Het Luchtvaart Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste
Acties:
  • 643.811 views

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/7/7/1/2581177.jpg

Transavia breidt uit met nieuwe toestellen
Transavia breidt uit met nieuwe toestellen, het koopt maximaal twintig extra vliegtuigen. Dat zegt Matthijs ten Brink, de directeur van de budgetdochter van Air France-KLM in een interview met The Wall Street Journal. Dit komt bovenop de €1 mrd die Transavia wil investeren om 17 toestellen van het type Boeing 737-800 aan te schaffen.

De top van Air France-KLM wil al enige tijd de budgetdochter uitbouwen tot een Europese prijsvechter, maar vindt daarbij de piloten van Air France op zijn weg. Die zijn bang voor uitholling van de arbeidsvoorwaarden. Vorig jaar kostte een twee weken durende pilotenstaking € 425 mln, waardoor Air France in de rode cijfers belandde. Daarop besloot het concern zijn plannen te schrappen om de twee onderdelen van Transavia, Transavia France en Transavia Netherlands, samen te voegen tot Transavia Europe.

Kosten besparen

Het overleg tussen de piloten en de Air France-directie is vastgelopen. De pilotenvakbonden zijn volgens Alexandre de Juniac inmiddels bereid de gesprekken te heropenen. De voorgenomen uitbreiding van Transavia is niet zonder risico. Beide Transavia-onderdelen maken nu nog verlies, maar zullen naar verwachting in 2017 weer winstgevend zijn. ‘De groei die we toevoegen moet wel bijdragen aan ons doel van winstgevendheid’, aldus Ten Brink.

Air France moet de komende drie jaar €1,1 mrd aan kosten besparen. Vorige maand rapporteerde Air France-KLM een verlies van €79 mln in het tweede kwartaal. Eerder deze maand kwam Transavia wel met goed nieuws. Het vervoerde in juli 9,4% meer passagiers dan in dezelfde maand van 2014.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

oohh schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:40:
[...]

Staan jullie nu nog steeds geparkeerd, zoals Piet91 net zei?

Als dat zo is dan snap ik niet helemaal waarom ze die APU voor de airconditioning niet gewoon laten draaien, eventueel met een externe airco op de grond en een extra power supply.

[...]

Goede vlucht!
Omdat de APU 4 uur laten draaien of een externe airco huren flink geld kost. Arke heeft niet voor niets de goedkoopste tickets, dat moet ergens vandaan komen. Als alles goed gaat merk je er niets van, maar zodra het tegenzit ontdek je waarom het zo goedkoop was.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:58

franssie

Save the albatross

Devil schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:08:
[...]
<> Als alles goed gaat merk je er niets van, maar zodra het tegenzit ontdek je waarom het zo goedkoop was.
QFT - helaas zijn er bestemmingen waar alleen Low Cost Carriers op vliegen, maar ach zo zijn er ook bestemmingen waar alleen KLM op vliegt in die regio, dus kiezen is soms niet een keuze :+

Maar dat de APU of hoe die generator heet veel geld kost (onderhoud) had ik hier al gelezen, maar een externe aircon is nu niet echt high tech ( * franssie nieuw bedrijfje in gedachten heeft).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

De marge is soms maar 1 euro per passagier en zo'n airco kost al snel een paar honderd euro per uur. Alles in de luchtvaart is schreeuwend duur.

• franssie

franssie

Save the albatross

there goes my businesscase - een paar honderd euro voor een apparaat dat 98% staat te idelen is niet veel, ook buiten de luchtvaart.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Devil schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:18:
De marge is soms maar 1 euro per passagier en zo'n airco kost al snel een paar honderd euro per uur. Alles in de luchtvaart is schreeuwend duur.
Ik kan het haast niet geloven.

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:53
Devil schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:08:
[...]

Omdat de APU 4 uur laten draaien of een externe airco huren flink geld kost. Arke heeft niet voor niets de goedkoopste tickets, dat moet ergens vandaan komen. Als alles goed gaat merk je er niets van, maar zodra het tegenzit ontdek je waarom het zo goedkoop was.
Een APU van een 77W doet ongeveer 300kg/u => +- 380liter. Kerosine is 0.35eur/l (lijkt mij correct, maar ik heb geen idee wat Arke er voor betaalt) In totaal +- 530 euro.

Op zich is dat niet overdreven veel tegenover een aantal uur vertraging. En als ze de APU toch moeten laten draaien dan zal het al helemaal niet meer veel schelen. Op dergelijke momenten denk ik dat het zelfs voor een maatschappij als Arke voordeliger is om de APU en koeling te laten draaien ipv een hoop mensen die Arke dan toch minder hoog aanschrijven.
De ROI op die 500 euro zal meer zijn dan als je het marketingdepartement 500 euro meer budget geeft.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Die mensen die Arke niet meer zo hoog aanschrijven interesseert ze natuurlijk niets, want die mensen kiezen de volgende keer gewoon weer de goedkoopste. Zo werkt die business.

• franssie

franssie

Save the albatross

Wat ik uit een eerdere discussie in een van deze delen van dit topic meen onthouden te hebben, zaten de kosten van het gebruik van de APU niet niet in de brandstof (kost niets nu) maar juist het onderhoud van die dingen aangezien ze om de 6000 oid uur een revisie nodig hebben. Maar misschien heb ik dat fout onthouden.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En het gaat om zijn man purse.
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/e0/df/26/e0df266bf5e2157d3341ce42944f8ca0.jpg
[insert opmerking over echte mannen die dat niet hebben]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• franssie

franssie

Save the albatross

Devil schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:36:
Die mensen die Arke niet meer zo hoog aanschrijven interesseert ze natuurlijk niets, want die mensen kiezen de volgende keer gewoon weer de goedkoopste. Zo werkt die business.
Klopt, maar twee acht dagen geleden stond in dit topic ook een verhaal over een kist die naar de 40+ celcius ging en dat was geen Arke maar KLM als ik het mij goed herinner ...

Misschien is het gewoon veevervoer geworden.

edit:// Bob Popcorn in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"

edit2://
Ok het lijkt (...) dat KLM wel iets meer geprobeerd heeft dan Arke getuige :
Schijnbaar was de APU van het vliegtuig defect. Er werd direct een externe airconditioning gehaald om het vliegtuig te koelen, immers was boarden onmogelijk met temperaturen boven de 45 graden.
Blijf natuurlijk dat de planner die de vliegtuigen inzet het geen hol boeit wat de gevolgen voor de klanten kan zijn, je ziet die kennis nu ook uit de luchtvaart verdwijnen helaas.

