SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L
Wat is dat nou weer voor wazige opmerking? Alsof andere toestellen niet door hun neuswiel (of overige wielen) kunnen zakken?exeliser schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:45:
[...]
Ja dat kan gebeuren als je de a330 gebruikt hè.
Speciaal voor jou, even een bewijsje van het tegendeel...

Virussen? Scan ze hier!
Deze wazige opmerking is het simpele feit dat SQ meer tevreden is over hun Boeing toestellen dan over hun Airbus toestellen. Omdat kisten zoals de B77W gewoon meer betrouwbaar is dan de a330.wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:53:
[...]
Wat is dat nou weer voor wazige opmerking? Alsof andere toestellen niet door hun neuswiel (of overige wielen) kunnen zakken?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Euh sorry?exeliser schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:01:
[...]
Omdat kisten zoals de B77W gewoon meer betrouwbaar is dan de a330.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Wat is er? Naar mijn mening is de boeing 77W stukke beter dan de a330 op zeg maar alle vlakken.
[ Voor 23% gewijzigd door exeliser op 11-10-2015 18:27 ]
Dat mag jij vinden, het is immers directe l slechts jouw mening, maar presenteer het niet als feit als je dat niet kan onderbouwen met fatsoenlijke data.exeliser schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:26:
[...]
Wat is er? Naar mijn mening is de boeing 77W stukke beter dan de a330 op zeg maar alle vlakken.
Daarnaast is sq ook helemaal niet ontevreden over de a330, noch kun je de 777 betrouwbaarder noemen.
Ah, vandaar dat ze nog een kleine 70 toestellen bij Airbus in bestelling hebben staan (waarmee ze een flink deel van hun 777's af willen danken), omdat ze er zo ontevreden over zijn, zullen ze wel denken "laten we er maar een paar bestellen"...exeliser schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:01:
[...]
Deze wazige opmerking is het simpele feit dat SQ meer tevreden is over hun Boeing toestellen dan over hun Airbus toestellen.
Hier zou ik graag cijfers van willen zien.Omdat kisten zoals de B77W gewoon meer betrouwbaar is dan de a330.
[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 11-10-2015 18:43 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik weet wel uit betrouwbare bron (station manager van SQ op SIN) dat er vaker dingen aan de hand zijn met de 330 dan met de 777 maar dat is alleen wat ik er van hoordeFly-guy schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:36:
[...]
Dat mag jij vinden, het is immers directe l slechts jouw mening, maar presenteer het niet als feit als je dat niet kan onderbouwen met fatsoenlijke data.
Daarnaast is sq ook helemaal niet ontevreden over de a330, noch kun je de 777 betrouwbaarder noemen.
Ik had beter de vergelijking a330 en 77w kunnen gebruiken. inderdaad. Maar je er wel bij stil staan dat de a330 uit 1992 komt althans de eerste vlucht en de a350 2013. Dus de technologie is wel verbeterd over die periode. En wat die cijfers betreft zoals een piloot (van SQ) tegen mij zei "If it ain't boeing it ain't going"wildhagen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:40:
[...]
Ah, vandaar dat ze nog een kleine 70 toestellen bij Airbus in bestelling hebben staan, omdat ze er zo ontevreden over zijn, zullen ze wel denken "laten we er maar een paar bestellen"...
[...]
Hier zou ik graag cijfers van willen zien.
Betekenis: "Airbus is coming" danwel "Airbus is staying"
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
De correcte uitspraak daarvan is "if it ain't Boeing, I ain't going". Wat nogal makkelijk is voor een 77W-piloot zonder A330 type rating.exeliser schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 18:48:
[...]
En wat die cijfers betreft zoals een piloot (van SQ) tegen mij zei "If it ain't boeing it ain't going"
Er is niemand met een sterkere mening over een Airbus dan een (Boeing) piloot door nog nooit een Airbus rating heeft gehad..CyBeR schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 19:42:
[...]
Wat nogal makkelijk is voor een 77W-piloot zonder A330 type rating.

Vanavond (22:00 - 23:00 uur) op BBC2; de eerste aflevering van de vierdelige serie
Britain's Ultimate Pilots: Inside the RAF
Trailer:The world's most famous pilots - the Red Arrows - reveal the secrets to their spectacular British summer display season. The stakes couldn't be higher as they aim to salute Her Majesty the Queen. But will they pull off the ambitious display over Buckingham Palace? And could they have found a new fan in the young Prince George?
Enne, Saint Martin; eat your heart out!
(Iberia A340-600 op San Jose, Costa Rica)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=hxv70_V5CIs]

En als iemand morgenvroeg op Schiphol is (of in de buurt); A6-LRE, een Boeing 777-200LR van Etihad komt vanuit Dallas om 09:30 aan op Schiphol om een uur later door te vliegen naar Abu Dhabi.
Vluchtnummer is EY160; de driewekelijkse vlucht van pak 'm beet 14 uur.
Scramble noemt als reden "crew change en brandstof".
Een Etihad 777-200LR zie je niet vaak op Schiphol; hoewel deze vorige jaar (net als haar 4 zusters) op Schiphol zijn omgespuiten in Etihad kleuren nadat Etihad ze van Air India had overgenomen.

Trouwens; doet bij jullie de site http://www.airplane-pictures.net/ ook raar?
Bij mij laadt het de foto's niet meer sinds een paar dagen.
De foto's op hun eigen pagina; bijv. de foto op deze pagina.
[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 11-10-2015 22:40 ]
Hé, dat vliegtuig zat ik in als 0 jarig persoon toen hij een beetje hard neerkwamwildhagen schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 17:53:
[...]
[afbeelding]
Is wel een gevalletje van iets meer krachten dan hij op berekend was... 20 % meer dan waarop hij berekend is als gevolg van het neergooien van de neus met 'at least' 9 graden per seconde. Het breekpunt was de zogenaamde 'doghouse', het achterste deel van de wheel well.
Wel iets anders dan een stilstaand vliegtuig.

