder de tweemotorige Boeing 777 en concurrerende toestellen van Airbus. Het vliegtuig was nog niet zo lang geleden aardig in trek bij vrachtvervoerders. Maar in die markt is de laatste tijd flink de klad gekomen. Boeing had in december nog maar twintig bestellingen uitstaan voor de 747.

De Amerikanen schrijven hun oude paradepaardje nog niet helemaal af. Er vliegen nog heel veel 747's rond, waaronder veel toestellen van het verouderde 747-400-model. De fabrikant hoopt die kisten komende jaren nog te mogen vervangen voor nieuwere 747-8's.

Onder meer Lufthansa en Korean Air voeren passagiersvluchten met de 747-8 uit. De Koreaanse luchtvaartmaatschappij beschikt ook over de vrachtvariant. Cargolux en AirBridgeCargo Airlines zijn voorbeelden van vrachtvervoerders die het toestel in de vloot hebben.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...ductie-747-8-verder-terug

Zou het economisch niet beter zijn om de produktie geheel te staken, en de produktie-lijn voor toestellen in te zetten die wél verkocht worden? Of bijv voor de komende 777X?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 12:02

Freak187

geen

wildhagen schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:00:
Boeing heeft ook door dat de 747-8 een beetje geflopped is, en schroeft de produktie bijna naar 0 terug:

[...]

Bron: http://www.luchtvaartnieu...ductie-747-8-verder-terug

Zou het economisch niet beter zijn om de produktie geheel te staken, en de produktie-lijn voor toestellen in te zetten die wél verkocht worden? Of bijv voor de komende 777X?
Geen idee of je zo snel een complete productielijn kan ombouwen naar een ander type. Maar de 747-8 is net als de A380 slachtoffer van het feit dat geen enkele operator zit te wachten op 4 motoren onder een vleugel. Ten opzichte van een 2-motorig toestel zijn alle kosten en potentiele ellende ook verdubbeld.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Freak187 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:10:
[...]

Geen idee of je zo snel een complete productielijn kan ombouwen naar een ander type. Maar de 747-8 is net als de A380 slachtoffer van het feit dat geen enkele operator zit te wachten op 4 motoren onder een vleugel. Ten opzichte van een 2-motorig toestel zijn alle kosten en potentiele ellende ook verdubbeld.
"Geen enkele operator zit te wachten op 4 motoren onder een vleugel"

Behalve Emirates natuurlijk en 4 motoren onder een vleugel vind ik zelf een beetje teveel, 2 is voldoende :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Freak187 schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 10:10:
Ombouwen heeft weinig zin. Er zal niet spontaan van de ene op de andere dag opeens behoefte aan honderden (of duizenden) extra personeel op een andere productielijn zijn. Dus moet je personeel gaan ontslaan en daarmee verlies je heel veel expertise. En wat doen toeleveranciers als er geen orders meer zijn? Ook personeel ontslaan? Fabrieken sluiten? Machines verkopen?

En wat doe je met de gebouwen? Je kunt ze niet voor iets anders gebruiken want dan heb je een probleem als de productie later toch weer gestart moet worden.

Ofwel: Het kan wel eens heel veel tijd en geld kosten om de productie weer te starten nadat die is gestopt. Ik ken dan ook geen voorbeelden van vliegtuigen die weer in productie genomen zijn nadat de productielijn een paar jaar stil gelegen heeft, afgezien van wat types voor niche markten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-09 20:15
En er komen sowieso nog twee (of waren het er drie) 747-8 er aan als vervanging voor de Air Force One. Dus stil leggen van de complete lijn is dan niet handig.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-09 11:15
@ Piet91; leuke chroniek. Ook leuk om te zien dat er een DC-8 van de KLM op de 7e foto te zien is.

