Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste
Acties:
  • 643.767 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
oohh schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:50:
Ik zag inderdaad dat er drie Icelandair vluchten nagenoeg tegelijkertijd binnenkwamen. Ik volg alleen geen voetbal, dus kon geen oorzaak-gevolg trekken :P
Deze zomer (in hun geval t/m 9 september) vliegt Icelandair 17 keer per week op Amsterdam wat neerkomt op 3x p/dag op Zo, Wo en Zaterdag en 2x p/dag op Ma, Di, Do en vrijdag.
Vandaag dus een extra vlucht die ook eenmalig doorvliegt naar Billund.
Ik geloof dat ze ook maar 3x p/week vliegen op Billund waaronder woensdag dus misschien konden ze de capaciteit op Billund missen.
Bestla schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:58:
3 juni 2016 vliegen wij naar Anchorage Alaska met eerst Icelandair en het laatste stukje Seattle naar ANC met Alaska Airlines. Er bestaat ook een vlucht met 1 stop Keflavik en door naar Alaska. Knap met een 757-200.
Keflavík naar Seattle is langer dan Keflavík naar Anchorage. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Piet91 op 02-09-2015 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05:33

Bestla

M/M -> V/F

Ok, maar ik vind het een hele afstand. Wat is de max voor zo'n toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

PWM schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:10:
[...]

Ik ben ook 1m96. Ik neem altijd de upgrade, zeker naar US. Niet over nadenken. Echter, nooduitgang is nog fijner, dan kan je je benen echt vooruit gooien.

Soms kan je last hebben van de WC's (99,9% vrouwen in een rij voor je), maar wat mij betreft is het stuk comfort van benen strekken het waard.
Ik dacht ik bel gewoon oldskool voor het boeken, nu een stoel bij de nooduitgang (rij 27) voor de economy prijs. In principe heb ik een voorkeur voor het gangpad (ik pis nogal vaak), maar wat raad jij in dit geval aan? Loopt de ruit erg naar binnen bij een A330-300? http://www.seatguru.com/a...s_Airbus_A330_200_new.php

edit: op 1.11 ziet het er nasty uit bij het raam, knietechnisch dan YouTube: Delta Airlines A330-300 Cabin Walk-Thru (Part 1)

[ Voor 14% gewijzigd door Pinin op 02-09-2015 19:03 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Bestla schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:50:
Ok, maar ik vind het een hele afstand. Wat is de max voor zo'n toestel?
Icelandair vliegt met de Rolls Royce RB211-535E4B motoren en die geven bij MTOW een range van zo'n 6800 kilometer.
Haal er wat vracht/bagage af en je komt nog wat verder; dan kruipt het ruim over de 8000 kilometer.

Hun ene 757-300 (met dezelfde motoren) komt niet zover; die haakt @ MTOW af bij net geen 6000 kilometer en kruipt met minder belading richting de 7400 kilometer.

Als ze er Pratt & Whitney's onder hadden hangen kwamen ze nog net wat verder.
(correct me if I'm wrong)

Deze afstanden (Keflavík naar Amsterdam/Anchorage/Seattle) vallen dus ook prima binnen het bereik;
Seattle is overigens wel de langste vlucht die Icelandair uitvoert.

[ Voor 218% gewijzigd door Piet91 op 02-09-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Pinin schreef op woensdag 02 september 2015 @ 18:59:
[...]

Ik dacht ik bel gewoon oldskool voor het boeken, nu een stoel bij de nooduitgang (rij 27) voor de economy prijs. In principe heb ik een voorkeur voor het gangpad (ik pis nogal vaak), maar wat raad jij in dit geval aan? Loopt de ruit erg naar binnen bij een A330-300? http://www.seatguru.com/a...s_Airbus_A330_200_new.php

edit: op 1.11 ziet het er nasty uit bij het raam, knietechnisch dan YouTube: Delta Airlines A330-300 Cabin Walk-Thru (Part 1)
Let er wel op dat je hier heel dicht bij de toiletten zit. Er is dus flink wat verkeer bij deze zitplaatsen. En mensen gaan voor je neus 'queuen', omdat daar meer ruimte is, ook al mag dat niet...

Ik weet niet of er een gordijntje tussen de twee economy secties zit, maar anders is het bovenstaande verhaal (mogelijk) niet van toepassing. Dan mag men in jouw deel van de cabine alleen achterin naar het toilet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 516668

Na een lange afwezigheid ivm drukte meld ik mij hier ook weer heel stilletjes
Jaja het gaat de goede kant op! Ben benieuwd naar het eindresultaat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Stond net naast een La Compagnie toestel. Een hele mooie 757. Kende ze niet, dus even opgezocht.

Is dus full-business class naar New York. Tegen hele schappelijke prijzen. Helaas alleen vanaf Luton en Parijs :( Vanaf Amsterdam had ik het wel geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat heb ik ook wel 's gedaan in een 757, toen Open Skies nog vanaf Amsterdam vloog. De paar honderd extra die 't kostte tov Delta (en de extra vlucht naar m'n eindbestemming, meegerekend overigens) meer dan waard.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-06 18:14
PWM schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:24:
Ga ik net door de bagagecontrole op Schiphol, trekken ze bij de vent voor me een mes van 25cm uit zijn tas. Handig op reis (Zuid-Amerika) meldt ie.

Gaat hij daarna volledig uit zijn plaat dat hij hem moet inleveren. En waarom dat nergens duidelijk van tevoren gemeld wordt.

Soms begrijp je niet dat mensen überhaupt kunnen functioneren in onze samenleving....
Ik snap het wel op die luchthavens in zuid Amerika staat ook altijd duidelijk aangegeven met borden dat het niet de bedoeling is dat je je pistool meeneemt aan board. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:46:
Dat heb ik ook wel 's gedaan in een 757, toen Open Skies nog vanaf Amsterdam vloog. De paar honderd extra die 't kostte tov Delta (en de extra vlucht naar m'n eindbestemming, meegerekend overigens) meer dan waard.
Ze vliegen retour voor 1100,- pp (als je met zijn 2-en gaat). 1100,- voor retour New York in een top business class, ik ben nog wel eens 900,- kwijt geweest met KLM in economy toen ik laat boekte.

EDIT: Review http://www.telegraph.co.u...usiness-class-review.html

[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 02-09-2015 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
PWM schreef op woensdag 02 september 2015 @ 19:44:
Stond net naast een La Compagnie toestel. Een hele mooie 757. Kende ze niet, dus even opgezocht.

Is dus full-business class naar New York. Tegen hele schappelijke prijzen. Helaas alleen vanaf Luton en Parijs :( Vanaf Amsterdam had ik het wel geweten.
PWM schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:12:
Ze vliegen retour voor 1100,- pp (als je met zijn 2-en gaat). 1100,- voor retour New York in een top business class, ik ben nog wel eens 900,- kwijt geweest met KLM in economy toen ik laat boekte.
Naar wat ik gelezen heb is de business class die La Compagnie voert niet echt vergelijkbaar met de business class van de grote carriers. Het schijnt toch wel een stuk minder te zijn en helemaal geen top business te zijn.

Het is ook maar de vraag of ze het lang volhouden want dit soort vluchten zijn vaker gedaan maar zijn telkens gefaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:25:
[...]

[...]

Naar wat ik gelezen heb is de business class die La Compagnie voert niet echt vergelijkbaar met de business class van de grote carriers. Het schijnt toch wel een stuk minder te zijn en helemaal geen top business te zijn.
Klopt ook, maar 't gaat mij voornamelijk om zulke dingen als de beenruimte die je erbij krijgt.
Het is ook maar de vraag of ze het lang volhouden want dit soort vluchten zijn vaker gedaan maar zijn telkens gefaald.
Dat zit 'm denk ik voor een groot deel in de onbekendheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
In het begin was de service matig, maar inmiddels is het wel goed lees ik. Maar, 1 groot probleem:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.thepointsguy.com/wp-content/uploads/2015/05/Angled-bed-as-Smart-Object-1-830x553.jpg?c22584

Die stoelen lijken op die afgrijselijke business class stoelen van de KLM (die ze nu eindelijk aan het vervangen zijn).

Dit ligt niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:33:
Klopt ook, maar 't gaat mij voornamelijk om zulke dingen als de beenruimte die je erbij krijgt.
Dat sowieso. Als je een goede prijs hebt betaald (en ze hadden/hebben hele goede prijzen gehad) dan is het t.o.v. economy natuurlijk wel beter.
Dat zit 'm denk ik voor een groot deel in de onbekendheid.
Nou...

- Geen full-flat stoelen. (tenminste, dat is wat ik het laatst zag)
- Eten & drinken dat toch wat minder is (qua presentatie e.d.)
- Geen routenetwerk.
- Hun eigen frequent flyer-programma.
- Prijzen die niet bijzonder ver boven dat van Economy ligt maar waar ze toch de hele 757 van moeten laten vliegen.
- En nog wel wat meer dingen.

Ze zetten zichzelf ook duidelijk niet in de markt als een maatschappij die gaat concurreren met de business class van de gevestigde orde. Dat zegt IMHO al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
In een interview gaf de eigenaar aan een 9 aan te willen bieden waar anderen een 10 hebben, maar dan voo 1/3de van het geld.

En als ik die prijzen zie, klopt dat 1/3de in ieder geval wel. Een business class bij een gevestigde maatschappij is beter, maar dat weerleggen ze ook niet.

Maar, met deze prijzen, gaan ze het natuurlijk niet redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Piet91 schreef op woensdag 02 september 2015 @ 20:54:
[...]

- Geen full-flat stoelen. (tenminste, dat is wat ik het laatst zag)
- Eten & drinken dat toch wat minder is (qua presentatie e.d.)
- Geen routenetwerk.
- Hun eigen frequent flyer-programma.
- Prijzen die niet bijzonder ver boven dat van Economy ligt maar waar ze toch de hele 757 van moeten laten vliegen.
- En nog wel wat meer dingen.

