Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.618 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CyBeR schreef op zondag 22 november 2015 @ 18:19:
Sowieso het idee dat je ongemerkt met een wide-body kist boven Nederland kunt vliegen zonder dat de LVNL dat doorheeft en dat ze blijkbaar burgers met telefoons nodig hebben om dat te melden is echt absurd. Ik kan zo moedeloos van dit soort gedrag worden…
In dezelfde categorie (ik had hem in het Terrorisme-Parijs topic gemeld, maar hier gaat dit ook op): Philly Pizza Shop Owner Calls 911 After He Says He Was Profiled on Flight Home. In de VS zijn mensen met een Arabisch uiterlijk al geweigerd omdat passagiers ze als potentiele terroristen melden, want ze spraken arabisch met elkaar.

Wat is eigenlijk het Zeeland equivalent van de twin towers?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vorige week voor het eerst van mijn leven een SR-71A van dichtbij (lees: aanraken) mogen bekijken. Wat een ding is dat he O+ Ook veel groter dan je zou denken. Dat de mensheid dit soort dingen toch al kon bouwen 50(!) jaar geleden.

Verder nog B17, B29B, B52, en eigenlijk alle gevechtsvliegtuigen van de US van de jaren 30 tot nu. Echt een waanzinnige collectie. Aanrader om van het weekend even heen te gaan. En nog gratis ook :)

Adres:

GA Hwy 247 & Russell Pkwy
Warner Robins, GA 31088

Dat is misschien wat problematisch voor sommigen :p

http://www.museumofaviation.org/

[ Voor 43% gewijzigd door PWM op 22-11-2015 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:23:
Vorige week voor het eerst van mijn leven een SR-71A van dichtbij (lees: aanraken) mogen bekijken. Wat een ding is dat he O+ Ook veel groter dan je zou denken. Dat de mensheid dit soort dingen toch al kon bouwen 50(!) jaar geleden.
Was je op de National Mall in Washington DC? :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
gambieter schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:24:
[...]

Was je op de National Mall in Washington DC? :p
Zie edit :p Wist niet dat er daar ook 1 stond, daar was ik om de hoek.

Jammer dat je ze niet even kan horen.

[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 22-11-2015 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:55
Raven schreef op zondag 22 november 2015 @ 16:05:
Vandaag was ik bij een gate van Oslo Gardermoen (OSL) waar het mij opviel dat ze daar nog XP gebruiken. (om maar niet te beginnen over de printers die net zoveel kabaal maken als een Citizen 120D+ :X )

Nou weet ik dat er als er genoeg geld neergelegd wordt XP nog updates krijgt, maar bij zoiets kritisch als luchtvaart willen ze toch niet van zoiets afhankelijk zijn? :S
Haha, nice. Net ook op OSL geweest. Nu in DY1258. Volle bak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:27:
Zie edit :p Wist niet dat er daar ook 1 stond, daar was ik om de hoek.

Jammer dat je ze niet even kan horen.
Foto van toendertijd uit dat Aviation museum. bij de jet-uitlaat:
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_WnkMDVbrpjY/RlUECMXOWJI/AAAAAAAAALU/qySFtjNnk8Q/s1600/Let+op+de+waarschuwing+I.jpg
Beware of jetblast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Veel reizen heeft zo zijn nadelen, maar ook voordelen :p Reed van Daytona Beach naar Atlanta en kwam langs de afrit. Nooit van gehoord, toch even afgegaan. Zo zie je maar wat er allemaal naast een snelweg kan liggen :p

Overigens gisteren een samenscholings verbod op de toiletten bij Schiphol :+ Schiet toch ook allemaal niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

PWM schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:33:
Overigens gisteren een samenscholings verbod op de toiletten bij Schiphol :+ Schiet toch ook allemaal niet op.
Gewoon de luchtverversing uitschakelen en minder vaak schoonmaken, en niemand wil daar samenscholen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

oohh schreef op zondag 22 november 2015 @ 19:28:
[...]

Haha, nice. Net ook op OSL geweest. Nu in DY1258. Volle bak ;)
AMS->CPH SK552, CPH->OSL SK1456, OSL->AMS SK821 (deze was ruim 2/3e leeg :o). Bij een van de eerste twee kon ik niet eens overeind staan (*auw hoofd*) en van veel mensen moest de handbagagekoffer het cargoruim in omdat er te weinig plek was |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Raven op 22-11-2015 20:06 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Raven schreef op zondag 22 november 2015 @ 20:05:
[...]

AMS->CPH SK552, CPH->OSL SK1456, OSL->AMS SK821 (deze was ruim 2/3e leeg :o). Bij een van de eerste twee kon ik niet eens overeind staan (*auw hoofd*) en van veel mensen moest de handbagagekoffer het cargoruim in omdat er te weinig plek was |:(
Vanwaar AMS-CPH-OSL-AMS? Gewoon leisure? Was Norwegian niet goedkoop?

Hier is het net te doen, alle stoelen bezet en alle overhead bins zitten vol, maar er hoefde niks in het ruim.

Volgens mij is het ruim bij Norwegian (en andere LCC-carriers) altijd nagenoeg leeg, als ik naar het in- en uitladen bij mijn vluchten kijk. Eigenlijk ook zonde. Helaas kunnen er geen ULD's in 737's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

AMS->OSL zat volgeboekt of had een tijdstip dat dwars lag, dan maar AMS->CPH->OSL (al heb ik ARN ook wel eens gehad). De terugweg op de volgende dag kon wel rechtstreeks. Ehm, geen idee, Norwegian heb ik niet zien staan bij de tijdstippen/datums waar ik naar zocht.