The sky is the limit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

Misschien ga ik zelf dinsdag nog wel even langs schiphol als het leuk helder weer is:
Twee F16-straaljagers van de luchtmacht komen voor een militaire oefening naar Schiphol. De jachtvliegtuigen zullen bij hoge uitzondering op dinsdag 26 januari landen op een van de banen van de luchthaven.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Na mijn rondje Duitsland afgelopen maandag (Wenen->Berlijn->München->Praag, ipv Wenen->Praag) ongeveer vier uur vertraging opgelopen. Wat is de makkelijkste manier om daar geld terug voor te krijgen? Er zijn verschillende kantoren die zich hiervoor inzetten, maar provisie opstrijken. Iemand tips/ervaringen met bijvoorbeeld flightright.de?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Op moment van posten is het exact 47 jaar geleden dat de eerste commerciële Boeing 747 vlucht landde op London Heathrow.

N733PA (6e gebouwde 747) "Clipper Young America" zou om 19:00 uur lokale tijd vanuit New York JFK vertrekken voor de 6 uur en 10 minuten durende vlucht naar Londen.
De introductie wordt geplaagd door problemen.
Haar zusterschip N735PA "Clipper Constitution" was op 12 januari al naar Londen gevlogen met Pan Am personeel en FAA ambtenaren aan boord. Die vlucht - wat de allereerste trans-atlantische vlucht voor de 747 was - was 3 uur vertraagd. Reden? Problemen met een van haar Pratt & Whitney JT9D motoren.

Ook de eerste commerciële vlucht heeft problemen.
Het laden van de vraagt had al 25 minuten vertraging gekost en ook een passagiersdeur wilde niet sluiten.
Uiteindelijk kon het toestel dan toch weg, maar slechts enkele minuten later was het al terug bij de gate.
Reden? Problemen met motor #4; een JT9D motor die oververhit raakte; vermoedelijk door een harde noordwestenwind die achterin de motor blies en hierdoor niet goed haar hitte kwijt kon.

Alle 362 passagiers en 20 crew gingen van boord.
De passagiers werden met 5 bussen naar een Italiaans restaurant in New Jersey gebracht waar ze het gezellig maakten. Daarna werden ze terug naar JFK gebracht.

Afbeeldingslocatie: http://cruiselinehistory.com/wp-content/uploads/2010/01/600_boeing_1.jpg

Haar zusterschip N736PA "Clipper Victor" (11e gebouwde 747) werd hierop gereed gemaakt. Zij was door Pan Am al als backup geregeld voor de eerste vlucht en was de vorige dag aan de maatschappij geleverd.
30 passagiers haakten af; zij annuleerden hun vlucht of namen eerdere vluchten naar Londen.

Aan de gate op JFK:
Afbeeldingslocatie: https://jpbpa2.files.wordpress.com/2014/01/new-image.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cache4.asset-cache.net/gc/168851961-view-of-a-pan-am-boeing-747-at-kennedy-gettyimages.jpg?v=1&c=IWSAsset&k=2&d=GkZZ8bf5zL1ZiijUmxa7Qc1cXsKc98RFq3XOsAwP5j%2F5p5r0sdfm%2FYC%2B930TEUAZrn1fC%2BR9J6KMhnVeFYDu7%2FJf7q%2BIMtrL%2F6pnQ%2B5EvhM%3D

Uiteindelijk vertrok N736PA - nu omgedoopt naar "Clipper Young America" omdat in alle publiciteit rond deze vlucht deze naam werd gebruikt - om 01:52 uur vanuit JFK; bijna 7 uur later dan gepland.
Aan boord 332 passagiers, 30 crew en bijna 14 ton cargo.

Afbeeldingslocatie: http://media.gettyimages.com/photos/view-of-passengers-aboard-a-boeing-747-for-the-first-commercial-pan-picture-id168861863
Afbeeldingslocatie: http://media.gettyimages.com/photos/view-of-passengers-aboard-a-boeing-747-for-the-first-commercial-pan-picture-id168855026

De vlucht was als nooit tevoren. Wanneer men de spiraaltrap opklom naar het bovendek kwam met in de lounge waar een musicus op de piano losging en men vrijuit de cockpit in kon en een praatje kon maken met de cockpitcrew.

