Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.889 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Dat is ook wel zo, maar ik ging even uit van ons referentiekader, omdat het in dit geval specifiek over Schiphol ging :)

Vandaag trouwens nog een jubileum: één van de meest bekende. iconische en belangrijkste vliegtuigen uit het verleden had op 17 december 1935 zijn first flight: de DC-3 :)

Toen nog Douglas Sleeper Transport (DST) genoemd overigens, omdat hij bedden aan boord had :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pacificaviationmuseum.org/blog/wp-content/uploads/2012/05/p4.jpg

Dat kon je van buiten ook zien waar die bedden zich bevonden:

Afbeeldingslocatie: http://www.ephemeraltreasures.net/imgs-auto/douglas-sleeper-transport-upper-berth-windows.jpg

Later verlengd tot een meer conventionele cabine met 7 rijen van 3 stoelen, voor een totaal van 21 passagiers (later uitgebreid tot 32 pasagiers als max) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.pacificaviationmuseum.org/blog/wp-content/uploads/2012/05/p5.jpg

Nu, 80 jaar later wordt de DC-3 zelfs nog steeds commercieel ingezet in Afrika, Zuid-Amerika en Azie. Grotendeels voor cargo, maar zelfs op kleine schaal ook nog voor passagiers :)

De oudste nog bestaande DC-3/DST is de oorspronkelijke NC16005 voor American Airlines (nu als N133D geregistreerd, in afwachting van restoratie):

Dit toestel is geleverd aan American Airlines op 12 juli 1936.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/5/0/1194050.jpg

De oudste op dit moment nog vliegwaardige DC-3 is NC17334 (geleverd in 1937 aan American Airlines):

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/4/5/1287542.jpg

Er is ook een miltiaire versie van gemaakt (de Douglas C-47 Skytrain die in WO2 zeer grootschalig ingezet is. Ook zijn er in licentie gebouwde Russische en Japanse modellen geweest. In totaal komt het aantal geproduceerde DC-3 varianten/afgeleiden op ruim 16.000 uit. Een flink deel is hiervan (vliegend of statisch) bewaard gebleven gelukkig.

Virussen? Scan ze hier!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:11:
Vandaag trouwens nog een jubileum: één van de meest bekende. iconische en belangrijkste vliegtuigen uit het verleden had op 17 december 1935 zijn first flight: de DC-3 :)
Nog een dan:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/86/First_flight2.jpg/800px-First_flight2.jpg

Vandaag exact 112 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ow ja, hoe kon ik de Wright Flyer vergeten...

Wel leuk, toen moest de piloot nog op zijn buik liggen om het toestel te besturen

Ding is overigens bewaard gebleven in het Smithsonian, waar hij sinds 17 december 1948 te bezichtigen is:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f9/Wright_Flyer_photo_D_Ramey_Logan.jpg/1280px-Wright_Flyer_photo_D_Ramey_Logan.jpg

Indrukwekkend qua omvang, kijk naar de mensen op de achtergrond voor een idee van de schaal...

Virussen? Scan ze hier!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

wildhagen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 17:11:<>
Een flink deel is hiervan (vliegend of statisch) bewaard gebleven gelukkig.
Als ik aan een vliegtuig denk (dus zonder verder kader of context) denk ik aan een DC-3, iconisch!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nou ben ik dus benieuwd of men 80 jaar geleden bewust die first flight van de DC-3 heeft laten samenvallen met de datum van de toen 32 jaar eerdere vlucht van de Wright Flyer. Een beetje speling heb je altijd wel als het ding er toch rond dat moment klaar voor is om de lucht in te gaan. Of het kan enige tijd eerder als streefdatum ingesteld zijn.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

MBV

wildhagen schreef op donderdag 17 december 2015 @ 19:14:
Indrukwekkend qua omvang, kijk naar de mensen op de achtergrond voor een idee van de schaal...
Ik ben even de naam van het ding vergeten, maar ik ben een keer een week met een deltavliegschool opgetrokken als chauffeur. Daar zat ook iemand bij die een soort van fixed-wing vleugel had, zag eruit als dit (maar dan hangend onder de vleugel): Wikipedia: Sandlin Goat

Het grootste verschil lijkt mij de dubbele vleugel (en de lengte van de vleugels), qua breedte scheelt het niks met wat je nu nodig hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door MBV op 17-12-2015 20:44 ]

• basprofessional
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 21:30
Piet91 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:09:

[afbeelding]

En vandaag was voorlopig de laatste vlucht van United Airlines van/naar Houston met de Boeing 777-200ER.
Vanaf morgen zetten ze ein-de-lijk de Boeing 787 in en wel de 787-9. Over een uur of 10 vertrekt het toestel naar Amsterdam; momenteel staat N36962 ingepland.
Tot en met 26 maart 2016 worden de dagelijkse vluchten uitgevoerd met de 787, met de start van het zomerseizoen op 27 maart keert de 777-200ER weer terug op de route.
Hiermee wordt United de vierde buitenlandse maatschappij (na Xiamen, Kenya en Qatar Airways) die de 787 op Schiphol inzet.

Dit betekend dat United eindelijk de 787 op deze route inzet.
Oorspronkelijk zou United de 787-8 al vanaf 4 december 2012 inzetten op deze route wat de eerste internationale route zou zijn geworden voor hun 787.
Het is overigens niet de eerste keer dat de United 787 op Schiphol komt, een aantal keer eerder is de United 787 naar Amsterdam gekomen, waaronder de eerste internationale vlucht naar Amsterdam dat voor de FAA benodigd was. Dat was overigens ook de 2e keer dat de 787 op Schiphol kwam.

[afbeelding]
Ik mag deze route over 2 weken gaan vliegen, is dit een hele nieuwe dreamliner?

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

basprofessional schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:50:
[...]
Ik mag deze route over 2 weken gaan vliegen, is dit een hele nieuwe dreamliner?
Het is een tamelijk nieuw type vliegtuig dus heel oud kan ze niet zijn :+
Of ben je bang dat het het oude type is met de brandende acci?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:06

Lekker!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-09 19:06

Bestla

Kvinne

Sim flight van mij op Lelystad met de 737 sim met een landing op London City.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 13:09:
Hiermee wordt United de vierde buitenlandse maatschappij (na Xiamen, Kenya en Qatar Airways) die de 787 op Schiphol inzet.
Nou, daar lijkt snel verandering in te komen:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/1/1/2310115.jpg

Aeromexico Announces New Route for 2016: Amsterdam
-- The airline will start operating a nonstop service from Mexico City to the Dutch capital in May 2016
-- The route will be operated using the Boeing 787 Dreamliner, regarded as one of the most advanced commercial airplanes in the skies
-- Aeromexico is the only Mexican airline to offer direct flights to Europe

MEXICO CITY, Dec. 17, 2015 /PRNewswire/ -- Aeromexico, Mexico's global airline, announced three weekly nonstop flights between Mexico City and Amsterdam starting on May 29, 2016, making the city its fourth destination in Europe.

This new route will be operated using Boeing 787 aircraft with 243 seat capacity, including 32 seats in Clase Premier, Aeromexico's Business Class Cabin. The Dreamliner is considered one of the most advanced commercial aircraft in the skies, offering benefits that include extra legroom, more storage space for carry-on bags, bigger windows that can be dimmed at the touch of a button, personal entertainment system, Sky Interiors LED lighting, and new in-flight menu services.

Anko van der Werff, Aeromexico's Chief Revenue Officer, said, "Aeromexico is extremely proud to add Amsterdam to its European route network. The Netherlands is the fourth largest Mexico's trading partner in the European Union, and nowadays, an average of 200,000 annual passengers travel between both capital cities".

"With this flight, Aeromexico will be able to offer a quality service to all of its customers traveling from the Netherlands on board our Boeing 787 aircraft with greater connectivity options to the main cities in Mexico, such as Guadalajara, Monterrey, and Puerto Vallarta, and in Central and South America, including San Jose, Costa Rica, Guatemala, Panama.", he added.

One of the key factors in establishing this new route is Amsterdam's status as a major SkyTeam hub where KLM offers a significant number of flights within Europe. Aeromexico is a founding member of the SkyTeam airline alliance.

