Best wel een uitdaging als je les hebt in een acrobatisch vliegtuig.
Nou, het vermiste vliegtuig (zie wildhagen in "Het Luchtvaart Topic - Deel 4") is gevonden hoor. Gecrashed dus.... nog onduidelijk hoeveel slachtoffers er zijn gevallen.
Wiki: Wikipedia: Trigana Air Service Flight 267
Het vliegtuig in kwestie was de PK-YRN, first flight 28-05-1988, msn 102.
Wiki: Wikipedia: Trigana Air Service Flight 267
Het vliegtuig in kwestie was de PK-YRN, first flight 28-05-1988, msn 102.
Virussen? Scan ze hier!
Het schijnt tegen een berg aangevlogen te zijn...
http://nos.nl/artikel/205...g-indonesie-gevonden.html
http://nos.nl/artikel/205...g-indonesie-gevonden.html
Een nieuw Amerikaans bedrijf, Global SuperTanker Services, LLC gaat het spraysteem van de Evergreen SuperTanker (747-100) overzetten op een 747-400BCF. Deze wordt dan gestationeerd in Colorado. Een groot aantal ex-Evergreen medewerkers zijn al aangenomen en ook de originele SuperTanker heeft zijn motoren weer teruggekregen om naar een ander vliegveld te vliegen (dat was al in april of mei het geval).Piet91 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:40:
- Ook Evergreen Airlines is niet meer. De laatste vlucht was een 747 (N492EV) van Tokyo naar Fairfield Californië. Daarna doorgevlogen naar Victorville. Ze hadden geloof ik nog 3 747's in gebruik.
Zowel de 1e als 2e 747-100 Supertankers - N470EV (linksonder) en daarna N479EV) (midden) - stonden al langer stil; en die gaan dus ook niet meer de lucht in, aangezien ze er zo (N470EV) en zo (N479EV) bij staan.
Kosten waren geloof ik zo'n $50 miljoen voor het aanpassen van die tanker.
[afbeelding]
Het 'nieuwe toestel is N492EV, een 747-400BCF die eerder gevlogen heeft voor JAL en Evergreen:

Hier nog wat meer achtergrondinformatie.
[ Voor 5% gewijzigd door oohh op 16-08-2015 18:55 ]
Wow, wat is die DC-10 ook vet zeg: http://foxtrotalpha.jalop...un-will-make-y-1634763423
Indrukwekkende filmpjes, waarbij de crew die DC-10 vliegt alsof ze aan het spelen zijn in een Cessna.
Indrukwekkende filmpjes, waarbij de crew die DC-10 vliegt alsof ze aan het spelen zijn in een Cessna.
Super! Wat vliegt er eigenlijk steeds vooruit die DC10? Klein straaljagertje oid?PWM schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 19:32:
Wow, wat is die DC-10 ook vet zeg: http://foxtrotalpha.jalop...un-will-make-y-1634763423
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zogenaamde 'leadplane': Wikipedia: Aerial firefighting
Die geeft met een rookpluimpje (of over de radio) aan waar er moet begonnen worden met het droppen van de lading.
Die geeft met een rookpluimpje (of over de radio) aan waar er moet begonnen worden met het droppen van de lading.
Een zogenaamde birddog die dient als een plaatselijke luchtverkeersleiding voor de blusvliegtuigen en die de piloten vertelt waar ze hun water of fire retardant het beste kunnen droppen.franssie schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 20:04:
[...]
Super! Wat vliegt er eigenlijk steeds vooruit die DC10? Klein straaljagertje oid?
De birddog kan een helicopter zijn, maar in veel gevallen een klein 2-motorig vliegtuigje dat voor de blusvliegtuigen uit vliegt om ze de plek te wijzen waar ze moeten droppen.
/spuit11
[ Voor 19% gewijzigd door FastFred op 16-08-2015 22:14 ]
Ik stap dus morgen in de vlucht Jakarta-AMS-Londen. Besefte me net dat ik al kon zien of hij op tijd zou zijn.
Dat is hij dus. Ik zit hier met biertje achter mijn laptop en ga zo lekker naar bed. Rustig wakker worden, ontbijten, trein in en naar Schiphol. Even in de KLM of Privium lounge niets doen en vliegtuig in.
Mijn buurman in het vliegtuig... Zit dus nu al 2 uur in die kist
Benieuwd hoe mensen uit hun ogen kijken morgenochtend.
Dat is hij dus. Ik zit hier met biertje achter mijn laptop en ga zo lekker naar bed. Rustig wakker worden, ontbijten, trein in en naar Schiphol. Even in de KLM of Privium lounge niets doen en vliegtuig in.
Mijn buurman in het vliegtuig... Zit dus nu al 2 uur in die kist
Het vliegtuig zal op tijd zijn, maar is de trein dat ook?
Tenzij er onderweg gekke dingen gebeurd zijn.PWM schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:14:
Ik stap dus morgen in de vlucht Jakarta-AMS-Londen. Besefte me net dat ik al kon zien of hij op tijd zou zijn.
Dat is hij dus.
Succes met de treinIk zit hier met biertje achter mijn laptop en ga zo lekker naar bed. Rustig wakker worden, ontbijten, trein in en naar Schiphol. Even in de KLM of Privium lounge niets doen en vliegtuig in.
Mijn buurman in het vliegtuig... Zit dus nu al 2 uur in die kistBenieuwd hoe mensen uit hun ogen kijken morgenochtend.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Inmiddels neergestreken in stoel 26H,nooduitgang.
Dit is wel even andere koek zeg. Beenruimte, ook op normale stoelen. Hoofdsteunen die daadwerkelijk je hoofd steunen, brandschone kist en super correct personeel.
Vliegen doe je niet voor je lol, maar op deze manier is het wel een stuk aangenamer.
Edit: overigens is de kist leeg als je instapt. Iedereen gaat er dus uit in Amsterdam
Dit is wel even andere koek zeg. Beenruimte, ook op normale stoelen. Hoofdsteunen die daadwerkelijk je hoofd steunen, brandschone kist en super correct personeel.
Vliegen doe je niet voor je lol, maar op deze manier is het wel een stuk aangenamer.
Edit: overigens is de kist leeg als je instapt. Iedereen gaat er dus uit in Amsterdam
[ Voor 12% gewijzigd door PWM op 17-08-2015 10:18 ]
Dat de kist leeg is uiteraard voor de 'maintenance' en de schoonmaak, Al lijkt het me wel zo dat de koffers van de passagiers die tot Engeland gaan, blijven liggen.
Revive the guild!
IndiGo bezorgt Airbus definitief grootste order ooit
BLAGNAC - De Indiase prijsvechter IndiGo heeft bij Airbus een definitieve bestelling voor 250 A320neo’s geplaatst. Voor Airbus is dit de grootste order ooit gekeken naar het vliegtuigaantal. In oktober sloten Airbus en IndiGo al een voorlopige deal over de order, die nu dus volledig in kannen en kruiken is. Dat maakte Airbus maandag bekend.
IndiGo is een trouwe Airbus-klant. De maatschappij bestaat pas negen jaar, maar bestelde inclusief de nieuwe order al 530 vliegtuigen bij de Europese vliegtuigbouwer. Qua marktaandeel is IndiGo inmiddels de grootste luchtvaartmaatschappij op de Indiase binnenlandse markt en is daarmee concurrenten als Air India en Jet Airways voorbijgestreefd.
De nieuwe order moet IndiGo volgens topman Aditya Ghosh in staat stellen nog vele jaren door te groeien. Met de brandstofzuinige A320neo zegt Ghosh lage tarieven willen blijven bieden en nieuwe markten aan te willen boren.
De Indiase luchtvaart maakt een stormachtige ontwikkeling door, maar er is sprake van grote concurrentie tussen de diverse spelers op de markt. IndiGo is een van de weinige maatschappijen uit India die winstgevend is. Concurrent SpiceJet ging eerder dit jaar bijna kopje onder, maar lijkt het lek boven te hebben.
De A320neo is de nieuwste versie van de succesvolle A320. Nieuwe motoren en aerodynamische ‘Sharklets’ aan de vleugeluiteinden moeten voor zorgen voor een vijftien tot twintig procent lager brandstofverbruik. De A320neo is een doorslaand succes te noemen: het aantal order voor het toestel bedraagt nu ruim 4100. In totaal werden sinds de introductie in de jaren tachtig 11.800 A320's geleverd, waarvan er 6600 zijn afgeleverd.

