Of je kijkt gewoon even naar de KLM vliegers. Nu.nl Die nemen genoegen met een hogere pensioenleeftijd, het bevriezen van de salarissen voor 3 jaar en gaan voor datzelfde bevroren salaris meer vlieguren maken. Zo kun je dus ook met je bedrijf omgaan als werknemer als je weet dat het niet zo lekker gaat in de business, ipv je bedrijf kapot te staken.Fiber schreef op donderdag 24 september 2015 @ 17:43:
Geen idee, wellicht hebben die stakers wel gewoon gelijk met hun eisen. Niet dat ik blij wordt van stakingen, maar soms kun je als personeel weinig anders meer.
Anoniem: 454358
Idd, bovendien is het gewoon heel relaxed, de verzekering van amex is prettiger dan een gewone verzekeringsmaatschappij. Bij mij deden ze niet moeilijk over vermiste koffers, en begrepen ze dat ik nieuwe spullen nodig had voor het evenement. Ik kon direct ter plaatse alles nieuw kopen, zelfs het ticket werd vergoed.PWM schreef op donderdag 24 september 2015 @ 10:59:
Die AMEX Platinum is een no-brainer als je wat vaker in een vliegtuig stapt
Oei. Zeer interessant. Jammer dat je Knvvl lid moet zijn.
Als je het echt interesseert gewoon een email sturen en vragen wat de mogelijkheden zijn, lijkt er een beetje op dat het geen KNVVL lezing is als ik de tekst zo lees, het is ook geen knvvl email adres dat http://knvol.nl/BounceCloud schreef op donderdag 24 september 2015 @ 22:10:
[...]
Oei. Zeer interessant. Jammer dat je Knvvl lid moet zijn.
Niet geschoten altijd mis
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Vanaf volgende week donderdag is Arkefly niet meer.
Dan vliegen ze als eerste van de TUI-groep als "TUI"
De eerste kist werd afgelopen woensdag hangar 14 ingedrukt voor de omlettering en deze rolt morgenvroeg er weer uit met de nieuwe naam.
Dan vliegen ze als eerste van de TUI-groep als "TUI"
De eerste kist werd afgelopen woensdag hangar 14 ingedrukt voor de omlettering en deze rolt morgenvroeg er weer uit met de nieuwe naam.

Jezus, wat een stof in die hangar 
Maar wordt tegelijkertijd ook de Star Class uitgebouwd, of gebeurt dat later pas?

Maar wordt tegelijkertijd ook de Star Class uitgebouwd, of gebeurt dat later pas?
Virussen? Scan ze hier!
We zullen het zien ! kan niet wachten op mijn vlucht in april met de dreamliner naar dominicaanse
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Too little, too late.Flying-J schreef op donderdag 24 september 2015 @ 20:32:
[...]
Of je kijkt gewoon even naar de KLM vliegers. Nu.nl Die nemen genoegen met een hogere pensioenleeftijd, het bevriezen van de salarissen voor 3 jaar en gaan voor datzelfde bevroren salaris meer vlieguren maken. Zo kun je dus ook met je bedrijf omgaan als werknemer als je weet dat het niet zo lekker gaat in de business, ipv je bedrijf kapot te staken.
Kia Niro-EV 2024
Enorm jammer dat die class eruit gaat. Was een erg leuke ervaring en gewoon voor een leuke prijs toch dat stukje premium hebbenwildhagen schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 04:34:
Natuurlijk is het by far geen 1st class Emirates maar voor een poldermaatschappij met relatief lage prijzen is het top,
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Beetje nietszeggende oneliner. Mijn reactie was op de voornemens van de piloten van Air France. Dan denk ik dat de vliegers van KLM zich van een stuk betere kant laten zien. Ipv je eigen bedrijf kapot te maken meedenken aan de toekomst en daar concessie's in doen. Je kunt beter inhoudelijk reageren voor een discussie ipv zo'n oneliner.
Nee hoor, deze oneliner dekt uitstekend de lading. KLM piloten hebben ook ontzetted lang de boel tegengehouden. Ze hebben nu zelfs een deel van de aandelen en een stoel in de RvC geeist om zogenaamd een concessie te doen. Enige zelfoverschatting is hen vreemd.Flying-J schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:36:
[...]
Beetje nietszeggende oneliner. Mijn reactie was op de voornemens van de piloten van Air France. Dan denk ik dat de vliegers van KLM zich van een stuk betere kant laten zien. Ipv je eigen bedrijf kapot te maken meedenken aan de toekomst en daar concessie's in doen. Je kunt beter inhoudelijk reageren voor een discussie ipv zo'n oneliner.
KL/AF is nog steeds op een veel te hoog kosten niveau. Dat zit in alle lagen van die maatschappij. De concurrentie doet het gewoon vele malen goedkoper. Nu probeert KLM via Schiphol de ME3 carriers in de ban te doen etc etc. Voor je het weet sleurt KLM Schiphol mee naar de kelder. Ik verwelkom nieuwe carriers zoals Ryanair. Nieuwe banen. KLM is alleen maar aan het reorganiseren. KLM moet óf keihard in de kosten snijden (vele malen harder dan nu) óf ze worden gedecimeerd.
Kia Niro-EV 2024
Tof filmpje van een A-380 die gaat landen met cross-wind. Prachtig hoe hij na het landen het toestel nog recht krijgt. Lijkt me toch wel even pittig sturen/spelen met de throttle.
http://www.luchtvaartnieu...re-crosswind-landing-a380
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Het dekt jouw opinie, die je hieronder prima uiteenzet, daar heb je dus een stuk meer aan, dan alleen die oneliner.Freak187 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:04:
[...]
Nee hoor, deze oneliner dekt uitstekend de lading.
Om tijdens onderhandelingen er stevig in te gaan moet ook kunnen toch? Uiteindelijk zijn zij niet aan het staken oid geweest.KLM piloten hebben ook ontzetted lang de boel tegengehouden. Ze hebben nu zelfs een deel van de aandelen en een stoel in de RvC geeist om zogenaamd een concessie te doen. Enige zelfoverschatting is hen vreemd.
Dat jij de mening bent toebedeeld is jouw goed recht. Ik reageerde op het feit dat KLM vliegers in ieder geval meer concessies richting het bedrijf doen dan de AF vliegers die het bedrijf door hun stakingen al honderden miljoenen gekost hebben. Dat was mijn punt, niet meer, niet minder. Dat jij vindt dat er nog meer gesneden moet worden is prima, maar dat is, samen met je punt over het wel of niet verwelkomen van middle east carriers en low cost carriers, weer een andere discussie. Vergeet in ieder geval niet dat Schiphol heel veel heeft gedaan voor KLM, maar KLM ook heel veel heeft gedaan voor Schiphol.KL/AF is nog steeds op een veel te hoog kosten niveau. Dat zit in alle lagen van die maatschappij. De concurrentie doet het gewoon vele malen goedkoper. Nu probeert KLM via Schiphol de ME3 carriers in de ban te doen etc etc. Voor je het weet sleurt KLM Schiphol mee naar de kelder. Ik verwelkom nieuwe carriers zoals Ryanair. Nieuwe banen. KLM is alleen maar aan het reorganiseren. KLM moet óf keihard in de kosten snijden (vele malen harder dan nu) óf ze worden gedecimeerd.
Ik vermoed dat jij de plastic sheets voor stof aanziet.
Bij nader inzien lijkt het idd plastic, ik dacht echt dat onder de neus stof was wat ronddwarrelde.
Note to self: niet meer met je slaperige kop naar foto's kijken...
Note to self: niet meer met je slaperige kop naar foto's kijken...
Virussen? Scan ze hier!
Je hebt waarschijnlijk groot gelijk, ik ben niet zo'n fotofanaat😉Anoniem: 111246 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 16:44:
[...]
