Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste
Acties:
  • 644.204 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
oohh schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:29:
[...]

Ik begrijp echt niet waarom ze die rotzooi nog aanbieden. Je hoort nauweliks wat door die dingen én de kwaliteit is ruk. Laat mensen lekker hun eigen device meenemen (BYOD) of biedt de mogelijkheid om tegen een redelijke prijs een fatsoenlijk apparaat te kopen.
Dat doen ze ook. Dat verloopje kun je gebruiken om je eigen hoofdtelefoon mee aan te sluiten. Ik heb dat ook gedaan. Moest er alleen even om vragen want J krijgt een noise-cancelling hoofdtelefoon met een extra aansluiting voor het noise-cancelling deel en die is wel vast.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:00
CyBeR schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:42:
[...]

Dat doen ze ook. Dat verloopje kun je gebruiken om je eigen hoofdtelefoon mee aan te sluiten. Ik heb dat ook gedaan. Moest er alleen even om vragen want J krijgt een noise-cancelling hoofdtelefoon met een extra aansluiting voor het noise-cancelling deel en die is wel vast.
De koptelefoontjes zijn inclusies verloopje. het laatste (haakse) stukje kan je lostrekken en dat is het verloopje waar je het plugje in kan doen van je eigen oordopjes/koptelefoon.

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

BeefHazard schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 10:14:
[...]

Ik gebruik eigenlijk alleen bij EK het IFE. Bij KL lees ik gewoon een boek of kijk ik iets op m'n telefoon of tablet. Die IFE systemen zijn waardeloos idd, maar als je ze niet gebruikt erger je je er ook niet aan :)F
Precies en de stoelen in KLM eco zijn _wel_ goed, met een goede lange rugleuningen en een uitschuifbare hoofdsteun die ook echt bij mijn hoofd komt. Ik neem altijd mijn telefoon mee en een powerbank. Het 5,5"Full HD scherm is echt prima om films en series te kijken. Snap niet dat je nog naar dat inflight gaat zitten kijken. Bij Emirates kijk ik soms toch nog wel een film omdat ze dan toevallig dezelfde film hebben als die ik op mijn telefoon heb staan.
PWM schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:15:
Ik zit net even verveeld door het film aanbod van de KLM in flight te klikken, zie ik 50 Shades of Grey staan. Volgens mij word naakt er uit geknipt bij de in-flight movies (althans, de films die ik heb bekeken).

Word een rare film dan :p

Maar goed, ik kijk gewoon lekker op mijn laptop/ipad met goede koptelefoon.
Nope zit er gewoon in, heb al vaker borsten gezien op KLM vluchten >:)
Wel is de film 18+ aanboord :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
kieltju schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 15:04:
[...]

De koptelefoontjes zijn inclusies verloopje. het laatste (haakse) stukje kan je lostrekken en dat is het verloopje waar je het plugje in kan doen van je eigen oordopjes/koptelefoon.
In economy ja. In business krijg je een noise-cancelling ding waarvoor dat niet geldt. Maar dan kunnen ze wel een economy-hoofdtelefoon voor je rippen en je 't verloopje geven.

Ik heb dus zo'n verloopje in m'n tas zitten nu, in KLM blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De 3 Franse vakbonden gaan Airfrance-KLM vanaf maandag het laatste zetje naar de afgrond geven. Jammer dat de winstgevende KLM meegetrokken gaat worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:43
Relevant :p

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/QLBLqWC.png

[ Voor 7% gewijzigd door BeefHazard op 04-10-2015 10:54 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Goed nieuws, binnenkort nog lagere prijzen voor tickets:
Prijsvechter Ryanair wil zijn prijzen voor vliegtickets aanzienlijk naar beneden brengen. De luchtvaartonderneming overweegt de gemiddelde prijs voor een vliegtuigticket te verlagen van 45 naar 25 euro.

Dat zei topman Michael O'Leary in de Duitse krant Welt am Sonntag.

Dankzij nieuwe vliegtuigen zal het brandstofverbruik per stoel verminderen, meent O'Leary. Hij refereerde ook aan de lage olieprijs en vindt dat de klanten van de voordelen moeten profiteren.

Ryanair wil zijn marktaandeel in Duitsland de komende jaren verviervoudigen, van de huidige 5 procent naar 20 procent. Plannen om ook op Schiphol vliegtuigen te stationeren zijn voorlopig in de ijskast gezet. Er zijn volgens topman O'Leary te weinig bruikbare start- en landingstijden, zei hij vorige maand.

Wel wordt vanaf eind deze maand vier keer per dag van en naar Dublin gevlogen vanaf Schiphol.
Bron: http://www.nu.nl/reizen/4...ijzen-bijna-halveren.html

Dat de rest maar rap moge volgen met prijsverlagingen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Zolang ze dat doen zonder in de service te snijden, prima.

Anyway, had geluk gister. Ben eigenlijk weer Ivory bij KLM maar Delta is daar nog niet van op de hoogte. Dus als Silver-die-eigenlijk-geen-silver is twee upgrades gepakt op YYZ-JFK en JFK-BOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 14:13:
Hij refereerde ook aan de lage olieprijs en vindt dat de klanten van de voordelen moeten profiteren.
Bullshit.
Ryanair wil zijn marktaandeel in Duitsland de komende jaren verviervoudigen, van de huidige 5 procent naar 20 procent.
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ja, klopt, maar dat is toch bij elke maatschappij zo? Of dacht jij dat een KLM, LH, BA etc echt iets om (de financien van) hun klanten geeft? Die gaat het ook puur om de centen hoor ;)

Is ook niks mis mee, dat is nu eenmaal inherent aan een bedrijf: die moeten winst maken, en hoe meer, hoe beter. Het zijn nu eenmaal geen liefdadigheidsinstellingen, maar bedrijven die hun achterban (lees: de aandeelhouders) tevreden moeten houden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:04:
Ja, klopt, maar dat is toch bij elke maatschappij zo? Of dacht jij dat een KLM, LH, BA etc echt iets om (de financien van) hun klanten geeft? Die gaat het ook puur om de centen hoor ;)

Is ook niks mis mee, dat is nu eenmaal inherent aan een bedrijf: die moeten winst maken, en hoe meer, hoe beter. Het zijn nu eenmaal geen liefdadigheidsinstellingen, maar bedrijven die hun achterban (lees: de aandeelhouders) tevreden moeten houden.
Je hebt helemaal gelijk maar kom op; dat soort praat van MOL prikt men toch zo doorheen of zijn mensen echt zo naïef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

ValHallASW schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 14:26:
[...]