[ Voor 39% gewijzigd door Piet91 op 17-08-2015 12:23 ]
Altijd maar afwachten hoeveel er afgenomen worden, en of de boel niet ploft over een jaar of 5.
Daar zijn de meningen over verdeeltPWM schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 09:59:
Iemand ervaringen met upgraden op basis van Flying Blue miles?
Eind oktober vlieg ik met China Southern van Beijing naar Amsterdam (volgens mij wordt dit een A380). Nu hebben ik en mijn 2 mede passagiers nog best wel een zwikje Flying Blue miles over. Ik heb online zitten kijken om eens wat met die miles te gaan doen. Anders spaar je ze alleen maar en doe je er niet echt wat mee.
De miles calculator helpt me niet echt voor CZ:
"Het is helaas niet mogelijk om een upgrade te boeken met de geselecteerde combinatie van luchtvaartmaatschappij en boekingsklasse".
Als ze nog stoelen vrij hebben terwijl je je bagage bijvoorbeeld afgeeft, kun je dan informeren wat er mogelijk is? Of kan ik ervan uitgaan dat ze die duurdere stoelen koste wat het kost uit hebben proberen te verkopen?
Als ik als maatschappij KLM invul kost een upgrade 24.000 miles, wat ik er ansich wel voor over heb. (Is natuurlijk wel dat er dan nog 3 stoelen vrij moeten zijn, geen idee hoe reëel die kans is).
Eind oktober vlieg ik met China Southern van Beijing naar Amsterdam (volgens mij wordt dit een A380). Nu hebben ik en mijn 2 mede passagiers nog best wel een zwikje Flying Blue miles over. Ik heb online zitten kijken om eens wat met die miles te gaan doen. Anders spaar je ze alleen maar en doe je er niet echt wat mee.
De miles calculator helpt me niet echt voor CZ:
"Het is helaas niet mogelijk om een upgrade te boeken met de geselecteerde combinatie van luchtvaartmaatschappij en boekingsklasse".
Als ze nog stoelen vrij hebben terwijl je je bagage bijvoorbeeld afgeeft, kun je dan informeren wat er mogelijk is? Of kan ik ervan uitgaan dat ze die duurdere stoelen koste wat het kost uit hebben proberen te verkopen?
Als ik als maatschappij KLM invul kost een upgrade 24.000 miles, wat ik er ansich wel voor over heb. (Is natuurlijk wel dat er dan nog 3 stoelen vrij moeten zijn, geen idee hoe reëel die kans is).
Volgens mij is het helemaal niet mogelijk om te upgraden met Flying Blue miles bij een andere maatschappij dan Air France/KLM.
Heel kort kijken naar de KLM website, vertelt mij dat dit niet zo is.
Meer info hier: https://www.flyingblue.com/upgrade-award.html
Bij China Southern kan je alleen een upgrade doen van klasse Y (Economy) naar Business Class.
Heel kort kijken naar de KLM website, vertelt mij dat dit niet zo is.

