All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Sometimes you need to plan for coincidence
De video
En nog 2 coole pics die hier best gedeeld mogen worden

[ Voor 68% gewijzigd door Streskip op 28-08-2015 16:18 ]
Als je de Polderbaan niet hebPWM schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:05:
Volgende week mijn kortste vliegtrip ooitVlieg om 12.00 van Schiphol en kom er om 16.00 weer terug. Met een meeting tussendoor.
Heb wel vaker op 1 dag in en uit, maar nooit in 4 uurtjes.
Trouwens ik heb gisteren geboekt met Qatar naar Bangkok voor december / januari 1450 euro in de Business Class (Mijn eerste keer in een Droomliner). Dat is mijn goedkoopste C vlucht tot nu toe. Was een paar weken gelden geweest met China Airlines voor 1560 euro.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Is helaas weer open (en momenteel in gebruik voor landend verkeer).Badtothebone schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:22:
[...]
Als je de Polderbaan niet hebOf is dat nog dicht?
Als ik ze zo zij aan zij zie, wat is die F16 toch een mooi toestel.Streskip schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:11:
[video]
De video
En nog 2 coole pics die hier best gedeeld mogen worden
[afbeelding]
[afbeelding]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik vlieg binnenkort met Qatar in een B787 en A350 naar Singapore in Economy voor 460 euro. Ben ook zeer benieuwd hoe die A350 is!!Badtothebone schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:22:
Trouwens ik heb gisteren geboekt met Qatar naar Bangkok voor december / januari 1450 euro in de Business Class (Mijn eerste keer in een Droomliner). Dat is mijn goedkoopste C vlucht tot nu toe. Was een paar weken gelden geweest met China Airlines voor 1560 euro.
Edit: beiden retour.
Lekker!
Zeker met high-tech speelgoed zou je verwachten dat nieuwer ook mooier wordt, maar in dit geval geef ik je absoluut gelijk: F16 is mooier dan F35, maar ik denk dat je bij ruzie tussen die twee liever in de F35 zitfranssie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:59:
[...]
Als ik ze zo zij aan zij zie, wat is die F16 toch een mooi toestel.
Oh absoluut - en nogal wat MIGs schijnen ook al lang beter in air to air te zijn geweest maar mooi is ze wel. Die F35 is een beetje het lompe jongentje van de klas die als quarterback nog kan meekomen. Ben erg benieuwd hoe die dingen nu echt gaan presteren maar dat horen we waarschijnlijk ook pas als er een opvolger moet komen (als die er ooit nog bemand komt).MBV schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:05:
[...]
Zeker met high-tech speelgoed zou je verwachten dat nieuwer ook mooier wordt, maar in dit geval geef ik je absoluut gelijk: F16 is mooier dan F35, maar ik denk dat je bij ruzie tussen die twee liever in de F35 zit
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Lekker goedkoop zeker naar Beijing! Ik vloog China Eastern vorig jaar van BKK naar Dalian via PVG maar echt nooit meer. Geen IFE , slechte serviceNapsju schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:03:
[...]
Ik vlieg binnenkort met Qatar in een B787 en A350 naar Singapore in Economy voor 460 euro. Ben ook zeer benieuwd hoe die A350 is!!Maar eerst nog lekker karig met een B767 van Ukraine naar Beijing voor 296 euro.
Edit: beiden retour.
Ik ga eind oktober 8 dagen naar Thailand. Ik heb mijn Etihad FF miles gebruikt + cash 300 euro.
AMS EY X/AUH EY BKK EY X/AUH EY AMS Q BKKAMS Taxes/Fees/Carrier-Imposed Charges EUR 302.00 Y.
Ik vlieg wel vaker met Emirates maar toen ik de business class aanbieding zag van Qatar moest ik gaan wapperen met mijn CC. Ze schijnen best een goede service te hebben voorin.
https://valid.x86.fr/xhfd5e
Dat, plus de range van je radar, de range waarop de tegenstander jou ziet en de algemene situational awareness. Uit het blog van een vlieger:MBV schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:53:
Denk je echt dat er nog dat soort luchtgevechten gaan plaatsvinden? Als ze gaan plaatsvinden (boven Oekraine of zoiets, Noord-Korea is met F16 al niet spannend schat ik) zal dat zijn op een manier dat de wendbaarheid van het toestel niet uitmaakt, maar van de range van de geleidde air2air-missiles.
De sensoren van de F-35 zijn echt waanzinnig. Als vlieger krijg je een veel helderder plaatje gepresenteerd dan je gewend was bij de F-16. Mijn sensoren zien nog veel meer en van veel verder weg. En omdat de F-35 zo gemakkelijk vliegt, houd ik meer brainbytes beschikbaar om mijn sensoren nog beter in te zetten. Slimme computersoftware houdt die grote hoeveelheid sensorgegevens tegelijkertijd behapbaar. Data die ik op mijn beurt weer kan uploaden naar onze F-16's of onze KDC-10 via ons Link-16-datanetwerk.