Ze zetten zichzelf ook duidelijk niet in de markt als een maatschappij die gaat concurreren met de business class van de gevestigde orde. Dat zegt IMHO al genoeg.
Mja dat zijn allemaal dingen waar de regelmatige C-vlieger wellicht om geeft maar gewone man die een keer per jaar op vakantie gaat niet. Als die voor een klein beetje meer een veel betere ervaring kan krijgen dan Y dan is die daar best voor in. Maar dan moet 'ie er wel van weten.

Overigens kreeg (of krijg, geen idee hoe 't daar nu gaat) je bij EC toen ik dat vloog BA Executive Club punten.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 02-09-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 02 september 2015 @ 21:12:
[...]

Mja dat zijn allemaal dingen waar de regelmatige C-vlieger wellicht om geeft maar gewone man die een keer per jaar op vakantie gaat niet. Als die voor een klein beetje meer een veel betere ervaring kan krijgen dan Y dan is die daar best voor in. Maar dan moet 'ie er wel van weten.
Dat zei ik dan ook. ;)
Als de prijs t.o.v. economy niet te groot is kan het een alternatief zijn, maar niet voor de gemiddelde business-class passagiers; juist vanwege die nadelen.

Aan de andere kant; een gemiddeld gezin met 1.7 kind zie ik nou ook niet snel met een dergelijke maatschappij op vakantie gaan. :P
Overigens kreeg (of krijg, geen idee hoe 't daar nu gaat) je bij EC toen ik dat vloog BA Executive Club punten.
EC? Je bedoelt OpenSkies? Dat klopt aangezien ze eigendom zijn van BA/IAG en lid zijn van hun Executive Club programma.
O.a. dat zorgt ervoor dat OpenSkies toch wat beter aangeschreven staat voor de gemiddelde business-passagier.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 02-09-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
http://www.flightradar24.com/MAS19/74dcb59
Even volgen wat hier aan de hand is, vreemde bochten hier :)

edit: diversion naar Chennai, geen reden.

[ Voor 9% gewijzigd door El Jefe op 02-09-2015 22:42 ]

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

El Jefe schreef op woensdag 02 september 2015 @ 22:19:
http://www.flightradar24.com/MAS19/74dcb59

[...]
Even volgen wat hier aan de hand is, vreemde bochten hier :)

edit: diversion naar Chennai, geen reden.
WC's kaput :)

http://english.astroawani...a-airlines-jet-land-72016

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• Piet91
  • Niet online
Ook al? :P
Paar dagen eerder ook al een Lufthansa A343 van Bangkok naar Frankfurt waar 6 v.d. 9 toiletten niet meer te gebruiken waren en ze een tussenlanding moesten maken in Ankara.

En herinneren we ons dit bericht nog?
Piet91 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 00:56:
En wie weet komt deze Douglas DC-4-1009 (ZS-AUA oud PH-DDS) weer naar Nederland.
Staat nu op Rand Airport, Johannesburg.

Eind 2013 heeft een drietal Nederlandse investeerders de DC-4 over genomen voor de vraag prijs. In 2014/ 2015 zullen de investeerders een haalbaarheidsonderzoek starten naar de mogelijkheden van restauratie van de DC-4 die momenteel nog in Zuid Afrika staat. Hierbij blijft het toestel in Nederlandse handen en is een stuk je Nederlands historische luchtvaart veilig gesteld.

Bron.
Afbeeldingslocatie: http://www.dc-4.co.za/42934%20ZS-AUA%20Athol%20Franz%20IMG_5560.JPG
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CN563y3VAAAEixr.jpg:large

Legendarisch vliegtuig na jaren terug op Schiphol
SCHIPHOL De Vliegende Hollander keert na jaren terug naar Schiphol. Zeventig jaar geleden was deze DC-4 hét toestel dat Nederland met New York en de rest van de wereld verbond. KLM-gezagvoerder Lars den Hartigh en zijn Flying Dutchman Foundation willen die geschiedenis doen herleven.

Er zijn misschien nog maar drie luchtwaardige DC-4's ter wereld. Een daarvan is een DC-4 die nu nog staat weg te roesten in Johannesburg, Zuid-Afrika. Het toestel, met de historische bijnaam 'De Vliegende Hollander', zal worden opgeknapt en klaar worden gemaakt voor de reis naar huis: Schiphol.

Flying Dutchman Foundation
Volgend jaar, 2016, is het jaar dat Schiphol 100 jaar bestaat en het is dan zeventig jaar geleden sinds de Nederlandse luchtvaartindustrie zich begon te herstellen na de Tweede Wereldoorlog.

In 1946 was KLM de eerste Europese luchtvaartmaatschappij die een transatlantische verbinding naar New York opzette, met De Vliegende Hollander. De Flying Dutchman Foundation wil "een eerbetoon brengen aan het Nederlandse pioniersschap van toen, nu en de toekomst".

Gered van sloophamer
De luchtvaartfanaten van de Flying Dutchman Foundation, onder leiding van KLM Cityhopper-gezagvoerder Lars den Hartigh, hebben de DC-4 gekocht en daarmee gered van de sloophamer.

Het komende jaar zullen ze De Vliegende Hollander voorzien de juiste instrumenten en apparatuur. Naar verwachting landt de DC-4 in de zomer van 2016, na een tour door Afrika op Schiphol. Daarna zullen nog vele verre bestemmingen volgen.

En nog iets; het 2e boek over de MD-11 is uit:
+++ BREAKING NEWS MD-11 +++ For English scroll down

Beste MD-11 liefhebbers,

Met trots kunnen we jullie melden dat het tweede MD-11 boek ‘End of Flightplan’ besteld kan worden via www.md-11.nl
We hebben minimaal 1.111 bestellingen nodig om het project doorgang te kunnen laten vinden. Deel dit bericht dus zoveel mogelijk.
Wie het boek bestelt voor 25 september 2015 krijgt er gratis een driedelige
stickerset ter waarde van 5 euro bij. Binnenkort zal deze stickerset ook los verkrijgbaar zijn. ‘End of Flightplan’ wordt geleverd met een cassette om boek 1 & 2 in te bewaren.
Mochten we de benodigde 1.111 stuks niet halen, kan het tweede boek helaas niet in productie gaan en wordt het bedrag uiteraard teruggestort op je rekening.
De opbrengst van het boek gaat wederom naar een goed doel, waar we later meer over vertellen.
Heb je boek 1 ‘Farewell MD-11’ nog niet, wees er dan snel bij; er zijn nog maar enkele exemplaren beschikbaar en er zal geen herdruk komen.

We kunnen niet wachten om het boek te laten produceren!
Verwachte levering medio december.
Dit boek wil je niet missen, dus bestel snel!

Met vriendelijke groet,
Het Farewell MD-11 team
https://www.facebook.com/...rmalink/1091659874197297/

Afbeeldingslocatie: http://www.md-11.nl/wp-content/uploads/2015/08/EOFPimage.jpg

Lijkt mij wel mooi passen bij het eerste boek (waarvan wij er 2 kregen :9 ) passen.
Dus mensen, even bestellen dus zodat ze het gaan drukken.
Ze zitten nu dus misschien al over de 300 bestellingen binnen 12 uur. d:)b

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
El Jefe schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:41:
[...]
Iemand een idee waarom KLM niet zelf naar Dublin vliegt? Hoewel Aer Lingus geen lid is van het Skyteam voeren ze wel in samenwerking met KLM vijf keer per dag deze vlucht (DUB-AMS) uit. KLM vliegt daarentegen naar ongeveer elke relatief grote Europese bestemming (zelfs naar Belfast), behalve Dublin.

Qua traffic op deze route zou het geen probleem moeten zijn om zelf te vliegen, ik vlieg deze route ongeveer maandelijks en vluchten zitten vrijwel altijd vol of zelfs overboekt (omdat Dublin weinig vluchten naar buiten Europa heeft zijn er ook veel overstapverbindingen die via Amsterdam lopen). Het zou dus geen probleem moeten zijn om hier zelf een winstgevende route op uit te voeren.

Wellicht komt KLM alsnog in de nabije toekomst richting Dublin nu IAG een groot belang krijgt in Aer Lingus. Of wellicht dat Ryanair concurrentie tov Aer Lingus op deze route gaat starten, wat ze bijvoorbeeld ook doen op de DUB-BRU route. :)
Ha, ik vraag om meer concurrentie.. en een paar dagen later is het zover: http://www.nu.nl/beurs/41...dio-oktober-schiphol.html

20 euro retour (incl.) nu in de verkoop zo te zien! :)

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 20:20

MBV

Ik ben benieuwd of ze die in de lucht kunnen houden. Volgens mij ligt Doornroosje ook alweer te slapen (PH-DDZ, DC-3) bij gebrek aan inkomsten, de DDA vliegt alleen nog maar met de PH-PBA. Die ik laatst ergens bij Utrecht hoorde vliegen :9 Hij vloog ver weg, ten opzichte van iets nieuws valt dan vooral op hoe laag ze vliegen, en dat er geen turbines onder hangen. Even op flightradar gecheckt ;)

Een DC-4 kost denk ik 2x zoveel om te laten vliegen en te onderhouden: er zitten 2x zoveel motoren in. Ik dacht dat de DDA er een had waarmee ze in Afrika vlogen.

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:10
Retourtje Antillen met de 787-8 gedaan van Arke. Was erg benieuwd naar de 787-8 en Arke als carrier.

Dreamliner is een mooi toestel, maar vond het niet wereldschokkend anders dan de gevestigde longhaulers. Verlichting op het plafond is een leuke gimmick. Grotere ramen waren leuk, maar het viel niet significant op.

Wel echt een must-have feature: dat dimmen van de ramen. Heerlijk. Bij zonlicht je raam dimmen, zodat je IFE beter te zien valt en tegelijkertijd toch nog naar buiten kunnen kijken. Lekker dat je zelf nu kunt instellen hoeveel licht er naar binnen moet vallen. Echt een toevoeging imho.

Service van Arke is oké. Vond het niet helemaal passen in hun visie van 'zorgeloze' vakantie, maar dat is mijn mening. Na boeken mag je weer flink de portemonnee trekken voor services. Ergens wel logisch, zeker in lijn met de huidige luchtvaart, maar bijvoorbeeld €15 bijbetalen voor IFE op een lange-afstand vakantievlucht vind ik niet passend met de marketing van Arke. Past niet in de verwachtingen die Arke schept bij het boeken van je vakantie.

