I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Aangezien ik nog nooit een Cessna heb zien opstijgen hier, zal ik wel naar Lelystad moeten.
De cargo markt lijkt maar niet te kunnen herstellen.Piet91 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 00:53:
[...]
Maar dit komt niet erg gelegen voor Boeing want Nippon Cargo Airlines heeft enkele dagen geleden ook al 4 orders voor 747-8F geannuleerd.
http://centreforaviation....ew/243/243382/Jul2015.pdf
Bron: http://www.luchtvaartnieu...ductie-van-eerste-a330neoAirbus is van start gegaan met de productie van de A330neo, een nieuwe variant van de A330 met nieuwe motoren en vleugels. De eerste onderdelen die bestemd zijn voor het eerste A330neo-testtoestel zijn geproduceerd in de Airbus-fabrieken in Toulouse en Nantes, zo meldt de Europese vliegtuigbouwer maandag.
De fabricage van de eerste motorpyloon begon deze zomer al in de fabriek van Saint-Eloi, nabij Toulouse. In de Airbus-vestiging in Nantes wordt de eerste centrale vleugelbox gemaakt.
De eerste rib voor de centrale vleugelbox van de A330neo werd in Nantes vervaardigd uit een nieuw zogeheten Isogrid-ontwerp. Dit bestaat volgens Airbus uit 330 driehoekige vakken die voldoen aan alle sterkte-, stijfheid- en laaggewichtvereisten.
Met de motorpyloon is wordt de brandstofefficiënte Rolls-Royce Trent 7000-motor aan de vleugel bevestigd. De A330neo-pyloon wordt vervaardigd uit lichtgewicht titanium volgens de meest geavanceerde aerodynamica, materialen en ontwerptechnologieën, die ook gebruikt werden voor het ontwerp van de A350 XWB. De pyloon wordt bevestigd met een op die van de A350XWB geïnspireerde fairing, gemaakt van composietmaterialen en titanium.
De A330neo-familie zal bestaan uit de A330-800neo en de A330-900neo, gebaseerd op de huidige A330-200 en A330-300. De eerste leveringen zijn voorzien vor eind 2017. De A330neo zal per stoel tot veertien procent minder brandstof verbruiken dan de A330. Het vliegbereik is bovendien ruim 400 zeemijlen groter.

Virussen? Scan ze hier!
Ik deed het twee maanden terug en vond het eerste half uur supercool (goed voorbereid, zelf vliegen enz.). Toen werd ik vrij plotseling heel erg misselijk en kon de vlucht me niet snel genoeg over zijndodo79 schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:02:
Een cesna is klein en lijkt heel breekbaar maar is een hele belevenis om mee te maken als je opstijgt van een grasveld.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Zou ik ook aanraden (maar mogelijk pas als hij iets ouder is).gambieter schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:05:
Zweefvliegtuig is ook een optie
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Met Chessna's vliegen kan zo ongeveer overal. Rotterdam, Lelystad, Apeldoorn, en Zeeland zijn de eerste 4 die me te binnen schieten. Ik weet niet wat er in de buurt van Schiphol kan. Ook leuk: ik heb eens van Rotterdam naar Zeeland en terug gevlogen
330 driehoekige vakken voor de A330, je zou bijna in toeval gaan gelovenwildhagen schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:29:
De eerste rib voor de centrale vleugelbox van de A330neo werd in Nantes vervaardigd uit een nieuw zogeheten Isogrid-ontwerp. Dit bestaat volgens Airbus uit 330 driehoekige vakken die voldoen aan alle sterkte-, stijfheid- en laaggewichtvereisten.
Overigens dat Isogrid heet wel wat weg van Wikipedia: Geodetic airframe

First KLM Boeing 787-9 by moonm, on Flickr
PH-BHA staat inmiddels buiten!
[ Voor 5% gewijzigd door Tr4il op 07-09-2015 20:22 ]
Tadaaa
Absoluut nummer 2. Nummer 1 komt later een keer vanzelf.zeeg schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:33:
Graag jullie tip voor de volgende situatie:
Als ik een keer wil vliegen (voor de lol) met een kind, wat bevelen jullie aan:
1) een zo goedkoop mogelijke retourticket naar London op één dag met bijv. EasyJet ofzo of
2) een rondvlucht in een Cessna?
Wat is goedkoper, wat is leuker, wat geeft meer belevenis voor bijv. een 10-jarige?
(ik woon in omgeving Amsterdam)
Het vliegen in een Cessna voelt veel meer als vliegen, het hobbelt een beetje en je kunt gegarandeerd naar buiten kijken.
i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080
https://www.facebook.com/...t/videos/843683509042123/
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

https://www.flickr.com/photos/edsardveen/
En schijnbaar komt morgen deze reus naar Schiphol. Komt om 14:00 uur aan en zal hier afgehandeld worden.
Vertrekt woensdagavond naar Gander, Newfoundland.

