Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste
Acties:
  • 643.798 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb een tijdje lang elke maand minimaal 1x een retourtje CDG gedaan en vond het nooit overdreven vervelend ofzo (op het feit na dat ik eigenlijk op Orly moest zijn en de transfer CDG-ORY best een eindje is :+ ). Terminal 2F is best overzichtelijk, weinig fatsoenlijke eetgelegenheden maar daar hebben luchthavens wel vaker last van. T4 op LHR is wat mij betreft een groter drama, en transfers in T5 daar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
1 van die meisjes van Halal is destijds bij de Turkish airline crash bij Schiphol toen ze buiten stond, weer tegen de stroom naar binnen gegaan om haar laptop op te halen, het kan dus altijd erger :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

Thetallguy schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:29:
LHR is wat mij betreft een groter drama, en transfers in T5 daar ook.
We zijn een tijd met BA via Heathrow naar Kaapstad gevlogen en dat ging soepel, met overstappen vanuit A'dam. Maar terug - 's ochtends vroeg - was altijd een ramp vanwege de controles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:48:
1 van die meisjes van Halal is destijds bij de Turkish airline crash bij Schiphol toen ze buiten stond, weer tegen de stroom naar binnen gegaan om haar laptop op te halen, het kan dus altijd erger :p
Maar was het vliegtuig toen al leeg of letterlijk tegen de stroom in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Laptop weet ik niet, maar er zijn toch ook mensen tot 2x toe het wrak terug ingegaan bij TK1951:
Hij is zijn bril kwijt en gaat terug het vliegtuig in. ,,Ik vond mijn bril terug en ben toen weer het vliegtuig uitgelopen. Toen wilde ik bellen, maar was mijn telefoon kwijt. Ik ging dus wéér terug het wrak in.’’
Zie http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=28461.340

Voor sommigen is hun leven kennelijk minder belangrijk dan een bril of een telefoon blijkbaar :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:25

MBV

Voor velen is het risico totaal onbekend. Dat Turkish Airlines niet in de fik is gevlogen is een wonder te noemen, er lag aardig wat kerosine onder het toestel. Gelukkig waren de motoren weggevlogen... Maar voor veel mensen is zo'n wrak niet gevaarlijk, de klap is al geweest.

En eerlijk gezegd: als ze geen andere mensen in gevaar brengen met hun stommiteiten mogen ze dat zelf weten van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
niekvandermeer schreef op woensdag 09 september 2015 @ 18:30:
[...]

Maar was het vliegtuig toen al leeg of letterlijk tegen de stroom in?
Letterlijk tegen de stroom in. En ze is niet de dunste :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Nou, MH is er eindelijk uit, hun 777's worden opgevolgd door de A350-900. De eerste 4 exemplaren zijn besteld en worden in 2017 geleverd. Met een optie voor nog eens 2 exemplaren, en 2 opties voor de A330-900neo.

Afvallers zijn dus de 777X en de 787 geworden.

Zie http://www.ausbt.com.au/m...irbus-a350-from-late-2017

[ Voor 35% gewijzigd door wildhagen op 10-09-2015 17:35 ]

Virussen? Scan ze hier!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:58
Goed nieuws voor de liefhebbers van de Star Class van Arke: de ombouw van de SC naar PC is uitgesteld.

Eind deze maand vlieg ik met de PH-TFK/TFL en bij de stoelreservering is in de indeling terug veranderd van 47x PC naar 18x SC. Klantenservice heeft het bevestigd. De stoelen worden als PC verkocht, maar hebben dus de SC indeling.

Spel en typfouten voorbehouden

• Tr4il
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:49
wildhagen schreef op donderdag 10 september 2015 @ 17:32:
Nou, MH is er eindelijk uit, hun 777's worden opgevolgd door de A350-900. De eerste 4 exemplaren zijn besteld en worden in 2017 geleverd. Met een optie voor nog eens 2 exemplaren, en 2 opties voor de A330-900neo.

Afvallers zijn dus de 777X en de 787 geworden.

Zie http://www.ausbt.com.au/m...irbus-a350-from-late-2017
A350 en A380 voor de intercontinental routes en de A330 op de regional routes?

Tadaaa

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:43

Grouchy

meep meep

CyBeR schreef op woensdag 09 september 2015 @ 02:59:
[...]

Ik heb daar alleen T2, T3 (Worldport) en T7 gebruikt dus T4 geen idee :)
T4 veel DL en wat VX, CZ, EK etc

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Tr4il schreef op donderdag 10 september 2015 @ 22:56:
[...]

A350 en A380 voor de intercontinental routes en de A330 op de regional routes?
Yup, daar lijkt het op.

Over A350's gesproken, het eerste toestel voor Finnair gaat in de komende dagen voor het eerst vliegen.

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5675/21275195856_ce0e3f27e4_z.jpg First engine run msn18 F-WZFM 10/9/2015 by A380_TLS_A350, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:37
Even de WD40 eruit blazen ;)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:53

Shaggy

Misantroop pur sang

T is een dieseltje; )

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Foto vanuit een andere hoek:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/628/21126682909_5283eb3a4a_z.jpg
PH-BHA KLM Royal Dutch Airlines Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 36113 / LN 356 by Woodys Aeroimages, on Flickr

Hij is inmiddels in de spuithal.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:22
Ik zit nu in Rimini en zie best vaak militaire helicopters overvliegen.
Iemand toevallig een idee of hier in de buurt een basis oid ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06 21:53
Als je kijkt op Google Earth/Maps, zie je een aantal heli's op het vliegveld van Rimini staan.

[EDIT]
En dat hieronder :)

[ Voor 5% gewijzigd door LongBowNL op 11-09-2015 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wikipedia: Cervia Air Force Base ligt er een scheet vandaan (28 km ongeveer) :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Laatst online: 21:53

Shaggy

Misantroop pur sang

NeutraleTeun schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 15:02:
Ik zit nu in Rimini en zie best vaak militaire helicopters overvliegen.
Iemand toevallig een idee of hier in de buurt een basis oid ligt?
Toen wij vroeger in Rimini verbleven trainden de frecce tricolori daar met regelmaat. Erg mooi om te zien :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-06 12:11
Wat een beauty.. Kan niet wachten om deze voor de lens te krijgen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:22
Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 111246

XWB schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:19:
[...]