Je krijgt als het goed is een koptelefoon aangeboden. Vroeger kreeg je dan een koptelefoon met 2x3.5mm mono. Dat is vervolgens een koptelefoon geworden die zowel 2x3.5mm mono als een 1x3.5mm stereo-aansluiting had:
[afbeelding]
(het pinnetje aan de kabelkant kan daar weggeklapt worden. Het werkt, maar het is nogal fragiel).

bij de meest recente (sinds een jaar oid?) uitvoeringen daarvan is het een koptelefoon met een gewone stereo 3.5mm-aansluiting plus een koppelstekkertje 2x3.5mm mono -> 1x3.5mm stereo:
[afbeelding]
Dat zou wel standaard zijn, maar op de vluchten die ik met KL heb gemaakt kreeg ik ze niet aangeboden. Heb er zelf ook niet naar gevraagd. Ik heb wel naar zo'n adapter voor mijn eigen koptelefoon gevraagd maar die hadden ze niet voor economy op het moment dus hebben ze er eentje vanuit de business gegeven aan me.

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-06 16:39

mrsar

waar een sar is,is een wodka

op alle niet Europese vluchten (waarschijnlijk met tijdsduur langer dan X) heb ik dit altijd standaard gehad,dus erg vreemd,waren het soms korte vluchten ofzo?

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser

exeliser

Schaatsen & Reizen

mrsar schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 21:11:
op alle niet Europese vluchten (waarschijnlijk met tijdsduur langer dan X) heb ik dit altijd standaard gehad,dus erg vreemd,waren het soms korte vluchten ofzo?
Nee het was een Long Haul van AMS-CUR met de 744. De terug vlucht was wel een ramp doordat IFE het sowieso niet deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-06 15:17
Concurrentie op curaçao als bestemming is er weinig, daarom worden daar veelal wat oudere vliegtuigen op ingezet.

[ Voor 8% gewijzigd door iRobert op 04-10-2015 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser

exeliser

Schaatsen & Reizen

bacardicoconut schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:23:
Concurrentie op curaçao als bestemming is er weinig, daarom worden daar veelal wat oudere vliegtuigen op ingezet.
Maar dit betekent toch geen slechtere service. En arke is toch een best aardige concurrent lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
exeliser schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 22:25:
[...]

Maar dit betekent toch geen slechtere service. En arke is toch een best aardige concurrent lijkt mij.
Arke heeft een laag serviceniveau, ik kan me wel voorstellen dat KLM dan ook wat aan haar service schaaft om een concurrerende prijs neer te zetten.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:18
Piet91 schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 16:25:
[...]

Je hebt helemaal gelijk maar kom op; dat soort praat van MOL prikt men toch zo doorheen of zijn mensen echt zo naïef?
Zover ik kan zien is het doel om met die uitspraak in de pers te komen en het grote publiek te bereiken, ipv reclame campagnes of andere methoden te gebruiken. Wie de reden er achter dan door heeft of gewoon het verhaal gelooft maakt voor MOL/FR niets uit.

(onderschat sommige mensen ook niet, ik durf er op wedden dat er een hele hoop mensen zijn die hem zo geloven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
In het FD vandaag een aantal artikelen over Air France - KLM en de vergelijking met IAG (wat het kennelijk wel heel goed doet met een brutomarge van 10%). Je vraagt je af waarom KLM uiteindelijk voor Air France gekozen heeft ipv British Airways. Ook zonder de kennis van nu had je de problemen met Frans personeel en de werkcultuur al aan zien kunnen komen.

Afbeeldingslocatie: http://fd.nl/images/06/68/62/inline/1280x0/high/nogmaals.gif?v=1

Let vooral op aantallen passagiers wat IAG en AFK doen tov het aantal vliegtuigen en personeel wat ze hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door PolarBear op 05-10-2015 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ryan air heeft 25% minder toestellen en 90% minder personeel dan KLM Air France ..... :X

Edit: waarom staat Transavia (en wellicht nog andere) niet bij Air France KLM? of valt dat direct onder KLM

[ Voor 38% gewijzigd door Pinin op 05-10-2015 09:55 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-06 18:58
Pinin schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:52:
Ryan air heeft 25% minder toestellen en 90% minder personeel dan KLM Air France ..... :X

Edit: waarom staat Transavia (en wellicht nog andere) niet bij Air France KLM? of valt dat direct onder KLM
Het lijkt er op dat bij Ryanair alle tijdelijke contracten niet worden meegeteld. Maar als dit echt zo is dan hebben ze een stuk efficiëntere verhouding.

Maar ook BA doet het een stuk beter dan AF/KLM met de verhouding personeel/passagiers.

[ Voor 8% gewijzigd door LordSinclair op 05-10-2015 10:01 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:00:
[...]

Het lijkt er op dat bij Ryanair alle tijdelijke contracten niet worden meegeteld. Maar als dit echt zo is dan hebben ze een stuk efficiëntere verhouding.
Ryanair vergelijken met een af/KL of BA kun je eigenlijk niet.
Sowieso heeft de eerste bijvoorbeeld geen hele organisatie om passagiers over te laten stappen en geen lounges/freq flyer programma. Daarnaast zijn de vluchten veel korter waardoor je aan kunt met minder (cabine) bemanning. (2 cockpit en 4 cabine kunnen 6 vluchten per dag doen met 200 passagiers binnen Europa, longhaul gaat dat niet).