...
Vorige week begonnen we met air to air, luchtruimverdediging. Daarna volgden missies tegen gronddoelen. De vluchten worden steeds complexer. Alles komt dan samen. Welk verschil kan de F-35 in die scenario's maken?
Veel, zo kan ik je verklappen. Dat zag ik al toen ik afgelopen dinsdag mijn kist opstartte voor de eerste missie. Alle deelnemende toestellen stonden ineens op mijn Link-16-netwerk. Dat betekende dat ik alle informatie die de superieure sensoren van mijn F-35 verzamelden real time met hen kon delen.
Het werkte als een tierelier. Hun 'situational awareness' (weten wat er om je heen gebeurt, red.) was indrukwekkend veel groter. En dat is van levensbelang. Zo hadden onze 4 F-16-jongens de eerste dag nog geduchte tegenstanders aan de A-4 Skyhawks. Maar met 1 F-35 erbij bleken we ineens 100 keer effectiever.
F-16 blijft sowieso leuker om mee te wild weaselen. IMO net zo gaaf als een luchtgevecht. F-35 wordt meer een scout vliegtuig, beetje kijken waar de enemy zit en dan komen er F-18's de bommen gooien.MBV schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:53:
Denk je echt dat er nog dat soort luchtgevechten gaan plaatsvinden? Als ze gaan plaatsvinden (boven Oekraine of zoiets, Noord-Korea is met F16 al niet spannend schat ik) zal dat zijn op een manier dat de wendbaarheid van het toestel niet uitmaakt, maar van de range van de geleidde air2air-missiles.
edit;
http://warisboring.com/?s=f-35
Ik zou niet alles geloven wat er staat, maar er worden wel wat goede vragen gesteld.
[ Voor 12% gewijzigd door Streskip op 28-08-2015 21:42 ]
Deze vraag stelden ze ook ten tijde van de F4 phantom, welke initieel niet met kanonnen uitgerust werden, wat vrij snel toch een probleem werd.MBV schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:53:
Andere tijden met andere technieken, maar voorspellen hoe het in de toekomst zal gaan is nu ook nog lastig.
Niet vaak maar bij een verassingsinval ... ja dat kan gebeuren en het is een reden om een luchtmacht te hebben. Het is niet alleen maar bommen gooien (wat de F16 juist prima kan) al is dat wel hetgene wat er de afgelopen 20 jaar met onze fighters aan inzet gebeurt op zo nu en dan een 9/11 moetje scsramble vanwege radiocontact na.MBV schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 18:53:
Nu vergeet ik natuurlijk de civiele verkenningsvluchten en opsporingsvluchten ook niet maar dat kan een apache eigenlijk beter.
Ander nieuws schijnt een kleine crash te zijn bij de voorbereidingen van een airshow in de US http://www.rt.com/usa/313753-plane-crashes-new-york/
Zal bij Breda vast niet gebeuren (was zelfs op Radio 1 .... nog steeds komkommertijd) helaas
[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 28-08-2015 22:21 ]
En de dames die je serveren zijn ongetrouwd en zonder kinderen....nog....Badtothebone schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 19:59:
[...]
Ik vlieg wel vaker met Emirates maar toen ik de business class aanbieding zag van Qatar moest ik gaan wapperen met mijn CC. Ze schijnen best een goede service te hebben voorin.
Dit in tegenstelling tot die ouwe taarten bij klm haha
Boeien, bij Delta zijn ze zo'n beetje oma (dat gaat in de US nog wat sneller dan hier dus zijn ze 40/50) in business maar de service is prima. Dus leeftijd en kinderen zegt niet allesbacardicoconut schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:47:
[...]
En de dames die je serveren zijn ongetrouwd en zonder kinderen....nog....
Maar OK, het oog wil ook wat - dat snap ik ook wel. Is er geen airline met pursers speciaal voor hetero vrouwen ?
Haaaaaay!!franssie schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:54:
Is er geen airline met pursers speciaal voor hetero vrouwen ?/vooroordelen

Lekker!
Daar kom ik anders ook met regelmaat uitstekende crews tegen. En al helemaal bij KLC.bacardicoconut schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:47:
[...]
Boeit me niet, ik neem ze nu eenmaal niet mee naar huis.bacardicoconut schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 22:47:
En de dames die je serveren zijn ongetrouwd en zonder kinderen....nog....
Nice! Misschien maar even naar Spang toe binnenkort
Inderdaad en echt niet zoveel ouderen. Onlangs nog een crew gehad waar de leeftijd niet boven de 35 kwam en die waren best relaxed.CyBeR schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:13:
[...]