Dat kan je hier in Nederland bij Gilze-Rijen soms ook zien (met verkeerslichten om het verlengde van de baan vrij te krijgen van verkeer).Piet91 schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 20:47:
[...]
Enne, Saint Martin; eat your heart out!![]()
(Iberia A340-600 op San Jose, Costa Rica)
[afbeelding]
[afbeelding]
[video]
[afbeelding]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Anoniem: 319464
Edit
YouTube: Antonov landt in Eindhoven
2008 alweer, tijd vliegt zeg
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 319464 op 11-10-2015 21:37 ]

dus ondanks dat je vroeger bent vertrokken zit ik nu al lekker aan het bier bij Buffalo wild wings.PWM schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 21:02:
Nice, Air China en Korean air net voor ons geland. Fijne rij van 3 uur, aangezien er niet 1 Engels spreekt.
www.casarodriguillo.com
Dat is wel jammer want Boston is een ontzettend leuke stad. Ik was daar vorig jaar november voor mijn werk maar had de zaterdag en zondag gepakt om een city tour te doen. Ik zat toen in de Intercontinental vlak bij de Boston Tea Party Museum en 10 minuten lopen naar downtown Baarston zoals de lokals het uitsprekenPinin schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:21:
[...]
dus ondanks dat je vroeger bent vertrokken zit ik nu al lekker aan het bier bij Buffalo wild wings. En in een rete saai hotel. Maar goed ik moet wel gewoon werken deze week. Das Jammer ik had graag Boston ontdekt
https://valid.x86.fr/xhfd5e
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
nou, ik hoop door andere collega's wel een keer meegenomen worden naar iets. Vanavond iig lekker eten in SalemBadtothebone schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:58:
[...]
Dat is wel jammer want Boston is een ontzettend leuke stad. Ik was daar vorig jaar november voor mijn werk maar had de zaterdag en zondag gepakt om een city tour te doen. Ik zat toen in de Intercontinental vlak bij de Boston Tea Party Museum en 10 minuten lopen naar downtown Baarston zoals de lokals het uitspreken
www.casarodriguillo.com
Nou, het is wel weer effe geleden, maar ik vond Boston destijds niet saai. We zaten in een buurt die een beetje Europees aandeed, met terrasjes enzo. Was vlakbij waar Cheers zit, de bar die de inspiratie was voor de TV serie. De Waterfront is bere-gezelig, met veel horeca en comedy clubs. En als je wat wilt gaan zien, Museum of Science, USS Constitution ...
Heeft KLM zich verslikt in Air France? http://nu.nl/weekend/4141...rslikt-in-air-france.html
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik heb altijd het idee gehad dat KLM teveel in paniek door de post 9/11 luchtvaartdip voor een veel te laag bedrag aan de Fransen is verkwanseld. Ik heb hele grote twijfels bij dat eeuwige "We kunnen zelfstandig niet overleven" verhaal.Hmmbob schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 01:30:
Om de Air France / KLM discussie nog even warm te houden:
Heeft KLM zich verslikt in Air France? http://nu.nl/weekend/4141...rslikt-in-air-france.html
[ Voor 37% gewijzigd door CaptJackSparrow op 12-10-2015 10:06 ]
Door de AF/KL combinatie kunnen ze nog steeds heel veel bestemmingen aandoen die anders voor één airline niet rendabel zouden zijn. Zoals je leest is de positie van Schiphol ook enorm kwetsbaar door dit geneuzel met KLM. Schiphol was redelijk uniek, met haar vele bestemmingen maar nu worden ze links en rechts ingehaald door de opkomende landen.
Kia Niro-EV 2024
TOULOUSE - Amsterdam wordt de eerste bestemming waarop Singapore Airlines gaat vliegen met de nieuwe Airbus A350-900. Dat maakte de Singaporese luchtvaartmaatschappij maandagochtend bekend in Toulouse. Daar vindt vandaag de roll-out plaats van de eerste A350 voor Singapore Airlines, die in januari 2016 wordt afgeleverd. De lijndiensten naar en van Schiphol starten naar verwachting per april 2016.
Singapore Airlines heeft 63 A350-900’s in bestelling, waarvan het eerste exemplaar in januari zal worden afgeleverd. De maatschappij verwacht binnen een jaar na aflevering in totaal 11 Airbus A350-900 vliegtuigen toe te voegen aan de vloot. Naast de bestelling van 63 vliegtuigen heeft Singapore Airlines nog een optie voor 20 extra Airbus A350-900 vliegtuigen.
Voordat in april de vluchten naar Amsterdam van start gaan, zal de eerste A350 worden ingezet op vluchten naar Jakarta en Kuala Lumpur om de crews aan het nieuwe vliegtuig te laten wennen.
Singapore Airlines wordt de eerste luchtvaartmaatschappij die de A350 op een geregelde lijndienstvlucht zal inzetten naar Schiphol. Afgelopen vrijdag landde er voor het eerst een Airbus A350 op de luchthaven. Finnair zette haar nieuwe A350 eenmalig in op de route tussen Helsinki en Amsterdam.
De A350 zal bij Singapore Airlines worden uitgerust met een Business Class, Premium Economy Class en Economy Class.
"Aan boord van het toestel bevinden zich de nieuwe Business Class, Premium Economy Class en Economy Class stoelen en ’s werelds meest geavanceerde in-flight entertainment systeem", meldt Senior Vice President Marketing Planning, Lee Wen Fen.
Kreeg een e-mail van Air France nav de gebeurtenissen vorige week :Hmmbob schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 01:30:
Om de Air France / KLM discussie nog even warm te houden:
Dear Sir, Madam,
I am sure that like all of us, you were shocked by the events that took place at the end of Air France's Central Works Council meeting last Monday.
What we all saw does not represent Air France.
These violent acts were the work of isolated individuals and do not reflect the reality nor the ambition of your airline. Furthermore, these events did not disrupt our flights in any way.
In a highly competitive world, Air France needs to take brave steps to ensure its future as a leading airline with global ambitions. As you've no doubt noticed when you travel with us, Air France is committed to an unprecedented transformation of its products and services.
Our goal is simple: to offer you a high quality product, with a French touch that makes us stand out. We will continue to do this.
We are doing all we can to earn your trust and look forward to welcoming you again soon on one of our flights.
en een link naar een video in het Frans : YouTube: Air France pour vous ! Air France is here for you!
Weet niet of dat (buiten Frankrijk) wel een positief punt is wat ze zouden moeten noemenGoner schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:02:
[...]
Kreeg een e-mail van Air France nav de gebeurtenissen vorige week :
with a French touch that makes us stand out.

