Gaat natuurlijk nergens over van die stewardess. Ik heb tijdje terug geluk gehad met transavia. Geboekt met stoelkeuze. Iets van €5. Terugvlucht bleek dat ze een 737-900 ipv 800 hadden. Rij 15 die ik geboekt had zat toen in eens bij de nooduitgang. Scheelde me toch weer iets van 15 euro. :-)Garyu schreef op donderdag 05 november 2015 @ 21:17:
Leuke ervaring gisteren nog met Air Berlin, die zich ook steeds meer als LCC willen profileren blijkbaar..
Vliegtuig praktisch leeg, met misschien 15 passagiers in een A320. Ik zat op rij 12 o.i.d., dus na het boarden ben ik een stoel naar voren gaan zitten om met mijn bijna-2-meter bij de nooduitgang iets meer ruimte te hebben. Stewardess komt even later langs, vraagt of ik die stoel zo geboekt heb (nee dus), of ik dan a.u.b. even 30€ wil aftikken? Ik heb hard gelachen en haar ook een fijne vlucht gewenst, maar ze bedoelde het dus blijkbaar serieus.
Na de vraag waarom dat de dag daarvoor net als alle andere vluchten met Air Berlin geen probleem was. Nee, mevrouw is een pietje-precies en de regels schrijven dat zo voor. Dus ben ik maar weer een stoel naar achteren gaan zitten, het was een vlucht van 1:15, dus het boeit ook niet zoveel, maar vooral in een praktisch leeg vliegtuig maakt het natuurlijk geen f*ck uit. Na vijf minuten kwam ze nog eens langs om te zeggen dat ik wel op rij 1 mocht gaan zitten, daar is ook meer beenruimte (maar geen ruimte voor je voeten vervolgens, maar goed). Goedbedoeld maar ook debiel.
Volgende week dezelfde vlucht maar weer met Lufthansa dan, als je als carrier per se je klanten kwijt wil raken dan zijn dit soort mini-irritaties een goede manier om je veelvliegers kwijt te raken.... Dan geen 30€ (ik zou niet weten wie daar op zo'n ministukje voor zou betalen), maar ook geen tevreden klanten, weet wel wat ik als airline zou kiezen.
KLM heeft dezelfde uitgangspunten. Vloog tegelijk met een collega LAX-AMS, hij had Economy Comfort geboekt. Blijkt dat de stoel naast hem leeg bleef (net als een groot gedeelte van de rest van de kist), dus na een uur vliegen vroeg hij of ik daar mocht komen zitten zodat we nog konden overleggen. Dat mocht alleen na bijbetaling, ook airborne dus.
Beetje jammer. Gebeurt domestic VS niet, die vullen gewoon naar voren toe op.
Beetje jammer. Gebeurt domestic VS niet, die vullen gewoon naar voren toe op.
Sometimes you need to plan for coincidence

Estonian Air is failliet.
De nationale luchtvaartmaatschappij van Estland had financiële steun gekregen van Estland en volgens de Europese Commissie is dit in strijd met de EU-staatssteunregels.
Hierop moet de maatschappij deze steun - €85 miljoen plus rente - terugbetalen maar dit kan ze niet.
Ook moet de Estse regering afzien van een extra €40 miljoen financiële injectie die gepland stond.
De maatschappij is al verliesmakend sinds 2006.
Hun vloot bestond uit 5 toestellen; 2 Canadair CRJ-700's en 3 Canadair CRJ-900's.
De maatschappij werd in 1991 opgericht en heeft voorheen met Antonovs, Yakovlevs, Tupolevs, Saabs, Bombardiers, Boeings, Embraers, ATRs en Fokkers gevlogen.
Per morgen worden alle vluchten en operaties stilgezet.
Dus ook de vluchten naar Schiphol gaan niet meer door.
Het op 25 september 2015 opgerichte Nordic Aviation Group - welke volledig in eigendom is van Estse staat - neemt de meeste vluchten/routes over. Aangezien deze groep geen vloot en personeel heeft worden de vluchten uitgevoerd in samenwerking met BMI, Trade Air, NextJet en Carpatair die de vliegtuigen en crew zullen leveren. Adria Airways zorgt voor de flight operator's certificate en ticketsyssteem.
De eerste vlucht van deze samenwerking is de vlucht naar Amsterdam die morgenvroeg om 06:50 vertrekt uit Tallinn.
Maar gaat dat alleen over verhuizen naar een in principe duurdere plek? Of mag je ook niet verhuizen naar een andere plek in dezelfde prijsklasse als waarvoor je betaald hebt, om dan bijvoorbeeld in een half leeg vliegtuig een lege stoel naast je te hebben...?Hmmbob schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 20:47:
KLM heeft dezelfde uitgangspunten...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Dat laatste is geen probleem (mits je dat doet na take-off). Dat eerste meestal ook niet maar je moet niet dom zijn en 't gaan vragen natuurlijk.Fiber schreef op zondag 08 november 2015 @ 00:18:
[...]
Maar gaat dat alleen over verhuizen naar een in principe duurdere plek? Of mag je ook niet verhuizen naar een andere plek in dezelfde prijsklasse als waarvoor je betaald hebt, om dan bijvoorbeeld in een half leeg vliegtuig een lege stoel naast je te hebben...?
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 08-11-2015 00:27 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Vreemd, want e.e.a. moet toch in evenwicht zijn.Hmmbob schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 20:47:
Gebeurt domestic VS niet, die vullen gewoon naar voren toe op.
Ik bedoelde ook dat ze first en comfort gewoon opvullen met economy passagiers, om nog meer mensen mee te nemen. De stoel leeg laten omdat er niet extra voor betaald is heb ik nog niet meegemaakt.Sanction schreef op zondag 08 november 2015 @ 00:35:
[...]
Vreemd, want e.e.a. moet toch in evenwicht zijn.
Dat dus 😁CyBeR schreef op zondag 08 november 2015 @ 00:26:
[...]
Dat laatste is geen probleem (mits je dat doet na take-off). Dat eerste meestal ook niet maar je moet niet dom zijn en 't gaan vragen natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Hmmbob op 08-11-2015 00:41 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Dat doet KLM ook gewoon hoor. Zeker EC zit bij een volle vlucht altijd vol met mensen die er niet voor betaald hebben maar gewoon daar geplaatst zijn omdat er verder geen plek is. Maar als daar geen reden voor is dan gaan ze dat niet doen natuurlijk -- KLM geeft liever niet iets gratis weg waar iemand anders voor zou willen betalen.Hmmbob schreef op zondag 08 november 2015 @ 00:40:
[...]
Ik bedoelde ook dat ze first en comfort gewoon opvullen met economy passagiers, om nog meer mensen mee te nemen. De stoel leeg laten omdat er niet extra voor betaald is heb ik nog niet meegemaakt.
Het grote verschil met de Amerikaanse carriers is dat ze daar elites gratis upgraden naar wat ze noemen First Class, ongeacht of 't vol zit of niet. Dat alleen op domestic vluchten (of bijna Domestic -- Toronto valt er ook onder kan ik je vertellen) overigens.
[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 08-11-2015 00:58 ]
Geef dan, zoals in de VS, een upgrade aan mensen die vroeg hebben geboekt. Lijkt mij eerlijker dan mensen upgraden die sowieso al blij mogen zijn dat ze nog mee kunnen. Daarvoor laat je er natuurlijk no wat andere analyses op los: frequent flyer status, etc. Wil je als maatschappij nou loyaliteit; etc belonen of niet?CyBeR schreef op zondag 08 november 2015 @ 00:58:
[...]
Dat doet KLM ook gewoon hoor. Zeker EC zit bij een volle vlucht altijd vol met mensen die er niet voor betaald hebben maar gewoon daar geplaatst zijn omdat er verder geen plek is. Maar als daar geen reden voor is dan gaan ze dat niet doen natuurlijk -- KLM geeft liever niet iets gratis weg waar iemand anders voor zou willen betalen.
Het grote verschil met de Amerikaanse carriers is dat ze daar elites gratis upgraden naar wat ze noemen First Class, ongeacht of 't vol zit of niet. Dat alleen op domestic vluchten (of bijna Domestic -- Toronto valt er ook onder kan ik je vertellen) overigens.
Jeetje, Estonian failliet. Ik wilde afgelopen september van Vilnius naar Amsterdam en heb met AirLituanica geboekt. Die gingen failliet waardoor ik mijn geld ben verloren. Niet met creditcard betaald omdat het prijsverschil nogal groot was, dus dat geld ben ik kwijt. Gegokt en verloren. Vervolgens heb ik dus maar een ticket met Estonian geboekt die me uiteindelijk via Tallinn naar Amsterdam bracht. Vilnius>Tallinn uitgevoerd door BMIregional G-RJXD inclusief Brits personeel. Tallinn>Amsterdam uitgevoerd door Estonian ES-ACC. Nu lees ik hier dat ook Estonian failliet is. Gaat lekker daar in de regio. Bijzonder jammer!
Lekker!
ik merk bij klm ook altijd dat als je gewoon met ze kletst ze vaak een stuk minder moeilijk doen,natuurlijk compleet afhankelijk van allerlei factoren maar als FF en na een leuk babbeltje rond het combuis is er vaak erg veel mogelijk
hell ik heb meerdere keren vanaf eco en een goed gesprekje over koetjes en kalfjes plaats kunnen nemen in business omdat er toch nog een plek over was
social engineering enzo 
ok het kennen van bepaalde mensen werkt ook
ok het kennen van bepaalde mensen werkt ook
[ Voor 5% gewijzigd door mrsar op 08-11-2015 06:39 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ook InterSky heeft faillisement aangevraagd per 9 november, een regionale Oostenrijkse airline met 5 vliegtuigen (waarvan 4 geleasede machines) die vanaf het Bodenmeer vanuit Friedrichshafen opereerde:
Wikipedia: InterSky
Wikipedia: InterSky