Daar kom ik anders ook met regelmaat uitstekende crews tegen. En al helemaal bij KLC.
Overigens is de crew best in voor een praatje, zeker op de langere vluchten zitten ze op hun camping stoel in de galley wat weg te dromen en op de iPad te spelen.
LOL. Zat eergisteren op een vlucht van Norwegian. De crew bestond volledig uit mannen, m.u.v de (co)piloot.
Was overigens een 737 van een half jaar oud. Het rook er nog naar 'nieuw'. Helaas nog geen Wi-Fi, maar wel Sky Interior.

Nou, toevallig zijn we net terug uit Kaapstad met 1 van die toestellen (Old Rauma), maar we baalden als een stekker dat we niet een nieuwe hadden zoals op de heenvlucht (de Chichen-Itza). Zowel de stoelen als in-flight entertainment in de nieuwe uitvoering zijn fantastisch !!Piet91 schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 11:29:
[...]
Nou ja; bij de 777-200(!) van KLM had je in ieder geval wat meer ruimte in de breedte (3-3-3 i.p.v. 3-4-3) maar helaas vind je dat nog maar bij 4 toestellen...
Nou zaten we wel in een rijtje van 3, maar ruimte is echt niet minder (qua zitten).
WTH gebeurt daar? Linkje naar het verhaal er achter?CyBeR schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 11:45:
Hmm, dat gaat niet helemaal goed
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
http://abc7ny.com/news/wi...-show-after-death/961921/JeroenH schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 20:21:
[...]
WTH gebeurt daar? Linkje naar het verhaal er achter?
Kom ik een airline tegen die ik niet kende: Spirit. Ze noemen zich zelf Ultra Low Cost. Even gekeken, en ja, dat klopt. $70,- voor retour (enkeltje is 4 uur vliegen). Anderen vragen een veeeel meer.
Voor het boeken even de seatpitch bekeken...... 71cm. Wow.
Die slaan we maar even over
EDIT:
Ze doen er niet geheimzinnig over, leuk marketing filmpje over hun manier van werken: http://marketing.spirit.com/how-to-fly-spirit-airlines/en/
[ Voor 16% gewijzigd door PWM op 30-08-2015 11:12 ]
Making an ass of myself since the 70's
Dat snap ik allemaal, maar dat spul zou je ook in een B737 kunnen hangen. In de tijd van de F16 ging het nog om wendbaarheid, snelheid etc, dat is nu veel minder belangrijk (verwacht ik). Mijn verwachting is dat mede daarom de F16 er eleganter uitziet dan de F35.Hmmbob schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 20:48:
[...]
Dat, plus de range van je radar, de range waarop de tegenstander jou ziet en de algemene situational awareness.
De F-35 ziet er misschien iets minder elegant uit, maar heeft daarentegen veel meer brandstof intern, draagt haar wapens intern bij zich en haalt dan nog steeds haar topsnelheid. Weliswaar ligt de top iets minder hoog, die bruikbaarheid van het toestel is vele malen beter.
http://www.telegraaf.nl/b...Dode_bij_vliegshow__.html
bron: telegraaf.nl
Is dat nu echt toeval? Of gebeurt er wel vaker iets maar komt het hier niet altijd in het nieuws.
VierdeNeutraleTeun schreef op zondag 30 augustus 2015 @ 23:24:
Vierde dodelijk ongeluk in 1 week tijd?
Is dat nu echt toeval? Of gebeurt er wel vaker iets maar komt het hier niet altijd in het nieuws.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Je mist de USA. Een paar posts eerder:Freee!! schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:00:
[...]
VierdeHeb ik er één gemist? Ik weet van Engeland en Zwitserland.
Bedankt, die had ik inderdaad gemist.Sjoerd_87 schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 08:16:
[...]
Je mist de USA. Een paar posts eerder:
[...]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
[ Voor 18% gewijzigd door JeroenH op 31-08-2015 10:55 ]
Jup:Piet91 schreef op zondag 19 juli 2015 @ 20:24:
Enne, het ziet er naar uit dat we onderstaande kist niet op Eindhoven zullen zien vanaf november.
De plannen om vanaf dan tweewekelijks naar Aruba en Curaçao te gaan vliegen schijnen niet door te gaan wegens veiligheidsredenen die de overheden hebben geopperd:
Antillenvluchten Arkefly vanaf Eindhoven van de baan
DRIEBERGEN – Arkefly heeft uiteindelijk toch geen toestemming gekregen van de Nederlandse overheid om vluchten uit te voeren van Eindhoven Airport naar Aruba en Curaçao. Dat meldt Arkefly-directeur Hans van de Velde aan Reismedia. De Nederlandse overheid wil geen vluchten naar wat men noemt ‘risicolanden’ vanaf secundaire luchthavens. Om de vluchten te accommoderen moet op Eindhoven geïnvesteerd worden in de faciliteiten om honderd procent drugscontroles uit te kunnen voeren.