Yup, daar lijkt het op.

Over A350's gesproken, het eerste toestel voor Finnair gaat in de komende dagen voor het eerst vliegen.

[afbeelding] First engine run msn18 F-WZFM 10/9/2015 by A380_TLS_A350, on Flickr
9 oktober op Schiphol te zien!
Aankomst als AY841 om 09:45.
Vertrekt als AY842 om 11:55.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kom ik net (weer) tegen:

N612UA; de Boeing 767-200 van United Airlines. Foto genomen in februari 1993; toestel was ruim 10 jaar oud.
Die maand werd het World Trade Center getroffen door een bomaanslag waarbij 6 doden vielen en 1042 gewonden.

Ruim 8 jaar later vloog dit vliegtuig in de Zuidelijke toren. Het WTC is op deze foto onder de staart te zien.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/3/6/8/0339863.jpg

• wildhagen
  • Niet online
Gisteren ternauwernood een terrreuraanslag voorkomen in Maleisië, de potentiele aanslagpleger is opgepakt:
De Maleisische politie heeft een 61-jarige man opgepakt die dreigde een vliegtuig op te blazen op de internationale luchthaven van Bayan Lepas. De Indonesiër was volgens de krant The Star in woede ontstoken toen hij te horen kreeg dat zijn bagage te zwaar was.

De man schreeuwde naar een medewerkster van een luchtvaartmaatschappij dat hij het toestel zou opblazen en "iedereen zou ombrengen". Dat bleek geen verstandige uitspraak: de luchtvaartmaatschappij weigerde de Indonesiër mee te nemen.

De baliemedewerkster stapte naar de politie toen ze hoorde dat de boze passagier een andere vlucht had geboekt. Daarop werd de Indonesiër in de boeien geslagen. Volgens een politiewoordvoerder was de man ook erg boos omdat zijn drie vrienden wel mochten boarden.
Bron: http://www.luchtvaartnieu...uzie-over-te-zware-bagage

Virussen? Scan ze hier!

Anoniem: 172410

wildhagen schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 07:04:
Gisteren ternauwernood een terrreuraanslag voorkomen in Maleisië, de potentiele aanslagpleger is opgepakt:
Not sure if serious...

Anoniem: 172410

wildhagen schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:57:
Echte asocialen idd. Zoals op die tweet al gemeld worden: dat soort volk zou juridisch aangepakt mogen worden.

Laat die frigging bagage gewoon liggen als je via de slides naar beneden gaat. Die bagage is echt, ja ECHT, minder belangrijk dan het leven van de overige passagiers. Ook al vinden die figuren met die bagage zichzelf waarschijnlijk het centrum waar de aarde omheen draait :X
Dat is prachtig roepen vanaf je hoge paard, maar de hoop dat ieder mens na zo'n heftige gebeurtenis totaal rationeel denkt en handelt en bovendien op ieder moment de beste beslissingen maakt is natuurlijk ijdel. Als het geen shock is, dan is het wel omdat het tot veel mensen nog niet eens doorgedrongen is dat ze midden in een ramp van formaat zitten. Daar ga je vaak achteraf pas over nadenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LongBowNL
Ik heb een beetje haat aan het overmatig gebruik van het woord "shock." Shock is een medische toestand bij ernstige verwondingen. Geschokt zijn deze mensen. [/einde rant]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je bent er van op de hoogte dat in de Nederlandse taal aan een woord verschillende betekenissen kan hebben en dat woorden door professionals anders worden gebruikt dan leken?
Emotionele of psychologische shock zoals vaak vermeld in nieuwsberichten over verkeersongevallen heeft niets met het medische begrip shock te maken: met het woord shock bedoelt men dan een (niet acuut levensbedreigende) mentale toestand na een traumatische gebeurtenis.

• LongBowNL
Yup, daarom is het ook een mening.

[ Voor 16% gewijzigd door LongBowNL op 12-09-2015 12:21 ]

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/styles/landscape_2/public/content/images/2015/09/12/emiratesvliegtuigfotoRTL_0.jpg?itok=Z_idXPBN

Verstekeling dood in vrachtvliegtuig Schiphol
SCHIPHOL - Een verstekeling is zaterdag dood gevonden op Schiphol. Het stoffelijk overschot lag in het landingsgestel van een vrachtvliegtuig dat uit Afrika afkomstig was. De marechaussee wil niet zeggen om welk land het gaat en van welke maatschappij het vliegtuig was. Ook over de identiteit van de verstekeling is nog niets bekend.

Het lichaam werd zaterdagochtend vroeg ontdekt. De marechaussee doet forensisch onderzoek. Schiphol weet nog niet of de vondst gevolgen heeft voor het vliegverkeer.

Volgens RTV Noord Holland zou het om een toestel gaan van de maatschappij Emirates, dat afkomstig was uit de Keniase hoofdstad Nairobi. Een operationeel medewerker zou dit aan de omroep hebben bevestigd. Ook zouden er volgens de omroep meerdere verstekelingen aan boord zijn geweest.

Het gebeurt niet vaak dat op Schiphol een dode verstekeling wordt gevonden. In 2004 werd een stoffelijk overschot gevonden in het landingsgestel van een KLM-toestel. Het ging om een 27-jarige Surinaamse man die op Curaçao woonde. Medewerkers ontdekten het lijk kort nadat het toestel vanuit Aruba was geland. Volgens de marechaussee ging het om een wanhoopspoging van de man om naar Nederland te komen.

In 1990 werd een verstekeling dood gevonden in het landingsgestel van een KLM-toestel dat net was aangekomen uit Ghana. Het ging om een 32-jarige man uit Sierra Leone.
Niet de eerste keer dat het in Nairobi verkeerd gaat...

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 12-09-2015 13:44 ]

• BensPlace
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:32

BensPlace

Team Elteor-Borislavj

http://vermist.avrotros.n...-vermiste-noorse-student/

In 2014 dus ook al.. Dan wel niet uit Afrika.

http://www.luchtvaartnieu...andingsgestel-embraer-klm

[ Voor 32% gewijzigd door BensPlace op 12-09-2015 14:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De 787 R2-D2™ ANA JET is zojuist in Seattle in een grootste ceremonie naar buiten gerold:

Afbeeldingslocatie: http://aeronews.ro/wp-content/uploads/2015/09/Screen-Shot-2015-09-11-at-9.24.13-AM.png
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/COt0L0zWUAEgGLe.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/COt0L24WwAEBG5Z.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/COt3x8CUsAAS1Lg.png:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/COt4FzqUEAI-fAC.jpg:large

[ Voor 10% gewijzigd door Piet91 op 12-09-2015 18:51 ]

• Tr4il
Prachtig!