Afbeeldingslocatie: http://airwaysnews.com/blog/wp-content/uploads/2015/01/747-Piano-Bar.jpg

Omdat men door de wisseling van vliegtuigen de cateringspullen niet kon overbrengen naar het tweede toestel werd een lopend buffet georganiseerd. Men stond in de gangpaden in de rij; schepte op wat men wilde en liep weer terug naar hun stoel.

Afbeeldingslocatie: http://airwaysnews.com/blog/wp-content/uploads/2015/01/747-Buffet.jpg

Om 14:02 uur lokale tijd landde het grootste toestel uit de geschiedenis (op dat moment) in Londen. Vier minuten nadat het toestel tot stilstand was gekomen liepen de eerste passagiers het toestel al uit.
De eerste commerciële vlucht met de nieuwe Boeing 747 zat er op.

Afbeeldingslocatie: http://media.gettyimages.com/photos/view-of-passengers-as-they-disembark-from-the-first-commercial-pan-picture-id168864381

Gezagvoerder Robert M. Weeks met een aantal van zijn crewleden.
Afbeeldingslocatie: http://static.thisdayinaviation.com/wp-content/uploads/tdia//2013/01/780x520xPan-American-World-Airways-flight-crew-Clipper-Young-America-22-January-1970-The-Times.jpg.pagespeed.ic.YpdQpYogYO.jpg
De terugvlucht was ook problematisch; een probleem met een deur zorgde voor 4.5 uur vertraging...
Op 2 juli 1970 kwam de eerste 747 naar Schiphol: N737PA "Clipper Red Jacket" vanuit New York.

N736PA heeft een bewogen geschiedenis; slechts enkele maanden na deze vlucht werd zij op 2 augustus 1970 op weg naar Cuba gekaapt; de eerste kaping van een 747. Hierbij vielen geen slachtoffers.
En slechts 7 jaar na deze eerste vlucht werd zij verwoest bij de Tenerife ramp op 27 maart 1977.
335 van haar 396 inzittenden overleefden de ramp niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.project-tenerife.com/nederlands/fotos/vliegtuigen/11.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:13

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Intheweb schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 11:56:
En er komen sowieso nog twee (of waren het er drie) 747-8 er aan als vervanging voor de Air Force One. Dus stil leggen van de complete lijn is dan niet handig.
Voor de AFO lijkt me een langer bovendek eigenlijk wel een pluspunt. Ik begrijp dat het voor vrachtvliegtuigen minder van belang is (vracht kun je daar toch niet of nauwelijks kwijt), maar op de AFO kan je daar een complete communicatieafdeling kwijt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Morgen komt Etihad weer met de A340-600 naar Schiphol. Hierna komt deze alleen volgende week zaterdag nog een keer. Geplande aankomst is om 14:20 uur, vertrek om 21:20 uur.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5794/24128236505_95714ccd73_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Freee!! schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:52:
[...]

Voor de AFO lijkt me een langer bovendek eigenlijk wel een pluspunt. Ik begrijp dat het voor vrachtvliegtuigen minder van belang is (vracht kun je daar toch niet of nauwelijks kwijt), maar op de AFO kan je daar een complete communicatieafdeling kwijt.
Voor vrachtverkeer is het zo nutteloos dat ze de AN-225 ook zo hebben ingedeeld :+

[ Voor 3% gewijzigd door MBV op 23-01-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Freee!! schreef op vrijdag 22 januari 2016 @ 15:52:
Het bovendek van de 747 is zowel een voor- als nadeel.
Voordeel is dat je lange vracht voorin naar binnen kunt schuiven.
Nadeel is dat vrachtruimte daar lager is dan achterin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
De 'nieuwe' Airbus A340 van Surinam Airways (SLM) is amper een maand in dienst bij SLM maar de luchtvaartmaatschappij wil naar verluidt nu al van het toestel af, meldt de Times of Suriname. Volgens de krant vindt de luchtvaartmaatschappij dat de zeventien jaar oude A340-313 niet voldoet.