Was een kort tripje naar NO vanwege een concert van iemand (hint: avatar+username en wat daartussen staat :P ), 't is iig niet de eerste keer dat ik dit doe :+ Al moet ik nog wel wennen aan het vliegen...

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 22-11-2015 20:31 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:47:
Ik heb mijn blog bijgewerkt met een 60-tal foto's van vandaag. Wat een dag! :D :)
http://arnoud.raeven.nl/blog/welcome-klm-787-dreamliner/2/

Voor proefje van wat ik zoal gezien heb:
[afbeelding]KLM Boeing 787 Dreamliner Welcome Flight by Arnoud Raeven, on Flickr

Meer foto's in mijn blog en in het: Verwijderd in "[Verzamel] Vliegtuigfotografie deel 3"
Prachtige foto's!

En zo te zien heb ik zo ongeveer naast je gestaan bij de 2e vlucht; ik stond daar ook foto's te maken. :P

Net een tijdje weer thuis. Van mij hoef je geen foto's te verwachten. Heb wel wat van buiten en langs de baan maar binnen niets wat het delen waard is.
Zo ontzettend jammer want ik zag geregeld zulk ontzettend mooi weer buiten voor fotografie (het hele veranderlijke weer vandaag zorgde daar al voor) en die Xiaomi Yi die ik meehad is ook voor niets meegegaan.

We wisten natuurlijk dat de kans erg groot was dat we in het midden zouden zitten maar het beroerde was dat we boven de vleugels zaten met als resultaat dat we praktisch niets konden zien.
Toch wel heel erg jammer want zeker met zo'n vlucht (600-800 meter boven Nederland; lager dan met de MD-11) was dat toch wel heel erg mooi geweest.

Oh, en geen schaalmodel mee naar huis kunnen nemen.
KLM denkt namelijk dat er 70% aan composiet in een 787 zit...

[ Voor 41% gewijzigd door Piet91 op 23-11-2015 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:55
Martijn19 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:54:
[...]

Via Bangkok is ook wel aantrekkelijk ja.

Meeste dagen ~300 euro om via BKK naar AMS te vliegen met KLM. En <100 euro om van SIN naar BKK te vliegen. Kan ik daar ook een dag of twee verblijven.

Thanks voor de tip!
En, wat is het geworden?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Piet91 schreef op zondag 22 november 2015 @ 21:47:
Net een tijdje weer thuis. Van mij hoef je geen foto's te verwachten. Heb wel wat van buiten en langs de baan maar binnen niets wat het delen waard is.<>
Jammer dat jij als luchtvaart enthousiast deze plek aan boord kreeg, eigenljk ook we raar dat ze die stoelen verkopen, de DDA verkocht bij SAIL dacht ik zelfs alleen maar de raam stoelen hoorde ik.
In het midden boven de vleugel is niet echt een rondvlucht en dan heb je wel de eerste 878 ervaring (hoe was die? werkte het toilet :+ ) maar dan lijkt me het mij het geld niet waard.
Hoorde wel dat dat er nogal wat mensen geschrokken waren van het laag vliegen ...

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mja het uitgangspunt hier was natuurlijk niet, 'zie Nederland van boven' zoals dat wel gold bij SAIL. Dit was 'ervaar de 787', en dat kan achteraan in het midden net zo goed als voorin aan het raam.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 08:38

sus

is druk :+

Verwijderd schreef op zondag 22 november 2015 @ 17:47:
Ik heb mijn blog bijgewerkt met een 60-tal foto's van vandaag. Wat een dag! :D :)
http://arnoud.raeven.nl/blog/welcome-klm-787-dreamliner/2/

Voor proefje van wat ik zoal gezien heb:
[afbeelding]KLM Boeing 787 Dreamliner Welcome Flight by Arnoud Raeven, on Flickr

Meer foto's in mijn blog en in het: Verwijderd in "[Verzamel] Vliegtuigfotografie deel 3"
Mooie foto's! Alleen 1 foutje. De foto waar jij 'Middelburg' hebt neergezet betreft de plaats Vlissingen. Kan het weten, ik woon er :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

CyBeR schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:17:
Mja het uitgangspunt hier was natuurlijk niet, 'zie Nederland van boven' zoals dat wel gold bij SAIL. Dit was 'ervaar de 787', en dat kan achteraan in het midden net zo goed als voorin aan het raam.
Op zich waar, maar als KLM moet je dan wel de verwachtingen wat managen en zou je dus prima klassen kunnen invoeren (waarvan hier en op telegraaf.nl iedereen roept dat het roof is) door de stoelen apart te laten reserveren met een al dan niet verschillende prijs zodat mensen de keus hebben, wat ik begrijp is het nu een soort loterij geweest en dat krijg je dat gewoon.
En de pure 878 ervaring schijn je toch pas op langere vluchten (fitter etc) te merken. Ik ben het eens met je maar toch hadden ze meer kunnen doen als het alleen om de ervaring ging, juist dan wel naar FL^ max vliegen en laten merken dat het aan boord comfortabel blijft. Op 600FT is het is een cessna lawaaiig maar ook gezellig en met veel beter uitzicht :+ (dus daarom dat ik daar eerder mijn geld aan uitgeef)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sus schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:32:
[...]

Mooie foto's! Alleen 1 foutje. De foto waar jij 'Middelburg' hebt neergezet betreft de plaats Vlissingen. Kan het weten, ik woon er :P
Dank je wel! Voor zowel het compliment als de correctie! Best logisch ook, een bepaalde kerktoren ontbreekt ook op de foto wat het belletje had moeten doen rinkelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
Nog niets. Ik zie dat KLM een heleboel vluchten Bangkok > Amsterdam heeft voor ongeveer 300 euro, dus ik zie nog geen reden om gelijk te boeken.
Waarschijnlijk boek ik binnen 1 tot 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Martijn19 schreef op maandag 23 november 2015 @ 06:25:
[...]

