Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.531 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-06 15:25
Ik vraag me toch af of ze dat gaan kunnen bolwerken.

Tadaaa

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Haha. Zat uit verveling wat oude plaatjes van Schiphol te bekijken. Meeste is niet zo spannend allemaal (standaard plaatjes etc die je 14-in-een-dozijn overal vind), maar sommige platen zijn wel heel erg nostalgisch hoor, die je dan tegenkomt. Deze vond ik wel grappig:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/5/4/1689457.jpg

Wel heel erg old-skool, met een 737-200, een 707 en een Caravelle, allen in een inmiddels behoorlijk antieke Transavia-livery.

Plaatje is van 25 april 1976 overigens. Druk dagje voor Transavia!

Is de huidige Transavia-vloot toch een heel stuk saaier bij, en op Schiphol kom je geen van de drie types meer tegen iig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij vliegt niemand nog met Caravelles en zijn de 73[12] en 707 verboden wegens geluid, toch? (Tenzij speciale omstandigheden zoals regeringsvliegtuig.)

[ Voor 22% gewijzigd door CyBeR op 01-01-2016 21:29 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Zoals eerder gezegd; morgen komt Etihad weer met de Airbus A340-600 naar Schiphol.
Op 1 november kwamen ze met A6-EHI, 19 december met A6-EHK waar ze morgen mee komen is mij nog niet bekend.
Aankomst om 14:20 uur, vertrek om 21:20 uur.

Afbeeldingslocatie: https://scontent.cdninstagram.com/hphotos-xfp1/t51.2885-15/s640x640/sh0.08/e35/12353314_187191514959035_1483345438_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-07 11:20
CyBeR schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:28:
Volgens mij vliegt niemand nog met Caravelles en zijn de 73\[12] en 707 verboden wegens geluid, toch? (Tenzij speciale omstandigheden zoals regeringsvliegtuig.)
Retrofitten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 24-07 17:58
Zijn de AWACS vliegtuigen niet op de 707 gebaseerd?

*riep hij zonder factcheck *

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:59
Yep, die E-3 herriebakken zijn gebaseerd op de 707:

Wikipedia: Boeing E-3 Sentry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ook de Boeing E-6 Mercury en de Northrop Grumman E-8 Joint STARS zijn op de 707 gebaseerd en nog steeds in dienst.

De kans dat je die hier ziet is alleen vrijwel 0. En gelukkig maar (gezien hun rol), zou niet best zijn als ze hier werden ingezet :P

Zo'n E-8 heeft trouwens wel een uiterst geavanceerde ruitewasser-systeem:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/a/ad/E-8_pilots_cleaning_windshields.JPG/1280px-E-8_pilots_cleaning_windshields.JPG

Piet91 schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 21:31:
Zoals eerder gezegd; morgen komt Etihad weer met de Airbus A340-600 naar Schiphol.
Op 1 november kwamen ze met A6-EHI, 19 december met A6-EHK waar ze morgen mee komen is mij nog niet bekend.
Aankomst om 14:20 uur, vertrek om 21:20 uur.

[afbeelding]
Vandaag komen ze volgens FR24 met A6-EHI. Zelfde kist dus als 2 maanden terug.

[ Voor 55% gewijzigd door wildhagen op 02-01-2016 07:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-07 11:01
Zo na een rondreisje moet ik zeggen dat HND wel een erg mooi vliegveld is! Met een gratis panorama dek en voldoende zitgelegenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Opmerkelijke route?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/evYADgo.png

Lijkt erop dat er een paar vluchten vanuit Dubai naar de UK via deze route gaan, de rest wel via de gebruikelijke route via Iran-Turkije-Oost Europa;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0XbXV0K.png

[ Voor 3% gewijzigd door El Jefe op 02-01-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
El Jefe schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:05:
Opmerkelijke route?

[afbeelding]

Lijkt erop dat er een paar vluchten vanuit Dubai naar de UK via deze route gaan, de rest wel via de gebruikelijke route via Iran-Turkije-Oost Europa;

[afbeelding]
Lijkt mij niet zo ongebruikelijk als je de nodige probleemgebieden wilt ontwijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-07 21:55

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

niekvandermeer schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 21:56:
[...]

Lijkt mij niet zo ongebruikelijk als je de nodige probleemgebieden wilt ontwijken.
El Jefe schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 19:05:
Opmerkelijke route?

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit heeft te maken met de wind boven de Iran route. Als je kijkt naar de afbeelding hieronder, zie je dat er sterke tegenwind is (Dikgedrukt is sterker). Dus vliegen ze erboven langs, waarom wind niet fijn is spreekt voor zich :)

UAE37 Routing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Vergeet vooral de KC-135 niet. Daarvan zijn er notabene 7-8 keer zoveel gebouwd als van de E-6, E-8 en E-3 bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

afgelopen week een retourtje JFK gevlogen vanaf Amsterdam met Delta, die vliegen nu tijdelijk met een 777 ipv de gebruikelijke A330. Wat opmerkelijk was op zowel de heen als de terug vlucht was dat ze als ze naar een hoger FL gaan ze duidelijk hoorbaar veel meer gas geven en dan echt de neus omhoog trekken. Bij andere maatschappijen zie ik meestal enkel op het IFE systeem dat we hoger zijn gaan vliegen.

Wat ook apart was dat vertelde de steward is dat Delta FA's op alle kisten mogen vliegen en daardoor dus erg veel cursussen moet volgen. Nadeeltje daarvan was wel dat de purser de verlichting in de cabine had gesloopt en we tijdens het eten met de noodverlichting zaten en dat het persoonlijke lampjes ook niet werkte om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 20:26
Maar het eten is wel altijd dik in orde bij Delta. Dat dan weer wel. ;-)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
KLM is daar beter in hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
downtime schreef op zaterdag 02 januari 2016 @ 22:12:
[...]

Vergeet vooral de KC-135 niet. Daarvan zijn er notabene 7-8 keer zoveel gebouwd als van de E-6, E-8 en E-3 bij elkaar.
Nou, heel technisch gezien is de KC-135 niet gebaseerd op de 707, maar op de Boeing 367-80 (a.k.a "Dash 80").

Dat toestel (er is er maar één van gebouwd, deze is ook bewaard gebleven) was het prototype (en een technology demonstrator) voor zowel de KC-135 als de 707.

Maar het toestel is natuurlijk bekender van zijn barrel roll in 1955:

Afbeeldingslocatie: http://www.juniorflyer.com/wp/wp-content/uploads/2011/08/707-barrell-roll-upside-down.jpg

Overigens is niet alleen de Boeing KC-135 Stratotanker ervan afgeleid, ook de Boeing C-135 Stratolifter is erop gebaseerd (maar deze is wel een stukje korter dan een 707).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

En air Europa staat nu ook definitief in mijn lijstje van te mijden maatschappijen, wat een derderangs zooi. Slecht getraind personeel en onbegrijpelijk dat ze bij skyteam zitten.

Vrijwel altijd vertraging, personeel wat niet met (hierdoor) klagende mensen om kan gaan, en doodleuk terugschreeuwd, (echt waar, enkele keren meegemaakt zelfs in het vliegtuig). Geen enkele verklaring bij vertraging. En op de 1 of andere manier gaan evt koffers ook vaak mis, en komen een dag later. Terwijl via hetzelfde vliegveld bij andere mij'en het wel goed gaat.

3 maanden lang, elke dinsdag en zaterdag mee (moeten) vliegen, en altijd was er iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Voor alles is een eerste keer, ook voor het missen van een vlucht. Heb ik nog een adviesvraag voor, die komt zo.

Vandaag zou ik vliegen van Amsterdan naar Mombasa, een vlucht met 2 stops, via Rome en Addis Ababa. Klote vlucht maar ik was laat met boeken en dit was de enige betaalbare optie waarbij ik geen 30 uur onderweg zou zijn.
De heen vlucht (van Mombasa naar Adam) een paar weken geleden was niet fijn i.v.m. ruimte gebrek (ben 2 meter) en erg druk, vliegtuig zat helemaal vol, ook was Bole airport erg vervelend i.v.m. heel erg veel mensen wat het vliegveld niet aan kan. Daarom de terug vlucht goed geregeld, gebeld met Ethiopian airlines en 2 keer bij de nooduitgang een plek gekregen en voor Alitalia naar Rome kon ik een goede plek kiezen bij het online inchecken. Vond het wel raar dat de vlucht uitgevoerd word door Ethiopian en Alitalia. Zitten niet in dezelfde groep.