Service aan boord is in economy/comfort bekertje water met pretzels, bekertje water met maaltijd en koffie/thee achteraf. Hetgeen in de eerste 2 á 3 uur van de vlucht geserveerd wordt, waarna de betaalde Arke café service opgestart wordt. Zo vertrokken wij rond de lunch van AMS, waardoor iedereen al gegeten had. Je kreeg dus met een volle maag je snack & warme maaltijd al voorgeschoteld, die vrijwel niemand volledig nuttigde. Veel maaltijden gingen weer redelijk ongebruikt retour. Rond het dinermoment kreeg iedereen wel trek en dus draaide de betaalde Arke café service over-uren.
Marketingtechnisch natuurlijk slim gepland. Het doet echter een beetje goedkoop aan om vooraf op papier een (opzich wel oké) service te suggereren en deze vervolgens te serveren op niet-gepaste tijdstippen, zodat op de wel gepaste tijdstippen de betaalde service hoogtij viert.

Seatpitch tot slotte is matig. Wij zaten comfort, met een geadverteerde pitch van 84cm. Denk zelf dat het wel wat minder is, vond het niet verschillen met KLM economy. Bij KLM zaten mijn knieën niet tegen de stoel aan, bij Arke was dit op het nippertje ook niet het geval. Economy bij Arke is dus wel echt vee-vervoer met een geadverteerde pitch van 76cm.

Al met al: Arke is oké, maar hun dienstverlening komt niet geheel overeen met de verwachtingen die ze als touroperator scheppen. Ze willen mensen graag een zorgeloze vakantie aanbieden (waar ze als touroperator imho wel in slagen), maar het bijbetalen voor al die services bij hun vlucht gekoppeld aan hun marketing-catering aan boord vond ik niet in die visie passen.
Boek volgende keer liever weer KLM, waarbij de dienstverlening gewoon helder is en nagenoeg alles inclusief is.

Nog anekdote: tijdens de push & start ging een passagier volledig uit zijn plaat in de cabine. Mijnheer stond bij deur 2L en stond het hele vliegtuig vol verwensingen te schreeuwen. Allemaal crew erbij natuurlijk, terwijl de push&start en taxi daarna gewoon doorgingen.
Mijnheer had op het laatste moment geboekt, geen stoelreservering gedaan, maar verwachte wel even dat hij met zijn hele familie bij elkaar kon zitten. Met raamplaatsen, uiteraard. Had hij bij de incheckbalie ook niet aangegeven, want dat regelen wij wel even in het toestel, toch?
Zal niemand verbazen dat dit niet werkte, vooral omdat veel andere mensen wel een (betaalde) stoelreservering hadden, die geheel logisch niet wilde verkassen.
En dat vond mijnheer niet leuk.

Tot vlak voor de runway heeft mijnheer daar staan schreeuwen en tieren, waarna hij door een woedende purser kennelijk toch is heengezonden.

Ik had er persoonlijk wel 2 uur vertraging voor over om die kerel even door de KMAR te laten offloaden. Snapte ook eigenlijk niet dat dit niet gebeurde, want tijdens het taxien bleef die kerel ook maar schreeuwen terwijl hij daar bij die deur stond. Ik had niet met die kerel 11u naar de Antillen willen vliegen als crew.

• Goner
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

Als ze nog een DC-3 (C-47) zoeken :
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-UslikaBeAUA/VegevuACv4I/AAAAAAAABSQ/X9aZJyhxA50/s800-Ic42/dakota.jpg
hoorde 'm te laat, dus erg onscherp vanwege inzoomen, maar wel herkenbaar silhouet.
Weekje of 3 terug ten noorden van Kaapstad, dus zal wel op Ysterplaat gaan landen.

De Silver Falcons hebben er eentje, maar die is het zo te zien niet ...
http://www.aviationphotog...a/the-silver-falcons-dak/

[ Voor 17% gewijzigd door Goner op 03-09-2015 12:29 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-06 19:33

mrsar

waar een sar is,is een wodka

klm lekker bezig :') proberen me een economy comfort seat te slijten bij inchecken online terwijl ik die al heb door mijn FF :P beetje opletten klm,komop _O-

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-06 21:22
@ Piet, dat bericht over die DC4, klopt dat wel?

Volgens mij zijn er echt wel wat meer dan drie luchtwaardige 4's?

Of zouden ze onderscheid maken tussen DC4 en C54?

• Piet91
  • Niet online
MBV schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:07:
[...]

Ik ben benieuwd of ze die in de lucht kunnen houden. Volgens mij ligt Doornroosje ook alweer te slapen (PH-DDZ, DC-3) bij gebrek aan inkomsten, de DDA vliegt alleen nog maar met de PH-PBA. Die ik laatst ergens bij Utrecht hoorde vliegen :9 Hij vloog ver weg, ten opzichte van iets nieuws valt dan vooral op hoe laag ze vliegen, en dat er geen turbines onder hangen. Even op flightradar gecheckt ;)

Een DC-4 kost denk ik 2x zoveel om te laten vliegen en te onderhouden: er zitten 2x zoveel motoren in. Ik dacht dat de DDA er een had waarmee ze in Afrika vlogen.
Die in Afrika is het toestel waar het in het artikel overgaat; ZS-AUA en voormalig PH-DDS en vliegt dus blijkbaar niet meer rond.
FastFred schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:45:
@ Piet, dat bericht over die DC4, klopt dat wel?

Volgens mij zijn er echt wel wat meer dan drie luchtwaardige 4's?

Of zouden ze onderscheid maken tussen DC4 en C54?
Ja.

ZS-AUB en ZS-BMH van South African Airways Museum Society lijken in Zuid-Afrika nog wel rond te vliegen en zijn de enige 2 DC-4's die nog rondvliegen/vliegwaardig zijn.
In Australië zijn ze bezig met het restaureren van een DC-4 maar die werd oorspronkelijk gebouwd voor de USAAF dus is eigenlijk een C-54.
Daarnaast is er nog een gestationeerd op Berlijn Tempelhof maar dat is ook een C-54.

Er zijn ook vééééél meer C-54's gebouwd dan DC-4's omdat toen de productie op gang zou komen de Tweede Wereldoorlog uitbrak en zo alle productie werd ingezet op militaire toestellen (de C-54 dus).
Alleen na de oorlog waren ze overbodig en zijn ze massaal omgebouwd naar passagierstoestellen.
(waaronder bij KLM)

Dus ja; mochten ze deze (échte) DC-4 naar Nederland halen dan hebben we hier dus wel een uniek vliegtuig staan.

Over zeldzame vliegtuigen gesproken :P

Emirates celebrates it’s 150th 777 delivery
American airframer Boeing and Emirates Airline today celebrated the airlines 150th Boeing 777 delivery. The airline took simultaneous delivery of three 777s – two 777-300ERs and one 777 Freighter which marked the entry of the 150th 777 into Emirates’ fleet. The two 777-300ER’s are registered A6-EPA and A6-EPB while the 777F is A6-EFS.

The delivery marks the first time in 15 years that Boeing has delivered three 777s at one time to a single customer.

Emirates is the world’s largest operator of the 777 and also the only airline ever to operate all six of the 777 variants which includes the 777-200, 777-300, 777-200ER, 777-200LR, 777-300ER and the 777F.

Emirates ordered its first Boeing 777s in 1992 with it’s first delivery in June 1996. The airline’s order book for the 777 continued to grow over the following years including a then record-breaking order for 50 777-300ERs at the 2011 Dubai Airshow and 150 777Xs at the 2013 edition. The airline currently has 46 additional 777-300ERs on order with Boeing.

The airline also took delivery of it’s 66th Airbus A380 today, the aircraft bears the registration A6-EON. Emirates is also the largest A380 operator in the world.

Sir Tim Clark, President, Emirates airline

“We have enjoyed a strong and long-standing relationship with Boeing on the 777 programme. As the world’s largest 777 operator, our multi-billion dollar commitment to the programme continues to support jobs and innovation across the aerospace manufacturing supply chain. The 777s give Emirates the range, reliability, and flexibility to efficiently serve close to 100 destinations on six continents with non-stop flights from our hub in Dubai. We are pleased to mark the delivery of our 150th 777 aircraft, and will continue to work closely with the Boeing team on the next generation 777X for the Emirates fleet.”

Ray Conner, President and CEO, Boeing Commercial Airplanes

“This triple delivery to Emirates is an outstanding moment in a partnership that has grown phenomenally over the last three decades, As Emirates takes delivery of its 150th 777, it underlines the remarkable track record of this aircraft, undiminished as the leading long-haul passenger and cargo carrier. We are proud of this relationship and the confidence that Emirates has shown in Boeing airplanes over the years.”
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/11040857_756171691159249_5095681568471828392_n.png?oh=092ace8f267f96cffeaa54bdf178c47c&oe=5673C52C&__gda__=1450808646_9e2a899cfbd7806828d1e3d491d893c3
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/753/20050446943_487701798a_c.jpg
Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/607/20506657940_343453fe7d_c.jpg

En die 149e (A6-EPA) staat momenteel gepland om morgen retour naar Amsterdam te gaan voor de avondvlucht.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:23

Fiber

Beaches are for storming.

Zo'n donkere Learjet 25B ziet er toch ook wel cool uit zo...:)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 13:40

jelle.

Product Owner
Gave plaat met die helikopter. Dan besef je ineens weer hoe groot die 777 (en jets in het algemeen) is.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 13:10
Weet iemand meer van de voordelen van Award Tickets? Heb vanaf een Platinum account 3 Award tickets geboekt. Deze tickets hebben allemaal Platinum status, resulterend in extra bagage en een gratis Eco comfort-stoel. Maar krijgen deze tickets ook allemaal loungetoegang?

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• PWM
  • Niet online
El Jefe schreef op donderdag 03 september 2015 @ 12:06:
[...]

Ha, ik vraag om meer concurrentie.. en een paar dagen later is het zover: http://www.nu.nl/beurs/41...dio-oktober-schiphol.html

20 euro retour (incl.) nu in de verkoop zo te zien! :)
Ja, Dublin is wel leuk. Maar daarna verwachten ze Londen en Barcelona.