Volgens de krant merken passagiers op dat de zitruimte in het toestel beperkter is dan in de vorige A340. Het wordt lastig voor SLM om het vliegtuig daadwerkelijk van de hand te doen, want de A340 is voor een periode van vijf jaar geleased. Dit contract is volgens de krant waterdicht. Ook voor de Surinaamse regering is het duidelijk dat SLM niet zomaar van het toestel af kan. "Ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om af te komen van het vliegtuig", aldus minister Andojo Rusland van Transport Communicatie & Toerisme.

Indien het leasecontract wordt opengebroken, gaat dit mogelijk financiële gevolgen hebben voor de luchtvaartmaatschappij. Dit kan SLM niet gebruiken. Los daarvan is het voor de luchtvaartmaatschappij niet makkelijk om een ander geschikt toestel te vinden. Zo is bijvoorbeeld de Boeing 777 geen optie, omdat het bedrijf niet beschikt over een ETOPS-certificaat.

Het toestel met registratie PZ-TCR wordt ingezet op de route tussen Paramaribo en Amsterdam. Voordat het toestel bij SLM terecht kwam, heeft het gevlogen voor China Southwest Airlines en Air China.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...ys-wil-af-van-nieuwe-a340

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Piet91 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 12:16:
[...]

Het bovendek van de 747 is zowel een voor- als nadeel.
Voordeel is dat je lange vracht voorin naar binnen kunt schuiven.
Nadeel is dat vrachtruimte daar lager is dan achterin.
Dat is ook hoe de AN-225 werkt, vandaar de grap, maar hoeveel 747's zijn er waarbij de neus omhoog kan? Volgens mij zijn 747 vrachttoestellen nagenoeg altijd leeggehaalde passagierstoestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
MBV schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:37:
[...]

Volgens mij zijn 747 vrachttoestellen nagenoeg altijd leeggehaalde passagierstoestellen.
Euh, er is ook een freighter-variant van de 747,zoals de 747-8F. Dat zijn echt geen leeggehaalde passagierstoestellen hoor ;)

Verder heb je nog de 747-400F (126 stuks gebouwd) en de 747-400ERF (40 stuks) wat ook pure freighters zijn.

En natuurlijk de 747-400M Combi's (63 stuks), die zowel passagier als vracht doen.

Alleen de 747-400BCF (BCF = Boeing Converted Freighter) zijn omgebouwde pax-kisten.

Dan heb ik de oudere -200 vrachtvarianten nog niet eens meegenomen, daar vliegen er volgens mij ook nog wel een aantal van rond.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MBV schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 13:37:
Dat is ook hoe de AN-225 werkt, vandaar de grap, maar hoeveel 747's zijn er waarbij de neus omhoog kan? Volgens mij zijn 747 vrachttoestellen nagenoeg altijd leeggehaalde passagierstoestellen.
In totaal heeft Boeing naar mijn weten 315 747's gebouwd waarbij de neusdeur standaard was (de -200C, 200F, -400F, -400ERF en 8F. Daarnaast nog officieel 7 openstaande orders voor de 8F.

Zo'n openslaande deur kán dus handig zijn, maar over het algemeen wordt de zijdeur geprefereerd.
Het neemt minder ruimte in op de ramp, handelingen zijn er op ingericht en de deur is groter/grotere vracht pas er door de deur.

De -200C is op zich ook best wel een bijzonder toestel. Slechts 13 van gebouwd en bijzonder omdat het wél een neusdeur had maar de zijdeur was een optie. En de C staat voor Convertible omdat je met dit toestel dus óf passagiers óf vracht kon vervoeren.
Martinair heeft 2 stuks van gehad; een vliegt er nog rond voor Iran Air.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/3/8/0806832.jpg

@ Wildhagen; hij heeft het dus specifiek over 747-toestellen met nose door hè. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Piet91 op 23-01-2016 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ow ja, my bad :)

Tijdelijk langere wachttijden op Schiphol:
Een tijdelijk personeelstekort bij de Koninklijke Marechaussee leidt op Schiphol soms tot lange rijen bij de paspoortcontroles.