Op Schiphol bleek al snel dat mijn vlucht vertraagd was, drie kwartier en met twee uur overstaptijd zou dat nog geen probleem moeten zijn. Ik voelde wel nattigheid toen Alitalia pas 10 minuten voor de nieuwe vertrek tijd aankwam bij de gate. Uiteindelijk bijna anderhalf uur te laat vertrokken. Eng, maar we zouden om 23:40 landen en mijn vlucht naar Addis zou om 00:30 vertrekken. Leek wel te doen, al was ik nog nooit op Rome geweest en wist niet hoeveel tijd ik nodig zou hebben om bij de gate te komen. Uiteraard parkeerden we op het platform en voor iedereen een keer in de bus zat waren we weer een kwartier verder, maakte me niet druk (Afgelopen zomer een hele krappe overstap tijd gehad in Instanbul, heb ik moeten rennen en over hekjes heen moeten springen om mijn aansluiting te halen, had al besloten dat ik dat niet meer ging doen, dan maar te laat)

Bij het verlaten van de bus werd ik opgewacht door een alleraardigste hostess van Alitalia, ze hield een bordje voor mij omhoog, ze nam mij aan de hand om nog het vliegtuig naar Addis te halen, was ik blij om want ik had al gezien dat het geen 1 terminal concept was. De douane had speciaal nog even op mij gewacht voor ze naar huis gingen, de vlucht naar Addis was ruime de laatste vlucht die zou vertrekken en wij waren de laatste vlucht die aan kwam. Daarna over een uitgestorven Terminal 1 naar een helemaal lege bus die speciaal voor mij reed naar terminal 3. Aangekomen bij terminal 3 waren de deuren al dicht en die wilden ook niet meer open. Met de bus naar een andere ingang, duurde ook weer 5 minuten en daarna weer door de douane en beveiliging. Ging allemaal heel erg vlot want buiten mij waren er geen passagiers meer, daarna met een treintje naar de gates, ik als pasagier en verder alleen maar schoonmakers en technische dienst mensen. In de trein kreeg mijn aardige hostes telefoon dat Ethiopian niet langer wilde wachten en ze heben de gate gesloten. Vlucht gemist :-(. 2 minuten bij de gate vandaan en nog 8 minuten tot vertrektijd.

Daarna weer door douanne en beveiliging en in een lege bus terug naar Terminal 1 waar ik opgewacht werd met een hotel voucher. Voor slapen inclusief ontbijt, lunch en diner. Diner? Ja, ik mag 24 uur wachten in Rome, morgen dezelfde nacht vlucht. Ik ga morgen de stad wel zien.

Zit nu in het Hilton, waar ze me vertelden dat ik morgen om 12 uur de kamer uit moet en dat avondeten er ook niet bij inzit. Ik vermaak me wel maar vind het wel raar (sowieso niet onder de indruk van het Hilton hier, ook internet krijg je maar voor 1 device).

Dan mijn vraag. Ik neem aan dat ik enig recht op compenstaie heb. Klopt dat?
Zo ja, met wie neem ik contact op:
Alitalia, verantwoordelijk voor de vertraging en het missen van mijn aanskuitende vlucht.
Ethiopian, die voeren de vlucht uit.
Tix, daar had ik bij geboekt.

Wat ik wel raar vind, 2 andere passagiers hadden ook de Ethiopian vlucht gemist. Die stonden bij de gate maar omdat zij met Star Aliance naar Rome zijn gekomen wilde mijn Skyteam hostes niets voor ze doen. Niemand meer aanwezig dus ook geen Hotel voor hun.

[ Voor 1% gewijzigd door [Roland] op 04-01-2016 02:30 . Reden: Spel en tik fouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Voor compensatie kun je je melden bij de ticketing airline. Kun je achterhalen adhv het e-ticket nummer. Eerste drie cijfers (006 voor Delta, 074 voor KLM bijvoorbeeld.)

Klinkt alsof die andere twee passagiers op meer dan 1 ticket kwamen. Als je 1 ticket hebt, is dat een contract met de ticketing airline om jou van A naar B te krijgen. Als jij dus twee ticket hebt, heb je A en B op ticket 1, en is B tegelijk weer A op ticket 2. Zij hebben je gebracht naar waar je wilde komen, wat jij daar doet is niet hun zaak.

[ Voor 75% gewijzigd door CyBeR op 04-01-2016 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267026

[Roland] schreef op maandag 04 januari 2016 @ 02:24:

Dan mijn vraag. Ik neem aan dat ik enig recht op compenstaie heb. Klopt dat?
Ik ben meer dan drie uur vertraagd aangekomen op mijn eindbestemming doordat ik een rechtstreeks aansluitende vlucht heb gemist. Heb ik recht op compensatie?
Ja, als u uw rechtstreeks aansluitende vlucht hebt gemist en u bereikt drie uur of later ten opzichte van uw geplande aankomsttijd uw eindbestemming, heeft u recht op compensatie. U heeft geen recht op compensatie als de luchtvaartmaatschappij kan aantonen dat er sprake was van buitengewone omstandigheden.
Wat is een rechtstreeks aansluitende vlucht?
De vluchten maken deel uit van één bevestigde boeking. Bij een rechtstreeks aansluitende vlucht ontvangt u bij vertrek instapkaarten voor hele traject tot aan uw eindbestemming. Ook uw bagage wordt doorgelabeld tot aan de eindbestemming.

Bron: https://www.ilent.nl/onde...stelde_vragen/vertraging/
[Roland] schreef op maandag 04 januari 2016 @ 02:24:
....
Tix, daar had ik bij geboekt.

Wat ik wel raar vind, 2 andere passagiers hadden ook de Ethiopian vlucht gemist. Die stonden bij de gate maar omdat zij met Star Aliance naar Rome zijn gekomen wilde mijn Skyteam hostes niets voor ze doen. Niemand meer aanwezig dus ook geen Hotel voor hun.
Je geeft aan bij Tix geboekt te hebben. Als Tix je op 2 losse tickets heeft geboekt dan heb je pech, maar....uit je verhaal haal ik dat ze je hebben opgevangen bij aankomst en uiteindelijk een hotel overnachting hebben geboden. Dat geeft hoop dat je zeer waarschijnlijk wel op één boeking zit (van de airline boedel ik dan en niet Tix)
De andere passagiers zaten dus niet op één boeking en die hebben dan pech pech pech. Hopelijk hebben ze een goede reisverzekering om de kosten te dekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Napsju schreef op zondag 03 januari 2016 @ 17:28:
Maar het eten is wel altijd dik in orde bij Delta. Dat dan weer wel. ;-)
Ik kreeg het er niet warm van, een soort rode drek met een stuk kip en plat gekookte courgette stukjes. De trek bleek later aardappel te zijn. Op de terugweg de pasta genomen, die was op de heenweg op :X ) Dat smaakte al ietsje beter maar al met al niet echt bijzonder.
Voordeel van Delta is wel de grote glazen drinken die je krijgt en het feit dat ze halve liters water uitdelen in flesjes. Nadeel is dan weer dat je ook compleet uitdroogt omdat de airco op standje diepvries staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267026

Brilsmurfffje schreef op maandag 04 januari 2016 @ 08:33:

Voordeel van Delta is [...]het feit dat ze halve liters water uitdelen in flesjes. Nadeel is dan weer dat je ook compleet uitdroogt omdat de airco op standje diepvries staat.
Ik neem aan boord altijd een leeg flesje mee en ga die om de zoveel tijd bijvullen bij de galley. Als er literflessen zijn die half vol zijn mag ik die 8 van de 10 keer wel meenemen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:46

Freak187

geen

Tr4il schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 17:08:
Ik vraag me toch af of ze dat gaan kunnen bolwerken.
Ben vooral benieuwd hoeveel korting ANA heeft gekregen op die A380 vliegtuigen. Airbus kan ze aan de straatstenen niet meer kwijt. 3 vliegtuigen is ook niet echt een ambitieus aantal.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
CyBeR schreef op maandag 04 januari 2016 @ 02:55:
Voor compensatie kun je je melden bij de ticketing airline. Kun je achterhalen adhv het e-ticket nummer. Eerste drie cijfers (006 voor Delta, 074 voor KLM bijvoorbeeld.)