Londen is al supergoedkoop te doen vanaf Amsterdam, zowel naar Gatwick, Standsted als Luton en als je meer betaald Heathrow & City (maar daar zal Ryanair ook niet op vliegen).

Barcelona is ook al een andere drukke route, toevallig gisteren geboekt voor 110,- retour met KLM (Economy Comfort).

Het zijn nou niet echt de routes waar concurrentie nodig is.

• Piet91
  • Niet online
En dan denk je dat thuis wat schilderen veel moeite kan kosten :P

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/9/3/607489.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/9/3/607488.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/9/3/607492.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/9/3/607498.jpg

Hele gave foto's. Toch de kant van luchtvaart die je als leek niet vaak ziet helaas...

Trouwens, naast Ryanair die nu definitief komt lijkt er nog een nieuwe speler te komen op Amsterdam; het Indiase Jet Airways:

KLM gaat in zee met Indiërs
SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappij KLM heeft een overeenkomst gesloten met het Indiase Jet Airways en de Amerikaanse partner Delta om samen vluchten uit te voeren naar de Verenigde Staten, Canada en India.

Dat bevestigen bronnen rondom de onderhandelingen tussen de partijen.

,,De overeenkomst kan een doorbraak betekenen voor de toekomst van KLM'', stellen bronnen bij Jet Airways, dat voor 25 procent in handen is van het Arabische Etihad, de 'strategische' partner van KLM.

KLM ziet de Indiase markt als veelbelovend, omdat deze één van de snelst groeiende ter wereld is.

Het is de bedoeling dat Jet Airways aan het begin van volgend jaar start met drie dagelijkse vluchten vanaf Schiphol richting de Indiase steden Delhi en Mumbai. KLM en Delta verzorgen de vluchten over de Atlantische Oceaan.

De afgelopen tijd leek het vuur tussen Etihad en KLM gedoofd, ook vanwege de warme banden tussen KLM en Delta.

Topman Richard Anderson van Delta kwam begin dit jaar met keiharde beschuldigingen van miljarden illegale staatssteun aan het adres van Etihad.
Kon je eigenlijk ook wel zien aankomen nadat Delta Airlines in maart dit jaar haar Fifth freedom-flight naar Mumbai ophief.
Gezien de vloot van Jet Airways kunnen we denk ik deze jongens verwachten als het doorgaat:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/4/8/545666.jpg

[ Voor 196% gewijzigd door Piet91 op 03-09-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

http://www.luchtvaartnieu...richting-longhaul-dochter

Ik dacht dat ze al zo'n dochter hadden? Ik snap het niet meer.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:00

franssie

Save the albatross

Uit dat artikel:
Mocht er geen akkoord worden bereikt, dan zet Air France mogelijk het mes in de langeafstandsvloot. In het slechtste geval gaat het om het schrappen van veertien vliegtuigen en drieduizend banen, zo meldt Les Echos.
Lijkt mij een stap in de onderhandelingen om nog wat extra druk te zetten. De vorige keer lag AF al even plat dus de komende weken zou ik AF ook maar mijden ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Mja ze willen het Lufthansa concept met Eurowings achterna.

http://www.runwaygirlnetw...-cost-carrier-takes-form/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 17:14

Garyu

WW

franssie schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:53:
Uit dat artikel:

[...]

Lijkt mij een stap in de onderhandelingen om nog wat extra druk te zetten. De vorige keer lag AF al even plat dus de komende weken zou ik AF ook maar mijden ;)
Grmbl, mag over twee weken weer met AF op pad... hoop toch dat ze dan de boel weer op orde hebben .. :|

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

XWB schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 11:57:
[...]

Mja ze willen het Lufthansa concept met Eurowings achterna.

http://www.runwaygirlnetw...-cost-carrier-takes-form/
Ja dat snap ik, maar ik doelde licht sarcastisch op Martinair ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ah :p Ik gok dat het veel te ingewikkeld is om Martinair opnieuw passagiersvluchten uit te laten voeren.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

XWB schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 12:06:
Ah :p Ik gok dat het veel te ingewikkeld is om Martinair opnieuw passagiersvluchten uit te laten voeren.
Die hebben (hadden) veel te duur (Nederlands) personeel...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-06 18:16

EektheMan

DPC

Piet91 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:58:
Aeroflot en Transaero Airlines samen verder

[...]

Benieuwd wat dit gaat betekenen. Ook voor de 2 deels gebouwde 747-8i's voor Transaero...
Medvedev legt zojuist de schuld (RU) van de moeilijkheden bij Transaero bij het hebben van een te grote vloot. Een vloot die volgens mij ge-leased is van Aeroflot.

Met deze uitspraak van Medvedev zullen Airbus (A380) en Boeking (747) moeten vrezen voor hun orders. Of geraken ze daar niet zo gemakkelijk van af?

Russische luchtvaart zit sowieso in een zware dip: Foreign Airlines Quit Russian Market Amid Falling Demand Positief nieuws voor Poetin, slecht voor de Rus.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Zo, ben weer terug uit Cuba (Varadero), dit keer wist Arke het wel zonder vertraging te doen, ipv die <censuur> van 3.5 uur vertraging op de 20e...

Vanochtend rond 10:20 op AMS geland met OR338.

Sorry voor de late update, ben nu pas terug, en om in Cuba te kunnen internetten moet je multi-miljonair zijn, extreem duur (maar wel snel en betrouwbaar verder)...

Heb er meteen maar ff een klein verslag van gemaakt, met foto's enzo.

Dit keer wederom met de PH-TFK teruggevlogen van Varadero naar Amsterdam (zelfde toestel als op de heenvlucht dus), met een tussenstop in Cancun (Mexico), waarbij we gewoon mochten blijven zitten.

Allereerst de positieve zaken:

- 787 is erg comfortabel, je komt er echt wel minder vermoeid uit tov een 777/767
- 787 is lekker stil (behalve de trust reverters, die vind ik juist gigantisch veel harder dan die van een 777)
- de Star Class RULEERT DE PAN UIT! Heerlijke stoelen, lekker breed, enorme zee van beenruimte. En lekker veel gratis drankjes, snacks etc etc. Entertainment systeme is ook gewoon prima.

Wel netjes, ik liep net de departure lounge in toen de PH-TFK aan kwam rollen richting Gate 2:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/R36dbS3cDSqGzYw8pfRPXlbl/full.jpg

We zagen een man of 15 in hesjes (geel en rood) in de rechtermotor springen, we vroegen ons al af wat er aan de hand was, want het was alleen de rechtermotor. De captain legde het uit: tijdens de landing in Varadero was er een birdstrike in die motor, waardoor deze gecontroleerd moest worden (incl de cowling geopend enzo, plus de schoepen gecontroleerd) op schade. Gelukkig bleek er geen schade en kon het toestel later toch gewoon opstijgen. Heeft zich prima gehouden tot in AMS verder.

Hier is in de inspectie net klaar, en de laatste mannetjes lopen net weg:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/ajn5p97SmGMwMDXJK7P8Gx7K/full.jpg

Het vliegveld van Varadero, Juan Gualberto Gómez Airport, stamt uit 1989, maar toch echt extreem verouderd en Soviet-Unie achtig aan qua design. Oerlelijk pand, uitermate oncomfortable stoelen (na 5 minuten al kontpijn en rugpijn).

Voorbeeldje, hier de immigratiecontrole (let niet op de ruk-kwaliteit, dit komt door de ruk-belichting daar en een bewogen telefoon-camera):

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/U2K36bZbOijGdLt1y8c1cyzw/full.jpg

Let op de hokjes waar je in moet. Je vraagt je bijna af of je dan een KGB-agent tegenkomt en of je er nog wel levend uit komt :X :X :X

De departure lounge doet ook nogal simplistisch en verouderd aan:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8queT8dqw9iRaGH5a100rf9U/full.jpg

En de gate-apparatuur is ook lekker high-tech en ook vooral goed afgeschermd (de tower op de achtergrond):

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/aG7vjd4qTsewJJvysL6HqwlA/full.jpg

Nu maar eens kijken of ik een claim kan indienen voor de vertraging op de heenvlucht, heb iig mijn boarding pass bewaard gelukkig.

Heb ook nog een rondvlucht gemaakt met een heuse Antonov An-2. Was best leuk. Comfort ongeveer 0, maar who cares? :)

Je mocht helaas geen foto van/in het toestel maken, maar het was dus dit exemplaar:

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/1/9/1950911.jpg

(Voor de duidelijkheid: het voorste toestel dus, het achterste (de gele) is ook een An-2, maar dat is een sproeivliegtuig tegen muggen, wordt niet voor passagiersvluchten gebruikt).

Erg lek om eens mee te maken :)

Wilde verder ook nog een excursie doen naar de stad Trinidad, met een helicopter. Maar helaas bleek die al 9 maanden met een defect aan de grond te staan, wegens gebrek aan onderdelen. Dat ging dus niet door...

Zou anders deze heli geweest zijn een Mil Mi-8PS:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9c/Mi-8PS-Cuba.jpg

Stond wel op de luchthaven, maar dus helemaal aan de kant (de foto is van Wiki, niet van mij)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

wildhagen schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:10:

Heb ook nog een rondvlucht gemaakt met een heuse Antonov An-2. Was best leuk. Comfort ongeveer 0, maar who cares? :)

Je mocht helaas geen foto van/in het toestel maken, maar het was dus dit exemplaar:

[afbeelding]

(Voor de duidelijkheid: het voorste toestel dus, het achterste (de gele) is ook een An-2, maar dat is een sproeivliegtuig tegen muggen, wordt niet voor passagiersvluchten gebruikt).

Erg cool! Waar zit je als passagier in die Antonov? Ik zie slechts 4 raampjes die behoorlijk naar voor geplaatst zijn. Is achter voor bagage?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
EektheMan schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:17:
[...]

Erg cool! Waar zit je als passagier in die Antonov? Ik zie slechts 4 raampjes die behoorlijk naar voor geplaatst zijn. Is achter voor bagage?
Waren bankjes die zijdelings aan de wanden waren bevestigd.