[ Voor 36% gewijzigd door franssie op 20-08-2015 23:48 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mja, maar 'de airco kan niet aan' en 'we willen de airco niet aan zetten' zit wel een wereld van verschil tussen he. KLM namelijk:
Er werd direct een externe airconditioning gehaald om het vliegtuig te koelen
Maarja da's niet supereffectief in een kist ter grootte van de 747.

[ Voor 42% gewijzigd door CyBeR op 20-08-2015 23:48 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

franssie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:39:
[...]

Klopt, maar twee acht dagen geleden stond in dit topic ook een verhaal over een kist die naar de 40+ celcius ging en dat was geen Arke maar KLM als ik het mij goed herinner ...

Misschien is het gewoon veevervoer geworden.

edit:// Bob Popcorn in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4"
APU helaas defect en de ene na de andere externe airco die er mee stopt (ook niet zo vreemd met 45 graden buitenlucht temperatuur helaas). Dat is een totaal ander verhaal als 'om brandstof te besparen starten we de APU niet'.

• franssie

franssie

Save the albatross

yep las ik ook, had ik al in een edit gezet, maar een aircon die stopt met 45 graden? kom op
edit: (ervanuitgaande dat dat pro installaties zijn)

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 21-08-2015 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
franssie schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 23:51:
yep las ik ook, had ik al in een edit gezet, maar een aircon die stopt met 45 graden? kom op
edit: (ervanuitgaande dat dat pro installaties zijn)
Nja, 't is meer dat je dan dus dit soort dingen krijgt:

Afbeeldingslocatie: http://media.bradenton.com/smedia/2014/09/17/23/29/1mXO78.AuSt.69.jpeg

en hoewel beter dan niks, is 't bepaald niet zo effectief als de on-board airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Laatst online: 07-06 14:51
Ja Airconditioning aan boord. Ik heb het ook vaak bloedheet in de cockpit. Maar onze vrienden van de IL&T hebben bedacht dat je op bepaalde pieren op Schiphol de APU niet mag starten in verband met milieu tot 10 minuten voor vertrek... Dit mag alleen als de temperatuur boven de 25 graden Celsius is. Als de zon lekker schijnt, dan is het binnen de kortste keren bloedheet aan boord, ook al is het 18 graden buiten.
Schiphol is een ouderwetse luchthaven. Veel grote luchthavens hebben zoals op het plaatje airco-units bij de gates. Op Schiphol slechts op enkele posities (ICA-gates). Maatschappijen zeggen tegen de luchthaven: als wij de APU niet mogen starten, regel dan maar airco-units. De luchthaven zegt dan: prima, maar het gebruik daarvan kost wel xxx Euro/uur. De maatschappijen zeggen dan: dat doen we niet, dat is veel duurder dan ons APU-gebruik (737: 150/uur).
Dus dan komen ze met regeltjes om APU-gebruik te ontmoedigen.
Nu zijn er luchthavens waar het gebruik nog veel strikter is en waar hoge boetes worden uitgedeeld als je de airco toch start. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-06 15:14
Ik ben niet echt een vliegtuigkenner, maar wil morgen met familie richting Schiphol om vliegtuigen te 'spotten' en in ieder geval de aankomst van de Emirates A380 te zien. Nu zag ik dat de Polderbaan buiten gebruik is wegens onderhoud. Waar kan ik het beste naar toe gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-05 17:16
nielsgaastra schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:34:
Ik ben niet echt een vliegtuigkenner, maar wil morgen met familie richting Schiphol om vliegtuigen te 'spotten' en in ieder geval de aankomst van de Emirates A380 te zien. Nu zag ik dat de Polderbaan buiten gebruik is wegens onderhoud. Waar kan ik het beste naar toe gaan?
Het is altijd de vraag waar de Emirates landt. Meestal arriveert hij grofweg tussen 13:00u en 14:00u. Dan is de inbound piek aan de gang en landen ze op twee banen tegelijk. Vaak is dit de Polderbaan in combinatie met de Zwanenburgerbaan of de Buitenveldert (bij de MacDonald).

Een handige site om te kijken is: http://www.lvnl.nl/airtraffic hier zie je welke banen door LVNL (Luchtverkeerleiding Nederland) wordt gebruikt. Dat vergroot je kans iets meer.

Hoop dat je er wat aan hebt.

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ryanair loses flight delay court case. Brits, weet niet wat voor effect dit heeft in andere landen.

Als ik het zo lees, heeft Ryanair in haar voorwaarden staan dat je binnen 2 jaar moet claimen, terwijl de regels 6 jaar toestaan. Een eerdere rechter had gezegd dat de verkorting redelijk was, dat is nu overruled.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Floppie schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:11:
Ja Airconditioning aan boord. Ik heb het ook vaak bloedheet in de cockpit. Maar onze vrienden van de IL&T hebben bedacht dat je op bepaalde pieren op Schiphol de APU niet mag starten in verband met milieu tot 10 minuten voor vertrek... Dit mag alleen als de temperatuur boven de 25 graden Celsius is. Als de zon lekker schijnt, dan is het binnen de kortste keren bloedheet aan boord, ook al is het 18 graden buiten.
Schiphol is een ouderwetse luchthaven. Veel grote luchthavens hebben zoals op het plaatje airco-units bij de gates. Op Schiphol slechts op enkele posities (ICA-gates). Maatschappijen zeggen tegen de luchthaven: als wij de APU niet mogen starten, regel dan maar airco-units. De luchthaven zegt dan: prima, maar het gebruik daarvan kost wel xxx Euro/uur. De maatschappijen zeggen dan: dat doen we niet, dat is veel duurder dan ons APU-gebruik (737: 150/uur).
Dus dan komen ze met regeltjes om APU-gebruik te ontmoedigen.
Nu zijn er luchthavens waar het gebruik nog veel strikter is en waar hoge boetes worden uitgedeeld als je de airco toch start. :(
Moet de airco per se op de APU? Kun je niet op zo'n GPU de airco aanzetten?

Also, welke gates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:09:
[...]

Moet de airco per se op de APU? Kun je niet op zo'n GPU de airco aanzetten?

Also, welke gates?
Een GPU is alleen voor stroom, geen airco. Er zijn daarom talloze mobiele airco units die aangesloten kunnen worden, maar in het beste geval kunnen deze een (leeg) vliegtuig alleen koel houden, niet koel krijgen.

Als het vliegtuig dus tijdens de grond stop niet meteen voorzien wordt van een airco, of deze niet de hele tijd kan gebruiken, ga je zweten...

