Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.892 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:25

Freak187

geen

Guusz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:16:
Ik weet niet hoe het bij de Rolls Royce zit, maar bij de Cfm 56-7 kan het windmillen geen kwaad verder, behalve dan dat het behoorlijk wat extra drag zal geven.
Windmillen kan wel kwaad. Het oliesysteem dat normaal de lagers smeert komt niet op druk omdat de oliepomp niet werkt (de motor drijft de gearbox niet aan als ie uitstaat), maar door windmilling gaat de N1 as wel draaien. Daarom worden de fanblades eruit gehaald om de N1 as stil te zetten. En ze sluiten de core engine af met die afdichting om te voorkomen dat de N2 as gaan windmillen. Als je een motor langere tijd laat windmillen krijg je schade aan de lagers.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Keiichi schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:22:
[...]

Ik denk dat het in zulke gevallen altijd nuttig is om het complete plaatje compleet te hebben. Media roept nu gelijk dat het aan de ijzel ligt, terwijl het een hele combi van factoren is.
uiteraard, daar hebben we de onderzoeksraad voor, al lijkt het me, tenzij het een technisch probleem blijkt, lastig uitzoeken wat er gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 10:03

MBV

Freak187 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:37:
[...]

Windmillen kan wel kwaad. Het oliesysteem dat normaal de lagers smeert komt niet op druk omdat de oliepomp niet werkt (de motor drijft de gearbox niet aan als ie uitstaat), maar door windmilling gaat de N1 as wel draaien. Daarom worden de fanblades eruit gehaald om de N1 as stil te zetten. En ze sluiten de core engine af met die afdichting om te voorkomen dat de N2 as gaan windmillen. Als je een motor langere tijd laat windmillen krijg je schade aan de lagers.
Wat me ook niet onbelangrijk lijkt op die afstanden: alleen de core engine afdichten is veel kleiner, en geeft dus veel minder luchtweerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 10:06
Gisteren heb ik voor het eerst economy long haul (AMS-CUR) met Tui gevlogen in de PH-TFK. 300 euro retour. Dat beviel qua zitcomfort heel veel beter dan in de Dreamliner van Qatar.

Waar ik mij wel aan stoorde is dat er totaal geen Engels werd gesproken tijdens veiligheidsvoorschriften en aankondigingen. Is dit standaard? Er waren veel Venezuelanen aan boord die geen woord Nederlands spraken.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb in augustus met (toen nog) Arke gevlogen naar Cuba (ook met de PH-TFK, zowel heen als terug, in Star Class) en daar werd gewoon Engels gesproken. Wel vrij matig Engels uiteraard, maargoed, de meeste Nederlanders spreken nu eenmaak Stengels (aka Steenkolen-Engels).

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 07-01-2016 14:41 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

geen engelse filmpjes? dat is wel vreemd,meestal is de standaard dat het gebeurd in de taal van de maatschappij en engels,in azie wilde dit nog wel eens wisselen :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op mijn laatste KLM-vluchten kondigden ze juist aan dat de veiligheidsinstructie alleen in het Engels plaats zou vinden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nou, voor het eerste meegemaakt dat een site goedkoper is dan rechtstreeks bij KLM. Ik heb 2 tickets

AMS-CPH Wo-Za (voor mij)
AMS-CPH Do-Zat (voor mijn vrouw)

Bij KLM kwam ik uit op 250,- per stuk. Mijn Deense (Zaken)partner wilde echter de vluchten boeken, en heeft Flybillet gebruikt.

Kosten 170,- voor mij, en 130,- voor mijn vrouw. Bijna 200,- verschil op dezelfde KLM vluchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 19:04
Freak187 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:37:
[...]

Misschien had ik er bij moeten zetten dat als het smeer systeem serviceable is , er geen limiet aan het windmillen is.

Quote uit het 737-700/800 AMM: " If the lubrication system was in operation before the in-flight shutdown, there is no time limit for windmilling"...... " If the engine windmills for more than 6 hours without the operation of the lubrication system, do these steps:.." .

Met andere woorden de N2 as gaat ook windmillen en dus de oliepompen gaan ook draaien en zolang er dus geen lekkage of iets dergelijks is, is er niks aan de hand... :)

Disclaimer: Dit is dus van toepassing op de CFM 57-7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:11:
Nou, voor het eerste meegemaakt dat een site goedkoper is dan rechtstreeks bij KLM. Ik heb 2 tickets

AMS-CPH Wo-Za (voor mij)
AMS-CPH Do-Zat (voor mijn vrouw)

Bij KLM kwam ik uit op 250,- per stuk. Mijn Deense (Zaken)partner wilde echter de vluchten boeken, en heeft Flybillet gebruikt.

Kosten 170,- voor mij, en 130,- voor mijn vrouw. Bijna 200,- verschil op dezelfde KLM vluchten.
Bij een deense site dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Yep. Van de week maar eens wat vluchtjes in de test gooien, kijken of het toeval of stuctureel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Dat gebeurt vaker ja. Omgekeerd werkt dat bij buitenlandse maatschappijen vaak ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:20

PeaceNlove

Deugleuter

Ik heb net mijn vlucht van AMS naar LAX die ik begin van de middag rechtstreeks bij KLM geboekt heb getest, maar met 5544 deense kroon is deze vlucht niet goedkoper dan bij KLM. Niet veel duurder ook trouwens.
Voor de terugvlucht overigens opnieuw Economy comfort genomen, met als verschil met vorig jaar dat mijn werkgever de upgrade dit jaar betaald :Y) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 26-09 15:55

mrsar

waar een sar is,is een wodka

net ook mijn vlucht naar o.a. KUL eind deze maand getest maar die was een tientje duurder dan klm site

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Er dreigt een faillissement voor Groningen Airport Eelde. De inkomsten van het vliegveld vallen ondanks een stijging van het aantal passagiers tegen.

Dit meldt RTV Noord donderdag op basis van een rapport van lokale overheden.

Op de korte termijn wordt geen verbetering van het resultaat verwacht en daarom is de kans klein dat het vliegveld uit de rode cijfers gaat komen.

In het strategisch plan voor het vliegveld, dat altijd al te weinig opbracht, staat dat 2016 een omslagpunt moet worden. Maar het is twijfelachtig of dit gehaald wordt.

Groningen Airport zette in op vliegverbindingen met grote luchthavens, maar dit is niet gelukt. Intussen raakt het geld op.
Bron: http://www.nu.nl/ondernem...dreigt-failliet-gaan.html

Het Spaanse Vueling Airlines overtreedt stelselmatig de regels voor het compenseren van passagiers bij vertraging, instapweigering of annulering van vluchten.

Volgens de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) stuurt de prijsvechter passagiers een standaardafwijzing en compenseert het bedrijf pas als mensen daarover een klacht indienen. De toezichthouder heeft Vueling een last onder dwangsom opgelegd.

Bij elke geconstateerde overtreding moet Vueling tussen de 60.000 en 96.000 euro betalen. De totale boete kan oplopen tot maximaal 1 miljoen euro.

De luchtvaartmaatschappij is door de ILT vorig jaar al onder verscherpt toezicht geplaatst om de praktijken. Omdat Vueling nog steeds de fout ingaat, vindt de inspectie het nodig harder in te grijpen.

Gedupeerde passagiers krijgen de mogelijkheid compensatieclaims opnieuw in te dienen, mits hun vlucht niet langer dan twee jaar geleden was.
Bron: http://www.nu.nl/reizen/4...weigeren-compensatie.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 14:33

empy

Rijdt rondjes

Guusz schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 15:24:
[...]

Misschien had ik er bij moeten zetten dat als het smeer systeem serviceable is , er geen limiet aan het windmillen is.

Quote uit het 737-700/800 AMM: " If the lubrication system was in operation before the in-flight shutdown, there is no time limit for windmilling"...... " If the engine windmills for more than 6 hours without the operation of the lubrication system, do these steps:.." .

Met andere woorden de N2 as gaat ook windmillen en dus de oliepompen gaan ook draaien en zolang er dus geen lekkage of iets dergelijks is, is er niks aan de hand... :)

Disclaimer: Dit is dus van toepassing op de CFM 57-7.
Is dat dan ook nog steeds van toepassing als de motor fysiek niet is aangesloten op de systemen van het vliegtuig zelf? Want als zo'n motor los er bij word gehangen zit deze uiteraard niet aan enige hydraulische systemen gekoppeld. Ze draaien 'm met een lier aan het vliegtuig en koppelen deze vast zodat deze niet spontaan kan vallen.Of heeft een straalmotor ook een ingebouwd olie/smeerreservoir? :)

[ Voor 8% gewijzigd door empy op 07-01-2016 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28
Interessant zon luchtvaart topic :) Ik heb vliegtuigen altijd machtige machines gevonden. Voor mijn werk een tijd over de A4/A9 langs Schiphol gereden en regelmatig vliegtuigen recht over mij heen zien opstijgen en landen. Ook een paar keer op Schiphol de toerist gaan uithangen :P Mij krijg je er alleen niet in though.. blijf liever met 2 beentjes aan de grond.

Speel sinds een weekje Airline Manager op Facebook, sinds dien teveel aan het googlen over vliegtuigen enzo haha.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Waarom er niet in? Gewoon geen behoefte, of vliegangst? Voor dat laatste zijn namelijk oplossingen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guusz
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-09 19:04
empy schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:39:
[...]

Is dat dan ook nog steeds van toepassing als de motor fysiek niet is aangesloten op de systemen van het vliegtuig zelf? Want als zo'n motor los er bij word gehangen zit deze uiteraard niet aan enige hydraulische systemen gekoppeld. Ze draaien 'm met een lier aan het vliegtuig en koppelen deze vast zodat deze niet spontaan kan vallen.Of heeft een straalmotor ook een ingebouwd olie/smeerreservoir? :)
De motor heeft z'n eigen smeerolie systeem, mechanisch gekoppeld aan de N2(of N3) as. Maar de motor kan ook geconserveerd zijn, waarbij misschien de olie is afgetapt. En de andere systemen zoals de hydraulische pomp en de generator zullen in dit geval ook afgekoppeld zijn... Genoeg redenen om de motor stil te laten staan. En de fanbladen eruit voor de drag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-09 15:48
Betreffende Eelde: Logisch, heb afgelopen maand daar 4 dagen op het platform gezeten, heel af en toe gebeurt er eens wat met passagiers maar veel soeps is het niet. Ze zullen het moeten hebbben van de vliegschool, en dat lijkt me ook geen vetpot.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
wildhagen schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:55:
Waarom er niet in? Gewoon geen behoefte, of vliegangst? Voor dat laatste zijn namelijk oplossingen :)
Beide :P behoefte is er niet.. Ik geniet teveel van reizen met de auto. lekker vrijheid enzo. en ja, vliegangst is ook een deel haha. Ik heb liever zelf de controle :P

Zit de laatste dagen echt teveel op wiki te lezen over alle vliegtuigen enzo die ik ook vlieg in dat spelletje.. hoezo tijdverdrijf haha.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:19:
[...]

Beide :P behoefte is er niet.. Ik geniet teveel van reizen met de auto. lekker vrijheid enzo.
Moet je voor de gein eens het vliegtuig naar bv de US pakken en daar met de auto rijden door Death Valley, Monument Valley, Highway 1, Grand Canyon, etc. Hoe bedoel je vrijheid ;)

Snap je wel hoor. Ik rijdt ook liever 5 uurtjes dan dat ik vlieg, maar ergens daar ligt wel de grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
PWM schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 19:21:
[...]