Oh, en de passagiers die vanavond verwachtten met een Norwegian 787 naar New York gingen kregen een verrassing:
Met een 737 de plas over dus. Maakt wel een stop in Keflavík, hier te volgen."We sincerely apologize for the inconvenience caused by the technical issues on DY7015. Your flight has been reinstated and will be operated by a boeing 737-800 via Keflavik."
Ik zou wel balen dat ik niet met de 787 mee mag. Er zijn wel twee voordelen: het zal wel een goedkoop vluchtje worden in verband met de flinke vertraging. Én je hebt, in ieder geval het eerste gedeelte van de vlucht, WiFiPiet91 schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:46:
Oh, en de passagiers die vanavond verwachtten met een Norwegian 787 naar New York gingen kregen een verrassing:
[...]
Met een 737 de plas over dus. Maakt wel een stop in Keflavík, hier te volgen.
Ik heb laatst ook een gekeken wat transatlantic nou eigenlijk kost met Norwegian. Op zich is het wel goedkoop, maar wil je wat eten en handbagage meenemen dan kun je net zo goed wachten op een leuke aanbieding van een of andere legacy carrier.
Die bult op het vliegtuig heeft een 787 meestal niet fabriek-af. Zou deze dan toch WiFi hebben?Tr4il schreef op maandag 07 september 2015 @ 20:21:
[afbeelding]
First KLM Boeing 787-9 by moonm, on Flickr
PH-BHA staat inmiddels buiten!
Ja, dus. Alle 787-9's krijgen het:
KLM’s Boeing 787-9 is fitted with onboard Wi-Fi. This marks the launch of KLM Wi-Fi, which was tested in earlier trials. It will now be possible to use the internet, email and other online services onboard using laptops, tablets and mobile phones.
[ Voor 26% gewijzigd door oohh op 08-09-2015 01:12 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Boeing heeft satelliet antenne met de introductie van de 787-9 gecertificeerd. Nu hoeven klanten dat niet meer achteraf te laten installeren, en sinds kort is het ook voor de 787-8 beschikbaar.oohh schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 01:08:
[...]
Die bult op het vliegtuig heeft een 787 meestal niet fabriek-af. Zou deze dan toch WiFi hebben?
Op Texel kan ook ; http://www.paracentrumtexel.nl/tesselair/rondvluchten/zeeg schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:14:
Aangezien ik nog nooit een Cessna heb zien opstijgen hier, zal ik wel naar Lelystad moeten.
Leuke daar is dat ze vrij laag kunnen/mogen vliegen over Texel en wat andere Wadden-eilanden (als de luchtmacht niet aan het oefenen is op Vlieland).
Heb zelf een keer van Lelystad naar Texel (en terug) gevlogen in een cessna, supergaaf, prachtig uitzicht en mocht ook even 'sturen'

Virussen? Scan ze hier!
Ok, maar ik kan niet even naar Schiphol gaan om een rondvluchtje met een Cessna te boeken...wildhagen schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:30:
Er zijn regelmatige Cessna's te zien op Schiphol, zowel de straal- als de propeller-modelletjes
En laat Schiphol voor mij nou een stuk dichterbij zijn dan Lelystad, Rotterdam of Texel.
Je kan altijd nog naar Hilversum, dat is toch niet zo ver wegzeeg schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:35:
[...]
Ok, maar ik kan niet even naar Schiphol gaan om een rondvluchtje met een Cessna te boeken...
En laat Schiphol voor mij nou een stuk dichterbij zijn dan Lelystad, Rotterdam of Texel.
Op het oog een kruising tussen een 787 en de 757....XWB schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 10:32:
Ondertussen werkt COMAC vroljik door aan de eerste C919:
[afbeelding]
The sky is the limit
Over eerste vluchten gesproken: in oktober dit jaar zou de Mitsubishi Regional Jet zijn eerste vlucht moeten maken volgens planning. Deze komt in een uitvoering met 78 passagiers en in een uitvoering met 92 passagiers, en zou moeten gaan concurreren met de Embraer E-jets, de Sukhoi Superjet 100 en de Bombardier C-Series.
Virussen? Scan ze hier!
Ja, maar alleen binnen China. De C919 krijgt namelijk geen FAA/EASA certificering.Hij zal gaan concurreren met de A320 en de 737
Virussen? Scan ze hier!

En ach, welk toestel heeft geen vertraging? De A350 had ook al jaren geleden moeten vliegen, maar is pas begin dit jaar in dienst gekomen. De 787 had in 2007 in dienst moeten komen, dat werd dus 2011...
Virussen? Scan ze hier!
Nou ... ik heb jaaaren geleden eens (voorin!) mee mogen vliegen in een Aloutte (zwager in de ZA luchtmacht) en dat uitzocht was echt onovertroffen. Later nog 's een keer de mazzel gehad om mee te mogen in een Oryx. Boven zee (bij Agulhas) zelfs een walvis + jong gespot.pirke schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:07:
maar tegen het uitzicht in zo'n bubble canopy kan niks op
Wat ik in zo'n ouderwetse Cessna mooi vind: het interieur geeft tot op zeker hoogte de indruk dat je in een auto zit, en dan vliegt hij ineens wegpirke schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:07:
Als je zin hebt om naar Venlo te komen neem ik m wel een keer mee hoor, hier heb je pas een mooi uitzichtje in! Wel slechts een tweezitter, maar veel mooiere beleving dan in een ouderwetse Cessna. In Cessna's heb ik m'n brevet gehaald, maar tegen het uitzicht in zo'n bubble canopy kan niks op
Heli's en militair spul heb ik helaas geen ervaring mee (op een vluchtje Eindhoven-Oslo in het cargo net van een Hercules na, leuke ervaring maar zeer slecht uitzichtGoner schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 13:50:
[...]
Nou ... ik heb jaaaren geleden eens (voorin!) mee mogen vliegen in een Aloutte (zwager in de ZA luchtmacht) en dat uitzocht was echt onovertroffen. Later nog 's een keer de mazzel gehad om mee te mogen in een Oryx. Boven zee (bij Agulhas) zelfs een walvis + jong gespot.
[ Voor 3% gewijzigd door pirke op 08-09-2015 14:15 ]
De ARJ21 is toch echt een ander geval: met de eerste vlucht in 2008 duurde het dus ruim zes jaar om het toestel gecertificeerd te krijgen. En het duurt nu nog eens 12+ maanden om het toestel in dienst te krijgen.wildhagen schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 12:36:
En ach, welk toestel heeft geen vertraging? De A350 had ook al jaren geleden moeten vliegen, maar is pas begin dit jaar in dienst gekomen. De 787 had in 2007 in dienst moeten komen, dat werd dus 2011...
Ter vergelijking, het kostte Boeing twee jaar om de 787 te certificeren, en Airbus anderhalf jaar voor de A350. En ingebruikname volgende minder dan zes maanden na certificatie.
China heeft geen ervaring met het certificeren van vliegtuigen volgens westerse standaarden. Daarom duurt het allemaal veel langer, maar uiteindelijk komen ze er wel. Je moet tenslotte ervaring opdoen, en de volgende generatie vliegtuigen zullen ongetwijfeld veel soepeler verlopen.
Uitzicht in aloutte is fantastisch.pirke schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:15:
[...]
Heli's en militair spul heb ik helaas geen ervaring mee (op een vluchtje Eindhoven-Oslo in het cargo net van een Hercules na, leuke ervaring maar zeer slecht uitzicht), dus ik moet het doen met civiele vliegtuigjes...
Paar maanden geleden nog vluchtje mee gemaakt:
https://scontent.xx.fbcdn...7573911092482615719_o.jpg
Oh, dat ben ik met je eens hoor. En sowieso is het best knap wat China doet, als je bedenkt dat dit de eerste keer is dat ze een project van deze omvang in volledig eigen beheer uitvoeren.XWB schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 14:16:
[...]
De ARJ21 is toch echt een ander geval: met de eerste vlucht in 2008 duurde het dus ruim zes jaar om het toestel gecertificeerd te krijgen. En het duurt nu nog eens 12+ maanden om het toestel in dienst te krijgen.
Ter vergelijking, het kostte Boeing twee jaar om de 787 te certificeren, en Airbus anderhalf jaar voor de A350. En ingebruikname volgende minder dan zes maanden na certificatie.
China heeft geen ervaring met het certificeren van vliegtuigen volgens westerse standaarden. Daarom duurt het allemaal veel langer, maar uiteindelijk komen ze er wel. Je moet tenslotte ervaring opdoen, en de volgende generatie vliegtuigen zullen ongetwijfeld veel soepeler verlopen.
En ze kunnen er beter nu de tijd voor nemen dan wanneer het straks op de markt komt, en er toch nog allerlei ernstige dingen (los van de normale kinderziektes die je altijd wel hebt) boven water komen, dat zou het imago ook geen goed doen.
Ging er meer om aan te geven dat een vertraging bij het lanceren van een nieuwe vliegtuig vrij normaal is, en zeker niet iets Chinees ofzo. Volgens mij is de laatste 30-40 jaar zo'n beetje elk nieuw toestel wel flink vertraagd geweest namelijk
Virussen? Scan ze hier!
MSN 242 heeft inmiddels een nieuw likje verf gekregenPiet91 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:56:
F-WJKN is vandaag overgevlogen van Tarbes–Lourdes–Pyrénées Airport naar Châteauroux-Centre Airport voor de paintjob.
Deze A340-300 (B-2388 van Air China) wordt de vervanger voor de huidige A340-300 van Surinam Airways en zou rond oktober voor Surinam moeten gaan vliegen.
EDIT: en het heeft/krijgt (niet heel verrassend) de registratie PZ-TCR.
Hier het toestel op 15 juli:
[afbeelding]
3 dagen eerder stond ze er nog zo bij:
[afbeelding]