Klinkt alsof die andere twee passagiers op meer dan 1 ticket kwamen. Als je 1 ticket hebt, is dat een contract met de ticketing airline om jou van A naar B te krijgen. Als jij dus twee ticket hebt, heb je A en B op ticket 1, en is B tegelijk weer A op ticket 2. Zij hebben je gebracht naar waar je wilde komen, wat jij daar doet is niet hun zaak.
Thanks Cyber and Cyberbomb. Net even gebeld met Ethiopian Airlines en zij zeggen dat ik een klacht bij alitalia moet indienen omdat die de eerste vlucht uitvoerden en daarmee verantwoordelijk voor de hele vlucht zijn. Ze konden me ook niet helpen met een andere zitplaats omdat ik helemaal verdwenen ben uit het reserveringssysteem van Ethiopian airlines. Air Italia heeft me omgeboekt in hun systeem en die zijn niet compatible. Klinkt allemaal raar maar ik zie het wel als ik vanavond op het vliegveld ben. Nu eerst naar het colloseum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-06 15:25
Freak187 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 08:44:
[...]

Ben vooral benieuwd hoeveel korting ANA heeft gekregen op die A380 vliegtuigen. Airbus kan ze aan de straatstenen niet meer kwijt. 3 vliegtuigen is ook niet echt een ambitieus aantal.
Zal flink wat zijn, anders hadden ze dit nooit gedaan. Dan hadden ze beter een aantal 773s bijgekocht

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

[Roland] schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:04:
[...]

Thanks Cyber and Cyberbomb. Net even gebeld met Ethiopian Airlines en zij zeggen dat ik een klacht bij alitalia moet indienen omdat die de eerste vlucht uitvoerden en daarmee verantwoordelijk voor de hele vlucht zijn. Ze konden me ook niet helpen met een andere zitplaats omdat ik helemaal verdwenen ben uit het reserveringssysteem van Ethiopian airlines. Air Italia heeft me omgeboekt in hun systeem en die zijn niet compatible. Klinkt allemaal raar maar ik zie het wel als ik vanavond op het vliegveld ben. Nu eerst naar het colloseum.
Voor de vlucht voor vanavond is er nog 1 boekbare stoel in Y en 7 in J (et 703)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Het verhaal gaat dat de A380 meer een bijkomstigheid is van een veel grotere deal; slots op Haneda.

Zoals je vast wel weet heeft de Japanse low-cost maatschappij Skymark begin vorig jaar faillissement aangevraagd. Het ging al jaren slecht met de maatschappij maar toen Airbus in juli 2014 hun order voor 6 A380's vernietigde en $710 miljoen aan annuleringskosten eiste was dat de genadeslag voor de maatschappij.

ANA boodt aan om 16.5% van de Skymark aandelen te kopen.
Na een strijd tussen Delta Airlines en ANA kreeg uiteindelijk ANA de voorkeur van de vele schuldeisers omdat ze al in Japan opereren, al overleg hadden met Skymark en nauwe banden heeft met de Japanse regering.

En waarom wilden zowel Delta als ANA hun greep op Skymark krijgen? Binnenlandse slots op Haneda.
Delta zag deze 36 slots (die tot een half miljard euro per jaar aan inkomsten kunnen genereren) als uitstekend middel om hun aanwezigheid aldaar te vergroten; ANA zag deze slots vooral om haar positie te waarborgen (ze zijn zelf ook al sterk aanwezig op Haneda).

Een van de schuldeisers was dus Airbus. Zij heeft immers 2 gebouwde A380's staan die voor Skymark bedoeld waren. Het lijkt er sterk op dat deze 2 toestellen dus naar ANA zullen gaan en dan is Airbus van deze toestellen af.
Want die twee stilstaande toestellen bij hun fabriek kan Airbus echt niet gebruiken bij hun toch al slecht lopende A380-programma.
In het meest gunstige geval gaat ANA nog wat extra toestellen bestellen wat Airbus goed kan gebruiken; want om eerlijk te zijn; ik zie (op dit moment) niet zo'n goede toekomst meer voor de A380.

Al is er nog niets zeker; zowel Airbus als ANA hebben nog niets officieels naar buiten gebracht.

EDIT: nog een KLM toestel uitgefaseerd.
Vandaag is PH-AOI Plaza de la Independencia, KLM's 8e A330-200 uit de vloot gehaald.
Kwam vanochtend voor het laatste terug vanuit Atlanta om 05:25 uur.
Ze werd op 26 februari 2007 aan KLM geleverd.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/684/21856996826_2a2f866f8b_c.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Piet91 op 04-01-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op maandag 04 januari 2016 @ 10:49:
[...]

Voor de vlucht voor vanavond is er nog 1 boekbare stoel in Y en 7 in J (et 703)
Op die vlucht zit ik, hoopte dat ik stoel nog kon wijzigen op luchthaven maar als vlucht vol zit zal dat ben ik bang niet gaan.

Net bij het colloseum geweest en zo naar het Vaticaan. Als ik dan toch een vlucht mis ben dan maar in Rome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Even googlen op "EG Verordening 261/2004". Er zijn veel bedrijven waar je dergelijke procedures uit handen kunt geven. Elk vragen ze een behoorlijke commissie, maar ze gaan wel tot aan de rechtbank. Ze werken allemaal op basis van no-cure-no-pay.

Ik heb zelf een claim lopen via zo'n bedrijf tegen Iberia. Inmiddels zijn ze een small claims procedure gestart bij de rechtbank aangezien de luchtvaartmaatschappij nog steeds weigert de financiële compensatie te betalen.

Ben benieuwd!

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

3 vliegtuigen is ook niet echt een ambitieus aantal.
Nee, maar het opent wel de deuren voor een aanvullende bestelling in de toekomst. Of andere toestellen zoals de A330 en A350. ANA is namelijk een Boeing gebruiker voor wide-body jets.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dat lijkt me voor Airbus idd ook wel een factor ja, om bij ANA een bredere voet tussen de deur te krijgen. Japan is toch een relatief grote markt voor vliegtuigen, en als je dan bij ANA (de grootste maatschappij in Japan) om de tafel zit opent dat wellicht deuren die tot nu toe gesloten bleven.

En als ANA over de streep gaat, kan concurent Japan Airlines wellicht ook over de streep getrokken worden voor toekomstige orders bij Airbus, want ook JAL is bijna Boeing-only (ook al hebben ze wat A350's op order staan).

Kassa!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07 21:26

icecreamfarmer

en het is

Maar waarom loopt de a380 niet meer goed?
Voor bulk vluchten toch een ideaal toestel.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Piet91 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:00:
En waarom wilden zowel Delta als ANA hun greep op Skymark krijgen? Binnenlandse slots op Haneda.
Delta zag deze 36 slots (die tot een half miljard euro per jaar aan inkomsten kunnen genereren) als uitstekend middel om hun aanwezigheid aldaar te vergroten; ANA zag deze slots vooral om haar positie te waarborgen (ze zijn zelf ook al sterk aanwezig op Haneda).

[afbeelding]
Ik denk dat het niet eens de slots zijn maar dat het voor Delta zeer gunstig is om een hub in Japan te hebben, veel van hun vluchten naar Azië lopen al via Japan. Kan je daar een hub van maken dan kan je de vluchten in Azië beter feeden vanaf de verschillende luchthavens in Amerika. Nu stopt het vliegtuig enkel om bij te tanken, krijg je een hub dan kan je ook overstappen naar andere kisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Cirrus SR20 neergestort voor kust Petten
AMSTERDAM - Een eenmotorig vliegtuig is maandagmiddag neergestort voor de kust bij het Noord-Hollandse Petten. Volgens reddingsmaatschappij KNRM en de kustwacht is er groot alarm geslagen. Het vliegtuig werd door een reddingboot van de KNRM gevonden en lag ondersteboven in het water.

Het neergestorte toestel is een Cirrus SR-20, die onderweg was van het Engelse Norwich naar het Duitse eiland Sylt. Het toestel telde slechts één inzittende.