Facebook produceert ruis in foto's? Kijk nog eens goed naar die foto van de kist buiten, met de zwarte lucht er achter. Lijkt mij eerder de gebruikte apparatuur en de niet toegepaste nabewerking.
Tadaaa
Volgens mij is AF het probleem en is KLM gewoon winstgevend?Freak187 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:04:
[...]
Nee hoor, deze oneliner dekt uitstekend de lading. KLM piloten hebben ook ontzetted lang de boel tegengehouden. Ze hebben nu zelfs een deel van de aandelen en een stoel in de RvC geeist om zogenaamd een concessie te doen. Enige zelfoverschatting is hen vreemd.
KL/AF is nog steeds op een veel te hoog kosten niveau. Dat zit in alle lagen van die maatschappij. De concurrentie doet het gewoon vele malen goedkoper. Nu probeert KLM via Schiphol de ME3 carriers in de ban te doen etc etc. Voor je het weet sleurt KLM Schiphol mee naar de kelder. Ik verwelkom nieuwe carriers zoals Ryanair. Nieuwe banen. KLM is alleen maar aan het reorganiseren. KLM moet óf keihard in de kosten snijden (vele malen harder dan nu) óf ze worden gedecimeerd.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Weet je toevallig wat er zichtbaar is achter de motoren op het moment dat het vliegtuig gaat afremmen? Ik doel op die zwarte rook/condensatie/hitte....Kecin schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 11:12:
Tof filmpje van een A-380 die gaat landen met cross-wind. Prachtig hoe hij na het landen het toestel nog recht krijgt. Lijkt me toch wel even pittig sturen/spelen met de throttle.
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Chinese bodyguards zijn grote lui, wow.Piet91 schreef op donderdag 24 september 2015 @ 00:50:
De president van China - Xi Jinping - is in Seattle momenteel. Is dinsdag aangekomen met B-2472:
(Hun nieuwe 747-8i B-2479 staat momenteel in Hamburg waar het geconfigureerd wordt voor VIP-gebruik)
Ik vraag me af hoe de grote landen zoals China omgaan met het wapentransport voor de beveiliging. Ik zou niet weten hoeveel man ze inzetten, maar dat zal gauw in de 10-tallen lopen. Organiseren ze een regeringsvlucht om het materieel te vervoeren of mogen die hoeveelheden gewoon in een passagiersvlucht mee? En gaat dat standaard via de VIP terminal of gaat het bij die hoeveelheden toch anders?
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Ik gok water wat van de baan omhoog komt door de thrust-reversers: http://i.stack.imgur.com/TOLH3.jpgEektheMan schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 13:48:
[...]
Weet je toevallig wat er zichtbaar is achter de motoren op het moment dat het vliegtuig gaat afremmen? Ik doel op die zwarte rook/condensatie/hitte....
Doh! Zie nu pas water liggen op de baan. Dat het gedeeltelijk zwart is zal wel door de schaduw van de vleugels komen. Thanks!Rub147 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:03:
[...]
Ik gok water wat van de baan omhoog komt door de thrust-reversers: http://i.stack.imgur.com/TOLH3.jpg
Zou niet best zijn tijdens paint.
Dat zou knap zijn als de inrichting in 2 dagen omgebouwd hadden.Maar wordt tegelijkertijd ook de Star Class uitgebouwd, of gebeurt dat later pas?
Schijnbaar is de ombouw van -TFL en -TFM uitgesteld. Waarom, geen idee.
Hier is -TFL trouwens, vanmorgen bij haar vertrek naar Punta Cana:

[ Voor 23% gewijzigd door Piet91 op 25-09-2015 15:19 ]
Hmm, vind de nieuwe livery niet zo mooi. Het blauw is nu veel te refelecterend geworden imho, het oude blauw vond ik mooier.
En weer dat logo over die raampjes, dat vind ik altijd erg lelijk...
Virussen? Scan ze hier!
Ik weet het niet zeker, maar hebben ze niet alleen de logo's overgespoten?wildhagen schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:58:
Hmm, vind de nieuwe livery niet zo mooi. Het blauw is nu veel te refelecterend geworden imho, het oude blauw vond ik mooier.
Een tweede foto toegevoegd; licht dus aan de nabewerking.wildhagen schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:58:
Mocht van mijn part ook wat kleiner idd.En weer dat logo over die raampjes, dat vind ik altijd erg lelijk...
EDIT: de nieuwste 747-8F voor Cargolux (LX-VCM) heeft ook een geinige cutaway-livery gekregen:

[ Voor 54% gewijzigd door Piet91 op 25-09-2015 15:42 ]
Jep, blijkbaar wel, zie ook de post van Piet91 onder je. Ik schrok aloohh schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 15:06:
[...]
Ik weet het niet zeker, maar hebben ze niet alleen de logo's overgespoten?
Andere foto van de TFL, is het beter op te zien:

Virussen? Scan ze hier!
Weer een lekkere KLM ding gevonden
Ik boek altijd via de KLM site rechtstreeks. Ik betaal dan CC kosten bij elke boeking.
Nu boek ik 2 vluchten voor buitenlanders. 1 vanuit Kiev (word berekend in dollars) en 1 uit Slovenie (euro's). Ga ik afrekenen, krijg ik voor de vluchten die starten in een ander land geen boekingskosten en geen CC kosten
Om ook eens even iets positiefs te zeggen over deze naaiers Neerlands trots: Toen ik gisteren landde waren we iets te laat. De purser ging netjes de hele cabine door om iedereen met een overstap in te lichten over hun gate info, en hoeveel tijd ze hadden. Erg netjes.
Ik boek altijd via de KLM site rechtstreeks. Ik betaal dan CC kosten bij elke boeking.
Nu boek ik 2 vluchten voor buitenlanders. 1 vanuit Kiev (word berekend in dollars) en 1 uit Slovenie (euro's). Ga ik afrekenen, krijg ik voor de vluchten die starten in een ander land geen boekingskosten en geen CC kosten

Om ook eens even iets positiefs te zeggen over deze naaiers Neerlands trots: Toen ik gisteren landde waren we iets te laat. De purser ging netjes de hele cabine door om iedereen met een overstap in te lichten over hun gate info, en hoeveel tijd ze hadden. Erg netjes.
^^
Dat is bij een behoorlijk aantal Airlines zo. In sommige landen is het wettelijk niet toegestaan om boekings en/of creditcard kosten door te berekenen aan de klant. En dan worden deze dus niet (los) doorberekend. Zal ongetwijfeld wel ergens op een andere manier terugverdiend worden, maar is iig geen typisch KLM dingetje
Dat is bij een behoorlijk aantal Airlines zo. In sommige landen is het wettelijk niet toegestaan om boekings en/of creditcard kosten door te berekenen aan de klant. En dan worden deze dus niet (los) doorberekend. Zal ongetwijfeld wel ergens op een andere manier terugverdiend worden, maar is iig geen typisch KLM dingetje
Inderdaad. Delta kan er ook wat van:
Online Booking Fee
There are no online booking fees at delta.com unless the credit/debit card billing address is in Denmark, Sweden, or the Netherlands.
40 (DKK)/ticket
50 (SEK)/ticket
10 (EUR)/ticket
Online Booking Fee
There are no online booking fees at delta.com unless the credit/debit card billing address is in Denmark, Sweden, or the Netherlands.
40 (DKK)/ticket
50 (SEK)/ticket
10 (EUR)/ticket
[ Voor 14% gewijzigd door Grouchy op 25-09-2015 22:58 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Nederland is nu eenmaal ook het verkeerde land om een CC te hebben. Maar dat is natuurlijk een discussie die niet in dit topic thuishoort.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Wat hebben die Dreamliners toch een joekels van motoren. Net in doha uitgestapt in dreamliner van Qatar, via trap. Blijft impressive
Wij kunnen toch gratis afrekenen met iDeal? Maargoed ik boek ook liever met CC, gezien reisverzekeringen die aan mijn CC gekoppeld zitten.