Meer info hier: https://www.flyingblue.com/upgrade-award.html
Bij China Southern kan je alleen een upgrade doen van klasse Y (Economy) naar Business Class.
[ Voor 51% gewijzigd door LongBowNL op 17-08-2015 11:23 ]
Wacht ff, dus je hebt een vlucht Jakarta-AMS-Londen geboekt waarbij je alleen AMS-Londen doet?PWM schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 22:14:
Mijn buurman in het vliegtuig... Zit dus nu al 2 uur in die kistBenieuwd hoe mensen uit hun ogen kijken morgenochtend.
Dat zal een prijzige vlucht zijn en tevens dacht ik bij een no-show in Jakarta dat je hele ticket vervalt?
Garuda verkoopt losse tickets voor het stuk tussen Amsterdam - Gatwick - Amsterdam.maxoss schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 11:28:
Wacht ff, dus je hebt een vlucht Jakarta-AMS-Londen geboekt waarbij je alleen AMS-Londen doet?
Dat zal een prijzige vlucht zijn en tevens dacht ik bij een no-show in Jakarta dat je hele ticket vervalt?
Overigens maar op 3 van de 6 wekelijkse vluchten gaat deze kist door naar Gatwick.
Dan is de route namelijk Jakarta – Singapore – Amsterdam – Jakarta, de andere 3 vluchten gaat het
Jakarta – Amsterdam – London Gatwick - Amsterdam - Jakarta.
De vluchten die op dinsdag, vrijdag en zondag in Jakarta vertrekken vliegen niet naar Singapore en wel door naar Gatwick (dus op woensdag, zaterdag en maandag Nederlandse tijd vliegen ze door naar Gatwick)
Op woensdag, donderdag en zaterdag vliegen ze naar Singapore en niet naar Gatwick.
(donderdag, vrijdag en zondag Nederlandse tijd)
[ Voor 45% gewijzigd door Piet91 op 17-08-2015 11:46 ]
Ah is dat met de 777ER? Ben benieuwd in November
Was nog wel even uitkienen welke dagen ik moest hebben om zowel heen- als terug non-stop te vliegen. De baan op CGK kan geen 6 starts per week aan met een nokvol getankte 777, dus vliegen ze om de dag met een tankstop via Singapore
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Gaaf om te zien:
http://www.dumpert.nl/med...ert_film_je_werkplek.html
Eind september zit ik op deze vlucht naar Beijing, CSN346 (KL 4303)
http://www.dumpert.nl/med...ert_film_je_werkplek.html
Eind september zit ik op deze vlucht naar Beijing, CSN346 (KL 4303)
Dat is werkelijkwaar enorm. Nu vraag ik me af, als je zo veel capaciteit nodig hebt op binnenlandse vluchten, is het dan niet verstandiger om wat grotere toestellen te kiezen, zoals dat in Japan gaat met die 747 domestics?
Sommige kisten zullen ook ongetwijfeld voor de handel zijn.. Ryanair doet het ook op die manier.
- Plaats een enorme order tegen een veel lagere catalogusprijs.
- Vlieg met een kist een jaar of 2/3
- Verloop de kist voor goed geld en meer dan dat je ervoor betaald hebt.
- Vervangend toestel komt alweer uit de fabriek rollen...
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Kijkend naar m'n miles-saldo is 't antwoord: ja.CyBeR schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:02:
Iemand hier toevallig een idee of je, als je extra bagage bestelt bij klm (betaald met miles), dat kunt laten refunden? Kwam er net wat te laat achter dat ik ook gewoon bluebiz had kunnen nemen
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat ligt er maar aan hoe veel binnenlandse bestemmingen ze hebben en hoe groot die zijn en met welke frequentie ze die willen bedienen...gop1 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:31:
[...]
Dat is werkelijkwaar enorm. Nu vraag ik me af, als je zo veel capaciteit nodig hebt op binnenlandse vluchten, is het dan niet verstandiger om wat grotere toestellen te kiezen, zoals dat in Japan gaat met die 747 domestics?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
1). Het is de grootste maatschappij van India en vervoerde vorig jaar meer dan 21 miljoen passagiers binnen India.gop1 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:31:
2) Ze hebben een vloot van 97 A320's die ze na 6 jaar uit de vloot halen.
3) Ze vliegen op 38 bestemmingen. Dus pak 'm beet 2.5 toestel per route.
4) Veelal gaat frequentie boven alles in de luchtvaart (zie bijv. de route Londen - New York)
Ze hebben 6183 wekelijkse vluchten wat er op neerkomt dat elke kist 63.74 vluchten uitvoert per week /
9.1 vlucht per dag. En dat is exclusief de tijd dat ze niet in service zijn voor bijv. onderhoud.
Dus dan is dit aantal niet eens zo gek.
Grote toestellen op dergelijke vluchten wordt vaak alleen interessant als er slotrestricties zijn zoals bijvoorbeeld op London Heathrow.
Oh enne, die Japanse 747 domestics vliegen al ruim een jaar niet meer rond:
Piet91 in "Het Luchtvaart Topic - Deel 3"
[ Voor 20% gewijzigd door Piet91 op 17-08-2015 14:47 ]
Dat soort giga-orders komen wel vaker voor. Zie bijvoorbeeld https://www.american-airl...r_en/pr_aircraftOrder.jsp
De moedermaatschappij van American Airlines heeft daar in één klap 460 (!) toestellen besteld: 260 A320's, 200 737's en nog eens 100 opties op de 737.
Of een Emirates die een paar jaar terug in één klap 150 777's tegelijk besteld hebbben: http://www.emirates.com/u...ut/news/order-boeing.aspx (om het nog maar niet te hebben over hun 140 bestelde A380's)
De moedermaatschappij van American Airlines heeft daar in één klap 460 (!) toestellen besteld: 260 A320's, 200 737's en nog eens 100 opties op de 737.
Of een Emirates die een paar jaar terug in één klap 150 777's tegelijk besteld hebbben: http://www.emirates.com/u...ut/news/order-boeing.aspx (om het nog maar niet te hebben over hun 140 bestelde A380's)
Virussen? Scan ze hier!
IndiGo vervangt zijn toestellen na zes jaar. Maar het grootste deel van de A320 vloot is geleased, het verbaast me dat lease maatschappijen zulke korte contracten aangaan. Een minimumperiode van twaalf jaar is namelijk de standaard in de luchtvaart.Bolk schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:34:
Sommige kisten zullen ook ongetwijfeld voor de handel zijn.. Ryanair doet het ook op die manier.
Plus dat men voorspelt dat het aantal (potentiële) klanten in India de komende tien jaar explosief toeneemt.Piet91 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 14:41:
[...]
1). Het is de grootste maatschappij van India en vervoerde vorig jaar meer dan 21 miljoen passagiers binnen India.
2) Ze hebben een vloot van 97 A320's die ze na 6 jaar uit de vloot halen.
3) Ze vliegen op 38 bestemmingen. Dus pak 'm beet 2.5 toestel per route.
4) Veelal gaat frequentie boven alles in de luchtvaart (zie bijv. de route Londen - New York)
Ze hebben 6183 wekelijkse vluchten wat er op neerkomt dat elke kist 63.74 vluchten uitvoert per week /
9.1 vlucht per dag. En dat is exclusief de tijd dat ze niet in service zijn voor bijv. onderhoud.
Ook daar zit de economie in de lift eeln als er maar tien procent van de mensen dermate meer gaat verdienen zodat ze kunnen (en willen) reizen, praten weer wel over 10% van met dan een miljard nieuwe klanten...
De prognose is dat het enorm gaat worden, maar het blijven voorspellingen.. (Waar bijvoorbeeld Lufthansa flink op inzet).
Noodlanding gisteren op Eindhoven Airport:
Bron: http://www.bndestem.nl/re...o_brabant-category_headerEen vliegtuig van Ryanair heeft maandagavond rond 21.00 uur een medische noodstop gemaakt op Eindhoven Airport. Aan boord van de Boeing was iemand onwel geworden.
Het vliegtuig met vluchtnummer FR2665 was op weg van Warschau naar Manchester. De onwel geworden persoon is met een ambulance naar een ziekenhuis gebracht.
Virussen? Scan ze hier!
Kijk eens wat op Schiphol-Oost staat:

(Bron)

De afgelopen maand heeft PH-MPS na ruim 3 jaar langzaamaan haar Safari Connection 'kleuren' omgeruild voor haar oude Martinair livery.

Heeft ze weer dezelfde livery die haar 2 zusters ooit droegen maar er nou al 2 jaar zo bij staan:

(Bron)

De afgelopen maand heeft PH-MPS na ruim 3 jaar langzaamaan haar Safari Connection 'kleuren' omgeruild voor haar oude Martinair livery.