De toestand van de piloot is volgens de KNRM nog onbekend. Nu wordt in de omgeving van het vliegtuig naar hem gezocht, maar het zicht is volgens de Kustwacht slecht.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CX4iBkAWQAANeoZ.png:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Napsju schreef op maandag 04 januari 2016 @ 14:26:
Even googlen op "EG Verordening 261/2004". Er zijn veel bedrijven waar je dergelijke procedures uit handen kunt geven. Elk vragen ze een behoorlijke commissie, ...
ik zie bijv euclaim, die pakken 29% + 26euro, dat is toch knap veel geld voor een standaard briefje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Niet online
Anoniem: 454358 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:21:
ik zie bijv euclaim, die pakken 29% + 26euro, dat is toch knap veel geld voor een standaard briefje :)
Tsja, moet dat bedrijf wel daadwerkelijk betalen na het briefje. Om de KLM te citeren:
U geeft aan dat u bewijs wilt ontvangen waarmee wij kunnen aantonen dat de reden van vertraging van de vlucht in kwestie daadwerkelijk een buitengewone omstandigheid betreft. Wij zijn ons ervan bewust dat wij dit aan moeten kunnen tonen en wij zullen dat indien nodig ook zeker doen. Wij zijn echter volgens de EU verordening 261/2004 niet verplicht om u van deze bewijzen te voorzien. U mag er echter vanuit gaan dat de aan u gemelde informatie onderbouwd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Anoniem: 454358 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:21:
[...]

Dat is dan ook iets wat je in mijn ogen pas kunt gaan proberen als het je zelf niet lukt. Want niet alle maatschappijen doen moeilijk. Al zou ik het dan bij mijn rechtsbijstand over de schutting gooien maar die moet je dan hebben.

Maar zij gaan zoals gezegd wel door tot de rechtbank indien nodig voor dat geld, als ze geluk hebben is het enkel een brief maar meestal is het wel meer werk.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dit formulier kan je ook gebruiken
http://ec.europa.eu/trans.../eu_complaint_form_nl.pdf

en als ze gaan zeuren idd je rechtsbijstand of evt een claimbureau inschakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:40
Anoniem: 454358 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:30:

Dit formulier bij TAP gebruikt, en dat was sneller dan de "lieve" weg (FB/Mailen) bewandelen. Natuurlijk wilden ze wel even moeilijk doen dat iedereen zijn of haar eigen rekeningnummer moest opgeven. Terwijl alles in een keer geboekt was :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 13:35

mrsar

waar een sar is,is een wodka

net alweer veels te lang vermaakt op deze site,nog niet tegengekomen :)
http://www.airfields-freeman.com/index.htm

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vandaag is PH-AOI Plaza de la Independencia, KLM's 8e A330-200 uit de vloot gehaald.

[afbeelding]
Ook PH-KZO is vandaag uit de vloot gehaald.
Vloog vandaag nog retour naar Zurich, Heathrow en om 18:58 uur landde het vanuit Brussel op Schiphol.
Staat nu in hangar 73 voor phase-out.

PH-KZO werd op 29 maart 2002 aan KLM Cityhopper geleverd.
Daarvoor vloog het sinds 14 april 1995 voor British Midland.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/0/0/0199003.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/3/3/2545335.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 15:09
[...]

[afbeelding]
Na 9 jaar en 10 maanden al uit de roulatie? Heeft die daarvoor al een leven gehad, of hierna? Anders dure kist!

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Stinger_Ventura schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:07:
Na 9 jaar en 10 maanden al uit de roulatie? Heeft die daarvoor al een leven gehad, of hierna? Anders dure kist!
Nee, alle A330's zijn nieuw aan KLM geleverd. PH-AON is een uitzondering want die werd gebouwd als Airbus KC-45A (tanker) en was een demonstratiemodel voor de US Air Force.
(Maar Airbus verloor dat aan Boeing met hun 767)
Die werd uiteindelijk omgebouwd en 5 jaar na haar eerste vlucht aan KLM geleverd.

Maar ze zal hierna voor het Pakistaanse Shaheen Air vliegen, net als PH-AOH, -AOK en -AOL.
Ze worden alle vier op Schiphol omgebouwd (paint, interior etc.) en ook checks.
Vandaar dat er nu dus ook zoveel toestellen op Schiphol stil (gaan) staan.

De A330's zijn een tussenoplossing tussen het verdwijnen van de MD-11 en het intreden van de 787's.
(De 787 zijn verlaat).

Bovendien zijn ze allemaal geleased.

Dit was PH-AOH.
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5701/23392926644_9c3f0cbb1d_c.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Piet91 op 04-01-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:41
Interessante presentatie op de 2012 Defcon conferentie. Iets om ons zorgen over te maken, of overdrijft hij het probleem?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09-07 09:21

Arm1n

Zeven over half twee

CyBeR schreef op maandag 04 januari 2016 @ 02:55:
Als je 1 ticket hebt, is dat een contract met de ticketing airline om jou van A naar B te krijgen.
Hoe zit dat met overstappen op een andere luchthaven? Bij British Airways kan je een kaartje boeken naar verre bestemmingen met een vlucht van Amsterdam naar London City, maar daarna vlieg je verder vanaf Heathrow.

Er staat wel duidelijk aangegeven dat je zelf het tussenliggende vervoer moet regelen, maar vraag me af hoe het dan zit met vertraging en het missen van je vlucht.

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

ik ga er vanuit dat als jij vertraging oploopt in het tussen stuk dat jij dan schuldig bent,maar ik weet dit ook niet zeker,als hun vlucht vertraagd is,en je het in die tijd niet kan halen is het sowieso hun schuld,maar van city naar heatrow kan je volgens mij sowieso uitgaan van 2 uur reizen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
.. op eigen kosten.

Ik heb binnenkort een overstap van 40 minuten op LGW met BA doordat ze de inbound leg verschoven hebben. Ik verheug me nu al op een dagje Londen in een prima hotel. _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Napsju op 05-01-2016 10:52 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:51
Ook een mooie, mijn vlucht van Praag naar Amsterdam was zonder enkele informatie vooraf een uur vervroegd. Ook werd deze uitgevoerd door een andere maatschappij met een veel groter toestel. Gelukkig was ik op tijd voor het boarden. Plus punt was wel dat ik een uur eerder thuis was.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-07 00:46
Piet91 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 23:15:
[...]

De A330's zijn een tussenoplossing tussen het verdwijnen van de MD-11 en het intreden van de 787's.
(De 787 zijn verlaat).

Bovendien zijn ze allemaal geleased.
Ik lees dat vaker, maar met 16 stuks A330 in de vloot waarvan 5 de grotere -300s tegen 10 MD-11's in het verleden, lijkt me dat niet helemaal het geval? De A330 is in 2005 aan de vloot toegevoegd. Was er toen al sprake van de 787 en het daadwerkelijk uitfaseren van de MD-11?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MrLink schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:31:
Ik lees dat vaker, maar met 16 stuks A330 in de vloot waarvan 5 de grotere -300s tegen 10 MD-11's in het verleden, lijkt me dat niet helemaal het geval? De A330 is in 2005 aan de vloot toegevoegd. Was er toen al sprake van de 787 en het daadwerkelijk uitfaseren van de MD-11?
De A330 ving ook de 767 op; KLM faseerde hun 12 Boeing 767's tussen 2005 en 2007 in rap tempo uit.
Daarnaast dus de 10 MD-11's waarvan de eerste vier in 2012 werden uitgefaseerd.
Dat duurde dus nog jaren maar als maatschappij zie je dat aankomen (zeker met de MD-11)
En in 2005 was Boeing inderdaad al druk bezig met de 787.

Daarnaast hebben alle types weer net hun voor- en nadelen.
De A330-300, MD-11 en 787-9 kunnen ongeveer evenveel passagiers vervoeren, maar de MD-11 komt verder dan de A330-300 en de 787-9 weer verder dan de MD-11.

De 787-9 neemt ook een deel van de 747 vloot over. Uiteindelijk heb je over een paar jaar bij KLM alleen de Embraer's (met de E175 en E190), 737's, 787's en 777's.
Het lijkt er zeer sterk op dat de A350 nooit in KLM-blauw zal vliegen; een volledig Boeing longhaul vloot dus.