Aeromexico is proud to crown the year 2015 by announcing the addition of a new route, just as it did at the beginning of this year, thus allowing the airline to increase the economic, commercial and tourist exchange between the two nations, as well as the number of passengers carried between Mexico and Europe.
Vluchttijden zijn:
MEX (23:58 uur) - AMS (18:00 uur) op woensdag, vrijdag en zondag.
AMS (22:35 uur) - MEX (04:10 uur) op maandag, donderdag en zaterdag.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/4/1/2648145.jpg

En daarnaast zou ook China Eastern Airlines naar Amsterdam komen. Vanaf april 2016 elke dinsdag, donderdag, zaterdag en zondag van/naar Shanghai met de Airbus A330-200.

Beide vluchten worden tot nu toe uitsluitend door KLM gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:56
Van de zomer nog AMS-MEX en retour gedaan met KLM, heb het idee dat een 787 na zo'n 12 uur toch wel krap gaat worden. Was in de 747 nog wel uit te houden.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Bestla schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:42:
[video]

Sim flight van mij op Lelystad met de 737 sim met een landing op London City.
Geinig, je vloog ~40 seconden voor touchdown recht voor m'n huis langs :P

Ik woon precies naast t flightpath voor landen (en precies onder de bocht naar rechts als ze opstijgen vanaf runway 27 :P )

Overigens lijkt me niet dat je met een 737 daar officieel kan/mag landen, dat ding is veel te groot :P

* kamstra vliegt 99 van de 100x vanaf LCY... love it O+ :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
BeefHazard schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 00:44:
Van de zomer nog AMS-MEX en retour gedaan met KLM, heb het idee dat een 787 na zo'n 12 uur toch wel krap gaat worden. Was in de 747 nog wel uit te houden.
Ik vind een 787 qua comfort anders beter te doen dan een ouwe 747-rammelbak. Die hogere luchtdruk en minder herrie merk je echt wel op langere vluchten, in positieve zin :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

kamstra schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 04:15:
[...]

Geinig, je vloog ~40 seconden voor touchdown recht voor m'n huis langs :P

Ik woon precies naast t flightpath voor landen (en precies onder de bocht naar rechts als ze opstijgen vanaf runway 27 :P )

Overigens lijkt me niet dat je met een 737 daar officieel kan/mag landen, dat ding is veel te groot :P

* kamstra vliegt 99 van de 100x vanaf LCY... love it O+ :)
Leuk :) En het klopt dat daar eigenlijk geen 737 toestellen mogen landen. Maar de piloot naast mij gebruikte het als training met goed gevolg. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:56
Amazon to purchase at least 20 Boeing 767 freighters to create its own airliner fleet
http://cargofacts.com/exc...ht-operation-sources-say/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:16

icecreamfarmer

en het is

Scotix schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:16:
Amazon to purchase at least 20 Boeing 767 freighters to create its own airliner fleet
http://cargofacts.com/exc...ht-operation-sources-say/
Als meer grote online retailers dat gaan doen, dan gaat dat nog klappen opleveren voor dhl en andere koeriers.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Even een heads-up:

- Zoals ik hier eerder heb gemeld; morgen komt Etihad weer met de A340-600 naar Schiphol.
Op 1 november kwamen ze ook al met dit type naar Amsterdam.
Op 2, 9, 16, 23 en 30 januari komen ze eveneens met de A340-600 naar Nederland.

- Gistermiddag vertrok PH-BQP (Boeing 777-200ER) naar Atlanta. De laatste 777-200ER (PH-BQK) heeft sinds gisteren geen vluchten meer uitgevoerd dus hiermee vliegen er geen 777-200ER's meer rond met de oude Business en Economy class. Met een gemiddelde ombouwtijd van 21 dagen (ik reken de ombouw van de eerste -BQB niet mee) haalt KLM net niet meer haar doel om de gehele 777-200ER vloot vóór het einde van 2015 om te bouwen.
Na de ombouw van -BQK wordt in januari de eerste -300ER (PH-BVC) de hangar ingerold voor de ombouw.

Trouwens; veel nieuws voor Amsterdam de afgelopen week:
- Maandag 14 dec: Jet Airways kondigt 3 vluchten aan op Amsterdam. (vanaf 27 maart)
- Maandag 14 dec: 2 extra wekelijkse vluchten van KLM naar San Francisco met de 787-9. (vanaf 4 mei)
- Dinsdag 15 dec: KLM kondigt vluchten naar Salt Lake City aan. (vanaf 5 mei) en Ibiza (vanaf 4 juli)
- Dinsdag 15 dec: Air France gaat tussen Amsterdam en Rennes vliegen. (vanaf 27 maart)
- Woensdag 16 dec: KLM staakt de vluchten naar Dallas. (per 26 maart)
- Vrijdag 18 dec: Vueling kondigt vluchten aan tussen Amsterdam en Londen Luton. (vanaf 18 maart)
- Vrijdag 18 dec: Aeromexico kondigt vluchten aan tussen Amsterdam en Mexico (vanaf 29 mei)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2015 @ 16:01:
Hey... bekende foto's. ;-)
Ik zit maar naar mijn brievenbus te staren... komt maar niks. *ook wil*.
Die houder ziet er trouwens enigszins flexibel uit, klopt dat?
Ik heb de laatste editie ook gisteren binnengekregen. En de houder kan inderdaad steviger, maar het volstaat voor in de boekenkast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Emirates tweemaal per dag met A380 naar Schiphol
SCHIPHOL Luchtvaartmaatschappij Emirates uit Dubai mag vanaf 1 februari twee keer per dag met het grootste passagierstoestel ter wereld op Schiphol komen vliegen: de Airbus A380. Dat heeft staatssecretaris Dijksma van Infrastructuur en Milieu laten weten aan de Tweede Kamer.

Emirates begon in 2010 met dagelijkse vluchten op Schiphol met een Boeing 777. Twee jaar later was de maatschappij de eerste airline die met een Airbus A380 naar Schiphol kwam.

In 2013 kwam daar een tweede dagelijkse vlucht bij, maar met de kleinere Boeing 777. Nu heeft Emirates toestemming kunnen krijgen om een tweede A380 tussen Dubai en Amsterdam te laten vliegen.

De komst van deze tweede A380 is niet vanzelfsprekend. Veel maatschappijen en critici menen dat Emirates oneerlijke staatssteun krijgt in Dubai. De Tweede Kamer wilde dan ook van de staatssecretaris weten of schadelijk zijn voor KLM.

Douche
Maar volgens Dijksma gaat het maar om een beperkte capaciteitsuitbreiding en zijn er 'geen significante effecten op de netwerkkwaliteit van Schiphol'. Dijksma vreest dus geen nadelige gevolgen voor bijvoorbeeld KLM en zegt de ontwikkelingen in de gaten te blijven houden.

Emirates heeft nu ruim zeventig A380's en dat aantal loopt de komende jaren op tot 150. Er zijn 519 zitplaatsen, voor de passagiers van de business en eerste klasse is er een bar tot hun beschikking en voorin het toestel zijn er twee douches, waarvan alleen de veertien eerste klasse passagiers gebruik van mogen maken.

Emirates heeft ook een A380 voor 615 passagiers, daarin zit geen eerste klasse en ook geen douche. Of dit toestel ook op Amsterdam gaat vliegen, is niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
En de reactie van de vakbond(en):

http://www.haarlemsdagbla...A380-Emirates-op-Schiphol
De Nederlandse pilotenbond VNV is woest dat staatssecretaris Dijksma de luchtvaartmaatschappij Emirates toestemming heeft verleend om een tweede A380 op de route naar Schiphol in te zetten.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De allerlaatste 787 van de tijdelijke productielijn is naar buiten gerold; PH-BHD
Piet91 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 18:58:
Het doek valt bijna voor weer een Martinair McDonnell Douglas MD-11F.
PH-MCY staat gepland om komende zaterdag haar allerlaatste commerciële vlucht te maken.
Om 15:00 uur zou ze moeten vertrekken naar Miami voor een laatste vrachtvlucht.
In tegenstelling tot haar zustertoestel PH-MCT die daar al ruim 2 jaar staat - zal ze de volgende dag doorvliegen naar Mojave Air and Space Port in Californië.
Hier komt ze weer oude bekenden tegen; PH-KCD en -KCE van KLM en ook haar zusterschip PH-BUH (Martinair 747-200 freighter die eerst voor KLM vloog) en PH-BUI (KLM 747-200).
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/675/23781723206_c0c6c295b8_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5658/23531024810_f69181b611_c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/12/19/644235.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/12/19/644194.jpg