Tijd geleden werd bekend dat China Airlines mogelijk de A350 gaat inzetten op Amsterdam (mogelijk ook AMS als eerste bestemming) maar dan pas vanaf Q3 2016.Die Bolle14 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 10:55:
Of zij de eerste zijn die er mee komt is de vraag, maar ze zijn volgens mij wel de eerste die het bekend maken: Singapore Airlines vanaf april 2016 met de A350 naar Schiphol.
Singapore Airlines wordt dus wel de eerste die met de A350 naar AMS komt.
Kleiner toestel dan wat ze nu inzetten. En geen First Class meer.
Ah ok, dan heb ik die bevestiging gemist, dan is het nu eigenlijk alleen nog wachten op nieuws van Cathay PacificPiet91 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:38:
[...]
Tijd geleden werd bekend dat China Airlines mogelijk de A350 gaat inzetten op Amsterdam (mogelijk ook AMS als eerste bestemming) maar dan pas vanaf Q3 2016.
Kleiner toestel dan wat ze nu inzetten.
Persbericht Singapore Airlines nu ook online
[ Voor 12% gewijzigd door Die Bolle14 op 12-10-2015 12:02 ]
Ik denk niet dat AMS een grote F markt is.Piet91 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:38:
[...]
Dan ga ik nog net 2 keer met de 777-300ER die kant op (en weer terug). Mijn ervaring is trouwens, maar zoveel vlieg ik niet, is dat die kist altijd wel vol zit vanaf Amsterdam. Waarom gaan ze dan met een kleinere kist vliegen? First eruit kan ik mij voorstellen trouwens.Piet91 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:38:
[...]
[ Voor 4% gewijzigd door Bastien op 12-10-2015 11:58 ]
Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?
Kleiner toestel maar geen First meer zal betekenen dat er ongeveer evenveel van de rest in gaat, maar wel zuiniger is.Bastien schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:57:
[...]
Dan ga ik nog net 2 keer met de 777-300ER die kant op (en weer terug). Mijn ervaring is trouwens, maar zoveel vlieg ik niet, is dat die kist altijd wel vol zit vanaf Amsterdam. Waarom gaan ze dan met een kleinere kist vliegen? First eruit kan ik mij voorstellen trouwens.
Het is dan ook niet door China Airlines bevestigd maar het vermoeden is groot, zeker omdat de A350 voor hen de vervanger wordt voor de A340 (waar ze er op dit moment nog maar 4 van over hebben).Die Bolle14 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:55:
Ah ok, dan heb ik die bevestiging gemist, dan is het nu eigenlijk alleen nog wachten op nieuws van Cathay Pacific
Weet ik niet, zal ook aan de route liggen.CyBeR schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:57:
Ik denk niet dat AMS een grote F markt is.
Verder vliegen Emirates, Garuda, (nu nog) Singapore, Xiamen Airlines, Korean Air en China Southern met First Class op Amsterdam.
Who knows.Bastien schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:57:
Dan ga ik nog net 2 keer met de 777-300ER die kant op (en weer terug). Mijn ervaring is trouwens, maar zoveel vlieg ik niet, is dat die kist altijd wel vol zit vanaf Amsterdam. Waarom gaan ze dan met een kleinere kist vliegen? First eruit kan ik mij voorstellen trouwens.
Daar lijkt het wel op inderdaad. Als ik naar de configuratie van de A350's bij Finnair, Qatar en Vietnam kijk zal er bij Singapore Airlines in hun A350 onder de streep meer passagiers gaan dan bij hun 77W's.AndRo555 schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:59:
Kleiner toestel maar geen First meer zal betekenen dat er ongeveer evenveel van de rest in gaat, maar wel zuiniger is.
Wel minder premium heavy en minder cargo dus.
Ik ook, 16/2 heen en 1/3 weer terug met SQ naar AMS. Jammer, was toch mooi geweest als dan al een A350 ingezet zou worden, daar heb ik tot nu toe nog nooit in gezeten...Bastien schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:57:
[...]
Dan ga ik nog net 2 keer met de 777-300ER die kant op (en weer terug)
Virussen? Scan ze hier!
Ja daar ben je niet de enige mee hoorwildhagen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:17:
[...]
Ik ook, 16/2 heen en 1/3 weer terug met SQ naar AMS. Jammer, was toch mooi geweest als dan al een A350 ingezet zou worden, daar heb ik tot nu toe nog nooit in gezeten...
Van de 7x7 en A3x0 series heb ik inmiddels bijna alle types gehad waar ik ooit in gezeten heb, alleen de 707 en A310 heb ik nooit gehad, en dus de A350 (maar weer wel bijv de 727 en A300, wat nu toch ook exoten zijn inmiddels). Dan laat ik ff subtypes maar buiten beschouwing (-200/-300 etc), want dat is onbegonnen werk
Virussen? Scan ze hier!
De vlucht naar Singapore is heel wisselend, heb hem zelf 3x gehad met de KLM en soms is het halfleeg en soms is het ramvol. Nu vliegt de kis van de KLM nog wel door naar DPS.Bastien schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:57:
[...]
De A350 vliegt nog wel wat jaren rond he, ik zou mijzelf meer zorgen maken als je nog nooit in en A346 of een 747 gezeten hebt.wildhagen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 12:24:
Ja maar, ja maar, ik wil mijn collectie rondkrijgen
Van de 7x7 en A3x0 series heb ik inmiddels bijna alle types gehad waar ik ooit in gezeten heb, alleen de 707 en A310 heb ik nooit gehad, en dus de A350 (maar weer wel bijv de 727 en A300, wat nu toch ook exoten zijn inmiddels). Dan laat ik ff subtypes maar buiten beschouwing (-200/-300 etc), want dat is onbegonnen werk
Verwijderd
Bron: http://onderzoeksraad.nl/...pporten-wat-te-verwachtenDinsdag 13 oktober 2015 publiceert de Onderzoeksraad voor Veiligheid zijn rapporten over het onderzoek naar de crash van vlucht MH17.
Wat kunt u verwachten?
- Om 11.00 uur zullen in Den Haag eerst de nabestaanden door voorzitter Tjibbe Joustra van de Onderzoeksraad voor Veiligheid worden geïnformeerd over de resultaten van het onderzoek.
- Om exact 13.15 uur presenteert de voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid het onderzoek op luchtmachtbasis Gilze Rijen aan de media. Na afloop van de presentatie worden de rapporten gepubliceerd (ca 13.45 uur).
- Om 16.00 uur licht de voorzitter van de Onderzoeksraad voor Veiligheid het onderzoek tijdens een besloten bijeenkomst toe aan de Tweede Kamer in Den Haag.
- De raadsleden Erwin Muller en Marjolein van Asselt zullen aansluitend op de officiële publicatie van het rapport dinsdagmiddag in Den Haag circa 75 ambassades informeren over het onderzoek.
- In de rapporten staan vier onderwerpen centraal: de toedracht van de crash; het overvliegen van conflictgebieden; waarom Nederlandse nabestaanden twee tot vier dagen moesten wachten op bevestiging van de Nederlandse overheid dat hun naasten aan boord waren van vlucht MH17 en ten slotte de vraag of de inzittenden van vlucht MH17 iets van de crash hebben meegekregen.
- Het onderzoek is niet gericht op vragen over schuld en aansprakelijkheid. Het is aan het strafrechtelijk onderzoek om daar antwoord op te geven.
- Tijdens de presentatie van het onderzoek in Gilze Rijen wordt ook de reconstructie getoond, die de Onderzoeksraad heeft gemaakt van een deel van het toestel. Aan de hand van de geborgen wrakstukken is een deel van cockpit en business class gereconstrueerd. De Onderzoeksraad heeft het deel van het vliegtuig gereconstrueerd dat van belang was voor het onderzoek.
- Dinsdag publiceert de Raad ook een animatievideo waarin de bevindingen en conclusies van het
onderzoek worden toegelicht.- Tijdens internationaal luchtvaartonderzoek is Engels de voertaal. De rapporten over MH17 zullen zowel in het Engels als het Nederlands worden gepubliceerd.
- Het is gebruikelijk dat de Onderzoeksraad in zijn rapporten verantwoording aflegt over het onderzoek.
Bij de publicatie van de MH17 rapporten is ervoor gekozen om dit niet per rapport te doen,
maar in één separate onderzoeksverantwoording die ingaat op de verschillende onderzoeken.
Deze onderzoeksverantwoording wordt gelijktijdig met de rapporten openbaar.
(kleine quote slechts).Komt een piloot op de keuring... U mag de bril ophouden, hoor. Leest u de letters maar hardop. Prima. U bent goedgekeurd. Zo ging het er écht aan toe bij het European Aviation Medical Centre (EAMC) in Rijen, rapporteert sportvlieger Peter van de Zande (62) uit Kaatsheuvel.
"Terwijl ik zonder bril bij wijze van spreken een roodwitte stok nodig heb." Hij werd in een mum van tijd kerngezond verklaard zonder dat er een arts aan te pas kwam. Voor ruim tweehonderd euro werd zijn zogeheten 'medical' ter plekke geprint mét handtekening van de arts die er niet was.
Weet niet of hier ook piloten van grote commerciele toestellen (dus formaatje 737/A320 of groter) gekeurd werden, maar je zou er haast bang van worden, als je straks instapt en de gezagvoerder is op deze manier aan zijn brevet gekomen