[ Voor 33% gewijzigd door Garyu op 08-11-2015 10:55 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
ontzettend gave footage,Piet91 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 11:35:
[...]
Doorzichtig hè.
Maar kennen we dit filmpje nog van hun A380 die onder een helikopter vliegt?
[video]
Daar is dit uitgekomen.![]()
[video]
EDIT: behind the scenes:
[video]
En travmagazine bevestigd de komst van China Airlines A350 naar Schiphol (maar was al bekend) en beweert dat Qantas serieus zou kijken naar een (non-stop) verbinding tussen Australië en Amsterdam.
Dat laatste lijkt me heel opmerkelijk.
enige wat ik mij afvraag of dat het niet ontzettend link is om achter de motoren terecht te komen, naast dat je wegwaait is die luchtstroom vast ontzettend heet, of valt dat mee?
ik heb niet heel veel technische kennis van vliegtuigen
Volgens mij door de druk van de wind niet zo makkelijk om daar echt terecht te komen, daarnaast vliegen ze zo te zien relatief langzaam, dus draaien de motoren zeker niet op vol vermogen.
Ik zou me meer zorgen maken om er vlak vóór terecht te komen.
Niet zozeer heet, de temperatuur zal wel meevallen (zolang je niet op een meter van de uitlaat zit), maar meer de Wake Turbulence (ook wel eens "engine backwash" genoemd) die het op kan leveren. Zie je heel goed op dit plaatje:shameete schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:49:
[...]
ontzettend gave footage,
enige wat ik mij afvraag of dat het niet ontzettend link is om achter de motoren terecht te komen, naast dat je wegwaait is die luchtstroom vast ontzettend heet, of valt dat mee?

Daar wil je dus niet in zitten. Dat is dus de reden dat vliegtuigen over het algemeen (iig bij civiele toestellen) niet direct na elkaar starten, maar met tussenpozen van enkele seconden (zeker als er een Heavy vertrokken is)...
Kan overigens wél hele mooie plaatjes opleveren, zoals South African Airways hier met een A340 laat zien (München, maart 2014):

Of deze 747 Freighter van Singapore Airlines Cargo (Brussel, augustus 2007):