Moet je voor de gein eens het vliegtuig naar bv de US pakken en daar met de auto rijden door Death Valley, Monument Valley, Highway 1, Grand Canyon, etc. Hoe bedoel je vrijheid ;)

Snap je wel hoor. Ik rijdt ook liever 5 uurtjes dan dat ik vlieg, maar ergens daar ligt wel de grens.
2 jaar geleden naar Rome gereden.. al hadden we wel een tussenstop :P
En ook naar b.v. Normandië ga ik met de auto, vliegend kom je daar ook niet echt makkelijk en dan moet je daar weer huren als je rond wil gaan kijken.

Ik wil overigens best nog wel eens naar de USA, dan moet ik er aan geloven... haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:33

franssie

Save the albatross

of je gaat per Cruise schip of vrachtboot (ja dat kan als betalende gast) - kost wel iets meer tijd :+

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:01
Gisteren zag ik toevallig een setje (4 stuks geloof ik) Transaero 737's op Woensdrecht staan, waarschijnlijk klaar voor de shredder. Helaas geen foto, reed op de A4 richting Vlissingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat zijn EI-EDZ, EI-EEA, EI-UNJ en EI-UNK. Allen 737-800's, en ze staan er al een tijdje (had ze er al eerder zien staan, kom er regelmatig langs).

De EL-UNK is er op 16 december 2015 geland:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/3/4/2755436.jpg

EL-EDZ staat er al wat langer, landing op 23 oktober 2015:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/6/1/2726168.jpg

De overige twee weet ik niet, ik weet ook niet wat er mee gaat gebeuren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 14:53
Lijkt me sterk dat de 800 serie al wordt gescrapped. Zoveel rotaties zullen ze nou toch ook weer niet hebben. Gewoon wachten op koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
EI-EDZ is first flight van 29-04-1998
EI-EEA is van 09-06-1998
EI-UNJ is van 29-06-2011
EI-UNK is van 08-08-2011

De 2 oudste zijn dus bijna 18 jaar oud, weet niet of dat nog te verkopen is als er genoeg aanbod is van jongere toestellen. Zover ik kan zien waren dit geen lease-toestellen, maar in eigendom.

De 2 andere zijn wat jonger, deze moeten lijken me nog wel inzetbaar zijn. Deze lijken wel van een lease-maatschappij te zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 08-01-2016 08:48 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 14:53
Dat Next Generation is dus inmiddels ook weer vrij lang op de markt blijkbaar. Dan zal het wel spare parts worden mocht dit niet meer te verkopen zijn. Zonde eigenlijk maar alles zijn waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
Enkele maanden geleden met gezin in de Emirates A380 van Amsterdam naar Singapore gevlogen via Dubai in hun business class. Moet zeggen: was aardig impressed. Hun ICE entertainment systeem bevat ziekelijk veel materiaal en het scherm was uitstekend, net als de stoel (full flat). De bar in het toestel vond ik meer een gimmick. De Emirates lounge in Dubai was ook behoorlijk indrukwekkend. Ik heb met KLM (oud en nieuwe config), Cathay, Singapore Airlines, United en Delta Airlines business gevolgen en alleen de 777 van Singapore Airlines kwam in de buurt.

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Laatst online: 24-09 14:39
Over vliegangst gesproken he.. mijn vriendin heeft d'r wel last van en soms lijkt het erger te worden.

ze stapt wel in een vliegtuig maar genieten is het niet zeker niet op kortere EU vluchten.. de langere richting mexico enzo gaat beter

wat zou ze kunnen doen? valium? ... bak drank? :P

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je bedoelt het mogelijk (gedeeltelijk) grappig, maar er wordt steeds strenger gekeken naar beschonken mensen en of ze dan wel mee mogen. Hetzelfde met valium (drugs/medicijnen) trouwens.

Ik zou zeggen doorbijten die stukjes en als het echt te erg wordt, stichting valk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Fly-guy schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:21:
[...]

Je bedoelt het mogelijk (gedeeltelijk) grappig, maar er wordt steeds strenger gekeken naar beschonken mensen en of ze dan wel mee mogen. Hetzelfde met valium (drugs/medicijnen) trouwens.

Ik zou zeggen doorbijten die stukjes en als het echt te erg wordt, stichting valk.
Uiteraard grappig... een drankje tijdens de vlucht is lekker maar we zullen nooit beschonken vliegen.
het kan soms zo erg oplopen dat ze bijna in huilen uitbarst... maar chapeu dat ze het wel doet nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Njay schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:22:
[...]

Uiteraard grappig... een drankje tijdens de vlucht is lekker maar we zullen nooit beschonken vliegen.
het kan soms zo erg oplopen dat ze bijna in huilen uitbarst... maar chapeu dat ze het wel doet nog steeds
Misschien een keertje in een stuntvliegtuigje stoppen? Of skydiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Njay schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:07:
Over vliegangst gesproken he.. mijn vriendin heeft d'r wel last van en soms lijkt het erger te worden.

ze stapt wel in een vliegtuig maar genieten is het niet zeker niet op kortere EU vluchten.. de langere richting mexico enzo gaat beter

Fly-guy schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:21:
[...]
Mijn ex-vriendin had ook erge vliegangst maar haar werkgever eiste min of meer dat ze bij promotie naar Chicago ging. Alles geregeld dat ze Stichting Valk gingen betalen, bleek er een wachtlijst van 9 maanden te zijn.

Uiteindelijk heeft ze het zelfhulp boek gekocht, en dat heeft heel erg geholpen. Er zijn ook hoofdstukken die dan ook aan mij waren gericht, zodat ik vliegangst beter snapte en niet de verkeerde dingen zei. Ik zou met dat boek beginnen, helemaal als je Stichting Valk als particulier zou moeten ophoesten.

Denk dat dat boek kan helpen, want ik heb het idee dat ze wel zelf in een vliegtuig durft, alleen dat het niet zo gezellig is ;)

(Zelfhulp boek: http://valk.org/vliegangst/bestel-nu/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Saus schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:42:
[...]

[...]

Mijn ex-vriendin had ook erge vliegangst maar haar werkgever eiste min of meer dat ze bij promotie naar Chicago ging. Alles geregeld dat ze Stichting Valk gingen betalen, bleek er een wachtlijst van 9 maanden te zijn.

Uiteindelijk heeft ze het zelfhulp boek gekocht, en dat heeft heel erg geholpen. Er zijn ook hoofdstukken die dan ook aan mij waren gericht, zodat ik vliegangst beter snapte en niet de verkeerde dingen zei. Ik zou met dat boek beginnen, helemaal als je Stichting Valk als particulier zou moeten ophoesten.

Denk dat dat boek kan helpen, want ik heb het idee dat ze wel zelf in een vliegtuig durft, alleen dat het niet zo gezellig is ;)

(Zelfhulp boek: http://valk.org/vliegangst/bestel-nu/)
Thanks voor de tip ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Njay schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:07:

Ik heb het boekje van stichting valk gelezen, en ik had daar wel wat aan (sommige stukken waren voor mij niet van toepassing, maar voor andere waarschijnlijk weer wel)
Verder heb ik nu van de dokter wat pilletjes gekregen (ik zeg uit mijn hoofd: oxazepam) en ik heb daar veel baat bij, Ik neem er in principe één en het haalt de scherpe randjes eraf, je voelt je rustiger, maar je bent verder helemaal bij en niet vaag ofzo.
Maar het spul kan verslavend zijn, dus de dokter houd het goed in de gaten (en ik zelf ben er ook streng op)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Pinin schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:44:
[...]

Ik heb het boekje van stichting valk gelezen, en ik had daar wel wat aan (sommige stukken waren voor mij niet van toepassing, maar voor andere waarschijnlijk weer wel)
Verder heb ik nu van de dokter wat pilletjes gekregen (ik zeg uit mijn hoofd: oxazepam) en ik heb daar veel baat bij, Ik neem er in principe één en het haalt de scherpe randjes eraf, je voelt je rustiger, maar je bent verder helemaal bij en niet vaag ofzo.
Maar het spul kan verslavend zijn, dus de dokter houd het goed in de gaten (en ik zelf ben er ook streng op)
Die had ze ook al gehad inderdaad maar nog niet genomen... thx ook voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
DennisM6 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 09:42:
Dat Next Generation is dus inmiddels ook weer vrij lang op de markt blijkbaar. Dan zal het wel spare parts worden mocht dit niet meer te verkopen zijn. Zonde eigenlijk maar alles zijn waarde.
De NG's zijn idd ook al wat ouder. De eerste flight van een 737NG (een -700 in dit geval) was op 9 februari 1997 alweer, de eerste -800 vloog op 30 juli van dat jaar en de eerste -600 op 22 januari 1998.

Deze 2 oudere ex-Transaero kisten behoren dus tot de eerste 737NG's die gebouwd zijn.

Eerste 737NG was oorspronkelijk als N737X registered, later als N1787B en hij vliegt op dit moment nog steeds rond, maar nu als N707SA, voor Southwest Airlines (de launch customer van de -700). Inmiddels dus 19 jaar oud.

In 2004 is hij retrofitted met winglets.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/1/4/2251411.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-09 15:16

icecreamfarmer

en het is

Chief-XL schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 10:09:
Enkele maanden geleden met gezin in de Emirates A380 van Amsterdam naar Singapore gevlogen via Dubai in hun business class. Moet zeggen: was aardig impressed. Hun ICE entertainment systeem bevat ziekelijk veel materiaal en het scherm was uitstekend, net als de stoel (full flat). De bar in het toestel vond ik meer een gimmick. De Emirates lounge in Dubai was ook behoorlijk indrukwekkend. Ik heb met KLM (oud en nieuwe config), Cathay, Singapore Airlines, United en Delta Airlines business gevolgen en alleen de 777 van Singapore Airlines kwam in de buurt.
Mag ik vragen wat je in Singapore doet?
Want je klinkt als een expat.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
klm591 van AMS naar JNB is terug naar Schiphol gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:10

Garyu

WW

niekvandermeer schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 13:59:
klm591 van AMS naar JNB is terug naar Schiphol gekomen?
Aan het terugkomen zo te zien, vliegt nu boven Frankrijk?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Vliegcrash in Zweden:
Een Bombardier CRJ200-vrachtvliegtuig van West Atlantic is in de nacht van donderdag op vrijdag gecrasht in het noorden van Zweden. Dat gebeurde tijdens een Noorse binnenlandse vlucht van Oslo naar Tromsø, die deels boven Zweeds grondgebied plaatsvond. De vliegers hadden vlak voor de crash een noodsignaal uitgezonden.

Het wrak zou zijn gelokaliseerd door een Noorse F-16. Zweedse reddingsdiensten zijn onderweg naar de crashlocatie. De zoekactie wordt bemoeilijkt door het bergachtige gebied en temperaturen van dertig graden onder nul.

Aan boord bevonden zich twee vliegers. De vracht zou uit 4,5 ton aan post en pakketten hebben bestaan. De kans op het vinden van overlevenden lijkt klein; op de crashlocatie zouden uitsluitend kleine fragmenten zichtbaar zijn, melden Zweedse media op gezag van de autoriteiten.

Het gecrashte vliegtuig, met de registratie SE-DUX, is gebouwd in 1993. Luchtvaartmaatschappij West Atlantic hield vrijdagochtend een persconferentie naar aanleiding van de crash. Tijdens de bijeenkomst bevestigde West Atlantic dat het toestel is gecrasht.