Daarnaast klaagt men altijd dat je online moet inchecken (anders "boete"), wat personeel scheelt. Bij de andere carriers verwacht men mensen dit dat doen.

Los daarvan is AK/KL inderdaad te log. Daarom gaan er ook duizenden banen verloren binnenkort, tenminste bij de KLM kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Fly-guy schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:34:
[...]

Los daarvan is AK/KL inderdaad te log. Daarom gaan er ook duizenden banen verloren binnenkort, tenminste bij de KLM kant.
Ook bij AF, ze schrappen 2900 banen:
Air France gaat de komende jaren ingrijpend reorganiseren waarbij wordt bezuinigd en 2.900 banen worden geschrapt.

Dat maakt het bestuur van Air France maandag bekend, melden verschillende media.

De Fransen hebben van het moederconcern Air France-KLM toestemming gekregen om een alternatief herstructureringsplan in gang te zetten om de prestaties van de luchvaartmaatschappij te verbeteren.

Het zogenoemde 'Plan B' wordt nu doorgevoerd omdat Air France het niet eens werd met de vakbonden over versoberde arbeidsvoorwaarden. Het bedrijf wil onder andere dat er meer wordt gewerkt tegen hetzelfde salaris. Die maatregelen zijn nodig omdat het Frans-Nederlandse luchtvaartbedrijf 2 miljard euro wil besparen vooor 2020.

De directie van KLM is het eerder wel eens geworden met de vakbonden om bezuinigingen door te voeren.
Bron: http://www.nu.nl/economie...e-schrapt-2900-banen.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Ten eerste moet ik het maar zien en ik vraag me af of 2.900 wel genoeg gaat zijn. Het is dat zelfs de overheid nu lijkt te willen zeggen dat er iets moet gebeuren, maar nogmaals, ik moet het eerst maar eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Pinin schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:52:

RyanAir doet ook geen longhaul, scheelt ook een berg personeel. Vandaar dat ik AF-KLM en BA vergeleek. En dat is echt pijnlijk. AF-KLM heeft een half miljoen passagiers meer en 4.7 miljard meer omzet maar heeft daar 40.000 man extra voor nodig en 132 extra vliegtuigen.

Als je naar de nettowinstmarge kijkt is het verschil tussen ruim 1 miljard winst of 200 miljoen verlies.

Nu is BA heel sterk op de trans-Atlantische vluchten wat een stuk minder concurrentie heeft dan de Midden Oosten maatschappijen. Maar het geeft wel aan dat Air France - KLM echt ingrijpend moet wijzigen willen ze over 5 jaar nog bestaan.
Toch hoeft niet alles verloren te zijn voor Air France-KLM. Dat bewijst het Spaanse Iberia, de in omvang tweede poot van IAG, dat verder bestaat uit de Spaanse prijsvechter Vueling en het onlangs ingelijfde Air Lingus uit Ierland. Iberia was in 2012 op sterven na dood. Dagelijks ging er €1,7 mln verloren, een stevige ingreep was onvermijdelijk.

Er verdwenen 4500 banen bij Iberia en de vloot werd met 25 toestellen teruggebracht, een reductie van ongeveer 20%. En zie: in 2014 werd er voor het eerst in jaren weer een operationele winst geboekt door Iberia. Inmiddels is de IAG-dochter het aantal bestemmingen alweer aan het uitbreiden.
http://fd.nl/ondernemen/1...waar-air-france-klm-faalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-06 14:58
Snap ik dus echt niet, al die mensen hadden hun baan kunnen behouden als ze akkoord waren gegaan met de versoberde arbeidsvoorwaarden (meer werken voor minder geld o.a. ).

Omdat die Franse kakkers daar niet mee akkoord wilden gaan, gaan die nu hun baan kwijt raken.

Kut Fransen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 09:17:
In het FD vandaag een aantal artikelen over Air France - KLM en de vergelijking met IAG (wat het kennelijk wel heel goed doet met een brutomarge van 10%). Je vraagt je af waarom KLM uiteindelijk voor Air France gekozen heeft ipv British Airways. Ook zonder de kennis van nu had je de problemen met Frans personeel en de werkcultuur al aan zien kunnen komen.
Als BA KLM had overgenomen (dat werd geen fusie namelijk) dan had je waarschijnlijk al geen KLM blauw meer gezien.
KLM zou puur als feeder dienen en BA zou de landingsrechten van KLM overgenomen hebben.

AF is een zooitje maar je moet niet vergeten dat toen KLM fuseerde met AF KLM er veel slechter voor stond dan nu.
Let vooral op aantallen passagiers wat IAG en AFK doen tov het aantal vliegtuigen en personeel wat ze hebben.
LordSinclair schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 10:00:
Dit. Kijk maar 'ns naar de cijfers:

AF/KLM::
Aantal werknemers: 94.666 (63.955 bij AF, 30.712 bij KLM)
Aantal vliegtuigen: 368, 257 werknemers per vliegtuig.
Vervoerde passagiers: 77.450.000
Totale werknemerskosten: €7.316.000.000
Netto winst over 2014: - €111.000.000 (2013: -€322.000.000)

Ryanair:
Aantal werknemers: 8.992
Aantal vliegtuigen: 297, 30 werknemers per vliegtuig
Vervoerde passagiers: 81.700.000
Totale werknemerskosten: €4.636.000.000
Netto winst over 2014: €523.000.000 (2013: €569.000.000)

IAG groep::
Aantal werknemers: 59.484
Aantal vliegtuigen: 459, 130 werknemers per vliegtuig
Vervoerde passagiers: 77.334.000
Totale werknemerskosten: €4.325.000.000
Netto winst over 2014: €1.003.000.000 (2013: €147.000.000)

Lufthansa groep::
Aantal werknemers: 118.973
Aantal vliegtuigen: 615, 193 werknemers per vliegtuig
Vervoerde passagiers: 105.988.000
Totale werknemerskosten: €7.335.000.000
Netto winst over 2014: €55.000.000 (2013: 313.000.000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:04:
[...]