Tadaaa

• PWM
  • Niet online
Is er ooit wel eens iemand op deze manier levend aangekomen?

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:37:
Vaak zat, maar meestal niet inderdaad: Wikipedia: List of wheel-well stowaway flights
En dan zijn dit nog lang niet alle gevallen. Er vast ook genoeg mensen naar beneden gevallen zijn boven zeeën en moeilijk bereikbare gebieden en simpelweg nooit opgemerkt zijn.

Dat ze het kunnen overleven blijkt bijvoorbeeld afgelopen juni onder een BA 747 vanuit Johannesburg: Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"

Of deze 16 jarige jongen die op onderstaande foto onder een Hawaiian Airlines 767 vandaan kruipt op Hawaï na een vlucht uit San Jose.

Afbeeldingslocatie: https://i.guim.co.uk/img/static/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2014/5/7/1399430457406/A-stowaway-disembarks-fro-015.jpg?w=620&q=85&auto=format&sharp=10&s=4057fbdaa1845bf03e58c426aefb666a

Opmerkelijk stuk ook:
Ook zouden er volgens de omroep meerdere verstekelingen aan boord zijn geweest.
Als dat waar is ben ik benieuwd waar die zaten. Maar dat beveiliging op de luchthaven van Nairobi zo lek is als een mandje is wel duidelijk; dit is niet de eerste keer dat mensen het terrein opdringen.

[ Voor 50% gewijzigd door Piet91 op 12-09-2015 20:11 ]

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:36
PWM schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 19:37:
[...]

Bij de vlucht van vandaag waren er een aantal overlevenden. Zijn ook nog verhoord door de marechaussee :)

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:04
Icelandair zou deze week al een paar keer met een 767 op Schiphol komen, echter 4 keer werd dit op het laatst gecancelled.
Vandaag hadden we geluk en ging de vlucht door. Vluchtnummer FI8800 toestel registratie TF-ISN, zover ik kon zien is dit de eerste "echte" vlucht die Icelandair met dit toestel gemaakt heeft.

De livery was voor mij nogal verrassend :

Afbeeldingslocatie: http://i1015.photobucket.com/albums/af280/flaminfirefighter/DSC_0587_zpsxzhyyfiq.jpg

De kleurcombinatie is wel icelandair, maar ik verwacht dat ze er toch nog wel iets aan zullen veranderen voordat ze hier dagelijks mee naar Schiphol komen in plaats van de twee 757's ;)

• oohh
ArwinV schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 23:14:
Icelandair zou deze week al een paar keer met een 767 op Schiphol komen, echter 4 keer werd dit op het laatst gecancelled.
Vandaag hadden we geluk en ging de vlucht door. Vluchtnummer FI8800 toestel registratie TF-ISN, zover ik kon zien is dit de eerste "echte" vlucht die Icelandair met dit toestel gemaakt heeft.

De livery was voor mij nogal verrassend :

[afbeelding]

De kleurcombinatie is wel icelandair, maar ik verwacht dat ze er toch nog wel iets aan zullen veranderen voordat ze hier dagelijks mee naar Schiphol komen in plaats van de twee 757's ;)
Dat is dan waarschijnlijk de volgende lessee, want hij heeft nog niet eerder voor Saudia gevlogen. Volgens Planespotters zou hij ook pas sinds augustus bij Icelandair in dienst zijn; dat is wel heel kort...

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:04
Ja, ik vind het eigenlijk ook een beetje apart, want ik vond net ook nog een foto van dit toestel in bovenstaande kleuren maar zonder de logo's en teksten van Saudia.
Na een keer googlen op "icelandair Saudi Arabia" kwam ik op een site van TPaerospace : http://www.tpaerospace.co...ull-service-programs.aspx
als ik het goed begrijp is er voor 2015 een wet lease van Icelandair naar Saudi Arabia en voor 2016 vanaf reykjavic.
Volgens Scramble zou de betreffende vlucht KEF-AMS-TUN zijn, Tunis is zover ik weet geen bestemming van Icelandair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-05 11:21

Falastine

Think about my signature...

Er gaan deze weken miljoenen mensen naar Saudi arabie voor de hadj de jaarlijkse bedevaart naar mekka waarschijnlijk hebben deze toestellen moeten leasen. Gisteren ook familie weggebracht

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wim-Lex weer bezig trouwens? PH-KBX kwam gisteren over Amsterdam vliegen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/457/19893496243_63532f90e7_c.jpg
G-DOCX op Schiphol, afgelopen augustus.

Voor degenen die dinsdag in de buurt zijn; dan komt voor de laatste keer een British Airways
Boeing 737 naar Schiphol.

British Airways heeft al hun 737's uitgefaseerd op G-DOCW en G-DOCX na; twee 737-400's.
Deze twee toestellen voeren nu de laatste vluchten uit voor dit type toestel bij BA.
Volgens de planning voert een van de twee komende dinsdag een retour van/naar Gatwick uit;
vluchtnummer is mij (nog) onbekend.
De laatste vlucht voor de 737 bij BA is op 30 september van en naar Turijn.
Let wel; zoals altijd met uitfasering van toestellen is dit alles onder voorbehoud.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/4/6/1485642.jpg

Dit betekend na ruim 35 jaar het einde voor de 737 bij British Airways.
Daarnaast betekend dit ook het einde voor Boeing narrow-bodies bij BA.
In juli 1978 plaatste BA 19 nieuwe 737-200's om hun Hawker Siddeley Trident toestellen te vervangen.
Vanaf november 1977 kreeg het ervaring met het type door het leasen van enkele toestellen van Transavia.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/2/3/2051322.jpg

In totaal heeft BA 35 737-200's rechtstreeks bij Boeing besteld. Later kwam hier nog een totaal van 27 orders voor de 737-400 bij. Ook heeft het nog met 737-300's en 737-500's gevlogen.
De laatste -200 ging in 2001 uit de vloot.
De -300 werd tussen 1988 en 2009 gevlogen en de -500 tussen 1996 en 2009.