Nog niets. Ik zie dat KLM een heleboel vluchten Bangkok > Amsterdam heeft voor ongeveer 300 euro, dus ik zie nog geen reden om gelijk te boeken.
Heb je niet toevallig hier of daar wat frequent flyer miles staan? In de regel zijn enkeltjes een uitstekend moment om die in te zetten, zelfs als je er een aantal moet bijkopen/transferen, aangezien enkeltjes meestal veel duurder zijn dan 0,5 * retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
hehe, de webcam hebben zo ook maar even gedraaid:

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/6tmnmb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Martijn19 schreef op maandag 23 november 2015 @ 06:25:
[...]

Ik zou toch gaan voor KL als het onder de streep niet of nauwlijks duurder is, dat is gewoon een erg fijne nachtvlucht, dit terwijl BKK vlucht een gare dag/avond vlucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 09:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mja laatste keer had ik de vlucht van 12:30 vanaf bkk,gaat opzich wel,je komt aan om 18:30 op schiphol,vanaf SIN en vlucht van 1:30 ofzo :P drankje doen en slapen bevalt altijd erg goed :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=fzU0XbTi4I4]

Zo, die heeft hoofdpijn. :o

Over gisteren; dit was dus zo ongeveer alles wat we konden zien :P :

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/696/22874299809_286e250ed3.jpg

Meer hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 23-11-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

mrsar schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:43:
mja laatste keer had ik de vlucht van 12:30 vanaf bkk,gaat opzich wel,je komt aan om 18:30 op schiphol,vanaf SIN en vlucht van 1:30 ofzo :P drankje doen en slapen bevalt altijd erg goed :)
Ik merkte aan mijzelf ook wel een groot verschil tussen de KLM vlucht AMS-KUL en de MAS vlucht opdezelfde route, KLM is een nachtvlucht en de MAS vlucht een middagvlucht, dan zit ik dus de hele tijd te wachten op een hapje en is het meer een verhongering dan een comfortabele vlucht.
Zelfde liedje met de KLM van HKG-AMS, das ook een dag vlucht, krijg je aan het begin en aan het eind een hapje, was de gehele vlucht naar de alley aan het lopen voor stroopwafels, broodjes en andere versnaperingen, zat gelukkig aan de nooduitgang. Maar vind zelf de vluchttijden wel belangrijke factor bij het boeken als ik de keuze heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Eet je overdag ook op die manier :? Je kan ook eten meenemen aan boord hé ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Brilsmurfffje schreef op maandag 23 november 2015 @ 14:10:
[...]

Ik zou toch gaan voor KL als het onder de streep niet of nauwlijks duurder is, dat is gewoon een erg fijne nachtvlucht, dit terwijl BKK vlucht een gare dag/avond vlucht is.
Voor de vlucht maakt mij het niet zoveel uit. Ik bezoek liever nog Thailand aangezien ik binnenkort een andere kans krijg om naar Malaysia te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PWM schreef op maandag 23 november 2015 @ 22:41:
Eet je overdag ook op die manier :? Je kan ook eten meenemen aan boord hé ;)
Nee, maar om de vlucht van HKG naar AMS als voorbeeld te nemen, die vertrekt om half 2 uit hong kong, vluchttijd is 11,5 uur. Bij aankomst op de luchthaven nuttig je een verlaat ontbijt. Dan na het opstijgen krijg je wat te eten, zeg dat het dan half 4 is. Dan moet je vervolgens nog 8 uur lang houtje bijten voordat je weer eten krijgt vlak voor de landing. Het is dan voor je gevoel half 12 in de nacht. Bij aankomst is het kwart voor 6 in Nederland, dus daar maar flink losgegaan op de McDonalds..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 08:36:
[...]

Nee, maar om de vlucht van HKG naar AMS als voorbeeld te nemen, die vertrekt om half 2 uit hong kong, vluchttijd is 11,5 uur. Bij aankomst op de luchthaven nuttig je een verlaat ontbijt. Dan na het opstijgen krijg je wat te eten, zeg dat het dan half 4 is. Dan moet je vervolgens nog 8 uur lang houtje bijten voordat je weer eten krijgt vlak voor de landing. Het is dan voor je gevoel half 12 in de nacht. Bij aankomst is het kwart voor 6 in Nederland, dus daar maar flink losgegaan op de McDonalds..
Neem de nachtvlucht van AF, doe ik ook altijd. Amsterdam - Hong Kong: KLM, Hong Kong - Amsterdam: AF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
En dan overstappen in CDG en je koffer kwijt raken? Nee, dank je.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 09:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

haha ik had toevallig zaterdag een discussie met een fransoos over cdg en hij begreep maar niet waarom we zo een hekel aan cdg hebben :P blijkbaar gaat het je daar als fransoos een stuk anders af :+

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Weten niet beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
mrsar schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:44:
haha ik had toevallig zaterdag een discussie met een fransoos over cdg en hij begreep maar niet waarom we zo een hekel aan cdg hebben :P blijkbaar gaat het je daar als fransoos een stuk anders af :+
Er is natuurlijk een verschil als CDG een start of eindpunt is, of dat je moet overstappen.

Als opstappunt zal het vast voldoen, niet anders dan andere vliegvelden van de middengroep. Het word anders als je er moet overstappen, dan is het gewoon een vervelend vliegveld.