Woordvoerders van Schiphol en de marechaussee hebben zaterdag een bericht van RTV Noord-Holland aan NU.nl bevestigd. Zaterdagochtend klaagden veel reizigers op sociale media over de lange rijen. De wachttijden voor de paspoortcontroles zouden langer dan een uur zijn.

"We worstelen momenteel met onze mankracht", aldus een woordvoerder. In september heeft de marechaussee er een aantal taken bijgekregen, zoals extra grenscontroles en het bewaken van 'hoge risico-objecten'.

Voor deze extra taken worden momenteel 300 nieuwe marechaussees opgeleid. "Maar tot zij de opleiding hebben afgerond, moeten we roeien met de riemen die we hebben. En dat betekent dat er soms minder mensen kunnen worden vrijgemaakt voor de paspoortcontroles dan we zouden willen."

Dit levert overigens alleen problemen op Schiphol op tijdens zogenoemde 'piekmomenten', zoals zaterdagochtend. Het is de bedoeling dat de problemen binnen een paar maanden voorbij zijn. De Koninklijke Marechaussee telt zo’n zesduizend medewerkers.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...leidt-rijen-schiphol.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:03:
Ow ja, my bad :)

Tijdelijk langere wachttijden op Schiphol:

[...]

Bron: http://www.nu.nl/binnenla...leidt-rijen-schiphol.html
Voordat der Privium leden al juichen : de rijen zijn dermate lang, dat de Privium poorten goeddeels geblokkeerd zijn. En de mensen in de rij zijn ook niet in een stemming om veel ruimte te geven.

Echt een aanfluiting weer van een luchthaven met identiteitscrisis.

Edit : weet natuurlijk dat Marechaussee niet in dienst is bij Schiphol.

[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 23-01-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerobase
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
En de priority rijen voor de business-class/sky-priority etc passagiers, levert dat nog voordeel op, of mag je gewoon achteraan sluiten?
PWM schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:34:
[...]

Voordat der Privium leden al juichen : de rijen zijn dermate lang, dat de Privium poorten goeddeels geblokkeerd zijn. En de mensen in de rij zijn ook niet in een stemming om veel ruimte te geven.

Echt een aanfluiting weer van een luchthaven met identiteitscrisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Board nu een kist in Kopenhagen. Bij het melden van het Sky Priority boarden, meldde de dame nu :

"Please note that as of the 1st of January, Silver members are not regarded important anymore, and should go to the back of the line"

Letterlijk he :p Daar reageerde een aantal mensen best beledigd op, toen ze weg werden gestuurd.
Zerobase schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:42:
En de priority rijen voor de business-class/sky-priority etc passagiers, levert dat nog voordeel op, of mag je gewoon achteraan sluiten?

[...]
Heb al jaren Privium, Let ik eigenlijk niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 16:59:
Board nu een kist in Kopenhagen. Bij het melden van het Sky Priority boarden, meldde de dame nu :

"Please note that as of the 1st of January, Silver members are not regarded important anymore, and should go to the back of the line"

Letterlijk he :p Daar reageerde een aantal mensen best beledigd op, toen ze weg werden gestuurd.
Nou ja, het is ook wel erg onbeschoft die opmerking natuurkijk. Blijkbaar zijn gewone betalende passagier niet belangrijk meer voor die maatschappij, alleen de absolute topreizigers.

Lekker klantvriendelijk naar de rest van je klanten straalt dat dan uit...