Yep.Floppie schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 08:46:
Wij kunnen toch gratis afrekenen met iDeal?
Zouden die bodyguards die je op de foto ziet niet gewoon agenten van de secret service zijn? Die bewaken ook buitenlandse delegaties die de VS bezoeken.EektheMan schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:00:
[...]
Chinese bodyguards zijn grote lui, wow.
Ik vraag me af hoe de grote landen zoals China omgaan met het wapentransport voor de beveiliging. Ik zou niet weten hoeveel man ze inzetten, maar dat zal gauw in de 10-tallen lopen. Organiseren ze een regeringsvlucht om het materieel te vervoeren of mogen die hoeveelheden gewoon in een passagiersvlucht mee? En gaat dat standaard via de VIP terminal of gaat het bij die hoeveelheden toch anders?
Wapens is altijd een heikel punt - veel overheden vinden het niet goed dat een buitenlandse overheid gewapende bewakers inzet. Daar kan dan weer omheen gewerkt worden door zelf bewaking in te zetten, maar ga er van uit dat er wapens aan boord zijn van het staatsvliegtuig, wat immers gewoon sovereign grondgebied blijft.
Overigens gelden deze regels dan weer niet als je de potus bent

Sometimes you need to plan for coincidence
Hmm? Volgens mij is dat meestal geen enorm probleem juist? Komt wel wat bureaucratie bij kijken. Ook voor POTUS trouwens.Hmmbob schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 17:15:
[...]
veel overheden vinden het niet goed dat een buitenlandse overheid gewapende bewakers inzet.
[ Voor 3% gewijzigd door CyBeR op 26-09-2015 18:12 ]
Correct, mijn punt was dat bij de POTUS 'nee' geen optie is en dus de bureaucratie kan gaan werken 
Wapens vervoeren is an sich geen punt, de inzet van wapens moet duidelijk afgesproken zijn binnen die bureaucratische regels inderdaad. Onder andere de geweldinstructies, zichtbaar of onzichtbaar dragen etc, allemaal zaken die vastgelegd moeten worden.
Wapens vervoeren is an sich geen punt, de inzet van wapens moet duidelijk afgesproken zijn binnen die bureaucratische regels inderdaad. Onder andere de geweldinstructies, zichtbaar of onzichtbaar dragen etc, allemaal zaken die vastgelegd moeten worden.
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik vlieg altijd 747 met KLM naar San Francisco. In oktober ga ik ook weer.
Mijn broer gaat echter in november en krijgt een A330 onder zijn kont. Is dat seizoensgebonden?
Mijn broer gaat echter in november en krijgt een A330 onder zijn kont. Is dat seizoensgebonden?
Jep. Winter A330, zomer 747.PWM schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:56:
Vroegah vlogen we met de MD11 naar SFO in de winter.
25 oktober gaat het winterseizoen in.PWM schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:56:
Zonder even na te zoeken betekent dat inderdaad wisseling van toestellen.
Ook dat de 747's van Delta niet meer komen net als de China Southern A380 en nog wel wat meer zaken.
Misschien moet ik zo langzamerhand maar weer 'ns beginnen aan een Oud en Nieuw post zoals ik afgelopen O&N heb gedaan. Mochten jullie dat interessant vinden...
Altijd!Piet91 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:14:
[...]
......
Mochten jullie dat interessant vinden...
Tadaaa
Ohjazeker!Piet91 schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:14:
[...]
25 oktober gaat het winterseizoen in.
Zonder even na te zoeken betekent dat inderdaad wisseling van toestellen.
Ook dat de 747's van Delta niet meer komen net als de China Southern A380 en nog wel wat meer zaken.
Misschien moet ik zo langzamerhand maar weer 'ns beginnen aan een Oud en Nieuw post zoals ik afgelopen O&N heb gedaan. Mochten jullie dat interessant vinden...
Ook toch nog een tijd 777-200ER geweest en een occasionele 767 op die route?Floppie schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 23:06:
[...]
Jep. Winter A330, zomer 747.
Vroegah vlogen we met de MD11 naar SFO in de winter.
KLM heeft al heel lang geen 767's meer.
Zo, alvast de vlucht voor mijn vakantie maar weer geboekt. Vertrek op 15 februari van AMS naar naar SIN met SQ323 (777-300ER), dan met SQ5023 (met Silk Air, 737-800) naar Da Nang International Airport (DAD) in Vietnam. En dan op 1 maart weer terug met SQ5023 (Silk Air, met een 50 minuten lay-over op Siem Reap International Airport (REP) in Cambodja) naar SIN en vervolgens met SQ324 naar AMS.
Ik verblijf dan niet in Da Nang, maar in Hoi An, een km of 35-40 van het vliegveld. Ritje van iets meer dan een uur waarschijnlijk.
Niet 1e keer Vietnam voor me, ben er al twee keer geweest (aanrader als bestemming!), maar wel 1e keer dat ik via Da Nang vlieg (vorige keren was via respectievelijk Ha Noi en Ho Chi Minh City). Hoop dat het net zo soepel ging als destijds in Ha Noi (in 30 minuten buitenstaan) en wat beter dan HCMC (>2 uur en ellenlange wachttijden).
Ik verblijf dan niet in Da Nang, maar in Hoi An, een km of 35-40 van het vliegveld. Ritje van iets meer dan een uur waarschijnlijk.
Niet 1e keer Vietnam voor me, ben er al twee keer geweest (aanrader als bestemming!), maar wel 1e keer dat ik via Da Nang vlieg (vorige keren was via respectievelijk Ha Noi en Ho Chi Minh City). Hoop dat het net zo soepel ging als destijds in Ha Noi (in 30 minuten buitenstaan) en wat beter dan HCMC (>2 uur en ellenlange wachttijden).
Virussen? Scan ze hier!
heb ik blijkbaar altijd geluk gehad in hcmc
nooit meer dan 30 minuten 
De planning hier is om ook in februari ergens die kant weer op te gaan (heb sowieso vrienden in hcmc zitten) wie weet komen we elkaar nog tegen
hoeveel was je ongeveer kwijt?
Dat vliegveld ben ik nog niet geweest trouwens dus ik kan je het niet vertellen,wel hue (interternational
) daar in de buurt
waar op de tv's gewoon een standaart riedeltje gaat met de vliegtuigen ook al heb je vertraging (is er geen enkel vliegtuig) maar is die van jou wel aan het boarden
en later ook vertrokken
dan sta je toch even vreemd te kijken,maar nog steeds beter dan Manilla
De planning hier is om ook in februari ergens die kant weer op te gaan (heb sowieso vrienden in hcmc zitten) wie weet komen we elkaar nog tegen
Dat vliegveld ben ik nog niet geweest trouwens dus ik kan je het niet vertellen,wel hue (interternational
[ Voor 100% gewijzigd door mrsar op 27-09-2015 19:43 ]
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Denk niet dat we elkaar tegen gaan komen, de afstand naar HCMC is iets te groot denk ikmrsar schreef op zondag 27 september 2015 @ 19:27:
heb ik blijkbaar altijd geluk gehad in hcmcnooit meer dan 30 minuten
De planning hier is om ook in februari ergens die kant weer op te gaan (heb sowieso vrienden in hcmc zitten) wie weet komen we elkaar nog tegenhoeveel was je ongeveer kwijt?