Overigens heb ik ook moeten overstappen op Schiphol. Ik kwam uit CPH en moest meteen door naar een Garuda vlucht. Ik lande ergens achterin de C pier, en moest naar F8. Ik kan je vertellen dat je dan ook erg weinig lol aan Schiphol beleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Iemand die hier iets meer van weet? Het gaat over de route AMS-AUH (KL437 787)
23-nov 787
24-nov 772

Volgens de KLM site staat dat zaterdag de Dreamliner de route weer gaat vliegen..

EDIT:
Hij is momenteel vanaf Amsterdam onderweg naar Engeland? Amerika? Hij is enroute nu met vluchtnummer KL9865.
Geland op Glasgow Prestwick Airport.

[ Voor 29% gewijzigd door Brilsmurfffje op 24-11-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
http://www.nu.nl/buitenla...-bij-grens-met-syrie.html

Turkije schiet Russisch gevechtsvliegtuig neer bij grens met Syrië

Toch wel een oeps moment voor Turkije gok ik zo :/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:11
Ja of voor Rusland, als ze daadwerkelijk in Turkijke vlogen zonder toestemming.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
A6-EOP, het vliegtuig met het meest aantal stoelen ooit maakt op dit moment haar allereerste commerciële vlucht: EK19 naar Manchester die ze eenmaal zal maken als proefvlucht.

Dit toestel is dus de eerste A380 van Emirates met 615 stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De Dreamliner van de KLM is teruggezet, hij vliegt 5 van de 7 vluchten per week naar AUH en BAH, de rest wordt gevlogen door een 772

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Voor de frequent flyers hier: vraag m.b.t.de FB-miles:

Via mijn werkgever vlieg ik redelijk vaak naar Parijs, maar dit wordt geboekt door 2 aparte retour tickets (1 vanaf AMS en 1 vanaf CDG). Dus voor beide tickets pak ik de initiele terugvlucht niet (CDG -> AMS en AMS-CDG), heeft dit effect op je FB miles of worden deze gewoon bijgeschreven na de datum van de terugvlucht?

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
rvd50 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 16:03:
Voor de frequent flyers hier: vraag m.b.t.de FB-miles:

Via mijn werkgever vlieg ik redelijk vaak naar Parijs, maar dit wordt geboekt door 2 aparte retour tickets (1 vanaf AMS en 1 vanaf CDG). Dus voor beide tickets pak ik de initiele terugvlucht niet (CDG -> AMS en AMS-CDG), heeft dit effect op je FB miles of worden deze gewoon bijgeschreven na de datum van de terugvlucht?
De punten worden pas bijgeschreven als je daadwerkelijk hebt gevlogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Inderdaad, als je een retour alleen heen vliegt krijg je ook alleen heen punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Goed nieuws voor Airbus, de A320neo heeft vandaag zijn typegoedkeuring gehad, iig voor de variant met P&W-motoren, die met de CFM-motoren zal spoedig volgen.

Qatar Airways zal binnenkort als launch customer de eerste A320neo in dienst gaan nemen :)

Zie http://www.luchtvaartnieu...ecertificaat-voor-a320neo

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Napsju schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 09:39:
En dan overstappen in CDG en je koffer kwijt raken? Nee, dank je.
Nog nooit meegeaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 13:36
Omdat blote vliegtuigen altijd goed zijn:

Foto's van 'onze' eerste F-35 (de F-001) vanuit de Gulfstream van de Koninklijke Luchtmacht. De F-35 deed de Minister van Defensie uitgeleide na haar bezoek aan Edwards AFB de afgelopen twee dagen.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/126ags0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/sxg6tf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/2h3ygzb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CUoVzGXWEAI0ouL.jpg:large
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/oh0nj9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2gwz1pw.jpg

Filmpje van MinDef zelf:
https://twitter.com/JeanineHennis/status/669372653912924160

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Hmmbob schreef op woensdag 25 november 2015 @ 06:35:
Omdat blote vliegtuigen altijd goed zijn:

Foto's van 'onze' eerste F-35 (de F-001) vanuit de Gulfstream van de Koninklijke Luchtmacht. De F-35 deed de Minister van Defensie uitgeleide na haar bezoek aan Edwards AFB de afgelopen twee dagen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Filmpje van MinDef zelf:
https://twitter.com/JeanineHennis/status/669372653912924160
Leip

Vanuit wat voor vliegtuig is het filmpje geschoten? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:12

Garyu

WW

oohh schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:15:
[...]

Leip

Staat er toch? De Gulfstream van MinDef :). Dat is een Gulfstream IV (bouwjaar 1987). Deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://www.defensie.nl/binaries/large/content/gallery/defence/content-afbeeldingen/topics-material/materiel/aircraft-and-helicopters/gulfstream-iv/gulfstream-iv.jpg

De specs en meer foto's vind je hier op de website van het ministerie: https://www.defensie.nl/e...helicopters/gulfstream-iv

[ Voor 34% gewijzigd door Garyu op 25-11-2015 10:24 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
Garyu schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:22:
[...]

Staat er toch? De Gulfstream van MinDef :). Dat is een Gulfstream IV (bouwjaar 1987). Deze dus:
[afbeelding]

De specs en meer foto's vind je hier op de website van het ministerie: https://www.defensie.nl/e...helicopters/gulfstream-iv
Haha, thnx. Was niet helemaal wakker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Martijn19 schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 05:44:
[...]

Voor de vlucht maakt mij het niet zoveel uit. Ik bezoek liever nog Thailand aangezien ik binnenkort een andere kans krijg om naar Malaysia te gaan.
Vlucht BKK - AMS geboekt voor 330 euro inclusief alles.
Nu nog iets vinden naar BKK, maar genoeg aanbod van Jetstar, Air Asia etc voor < 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Martijn19 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:53:
[...]