De -400's kwamen in oktober 1991 in de vloot en BA heeft in totaal 37 van dit type in de vloot gehad.
De toestellen waren aanvankelijk gestationeerd op London Heahtrow waar het de oudere -200's verving maar zodra de nieuwe Airbus A319-family toestellen kwamen werden de 737's naar Gatwick verplaatst.

Een aantal zijn door gaan vliegen voor andere maatschappijen, maar velen zijn naar Victorville gegaan.

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/0/0/8/2619800.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wildhagen schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 07:04:

[...]

Bron: http://www.luchtvaartnieu...uzie-over-te-zware-bagage
Waar las jij eigenlijk dat de man daadwerkelijk explosieven/wapens bij zich had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:30

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Waardoor worden ze vervangen :? Die info mis ik in je verder zeer informatieve stuk waarvoor dank.

[ Voor 3% gewijzigd door Freee!! op 14-09-2015 08:23 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Logischerwijs zou ik zeggen door de A319 (waar ze er 44 van hebben), die ongeveer hetzelfde aantal stoelen heeft (132-144, afhankelijk van het specifieke toestel).

Eventueel door de wat grotere A320 (64 stuks in bezit), maar die hebben wel iets meer stoelen: 168-171 tegen 149 voor de 737-400.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De 737 wordt inderdaad vervangen door toestellen uit de Airbus A320-familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr4il
Piet91 schreef op maandag 14 september 2015 @ 10:56:
De 737 wordt inderdaad vervangen door toestellen uit de Airbus A320-familie.
Hebben ze daar nog orders voor staan ook?

Tadaaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Volgens Wiki hebben ze nog 13 orders openstaan voor de A320neo. Weet niet of die info nog volledig juist is.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Tr4il schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:40:
Hebben ze daar nog orders voor staan ook?
wildhagen schreef op maandag 14 september 2015 @ 11:43:
Volgens Wiki hebben ze nog 13 orders openstaan voor de A320neo. Weet niet of die info nog volledig juist is.
Zoals te verwachten half.
De International Airlines Group (IAG) heeft 20 orders openstaan voor de Neo; 13 A320neo's en 7 A321neo's.
Dus inderdaad 13 A320neo's maar ook A321neo's. En daarom heb ik het ook over de A320-family.

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 14-09-2015 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Over A320neo's gesproken:
Piet91 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 13:19:
Om te beginnen zal ik de al bekend gemaakte orders/toezeggingen e.d. van PAS 2015 hier noemen.
Gedurende de week zal ik de post aanpassen bij nieuwe bekendmakingen.
(Tenminste, als ik zolang deze post kan aanpassen op Tweakers)

ITP (Intent to purchase)
LOI (Letter of intent)
Firm (Firm order)
Commitment
CTP: (commitment to purchase)
MOU (Memorandum of Understanding)

Donderdag 18-06:
- Wizz Air: 110 A321neo (MOU) + 90 options.
Nu definitief geworden:

Order Wizz Air voor 110 Airbus A321neo’s officieel
BLAGNAC – Wizz Air plaatst definitief een order voor 110 Airbus A321neo’s. Vliegtuigbouwer Airbus meldt dat de tijdens de Paris Air Show getekende intentieverklaring nu is omgezet in een definitieve bestelling. De order betekent een enorme vlootuitbreiding voor het in Hongarije gevestigde Wizz Air.

Op dit moment beschikt Wizz Air over een vloot van 63 toestellen, allemaal A320’s. De nieuwe toestellen zijn volgens Wizz Air-topman József Váradi nodig om de sterke marktpositie van de maatschappij in Centraal- en Oost-Europa te versterken. De A321neo moet de maatschappij in staat stellen ook nog eens kostenefficiënter te vliegen.

De toestellen zullen worden voorzien van liefst 239 stoelen in een zogeheten Cabin Flex-configuratie. Dat zijn er aanzienlijk meer dan in de huidige A320’s vabn Wizz Air, die plaats bieden aan 180 passagiers. De operationele kosten van de A320neo-serie liggen zo’n twintig procent lager ten opzichte van de huidige A320-serie.

De bestelling van Wizz Air is de grootste ooit voor de A321, de grootste variant van de A320-serie. Op basis van de huidige catalogusprijzen heeft de order een waarde van 13,7 miljard dollar. De levering van de nieuwe vliegtuigen zal volgens Wizz Air plaatsvinden tussen 2019 en 2024.
Daarnaast:

Airbus opent A320-assemblagelijn in VS
MOBILE - Vandaag opent Airbus zijn nieuwe 530 miljoen euro kostende assemblagefaciliteit in Mobile, Alabama. Hier zullen gemiddeld vier vliegtuigen per maand van de A321 worden geassembleerd voor de Noord-, Midden- en Zuid-Amerikaanse markt. Het is voor het eerst dat Airbus vliegtuigen in Amerika gaat assembleren.

De eerste jaren zullen in Mobile alleen A320’s met de huidige motoren (Current Engine Option) worden gebouwd. Vanaf 2018 zal ook de zuiniger A320neo (New Engine Option) worden geassembleerd. Alle onderdelen worden vanuit de Airbusfabrieken in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk per schip over de Atlantische oceaan gevaren naar de haven van Mobile, dat een paar kilometer van de Airbus-faciliteit ligt. De laatste kilometers gaan per truck.

De faciliteit is de meeste geavanceerde ter wereld van Airbus. Goedkeuring werd verkregen door veiligheidsinstituten FAA (VS) en EASA (EU). In 2017 moeten maandelijks vier toestellen uit de assemblagehal in Mobile rollen. Dat is een relatief klein deel van de in totaal vijftig toestellen uit de A320-serie die Airbus in 2017 wil bouwen in Frankrijk, Duitsland, China en de VS.

A321
De A321 met 180-200 zitplaatsen is het meest verkochte Airbus-toestel in de VS. Deze grootste telg van de A320-familie vervangt grofweg de jaren geleden uit productie genomen Boeing 757. De helft van de in Mobile te bouwen toestellen zullen A321’s zijn. De meeste Amerikaanse airlines hadden 757’s in hun vloot vanwege de gunstige prijs-kwaliteitverhouding over maximaal 5.000-7.500 km, bijvoorbeeld op transatlantische routes tussen Europa en de oostkust van Noord-Amerika. De A321 neemt deze rol over.