Also:
Bron: http://www.luchtvaartnieu...nteresse-in-aanschaf-a380De Europese vliegtuigfabrikant Airbus voert gesprekken met twee potentiële klanten voor orders van wel 32 superjumbo's van het type A380. Dat heeft de verkoopdirecteur van Airbus gezegd op de luchtvaartshow van Dubai.
Volgens de Airbus-bestuurder zou één klant tot wel twintig A380's willen bestellen, terwijl de ander tien tot twaalf toestellen zou willen afnemen. Concrete namen gaf hij niet. De maatschappijen Royal Air Maroc en Saudi Arabian Airlines hebben gezegd wel geïnteresseerd te zijn in de A380.
Airbus heeft te maken met tegenvallende verkopen van de A380, die ruim 20 miljard euro heeft gekost om te ontwikkelen.
[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 08-11-2015 16:20 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb de beelden nog eens bekeken en ik zie ze nooit (direct) achter de A380 vliegen, ook het volg/film-vliegtuig komt niet achter de A380.shameete schreef op zondag 08 november 2015 @ 11:49:
ontzettend gave footage,
ik heb niet heel veel technische kennis van vliegtuigen
Zoals wildhagen al zegt; de motoren zijn nog niet eens het ergst maar het is de turbulentie achter het toestel waar ze ontzettend voor moeten oppassen.
Verder vloog de A380 vloog zo langzaam mogelijk zodat de die twee het vliegtuig überhaupt kunnen bijhouden.
Daarnaast kun je met creatief camerawerk het ook heel wat indrukwekkender maken dan het daadwerkelijk is. Bij heel veel shots lijkt het alsof ze heel dichtbij het toestel zitten maar daadwerkelijk zitten ze er een stuk verder van af.
Maar goed; blijft nog steeds ontzettend gaaf; moet erg indrukwekkend zijn om zo dichtbij zo'n groot toestel te vliegen.
Dubai Air Show nieuws:
Emirates: Airbus ‘ready to go’ with new A380 launch
De A380neo lijkt dus steeds dichterbij te komen.President of Gulf carrier Emirates said plans for a new and improved Airbus A380 super jumbo were "ready to go" and that it was just a matter of finalizing some commercial aspects before launch.
Emirates became the largest customer of the super-jumbo A380 after placing an order for 50 new aircraft in 2013, taking the total order book up to 140. The carrier has been working closely with European manufacturer Airbus on the details of an update on the plane.
"We are working with Airbus with regard to trying to improve the A380. There is a template on the drawing board and they are ready to go. They've just got to get the commercial aspects of it done," Emirates President Tim Clark told CNBC at the Dubai Airshow.
En nog opvallender A380 nieuws:
Weer interesse in aanschaf A380
EDIT:: hehe, Wildhagen was zijn edit aan het maken terwijl ik mijn post zat te typen.DUBAI - De Europese vliegtuigfabrikant Airbus voert gesprekken met twee potentiële klanten voor orders van wel 32 superjumbo's van het type A380. Dat heeft de verkoopdirecteur van Airbus gezegd op de luchtvaartshow van Dubai.
Volgens de Airbus-bestuurder zou één klant tot wel twintig A380's willen bestellen, terwijl de ander tien tot twaalf toestellen zou willen afnemen. Concrete namen gaf hij niet. De maatschappijen Royal Air Maroc en Saudi Arabian Airlines hebben gezegd wel geïnteresseerd te zijn in de A380.
Airbus heeft te maken met tegenvallende verkopen van de A380, die ruim 20 miljard euro heeft gekost om te ontwikkelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 08-11-2015 16:32 ]
Sorry Piet, was net aan het editten idd 
Vind Royal Air Maroc of Saudi nou niet de meest aangewezen kandidaten voor een A380 om eerlijk te zijn, het zijn nou niet echt airlines met een hub-strategie zou je zeggen. Maargoed, hoe meer afnemers voor de A380, hoe beter natuurlijk
Ben benieuwd hoe Royal Air Maroc hun (imho afgrijselijk lelijke) livery op een A380 zou verwerken
Vind Royal Air Maroc of Saudi nou niet de meest aangewezen kandidaten voor een A380 om eerlijk te zijn, het zijn nou niet echt airlines met een hub-strategie zou je zeggen. Maargoed, hoe meer afnemers voor de A380, hoe beter natuurlijk
Ben benieuwd hoe Royal Air Maroc hun (imho afgrijselijk lelijke) livery op een A380 zou verwerken
Virussen? Scan ze hier!
Gaan ideeën op om zoiets dan in high-density in te zetten voor de Hadj. Maar het probleem is dan om het toestel de rest van het jaar goed te kunnen inzetten.wildhagen schreef op zondag 08 november 2015 @ 16:37:
Sorry Piet, was net aan het editten idd
Anywho; Saudi schijnt wel eens van de meest waarschijnlijke kandidaten te zijn.
De tekstkeuze suggereert ook geen top-order van een huidige klant dus ik ben wel benieuwd of dit doorgaat en voor welke maatschappij.
Zoiets?Ben benieuwd hoe Royal Air Maroc hun (imho afgrijselijk lelijke) livery op een A380 zou verwerken

Ja, maar de Hadj is een paar weken per jaar, dat lijkt me idd niet erg rendabel om alleen daarvoor 10-12 A380's aan te schaffen... volgens mij is het dan handiger om 2 vluchten met hun 767's of 787's te maken, dan hebben ze hetzelfde aantal passagiers ook al binnen, zonder aanschaf van speciale toestellen daarvoorPiet91 schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:07:
[...]
Gaan ideeën op om zoiets dan in high-density in te zetten voor de Hadj. Maar het probleem is dan om het toestel de rest van het jaar goed te kunnen inzetten.
Geen gezicht, sorry
Dan zou ik zeggen dat ze beter hun oude livery kunnen pakken, die bredere banden passen imho beter op de A380. Dus zeg maar deze livery:

Of doe eens gek, en ontwerp een nieuwe livery
Maargoed, eerst maar eens zien of het allemaal doorgaat natuurlijk.
Virussen? Scan ze hier!
Denk absoluut niet dat Royal Air Maroc de A380 zal aanschaffen. Wide body jets hebben ze eigenlijk bijna niet meer in gebruik (767/787 voor NYC/Montreal alleen), de 747 wordt voornamelijk gebruikt als Koninklijk vliegtuig.
Tijdens de Hadj en in het hoogseizoen zet RAM voornamelijk Spaanse lease-jets in, ik zou niet weten wat RAM met meer dan 2 A380's aan moet.
Niks mis mee met de RAM-livery toch? Extra clean.
Tijdens de Hadj en in het hoogseizoen zet RAM voornamelijk Spaanse lease-jets in, ik zou niet weten wat RAM met meer dan 2 A380's aan moet.
Niks mis mee met de RAM-livery toch? Extra clean.
Gulfstream G650
Tja, ik zie het ook nog niet zo snel gebeuren maar wie weet.wildhagen schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:18:
Ja, maar de Hadj is een paar weken per jaar, dat lijkt me idd niet erg rendabel om alleen daarvoor 10-12 A380's aan te schaffen... volgens mij is het dan handiger om 2 vluchten met hun 767's of 787's te maken, dan hebben ze hetzelfde aantal passagiers ook al binnen, zonder aanschaf van speciale toestellen daarvoor
Ik zie ook meer realiteit in een order van Saudi dan RAM.SalimRMAF schreef op zondag 08 november 2015 @ 17:36:
Denk absoluut niet dat Royal Air Maroc de A380 zal aanschaffen. Wide body jets hebben ze eigenlijk bijna niet meer in gebruik (767/787 voor NYC/Montreal alleen), de 747 wordt voornamelijk gebruikt als Koninklijk vliegtuig.
Maar...
...vooral dit. Leahy zegt elk jaar wel dat ze gesprekken hebben en mogelijk zelfs orders in het geschiet, maar tot nu toe is dat nooit werkelijkheid geworden, op extra orders van bestaande maatschappijen na.Maargoed, eerst maar eens zien of het allemaal doorgaat natuurlijk.
Verwijderd
Net sinds jaren op een banner geklikt, aanbieding van malaga naar miami, 349 euro.
Blijkt dus via Turkish Airlines, duration 37 uur via istanbul.
nee bedankt
Blijkt dus via Turkish Airlines, duration 37 uur via istanbul.
Leuk toch! City tripje er bij. Mogelijk zelfs een gratis hotel, maar dat zul je even uit moeten zoeken.
http://www.turkishairline.../special-service-requests
I would!
I would!
Lekker!
Dat geldt alleen als er geen korte aansluiting mogelijk is. Enigste wat je in dit geval kan doen is ter plaatste in Istanbul vragen of je op een eerdere vlucht naar Miami kanNapsju schreef op maandag 09 november 2015 @ 04:29:
Leuk toch! City tripje er bij. Mogelijk zelfs een gratis hotel, maar dat zul je even uit moeten zoeken.
I would!
Ik heb een SQ vlucht geboekt maar ben geen lid van hun miles programma. Ik zie dat ze bij star alliance zitten samen met Lufthansa waar ik wel lid van ben. Zou ik ze via Lufthansa kunnen claimen?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ja.
Zitten daar nog voor en/of nadelen aan?
Voordeel is dat je miles krijgt bij een programma waar je al lid van bent.
Nadeel is dat het een bitch kan zijn om je LH nummer bij te voegen aan een bestaande boeking.
http://www.wheretocredit.com/
Bij deze website kun je kijken waar je het beste je punten bij kan laten schrijven.
Nadeel is dat het een bitch kan zijn om je LH nummer bij te voegen aan een bestaande boeking.
Bij deze website kun je kijken waar je het beste je punten bij kan laten schrijven.
Dankje handige website.bacardicoconut schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:57:
Voordeel is dat je miles krijgt bij een programma waar je al lid van bent.
Ik heb het eerder bij vluchten van Austrian airlines gedaan. Maar dat is onderdeel van Lufthansa dacht ik.
Q klasse kan ik niet bij miles en more declareren volgens de website. Jammer.
[ Voor 19% gewijzigd door icecreamfarmer op 09-11-2015 16:44 ]
KLM Cityhoppers' PH-KZF is ondertussen aangekomen in de Verenigde Arabische Emiraten.
De Fokker F70 is onderweg naar haar nieuwe eigenaar Air Niugini op Jacksons International Airport in Papoea-Nieuw-Guinea. Het heeft al eerder een stop in Trabzon, Turkije gemaakt.
PH-KZF maakte op zaterdag 24 oktober haar laatste 4 vluchten voor KLM en als laatste als KL1746 uit Luxemburg en landde toen op 19:08 op Schiphol.
Foto van afgelopen zaterdag:

Hier wordt ze weer herenigd met een andere F70 van KLM Cityhopper; PH-KZG die in maart 2014 uit de vloot ging en in maart aan Air Niugini werd geleverd.
Ook komt ze daar bij twee oude Cityhopper F100's; PH-LMV en PH-OFP.
De Fokker F70 is onderweg naar haar nieuwe eigenaar Air Niugini op Jacksons International Airport in Papoea-Nieuw-Guinea. Het heeft al eerder een stop in Trabzon, Turkije gemaakt.
PH-KZF maakte op zaterdag 24 oktober haar laatste 4 vluchten voor KLM en als laatste als KL1746 uit Luxemburg en landde toen op 19:08 op Schiphol.
Foto van afgelopen zaterdag:

Hier wordt ze weer herenigd met een andere F70 van KLM Cityhopper; PH-KZG die in maart 2014 uit de vloot ging en in maart aan Air Niugini werd geleverd.
Ook komt ze daar bij twee oude Cityhopper F100's; PH-LMV en PH-OFP.
[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 09-11-2015 22:30 . Reden: Omdat ik weer duizend tabbladen, registraties heb openstaan kruipt er wéér een fout in... ]
PH-EZU is een E190 en die vliegen allemaal nog voor KLC
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Austrian en Swiss zijn directe dochters van Lufthansa inderdaad, dat is weer net wat anders / makkelijker.icecreamfarmer schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:21:
[...]
Dankje handige website.
Ik heb het eerder bij vluchten van Austrian airlines gedaan. Maar dat is onderdeel van Lufthansa dacht ik.
Probeer eens in te loggen op Lufthansa.com. Daarna je boekingsnummer gewoon proberen toe te voegen.icecreamfarmer schreef op maandag 09 november 2015 @ 16:21:
[...]
Dankje handige website.
Je kunt ook bij SQ je Miles&More opgeven, waarschijnlijk ergens in je account.
Een interessant artikel over het outsourcen van maintenance: "The Disturbing Truth About How Airplanes Are Maintained Today"
In the last decade, most of the big U.S. airlines have shifted major maintenance work to places like El Salvador, Mexico, and China, where few mechanics are F.A.A. certified and inspections have no teeth.
What effect does all this offshoring have on the airworthiness of the fleet? No one gathers data systematically on this question—which is worrying in itself—but you don’t have to look far in government documents and news reports to find incidents that bring your senses to an upright and locked position. In 2011, an Air France Airbus A340 that had undergone a major overhaul at a maintenance facility used by U.S. and European airlines in Xiamen, China, flew for five days with 30 screws missing from one of its wings.
James B. Steele http://www.vanityfair.com...ntenance-disturbing-truth
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Bij miles and more kan het pas na de vlucht. By lufthansa zelf zel ik het zo eens proberen.oohh schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 00:49:
[...]
Probeer eens in te loggen op Lufthansa.com. Daarna je boekingsnummer gewoon proberen toe te voegen.
Je kunt ook bij SQ je Miles&More opgeven, waarschijnlijk ergens in je account.
Temraakle schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:01:
Een interessant artikel over het outsourcen van maintenance: "The Disturbing Truth About How Airplanes Are Maintained Today"
Beetje vreemde alinea.With huge subsidies, the Chinese government has created an aircraft-maintenance industry almost from scratch—building hangars, hiring mechanics, and aggressively courting airlines to have work done in the People’s Republic. Even engine repairs and overhaul—the highly skilled aircraft-maintenance work that has remained largely in the U.S. and Europe—may follow heavy maintenance to the developing world. Emirates, the airline owned by the Gulf states, is constructing a $120 million state-of-the-art engine-repair-and-overhaul facility in Dubai.
Say whut?The F.A.A.’s flight-standards office in Singapore—the only field office it maintained in the entire developing world
Aan de andere kant:
Air France-KLM doet onderhoud aan Boeing 777's Etihad
ABU DHABI - De technische divisie van Air France-KLM gaat tien jaar lang onderdelen en onderhoudsdiensten leveren voor de 33 Boeing 777's van branchegenoot Etihad. Met de overeenkomst is een bedrag van "enkele honderden miljoenen dollars" gemoeid, liet de Arabische luchtvaartmaatschappij dinsdag weten.
Etihad spreekt van een 'verdieping' van de bestaande band met Air France-KLM. De twee luchtvaartbedrijven werken sinds najaar 2012 samen op sommige vluchten tussen steden in Europa, het Midden-Oosten, Azië en Australië. De overeenkomst gaat vanaf februari in.
Alles buiten Amerika is de developing world
Treinreizen China: www.treinkaartjesChina.nl
Developing countries zijn volgens het IMF vrijwel alle niet westerse landen. Dan is het, gezien alle outsourcing van onderhoud van vliegtuigen die onder FAA toezicht vallen wel gek dat er maar een kantoor is buiten de VS. Of is je say whut ergens anders op gebaseerd?The F.A.A.’s flight-standards office in Singapore—the only field office it maintained in the entire developing world—once had half a dozen inspectors responsible for visiting more than 100 repair stations in Asia: not enough, to put it mildly, but they could accomplish something. By 2013 the number of inspectors was down to one. Now there is no one at all.
Ach, ik krijg al snel een beetje jeukende handen van als Amerikanen over zoiets beginnen.
Anywho; out with the 777, in with the A350 voor opgepakt zitten:
European leisure carrier is first to order 10-abreast Airbus A350
Met 17" is dat krapper dan de 787 (9-abreast = 17.5") en de 777 (10-abreast = 17.2").
Dat past toch serieus haast geen mens - letterlijk - meer in?
Ofwel niet alleen de LCC gaat die kant op, ook Qatar overweegt over te stappen op 10-abreast in de A350.DUBAI: Airline adoption of ultra high-density economy class cabins shows no sign of abating with Airbus confirming to RGN that a European carrier has become the first operator to select a 10-abreast configuration for the Airbus A350 XWB. The news comes as Qatar Airways is mulling going 10-abreast on its A350s; the carrier is already in the midst of a densification program for its Boeing 777s.
Earlier this year, Airbus revealed it has been quietly working on a configuration that would enable airlines to offer a seat that will be just shy of 17″ width at 10-across. In an exchange with RGN contributor Jason Rabinowitz today at the Dubai Air Show, Airbus head of corporate & investor marketing customer affairs Mark Pearman-Wright said that the new product is officially “out there” and a “European leisure carrier” has ordered this configuration.