Nu nog iets vinden naar BKK, maar genoeg aanbod van Jetstar, Air Asia etc voor < 100 euro.
je kan nog even eiland hoppen in Thailand als je met de trein vanuit Johor Bahru gaat, het ticket is vanaf daar goedkoper omdat je dan dezelfde prijs in SGD betaald maar nu met MYR. Scheelt een factor 3 dus ongeveer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Martijn19 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:53:
[...]

Top! Graag gedaan... ;)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Brilsmurfffje schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:45:
[...]

je kan nog even eiland hoppen in Thailand als je met de trein vanuit Johor Bahru gaat, het ticket is vanaf daar goedkoper omdat je dan dezelfde prijs in SGD betaald maar nu met MYR. Scheelt een factor 3 dus ongeveer :)
Thanks voor de tip.
Ik ga dit weekend eigenlijk naar Johor Bahru om een kennis te ontmoeten, zal die ook eens vragen.
Ja heel erg bedankt! Ik bespaar geld en ik krijg nog een ander land te zien ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Thai Lion is volgens mij de goedkoopste naar DMK. Daar zit denk ik al bagage bij (Indo Lion en Malindo binnen de Lion group namelijk wel.)

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
oohh schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:15:
[...]

Leip

Jep, uit de G-IV van de Luchtmacht inderdaad.

ANP was er ook, Reformatorisch Dagblad heeft een fotoserie online gezet:

http://www.refdag.nl/henn...dwards_fotoserie_1_955822

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:03
Deze laat ik hier achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:06
Airbus heeft een patentaanvraag ingediend voor een "passenger pod":

Afbeeldingslocatie: http://www.wired.com/wp-content/uploads/2015/11/airbus_concept-1024x487.jpg

Artikel op Wired

Als leek lijken met hier te veel problemen mee om dit realistisch uit te voeren, of zie ik het verkeerd?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Laatst online: 11:57

Sandyman538

SandstorM [148839]

JeroenH schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:08:

[afbeelding]

Artikel op Wired

Als leek lijken met hier te veel problemen mee om dit realistisch uit te voeren, of zie ik het verkeerd?
Als een bedrijf als airbus hier een patent op aanvraagt wat op zich niet echt gratis is, nadat ze er onderzoek naar gedaan hebben met een groep slimme mensen, verwacht ik wel dat zij hier iets in zien ipv het alleen te patenteren voor de lol.

Geen idee wat de grote winst is, waarschijnlijk de omdraaitijd of iets dergelijks.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/7/6/1114679.jpg

*adem in* Hartsfield–Jackson Atlanta International Airport heeft een wereldrecord gevestigd.
Tussen november 2014 en oktober 2015 heeft de luchthaven 100.260.081 passagiers verwerkt.
Dit is de eerste keer dat een luchthaven dit aantal heeft gehaald in een jaar tijd.
De luchthaven is rap op weg om dit aantal in het jaar 2015 ook te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Piet91 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:14:
[afbeelding]

*adem in* Hartsfield–Jackson Atlanta International Airport heeft een wereldrecord gevestigd.
Tussen november 2014 en oktober 2015 heeft de luchthaven 100.260.081 passagiers verwerkt.
Dit is de eerste keer dat een luchthaven dit aantal heeft gehaald in een jaar tijd.
Als ze die vluchten ook eens op tijd zouden verwerken, dat zou fijn zijn ;). Moet elke week daar naartoe, en bijna elke week is het raak... Nu zal een gedeelte met United te maken hebben, maar wat een baggervliegveld.

[ Voor 10% gewijzigd door FL!PNEUS op 25-11-2015 23:32 ]

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Passenger pod is best een aardig idee, dat scheelt behoorlijk wat tijd, en die tijd kan dat ding dus in de lucht zitten. Landen, capsule wisselen en 7,3 minuut later weer in de lucht, terwijl de oude Passenger pod nog aan het uitladen is. Of het er ooit van komt, tja waarschijnlijk niet, maar wellicht kunnen ze een deel van het patent gebruiken of verkopen.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

FL!PNEUS schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:29:
[...]

Als ze die vluchten ook eens op tijd zouden verwerken, dat zou fijn zijn ;). Moet elke week daar naartoe, en bijna elke week is het raak... Nu zal een gedeelte met United te maken hebben, maar wat een baggervliegveld.
Ik vlieg er een keertje per jaar op en dat gaat meestal wel goed, probleem van die regio is dat er veel slecht weer blijft hangen en ik vlieg met Delta. Enige echt slechte van dat veld vind ik de lounges.

• Flotter
  • Laatst online: 09:15

Flotter

Pelipper!

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:52:
Passenger pod is best een aardig idee, dat scheelt behoorlijk wat tijd, en die tijd kan dat ding dus in de lucht zitten. Landen, capsule wisselen en 7,3 minuut later weer in de lucht, terwijl de oude Passenger pod nog aan het uitladen is. Of het er ooit van komt, tja waarschijnlijk niet, maar wellicht kunnen ze een deel van het patent gebruiken of verkopen.
En dan vliegen de nieuwe passagiers met de ruimbaggage van de vorige?

Volgende patent: Cargo pod :P

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.keithmcneill.pwp.blueyonder.co.uk/tb2d1.jpg

Prior art, anyone?