In Mobile is alle ruimte om deze faciliteit te verdubbelen, wat niet kan worden gezegd van de faciliteiten van Airbus in Hamburg en Toulouse. Airbus heeft een dergelijke faciliteit ook in Tianjin, China.

Maandag vindt in Mobile de officiële opening plaats van de Amerikaanse assemblagelijn. Inmiddels is 'Airbus America' al gestart met de assemblage van het eerste toestel, een A321 bestemd voor JetBlue Airways.
Afbeeldingslocatie: http://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/slider-content/public/website_633x300/slider-technologie/airbus-mobile1creismedia-636.jpg?itok=_Jh7WY0I
Afbeeldingslocatie: http://www.luchtvaartnieuws.nl/sites/default/files/styles/slider-content/public/website_633x300/slider-technologie/airbus-mobilecreismedia-636_0.jpg?itok=BDsxDH_I

[ Voor 37% gewijzigd door Piet91 op 14-09-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:56
[...]
Onder Lufthansa Group vallen Deutsche Lufthansa, Austrian Airlines, SWISS en Brussels Airlines. De nieuwe toeslag van 16 euro werd op 1 september geïntroduceerd door Lufthansa.

De luchtvaartmaatschappij lijdt al tijden onder toenemende concurrentie van prijsvechters als Ryanair en probeert onder meer op deze manier de begroting op orde krijgen.
[...]
http://www.nu.nl/beurs/41...ie-lufthansa-toeslag.html
Wat een rare actie, zo wordt het gat tussen Lufthanza en Ryanair nog groter.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
LordSinclair schreef op maandag 14 september 2015 @ 14:53:
[...]

Wat een rare actie, zo wordt het gat tussen Lufthanza en Ryanair nog groter.
Lufthansa wil er voor zorgen dat klanten via hun eigen website boeken in plaats van via 'resellers'. Op tickets die via resellers worden verkocht, krijgt de reseller namelijk een commissie. Door die 16 euro door te bereken, willen zij het voor de potentiele klant aantrekkelijker maken om via hun eigen website te boeken.

Het gaat dus niet om concurrentie met Ryanair, maar het is een gevolg van de concurrentie van prijsvechters zoals Ryanair. Men wil hiermee gewoon winstgevender worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
KLM zou nu toch gaan kijken of hun A330-vloot het nieuwe WBC-interieur gaat krijgen, a la de 777's, ondanks eerdere berichten dat dat niet zou gaan gebeuren.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een vliegtuig van Ryanair, onderweg van Kreta naar Eindhoven, zou boven Duitsland in problemen zijn geraakt.

Dat meldt de site emergency.airlive.net . Het vliegtuig cirkelt momenteel over Frankfurt. Het is onduidelijk of het gaat doorvliegen naar Eindhoven of een tussenlanding maakt. De website van Eindhoven Airport vermeldt dat de landing is vertraagd. Het toestel had om 15.25 uur moeten landen. Een woordvoerder van de Vliegbasis Eindhoven kan het nieuws niet bevestigen of ontkennen: "Bij ons is nog geen melding binnengekomen", laat hij om 15.30 uur weten.
Bron: http://www.bndestem.nl/re...en-in-problemen-1.5239940

Zuurstofmaskers zijn wel naar beneden gekletterd:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CO3iCDHWUAAiq7z.jpg:large

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
#Ryanair flight FR5942 Chania to Eindhoven landed in Hahn after emergency descend. All people OK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Oeps: afgelopen maand had American Airlines per ongeluk een niet-ETOPS gecertificeerde A321 over water gevlogen:
American Airlines is revising internal procedures after it mistakenly flew an Airbus A321 without proper long-range overwater certification from Los Angeles to Honolulu last month, an airline spokesman told briansumers.com.

Twin-engine aircraft operating from the West Coast to Hawaii fly over the Pacific Ocean for nearly the entire flight, and as a result, they are required to carry more safety equipment than other planes, including oxygen tanks and a special fire suppression system in the cargo hold. With the special systems, these aircraft are certified to fly on one engine for as long as three hours. That is enough time to reach an alternate airport. The certification is called ETOPS.

...
http://www.briansumers.co...-the-wrong-a321-to-hawaii

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
oohh schreef op maandag 14 september 2015 @ 15:27:
[...]

Lufthansa wil er voor zorgen dat klanten via hun eigen website boeken in plaats van via 'resellers'. Op tickets die via resellers worden verkocht, krijgt de reseller namelijk een commissie
Maar waarom zou je boeken via een Cheaptickets of dat soort aanbieders. Nooit begrepen wat het voordeel zou zijn van zo'n tussenpersoon. Heb het er in ieder geval nog nooit goedkoper gezien, en als er iets is kan je vaak niet direct bij de airline terecht. Die verwijst je lekker naar de tussenpersoon (en terecht).

Ik boek altijd bij de maatschappij zelf, of het nou KLM of Easyjet is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

franssie

Save the albatross

PWM schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:26:
[...]

Maar waarom zou je boeken via een Cheaptickets of dat soort aanbieders. Nooit begrepen wat het voordeel zou zijn van zo'n tussenpersoon. Heb het er in ieder geval nog nooit goedkoper gezien, en als er iets is kan je vaak niet direct bij de airline terecht. Die verwijst je lekker naar de tussenpersoon (en terecht).

Ik heb dat éénmaal gedaan want leek de goedkoopste, maar dat was een website fout. Ondertussen is de tijd voorbij (die er 10 jaar geleden wel was) dat je via dit soort brokers reststoelen kon kopen voor weinig.
Dus je kan zo'n site gebruiken om je tarief te conroleren maar direct contact met de carrier is beter en in geval van vluchtwijzigingen een stuk comfortabeler dan via het callcenter van zo'n broker - dat is echt een hel als je het vergelijkt met die van Delta of KLM.
Dus inderdaad, als het kan, boek direct bij de airline of een echt reisbureau.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Net even geprobeerd. Heb een vlucht geboekt volgende week naar Hamburg. De prijs op de Cheaptickets site is identiek aan de KLM. Heb even bij Cheaptickets wat gegevens ingevuld, komen er opeens 27,- dossierkosten bij.