Als BA KLM had overgenomen (dat werd geen fusie namelijk) dan had je waarschijnlijk al geen KLM blauw meer gezien.
KLM zou puur als feeder dienen en BA zou de landingsrechten van KLM overgenomen hebben.
Maar goed de vraag is of KLM slechter af was geweest. Overigens zit Heathrow al helemaal vol dus een 2e hub had voor BA best zin gehad. En Iberia bestaat ook nog steeds, dat is in feite ook een overname geweest als je naar de verhoudingen kijkt.
AF is een zooitje maar je moet niet vergeten dat toen KLM fuseerde met AF KLM er veel slechter voor stond dan nu.
Klopt, maar AF blijft een molensteen. En laten we ook niet het Alitalia avontuur vergeten wat een fiasco is geworden voor de AF-KLM groep.
AF/KLM::
Aantal werknemers: 94.666 (63.955 bij AF, 30.712 bij KLM)
Aantal vliegtuigen: 368, 257 werknemers per vliegtuig.
Vervoerde passagiers: 77.450.000
Totale werknemerskosten: €7.316.000.000
Netto winst over 2014: €111.000.000 (2013: €322.000.0000)
Winst moet verlies zijn ;) Als ik naar het annual report 2014 kijk is het operationeel verlies in 2014 129 miljoen (tov 2013 winst 130 miljoen) en de bottomline voor 2014 198 miljoen verlies en in 2013 1.8 miljard verlies.

Cashflow technisch is er in 2014 614 miljoen uitgegaan (dus dat is inclusief investeringen van 1,4 miljard).

Overigens biedt het annual report 2014 van de IAG nog wel wat leuke cijfers:

Aircraft utilisation – Longhaul (average hours per aircraft per day) hours 13.5
Aircraft utilisation – Shorthaul (average hours per aircraft per day) hours 8.8

(ASK = The number of seats available for sale multiplied by the distance flown)
Available seat km (ASK) million 251,931
Passenger unit revenue per ASK €cents 7.08
Fuel cost per ASK €cents 2.38
Total operating expenditure per ASK €cents 7.45

Ze maken dus verlies per ASK?

http://www.volkskrant.nl/...eschrapte-banen~a4156546/

Holy fuck :/ het lijkt mij dat een aantal mensen daar zich vrijwillig voor een staande voet ontslag hebben voorgedragen..

[ Voor 5% gewijzigd door PolarBear op 05-10-2015 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-06 16:23

Freak187

geen

Het niet nemen van de 787 order door AF is een hele drastische maatregel. Het gaat echt snel de verkeerde kant op.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:31
Heeft dat ook niet deels te maken met die verschrikkelijke thuishaven CDG? Als ik mag kiezen en de prijs niet te veel afwijkt: liever niet.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Wat willen de vakbonden? Serieuze vraag.

Geen baanverlies, niet inleveren op primaire arbeidsvoorwaarden, niet inleveren op secundaire arbeidsvoorwaarden.... Wat is hun, beoogde, oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 12:32:
Maar goed de vraag is of KLM slechter af was geweest.
Tja, dat kun je alleen maar naar gissen. Maar ik heb sterke twijfels of KLM dan beter was af geweest.
Nu voeren AF en KLM nog allebei hun eigen vluchten af; met BA was dat heel anders geweest voor KLM.
Klopt, maar AF blijft een molensteen. En laten we ook niet het Alitalia avontuur vergeten wat een fiasco is geworden voor de AF-KLM groep.
True.
Winst moet verlies zijn ;) Als ik naar het annual report 2014 kijk is het operationeel verlies in 2014 129 miljoen (tov 2013 winst 130 miljoen) en de bottomline voor 2014 198 miljoen verlies en in 2013 1.8 miljard verlies.
Maandagmorgen. Ik schenk nog een extra kop koffie in. :O

Maar je kunt wel zien dat als je de groepen gaat vergelijken dat er bizarre verschillen tussen zitten.
Freak187 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:12:
Het niet nemen van de 787 order door AF is een hele drastische maatregel. Het gaat echt snel de verkeerde kant op.
Het leek er al tijden op dat KLM alle 787's zou krijgen en AF de A350's.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 05-10-2015 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
PWM schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:16:

Geen baanverlies, niet inleveren op primaire arbeidsvoorwaarden, niet inleveren op secundaire arbeidsvoorwaarden.... Wat is hun, beoogde, oplossing?
Behalve directeuren het hemd van het lijf af scheuren en opjagen?
Onbuigzaam

‘Dat is grote onzin’, reageert SNPL-woordvoerder Emmanuel Mistrali. Niet de SNPL, maar de directie is onbuigzaam, zegt hij. ‘Wij betreuren het juist heel erg dat de directie niet verder wilde praten. Maar men eiste van ons dat we 17% productiever worden, wat neerkomt op 100 uur meer vliegen per jaar, van ongeveer 650 uur naar 750 uur voor een piloot op de lange afstand. Wij hebben 4% over drie jaar voorgesteld, bij elkaar 12%. Maar ze bleven het maar herhalen als een mantra: het moest 17% zijn en anders niets.’