Zoiets (dit is niet het toestel in kwestie, andere kleur interieur, maar de bankjes waren wel identiek):

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bb/An2_interior_facing_cockpit.jpg/1280px-An2_interior_facing_cockpit.jpg

Bagageruimte was er niet, je mocht ook niks meenemen. Was ook niet nodig, de rondvlucht duurde ook maar 25-30 minuutjes.

Zo'n An-2 maakt een hels lawaai van binnen. Maar wel indrukwekkend idd :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bolle14
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Zo, ben weer terug uit Cuba (Varadero), dit keer wist Arke het wel zonder vertraging te doen, ipv die <censuur> van 3.5 uur vertraging op de 20e...

Sorry voor de late update, ben nu pas terug, en om in Cuba te kunnen internetten moet je multi-miljonair zijn, extreem duur (maar wel snel en betrouwbaar verder)...

Dit keer wederom met de PH-TFK teruggevlogen van Varadero naar Amsterdam (zelfde toestel als op de heenvlucht dus), met een tussenstop in Cancun (Mexico), waarbij we gewoon mochten blijven zitten.

- 787 is erg comfortabel, je komt er echt wel minder vermoeid uit tov een 777/767
- 787 is lekker stil (behalve de trust reverters, die vind ik juist gigantisch veel harder dan die van een 777)
- de Star Class RULEERT DE PAN UIT! Heerlijke stoelen, lekker breed, enorme zee van beenruimte. En lekker veel gratis drankjes, snacks etc etc. Entertainment systeme is ook gewoon prima.
Leuk kort verslag, ik laat eind november wel weten hoe kuddeklasse is in de TUI dreamliner :P

Antonov AN-2 heel vet ook!

Tripje Ryanair naar Dublin ook geboekt voor 20 euro is dat geen geld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1P3R
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 10:02

Wilde verder ook nog een excursie doen naar de stad Trinidad, met een helicopter. Maar helaas bleek die al 9 maanden met een defect aan de grond te staan, wegens gebrek aan onderdelen. Dat ging dus niet door...

[afbeelding]
5 jaar geleden heb ik de excursie gemaakt naar Trinidad met de Mil Mi-8PS. Een hele bijzondere ervaring. We kregen zelfs een glas drinken aan boord. Hiervoor moesten wel even de ramen dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 11:52
Mocht je ooit zin hebben om in Nederland met een AN-2 (mee) te vliegen: http://classicwings.nl/ Ik heb een aantal keer in hun D-FONL mee mogen vliegen en het is een geweldige ervaring! Hij zit zo te zien ook nog eens comfortabeler dan die Cubaanse broer:
Afbeeldingslocatie: http://classicwings.nl/wp-content/uploads/2012/12/binnenkant-An2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Met zo'n soort inrichting heb ik (25 jaar geleden) in Tsjechie meegevlogen, vlak na de val van de muur.

Zo'n AN-2 staat ook bij het Aviodrome :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
EektheMan schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 14:10:
Met deze uitspraak van Medvedev zullen Airbus (A380) en Boeking (747) moeten vrezen voor hun orders. Of geraken ze daar niet zo gemakkelijk van af?
Voor de A380 maakt het geloof ik niet zoveel uit; toestellen zijn nog niet gebouwd. Ligt eraan wat voor contracten ze met Airbus hebben gemaakt of ze daar nog kosten bijkrijgen als ze die annuleren.

De 747-8i's is inderdaad moeilijker aangezien daar al 2 van zijn gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ik heb trouwens een vraag. Hoe gaat dat eigenlijk met verkeersleiding boven een oceaan? Stel dat ik dus vlieg tussen Cuba en Amsterdam, dan steek je dus de Atlantische badkuip over, en ben je volgens mij toch buiten radio-bereik tot je iig in de buurt van de Azoren komt (of de Bahama's in de andere richting)? Wie bepaalt dan welke hoogte en koers je in zo'n geval moet aanhouden?

En wat is eigenlijk de maximale hoogte die een normaal commercieel toestel (dus geen SST's als Tu-144 of Concorde) hanteert? Mij viel namelijk op dat OR338 gisteren begon op 37.000 feet, daarna werd het 39.000 feet, 41.000 feet en uiteindelijk eindigden we op 43.000 feet hoogte, dus 13.1 km. Zo hoog heb ik volgens mij nog nooit gevlogen. Wat is de maximale hoogte die een vliegtuig normaal gesproken aanhoudt?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieltju
  • Laatst online: 05-06 20:54

<Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
De 747-8i's is inderdaad moeilijker aangezien daar al 2 van zijn gebouwd.
Je kan het contract altijd annuleren, maar daar zijn kosten aan verbonden.

Verder betaal je een bedrag wanneer je een vaste bestelling plaatst. Een deposito zeg maar. Dan geld ben je sowieso kwijt.

Daarnaast betalen klanten altijd bedragen bij bepaalde fases van assembly. Bij een volledig gebouwd toestel is zeker al de helft betaald. Ook dat geld ben je kwijt wanneer je annuleert.

Oftewel, als je een contract annuleert ben je direct een hoop geld kwijt. Daarom stellen vliegtuigmaatschappijen de levering vaak uit in plaats van annuleren, tot wanneer ze de toestellen kunnen gebruiken.

Maar als je 100% zeker weet dat je het toestel nooit zal kunnen inzetten kan je beter alsnog annuleren want je wil niet opgezadeld zitten met een nutteloos vliegtuig. Dat kost ook geld, wellicht nog meer dan een contract annuleren. Als alternatief kan de klant het toestel alsnog opnemen en achteraf verkopen. Dat is echter geen makkelijke opgave want elke vliegtuigmaatschappij gebruikt een andere cabine configuratie, etc.

Soms kunnen Boeing en Airbus ook soepel zijn en annuleringskosten achterwege laten. Bijvoorbeeld wanneer je een andere bestelling plaatst (Emirates die 70 A350's voor 50 A380's inruilt) of wanneer je al een grote klant bent (Singapore Airlines met 70 A350's).

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 18:37:
Ik heb trouwens een vraag. Hoe gaat dat eigenlijk met verkeersleiding boven een oceaan? Stel dat ik dus vlieg tussen Cuba en Amsterdam, dan steek je dus de Atlantische badkuip over, en ben je volgens mij toch buiten radio-bereik tot je iig in de buurt van de Azoren komt (of de Bahama's in de andere richting)? Wie bepaalt dan welke hoogte en koers je in zo'n geval moet aanhouden?

En wat is eigenlijk de maximale hoogte die een normaal commercieel toestel (dus geen SST's als Tu-144 of Concorde) hanteert? Mij viel namelijk op dat OR338 gisteren begon op 37.000 feet, daarna werd het 39.000 feet, 41.000 feet en uiteindelijk eindigden we op 43.000 feet hoogte, dus 13.1 km. Zo hoog heb ik volgens mij nog nooit gevlogen. Wat is de maximale hoogte die een vliegtuig normaal gesproken aanhoudt?
Je vliegt de route die je aangevraagd (en gekregen hebt), inclusief de hoogte. Deze route en hoogte conformeer je vlak voor je "de oceaan op gaat".
Boven de oceaan heb je, mits redelijk modern vliegtuig, een data verbinding met de luchtverkeersleiding en eventuele afwijkingen op je route/hoogte regel je middels die verbinding. Ook kan de luchtverkeersleiding je positie volgen daarmee (ADS plus CPDLC).
Daarnaast heb je, net zoals vroeger, de lange afstand radio golven. (HF) Hiermee heb je (wisselend) radio contact.

Hetzelfde geldt trouwens ook voor grote delen van Afrika, ook een oceaan (van zand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-06 18:34

Vanochtend rond 10:20 op AMS geland met OR338. (...)
Ik zat toevallig op de 20e in hetzelfde vliegtuig (PH-TFK), vanaf Punta Cana (Dominicaanse Republiek) via Montego Bay (Jamaica) naar Amsterdam. In het vliegtuig kregen we te horen dat een andere Boeing 787 een lekke band had en dit niet zomaar vervangen kon worden, waardoor dit toestel was ingezet. De vertraging was voor ons 1 uur. Op Schiphol moesten we ook nog eens op een parkeerplaats staan, omdat er geen gate beschikbaar was.

Na twee jaar achter elkaar in een 767-300 ER te hebben gevlogen was dit mijn eerste keer in de 787. Op de terugweg zaten we op rij 33, maar daar is het een stuk drukker door de motoren. Het raampje was ook leuk om uit te proberen. Voor de rest echt een top toestel!

[ Voor 3% gewijzigd door RobinNL op 04-09-2015 20:11 ]

AMD Ryzen 9 5900X • Gigabyte X570 Aorus PRO • G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC • AMD Radeon RX 6900 XT • Samsung 850 EVO 1TB • Intel 660p 2TB • Corsair Obsidian 500D RGB SE • Corsair RM750x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
RobinNL schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 20:10:
[...]

Ik zat toevallig op de 20e in hetzelfde vliegtuig (PH-TFK), vanaf Punta Cana (Dominicaanse Republiek) via Montego Bay (Jamaica) naar Amsterdam. In het vliegtuig kregen we te horen dat een andere Boeing 787 een lekke band had en dit niet zomaar vervangen kon worden, waardoor dit toestel was ingezet. De vertraging was voor ons 1 uur. Op Schiphol moesten we ook nog eens op een parkeerplaats staan, omdat er geen gate beschikbaar was.
Ja, dat beschadigde toestel was dus de PH-TFL. Bij het uit de hangar trekken voor slepen naar de gate reed die kennelijk ergens over iets heen op de taxibaan, waardoor hij enkele klapbanden opliep, en volgens het bericht wat wij kregen ook schade aan het landingsgestel.

Toen moesten wij dus wachten tot het vervangende toestel (PH-TFK dus, waar jij dus in zat) geland was, en dat moest dan natuurlijk ook re-catered, gereinigd en gerefuelled worden. En daana had die TFK dus kennelijk óók nog eens een defect, waardoor we een hele tijd bij een hangar langs de A4 gestaan hebben. Pas om 11:45 (ipv de geschedulede 08:15) gingen we de lucht in...