Om 15:52 uur vertrokken, op moment van posten vliegt ze boven de Atlantische Oceaan richting Miami.
Nu nog maar 3 over :/ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ging om 15:52 weg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

:N Ik zie dat FB Silver weer minder geworden is qua voordeeltjes. KLM doet echt moeite om minder passagiers te krijgen; het zijn juist die kleine voordeeltjes die de wat meer frequent flyer het gevoel geven iets minder plebs te zijn. Dom.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 20 december 2015 @ 03:59:
:N Ik zie dat FB Silver weer minder geworden is qua voordeeltjes. KLM doet echt moeite om minder passagiers te krijgen; het zijn juist die kleine voordeeltjes die de wat meer frequent flyer het gevoel geven iets minder plebs te zijn. Dom.
Wat hebben ze er dit jaar afgehaald? Doordat ik steeds minder KLM vlieg (terwijl ik meer vlieg dan ooit), zit ik jaar op 25 KLM vluchten, zal dus ook silver worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
PWM schreef op zondag 20 december 2015 @ 10:01:
[...]

Wat hebben ze er dit jaar afgehaald? Doordat ik steeds minder KLM vlieg (terwijl ik meer vlieg dan ooit), zit ik jaar op 25 KLM vluchten, zal dus ook silver worden.
https://www.flyingblue.co...s-for-silver-members.html

Ik ben er niet rouwig om eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ze proberen 't iig niet te spinnen als iets positiefs.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
LOL. Dat betekent dat de enige reden voor mij om straks silver te willen blijven weg is. Ik gebruik de Gold (en straks dus silver) kaart 2* per jaar. Als ik op vakantie ga met vrouw en kinderen.

Met de kaart kan je langs de rijen lopen (mits alle tickets tegelijk gekocht zijn). Dat voordeel ben ik straks dus kwijt, evenals de priority labels, maar die hebben vaak geen zin.

Voordeel is de rest van het jaar kortere rijen bij de security.

Anyway, blijft natuurlijk een fail. Dit was niet voorzien. Er zijn gewoon te weinig lanes voor priority in de nieuwe opzet. Ook duurt het vaak langer per persoon.

Goed voor de privium verkopen waarschijnlijk. Die lobby word ook steeds voller :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kostenbesparingen personeel gaan aan top Lufthansa voorbij
Lufthansa heeft de salarissen van zijn bestuurders verhoogd, terwijl de Duitse luchtvaartmaatschappij werkt aan forse kostenbesparingen. Dit weekeinde werd duidelijk dat het basissalaris van bestuursvoorzitter Carsten Spohr met 300.000 euro wordt opgekrikt tot ruim 2,3 miljoen euro. De overige bestuurders ontvangen elk 100.000 euro extra.
Dat zal de verhoudingen lekker op scherp zetten. Zelfs al vind je het terecht als bestuurder, dan nog moet je die plaat voor de kop even afzetten in het huidige klimaat...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het is natuurlijk ook een nogal domme actie... aan de ene kant een deel van je personeel ontslaan, en loonoffers van de rest eisen, maar aan de andere kant wel jezelf ff 15 procent salarisverhoging toekennen... ik weet niet hoor, maar zou hij nou zelf niet inzien dat dat een extreem onhandige actie is?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 21:01
Air France wijkt uit naar Kenia na vondst 'bom' in toilet
PARIJS - Een Boeing 777-300ER van Air France is in de nacht van zaterdag op zondag uitgeweken naar Mombasa in Kenia vanwege een verdacht pakketje dat werd aangetroffen in een van de toiletten aan boord. Na inspectie meldden de luchtvaartautoriteiten dat het om een bom ging, aldus de Franse krant Le Parisien. Vlucht AF463 was onderweg van het eiland Mauritius naar Parijs.

"De gezagvoerder besloot tot een voorzorgslanding nadat het verdachte pakketje werd gevonden. Het toestel landde vervolgens zonder problemen en de passagiers zijn geëvacueerd", aldus de Keniaanse politie. Volgens de Franse krant Le Figaro waren er 459 passagiers en 14 bemanningsleden aan boord.

Bomexperts hebben het pakketje meegenomen om te onderzoeken of het inderdaad om explosieven ging. Dat bleek volgens de luchtvaartautoriteiten dus het geval te zijn geweest. De Keniaanse autoriteiten hebben een aantal reizigers verhoord. Over de uitkomst van het verhoor is niets bekend.

[video]YouTube: Police questioning several Air France 453 passengers]
Ander artikel hier:
http://www.independent.co...rom-a6780366.html#gallery

Edit: de bom was nep, zie Guardian artikel

[ Voor 15% gewijzigd door Tr4il op 20-12-2015 19:25 ]

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:59

Freak187

geen

De VNV klaagt dat Emirates staatssubsidies ontvangt. Kan de VNV dat bewijzen?

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying-J
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
Freak187 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:07:
[...]

Ik heb laatst een onderzoek gelezen door een bureau, wat de bestemming van emirates in USA onder de loep naam, daar kwam uit de 23 vd 24 bestemming of iets dergelijks niet rendabel konden zijn op basis van bezetting van de A380. Alleen kan ik dat onderzoek niet meer terugvinden. Dat gaf voor mij in ieder geval aan dat ergens een stuk (op dit moment) gezonde bedrijfsvoering mist, maar over 10 jaar (als je andere grote maatschappijen die geen subsidie krijgen kapot hebt gemaakt) je wel een bedrijf hebt wat rendabel kan zijn. Dat is op dit moment geloof ik ook waar de gevestigde orde qua maatschappijen tegen vecht, eerlijke concurrentie, prima, een onrendabel bedrijf laten lopen op staatssteun waardoor andere kapot gaan, niet zo prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Het is in ieder geval wel zo dat elk bedrijf in Qatar, en volgens mij gaat het om bedrijven zoals scholen, ziekenhuizen, oliemaatschappijen etc, verplicht zijn om minimaal 75% van de (zakelijke) vluchten van hun personeel met Qatar Airways moeten doen of anders met een andere qatarse maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Fly-guy schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:28:
[...]

Het is in ieder geval wel zo dat elk bedrijf in Qatar, en volgens mij gaat het om bedrijven zoals scholen, ziekenhuizen, oliemaatschappijen etc, verplicht zijn om minimaal 75% van de (zakelijke) vluchten van hun personeel met Qatar Airways moeten doen of anders met een andere qatarse maatschappij.
Emirates is geen Qatar.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Flying-J schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:16:
[...]

Ik heb laatst een onderzoek gelezen door een bureau, wat de bestemming van emirates in USA onder de loep naam, daar kwam uit de 23 vd 24 bestemming of iets dergelijks niet rendabel konden zijn op basis van bezetting van de A380. Alleen kan ik dat onderzoek niet meer terugvinden. Dat gaf voor mij in ieder geval aan dat ergens een stuk (op dit moment) gezonde bedrijfsvoering mist, maar over 10 jaar (als je andere grote maatschappijen die geen subsidie krijgen kapot hebt gemaakt) je wel een bedrijf hebt wat rendabel kan zijn. Dat is op dit moment geloof ik ook waar de gevestigde orde qua maatschappijen tegen vecht, eerlijke concurrentie, prima, een onrendabel bedrijf laten lopen op staatssteun waardoor andere kapot gaan, niet zo prima.
Er zijn meerdere onderzoeken geweest naar Emirates, maar daarin komt toch vooral dat ze de boel erg slim aanpakken. Van gigantische kortingen bij aankopen van vliegtuigen als het laag houden van de kosten.
Ik vind het ook niet perse goed dat Emirates zo gigantisch groot wordt (is). Maar dat eeuwige geklaag van legacy carriers wordt wel een beetje vermoeiend. Air France heeft bijna een permanent "maak Emirates zwart" team die alle informatie negatief uitlegt. Het zou natuurlijk kunnen dat legacy carriers gewoon een onhoudbare kostenstructuur hanteren, ten dele te danken aan de VNV, maar dat hoor je dan weer niet. :+

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Flying-J schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:16:
Dat gaf voor mij in ieder geval aan dat ergens een stuk (op dit moment) gezonde bedrijfsvoering mist, maar over 10 jaar (als je andere grote maatschappijen die geen subsidie krijgen kapot hebt gemaakt) je wel een bedrijf hebt wat rendabel kan zijn. Dat is op dit moment geloof ik ook waar de gevestigde orde qua maatschappijen tegen vecht, eerlijke concurrentie, prima, een onrendabel bedrijf laten lopen op staatssteun waardoor andere kapot gaan, niet zo prima.
Die discussie blijft natuurlijk eindeloos bestaan. Zal ook veel te maken hebben met de vraag wat je als subsidie beschouwd. Wij verstaan daar vaak onder dat er contant geld van de overheid naar de bedrijven gaat. Ik geloof best dat Emirates dan geen cent van de regering krijgt.