A340-313X Surinam Airways PZ-TCR (F-WJKN) - sn 242 / 2504 by 330_340, on Flickr
Volgens mij zijn er nog helis met nóg meer zicht dan een Alouette (bijv naar boven toe)Goegol schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:54:
[...]
Uitzicht in aloutte is fantastisch.
Zoals de Bell H-13 Sioux bijvoorbeeld, bekend uit de telivisieserie M*A*S*H*
Of de Civiele variant ervan, de Bell 47

Daar zit je in een soort vissenkom
Virussen? Scan ze hier!
Dat klopt dat hadden we 31 augustus al gezienXWB schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:03:
[...]
MSN 242 heeft inmiddels een nieuw likje verf gekregen
[afbeelding]
A340-313X Surinam Airways PZ-TCR (F-WJKN) - sn 242 / 2504 by 330_340, on Flickr
https://twitter.com/hafkamp/status/641253583212687361
Gaat om DL135 (744).
edit: birdstrike bij start, motor 2 uitgeschakeld schijnt
[ Voor 35% gewijzigd door jelle. op 08-09-2015 16:21 ]
Volgens deze tweet: Birdstrike waardoor 1 motor uitgeschakeld is.jelle. schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:19:
Iemand hier meer info over?
https://twitter.com/hafkamp/status/641253583212687361
Gaat om DL135 (744).
edit: birdstrike bij start, motor 2 uitgeschakeld schijnt
Meh. Ik had eerst op 'Surinam' gezocht om te kijken of de foto al geplaatst was, blijkt onze geliefde Piet de airline naam helemaal niet opgenomen te hebben in de betreffende postDie Bolle14 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:07:
[...]
Dat klopt dat hadden we 31 augustus al gezien![]()
[...]

Je zou ze toch hèXWB schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:23:
[...]
Meh. Ik had eerst op 'Surinam' gezocht om te kijken of de foto al geplaatst was, blijkt onze geliefde Piet de airline naam helemaal niet opgenomen te hebben in de betreffende post
Lufthansa sleept naar aanleiding van bovenstaande nu de vakbond voor de rechter en eist 60 miljoen euro aan schadevergoeding:anandus schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:22:
Het zomerreces is voorbij, de R zit weer in de maand, de scholen zijn weer begonnen en Lufthansa begint weer met staken. Je zou bijna denken dat het Fransozen zijn
Piloten Lufthansa staken morgen
Bron: http://www.nu.nl/beurs/41...-stakingen-voorkomen.htmlDe Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa is naar de rechter gestapt om de aangekondigde pilotenstakingen tegen te houden.
Dat meldt Reuters dinsdag. De Duitse luchtvaartmaatschappij heeft daarnaast een schadeclaim van 60 miljoen euro op tafel gelegd bij vakbond Vereinigung Cockpit (VC). Die zou vorig jaar onrechtmatig hebben opgeroepen tot een staking.
Lufthansa stapte eerder ook al naar de rechter om een verbod af te dwingen op de pilotenstaking op dinsdag. Die dwong het bedrijf 84 van de 170 vluchten naar overzeese bestemmingen te schrappen. Vluchten binnen Europa zijn niet door de werkonderbreking getroffen.
Voor woensdag worden opnieuw annuleringen voorzien, dan juist wel op kortere vluchten, omdat opnieuw piloten het werk neerleggen. Ook bij de langere vluchten zal de dienstregeling nog verstoord zijn, omdat door de staking niet alle vliegtuigen op de juiste luchthaven staan.
De staking van dinsdag is de dertiende in anderhalf jaar. De Duitse luchtvaartgroep wil bezuinigen op de arbeidsvoorwaarden en heeft bovendien plannen om meer goedkope vluchten te gaan aanbieden in andere Europese landen. Dat zou volgens de vliegeniers ten koste gaan van de werkgelegenheid in Duitsland.
Net als concurrent Air France-KLM moet Lufthansa de kosten verlagen om de slag aan te kunnen met prijsvechters en andere rivalen uit met name het Midden-Oosten. Door de sterk toegenomen concurrentie staan de prijzen flink onder druk. Beide luchtvaartreuzen kampen echter met verzet vanuit het pilotenkorps.
Virussen? Scan ze hier!
Ik dacht al. Nog steeds dat voorste wiel niet gerepareerd....Die Bolle14 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 16:07:
[...]
Dat klopt dat hadden we 31 augustus al gezien![]()
[...]