Weet niet hoelang de PH-TFL uit de roulatie is geweest, ik zie dat hij iig op 23 augustus alweer naar Varadero en Cancun is gevlogen, maar verder gaat de historie niet terug.
Na twee jaar achter elkaar in een 767-300 ER te hebben gevlogen was dit mijn eerste keer in de 787. Op de terugweg zaten we op rij 33, maar daar is het een stuk drukker door de motoren. Het raampje was ook leuk om uit te proberen. Voor de rest echt een top toestel!
Zou idd kunnen dat het in de Cattle Class idd lawaaigere is. De Star Class zit immers vóór de motoren, wat altijd scheelt.

Daarnaast heeft de Star Class een 2-3-2 opstelling ipv de 3-3-3 van Cattle Class (en ook Comfort Class), wat natuurlijk ook alweer wat minder is... ik zat zowel heen als terug in seat 1G, aisle dus aan de rechterkant.

Die raampjes zijn idd wel leuk gedaan ja, dat je hem kan laten meekleuren, ipv het meer traditionele schuifklepje...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Captain Henk de Vries.

Hoeveel Hollandser kunnen we ze krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieglerNichols
  • Registratie: Mei 2015
  • Niet online
Mooie reportage!
Zou trouwens wel oppassen met die foto's van de immigratie-controle. In de meeste landen (ook in Nederland) wordt het niet op prijs gesteld om hiervan foto's te maken. Ik kan me voorstellen dat dit in Cuba vervelende gevolgen kan hebben...

Wel netjes, ik liep net de departure lounge in toen de PH-TFK aan kwam rollen richting Gate 2:

[afbeelding]

We zagen een man of 15 in hesjes (geel en rood) in de rechtermotor springen, we vroegen ons al af wat er aan de hand was, want het was alleen de rechtermotor. De captain legde het uit: tijdens de landing in Varadero was er een birdstrike in die motor, waardoor deze gecontroleerd moest worden (incl de cowling geopend enzo, plus de schoepen gecontroleerd) op schade. Gelukkig bleek er geen schade en kon het toestel later toch gewoon opstijgen. Heeft zich prima gehouden tot in AMS verder.

Hier is in de inspectie net klaar, en de laatste mannetjes lopen net weg:

[afbeelding]

Het vliegveld van Varadero, Juan Gualberto Gómez Airport, stamt uit 1989, maar toch echt extreem verouderd en Soviet-Unie achtig aan qua design. Oerlelijk pand, uitermate oncomfortable stoelen (na 5 minuten al kontpijn en rugpijn).

Voorbeeldje, hier de immigratiecontrole (let niet op de ruk-kwaliteit, dit komt door de ruk-belichting daar en een bewogen telefoon-camera):

[afbeelding]

Let op de hokjes waar je in moet. Je vraagt je bijna af of je dan een KGB-agent tegenkomt en of je er nog wel levend uit komt :X :X :X

[afbeelding]

En de gate-apparatuur is ook lekker high-tech en ook vooral goed afgeschermd (de tower op de achtergrond):

[afbeelding]

Nu maar eens kijken of ik een claim kan indienen voor de vertraging op de heenvlucht, heb iig mijn boarding pass bewaard gelukkig.

[afbeelding]

[afbeelding]

Stond wel op de luchthaven, maar dus helemaal aan de kant (de foto is van Wiki, niet van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Laatst online: 23:28
Die SC is inderdaad super. Erg jammer dat ze het deze maand uit de toestellen gaan halen en vervangen door PC (zoals in de PH-TFM nu).
Ik heb daar eens 1,5u moeten zitten tijdens een tussenstop, ook met Arke. Tussen Varadero en Cancun is het free seating. Dat leverde bij sommige passagiers toch wel wat spanning op, alsof ze allemaal op dat ene plekje met meer beenruimte wilde zitten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Over 3 weken vlieg ik naar Holguin. Ben benieuwd of dat ook zo'n achterhaald gebeuren is.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Maar dit komt niet erg gelegen voor Boeing want Nippon Cargo Airlines heeft enkele dagen geleden ook al 4 orders voor 747-8F geannuleerd.

En kennen we PH-KCA Amy Johnson nog die nu in Florida staat?
Sinds een paar dagen heeft ze extra ventilatiegaten gekregen.

3 van haar deuren zullen eruit gehaald worden en van een van de twee kisten daar (deze plus -KCB) wordt de gehele neussectie eraf gehaald. Alles voor simulators.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xfa1/t31.0-8/10271377_10207697767510505_172302745266317267_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlt1/t31.0-8/11143398_10207697764710435_7175388716136690322_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpt1/t31.0-8/11722457_10207697765790462_661573919666590498_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/11888659_10207697765310450_5408732821058543986_o.jpg

Over three-holers; de DC-10 van Biman Bangladesh Airlines die vorig jaar februari de allerlaatste passagiersvluchten van de DC-10 uitvoerde (Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3") is ook niet meer.
S2-ACR is gesloopt:

Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2014/2/25/368549.jpg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/COFFGMMWcAAGIbh.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/11935681_903964086318785_1749169836452194707_o.jpg

En op Schiphol is het dit weekend het laatste weekend voor 2 (types) vliegtuigen.
Om te beginnen; Kenya vliegt vandaag en morgen haar allerlaatste vluchten met de 777-300ER naar Schiphol. Vanaf maandag wordt de 787-8 ingezet. Kenya Airways haalt alle 777's uit haar vloot wegens financiële problemen.

Afbeeldingslocatie: http://img1.jetphotos.net:8080/img/5/0/4/7/45074_1430684740.jpg

En dit weekend wordt ook het allerlaatste weekend voor PH-MCR.
De dame van 1995 die altijd voor Martinair heeft gevlogen en ruwweg de helft van haar leven passagiers en de andere helft vracht heeft vervoerd zal zondagmorgen om 10:35 uur vertrekt ze naar Chicago als MP111.
Op maandag zal ze doorvliegen naar Mojave; haar laatste rustplaats...

Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/7/7/4/0010477.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/4/1/1/0060114.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2015/6/6/572055.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ZieglerNichols schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:49:
Mooie reportage!
Zou trouwens wel oppassen met die foto's van de immigratie-controle. In de meeste landen (ook in Nederland) wordt het niet op prijs gesteld om hiervan foto's te maken. Ik kan me voorstellen dat dit in Cuba vervelende gevolgen kan hebben...
Weet ik, maar er waren meer mensen die foto's maakten, en er stonden 2 beveiligers bij, die niks deden en niks zeggen (het helpt als je ze 1 of 2 CUC (Cubaanse convertible pesos) aan fooi toestopt ;)), daarom had ik mijn camera ook even gebruikt. Gewoon in open zicht enzo, niet sneaky ofzo.
FredvZ schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 23:14:
[...]

Die SC is inderdaad super. Erg jammer dat ze het deze maand uit de toestellen gaan halen en vervangen door PC (zoals in de PH-TFM nu).
Yep, erg zonde idd. Snap het ook niet zo, ze hebben er met de Star Class een imho behoorlijk goed concept te pakken tegen een meer dan redelijke prijs....
[...]

Ik heb daar eens 1,5u moeten zitten tijdens een tussenstop, ook met Arke. Tussen Varadero en Cancun is het free seating. Dat leverde bij sommige passagiers toch wel wat spanning op, alsof ze allemaal op dat ene plekje met meer beenruimte wilde zitten.
Was idd free seating, maar in Varadero kregen mensen die naar Amsterdam moesten wel voorrang op mensen die naar Cancun moesten, ze mochten eerder instappen en konden dus op de aan hen toegewezen stoelen plaatsnemen.

Zo zaten er uiteindelijk ook wat mensen met eindbestemming Cancun in de SC die eigenlijk Comfort geboekt hadden, maar omdat die volliep mochten ze in de SC plaatsnemen. Hoorde veel 'oeh!' en 'aah!'-geluiden :P
[...]

Over 3 weken vlieg ik naar Holguin. Ben benieuwd of dat ook zo'n achterhaald gebeuren is.
Ben zelf nog nooit op Frank Pais Airport in Holguin geweest, maar dat is een vliegveld uit 1943. Ik verwacht dus dat het nog wel eens wat achterhaalder zou kunnen zijn dan die in Varadero.

Met wat geluk spot je daar ook wat MiG-21's en/of wat Mi-17 helis, Holguin is namelijk een gecombineerd commercieel vliegveld en een vliegveld van de Cubaanse luchtmacht (zeg maar een beetje net als Eindhoven Airport hier).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 06:44
Mooi om de foto's te zien! Ben zelf ook erg benieuwd naar de 787, al gaat het waarschijnlijk voor mij nog wel even duren voordat ik daarmee ga vliegen.

Wat denken mensen hier van Economy Comfort van KLM? Ik ben aan het twijfelen tussen nooduitgang stoelen (al een keer eerder gedaan, de beenruimte beviel me wel goed) en de economy comfort stoelen. Het gaat over een vlucht van Amsterdam - Kuala Lumpur. SeatGuru laat me wel zien welke stoelen ik niet moet pakken, maar of het de upgrade waard is, kan ik niet echt vinden en ik ben dus benieuwd naar wat jullie ervaring is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Long-haul is 't imo het geld waard als je langer bent dan zeg ~1 meter 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 13:10
Wat de hoogte betreft: Dat bepaalt het vliegtuig zelf vaak. Natuurlijk in coördinatie met ATC, maar het vliegtuig adviseert een hoogte aan de hand van wind, luchtdruk en andere factoren die de afweging tussen geld en snelheid beïnvloeden. Naar mate het vliegtuig lichter wordt door het verbranden van de brandstof, gaat men vaak hoger vliegen om zo sneller en goedkoper te zijn. Dat noemt men Step Climb.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-06 13:40

jelle.

Product Owner

Tof verslag :) Ik vlieg volgende maand voor het eerst met een 787 (Air India) en ben heel benieuwd!