Op de een of andere manier moet ik dan aan Dilbert denken

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 12-10-2015 16:23 ]
Virussen? Scan ze hier!
Is niet geheel hetzelfde als de keuring bij het aeromedisch centrum op SPL oost. Ook al is de medische keuring vanuit de wet aardig uitgekleed, serieus zijn ze er wel. Al een paar keer een aanvullend onderzoek mogen ondergaan omdat ze iets niet vertrouwden.wildhagen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:21:
Leuk luchtvaartschandaal met betrekking tot pilotenkeuringen: Pilotenkeuring in Rijen bleek een farce, afgegeven medische vliegcertificaten ongeldig verklaard
[...]
(kleine quote slechts).
Weet niet of hier ook piloten van grote commerciele toestellen (dus formaatje 737/A320 of groter) gekeurd werden, maar je zou er haast bang van worden, als je straks instapt en de gezagvoerder is op deze manier aan zijn brevet gekomen
Op de een of andere manier moet ik dan aan Dilbert denken
[afbeelding]
Vroeger had je tenminste maar 1 keuringsinstantie (NLRGC te Soesterberg) die je werkelijk binnenstebuiten keerde, maar ja, het moest zo nodig geprivatiseerd worden.... Dan krijg je dit soort praktijken....
Eerste sneak preview van de SQ A350 is nu ook publiek gemaakt:

Ondanks dat ik SQ een top-maatschappij vind, blijf ik hun livery nogal lelijk en outdated vinden. Imho kan die wel een refresh gebruiken.
Virussen? Scan ze hier!
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Dat lijkt me eigenlijk niet eens mogelijk. Voor zover mij bekend gaat die gearpin er in op het moment dat het toestel bij de gate aan komt en gaat er pas weer uit nadat de pushback voltooid is.exeliser schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 22:14:
Over de SQ vlucht. Ik heb zojuist wat verder door gevraagd en het blijkt dat het neuswiel niet is ingezakt maar dat vanwege miscominucatie tussen een engineer en de ground crew. Het neuswiel had een malfunction dus heeft de engineer er een pin in gezet zodat hij niet ingetrokken kon worden en is toen de cockpit in gegaan om tests uit te voeren. Maar op het platform zag iemand een pin zitten en die dacht "Hé die hoort daar niet" dus heeft de pin weer verwijderd met als gevolg dat. Dus het is geen fout van Airbus zelf (wat ik dus wel dacht)
Nope, mijn fout, die gearpin gaat er in op het moment dat er een engineer aan het werk is aan het landings gestel.
Zelfs als groundcrew die pin ziet zitten, dan zullen ze volgens procedure contact op moeten nemen met iemand (die piloten vermoed ik, of wie dan ook in de cockpit) om te checken of het de bedoeling is dat die pin er zit.
[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 12-10-2015 18:50 ]
Het is toch een prima livery? Ik zie het als zeer professioneel dat ze niet om de haverklap hun livery veranderen.wildhagen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:27:
Ah, dat is dan weer geruststellend
Eerste sneak preview van de SQ A350 is nu ook publiek gemaakt:
[afbeelding]
Ondanks dat ik SQ een top-maatschappij vind, blijf ik hun livery nogal lelijk en outdated vinden. Imho kan die wel een refresh gebruiken.
Verwijderd
Tijdloos gaat idd niet helemaal op hier. Ik vond die 50th anniversary livery wel wat hebben:wildhagen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 17:27:

Eens, dat ziet er heel strak uit!Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 21:14:
[...]
Tijdloos gaat idd niet helemaal op hier. Ik vond die 50th anniversary livery wel wat hebben:
[afbeelding]
Tadaaa
Virussen? Scan ze hier!
Ik weet niet wat voor beeld je hebt bij medische keuringen, maar die stellen echt niet heel erg veel voor. Kijk, dat je bril af moet om het 1 en ander toch te kunnen lezen prima, maar ook met bril wordt gekeken of alles goed gezien wordt. Dus helemaal zo gek nog niet.wildhagen schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 16:21:
Zoals gezegd, vroeger werd je op Soesterberg helemaal binnenstebuiten gekeerd, maar dat is echt wel minder geworden, ook omdat het volgens de wet luchtvaart helemaal niet hoeft. Het gaat om je algemene gezondheid waarbij wel gekeken wordt naar erfelijke afwijkingen e.d.
Maar over het algemeen is het ogen, oren, longen, hart, bloed, urine checken op normale waarden en nog wat algemene zaken over je gestel. Een herhalingskeuring hoeft echt niet lang te duren. Daarnaast kun je veel checks op meerdere manieren doen, daar hoeft bijvoorbeeld niet altijd apparatuur aan te pas te komen.
Verwijderd

Samenvattende video (20 minuten):
Meer op: http://mh17.onderzoeksraad.nl/
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2015 14:31 ]
Photos of female cabin crew lying in the overhead luggage compartments on board a Chinese airline have gone viral on social media.
[...]
The airline added that it had never received complaints from its cabin crew.[...]"Multiple stewardesses have also consistently filed complaints to the company but their requests were ignored and the ritual continued"

Dombo's.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
http://thepointsguy.com/2...re-worlds-longest-flight/
[ Voor 3% gewijzigd door basprofessional op 13-10-2015 15:33 ]
In een ander artikel werd dat juist weer tegengesproken: Dijsselbloem ziet niets in aankopen aandelen Air France-KLMElPaco schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:16:
De overheid gaat zich mogelijk toch nog bemoeien met KLM-AF. Bron
[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 13-10-2015 16:44 ]
Virussen? Scan ze hier!
En Qantas heeft plannen voor Londen-Perth...basprofessional schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:32:
Singapore Airlines gaat de langste vlucht ter wereld weer vliegen (New York naar Singapore) met de A350.
http://thepointsguy.com/2...re-worlds-longest-flight/
http://www.ibtimes.com.au...-stop-flight-2017-1474156Australia’s Qantas Airways is bracing for one of the longest non-stop flights. Flying 18 hours at a stretch, the brand new London bound flight from Perth will start in 2017 and will be part of Qantas plan to tap the European markets with a new focus. For the long haul flight, Qantas will use the latest Boeing 787-9.
Quantas currently operates London flights to Heathrow from Melbourne and Sydney via Dubai. The new London-Perth service would complement the existing links.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Lol, gaat lekker dan, 2 artikelen die ongeveer tegelijk online zijn verschenen die het tegenovergestelde zeggen. Ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.wildhagen schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:44:
[...]
In een ander artikel werd dat juist weer tegengesproken: Dijsselbloem ziet niets in aankopen aandelen Air France-KLM
Twijfelachtig, zeker met de 787's die nu de fabriek uitrollen.Fiber schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:58:
En Qantas heeft plannen voor Londen-Perth...
http://www.ibtimes.com.au...-stop-flight-2017-1474156
Bij een dergelijke afstand hou je net geen 30.000 kilo over voor passagiers, bagage en cargo.
Dat is zo'n 300 passagiers met bagage en dan kun je nop aan cargo meenemen.
Of breng het passagiersaantal terug naar zo'n 200 en je houdt ongeveer 10 ton over voor cargo.
En zeker de vlucht van Perth naar London wordt het zeer twijfelachtig of het überhaupt dat haalt met de langere vluchtduur.
Misschien over een aantal jaren wanneer er verbeteringen door zijn gevoerd met de 78.
[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 13-10-2015 18:53 ]
De video's van pilot's eye zijn ook altijd wel leuk.don_jorg schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:53:
Erg gaaf: 360 graden video van taxi, opstijgen, ILS approach en landen. ASWD werkt prima om om je heen te kijken: YouTube: 360° cockpit view | SWISS Airbus A320 | Zurich – Geneva
[ Voor 5% gewijzigd door exeliser op 13-10-2015 19:35 ]
Wacht even, ik pak mijn glazen bol erbij.Hmmbob schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:19:
Hmm, kreeg net een mailtje en sms van KLM dat mijn vlucht naar AMS met 1:45 vertraagd isLijkt erop dat Iemand enig idee wat die kist zo vertraagd heeft?
Ik denk dat ze flink aan het schuiven zijn met de 747's.Hmmbob schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:19:
Hmm, kreeg net een mailtje en sms van KLM dat mijn vlucht naar AMS met 1:45 vertraagd isLijkt erop dat de inbound kist een forse vertraging heeft gehad bij het verlaten van AMS: https://nl.flightaware.com/live/flight/KLM603. Iemand enig idee wat die kist zo vertraagd heeft?
PH-BFON staat al een week in San Francisco met (als ik het goed heb) een brandstoflek.
Normaal gesproken vliegt hierop een film-pax 747 deze route maar vandaag vloog PH-BFK deze vlucht, een combi dus mogelijk met onderdelen voor -BFN.
Vlucht 894 (PH-BFI) uit Shanghai landde vanmiddag pas om 13:31 uur i.p.v. 05:05 uur vanochtend en ook vlucht 686 (PH-BFU) uit Mexico landde vanavond pas om 19:32 uur i.p.v. 14:40 uur vanmiddag.
En PH-BFF staat al meer dan een week op Schiphol-Oost en ook -BFE staat al een paar dagen stil.
Een aardige bron was altijd http://www.theklmsource.com/ maar die stopt er helaas mee wegens weinig readership en steeds meer adblock.
Hoe is LA?
[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 14-10-2015 02:40 ]
Zag PH-BFO gisteren staan op SFO, zelfde plek als paar dagen terug. Had niet verwacht dat het zo lang zou duren.Piet91 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:53:
[...]
Ik denk dat ze flink aan het schuiven zijn met de 747's.
PH-BFO staat al een week in San Francisco met (als ik het goed heb) een brandstoflek.
Vlucht 894 (PH-BFI) uit Shanghai landde vanmiddag pas om 13:31 uur i.p.v. 05:05 uur vanochtend en ook vlucht 686 (PH-BFU) uit Mexico landde vanavond pas om 19:32 uur i.p.v. 14:40 uur vanmiddag.
En PH-BFF staat al meer dan een week op Schiphol-Oost en ook -BFE staat al een paar dagen stil.
Een aardige bron was altijd http://www.theklmsource.com/ maar die stopt er helaas mee wegens weinig readership en steeds meer adblock.
Hoe is LA?
Die zijn zeker heel gaaf! Ga op zoek naar nog meer films van ze. Dank je!exeliser schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:30:
[...]
De video's van pilot's eye zijn ook altijd wel leuk.
Reed er zondag ook langs. Een extra blauwe kist op SF valt wel opChristoph schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 21:16:
[...]
Zag PH-BFO gisteren staan op SFO, zelfde plek als paar dagen terug. Had niet verwacht dat het zo lang zou duren.
Zie deze foto van 7 oktober; de dag na aankomst:

(Hoge resolutie hier)
KLM blauw in zonnig Californië.
PH-BHA heeft een uur of vier geleden haar eerste taxi-tests gemaakt:

Eerste vlucht is nog onbekend; zou eerst op 10 oktober haar eerste vlucht maken, toen 12 oktober en staat nu nog voor 13 oktober in de lijst.
Als ik het zo bekijk gaat ze waarschijnlijk morgen de lucht in.
Aflevering staat nu gepland voor 13 november waarna ze dus hoogstwaarschijnlijk in de ochtend van zaterdag 14 november op Schiphol zal landen.
De eerste commerciële vlucht staat gepland op zondag 22 november op de Amsterdam – Abu Dhabi – Bahrain route die ze dagelijks zal vliegen met haar zuster PH-BHC (te zien op de eerste foto hierboven) die drie dagen na -BHA op 16 november aan KLM geleverd zal worden.
[ Voor 14% gewijzigd door Piet91 op 14-10-2015 00:52 ]
LA is heet, heter dan de woestijn waar we wonen. Erg vochtig vooralPiet91 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 20:53:
[...]
Ik denk dat ze flink aan het schuiven zijn met de 747's.
PH-BFON staat al een week in San Francisco met (als ik het goed heb) een brandstoflek.
Hoe is LA?