Ticket was 746 euro all-in, kan ik prima mee leven
Kon ook een ticket van een paar tientjes minder krijgen (680 euro) via Cathay Pacific / Dragon Air, maar dan had ik a) een langere vlucht, b) een langere lay-over in HKG en c) ongunstigere aankomsttijden (09:00, terwijl je pas om 14:00 het hotel in kan, met SQ/MI kom ik om 15:30 aan). Dat vond ik het minieme verschil niet waard
Virussen? Scan ze hier!
oh bedoeling is dat ik weer eens van boven naar beneden ga met wat vrienden dit keer,en hoi an zit daar ook bij en vandaar gok ik seam reap en de rest moet ik nog bedenken,heb het allemaal al gedaan de rest alleen nog niet 
en alles onder de 800 is een mooie prijs zonder aanbiedingsweken enzo,vloog de vorige keren voor ongeveer 650-680 naar hcmc (via KUL)
En inderdaad kijken veel mensen alleen naar de prijs en niet naar overstaptijden etc, ikbetaal ook liever 40 euro meer om sneller te zijn met minder overstappen.
en alles onder de 800 is een mooie prijs zonder aanbiedingsweken enzo,vloog de vorige keren voor ongeveer 650-680 naar hcmc (via KUL)
En inderdaad kijken veel mensen alleen naar de prijs en niet naar overstaptijden etc, ikbetaal ook liever 40 euro meer om sneller te zijn met minder overstappen.
Veel geld. Ik vlieg altijd tussen de 400 en 450 euro naar KUL/SIN met redelijke overstaptijden en totale reisduur. Naar Vietnam/Cambodja kun je denk ik beter voor 300-350 naar BKK met een Ukraine of Etihad open jaw of voor 400 met Norwegian of Germanwings en dan na een dag of twee lekker eten door met Vietjet of Jetstar. Vliegen hoeft niet duur te zijn!
Heeft iemand trouwens ervaringen met Sriwijaya Air hier? Ik wil binnenkort naar Dili, Oost Timor en alleen Sriwijaya heeft matige (nog steeds te hoge) prijzen voor 160 euro pp retour vanuit DPS. Malindo brengt me graag van SIN naar DPS voor weinig. Heen 37 euro (via KUL) incl eten en AirAsia Indonesia rechtstreeks terug voor 27 euro.
Vanuit mijn tweede thuis, Singapore rechtstreeks naar Dili is mogelijk met AirTimor/Silkair voor maarliefst 770 euro pp retour. Daaaaag!!
Heeft iemand trouwens ervaringen met Sriwijaya Air hier? Ik wil binnenkort naar Dili, Oost Timor en alleen Sriwijaya heeft matige (nog steeds te hoge) prijzen voor 160 euro pp retour vanuit DPS. Malindo brengt me graag van SIN naar DPS voor weinig. Heen 37 euro (via KUL) incl eten en AirAsia Indonesia rechtstreeks terug voor 27 euro.
Vanuit mijn tweede thuis, Singapore rechtstreeks naar Dili is mogelijk met AirTimor/Silkair voor maarliefst 770 euro pp retour. Daaaaag!!

Lekker!
Typisch gezien is er één Indonesische toko waar je zeker weten veilig in kunt stappen en dat is Garuda. Dat gezegd hebbende is Sriwijaja vervolgens een van de betere alternatieven geloof ik.
[ Voor 29% gewijzigd door CyBeR op 28-09-2015 02:36 ]
Ik ga ook in November naar SFO. Hoe is de douane daar? Uren wachten?PWM schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:56:
Kia Niro-EV 2024
Toen ik er 3 jaar geleden was moesten we ruim 2 uur voor de douane wachten.Freak187 schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:59:
[...]
Ik ga ook in November naar SFO. Hoe is de douane daar? Uren wachten?
Maar we hadden toen wel de pech dat er 3 747's tegelijkertijd binnen kwamen, en wij waren de laatste ongeveer, ofwel.... er zijn 1000 wachtende voor u met maar 4 "loketten" open.
omdat het kan!
Zou je misschien kunnen vertellen hoe je dat voor elkaar krijgt naar KUL? Ik heb tot nu toe alleen maar voor 550+ gevlogen naar KUL (KLM, MAS, Emirates).Napsju schreef op maandag 28 september 2015 @ 00:24:
Veel geld. Ik vlieg altijd tussen de 400 en 450 euro naar KUL/SIN met redelijke overstaptijden en totale reisduur.
Emirates piloot trekt aan de bel mbt veiligheid en andere zaken. Ik heb het stuk echt met verbazing gelezen...
bron: https://www.facebook.com/BlueSkyCrew/posts/1017500234968784FATIGUE MANAGEMENT: EMIRATES PILOTS SPEAK OF FATIGUE AND SAFETY ISSUEStoon volledige bericht
I do not feel safe in this kind of operation. We are working way too many hours and under the worst kind of working environment. Most of our operation is night flights. We always do the approach to land when we are the most tired. I have seen an increased tendency for colleagues to fall asleep during flights. Normally people who work night shifts are working fewer hours than normal. Normally people on long haul flights are working fewer hours than short haul because it’s considered extremely fatiguing.
In Emirates we are doing the opposite. When we are trying to tell management we get the answer that it is ok according to the computer model. A computer only has a certain amount of variables and does not know real life. We make fatigue reports that do not go in to the GCAA, so what’s the point in writing them? When Emirates have the big crash with lots of lives lost, all those reports are of course going to be lost. The hours at work does not correspond to the real hours. How can duty start one hour before departure when we are required to sit in the bus taking us to the plane 70 min before departure?
I am usually at work 2 hours before departure. We are allocated 30 minutes post duties time yet even 30 min after landing, passengers are still disembarking. On our rest days that we really need, time is spent doing Pelesys. Online courses, attending requisite medical and dental appointments, gaining visas, studies of new airplane installations, company emails, gabi, id cards and lots of other work related events are expected to be completed during our days off. When we are in for an uprade to Captain everything is done on our off days, eg the interview, psychometrics and so on. On top off that we have to pay for the parking. Some time ago we got a new headquarters. When this was done the chance to check your company mail and your mailbox was taken away. It is a requirement from the company to check your mail, the question is, then, when are we going to do this? On our days off, of course! Does the company provide you with a computer to do this? Of course NOT!
Emirates management does not care about anything that would make our lives easier. One of the reasons that we do not get adequate rest is because of a total lack of understanding about the environment onboard. On the Boeing we have extremely bad seats. Many guys I know have back problems directly as a result of the onboard ergonomics.
One reason for this is that we are not allowed to leave the cockpit to stretch out and relax in the galley for a while. We were not even allowed to get pillows and blankets to get a reasonably good controlled rest.
On long flights, when we have augmenting crew they are forcing us to stay in the crew bunk even though there are available seats onboard. If you are rested at that time and want to watch a movie you will end up with extreme neck pain because there are not even enough pillows to make a cushion.
The entire operation onboard is controlled in the slightest detail from office people who have no clue about how it is to actually do the operation. We have gradually had everything taken away from us in a most greedy manner. The company is making billions and yet they remove the access to the lounge at the training college where we could get a sandwich. The fact is, there is no other way to get a hold of anything to eat in the building at night. Thank you Emirates. Since I started 5 years ago we are working at least 50% more for no extra money. As a matter of fact with the high inflation in Dubai and the increase of the overtime pay threshold, we got a massive pay cut. Emirates even wanted us to pay for water and electricity, despite issuing us with a contract that clearly states it will be paid in total by Emirates. When we complained we were told that this was not a contractual breach but a change in conditions allowed for by the company. The contract is only really a contract when it suits Emirates.
We have flight time limitations to follow to protect us from being too tired. When the rules do not fit the production, you just change the rules.
Emirates just call it Annex 1,2 and so on.
I, and many of my colleagues didn’t come to live in a desert to work 100 flight hours a month and spend more time at work than an office worker. And this is even though we work night shifts and have to deal with jetlag. If you work in an office you get to come home every day. We spend more than half our life away from home.
The culture in the company is one of the worst I have ever seen. There are anonymous reports submitted against work colleagues. There is a backstabbing culture in the company that is detrimental for the safety of the flight.
Everybody is scared at work and there is no joy until people get back home again.