Heb je nog foto's van die Star Class?
Sjoerd_87 schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:29:
Wat denken mensen hier van Economy Comfort van KLM? Ik ben aan het twijfelen tussen nooduitgang stoelen (al een keer eerder gedaan, de beenruimte beviel me wel goed) en de economy comfort stoelen. Het gaat over een vlucht van Amsterdam - Kuala Lumpur. SeatGuru laat me wel zien welke stoelen ik niet moet pakken, maar of het de upgrade waard is, kan ik niet echt vinden en ik ben dus benieuwd naar wat jullie ervaring is.
Ik heb een keer Economy Comfort gehad op een vlucht van vergelijkbare afstand (AMS - NRT) en dat is me erg goed bevallen met mijn lengte (1,89). Ik heb geen flauw idee wat de meerprijs is maar moet er eigenlijk niet aan denken om opgevouwen in Economy te zitten. Op de terugweg zat ik in Economy maar was er nog een plekje vrij tegen de nooduitgang aan, ook heel prima qua ruimte, behalve dat het daar stervenskoud wordt in een 747 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
jelle. schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 17:36:
[...]

Tof verslag :) Ik vlieg volgende maand voor het eerst met een 787 (Air India) en ben heel benieuwd!

Heb je nog foto's van die Star Class?
Zelf heb ik geen foto's aan boord genomen nee, maar die op Internet zijn wel redelijk accuraat.

Dit is er één (tot het schotje wat je ziet. Achter het schot (vanaf row 4) is het Comfort-class gedeelte (3-3-3 opstelling ipv 2-3-2, minder beenruimte (84 cm ipv 114 cm in SC) en geen gratis snacks etc)):

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/g3cHK6rBboOldZMiUCyuiMn5/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i955.photobucket.com/albums/ae40/PhilipOA260/ARKE7_zpsbb39918d.jpg

Entertainment zit dus in de armleuning van de stoel onder een klep (dat blauwe ding wat je op de leuning ziet). In de andere leuning van de stoel zit het dubbele uitklaptafeltje voor de maaltijd etc.

Voordeel is dat de Star Class een eigen toilet heeft (pal grenzend aan de cockpit, je moet er ook de galley voor doorkruisen) dat alleen door de 21 SC-passagiers gebruik mag worden. Dus nooit lange wachttijden, wat nog wel eens een ergernis is met zo weinig toiletten aan boord).

[ Voor 32% gewijzigd door wildhagen op 05-09-2015 18:00 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Wat kost dat extra daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 05-06 15:41
WTF, meteen gaan indutten tijdens de delivery flight? :?

(Rechts op de foto)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Varieert van vlucht tot vlucht. Ik kon op de door mij gewenste vluchtdagen een goed (of iig voor mij acceptabel) tarief krijgen (even uit mijn hoofd: 150 euro voor de heenreis, 250 voor de terugreis).

Maar ik heb op andere dagen ook toeslagen gezien tot 300+ euro. Waar die variatie vandaan komt weet ik niet.
Hmmbob schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:10:
[...]
WTF, meteen gaan indutten tijdens de delivery flight? :?

(Rechts op de foto)
Kennelijk. Maar als het een nachtvlucht is geweest kan ik me er iets bij voorstellen, die vluchten kunnen best killing zijn (oost->west is beter te verteren dan west->oost meestal).

En de stoelen lenen zich wel voor een dutje hoor, ze zijn behoorlijk comfortabel te noemen.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 05-09-2015 18:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

wildhagen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 18:13:
[...]

Varieert van vlucht tot vlucht. Ik kon op de door mij gewenste vluchtdagen een goed (of iig voor mij acceptabel) tarief krijgen (even uit mijn hoofd: 150 euro voor de heenreis, 250 voor de terugreis).

Maar ik heb op andere dagen ook toeslagen gezien tot 300+ euro. Waar die variatie vandaan komt weet ik niet.

[...]

Kennelijk. Maar als het een nachtvlucht is geweest kan ik me er iets bij voorstellen, die vluchten kunnen best killing zijn (oost->west is beter te verteren dan west->oost meestal).

En de stoelen lenen zich wel voor een dutje hoor, ze zijn behoorlijk comfortabel te noemen.
Hmm, volgens mij gaat (of is al) die complete starclass eruit :).
Heb teruggevlogen met een andere opstelling waardoor de voorkant net zoals comfort was. Echt stuk minder fijn...

Prijzen toen 250 euro per ticket (dus 1000 euro retour voor 2 personen) aan toeslag.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

MBV schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:24:
Zo'n AN-2 staat ook bij het Aviodrome
Heb er een fiks aantal jaren geleden (2007) ook eentje gezien op Texel. Stond iets als 'New Zealand' op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Kecin schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:50:
[...]

Hmm, volgens mij gaat (of is al) die complete starclass eruit :).
Piet91 meldde in het vorige deel van dit topic dat per 15 september de Star Class idd eruit gaat, dus die is er nog maar 10 dagen...
Heb teruggevlogen met een andere opstelling waardoor de voorkant net zoals comfort was. Echt stuk minder fijn...
Dan heb jij denk ik met de PH-TFM gevlogen. Die heeft namelijk nooit een Star Class gehad (alleen de PH-TFK en PH-TFL hebben die), die is vanaf de fabriek uitgerust met de Cattle Class, Comfort Class en Premium Comfort.

En bij de TFK en TFL wordt de SC over een ruime week dus ook gedegradeerd tot Premium Comfort :(

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

wildhagen schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:54:
[...]

Piet91 meldde in het vorige deel van dit topic dat per 15 september de Star Class idd eruit gaat, dus die is er nog maar 10 dagen...

[...]

Dan heb jij denk ik met de PH-TFM gevlogen. Die heeft namelijk nooit een Star Class gehad (alleen de PH-TFK en PH-TFL hebben die), die is vanaf de fabriek uitgerust met de Cattle Class, Comfort Class en Premium Comfort.

En bij de TFK en TFL wordt de SC over een ruime week dus ook gedegradeerd tot Premium Comfort :(
Klopt als een bus vliegtuig. Heen met de TFK (#Dreamcather) en terug met de TFM (#Driemliner) .
Wel geld teruggekregen uiteindelijk ivm omboeking, erg jammer.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Goner schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 19:54:
[...]

Heb er een fiks aantal jaren geleden (2007) ook eentje gezien op Texel. Stond iets als 'New Zealand' op.
http://www.paracentrumtexel.nl/ (of http://www.paracentrumtexel.nl/tesselair/antonov/)

Afbeeldingslocatie: http://www.comtourist.com/images/large/georgian-uprising-texel/texel-antonov-an-2-colt-02.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 05-09-2015 20:03 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ja, maar daar mag je het stuur niet vasthouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:45
Op een Hongaarse registratie. Bijzonder combinatie.

Zo ziet de Economy er uit bij Ukraine International (B767 UR-GEB op vlucht PS287 (KBP-PEK) eergisteren:

Afbeeldingslocatie: http://img1.imagehousing.com/24/408c51c03bf37b5e9db7cca102c3cca2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img1.imagehousing.com/81/b9ff39a8b9d4dd1666e1a2f4bdfff4c7.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img1.imagehousing.com/49/34ab80863f73ec38df3ae411b4f392e5.jpg

Oude bak, veel herrie, weinig onderhoud aan cabine, slecht Ukrenglish sprekend personeel, matig eten en 0 snacks. Bier/frisdrank €2-3. Volgende keer weer. :+

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Napsju schreef op zondag 06 september 2015 @ 03:02:
Oude bak, veel herrie, weinig onderhoud aan cabine, slecht Ukrenglish sprekend personeel, matig eten en 0 snacks. Bier/frisdrank €2-3. Volgende keer weer. :+
Die stoelen zien er sowieso uit alsof ze twintig jaar oud zijn, wat dat betreft doet het mij denken aan de UA 767 waar ik laatst mee vloog. Maar serieus, mist daar nou gewoon een rugleuning?... :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:14

PeaceNlove

Deugleuter

Nee dat is premium economy denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
oohh schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:48:
[...]
Maar serieus, mist daar nou gewoon een rugleuning?... :/
Ja. Een lege stoel is bij Ukraine vast goedkoper dan de stoel te vervangen/repareren. 8)7 Ik was zelf ook verbaasd.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Klinkt als een maatschappij uit een derdewereld-land :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Napsju schreef op zondag 06 september 2015 @ 14:27:
[...]

Ja. Een lege stoel is bij Ukraine vast goedkoper dan de stoel te vervangen/repareren. 8)7 Ik was zelf ook verbaasd.
Euh, we weten de voorgeschiedenis niet he. Als die stoel al drie maanden zo meevliegt heb je een punt maar voor hetzelfde geld is 'ie de vlucht daarvoor stuk gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Inderdaad, we kennen de geschiedenis niet. Maar toch, een mannetje met een steeksleutel dat toestel in sturen tijdens de schoonmaak op thuishaven Kiev? Lijkt me niet zo'n probleem. Ze hebben 4x B767 en maar drie lange afstand bestemmingen: NYC, Bangkok en Peking.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Ik vlieg veel UIA airlines (ben wel verbaasd door die Hongaarse registratie, UIA ligt voor binnenlandse vluchten onder vuur, wie weet is dit een poging om iets veilig te stellen), maar ben eigenlijk wel te spreken over de kwaliteit/prijs verhouding. Vooral als ik tussen KLM en UIA moet kiezen, kies ik UIA. Goedkoper, wel eten en bovenal, Oekraïners zijn erg rustig in een vliegtuig terwijl het bij een overwegend uit Nederlandse passagiers bestaande vlucht vaak erg luidruchtig is. Veel gedoe vaak met kinderen. Megahoeveelheid aan support hardware en bovenmatig veel beslag leggen op de stewards. Slecht Engels heb ik nooit opgemerkt. Alleen dat gedring aan de luggagebelt van Oekrainers heb ik een hekel aan. Sovjeterfenisje misschien. Alhoewel dat nu bijna overal gebeurd. Alleen in Myanmar ging iedereen netjes achter de lijn staan.

UIA voegt trouwens naast NYC, BKK en PEK ook San Francisco en Los Angeles toe aan de Intercontinentale vluchten.

Nog iets aardigs is het NextTo programma. Een social media app waarmee je plaatsen kunt reserveren op een vlucht naast je vrienden. Blijkbaar kun je ook instellen wie te avoiden. Hoe ver dat gaat weet ik niet, maar zou het wel aardig vinden als er op een moment met relatief hoog percentage van succes je families met kinderen < 3 kunt vermijden. /me Eek gaat collega's en schoonfamilie blacklisten })

https://nextto.com/#1

edit:
Napsju schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:20:
[...]