Maar hoe zit het als de overheid zich garant stelt voor leningen (scheelt je fors in de rentekosten), nauwelijks belastingen heft, als het land vrijwel geen sociale voorzieningen kent en je daar dus ook niet voor hoeft te betalen, als vliegvelden uit de grond worden gestampt door een overheid die de infrastructuur zelf betaalt? Is dat ook subsidie? Want die subsidies krijgen ze ongetwijfeld wel.

Probleem is dat "wij" in dat opzicht ook boter op ons hoofd hebben. Airbus wordt bijvoorbeeld ook stevig gesubsidieerd. De militaire industrie wordt ook in vrijwel elk land met miljarden gesubsidieerd en de voordelen daarvan komen ook terecht bij de civiele tak van bedrijven als Airbus en Boeing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fly-guy schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:28:
[...]

Als je subsidie van de Amerikaanse overheid ontvangt moet je het uitgeven aan bedrijven uit de VSA.
Dus heb je bijvoorbeeld een Amerikaanse (studie)beurs dan moet je met een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij vliegen.

Weet niet of het nog zo is maar Amerikaanse maatschappijen moesten een bepaald deel van hun vloot voor het leger inzetbaar houden en kregen (krijgen?) daar een vergoeding voor.

Dit is een welles-niets discussie van vooral de 'westerse' airlines die zich plotseling roomser dan de paus voordoen nu de concurrent aan een opmars bezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Nee, want anders hadden ze dat gedaan.
En het is ook een beetje een pot en ketel verhaal.
De grootste klagers komen vanuit de VS (ironisch de overgebleven grote drie maatschappijen die elk miljardenwinst boeken) terwijl die ook meerdere malen miljardensteun/garanties heeft gekregen van de Amerikaanse regering (denk maar aan de Air Transportation Safety and System Stabilization Act).
KLM en Air France hebben jarenlang praktisch in de handen van de respectievelijke overheden gelegen.
De IAG groep (o.a. BA, Aer Lingus, Iberia, Vueling) hoor je niet klagen maar dat is niet verwonderlijk; 9.99% van de aandelen zijn in handen van Qatar Airways...de maatschappij die weer in eigendom is van de overheid van Qatar met een CEO die interessante ideeën/uitspraken erop nahoudt.

Emirates wordt kwalijk genomen dat ze passagiers 'afpakken' van de andere maatschappijen; iedereen zou overstappen op de luchthaven van Dubai en slechts weinig passagiers zouden Dubai echt als begin- of eindbestemming hebben.
Dat klopt, maar KLM en Schiphol zijn gebouwd op exact hetzelfde idee.

Maar je kunt niet ontkennen dat het bij bijv. Emirates alles wel heel erg gunstig is t.b.v. de maatschappij.
De leiding van de maatschappij, de luchthaven, de Dubai Civil Aviation Authority (DCA) ligt bij een en dezelfde familie. Het hele financiële gebeuren (waar komen de leningen e.d. vandaan, worden er garanties afgegeven etc.) laat ik hier nog buiten.
Emirates heeft een thuishaven dat in bezit is van een overheid met diepe zakken die er alles aan doet om de luchtvaart (m.a.w. Emirates) te laten groeien. Dag en nacht.
De luchthaven wordt daar constant voor miljarden dollars uitgebreid en verbeterd.
In Nederland? -> 's nachts nagenoeg gesloten, mensen klagen (terecht/onterecht laat ik even hierbuiten) over geluidsoverlast en enorme weerstand tegen uitbreiding.
De Nederlandse staat en gemeentes Amsterdam en Rotterdam hebben samen 92% van de aandelen in handen van de Schiphol Group; de eigenaar van de luchthavens Amsterdam, Rotterdam, Lelystad en deels Eindhoven.
Denk jij dat die het in de politiek erdoor kunnen krijgen dat ze Schiphol (of welke luchthaven dan ook in NL) even voor miljarden gaan uitbreiden?

Maar onder de streep opereert Emirates ook goedkoper. Hun kosten per Cost per Available Seat Kilometre (CASK) zijn veel lager.
Hun lease en eigendomskosten en PR-kosten zijn hoger, maar de landingskosten, kosten voor parkeren en overvliegen zijn lager, net als de handling, brandstof en onderhoud.
(Ze betalen niet minder voor brandstof maar hun vloot is zuiniger; dus lagere brandstofkosten).
Maar bovenal ligt bij hun de kostenbesparing bij het personeel. Geen inkomstenbelasting, geen vakbonden en ze zijn veel productiever.

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 21-12-2015 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
De Nederlandse overheid KAN de 2de a380 van Emirates niet eens tegenhouden aangezien dit in strijd is met de open skies agreement tussen Nederland en de Verenigde Arabische Emiraten.

Verder hier een kosten analyse van Emirates in vergelijking met IAG en Virgin:
http://centreforaviation....l-not-unpicking-it-147262

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Piet91 schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:29:
Maar je kunt niet ontkennen dat het bij bijv. Emirates alles wel heel erg gunstig is t.b.v. de maatschappij.
De leiding van de maatschappij, de luchthaven, de Dubai Civil Aviation Authority (DCA) ligt bij een en dezelfde familie. Het hele financiële gebeuren (waar komen de leningen e.d. vandaan, worden er garanties afgegeven etc.) laat ik hier nog buiten.
En die familie is zowel overheid als grootaandeelhouder in allerlei bedrijven die indirect profiteren van Emirates (vliegveld, hotels, winkelcentra, etc). Ze kunnen zich permitteren om niet op alle niveau's geld te incasseren maar Emirates voordelig te laten vliegen terwijl de winst op andere niveau's gepakt wordt. Denk dan aan de inkomsten uit een economie die voor een groot deel drijft op passagiers die goedkoop naar Dubai worden gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Nu online
downtime schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:48:
[...]

En die familie is zowel overheid als grootaandeelhouder in allerlei bedrijven die indirect profiteren van Emirates (vliegveld, hotels, winkelcentra, etc). Ze kunnen zich permitteren om niet op alle niveau's geld te incasseren maar Emirates voordelig te laten vliegen terwijl de winst op andere niveau's gepakt wordt. Denk dan aan de inkomsten uit een economie die voor een groot deel drijft op passagiers die goedkoop naar Dubai worden gevlogen.
Emirates is al jaren een winstgevend bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:21:
[...]
Weet niet of het nog zo is maar Amerikaanse maatschappijen moesten een bepaald deel van hun vloot voor het leger inzetbaar houden en kregen (krijgen?) daar een vergoeding voor.
Voor zover ik weet gold (en geldt :? ) dit voor alle vliegtuigen (en schepen) die met een (goedkope) lening van de overheid zijn gefinancierd.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

n0pe schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:51:
Emirates is al jaren een winstgevend bedrijf.
Het is makkelijker om winst te maken als belastingdienst, toeleveranciers en grootaandeelhouders achter de schermen één en dezelfde familie vertegenwoordigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Freee!! schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:11:
Voor zover ik weet gold (en geldt :? ) dit voor alle vliegtuigen (en schepen) die met een (goedkope) lening van de overheid zijn gefinancierd.
Ik kan me herinneren dat tijdens de Golfoorlog van 1990/91 een groot deel van het Amerikaanse personeel met gevorderde civiele vliegtuigen naar de Golf vervoerd zijn. Heb ook nooit gehoord dat die regeling afgeschaft is. Wist alleen niet dat ze daar ook in vredestijd een compensatie voor kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Nu online
downtime schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:18:
[...]