Welke maatschappij was dit?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nou, ik heb zilver en vlieg maandag NWI>AMS en donderdag AMS>NWI. Ik zal eens kijken of ik nu ook als plebs ga worden behandeld :p

En daarna eens lekker een Twitterstorm los laten barsten :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
KLM. De Norwegian heenvlucht zat vol, anders had ik die gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Naast onbeschoft is het ook incorrect, van de KLM website bij Silver:
- Priority check-in
- Priority baggage drop-off
- Dedicated Silver boarding; boarding after SkyPriority, but before Economy Class
Het is echter een idiote actie van KLM. Het enige wat ze bereiken is dat mensen meer richting LCC's gaan kijken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Grappig dat ze de regels dus niet goed kennen. Los daarvan niet alleen lullig richting mensen die toch 15-29 vluchten per jaar maken met je maatschappij, maar ook nodeloos ingewikkeld tijdens het boarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:06:
[...]

KLM. De Norwegian heenvlucht zat vol, anders had ik die gepakt.
Ok, dan weten we hoe KLM tegenwoordig over haar passagiers denkt: "not important anymore"..

En zich dan maar afvragen waarom mensen steeds meer naar andere maatschappijen gaan kijken, als ze door KLM zo behandeld worden vind ik dat niet zo heel raar....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

Ik gok zomaar dat die niet in KLM-blauw rondliep?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flying-J
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:22:
[...]

Ok, dan weten we hoe KLM tegenwoordig over haar passagiers denkt: "not important anymore"..
1 opmerking van iemand op een forum die iets meegemaakt heeft vertegenwoordigd de gehele KLM visie? Vrij bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 17:22:
[...]

En zich dan maar afvragen waarom mensen steeds meer naar andere maatschappijen gaan kijken, als ze door KLM zo behandeld worden vind ik dat niet zo heel raar....
Weten we hoe de GoT users tegenwoordig reageren: "primair en niet gehinderd door enige nuance en inzicht"

Nooit bij je opgekomen dat de acties van 1 medewerker in een gat in Scandinavië misschien niet de regels of het beleid van het bedrijf vertegenwoordigden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Die medewerker spreekt namens het bedrijf he,en draagt het bedrijfsbeleid uit. Ze staat daar niet als prive-persoon.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:15:
Die medewerker spreekt namens het bedrijf he,en draagt het bedrijfsbeleid uit. Ze staat daar niet als prive-persoon.
Tuurlijk en alles wat ze zegt is van te voren 1 op 1 overlegd met de top in Amstelveen... |:(

Ik neem aan dat ook jij toch minstens in kan zien dat ook zij fouten kan maken, bewust dan wel onbewust. En dat niet alles wat een enkele medewerker zegt meteen het officiële beleid wordt/is.

Als ze het zo gezegd heeft, en afgezien van 1 post hebben we daar geen idee van, al wil ik het best geloven, is dat, blijkens de website, niet het bedrijfsbeleid van KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Blijft natuurlijk wel staatn dat Zilver nu een stuk minder waard is geworden - dat iemand dat er nog even lomp en hard inwrijft is stom maar in essentie is het wel de boodschap van KLM toch ? :+

Zilver zou ik soms net kunnen halen, maar ja ....

[ Voor 12% gewijzigd door franssie op 23-01-2016 18:34 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal jaar geleden met Air France gevlogen (Singapore-Parijs) en daar waren er zoveel mensen met een bepaalde frequent flyer status dat er een gebied was afgezet voor priority boarding waar meer dan de helft van de mensen stonden. Was nog met een A380 ook dus het aantal mensen was al bijzonder groot en dan zie je dat bepaalde maatschappijen het uit de hand hebben laten lopen met hun frequent flyer programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

http://www.rtvnh.nl/nieuw...-te-openen-tijdens-vlucht
De passagier van een KLM-vlucht van Bangkok naar Amsterdam heeft vandaag geprobeerd de deur van het vliegtuig te openen.
Ik vraag me echt af wat die mensen bezield. Bad Trip (pun intended) of zelfmoord? Je leest het naar mijn idee steeds vaker - weet iemand of hier ergens onderzoek naar gedaan wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 21:16

vhal

ಠ_ಠ

Afgezien van enkele privileges die ik vast en zeker wel over het hoofd zie; wat er is zo speciaal aan priority boarding daar die kist toch niet vertrekt indien alle economy 'plebs' zijn ingechecked Eerlijk gezegd zou ik liever in een gate/lodge/whatever wachten dan dat je een half uur in de cabine moet stinken.