Mistrali bezweert dat de SNPL dezelfde offers wil brengen als de vliegers van de KLM. ‘KLM-piloten gaan hun productie verhogen met 12%, ons bod komt dus op hetzelfde neer. Alleen willen wij in eerste instantie niet verder gaan dan een jaar.’ Dat is geen vertragingstactiek, benadrukt Mistrali: ‘We willen eerst zien of onze inspanningen effect hebben, dat lijkt mij heel redelijk.’
http://fd.nl/ondernemen/1...ich-van-geen-kwaad-bewust

Uit hetzelfde artikel (SNPL is de pilotenvakbond die het meest, ehm, onbuigzaam is)
Laurent Berger van de CFDT, een van de twee belangrijkste vakbondsleiders van Frankrijk, noemt de SNPL zelfs ‘een karikatuur van een vakvereniging’. ‘De SNPL houdt absoluut geen rekening met het belang van een meerderheid van het personeel, dit is puur corporatisme.’ [Volgens Jean-Claude Mailly van de bond Force Ouvrière, zouden de vliegers weleens ‘wat meer solidair’ mogen zijn.]
De Air France-tak van Bergers CFDT leeft op voet van oorlog met de SNPL. Voorzitster Béatrice Lestic meent dat de piloten tijd rekken, in de hoop dat de directie er uiteindelijk voor kiest de lasten dan maar af te wentelen op het grondpersoneel. ‘Ze houden een haalbaar plan tegen om de kosten te drukken, dat is ontoelaatbaar.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

gaat lekker daar dan,als zelfs dus vakbonden onder elkaar ruzie hebben,goed bezig :X

maar binnen het bedrijf waar ik werk is 2 jaar geleden ook een Franse fabriek gesloten op eenzelfde manier, wilden niet meegaan met inleveren/stilstaan zoals iedereen=>staken waarna er dus kort aan ze werd toegegeven en 3 maanden later werd aangegeven dat die hele site dicht ging, sta je dan... op straat.(toen gingen ze weer staken vanwege de sluiting :+ die feitelijk kwam door hun vorige staken )

[ Voor 74% gewijzigd door mrsar op 05-10-2015 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Dit van een paar jaar geleden: http://globaleconomicanal...from-ceo-of-titan-to.html
I have visited the factory a couple of times. The French workforce gets paid high wages but works only three hours. They get one hour for breaks and lunch, talk for three, and work for three. I told this to the French union workers to their faces. They told me that's the French way!

Read more at http://globaleconomicanal....html#3HTm6lZXBVEoArYr.99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

In het algemeen zullen de ouderwetse flag carriers een pas op de plaats moeten doen. Lufthansa heeft het al een beetje in de gaten, AF-KL heeft het in de gaten maar worden tegengewerkt.

Nieuwe carriers uit het Midden-Oosten of low cost carriers hebben een totaal andere invalshoek met veel lagere kosten. De flag carriers zijn zichzelf overbodig aan het maken. En dat is een sentimenteel gebeuren, alleen in de vrije markt telt sentiment niet. AF-KL moet als de bliksem veranderen. De huidige verandering gaat te langzaam, zeker nu piloten ook nog eens op hun strepen gaan staan. Dit kan weleens heel snel gaan, dit gedoe met AF-KL.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Freak187 schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 14:11:
[...]
Dit kan weleens heel snel gaan, dit gedoe met AF-KL.
Helaas niet snel genoeg om AF te laten klappen en KLM door te laten gaan.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
In het algemeen zullen de ouderwetse flag carriers een pas op de plaats moeten doen. Lufthansa heeft het al een beetje in de gaten, AF-KL heeft het in de gaten maar worden tegengewerkt.

Nieuwe carriers uit het Midden-Oosten of low cost carriers hebben een totaal andere invalshoek met veel lagere kosten. De flag carriers zijn zichzelf overbodig aan het maken. En dat is een sentimenteel gebeuren, alleen in de vrije markt telt sentiment niet. AF-KL moet als de bliksem veranderen. De huidige verandering gaat te langzaam, zeker nu piloten ook nog eens op hun strepen gaan staan. Dit kan weleens heel snel gaan, dit gedoe met AF-KL.
De flag carriers zijn niet overbodig maar Air France/KLM management is gewoon een dinosaurus die niet meer bij deze tijd past. Kijk eens hoe IAG British Airways en Iberia runt, zo moet het.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 11:10:
[...]

AF-KLM heeft een half miljoen passagiers meer en 4.7 miljard meer omzet maar heeft daar 40.000 man extra voor nodig en 132 extra vliegtuigen.
Ik heb het er wel eens over gehad met een KLM medewerker; die zijn ook helemaal niet blij met de samenwerking. Waar KLM een bepaalde taak met één persoon afkan heeft AF er meerdere voor nodig. Totaal niet efficient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
KLM is anders ook niet erg efficiënt hoor.

http://nos.nl/artikel/206...nijden-in-management.html

Paar quotes uit dat artikel:
Volgens het document is KLM te complex, te traag en te duur. Het bedrijf is naar eigen zeggen te hiërarchisch, heeft te veel managers en is "het beeld op de klant verloren."

...

KLM vindt zichzelf ook te veel verkokerd: ondersteunend personeel werkt te veel uitsluitend binnen de eigen divisie. Dat is volgens het bedrijf niet efficiënt.

[ Voor 25% gewijzigd door XWB op 05-10-2015 16:48 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Het is ook best lastig in je eentje een hoofd personeelszaken het hemd van het lijf te scheuren B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

XWB schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:48:
KLM is anders ook niet erg efficiënt hoor.

http://nos.nl/artikel/206...nijden-in-management.html

Paar quotes uit dat artikel:

[...]
Veel grote bedrijven hebben managers in dienst om managers te managen, dat is niet helemaal handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Ik heb 4 vluchten staan met KLM die ik niet kan doen door andere planning. Betekent dat dat die helemaal niet meer meetellen als Qualiflying flights en miles? Of kijken ze echt of je ook gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Je moet ze wel vliegen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 26-06 09:19
Ben benieuwd wat KLM van plan is. Ik had het gevoel dat het uitbouwen van Transavia uit Nederlandse hoek kwam. AF gaat van zijn leven niet hervormen. AF piloten een bijzonder soort entitled ambtenaren, AF adverteert alsof het de jaren 50 zijn, het bedrijf is op zo'n beetje elke denkbare manier af te schrijven, en dat gaat ook gewoon gebeuren.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Brent schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:31:
[...]
Ben benieuwd wat KLM van plan is. Ik had het gevoel dat het uitbouwen van Transavia uit Nederlandse hoek kwam. AF gaat van zijn leven niet hervormen. AF piloten een bijzonder soort entitled ambtenaren, AF adverteert alsof het de jaren 50 zijn, het bedrijf is op zo'n beetje elke denkbare manier af te schrijven, en dat gaat ook gewoon gebeuren.
Ik begin ondertussen te hopen dat de holding AF laat klappen, kunnen die piloten in eigen tijd gaan staken (in plaats van een andere baan zoeken) >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Nu online