Ben benieuwd welke kist het wordt. Ik vermoedde al dat er wat meer aan de hand was, gelet op alle vertragingen rondom. De vlucht zou maar half vol zitten, ben benieuwd. Kan wel een stoeltje leeg naast me gebruiken
Edit: PH-BFR staat hier veilig aan de gate
Daar lijkt het wel op. Kan zo snel de naam ook niet vinden dus waarschijnlijk willen ze dat feestje in Amsterdam vieren, net zoals een scheepsdoping - het blijven immers luchtschepen van de vliegende hollandersCyBeR schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 00:59:
Is nou de naam afgeplakt daar onder 't KLM logo?
edit:// en aangezien dit een nieuwe serie is, het natuurlijk ook extra leuk wat die serie is (plaatsen, vogels, vrouwen etc hebben we al gehad) of was dat al bekend? Ik volg KLM niet zo op twitter.
[ Voor 21% gewijzigd door franssie op 14-10-2015 01:21 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
De 787 simulator (PH-BHQ) heet bijvoorbeeld "Vlijtig Liesje".
[ Voor 45% gewijzigd door Piet91 op 14-10-2015 13:29 ]
www.casarodriguillo.com
Natuurlijk wel de variëteit Hollandica
EDIT:
En aan de andere kant natuurlijk de Nederlandse naam Nederwiet
[ Voor 16% gewijzigd door Freee!! op 14-10-2015 08:35 ]
`Geen dank! Vind het ook gave video's!don_jorg schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 23:41:
[...]
Die zijn zeker heel gaaf! Ga op zoek naar nog meer films van ze. Dank je!
Sterker de max range van de 787 is naar beneden bijgesteld (zie hier), waarbij Boeing leuk zegt dat het een bijstelling is in de aannames, maar de vraag is natuurlijk wat airlines te zien krijgen als ze een nieuw vliegtuig bestellen.Piet91 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 18:51:
[...]
Twijfelachtig, zeker met de 787's die nu de fabriek uitrollen.
Bij een dergelijke afstand hou je net geen 30.000 kilo over voor passagiers, bagage en cargo.
Dat is zo'n 300 passagiers met bagage en dan kun je nop aan cargo meenemen.
Of breng het passagiersaantal terug naar zo'n 200 en je houdt ongeveer 10 ton over voor cargo.
Vluchten van 18 uur zijn snel onrendabel, je bent brandstof aan het meenemen om de extra brandstof te vervoeren, je hebt meer maaltijden etc die je meeneemt, extra crew (minimaal 2x de flight crew) etc. Je houdt dus inderdaad weinig over voor passagiers en vracht. Zie ook http://www.runwaygirlnetw...rbus-for-18-hour-flights/
De 777-200LR is niet voor niets soort van een misser geworden.
Cockpit tales van KLM zijn ook leuk en justplanes maakt ook wel eens cockpit video's.
Dan moeten ze inmiddels drie "vloten" hebben om te vliegen, De Asia vloot voor het China verhaal, de niet-cannabis genoemde vloot voor de landen zoals de VS en de normale vloot voor de rest van de wereld..
Denk dat narcis toch handiger is...
Ik pleit voor "Hennepvreter" als naam voor de eerste 787
[ Voor 17% gewijzigd door wildhagen op 14-10-2015 12:21 ]
Virussen? Scan ze hier!
Ik heb het stuk inderdaad met verbazing gelezen. Dacht eerst dat het wel een foutje van een journalist zou zijn, en dat die vlucht gewoon via DXB zou gaan, Qantas heeft immers niet voor niks een alliantie met Emirates. Maar er staan zoveel details in dat stuk die doen geloven dat het echt om een non-stop vlucht gaat, dat ik nu ook twijfel.PolarBear schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:54:
Vluchten van 18 uur zijn snel onrendabel, je bent brandstof aan het meenemen om de extra brandstof te vervoeren, je hebt meer maaltijden etc die je meeneemt, extra crew (minimaal 2x de flight crew) etc. Je houdt dus inderdaad weinig over voor passagiers en vracht. Zie ook http://www.runwaygirlnetw...rbus-for-18-hour-flights/
We hebben ook nog een heel stel gedomesticeerde planten in Nederland (waaronder de eerder genoemde hennep), dus dat zal wel meevallen.wildhagen schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:20:
Nou, dan hoop ik niet dat ze meer dan een paar honderd van die 787's gaan kopen, want dan lopen ze uit de namen (als ik Wikipedia: Lijst van wilde planten in Nederland mag geloven)
Of er moet opeens een of andere rijke oliesjeik wietkweker opstaan die een beetje erin wil investeren
Virussen? Scan ze hier!
Ja klopt! En lufthansa en swiss maakt soms ook wel leuke video'sArthur-M. schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 11:33:
[...]
Cockpit tales van KLM zijn ook leuk en justplanes maakt ook wel eens cockpit video's.
Bron: http://www.nu.nl/reizen/4...t-nieuwe-aankomsthal.htmlRotterdam The Hague Airport krijgt een nieuwe aankomsthal om reizigers te voorzien van meer ruimte.
Dit meldt het AD woensdag.
De nieuwe hal is hard nodig vanwege de groei van het aantal reizigers op het vliegveld. Het aantal mensen dat vliegt vanaf Rotterdam steeg in 6 jaar tijd van 1 miljoen naar 1,7 miljoen reizigers.
Vakantiegangers moeten het momenteel doen met een oude aankomsthal en een semi-permanante aankomsthal, die wordt gebruikt als er meerdere vluchten aankomen. Vooral die laatste hal ervaren veel reizigers als onplezierig. De ruimte is volgens velen onaantrekkelijk, krap en in de zomer kunnen de temperaturen er behoorlijk oplopen.
Vorig haar werd Rottermdam The Hague Airport nog uitgeroepen tot 'beste luchthaven van Nederland', vanwege de snelheid, het reisgemak en de gastvrijheid. "Een armodige aankomsthal past niet bij dat plaatje", aldus een woordvoerder van de directie.
De nieuwe ruimte krijgt drie bagagebanden en wordt tevens drie keer zo groot als de huidige aankomsthal. Volgens de woordvoerder moet de nieuwe voorziening in april klaar zijn.
Virussen? Scan ze hier!
Lolwut. Schiphol is de beste van Europa maar niet goed genoeg voor Nederland.Vorig haar werd Rottermdam The Hague Airport nog uitgeroepen tot 'beste luchthaven van Nederland'
Als je korte looptijden naar de gate en een snelle afhandeling van inchecken, security etc van belang vind, zal een kleinere luchthaven eerder winnen, dan een oversized vliegveld als Schiphol.
Als je criteria meer in de richting van meer bestemmingen, veel aansluitingen etc ligt, is dat natuurlijk weer net andersom.
Virussen? Scan ze hier!
Zou wel logische keuze zijn.Hmmbob schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 02:50:
Dan zet ik een kratje bier op "Tulp" voor de eerste.
De Tulp is hét symbool van Nederland qua bloemsoort en er is ook al de KLM tulp; de "Tulipa KLM".
Op de KLM toestellen staat links altijd in het Nederlands de naam en rechts op de romp de Engelse naam.
Als je deze foto van de linkerkant van PH-BHA vergelijkt met deze foto van de rechterkant, moet de Nederlandse naam korter moeten zijn dan de Engelse.
Tulp versus Tulip is echter maar een letter minder, maar zou kunnen.
EDIT: net ook een pakketje uit China binnengekregen waar ik aan de hand van de tracking kon zien dat het met PH-BFK vanuit Hong Kong naar Amsterdam kwam (gezien de tijden van de shipping) en toen ik die tracking las vloog de 747 juist boven ons huis. Toeval!
[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 14-10-2015 13:57 ]
vergeet niet dat veel mensen die stemmen 1x per jaar naar Turkije gaanCyBeR schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:43:
[...]
Lolwut. Schiphol is de beste van Europa maar niet goed genoeg voor Nederland.
Daarnaast heb je ook minder last van eventuele bereikbaarheid (voor mij als amsterdammer bv) dan wanneer je om de dag moet vliegen bv
En je eigen criteria zijn nogal bepalend erin inderdaad