Start je toch de apu, dan krijg je een boete, tenzij je eerst soort van toestemming vraagt via de telefoon, maar dat proces loopt ook niet helemaal soepel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
nielsgaastra schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:34:
Een tip; als je een smartphone hebt; installeer daar Flightradar op. Kun je de kisten exact volgen.
Zeker als je op/bij Schiphol staat is dat zo'n grandioze app; ik kon m'n vader vorige week exact vertellen welke kist dat was, waar die heen ging/vandaan kwam, hoe lang die vlucht zou duren etc. _/-\o_

Daarnaast weet je precies wat er aankomt (en of je dus bijv. nog beter even kunt wachten als een kist naar je toe komt).

Tip #2; ga met de auto. Op die manier kun je i.i.g. al bij de Buitenveldertbaan (McDonalds), Polderbaan (officiële spottersplaats) en Kaagbaan (auto kun je daar iets verder op geloof ik (nog steeds?) kwijt) komen en ook snel verplaatsen indien nodig.

Vergeet overigens ook niet de China Southern A380; die komt weliswaar vroeg aan maar vertrekt pas in de middag (14:50 uur).
Dat betekend dus dat deze kist de gehele morgen en deel van de middag op Schiphol staat en ongeveer tegelijk met de Emirates A380 vertrekt. Ook staat de China Southern voor de terugvlucht aan gate E18; en is hiermee nog net te zien vanaf het Panoramaterras.
(De CZ A380 wordt 's morgens aan gate E09 afgewerkt waar later de Emirates A380 aan wordt afgewerkt)

En natuurlijk de Qatar, Arke en Xiamen 787's. Oh, en pak ook maar even de Kenya Airways 777-300ER mee want 6 september komt die voor het laatst. (vanaf 7 september komt hun 787-8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
25 Augustus is de Polderbaan pas weer open :) Een genot, 4 start en landingen geen Polderbaan gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 22:22
Voor de liefhebbers; morgen Wings of Freedom in Ede.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CM8niLiWIAAeT5V.jpg

Ook een dubbeldekker aan het werk gezien; moest zich even uitleven.
Wel vééél power in dat toestel zeg
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CM8rdxmUAAAiMrK.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Man man, we hebben een maand gelden tickets geboekt van hanover naar malaga via cdg op 2 jan via klm. Krijg ik vandaag een mail dat de vlucht van haj naar cdg is verplaats van 10.55 naar 6.45. Nou ok, maar wij zijn pas ruim na 9 am in hanover die dag.

Ik via twitter contact gezocht met klm, en nu komen ze met een gweldige oplossing; van 13.20 vanaf cdg naar agp, en dan van 16.10 van haj naar cdg. Hahahaha, nou ja, ze gaan er weer naar kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-05 22:02

Jelte,89

Woodworking

En van Malaga naar Hannover moet je lopen?

Revive the guild!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
Hier een soortgelijk geval: Air China.

Retourtje Dusseldorf - Singapore via Peking in 2016 voor €409 euro. Vond ik wel een fijne prijs, dus maar geboekt.

Helaas. De vlucht die ik geboekt had voor vertrek op vrijdag is geannuleerd, en mijn ticket is omgezet naar vertrek op de volgende dag. Aankomst Peking op zondag 05:30, om vervolgens de zaterdag er voor om 15:25 door naar Singapore te vliegen??? Ze zijn echt gek daar.

Na veel bellen en meerdere keren uitleggen hebben ze de ticket nu omgeboekt naar vertrek vanuit Frankfurt op vrijdag, met mogelijkheid voor Rail&Fly. Vertrek vanuit IATA code QYG. Nu klopt het weer. :o

Ohja, de helpdesk van Air China (tel +861095583) heeft wel een interessant menu... :+ :+

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
'Casualties' as airshow plane crashes into cars on A27 at Shoreham

[ Voor 39% gewijzigd door anandus op 22-08-2015 17:05 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:11
Die reactie is weer eens wat anders dan het inmiddels vrij standaard hysterische gekrijs :P

'Oh dear', zo lekker Brits onderkoeld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
Was laatst ook bij mtv ridiculousness.
Aantal filmpjes met 'typisch Brits' commentaar.

Inderdaad heel 'koeltjes' 'oh dear etc bij de meest gevaarlijke situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonV
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
'Zeven doden bij crash vliegshow Brighton'
Bij de Engelse stad Brighton is een vliegtuig neergestort, vlak bij de snelweg A27. Volgens de BBC zijn er zeven mensen om het leven gekomen. Het toestel raakte een aantal auto's en mogelijk enkele fietsers.

Het vliegtuig, een Hawker Hunter, deed mee aan de Shoreham Airshow, een vliegshow op het vliegveld van Shoreham in de buurt van Brighton. De snelweg is afgesloten.

Op beelden op YouTube is te zien dat het eenpersoonstoestel een looping probeerde te maken. Vermoedelijk werd die te laag ingezet. Een getuige zei tegen de BBC: "Hij begon aan de looping en net toen hij daar uit moest komen, dacht ik: je zit te laag, je zit te laag, trek op!"

De luchtshow trok 20.000 mensen. De vliegtuigen die meededen vlogen niet over het publiek.

De Hawker Hunter is een Britse jager uit de jaren 50. Ook de Nederlandse Koninklijke Luchtmacht vloog ermee. In Zwitserland bleven ze tot 1994 in dienst.

In 2007 stortte tijdens dezelfde luchtshow een gevechtsvliegtuig uit de Tweede Wereldoorlog neer. De vlieger kwam daarbij om het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CNBYttRWIAAHueY.jpg:large

Damn :X

LET OP GRAFISCH. SCHIJNBAAR LAAT DIE HASHTAG OOK (IS?) EXECUTIE ZIEN
Hoop foto's te zien hier: https://twitter.com/hasht...es&vertical=news&src=hash

edit;
Nou valt het wel mee. Volgens mij zijn ze allemaal verwijderd, die van IS...

[ Voor 81% gewijzigd door Streskip op 22-08-2015 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Opvallend eigenlijk dat in een land waar in hotels boven de warm water kraan "pas op, warm water" staat (no joke, slechts als voorbeeld, veel meer gekke zaken) dit soort dingen boven bewoond gebied wel mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Nu online
PWM schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:05:
Opvallend eigenlijk dat in een land waar in hotels boven de warm water kraan "pas op, warm water" staat (no joke, slechts als voorbeeld, veel meer gekke zaken) dit soort dingen boven bewoond gebied wel mogen.
Nou ja inderdaad.. Dit zijn meer van die dingen die je uit Rusland verwacht.. Maar als je er op zoekt vind je toch wel redelijk wat airshow crashes. Dit was bijvoorbeeld ook al zo'n rare crash (in het publiek, USA, 2011).