Te laat dus. Maar, dat was niet het probleem. De reden dat ze te laat waren was een truck van de bevoorrading tegen de kist was gereden bij het wegtaxien.
Hij heeft vervolgens 4.30 uur in de kist gezeten, wachtend op clearance vanuit Londen. Eerst wat mensen die foto's van de schade maakten en opstuurden. Daarna de captain die gewoon meldde dat de juiste manual foetsie was op BA HQ, en na 3 uur moest er nog 1.30 gewacht worden op een FAX die ondertekend moest worden en terug gestuurd (FAX!) worden naar Londen voor vertrek.
En dan: Geen enkele service aan boord behalve een glaasje water, want: We kunnen elk moment vertrekken
Ken je toevallig Casey Neistat en Never Not Flying op youtube. Je doet me aan ze denken.PWM schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:14:
Had meeting met iemand in Londen. Hij kwam in de ochtend van CPH
[afbeelding]
Te laat dus. Maar, dat was niet het probleem. De reden dat ze te laat waren was een truck van de bevoorrading tegen de kist was gereden bij het wegtaxien.
Hij heeft vervolgens 4.30 uur in de kist gezeten, wachtend op clearance vanuit Londen. Eerst wat mensen die foto's van de schade maakten en opstuurden. Daarna de captain die gewoon meldde dat de juiste manual foetsie was op BA HQ, en na 3 uur moest er nog 1.30 gewacht worden op een FAX die ondertekend moest worden en terug gestuurd (FAX!) worden naar Londen voor vertrek.
En dan: Geen enkele service aan boord behalve een glaasje water, want: We kunnen elk moment vertrekken
https://www.youtube.com/user/caseyneistat
https://www.youtube.com/user/Sieto78
SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L
Ja zeer positief! Zij zijn echt vliegers en jij vliegt volgens mij ook echt heel veel. Dat vind ik echt gaaf!PWM schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:23:
Ik ken ze niet, en ben nu aan het bedenken of het iets positiefs is, of niet
En, plekken bezoeken is hartstikke gaaf (zit nu onder de rook van Gatwick in een geweldige pub te eten een een leuk meer), de techniek is fantastisch en vliegvelden kunnen ook interessant zijn. Maar in de kist zelf...
Dat is wel veel hoor, je beeld zal vertekend zijn doordat je collega's veel meer vliegen. Ik denk dat Jan Modaal 2 tot 4 vluchten per jaar maakt.PWM schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:31:
Veel is een groot woord, gemiddeld 2-4 vluchten per maand. Dat is meer een gemiddelde Nederlandse inwoner, maar veel minder dan veel mensen met wie ik werk.
En, plekken bezoeken is hartstikke gaaf (zit nu onder de rook van Gatwick in een geweldige pub te eten een een leuk meer), de techniek is fantastisch en vliegvelden kunnen ook interessant zijn. Maar in de kist zelf...
EDIT: http://www.vliegwinkel.nl/vliegreisonderzoek
In 2008 was het 2,4 vluchten per jaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Homeland op 08-09-2015 20:47 ]
Ik ben directeur bij de IT bedrijf wat software levert in 50 landen.exeliser schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:38:
@PWM Wat doe je voor werk als ik vragen mag?
Mijn Mod schap in vervoer is 1 van mijn laatste hobby's
Hoe bedoel je precies? Ik vind Schiphol echt heerlijk, zeker als ik vlieg, dat 1 terminal design is goud.exeliser schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:29:
Wat vinden jullie nou echt de beste luchthaven en ook de beste luchtvaartmaatschappijen?
Mijne zijn Frankfurt Rhein-Main Int'l Airport - EDDF en Lufthansa & Singapore Airlines
Voor spotten is Schiphol ook wel lekker, alleen krijg je gewoon niet al die exotische maatschappijen die Frankfurt wel krijgt, wat dus Frankfurt net iets beter maakt. Maar als je dan kijkt naar Tokyo Narita/Haneda is dat weer heerlijk omdat je dan altijd lekker ligt hebt van de terminalgebouwen en heel heel heel veel Boeings ziet ( met name 777
Voor maatschappij ga ik toch patriottistisch voor KLM (long haul), ik heb voor de rest ook niet zo heel veel ervaring met andere maatschappijen, maar dat gezellige Hollandse gevoel aan boord ben ik nog niet tegen gekomen.
Veruit de slechtste was Dammam Airport.
Schiphol, Singapore, Hong Kong (niet op volgorde.)exeliser schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:29:
Wat vinden jullie nou echt de beste luchthaven en ook de beste luchtvaartmaatschappijen?
Mijne zijn Frankfurt Rhein-Main Int'l Airport - EDDF en Lufthansa & Singapore Airlines
Singapore Airlines, Cathay Pacific, en met onze eigen KLM ben ik eigenlijk ook altijd tevreden.
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Piet91 schreef op donderdag 03 september 2015 @ 11:45:
En nog iets; het 2e boek over de MD-11 is uit:
https://www.facebook.com/...rmalink/1091659874197297/
[afbeelding]
Lijkt mij wel mooi passen bij het eerste boek (waarvan wij er 2 kregen) passen.
Dus mensen, even bestellen dus zodat ze het gaan drukken.
Ze zitten nu dus misschien al over de 300 bestellingen binnen 12 uur.

Dat wordt weer een leuk kerstcadeau.