He declined to name the airline, but there was some speculation at the show that perhaps French holiday carrier Air Caraibes has potentially gone in this direction; its first A350-900s are scheduled for delivery next year and it already operates high-density A330s with seat width that is sub 17″.
Met 17" is dat krapper dan de 787 (9-abreast = 17.5") en de 777 (10-abreast = 17.2").
Ik denk dat een term als developing countries zeker in het kader van luchtvaart onderhoud toch echt op zijn plaats is. Zeker gezien de voorbeelden (aantal gecertificeerde monteurs, of zelfs Engels sprekende monteurs en de voorbeelden wat er mis is gegaan na onderhoud).Piet91 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:05:
Ach, ik krijg al snel een beetje jeukende handen van als Amerikanen over zoiets beginnen.
Ik vind het niet zo schokkend dat bepaald onderhoud wordt uitbesteed naar lage(re) lonen landen, het gebrek aan expertise, kennis van Engels en gebrek aan toezicht is toch wel shocking. Het gaat/ging in de westerse wereld ook wel eens mis (Wikipedia: British Airways Flight 5390) maar laten we toch wel van de fouten in het verleden leren.
Singapore is een ontwikkeld land. Het staat op gelijke rank als Canada, Denemarken etc.PolarBear schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:02:
Developing countries zijn volgens het IMF vrijwel alle niet westerse landen. Dan is het, gezien alle outsourcing van onderhoud van vliegtuigen die onder FAA toezicht vallen wel gek dat er maar een kantoor is buiten de VS. Of is je say whut ergens anders op gebaseerd?
Een mediaan inkomen per huishouding dat boven dat van het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk ligt.
Singapore is een Newly-industrialized country (NIC) ofwel een van de enkele landen met snelgroeiende economie en staat bovenaan in de lijsten van productie/economie.
Maar goed; de term 'ontwikkelingsland' is sowieso een discutabele term.
Die opmerking was niet specifiek bedoeld over dit onderwerp maar meer in het algemeen.PolarBear schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:11:
Ik denk dat een term als developing countries zeker in het kader van luchtvaart onderhoud toch echt op zijn plaats is. Zeker gezien de voorbeelden (aantal gecertificeerde monteurs, of zelfs Engels sprekende monteurs en de voorbeelden wat er mis is gegaan na onderhoud).
Ik vind het niet zo schokkend dat bepaald onderhoud wordt uitbesteed naar lage(re) lonen landen, het gebrek aan expertise, kennis van Engels en gebrek aan toezicht is toch wel shocking. Het gaat/ging in de westerse wereld ook wel eens mis (Wikipedia: British Airways Flight 5390) maar laten we toch wel van de fouten in het verleden leren.
Maar wel midden tussen de developing countries. En in het gequote artikel is het volledig passend.Piet91 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:24:
[...]
Singapore is een ontwikkeld land. Het staat op gelijke rank als Canada, Denemarken etc.
Een mediaan inkomen per huishouding dat boven dat van het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk ligt.
Singapore is een Newly-industrialized country (NIC) ofwel een van de enkele landen met snelgroeiende economie en staat bovenaan in de lijsten van productie/economie.
Maar goed; de term 'ontwikkelingsland' is sowieso een discutabele term.
Valt het werk van die MRO's dan onder FAA toezicht? De FAA heeft buiten de VS niet zoveel te zoeken als het om onderhoud gaat. Alleen als het Amerikaans geregistreerd is. KLM stuurt haar wide-body vloot ook naar China voor groot onderhoud. Dat onderhoud gaat volgens EASA regelgeving, maar ik geloof niet dat de EASA een local office heeft. Dat hoeft ook helemaal niet.PolarBear schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:02:
[...]
[...]
Developing countries zijn volgens het IMF vrijwel alle niet westerse landen. Dan is het, gezien alle outsourcing van onderhoud van vliegtuigen die onder FAA toezicht vallen wel gek dat er maar een kantoor is buiten de VS. Of is je say whut ergens anders op gebaseerd?
Kia Niro-EV 2024
Het artikel ging er juist om dat er steeds meer vliegtuigen uit de VS buiten de VS onderhouden worden.Freak187 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:44:
[...]
Valt het werk van die MRO's dan onder FAA toezicht? De FAA heeft buiten de VS niet zoveel te zoeken als het om onderhoud gaat. Alleen als het Amerikaans geregistreerd is. KLM stuurt haar wide-body vloot ook naar China voor groot onderhoud. Dat onderhoud gaat volgens EASA regelgeving, maar ik geloof niet dat de EASA een local office heeft. Dat hoeft ook helemaal niet.
Daar hoort dit plaatje bij:Piet91 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:05:
[...]
Ofwel niet alleen de LCC gaat die kant op, ook Qatar overweegt over te stappen op 10-abreast in de A350.

Het kantoor staat in een (sterk) ontwikkeld land dus dan had de woordkeuze IMHO toch echt anders moeten zijn. Een beetje hetzelfde als zeggen dat Zwitserland in de Europese Unie ligt.PolarBear schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:36:
Maar wel midden tussen de developing countries. En in het gequote artikel is het volledig passend.
De faciliteit ligt in Singapore, dat heeft dan verder niets mee te maken met de landen er omheen.
Ik denk dat we wel weten hoe dat eruit ziet.
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 10-11-2015 13:22 ]
Zoals al eerder gemeld, wij voelden ons niet opgepakt zitten in die nieuwe 777 ... en in die nieuwe 'slankere' stoelen zit ook een 100% beter IFE.Piet91 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:05:
valt wel mee ; 242 om precies te zijnDat past toch serieus haast geen mens - letterlijk - meer in?
http://www.seatguru.com/a.../KLM_Boeing_777-200ER.php
En dat plaatje is een beetje verneukeratief, zo smal is het gangpad van geen kanten ; anders kon de trolly er niet eens door.
[ Voor 32% gewijzigd door Goner op 10-11-2015 14:52 ]
Die stoelen lijken inderdaad min of meer even groot. Alleen je houdt geen gangpaden meer over...Goner schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:46:
[...]
En dat plaatje is een beetje verneukeratief, zo smal is het gangpad van geen kanten ; anders kon de trolly er niet eens door.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zwaai terug