Misschien ligt het eraan dat civiele piloten (of ex-militair) niet (meer) de training krijgen die ze nodig hebben?
anandus schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 01:45:
[...]
Woh, die mensen daar rechts! :|
Uhu :| Er schenen echt veel mensen daar langs de weg te hebben gestaan, 7 vind ik dan nog wel mee vallen. :X Nog bizarder dat de piloot nog levend eruit getrokken kon worden. Op bovenstaande crash foto zie je de canopy ook open staan, misschien heeft dat er iets mee te maken.

Ik deel niet graag dingen van zulke ongevallen maar het zijn best interessante foto's

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/08/22/15/2B93762000000578-3207016-image-m-103_1440254681506.jpg

Als je niet beter zou weten zou je denken dat ie hier bijna straight vliegt
Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/08/22/16/2B93A5D500000578-3207016-image-a-127_1440258090906.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/08/22/20/2B952BF300000578-3207016-image-a-29_1440272567759.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/08/23/01/2B962EA200000578-3207016-image-a-86_1440291583093.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/08/22/19/2B93A54700000578-3207016-image-a-1_1440267412888.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/08/23/00/2B96237F00000578-3207016-The_pilot_desperately_tried_to-a-62_1440285544486.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/08/23/00/2B96B31100000578-3207016-The_Hawker_Hunter_crushed_a_Vauxhall_Corsa_pictured_as_it_desper-a-71_1440287860242.jpg

Aan de ailerons is niet veel te zien, of misschien wel te weinig.. Geen idee of die controle had over de tailplane.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 05-06 15:41
Voor liefhebbers van ons militair materieel: onze F-35s testen de afgelopen en komende week de interoperabiliteit tussen hun systemen en die van de Nederlandse F-16s en KDC-10 tanker. Dat levert mooie plaatjes op:

Afbeeldingslocatie: https://www.defensie.nl/binaries/large/content/gallery/defensie/content-afbeeldingen/onderwerpen/f-35-en-f-16-oefenen-samen/img_2852-large.jpg
Foto afkomstig van https://www.defensie.nl/o...efenen-samen/inhoud/fotos, waar nog meer mooie plaatjes staan.

Daarnaast heeft Frank Crebas weer een prachtplaat van ons vliegtuig gemaakt toen deze low-level door "Starwars Canyon" vloog:

Afbeeldingslocatie: https://scontent-lax3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/t31.0-8/11856263_894625713918347_1656468968354755286_o.jpg

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying-J
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-11-2024
PWM schreef op zaterdag 22 augustus 2015 @ 20:05:
Ik denk dat je met bewoond gebied bedoeld dat er mensen in de buurt zijn. Zo'n airshow heeft natuurlijk weinig zin als er geen mensen in de buurt zijn. :) Daarnaast zijn ze uiteraard aan allerlei regels gebonden, dat ze dus niet boven het publiek vliegen, wat hier zo te zien ook niet gebeurt. Binnen hoeveel km zou je geen mensen willen hebben van een airshow? Bijna onmogelijk. Je ziet dat hij ook op een snelweg crasht, dat kan gebeuren, heel erg voor de mensen die hierbij om het leven zijn gekomen, maar dit had ook los van een airshow kunnen gebeuren.

Met de opmerking 'boven bewoond gebied', insinueer je dat er boven een woonwijk met anderhalf miljoen spelende kinderen een airshow gehouden werd, dat is natuurlijk niet het geval. Gewoon een heel erg zuur ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 20:25

MBV

Streskip schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 04:47:
[...]

Aan de ailerons is niet veel te zien, of misschien wel te weinig.. Geen idee of die controle had over de tailplane.
Ik weet niet tot welke hoek het verhogen van de Angle of Attack nog zin heeft. Als je de hoek te groot maakt wordt het stall, waarbij je het laatste beetje lift verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:55

Onbekend

...

Tijdens een vliegshow bij de Zwitserse plaats Dittingen zijn twee vliegtuigen in de lucht op elkaar gebotst. Dat melden Zwitserse lokale media. Vermoedelijk is een van de piloot omgekomen.
De tweede al dit weekend.

Komt dat door het ietwat onzorgvuldig uitvoeren van stunts, of gaan hier nog andere dingen mis?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
Het in niet onbekend (hihi) dat er bij extreme stunts ongelukken gebeuren en/of dode vallen.
Dat is het risico dat erbij hoort en dat is oa waarom het zoveel mensen trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
Adrenalinejunks, dat zijn het! 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Napsju op 23-08-2015 14:45 ]

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik snap het niet helemaal. Dacht eerlijk gezegd dat een looping vrij voorspelbaar was. Goeie snelheid kiezen, goeie hoogte kiezen, dan hard aan die knuppel trekken en het komt goed, zolang je tenminste een veilige marge aanhoudt. Of is er technisch iets fout gegaan met het toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Nu online
Het was een aparte looping. Hij komt uit een andere richting terug dan de richting waarmee hij de looping begon. Geen idee of dat ermee te maken heeft maar hij had al redelijk weinig marges vanaf het begin. En ja idd goede snelheid kiezen, zou het zo geloven dat ie te weinig snelheid had vanaf het moment dat ie ondersteboven ging.

En weer een ongeluk. Vervelend :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 23:49

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmmbob schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 04:48:
Voor liefhebbers van ons militair materieel: onze F-35s testen de afgelopen en komende week de interoperabiliteit tussen hun systemen en die van de Nederlandse F-16s en KDC-10 tanker. Dat levert mooie plaatjes op:

[afbeelding]
Foto afkomstig van https://www.defensie.nl/o...efenen-samen/inhoud/fotos, waar nog meer mooie plaatjes staan.

Daarnaast heeft Frank Crebas weer een prachtplaat van ons vliegtuig gemaakt toen deze low-level door "Starwars Canyon" vloog:

[afbeelding]
Mooie shots op de website. Hoeveel van onze F-16's staan daar permanent gestationeerd? En is de boomoperator op de foto's niet iets té oud? :X

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Boomoperator doet zijn werk prima. Let wel, die brillen zijn speciale brillen voor het systeem :)

Er staan 10 Nederlandse F-16s in Tucson, waarvan er nu 6 'op bezoek' zijn op Edwards.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Gaaf! :9

Wel nitpicking; ze hebben "Ed Force One" wel heel letterlijk genomen in die render; zie wingtips en neus. :P

Over 747's gesproken; de eerste 747-8i voor Korean Air is vandaag geleverd.
In totaal zullen ze 10 kisten ontvangen; de 2e kist voerde de afgelopen dagen al wat tests uit en nog een drietal kisten staan op de final assembly line.
Naast de 747-8i hebben ze ook 7 747-8F's besteld waarvan er 6 al zijn geleverd.
Hiermee is het de eerste maatschappij die beide varianten in gebruik heeft.