Charley Valette
Beste MD-11 fans,
Ondanks dat het door ons beoogde minimum aantal voor-verkopen nog niet hebben bereikt willen we het niet spannender maken. We hebben alles nogmaals doorberekend en met de wetenschap dat jullie blijven werven en dat KLM ons gaat promoten voelen wij ons voldoende gesteund om het boek definitief uit te brengen. Dit boek er gewoon komen. Wij zijn trots te mogen zeggen "WE ARE GO FOR LAUNCH!" Hierbij de vooraankondiging:
Na het succes van het eerste KLM MD-11-boek ‘Farewell MD-11’ verschijnt eind dit jaar de opvolger: ‘End of Flightplan’.
In dit tweede boek komen de drie KLM MD-11’s aan bod die als laatste zijn uitgefaseerd: De KCE Audrey Hepburn, de KCB Maria Montessori en de KCD Florence Nightingale.
Deze uitgave beschrijft de tijdspanne van de laatste lijndienstvlucht op 25 & 26 oktober 2014 tot en met het moment dat de KCD op 12 januari 2015 aankomt in de woestijn van Mojave. Uiteraard komen de Farewell Flights uitgebreid aan bod.
De tekst verschijnt in zowel het Nederlands als het Engels.
‘End of Flightplan’ wordt geleverd met een cassette om boek 1 & 2 in te bewaren.
Wie het boek bestelt voor 25 september 2015 krijgt er gratis een driedelige stickerset ter waarde van € 5 bij.
De Stichting Farewell MD-11 heeft ervoor gekozen het boek enkel per post te verzenden.
Klik op de link om het boek ‘End of Flightplan’ te bestellen: http://www.md-11.nl
(foto Mel Whitside)
Piet91 schreef op maandag 07 september 2015 @ 22:46:
En schijnbaar komt morgen deze reus naar Schiphol. Komt om 14:00 uur aan en zal hier afgehandeld worden.
Vertrekt woensdagavond naar Gander, Newfoundland.
[afbeelding]

In other news; de eerst gebouwde Boeing 747-400 staat op het punt haar allerlaatste commerciële vlucht te maken.
Begin 1988 rolt N401PW de fabriek in Seattle uit. Op 29 april 1988 maakt het haar eerste vlucht:

De eerste 747-400 vlucht; uitgevoerd door dit toestel:

Nadat het testprogramma was afgerond werd het omgebouwd voor commercieel gebruik en werd het op
8 december 1989 aan Northwest Airlines geleverd en kreeg het de registratie N661US.
Toen deze maatschappij in 2008 fuseerde met Delta Airlines kreeg het de nieuwe livery.

Nu na bijna 26 jaar is het voorbij. Op dit moment vliegt ze naar Honolulu.
Over ruim 5 uur zal ze terugvliegen naar Atlanta waar het om 06:22 uur plaatselijke tijd zal landen om nooit meer op te stijgen.
Op de luchthaven van Atlanta zal ze ontdaan worden van bruikbare onderdelen en omgebouwd worden voor museum gebruikt. In december krijgt ze een nieuwe paintjob en zal ze op een parkeerplaats bij de
Delta Flight Museum gezet worden.
Op de ochtend van 7 augustus kwam ze voor het laatst naar Schiphol waar ze de rotatie Atlanta - Amsterdam - Detroit uitvoerde.
Hier de dag ervoor dat ze de omgekeerde rotatie uitvoerde:

Wel jammer van al die blokkerende stijlenGoegol schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 15:54:
[...]
Uitzicht in aloutte is fantastisch.

vandaag ook voor het eerst achterin de embear 190 ingestapt waarna we vanwege vertraging lekker rap terug gingen naar AMS,hoger en sneller als normaal,waardoor ik echt een geweldig zicht had op andere vluchten vanuit het raampje,erg grappig al vond ik 1 vliegtuig die voor/over ons heen ging wel heel dichtbij langskomen maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn geweest.
let op slechte foto's
antonov

hallo ander vliegtuig,had genoeg te kijken onderweg

nu verder over vliegvelden.
schiphol en Singapore zijn zeker de betere,zelf heb ik een hekel gekregen aan het vliegveld in Manilla,Saigon is ook niet alles.kleinere velden is meestal weinig te doen maar normaal ben je er snel in en uit,helaas is dit bij Kalibo Airport niet zo,wat een druk rot vliegveld is dit,van de ene rij in de andere en dan maar hopen op een zit plek op 1 van de kleine plastic stoeltjes
Daarnaast genoeg shitty vliegvelden/veldjes in zuid Amerika/Afrika/azie maar hoort uiteindelijk ook wel beetje bij de charme,foto's maken voor de vliegtuigen op de tarmac bij in/uitstappen enzo
oh en vergeet ook niet vliegvelden waar 1x per x dagen een vliegtuig land,die worden vaak in de tussentijd voor compleet andere dingen gebruikt
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Edit: op San Diego en het geweldige San Francisco na, zijn de steden ook niet veel overigens. De echte lol vind je erbuiten.
Vlieg in Oktober van Reno naar Las Vegas, en vanaf JFK terug, kunnen we die ook afstrepen.
[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 09-09-2015 00:28 ]
miami eerste keer kan ik me nog goed herinneren,opzoek naar de rental auto's,moestje blijkbaar een bus nemen en waar deze vandaan ging hadden we alsnel gevonden...sort off,we zien een pijl staan naar rental busses,lopen die kant op en zien even later een pijl de andere kant opstaan...euhm...juist,uiteindelijk kwam er een bus gelukkig
bkk en bv de grote velden in het midden oosten is het ook allemaal niet,vaak te groot/onhandig/onduidelijk
vergeet nog een andere waar ik een hekel aan heb: charles de gaulle
JFK T4? Uitgebaat door Schiphol?CyBeR schreef op woensdag 09 september 2015 @ 01:06:
Amerikaanse vliegvelden zijn ook allemaal 100% kut. Met uitzondering van JFK Terminal 7, welke uitgebaat wordt door BA dus die doet Europees aan.
Niet
http://www.fox5vegas.com/...-fire-at-mccarran-airport
https://mobile.twitter.co...status/641399273272287232
Foto's
http://www.theguardian.co...fire-at-las-vegas-airport
Gaat om G-YMMR: http://www.flightradar24.com/data/flights/ba2276/
Slechts zes jaar oud: http://www.planespotters....16/G-YMMR-British-Airways
[ Voor 19% gewijzigd door Liliuokalani op 09-09-2015 02:20 ]
Ik heb daar alleen T2, T3 (Worldport) en T7 gebruikt dus T4 geen idee

je zal toch zo'n klojo die zijn koffertjes meeneemt voor je hebben bij zo'n evacuatie.
https://twitter.com/JacobSteinberg/status/641409990121537536