Heeft ze weer dezelfde livery die haar 2 zusters ooit droegen maar er nou al 2 jaar zo bij staan:

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 18-08-2015 22:36 ]
Pas geleden al die rare zebra print van de staart, ik huig het in ieder geval toe, want die safari connectie was heel lelijk IMHO.Piet91 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:17:
[afbeelding]
[ Voor 30% gewijzigd door Die Bolle14 op 18-08-2015 14:59 ]
Piet, zou je de volgende keer even willen vragen via facebook of je mn foto mag gebruiken? Ik ben trots op je dat je mijn watermerk erin heb laten staan, maar een kleine moeite om het te vragen toch?Piet91 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:17:
Hij stond nog buiten de hangar toen ik vertrok!
Die foto heb ik inderdaad ook gezien. Foto's maken vanaf een kraantje.Die Bolle14 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:49:
Wat ik begrepen heb van degene die die foto gemaakt heeft, hebben ze hem uit de hangaar getrokken, toen er weer in. Vlak erna er weer uitgetrokken gedraaid, zoals te zien is en daarna weer naar binnen gedaan waar enkele fotografen foto's aan het maken zijn, ik zal na mijn werk is kijken of hij buiten staat ja of nee.
Ik zag de foto op een ander forum staan. Ik heb nog lopen zoeken naar de oorspronkelijke bron maar kon 'm niet vinden. Als je die doorstuurt o.i.d. zal ik dat er nog bij zetten.i Dennis schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:54:
Piet, zou je de volgende keer even willen vragen via facebook of je mn foto mag gebruiken? Ik ben trots op je dat je mijn watermerk erin heb laten staan, maar een kleine moeite om het te vragen toch?Naamsvermelding was ook wel tof geweest!
![]()
Hij stond nog buiten de hangar toen ik vertrok!
EDIT: of bedoel je nou de 2e foto?
https://www.facebook.com/...35528855400/?notif_t=likePiet91 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:00:
[...]
Die foto heb ik inderdaad ook gezien. Foto's maken vanaf een kraantje.
[...]
Ik zag de foto op een ander forum staan. Ik heb nog lopen zoeken naar de oorspronkelijke bron maar kon 'm niet vinden. Als je die doorstuurt o.i.d. zal ik dat er nog bij zetten.
EDIT: of bedoel je nou de 2e foto?
Nee de eerste foto
Inderdaad. Begin juli werd de staart wit. Heeft weer tijdje rondgevlogen en afgelopen week heeft het deze livery gekregen.Die Bolle14 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:49:
Pas geleden al die rare zebra print van de staart, ik huig het in ieder geval toe, want die safari connectie was heel lelijk IMHO.
Ik heb soms een erg sterke mening over liveries (KLM anyone
Ja, het was een allegaartje maar het is ook een vrachtkist. Niet echt iets wat veel mensen zien.
Juist met deze Martinair livery valt die weer op en iedereen die ook maar een beetje van hun situatie afweet zou niet direct dit als een sterk merk meer zien.
(Wel handig dat je je gehele post veranderd
Thanks. Bronvermelding toegevoegd.i Dennis schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:03:
https://www.facebook.com/...35528855400/?notif_t=like
Nee de eerste fotoWaar heb jij hem gevonden als ik vragen mag?
Ga ik daar ook ff langs
(En ik zal wel blind zijn, maar welk watermerk?)
EDIT: Thanks voor de heads-up Bolle
Enne, FOK!forum.
[ Voor 21% gewijzigd door Piet91 op 18-08-2015 15:23 ]
1000 maal excuses, check linksonderPiet91 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:07:
[...]
Inderdaad. Begin juli werd de staart wit. Heeft weer tijdje rondgevlogen en afgelopen week heeft het deze livery gekregen.
(Wel handig dat je je gehele post veranderd)
[...]
Thanks. Bronvermelding toegevoegd.![]()
(En ik zal wel blind zijn, maar welk watermerk?)
Enne, FOK!forum.
Jeetje daar moest ik ook even drie keer naar kijken zeg. Best ok verstopt
Dat ding vloog volgens mij net een half uurtje geleden overhead Muiden richting Lelystad, met in het kielzog (nogal dicht erop) dacht ik een Catalina. Best veel toeren maar misschien kwam dat ook omdat het er twee waren.Streskip schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 19:12:
Zag gisteren wat aparts landen op Zestienhoven toen ik op de snelweg reed, vandaag even langs gereden. Hij stond geparkeerd en ben naar de 'spotters' parkeerplaats gereden, ging die nog weg ook
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Geen idee of het noemenswaardig is maar dat ga ik vast van jullie horen
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Catalina? Als in "PBY Catalina-vliegboot"?

Dat is wel een redelijke unieke kist, die zie je niet zo gek veel meer vliegend... weet je ook wat die aan het doen was?

Dat is wel een redelijke unieke kist, die zie je niet zo gek veel meer vliegend... weet je ook wat die aan het doen was?
Virussen? Scan ze hier!
Anoniem: 111246
Ik wordt hier wel blij van

Jammer dat ze niet naar Schiphol komen...
Meer info op: http://www.ana-sw.com/jets/
Volgens een gerenommeerde site vliegt die 777 hoofdzakelijk naar 3 steden in de VS.Anoniem: 111246 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:08:
Ik wordt hier wel blij van![]()
![]()
[video]
Die 787 gaat eerst naar Vancouver, dan San Jose en Seattle en vanaf begin volgend jaar verschillende bestemmingen waaronder Brussel. Dus dat scheelt weer een stukje rijden/vliegen.
Weet het niet zeker maar ik dacht een V vorm aan de onderkant te zien, twin engine - geen idee wat ie aan het doen was behalve over mijn hoofd Noord aan het vliegen op ik schat 700 voet dus veel gebrom en gesuis. PBY staat op EHLY als ik het goed heb dus dat kan prima kloppen (ik woon in Muiden)wildhagen schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:01:
[afbeelding]
Ik gok gewoon een rondje vliegenwildhagen schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:01:
[afbeelding]
http://www.catalina-pby.nl/
Je mag zelfs een keer meevliegen, prijs valt me nog mee. Een rondje meevliegen is in dezelfde prijscategorie als met Doornroosje een rondje meevliegen: €175 voor splash&go van een half uur. Op de kalender staat niks voor vandaag, eergisteren heeft hij wel gevlogen.
Twijfel overigens of het de catalina was, zou volgens anderen de Dornier van de Kustwacht geweest zijn. zou qua grootte kloppen, de kleuren niet maar niets zo subjectief als een waarneming
Geen idee of het vaker gebeurt, maar kwam deze toevallig tegen. Hoort die normaal op flightradar te zien te zijn?