De 42-jarige gezagvoerder was sinds 2011 in dienst bij West Atlantic. Hij kwam uit Spanje. De first officer, afkomstig uit Frankrijk, vloog sinds 2008 bij de Zweedse maatschappij. Of beiden zijn omgekomen is nog niet bevestigd.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...uig-neergestort-in-zweden

Beetje rappe daling:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CYLh1zvWYAAY86A.png:large

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/1/6/2496612.jpg

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:03
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 11:41:
[...]

Misschien een keertje in een stuntvliegtuigje stoppen? Of skydiven?
Als je al niet in een vliegtuig durft te stappen vraag ik me af of het wel zo'n goed idee is om uit een perfect functionerend vliegtuig te springen

Ik heb dat nooit begrepen en zal dat nooit begrijpen :P

Een rondvluchtje in een Cessna oid wordt ook vaak aangeraden, maar vraag me af wat erger is voor mensen met vliegangst, een passagierstoestel die altijd behoorlijk sterk stijgen en waar je heel rap de grond onder je ziet verdwijnen, of een Cessna'tje waarin je heen en weer gegooid wordt als het een beetje waait :P

Ik heb beide al gedaan overigens, niet in een Cessna, maar in een Tecnam P92. En dat is leuk, helemaal als je zelf ook een groot deel van de vlucht mag sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:30:
Dit formulier kan je ook gebruiken
http://ec.europa.eu/trans.../eu_complaint_form_nl.pdf

en als ze gaan zeuren idd je rechtsbijstand of evt een claimbureau inschakelen
Hier nu dus even mee bezig maar het formulier is niet helemaal geschikt voor mijn situatie, ik heb een aansluitende vlucht van een andere maatschappij gemist en dat past niet in dit formulier, het was maar iets meer dan een uur vertraging. Andere formulieren heb ik niet kunnen vinden.

Nu zijn er verschillende partijen die dit wel voor mij willen doen op no cure no pay basis, volgens één waar ik mijn gegevens heb ingevuld heb ik recht op vergoeding, ze houden echter wel 29 procent plus 26 euro in van het uitgekeerde bedrag (noemen ze nergens, moet je om vragen in de chat). Makkelijk verdient als ik het zelf kan doen.

Ga ik nu dus wel het eu formulier gebruiken en vul ik wel wat extra info in en zie wel of het goed komt, mocht iemand nog tips hebben, dan hoor ik dat wel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
KL591 weer terug op EHAM (was onderweg naar Johannesburg en gaf sqwk 7700 boven de Cote d'Azur), het probleem was de weerradar.

http://www.rtvnh.nl/nieuw...ge-probleem-met-weerradar

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
We zijn nu een aantal dagen in 2016 en ik dacht net als vorig jaar eens samen te vatten wat het jaar 2015 ons in de luchtvaart heeft gebracht en wat 2016 ons zal brengen.
Hier kun je dus terug lezen om te kijken wat er gebeurd is en nog zal gebeuren en ik hoop dat jullie het interessant vinden; ik heb er immers aardig wat tijd ingestoken.
Als iemand aanvulling heeft, ik ontvang ze graag in een PM of DM zodat ik ze hier kan bijzetten.

Het overzicht 2014/2015 is hier te vinden: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3"

Wat bracht 2015 ons:

- 5 januari: Eva Air maakt met vlucht BR868 van Hong Kong naar Taipei met B-16409 een einde aan hun Boeing 747-400 Combi tijdperk dat 22 jaar heeft geduurd.
Nu blijven alleen 9K-ADE van Kuwait Airlines, HL7421 & HL7423 van Asiana Airlines en de 15 747-400M's van KLM als enige 747-Combi toestellen in service over.

- 11 januari: De allerlaatste KLM McDonnell Douglas MD-11 verlaat de Nederlandse bodem.
PH-KCD "Florence - Floortje - Nightingale" die op 11 november 2014 nog drie farewell-flights boven Nederland maakte vertrekt die dag naar Seattle waarna het zal doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Op moment van posten van dit bericht is zij samen met PH-KCA en -KBC in Crestview, Florida, -KCC in San Bernardino, Californië en -KCE ook in Mojave de enige KLM MD-11's die nog bestaan; het vijftal
(-KCF t/m -KCK) in Victorville zijn allen al gesloopt.
Echter ook de nog overgebleven MD-11's zullen niet lang meer aan de shredder blijven ontkomen.

- 2 februari: KLM neemt hun 787 simulator in gebruik. "Vlijtig Liesje" krijgt het als naam.

- Maart: Bij gevechten in Yemen wordt een zeldzame Boeing 747SP verwoest.
7O-YMN van de Yemense regering wordt beschoten en wordt compleet verwoest.
Hiermee blijven van de ooit 45 gebouwde 747SP's nog maar 27 over waarvan 13 in gebruik.

- 2 maart: Vanaf vandaag zet Singapore Airlines voor 4 van de 7 vluchten de 777-300ER in, in plaats van de 777-200ER. Vanaf 1 mei wordt de 77W dagelijks ingezet.
Dit betekent dat er vanaf dan ook First Class wordt aangeboden op deze vluchten; hiermee is Singapore naast Emirates, Garuda, Xiamen, Korean en China Southern de enige maatschappij die First Class aanbiedt op vluchten van/naar Amsterdam.

- 6 maart: PH-BFT, een Boeing 747-400 Combi keert terug na D-check in Subang. Het is de eerste 747 met de nieuwe Dolphin-livery en naast PH-BFV ook de enige 747 die de nieuwe livery krijgt.

- 26 maart: Arke ontvangt haar (voorlopig) laatste 787-8: PH-TFM. Dit is ook de eerste 787 van Arke die met de nieuwe cabine-indeling is ingedeeld waarin geen Star Class meer zit. Uit andere twee 787's zullen uiteindelijk ook de Star Class verwijderd worden; waardoor deze class een zeer kort leven had.
21 april verlaat een Boeing 767-300ER (PH-OYJ) de Arke vloot (welke nu voor de Belgische tak Jetairfly van de TUI-groep vliegt). Hiermee vliegt Arke nu met 5 737-800's, 1 767-300 en 3 787's.

- 27 maart: Een Delta A330-300 vertrekt voor de laatste keer vanaf Amsterdam naar Mumbai. Op 28 maart keert het terug naar Schiphol waarna het doorvliegt naar New York JFK.
Hiermee trekt Delta Airlines zich volledig terug van de Indiase markt en worden de vluchten van Garuda tussen Amsterdam en London Gatwick de enige Fifth Freedom vluchten van/naar Amsterdam.
In 2016 begint het Indiase Jet Airways met vluchten naar Amsterdam die dit zullen opvangen.

- 29 maart. De zomerdienstregeling gaat van start op Schiphol. Dit betekent o.a. dat Delta Airlines weer met hun 747-400's gaat vliegen op Schiphol. Elke dag vliegen 2 747's tussen Amsterdam en Atlanta/Detroit en hiermee zijn zij de enige maatschappij naast KLM dat 747's op Amsterdam inzet.
Na het zomerseizoen haalt Delta 6 van hun overgebleven 12 747's uit de vloot, de laatste 6 zullen eind 2017 uit de vloot gehaald worden.
Op dit moment lijkt het erop dat de Delta komend zomerseizoen geen (geplande) 747's meer inzet op Amsterdam en het lijkt er dus sterk op dat Delta nooit meer een reguliere 747 vlucht naar Amsterdam zal uitvoeren.

- 31 maart: Easyjet stationeert 3 toestellen op Schiphol. Dit aantal zal de komende tijd stijgen.

- 2 mei: Vanaf vandaag vliegt Delta Airlines rechtstreeks tussen Salt Lake City en Amsterdam met een 767-300ER. Vanaf 14 mei wordt het een dagelijkse vlucht.
Dit is de 9e rechtstreekse verbinding die Delta onderhoudt vanaf Schiphol en de tweede Europese bestemming vanuit SLC en een van de weinig internationale bestemmingen vanuit SLC.

- 1 juni: De IJslandse prijsvechter Wow Air komt naar Amsterdam. Vanuit Reykjavík kan men doorvliegen naar Boston en Baltimore. Vanaf eind mei 2016 ook door naar Montreal en Toronto.

- 5 juni: Na bijna 9 jaar afwezigheid komt Air Canada weer naar Amsterdam. Vanuit Toronto komt driemaal per week een Boeing 767 naar Amsterdam. Vanaf 29 juni dagelijks.
Wanneer op 25 oktober het winterseizoen ingaat wordt het teruggeschakeld naar viermaal per week.
De 767 wordt langzaam vervangen door de 787 bij Air Canada en dit toestel kunnen we dus ook verwachten over een tijdje.

- 16 juni: Qatar Airlines begint haar eerste passagiersvlucht naar Amsterdam.
Op de dagelijkse vluchten wordt de Boeing 787-8 ingezet.

- 20 juni: China Southern Airlines landt voor het eerst met een A380 op Schiphol. Het toestel wordt in het zomerseizoen ingezet tussen Amsterdam en Beijing.
Na het zomerseizoen (t/m 24 okt.) wordt het toestel weer vervangen door de A330-300 en worden de toestellen in gezet op Sydney.
In het zomerseizoen van 2016 komt de A380 terug op de route en mogelijk komt de A380 over een paar jaar het hele jaar naar Amsterdam.

- 2 juli: Korean Air vliegt vanaf vandaag de vierwekelijkse vlucht met de 777-200ER i.p.v. de A330-200.
Na het zomerseizoen wordt weer teruggeschakeld naar de A330.

- 27 juli: Xiamen Airlines begint haar eerste passagiersvlucht naar Amsterdam. Als toestel wordt de Boeing 787-8 ingezet. In dit toestel bevinden zich ook 4 First Class stoelen waarmee Xiamen de 6e maatschappij wordt na Emirates, Garuda, Singapore, China Southern en Korean Air die dit aanbieden van/naar Amsterdam.

- 25 augustus: De eerste Boeing 747-8i voor Korean Airlines wordt aan de maatschappij geleverd.
Hiermee worden zij de 3e maatschapij die de passagiersversie in gebruik neemt.
Op moment van schrijven is het nog onzeker of zij hiermee ook de laatste maatschappij zijn; door de overname van Transaero door Aeroflot is het niet helemaal zeker wat er met de order van 4 toestellen door Transaero gaat gebeuren. 2 van de 4 toestellen zijn al gebouwd, maar zijn momenteel in Seattle opgeslagen.
Ook Arik Air heeft 2 toestellen besteld maar dat deze geleverd gaan worden is zeer onwaarschijnlijk.

- 6 september: De 2e* Martinair MD-11 freighter verlaat de vloot. PH-MCR vertrekt naar Chicago en vliegt de volgende dag door naar Mojave.
* In februari 2013 verliet PH-MCT al de vloot, deze staat al sinds 29 juni dat jaar opgeslagen op de luchthaven van Miami.

- 7 september: Kenya Airways vliegt vanaf vandaag met de Boeing 787-8 naar Amsterdam.
Voorheen werd gevlogen met de 777-300ER maar deze toestellen zullen de vloot verlaten wegens financiële problemen bij Kenya Airways.

- 15 september: Voor het eerst in de geschiedenis landt er een vliegtuig op het geïsoleerde eiland Sint-Helena. Een Beechcraft King Air 200 landt om 13:50 uur lokale tijd op de nieuw gebouwde luchthaven.
Tot dan toe was het eiland alleen bereikbaar per boot die er vanuit Kaapstad die er een week over doet.