• JeroenH
  • Laatst online: 13:06
Haha LOL, nice one, helemaal niet aan gedacht maar helemaal logisch! :D

Gelijk slaat de nostalgie weer toe, was een leuke serie.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

JeroenH schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:08:

[afbeelding]

Artikel op Wired

De cargo en brandstof zijn ook niet in een paar minuten verwisseld/gevuld, dus het praktisch nut ontgaat me een beetje. Stel dat je daar ook pods voor komen, dan kan je misschien goedkoper een ander "reeds gevuld" vliegtuig neer zetten.

www.casarodriguillo.com

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
Geinig idee, maar inderdaad, je vracht en brandstof moet ook gevuld worden en sta je alsnog te wachten. Plus de bagage van de passagiers die uitgeladen moet worden en de nieuwe weer ingeladen.

Ik zie het al wel voor me. Een heeeeeeeele grote hangar waar de vliegtuigen binnen komen taxiën, met een kraan die aan het plafond hangt wordt de passenger pod eraf getilt en een andere kraan zet de volgende pod op het vliegtuig en het vliegtuig vertrekt direct weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:05:
Geinig idee, maar inderdaad, je vracht en brandstof moet ook gevuld worden en sta je alsnog te wachten. Plus de bagage van de passagiers die uitgeladen moet worden en de nieuwe weer ingeladen.

Ik zie het al wel voor me. Een heeeeeeeele grote hangar waar de vliegtuigen binnen komen taxiën, met een kraan die aan het plafond hangt wordt de passenger pod eraf getilt en een andere kraan zet de volgende pod op het vliegtuig en het vliegtuig vertrekt direct weer :)
Yep :)

[fantasiemodus]
Vind het wel een revolutionair idee. Stel dat een vliegtuig dreigt neer te storten, dan zou je de pod ook afzonderlijk kunnen ontkoppelen en met een hoop parachutes alsnog kunnen redden.
[/fantasiemodus]

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

• wildhagen
  • Niet online
En waar zou je die paar honderd parachutes op wilen slaan qua ruimte? :)

Dat zal in Hollywood best werken, of in een ander tijd-ruimte continuum, maar dat heeft allemaal vrij weinig met de realiteit te maken natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

• Rav
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Rav

wildhagen schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:15:
En waar zou je die paar honderd parachutes op wilen slaan qua ruimte? :)

Dat zal in Hollywood best werken, of in een ander tijd-ruimte continuum, maar dat heeft allemaal vrij weinig met de realiteit te maken natuurlijk.
Volgens mij bedoelt hij slechts een paar parachutes aan de gehele pod, meer zoals de Apollo e.d. terug komen naar de aarde. of het Cirrus vliegtuig (GA).

Vind het om eerlijk te zijn nog niet zo ver gezocht, hoop wel dat ze ook een plekje hebben voor de piloten :) Als je lekker blijft door fantaseren kun je natuurlijk ook een hoop redundante systemen weglaten aangezien de parachute-passagier-pod een backup systeem in zichzelf is.

Er zijn gekkere uitvindingen gedaan :)

...

• wildhagen
  • Niet online
Jij vergelijkt een commandocapsule van een Apollo van nog geen 6 ton met een vliegtuig (of pod) dat vele, vele, vele malen meer weegt (en dan heb ik het over het extra gewicht van de passagiers nog maar even niet)?

Al eens gezien hoe HUGE de parachutes van de Apollo-capsules waren? Die zouden nog gigantische malen groter moeten worden. Nogmaals de vraag: waar had je die megadingen willen opslaan?

Dit is leuk Hollywoodmateriaal, meer niet (het parachute-deel dan, niet het pod-idee an sich).

Virussen? Scan ze hier!

• FastFred
We vragen SpaceX om mee te werken aan dit project. Als het vliegtuig dreigt neer te storten dan komt de passagiers pod los en land zichzelf op het dichtstbijzijnde stukje aarde.

Plak dan wat vleugels en wat wielen aan die pod en je hebt weer een vliegtuig

:+

Verwijderd

FastFred schreef op donderdag 26 november 2015 @ 15:03:
We vragen SpaceX om mee te werken aan dit project. Als het vliegtuig dreigt neer te storten dan komt de passagiers pod los en land zichzelf op het dichtstbijzijnde stukje aarde.

Plak dan wat vleugels en wat wielen aan die pod en je hebt weer een vliegtuig

Voor de statistisch gezien kleine kans dat je dit ooit nodig gaat hebben, wordt dat er echt niet ingebouwd.
Alleen maar extra gewicht wat je mee moet slepen, wat weer extra brandstof kost.

• wildhagen
  • Niet online
Dat, plus de praktische bezwaren dat je vliegtuig dubbel zo groot moet worden alleen al om de parachute(s) op te bergen, plus nog eens dat de kans dat je er iemand mee red erg klein is.

SpaceX zal je dan ook niet heel erg kunnen helpen, je kan dan beter aankloppen bij de schrijvers van filmscripts voor Hollywood.

Virussen? Scan ze hier!

• Sandyman538
  • Laatst online: 11:57

Sandyman538

SandstorM [148839]

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:52:
Op dit moment kun je volgens mij niet veel sneller omdraaien dan een minuut of 25 omdat de remmen na de landing anders nog niet voldoende afgekoeld zijn, maar daar kan een piloot waarschijnlijk uitsluitsel over geven.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

• FastFred
Mijn collega kwam met een, misschien wat makkelijker, idee. Stoelen op rails, autonoom of met een baan onder de vloer die gevolgd kan worden).

Je gaat in de terminal al in je stoel zitten, vliegtuig komt bij de gate, passagiers verlaten het vliegtuig op hun stoelen aan de voorzijde en aan de achterzijde staat er al een treintje stoelen met nieuwe passagiers klaar. Uiteraard moet die rails of baan onder de vloer dan ook in de airways en in de terminals liggen en moet het een wereldwijd universeel systeem zijn. Handbagage zou je dan in een lockertje kunnen doen dat onder je stoel zit zodat je er bij kunt zodra je in het vliegtuig zit.