Ja hoor, die zijn verre van geheim: http://www.nasa.gov/cente...ctSheets/FS-046-DFRC.html
Gek dat BUR aangegeven wordt voor departure, hij komt namelijk vanaf PMD (Palmdale / AF Plant 42) wat je ook duidelijk aan de track kan zien. Ze staan in "Building 703", net als meer interessant speelgoed: http://www.nasa.gov/centers/armstrong/bldg_703/index.html
Gek dat BUR aangegeven wordt voor departure, hij komt namelijk vanaf PMD (Palmdale / AF Plant 42) wat je ook duidelijk aan de track kan zien. Ze staan in "Building 703", net als meer interessant speelgoed: http://www.nasa.gov/centers/armstrong/bldg_703/index.html
[ Voor 59% gewijzigd door Hmmbob op 18-08-2015 22:02 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Oh, bedankt voor de info! Weer wat geleerd.Hmmbob schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:00:
Ja hoor, die zijn verre van geheim: http://www.nasa.gov/cente...ctSheets/FS-046-DFRC.html

Het gerucht ging al langer maar KLM heeft het via Twitter bevestigd; 6 van de 21 787-9 zijn geconverteerd naar 787-10 toestellen:
Hun eerste 787-9 (PH-BHA) staat momenteel op de final assembly line.Royal Dutch AirlinesGeverifieerd account
@KLM @CineCreator >> aangepast in de grotere 787-10. Met dit grotere toesteltype kunnen we ons netwerk beter bedienen. >>
Begin september zal ze de fabriek in Everett uit moeten rollen.
13 oktober zal ze aan KLM geleverd moeten worden dus verwacht de eerste KLM 787-9 op 14 oktober op Schiphol.
Eerste vlucht is op zondag 25 oktober op de Amsterdam - Abu Dhabi - Bahrein route.
Wat ik alleen (nog) niet snap; overal wordt genoemd dat AF/KLM 37 787 toestellen af zal nemen; terwijl in de officiële orderlijst van Boeing 25 stuks staan voor de AF/KLM-groep. Dit zat ook nog in mijn achterhoofd met 25 orders en 25 opties.
Zijn het 25 orders en 12 opties?
[ Voor 3% gewijzigd door Piet91 op 18-08-2015 22:40 ]
Morgen mijn eerste vlucht met een 787 iirc 
Vlieg met OR337 naar Varadero in Cuba, 08:15 vanaf Schiphol, dus dat wordt een vroegertje, 05:15 daar zijn
Zie dat ik volgens de site van Schiphol met de PH-TFL vlieg, en zit iig in de Star Class (stoel 1G gereserveerd). Ben benieuwd, mijn 1e keer in de hoogste klasse van een vliegtuig
Vlieg met OR337 naar Varadero in Cuba, 08:15 vanaf Schiphol, dus dat wordt een vroegertje, 05:15 daar zijn
Zie dat ik volgens de site van Schiphol met de PH-TFL vlieg, en zit iig in de Star Class (stoel 1G gereserveerd). Ben benieuwd, mijn 1e keer in de hoogste klasse van een vliegtuig
[ Voor 10% gewijzigd door wildhagen op 19-08-2015 07:53 ]
Virussen? Scan ze hier!
En in other news (betwijfel dat er hier veel mensen mee gaan vliegen): Embraer heeft zijn eerste type certification voor de Embraer Legacy 450 gekregen.

Erg mooi vliegtuigje, redelijk top-of-the-line, en dus ook de eerste business jet op dat formaat met complete fly-by-wire. Lijkt me als piloot ook een erg fijn vliegtuig om te vliegen!The Brazilian Civil Aviation Agency (Agência Nacional de Aviação Civil – ANAC) today granted type certification for the Legacy 450 mid-light executive jet
The Legacy 450 is a mid-light business jet with a best-in-class six-foot tall, flat-floor cabin. Four fully reclining club seats may be berthed into two beds for complete rest in a 6,000-ft cabin altitude. The optional in-flight entertainment system consists of a high-definition video system, surround sound, and multiple audio and video input options. Voice and data communications options are also available. The cabin includes a refreshment center at the entrance, a rear private lavatory with a vacuum toilet and an in-flight accessible baggage area. The total baggage space is the largest in the aircraft’s category.

[ Voor 6% gewijzigd door Garyu op 19-08-2015 11:12 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Matig toestel. Die TFT-schermpjes in de cabine zijn veel te klein, ik hoef hem niet
Virussen? Scan ze hier!
25 orders + 12 lease.Piet91 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:31:
Wat ik alleen (nog) niet snap; overal wordt genoemd dat AF/KLM 37 787 toestellen af zal nemen; terwijl in de officiële orderlijst van Boeing 25 stuks staan voor de AF/KLM-groep. Dit zat ook nog in mijn achterhoofd met 25 orders en 25 opties.
Zijn het 25 orders en 12 opties?
Neem ik 'm wel, de schermen voorin voldoen primawildhagen schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:20:
Matig toestel. Die TFT-schermpjes in de cabine zijn veel te klein, ik hoef hem niet
Garuda gaat eind dit jaar elke dag de vlucht Jakarta - Amsterdam - Londen doen. Goed nieuws voor iedereen die lekker goedkoop haar Londen wil, of eens Business of een echte First class voor (relatief) weinig willen doen.
Wel typisch, die proberen altijd zoveel mogelijk hun transponder aan te hebben. In iedergeval boven de TTR/NTR/Dreamland.mitchell2805 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:13:
[...]
Oh, bedankt voor de info! Weer wat geleerd.Kwam net ook drie Janet's tegen. Altijd leuk die radar.
Mocht je dit boeiend vinden check ook www.dreamlandresort.com
Erg toffe site met een leuk forum en niet van die UFO bullshit
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik wil wel ruilen hoor als je dat zo erg vindt.wildhagen schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 07:52:
Morgen mijn eerste vlucht met een 787 iirc
Zo had ik het nog niet bekeken. Aercap heeft inderdaad (per juli 2015) 17 787-9's met General Electric motoren in de orderlijst staan. Daar zal dus wel een deel voor AF/KLM zijn.XWB schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 11:40:
25 orders + 12 lease.
Waar lees je dat?PWM schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:24:
Garuda gaat eind dit jaar elke dag de vlucht Jakarta - Amsterdam - Londen doen. Goed nieuws voor iedereen die lekker goedkoop haar Londen wil, of eens Business of een echte First class voor (relatief) weinig willen doen.
Laatste nieuws is dat de frequentie komende winter juist wordt terugschroeft naar 5 keer per week waarvan ze 3 keer doorvliegt naar Londen.
Kan je een linkje sturen van het nieuwsbericht waar je dat gelezen hebt?PWM schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:24:
SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L
Hier lees ik toch elke 5 dagen??
Lekker!
Op dit moment:
Jakarta - Amsterdam - Gatwick - Amsterdam - Jakarta op dinsdag, vrijdag en zondag. (voor ons dus woensdag, zaterdag en maandag)
Jakarta - Singapore - Amsterdam - Jakarta op donderdag en zaterdag (voor ons dus vrijdag en zondag)
Vanaf 25 oktober:Overigens maar op 3 van de 6 wekelijkse vluchten gaat deze kist door naar Gatwick.
Dan is de route namelijk Jakarta – Singapore – Amsterdam – Jakarta, de andere 3 vluchten gaat het
Jakarta – Amsterdam – London Gatwick - Amsterdam - Jakarta.
De vluchten die op dinsdag, vrijdag en zondag in Jakarta vertrekken vliegen niet naar Singapore en wel door naar Gatwick (dus op woensdag, zaterdag en maandag Nederlandse tijd vliegen ze door naar Gatwick)
Op woensdag, donderdag en zaterdag vliegen ze naar Singapore en niet naar Gatwick.
(donderdag, vrijdag en zondag Nederlandse tijd)
Jakarta - Amsterdam - Gatwick - Amsterdam - Jakarta op dinsdag, vrijdag en zondag. (voor ons dus woensdag, zaterdag en maandag)
Jakarta - Singapore - Amsterdam - Jakarta op donderdag en zaterdag (voor ons dus vrijdag en zondag)
Het In-Flight magazine wat ik net voor me hadexeliser schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 14:58:
[...]
Kan je een linkje sturen van het nieuwsbericht waar je dat gelezen hebt?
Grappig, ik kan dat niet vinden in hun augustus of juli uitgave.PWM schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:13:
[...]
Het In-Flight magazine wat ik net voor me had
Wel dat de initiële frequentie naar Amsterdam van 5 naar 6 ging met ingang van 22 juli.
Stond ook niet in die, ze hebben er totaal 4 in zitten, 1 catalogus voor de spullen en 3 verschillende magazinesFly-guy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:38:
[...]
Grappig, ik kan dat niet vinden in hun augustus of juli uitgave.
Wel dat de initiële frequentie naar Amsterdam van 5 naar 6 ging met ingang van 22 juli.