En je hoeft mij niet te geloven hoor; ik herhaal alleen maar wat KLM zélf heeft aangegeven. ;)

Over KLM gesproken; gezellig:

Tumult op KLM-vlucht naar Beijing
AMSTERDAM - Een doorgedraaide mannelijke Chinese passagier heeft voor onrust gezorgd op KLM-vlucht 897 naar Beijing in China. Volgens De Telegraaf raakte de first officer licht gewond toen een passagier hem met een scherp voorwerp stak. De gezagvoerder besloot ondanks het voorval de vlucht te vervolgen naar eindbestemming Beijing. KLM heeft bevestigd dat een van de co-piloten licht gewond is geraakt.

Bij aankomst zou de man zijn opgepakt door de lokale autoriteiten. De betrokken vlieger is in Beijing behandeld en maakt het volgens KLM goed. Hij is inmiddels terug in Nederland.

"Die Chinees was ineens bij de cockpit terechtgekomen en daar in gevecht geraakt", vertelt een geschrokken Nederlandse inzittende aan de krant. "Het was een beangstigende situatie. De gek is zelf ook gewond geraakt en door passagiers en bemanning tegen de grond gewerkt. Daarna is hij geboeid vastgezet in een stoel tot het eind van de vlucht."

De KLM laat weten dat de bemanning snel en adequaat heeft ingegrepen. "De vliegveiligheid is niet in gevaar geweest en het vliegtuig is zonder problemen geland." Volgens KLM werd de vlucht uitgevoerd met vier vliegers, waardoor te allen tijde twee vliegers in de cockpit aanwezig waren.

Getuigen melden aan de krant dat er wel sprake was van paniek toen de man dreigde zichzelf van het leven te beroven aan boord van de Boeing 747-400. Op het moment van het tumult was het toestel op zo’n drie uur vliegen van de eindbestemming.
Enne, ook handig:
Malaysia Airlines vervoert tijdelijk geen ruimbagage
KUALA LUMPUR - Malaysia Airlines vervoert dinsdag en woensdag geen ruimbagage op vluchten van Kuala Lumpur naar Amsterdam en Parijs. De reden voor deze ongewone maatregel is volgens de Maleisische luchtvaartmaatschappij de huidige sterke tegenwind waarmee vluchten op beide Europa-routes hebben te kampen.

Beide vluchten worden uitgevoerd met Boeing 777-200ER’s. Op vluchten naar Londen, waarop de Airbus A380 wordt ingezet, geldt de bagagerestrictie niet.

Het besluit om ruimbagage van boord te bannen is volgens Maleisische media genomen met het oog op de veiligheid en kostenbesparingen. Doordat een langere vliegroute wordt gekozen is sprake van een groter brandstofverbruik.

Passagiers in economy class reizend van Kuala Lumpur naar Amsterdam en Parijs kunnen dinsdag en woensdag alleen zeven kilo aan handbagage meenemen. Business class-passagiers mogen twee bagagestukken van in totaal maximaal veertien kilo meenemen. Passagiers kunnen overigens wel bagage inchecken, maar zij zullen hun koffers later ontvangen.

Malaysia Airlines maakte begin december bekend dat het per eind januari haar dagelijkse vluchten van en naar Schiphol staakt. Ook Parijs verdwijnt uit het routenetwerk.
Malaysia gaat echt roemloos ten onder in haar laatste maand naar Amsterdam/Parijs...

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 05-01-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Nou klm heeft zijn hoofdpagina waarschuwing staan voor morgen,ben benieuwd,ben blij dat ik niet hoef te vliegen :P

Amsterdam - Expected winter weather conditions
Because of the expected winter weather in Amsterdam on Wednesday 06 January 2016, some of our flights to, from or via Amsterdam Schiphol Airport may be delayed or cancelled. We apologise for the inconvenience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrLink
  • Laatst online: 26-07 00:46
Begrijp met niet verkeerd Piet91, ik geloof je zeker wel ik was alleen niet op de hoogte van de feiten die je zojuist weer vermeld. Top! Ik waardeer je feedback en vind het leuk om over dit onderwerp de discussiëren / brainstormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:46:
[...]
Het lijkt er zeer sterk op dat de A350 nooit in KLM-blauw zal vliegen; een volledig Boeing longhaul vloot dus.
KLM wilde daar al langer naar toe terug.
De A330 was min of meer na de AF deal naar binnen geduwd.

Daarvoor was KLM al een all-boeing vloot nadat de A310 eruit is gevlogen (DC/MD toestellen reken ik ook tot Boeing). ;)
Vind ik prima. "If it ain't Boeing I'm not going". :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

En in 2005 was Boeing inderdaad al druk bezig met de 787.
Zijn vraag was of KLM in 2005 al plannen had om de 787 aan te schaffen. Aangezien de eerste bestelling in 2011 geplaatst werd lijkt me dat niet het geval.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mitchell2805 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:12:
Weet iemand hier nog een Airbus simulator waar je voor een leuk prijsje een uurtje kan vliegen? Vind 525 ex. BTW nogal een beetje veel en Boeings zijn sowieso uitgesloten voor mij...
Ik liep er eergister toevallig lang, maar in Hannover airport hing een poster voor een simulatie in een 737 of 320. Ik weet natuurlijk niet wat voor simulator ze hebben, maar vanaf AMS ben je in 30 min in HAJ via KLM cityhopper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

De 787-9 neemt ook een deel van de 747 vloot over.
Het lijkt er zeer sterk op dat de A350 nooit in KLM-blauw zal vliegen;

En je hoeft mij niet te geloven hoor; ik herhaal alleen maar wat KLM zélf heeft aangegeven. ;)
Het heeft niks met geloven te maken, er worden simpelweg tegenstrijdige berichten geplaatst.

De 787-9 zal de 747 combi vervangen inderdaad. Voor de 'full pax' 747 was sprake dat de A350 deze taak zou overnemen. Sterker nog, toen AF/KLM de 787/A350 bestelling in 2011 plaatste werd duidelijk gezegd dat de A350 tot de KLM vloot in 2019 zal toetreden. Dus waar komt de aanname dat de A350 nooit in KLM kleuren zal vliegen vandaan?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Enne, ook handig:
Malaysia Airlines vervoert tijdelijk geen ruimbagage

[...]

Malaysia gaat echt roemloos ten onder in haar laatste maand naar Amsterdam/Parijs...
Toevallig laatst naar die vlucht zitten kijken en vergeleken met de KLM vlucht. De MAS die vliegt een route naar KUL die ongeveer een uur langer vliegen is dan de route die de KLM neemt, die nemen echt geen enkel risico meer..
XWB schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:54:
[...]

Zijn vraag was of KLM in 2005 al plannen had om de 787 aan te schaffen. Aangezien de eerste bestelling in 2011 geplaatst werd lijkt me dat niet het geval.
De KLM heeft ook de tripple vloot redelijk uitgebreid dus waarschijnlijk de kans gepakt om de capaciteit op sommige routes te vergroten.

Ik ken een paar stewardessen en allemaal hekelen ze de A330, dan liever een tripple of een A380 en de wat oudere die vinden een 744 ook nog erg gaaf!
Er zijn trouwens nog steeds piloten bij de KLM die vasthouden aan de MD11, totdat ze een Dreamliner gevlogen hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

XWB schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:02:
[...]

Het heeft niks met geloven te maken, er worden simpelweg tegenstrijdige berichten geplaatst.

De 787-9 zal de 747 combi vervangen inderdaad. Voor de 'full pax' 747 was sprake dat de A350 deze taak zou overnemen. Sterker nog, toen AF/KLM de 787/A350 bestelling in 2011 plaatste werd duidelijk gezegd dat de A350 tot de KLM vloot in 2019 zal toetreden. Dus waar komt de aanname dat de A350 nooit in KLM kleuren zal vliegen vandaan?
De laatste geruchten gaan de ronde dat de groep orders voor de A350 en 78x naar respectievelijk Air France en KLM gaan ipv dat deze gemixt worden over beide maatschappijen. Zo zijn alle 78x orders al bevestigt voor KLM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:03:
[...]