[ Voor 10% gewijzigd door Carfanatic op 09-09-2015 08:18 ]
Echte asocialen idd. Zoals op die tweet al gemeld worden: dat soort volk zou juridisch aangepakt mogen worden.Carfanatic schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:17:
[afbeelding]
je zal toch zo'n klojo die zijn koffertjes meeneemt voor je hebben bij zo'n evacuatie.
https://twitter.com/JacobSteinberg/status/641409990121537536
Laat die frigging bagage gewoon liggen als je via de slides naar beneden gaat. Die bagage is echt, ja ECHT, minder belangrijk dan het leven van de overige passagiers. Ook al vinden die figuren met die bagage zichzelf waarschijnlijk het centrum waar de aarde omheen draait

Virussen? Scan ze hier!
EDIT: Nog 20 minder zelfs
[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 09-09-2015 09:52 ]
Moet wel zeggen dat dit qua toon toch heel anders is dan de ATC van dat Transavia toestel die tijdens de zomerstorm moest doorstarten. Duidelijk en geen paniek.Scotix schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:38:
ATC recording van de brand - https://clyp.it/jrvdzhrw
Mja dat gebeurt bij lijndiensten. Denk ook dat dinsdag terug vanuit Las Vegas niet meteen de meest populaire dag is.PWM schreef op woensdag 09 september 2015 @ 09:03:
172 passagiers, dat zal wel een lekker winstgevend vluchtje zijn geweest.
EDIT: Nog 20 minder zelfs
Ik betaal met genoegen extra om CdG te vermijden.mrsar schreef op woensdag 09 september 2015 @ 01:30:
[...]
vergeet nog een andere waar ik een hekel aan heb: charles de gaulle
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
http://www.airliners.net/.../read.main/6492407/1/#140Carfanatic schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:17:
http://www.airliners.net/.../read.main/6492407/1/#158
Het kan nooit zo zijn dat materiele zaken (zoals laptops, bagage etc) boven iemands leven of de algemene veiligheid gaat, hoe duur het artikel in kwestie ook is.
Materiele zaken zijn vervangbaar, bij levens is dat wat lastiger.
Als iemand zich in die eisen (bagage niet meenemen, geen schoen met hakken etc) niet kan vinden, moeten ze simpelweg niet gaan vliegen. Basis-veiligheidseisen gaan voor materiele zaken.
[ Voor 24% gewijzigd door wildhagen op 09-09-2015 11:09 ]
Virussen? Scan ze hier!
Dat ze nog op de grond staan zal ook wel enigsinds meewerken, denk dat ze iets minder gerust zouden zijn als ze al in de lucht zaten.PolarBear schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:07:
[...]
Moet wel zeggen dat dit qua toon toch heel anders is dan de ATC van dat Transavia toestel die tijdens de zomerstorm moest doorstarten. Duidelijk en geen paniek.
Kan me zo voorstellen dat ik niet zou gaan wachten op iemand die de overhead locker gaat openen in zo'n situatie ...Carfanatic schreef op woensdag 09 september 2015 @ 08:17:
Echt? Schiphol op nummer 1? Frankfurt kan mij ook helemaal niet bekoren. Nu kom ik er niet zo vaak, maar kan me wel een paar andere vliegvelden bedenken die ik prettiger vind. Denk bijvoorbeeld aan Madrid of Barcelona? Simpel en zakelijk zijn dan weer vliegvelden als München of Düsseldorf. Prettig overzichtelijk.Die Bolle14 schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:38:
[...]
Hoe bedoel je precies? Ik vind Schiphol echt heerlijk, zeker als ik vlieg, dat 1 terminal design is goud.
Voor spotten is Schiphol ook wel lekker, alleen krijg je gewoon niet al die exotische maatschappijen die Frankfurt wel krijgt, wat dus Frankfurt net iets beter maakt. Maar als je dan kijkt naar Tokyo Narita/Haneda is dat weer heerlijk omdat je dan altijd lekker ligt hebt van de terminalgebouwen en heel heel heel veel Boeings ziet ( met name 777)
Voor maatschappij ga ik toch patriottistisch voor KLM (long haul), ik heb voor de rest ook niet zo heel veel ervaring met andere maatschappijen, maar dat gezellige Hollandse gevoel aan boord ben ik nog niet tegen gekomen.