Stoelen zullen wel wat meer ruimte in nemen in het vliegtuig. En de stoelen zullen opgeladen moeten worden, dat zou via de rails kunnen (vergelijkbaar systeem als bij de metro) of via draadloos opladen via de baan onder de vloer o.i.d.

/fantasiemodus

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 26-11-2015 16:39 ]

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Nog makkelijker: meer dan één jet bridge aan het vliegtuig hangen :p Dat dat nauwelijks gedaan wordt (behalve bij de LCCs) geeft eigenlijk al aan dat de passagiers niet de bottleneck zijn bij de turnaround, of in ieder geval niet de enige.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik zat zelf meer aan een systeem te denken dat je de wereld opdeelt in kleine stukjes zoals een rubiks cube en dat de mensen die naar locatie A willen op stoeltje A gaan zitten. en B op B enz. Op elk stoeltje zit een "tag" en eens in de zoveel tijd laat je alle delen ronddraaien en als je dan op A aangekomen herkent je stoel met de "tag" dat en krijg je een signaal om van je stoel te stappen.

Maar ik heb het nog niet helemaal uitgewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 27-11-2015 00:04 ]

www.casarodriguillo.com

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Woon in Lissabon, onder de route richting het vliegveld en toen ik vanochtend op de bus stond te wachten hoorde ik een vreemd geluid, duidelijk anders dan de gebruikelijke jets die over komen, bleek het een Piaggio P.180 Avanti te zijn, nooit eerder gezien. (dan is flightradar app toch wel ideaal).

Volgens mij een vrij bijzonder/ongebruikelijk ontwerp?

• wildhagen
  • Niet online
Dat heet een pusher configuration, waar de propeller aan de achterkant van de motor zit, ipv ervoor. En daar zijn er meer van gemaakt dan je zou denken: Wikipedia: List of pusher aircraft by configuration :)

Is in het verleden voor zowel civiel als militaire toestellen gebruikt, o.a. één van de succesvolste vliegtuigen uit de Eerste Wereldoorlog, de Royal Aircraft Factory F.E.2 was er één van dat type.

Als je echt iets ongebruikelijkers wil, kom je al snel uit bij een push-pull configuration, dus één conventionele propeller, en één pusher :)

Een van de bekendere is de militaire Cessna O-2 Skymaster:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/ff/Cessna_Skymaster_O-2_5.jpg/1024px-Cessna_Skymaster_O-2_5.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 26-11-2015 17:20 ]

Virussen? Scan ze hier!

• PWM
  • Niet online
FL!PNEUS schreef op woensdag 25 november 2015 @ 23:29:
[...]

Internationaal vlieg ik eigenlijk altijd op tijd daar. Hun internationale terminal is ook een pareltje. Bij het inchecken is het een oase van rust.

Nationaal is het een ander verhaal, man man man, wat moet je dan veel lopen :p

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sandyman538 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:29:
[...]

Op dit moment kun je volgens mij niet veel sneller omdraaien dan een minuut of 25 omdat de remmen na de landing anders nog niet voldoende afgekoeld zijn, maar daar kan een piloot waarschijnlijk uitsluitsel over geven.
Remmen zijn mogelijk een probleem, maar lang niet altijd en overal. Bij hoge temperaturen (midden oosten) en/of korte banen kan het een rol spelen, maar dus lang niet altijd. Plus je kan ze actief koelen.
Tanken en in- en uitladen duurt vaak langer.

Verwijderd

9.4 gehaald voor mijn toets IATA-Codes Euroflagcarriers. _/-\o_ Ook een aantal LCC's gehad, kan iemand mij vertellen hoe Transavia aan de HV is gekomen? Komt dit door lettergebrek of heeft HV daadwerkelijk een betekenis?

Ps. In de toets was Estonian Air (OV) verwerkt, een dag nadat ik die toets maakte las ik dat OV helaas failliet is gegaan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2015 21:00 ]

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Pijnlijk maar ik denk waar.
Dan krijg je een boekhoudersmentaliteit waarbij de prestaties van de winkels op Schiphol belangrijker gevonden worden dan de vervoersstromen. Terwijl de Nederlandse handel, logistiek en productie juist afhankelijk zijn van het routenetwerk van de luchthaven. Het gaat om het collectieve belang, waarin Schiphol zelf van secundair belang is.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Air Berlin's #flyinghomeforchristmas livery voor 2015 o<:)

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/2/8/2738820.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
KLM 789 unboxing:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 08-08 21:06

icecreamfarmer

en het is

Waarom geeft de staat niet extra landingsrechten zodat het aantal vrachtvluchten op peil blijft?
Net als bij gsm frequenties kunnen ze het systeem hanteren dat als je binnen x tijd geen gebruik maakt van je licentie hij weer op de markt geplaatst wordt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
nieuws: Stewardrobot 'Spencer' leert de weg op Schiphol tijdens tests

Binnenkort wordt je op Schiphol dus niet alleen door sjezende passagiers uit je sokken gewerkt, maar nu ook door rondkarrende robots ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Piet91 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:14:
[afbeelding]

ATL is al jarenlang de grootste luchthaven maar die kroon zullen ze over enkele jaren aan Dubai moeten overgeven.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Weet iemand waarom de motoren op de A320 NEO zo veel groter lijken te zijn dan op de huidige A320 modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
gop1 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:07:
Weet iemand waarom de motoren op de A320 NEO zo veel groter lijken te zijn dan op de huidige A320 modellen?
Dat lijkt niet alleen, dat is gewoon zo :P

Afbeeldingslocatie: http://oi61.tinypic.com/35kss36.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gx7NRyX.png