Daarnaast hebben ze nog 24 747-400 in dienst; 13 passagierskisten en 11 vrachtvliegtuigen.
De nieuwe 747-8i's en 777-300ER's (waarvan nog een deel geleverd moet worden) moeten op termijn de
747-400's vervangen; deze zouden in 2017 de vloot verlaten moeten hebben.

Korean Air is de derde luchtvaartmaatschappij die de 747-8i ontvangt; na Lufthansa (april 2012) en
Air China (september 2014).
Transaero Airlines zou hun eerste 747-8i afgelopen augustus al moeten ontvangen maar dit is uitgesteld tot volgend jaar. De kisten van hen zullen zolang opgeslagen worden.
Als de 10 stuks voor Korean Air en de 4 stuks voor Transaero geleverd zijn ziet het er donker uit voor de passagiersvariant; alle 49 bestelde varianten (op 1 BBJ na) zijn dan geleverd.
Van de vrachtvarianten staan nog 14 orders open volgens de officiéle orderlijst van Boeing (per juli).
Hier staan overigens niet opties e.d. op en dus ook niet de recentelijke Memorandum of Understanding (MoU) van AirBridgeCargo voor 20 747-8F's.

De eerste commerciële vlucht voor de nieuwe 747-8i zal plaatsvinden op 2 september naar Frankfurt.
Vanaf 7 september volgt Singapore.
EDIT: zojuist bekend gemaakt dat vanaf 1 november San Francisco de 3e bestemming wordt.

Over een uur of 2 zou de eerste 747-8i van Korean Air vanuit Paine Field naar Seoul moeten vertrekken.

Nou nog een iets donkere tint blauw en andere title dat met een 'K' begint. :+

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CNRSIKwVEAA_RS1.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CNRUI7GUYAAvmiV.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CNRUF0oUAAA1vYU.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CNRe1qAUAAAjuI7.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CNRNPyvVAAQ7G-L.jpg:large

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 26-08-2015 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-06 11:08
NeutraleTeun schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 14:18:
Het in niet onbekend (hihi) dat er bij extreme stunts ongelukken gebeuren en/of dode vallen.
Dat is het risico dat erbij hoort en dat is oa waarom het zoveel mensen trekt.
Tijd om weer met monstertrucks in Haaksbergen te stunten dus..

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vluchten vertraagd door grote brand in hangar op vliegveld Dublin
Alle vluchten van en naar Dublin zijn woensdagochtend een uur vertraagd vanwege een grote brand in een hangar op het vliegveld van de Ierse hoofdstad.

Dat meldt de brandweer van Dublin woensdag.

De autoriteiten raden reizigers aan vooraf goed de laatste reisinformatie te controleren. Reizigers die woensdagochtend met KLM en Aer Lingus vanaf Schiphol naar Dublin vertrekken moeten rekening houden met een vertraging van in ieder geval een half uur.

De brand ontstond woensdagochtend rond 7.00 uur. De Ierse brandweer rukte met groot materieel uit. Rond 9.15 uur werd het sein brand meester gegeven en werden de vluchten hervat.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CNUPSpkW8AAq4Qg.jpg:large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CNUnwrUWEAASJld.jpg:large

Zo te zien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-06 12:11
Op nu.nl al discussies dat KLM daar niet zelf direct heen vliegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:12
cbr600f4i schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 07:39:
Tijd om weer met monstertrucks in Haaksbergen te stunten dus..
Bij luchtvaartshows is altijd de vraag, is het gevaarlijk of niet? Ik ben mijn modelbouwtijd nog niet vergeten... Op onze club hadden we een heel sterk veiligheidsbesef, niet vliegen boven/achter publiek/flightline, safety officer wiens aanwijzingen opgevolgd moeten worden, etc.

En toch kan ik je de 18 hechtingen in mijn hoofd laten zien van een 2kg 1,5m spanwijdte trainer die zich in mijn hoofd probeerde te boren, leerling die oriëntatie kwijt was. Afgevoerd met ambulance en alles. Destijds deed ik er luchtig over, nu ik een stuk ouder ben realiseer ik me een stuk beter dat het ook héél anders had kunnen aflopen. En hoewel dit by far het meest ernstige ongeluk is wat we op de club gehad hebben, was het niet het enige incident.

Wanneer heb je genoeg veiligheidsmaatregelen genomen? Wanneer moet je met iets stoppen? Het feit is dat je met hoog-energetische zaken werkt, en dat zal altijd risico's houden.

Ik durf niet te zeggen of, in het algemeen, de risico's van luchtvaartshows zo hoog zijn dat het als gevaarlijk te bestempelen valt. (niet veel mensen begrijpen het verschil tussen de begrippen risco en gevaar...)

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 16:28

Bestla

M/M -> V/F

De enige vliegshow die ik live gezien heb was op Valkenburg bij Leiden. Daar waren naast de toestellen van de Klu ook het fabrieksteam van Sukhoi met de S 34. Die mochten alleen in de baanrichting en baan verlengde hun demonstatie geven. Niet boven publiek, of gebouwen en woonwijken.

Geweldig toestel die Sukhoi, damn wat een power!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Nu het lekker begint te stormen (rond Schiphol) zijn er alweer vliegtuigen die niet kunnen landen
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P7I0AJm.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Liever dat ze een extra rondje maken, dan dat het fout gaat. Safety first...
Ik vind het niet in 1x kunnen landen in zulk weer niks negatiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Nu online
Anoniem: 111246 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 21:13:
Liever dat ze een extra rondje maken, dan dat het fout gaat. Safety first...
Ik vind het niet in 1x kunnen landen in zulk weer niks negatiefs.
Ik bedoelde het ook niet negatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Jefe
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DennisM6 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 13:49:
Op nu.nl al discussies dat KLM daar niet zelf direct heen vliegt ;)
Iemand een idee waarom KLM niet zelf naar Dublin vliegt? Hoewel Aer Lingus geen lid is van het Skyteam voeren ze wel in samenwerking met KLM vijf keer per dag deze vlucht (DUB-AMS) uit. KLM vliegt daarentegen naar ongeveer elke relatief grote Europese bestemming (zelfs naar Belfast), behalve Dublin.