Aan de andere kant van het spectrum staan voor mij dan wel weer Paris CDG en niet lang daarna London Heathrow
[ Voor 9% gewijzigd door Garyu op 09-09-2015 12:00 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Madrid-Barajas (op je foto) vind ik idd ook een prettige luchthaven. Niet te massaal, en lekker overzichtelijk.Garyu schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:57:
[...]
Echt? Schiphol op nummer 1? Frankfurt kan mij ook helemaal niet bekoren. Nu kom ik er niet zo vaak, maar kan me wel een paar andere vliegvelden bedenken die ik prettiger vind. Denk bijvoorbeeld aan Madrid of Barcelona? Simpel en zakelijk zijn dan weer vliegvelden als München of Düsseldorf. Prettig overzichtelijk.
[afbeelding]
Aan de andere kant van het spectrum staan voor mij dan wel weer Paris CDG en niet lang daarna London Heathrow.
Virussen? Scan ze hier!
Er is ook een wereld van verschil tussen een motor brand en een doorstart in zeer turbulente omstandigheden.maxoss schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:21:
[...]
Dat ze nog op de grond staan zal ook wel enigsinds meewerken, denk dat ze iets minder gerust zouden zijn als ze al in de lucht zaten.
Bij een brand is er maar één ding wat je te doen staat, de checklist. Deze is duidelijk, overzichtelijk, en vooral, heeft een duidelijke rol verdeling wie wat doet.
Tel daarbij op dat je je volledige aandacht aan deze procedure kan geven, want je bent immers geparkeerd.
Een goaround is per definitie al een rommelige situatie. Door vol gas te geven komen er ineens allerlei factoren bij die tijdens de nadering er niet waren. Het vliegtuig gaat anders bewegen, snelheid komt veel dichter bij de limiet, geluid neemt toe en je moet ineens van alles doen (sturen, praten, checken, ingrijpen).
Mijns inziens wordt dat te weinig getraind in de simulator. In het echt komt het namelijk zeer weinig voor (volgens mijn heb ik in 12 jaar nog geen tien keer een go around moeten maken en de meeste herinner ik me zelfs nog).
Dus een redelijk normale handeling (go around) wordt te weinig gedaan (in het echt of in de simulator) om echt routine te worden.
In turbulent weer en zeker met een windshear, wordt het allemaal helemaal leuk. Als je je bevindt in de finale (landingsbaan)configuratie, is de ruimte tussen minimale en maximale snelheid niet groot. Je geeft vol gas dus de snelheid neemt al toe. Echter in turbulentie en zeker windshear kan je snelheid vrijwel instantaan richting de max gaan. Gas terug nemen doe je niet snel (je wil immers naar boven, zeker het eerste stukje laag bij de grond) dus de enige manier om je snelheid niet nog meer toe te laten nemen is je neus verder omhoog (steiler klimmen).
En toen viel de wind weg (heel normaal bij een windshear), wat een flinke drop in je snelheid kan betekenen, nu zit je weer tegen de minimale snelheid.
Al met al is een go around in turbulent/windshear weer best een uitdaging. En dit gaat alleen om snelheid, met een beetje mazzel klim je inmiddels, maar dat is niet gegarandeerd, ook iets om op te letten. En als je klimt, komt de hoogte waar je niet boven mag (ander verkeer) redelijk snel in de buurt, dus je moet ook vrij snel weer stoppen met klimmen.
En dan hebben we het nog niet over de koers gehad....
De taak van diegene die de radio doet is naast praten vooral diegene die vliegt in de gaten te houden (niet te hard/langzaam, juiste kant op, klimmen we?) en zijn bevelen op te volgen (koers, hoogte, snelheid instellen, eventueel flaps/gear bedienen).
Al met al heeft deze persoon het nog het drukst van de twee en dan kan het wel eens voorkomen dat de stem over de radio wat minder relaxed klinkt.
Sterker nog, heb mezelf wel eens terug gehoord in de simulator, waar geen enkele paniek was, maar ook ik klonk redelijk anders dan normaal..
EDIT: Nee dus.
Leuke verrassing ook (denk ik); de gebruikelijke 737 is de 767 PH-OYI geworden.
Niet dat hen dat ook maar iets kan schelen...
[ Voor 17% gewijzigd door Piet91 op 09-09-2015 12:35 ]

Zitten de/een brandstoftank(s) niet achter (de nu niet meer aanwezige) panelen aan de zijkant tussen de vleugels in?

Overigens een wat duidelijker filmpje van de brand:
[ Voor 17% gewijzigd door mambo No5 op 09-09-2015 12:38 ]
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
"Airframe Status: Written Off"
Virussen? Scan ze hier!
[ Voor 12% gewijzigd door mambo No5 op 09-09-2015 12:48 ]
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Precies. Als hij dat ding al te pakken heeft (lag onder de stoel voor hem, mag hij niet op schoot nemen) en hij schuift direct door achter zijn voorganger aan, dan maakt het geen verschil. Op het moment dat hij de zaak ophoudt door de overhead locker te openen, mag hij neergehoekt worden waarna iedereen over hem heen mag lopen.Goner schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:52:
[...]
Kan me zo voorstellen dat ik niet zou gaan wachten op iemand die de overhead locker gaat openen in zo'n situatie ...
Die koffertjes kunnen de slide beschadigen en daarmee de exit van andere passagiers bemoeilijken. Ik heb er geen probleem mee als die mensen met hun eigen koffertje wat extra blauwe plekken krijgen.Freee!! schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:56:
Precies. Als hij dat ding al te pakken heeft (lag onder de stoel voor hem, mag hij niet op schoot nemen) en hij schuift direct door achter zijn voorganger aan, dan maakt het geen verschil. Op het moment dat hij de zaak ophoudt door de overhead locker te openen, mag hij neergehoekt worden waarna iedereen over hem heen mag lopen.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
De kans dat een 17 jaar oud toestel met brandschade aan de fuselage en de wingroots nog gerepareerd wordt lijkt me ongeveer even groot als de kans dat er morgen een persbericht uitkomt dat Elvis Presley en Marilyn Monroe beiden nog leven en getrouwd zijnmambo No5 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:46:
Mja, dat lijkt me een wat voorbarige conclusie van een spotter zo kort na het voorval, wellicht dat BA daar wellicht wat anders over kan denken?Al is de kans klein, granted..
En toen werd de slide aan stukken gescheurd doordat het ding ergens achter blijft haken. De rest van de passagiers achter de aso die zijn spullen meeneemt kan dan doodvallen. In dit geval letterlijk...Freee!! schreef op woensdag 09 september 2015 @ 12:56:
[...]
Precies. Als hij dat ding al te pakken heeft (lag onder de stoel voor hem, mag hij niet op schoot nemen) en hij schuift direct door achter zijn voorganger aan, dan maakt het geen verschil. Op het moment dat hij de zaak ophoudt door de overhead locker te openen, mag hij neergehoekt worden waarna iedereen over hem heen mag lopen.
[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 09-09-2015 13:05 ]
Virussen? Scan ze hier!
Jazeker, ik vind het wel lekker maar 1 terminal, daar is het eigenlijk wel iets te groot voor, maar toch echt Schiphol. Bij Frankfurt gaat het puur om wat er mogelijk is qua fotografie. In de luchthaven zelf ben ik er pas 2 keer binnen geweest, 1 keer voor eten en de 2e keer was voor het panorama terras een dag later (en ook eten). Dus hoe het is om van/naar daar te vliegen echt geen idee.Garyu schreef op woensdag 09 september 2015 @ 11:57:
[...]
Echt? Schiphol op nummer 1? Frankfurt kan mij ook helemaal niet bekoren. Nu kom ik er niet zo vaak, maar kan me wel een paar andere vliegvelden bedenken die ik prettiger vind. Denk bijvoorbeeld aan Madrid of Barcelona? Simpel en zakelijk zijn dan weer vliegvelden als München of Düsseldorf. Prettig overzichtelijk.
Frankfurt is qua overstappen echt niet geweldig, flink eind lopen, lange transfertunnel tussen A en B, met een enorme rooklucht. Roken kan je maar aan één van de twee kanten, en dat merk je (ben zelf geen roker), het stinkt als een asbak daar benedenmrsar schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:27:
Frankfurt is soms iets minder duidelijk dan schiphol vond ik,hele lange stukken lopen als het tegen zit,ben er alleen geweest met overstappen dus als begin of eindpunt heb ik geen idee, als je rookt zijn de rookhokken duidelijk en als je met Lufthansa reist heb je overal en nergens gratis koffie