Ik ken een paar stewardessen en allemaal hekelen ze de A330, dan liever een tripple of een A380 en de wat oudere die vinden een 744 ook nog erg gaaf!
Er zijn trouwens nog steeds piloten bij de KLM die vasthouden aan de MD11, totdat ze een Dreamliner gevlogen hebben :+
Stewardessen vinden de 744 het fijnst want lekker ruime galleys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:54:
Is maar net hoe je het leest. Ik las het meer als 'of Boeing als met de 787' bezig was. :P
XWB schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:02:

Ik zeg nergens dat ik 100% zeker van ben dat de A350 niet voor KLM gaat vliegen; alleen dat het zeer aannemelijk is dat het niet gaat gebeuren.
Een vertegenwoordiger o.i.d. van KLM heeft ooit bij een vergadering o.i.d. (precieze details kan ik niet meer herinneren) aangegeven dat KLM niet met de A350's gaat vliegen.

Nou staan er nog steeds registraties gereserveerd voor KLM A350's maar het klinkt niet onwaarschijnlijk natuurlijk dat de 787's naar KLM gaan en de A350's naar Air France.

Want dat betekend dat KLM alleen de Embraer, 737, 787 en 777 vliegt en dus qua onderhoud/piloten e.d. een stuk makkelijk krijgt. Daarnaast mogen piloten (met relatief weinig training) tussen de 787 en 777 wisselen.

Maar goed; het kan nog helemaal anders lopen. Iedereen hier weet nog wel het nieuws dat AF/KLM afgelopen jaar toestellen moest uitstellen dus het is maar de vraag hoe AF/KLM er over een jaar of 4-5 bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Qantas is nog altijd 's werelds veiligste luchtvaartmaatschappij. Dat is de conclusie van AirlineRatings.com, dat jaarlijks een top twintig van 's werelds veiligste luchtvaartmaatschappijen samenstelt. Dat de Australische luchtvaartmaatschappij bovenaan staat is geen verrassing: Qantas was sinds de start van het jet-tijdperk bij geen enkel dodelijk vliegtuigongeval betrokken.

Europese luchtvaartmaatschappijen in de lijst zijn KLM, Lufthansa, Finnair, SAS, Swiss en Virgin Atlantic. Andere namen in de top twintig zijn uitsluitend airlines uit Noord-Amerika, het Midden-Oosten, het Verre Oosten en Oceanië. In alfabetische volgorde zijn dat Air New Zealand, Alaska Airlines, All Nippon Airlines, American Airlines, Cathay Pacific Airways, Emirates, Etihad Airways, EVA Air, Hawaiian Airlines, Japan Airlines, Singapore Airlines, United Airlines en Virgin Australia.

Het Australische AirlineRatings.com kijkt bij het samenstellen van de top twintig naar verschillende criteria: beoordelingen van nationale en internationale luchtvaartautoriteiten (zoals de IOSA-certificering), het aantal ongelukken met dodelijke afloop in de afgelopen tien jaar en ook het land van herkomst. Ook wordt gekeken of een airline op de Europese zwarte lijst van onveilige luchtvaartmaatschappijen staat. Bestaat de vloot van een airline uitsluitend uit Russisch materieel, dan levert dat minpunten op.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...lines-ter-wereld-in-beeld

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:52
CyBeR schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 16:26:
[...]

Stewardessen vinden de 744 het fijnst want lekker ruime galleys.
de pursers vinden het ook het fijnst want daar hebben ze nog een 'kantoortje'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Yankovic schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:37:
[...]

de pursers vinden het ook het fijnst want daar hebben ze nog een 'kantoortje'
Dat hebben niet alle maatschappijen, Delta heeft dat bijvoorbeeld niet op hun kisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:08:
[...]
Vind ik prima. "If it ain't Boeing I'm not going". :P
Ach de betrouwbaarheid en de PaxEx is binnen dezelfde generatie toestellen tussen Boeing en Airbus hetzelfde. Of je nu in een 787 of een A350/380 zit, het maakt bar weinig uit. De maatschappij (en dus keuze voor type stoelen, IFE, eten etc) maakt wmb meer uit dan het type vliegtuig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vanaf 1 februari wordt de avondvlucht EK149/EK150 van Emirates tijdelijk uitgevoerd met de Airbus A380 i.p.v. de Boeing 777-300ER.
Bron is hun eigen site.

Dit zullen we dus straks veel zien (foto van 1 dec. 2013 toen de kist flinke vertraging opliep):

Afbeeldingslocatie: https://d31asmy75eposw.cloudfront.net/full/3/71861_1385926071.jpg

Dat betekent ook dat we deze zomer driemaal per dag de A380 op Schiphol krijgen;
tweemaal Emirates en de China Southern:

EK147/EK148, aankomst om 13:15 uur, vertrek om 15:20 uur.
EK149/EK150, aankomst om 20:00 uur, vertrek om 21:50 uur. (mits zelfde tijden)
CZ345/CZ346, aankomst om 05:40 uur, vertrek om 14:50 uur.

EDIT: Emirates haalt de A380 van de Dallas route af vanaf 1 februari t/m 26 maart.
(sterke concurrente van Qatar en Etihad en lage loadfactors)
In die periode wordt juist de A380 ingezet op de avondvluchten naar Amsterdam.
Het lijkt er dus op dat ze dat toestel nu op Amsterdam gaan inzetten en daarom dus bij bijv. april geen A380 in de avondvluchten gepland staat.
Want op 27 maart keert de A380 weer terug op Dallas en de 777 weer terug op Amsterdam.

André Turcat is gisteren op 96 jarige leeftijd overleden. Hij was de chief test pilot van de Franse Concorde en hij vloog op 2 maart 1969 de allereerste Concorde vlucht.
Op 1 oktober dat jaar vloog hij ook de allereerste supersonische Concorde vlucht.
Ook was hij passagier op de allerlaatste Air France Concorde vlucht op 27 juni 2003 van Parijs naar Toulouse.

Links op de foto's hieronder. Op de tweede foto staat rechts Brian Trubshaw; de Britse chief test pilot.

Afbeeldingslocatie: http://airportjournals.com/wp-content/uploads/0604013_5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/12FF1/production/_87490877_gettyimages-575436087.jpg
Afbeeldingslocatie: http://ichef.bbci.co.uk/news/624/cpsprodpb/D231/production/_87490835_87490834.jpg

De eerste vlucht:
Afbeeldingslocatie: http://static.thisdayinaviation.com/wp-content/uploads/tdia//2012/03/A%C3%A9rospatiale-Concorde-001-first-flight-at-Toulouse-2-March-1969-test-pilot-Andr%C3%A9-Edouard-Turcat1.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 05-01-2016 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Waarom droeg meneer eigenlijk een helm? Heeft dat nog zin op mach 2,04?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-07 21:55

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Napsju schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:46:
Waarom droeg meneer eigenlijk een helm? Heeft dat nog zin op mach 2,04?
Haha, je vliegt toch niet het hele stuk op mach 2.04 8)7 |:(

En meneer stond daar op de grond :P

[ Voor 9% gewijzigd door TVH7 op 05-01-2016 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zat mogelijkheden om iets te doen waardoor je met je kop ergens tegenaan knalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Onhandige stewardess? Mijn secretaresse is ook super onhandig, levensgevaarlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Niet online
Anoniem: 454358 schreef op maandag 04 januari 2016 @ 18:30:

thanks!

Ga ik invullen, ook al heb ik een prima dagje Rome gehad, heb toch wel wat kosten moeten maken (plus vrije dag inleveren). Ondertussen ook aangekomen maar wel zonder mijn koffer, deze was de laatste 2 dagen ook niet gescanned volgens bagage kantoor in Momabasa dus ga ervanuit dat die nog in Rome is. ga er maar vanuit dat ik deze kwijt ben, dan kan het alleen maar meevallen.

Vaak gevlogen maar nog nooit zoveel mis gegaan als op deze vlucht, dank voor alle tips.

Edit: formulier is in het Nederlands, dat zal ik Alitalia niet aan doen :-) Ga er maar vanuit dat de IT versie precies hetzelfde is, vul ik die in en stuur ik die naar Alitalia.

[ Voor 10% gewijzigd door [Roland] op 06-01-2016 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Pak dan een Engelse variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De eerste Swiss 777 vers uit de verfhal:

Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1576/23899705140_c7883f9685_z.jpg HB-JNA by Russell Hill, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07 15:15

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Iemand ervaring met New York? Welke luchthaven is het "beste"? EWR of JFK?
Wil in mei naar New York met mijn vrouw, maar op de kaart is de afstand zowat gelijk dus dan gewoon de goedkoopste zoeken?