The cabin crew is treated as though they are mentally disabled. Indeed in a way even the Captain is. When deadheading as flight crew on a business class ticket we are not entitled to use the lounge. I feel ashamed to work for an airline like that. The passengers are looking at us with concern when we are denied access. This is a bit ironic when the biggest concern for the company is our appearance, rather than our skills. It’s a big scam. We are all extremely tired just do not show it and it is ok.
The Captain is not even in charge of the jump seats onboard. Jump seat access is not allowed and was told to me the very first day of work from the fleet manager along with a sarcastic smile on her face.
Final warning letters are given out randomly for reasons that are unbelievable. I recently flew with a guy that got a final warning for something that happened on a day off. Some person called the company and reported him. The company’s policy is, if you are called to the office you are guilty. A final warning means no bonus and no upgrade for at east 2 years. Another person on the same flight got a warning for a joke that was misinterpreted by one person. It is not allowed to make jokes In Emirates by policy. Do you think that a person who lost his bonus for some reason cares about saving fuel or anything else for Emirates? I think not. Quite the opposite! Verbal warnings are issued from an idiot, who is an assistant to an assistant. He can’t even get upgraded and still he is authorized to give these warnings. There are many examples of people who got sick while on vacation in their hometown. This is not acceptable according to Emirates. Even if you have a doctor’s certificate not to fly because of let’s say an ear infection, you will still get ordered back to Dubai. If you pop your ears and get permanent damage, they don’t care. Because of this punishment culture, there is a tendency to refrain from calling sick after a vacation, and to actually operate ill.
After the Melbourne incident, we could really see the support the company gives to us. Before even an investigation was complete the pilots were forced to resign. The management still denies this fact. They answer, are you calling us a liar? The answer is of course Yes, but if you say that you are fired.
When we fly these extremely long flights some people keep the Emirate’s pyjamas on when returning to the flight deck. This is because you feel a bit cold after sleeping and there is absolutely nobody that can see us in the flight deck. Some cabin crew reported this and it is now strictly forbidden, like everything else that improves our comfort.
We have one contractual annual leave ticket per year that is supposed to take you home. The flight routing home is entirely up to Emirates to choose the way to do it. I was booked on a flight to sit and wait in Frankfurt For 7 hours in transit. Why? It was the cheapest way! Try to email the staff travel a question and you will get a response based only on the first sentence you wrote.
The accommodation: In nice cities like London, Paris, and Rome, Emirates accommodates us at airport hotels. They want us to stay in the hotel all the time and they make deals with the hotel about big discounts on food and water, which doesn’t cost Emirates anything. Then they base the allowance on that discount. The allowance we get at certain places is a joke. In Dhaka the whole allowance is enough for 3 beers. I want to choose were to go and eat. I do not want to sit in a hotel. When I wake up in the morning and look out of the windows, I do not want to see an airport. We are supposed to get some relaxation.
The Bidding System. Thanks to the non-functioning bidding system you get what you like 2 months out of 5 if you are lucky. If you actually get the days off that you want there is always a manual insertion, right in the middle of those days off. It’s not a rocket science to create a system that would give people what they want. There is just no interest from the company.
Now the company is also attacking our crew bags. We do 9 days trips and we are allowed bring less weight than a passenger is entitled to. Economy pax can bring 30 kg and we can only bring 23 kg. Why is that? To keep us miserable! We are all expats and around Christmas when people want to bring some presents, 23 kg is nothing. Uniforms: The hat we wear is the most ridiculous I have ever seen.
Retirement: One captain just left Emirates after 20 years of duty, and his last flight was a night turnaround to India!!!! In serious airlines you could at least choose your last flight. In Emirates you cannot fly if your hat or tie would break. One first officer’s tie broke on the way to the airplane. He asked the duty manager to get a new one and then he proceeded to the airplane in order not to delay the flight. He was later called on the radio and was told that he was taken off the flight because his uniform was not correct. The flight was delayed one hour and he was warned.
We have a fleet VP who is obsessed with the uniform. At the same time they are asking us pilots to think out of the box. What a joke. He has been standing outside the customs to check people’s uniforms. He was complaining about one captain who came with a bag that had the wrong colour.This would be ok if Emirates actually gave us flight bags. I think all pilots should have pink or purple bags until the airline give us bags. Then again, poor Emirates only made 1.6 billion dollars this year. We have a nasty little man who is the chief of HR whose only job is to get you fired. Be aware!
Accommodation: If or when you move out of the company accommodation there is no coordination between people moving in and out. The people moving out must clear their garden completely and years of planting and growing of the trees goes to waste. The next occupants have to start all over again and buy a very expensive irrigation system.
Is this Job protection or just more stupidity? I don’t know.
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
willekeurige data in januari is Ukraine juist het duurste van allemaalNapsju schreef op maandag 28 september 2015 @ 00:24:
Veel geld. Ik vlieg altijd tussen de 400 en 450 euro naar KUL/SIN met redelijke overstaptijden en totale reisduur. Naar Vietnam/Cambodja kun je denk ik beter voor 300-350 naar BKK met een Ukraine of Etihad open jaw of voor 400 met Norwegian of Germanwings en dan na een dag of twee lekker eten door met Vietjet of Jetstar. Vliegen hoeft niet duur te zijn!
Daarnaast betaal ik graag 100 euro meer voor meer directe vluchten danwel betere vertrekslots etc en ben ik met geen van die maatschappijen FF
trouwens op sgn-bkk schelen de prijzen niet zoveel tussen Vietnam airlines en lcc's
Een samenvatting zou fijn zijn...aerofreak schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:14:
Emirates piloot trekt aan de bel mbt veiligheid en andere zaken. Ik heb het stuk echt met verbazing gelezen...
[...]
bron: https://www.facebook.com/BlueSkyCrew/posts/1017500234968784
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Emirates piloot/captain is ontevreden met de werkomstandigheden. Zo krijgt hij bijvoorbeeld geen computer om z'n mail op te checken (hoewel er ook wel terechte klachten vermeld worden
Ik zie niet wat er onterecht aan die klacht is. Als m'n werkgever mij verplicht om in m'n vrije tijd email te checken dan verwacht ik daar ook de middelen voor te krijgen. Maar toegegeven, veel van zijn klachten zijn herkenbaar voor iedereen die voor een buitenlandse multinational werkt, je bent er een nummer, overgeleverd aan de nukken van het management, en moet niet verwachten dat iemand om je welzijn geeft. En eerlijk gezegd legt hij de lat best hoog. Menigeen zou zo met hem willen ruilen.Thetallguy schreef op maandag 28 september 2015 @ 10:37:
Emirates piloot/captain is ontevreden met de werkomstandigheden. Zo krijgt hij bijvoorbeeld geen computer om z'n mail op te checken (hoewel er ook wel terechte klachten vermeld worden)
Kan je daar geen dag van makenwildhagen schreef op zondag 27 september 2015 @ 13:55:
[...]
met een 50 minuten lay-over op Siem Reap International Airport (REP) in Cambodja)
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
daar had ik gewoon overheen gelezen,inderdaad langer maken,ik ga er voor de 2e maal heenFreee!! schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:23:
[...]
Kan je daar geen dag van makenAngkor Wat is best wel mooi.
POTUS is niet almachtig. Zeker niet als hij 'vijandige' landen bezoekt. Afhankelijk van de omstandigheden zal daar niet alles van een leien dakje verlopen.Hmmbob schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:28:
Wapens is altijd een heikel punt - veel overheden vinden het niet goed dat een buitenlandse overheid gewapende bewakers inzet. Daar kan dan weer omheen gewerkt worden door zelf bewaking in te zetten, maar ga er van uit dat er wapens aan boord zijn van het staatsvliegtuig, wat immers gewoon sovereign grondgebied blijft.