Eerliijk gezegd moet ik altijd lachen om het volk wat direct opspringt als het boarden is begonnen om vervolgens een kwartier of meer in de rij te gaan staan.... :')

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:47:

[...]

Ik vraag me echt af wat die mensen bezield. Bad Trip (pun intended) of zelfmoord? Je leest het naar mijn idee steeds vaker - weet iemand of hier ergens onderzoek naar gedaan wordt?
Waarschijnlijk totaal in de war/psychose.

Komt helaas geregeld voor, ook buiten een vliegtuig. Zo was er ooit een man die een stewardess aanviel na de landing omdat hij overtuigd was dat ze hem aan het ontvoeren waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
vhal schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:57:
Afgezien van enkele privileges die ik vast en zeker wel over het hoofd zie; wat er is zo speciaal aan priority boarding daar die kist toch niet vertrekt indien alle economy 'plebs' zijn ingechecked Eerlijk gezegd zou ik liever in een gate/lodge/whatever wachten dan dat je een half uur in de cabine moet stinken.

Eerliijk gezegd moet ik altijd lachen om het volk wat direct opspringt als het boarden is begonnen om vervolgens een kwartier of meer in de rij te gaan staan.... :')
Dat deed ik vroeger ook liever (boardde met enige regelmaat als een van de laatsten, ook al was ik toen nog platinum) maar tegenwoordig moet je bij KLM ook betalen om bagage in te checken en dus neemt men tegenwoordig hier ook alles mee in de handbagage, waardoor de bakken daarvoor nogal uitpuilen. En dan is vroeger naar binnen dus voordelig.

Prio incheck/security is dan wel weer erg fijn trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 23-01-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Het is gewoon heel irritant van het Economy volk met een priority, die claimen ook altijd de meeste ruimte in de overhead, gaan stoïcijns aan het gangpad zitten. Zijn dan gefrustreerd dat ze op moeten staan omdat je de midden stoel gekregen hebt. etc.

Als ik soms in J vlieg dan ben ik Priority en dan is het gewoon fijn, dan kan je langs de cargo lopen, wat soms een beetje tegensputtert, naar de boarding mevrouw en dan zo doorlopen via de eigen slurf het toestel in. Daar kan je dan even snel een pyjama aantrekken, spullen wegleggen. Gaan zitten en genieten van een jus d'orange, beetje babbelen met de stewardess en dan hop de lucht in.

Vlieg ik in Y dan stap ik het liefst zo laat mogelijk in, zit dan meestal aan een nooduitgang dus dan is het aanlopen en zo hup zitten, gordel om en vertrekken.
franssie schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 18:47:

[...]

Gelukkig is het absoluut onmogelijk om de deur te openen als je op kruishoogte + snelheid vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

Zoals hierboven al gemeldt, bagage.

Als een vlucht rustig is, stap ik natuurlijk als laatste in. Business of economy.

Is de vlucht druk dan wil ik mijn koffer wel kwijt. Aangezien de KLM geen enkele controle doet op handbagage, is dat wel handig. Net ook weer een vrouw die 3 flinke tassen meeneemt, geen probleem.

Aangezien ik dure spullen bij me wil houden, stap ik dus eerder in. Op de vlucht net in een 737-700 konden de laatste 25 hun koffers ook niet meer kwijt, die konden dus het ruim in.

Ik ben nog Gold, maar dat zal het laatste jaar zijn. Vliegen veel EasyJet. Zeker met het nieuwe interieur zit je echt goed. Altijd op tijd (klm ook overigens) en of ik nou M1 of D87 hebt maakt me ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 27-09 15:23
Ik ben op dit moment zilver en had bijna goud gehaald laatste jaar, dit jaar kan ik gold halen maar ik vraag me af of het allemaal nog wel de moeite waard is bij KLM / Flying Blue partners. Miles zijn bijna niet in te zetten voor upgrades voor of tijdens vluchten in drukkere periodes of drukke routes.