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Hangt er ook erg vanaf waar je een hotel neemt. Ik heb een keer net aan de overkant van de Hudson in New Jersey een hotel gehad (zowat naast een PATH station, best handig). Verkijk je niet op de reisafstanden binnen New York en de kosten. Ik ben al een aantal maal in NY geweest, neem uiteindelijk toch meestal de taxi naar Manhattan (vanaf JFK) want fixed price en nog een keer 45 tot 90 minuten in het OV zitten na een vlucht zie ik dan weer niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
Ligt eraan waar je slaapt. EWR naar Manhatten is een goede verbinding. Met de trein vanaf EWR kom je in 20 minuten op Penn station uit en stap je direct over op de belangrijkste subway lijnen.

EWR is overigens wel een rete irritant en saai vliegveld...zo kort mogelijk daar verblijven is mijn tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Idee is om ergens midden Manhattan te zitten, dus dan is het eigenlijk wel gelijk denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Zou lekker voor de goedkoopste vlucht gaan dan, betreft verbindingen ontlopen ze elkaar niets.
Voor beide moet je toch eerst de AirTrain nemen van vliegveld naar station en daarna pas je 'echte' verbinding. Enige voordeel wat ik in JFK zie is dat het een frequentere verbinding is dan de NJ Transit trein in Newark.
Overigens is Midtown wel zeker een uur reizen vanaf JFK met het OV, wanneer je aansluiting in EWR goed uitkomt kan je het in 3 kwartier wel doen, en anders ook gewoon een uur rekenen.

Ach en denk maar zo, alles beter dan een domestic vanuit SF via Charlotte naar EWR met een delay van 45 minuten door de regen en wind waardoor je 5 minuten speling hebt... ;) ...good memories...

[ Voor 4% gewijzigd door ACRNM op 06-01-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik kan hier een shuttlebus transfer bijboeken, dus vervoer naar hotel komt wel goed :) Iig geen trein of OV.
We willen het ook nog combineren met Washington, dus zit nu even te kijken of we EWR/JFK-IAD willen vliegen of met de trein gaan (scheelt 50%). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
That time when we strapped an extra engine on to a jumbo
Today’s QF63 from Sydney to Johannesburg took off with an extra passenger on board – a 10 tonne Rolls Royce engine.

With its four powerful engines and distinctive upper deck, the Boeing 747 is instantly recognisable wherever it flies.

What you might not know is that the 747 has the ability to carry a fifth engine, fitted between the body of the aircraft and the inner-most engine on the port (left) side of the aircraft.

The extra engine isn’t powered up for the flight – we’re essentially ferrying across a very large spare part from our engineering HQ in Sydney so it can be fitted to one of our other Boeing 747s in Johannesburg.

We’re undertaking this rare task to get our customers and our aircraft on their way as quickly as possible – rather than shipping the engine across by boat or chartering a freighter aircraft.

So how exactly is a 747 able to carry a spare engine?

The wing of the aircraft is fitted with anchor points, which allows a supporting strut to be attached under the wing.

The strut is fitted with a winching mechanism so the engine can be hoisted up and secured safely for its journey.

The fifth engine adds extra weight and drag to the aircraft, meaning today’s flight had to make a quick refuelling stop in Perth.

Additional drag is caused by air travelling around the spare engine during flight and, to counterbalance this, our pilots are trained to use the flight controls to ensure the aircraft flies straight, level and safely.

Once QF63 has landed in Johannesburg – it’s simply a matter of removing the fifth engine and then putting it onto the aircraft that will operate QF 64 to Sydney.

Our engineers are very skilled at doing the job, given that the 747 has been an integral part of the Qantas fleet since the 1970s. We first pioneered the carriage of a fifth engine with our Boeing 707s back at the dawn of the jet age to save shipping costs. The last time we carried an engine like this was back in 2011.

And what about the spare engine that we removed in Johannesburg? It will be sent home by boat – a much longer journey than by air as an extra passenger under the wing to Sydney.

At our maintenance base in Sydney we hold millions of spare parts ranging from the smallest screws, seat cushions, to 747 engines. Keep checking on our blog – we’ll take you inside the ultimate tool shed very soon!

Check back here later today to see more images and a video of QF63 and its special extra passenger.
Op moment van posten is QF zo'n anderhalf uur onderweg naar Johannesburg; vlucht duurt in totaal zo'n 10 uur.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CYB533nUoAANKyi.jpg:large
Afbeeldingslocatie: http://i1362.photobucket.com/albums/r687/pcl138/0C66328A-0AB6-4ECB-9B5F-20177DE8D2CF_zpsbejzlnpc.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i1362.photobucket.com/albums/r687/pcl138/ECC20183-D668-4B84-858C-FBBF6F99CB97_zpshma30i5i.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CYBO6hJU0AAA314.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Angeloonie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:21:
Ik kan hier een shuttlebus transfer bijboeken, dus vervoer naar hotel komt wel goed :) Iig geen trein of OV.
We willen het ook nog combineren met Washington, dus zit nu even te kijken of we EWR/JFK-IAD willen vliegen of met de trein gaan (scheelt 50%). :)
Ik heb Washington-NY met de trein gedaan en dat was top. Verwacht niet veel te zien, maar het comfort was stukken beter dan de NS en ze reden ook nog eens met een cm of tien aan sneeuw :)
Beide stations liggen in het centrum, dus als je slaapt in Manhattan is dat veel sneller te doen dan een vliegveld.

Voor de rest kun je misschien beter wat tips vinden in New York - Wat is belangrijk etc., al is dit topic gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Fly-guy schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:49:
[...]

Ik heb Washington-NY met de trein gedaan en dat was top. Verwacht niet veel te zien, maar het comfort was stukken beter dan de NS en ze reden ook nog eens met een cm of tien aan sneeuw :)
Beide stations liggen in het centrum, dus als je slaapt in Manhattan is dat veel sneller te doen dan een vliegveld.

Voor de rest kun je misschien beter wat tips vinden in New York - Wat is belangrijk etc., al is dit topic gesloten.
Yep, topic staat al in mijn bookmarks :) Maar kwam hier vooral voor de luchthavens aangezien hier veel mensen zitten met airport-ervaring :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zie ik het goed dat er geen fanblades op die 5e motor zitten? Worden die ter plekke gemonteerd dan ofzo? Wat is de reden dat die er niet op zitten?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Angeloonie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:56:
[...]

Yep, topic staat al in mijn bookmarks :) Maar kwam hier vooral voor de luchthavens aangezien hier veel mensen zitten met airport-ervaring :D
Overigens is het ook nog een overweging de auto te pakken en en route Philidelphia nog even mee te pakken. Toch een belangrijke historische plek in de VS. Washington zou ik zeker doen (als je wat tijd hebt, New York heb je ook niet in 3-4 dagen gezien), the Mall met al zijn bekende gebouwen, Arlington field etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
wildhagen schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:58:
[...]

Zie ik het goed dat er geen fanblades op die 5e motor zitten? Worden die ter plekke gemonteerd dan ofzo? Wat is de reden dat die er niet op zitten?
Jawel, die zitten er gewoon op maar er zit een air baffle voor zodat 'ie niet gaat windmillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Angeloonie schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 10:47:
Idee is om ergens midden Manhattan te zitten, dus dan is het eigenlijk wel gelijk denk ik..
Waarom perse manhattan? Zeker in lower manhattan gebeurd savonds niet zoveel. Ik ben altijd in brooklyn, nabij brooklyn bridge, kleine 10 min met de metro vanaf manhattan, maar vol met restaurants, barren etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:38:
Vanaf 1 februari wordt de avondvlucht EK149/EK150 van Emirates tijdelijk uitgevoerd met de Airbus A380 i.p.v. de Boeing 777-300ER.
Bron is hun eigen site.