- 9 oktober: Voor het eerst komt een Airbus A350 naar Schiphol. Finnair vliegt OH-LWA eenmalig naar Schiphol in een serie van Europese vluchten om haar personeel voor te bereiden op langeafstandsvluchten met het nieuwe type.

- 13 oktober: De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) presenteert en publiceert het definitieve rapport over de MH17 ramp op 17 juli 2014. Hierin wordt vastgesteld dat de Boeing 777-200ER werd getroffen door een BUK-rakket linksboven de cockpit op ongeveer een meter afstand. Hierna scheurde de cockpit van de rest van het vliegtuig.
Daarnaast concludeert de raad dat Oekraïne het luchtruim boven het gebied had moeten sluiten omdat het land op de hoogte moet zijn geweest van de aanwezigheid van luchtafweergeschut dat in staat was om burgervliegtuigen te raken.

- 14 oktober: KLM's eerste Boeing 787-9 (PH-BHA) maakt haar eerste vlucht.
De testvlucht wordt uitgevoerd vanuit Paine Field naar Grant County en vliegt daarna weer terug naar Paine Field.

- 24 oktober: De nieuwe ronde van uitfasering van KLM Cityhoppers Fokker F70’s vindt plaats in November 2015. PH-KZF verlaat de KLM Cityhopper vloot na een laatste vlucht vanuit Luxemburg en zal voor Air Niugini gaan vliegen. Op 9 november verlaat de Fokker Schiphol zonder KLM titles (maar nog wel in KLM kleuren) op weg naar Papoea-Nieuw-Guinea. Het maakt stops in Trabzon (Turkije), Al Ain (VAE), Hyderabad (India) en Singapore waar het wordt gereed gemaakt voor de nieuwe eigenaar.

- 26 oktober: KLM faseert haar eerste Boeing 747-400 uit. PH-BFM wordt uit de vloot gehaald en wordt op 30 oktober naar Teruel in Spanje gevlogen voor opslag.

- 27 oktober: Vanaf vandaag vliegt Ryanair viermaal per dag tussen Amsterdam en Dublin.
Als Ryanair nieuwe bestemmingen aan het aanbod toevoegt, dan zal het volgens O’Leary gaan om belangrijke steden als Londen, Rome, Madrid en Barcelona. Maar nieuwe routes zullen pas op zijn vroegst in 2016 worden geopend.

- 28 oktober: De Avro Vulcan maakt haar allerlaatste vlucht. De enig overgebleven vliegwaardige toestel - XH558, civiele registratie G-VLCN "The Spirit Of Great Britain" - maakt een flypast over de luchthaven van Doncaster waar ze nu ook opgeslagen zal worden.
De vlucht werd tot het laatst geheim gehouden omdat men vreesde voor een vele (tien)duizenden toeschouwers die zouden komen en men kon hun veiligheid dan niet garanderen.
Het toestel zal in zodanige staat bewaard worden dat het nog op eigen kracht kan taxiën e.d., maar ze zal nooit meer de lucht in gaan...

- 13 november: KLM ontvangt haar eerste Boeing 787-9; PH-BHC.
Daarna vliegt het toestel vanuit Everett naar Schiphol waar het op zaterdag 14 november landt.

- 22 november: KLM maakt 3 'Welcome Flights' met haar nieuwe Boeing 787 boven Nederland.

- 23 november: De eerste commerciële vlucht voor KLM's 787.
PH-BHC vertrekt om 10:40 uur als KL437 naar Abu Dhabi en Bahrein.

- 30 november: PZ-TCP; de Airbus A340-300 van Surinam Airways maakt haar laatste commerciële vlucht naar Amsterdam. Die avond keert ze leeg terug naar Paramaribo.
Op 8 december vliegt ze naar haar Pinal Airpark in Arizona, waar ze zich voegt bij haar voorganger PZ-TCM; de Boeing 747-300 die eerst voor KLM vloog.

- 30 november: De 279e en laatste Boeing C-17 Globemaster III vertrekt vanaf de McDonnel Douglass fabriek in Long Beach Californië. Dit betekent ook het einde voor de productie van vliegtuigen aldaar; de plek waar iconen van vliegtuigen werden geproduceerd: DC-3, DC-8, DC-9, DC-10, MD-11, MD-90, 717 en de militaire C-47 (militaire versie van de DC-3), B-17, A-20, A-26, C-74, C-124, A-4D, C-133 en als laatst de C-17.
In bijna 75 jaar rolden daar ruim 15.000 vliegtuigen de hangar uit.

- 1 december: Emirates maakt de eerste 2 vluchten met hun high-density Airbus A380. De vluchten gaan naar Kopenhagen en Bangkok.
Deze toestellen beschikken niet over First Class. Het toestel beschikt over 58 business en 557 economy stoelen waarmee het totaal op 615 stoelen komt. Dit zijn het meest aantal stoelen in een vliegtuig ooit, meer dan de Corsair 747's of de high-density 777's van Japan Airlines en All Nippon Airways.
Manchester volgt op 1 januari, later volgen o.a. Kuala Lumpur en Bangkok.
Emirates zal 15 toestellen met deze high-density configuratie in de vloot nemen.
Op moment van posten hebben ze er 4 high-density A380's in de vloot.

- 09 december: De 2e Boeing 787-9 wordt - eindelijk - aan KLM geleverd. PH-BHA vliegt daarna naar Schiphol waar het op 10 december om 08:42 uur landt.
Haar eerste commerciële vlucht volgt op 17 december naar Abu Dhabi en Bahrein.

- 15 december: De laatste vluchten voor de Aérospatiale Alouette III voor de Nederlandse luchtmacht.
Deze helikopters vlogen sinds 1963 voor de luchtmacht.
De laatste taken van de helikopter waren VIP vluchten en vluchten voor het Koninklijk Huis. In het verleden vervulde de helikopter ook taken voor de Verenigde Naties in Bosnië, Cambodja and Turkije. Het Grasshopper demonstratie team gebruikte de helikopter voor airshows tussen 1973 en 1995.
De Alouette III was de oudste operationele helikopter in Nederlandse dienst.

- 19 december: PH-MCY, een McDonnell Douglas MD-11 vrachttoestel van Martinair wordt uitgefaseerd.
Ze vertrekt vandaag voor een laatste vrachtvlucht naar Miami waarna ze de dag erna doorvliegt naar Mojave Air and Space Port in Californië.

- 27 december: PZ-TCR; de 'nieuwe' Airbus A340-300 voor Surinam Airways maakt haar eerste commerciële vlucht naar Paramaribo. De Airbus vloog eerst voor China Southwest Airlines, Garuda Indonesia en Air China.
President Desi Bouterse van Suriname heeft stevige kritiek op de gang van zaken bij (o.a.) SLM en vervangt enkele personen in de leiding van de maatschappij.

- December: Twee Embraer 190 toestellen (PH-EXE & PH-EXF) worden geleverd; PH-EXE op 15 december, PH-EXF op 19 december. Ze landen de volgende dag op Schiphol.
Dit zijn de (voorlopig) laatste toestellen van het type 190 dat KLM Cityhopper zal ontvangen.
Hierna volgen alleen Embraer's van het type 175.

- 28 december: PH-KZN, een Fokker F70 van KLM Cityhopper gaat uit de vloot; deze zal naar Insel Air gaan.

2016:

- 4 januari: PH-KZO, een Fokker F70 van KLM Cityhopper gaat uit de vloot; deze zal naar Air Niugini gaan.

- 11 januari: Laatste commerciële vlucht voor de Boeing 747-400 van Air France.
Vandaag vliegt het terug naar Parijs vanuit Mexico-stad waar het om 13:30 uur zou moeten landen.
Hierna worden de overgebleven 3 747-400's uit de vloot gehaald. Vanaf 11 januari wordt de vlucht gevlogen door de 777-300ER. Daarnaast wordt vanaf 12 januari driemaal per week de A380 ingezet op deze route en vanaf 26 maart dagelijks.
Dit betekent na nét geen 46 jaar het einde voor de 747 bij Air France. AF behoorde bij de eerste maatschappijen die de 747 hadden besteld en de eerste 747-100 werd op 20 maart 1970 geleverd.
Op 3 juni 1970 volgde de eerste commerciële vlucht van Parijs naar New York.
In totaal heeft AF met 73 747-toestellen gevlogen van bijna elke variant; de -100, -200 (zowel full-pax, combi en freighter), -300, -400 (zowel full-pax, combi en freighter).

- 12 januari: Voor de allerlaatste keer landt er een Virgin Atlantic Boeing 747-400 op London Heathrow.
Vlucht VS006 uit Miami is de laatste commerciële vlucht van de 747 voor Virgin Atlantic.
De laatste vlucht was gepland in april maar werd vooruitgeschoven naar 20-21 februari en nu naar januari.
De vluchten worden overgenomen door de Airbus A330-300 and Boeing 787-9.
De 747's worden nog wel ingezet vanaf de luchthaven London Gatwick; op moment van posten heeft de maatschappij nog 10 747-400's in gebruik.

- 14 januari: Vier dagen na de laatste commerciële vlucht maakt Air France nog eenmaal een afscheidsvlucht met hun 747-400. Vanaf Parijs Charles de Gaulle Airport maakt vlucht AF747 een rondvlucht boven Frankrijk. Voor €220 per persoon krijgen alle inzittenden een Business Class-lunch inclusief champagne.

- 18 januari: KLM faseert de 2e Boeing 747-400 uit; PH-BFO.

- 24 januari: Vandaag vertrekt voor het laatst een Malaysia Airlines toestel naar Amsterdam.
Op 25 januari vertrekt daarmee de laatste keer ook een Malaysia Airlines toestel vanaf Amsterdam naar Kuala Lumpur. De maatschappij is bezig met een flinke reorganisatie waarbij de vloot wordt verkleind, routes worden gesneden en werknemers ontslaan.
De maatschappij sluit omvangrijke codeshare-overeenkomst met Emirates; Londen blijft de enige Europese stad waarop de maatschappij blijft vliegen.
Naast Amsterdam wordt op dezelfde dag ook de vluchten naar Parijs gestaakt; eerder was Frankfurt al geschrapt.
Malaysia Airlines vloog sinds 5 januari 1980 naar Amsterdam, eerst met tussenstop(s) toen het de nieuwe McDonnell Douglas DC-10-30 in gebruik nam.
Later vloog het met de 747-200 en -400 naar Amsterdam en later de 777-200ER.

- Februari: Comair zal wekelijks vanuit Johannesburg naar het eiland Sint-Helena vliegen. Dit zullen de eerste lijnvluchten ooit zijn voor dit eiland dat voorheen alleen te bereiken was met een vijfdaagse schipreis vanuit Kaapstad die zo'n 30 keer per jaar aanmeerde op het eiland. Wanneer deze vluchten beginnen zal dit schip buiten dienst gesteld worden.

- Februari: PH-BVP; KLM's 26e Boeing 777 en wel de 11e 777-300ER wordt geleverd.

- 1 februari: Emirates begint vandaag aan hun nieuwe route Dubai - Panama City.
Vluchten worden uitgevoerd met de 266 stoelen tellende Boeing 777-200LR.
De uitgaande vlucht EK251 duurt 17:35 uur over een afstand van 13.821 kilometer, EK252 terug naar Dubai duurt 15:45.
Hiermee wordt het de langste commerciële vlucht en stoot het de Qantas vlucht van Sydney naar Dallas - maximaal 16:55 uur over een afstand van 13.804 kilometer uitgevoerd door een Airbus A380 - van de troon.