Qua traffic op deze route zou het geen probleem moeten zijn om zelf te vliegen, ik vlieg deze route ongeveer maandelijks en vluchten zitten vrijwel altijd vol of zelfs overboekt (omdat Dublin weinig vluchten naar buiten Europa heeft zijn er ook veel overstapverbindingen die via Amsterdam lopen). Het zou dus geen probleem moeten zijn om hier zelf een winstgevende route op uit te voeren.

Wellicht komt KLM alsnog in de nabije toekomst richting Dublin nu IAG een groot belang krijgt in Aer Lingus. Of wellicht dat Ryanair concurrentie tov Aer Lingus op deze route gaat starten, wat ze bijvoorbeeld ook doen op de DUB-BRU route. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 13:10
Anoniem: 454358 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:57:
Man man, we hebben een maand gelden tickets geboekt van hanover naar malaga via cdg op 2 jan via klm. Krijg ik vandaag een mail dat de vlucht van haj naar cdg is verplaats van 10.55 naar 6.45. Nou ok, maar wij zijn pas ruim na 9 am in hanover die dag.

Ik via twitter contact gezocht met klm, en nu komen ze met een gweldige oplossing; van 13.20 vanaf cdg naar agp, en dan van 16.10 van haj naar cdg. Hahahaha, nou ja, ze gaan er weer naar kijken.
Hier valt werkelijk geen touw aan vast te knopen :Z

EDIT: Oeps, zie nu pas dat ik erg ver naar achter gebladerd was :X

[ Voor 5% gewijzigd door BeefHazard op 26-08-2015 22:51 ]

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
BeefHazard schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 22:51:
[...]

Hier valt werkelijk geen touw aan vast te knopen :Z

EDIT: Oeps, zie nu pas dat ik erg ver naar achter gebladerd was :X
Dat komt vooral omdat de KLM iets geks doet ;-) Als context: Hannover is HAJ, Malaga is AGP (en CDG is Parijs). Oorspronkelijke boeking was HAJ-CDG-AGP, maar het eerste deel van die vlucht is vier uur vervroegd. Na klagen kwam de KLM vervolgens met de oplossing 'Vlieg eerst van CDG naar AGP, en daarna van HAJ naar CDG'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
Vertical, omdat het kan:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CNT_48UUkAARkot.jpghttps://mobile.twitter.co...status/636414809806770176

En op de voorpagina van de Telegraaf van vandaag:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CNZFNfZUYAAZ4fl.jpghttps://mobile.twitter.co...status/636772524286722048

Originele plaat van Frank Crebas:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/1z5tg6d.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Hmmbob op 27-08-2015 07:47 ]

• PolarBear
  • Niet online
Ik vind de F-35 overigens minder lelijk dan sommige renders deden vermoeden. Het is nog steeds geen schoonheid, maar op bovenstaande foto's is die toch niet zo lomp.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-06 13:10
Ziet er naar uit dat KLM de coco's begint te trainen voor de 787. Coco 787 en 777 is schijnbaar gedeeld, dacht dat het nog best wel wat scheelde...

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Fly-guy
  • Niet online
BeefHazard schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:00:
Ziet er naar uit dat KLM de coco's begint te trainen voor de 787. Coco 787 en 777 is schijnbaar gedeeld, dacht dat het nog best wel wat scheelde...
Ook de co en cpt vliegen straks beide toestellen "door elkaar".
Schijnbaar de eerste Airlines die dat gaat doen en scheelt een boel centen. Heeft uiteraard wel even geduurd alvorens de RLD/IVW/IL&T, of hoe ze tegenwoordig ook heten, toestemming gaf.

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:10

TVL

Kwam deze video tegen. Vond het er best gaaf uitzien.

https://www.startengine.com/startup/xti

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Fly-guy schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:18:
[...]

Schijnbaar de eerste Airlines die dat gaat doen en scheelt een boel centen. Heeft uiteraard wel even geduurd alvorens de RLD/IVW/IL&T, of hoe ze tegenwoordig ook heten, toestemming gaf.
Ik kwam er laatst achter dat dit bij de A330 en A350 ook mogelijk gaat zijn: http://www.airbus.com/new...-and-a330-pilot-training/

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• Piet91
  • Niet online
Fly-guy schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:18:
Bolk schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:35:
Ik kwam er laatst achter dat dit bij de A330 en A350 ook mogelijk gaat zijn: http://www.airbus.com/new...-and-a330-pilot-training/
Gaat veel schelen:

Van Fokker, Embraer, 737, A330, 777, 747 en MD-11 (7 stuks) naar Embraer, 737, A330/(mogelijk)A350 en 787/777. (4 stuks)

• Fly-guy
  • Niet online
Bolk schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 12:35:
[...]

Weet niet meer precies hoe lang, maar de conversion training was echt schokkend kort, een dag of zes of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Acht dagen :)

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/348hg1d.jpg

March of the Eagles

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:14

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Met dat plaatje erbij zou ik A340 piloten aanraden de A350-rating via de A330-rating te doen, duurt evenlang en een extra rating erbij.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Freee!! schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 14:38:
[...]

Met dat plaatje erbij zou ik A340 piloten aanraden de A350-rating via de A330-rating te doen, duurt evenlang en een extra rating erbij.
Yep, same voor A320.

Ik was altijd in de veronderstelling dat A330/A340 ook een common type rating was, maar dat is dus niet zo.

Maar het is een goed systeem :)

• shdx
  • Laatst online: 07:25
Voor iemand zonder enige cockpit ervaring: dat betekent dat Airbus de cockpit er ongeveer hetzelfde uit laat zien tussen verschillende modellen vliegtuigen? Als in: de knopjes zitten veelal op gelijke plekken en de software is in de basis gelijk aan wat je bij andere Airbus modellen tegenkomt?
En wat moet ik me bij zo'n conversion training voorstellen? Is dat vooral knopjes, instruments en software opnieuw leren? Or reageert zo'n vliegtuig echt heel anders? Ik kan me het verschil tussen een Cessna en een Airbus A380 wel voorstellen, maar ik heb geen idee hoe groot dat verschil is tussen de toch-al-zo-grote vliegtuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06 13:34
De A340 is geloof ik gewoon een langere A330 met 2 extra motoren, dus die zijn redelijk gelijk aan elkaar.

Wat er voor de piloten voor verschillen zitten tussen de A350, 380 en 320 heb ik geen idee van, maar die systemen zullen ze wel zo uitgedacht hebben dat het grotendeels hetzelfde werkt.