Overigens gelden deze regels dan weer niet als je de potus bent
Maar om nog op de wapens terug te komen. De bureaucratie is niet echt een probleem. Je moet wapens gewoon tijdig aanmelden en verschepen. Over het algemeen hebben kleinere landen enkel close protection officers bij zich. Het is niet de bedoeling dat die wapens op de normale luggage belt terecht komen. Die wapens worden op een aparte plek geregistreerd en overgedragen. Maar doe je meer dan enkel close protection, dan kijk je ook meteen naar heel ander wapentuig en randapparatuur. Bij kleine hoeveelheden kan ik me wel voorstellen hoe het gaat, maar bij China bv heb je vele ringen aan beveiliging die ze zelf willen organiseren. Dan mogen er wel wapens aan boord van het presidentiele vliegtuig zitten, maar die mogen er niet vanaf. Zonder checks staat bij mijn weten geen enkel land dat toe.
Bedenk me nu dat dat het voor een land als China minder problematisch is dan ik me had voorgesteld. Wat ik me zo voorstel is dat China gewoon enkele vliegtuigen bezit die wapens vervoeren. Zo kunnen ze alles ruim te voor voorbereiden. China heeft wat dat betreft diepe zakken. Landen die dat niet hebben, zullen het via passagiersvliegtuigen moeten doen. Hmm, heb zo bijna wel mijn eigen vraag beantwoord.
Ben ik nog wel benieuwd of stewardessen en piloten weten wie en wat ze aan boord hebben? Een beroemd persoon is misschien wel leuk, maar met soldaten en wapens aan boord zou ik me toch minder fijn voelen.
[ Voor 16% gewijzigd door EektheMan op 28-09-2015 12:55 ]
Dat het mooi is weet ik zeer zeker. Ik ga waarschijnlijk volgend jaar een combinatiereis maken van Isaan in Thailand (ben al tig keer in Thailand geweest, maar nog nooit in de Isaan) en Cambodja (waar ik nog nooit geweest ben), en uiteraard zal Angkor Wat daar een meerdaags onderdeel van uitmakenFreee!! schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:23:
[...]
Kan je daar geen dag van makenAngkor Wat is best wel mooi.
Dit omdat Isaan en Cambodja natuurlijk beiden nogal wat Khmer-invloeden hebben (waar Angkor Wat het hoofdpunt wel van is), en dus een mooie combinatie is.
Deze keer wordt het alleen Vietnam voor mij
Die lay-over had dus van mij niet gehoeven, maarja, dat is nu eenmaal de vlucht die Silk Air aanbied: Da Nang naar Singapore, met een tussenstop in Siem Reap
Virussen? Scan ze hier!
Kan je dit boekje aanraden: The Treasures of Angkor - Marilla Albanese (Cultural Travel Guides)
ISBN: 88-544-0117-X White Star Publishers
Lokale Tour guides brengen je meestal naar datgene wat gemakkelijk op de route ligt, maar dit boekje heeft meerdere itineraries die ingedeeld zijn naar de ontwikkeling in architectuur. Zo stijgt je verbazing tempel na tempel. Je ziet duidelijk de veranderingen in architectuur, geloof en macht van Angkor.
Daarnaast heeft ieder van die tempels een plattegrond en staat vermeld waar de belangrijkste zaken te zien zijn in die tempel met uitleg erbij.
Zoals vele van deze boekjes is deze ook rondom de tempels als kopie te verkrijgen, maar omdat deze op duur papier is geprint is het heel moeilijk te verkrijgen. Bestel hem daarom van te voor al.
Tnx voor de tip, schrijf hem op
Virussen? Scan ze hier!
wildhagen schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 04:34:
Kecin schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 09:31:
Enorm jammer dat die class eruit gaat. Was een erg leuke ervaring en gewoon voor een leuke prijs toch dat stukje premium hebben.
Natuurlijk is het by far geen 1st class Emirates maar voor een poldermaatschappij met relatief lage prijzen is het top,
Schijnt uitgesteld te zijn tot in elk geval maart volgend jaar.Piet91 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 14:54:
Dat zou knap zijn als de inrichting in 2 dagen omgebouwd hadden.
Schijnbaar is de ombouw van -TFL en -TFM uitgesteld. Waarom, geen idee.
Hier is -TFL trouwens, vanmorgen bij haar vertrek naar Punta Cana:
[afbeelding]
[afbeelding]
Reden onbekend, maar zou mij niks verbazen als Arke/TUI 47 PC stoelen niet gevuld krijgt. Eind augustus was de meerprijs op sommige vluchten voor een upgrade naar PC gedaald tot 70 ~ 90 euro voor een enkele reis tov een regulier economy ticket.
Spel en typfouten voorbehouden
Aanbiedingen in de gaten houden en creatief puzzelen met open jaw constructies. Veel uitzoekwerk, maar dat vind ik leuk om te doen. Duitse cashback sites en betalen per iDeal scheelt je ook zo 30 euro per ticket, in vergelijking met de websites van de airlines zelf.Sjoerd_87 schreef op maandag 28 september 2015 @ 09:36:
[...]
Zou je misschien kunnen vertellen hoe je dat voor elkaar krijgt naar KUL? Ik heb tot nu toe alleen maar voor 550+ gevlogen naar KUL (KLM, MAS, Emirates).
Ben net geland op vliegveld Weeze (NRN). Drie dagen en zes uur geparkeerd op P3 (verst weg) voor 47 euro. Schandalig!

Lekker!
Oeps: http://mashable.com/2015/...fb-main-link#dhzyrGot.PqV
Man mistakes plane exit for toilet door, tries to open it at 30,000 feet
LONDON — A man has been arrested and fined €600 ($671) after confusing a plane door with a toilet door during a flight from Edinburgh to Amsterdam. James Gray has been given a five-year ban from flying with the airline KLM after attempting to open the plane door mid-flight, according to the Telegraph.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Waar in de Isaanwildhagen schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:10:
[...]
Ik ga waarschijnlijk volgend jaar een combinatiereis maken van Isaan in Thailand
[ Voor 9% gewijzigd door Freee!! op 28-09-2015 15:48 ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Zou me niks verbazen. Ik vind de meerwaarde van PC voor de prijs die men er voorheen voor vroeg ook wel erg karig... Star Class vind ik veel meer meerwaarde hebben (echt een flinke klap meer beenruimte, en 40 kg gratis bagage ivm maar 20).FredvZ schreef op maandag 28 september 2015 @ 14:56:
[...]
Schijnt uitgesteld te zijn tot in elk geval maart volgend jaar.
Reden onbekend, maar zou mij niks verbazen als Arke/TUI 47 PC stoelen niet gevuld krijgt. Eind augustus was de meerprijs op sommige vluchten voor een upgrade naar PC gedaald tot 70 ~ 90 euro voor een enkele reis tov een regulier economy ticket.
Bij 'gewoon' Comfort vind ik de meerwaarde tov Cattle Class overigens nog minder... je betaalt 60+ euro (enkele reis!) voor maar 8 centimeter meer beenruimte, en geen enkel ander voordeel. Beetje erg dure 8 cm dan...
Ik zou zeggen: lekker zo houden als het nu is dus... met Star Class!
Klinkt nou niet echt heel erg geloofwaardig... het verschil tussen een flinterdun wc-deurtje en de buitendeur van een vliegtuig moet toch wel opvallen zou je zeggen...
Om het over een totaal andere manier van openen nog maar niet te hebben...
Nog geen flauw idee, de plannen zitten nog in het couveuse-stadium, ben me nog aan het orienterenFreee!! schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:47:
[...]
Waar in de IsaanDat gebied is nog een stukje groter dan Nederland. Ik ben één keer in Buri Ram geweest (gevlogen vanaf en terug naar Don Muang voordat Swampy geopend werd).
[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 28-09-2015 15:49 ]
Virussen? Scan ze hier!
Buiten het feit dat het fysiek onmogelijk is om een deur te openen tijdens de vlucht vanwege de druk die deur in het frame duwt.
Stond gisteren al op Nu.nl... http://www.nu.nl/opmerkel...-10-kilometer-hoogte.html
Zal wel lichtelijk te veel alcohol op hebben denk ik dan.