- 2 februari: Vanaf vandaag voert Emirates de avondvlucht naar Amsterdam uit met de Airbus A380 in plaats van de Boeing 777-300ER.

- 29 februari: KLM ontvangt haar 3e 787-9; PH-BHD. Dit is ook de allerlaatste 787 die op de tijdelijke 40-24 productielijn in Everett wordt gebouwd. Op moment van posten is Boeing bezig met het ombouwen van deze productielijn voor de productie van de nieuwe Boeing 777X-toestellen.

- Maart: De eerste E175 (PH-EXG) wordt aan KLM Cityhopper geleverd.
Capaciteit is 88 passagiers (22 rijen van 4). Dit zijn er 8 meer dan de F70's en 12 minder dan de E190's.

- Maart: Transavia ontvangt een nieuwe Boeing 737-800 PH-HSN. In april volgt PH-HSO.

- Maart: Deze maand verandert Garuda Indonesia haar vluchten naar Amsterdam en Londen.
Momenteel vliegt de maatschappij nog driemaal per week Jakarta - Amsterdam - London Gatwick - Amsterdam - Jakarta en tweemaal per week Jakarta - Singapore - Amsterdam - Gatwick.
(afgelopen zomerseizoen driemaal per week via Singapore).
Vanaf deze maand vliegt Garuda niet meer door naar Londen; nu vliegt Garuda onafhankelijk van Amsterdam naar London Heathrow. Viermaal zullen ze via Singapore naar Heathrow vliegen.
Plannen om te vliegen naar Parijs en Frankfurt worden voorlopig uitgesteld.

- 16 maart: PH-WXC, een Fokker F70 van KLM Cityhopper gaat uit de vloot; deze zal naar Air Niugini gaan.

- 18 maart: Vanaf vandaag komt er een nieuwe speler op de druk bevlogen routes tussen Amsterdam en Londen. Vueling gaat vanaf vandaag vliegen tussen Amsterdam en Londen Luton.
Vanaf april moeten de vluchten dagelijks plaatsvinden en vanaf mei wordt het opgevoerd naar twee dagelijkse vluchten.

- 20 maart: Een Boeing 737-800 van het Nederlandse TUI zal voor Atlantic Star Airlines naar het geïsoleerde eiland Sint-Helena vliegen. Atlantic Star Airlines is een maatschappij die speciaal voor het eiland is opgericht.
Op 3 april volgt nog zo'n vlucht; ze maken een stop in Banjul, Gambia.
De vlucht van 20 maart zal de allereerste vlucht zijn tussen het Brits overzees gebiedsdeel en het Verenigd Koninkrijk.
Op 15 september 2015 landde voor het eerst in de geschiedenis een vliegtuig op het eiland.

- 22 maart: KLM ontvangt haar 4e 787-9; PH-BHE.

- 26 maart: Vanaf vandaag vliegt Korean Air vijfmaal per week op Amsterdam. Naast de bestaande vluchten op dinsdag, donderdag, vrijdag en zondag wordt er vanaf vandaag ook op zaterdag gevlogen.
Binnen enkele jaren zal Korean Air waarschijnlijk dagelijks op Amsterdam gaan vliegen.

- 26 maart: De laatste commerciële vlucht voor de Boeing 777 bij Malaysia Airlines.
De laatste vlucht MH377 gaat van Guangzhou naar Kuala Lumpur.

- 27 maart: Qatar Airways zet vanaf vandaag de Boeing 777-300ER in op de dagelijkse vlucht naar Amsterdam. Qatar Airways zal haar 777-300ER's ombouwen 3-3-3 naar 3-4-3 configuratie in economy.
Dit betekent dat de aantal business class stoelen omhoog gaat naar 24 (van 22) en economy naar 388 (van 232) en dus totaal 158 stoelen meer (412 versus 254 stoelen).
Dit betekent verder een capaciteitsverhoging van ruim 62%.
Vooralsnog lijkt dit om een tijdelijke upgrade voor het zomerseizoen.

- 27 maart: KLM maakt de eerste commerciële vlucht met de Embraer E175.
Vlucht KL1329 gaat naar Aalburg.

- 27 maart: Een nieuwe luchtvaartmaatschappij op Schiphol. Vandaag start het Indiase Jet Airways met 3 dagelijkse vluchten op Schiphol; een retourvlucht tussen Amsterdam en Mumbai en een Fith-Freedom vlucht tussen Delhi en Toronto met een stop in Amsterdam.
Jet Airways wisselt de luchthaven van Brussel met die van Amsterdam.
De vlucht die vanuit Mumbai doorvloog naar Newark via Brussel gaat niet door op Amsterdam en vervalt.
Met de vluchten tussen Amsterdam en Toronto komt er weer een 5th-freedom vlucht op Schiphol, nadat Garuda Indonesia de vluchten tussen Amsterdam en London Gatwick heeft gestopt eerder deze maand.

- April: PH-MCP, een McDonnell Douglas MD-11 vrachtoestel van Martinair wordt uitgefaseerd.

- April: Singapore gaat de Airbus A350 inzetten op Schiphol. Schiphol wordt de eerste internationale long-haul bestemming voor Singapore's A350 en hiermee wordt Singapore Airlines ook de eerste maatschappij die de A350 gaat inzetten op Schiphol. De A350-900 vervangt de 777-300ER wat betekent dat First Class vervalt; het aantal passagiers gaat van 8 first, 42 business, 228 economy (totaal: 278) naar 42 business, 24 Premium Economy, 187 Economy (totaal: 253)
Singapore Airlines zal ook 7 A350-900ULR (Ultra-Long Range) toestellen in gebruik nemen met minder stoelen waarmee de maatschappij weer naar New York en Los Angeles zal vliegen nadat ze eind 2013 daarmee zijn gestopt.

- 19 april: KLM ontvangt haar 5e 787-9; PH-BHF.

- Mei: De laatste twee overgebleven McDonnell Douglas MD-11 vrachtoestellen van Martinair worden uitgefaseerd. Dit betekent na ruim 21 jaar het einde voor de MD-11 bij Martinair die in december 1994 haar eerste toestel van dit type ontving. Hiermee is de laatste inkrimping van de Cargo-vloot van AF/KLM (voorlopig) voorbij.
Vanaf nu houdt de AF/KLM groep slechts twee 777 vrachttoestellen (Air France), drie 747-400ERF's en 1 747-400BCF (alle vier van KLM maar gevlogen door Martinair) over.
Op 31 oktober 2011 vloog Martinair na ruim 53 jaar nog haar laatste passagiersvlucht (PH-MCI uit Cancun met oprichter en naamgever Martin Schröder en zijn gezin aan boord) en nu nog geen 5 jaar later bestaat alleen PH-MPS nog in Martinair-kleuren. (als het toestel tegen die tijd niet weer een nieuwe livery heeft gekregen)

- 2 mei: Air Canada vervangt vandaag de dagelijkse Boeing 767-300ER in voor de A330-300.
Air Canada vliegt sinds 5 juni 2015 na 9 jaar afwezigheid weer op Schiphol (laatste vlucht hiervoor was in september 2006) en de route lijkt een groot succes dat daarom de grotere A330 wordt ingezet.
Vanwege capaciteitstekort is het mogelijk dat in de winter van 2016/2017 weer tijdelijk word teruggegaan naar de 767.
Rond 2020 verwacht Air Canada de 787-8 op Schiphol in te zetten; het toestel wat zij het liefst op deze route zien vliegen.

- 5 mei: KLM begint met hun nieuwe route naar Salt Lake City. Vanaf vandaag zal er tweemaal per week op de hoofdstad van de staat Utah worden gevlogen; op donderdag en zaterdag.
Vanaf 4 juli zal er ook op maandag gevlogen worden. Op de route wordt de Airbus A330-200 ingezet.

- 29 mei: Aeromexico begint haar vluchten naar Amsterdam. Vanaf vandaag wordt driemaal per week (woensdag, vrijdag en zondag] naar Amsterdam gevlogen vanuit Mexico met de Boeing 787-8. Dit betekent dat er voor het eerst sinds lange tijd een Latijns-Amerikaanse maatschappij passagiersvluchten naar Schiphol uitvoert; tot nu toe vloog alleen KLM rechtstreeks op Mexico-Stad. Er zijn slots aangevraagd voor dagelijkse vluchten.
Amsterdam wordt de vierde Europese bestemming voor de maatschappij; andere bestemmingen zijn Madrid, Parijs en Londen.

- Juni: De 2e Embraer 170 (PH-EXH) word aan KLM Cityhopper geleverd.
Tevens wordt de PH-BVR, KLM's 27e Boeing 777 en wel de 12e 777-300ER geleverd.

- Juni: China Eastern Airlines heeft bij de Civil Aviation Administration of China (CAAC) een aanvraag ingedient voor rechstreekse vluchten tussen haar hub Shanghai naar Amsterdam, beginnend in juni.
Het plan is om vanaf deze maand viermaal per week (dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag) op Amsterdam te vliegen met de Airbus A330-200.

- 20 juni: Vanaf vandaag zet China Southern Airlines net als vorig jaar weer de Airbus A380 in op de route Beijing - Amsterdam. Vanaf maandag 31 oktober wordt de route weer uitgevoerd door de Airbus A330-300.

- 27 juni: KLM ontvangt haar 6e 787-9; PH-BHG.

- Juli: China Airlines ontvangt haar eerste Airbus A350-900. Ze zullen o.a. de 4 overgebleven A340-300's vervangen. Amsterdam zal een van de eerste bestemmingen worden met het nieuwe toestel. Hiermee zal Surinam Airways de laatst overgebleven maatschappij zijn die nog met een A340 op Schiphol vliegt.

- 4 juli: Vanaf vandaag vliegt KLM elke werkdag met de Boeing 737-700 naar Ibiza. Deze route is een aanvulling op de bestaande vluchten van Transavia die vanaf Amsterdam, Eindhoven en Rotterdam op het eiland vliegen. De vluchten worden uitgevoerd t/m 25 augustus.

- 16 juni: PH-KZT, een Fokker F70 van KLM Cityhopper gaat uit de vloot; deze zal naar Insel Air gaan.

- Augustus: De 3e Embraer 170 (PH-EXI) word aan KLM Cityhopper geleverd, tevens ontvangt KLM op 1 augustus haar 7e 787-9; PH-BHH.

- 5 september: KLM faseert de 3e Boeing 747-400 uit; PH-BFK.

- 16 september: PH-KZR, een Fokker F70 van KLM Cityhopper gaat uit de vloot, deze zal naar Air Niugini gaan.

- 19 september: Schiphol bestaat 100 jaar. Op 19 september 1916 landden 3 vliegtuigen van de Luchtvaartafdeeling der Koninklijke Landmacht (LVA) - de voorloper van de Nederlandse Koninklijke Luchtmacht - op vliegkamp Schiphol.
Het hele jaar door vinden evenementen plaats in het kader van het jubileum, waaronder een Schiphol-festival, een foto-expositie, een feestweek, een tentoonstelling in het Amsterdam Museum, een tv-documentaire en zelfs een Schipholtulp.
Op 19 september, de echte verjaardag van de luchthaven, vindt volgens Jos Nijhuis - Schiphol Group President & CEO - een 'passend feestje' plaats.

- 20 september: KLM ontvangt haar 8e 787-9; PH-BHI. Dit is de laatste 787 die dit jaar aan KLM wordt geleverd. In juli en augustus 2017 volgen PH-BHL en PH-BHM.