Dat is voor de fabrikant een kostenbesparing omdat ze niet voor 5 toestellen verschillende systemen hoeven te ontwikkelen, en scheelt voor de luchtvaartmaatschappijen ook kosten vanwege de training van piloten, wat ook ingezet zal worden als selling point als een KLM ofzo de Airbus dealer binnen stapt omdat ze een nieuwe kist willen bestellen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Sjoerd_87 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:03:
Voor iemand zonder enige cockpit ervaring: dat betekent dat Airbus de cockpit er ongeveer hetzelfde uit laat zien tussen verschillende modellen vliegtuigen? Als in: de knopjes zitten veelal op gelijke plekken en de software is in de basis gelijk aan wat je bij andere Airbus modellen tegenkomt?
En wat moet ik me bij zo'n conversion training voorstellen? Is dat vooral knopjes, instruments en software opnieuw leren? Or reageert zo'n vliegtuig echt heel anders? Ik kan me het verschil tussen een Cessna en een Airbus A380 wel voorstellen, maar ik heb geen idee hoe groot dat verschil is tussen de toch-al-zo-grote vliegtuigen.
Vrijwel geheel zoals je het omschrijft. Alles is gebaseerd op een vaste filosofie (vaste posities in de cockpit). Door middel van fly-by-wire gedragen vrijwel alle Airbussen zich hetzelfde. De conversie cursussen zijn dus met name gebaseerd op systemen, limitaties en overige 'details'. De basis is in principe hetzelfde (met uitzondering van de A300 en A310).

Ander detail: de reden waarom de A380 er zo 'lomp' uitziet aan de voorkant is om de cockpithoogte in de buurt te krijgen van de A330/A340.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:11
Bolk schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:11:
De conversie cursussen zijn dus met name gebaseerd op systemen, limitaties en overige 'details'.
Krijg je ook oefeningen met taxien? Voor als de cockpit een stuk verder voor het neuswiel zit en sowieso met andere afmetingen of met camera? Of kan dat allemaal in simulatie?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

mekkieboek schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 16:34:
[...]

Krijg je ook oefeningen met taxien? Voor als de cockpit een stuk verder voor het neuswiel zit en sowieso met andere afmetingen of met camera? Of kan dat allemaal in simulatie?
Dat soort dingen worden behandeld tijdens de conversie. Turn radius etc.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Bolk schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:55:
[...]

Ik was altijd in de veronderstelling dat A330/A340 ook een common type rating was, maar dat is dus niet zo.
Nee, dat was nooit toegestaan door de FAA/EASA omdat vier motoren toch net wat anders zijn dan twee.

[ Voor 8% gewijzigd door XWB op 27-08-2015 16:51 ]

March of the Eagles

• PolarBear
  • Niet online
Ook grappig dat je in 2 weken (ok 15 dagen) van de A318 naar de A380 kan.

Is er ook zo'n plaat voor Boeing types? Ik kan het zo niet vinden helaas.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 13:27

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Als ik een vlucht AMS-BOS boek (uitgevoerd door Delta) kan ik kiezen voor KLM of Delta. Zijn er voor/tegens om voor de één of ander te kiezen.
Ik heb wel een flying blue account, maar ik vlieg weinig met KLM dus ik weet niet wat ik er aan heb.

www.casarodriguillo.com

• PWM
  • Niet online
Pinin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:44:
Als ik een vlucht AMS-BOS boek (uitgevoerd door Delta) kan ik kiezen voor KLM of Delta. Zijn er voor/tegens om voor de één of ander te kiezen.
Ik heb wel een flying blue account, maar ik vlieg weinig met KLM dus ik weet niet wat ik er aan heb.
Ik boek dan met Delta. Als je via KLM boekt kan je vaak je stoelkeuze niet meer veranderen/upgraden als het een Delta vlucht betreft.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 27-08-2015 20:46 ]

• PolarBear
  • Niet online
Ik hoor van frequent flyers dat ze liever met Delta dan KLM vliegen. Ook qua vliegtuigen.

• oohh
  • Nu online
Ik zat even na te denken over de energievoorzieningen in een vliegtuig, tijdens het vliegen. Het IFE systeem en bijvoorbeeld stopcontacten verbruiken natuurlijk stroom. Moet men meer kerosine gebruiken als er IFE aan boord is? Of zorgen de motoren sowieso al voor genoeg energie? En hoeveel energie gaat er dan eventueel verloren?

Niet helemaal eerlijk natuurlijk, maar ga er dan even van uit dat het gewicht (met/zonder IFE) gelijk blijft.

• Pinin

Pinin

PWM schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:45:
[...]

Ik boek dan met Delta. Als je via KLM boekt kan je vaak je stoelkeuze niet meer veranderen/upgraden als het een Delta vlucht betreft.
De upgrade naar confort + is imho laag met 89,- per vlucht lijkt mij wel de moeite voor mijn 1.96
wellicht betaald de baas dat en anders lap ik dat zelf. Of valt het tegen?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Pinin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:06:
[...]

De upgrade naar confort + is imho laag met 89,- per vlucht lijkt mij wel de moeite voor mijn 1.96
wellicht betaald de baas dat en anders lap ik dat zelf. Of valt het tegen?
Ik ben ook 1m96. Ik neem altijd de upgrade, zeker naar US. Niet over nadenken. Echter, nooduitgang is nog fijner, dan kan je je benen echt vooruit gooien.

Soms kan je last hebben van de WC's (99,9% vrouwen in een rij voor je), maar wat mij betreft is het stuk comfort van benen strekken het waard.

• Fly-guy
  • Niet online
oohh schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 20:55:
Ik zat even na te denken over de energievoorzieningen in een vliegtuig, tijdens het vliegen. Het IFE systeem en bijvoorbeeld stopcontacten verbruiken natuurlijk stroom. Moet men meer kerosine gebruiken als er IFE aan boord is? Of zorgen de motoren sowieso al voor genoeg energie? En hoeveel energie gaat er dan eventueel verloren?

Niet helemaal eerlijk natuurlijk, maar ga er dan even van uit dat het gewicht (met/zonder IFE) gelijk blijft.
Stroom kost kerosine, echter de hoeveelheid die het extra kost bovenop de kerosine voor van A naar B is klein en er wordt niet apart gerekend met of zonder IFE.

• Pinin

Pinin

PWM schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:10:
[...]

Ik ben ook 1m96. Ik neem altijd de upgrade, zeker naar US. Niet over nadenken. Echter, nooduitgang is nog fijner, dan kan je je benen echt vooruit gooien.

Soms kan je last hebben van de WC's (99,9% vrouwen in een rij voor je), maar wat mij betreft is het stuk comfort van benen strekken het waard.
thanks, maar ik kan geen nooduitgang meer boeken. de vlucht is al in October en best een hoop stoelen zijn al bezet.