Zal wel lichtelijk te veel alcohol op hebben denk ik dan.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Anoniem: 111246
Of het is oprecht een man die zich heeft vergist...?
In zowel het artikel op nu.nl als in het bron artikel daarvan, wordt nergens over alcohol gesproken.
In zowel het artikel op nu.nl als in het bron artikel daarvan, wordt nergens over alcohol gesproken.
Nou, als je een toiletdeur en een buitendeur door elkaar haalt, is de conclusie dat er iets teveel mond-alcohol interactie is geweest, niet zo raar.
Deuren lijken niet eens op elkaar, en volgens mij kan iedereen die nuchter is ook wel bedenken dat het toilet zich niet buiten het vliegtuig bevind, zodra men het uitzicht uit het raampje in de vliegtuigdeur ziet.
Deuren lijken niet eens op elkaar, en volgens mij kan iedereen die nuchter is ook wel bedenken dat het toilet zich niet buiten het vliegtuig bevind, zodra men het uitzicht uit het raampje in de vliegtuigdeur ziet.
Virussen? Scan ze hier!
Twijfelachtig verhaal. Het openen van een vliegtuigdeur is echt wat anders dan het deurtje van een toilet maar mensen doen rare dingen...
<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>
Goed, de man was dronken, heeft een slecht gevoel voor humor of is een oprechte idioot. Allemaal goede redenen om hem niet aan boord te hebben
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 28-09-2015 16:08 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Sowieso is er voor elke vlucht en lijst met passagiersnamen aan boord, in ieder die passagiers met "speciale" punten, zoals een doorverbinding, maaltijdkeuze, invalideservice, vip service, etc.EektheMan schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:53:
[...]
Ben ik nog wel benieuwd of stewardessen en piloten weten wie en wat ze aan boord hebben? Een beroemd persoon is misschien wel leuk, maar met soldaten en wapens aan boord zou ik me toch minder fijn voelen.
Daarnaast sowieso ook van iedereen in bijvoorbeeld businessclass, dus een "beroemdheid" heeft een grote kans op op die lijst te staan. Ook zal bij de wat apartere passagiers (koningshuis bv) er wat extra's geregeld zijn qua brengen en afhalen, wat ook op die lijst staat.
Wapens heb je vaker aan boord dan je denkt, maar (gelukkig) in 99% van de gevallen als vracht/bagage. Als jij gaat jagen in Canada kun je (tegen betaling) prima je wapens en munitie meenemen, maar dan wel in je (speciale) koffers in het vracht ruim.
Wapens voor oorlogsdoeleinden worden niet zomaar (meer) getransporteerd door veel airlines en voor wapens in de cabine zijn extra (minder openbare) regels voor uitgevonden, maar dat gaat wat verder dan een formuliertje invullen en meenemen
Hoe "lager" je rang aan boord, hoe minder je weet van wapens en passagiers. De vliegers weten vrijwel alles, de pursers een boel en de jongste stewardess vrijwel niets. De gezagvoerder moet immers weten wat hij vervoert aan vracht en passagiers, de purser moet de desbetreffende passagiers op de juiste manier behandelen en de stewardess heeft een bepaalde regio in "haar wijk" en hoeft niets te weken van de filmster twintig rijen verderop, laat staan de wapens in het vrachtruim.
Iemand ervaring met het bieden op upgrades bij KLM? Ik sta tot dusverre als enige bod met een remaining time van net meer dan twee dagen en vraag me af hoe groot de kans is dat dat lukt.
geen idee,ik heb het nog nooit gezien
ben benieuwd wat eruit komt,wat voor upgrade en voor hoeveel?
Van whatever je hebt naar business. Hoeveel is afhankelijk van hoeveel man er biedt en de minimumprijs die KLM zet. Ik heb 'm op €289 staan nu. Helaas is 't voor ons wel maar voor KLM niet bindend (dwz, KLM kan nog altijd besluiten dat ze liever een lege stoel hebben als Y niet overboekt is, maar een geaccepteerd bod kunnen wij niet van af zien zover ik weet.)
http://travelzork.com/klm-upgrade-bidding-upgrade-yourself/
http://travelzork.com/klm-upgrade-bidding-upgrade-yourself/
[ Voor 18% gewijzigd door CyBeR op 28-09-2015 17:11 ]
Het is natuurlijk maar een mediaverhaal. Er kan wel heel wat anders gebeurd zijn. Wellicht was het niet de buitendeur maar de cockpitdeur. Of was het helemaal geen deur.wildhagen schreef op maandag 28 september 2015 @ 16:03:
Nou, als je een toiletdeur en een buitendeur door elkaar haalt, is de conclusie dat er iets teveel mond-alcohol interactie is geweest, niet zo raar.
Waarom verbergen ze de deurgrepen niet d.m.v. een plaatje wat ervoor hangt? Hiermee maak je de risico's kleiner, en mensen die echt aan de deurgrepen zitten zijn willens en wetens bezig om de deur te openen.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Is dit echt?LongBowNL schreef op maandag 28 september 2015 @ 15:50:
Buiten het feit dat het fysiek onmogelijk is om een deur te openen tijdens de vlucht vanwege de druk die deur in het frame duwt.
Je hebt volgens mij deuren die naar buiten, maar ook naar binnen openen toch? Of ben ik nu in de war?
Hoe dan ook. Als je die hendel helemaal omdraait/induwt kan er totaal niks gebeuren?
De deur draait eerst naar binnen, zoals je kan zien op deze foto:

Om uiteindelijk naar buiten te draaien:
http://www.airliners.net/...79bb1d4fa1f062ae146ab9298
Om uiteindelijk naar buiten te draaien:
http://www.airliners.net/...79bb1d4fa1f062ae146ab9298
[ Voor 33% gewijzigd door LongBowNL op 28-09-2015 22:08 ]
yep, daar is gelukkig over nagedacht. Zoals wel meer dingen in de luchtvaart. Maar toch wil je niet dat iemand aan zo'n deur loopt te sjorren tijdens de vlucht natuurlijk,er kan altijd iets gebeuren, paniek oid.
En het hoeft geen alcohol geweest te zijn, kan ook een medicijn of een slechte droom zijn geweest - we zullen het waarschijnlijk nooit horen/lezen.
ok dan, deze wel
Wikipedia: D. B. Cooper maar die was al langsgekomen
En het hoeft geen alcohol geweest te zijn, kan ook een medicijn of een slechte droom zijn geweest - we zullen het waarschijnlijk nooit horen/lezen.
ok dan, deze wel
[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 28-09-2015 22:34 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Yep. Alle passagiersdeuren op vliegtuigen zijn zgn. plug doors. Dat betekent dat ze groter zijn dan het gat in het frame. Als ze naar buiten moeten, moeten ze eerst een beetje draaien om erdoor heen te kunnen.NeutraleTeun schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:56:
[...]
Is dit echt?
Je hebt volgens mij deuren die naar buiten, maar ook naar binnen openen toch? Of ben ik nu in de war?
Correct, zolang de druk buiten lager is dan binnen. Op lagere hoogte kan 't dus wel wat doen.Hoe dan ook. Als je die hendel helemaal omdraait/induwt kan er totaal niks gebeuren?
Ik weet overigens niet waar de emergency slide die erin zit op reageert en die wil je ook niet in je vliegtuig opgeblazen hebben zitten…
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 28-09-2015 22:37 ]
Alles tussen 10 minuten tot 4 uur gehad (2 Chinese kisten voor me, 1 tolk) .Freak187 schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:59:
[...]
Ik ga ook in November naar SFO. Hoe is de douane daar? Uren wachten?
Zorg ervoor dat je vooraan zit. Zodra je buiten bent loop je snel door naar de douane. Niet pissen, niet veters strikken, gewoon in een draf doorlopen. Rij 10 in de 747 kan je een uur schelen met rij 55.