- Oktober: De vierde en laatste Embraer 175 (PH-EXJ) van dit jaar wordt aan KLM Cityhopper geleverd.
In 2017 volgen er nog 7 en in 2017 de laatste 4. Uiteindelijk zal de KLM Cityhopper vloot bestaan uit 30 Embraer 190's en 15 175's.

- Oktober: Cathay Pacific zal haar laatste 3 Boeing 747-400's uit de vloot halen. Op moment van posten vliegen alleen B-HKT, B-HUI, B-HUJ nog regionale vluchten. De uitfasering is een jaar naar voren gehaald.
Cathay Pacific ontving haar eerste Boeing 747 in juli 1979.
In al die jaren heeft Cathay met 83 747's gevlogen van zowel de -200, -300, -400 en 8 series.
Naast de 3 747-400's heeft Cathay Pacific op moment van posten ook nog 11 747-400 vrachttoestellen en 13 747-8 vrachttoestellen in gebruik. Een 747-8F is nog niet afgeleverd.

- 15 oktober KLM faseert de 4e Boeing 747-400 uit; PH-BFA. Dit is de oudste 747 in de vloot en de eerste full-pax 747 die KLM uitfaseert. Op moment van posten vliegt er nog maar 1 747-400 rond die ouder is dan PH-BFA (N662US van Delta Airlines) maar het kan zijn dat tegen de tijd dat PH-BFA uitgefaseert is dit toestel van Delta ook al is uitgefaseerd.

- November: PH-AOF, een Airbus A330-200 van KLM wordt uitgefaseerd.

- 1 november KLM faseert de 5e en 6e Boeing 747-400 uit; PH-BFD en PH-BFP.
Dit zijn (volgens planning) de laatste 747's die KLM dit jaar uit de vloot zal halen.

- 16 november: PH-KZA en PH-WXD, twee Fokker F70's van KLM Cityhopper gaan uit de vloot.
Dit zijn de laatste twee Fokkers die dit jaar uit de vloot gaan; beiden gaan naar Air Niugini.
Dit maakt dat er in 2016 6 Fokkers de vloot verlaten; 1 Fokker voor Insel Air en 5 voor Air Niugini. De Fokkers worden vervangen door Embraer 190's en 175's.
Op 1 januari 2016 had KLM Cityhopper 18 Fokkers; nu 10.

Onbekende data:

- Zomer: Transavia vliegt vanaf deze zomer geen vluchten meer vanaf Maastricht. Transavia wil zich concentreren op Schiphol, Rotterdam en Eindhoven. Ook vanaf Groningen zullen nog chartervluchten gevlogen worden.

- Zomer: Een van de laatste 3 overgebleven luchtwaardige Douglas DC-4 toestellen keert na een tour door Afrika terug op Schiphol: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"

- Zomer: De eerste vlucht voor de Comac C919, de grootste commerciële straalvliegtuig van China sinds de Shanghai Y-10 waar er maar 3 van zijn gebouwd.

- Naar alle waarschijnlijkheid faseren zowel Emirates als Etihad Airways dit jaar wél hun laatste Airbus A340-500 toestellen uit. Emirates zou op 3 oktober 2015 haar laatste commerciële vlucht uitvoeren en Etihad op 13 december 2015 maar beide maatschappijen vliegen nog steeds door met hun toestellen.
Emirates heeft nog een A340-500 in de vloot (A6-ERE), Etihad heeft er nog 3. In totaal zijn er nog 11 van de 34 gebouwde A340-500 toestellen in gebruik.

- Dit jaar zullen er steeds meer Boeing 777's, 757's, 767's en 747's uitgefaseerd worden.
Aan de Airbus kant veelal A330 en A340 toestellen.

[ Voor 100% gewijzigd door Piet91 op 09-01-2016 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
Ontzettend bedankt weer Piet, mooi overzicht!

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Over ergernissen:
Iedereen die regelmatig het vliegtuig pakt, stoort zich vast weleens aan zijn of haar medereizigers. Luchthaven Londen City Airport vroeg reizigers naar de grootste ergernis en met stip op nummer één staat: 'De stoel zo ver naar achter gooien dat iemand praktisch op je schoot zit', 63 procent van de reizigers vindt dit de slechtste gewoonte van medereizigers.

Reizigers vinden persoonlijke ruimte in het vliegtuig belangrijk met als gevolg dat op de tweede plaats in de lijst deze ergernis staat: 'Ellebogen vol over de armleuning leggen zonder rekening met jou te houden'. Ook storen vliegtuigpassagiers zich regelmatig aan het feit dat medepassagiers de voeten tussen de neksteunen leggen. Deze ergernis is op de achtste plaats geëindigd.

Daarnaast vinden reizigers onbeschoft gedrag tegen het cabinepersoneel vervelend. Deze ergernis staat op de derde plaats. Andere zaken waar mensen zich aan storen en dus in de top 10 voorkomen zijn:

- Handbagage meenemen dat duidelijk veel te groot is en waardoor andere passagiers bagage moeten inchecken;
- Zo hard praten tegen reisgezelschap dat reizigers zichzelf niet meer kunt horen denken;
- Alle fatsoensnormen overboord gooien bij het uitstappen om maar als eerste in de rij voor de paspoorten te staan;
- Constant opstaan om spullen uit de overhead lockers te pakken en terug te leggen;
- Vloeken en tieren zonder rekening te houden met wie dan ook;
- Gezicht tegen het raam aanplakken en zo het zicht van de medereiziger blokkeren.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...s-van-vliegtuigpassagiers

Het laatste kan ik me dan persoonlijk wat minder aan ergeren, maar de rest is idd wel van asociaal Tokkie-niveau idd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:20
Reizigers vinden persoonlijke ruimte in het vliegtuig belangrijk
...maar ze vinden een goedkoop ticket belangrijker. Als je persoonlijke ruimte écht belangrijk zou vinden dan neem je wel een ruimere stoel. Maar ja, dat kost geld.

Ik vlieg niet zo vaak, mijn hele leven misschien tien keer met een verkeersvliegtuig gevlogen, ongeveer driekwart daarvan met lcc's, en ik herken me niet echt in bovenstaande. Mazzel gehad? Ben ik iemand die zich niet zo gauw ergert?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Van mij mogen ze de stoelen vastzetten. Dat is bij mij ergernis 1 t/m heel veel.

Ik betaal al 1100 euro voor een ticket, leuk om hierboven op te merken dat een goedkoop ticket belangrijker is (nee) maar 2500 euro voor BC is mij toch echt even teveel voor een vakantie. En die vluchten zijn bij elkaar 24 uur enkele reis. De hele tijd een rugleuning in je neus is dan niet grappig.

Te hard praten... mja, ik hoor het niet want de koptelefoon heb ik nagenoeg de hele vlucht op (of oordoppen) aangezien zelfs voor mijn heel slechte gehoor vliegtuigen zoveel herrie maken dat ik anders rijp ben voor opname tegen de tijd dat ik over ben. Dus daar heb ik niet zoveel last van. :P De rest is herkenbaar.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
JeroenH schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:49:
[...]

...maar ze vinden een goedkoop ticket belangrijker. Als je persoonlijke ruimte écht belangrijk zou vinden dan neem je wel een ruimere stoel. Maar ja, dat kost geld.
Dat doe ik anders met regelmaat.

De laatste tijd niet meer zo vaak op intra-eu vluchten (hoewel ik wel strategisch m'n stoel uitkies) maar long-haul neem ik een comfortstoel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:16
Luchtvaartmaatschappijen worden ook steeds brutaler!
Heb voor 365E een vlucht naar de USA geboekt met BA, 15 euro aan ticketkosten de rest belastingen.
Of ik kan mijn stoel tijdens het inchecken kiezen, of kan ze nu kiezen.
Voor de 1 uur durende vlucht van AMS naar LHR is dat 20 euro, en voor de TATL is het 48 euro, per persoon per segment 8)7

Dat is dus 2 x 20 euro en 2 x 48 euro als ik mijn stoel wil kiezen, en dan moet ik het ook voor mijn partner doen. Totaal 272 euro extra revenues for Britisch Airways!

[ Voor 20% gewijzigd door Stinger_Ventura op 08-01-2016 20:55 ]

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ja dat krijg je als je met de race naar de bodem van de LCC's mee moet doen. €365 voor een ticket naar de VS is heel goedkoop. €365 + €272 = €637 is al een meer gangbare prijs voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 21:19
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 20:54:
Luchtvaartmaatschappijen worden ook steeds brutaler!
Heb voor 365E een vlucht naar de USA geboekt met BA, 15 euro aan ticketkosten de rest belastingen.
Of ik kan mijn stoel tijdens het inchecken kiezen, of kan ze nu kiezen.
Voor de 1 uur durende vlucht van AMS naar LHR is dat 20 euro, en voor de TATL is het 48 euro, per persoon per segment 8)7

Dat is dus 2 x 20 euro en 2 x 48 euro als ik mijn stoel wil kiezen, en dan moet ik het ook voor mijn partner doen. Totaal 272 euro extra revenues for Britisch Airways!
Iets met dubbeltje en eerste rang? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:16
Floppie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:14:
[...]

Dit heeft weinig te maken met een dubbeltje op de eerste rang.

British Airways is een full service carrier. Al had ik 750 euro voor de tickets betaald, dan had ik het nog steeds buiten elke proportie gevonden.
Ik snap best dat je een verdienmodel wil hanteren, waarin extra service extra geld kost. Ben ook bereid om vooraf te betalen voor de zekerheid van betere stoelen.
Kijk naar KLM, die vragen " redelijke" prijzen die ik in ieder geval kan begrijpen. Maar voor dit geld verwacht je of premium economy stoelen, of bijvoorbeeld nood uitgang.

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Het was toch vroeger überhaupt niet mogelijk om vóór het online inchecken een stoel te kiezen? (en nog vroeger: voor je op het vliegveld stond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:17:
[...]

British Airways is een full service carrier. Al had ik 750 euro voor de tickets betaald, dan had ik het nog steeds buiten elke proportie gevonden.
Als je 750 euro voor je tickets betaalde had je dit probleem niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Morgen weer de A340-600 van Etihad Airways op Schiphol.
Aankomst om 14:20 uur, vertrek om 21:20 uur.
Rest van januari komen ze elke zaterdag met dit toestel.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5794/24128236505_95714ccd73_c.jpg

En PH-BQK vloog vanmorgen naar Kaapstad. Dit was de laatste Boeing 777-200ER van KLM die omgebouwd werd. Vanaf vandaag vliegen alle -200ER's dus rond met de nieuwe business- en economyclass.
Next up; de oudste 8 -300ER's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-09 21:19
Stinger_Ventura schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:17:
[...]

Ik snap best dat je een verdienmodel wil hanteren, waarin extra service extra geld kost. Ben ook bereid om vooraf te betalen voor de zekerheid van betere stoelen.
Kijk naar KLM, die vragen " redelijke" prijzen die ik in ieder geval kan begrijpen. Maar voor dit geld verwacht je of premium economy stoelen, of bijvoorbeeld nood uitgang.
Zoals BA zegt:
On hand baggage only fares, choosing your seat is always extra. For all other flights, if you fall into one of the following groups, choosing your seat may be free.

Whether seat selection is free or extra depends on a number of factors, including the type of ticket you purchase, your class of travel and your personal circumstances.

If you have a booking, the easiest way to check if it’s free or extra is in Manage My Booking. Follow the instructions above to choose your seat and we will tell you whether you have to pay or not.