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Pinin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:12:
[...]

thanks, maar ik kan geen nooduitgang meer boeken. de vlucht is al in October en best een hoop stoelen zijn al bezet.
Even bellen na het boeken doet wonderen. Meestal is er wel plek over.

• Pinin

Pinin

PWM schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:19:
[...]

Even bellen na het boeken doet wonderen. Meestal is er wel plek over.
wel boeken als comfort plus neem ik aan? o

www.casarodriguillo.com

• PWM
  • Niet online
Pinin schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:29:
[...]

wel boeken als comfort plus neem ik aan? o
Dat sowieso. Hebben is hebben. Maar meestal is er echt plek bij de nooduitgang.

2 weken geleden nog aan de balie bij Delta gewoon een plek bij nooduitgang gekregen, terwijl die echt niet meer te boeken waren.

• Pinin

Pinin

Muy bien!

www.casarodriguillo.com

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:53

Het kost sowieso extra energie/kerosine. Alleen is het slechts heel weinig. Vergelijkbaar met het effect van een tomtom in je auto, op het verbruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online

AndRo555 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:45:
Het kost sowieso extra energie/kerosine. Alleen is het slechts heel weinig. Vergelijkbaar met het effect van een tomtom in je auto, op het verbruik.
Ligt wel aan diverse factoren of het effect heeft.

Stroom wordt verkregen door generatoren in de motoren en bleed air. (tijdens de vlucht)
Bij dat laatste wordt (simpel gezegd) lucht uit de motoren weg gehaald en gebruikt voor bijv. airconditioning, cabinedruk, de-icing en zelfs de toiletten.
Doordat er lucht wordt onttrokken van de motoren leveren deze dus wel minder vermogen.
Dit had bijvoorbeeld effect op de oude 747-classics waarvan de motoren eigenlijk niet krachtig genoeg waren. (ze hadden bijvoorbeeld ook soms waterinjectie nodig voor extra vermogen bij takeoff)
En als er dan ook nog extra vermogen afgesnoept werd kon dat problemen opgeven; dus ging bijvoorbeeld soms de airconditioning uit bij de start.

Nu komen er echter ook toestellen die van bleed air afstappen (787). Dit heeft als voordeel dat er minder vermogen van de motoren wordt afgesnoept en de het hele leidingsysteem van kanalen, kleppen e.d. niet nodig is.
Dit zorgt er wel weer voor dat er systemen worden overzet naar elektrische systemen (zoals starten van motoren, bepaalde de-icing etc.).
Dus de vraag naar elektriciteit in de vliegtuigen zal wel steeds groter worden. Niet alleen vanwege genoemde systemen maar ook omdat de passagier dat steeds meer verwacht.
Het is nog niet zo lang geleden dat je alleen een stoel had; nu verwacht men grote IFE schermen, stopcontacten, USB-contacten e.d.

• Streskip
  • Nu online
Hmmbob schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 07:04:
Vertical, omdat het kan:

[afbeelding]https://mobile.twitter.com/BertdeSmit/status/636414809806770176

En op de voorpagina van de Telegraaf van vandaag:
[afbeelding]https://mobile.twitter.com/VlbEindhoven/status/636772524286722048

Originele plaat van Frank Crebas:
[afbeelding]
Morgen komen er Raptors naar Spang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

PWM schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:10:
[...]

Ik denk dat ik ook maar ga upgraden naar nooduitgang, ik zie het niet zitten om 11 uur lang opgevouwen te zitten in een economy stoel met m'n 1m93.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Gezocht op ticket bij Easyjet van de week. 120,-. Wil net gaan boeken, 190,-. Grrr

Even op een RDP ingelogged vanwaar ik nog nooit Easyjet heb bezocht: 140,-. Die 50,- is snel verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shdx
  • Laatst online: 07:25
Ik las zojuist het volgende artikel op nu.nl: http://www.nu.nl/economie...even-verder-verlagen.html, waarin het volgende wordt gezegd:
Zo werd deze zomer werd een nieuw systeem in gebruik genomen voor de veiligheidscontrole van reizigers. Hoewel de invoering daarvan niet zonder kinderziektes verliep, biedt de nieuwe manier van controleren volgens Nijhuis meer comfort voor passagiers.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de frequent flyers het hier ervaren. Ik ben zelf niet meer op Schiphol geweest in de tussentijd, maar ik kan me de situatie ervoor nog wel herinneren. Is het er echt beter op geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:38
Het is vooral fijner dat je niet meer in dat aquarium hoeft te wachten. Het heeft meer ruimte, en zo'n 3 mensen kunnen tegelijk hun spullen uitpakken wat echt wel scheelt. Ik ben een voorstander!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online
Ik vond de decentrale security altijd wel fijn juist omdat 't geen centrale bottleneck was. En ik ben nog steeds geen voorstander van die nieuwe scanners die ze gebruiken. Doe mij maar gewoon een WTMD.

Dat gezegd hebbende overigens, was de wachttijd toen ik daar afgelopen zaterdag doorheen moest letterlijk nul dus tot dusverre valt 't mee wat dat betreft.

[ Voor 28% gewijzigd door CyBeR op 28-08-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Het enige irritante nu is dat de Privium lounge wat onhandiger is. Ik kan niet meer achteruit gewoon het non-schengen gebied in, en de lift waar je naast de controle uitstapte is ook weg. Nouja, de lift is er wel, maar dan moet je om lopen naar een poortje. Kost 10 seconden extra :p

Maar als ik naar de G gate moet, moet ik nu eerst de lounge uit, buitenom lopen richting vertrekhal 3-4 en daar door de controle heen. Onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-02 11:52
Ik heb er gebruik van gemaakt en vind het heerlijk. Sowieso geeft de hele aanblik al een klantvriendelijker gevoel dan de 'lopende band security' van eerst. Het komt informeler en relaxter over. Daarnaast dat je gewoon rustig je spullen in de bakjes kunt doen en die bodyscanners werken wat mij betreft ook prima.

Als het aan mij ligt, wordt het overal ter wereld ingevoerd, vind het 100x beter. Wat Dhr. Nijhuis zegt, klopt volgens mijn beperkte steekproef ook: moet eigenlijk altijd 15-20 wachten tot ik aan de beurt ben, de afgelopen keren hooguit 1-2 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online
Volgende week mijn kortste vliegtrip ooit :p Vlieg om 12.00 van Schiphol en kom er om 16.00 weer terug. Met een meeting tussendoor.

Heb wel vaker op 1 dag in en uit, maar nooit in 4 uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-06 20:25

MBV

Dat kan sneller! Ga eens naar Londen :P
Pagina: 1 ... 15 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.