Het schrappen van de vluchten vanaf Eindhoven is een streep door de rekening van TUI en de eigen luchtvaartmaatschappij Arkefly. Van de Velde: "Het besluit van de overheid is teleurstellend voor ons. Onze keuze om vanaf Eindhoven te vliegen naar de Antillen en zo ook de Duitse en Belgische markt richting de Antillen te faciliteren bleek een commercieel succes. We bieden reizigers die reeds hebben geboekt aan om met korting vanaf Schiphol te vliegen of om de tickets terug te geven ter restitutie."
De Nederlandse overheid is met wetgeving bezig waarin vluchten naar risicolanden vanaf secundaire luchthavens zoals Eindhoven worden verboden. Van de Velde: "Deze wetgeving zou per 1 april in moeten gaan. Dat betekent dat we een half jaar naar de Antillen zouden mogen vliegen vanaf Eindhoven en er daarna weer mee zouden moeten stoppen. In dat geval moet de overheid voor een half jaar de infrastructuur voor honderd procent controles aanleggen." ArkeFly krijgt, desgevraagd, wel een vergoeding van de overheid voor de gemaakte kosten om de Antillenvluchten vanaf Eindhoven te promoten.
Grootse plannen
Aanvankelijk had TUI grote plannen vanaf Eindhoven met de longhaulvloot, zo bleek in februari toen de operatie op de Antillen vanuit Brabant werd aangekondigd. "Als er ruimte is op Eindhoven Airport ligt uitbreiding voor de hand", meldde Van de Velde aan het begin van het jaar.
Die ruimte is het probleem niet: vanaf 2016 komt er meer ruimte beschikbaar op Eindhoven Airport door een toename van het aantal toegestane vliegbewegingen. Daarom zal Arke in plaats van de vluchten naar de Antillen nu komende winter naar Arrecife en Fuertaventura gaan opereren met de Boeing 737-800. Bovendien worden in de zomer daar de bestemmingen Kreta en Rhodos aan toegevoegd vanuit Eindhoven.
Momenteel vliegt Arkefly vanaf Eindhoven alleen naar het Turkse Antalya.
Edit: Inmiddels op checkmytrip.com:
Arkefly | OR369 Unconfirmed
Arkefly | OR362 Unconfirmed
Edit2: Inmiddels is de retourvlucht toegevoegd, zo lijkt het:
Curacao TO Amsterdam 17:55 CUR 08:50 +1 day AMS
Arkefly | OR368 confirmed, timechange
Tijden komen redelijk overeen. Scheelt bijna drie uur, maar wel op de zelfde dag.
Edit3: En nu ook de heenvlucht. Een half uur verschil met origineel vertrek vanuit Eindhoven:
Amsterdam TO Curacao 12:30 AMS 18:25 CUR
Arkefly | OR367 confirmed, timechange
[ Voor 45% gewijzigd door Napsju op 31-08-2015 13:54 ]
Lekker!
Moet dan wel een bijzonder slecht interieur in die kist hebben gezeten dan mensen er in paniek uit vluchten...Ruim vijftig Marokkaans-Nederlandse reizigers zijn gestrand op het vliegveld Oujda Angad in het noorden van Marokko. Zij weigerden zaterdag de Royal Air Maroc-vlucht met ’een ingehuurd krakkemikkig toestel’ naar Schiphol
Ik ben bang dat dit RAM een hoop passagiers gaat kosten de komende jaren.franssie schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:55:
[...]
Moet dan wel een bijzonder slecht interieur in die kist hebben gezeten dan mensen er in paniek uit vluchten...
Vergeet niet dat je de Telegraaf leest he.franssie schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 11:55:
[...]
Moet dan wel een bijzonder slecht interieur in die kist hebben gezeten dan mensen er in paniek uit vluchten...
Ik hoor graag welke kwalificaties ze hebben om dat te onderbouwen.Dit vliegtuig van Tunisair zou volgens Najoua Essediki (28) uit Nijmegen niet luchtwaardig zijn.
[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 31-08-2015 12:41 ]
Dat zegt niet alles natuurlijk, maar het is geen oude meuk
EDIT: Mmm, ze schijnen nog in het bezit te zijn van 737-500/600's
[ Voor 10% gewijzigd door PWM op 31-08-2015 12:53 ]
Dit dus.CyBeR schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:35:
[...]
Vergeet niet dat je de Telegraaf leest he.
[...]
Ik hoor graag welke kwalificaties ze hebben om dat te onderbouwen.
Het gaat om TS-IMH; een A320 van Tunisair uit januari 1993.PWM schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 12:51:
Kijkend naar de vloot van Tunisair zal het een A319 of A320 zijn geweest. De oudste van die kisten bij Tunisair is 11 jaar. De overige toestellen (A330 en 767 kunnen wat ouder zijn, maar zullen hier denk ik niet zijn ingezet).