Het is makkelijker om winst te maken als belastingdienst, toeleveranciers en grootaandeelhouders achter de schermen één en dezelfde familie vertegenwoordigen.
Deels waar natuurlijk maar de jaarcijfers zijn gewoon beschikbaar en nog steeds is er geen hard bewijs vanuit de luchtvaartmaatschappijen dat er sprake is van ongeoorloofde staatssteun.
Persoonlijk vind ik het vooral hypocriet wat er allemaal geroepen wordt, vergeet niet dat de luchtvaartmaatschappijen die het hardst roepen zelf de afgelopen 10 jaar nog zijn gered van de ondergang door de Amerikaanse overheid.

Emirates heeft een succesvolle formule die vooral te danken is aan de volgende punten:
- Geografische locatie
- Geen loonheffingen
- Geen vakbonden die het bedrijf lam leggen
- Nieuwe vliegtuigen (geleased)
- Zuinige vliegtuigen
- Goede yields
- Lage onderhoudskosten
- Een beter product dan de meeste concurrenten
- Efficientie (13.5 vlieguren per vliegtuig per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

downtime schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:22:
[...]
Ik kan me herinneren dat tijdens de Golfoorlog van 1990/91 een groot deel van het Amerikaanse personeel met gevorderde civiele vliegtuigen naar de Golf vervoerd zijn.
De belangrijkste reden dat de Amerikaanse maatschappijen daar niet moeilijk over hebben gedaan (overheidsbemoeienis is een vies woord daar), is dat het onderdeel was van de overeenkomst voor de lening.
Heb ook nooit gehoord dat die regeling afgeschaft is.
Is die ook niet.
Wist alleen niet dat ze daar ook in vredestijd een compensatie voor kregen.
Betwijfel ik.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dit soort regelingen zijn niet zo raar als het lijkt. zie het als een soort rente swap, als de rente laag is betaal je, stijgt de rente dan wordt je betaald - prima als je weet wat je doet. De US overheid kan dus prima vliegtuigen financieren tegen een lage rente met de voorwaarde dat als de oorlogsdreiging er is dat ze ze kunnen vorderen, gewoon deel van de overeenkomst en aan de vliegmij te beoordelen of ze dat risico willen lopen. Dus juist de compensatie/prijs wordt in vredestijd vastgesteld en dus ook uitbetaald, in een risico periode is de premie te hoog. Je verzekert geen brandende huizen anders dan voor herbouwwaarde immers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
;(

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5835/23723472452_05b313bfff_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/690/23731920821_ce824c6378_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:06
De stickers er nog niet af??

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
Is dit storage, of straks al voor scrap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:10
Dat wilde ik net zeggen, zat er ook al naar te kijken. Motoren hangen er ook nog aan, en de ramen zijn ook niet afgeplakt. Hij is voor de leasemaatschappij (CIT) of KLM dus nog niet helemaal afgeschreven.
downtime schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:22:
[...]

Ik kan me herinneren dat tijdens de Golfoorlog van 1990/91 een groot deel van het Amerikaanse personeel met gevorderde civiele vliegtuigen naar de Golf vervoerd zijn. Heb ook nooit gehoord dat die regeling afgeschaft is. Wist alleen niet dat ze daar ook in vredestijd een compensatie voor kregen.
Hier (PDF) een leuk artikel over de Civil Reserve Air Fleet van RAND Corporation ;) Klinkt wel als een leuk onderwerp om een paper/scriptie over te schrijven. USA PATRIOT Act blijft mij ook fascineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLink
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-08 18:06
oohh schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 00:20:

Dat wilde ik net zeggen, zat er ook al naar te kijken. Motoren hangen er ook nog aan, en de ramen zijn ook niet afgeplakt. Hij is voor de leasemaatschappij (CIT) of KLM dus nog niet helemaal afgeschreven.
Alle 747's zijn toch in eigendom van KLM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
MrLink schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 00:23:
[...]

Alle 747's zijn toch in eigendom van KLM?
Ik weet niet of deze lijst correct is, maar volgens Planespotters zijn er op dit moment twee geleasde 747-400's bij KL in bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying-J
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
n0pe schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:07:
[...]

Deels waar natuurlijk maar de jaarcijfers zijn gewoon beschikbaar en nog steeds is er geen hard bewijs vanuit de luchtvaartmaatschappijen dat er sprake is van ongeoorloofde staatssteun.
Persoonlijk vind ik het vooral hypocriet wat er allemaal geroepen wordt, vergeet niet dat de luchtvaartmaatschappijen die het hardst roepen zelf de afgelopen 10 jaar nog zijn gered van de ondergang door de Amerikaanse overheid.

Emirates heeft een succesvolle formule die vooral te danken is aan de volgende punten:
- Geografische locatie
- Geen loonheffingen
- Geen vakbonden die het bedrijf lam leggen
- Nieuwe vliegtuigen (geleased)
- Zuinige vliegtuigen
- Goede yields
- Lage onderhoudskosten
- Een beter product dan de meeste concurrenten
- Efficientie (13.5 vlieguren per vliegtuig per dag)
Ok. Het niet mogen hebben van een vakbond als werknemer als een pluspunt zien vind ik wat discutabel, maar prima. Nu even fast forward 10 jaar in de toekomst. Alle grote west europese carriers zijn ten gronde gericht evenals de amerikaanse carriers. De vrienden uit het midden oosten hebben het complete monopolie over de luchtvaart gekregen en kunnen elke nieuwe maatschappij zo de poot dwars zetten zodat ze nooit voet aan de grond krijgen. Ik zie dat zelf nog niet echt als een positief iets.

Als je daar een interview naast zet van een CEO van Quatar die een groot incident met een triple 7 even bagatelliseert, dan vraag ik me af of we daar blij van worden. Tel daar het niet mogen hebben van een vakbond bij op, het behoorlijk uitbuiten van personeel (die dus geen stem mogen hebben), weinig cultuur op het gebied van safety, dan word ik nog niet enthousiast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dat is dus PH-BFM die sinds 30 oktober in Spanje opgeslagen staat (naast de twee Martinair 747-freighters).
Van de KLM pax-747's zijn 7 stuks geleased, -BFM hoort daar niet bij.

Dat het toestel dus nog helemaal in complete staat is lijkt het erop dat KLM nog niet helemaal vanaf wil. Hij is geloof ik ook letterlijk voor "storage" weggegaan.
Mogelijk zoiets als British Airways ook met (een aantal van) hun uitgefaseerde toestellen doet, just in case als ze capaciteit tekortkomen, of parts.
Toestel compleet houden voor een eventuele nieuwe maatschappij zou ook kunnen, maar lijkt me niet zo heel realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Nu online
Flying-J schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 00:35:
[...]

Ok. Het niet mogen hebben van een vakbond als werknemer als een pluspunt zien vind ik wat discutabel, maar prima. Nu even fast forward 10 jaar in de toekomst. Alle grote west europese carriers zijn ten gronde gericht evenals de amerikaanse carriers. De vrienden uit het midden oosten hebben het complete monopolie over de luchtvaart gekregen en kunnen elke nieuwe maatschappij zo de poot dwars zetten zodat ze nooit voet aan de grond krijgen. Ik zie dat zelf nog niet echt als een positief iets.

Als je daar een interview naast zet van een CEO van Quatar die een groot incident met een triple 7 even bagatelliseert, dan vraag ik me af of we daar blij van worden. Tel daar het niet mogen hebben van een vakbond bij op, het behoorlijk uitbuiten van personeel (die dus geen stem mogen hebben), weinig cultuur op het gebied van safety, dan word ik nog niet enthousiast.
Ik zeg niet dat het een positieve ontwikkeling is echter vind ik het hypocriet dat Amerikaanse maatschappijen moord en brand roepen terwijl ze zelf voor tientallen miljarden aan staatssteun ontvangen hebben. Jarenlang hebben Amerikaanse/ Europese maatschappijen geprofiteerd van vrije marktwerking en "open skies" agreements en nu er hinder wordt ondervonden van "nieuwe" spelers op de vrije markt moet er ingegrepen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Flying-J schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 00:35:
[...]