Dan ben je dus direct meer kwijt dan bij de airline :?

EDIT:

En als je contact wil hebben, moet je een betaald 0909 bellen. Behalve als je vooraf 7,99 betaald, dan mag je gratis bellen.

Nee, ik snapte het niet, maar nu helemaal niet meer :p

[ Voor 26% gewijzigd door PWM op 14-09-2015 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ja leuk he? En dat voor minder service :)

edit:// nu had ik wel een recipe for disaster, via een cheap****** site een Deltavlucht geboekt met een KLM codeshare en een afzonderlijk geboekte vader die business vloog en die ik op de vliegvelden wel wilde begeleiden- het is uiteindelijk gelukt maar heeft mij zoveel energie gekost. Ik heb geleerd niet meer via zo'n site te boeken en mijn vader verboden zelfstandig te boeken als ie denkt dat ik dan wel met hem meevlieg.

[ Voor 83% gewijzigd door franssie op 14-09-2015 20:52 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
PWM schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:26:
[...]

Ik prefereer zelf ook gewoon het boeken via de carrier. Soms loont het echter om via een reseller te boeken, omdat het goedkoper is. Als het niet goedkoper is, dan doe ik het gewoon via de site van de maatschappij zelf.

Afgelopen mei had ik een ticket AMS-ORD en vice versa gekocht op een Duitse website. De prijs was daar 300 euro lager dan via United.com én ik hoefde geen administratiekosten te betalen, wat ik op de Nederlandse versie van die site wel zou moeten. Dan weet ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

oohh schreef op maandag 14 september 2015 @ 21:40:
[...]

Ik prefereer zelf ook gewoon het boeken via de carrier. Soms loont het echter om via een reseller te boeken, omdat het goedkoper is. Als het niet goedkoper is, dan doe ik het gewoon via de site van de maatschappij zelf.

Afgelopen mei had ik een ticket AMS-ORD en vice versa gekocht op een Duitse website. De prijs was daar 300 euro lager dan via United.com én ik hoefde geen administratiekosten te betalen, wat ik op de Nederlandse versie van die site wel zou moeten. Dan weet ik het wel :)
interessant, welke site was dat dan als ik vragen mag, voor zo'n prijsverschil kan het wel interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
franssie schreef op maandag 14 september 2015 @ 22:37:
[...]

interessant, welke site was dat dan als ik vragen mag, voor zo'n prijsverschil kan het wel interessant zijn.
Was flighttix.de, dat is de Duitse versie van tix.nl :) Betalen daar kan gewoon via creditcard of Sofortbanking (werkt ook gewoon met Nederlandse bankrekeningnummers).

[ Voor 16% gewijzigd door oohh op 14-09-2015 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

oohh schreef op maandag 14 september 2015 @ 23:09:
[...]

Was flighttix.de, dat is de Duitse versie van tix.nl :) Betalen daar kan gewoon via creditcard of Sofortbanking (werkt ook gewoon met Nederlandse bankrekeningnummers).
dank, die ga ik eens naast mijn boekingen leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op zondag 13 september 2015 @ 23:45:
Voor degenen die dinsdag in de buurt zijn; dan komt voor de laatste keer een British Airways
Boeing 737 naar Schiphol.

British Airways heeft al hun 737's uitgefaseerd op G-DOCW en G-DOCX na; twee 737-400's.
Deze twee toestellen voeren nu de laatste vluchten uit voor dit type toestel bij BA.
Volgens de planning voert een van de twee komende dinsdag een retour van/naar Gatwick uit;
vluchtnummer is mij (nog) onbekend.
Wordt vlucht BA2758 / BA2759. Landing om 10:10 uur en vertrek om 10:55 uur.
Uitgevoerd door G-DOCX:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/457/19893496243_63532f90e7_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 16:28

Bestla

M/M -> V/F

franssie schreef op maandag 14 september 2015 @ 20:32:
[...]

Ik heb dat éénmaal gedaan want leek de goedkoopste, maar dat was een website fout. Ondertussen is de tijd voorbij (die er 10 jaar geleden wel was) dat je via dit soort brokers reststoelen kon kopen voor weinig.
Dus je kan zo'n site gebruiken om je tarief te conroleren maar direct contact met de carrier is beter en in geval van vluchtwijzigingen een stuk comfortabeler dan via het callcenter van zo'n broker - dat is echt een hel als je het vergelijkt met die van Delta of KLM.
Dus inderdaad, als het kan, boek direct bij de airline of een echt reisbureau.
Klopt als een bus. Voor onze reis naar Anchorage Alaska volgend jaar, hebben we gewoon bij Icelandair geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-06 10:30
Bestla schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 07:15:
[...]

Klopt als een bus. Voor onze reis naar Anchorage Alaska volgend jaar, hebben we gewoon bij Icelandair geboekt.
Ik boek mijn KLM tickets altijd via een tussenpersoon, de goedkoopste via skyscanner, bijvoorbeeld tripair, trave2be, tripsta, etc. Is altijd tussen de 10 en 20 euro goedkoper op een ticket van tussen de 100 en 200 euro is het mij dat zeker waard. Overigens nog nooit problemen mee gehad.

Voor wijzigingen of vragen neem ik altijd direct contact op met KLM, die hebben mij nog nooit terug verwezen naar de tussenpersoon.

Dus ik herken de negatieve ervaringen niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Tussenpersonen kunnen je ook wel geld besparen als je wat complexere reizen gaat maken. Een ex-collega van mij ging ooit naar een aantal plekken in Azië op enigszins vaste data. Ik stelde voor dat 'ie eens naar Vliegwinkel ging (zat toen nog in de straat) en die hebben 'm echt iets van 1000 euro bespaard t.o.v. zelf boeken. Wat snel verdiend is voor een uurtje in zo'n reisbureau zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Laatst online: 07-06 17:14

Garyu

WW

ScoTtix schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:48:
[...]

Ik boek mijn KLM tickets altijd via een tussenpersoon, de goedkoopste via skyscanner, bijvoorbeeld tripair, trave2be, tripsta, etc. Is altijd tussen de 10 en 20 euro goedkoper op een ticket van tussen de 100 en 200 euro is het mij dat zeker waard. Overigens nog nooit problemen mee gehad.