Ik doelde op de Antonov er boven.
Ah! Sorry. Gelukkig maar, begon zenuwachtig te worden.

[ Voor 7% gewijzigd door EektheMan op 06-09-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Veertien passagiers hebben een levenslang verbod gekregen om te vliegen met maatschappij Jet2.com, nadat zij op een vlucht naar Tenerife het cabinepersoneel hebben bedreigd.

Dat meldt Daily Mail zondag.

Het vliegtuig, dat vertrok van Glasgow, moest een noodlanding maken op Faro Airport in Portugal, omdat een groep passagiers het cabinepersoneel begon te bedreigen.

"Het gedrag van deze passagiers werd zo agressief en verbaal beledigend, dat de kapitein besloot onmiddellijk te kiezen voor de veiligheid van zijn team en de rest van de passagiers", aldus een woordvoerder van de vliegtuigmaatschappij.

De groep werd door de politie uit het vliegtuig gehaald, waarna de vlucht na drie uur vertraging verder kon gaan naar de eindbestemming Tenerife.

De woordvoerder: "Jet2.com heeft de passagiers een levenslang vliegverbod gegeven. Wij werken samen met autoriteiten om dit verbod bij andere maatschappijen geldig te maken".

Vorige maand werd een stuk van het oor van een passagier afgebeten op een vlucht van die luchtvaartmaatschappij. Tijdens de vlucht van Newcastle naar Ibiza ontstond er ruzie tussen passagiers.
http://www.nu.nl/reizen/4...igen-cabinepersoneel.html

Voor dit soort dingen ben ik helemaal voor.

En niet alleen bij dit soort dronkemansvluchten naar comazuip-oorden als Ibiza of de Costa del Huppeldepup enzo, maar gewoon elke passagier die agressief wordt (ongeacht of dat naar bemanning of medepassagiers gebeurt) een accuut wereldwijd (dus niet alleen bij de betreffende maatschappij) en wereldwijd vliegverbod opleggen.

Wordt het voor normale mensen ook weer een stukje prettiger om te vliegen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
EektheMan schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:05:ben wel verbaasd door die Hongaarse registratie,
Ik doelde op de Antonov er boven.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Napsju schreef op zondag 06 september 2015 @ 03:02:
Zo ziet de Economy er uit bij Ukraine International (B767 UR-GEB op vlucht PS287 (KBP-PEK) eergisteren:

Vraagje aan de kenners van de techniek in moderne toestellen: moet je je dan zorgen maken over je eigen veiligheid? Of hebben moderne toestellen als een A320 en 'recente' B737 (vanaf classic?) zoveel veiligheden ingebouwd dat als er genoeg achterstallig onderhoud is om de vlucht onveilig te maken, dat hij dan ook niet wegvliegt?

Vroeger moest er veel preventief onderhoud gedaan worden om te zorgen dat je je eindbestemming haalde, maar een Dakota zit een beetje anders in elkaar dan een A320 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

wildhagen schreef op zondag 06 september 2015 @ 17:41:
Voor dit soort dingen ben ik helemaal voor.
Het is dat luchtvaartmaatschappijen geen gegevens mogen uitwisselen, een zwarte lijst zou helemaal niet zo gek zijn. Dan weten mensen dat ze niet meer kunnen vliegen als ze dom doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07

Onbekend

...

Ik (als niet kenner) ga er vanuit dat er evengoed preventief onderhoud nodig is.
Net zoals je bij de auto de distributieriem regelmatig moet laten vervangen, als je het uitstelt is het ineens te laat.

Aan de andere kant denk ik dat een vliegtuig onnodig zwaar en dus duur wordt als je allerlei detectoren in het vliegtuig laat bouwen. Het is juist dat de maatschappijen met achterstallig onderhoud allerlei detectoren proberen te gaan omzeilen om zo het onderhoud uit te stellen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
Bovendien kunnen de maatschappijen zich de imagoschade niet veroorloven voor als het daadwerkelijk te laat is. Ook wil het personeel weer graag thuis komen denk ik altijd maar. Ik ben er niet zo bang voor.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
MBV schreef op zondag 06 september 2015 @ 18:42:
Vraagje aan de kenners van de techniek in moderne toestellen: moet je je dan zorgen maken over je eigen veiligheid? Of hebben moderne toestellen als een A320 en 'recente' B737 (vanaf classic?) zoveel veiligheden ingebouwd dat als er genoeg achterstallig onderhoud is om de vlucht onveilig te maken, dat hij dan ook niet wegvliegt?

Vroeger moest er veel preventief onderhoud gedaan worden om te zorgen dat je je eindbestemming haalde, maar een Dakota zit een beetje anders in elkaar dan een A320 ;)
Punt is dat er altijd maatschappijen zijn die op onderhoud zullen beknibbelen.
Dat is in het verleden gebeurd, zal nu ook wel gebeuren en zal altijd wel zo zijn.
Meestal gaat dit wel goed (heeft het geen gevolgen of kan de maatschappij/onderhoud op tijd reageren), maar soms kan het dus ook fout gaan.
In het verleden is dit helaas wel meerdere malen gebeurd met tragische gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hetgeendat er het eerst aan gaat geloven zijn de minst belangrijke zaken. Die vind je meestal terug in de cabine..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Het zomerreces is voorbij, de R zit weer in de maand, de scholen zijn weer begonnen en Lufthansa begint weer met staken. Je zou bijna denken dat het Fransozen zijn :P
Piloten Lufthansa staken morgen

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Bolk schreef op zondag 06 september 2015 @ 20:38:
Hetgeendat er het eerst aan gaat geloven zijn de minst belangrijke zaken. Die vind je meestal terug in de cabine..
Gelukkig is dat het eerste aan de beurt, maar wat ik dus bedoel: als de zitting van een stoel in de cabine ontbreekt, moet je je dan zorgen maken of je de bestemming wel gaat halen?

Zijn er recent (laatste 5 jaar) bijvoorbeeld crashes geweest door achterstallig onderhoud aan recente (20 jaar) toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
MBV schreef op maandag 07 september 2015 @ 13:14:
[...]

Gelukkig is dat het eerste aan de beurt, maar wat ik dus bedoel: als de zitting van een stoel in de cabine ontbreekt, moet je je dan zorgen maken of je de bestemming wel gaat halen?

Zijn er recent (laatste 5 jaar) bijvoorbeeld crashes geweest door achterstallig onderhoud aan recente (20 jaar) toestellen?
Sowieso zegt deze situatie niets over de technische staat van de rest van het vliegtuig, er zijn zat redenen te verzinnen waarom de leuning niet aanwezig was op deze vlucht. Zo zijn er types waarbij de leuning aangepast moet worden bij het installeren van een stretcher voor de transport van een passagier. Het is wel eens voorgekomen dat die aanpassing dermate fout ging dat de leuning kaduuk ging.

Voor wat betreft ongelukken t.g.v. slecht onderhoud, dat gebeurt vast wel, maar ik kan me weinig gevallen voor de geest halen van de laatste tijd (in het westen).
Maar goed, ik hou dat dan ook niet bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

Ik hoop voor een bepaald type vliegtuig dat je wel weet waar dat mis zou kunnen gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Laatst online: 07-06 13:51
Graag jullie tip voor de volgende situatie:

Als ik een keer wil vliegen (voor de lol) met een kind, wat bevelen jullie aan:
1) een zo goedkoop mogelijke retourticket naar London op één dag met bijv. EasyJet ofzo of
2) een rondvlucht in een Cessna?

Wat is goedkoper, wat is leuker, wat geeft meer belevenis voor bijv. een 10-jarige?

(ik woon in omgeving Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:26
Cessna, beter zicht naar buiten en Nederland van boven is prachtig om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Houdt er wel rekening mee dat je met kleine kistjes nogal snel last hebt van turbulentie.

Ander idee: https://www.dutchdakota.nl/en/book-flight/plan-en-boek/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

zeeg schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:33:

1) een zo goedkoop mogelijke retourticket naar London op één dag met bijv. EasyJet ofzo of

Wat is goedkoper, wat is leuker, wat geeft meer belevenis voor bijv. een 10-jarige?

Een retourtje Londen, Dublin, Turijn, whatever is zeker goedkoper met EasyJet, Ryanair, Wizz Air, etc. Of het ook leuker is weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-06 17:14

Garyu

WW

Fiber schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:47:
[...]

Een retourtje Londen, Dublin, Turijn, whatever is zeker goedkoper met EasyJet, Ryanair, Wizz Air, etc. Of het ook leuker is weet ik niet...
Ik zou dat helemaal niet leuker vinden met kids. Het is namelijk vooral ook veel wachten en rondhangen op het vliegveld, vervolgens en masse het vliegtuig in, met pech is het bewolkt en zie je na de start ook niks meer, etc.

Een klein vliegtuigje is veel spannender, veel meer het vogel-gevoel, etc. Vliegen in een commercieel toestel gaat een kind vast nog wel vaak genoeg beleven, maar General Aviation rondvlucht is toch 100x te prefereren als je niet naar een bepaalde bestemming heen moet?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

Cessna lijkt me gaver :)

Mocht je keuze 1 doen, kan je ervoor kiezen Gatwick te doen. Dan kan je heen voor 50,- met Garuda. Een dikke 777-300ER. Ziet hij meteen het echte werk ;) En lekker rustig, zeker tot rij 30.

Terug pak je dan een Easyjet vlucht terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Laatst online: 06-06 16:34

dodo79

witte dikke tonnie

Ik zou beidde gewoon eens doen.
Een cesna is klein en lijkt heel breekbaar maar is een hele belevenis om mee te maken als je opstijgt van een grasveld.
Ook het turbulente in de vlucht is heel apart.

Echter bij een Lijnvlucht zie je weer een andere kant van het vliegen.
Zeker de schop in je rug van het accelereren en moment van roteren bij het opstijgen zijn weer de dingen die je niet hebt bij een cesna.

Dus lekker allebij doen :)

omdat het kan!

Pagina: 1 ... 17 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.