Bestla

M/M -> V/F

Gewoon omdat het kan, en omdat het een mooi toestel blijft.
Afbeeldingslocatie: http://www.argc-art.com/shop/image/data/Lockheed%20Constellation.series%20one.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Bestla schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:47:
Gewoon omdat het kan, en omdat het een mooi toestel blijft.
[afbeelding]
Twee uitstekende redenen, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Kan de Nederlandse staat niet gewoon anderhalf miljard op tafel leggen en KLM tot staatsbedrijf bombarderen? Met de banken kon het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

PWM schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:03:
Kan de Nederlandse staat niet gewoon anderhalf miljard op tafel leggen en KLM tot staatsbedrijf bombarderen? Met de banken kon het ook.
Zou moeten kunnen, maar anderhalf miljard vind ik een beetje veel, dat is KLM echt niet meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
Dan mogen ze gelijk een rol duct tape kopen om Geert Wilders mee stil te houden, want die staat dan nog het komende decennium te schreeuwen over de staatskas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 13:16:

Afbeeldingslocatie: http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/2.gif
Kan de Nederlandse Franse staat niet gewoon anderhalf miljard op tafel leggen en KLM Air France tot staatsbedrijf bombarderen? Met de banken kon het ook.
Daar is je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

BeefHazard schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:32:
[...]
Dan mogen ze gelijk een rol duct tape kopen om Geert Wilders mee stil te houden, want die staat dan nog het komende decennium te schreeuwen over de staatskas.
Die geven we gewoon een enkeltje naar de Seychellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Freee!! schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:39:
[...]

Die geven we gewoon een enkeltje naar de Seychellen.
Maar dan wel op Air Seychelles ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

CyBeR schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:51:
[...]
Maar dan wel op Air Seychelles ofzo.
Veel te goed for hem, Crash and Burn Airways lijkt me de aangewezen luchtvaartmaatschappij ;) Of natuurlijk Air Chance, goede kans dat die geklapt is voordat hij aan zijn terugvlucht kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Of Con Air ;)

Laten we de vlucht uitvoeren door ex-Transavia piloot Poch, die is geloof ik gespecialiseerd in 'speciale verdwijningsvluchten'...

;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
En dat was weer even genoeg politiek in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:34
Pilot dies during American Airlines flight
(CNN)The pilot of an American Airlines passenger jet died during a flight from Phoenix to Boston on Monday, an airline official said.

The official did not specify the cause of death but said it was from "illness."

The flight, an A320 with 147 passengers and five crew members on board, was flying from Phoenix to Boston when the pilot became ill. It was diverted to Syracuse, New York. The co-pilot landed the flight safely shortly after 7 a.m. ET, the airline said.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
http://www.airlive.net/20...irlines-flight-aa550.html

Volledige ATC te horen op: http://boston.cbslocal.co...racuse-medical-emergency/

In ander nieuws, een andere vorm van IFE: http://www.airlive.net/20...dant-reportedly-made.html

[ Voor 70% gewijzigd door PolarBear op 05-10-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 12-06 22:48

Goner

What can I do you for ?

PolarBear schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 16:48:
Het is ook best lastig in je eentje een hoofd personeelszaken het hemd van het lijf te scheuren B)
Ik zag het net in het nieuws ... waren dat echt piloten of hadden ze een knokploegje ingehuurd voor het vuile werk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:34
Zeer professioneel afgehandeld door die co-piloot. Hij klinkt heel erg rustig tijdens het landen. Ik weet niet of ik zelf zo kalm zou kunnen zijn als de persoon naast je net overleden is.
Goner schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 22:20:
[...]

Ik zag het net in het nieuws ... waren dat echt piloten of hadden ze een knokploegje ingehuurd voor het vuile werk ?
Volgens mij was dat gewoon grondpersoneel. Die doen normaal ook al het 'vuile'/zware werk. Maar het zijn wel Fransen hè, je weet het nooit. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-05 11:52

Moortn

Hallo

:/ Knap hoe de co-piloot zo rustig bleef (of in elk geval rustig klinkt). Het is niet niks als je collega naast je opeens overlijd.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Volgens Aviation Herald bleek pas na landing dat hij echt dood was.

Op nu.nl hebben ze het over de 'hoofdpiloot'. Zitten die al in de sinterklaas sfeer met hun 'hoofdpiloot'? Dat is toch gewoon de captain....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

FastFred schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:19:
Lijkt me logisch. Die constatering kan alleen door een arts gedaan worden en er zal wel geen arts aan boord zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:18
downtime schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 00:58:
[...]

Lijkt me logisch. Die constatering kan alleen door een arts gedaan worden en er zal wel geen arts aan boord zijn geweest.
Men zou kunnen achterhalen hoe lang hij al dood was, en dat vergelijken met landingstijden. Maar dat houdt er niet van dat er goed gehandeld is in deze omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
FastFred schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 23:19:

Op nu.nl hebben ze het over de 'hoofdpiloot'. Zitten die al in de sinterklaas sfeer met hun 'hoofdpiloot'? Dat is toch gewoon de captain....
Gezagvoerder in goed Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187

Freak187

geen

Brent schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 17:31:
[...]