Voor wijzigingen of vragen neem ik altijd direct contact op met KLM, die hebben mij nog nooit terug verwezen naar de tussenpersoon.

Dus ik herken de negatieve ervaringen niet :)
^^ dit inderdaad. Het is gewoon hetzelfde ticket, dus ik zie het probleem niet zo.

Het 'probleem' ligt natuurlijk in de flexibiliteit en betrouwbaarheid van de intermediair. Als die failliet gaat, kan je eventueel naar je geld/ticket fluiten. Als je witl omboeken/cancelen/whatever, moet je dat normaalgesproken bij de intermediair doen, met eventueel extra kosten.

Als ik naar mijn boekingen kijk, eigenlijk vooral binnen Europa, is het verschil per ticket al snel 10-20 euro, zeg 5 tot 10% van de prijs(!). Als je dan met zijn vieren vliegt, zoals wij zo'n 3x per jaar, en normaal gesproken niet vaak omboekt, dan is dat nog steeds goedkoper :).

Op mijn werk wordt overigens ook altijd via een intermediair (reisbureau) geboekt, dat werkt ook prima. In dit geval waarschijnlijk juist iets duurder om daarvoor in de eigen administratie te kunnen besparen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Ik heb laatst een vlucht via de Czech airlines geboekt. Het is een vlucht vanaf Amsterdam naar Praag met de KLM en dan met Czech airlines verder. Via de Czech Airlines website waren deze vluchten 25% goedkoper dan via de KLM website (exact dezelfde vluchten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06 13:07
Morgen sinds lange tijd weer vliegen, naar Bangkok.
787-8 en A380-800 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:21

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Scotix schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:50:
787.... Qatar gok ik? hoop dat je niet zo lang bent :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04
Ik gebruik die vergelijkingssites juist om een idee te krijgen vd prijzen en vliegtijden van verschillende maatschappijen. Zo kan ik makkelijker uitzoeken welke vlucht ik bij welke maatschappij wil, om vervolgens rechtstreeks bij die maatschappij te boeken voor hetzelfde geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 00:15:
Wordt vlucht BA2758 / BA2759. Landing om 10:10 uur en vertrek om 10:55 uur.
Uitgevoerd door G-DOCX:

[afbeelding]
Ook de derde rotatie van BA op deze route wordt uitgevoerd door dit toestel.
Aankomst om 18:10 uur, vertrek om 18:55 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Ik vlieg eind december ook met Qatar 787 -> A380 naar Bangkok. Ik hoor graag hoe het was. Ik vlieg trouwens in de business class en wil op oud en nieuw hun A380 bar lekker uit proberen :)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Die bar/lounge ziet er erg relaxt uit, ik ben alvast benieuwd naar je ervaring!

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5577/15310108572_dd0f0bf433_z.jpg
Qatar A380-861 msn 137 by dn280tls, on Flickr

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scotix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-06 13:07
mrsar schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 11:52:
[...]

787.... Qatar gok ik? hoop dat je niet zo lang bent :P
Klopt, Qatar. En ben 1.75, dus valt mee :)
Badtothebone schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:43:
[...]

Ik vlieg eind december ook met Qatar 787 -> A380 naar Bangkok. Ik hoor graag hoe het was. Ik vlieg trouwens in de business class en wil op oud en nieuw hun A380 bar lekker uit proberen :)
Komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De eerste A350 voor TAM is vandaag uit paint gerold:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/702/21440449905_8b299dec4a_z.jpg
1st Airbus A350 TAM Airlines | cn 024 | F-WZFU -> PR-XTA by Jujug Spotting, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/771/21429449692_9811082caa_z.jpg
TAM Linhas Aéreas Airbus A350-941cn 024 F-WZFS // PT-XTA by Clément Alloing, on Flickr

[ Voor 36% gewijzigd door XWB op 15-09-2015 17:10 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 16:28

Bestla

M/M -> V/F

Mooi toestel blijft het toch. [/fanboy]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-06 12:11
Ik dacht dat er altijd gewicht onder de vleugel moest hangen als de motoren er nog niet aanzaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 13:34
Of het toestel is zo licht dat ie dit niet nodig heeft, wat mij vrij sterk lijkt. Of dat is omdat ie gesleept wordt...

Denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vliegen was vandaag niet zo leuk. NWI > AMS flink door elkaar geschud en vertraging, hard rennen om mijn vlucht te halen (en die paspoortcontrole tussen gates D en C is slecht opgezet, geen short connection lane en totale wanorde), en aangekomen op Berlijn TXL (met vertraging en turbulentie), is mijn bagage niet meegekomen :(

Zal me benieuwen hoe lang ze er voor nodig hebben om het bij het hotel te krijgen, ben benieuwd of ze dat voor elkaar krijgen voor ik vrijdag weer terug vlieg. * gambieter is flink pissig, bezweet en geen schone kleren.

Het goede nieuws: de hotelkamer heeft een Nespresso apparaat met een paar capsules :+

[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 15-09-2015 21:48 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-06 23:56

Erw

Ik neem 10-10 deze vluchten, graag hoor ik je ervaringen 😉

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

gambieter schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:27:
Vliegen was vandaag niet zo leuk. NWI > AMS flink door elkaar geschud en vertraging, hard rennen om mijn vlucht te halen (en die paspoortcontrole tussen gates D en C is slecht opgezet, geen short connection lane en totale wanorde), en aangekomen op Berlijn TXL (met vertraging en turbulentie), is mijn bagage niet meegekomen :(

Zal me benieuwen hoe lang ze er voor nodig hebben om het bij het hotel te krijgen, ben benieuwd of ze dat voor elkaar krijgen voor ik vrijdag weer terug vlieg. * gambieter is flink pissig, bezweet en geen schone kleren.

Het goede nieuws: de hotelkamer heeft een Nespresso apparaat met een paar capsules :+
Daarom altijd iets van kleding in je handbagage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

En direct een bedragje claimen om wat schone kleding en zo te kunnen kopen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
mrsar schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:43:
[...]