EDIT: Emirates haalt de A380 van de Dallas route af vanaf 1 februari t/m 26 maart.
(sterke concurrente van Qatar en Etihad en lage loadfactors)
In die periode wordt juist de A380 ingezet op de avondvluchten naar Amsterdam.
Het lijkt er dus op dat ze dat toestel nu op Amsterdam gaan inzetten en daarom dus bij bijv. april geen A380 in de avondvluchten gepland staat.
Want op 27 maart keert de A380 weer terug op Dallas en de 777 weer terug op Amsterdam.
De vluchten naar Dallas worden t/m 31 augustus met de 777 uitgevoerd, dus deze theorie kan de prullenbak in.
Maar de A380 avondvlucht naar Amsterdam is nu wel zeker vanaf 1 februari.

En Virgin Atlantic's G-VROY "Pretty Woman" (Boeing 747-400) komt vandaag vanuit Gatwick naar Amsterdam voor onderhoud. Verwachte aankomst is om 16:20 uur.
Vertrek op 9 januari om 14:40 uur.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/8/0/0/1350008.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Anoniem: 454358 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 15:00:
[...]

Waarom perse manhattan? Zeker in lower manhattan gebeurd savonds niet zoveel. Ik ben altijd in brooklyn, nabij brooklyn bridge, kleine 10 min met de metro vanaf manhattan, maar vol met restaurants, barren etc.
Meer omdat alles op loopafstand is dan omdat je gewoon centraal zit (en omdat we niet echt nachtleven zoeken). We willen niet op Times Square maar ergens net wat verder van Times Square zit je nog steeds dicht bij alles. Brooklyn is weer wat verder als je een paar keer naar Central Park zou willen. Veel is te doen met de metro maar als we kunnen lopen doen we dat liever.
Maar goed nog niets is beslist, dat was enkel het eerste idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trust me, als je grotere delen wilt zien ga je echt met de metro. De stad is te groot om te lopen.

Nachtleven doelde ik nog niet eens op, maar als de kantoren sluiten, is lower manhattan gewoon dood.
Ik ben dan ook ietwat bevooroordeeld, ik heb nog een appartement in brooklyn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACRNM
Ik ben toevallig een paar weken terug nog van de Upper East Side naar SoHo gelopen, wat nou te groot om te lopen :+ (zolang je maar in manhattan blijft)
Maar lower manhattan is inderdaad niet geweldig na een uurtje of 8 's avonds (overdag ook niet trouwens...)
Als je lopen niet erg vind is het overigens inderdaad geen probleem om vanuit lower manhattan tot Central Park te lopen, zie je tenminste ook nog is wat, kan je een zij-straat inschieten etc. Zodra je moe bent kan je toch op elke hoek de metro weer pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Oorzaak is nu ook bekend:
IJzel is waarschijnlijk de oorzaak van het neerstorten van een sportvliegtuig maandag voor de kust van Petten. Dat heeft luchtvaartdeskundige Martin Duijvestijn tegen het Noordhollands Dagblad gezegd.

"Van zo'n ijsfront moet je als piloot ver wegblijven of, als dat plotseling opduikt, zo snel mogelijk omdraaien en wegwezen", stelt Duijvestijn. Volgens hem heeft de Duitse piloot van de Cirrus SR20 ook nog geprobeerd om uit te wijken naar het zuiden. "Maar kennelijk te laat."
Bron: http://www.luchtvaartnieu...oorzaak-crash-cirrus-sr20

Het lijk van de piloot is inmiddels ook gevonden:
Voor de kust van Schoorl is woensdag het lichaam aangetroffen van de Duitse piloot die maandag met zijn propellorvliegtuig in zee stortte.

Onder aansturing van de Nederlandse Kustwacht vonden duikers van de marine het lichaam van de 76-jarige Duitser uit Gütersloh na een zoektocht van twee dagen.

Het toestel, een Cirrus Aircraft SR-20, steeg maandag aan het begin van de middag op in het Engelse Norwich en had als bestemming het Duitse eiland Sylt.

De politie startte een onderzoek en al snel werden enkele wrakstukken van het vliegtuig geborgen.
Bron: http://www.nu.nl/binnenla...-piloot-kust-schoorl.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Afgelopen maandag teruggekeerd vanuit Istanbul naar Rotterdam. Heenweg was het stressen maar terugweg was uiterst relaxed. Bij de gate kreeg ik zelfs een gratis upgrade naar de Business Class. Thank you Turkish Airlines. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-07 10:32
Maar die toestellen zijn voorzien met een parachute! Als alles bevriest en het vliegtuig wil niet meer, dan zou je toch zeggen dat die getrokken zou worden?

Je land wel in water, maar het geeft je wel flinke kansen.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Laatst online: 19-07 17:49
CyBeR schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:04:
[...]

Jawel, die zitten er gewoon op maar er zit een air baffle voor zodat 'ie niet gaat windmillen.
De fanblades zijn er wel degelijk uit gehaald.... Is opzich ook niet zo veel werk...
Afbeeldingslocatie: https://farm2.staticflickr.com/1549/23586991204_5a9fa6802c_z.jpg
Is van cfm 56-7, maar het idee is het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Guusz schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:01:
[...]

De fanblades zijn er wel degelijk uit gehaald.... Is opzich ook niet zo veel werk...
[afbeelding]
Is van cfm 56-7, maar het idee is het zelfde.
Mmm ik zou zweren dat ik een foto zag waar ze nog gewoon op zaten maar wellicht niet idd aangezien ik dat nu niet terug kan vinden.

Iig die baffle zit er wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hier is wel te zien dat ze er niet inzitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.qantasnewsroom.com.au/wp-content/uploads/2016/01/Qantas_160106_3283_-700x525.jpg

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guusz
  • Laatst online: 19-07 17:49
Ik weet niet hoe het bij de Rolls Royce zit, maar bij de Cfm 56-7 kan het windmillen geen kwaad verder, behalve dan dat het behoorlijk wat extra drag zal geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
De ijzel zorgt er ook voor dat Defensie de QRA tijdelijk vanaf Volkel vervuld:
Luchtruimbescherming tijdelijk naar Volkel door ijzel

De ijzel in het noorden van Nederland raakt ook de luchtmacht. De QRA-taak voor de permanente bewaking en verdediging van het Nederlandse luchtruim gebeurt door deze weersomstandigheden daarom niet vanaf Vliegbasis Leeuwarden maar vanaf Vliegbasis Volkel.

Door het vocht in de lucht en de lage temperatuur zet ijs zich direct na de start af op het vliegtuig. De romp en vleugels worden dan bedekt met een laag ijs, waardoor de vliegveiligheid in gevaar komt. Ondanks dat de start- en landingsbanen op Leeuwarden ijsvrij worden gehouden, is de volledige QRA-taak (quick reaction alert) uit voorzorg tijdelijk overgeheveld naar Vliegbasis Volkel in Brabant. Dat betekent dat zolang deze weersomstandigheden aanhouden daar 2 vliegers, 2 technici en 2 bewapende F-16-gevechtsvliegtuigen permanent klaar staan.

Overigens is dit niets bijzonders voor F-16-basis Volkel. De QRA-taak wordt beurtelings vervuld door Volkel en Leeuwarden. De toestellen die paraat staan voor de QRA worden onder meer ingezet als een vliegtuig het Nederlandse luchtruim binnenvliegt zonder zich te identificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Keiichi schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:44:
[...]

Maar die toestellen zijn voorzien met een parachute! Als alles bevriest en het vliegtuig wil niet meer, dan zou je toch zeggen dat die getrokken zou worden?

Je land wel in water, maar het geeft je wel flinke kansen.
Moet je wel doorhebben dat er iets echt mis gaat. Het komt vaak genoeg voor dat men totaal niet doorheeft dat wat ze voor de lucht aanzien eigenlijk het water is en zo onbewust het water in storten..

Een beijzelde voorruit, denken op instrumenten te kunnen vliegen en zo het water in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-07 10:32
Fly-guy schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 21:22:
[...]
Moet je wel doorhebben dat er iets echt mis gaat. Het komt vaak genoeg voor dat men totaal niet doorheeft dat wat ze voor de lucht aanzien eigenlijk het water is en zo onbewust het water in storten..

Een beijzelde voorruit, denken op instrumenten te kunnen vliegen en zo het water in.
Ik denk dat het in zulke gevallen altijd nuttig is om het complete plaatje compleet te hebben. Media roept nu gelijk dat het aan de ijzel ligt, terwijl het een hele combi van factoren is.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Pagina: 1 ... 41 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.