Maar waarom zijn die Europese carriers dan ten gronde gericht? De situatie die jij schetst is onrealistisch, maar feit is wel dat de Europese legacy carriers niet concurrerend genoeg zijn. En dan helpen die krokodillentranen van de VNV niet. Want die blijven de duimschroeven aandraaien om voor hun belangen op te komen. Daar gaan maatschappijen aan kapot.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Freak187 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:59:
[...]

Maar waarom zijn die Europese carriers dan ten gronde gericht? De situatie die jij schetst is onrealistisch, maar feit is wel dat de Europese legacy carriers niet concurrerend genoeg zijn. En dan helpen die krokodillentranen van de VNV niet. Want die blijven de duimschroeven aandraaien om voor hun belangen op te komen. Daar gaan maatschappijen aan kapot.
Ten eerste moet ik zeggen dat ik het gejammer over ME3 ook wel zat ben, al blijft ik van mening dat die regio niet helemaal zuiver is.
Echter er zijn talloze redenen aan te voeren voor de moeilijkheden van Europese bedrijven. Want dit gaat verder dan de luchtvaart, we zagen het in de scheepsvaart, het vervoer van vracht over de weg, elektronica en talloze andere industrieën.
We zijn allemaal duurder dan de werknemers in het MO en Azië. En dat komt grotendeels door de sociale lasten waarvan iedereen profiteert. Een bedrijf in ons land is 2x het netto loon kwijt aan bruto loon plus premies, een bedrijf in het MO of Azië kan het met 1,2x af. Echter wordt niet ziek of werkeloos daar..

Het is een populaire sport om vliegers overal de schuld van te geven en ik geef toe dat er bij de KLM weinig te klagen valt over de tewerkstelling, maar het probleem ligt dieper.
9 management lagen op veel afdelingen waarbij sommige managers 1 of 2 mensen onder hun hebben kost geld. Afdelingen die nog op het oude 9 tot 5 schema werken zodat er niet efficiënt omgesprongen kan worden met het werkaanbod kost geld.
Teveel oudere werknemers die parttime 50% werken zijn inefficiënt.

KLM vroeg van drie onderdelen (cockpit, cabine, grond) een besparing van X miljoen per jaar en alle drie hebben dat gedaan, waarvan de vliegers drie keer zoveel besparen met de regeling dat dit voor drie jaar geldt. Daarnaast bestaat de besparing bij de vliegers ook gedeeltelijk uit "contante centen" in plaats van lagere kosten zodat er weer geïnvesteerd kan worden.

Al met al besparen alle drie de afdelingen evenveel over drie jaar, zoals KLM het graag wilde.

Nu is het kantoor aan de beurt om hun steentje bij te dragen.

Nogmaals, er valt weinig te klagen over werken bij de KLM in de cockpit en er is nog genoeg in te leveren voordat er wel geklaagd mag worden, echter voor alle problemen de vliegers en de vakbond maar weer de schuld te geven is populistisch gebral wat redelijk richting afgunst gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Op het vliegveld van de Indiase stad Calcutta is een shuttlebus tegen een passagiersvliegtuig aangereden nadat de chauffeur in slaap was gevallen.

De chauffeur viel in slaap aan het einde van zijn nachtdienst. Daardoor week de bestuurder van de normale route af en reed vervolgens op het vliegtuig af.

De bus schuurde tegen het vliegtuig aan en kwam tot stilstand onder de rechtervleugel, aldus het Indiase nieuwsmedium NDTV.

Er waren geen passagiers aan boord van het vliegtuig. Ook de bus was leeg. Beide voertuigen raakten beschadigd.

De buschauffeur zal waarschijnlijk gearresteerd worden. Het is in ieder geval al duidelijk dat hij geen alcohol had gedronken en geen drugs heeft gebruikt.
Bron: http://www.nu.nl/opmerkel...ap-en-ramt-vliegtuig.html

Originele artikel: http://www.ndtv.com/kolka...t-kolkata-airport-1257582

Afbeeldingslocatie: http://i.ndtvimg.com/i/2015-12/jet-airways-bus-rams-air-india-plane_650x400_41450778343.jpg

Ouch. Toch Apeldoorn maar eens bellen...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met vliegen met Korean Air?
Ik ga 16 februari voor het eerst met hun via ICN naar Sydney en uiteraard ook weer terug, alleen dan met KLM vanaf ICN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Die Bolle14 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:17:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met vliegen met Korean Air?
Ik ga 16 februari voor het eerst met hun via ICN naar Sydney en uiteraard ook weer terug, alleen dan met KLM vanaf ICN.
Yep, goed te doen. Vloog van Hong Kong naar Tashkent met een tussenstop op ICN. Was wel business class.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Sanction schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:48:
[...]

Yep, goed te doen. Vloog van Hong Kong naar Tashkent met een tussenstop op ICN. Was wel business class.
Cool thanks voor het antwoord, wordt voor mij ook business class, once in a liftime ding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Die Bolle14 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:08:
[...]

Cool thanks voor het antwoord, wordt voor mij ook business class, once in a liftime ding.
Ik ken er meer die dat de eerste keer zeiden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik heb een vraag, en misschien dat er hier iemand nog een mogelijk weet.

Het is zo dat ik in Juni 2 tickets heb gekocht (en betaald) bij Vueling voor 15 December
in Juli kreeg ik te horen dat de vlucht niet 15 december zou plaats vinden maar 13 December. punt, verder niets.

Toen heb ik opgebeld en meegedeeld dat ik dan niet kan, prima dan moest ik online een ticket aanmaken en vragen om mijn vlucht te annuleren en geld terug te vragen. Dit is gebeurd.

Uiteindelijk is mijn ticket geannuleerd, maar ik heb nog steeds mijn geld niet. Er is heel veel contact geweest, er staat ook overal dat ik er recht op heb en het zou moeten krijgen, maar het ontvangen doe ik niet.

De mensen die ik spreek helpen mij prima maar hebben zelf geen bevoegdheid om geld uit te keren, en kunnen niets anders dan maar weer een verzoek indienen bij finance. En daar houd het weer op, ik kan niemand bij finance te pakken krijgen, ze kunnen me niet doorverbinden.

Helaas blijkt mijn rechtsbijstand verzekering enkel voor verkeer (en geen luchtverkeer) te zijn.

Het is erg frustrerend, gelijk krijgen maar ergens gaat er iets mis en krijg ik niet mijn geld. Ik heb niet het idee dat Vueling actief niet uitkeert, maar dat er iets niet goed gaat met uitkeren. (aankoop via Ideal)

Iemand nog een idee?het hoofdkantoor zit in Madrid, en ik ben niet goed genoeg in Spaans om de situatie uit te leggen.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

facebook geprobeerd? Anders eens proberen een sommatie (voorbeelden staan wel op internet) te sturen per mail, brief, fax etc - dat wil wel eens helpen in combinatie met dat je de vordering anders gaat laten vorderen (ja ook jij kan een deurwaarder inschakelen).

edit:// stuur ze voor de zekerheid in alle communicatie wel je IBAN mee, bij ideal betalingen komt die niet altijd mee - misschien willen ze wel maar vergeten ze je stom genoeg je rekening nummer te vragen.

[ Voor 28% gewijzigd door franssie op 22-12-2015 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Ja ook via Facebook geprobeerd, krijg ook netjes antwoord.
Maar waar stuur ik die sommatie naar toe, naar Spanje? dan moet de brief in het Spaans.... en gelden de regels van dat land.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Zie ook mijn edit mbt tot het nogmaals opgeven van je IBAN. Ik zou de sommatie gewoon eerst in het formulier plakken. Email adres heb ik nog niet van ze kunnen vinden maar een persoonlijk bericht via Facebook is vergelijkbaar met een email dacht ik.
Ik zou het niet naar spanje sturen - maar desnoods wel maar dan in het Nederlands. Als ik die site zo zie zijn ze lastig direct benaderbaar, net zoals bijvoorbeeld paypal en google dat ook slecht zijn, ik heb altijd mijn bedenkingen bij dit soort bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:42:
dat je de vordering anders gaat laten vorderen (ja ook jij kan een deurwaarder inschakelen).
Hahaha, succes hier in Spanje, dan moet je een zaak aanmaken, daar gaat jaren overheen, en dan wordt er alsnog niet betaald. Dat gaat hier echt anders dan in Nederland.