Je kunt ook een gratis Skyteam t-shirt en toilettas krijgen als je bagage niet meegestuurd is... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mrsar schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:43:
Dat doe ik normaal dan ook (ondergoed & kousen tenminste), maar natuurlijk vandaag niet :+
Fiber schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 22:54:
En direct een bedragje claimen om wat schone kleding en zo te kunnen kopen...
Ik heb 6 (!!) euro uitgegeven voor deo en zo ;)

Ach, heb ik een excuus om een polo op een vergadering te dragen :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Vliegers hier die last-minute mee willen doen aan een experiment bij de NLR? Stuur me even een berichtje :)

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Anoniem: 454358

Zal me benieuwen hoe lang ze er voor nodig hebben om het bij het hotel te krijgen, ben benieuwd of ze dat voor elkaar krijgen voor ik vrijdag weer terug vlieg.
Ik had 2 weken geleden hetzelfde. We moesten naar engeland voor een golf evenement. Mijn koffer en spullen kwijt. Dus ik moest ter plekke alles nieuw kopen (4.5k). Mijn credit card mij, waar ik dus de vliegtickets had besteld heeft alle kosten in engeland vergoedt. En 7 dagen later werden mijn oude spullen netjes thuis afgeleverd.

• CyBeR
  • Niet online
Ik durf te zeggen dat vrijwel zeker 't morgen komt.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De mijne schijnt al in Berlijn te zijn aangekomen met de volgende vlucht, nu alleen nog afwachten hoe snel iemand daar denkt "zou hij zitten te wachten op zijn koffer"? ;)

Maar dan nog. Doen ze volop rode stickers met "SHORTCON" op de koffer, verprutsen ze het toch nog op Schiphol. Maar goed, gezien de chaos bij de paspoortencontrole vermoed ik dat ze nog steeds niet snappen dat je urgent en minder urgent hebt. Bij die paspoortencontrole iemand neerzetten die de boarding cards controleert en je toestemming geeft een speciale SHORTCON rij in te gaan, ipv het afhankelijk te laten zijn van wie duwen kan.

• CyBeR
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 16 september 2015 @ 02:17:
De mijne schijnt al in Berlijn te zijn aangekomen met de volgende vlucht, nu alleen nog afwachten hoe snel iemand daar denkt "zou hij zitten te wachten op zijn koffer"? ;)
Je onderschat die lui. Morgen hebben ze 't bij je.

• wildhagen
  • Niet online
Mijn ervaring met enkele keren mijn koffers niet meegekomen is inderdaad dat het a.s.a.p. bij je wordt afgeleverd door de meeste maatschappijen. Zelfs LCC's doen dat heel snel. Wordt meestal idd met de eerstvolgende vlucht (al dan niet van dezelfde maatschappij of een andere) alsnog doorgestuurd en na scannen bij de bagage-afdaling naar je bestemming gestuurd.

Virussen? Scan ze hier!

• mrsar

mrsar

klopt,gelukkig niet vaak mee hoeven maken :) maar de 3x dat ik het had was het redelijk snel weer bij me,er wordt ook gewoon een koerier ingehuurd om het bij je af te leveren.

Enige keer dat het wat langer duurde was rond kerst paar jaar terug met die 30cm sneeuw buiten enzo :P ja die dag moest ik precies vliegen :+ de rij voor klm in vertrek 2 stond halverwege vertrek hal 3,man oh man wat een ramp dag was dat

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:37
Eén keer gehad, op mijn allereerste vlucht ooit, naar Londen. Ik was ziek, koorts, en dan komt je koffer niet mee. Ik was zo in de bonen dat ik bij de balie meldde dat mijn koffer waarschijnlijk gestolen was ;) Die dame lachte me vriendelijk toe (uit ;) ) en vertelde me dat de koffer de volgende ochtend bezorgd zou worden. Ik geloofde er toen helemaal niets van, maar inderdaad: de volgende ochtend vroeg stond mijn koffer bij de receptie van het hotel. Dat was op zich echt wel heel goed geregeld.

Ik weet niet meer met welke maatschappij, waarschijnlijk een Easyjet-achtige.

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenH op 16-09-2015 09:11 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:51

Fiber

Beaches are for storming.

Anoniem: 454358 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 01:58:
[...]

Ik had 2 weken geleden hetzelfde. We moesten naar engeland voor een golf evenement. Mijn koffer en spullen kwijt. Dus ik moest ter plekke alles nieuw kopen (4.5k). Mijn credit card mij, waar ik dus de vliegtickets had besteld heeft alle kosten in engeland vergoedt. En 7 dagen later werden mijn oude spullen netjes thuis afgeleverd.
Zo wordt het bijna lucratief... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

XWB schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 12:48:
Die bar/lounge ziet er erg relaxt uit, ik ben alvast benieuwd naar je ervaring!

[afbeelding]
Qatar A380-861 msn 137 by dn280tls, on Flickr
Ik heb dit eerder gepost maar ik was een keer achter de bar gaan staan op een Emirates vlucht van Dubai naar Amsterdam :) De tijd vliegt letterlijk als je daar staan zuipen en met mensen staan kletsen. Dus ik kijk er naar uit om de Qatar A380 bar uit te proberen.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ew4CSLdhHfsPswDq06YyovUf/full.jpg

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
DennisM6 schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 18:22:
Ik dacht dat er altijd gewicht onder de vleugel moest hangen als de motoren er nog niet aanzaten?
Die gewichten zijn ook aanwezig (in het blauw):

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/733/21253497719_bf367cdc2e_z.jpg TAM Linhas Aéreas Airbus A350-941cn 024 F-WZFS // PT-XTA by Clément Alloing, on Flickr
FastFred schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 20:24:
Of het toestel is zo licht dat ie dit niet nodig heeft, wat mij vrij sterk lijkt. Of dat is omdat ie gesleept wordt...

Denk ik...
Het maakt niet uit hoe licht dit toestel is, de achterkant is altijd zwaarder dan de voorkant. Zonder de gewichten of motoren zou hij dus naar achteren kunnen tippen.

[ Voor 37% gewijzigd door XWB op 16-09-2015 10:27 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Koffer is binnen, tijd voor schoon ondergoed :+

Net op tijd, mijn vergadering begint over een uurtje ;)

• mrsar

mrsar

told you :P zo gauw de koffer alleen te langzaam was heb je die redelijk snel weer ;) alleen als ze hem echt kwijt zijn kan je een groter probleem hebben,niet in polo naar de meeting dus :P

Pagina: 1 ... 19 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.