Verder zijn JFK, LAX en ATL erger, dus alles is relatief
Nou, dan weet ik wat me de komende weken te doen staat.zeef schreef op zondag 27 september 2015 @ 12:52:
Ohjazeker!
Je bent niet in de war:NeutraleTeun schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:56:
Is dit echt?

De MD-11 dus, maar ook de DC-10, Boeing 767, Lockheed L-1011 TriStar en nog wel wat meer toestellen.
Of ze draaien naar buiten (zoals bijv. de 737, 747) of 'schuiven' naar buiten (A380, A330, A340 etc.)
Let ook op de upper deck door van de 747; dat is dus geen plug door. Maar die wordt dus vergrendeld met systemen die voorkomen dat het geopend word.
Maar goed; dat is dan ook niet echt een reguliere deur maar een nooddeur. (en beluchting)

Er zijn allerlei veiligheidssystemen ingebouwd die dit voorkomen, maar een deur kan nog steeds geopend worden onder de juiste omstandigheden.Hoe dan ook. Als je die hendel helemaal omdraait/induwt kan er totaal niks gebeuren?
In het verleden is hier bijvoorbeeld door overvallers/kapers gebruik van gemaakt door het vliegtuig lager te laten vliegen waardoor de luchtdrukverschil wegviel en de deur geopend kon worden; bijvoorbeeld bij Philippine Airlines vlucht 812.
Ook is bij de ramp van Suid-Afrikaanse Lugdiens-vlucht 295 mogelijk de deuren geopend op lagere hoogte.
Ook juist iets heel anders is wel eens gebeurd; in Miami zijn 2 personen om het leven gekomen nadat de deur op de grond uit het vliegtuig werd geschoten (door het drukverschil).
Maar over het algemeen kun je wel stellen dat het niet mogelijk is om een deur tijdens de vlucht te openen. Gelukkig...
Die slide moet "aangezet" worden om te werken. Vlak voor vertrek hoor je over de luidsprekers een commando (vanuit de cockpit) zoals "cabin crew, arm slides", oid.CyBeR schreef op maandag 28 september 2015 @ 22:35:
[...]
Ik weet overigens niet waar de emergency slide die erin zit op reageert en die wil je ook niet in je vliegtuig opgeblazen hebben zitten…
Op dat moment wordt er een hendel omgezet (of een ander gelijk systeem) waardoor de slide " standby" gezet wordt.
Zodra de deur nu open gaat, komt de slide eruit. Na de landing komt er weer een commando (disarm slides), waarna de slides weer gedeactiveerd worden en de deur open kan zonder de glijbaan in je gezicht te krijgen.
Dus zodra het vliegtuig beweegt (van pushback tot parkeren) gaan de slides werken zodra de deur open gaat. Is het vliegtuig geparkeerd (aan de gate), dan niet. Tenzij er iets vergeten wordt....
Zoals hier: Carfanatic in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"Fly-guy schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:26:
Tenzij er iets vergeten wordt....
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Of zoiets:

Gewoon die slide in het interieur laten opblazen
Virussen? Scan ze hier!
Gevaarlijk soort deur, lijkt me: Wikipedia: United Airlines Flight 811Piet91 schreef op maandag 28 september 2015 @ 23:56:
[...]
[...]
De MD-11 dus, maar ook de DC-10, Boeing 767, Lockheed L-1011 TriStar en nog wel wat meer toestellen.
Of ze draaien naar buiten (zoals bijv. de 737, 747) of 'schuiven' naar buiten (A380, A330, A340 etc.)
Let ook op de upper deck door van de 747; dat is dus geen plug door. Maar die wordt dus vergrendeld met systemen die voorkomen dat het geopend word.
Maar goed; dat is dan ook niet echt een reguliere deur maar een nooddeur. (en beluchting)
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat was een cargo-hold deur, geen passagiersdeur. Nagenoeg alle hedendaagse types hebben hetzelfde ontwerp als bij die 747. Probleem bij die 747 was dat het sluitmechanisme niet goed werkte en dat de deur de indicatie 'gesloten' kon geven terwijl de sluithaken niet volledig dicht zaten.
De deuren in vroege 747's (-100's) hadden idd een nogal gevaarlijke design flaw met het closing-mechanisme...MBV schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:04:
[...]
Gevaarlijk soort deur, lijkt me: Wikipedia: United Airlines Flight 811
Des te erger, want reeds jaren daarvoor bleek iets vergelijkbaars te spelen te spelen bij de DC-10's, waar enkele vrachtdeuren afbraken en de kist crashte. Meest bekende en dodelijkste is natuurlijk Wikipedia: Turkish Airlines Flight 981, maar er zijn er wel meer...
Virussen? Scan ze hier!
Het exacte commando hangt van de maatschappij af inderdaad. Bij BA is het "Cabincrew, doors to automatic and cross check".Fly-guy schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:26:
[...]
Die slide moet "aangezet" worden om te werken. Vlak voor vertrek hoor je over de luidsprekers een commando (vanuit de cockpit) zoals "cabin crew, arm slides", oid.
Nou ja, zo'n A330 is wel lekker retro, klein IFE entertainment scherm, ouderwets interieur, in business class geen full flat. Ben gisteren met een A330 terug uit YYZ gekomen met KLM. Viel mij toch wat tegen. Op de heen weg ipv een A330 een B777 was meer up to date. En omdat een 777 groter is wat meer ruimte omdat niet alle stoelen bezet waren.PWM schreef op zaterdag 26 september 2015 @ 22:56:
Economy comfort van KLM kan trouwens maar matig concurreren met premium economy van andere maatschappijen. Enige wat echt anders is is de beenruimte, waar je bij andere maatschappijen ook bredere stoelen krijgt (en bijvoorbeeld betere headsets (noise cancelling) etc).
Dat klopt, en daarom heet KLM's product ook niet Premium EconomyPolarBear schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:32:
Economy comfort van KLM kan trouwens maar matig concurreren met premium economy van andere maatschappijen. Enige wat echt anders is is de beenruimte, waar je bij andere maatschappijen ook bredere stoelen krijgt (en bijvoorbeeld betere headsets (noise cancelling) etc).
Economy Comfort en Premium Economy zijn twee verschillende producten, volgens mij is er ook een flink prijsverschil tussen beide.
[ Voor 9% gewijzigd door XWB op 29-09-2015 11:54 ]
Nou dat flinke prijsverschil valt reuze mee, zo goedkoop is comfort niet bij KLM. Ik denk dat het per vlucht/tijd er om kan spannen of er een enorm prijsverschil is of dat het prijsverschil meevalt/afwezig is.XWB schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:54:
[...]
Dat klopt, en daarom heet KLM's product ook niet Premium Economy
Economy Comfort en Premium Economy zijn twee verschillende producten, volgens mij is er ook een flink prijsverschil tussen beide.
Hrm, de KL 772 die me vrijdag meeneemt naar YYZ is vervangen door een versie met nieuw 3-4-3 interieur, was 3-3-3. Hoop maar dat die upgrade doorgaat dan.
Als ik even een dummy booking AMS-SIN met Singapore Airlines doe:PolarBear schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:09:
[...]
Nou dat flinke prijsverschil valt reuze mee, zo goedkoop is comfort niet bij KLM. Ik denk dat het per vlucht/tijd er om kan spannen of er een enorm prijsverschil is of dat het prijsverschil meevalt/afwezig is.
- Economy: €800
- Premium Economy: €2000
- Business Class: €4000
Economy Comfort bij KLM is echter niet dubbel zo duur als Economy Class.
Vlieg regelmatig tussen Hong Kong en Jakarta, dan heb ik meestal de hele business class voor mezelf op enkele bezette stoelen na terwijl economy stampvol zit. Hoe houden ze dat rendabel (Garuda)?
Dit topic is gesloten.