Dat zegt niet alles natuurlijk, maar het is geen oude meuk
EDIT: Mmm, ze schijnen nog in het bezit te zijn van 737-500/600's
Nope, zeer onbetrouwbaar net als zoveel bronnen op internet.PWM schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:06:
Mmm, beter Wikipedia niet als bron van een vloot gebruiken dus
Op zich ook wel begrijpelijk omdat het veel en snel veranderd.
Heb ondertussen bijvoorbeeld een aardig bestand opgebouwd over de KLM vloot van vroeger en nu en heb Wikipedia hier nooit voor gebruikt.
Planespotters is nog wel redelijk betrouwbaar als je snel iets wil weten.
EDIT: de toekomstige A340 voor Surinam Airways maakt een testvlucht boven Frankrijk van Chateauroux naar Tarbes.
http://www.flightradar24.com/AIB242/7491ce3
[ Voor 27% gewijzigd door Piet91 op 31-08-2015 15:24 ]
https://www.flyingblue.co...229/garuda-indonesia.html
Nou, geen probleem dus.Bij Garuda Indonesia kunnen Flying Blue-deelnemers:
- Award Miles sparen
- Level Miles sparen
- Kwalificerende vluchten sparen
- Elite-bonus Miles sparen
- Award Miles besteden
- De geldigheidsduur van Award Miles verlengen
- Overal ter wereld genieten van SkyTeam-voordelen
Daaronder een heel stuk onder de kop:
En daar word alles uiteengezet over Level Miles en Award Miles. Kwalificerende vluchten worden niet meer genoemd.Welke voorwaarden gelden er bij Garuda Indonesia voor het sparen en besteden van Miles?
Nu zag ik dat mijn kwalificerende vluchten niet omhoog gingen. Op mijn vraag waarom, krijg ik nu van KLM te horen dat mijn boekingsklas niet overeenkomt

Service weer
Lekker!
"Een kwalificerende vlucht is een enkele vlucht aan boord van een SkyTeam-partner waarmee u Level Miles kunt sparen."
En bij de pagina van GA:
"Niet geldig voor het sparen van Miles: V, H, U, Z, E 0%"
Lekker!
http://www.flyertalk.com/...8-miles-estonian-air.htmlNapsju schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:33:
Hoe zit het eigenlijk bij Estonian? Daar heb ik wel mijn KL- FB op kunnen geven bij de online boeking, maar de airline zie ik niet op https://www.flyingblue.com/partners/airlines.html staan. Iemand?
het kan blijkbaar wel,je moet er alleen wat moeite voor doen (check je klasse gok ik) ze zijn geen ST partner maar hebben wel een overeenkomst met klm ergens
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ja lekker, dat staat dus weer op een andere pagina.Martijn-HK schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:26:
Helaas klopt het wel:
"Een kwalificerende vlucht is een enkele vlucht aan boord van een SkyTeam-partner waarmee u Level Miles kunt sparen."
En bij de pagina van GA:
"Niet geldig voor het sparen van Miles: V, H, U, Z, E 0%"
Heb maandag nog een Garuda vlucht staan, daarna dus gewoon weer lekker Easyjet.
EDIT:
Mmm
Lijkt me ook niet helemaal uit te sluiten wat ik wil. Op zijn minst een kromme zin dan."Een kwalificerende vlucht is een enkele vlucht aan boord van een SkyTeam-partner waarmee u Level Miles kunt sparen."
[ Voor 20% gewijzigd door PWM op 31-08-2015 15:45 ]
https://twitter.com/B787fans/status/638359783804944384

[ Voor 32% gewijzigd door Tr4il op 31-08-2015 18:24 ]
Tadaaa
Dat staat hij al een tijdje:Tr4il schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 18:21:
KLMs eerste 787 is op FAL:
https://twitter.com/B787fans/status/638359783804944384
[afbeelding]
Sterker nog; hij staat op het punt om van de lijn naar buiten te rollen.Piet91 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 14:20:
Is afgelopen dinsdag op de final assembly line gezet.
Zal daarna gespoten worden maar de levering schijnt vertraagd te zijn.
Maar goed, wel een toffe foto
Tadaaa
Het is normaal dat luchtvaartmaatschappijen tijdens deze drukke perioden gecharterde vliegtuigen inzetten, al is het wel zo dat de o.a. de interieur van de eigen vliegtuigen van Royal Air Maroc er vele malen mooier en schoner uit zien dan menig chartervliegtuig.
Gulfstream G650
PZ-TCP; ln 49, bouwjaar 1994:

PZ-TCR: ln 242, bouwjaar 1998:

Gemaakt bij haar vlucht vandaag: http://www.flightradar24.com/data/airplanes/f-wjkn/#7491ce3
Vlag op wingtip.