Ik heb het nergens over IFE. Wel over steeds krapper wordende stoelen. Feit is dat er een stoel in de breedte bij komt en je onder de streep dus krapper wordt. Stoelontwerp kan dat enigszins compenseren maar feit blijft dat de ruimte voor die extra stoel ergens vandaan moet komen.Goner schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:46:
Zoals al eerder gemeld, wij voelden ons niet opgepakt zitten in die nieuwe 777 ... en in die nieuwe 'slankere' stoelen zit ook een 100% beter IFE.
Ik had het over de breedte.
En het toestel is ineens breder.En dat plaatje is een beetje verneukeratief, zo smal is het gangpad van geen kanten ; anders kon de trolly er niet eens door.
Enne; ik zit over 2 weken in de 3e rondvlucht van de 787.
De stoelen zijn daar steeds even breed wat natuurlijk niet klopt. In 3-4-3 layouts zijn ze een stuk smaller dan 2-4-2.Goner schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:46:
[...]
En weer een ongeluk.. Gaat lekker de laatste tijd:
http://www.nu.nl/buitenla...artementencomplex-vs.html
http://www.nu.nl/buitenla...artementencomplex-vs.html
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Tsja, ik weet niet hoe ze het doen, maar wij hebben er zowat 11 uur heerlijk in gezeten. Baalden dat het op de terugweg weer een oude 777 was.Piet91 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:00:
[...]
Stoelontwerp kan dat enigszins compenseren maar feit blijft dat de ruimte voor die extra stoel ergens vandaan moet komen.
We vliegen regelmatig, zowel korte als lange vluchten, maar dit zat gewoon lekker.
Op het einde (4:20) zie je wanneer het landingsgestel van de gloednieuwe 787 wordt ingetrokken, dat er een rookwolk ontstaat. Hoe komt dat? Is dat rook dat door wrijving van de remmen wordt veroorzaakt?
En is het zo dat de wielen worden afgeremd alvorens zij worden ingetrokken? Dacht het wel, anders zul je een onbalans krijgen nietwaar?
Gulfstream G650
Z'n ronddraaiend wiel is ook een gyroscoop, dat wil je niet natuurlijk. De wielen worden voor het intrekken idd geremd en gezien de rook zwart is lijkt het me de meest logische verklaring.
Aldus:Piet91 schreef op zaterdag 24 oktober 2015 @ 22:27:
Turkish Airlines verft momenteel een van haar A330-200's (TC-JNC) in retro-livery:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ter verduidelijking; zo zag hun livery er ooit uit (A310-200 in Amsterdam, 1989).
Die A330 kan er geloof ik best eens mooi uit gaan zien.![]()
En aangezien we ook wel regelmatig een A330 van Turkish op Schiphol krijgen zul je deze misschien ook wel eens zien langskomen.
Morgenvroeg landt TC-JNC vanuit Istanbul als TK1951 op Schiphol om 10:45 uur.
Om 12:20 uur vertrekt het weer als TK1952.

En op dit moment staat de Mitsubishi Regional Jet (MRJ) op het punt te vertrekken voor de allereerste vlucht van dit nieuwe type. Vlucht vertrekt vanaf Nagoya Airfield.
Een livestream is hier te zien: http://www.ustream.tv/channel/NtahYVsFWxG
Het is de eerste Japanse lijnvliegtuig in meer dan een halve eeuw.

En hij is inmddels weer succesvol geland 
Overigens niet helemaal eerste Japanse vliegtuig in een halve eeuw, de NAMC YS-11 is immers nog tot 1974 gebouwd, dus 'slechts' 41 jaar terug
Overigens niet helemaal eerste Japanse vliegtuig in een halve eeuw, de NAMC YS-11 is immers nog tot 1974 gebouwd, dus 'slechts' 41 jaar terug
Virussen? Scan ze hier!
De trolleys op de 787 zijn echter wel een redelijk stuk smaller dan de trolleys die tot nu toe in gebruik zijn.Goner schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 14:46:
[...]
Drie maal raden waarom
Zodat passagiers de trolleys makkelijker kunnen passeren op weg naar het toilet? Wishful thinking...
Lekker!
Nog smaller ??Fly-guy schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:21:
[...]
De trolleys op de 787 zijn echter wel een redelijk stuk smaller dan de trolleys die tot nu toe in gebruik zijn.
Drie maal raden waarom
De standaard trolley is zo te zien nog steeds 30cm (je kunt ze kopen op Alibaba
Worden de maaltijden ook kleiner ? Of alleen de dienblaadjes ...
Anyway, in de nwe 777 passen de oude trolleys nog in de gangpaden en als je niet al te gezet bent kun je je er ook wel langswringen.
Mensen die tijdens het eten uitdelen naar de plee moetenNapsju schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:23:
Zodat passagiers de trolleys makkelijker kunnen passeren op weg naar het toilet? Wishful thinking...

Het is verneukeratief, aan de andere kant illustreert het wel perfect uit welke breedte de extra stoelen komen...CyBeR schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 17:05:
[...]
De stoelen zijn daar steeds even breed wat natuurlijk niet klopt. In 3-4-3 layouts zijn ze een stuk smaller dan 2-4-2.
Ik wist gewoon dat deze opmerking zou komen.wildhagen schreef op woensdag 11 november 2015 @ 04:46:
Wat ik daarmee dus bedoelde was dat dit de eerste lijnvliegtuig in een halve eeuw was als je naar eerste vlucht keek.
De YS-11 vloog op 30 augustus 1962 voor het eerst en dat is....meer dan een halve eeuw geleden.
EDIT: door de bewolking had ik 'm toch niet kunnen zien momenteel vliegt de Antonov AN-225 boven Nederland. Als die iets noordelijker had gevlogen had ik 'm ongetwijfeld gehoord/kunnen herkennen.
http://www.flightradar24.com/ADB373F/7f28970
[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 11-11-2015 10:49 ]
Qatar 787 in 9-abreast is 16.9".Piet91 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:05:
De meeste 787's zijn overigens 17.2", net als een 10-abreast 777.
We konder er op wachten :
https://www.facebook.com/wijkopenKLM/?fref=ts
Dat is een forse crownfundingMet zo'n negenhonderd miljoen euro kunnen Nederlanders KLM losweken uit de handen van Air France, verwacht Bobbe. De ondernemer werkt bij een advieskantoor op het gebied van fusies en overnames voor mkb-ondernemers. Met een Facebookpagina heeft hij zijn actie aangekondigd, binnen een paar dagen gaat de website voor de crowdfunding live.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Als iedere volwassen Nederlander ongeveer honderd Euro lapt kom je al een heel eind. Desnoods de rijken het dubbele of meer en de minder rijken de helft of minder...
Als we dan allemaal een stukje van KLM krijgen niet eens zo een slecht idee. Een speciale app ontwikkelen zodat iedereen inspraak heeft dmv vraagstukken oid.
Nvidia rules
En daarna voor een habbekrats Air France opkopen (want dat is dan toch niets meer waard) en onder KLM hangen. Eens kijken hoe die Fransen het vinden als de rollen omgedraaid worden
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Verwijderd
Alweer 1 jaar geleden dat deze voor het laatst z'n motoren uitzette op Schiphol...
KLM MD-11 PH-KCD Farewell Flight by Arnoud Raeven, on Flickr
MD-11 is...
KLM MD-11 Farewell Flight Blog