[ Voor 7% gewijzigd door J0YR1D3R op 27-11-2015 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
XWB schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:57:
ATL is al jarenlang de grootste luchthaven maar die kroon zullen ze over enkele jaren aan Dubai moeten overgeven.
Ze verwachten rond 2020 dit aantal te halen in Dubai maar dan zit de luchthaven knettervol.
Ze hadden eerst een limiet gesteld op 90 miljoen passagiers per jaar maar dat zitten ze nu te rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06:23
Het is nu al achterlijk druk gedurende de piekmaanden, ondanks dat ik best gecharmeerd ben van Emirates vind ik DXB toch echt maar niks hoor met al die slapende mensen overal op de vloer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-08 22:03
gop1 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:07:
Grotere motoren zijn vanwege de grotere bypass ratio. Dit geeft een betere efficiëntie. Deze vergroting is mede mogelijk gemaakt door Geared Turbofans. Dit zorgt ervoor dat de fan langzamer kan draaien om te voorkomen dat de geluidssnelheid wordt overschreden (snelheid van de fan, niet het vliegtuig).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Vanaf januari kan je gewoon door met je hand langs een scanner te gaan (je hoeft hem niet aan te raken), door de controle op Schiphol gaan. De Iris word op afstand gescanned.
Zo kunt u bijvoorbeeld met één handbeweging de Privium poort openen en wordt uw iris op afstand herkend.
Je kan veel zeggen, maar dat Schiphol is wel lekker up to date met dit soort dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

PWM schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:16:
Vanaf januari kan je gewoon door met je hand langs een scanner te gaan (je hoeft hem niet aan te raken), door de controle op Schiphol gaan. De Iris word op afstand gescanned.

[...]

Je kan veel zeggen, maar dat Schiphol is wel lekker up to date met dit soort dingen :)
Dat mag inderdaad gezegd worden, ze werken er wel aan.

Over KLM - die helpdesk wordt ook steeds grappiger (NS kan er ook wel wat van overigens) maar van deze moest ik toch even lachen:
http://www.rtvnh.nl/nieuw...eld-in-epische-rap-battle
"Ik wist al dat KLM een heel sterk social mediateam heeft maar ik moet zeggen dat ik mij echt verbaasde over hun rhyme skills", vertelt hij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Je weet dat die "grappige" Facebooks allemaal van tevoren geschreven zijn? Er word iemand gezocht die het bericht plaatst, en KLM antwoord er dan gevat op. Ik heb 2 medewerkers die hier al geld voor hebben gekregen ;) Je krijgt een tekstje aangeleverd, en die plaats je dan. Krijg je wat euro's voor en het bedrijf kan dan heel cool doen.

Die rhyme is 0% authentiek, maar marketingtechnisch weer wat puntjes.

[ Voor 9% gewijzigd door PWM op 27-11-2015 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
franssie schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:36:
[...]

Dat mag inderdaad gezegd worden, ze werken er wel aan.

Over KLM - die helpdesk wordt ook steeds grappiger (NS kan er ook wel wat van overigens) maar van deze moest ik toch even lachen:
http://www.rtvnh.nl/nieuw...eld-in-epische-rap-battle
[...]
Betere kwaliteit via "De beste social media": http://debestesocialmedia...-er-op-los-met-een-klant/

Doet niet af aan de goede social media crew van KLM ;) Net nog een vraag prima beantwoord gekregen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:01
Zo China Southern heeft een paar interessante deals vanuit AMS naar HKG. Zo is het mogelijk om 15 dec tot 27 dec te vliegen voor iets meer dan 300 euro. Helaas wel een lange overstaptijd in PEK op de terugweg.

Ben nu zwaar aan het twijfelen of er wellicht niet een betere prijs komt of een iets duurdere maar wel kortere reistijd. Of hebben jullie vlieg-enthousiastelingen nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:07
Xepos schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 21:48:
Zo China Southern heeft een paar interessante deals vanuit AMS naar HKG. Zo is het mogelijk om 15 dec tot 27 dec te vliegen voor iets meer dan 300 euro. Helaas wel een lange overstaptijd in PEK op de terugweg.

Ben nu zwaar aan het twijfelen of er wellicht niet een betere prijs komt of een iets duurdere maar wel kortere reistijd. Of hebben jullie vlieg-enthousiastelingen nog tips?
Mocht je nog nooit in Bejing zijn geweest, kan je eventueel die stad ook meepakken. Tegenwoordig kan je ter plekke een 72 uur transit visa krijgen. Daarnaast natuurlijk ook een ritje met de Maglev naar de stad, bonus. Oops, ik had met vergist met Shanghai.

[ Voor 4% gewijzigd door Theebag op 27-11-2015 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Maglev in Peking? Echt niet! Gewoon een lokale (dus niet toeristen-) bus pakken. Veel goedkoper dan de Airport Express trein.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:01
Theebag schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 22:51:
[...]

Mocht je nog nooit in Bejing zijn geweest, kan je eventueel die stad ook meepakken. Tegenwoordig kan je ter plekke een 72 uur transit visa krijgen. Daarnaast natuurlijk ook een ritje met de Maglev naar de stad, bonus. Oops, ik had met vergist met Shanghai.
Ben al eens in Beijing geweest, maar een bezoekje is nooit erg alleen de transit is van 16:00 tot 00:00 dus weet niet of dat nog zo makkelijk gaat. Eigenlijk dan alleen een maaltijd buiten het vliegveld eten.

Maar nog een ander probleem zie ik nu is dat ik om 20 voor 5 in de nacht aankom op Schiphol, wat een belachelijke tijd.
Pagina: 1 ... 35 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.