Sprak 2 meisjes. Die moesten nu er uit op Schiphol (1 uur 45 minuten), dan 16 uur vliegen, overstappen en dan 2 uur binnenlandse vlucht naar een strandlocatie.
En dat voor 8 dagen. Zou dat ik geen 100 jaar doen.
[ Voor 6% gewijzigd door PWM op 19-08-2015 17:47 ]
Ik wel. En voor minder dagen ook nog wel. Soms zijn ook die tickets belachelijk goedkoop (error fare), en ben je toch even helemaal (ver) weg.
Lekker!
Zou het ook niet gratis doen
Vind een uurtje al genoeg.
Moet in oktober 10.30 naar San Francisco, kan ik nu al tegen op zien
En dan zit ik nog op goede plekken ook.
Voor een frequent flyer heb ik een abnormale aversie tegen in een vliegtuig zitten
Klok dit jaar toch 50 vluchten, maar gelukkig voornamelijk binnen Europa.
De vliegtuig techniek vind ik dan wel weer heel mooi
Moet in oktober 10.30 naar San Francisco, kan ik nu al tegen op zien
Voor een frequent flyer heb ik een abnormale aversie tegen in een vliegtuig zitten
Ik in december. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel vliegen als passagier. Ik zit trouwens economy met m'n benen in m'n nekPWM schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:55:
Moet in oktober 10.30 naar San Francisco, kan ik nu al tegen op zienEn dan zit ik nog op goede plekken ook.
Ga je trouwens nog een keer Maastricht Amsterdam vliegen of is dat verhaal nu echt een beetje doodgebloed? (Al veel te lang niets meer gehoord)Bolk schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 19:46:
[...]
Ik in december. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel vliegen als passagier. Ik zit trouwens economy met m'n benen in m'n nek
Curator wil het nog steeds niet opgeven. Maar ik heb ondertussen m'n A320 rating afgestoft en ben op zoek naar acceptance en ferry flights. Mss een zomercontractje volgend jaar ergensThetallguy schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:04:
[...]
Ga je trouwens nog een keer Maastricht Amsterdam vliegen of is dat verhaal nu echt een beetje doodgebloed? (Al veel te lang niets meer gehoord)
Yep: Bolk's hideout: Een onderschepping door een F-16Napsju schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:33:
Dat lijkt me wel gaaf, dan kom je nog eens ergens, ipv de standaard routes!
Zo he dat lijkt me echt een hele gave ervaring? Hoe vond jij dat?
SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L
Vandaag nog een straaljager over zien komen (Limburg), iemand een idee?
Neem aan dat die dingen niet solo gaan vliegen met trainingen oid?
Neem aan dat die dingen niet solo gaan vliegen met trainingen oid?
Ja dat is echt gaaf, heb er meerdere achter de rug, meerdere F16's, twee keer een Eurofighter en een keer een Saab Grippen. Erg leuk dat testvliegen in militair luchtruim.exeliser schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 21:02:
[...]
Zo he dat lijkt me echt een hele gave ervaring? Hoe vond jij dat?
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Anoniem: 454358
ik heb precies hetzelfde, ik haat vliegen en alles eromheen. Voornamelijk alles eromheen, vliegvelden, vetragingen, irritant personeel etc. Alleen de start en landing vind ik nog wel ardig. Gelukkig hebben wij een policy dat vanaf 7 uur vliegen business class standaard is.PWM schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 17:55:
Moet in oktober 10.30 naar San Francisco, kan ik nu al tegen op zienEn dan zit ik nog op goede plekken ook.
Voor een frequent flyer heb ik een abnormale aversie tegen in een vliegtuig zittenKlok dit jaar toch 50 vluchten, maar gelukkig voornamelijk binnen Europa.
Zit nu te wachten bij gate G06. Ik geloof dat ik nog nooit zo'n rustig Schiphol gezien heb, het is hier echt letterlijk uitgestorven...
Edit: YES!!!! OR337 is Meteen 1.5 UUR vertraagd... Nu 09:45 vanaf G04 ipv 08:15 vanaf G06. Kist is ook gewijzigd van PH-TFL naar PH-TFK.
Nice job, Arke... Grrr.....
Edit: YES!!!! OR337 is Meteen 1.5 UUR vertraagd... Nu 09:45 vanaf G04 ipv 08:15 vanaf G06. Kist is ook gewijzigd van PH-TFL naar PH-TFK.
Nice job, Arke... Grrr.....
[ Voor 38% gewijzigd door wildhagen op 20-08-2015 07:29 ]
Virussen? Scan ze hier!
Nog niet helemaal van de beademing af dus, dat is in ieder geval iets. Wil toch ooit nog eens een vluchtje maken, was niet voor niets de 2e die ooit een ticket bij Maastricht Airlines boekteBolk schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 20:09:
[...]
Curator wil het nog steeds niet opgeven. Maar ik heb ondertussen m'n A320 rating afgestoft en ben op zoek naar acceptance en ferry flights. Mss een zomercontractje volgend jaar ergens
Haha, ik weet dat de luchthaven nog steeds druk op zoek is naar een MA-achtige speler. Potentie genoeg in de regio in ieder geval.Thetallguy schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:28:
[...]
Nog niet helemaal van de beademing af dus, dat is in ieder geval iets. Wil toch ooit nog eens een vluchtje maken, was niet voor niets de 2e die ooit een ticket bij Maastricht Airlines boekte
Wat is dat Arke voor toko?
Vanochtend geplande PH-TFL die een klpabband en schade aan landingsgestel had.
Vervangende PH-TFK is net, met passagiers erin, afgesleept naar een of andere hangar.... Een of ander defect.
Piloot zegt dat reparatie 2 uur gaat duren....
Wij zitten hier nu in een hete 787, want de piloot heeft de akrco ook nog eens uitgeschakeld, naar eigen zeggen om brandstof te besparen...
Lekker begin van een vakantie....
Vervangende PH-TFK is net, met passagiers erin, afgesleept naar een of andere hangar.... Een of ander defect.
Wij zitten hier nu in een hete 787, want de piloot heeft de akrco ook nog eens uitgeschakeld, naar eigen zeggen om brandstof te besparen...
Virussen? Scan ze hier!
Oei, das inderdaad niet fijn. Als de vervanging het ook niet doet dan wordt het langzaam toch wel echt vervelendwildhagen schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:49:
PS: dus nu al 3,5u vertraging? In ieder geval wordt je ticket wel goedkoper, maar ja, daar heb je nu ook niks aan. Moet je voorstellen dat je met kleine kinderen op reis bent , dat is helemaal een feest
[ Voor 13% gewijzigd door Garyu op 20-08-2015 10:53 ]
Ja, klote idd...
Oorspronkelijke vertrektijd was 08:15, de piloot 'hoopt' rond 12:30 te vertrekken...
Denk dat ik bij terugkomst maar eens ga claimen ja.
Ook nauwelijks info ofzo. We staan hier in de middle of nowhere...
Edit: Woei, we krijgen net een muffin, wat pepermunt en een kruiswoordpuzzel, ivm het ongemak uitgereikt...
Oorspronkelijke vertrektijd was 08:15, de piloot 'hoopt' rond 12:30 te vertrekken...
Edit: Woei, we krijgen net een muffin, wat pepermunt en een kruiswoordpuzzel, ivm het ongemak uitgereikt...
[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 20-08-2015 11:07 ]
Virussen? Scan ze hier!
Op Flightradar staat je kist op het G-platform; naast de A4 en tegenover de G-pier.wildhagen schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:58:
Ja, klote idd...
Gaat wel lekker inderdaad.