MD-11 is...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2015 15:54 ]
Volgensmij is de verdeelsleutel grofweg 1/3 en 2/3, dus dan zou je aan zo'n 700 miljoen genoeg moeten hebben!franssie schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:13:
We konder er op wachten :
[...]
Dat is een forse crownfunding
Een bedrijf als Shell zou een groot deel kunnen kopen die moeten ook nog wel redelijk wat mensen de wereld overvliegen dus die zijn er wel bij gebaat om rechtstreeks de wereld over te kunnen vliegen.
En wat heb ik er aan?Fiber schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:25:
Als iedere volwassen Nederlander ongeveer honderd Euro lapt kom je al een heel eind. Desnoods de rijken het dubbele of meer en de minder rijken de helft of minder...
Bijvoorbeeld ABN Amro staatseigendom houden daar zie ik een groot maatschappelijk nut (en levert bakken met geld op) maar de KLM?
Verwijderd
Denk dat als KLM over de kop gaat dat ook niet al te positief is voor de NL economie.
En ik fotografeer liever hun toestellen dan die van die uit Frankrijk.
En ik fotografeer liever hun toestellen dan die van die uit Frankrijk.
Inderdaad. Dat beperkt zich niet tot KLM namelijk; ook Schiphol heeft dan een probleem.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:31:
Denk dat als KLM over de kop gaat dat ook niet al te positief is voor de NL economie.
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:51:
Alweer 1 jaar geleden dat deze voor het laatst z'n motoren uitzette op Schiphol...
[afbeelding]KLM MD-11 PH-KCD Farewell Flight by Arnoud Raeven, on Flickr
MD-11 is...
[afbeelding]KLM MD-11 Farewell Flight Blog
Ben dat toestel achteraf nog meer wezen waarderen ook.
Daarnaast apart als je bedenkt dat je toch de allerlaatste passagiers ooit behoort die in een trijet gevlogen hebben.
Tenzij de technieken/ontwerpen/filosofie radicaal veranderen gaan we dat in ons leven niet meer meemaken...
Dassault maakt zelfs vandaag nog tri-jets. En De Tu-154 is her en der nog in gebruik voor passagiers.
[ Voor 41% gewijzigd door CyBeR op 11-11-2015 19:25 ]
Verwijderd
Er zijn toch nog een paar Tristars?
Wikipedia: Lockheed L-1011 TriStar
Geen idee of die ook nog met pax vliegen?
Dat had ik wel weer verwacht.
Ik bedoel dus een commercieel wide-body trijet.
(Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3")

Er zijn geloof ik nog wel een aantal kisten die nog in een staat die theoretisch nog vliegwaardig gemaakt kunnen worden maar de kans dat dat gaat gebeuren is klein.
Ik bedoel dus een commercieel wide-body trijet.
Naar mijn weten de enige nog vliegende Tristar die nog rondvliegt sinds de RAF op 24 maart 2014 mee opgehouden is.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:29:
Er zijn toch nog een paar Tristars?
(Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3")

Er zijn geloof ik nog wel een aantal kisten die nog in een staat die theoretisch nog vliegwaardig gemaakt kunnen worden maar de kans dat dat gaat gebeuren is klein.
Tja, ik wordt er wel een beetje moe van aangezien iedereen wel weet wat ik bedoel.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:31:
Laat dan die deuren ook niet openstaan.
Wij trappen ze wel in hoor.
[ Voor 95% gewijzigd door Piet91 op 11-11-2015 19:47 ]
Verwijderd
Laat dan die deuren ook niet openstaan. 
Nog eentje dan: Er bestaan ook nog MD11jes, ook commercieel, maar dan moet je mee in een doos om erin te mogen meevliegen.

Maar of je dat lukt...
Nog eentje dan: Er bestaan ook nog MD11jes, ook commercieel, maar dan moet je mee in een doos om erin te mogen meevliegen.
Maar of je dat lukt...
Je had dan westerse tri-jet moeten zeggen of zo want de genoemde Tu-154 wordt, hoewel beperkt, nog wel degelijk commercieel ingezet voor passagiers. En gezien 't soort maatschappij wat ermee vliegt, Koryo e.d., blijft dat nog wel even zoPiet91 schreef op woensdag 11 november 2015 @ 19:29:
Tja, ik wordt er wel een beetje moe van aangezien iedereen wel weet wat ik bedoel.
[ Voor 13% gewijzigd door CyBeR op 11-11-2015 20:04 ]
Denk aan alle multinationals die personeel de wereld over moeten vliegen, dat is een heel stuk gunstiger als je een maatschappij hebt met een groot route netwerk zoals de KLM. Voorbeelden zijn echte handels steden zoals, Hong Kong, Singapore etc, allemaal steden/landen met een grote luchtvaartmaatschappij.GoldenSample schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:27:
[...]
En wat heb ik er aan?
Bijvoorbeeld ABN Amro staatseigendom houden daar zie ik een groot maatschappelijk nut (en levert bakken met geld op) maar de KLM?
Jij en ik zijn geen multinationalBrilsmurfffje schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:18:
[...]
Denk aan alle multinationals die personeel de wereld over moeten vliegen, dat is een heel stuk gunstiger als je een maatschappij hebt met een groot route netwerk zoals de KLM. Voorbeelden zijn echte handels steden zoals, Hong Kong, Singapore etc, allemaal steden/landen met een grote luchtvaartmaatschappij.
http://www.nu.nl/buitenla...igen-altijd-volgbaar.html
ADS-B nu via sat
Paniek management om één vlucht. En ja bij vermiste vliegtuigen in berggebieden helpt het ook maar de veiligheid neemt er niet van toe, ik schat dat dat geld beter te besteden valt.
ADS-B nu via sat
Paniek management om één vlucht. En ja bij vermiste vliegtuigen in berggebieden helpt het ook maar de veiligheid neemt er niet van toe, ik schat dat dat geld beter te besteden valt.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
KLM failliet kan ook een zegen in vermomming zijn om een Engels spreekwoord eens te vertalen. Doorstart kan dan zonder alle ballast van het verleden nog best success vol zijn. Maar laten we reeel zijn, KLM draait nu matig tot aardig, maar de fusie met AF was er niet voor niets. Je had van te voren aan kunnen zien komen dat er enorme afbreukrisico's waren maar een fusie, overname of intensieve samenwerking had er sowieso wel ingezeten.GoldenSample schreef op woensdag 11 november 2015 @ 18:27:
[...]
En wat heb ik er aan?
Ik denk dat Schiphol en KLM (merk, routenetwerk) voldoende intressant zijn voor andere partijen mocht het helemaal misgaan. IAG, LH, wie weet wat nog meer. Eerder in dit topic is al eens de interesse van BA voor KLM/Schiphol als derde/vierde luchthaven/hub van Londen besproken. Anders dan een SAS of Sabena is er een intressante hub beschikbaar mocht KLM kopje onder gaan.
KLM en Malaysia fuseren dan krijg je een wereldwijde maatschappij die onder 1 naam vluchten over de ganse wereld kan aanbieden, van Amsterdam naar Auckland met dezelfde airlinePolarBear schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:50:
[...]
KLM failliet kan ook een zegen in vermomming zijn om een Engels spreekwoord eens te vertalen. Doorstart kan dan zonder alle ballast van het verleden nog best success vol zijn. Maar laten we reeel zijn, KLM draait nu matig tot aardig, maar de fusie met AF was er niet voor niets. Je had van te voren aan kunnen zien komen dat er enorme afbreukrisico's waren maar een fusie, overname of intensieve samenwerking had er sowieso wel ingezeten.
Ik denk dat Schiphol en KLM (merk, routenetwerk) voldoende intressant zijn voor andere partijen mocht het helemaal misgaan. IAG, LH, wie weet wat nog meer. Eerder in dit topic is al eens de interesse van BA voor KLM/Schiphol als derde/vierde luchthaven/hub van Londen besproken. Anders dan een SAS of Sabena is er een intressante hub beschikbaar mocht KLM kopje onder gaan.
En AF447, daar was hetzelfde probleem mee.franssie schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:43:
ADS-B nu via sat
Paniek management om één vlucht.
Easyjet vierde afgelopen dinsdag haar 20e verjaardag.
Hiervoor hebben ze hun nieuwste van hun 85 A320's (G-EZOX; 4 november geleverd) een speciale livery gegeven dat onder andere bestaat uit ingezonden vakantiefoto's.