[ Voor 28% gewijzigd door mrsar op 14-10-2015 13:53 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Mja maar dat zijn beide dingen die inherent zijn aan de grootte van de luchthaven. Op HKG (top-3 interntionaal) heb je ook flinke einden die je moet lopen en belachelijk veel bestemmingen. Dat kun je meenemen maar dan moet je categoriseren op groot en klein o.i.d.wildhagen schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:47:
Hangt er natuurlijk maar net vanaf wat voor criteria je hanteert.
Als je korte looptijden naar de gate en een snelle afhandeling van inchecken, security etc van belang vind, zal een kleinere luchthaven eerder winnen, dan een oversized vliegveld als Schiphol.
Als je criteria meer in de richting van meer bestemmingen, veel aansluitingen etc ligt, is dat natuurlijk weer net andersom.
Als je dat niet doet moet je 't hebben over zulke dingen als of alles goed onderhouden wordt, of de bewegwijzering duidelijk is, beschikbaarheid van entertainment, bereikbaarheid, etc. En dan blinkt Schiphol toch wel uit imo, even die verbouwing waar ze nu de halve terminal mee overhoop aan het halen zijn buiten beschouwing latende.
klopt ze zouden het ook moeten afzetten tegenover de grootteCyBeR schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:53:
[...]
Mja maar dat zijn beide dingen die inherent zijn aan de grootte van de luchthaven. Op HKG (top-3 interntionaal) heb je ook flinke einden die je moet lopen en belachelijk veel bestemmingen. Dat kun je meenemen maar dan moet je categoriseren op groot en klein o.i.d.
Als je dat niet doet moet je 't hebben over zulke dingen als of alles goed onderhouden wordt, of de bewegwijzering duidelijk is, beschikbaarheid van entertainment, bereikbaarheid, etc. En dan blinkt Schiphol toch wel uit imo, even die verbouwing waar ze nu de halve terminal mee overhoop aan het halen zijn buiten beschouwing latende.
op schiphol heb je ook natuurlijk veel overstappers waardoor daarvoor ook de ruimte moet zijn,die heb je op de kleinere velden niet.
feitelijk kan je iedere gate-hub (bv B-gates) vergelijken met een rotterdam veld
[ Voor 4% gewijzigd door mrsar op 14-10-2015 13:56 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Nadat transavia is gaat stoppen met vliegen erop? Lekker slim. Kunnen ze da geld beter in schiphol investeren lijkt mij
Natuurlijk is er een correlatie, maar dat betekent niet dat juist een grote luchthaven zijn best moet doen op die andere aspecten! Om maar weer met CDG als argument te komen zeg maarCyBeR schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:53:
[...]
Mja maar dat zijn beide dingen die inherent zijn aan de grootte van de luchthaven. Op HKG (top-3 interntionaal) heb je ook flinke einden die je moet lopen en belachelijk veel bestemmingen. Dat kun je meenemen maar dan moet je categoriseren op groot en klein o.i.d.
Ook dit is belangrijk. Misschien voor de dagelijkse schiphol-reiziger makkelijk, maar ik vind Schiphol nog steeds niet een van de duidelijkste luchthavens. Als je de lijst van de grootste Europese vliegvelden neemt:Als je dat niet doet moet je 't hebben over zulke dingen als of alles goed onderhouden wordt, of de bewegwijzering duidelijk is, beschikbaarheid van entertainment, bereikbaarheid, etc. En dan blinkt Schiphol toch wel uit imo, even die verbouwing waar ze nu de halve terminal mee overhoop aan het halen zijn buiten beschouwing latende.
1: LHR
2: CDG
3: FRA
4: AMS
5: MAD
6: MUN
7: FCO
8: LGW
9: BCN
Dan vind ik Londen en Parijs sowieso onderaan staan qua service, maar Schiphol zeker ook niet bovenaan. Geef mij dan maar Madrid, München of Barcelona (zeker nu de Europese terminal helemaal omgebouwd is). Helder, snel, ruim, redelijk goede voorzieningen. De beste luchthaven is natuurlijk degene die het compacte van een lokaal vliegveld a la Rotterdam weet te combineren met de bestemmingen en service van een groot vliegveld a la Amsterdam.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Huh? Ze gaan juist meer de focus op Rotterdam The Hague Airport leggen, meer vluchten dan tot nu toe.exeliser schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:05:
[...]
Nadat transavia is gaat stoppen met vliegen erop? Lekker slim. Kunnen ze da geld beter in schiphol investeren lijkt mij
Enige luchthaven waar ze stoppen is Maastricht-Aken Airport, als dit artikel klopt tenminste.
Heb je een bron dat ze van Rotterdam gaan verdwijnen?
Virussen? Scan ze hier!
Bron: http://www.20min.ch/ro/ne...se-dans-le-Doubs-13842654
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Maar dan kijk je niet naar het totaalplaatje. (Niet dat er met de service van Schiphol iets mis is imo overigens). Als Schiphol op één puntje minder goed scoort maar op de rest heel goed betekent dat niet direct dat alle andere luchthavens beter zijnGaryu schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:06:
[...]
Natuurlijk is er een correlatie, maar dat betekent niet dat juist een grote luchthaven zijn best moet doen op die andere aspecten! Om maar weer met CDG als argument te komen zeg maar. Groot, onoverzichtelijk en mega-langzaam.
[...]
Ook dit is belangrijk. Misschien voor de dagelijkse schiphol-reiziger makkelijk, maar ik vind Schiphol nog steeds niet een van de duidelijkste luchthavens. Als je de lijst van de grootste Europese vliegvelden neemt:
1: LHR
2: CDG
3: FRA
4: AMS
5: MAD
6: MUN
7: FCO
8: LGW
9: BCN
Dan vind ik Londen en Parijs sowieso onderaan staan qua service, maar Schiphol zeker ook niet bovenaan. Geef mij dan maar Madrid, München of Barcelona (zeker nu de Europese terminal helemaal omgebouwd is). Helder, snel, ruim, redelijk goede voorzieningen. De beste luchthaven is natuurlijk degene die het compacte van een lokaal vliegveld a la Rotterdam weet te combineren met de bestemmingen en service van een groot vliegveld a la Amsterdam.
Het is inderdaad maar net welke criteria je hanteert.CyBeR schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:13:
[...]
Maar dan kijk je niet naar het totaalplaatje. (Niet dat er met de service van Schiphol iets mis is imo overigens). Als Schiphol op één puntje minder goed scoort maar op de rest heel goed betekent dat niet direct dat alle andere luchthavens beter zijn
Mijn criteria voor mijn lijstje zijn voor mij het belangrijkste, daaruit volgend kan ik wel een lijstje maken van de meeste Europese vliegvelden gewoon gebaseerd op mijn eigen ervaring (de Garyu-index
[ Voor 8% gewijzigd door Garyu op 14-10-2015 14:18 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ik vind LHR-T5 (met de rest heb ik geen ervaring). Niet bijzonder slecht of onvriendelijk. Sterker, qua voorzieningen en informatie is het vind ik vergelijkbaar met Schiphol. Security kan soms lang duren, maar dat is afhankelijk van de tijd van de dag en overige vluchten, op Schiphol niet veel anders. En het concept dat alle vliegtuigen rond een van de 3 terminal gebouwen staan scheelt vaak wel in de loopafstanden (nadeel is dan weer de trein tussen de terminalgebouwen, maar dat schiet op zich ook prima op).Garyu schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:06:
Dan vind ik Londen en Parijs sowieso onderaan staan qua service, maar Schiphol zeker ook niet bovenaan.
Slechte service, onduidelijke info ik associeer dat meteen met vrijwel elk vliegveld in de VS (+ over het algemeen matige catering als je vanaf die vliegvelden vliegt).
Dat geldt allemaal ook voor CdG, alleen is de catering daar gewoon beroerd.PolarBear schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:09:
[...]
Slechte service, onduidelijke info ik associeer dat meteen met vrijwel elk vliegveld in de VS (+ over het algemeen matige catering als je vanaf die vliegvelden vliegt).
Dit topic is gesloten.