En verkeerd lopen is dus ook k*t
PS: de gratis koffie zijn ze nu in München vziw mee opgehouden, tenminste, de laatste keer dat ik er was stonden er alleen nog maar Nespresso apparaten waar je zo'n tablet voor moest kopen.
[ Voor 10% gewijzigd door Garyu op 09-09-2015 13:35 ]
Tegenwoordig is het allemaal een stuk beter geregeld in FRA, hoewel de afstanden idd erg groot kunnen zijn.
Maargoed, liever FRA dan een echt hell-hole als CDG of LHR
Virussen? Scan ze hier!
Roken mag toch alleen in de rookruimte? Op Frankfurt hebben ze daar een speciale lounge voor. Je hebt er niet eens zo'n pasje voor nodigGaryu schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:33:
[...]
Frankfurt is qua overstappen echt niet geweldig, flink eind lopen, lange transfertunnel tussen A en B, met een enorme rooklucht. Roken kan je maar aan één van de twee kanten, en dat merk je (ben zelf geen roker), het stinkt als een asbak daar beneden.
[afbeelding]
En verkeerd lopen is dus ook k*t.
PS: de gratis koffie zijn ze nu in München vziw mee opgehouden, tenminste, de laatste keer dat ik er was stonden er alleen nog maar Nespresso apparaten waar je zo'n tablet voor moest kopen.

Over het lopen, dat heb je op Schiphol ook. Als je vanaf gate B16 naar D87/D57 moet, dan ben je ook flink lang onderweg. Dat is gewoon inherent aan grote luchthavens.
gambieter schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:01:
[...]
Die koffertjes kunnen de slide beschadigen en daarmee de exit van andere passagiers bemoeilijken.
Daar had ik even niet aan gedacht. En koffertjes kunnen inderdaad ondingen zijn.wildhagen schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:04:
[...]
En toen werd de slide aan stukken gescheurd doordat het ding ergens achter blijft haken. De rest van de passagiers achter de aso die zijn spullen meeneemt kan dan doodvallen. In dit geval letterlijk...
Dan komen ze in een dergelijk geval nog te goed weg.gambieter schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:01:
[...]
Ik heb er geen probleem mee als die mensen met hun eigen koffertje wat extra blauwe plekken krijgen.
CDG en LHR staan dan bij mij ook redelijk expliciet onderaan op het lijstje prettige vliegveldenwildhagen schreef op woensdag 09 september 2015 @ 13:37:
FRA was vroeger ook een drama qua bewegwijziging... had je veel ontbrekende aanwijzingsborden enzo, en borden die doodleuk de verkeerde kant op wezen.
Tegenwoordig is het allemaal een stuk beter geregeld in FRA, hoewel de afstanden idd erg groot kunnen zijn.
Maargoed, liever FRA dan een echt hell-hole als CDG of LHR
Vanaf B16 naar G8 is nog wel iets verder hooroohh schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:02:
[...]
Over het lopen, dat heb je op Schiphol ook. Als je vanaf gate B16 naar D87/D57 moet, dan ben je ook flink lang onderweg.
LGW en EDI vond ik eigenlijk nog wel te doen. Niet super nee, maar nog wel te overzien. De rest ken ik eigenlijk niet of nauwelijks daar.Garyu schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:09:
[...]
CDG en LHR staan dan bij mij ook redelijk expliciet onderaan op het lijstje prettige vliegvelden. Maar ook andere luchthavens in Frankrijk en Engeland waar ik ben geweest zijn nou niet echt geweldig..
Virussen? Scan ze hier!
Persoonlijk geef ik de voorkeur aan RDM (EHRD), nog een paar dagen.wildhagen schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:14:
[...]
LGW en EDI vond ik eigenlijk nog wel te doen. Niet super nee, maar nog wel te overzien. De rest ken ik eigenlijk niet of nauwelijks daar.
Daar heb je gelijk in. Ik had in mijn voorbeeld alleen even de intra-Schengen gates gebruikt. Volgens mij zijn A en B op Frankfurt ook Schengen piers.Freee!! schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:10:
[...]
Vanaf B16 naar G8 is nog wel iets verder hoor
Hier trouwens nog ATC gedurende die 777 brand op LAX:
Dat is in Brussel ook geweldigwildhagen schreef op woensdag 09 september 2015 @ 14:14:
Ik haat die D-gates, zeker de hogere nummers. Veel te ver lopen allemaal. Doe mij maar de E- of G-gates, en B is ook nog wel te doen (F- en C-gates kom ik eigenlijk nooit om een of andere vage reden)
LGW ben ik nog nooit geweest. Birmingham en Manchester zijn allebei acceptabel, maar niet geweldig... hoewel niet heel groot toch enorm lange wachttijden gehad (niet te vergelijken met LHR, maar toch vervelend).[...]
LGW en EDI vond ik eigenlijk nog wel te doen. Niet super nee, maar nog wel te overzien. De rest ken ik eigenlijk niet of nauwelijks daar.
Dit topic is gesloten.