Je koop de laagste fare en je geeft vervolgens af op BA omdat de extra services te duur zijn. Beetje raar mijns inziens..

365 + 136 = 501 Nog steeds spot en spot goedkoop voor een retourtje naar de USA...

[ Voor 3% gewijzigd door Floppie op 08-01-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Piet91 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:16:

[afbeelding]
Schitterend vliegtuig.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Floppie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:41:

365 + 136 = 501 Nog steeds spot en spot goedkoop voor een retourtje naar de USA...
Mwah, het is goedkoop maar met wat gezoek kan ik voor de komende maanden nog wel tickets vinden naar willekeurige plekken in de USA voor 350 euro + enkeltje Scandinavië waarbij je op op de terugweg uit kan stappen op Amsterdam omdat je via Amsterdam vliegt met de KLM of Delta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:16:

[afbeelding]

En PH-BQK vloog vanmorgen naar Kaapstad. Dit was de laatste Boeing 777-200ER van KLM die omgebouwd werd. Vanaf vandaag vliegen alle -200ER's dus rond met de nieuwe business- en economyclass.
Next up; de oudste 8 -300ER's.
Het is zelfs A6-EHJ met de "Abu Dhabi Grand Prix" livery geworden. Hangt momenteel boven Roemenië.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/8/3/1709388.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Floppie schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 21:14:
[...]

Met dit soort acties wordt ook een non-LCC als BA en KLM vanzelf ook een LCC. Het is imho een domme actie van dit soort carriers om zich hiertoe te verlagen/verleiden. Precies hun USP (de reden dat je willen betalen voor dit een betere service) is hiermee om zeep. Oftewel BA, KLM enz. is gelijk aan Transavia, Ryanair enz. en dan ga dus echt enkel naar de prijs kijken als ze toch voor alles geld gaan vragen.

Dus nogmaals, ik begrijp echt niet dat de "betere"maatschappijen zich hiertoe laten verleiden.
Er is geen excuus mogelijk dat mensen enkel naar geld kijken, want waarom worden er zoveel Audi's, BMW's Mercedessen, I-phones enz. verkocht, en wat te denken van Netflix, Spotify, (tov van illiegaal/gratis download) mensen hebben geld en geven dit toch wel uit.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Aww, who's a little plane O+

Afbeeldingslocatie: http://www.cardatabase.net/modifiedairlinerphotos/photos/big/00007489.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cardatabase.net/modifiedairlinerphotos/photos/big/00000632.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.cardatabase.net/modifiedairlinerphotos/photos/big/00000004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lllustrious
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Weegt de cockpit zoveel? Het lijkt alsof als je aan de tailwing gaat hangen of achterin een sprongetje maakt, dat ding een wheelie doet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nette photosjops!

ze zijn echt <3

[ Voor 37% gewijzigd door franssie op 09-01-2016 16:47 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinin schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:08:
[...]

Met dit soort acties wordt ook een non-LCC als BA en KLM vanzelf ook een LCC. Het is imho een domme actie van dit soort carriers om zich hiertoe te verlagen/verleiden. Precies hun USP (de reden dat je willen betalen voor dit een betere service) is hiermee om zeep. Oftewel BA, KLM enz. is gelijk aan Transavia, Ryanair enz. en dan ga dus echt enkel naar de prijs kijken als ze toch voor alles geld gaan vragen.

Dus nogmaals, ik begrijp echt niet dat de "betere"maatschappijen zich hiertoe laten verleiden.
Er is geen excuus mogelijk dat mensen enkel naar geld kijken, want waarom worden er zoveel Audi's, BMW's Mercedessen, I-phones enz. verkocht, en wat te denken van Netflix, Spotify, (tov van illiegaal/gratis download) mensen hebben geld en geven dit toch wel uit.
Zoals in vrijwel de hele wereld is er geen ruimte meer voor het middensegment. Dit zie je bij winkels duidelijk, bij auto's, hotels en ook dus de luchtvaart.

Budget scoort goed en luxe scoort ook goed dus als een bedrijf zich staande wil houden zullen ze moeten kiezen welk segment ze bedienen. Aangezien vliegen voor de massa is en er al business en first class bestaat is het niet meer dan logisch dat het middensegment langzaam gedowngraded wordt naar budget of in luchtvaarttermen low cost carrier.

Verder moet je ook een beetje kunnen nuanceren hoor. Je vliegt voor een habbekrats naar de andere kant van de wereld en dus komt daar een beetje afzien bij kijken. Zo heb ik altijd gedacht als ik weer eens klem zat met mijn 1.93 op een vlucht van 13 uur.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Youtube heeft een heleboel van die oude filmpjes, zit best leuk spul tussen.

Zoals een staking van KLM-piloten in 1958, en daardoor een bijna uitgestorven Schiphol. Met beelden van o.a. DC-4's, DC-6's, CV-440's, Constellations etc etc :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=r65gYaOZnxg]

Zoek ook maar eens op Polygoonjournaal, vind je ook veel filmpjes van vroeger onder terug (niet luchtvaart-specifiek overigens).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:18
Bastien schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 19:58:
Van mij mogen ze de stoelen vastzetten. Dat is bij mij ergernis 1 t/m heel veel.
Helemaal mee eens! Gelukkig doen veel Low cost carriers dit al. Bij Ryanair en Easyjet veel fixed seats. Je krijgt weinig ruimte voor weinig geld (daar kies je voor). Maar je voorbuur kan zijn/haar ruimte niet gratis verder uitbreiden in jouw ruimte. Dus je krijgt waar je voor betaald en niet minder :)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Mwoah op korte vluchten zet toch niemand de stoel naar achter. Dat is vooral een long-haul ding en daar is imo ook niks mis mee. Zelf ook doen en je hebt je ruimte terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:22

Bob Popcorn

Plop!

wildhagen schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:14:
Over ergernissen:

[...]

Bron: http://www.luchtvaartnieu...s-van-vliegtuigpassagiers

Het laatste kan ik me dan persoonlijk wat minder aan ergeren, maar de rest is idd wel van asociaal Tokkie-niveau idd.
Pff wat dacht je dan van zo'n gadget king? Die komt uitgebreid in pyjama binnen, pakt zn laptop, headset, gamecontroller, stapel dvd's, nekkussen, massagesokken en oogmasker, en gaat dan de hele vlucht super aanstellerig strekoefeningen doen in het gangpad :') Of mensen die een zooitje maken van hun omgeving, overal troep, boekjes en lege bekertjes enzo dumpen, wees gewoon netjes!

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
lllustrious schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 16:45:
Weegt de cockpit zoveel? Het lijkt alsof als je aan de tailwing gaat hangen of achterin een sprongetje maakt, dat ding een wheelie doet :+
Tja, zo moeilijk is dat niet:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/7/1/5/0153517.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/7/3/2/0520237.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/7/3/1/2080137.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/6/6/1/0212166.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/6/1/1/0491116.jpg
wildhagen schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:19:
Zoek ook maar eens op Polygoonjournaal, vind je ook veel filmpjes van vroeger onder terug (niet luchtvaart-specifiek overigens).
Ik heb een zwak voor Polygoonjournaal, zeker in combinatie met de luchtvaart. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, Polygoonjournaals zijn leuk, houd er ook wel van :)

En een tailstand is weer eens wat anders dan een nose stand :P

Afbeeldingslocatie: http://coloradowreckchasing.com/Foreward/b24hardlanding.jpg

Dit betrof een Consolidated B-24 Liberator heavy bomber, op 12 april 1945...
[Duke Sumonia found the explanation for this picture in the December 1978 edition of WINGS magazine. This aircraft is B-24M-5-FO S/N 44-50468 belonging to 455th Bomb Group 740th Bomber Squadron, 15th Air Force. "Supposedly the result of inadvertent application of brakes during takeoff run, this wartime accident killed six crewmen almost instantly." Jim Holder added that this occurred at San Giovanni April 12, 1945. Pilot listed as James T. Harris.
Van http://coloradowreckchasing.com/

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Bij het Aviodrome (was er donderdag weer even) staat er ook een kist met een paar kuub water aan de neus geknoopt omdat er inderdaad even teveel mensen in de staart rondliepen en ie kiepte ;)

Sowieso leuk museum, zelfs mijn vriendin ging ging helemaal los tot mijn verassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bob Popcorn schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:50:
[...]

Pff wat dacht je dan van zo'n gadget king? Die komt uitgebreid in pyjama binnen, pakt zn laptop, headset, gamecontroller, stapel dvd's, nekkussen, massagesokken en oogmasker, en gaat dan de hele vlucht super aanstellerig strekoefeningen doen in het gangpad :')
En wat is daar precies het probleem mee? Jaloers dat ze beter voorbereidt zijn op 13 uur niks doen.

Overigens vind ik het irritanter als mensen het raamluikje openen op een nachtvlucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:24:
[...]

En wat is daar precies het probleem mee? Jaloers dat ze beter voorbereidt zijn op 13 uur niks doen.

Overigens vind ik het irritanter als mensen het raamluikje openen op een nachtvlucht....
precies, nu heb ik nooit een stapel DVD's bij me maar ik ga ook niet 12 uur in een strakke spijkerbroek zitten (maar ook niet in een campingsmoking, dat staat niet bij mijn colbert die ik als handtas misbruik).
Maar inderdaad zo nu en dan even lopen, zit daarom graag gangpad en heb een hoop entertainment (voornamelijk spotify en MP3 rips) bij me, van die oog verduisteraars en een erg goede noice cancelling headphone. 12 uur is lang, hell 6 uur vind ik al te lang om mijzelf te vermaken in een stoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dus echt wel in een trainingsbroek hoor. Meestal kleed ik me voordat ik het vliegtuig instap even om en als ik aankom doe ik dit weer. Tenminste bij de vluchten van meer dan 6 uur.

Voor korte, zakelijke vluchten heb ik dus altijd een pantalon aan. Zoveel comfortabeler dan een spijkerbroek.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2016 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
franssie schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:22:
Bij het Aviodrome (was er donderdag weer even) staat er ook een kist met een paar kuub water aan de neus geknoopt omdat er inderdaad even teveel mensen in de staart rondliepen en ie kiepte ;)
Welk toestel is dat, uit belangstelling? :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]
Als je daar last van hebt moet je een slaapmasker meenemen. Ik heb niet voor jan lul een raamstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:43:
[...]

Als je daar last van hebt moet je een slaapmasker meenemen. Ik heb niet voor jan lul een raamstoel.
Volgens mij is de instructie vrij duidelijk dat ze dicht moeten blijven als de nacht gesimuleerd wordt. Maar je hebt er altijd eentje die hem open doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

wildhagen schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:37:
[...]

Dat weet ik niet meer, de zeer vasthoudende medewerker in de 747 vertelde het mij, zou de Connie kunnen zijn, daar waren we niet in geweest (reden voor een volgend bezoek).
Wel leuk om op een rustige dag daar te zijn, iedereen verveelt zich en verteld je echt alles was ze weten, echt de kruiproutes etc in de 747 die je anders alleen maar in films ziet, ze zijn er echt!
Ik ga volgende week donderdag weer terug (speciaal er een museum jaarkaart voor gekocht) om dan even een aantal uur in de radiohut te zitten (daar gaat mijn vriendin niet bij zijn maar ik ben zendamateur en heb ook mijn RT en Marcom dus dat is altijd leuk).
Heb mijn baan opgezegd en wacht even met het zoeken van een nieuwe om dit soort dingen te doen, bevalt prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:48:
[...]