Ik vind dat AF-KL zeer slecht uitdraagt wat ze van plan zijn te doen. Transavia was een goed plan (beetje laat, maar oke), maar dit is afgeschoten door de vakbonden. Daarnaast is er een TAV NL en TAV France. En dan heb je Hop! dat ook een soort low cost idee is. Het is allemaal hap-snap werk. Ik mis de strategie, de doortastendheid. Ze ruziën elkaar failliet.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 20:53
Ik zit net op schiphol vol verbazing te kijken dat 1 KLM man een KLM 747 naar de gate brengt met de towtruck, en diezelfde persoon ook de epu aan koppelt en aan zet, de pionnen onder de motoren zet, de streamers uit het landingsgestel trekt en nog wat andere taken doet. Dat heb ik op LAX door 5+ mensen zien doen...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

downtime schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 00:58:
[...]

Dit idd.

F/O heeft het goed opgelost met delaying vectors en zorgen dat hij helemaal klaar was voor de approach en landing. Je traint erop, maar je hoopt dat je het nooit mee hoeft te maken..

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Hmmbob schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:55:
Ik zit net op schiphol vol verbazing te kijken dat 1 KLM man een KLM 747 naar de gate brengt met de towtruck, en diezelfde persoon ook de epu aan koppelt en aan zet, de pionnen onder de motoren zet, de streamers uit het landingsgestel trekt en nog wat andere taken doet. Dat heb ik op LAX door 5+ mensen zien doen...
Welkom in de USA, waar elke vorm van arbeidsproductiviteit vervangen is door kwantiteit. Of het nu 5+ mensen is op een vliegveld die een vliegtuigparkeren, overvloed aan personeel in winkels etc etc. Dat is gewoon heel normaal daar. Als ze daar wat efficiënter zouden werken zouden de lonen ook omhoog kunnen en hoeven mensen geen 3 banen te werken om rond te komen. Alleen krijg je dan een zichtbare werkloosheid. /rant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 21:35
PH-BHC is al naar buiten gerold:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/779/21985808955_ba09a7d7dd_h.jpg

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Freak187 schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 08:25:
[...]

Ik vind dat AF-KL zeer slecht uitdraagt wat ze van plan zijn te doen. Transavia was een goed plan (beetje laat, maar oke), maar dit is afgeschoten door de vakbonden. Daarnaast is er een TAV NL en TAV France. En dan heb je Hop! dat ook een soort low cost idee is. Het is allemaal hap-snap werk. Ik mis de strategie, de doortastendheid. Ze ruziën elkaar failliet.
Dat komt door de sterke positie van de piloten binnen AF en hun (in Franse stijl) weigering privileges op te geven. Geen enkele ambtenaar piekert daarover in .fr. Hervormen van AF is dus in feite onmogelijk. Transavia en Hop passen dus wel in dat beeld: we bouwen parallel een ander bedrijf op en sterven AF langzaam af (ongetwijfeld met focus op internationale vluchten). KLM zal wat flexibeler zijn, waarbij misschien zelfs transfers van personeel zou moeten kunnen. Maar dit is zeker de enige manier waarop AF 'hervormt' kan worden: die naam en dat personeel zijn de laatste generatie van het bedrijf, tenzij de Franse overheid weer eens met geld en nog meer regels komt aanzetten. Ik gok er niet op.

En good riddance. * Brent woont in fr, ben al die uitgevallen vluchten wel zat. Vlieg liever met Easyjet...

[edit] Hollande bemoeit zich er al mee: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151006_01904924

[ Voor 3% gewijzigd door Brent op 06-10-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
En het werkt natuurlijk ook enorm tegen ze. Op onze "zwarte" lijst staan Lufthansa en Air France.

Daar word nu gewoon niet mee gevlogen gezien hun stakingsacties. Het gaat ons niet gebeuren dat een event of meeting niet doorgaat door stakingen van maatschappijen waar je ze aan kan zien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Bij LH is dat toch geen schering en inslag? Overal komen wel 's stakingen voor. 't Is alleen wel dat de Fransozen er natuurlijk om bekend staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:19:
Bij LH is dat toch geen schering en inslag?
13 stakingsacties in 18 maanden ;)

[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 06-10-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
CyBeR schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:19:
Bij LH is dat toch geen schering en inslag? Overal komen wel 's stakingen voor. 't Is alleen wel dat de Fransozen er natuurlijk om bekend staan.
LH staakt praktisch net zoveel als AF, alleen is het "LH afzeiken"-spel minder populair dan het "AF afzeiken"-spel ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BA heeft ook een keiharde stakingsoorlog gehad een paar jaar terug...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

en natuurlijk is het af-klm wat voor ons dichterbij ligt dan LH
Ik was heel erg blij dat ik begin vorige maand had besloten met klm te vliegen ipv LH,anders had ik inderdaad last gehad van een LH staking :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
wildhagen schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:31:
[...]

LH staakt praktisch net zoveel als AF, alleen is het "LH afzeiken"-spel minder populair dan het "AF afzeiken"-spel ;)
Ik heb ze beide op m'n shitlist. Maar AF'ers misdragen zich bovenop de stakingen, dus ze verdienen nog iets dieper in de stront te zakken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
PWM schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 12:20:
[...]

13 stakingsacties in 18 maanden ;)
Oh never mind dan :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Aangezien het best wel een succes is op Reddit, en het ook op Fok wel gewaardeerd wordt, zal ik mijn post ook hier even delen.