Ik zou idd even wat via social media proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

http://www.kvk.nl/orderst...23469510000&origq=vueling

ik zou het in NL houden juist daarom. Jan van Goyenkade 8, Amsterdam

In het uitreksel van 50 cent staat vast ook wel het telefoon en fax nummer.

edit, voor die versie heb je een KVK account nodig dus heb ik het maar even opgevraagd, ik krijg een virtueel biertje van je ;) Zie de DM die ik je zo stuur. Geen telefoonnummer, wel een email account op naam.

[ Voor 32% gewijzigd door franssie op 22-12-2015 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PZ-TCR landt (volgens planning) morgenvroeg om 12:30 uur op Schiphol.
Eerste commerciële vlucht voor Surinam Airways is (volgens planning) op vrijdag 25 december.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/773/21033654135_cb54798d6e_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ter aanvulling
Eerste vlucht nieuwe SLM Airbus zaterdag
De SLM zal de eerste commerciële vlucht met de nieuwe Airbus A340-313 op tweede kerst, 26 december, uitvoeren. De voorbereiding tot de overdracht van het vliegtuig heeft in Tarbes-Parijs plaatsgevonden, meldt Surinam Airways.

De acceptatie van het vliegtuig door de SLM vond op vrijdag 18 december plaats. De Surinaamse luchtvaartautoriteit CASAS heeft op 21 december alle vliegtuigdocumentatie aan de SLM overhandigd. Tevens heeft ook het bijschrijvingsproces van dit vliegtuig op de SLM vliegvergunning (Air Operator Certificate) plaatsgevonden.

De ‘positioning flight‘ vanuit Tarbes-Parijs naar Schiphol is gepland voor woensdag.
Tussen 23 en 25 december zal Lufthansa (het Duitse onderhoudsbedrijf) het vliegtuig
klaarmaken voor de eerste commerciële vlucht.
Bron: http://www.starnieuws.com...me/index/nieuwsitem/32929

Jammer dat de aankomst in Suriname voor 20:45 uur gepland staat. Geen mooie shots :'( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

franssie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:22:

edit, voor die versie heb je een KVK account nodig dus heb ik het maar even opgevraagd, ik krijg een virtueel biertje van je ;) Zie de DM die ik je zo stuur. Geen telefoonnummer, wel een email account op naam.
Ha, te gek. Thx. Ik heb idd geen account.

Here you are.
Afbeeldingslocatie: http://giantgag.net/wp-content/uploads/2013/10/how-to-correctly-open-a-beer-gif.gif

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

proost dan maar ;) succes gewenst!

[ Voor 30% gewijzigd door franssie op 22-12-2015 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zit zelf nog steeds bij flying blue, echter twijfel er nu toch over om wellicht naar Delta Skymiles te gaan (Garuda's programma lijkt helemaal waardeloos).

Zoals ik het zie krijg ik bij Delta ook voor mijn goedkope KLM tickets 100% level miles. Ik vlieg eigenlijk uitsluitend heen en weer naar Azie vanuit Amsterdam met KLM of Garuda en zit elke keer in die klasse waar ik maar 25% miles spaar.

Zie ik iets over het hoofd of is Delta vele malen beter dan KLM? Enige nadeel is dat ik ook die amex flying blue kaart heb, maar goed kan die wel omzetten in een reguliere amex kaart.

http://www.delta.com/cont...royal-dutch-airlines.html
http://www.delta.com/cont...m/medallion-benefits.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Dode en gewonde na explosie in vliegtuig Pegasus Airlines
ISTANBUL - Een schoonmaker is om het leven gekomen door een explosie in een vliegtuig op Sabiha Gökçen Airport, de tweede luchthaven van Istanbul. Een andere schoonmaker raakte gewond aan een hand. De explosie vond plaats in een Boeing 737 van de Turkse luchtvaartmaatschappij Pegasus Airlines. De oorzaak van de ontploffing is nog onbekend.

De politie voerde na het incident veiligheidsmaatregelen in bij de toegangswegen van de luchthaven, meldde staatspersbureau Anadolu woensdagochtend. De luchthaven, die in het Aziatische deel van Istanbul ligt, is voor het vliegverkeer niet gesloten.
Afbeeldingslocatie: http://www.patronlardunyasi.com/haber_resim/hava5IC4J_tepe.jpg

Toestel zou TC-CPV zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Op Airliners.net weet iemand te melden dat de explosie plaatsvond in een ""landing and loading bay near a Pegasus airplane".

[ Voor 23% gewijzigd door wildhagen op 23-12-2015 12:02 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03534/turkey-walkway2_3534074b.jpg
Schade aan de terminal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Reuters heeft ook meer info: http://www.reuters.com/ar...ast-idUSKBN0U60DS20151223

Zo schijnt het bijvoorbeeld om meer dan 1 explosie te gaan en idd op het tarmac, niet in een vliegtuig.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

franssie schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:22:
http://www.kvk.nl/orderst...23469510000&origq=vueling

ik zou het in NL houden juist daarom. Jan van Goyenkade 8, Amsterdam

In het uitreksel van 50 cent staat vast ook wel het telefoon en fax nummer.

Zouden ze mee gelezen hebben??? ik ben al maanden bezig en krijg deze mail, waar ze om o.a. bank gegevens vragen.

In antwoord op uw e-mail willen wij u ten eerste onze oprechte excuses aanbieden voor het ongemak. Ik ga de financiële afdeling op de hoogte stellen dat u het restitutiebedrag tot op heden nog steeds niet hebt ontvangen. Kunt u mij de volgende gegevens doorgeven?
- Naam rekeninghouder
- Adres rekeninghouder (straat + nummer, postcode, stad en land)
- IBAN
- SWIFT/BIC
C

wow, ik heb het dan nog wel niet ontvangen, maar het is een begin.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Pinin schreef op woensdag 23 december 2015 @ 16:30:
[...]

Zouden ze mee gelezen hebben??? ik ben al maanden bezig en krijg deze mail, waar ze om o.a. bank gegevens vragen.
<>
wow, ik heb het dan nog wel niet ontvangen, maar het is een begin.
lol - ja ik denk dat er iemand mee gelezen heeft, iig succes en hopen dat het nu wel eindelijk goed komt!

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 23-12-2015 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Er blijkt niet één maar vijf toestellen te zijn beschadigd bij de explosies in Istanbul:
Bij de explosie op een luchthaven aan de oostkant van de Turkse metropool Istanbul zijn vijf vliegtuigen beschadigd.

Dat meldt de Turkse minister van Transport Binali Yildirim. De oorzaak van de explosie is nog altijd niet achterhaald.

Door de ontploffing is een schoonmaker overleden en een ander gewond geraakt. De explosie was op het parkeergedeelte van de luchthaven bij een toestel van Pegasus Airlines.

Die heeft op dit vliegveld Sabiha Gökçen haar thuisbasis. Volgens Yildirim was het vliegveld goed beveiligd. Het verkeer op het vliegveld werd niet onderbroken door het incident.
Bron: http://www.nu.nl/buitenla...d-explosie-istanbul-.html

Ik lees her en der speculaties dat het een mortier-aanval van de PKK geweest zou zijn. Niet bevestigd uiteraard.

Plaatje van de lokatie van de diverse explosies (het waren er blijbaar 3):

Afbeeldingslocatie: http://kokpit.aero//image/data/sabiha%20gokcen/patlama/saldiri4.jpg

Schadegevalletjes:

Afbeeldingslocatie: http://kokpit.aero//image/data/sabiha%20gokcen/patlama/saldiri3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://kokpit.aero//image/cache/data/sabiha%20gokcen/patlama/hasar%20olustu-600x400.jpg
Afbeeldingslocatie: http://kokpit.aero//image/data/sabiha%20gokcen/patlama/saldiri2.JPG

Zie http://kokpit.aero/sabiha-gokcen-ucaklardaki-hasar

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 23-12-2015 18:04 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 21:31:
PZ-TCR landt (volgens planning) morgenvroeg om 12:30 uur op Schiphol.
Eerste commerciële vlucht voor Surinam Airways is (volgens planning) op vrijdag 25 december.

[afbeelding]
Het zit ze niet mee...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pFbacea.png

En KLM's 3e 787-9 is vorige week vrijdag van de productielijn gerold. Dit is de allerlaatste 787 die op deze productielijn is gebouwd. Momenteel wordt deze lijn omgebouwd voor de 777x productie.