Lichtpuntje is dat je in de -TFK bent gestopt en niet in -TFM: had je ook geen Star Class gehad.
EDIT:

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 20-08-2015 11:13 ]
Eentje met wat pech vandaag zo te zien.wildhagen schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 10:49:
En een piloot die beslissingen maakt die goed zijn voor de bottom line maar niet voor de klant.Wij zitten hier nu in een hete 787, want de piloot heeft de akrco ook nog eens uitgeschakeld, naar eigen zeggen om brandstof te besparen...
Ah, die info van piet91 kregen we hier niet
: Woei, we krijgen net een muffin, wat pepermunt en een kruiswoordpuzzel, ivm het ongemak uitgereikt...
Ik had persoonlijk liever een vertrek gehad. ✈😉
: Woei, we krijgen net een muffin, wat pepermunt en een kruiswoordpuzzel, ivm het ongemak uitgereikt...
Ik had persoonlijk liever een vertrek gehad. ✈😉
Virussen? Scan ze hier!
Huh? Nu moeten we weer bijtanken, met ons aan boord, we kregen wel het bevel dat we de stoelriemen niet mochten sluiten.
Dacht dat bijtanken verboden was als er iemand aan boord is?
Edit:, he de motoren komen tot leven... Zou het dan toch????
Edit2: Nope, motoren gaan weer uit....
Edit:, he de motoren komen tot leven... Zou het dan toch????
Edit2: Nope, motoren gaan weer uit....
[ Voor 21% gewijzigd door wildhagen op 20-08-2015 11:24 ]
Virussen? Scan ze hier!
Intussen ben ik op de website van Arke aan het lezen over hun Dreamliners, en in de informatie staat het volgende: "Er past 12.440 m3 vracht in de Dreamliner en 35.623 m3 gewone bagage. Dit is net zoveel als de inhoud van 19 Olympische zwembaden."
Nu is mijn ruimtelijk inzicht volgens mij wel on par, en de inhoud van 1 Olympisch zwembad lijkt me al nauwelijks in de fuselage van een 787 te passen. Heeft hier iemand zitten blunderen en liters of cubic feet met meters door elkaar gehaald?
Nu is mijn ruimtelijk inzicht volgens mij wel on par, en de inhoud van 1 Olympisch zwembad lijkt me al nauwelijks in de fuselage van een 787 te passen. Heeft hier iemand zitten blunderen en liters of cubic feet met meters door elkaar gehaald?
Dat mag, mits stoelriemen los. Zoveel zullen ze trouwens niet nodig hebben aan peut.wildhagen schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:19:
Huh? Nu moeten we weer bijtanken, met ons aan boord, we kregen wel het bevel dat we de stoelriemen niet mochten sluiten.
Olympisch zwembad is ongeveer 50x20x2 meter = 2.000 m3 (2.000.000 kg).
Dreamliner 787-10 heeft ongeveer 175 m3 aan Cargo capacity volgens Wikipedia. Maximum takeoff weight is ongeveer 250.000 kg.
Klopt dus allemaal van geen kant.
Dreamliner 787-10 heeft ongeveer 175 m3 aan Cargo capacity volgens Wikipedia. Maximum takeoff weight is ongeveer 250.000 kg.
Klopt dus allemaal van geen kant.
Dat mag wel. Maar daarvoor moeten (o.a.) de riemen inderdaad niet gesloten zijn in verband met eventueel evacueren.wildhagen schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:19:
Uh, ja; dat is wel heel erg fout.Timmyboy_ schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:27:
Intussen ben ik op de website van Arke aan het lezen over hun Dreamliners, en in de informatie staat het volgende: "Er past 12.440 m3 vracht in de Dreamliner en 35.623 m3 gewone bagage. Dit is net zoveel als de inhoud van 19 Olympische zwembaden."
12.440 + 35.623 M3 is opgeteld 48.063 M3 en dat is inderdaad zo'n 19 zwembaden van Olympisch formaat.
Wat neerkomt op een blok van zo'n 20x40x60 meter. Dus dat is een beetje fout inderdaad.
Sowieso rare formulering van "vracht" en "gewone bagage". Het gaat allemaal in het ruim en allemaal in containers (de LD3 containers). Wat aan passagiersbagage onderin gaat wordt van vracht afgetrokken.
[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 20-08-2015 11:34 ]
Hm, laten we hopen dat ze dat soort calculatiefouten alleen op de afdeling webcontent maken dan. Sterkte Wildhagen! Hopelijk is het de beste muffin die je ooit gegeten hebt ;-)
Zelfs als je het getal interpreteert als cubic feet, dan kom je nog uit op zo'n 1400 m3, wat heel erg hoog is (77% van de capaciteit van een 747 freighter aldus Wolfram Alpha).
Dus ik heb geen idee wat de website-afdeling heeft zitten doen met die getallen.
Dus ik heb geen idee wat de website-afdeling heeft zitten doen met die getallen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Hallelujah, de piloot heeft het licht gezien en na massaal protest iig de airco weer aangezt. Gok dat het binnen inmiddels wel 30+ graden is.
Nog geen verder nieuws, motoren zijn weer uit.
Tot zover het live verslag van uw vrrslaggever...
Virussen? Scan ze hier!
Jjaaa, omroep
. Alles is gerepareerd. We gaan startennn!!!
Virussen? Scan ze hier!
Staan jullie nu nog steeds geparkeerd, zoals Piet91 net zei?wildhagen schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:35:
Hallelujah, de piloot heeft het licht gezien en na massaal protest iig de airco weer aangezt. Gok dat het binnen inmiddels wel 30+ graden is.
Als dat zo is dan snap ik niet helemaal waarom ze die APU voor de airconditioning niet gewoon laten draaien, eventueel met een externe airco op de grond en een extra power supply.
Goede vlucht!wildhagen schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:39:
Jjaaa, omroep
[ Voor 13% gewijzigd door oohh op 20-08-2015 11:41 ]
Hebben ze niet de punten en komma's door elkaar gehaald? 12m3 + 35m3 klinkt niet onredelijk.Timmyboy_ schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:27:
(Hoe iemand er dan bij komt om te schrijven dat 't om de inhoud van 19 zwembaden gaat echter is me een compleet raadsel… Zó groot zijn vliegtuigen nou ook weer niet.)
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 20-08-2015 11:42 ]
Las ergens dat 80% van de cargo die in een vliegtuig meegaat 163 kilo per m3 weegt.CyBeR schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:41:
(Hoe iemand er dan bij komt om te schrijven dat 't om de inhoud van 19 zwembaden gaat echter is me een compleet raadsel… Zó groot zijn vliegtuigen nou ook weer niet.)
Dat zou met Arke's rekensom (totaal 49.063 m3) op zo'n 7997,269 ton uitkomen.
Knap als je dat de lucht in krijgt.
In other news: shit; bijna een hole-in-one
Plane part falls from sky, lands on Mt. Holly golf course
CHARLOTTE, NC (WBTV) -
A small panel from an American Airlines flight fell from the plane as it was preparing to land in Charlotte and landed near some golfers on a course in Mount Holly.
According to American Airlines, Flight 1910 was landing in Charlotte from Dallas when it lost a small panel door prior to landing.
A WBTV viewer says he was golfing with two other men at the Green Meadows Golf Course when they saw an object "falling from the sky, twirling around in circles and land approximately 40 yards to the right of the green" near the 7th hole. It happened around 8:20 a.m. Wednesday morning.
According to the Federal Aviation Administration (FAA), the golfers called the organization. American Airlines representatives say they notified the FAA as well.
The panel has been recovered, and no one was injured.
The Airbus A321, has 146 passengers on the plane and landed safely 20 minutes after losing the panel.
According to American Airlines, the panel door covers the hydraulic servicing area, which is not a pressurized area of the aircraft. It would not cause a flight safety issue.