Reg.
[ Voor 21% gewijzigd door Napsju op 01-09-2015 00:08 ]
Lekker!
En de vlag voor is wat groter, missen een paar extra raampjes,
[ Voor 73% gewijzigd door CyBeR op 01-09-2015 00:52 ]
Piet, wat betekend in 49, 242?
Gulfstream G650
Lekker!
Gisteren dus het probleempje met de Qualifying Flights. Ging heen en weer. Op een gegeven moment gaf ik, netjes (!) aan dat ik het er niet mee eens was. Na het uitblijven van reactie heb ik gevraagd of ik een klacht ergens anders kan deponeren. Weer geen reactie. Wilde ze nu wat sturen: Ben ik geblokkeerd....
Bij Customer Care, maar ik zou daar geen betere service verwachten.PWM schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:08:
Na het uitblijven van reactie heb ik gevraagd of ik een klacht ergens anders kan deponeren. Weer geen reactie. Wilde ze nu wat sturen: Ben ik geblokkeerd....
Klopt, al een tijdje bekend:LongBowNL schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 11:06:
Ik lees net op Scramble dat op 7 september Kenya Airways met de 787 gaat vliegen vanaf Amsterdam.
Komende zondag is de laatste keer dat de 777-300ER op Schiphol komt en hierna komt deze ook nooit weer.wildhagen schreef op maandag 27 april 2015 @ 16:54:
Binnenkort nog meer 787's structureel op Schiphol. Vanaf 7 september zet Kenya Airways op de route tussen Schiphol en Nairobi een 787-8 in ipv de huidige 777-300ER.
Dus voor de mensen die nog een Kenya 777 willen zien; ga deze week nog even kijken.
Zij worden dus na Arke, Qatar, Xiamen de 4e airline die de 787 op Schiphol inzet.
En als de vluchttijden nog hetzelfde zijn als eerder dit jaar en de Kenya kist een paar minuten vertraging heeft heb je kans dat de bezoekende 787's nooit tegelijk op Schiphol staan.
Kenya haalt alle 777's uit haar vloot; de laatste -300ER vlucht is waarschijnlijk op 26 september vanuit Heathrow terug naar Nairobi.
Kenya is hier een keer eerder geweest met een 787; tijdens uitwijking naar Amsterdam afgelopen december vanwege mist in Parijs.

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 01-09-2015 12:07 ]
Nope. Heb een antwoord dat het inderdaad niet duidelijk is en dat ze ook zien en snappen dat men daar geen uitzondering leest, maar dat ze het verder zal jeuken.ValHallASW schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 09:24:
[...]
Bij Customer Care, maar ik zou daar geen betere service verwachten.
Voor service kan je beter bij EasyJet zijn. En daar heb ik inmiddels mijn komende 3 vluchten weer geboekt ipv met KLM en Garuda.
Dat zou ik wel eens willen proberen! En zelf bouwen is niet eens zo moeilijk. Wel duur
Veel cooler zou het zijn als de propellers niet aan een vast frame zouden zitten, maar zichzelf uitbalanceren. Maar dan nog, aparte technologieJeroenH schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 13:52:
Luchtvaart... anders...
[video]
Dat zou ik wel eens willen proberen! En zelf bouwen is niet eens zo moeilijk. Wel duur
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
KLM Newsroom
@KLM_press Work in progress: our first Boeing 787-9!

Als ze nou FB leden de mogelijkheid gaven om 24 uur voor vertrek gratis een economy comfort stoel te kiezen werd ik blij, nu worden daar gewoon de mensen gezet die als laatste inchecken, op die paar na die betalen..
Mis ik nog andere voordelen? Of is het eigenlijk gewoon een karig programma? Ben verder overigens erg te spreken over de service aan boord bij KLM.
Dat is de volgende stap. In helaas de spuuglelijke lcc-liveryAnoniem: 454358 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 17:46:
Gaan ze die nog spuiten, of blijft het alvast in airfrance kleur
(Gerucht gaat juist dat alle 787's naar KLM gaan en alle A350's naar AF; of daar waarheid in zit; geen idee)
Anywho; het heeft nu ook motoren:

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 01-09-2015 19:24 ]
Volgens mij zijn dat de constructie nummersSalimRMAF schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 01:10:
Onderste heeft extra satelliet/on board entertainment bubble aan de voorkant.
Piet, wat betekend in 49, 242?
Silver letterlijk niets. Het enige wat je kan bedenken is voorang bij boarden en op vreemde luchthavens priority stickers op je bagage. En natuurlijk de eerste koffer gratis.ScoTtix schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 18:37:
Wat heb je nou eigenlijk aan FB? Ben nu silver, maar ik snap nog niet wat ik er aan heb.
Heel mager dus.