Morgen komt de kist voor het eerst naar Schiphol:
Hiervoor hebben ze hun nieuwste van hun 85 A320's (G-EZOX; 4 november geleverd) een speciale livery gegeven dat onder andere bestaat uit ingezonden vakantiefoto's.

Morgen komt de kist voor het eerst naar Schiphol:
EZY 2151 uit Luton, verwachte aankomst om 08:52 uu.
EZY 2152 naar Luton, verwacht vertrek om 09:30 uur
Verwijderd
Apart... ADS-B uitzetten... en dan ben je het toestel alsnog kwijt?franssie schreef op woensdag 11 november 2015 @ 22:43:
ADS-B nu via sat
Ze zijn lekker de VOR baken bij Den Helder aan het kalibreren (gok ik)

Iran gaat mogelijk deze week al flink shoppen op de vliegtuigmarkt, om het vliegende museum te kunnen upgraden:
Zou Iran achter die potentiele nieuwe A380-order zitten?
Bron: http://www.luchtvaartnieu...-ordercontract-met-airbusDe Iraanse president Hassan Rouhani tekent mogelijk nog deze week een contract met Airbus voor de levering van vliegtuigen. Dat meldt persbureau AFP op basis van een interview dat Rouhani op de Franse radio gaf. De Iraanse president is deze week in Frankrijk voor een staatsbezoek. Door westerse sancties kon Iran lange tijd geen nieuwe vliegtuigen kopen in Europa en de VS.
Eerder dit jaar liet Iran al weten op korte termijn vliegtuigen te willen bestellen bij Airbus en Boeing. Dat gebeurde kort nadat het land in juli een nucleaire deal sloot met zes wereldmachten. Onderdeel van die overeenkomst is dat Iran weer internationaal de markten op mag.
Een hoge regeringsfunctionaris liet in de zomer al weten dat Iran de komende jaren honderden vliegtuigen nodig heeft om de zwaar verouderde luchtvloot van het land te vervangen. Hij sprak daarbij de verwachting uit dat de orders worden verdeeld tussen Airbus en Boeing.
Bij maatschappijen in Iran zijn al wel toestellen van Airbus en Boeing in gebruik. Het gaat in de regel om oudere vliegtuigen die via omwegen in Iran zijn beland. Gedateerde types als de Boeing 727 worden nog steeds door Iraanse luchtvaartbedrijven ingezet.
Het oudste passagiersvliegtuig in het land is een bijna veertig jaar oude Boeing 747.
Zou Iran achter die potentiele nieuwe A380-order zitten?
Virussen? Scan ze hier!
Verwachte aankomst van PH-BHC is zaterdagmorgen om 08:05 uur.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:49:
Is er al wat meer bekend over de aankomst van de KL 787 a.s. zaterdag?
Panoramaterras (of wat er eigenlijk van over is

[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 12-11-2015 19:58 ]
Maar de vraag is, zit er een Sint in.Piet91 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:54:
[...]
Verwachte aankomst van PH-BHC is zaterdagmorgen om 08:05 uur.
Panoramaterras (of wat er eigenlijk van over is) gaat hiervoor open om 07:30 uur i.p.v. 09:00 uur.
edit:// en natuurlijk de kleur van de pieten

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 12-11-2015 21:38 ]
AFAIK gebruikt de 787 ATLAS standaard formaten welke in de het overgrote merendeel van de moderne vliegtuigen gebruikt wordt...Fly-guy schreef op woensdag 11 november 2015 @ 07:21:
[...]
De trolleys op de 787 zijn echter wel een redelijk stuk smaller dan de trolleys die tot nu toe in gebruik zijn.
Drie maal raden waarom
Verwijderd
Vlieg vandaag naar Istanbul (KL1617) en krijg 80% korting op Europe Business Class aangeboden (=129 euro). Best aantrekkelijk, iemand ervaring met Europese BC bij KLM?
Ik denk dat je eerder de vraag moet stellen of de Europese BC het waard is voor een vlucht van 3 uur.
Ik heb er ervaring mee. Zelfde stoel als economy, middelste stoel wordt vrijgehouden. Je krijgt wat beter eten en drinken. Dat is het.Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:30:
Vlieg vandaag naar Istanbul (KL1617) en krijg 80% korting op Europe Business Class aangeboden (=129 euro). Best aantrekkelijk, iemand ervaring met Europese BC bij KLM?
Voor intra-Europa zou ik het niet doen. Intercontinentaal zeker wel (als het toestel de lie-flat stoelen heeft).
Betekend dat ze waarschijnlijk overboekt zijn in Y. Kleine correctie..zelfde stoel als EC, iets meer beenruimte en kan wat verder naar achteren tov van Economy + wat don_jorg schreef, behalve als je met KLC vliegt...dan wordt er niks vrijgehouden.don_jorg schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:36:
[...]
Ik heb er ervaring mee. Zelfde stoel als economy, middelste stoel wordt vrijgehouden. Je krijgt wat beter eten en drinken. Dat is het.
Voor intra-Europa zou ik het niet doen. Intercontinentaal zeker wel (als het toestel de lie-flat stoelen heeft).
BC in Europa is over het algemeen wat behelpen tov bv domestic first in de US of Azië
[ Voor 4% gewijzigd door Grouchy op 13-11-2015 16:55 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Bij KLC wordt er op de Fokker wel een stoel vrij gehouden. Bij de Embraer niet omdat die al 2-2 is.
Grote voordeel van C class reizen vind ik het feit dat je vrijwel nergens in de rij hoeft te staan.
Grote voordeel van C class reizen vind ik het feit dat je vrijwel nergens in de rij hoeft te staan.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Dit topic is gesloten.