Als ik kijk naar de vluchten die ik per jaar maak dan heeft Emirates de volgende voordelen.

1. Goedkoper, ( werkgever profiteert hiervan voornamelijk )
2. Sneller status, gold is binnen 10 retouren te halen, en is niet afhankelijk van kalender jaar.
3. Met gold kun je overal ter wereld in de lounge en met zilver in de lounges op Dubai
4. Upgrades met miles zijn goedkoper en door de A380 makkelijker te boeken en tevens van betere kwaliteit

Uiteraard is het nadeel dat je via Dubai moet vliegen wat niet altijd een relaxte luchthaven is, maar met KLM moet ik vaak via Parijs of Rome wat ook een drama kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Sydney? Melbourne?
Nope, Los Angeles. :P

Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/6/86137_1452464147.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 15:54
Morgen een jubileum voor me. Mijn 60e Wizz Air vlucht.

Mijn statistieken:
Gemiddelde prijs: 14 euro per enkele reis
Op tijd / <10 minuten vertraging: 58 vluchten
Vertraagd: 1 vlucht BEG-EIN > vertraging van anderhalf uur.

Nog meer Wizz fans hier? 8)

Afbeeldingslocatie: https://worldairlinenews.files.wordpress.com/2014/06/wizz-wizzair-com-hungary-a320-200-wl-f-wwic-ha-lye04tko-tls-airbus-p-pigeyrelrw_edited-1.jpg

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

bacardicoconut schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 20:46:
[...]
maar met KLM moet ik vaak via Parijs wat een totaal en absoluut drama is.
FTFY.

Ik betaal graag extra en/of vlieg een paar uur extra om CdG te missen, wat een ongelovelijke ramp is dat.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Heb je leuke tips / bestemmingen? Ik heb nu wel even tijd om een gek ronje te vliegen voor weinig. Ik kom er op hun website nooit zo goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 15:54
franssie schreef op zondag 24 januari 2016 @ 00:42:
[...]

Heb je leuke tips / bestemmingen? Ik heb nu wel even tijd om een gek ronje te vliegen voor weinig. Ik kom er op hun website nooit zo goed uit.
Zoek een goedkope heenreis en kies daar een goedkope terugreis bij. Even klikken dus.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Deze foto gaat rond als zijnde van JFK Airport in New York

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CZbMwfXUAAEy0iS.jpg:large

Kan echter niet echter terugvinden of dit een echte foto is, zou het kunnen? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

El Jefe schreef op zondag 24 januari 2016 @ 01:00:

[afbeelding]]

Ja het is een echte foto en het kan....(je gaf niet aan wat wel of niet kon :+ )

Meest waarschijnlijke is dat het gaat om een berg geruimde sneeuw waarvan de foto zodanig geschoten is waardoor het lijkt het alsof het vliegtuig bedolven is.
Net als hoe je foto's hebt van de zon die in de zee zakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 01:21:
[...]
Meest waarschijnlijke is dat het gaat om een berg geruimde sneeuw waarvan de foto zodanig geschoten is waardoor het lijkt het alsof het vliegtuig bedolven is.
Leek mij ook al de meest waarschijnlijke mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 07:00
Piet91 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 22:47:
Sydney? Melbourne?
Nope, Los Angeles. :P

[afbeelding]
Toen ik dinsdag om 09:30 uitvloog richting DCA stonden er 2 Qantas A380s hier gebroederlijk naast elkaar geparkeerd.
El Jefe schreef op zondag 24 januari 2016 @ 01:00:

[afbeelding]

Op de slurf staat "New Yorks hometown airline", dus hij zal inderdaad van New York zijn ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Hmmbob op 24-01-2016 01:32 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Pagina: 1 ... 45 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.