Als je platinum bent krijg je standaard een upgrade naar comfortAls ze nou FB leden de mogelijkheid gaven om 24 uur voor vertrek gratis een economy comfort stoel te kiezen werd ik blij, nu worden daar gewoon de mensen gezet die als laatste inchecken, op die paar na die betalen..
Het programma is op zich niet karig, alleen Silver wel. Vanaf Gold is het wel interessant met de lounges e.d.Mis ik nog andere voordelen? Of is het eigenlijk gewoon een karig programma? Ben verder overigens erg te spreken over de service aan boord bij KLM.
Als je op Schiphol, net als ik, Privium Plus bent, heb je er geen enkel voordeel bij.
1e koffer gratis is inderdaad wel fijn. Platinum zal ik nooit halen denk ik, gold kom ik dit jaar net te kort voor. Heb jij ervaring met de KLM lounge? Ik moet zeggen dat ik de privium lounge echt dikke prima vind, zeker na de nieuwe cateraar dit voorjaar.PWM schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 19:56:
[...]
Silver letterlijk niets. Het enige wat je kan bedenken is voorang bij boarden en op vreemde luchthavens priority stickers op je bagage. En natuurlijk de eerste koffer gratis.
Heel mager dus.
[...]
Als je platinum bent krijg je standaard een upgrade naar comfort
[...]
Het programma is op zich niet karig, alleen Silver wel. Vanaf Gold is het wel interessant met de lounges e.d.
Als je op Schiphol, net als ik, Privium Plus bent, heb je er geen enkel voordeel bij.
Ik loop altijd Privium in. De Crown Lounge is veel (factor 30 of misschien wel meer) groter, maar onder aan de streep bieden ze niets meer. Het eten is vergelijkbaar. De Privium lounge zit ook wat centraler dan de Crown Lounge. Het enige wat de Crown Lounge heeft is ramen met uitzichtScoTtix schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 20:19:
[...]
1e koffer gratis is inderdaad wel fijn. Platinum zal ik nooit halen denk ik, gold kom ik dit jaar net te kort voor. Heb jij ervaring met de KLM lounge? Ik moet zeggen dat ik de privium lounge echt dikke prima vind, zeker na de nieuwe cateraar dit voorjaar.
Nee, er is wat mij betreft geen enkele reden om niet de Privium Lounge te kiezen.
Benieuwd wat dit gaat betekenen. Ook voor de 2 deels gebouwde 747-8i's voor Transaero...MOSKOU - De Russische luchtvaartmaatschappij Aeroflot neemt zijn noodlijdende branche- en landgenoot Transaero over. De regering in Moskou gaf dinsdag groen licht voor de overname van 75 procent van de aandelen. Wel moeten de toezichthouders nog akkoord geven.
Transaero, dat in 1991 werd opgericht, is na Aeroflot de grootste luchtvaartmaatschappij van Rusland. Als gevolg van de crisis dook het bedrijf in de eerste helft van het jaar fors in de rode cijfers, met een verlies van 8,5 miljard roebel (116 miljoen euro). Het aantal passagiers daalde in de eerste zeven maanden van het jaar met 2,7 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Vorig jaar ontving het bedrijf 9 miljard roebel steun vanuit Moskou.
Rode cijfers
Volgens bronnen zou Aeroflot het symbolische bedrag van 1 roebel betalen voor het belang van 75 procent. Overigens dook Aeroflot in de eerste maanden van het jaar ook dieper in de rode cijfers. Onder de streep resteerde een min van 3,5 miljard roebel. Afgelopen jaar verloor de Russische luchtvaartindustrie in totaal al 30 miljard roebel, blijkt uit gegevens van de Russische branchevereniging. Dat was in 2013 4,7 miljard roebel.
Nadat het nieuws over de overname bekend werd, stegen de beurswaarde van Transaero met circa 40 procent. Het aandeel Aeroflot verloor 5 procent.
http://www.luchtvaartnieu...t-gestremd-na-buiklanding

EDIT: Inmiddels hoor ik weer een transavia landen. Baan is weer open (2042Z)
[ Voor 34% gewijzigd door TVH7 op 01-09-2015 22:42 ]
Ik heb er eens een gezien in Canada die de gear en de flaps na touchdown verwisselde, hoop vonken maar dat lijkt mij hier niet het geval.
Gaat hij daarna volledig uit zijn plaat dat hij hem moet inleveren. En waarom dat nergens duidelijk van tevoren gemeld wordt.
Soms begrijp je niet dat mensen überhaupt kunnen functioneren in onze samenleving....
aan de andere kant,als je ziet hoe makkelijk ze op andere vliegvelden zijn,laatst nog in milaan hoefde ik niet mijn laptop uit de tas te halen bleek en zat dat grietje gewoon rustig door de facebooken op haar mobiel die eigenlijk zou moeten controleren
in Vietnam had je ook een bagagescanner staan maar die was blijkbaar optioneel
oh en natuurlijk russen die vinden dat ze recht hebben op 4 complete bagagerekken in het vliegtuig.....echt pffff
[ Voor 11% gewijzigd door mrsar op 02-09-2015 11:41 ]
Londen Luton....