Een geschiedenisles over deze Boeing 747-200:

Gemaakt in 1981 en op 26 maart 1981 geleverd aan Royal Jordanian (toen nog Alia) als JY-AFS, zien we hier de 514de 747-200 die van de band is gerold op Schiphol:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/GDQ0cqq.jpg

Na een korte leaseperiode aan Garuda Indonesia begin 1987 werd de kist in september 1987 overgenomen door British Caledonian Airways, met als reg: G-CITB zoals hier te zien op Londen Gatwick in 1988:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yEonTeD.jpg

Heel lang heeft deze livery niet rondgevlogen, want British Caledonian werd in 1988 overgenomen door British Airways:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Xh6rGFJ.jpg

Na 2 jaar onder Britse vlag te hebben gevlogen was het wel weer tijd voor een nieuwe eigenaar. Dit keer was het de beurt aan All Nippon Airways om te proeven van deze Queen. Onder de reg JA8192 zien wij haar hier te Hong Kong Kai Tak International:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dvCSGFk.jpg

ANA heeft deze PAX 747-2 dik 7 jaar laten vliegen, waarna een freight convert volgde en de JA8192 voortaan voor Nippon Cargo Airlines (NCA) zou vliegen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MdWjAe2.jpg

Van augustus 1997 tot en met maart 2007 heeft deze kist voor NCA gevlogen, waarna het einde in zicht begon te komen... ware het niet dat Jett8 Airlines Cargo wel heil zag in deze kist en ze in april 2007 weer de lucht in mocht onder haar nieuwe reg 9V-JEA:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5s90CT9.jpg

Jett8 heeft dik 5 jaar mogen genieten van deze inmiddels oude dame, en in augustus 2012 was het echt uit met de pret. Ze werd neergezet te Singapore Changi Airport, waar ze in april van 2015 is gesloopt:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0w54981.jpg

Tesla M3LR '21

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Deze oude AF/KLM Cargo kist doet fotogeniek zijn...

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/10/6/621176.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-06 21:35
Las Vegas schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 20:10:
Een geschiedenisles over deze Boeing 747-200:
Ik had 'm op reddit al gezien idd, leuke verhaaltjes altijd. Thanks!

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Nu online

Bestla

M/M -> V/F

@Piet91, ik mis het Vandaag in de geschiedenis al een tijdje, maar dit was er weer 1. Dank daarvoor. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Nu online

Freee!!

Bestla schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:16:
@Piet91, ik mis het Vandaag in de geschiedenis al een tijdje
Dat zou na een jaar dus gewoon een herhaling worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Bestla schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:16:
@Piet91, ik mis het Vandaag in de geschiedenis al een tijdje, maar dit was er weer 1. Dank daarvoor. d:)b
Dat was alleen niet piet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Nu online

Bestla

M/M -> V/F

Weet ik, maar het was een post die zo in die lijst kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Freee!! schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 12:28:
[...]

Dat zou na een jaar dus gewoon een herhaling worden.
Dat zijn zoveel feestdagen ook. :P ;-)

Ik vind 11-11 nog wel een memorabele dag om op te halen over een maandje.
Wat was die cool, heb zoveel coole shots gemaakt! Laatste MD-11 vluchten met passagiers.
Ben afgelopen maandag nog bij die lezing geweest, erg interessante materie!
Bijna jammer dat zo'n dag maar 1x kan (houd het wel uniek). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser

exeliser

Schaatsen & Reizen

Anoniem: 111246 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:03:
[...]

Wat was die cool, heb zoveel coole shots gemaakt! Laatste MD-11 vluchten met passagiers.
Ze zouden een opvolger van de MD-11 moeten maken. Geweldige kist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Anoniem: 111246 schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:03:
[...]

damn tijd gaat snel pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
exeliser schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:05:
[...]

Ze zouden een opvolger van de MD-11 moeten maken. Geweldige kist
Tsja dat heeft niet echt nut meer. Blame ETOPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser

exeliser

Schaatsen & Reizen

CyBeR schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:07:
[...]

Tsja dat heeft niet echt nut meer. Blame ETOPS.
Het is inderdaad niet echt rendabel maar het zou wel leuk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser

exeliser

Schaatsen & Reizen

Zijn hier trouwens ook mensen die vaak op luchtvaartnieuws kijken? Ik vind het echt stront vervelend worden dat ze zowat alle berichten "Premium" maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Genoeg andere luchtvaart nieuws websites toch? Ik kom er ook niet meer sinds dat ingevoerd is.
Vond het al kansloos... wat nou betalen voor nieuws op website A terwijl dat ook op website B staat voor nop... raar business model... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
exeliser schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:14:
Zijn hier trouwens ook mensen die vaak op luchtvaartnieuws kijken? Ik vind het echt stront vervelend worden dat ze zowat alle berichten "Premium" maken.
Ze moeten uiteraard geld verdienen, dus op zich snap ik het wel. Echter de kwaliteit van de gratis artikelen is vaak dermate slecht dat ik echt geen 20 euro oid ga uitgeven voor de betaalde versie.
Sterker nog, een tijdje toegang gehad tot de betaalde versie (al kostte het mij niets), maar zelfs gratis was het mij weinig waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser

exeliser

Schaatsen & Reizen

Fly-guy schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:19:
[...]

Ze moeten uiteraard geld verdienen, dus op zich snap ik het wel. Echter de kwaliteit van de gratis artikelen is vaak dermate slecht dat ik echt geen 20 euro oid ga uitgeven voor de betaalde versie.
Sterker nog, een tijdje toegang gehad tot de betaalde versie (al kostte het mij niets), maar zelfs gratis was het mij weinig waard.
Zijn er nog meer sites die kwaliteits luchtvaartnieuws gratis latenzien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Aviation Herald natuurlijk, maar daar worden puur alle incidenten en crashes in de luchtvaart genoemd, wel erg gedetailleerd altijd! En er wordt pas iets geplaatst als duidelijk is wat er echt aan de hand is, anders dan in de reguliere media waar vaak wat geschreeuwd wordt dat achteraf niet blijkt te kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
exeliser schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:23:
[...]

Kwam laatst deze tegen:
http://www.upinthesky.nl

Nog geen oordeel over, maar op het eerste gezicht lijkt het wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

exeliser schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 15:23:
FlightGlobal.com bezoek ik regelmatig. Daar moet je voor veel artikelen wel een account aanmaken maar dat is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(Via Scramble.nl)
Delivery Dates KLM 787-9:

PH BHA 13/11 (aankomst SPL za 14e)
PH BHC 16/11 (aankomst SPL di 17e)
Pagina: 1 ... 24 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.