Volgens mij is de instructie vrij duidelijk dat ze dicht moeten blijven als de nacht gesimuleerd wordt. Maar je hebt er altijd eentje die hem open doet...
Dat heb ik nog nooit meegemaakt, en ik heb best wat gevlogen. Nacht simuleren doet men maar met een oogmasker voor. Als men het niet wil hadden ze maar geen ramen in een vliegtuig moeten zetten.

En in de echte nacht (meestal zit ik dan in zo'n ding) doe ik ook vaak genoeg het scherm omhoog als het helder is en boven land gevlogen wordt. Niets leuker dan lichtjes kijken. :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
[...]

Niks moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[...]
Als de nacht inderdaad alleen maar gesimuleerd wordt, kan het lastig zijn. Als het buiten gewoon aardedonker is en je wilt eens kijken hoe de verlichting beneden is (steden kunnen mooi zijn op die manier), zie ik geen enkel bezwaar.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 17:01:
[...]

Zoals in vrijwel de hele wereld is er geen ruimte meer voor het middensegment. Dit zie je bij winkels duidelijk, bij auto's, hotels en ook dus de luchtvaart.

Budget scoort goed en luxe scoort ook goed dus als een bedrijf zich staande wil houden zullen ze moeten kiezen welk segment ze bedienen. Aangezien vliegen voor de massa is en er al business en first class bestaat is het niet meer dan logisch dat het middensegment langzaam gedowngraded wordt naar budget of in luchtvaarttermen low cost carrier.

Verder moet je ook een beetje kunnen nuanceren hoor. Je vliegt voor een habbekrats naar de andere kant van de wereld en dus komt daar een beetje afzien bij kijken. Zo heb ik altijd gedacht als ik weer eens klem zat met mijn 1.93 op een vlucht van 13 uur.
Dus dan zijn we het volgens mij eens, Maar daarom snap ik niet dat BA nu naar de ondersegment wil gaan door je naar dit soort acties te laten verleiden want dan ben je dus gewoon ook een lcc geworden, en dan gaan mensen dus idd op elke cent letten en dat is dus niet wat je moet willen als non-lcc.

Zelf heb ik er geen problemen mee, ik begrijp heel goed als je weinig betaald je ook weinig krijgt, en als je meer wil ook meer zal moeten betalen.
Ik hoop btw dat Transavia ook snel met non-reclinable stoelen komt. Over het algemeen stoor ik me niet zo in het vliegtuig aan andere mensen, heerlijk een goede NC koptelefoon. En wat bij mij ook goed werkt is je "ikea-modus" aanzetten, dat kan best voor een uur of 2.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[...]

Niks is lekkerder wakker worden dan even vol het daglicht in je bakkes 8)

Wat ik irritanter vind zijn de mensen die naar het toilet moeten en dan met hun vadsige lijf aan je stoel gaan hangen, deze vervolgens loslaten waardoor je gelanceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:22

Bob Popcorn

Plop!

[...]

Laten we het zo zeggen, als ik thuis 13 uur moet overbruggen heb ik het ook niet nodig. ;)

Raamluikje open "s nachts" is idd zeer irritant, voor iedereen.

Trouwens ook een keer gehad dat ik met mijn medepassagier een stoel over had in het midden. Erg relaxed natuurlijk, maar helaas kwam er na een tijdje een stewardess met een vent waarvan zn in flight entertainment niet werkte, en die wilde daar zitten. Nouja, liever niet maar prima natuurlijk. Gaat ie zitten, doet ie zn slaapmasker op en gaat ie liggen maffen. 8)7 Die heeft weinig rust gehad kan ik je verklappen >:) Ook de stewardess deed aardig dr best, wat een lul zeg.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woensdag 30 december 2015 @ 08:33 was de laatste aflevering

en gister was het vervolg van uw favoriete Surinaamse soap....
Voigt directeur SLM; Ranu Mathura president-commissaris

Louis Voigt is vandaag benoemd tot directeur van de Surinaamse Luchtvaart Maatschappij (SLM). Hij is tijdelijk, voor zes maanden tot een jaar benoemd. Ranu Mathura is benoemd tot voorzitter van de raad van commissarissen. Voigt die was in december benoemd tot president-commissaris.

Minister Andy Rusland van Transport, Communicatie en Toerisme (TCT) is gemachtigd door de president om Voigt te benoemen tijdens de Algemene Vergadering voor Aandeelhouders. Hetzelfde geldt voor Mathura. In een persbericht zegt TCT dat de benoemingen conform de statuten van de SLM zijn geschied.

De directeur zal mede ervoor moeten zorg dragen dat de vliegoperatie van de SLM verantwoord wordt uitgevoerd, zoals het een luchtvaartmaatschappij betaamt. Het beleid van de SLM moet mede indachtig het beleid van de regering op het gebied van het luchtvaartgebeuren, zeker in de regio, versneld uitgevoerd worden. Dit is nodig om zo het bestaan van de SLM op de eerste plaats en daarnaast de groei van de national carrier te garanderen. Dit zal geschieden in samenspraak met de raad van commissarissen en de regering.

De belangen van Suriname van de SLM, als ook die van de werknemers zullen door de nieuwe SLM-topman veilig gesteld moeten worden, deelt TCT mee.
Voigt zal tevens op zeer korte termijn moeten nagaan op welke wijze er nationale en internationale allianties aangegaan kunnen worden, om de ondersteuning van de SLM in de economische ontwikkeling te vergroten.
Bron: http://www.starnieuws.com...me/index/nieuwsitem/33181
Laatste stuk is interessant alleen vraag ik mij af of andere maatschappijen er wel zin in hebben...

Je hoort hier en daar wel wat gemor of Voigt als oud-directeur van de catering wel geschikt is als waarnemer. Time will tell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Brilsmurfffje schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 21:27:
[...]
Wat ik irritanter vind zijn de mensen die naar het toilet moeten en dan met hun vadsige lijf aan je stoel gaan hangen, deze vervolgens loslaten waardoor je gelanceerd wordt.
Dat is over het algemeen pay-back voor het zonder aankondiging de rugleuning zover mogelijk naar achteren klappen. En als die rugleuning voor je een eind naar achteren is geklapt, is het ook een stuk moeilijker om op te staan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CyBeR schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:43:
[...]

Een beetje met de medereizigers meeleven Is inderdaad niet belangrijk. Als jjij maar je uitzicht hebt nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:20:
Ja, Polygoonjournaals zijn leuk, houd er ook wel van :)

En een tailstand is weer eens wat anders dan een nose stand :P

Van http://coloradowreckchasing.com/
Het spijt me, dit is ernstig en triest wat daar gebeurd is maar ik moest lachen. :$
wildhagen schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:37:
Connie:

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4141/4739067142_119913ecbf_b.jpg
franssie schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 18:53:
Dat weet ik niet meer, de zeer vasthoudende medewerker in de 747 vertelde het mij, zou de Connie kunnen zijn, daar waren we niet in geweest (reden voor een volgend bezoek).
Wel leuk om op een rustige dag daar te zijn, iedereen verveelt zich en verteld je echt alles was ze weten, echt de kruiproutes etc in de 747 die je anders alleen maar in films ziet, ze zijn er echt!
Ik ga volgende week donderdag weer terug (speciaal er een museum jaarkaart voor gekocht) om dan even een aantal uur in de radiohut te zitten (daar gaat mijn vriendin niet bij zijn maar ik ben zendamateur en heb ook mijn RT en Marcom dus dat is altijd leuk).
Heb mijn baan opgezegd en wacht even met het zoeken van een nieuwe om dit soort dingen te doen, bevalt prima!
Ik kan me voorstellen dat een enthousiaste medewerker een wereld van verschil kan zijn in hoe je zo'n museum ervaart.

Als ik bijvoorbeeld zie hoe die toestellen er buiten bij staan vindt ik het maar een troosteloze bedoening maar als je zo'n gepassioneerd iemand bij je hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 22:43:
[...]

Een beetje met de medereizigers meeleven Is inderdaad niet belangrijk. Als jjij maar je uitzicht hebt nietwaar?
Doe je dat thuis ook dan, de gordijnen overdag dicht? Ik niet hoor. Als iemand overdag wil slapen regel je maar een masker, heeft niets met medeleven van andere reizigers van doen. En ook al is het donker in het vliegtuig, dan gaat de verlichting wel aan om te lezen of zo. Dus donker is nogal een utopie zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 22:43:
[...]

Oh ja, omdat ik graag naar buiten wil kijken heb ik geen medeleven? Jij hebt geen medeleven omdat jij per see wilt slapen en mij mijn uitzicht niet gunt.

Pleur nou gauw op. Degene aan het raam beslist wat er met het raam gebeurt. Wil je 'm dicht moet je daar zelf maar gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:49:
[...]

Wil je 'm dicht moet je daar zelf maar gaan zitten.
dat dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Pinin schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 20:06:
Dus dan zijn we het volgens mij eens, Maar daarom snap ik niet dat BA nu naar de ondersegment wil gaan door je naar dit soort acties te laten verleiden want dan ben je dus gewoon ook een lcc geworden, en dan gaan mensen dus idd op elke cent letten en dat is dus niet wat je moet willen als non-lcc.
Als je gelooft dat het middensegment verdwijnt en alleen budget en luxe overblijven, wat heeft BA (of AF, Delta, Lufthansa, etc) dan in het luxe segment te zoeken? Ik denk dat de grote flagcarriers geen recht van bestaan hebben als ze niet de grote massa bedienen, de luxe markt is gewoon te klein voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57

Bestla

Kvinne

CyBeR schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 23:49:
[...]

Pleur nou gauw op. Degene aan het raam beslist wat er met het raam gebeurt. Wil je 'm dicht moet je daar zelf maar gaan zitten.
Om er nog iets aan toe tevoegen. Ik haat dat frequente toiletbezoek van mijn partner waar ik voor moet opstaan als ik aan gangpadzijde zit.
Vandaar dat ik ALTIJD aan raamzijde zit. #blaascontrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik reis vrij veel, eerste regel is. Leg je er bij neer, niet ergeren aan zaken. Lukt niet altijd natuurlijk, maar je maakt het jezelf een stuk makkelijker. Meest irritant vind ik belachelijk veel handbagage en het gebrek aan controle hierop. Erger nog is slechte persoonlijke hygiene (zweet of uit je bek stinken). Dat raampje of vaak op willen staan is lastig, maar kan ik me niet aan ergeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Bartjeee op 10-01-2016 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 16:10

Garyu

WW

Bartjeee schreef op zondag 10 januari 2016 @ 10:25:
Ik reis vrij veel, eerste regel is. Leg je er bij neer, niet ergeren aan zaken. Lukt niet altijd natuurlijk, maar je maakt het jezelf een stuk makkelijker. Meest irritant vind ik belachelijk veel handbagage en het gebrek aan controle hierop. Erger nog is slechte persoonlijke hygiene (zweet of uit je bek stinken). Dat raampje of vaak op willen staan is lastig, maar kan ik me niet aan ergeren.
^^ dit inderdaad. Gewoon jezelf niet zo druk maken over niet-belangrijke dingen. Vervelend als je een stoel in je snufferd krijgt, maar ach, je overleeft het wel. Raampje open raampje dicht, boeien? Ik zit meestal aan het gangpad, al heb je daar ook af en toe kniebeschermers nodig :X.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Pagina: 1 ... 42 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.