Ik zou lekker weer gaan zitten (en pas overeind komen als de weg naar de vliegtuigdeur compleet vrij is).PWM schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:27:
Geen grap : Sta in vliegtuig, waar mensen niet uit kunnen. De rij voor de paspoort controle is langer dan de terminal aan kan, en ik sta dus effectief op rij 10 al in de rij voor controle.
Londen Luton....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
DitFreee!! schreef op woensdag 02 september 2015 @ 13:39:
[...]
Ik zou lekker weer gaan zitten (en pas overeind komen als de weg naar de vliegtuigdeur compleet vrij is).
als ik verder achteraan zit ben ik sowieso meestal 1 van de laatste die uitstapt, ik blijf meestal gewoon nog even doorlezen en blijf lekker zitten

[ Voor 9% gewijzigd door oohh op 02-09-2015 14:14 ]
Nah, niet alleen russen hoor.mrsar schreef op woensdag 02 september 2015 @ 11:40:
oh en natuurlijk russen die vinden dat ze recht hebben op 4 complete bagagerekken in het vliegtuig.....echt pffff
Ze moeten gewoon eens keihard de regels voor handbagage :
1 tas** en 1 accessoire, bijv. een handtas of een laptop
** Ieder stuk handbagage mag max. 55 x 25 x 35 cm (21,5 x 10 x 13,5 inch) (l x b x h) groot zijn.
gaan handhaven.
Nu zeult 90% een bovenmaatse trolley (met extra tas erbovenop) en rugzak en beautycase en souvenirs en nog een tas en dutyfree zakken naar binnen zonder dat er wat van gezegd wordt. Ik ben er al gewend m'n rugzak (Eastpakje) tussen m'n voeten te zetten omdat er geen plek meer is.
Idem.mrsar schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:01:
[...]
als ik verder achteraan zit ben ik sowieso meestal 1 van de laatste die uitstapt, ik blijf meestal gewoon nog even doorlezen en blijf lekker zitten
Verbaas me elke keer weer over die types die nog voor seatbelts lampje uit is al opspringen en vakken openrukken om tassen te pakken en naar voren gaan dringen.
[ Voor 22% gewijzigd door Goner op 02-09-2015 14:21 ]
Van Reykjavik via Schiphol naar Legoland is inderdaad een originele route.oohh schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:13:
Sinds wanneer doet Icelandair KEF-AMS-BLL? (ICE502)
[afbeelding]
op de een of andere manier is die vlucht mij het meest bijgebleven in de VS,wat een stelletje aso's waren dat zeg, daarnaast met bontjassen aan ervoor zorgen dat ernaast niemand nog normaal kon zitten.mijn toenmalige vriendin kon er wel om lachen dat de steward mij blijkbaar wel leuk vondGoner schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:17:
[...]
Nah, niet alleen russen hoor.
[...]
Idem.
Verbaas me elke keer weer over die types die nog voor seatbelts lampje uit is al opspringen en vakken openrukken om tassen te pakken en naar voren gaan dringen.
aangezien 10% van de IJslandse bevolking morgen de wedstrijd Nederland - IJsland komt kijken zijn er wat extra vluchten vanuit Reykjavik ingepland (vandaag bijv. al 4). Zal dus wel het eea. geschoven zijn om de schema's niet al te veel in de war te gooien. 3 vluchten gaan gewoon terug naar Reykjavik, eentje via Billund.oohh schreef op woensdag 02 september 2015 @ 14:13:
Sinds wanneer doet Icelandair KEF-AMS-BLL? (ICE502)
[afbeelding]
Ik zag inderdaad dat er drie Icelandair vluchten nagenoeg tegelijkertijd binnenkwamen. Ik volg alleen geen voetbal, dus kon geen oorzaak-gevolg trekkenThetallguy schreef op woensdag 02 september 2015 @ 17:30:
[...]
aangezien 10% van de IJslandse bevolking morgen de wedstrijd Nederland - IJsland komt kijken zijn er wat extra vluchten vanuit Reykjavik ingepland (vandaag bijv. al 4). Zal dus wel het eea. geschoven zijn om de schema's niet al te veel in de war te gooien. 3 vluchten gaan gewoon terug naar Reykjavik, eentje via Billund.
[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 02-09-2015 17:59 ]
Welke ******* dat heeft ontworpen? Nu moet ik dus toch mijn paspoort meeslepen of lang in de rij gaan staan. Daarmee helpen ze zelf het ID-kaart systeem in de vernieling. Dombo's.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dit topic is gesloten.