En na heel veel geruchten is de kogel door de kerk: Qantas besteld 8 Boeing 787-9's:
Dit is dus de vervanging voor hun 5 747-400 toestellen; de 6 747-400ER houden ze nog in de vloot.
Qantas orders Dreamliners, announces shareholder return and posts return to profitability
Qantas has confirmed an order for eight Boeing 787-9 Dreamliners and will return $505 million to shareholders after reporting a return to profitability in 2014/15.
The airline group reported a statutory net profit after tax of $557 million for the 12 months to June 30 2015, a multi-billion dollar turnaround from the $2.853 billion loss in the prior year.
The result was broadly in line with market estimates of net profit in the vicinity of $600 million.
Underlying profit before tax, which the airline regards as the best indication of financial performance, rebounded strongly in 2014/15 to $975 million, compared with the $646 million pre-tax loss in the prior corresponding period.
Analysts had expected Qantas to post an underlying profit before tax of close to $1 billion for the 12 months to June 30.
Qantas said it had achieved $1.1 billion in cost cutting in its $2 billion transformation program that was announced in December 2013, including $894 million in 2014/15.
“We are halfway through the biggest and fastest transformation in our history,” Qantas chief executive Alan Joyce said in a statement.
“Without that transformation, we would not be reporting this strong profit, recommencing shareholder returns, or announcing our ultra-efficient Dreamliner fleet for Qantas International.
“We have reshaped our business for a strong, sustainable future – and because we moved quickly and made tough decisions early, we have strong foundations to build on.”
Revenue rose three per cent to $15.8 billion, Qantas said on Thursday.
Qantas said it would order eight 787-9s, with the first four to arrive in the 2017/18 financial year and the next four in 2018/19. The Dreamliners would gradually replace five of the airline’s Boeing 747-400s.
The airline group said it had 15 further options and 30 purchase rights for more 787s.
“This milestone acquisition marks the scale of our turnaround and looks ahead to a new era for our iconic international airline,” Joyce said.
“Because the 787 is smaller than the jumbos it will gradually replace, it gives us the flexibility of having more aircraft without significantly changing our overall capacity.”
Joyce had set out three criteria for any potential Dreamliner order, namely Qantas International’s return to sustainable profitability, repaying $1 billion of debt and establishing appropriate staff conditions to ensure the business case for the new aircraft type stacked up.
Qantas said it would conduct $505 million capital return to shareholders, equivalent to 23 cents per share, by November. The payment was subject to shareholder approval at the company’s annual general meeting in October.
All of Qantas’s operating segments were profitable in 2014/15.
Qantas Domestic reported underlying earnings before interest and tax (EBIT) of $480 million, compared with $30 million in the prior year.
Meanwhile, Qantas International posted underlying EBIT of $297 million, a turnaround from an underlying EBIT loss of $497 million in 2013/14.
Underlying EBIT for the Jetstar group of airlines came in at $230 million, a turnaround from a loss of $116 million in the prior corresponding period.
While Qantas did not offer profit guidance for the first half of 2015/16, the company did offer some capacity forecasts for the period ahead.
Qantas and Jetstar’s domestic capacity was expected to increase between zero and one per cent in the first half of 2015/16, reflecting the flat capacity growth from all of the nation’s domestic carriers in recent times.
Overall, the airline group expected to boost capacity by between three and four per cent in the first half 2015/16.
Qantas executives were due to hold a media conference later on Thursday.

Hmmm, weer een mid-air collission, in Slowakije:
https://www.rt.com/news/3...ollision-planes-slovakia/
https://www.rt.com/news/3...ollision-planes-slovakia/
At least seven people have been killed after two planes collided near a village in western Slovakia, officials said. Media reports suggest there were about 40 people on board both aircraft.

Trololol

Verslag van Wildhagen is precies zoals ik me de service en puncaliteit van Arke herinner ja.
Klote, bij mij was het toen nog het dubbele. Nouja, in ieder geval goed bedrag terug. Doekje voor bloeden
Klote, bij mij was het toen nog het dubbele. Nouja, in ieder geval goed bedrag terug. Doekje voor bloeden
Dit topic is gesloten.