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5710/23838184365_42d7cf35d6_c.jpg

En KLM's PH-BFG hangt momenteel boven Rusland op weg naar Amsterdam na haar C-check in Xiamen.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 23-12-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:37

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Piet91 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:09:
[...]

Het zit ze niet mee...

[afbeelding]

En KLM's 3e 787-9 is vorige week vrijdag van de productielijn gerold. Dit is de allerlaatste 787 die op deze productielijn is gebouwd. Momenteel wordt deze lijn omgebouwd voor de 777x productie.

[afbeelding]

En KLM's PH-BFG hangt momenteel boven Rusland op weg naar Amsterdam na haar C-check in Xiamen.
Wat is daar nu weer aan de hand dan (a340 bedoel ik dan.. ). Waarom wijken ze uit naar Brussel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
TVH7 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 21:31:
Wat is daar nu weer aan de hand dan (a340 bedoel ik dan.. ). Waarom wijken ze uit naar Brussel?
Een technisch probleem lees ik.

EDIT: ik lees elders dat er abnormale vibraties waren in een van de motoren.
Overigens hier het vertrek vanuit Frankrijk. Zo'n A340 heeft toch wel erg mooi lijnwerk:

[ Voor 33% gewijzigd door Piet91 op 24-12-2015 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Piet91 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:00:
[...]

Een technisch probleem lees ik.
Maar waarom dan helemaal terug naar Brussel? Zitten ze daar ook voor onderhoud ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
TVH7 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:02:
Maar waarom dan helemaal terug naar Brussel? Zitten ze daar ook voor onderhoud ofzo?
You tell me.

Maar de 'oude' A340 ging altijd naar Parijs voor onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
TVH7 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:02:
[...]

Las in een nieuwsbericht dat Surinam voor onderhoud een contract had met Lufthansa (Technik). Zij hebben ook een vestiging op Brussel. Als het een technisch mankement was, dan werd er om die reden waarschijnlijk uitgeweken naar Brussel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Inmiddels zijn ze weer onderweg naar Schiphol. Zojuist gehoord bij Schiphol approach ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liliuokalani
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Weet iemand hier nog een Airbus simulator waar je voor een leuk prijsje een uurtje kan vliegen? Vind 525 ex. BTW nogal een beetje veel en Boeings zijn sowieso uitgesloten voor mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVH7

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

mitchell2805 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:12:
Weet iemand hier nog een Airbus simulator waar je voor een leuk prijsje een uurtje kan vliegen? Vind 525 ex. BTW nogal een beetje veel en Boeings zijn sowieso uitgesloten voor mij...
Wat is er mis met Boeing :o?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

airbus lijkt mij ook saaier in een sim, maar ik kan me situaties voorstellen waarin een airbus met de kleie stick handiger is.
Helaas zijn de meeste sims inderdaad boeing.

• Liliuokalani
  • Niet online
TVH7 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:16:
[...]

Wat is er mis met Boeing :o?
Het feit dat ik ze een beetje omslachtig vind werken to be honest en bij Airbus alles recht toe recht aan is. :P Wel wat saaier, maar veel mooier vind ik.
En daarnaast kan ik een A320 gewoon cold en dark starten en blijf ik het toch nogal lastig vinden bij zo'n 737, terwijl mij dat juist wat lijkt om dat in zo'n simulator te doen, al weet ik niet eens of dat mag. De briefing mogen ze ook houden wat mij betreft.
franssie schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:24:
airbus lijkt mij ook saaier in een sim, maar ik kan me situaties voorstellen waarin een airbus met de kleie stick handiger is.
Helaas zijn de meeste sims inderdaad boeing.
Inderdaad saaier, maar zoals ik al aangaf vind ik het veel mooier in elkaar zitten. Sorry voor de 737-fans hier, maar als ik in een 737-cockpit kijk lijkt het wel alsof in één stap de tijd met 40-50 jaar teruggaat. Nieuwere modellen zijn beter, maar daar zijn zéker geen sims van te vinden :F

[ Voor 33% gewijzigd door Liliuokalani op 24-12-2015 00:17 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

weet je dat zeker? van de 737 zijn er veel partijen die een sim aanbieden en ik dacht ook wel de latere flightdecks met veel glas en zo. Verder, voor een veel kleiner bedrag vlieg je in een Cessna of een Tobago TB10 en dat is toch echt leuker lijkt mij (of je moet je PPL al hebben?)

• Liliuokalani
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 24 december 2015 @ 00:21:
weet je dat zeker? van de 737 zijn er veel partijen die een sim aanbieden en ik dacht ook wel de latere flightdecks met veel glas en zo. Verder, voor een veel kleiner bedrag vlieg je in een Cessna of een Tobago TB10 en dat is toch echt leuker lijkt mij (of je moet je PPL al hebben?)
Nieuwere modellen bedoel ik meer richting de 777 e.d. eigenlijk. Zo'n 737 heeft een overdosis aan knoppen die ook gewoon automatisch geregeld kunnen worden. Had graag gezien dat met de NG-update al, maar zeker met de Max daar wat meer aan gedaan was, maar helaas.

Zoals in dit topic uitgelegd wordt bedoel ik een beetje. Niet zo enorm negatief als ze daar zijn, maar het had veel beter gekund.

En wat je zegt. Voor veel minder geld vlieg je in een Cessna op nog geen 5 km van mijn huis... Heb een keer zo'n proefles gehad en dat is wel voor herhaling vatbaar. Alleen al de feedback die je krijgt van het vliegtuig zelf is geweldig. Toch wil ik dus ook wel een keer mijn kennis toepassen in zo'n Airbus.

[ Voor 15% gewijzigd door Liliuokalani op 24-12-2015 00:58 ]

• Bestla

Bestla

Kvinne

^^ Ik heb vaak zat in een 737 full motion sim gezeten, en de laatste keer kreeg ik van de instructeur de vraag wanneer ik weer eens wilde simmen hij dat graag met mij wilde doen. Hij wilde dan een vlucht starten in cold dark, en dan de hele procedure doorlopen van opstarten, en div checks, gevolgt door een echte lijnvlucht naar London of Brussel.

/me moet minimaal 1 keer per jaar gaan simmen in Lelystad :P

Al blijft de proefles acrobatisch vliegen toch echt..... _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Bestla op 24-12-2015 08:20 ]

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:42
Twee leuke video's over een (oudere) 737 full-motion sim:

Sowieso is dit YT-kanaal voor luchtvaartliefhebbers het kijken meer dan waard. Als ik zojuist je laatste werkdag voor kerst waarop je lekker je mailbox op kon ruimen geruïneerd heb, sorry daarvoor ;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Bestla

Bestla

Kvinne

^^ Oeps die F landing :X Ik zeg niet dat ik dat nooit gedaan heb, maar dit overkomt mij niet meer. Zelfs niet wanneer ik in de sim alles op sneeuw/crosswinds liet zetten, en dan met 0 visual ging landen op EHAM. Het was zweten maar met goed gevolg. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 24-12-2015 11:01 ]

• wildhagen
  • Niet online
Weer een akkefietje in Istanbul, dit keer op Atatürk ipv Gökçen weliswaar:
Een Airbus A310 van de Iraanse luchtvaartmaatschappij Mahan Air heeft op de luchthaven Istanbul Atatürk forse schade opgelopen toen het tegen een betonnen muur botste. Het neuswiel vouwde dubbel en de onderkant van het voorste rompdeel raakte de bovenkant van de muur.

Het toestel raakte ook een bus die aan andere kant van de muur geparkeerd stond of langsreed, meldt Aviation Safety Network. Niemand raakte gewond.

Volgens Turkse media werd het incident veroorzaakt door een hydraulisch probleem, waardoor de vliegers het toestel niet op tijd tot stilstand konden brengen.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...st-tegen-muur-in-istanbul

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CW-xH5aUAAAVGwe.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CW-lTeZUEAAtAgp.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CW-xI5NVAAAB86o.jpg

Zie ook https://aviation-safety.n.../record.php?id=20151224-0

Betreft dus EP-MNP, een 24 jaar oude A310 (first flight 8 november 1991): http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a310-620.htm

Virussen? Scan ze hier!

Pagina: 1 ... 39 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.